abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2005 @ 20:47:24 #76
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_28890772
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou zeggen, doe er zelf niet zo moeilijk over, maar blijkbaar vinden velen dat hier niet zo'n goed plan. Is het echt zo'n big deal om in 2005 uit de kast te komen?
Moeilijk is het niet, maar ik vertik het gewoon om in mijn werkkring een heel comingout gedoe te houden. Ik heb er gewoon geen zin meer in.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 17 juli 2005 @ 20:48:02 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28890783
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:27 schreef Monus het volgende:

Maar is het nodig dat mensen op het werk weten dat je homo/hetero bent?
Ik vraag het me eigenlijk af. Ik kan me eigenlijk nooit herinneren dat er op mijn werk naar gevraagd is of dat het van belang is of is geweest.. Ook nooit collega's gehad die uit waren op een relatie met mij of andersom.
pi_28890793
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou zeggen, doe er zelf niet zo moeilijk over, maar blijkbaar vinden velen dat hier niet zo'n goed plan. Is het echt zo'n big deal om in 2005 uit de kast te komen?
Ik denk dat Syb idd beter in 2005 uit De Kast had kunnen komen, dat was beter voor zn pensioenopbouw geweest.
  zondag 17 juli 2005 @ 20:50:29 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28890847
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vraag het me eigenlijk af. Ik kan me eigenlijk nooit herinneren dat er op mijn werk naar gevraagd is of dat het van belang is of is geweest.. Ook nooit collega's gehad die uit waren op een relatie met mij of andersom.
Dat is trouwens niet geheel waar bedenk ik me nu, er is ooit door een collega naar gevraagd.

Het is echter nooit bij borrelpraat oid ter sprake gekomen.
  zondag 17 juli 2005 @ 20:52:08 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28890882
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is trouwens niet geheel waar bedenk ik me nu, er is ooit door een collega naar gevraagd.

ghehehe, leuk toch als iemand je leuk vindt? ongeacht het geslacht?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 17 juli 2005 @ 20:53:35 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28890934
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Jahoor, aandacht is altijd leuk op een bepaalde manier.
pi_28891036
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:50 schreef Alicey het volgende:

Als je geen relatie hebt, komt het wellicht minder ter sprake. Maar als je homo bent en een partner hebt, dan moet je al heel omzichtig over 'mijn partner' o.i.d. gaan spreken als je niet wilt dat mensen weten dat je homo bent. En als je 'mijn vriend' zegt denken mensen dat je het gewoon over een vriend hebt. Het is gewoon wel zo makkelijk en duidelijk als men het weet.
  zondag 17 juli 2005 @ 20:58:37 #83
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28891078
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:32 schreef TheDon1985 het volgende:
Wat wordt er verstaan onder 'foute homo'
Ernst Röhm
  zondag 17 juli 2005 @ 21:00:09 #84
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28891116
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als je geen relatie hebt, komt het wellicht minder ter sprake. Maar als je homo bent en een partner hebt, dan moet je al heel omzichtig over 'mijn partner' o.i.d. gaan spreken als je niet wilt dat mensen weten dat je homo bent. En als je 'mijn vriend' zegt denken mensen dat je het gewoon over een vriend hebt. Het is gewoon wel zo makkelijk en duidelijk als men het weet.
Het is dan inderdaad niet meer verborgen te houden als je normaal gesprekken wilt voeren. Aan de andere kant is de vraag of je het geforceerd moet vertellen. Als ik het over mijn vriendin in de context van een lesbische relatie zou hebben, zou het vanzelf wel op een gegeven moment gaan dagen dat het mijn partner is denk ik.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:00:21 #85
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_28891122
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:58 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ernst Röhm
Caligula
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 17 juli 2005 @ 21:02:50 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28891188
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jahoor, aandacht is altijd leuk op een bepaalde manier.
die bepaalde manier heb je volgens mij altijd zelf in de hand.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:04:11 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28891233
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die bepaalde manier heb je volgens mij altijd zelf in de hand.
Ik bedoel meer dat aandacht strelend voor het ego is, maar dat het niet altijd leuk is wanneer het niet wederzijds is.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:08:43 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28891350
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:04 schreef Alicey het volgende:
maar dat het niet altijd leuk is wanneer het niet wederzijds is.
ik heb dat nooit gehad. op fok lees je vaak dat "dikke wijven" niet mogen versieren, omdat ze dik zijn. ik vind het juist leuk als iemand een poging waagt. ik vind het respectvol om dat ook zo te zien en inderdaad heb je twee mensen nodig om de 'versiering' tot een geslaagd einde te brengen.
pi_28891374
in een macho-cultuur hou je meestal wijselijk je bek..
dag
  zondag 17 juli 2005 @ 21:13:37 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28891469
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb dat nooit gehad. op fok lees je vaak dat "dikke wijven" niet mogen versieren, omdat ze dik zijn. ik vind het juist leuk als iemand een poging waagt. ik vind het respectvol om dat ook zo te zien en inderdaad heb je twee mensen nodig om de 'versiering' tot een geslaagd einde te brengen.
Op fok lees je een hele hoop dingen die niet mogen.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:23:16 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28891711
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op fok lees je een hele hoop dingen die niet mogen.
idd. en daar mag soms best wat van gezegd worden. misschien is het forum daarom wel groot?
pi_28891750
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:09 schreef petre86 het volgende:
in een macho-cultuur hou je meestal wijselijk je bek..
Ach, eigenlijk moet je dat geen worst schelen wat anderen ervan vinden...

zondag 17 juli 2005 @ 21:27:13 #93
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28891807
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

idd. en daar mag soms best wat van gezegd worden. misschien is het forum daarom wel groot?
Natuurlijk, het levert discussie op.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:28:12 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28891837
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:24 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ach, eigenlijk moet je dat geen worst schelen wat anderen ervan vinden...

