Het maakt denk ik niet uit of hij er wel of niet met haar over praat. Die afwijzing voelt hij van binnen. Ieder kind wil graag voldoen aan de wensen van zijn ouders, bewust of onbewust. Je zoekt erkenning, genegenheid, waardering van je ouders. Dat kan zelfs doorgaan als die ouders al dood zijn, vergis je niet over die invloed! Het hoeft ook niet bewust te zijn. Msschien houdt hij zichzelf wel voor de gek...quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:17 schreef petitlapin het volgende:
tegen zijn partner, tegen mij, tegen iedereen, zou hij toch gewoon kunnen zeggen dat hij homo is. Met mijn moeder praat hij er toch niet over
![]()
bovendien, ik denk juist dat het beter zou zijn als hij tegen mijn moeder er over zou spreken en zeggen dat hij homo is, dan zou mijn moeder misschien niet meer de hoop hebben dat hij ooit eens met een vrouw thuiskomt ...
Ik accepteer je wel hoor, als je maar niet aan me zitquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
JaIk heb er dan ook grote problemen mee.
Ik kan het maar moeilijk aanvaarden.
Het ligt niet zo eenvoudig.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:20 schreef petitlapin het volgende:
dan ben je toch wel bi ? of ligt het niet zo eenvoudig![]()
dan denk ik dat er veel mannen met dit probleem lopen, want laat me eens een heel harde ongenuanceerde stelling in dit topic gooien, ik geloof niet in (vooral) mannelijke biseksualiteit. Er zijn zelfs veel homo's ( zoals de partner van mijn vriend) die er niet in geloven. Ze zeggen altijd dat die mannelijke bi's nog in een fase zitten, die ' worden nog wel homo'.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het maakt denk ik niet uit of hij er wel of niet met haar over praat. Die afwijzing voelt hij van binnen. Ieder kind wil graag voldoen aan de wensen van zijn ouders, bewust of onbewust. Je zoekt erkenning, genegenheid, waardering van je ouders. Dat kan zelfs doorgaan als die ouders al dood zijn, vergis je niet over die invloed! Het hoeft ook niet bewust te zijn. Msschien houdt hij zichzelf wel voor de gek...
Ja, het zou beter zijn als hij er duidelijk over is, maar misschien kán hij dat niet, uit angst voor (nog meer, een nog hardere) afwijzing... Kun je je dat echt niet voorstellen?
quote:
eigenlijk wel, want je bent dus toch gewoon heteroquote:
Zo eenvoudig ligt het dus niet, want als ik naar mezelf kijk was ik dat in ieder geval niet. Misschien nu wel, hoewel ik daar ook mijn twijfels over heb. Het lijkt echter iets veranderlijks te zijn, want het heeft ook niet te maken met geblokkeerde gevoelens ofzo..quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:42 schreef petitlapin het volgende:
[..]
eigenlijk wel, want je bent dus toch gewoon hetero![]()
Daarmee vorm je allicht een uitzondering.quote:moeilijk allemaal, ik ben wel blij een gewone saaie hetero te zijn, ik heb nog geen seconde moeten twijfelen aan mijn geaardheid
![]()
omdat ik denk dat over het algemeen een vrouw minder problemen heeft met haar geaardheid, en makkelijker accepteert dat ze gewoon lesbisch/ bi of whatever is.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:42 schreef Alicey het volgende:
Waarom zouden mannen niet biseksueel kunnen zijn en vrouwen wel, petitlapin?
dat denk ik écht nietquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:44 schreef Alicey het volgende:
Daarmee vorm je allicht een uitzondering.
Geen seconde getwijfeld geloof ik echter weer niet in.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:46 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dat denk ik écht niet![]()
, met alle respect, maar ik denk dat de allergrote meerderheid van de bevolking nog steeds hetero is, en dat altijd zo heeft aangevoeld
![]()
Die mannen zullen er zijn, maar het is een redenatiefout om dan te stellen dat bi-mannen niet bestaan.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:44 schreef petitlapin het volgende:
[..]
omdat ik denk dat over het algemeen een vrouw minder problemen heeft met haar geaardheid, en makkelijker accepteert dat ze gewoon lesbisch/ bi of whatever is.
ik denk dat een man er meer problemen mee heeft om te bekennen dat hij homo is, en zich sneller als bi zal bestempelen, om toch maar niet te moeten zeggen dat hij homo is
Het zijn ook redenatiefouten.quote:sorry voor al deze simplistische generalisaties![]()
Dat zou best kunnen, maar dat betekent nog niet dat er geen biseksuele mannen bestaan...quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:44 schreef petitlapin het volgende:
ik denk dat een man er meer problemen mee heeft om te bekennen dat hij homo is, en zich sneller als bi zal bestempelen, om toch maar niet te moeten zeggen dat hij homo is
quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:41 schreef Copycat het volgende:
Of ben ik nu te serieus op de maandagochtend.
ik moet er niet aan denken om een vrouw een tong te draaien, al van sinds ik 14/15 jaar was ... sorry, de gedachte alleen al doet me walgen, nooit er bij stil gestaan dat ik ooit gevoelens kon hebben voor een vrouw ... dat kan ik gewoon niet, heb ik me nooit vragen bij gesteldquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:47 schreef Alicey het volgende:
Geen seconde getwijfeld geloof ik echter weer niet in.