De mens is toch een sociaal wezen, waardoor dat soort dingen toch van nature iemand interesseren.. Mijzelf interesseert het ook wel wat anderen van mij denken, maar ik ga niet mijn doen en laten er door laten bepalen.
pi_28891885
Ik heb er op het werk nooit echt een issue van gemaakt. Heb het vanaf het begin altijd over "mijn vriendin" gehad net zolang tot het duidelijk werd dat ik "mijn partner" bedoelde. Ook altijd gewoon eerlijk geantwoord op vragen als "Heb je een vriend?" (en dat kwam volgens mij al heel snel ter sprake, maar wij hebben het ook vaak over privezaken op het werk)

Mijn ervaring is (en dat geldt niet alleen op het werk) dat als je er zelf heel vanzelfsprekend over doet, anderen dat vanzelf overnemen. Terwijl, als je er veel heisa van maakt en je vermijdt het onderwerp angstvallig of je wacht heel lang met het vertellen, dan zijn mensen eerder geneigd om het als een beladen onderwerp te zien.

Maar ik werk in een sector waar homoseksualiteit heel algemeen geaccepteerd is, dus ik heb heel makkelijk praten.
pi_28891960
Ik ben altijd heeeeeellll huiverig wat mensen "ervan" vinden, laat ik geen mooi weer spelen. Je weet het echt maar nooit.... Maarja, tot nu toe geen directe problemen gehad.... alleen zijn er volgens mij nog steeds mensen die op een vriendin wachten

Ik zeg het nooit to the point,maar op een indirece manier (nee, niet mijn voorkomen) laat ik het wel merken en komt het evt ter sprake. Eerst is er Waxxer, dan de diepgang. Tot op zekere diepte.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:35:51 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28892044
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:32 schreef Waxxer het volgende:
alleen zijn er volgens mij nog steeds mensen die op een vriendin wachten
oma? oud tante? je moeder denk ik niet (anders had je wel "hopen" ipv "wachten" gescheven)
pi_28892198
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik zou me er anders best bedreigd door voelen...

Ten eerste omdat je mogelijk verschillende verwachtingen hebt, en daarnaast zijn mannen doorgaans brutaler en ik wil niet het risico lopen dat zo iemand op het idee komt intiem te gaan doen.

Je moet er toch niet aan denken dat....
pi_28892305
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef TheDon1985 het volgende:

[..]

Ik zou me er anders best bedreigd door voelen...

Ten eerste omdat je mogelijk verschillende verwachtingen hebt, en daarnaast zijn mannen doorgaans brutaler en ik wil niet het risico lopen dat zo iemand op het idee komt intiem te gaan doen.

Je moet er toch niet aan denken dat....
hoe reageer je als een (brutale) dame waar je ab-so-luut niets van moet hebben avances maakt?
Is feitelijk toch niet anders, of wel?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28892533
Dat iemand plotseling homo blijkt te zijn?

Ah, dat is mij weleens overkomen. Ik had een keer een gesprek met een vriend van mij, waarin min of meer bleek dat hij homo zou kunnen zijn. Maar we waren op dat moment onderweg ergens heen en ik ben er toen even niet op door gegaan. Een paar uur later gingen we weer terug naar huis, toen heb ik even doorgevraagd en inderdaad, hij gaf toe homo te zijn. Mijn reactie? "Oh."

Vervolgens hebben we het er nog een paar keer over gehad, waarom hij dat nooit eerder had verteld. We kennen elkaar al heel lang, van de middelbare school en in onze tijd op school was hij bang voor de reacties van klasgenoten. Pubers, zeker jongens, zijn niet zo tolerant wat dat betreft. Toen in elk geval niet. Vervolgens de vraag van zijn kant waarom ik zo voorzichtig was met vragen of hij inderdaad homo was. Nou, omdat het voor een heterosexuele jongen best als een belediging wordt gezien als je hem aanziet voor homo, verder niet. Eigenlijk kan het me ook geen fuck schelen en inmiddels weten al onze wederzijdse vrienden en kennissen er wel van. Het kan hen geen van alle ook maar ene donder schelen, die gozer is gewoon okee, dus wat boeit het nou?

Inmiddels kunnen we het er heel leuk over hebben, soms worden dat hele ranzige gesprekken, maar ik ben niet bang dat hij me wil versieren ofzo. Heb het hem weleens gevraagd en ik ben zijn type niet, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn. Gelukkig maar, want dat soort situaties worden vaak erg lastig, ook als het een jongen en een meisje betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')