Het is vooral een gevoelskwestie.. Soms blijkt zelfs dat dingen waar je van walgt, dat je die toch op zoekt.. Ik beweer hiermee overigens niet dat dat bij jou het geval is, maar wel dat het ergens van walgen nog steeds niets uitsluit.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik moet er niet aan denken om een vrouw een tong te draaien, al van sinds ik 14/15 jaar was ... sorry, de gedachte alleen al doet me walgen, nooit er bij stil gestaan dat ik ooit gevoelens kon hebben voor een vrouw ... dat kan ik gewoon niet, heb ik me nooit vragen bij gesteld![]()
Ik denk dat het vooral er mee te maken heeft dat je hoe dan ook een voorkeur hebt. De kans dat ik met een man iets begin is veel groter dan dat ik met een vrouw iets begin.quote:trouwens, wat biseksuelen betreft ... ik vind het zoiets raars ... iedereen die ik ken die ooit beweerd heeft biseksueel te zijn ... uiteindelijk draaien ze precies allemaal uit op één keuze, homo of hetero.
Bij mij is het een beetje dubbel. Een "typische" vrouw zou ik geen relatie mee kunnen onderhouden, terwijl dit voor een "typische" man waarschijnlijk wel geldt. In werkelijkheid is er echter zoveel nuance..quote:Ik zou heelgraag eens een biseksueel horen die écht beweerd zich door de twee geslachten aangetrokken te zijn, punt. die echt een relatie kan aangaan met de twee geslachten ... misschien bestaan ze, ik heb ze nog niet ontmoet.
En tijdens die hele 'coming out' die wel een paar jaar kan duren (hoewel sommige er nooit helemaal uitkomen) zijn ze meenstal zo onzeker dat hun van hun homo-sexualiteit een veel te belangrijk punt maken. In die tijd veranderen ze ook vaak zoveel dat je kan spreken dat je een heel andere vriend hebt waar je maar net mee moet kunnen vinden. Als die vriend dan ook nog eens nieuwe vrienden krijgt waar je liever niet mee gezien wil worden dan is mijn keuze om afstand van hem te doen meenstal al snel gemaakt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:53 schreef Tarak het volgende:
Uiteraard, sommige mensen weten dan pas enig zelfvertrouwen op te bouwen. Juist omdat ze open over iets kunnen zijn wat voorheen een bron van onzekerheid vormde. Met name de periode tijdens het hele coming-out proces, dat je je voor het eerst realiseert dat je misschien wel op jongens kan vallen en dat je dat helemaal niet wilt. De onzekerheid..... Mijn God, wat was dat erg....
Bijna iedereen heeft wel een geheim waar hij mee moet leren leven.quote:Onderschat niet wat zoiets onbenulligs als seksuele voorkeur met je identiteit doen.
Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken, maar ik ben inderdaad veranderd, met name veel opener geworden terwijl ik volgens sommigen daarvoor een wat gesloten indruk maakte. Logisch ook, toen had ik nog "een geheim".
En met zo'n homosexsueel wil ik dus liever niet mee omgaan. In iedergeval niet als een vriend.quote:Neemt niet weg, dat je ook vaak genoeg ziet dat iemands hele identiteit "homoseksueel" wordt, daarmee kun je jezelf beperken, maar niet meer of minder dan mensen wiens identiteit volledig bestaat uit hun: baan, hobby, moederschap, religie of wat voor identiteitsbeperkingen mensen zichzelf ook opleggen.
Een hekel aan zijn nieuwe vrienden hebben hoeft helemaal niets te maken te hebben met het al dan niet accepteren van zijn geaardheid natuurlijk. Onder vrienden moet zoiets bespreekbaar zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:55 schreef Ludger het volgende:
topickick...
Een goeie vriend blijkt dus homo te zijn, vond ik in het begin een schok, herken wel de verwijdering wel die dan kan ontstaan. Wanhopig op zoek naar een vriend, uitgaan met een groep homo's terwijl ik gewoon uit zou willen zonder al die 'nieuwe lui' van hem.. Moet maar afwachten hoe die vriendschap zich nog gaat ontwikkelen.. Zou hem niet laten vallen als ie niet meer vrijgezel is, heb wel een hekel aan zn oppervlakkigheid.. (en als ie ook op fok! zit, ja.. hij mag deze post gerust lezen)
quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:02 schreef SCH het volgende:
Nou, voor mij zou het niet meer hoeven hoor, zo'n reetridder - alles krijgt toch ineens een andere lading.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |