quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:05 schreef Mittnick het volgende:
Ok; en even voor de goede orde (want ik lees die boeken niet) wie gaat er dood in het boek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:32 schreef stevengerrard het volgende:
Kan Mevr. Rowling ff opschieten met deel 7, want dit hou ik geen 2 jaar lang vol hoor!!!
quote:Op zondag 17 juli 2005 00:23 schreef Antagonist het volgende:
Bah sentimentele kinderboeken en homo's die er om gaan huilen.
Lees dan eens iets met inhoud, zoals Dune van Frank Herbert bijvoorbeeld.
Harry Potter
Ik vind het wel een mooi geschreven passage, hoe Snape zo koelbloeding en vastberaden op Dumbledore afstapt en hem doodt. Nou was het uit de andere boeken wel duidelijk dat Snape niet echt heel erg op Dumbledore gesteld was maar dat hij zoveel haat voor hem voelde.. Het plaatst een hoop gebeurtenissen uit Order of the Phoenix ook in een ander daglicht. De Occlumency lessen: Snape probeerde Harry waarschijnlijk daarbij toch niet te helpen. Maar waarom hij aan het eind van boek 5 de Order toch inlicht en Umbridge nep-Veritaserum geeft snap ik dan niet..quote:Op zondag 17 juli 2005 00:11 schreef merry77 het volgende:
Ik vond het niet geheel onverwacht dat Dumbledore gedood is door Snape. In het laatste deel moet Harry dus het voortouw gaan nemen en samen met zijn vrienden Ron en Hermione, Ginny, Neville en Luna. Dus ik verwachtte niet dat een van hen gedood zou worden.
Waarom reageer je dan hier? Niets is zo makkelijk om niet op de knop Invoeren/Reageer te drukkenquote:Op zondag 17 juli 2005 00:23 schreef Antagonist het volgende:
Bah sentimentele kinderboeken en homo's die er om gaan huilen.
Lees dan eens iets met inhoud, zoals Dune van Frank Herbert bijvoorbeeld.
Harry Potter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar door het laatste hoofdstuk kan ik haast niet wachten op deel 7
Nog wel een 'fout' ontdekt:
Met de speciale lessen van Dumbledore beleven ze via de Pensieve de herinneringen van anderen. Waarbij dus die andere altijd in beeld moet zijn (het zijn zijn herinneringen namelijk).
Echter in hoofdstuk 20 gaan ze de herinneringen van huiself Hokey bekijken die echter af en toe de kamer verlaat. Maar dat kan dus helemaal niet.GNU Terry Pratchett
quote:Op zondag 17 juli 2005 01:02 schreef Lod het volgende:Dat is wel jammer inderdaad. Maar het laat wel zien dat Harry nu begrijpt hoe Voldemort te werk gaat. Ik denk dat Harry en Ginny uiteindelijk wel bij elkaar komen. Zolang Harry maar niet met Luna gaat :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Order of the Phoenix als Harry in Snape's herinnering zit kan hij toch ook een eindje weg van Snape kan lopen naar zijn vader en Sirius die bij het water zitten. Volgens mij is het bij de Pensieve dat je redelijk in de buurt van de persoon met de herinnering moet blijven. Maar helemaal duidelijk is dat niet...quote:Nog wel een 'fout' ontdekt:
Met de speciale lessen van Dumbledore beleven ze via de Pensieve de herinneringen van anderen. Waarbij dus die andere altijd in beeld moet zijn (het zijn zijn herinneringen namelijk).
Echter in hoofdstuk 20 gaan ze de herinneringen van huiself Hokey bekijken die echter af en toe de kamer verlaat. Maar dat kan dus helemaal niet.
maybe dat snape op dat moment nog twijfelde wiens zijde te kiezen.. tijdens the order was voldemort nog niet zo nadrukkelijk aanwezig als tijdens prince, ik bedoel, voldemort heeft nu openlijk de steun van zijn death eaters, de dementors, weerwolven en de giants.. daartegenover merk je dat dé grote steun en toeverlaat van de goodguys, dumbledore, in prince veel kwetsbaarder is geworden dan in de overige delen.. daar was het altijd dumbledore die ervoor zorgde dat uiteindelijk alles weer min of meer in orde kwam.. aan het einde van phoenix toont hij echter aan harry al aan dat ook hij fouten maakt/tekenen van zwakte vertoont, en in prince is hij ook fysiek niet helemaal meer 100%.. denk dat o.a. deze omstandigheden voor snape genoeg aanleiding gaven om uiteindelijk toch voldemort zijn kant te kiezen, en de unbreakable vow te sluiten welke leidde tot dumbledore's einde..quote:Op zondag 17 juli 2005 00:56 schreef Marinus het volgende:Het plaatst een hoop gebeurtenissen uit Order of the Phoenix ook in een ander daglicht. De Occlumency lessen: Snape probeerde Harry waarschijnlijk daarbij toch niet te helpen. Maar waarom hij aan het eind van boek 5 de Order toch inlicht en Umbridge nep-Veritaserum geeft snap ik dan niet..
had dat ook wel beetje gehoopt, dat hij zichzelf uiteindelijk zou opofferen om dumbledore te redden.. als hij die death eaters en draco uit had geschakeld, zou hij zijn omgekomen aangezien hij zijn unbreakable vow verbrak.. maar dan had je én een hoofdpersonage dood (wat rowling aangekondigd had), en je had geweten dat dumbledore altijd gelijk had wat betreft snape, dat hij uiteindelijk toch de kant van de order had gekozen, en uiteindelijk een 'mooie' dood had door zichzelf op te offeren voor dumbledore..quote:Op zondag 17 juli 2005 02:06 schreef wonderer het volgende:
Ik voelde me eigenlijk behoorlijk genaaid... vijf boeken lang hoop je gewoon dat Dumbledore een goede reden had om Snape te vertrouwen, en dan gebeurt dit... Al vanaf hoofdstuk twee had ik zo'n gevoel "dit gaat niet meer goedkomen" en Snape was toch wel een van mijn favo karakters, juist omdat je ondanks alles hoopte dat hij de goeie kant zou kiezen.
je moest sowieso een tovenaar zijn om een geest te worden, maar dan ook de dood 'niet accepteren' ofzo.. nearly-headless nick vertelde dat hij te bang was om dood te gaan geloof ik, en daarom een soort van zwakke impressie van zichzelf achterliet/zijn geest.. denk wel dat dumbledore 'gewoon' dood is gegaan, hij gaf al meerdere keren aan dat het niet zijn leven was dat belangrijk was, maar dat van harry, en dat hij daardoor (min of meer) bereid was om dood te gaan zolang harry niets overkwam.. wat ook het geval was, hij gebruikte zijn laatste spreuk om harry uit het gevecht te houden, anders denk ik niet dat snape enige kans had gehad om hem te doden..quote:Ik heb trouwens het idee dat Dumbledore misschien als geest terugkomt, net als Nearly Headless Nick en zijn collega's. Ben alleen de condities voor een geest vergeten.
Ik denk dat de DA komend boek een belangrijke rol gaat spelen. Harry kan nog wel wat hulp gebruiken met zijn wraak op de moordenaars van zijn ouders, vrienden en Dumbledore, en wie beter dan Dumbledore's Army....quote:Op zondag 17 juli 2005 10:07 schreef stevengerrard het volgende:
Ik vond de order trouwens weinig voorkomen en ik had gehoopt dat de DA doorging.
Gebeurt niet, zie Jkrowling.comquote:En over al die partners: ik zie ook nog wel wat gebeuren met Luna en Neville.
Wie zegt dat Snape niet te vertrouwen is? In de afgelopen boeken hebben we een aantal manieren om mensen met toverspreuken dingen te laten doen die ze niet wilden. En er bestaat nog zoiets als Polyjuice potion...quote:Op zondag 17 juli 2005 10:28 schreef Afrodite het volgende:
sneep is gewoon een eikel; Ik ben nu zeer benieuwd naar de reden van dumbledore: waarom vertrouwde hij Snape?!?!
Vind ik een hele goede suggestie.quote:Oh, en R.A.B is naar mijn idee Regulus Black. Maar jeetje, wat verschrikkelijk kut gewoon: al die moeite om dat ding te vinden, dumbledore verzwakt, komt er zo'n lullig briefje uit!![]()
dan zou je weer een situatie krijgen als met mad-eye moody bedoel je.. imo is het toch echt snape zelf die definitief is overgelopen, zou zijn karakter ook wel een beetje tekort doen om straks in deel 7 te roepen dat snape niet zichzelf was, dat hij eigenlijk toch een goodguy is blahblahblah.. snape is toch altijd wel een van de meer boeiende characters geweest, en zeker nadat bekend werd dat hij een (voormalige) death eater was vond ik hem altijd erg boeiend om te volgen.. hij zat toch altijd in een bepaalde dubbelrol, door zowel bij de death eaters als bij de order te horen..quote:Op zondag 17 juli 2005 10:34 schreef Lod het volgende:Wie zegt dat Snape niet te vertrouwen is? In de afgelopen boeken hebben we een aantal manieren om mensen met toverspreuken dingen te laten doen die ze niet wilden. En er bestaat nog zoiets als Polyjuice potion...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nou dood?!![]()
Vink toch n beetje jammer van de 'serie'... Wat gebeurd er nog meer voor schokkends? Ik heb het boek namelijk nog niet![]()
![]()
quote:Op zondag 17 juli 2005 10:20 schreef stevengerrard het volgende:
Zou Harry trouwens straks echt in Grimbaud gaan wonen en die stomme huiself meenemen?
Pff zoveel vragen en dan nog zolang moeten wachten op de antwoorden!
Heel goede theoriequote:Op zondag 17 juli 2005 12:36 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb ergens een theorie gelezen dat Dumbledore wist dast hij doodging en dat hij Snape heeft gevraagd om hem te vermoorden.
http://www.livejournal.com/users/garlandgraves/3409.html
quote:Op zondag 17 juli 2005 12:36 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb ergens een theorie gelezen dat Dumbledore wist dast hij doodging en dat hij Snape heeft gevraagd om hem te vermoorden.
http://www.livejournal.com/users/garlandgraves/3409.html
Er is helemaal niets jammer aan, die hele serie is zo inconsistent als de pest.quote:Op zondag 17 juli 2005 11:32 schreef Elvi het volgende:
Nou ja! Waarom gaat ******** nou dood?!![]()
Vink toch n beetje jammer van de 'serie'... Wat gebeurd er nog meer voor schokkends? Ik heb het boek namelijk nog niet![]()
![]()
Hmm, had die rijke oude dame niet die hanger? Samen met een beker van Hufflepuff? En die had Tom dus weer gestolen. Toen gebruikte hij het als Horcrux, die Regulus weer steelde en dus terechtkwam bij de Blacks.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:04 schreef stevengerrard het volgende:
Maar lag die hanger van voldemorts moeder niet bij die ene winkel? Hermoine heeft er toen nog naar gevraagd, of was dat nou weer een andere?
Goed punt... en het zou ook de profetie verklaren, die ik interpreteer als "als de een sterft, sterft de ander ook". Als je Voldemort wil uitschakelen, moet je al zijn stukjes ziel vernietigen, dus als Harry de horcurx is, moet hij vernietigd worden.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Even over die Horcruxes:
Er zouden er dus 6 zijn, en vlak voordat Voldemort de ouders van Harry vermoordde, waren er 5:
de ring, het locket, het dagboek, de beker en iets van Gryffindor of Ravenclaw.
Eerst zegt Dumbledore dat de slang waarschijnlijk de 6e is, maar daar komt hij later weer op terug.
Wat nou als het vermoorden van een vrouw die wanhopig haar baby probeert te beschermen, terwijl ze haar man net voor haar ogen vermoord heeft zien worden, een speciaal genoege moord is om de ziel van Voldemort te splijten?
Hij heeft dan nog geen tijd gehad om die ziel ergens kwijt te raken, en toen zijn spreuk op Harry terugkaatste, hij (al dan niet opzettelijk) dat stuk van zijn ziel in Harry plaatste, en zo Harry de 6de Horcrux maakte.
Dat Harry een gedeelte van de ziel van Voldemort in heeft zou wel een hoop verklaren, bijvoorbeeld waarom Harry Parseltongue spreekt, waarom hij de emoties van Voldemort kan voelen en soms in zijn dromen zijn daden kan zien.
En ook, als dat 'iets van Gryffindor of Ravenclaw' iets van Ravenclaw is, en Harry nu bij Gryffindor hoort, heeft Voldemort alsnog van elk huis 1 Horcrux, zoals hij wou.
Nee dat was weer een heel andere ketting.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:11 schreef stevengerrard het volgende:
En welke hanger lag en dan in die winkel? Want die kwam weer terecht bij Katie Belle. Die werd ingenomen en doorgegeven aan Snape.
Nee de profetie is dat 'de ene kan niet leven als de ander overleeft', maar je hoeft blijkbaar niet de horcrux te vernietigen om het niet langer een horcrux te maken. Die ring bestond immers nog.quote:Op zondag 17 juli 2005 16:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Goed punt... en het zou ook de profetie verklaren, die ik interpreteer als "als de een sterft, sterft de ander ook". Als je Voldemort wil uitschakelen, moet je al zijn stukjes ziel vernietigen, dus als Harry de horcurx is, moet hij vernietigd worden.
Persoonlijk heb ik nog altijd het idee dat als Harry zelfmoord zou plegen of vermoord zou worden, Voldemort automatisch met hem meegaat, net zoals in Dragonheart. Maar da's vast te simpel gedacht
Ik vertrouw 100% op het oordeel van Dumbledore, God hebbe zijn ziel. Snape is goed.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:16 schreef inkie1010 het volgende:
jammer dat Harry het uitmaakte met Ginny... Maar die komen vast weer bij elkaar!!
Ik weet het allemaal ook nog niet wat betreft snape. Rowling is erg goed in op het verkeerde been zetten, maar ik ga er wel 90% vanuit dat Snape gewoon slecht is.
hokey kon ze waarschijnlijk nog wel horen, dus de scene zoals hij eruit gezien moet hebben zit wel in zijn herinnering (ook herinneringen kunnen gekleurd zijn en door onszelf worden aangevuld)quote:Met de speciale lessen van Dumbledore beleven ze via de Pensieve de herinneringen van anderen. Waarbij dus die andere altijd in beeld moet zijn (het zijn zijn herinneringen namelijk).
Echter in hoofdstuk 20 gaan ze de herinneringen van huiself Hokey bekijken die echter af en toe de kamer verlaat. Maar dat kan dus helemaal niet.p
Dat kan ze dus niet zeggen, omdat ze niet in dit topic meeleest.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:52 schreef E.T. het volgende:
Isa, ik lees wel mee, zal ik 't in dit topic dan even van je overnemen?
Ik heb 'm al lang in 't mod-topic gequotequote:Op zondag 17 juli 2005 20:37 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat kan ze dus niet zeggen, omdat ze niet in dit topic meeleest.
Ja, viel mij ook op. Ben benieuwd of de 11-jarige fans het nog snappen of niet te eng vinden. Al hoewel de Vuurbeker en Feniks ook behoorlijk eng waren voor jonge kinderen.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:18 schreef kwakveense het volgende:
ik vond het boek best wel duister voor kinderen eigenlijk. dit is de eerste keer dat t me echt als zodanig duister opviel
Perkamentusquote:Op zondag 17 juli 2005 23:10 schreef sijkweiv het volgende:
Hoe heet die Dumbledore ook alweer in het Nederlands..Kan er niet meer opkomen.
maar zijn moeder was wel op zweinstein/hogwarts...quote:Op maandag 18 juli 2005 09:20 schreef tonks het volgende:
Operc
Zijn moeder is dreuzel zijn vader is tovenaar = Halfbloed
Nee dat denk ik ook niet nee.quote:Op maandag 18 juli 2005 09:28 schreef Operc het volgende:
[..]
maar zijn moeder was wel op zweinstein/hogwarts...sorry k snap t nog niet helemaal geloof ik
![]()
Zie bericht van Tonksquote:Op maandag 18 juli 2005 09:19 schreef Operc het volgende:
gister ff het boek uitgelezen maar toch nog met wat vragen blijven zitten, mss kunnen jullie helpen:
1. hoezo is harry nou halfbloed? zijn pa+ma waren toch tovenaars?
Volgens mij heeft Harry nooit gekeken hoe oud het boek was. Hij heeft aan Lupin gevraagd of zijn vader zich misschien Prince noemde.quote:2. Hoe kan snape nou de prince zijn? want toen harry keek hou oud het boek was meost hij concluderen dat t ni van zijn pa/sirius was geweest, maar snape was toch even oud als hen? ze zaten iig samen op hogwarts...
Dat is een goede, misschien dat dat nog wel komt in deel 7quote:3. iedereen zegt wel dat dumbledore harry ni meer kan helpen, maar hij is nu toch een schilderij? wrom gaat harry daar dan niet mee praten?
Het leven is kutquote:en ik moet wel zeggen dat sneep nu ni meer een goodguy mag zijn, dan is deel 6 opeens best kut namelijk...
Hij hoeft de horcruxen niet te vernietigen om met U-No-POO te vechten. Hij moet ze vernietigen wil hij voorgoed afrekenen met Voldemort.quote:en even over wat ze zeggen dat harry een deel van voldemort is (horcrux) hij meost toch EERST alle 6 die dingen verneitigen voordat hij uberhaubt met voldemort zou kunnen vechten, en als hij zichzelf dood wordt dat een beetje lastig dunkt me....
Ik vond het vanaf het begin zeer interessant, juist door de verwijzingen en beantwoording van vragen uit vorige boeken en het oproepen van nieuwe.quote:en als laatste: zijn er meer mensen die de eerste 400 paginas niet boeiend vonden en vanaf daar wel? (hoewel de eerste 400 paginas wel weer boeiend zijn als het boek uit is ivm verwijzingen enzo, en dat snape toch slecht is)
Hij heeft het wel gezien in het boek.. was ongeveer 50 jaar oud.. lijkt me ook een wel een leeftijd voor sneep trouwensquote:Volgens mij heeft Harry nooit gekeken hoe oud het boek was. Hij heeft aan Lupin gevraagd of zijn vader zich misschien Prince noemde.
Snape zat gelijk met Harry's ouders op Hogwarts. Dit kwam in boek 5 naar voren toen Harry in de Pensieve de herinneringen van Snape zat te bekijken.quote:Op maandag 18 juli 2005 09:31 schreef tonks het volgende:
[..]
Hij heeft het wel gezien in het boek.. was ongeveer 50 jaar oud.. lijkt me ook een wel een leeftijd voor sneep trouwens
Het boek was van zijn moeder geweest en die heette Prince van haar achternaamquote:Op maandag 18 juli 2005 09:19 schreef Operc het volgende:
2. Hoe kan snape nou de prince zijn? want toen harry keek hou oud het boek was meost hij concluderen dat t ni van zijn pa/sirius was geweest, maar snape was toch even oud als hen? ze zaten iig samen op hogwarts...
Dat alatste hoop ik eigenlijk ook wel, dat hij zich opoffert, maar dat van kinderboeken tsja... qua verhaallijn in 5/6 wordt het toch wel wat volwassener en mede daarom vinnik de naam: perkamentus en zweinstein nog al dom klinken omdat het nu toch best duister wordt en die namen nogal happy zijnquote:Op maandag 18 juli 2005 10:32 schreef anneja het volgende:
Dus tja, het blijven kinderboeken wat mij betreft. Leuk om te lezen hoor, daar niet van.
ik hoop nog steeds dat ze Harry aan het einde ombrengt trouwens.
ginny lijkt me eigenlijk ook niet, want dat zou betekenen dat zij bij de dood van de ouders van harry zou moeten zijn, of iig dat ze harry zou hebben gezien voordat ze 1 was, t kan wel, maar is volgens mij toch zeer onwaarschijnlijk (ik kan mijn punt niet helemaal uitleggen, maar k hoop dat iemand t begrijpt.)quote:Op maandag 18 juli 2005 09:30 schreef eva_mara het volgende:
Dat Harry een horcrux is denk ik ook niet, ik denk eerder dat iemand die hem lief is (misschien Ginny) een horcrux is, áls er al een mens is die dat is.
quote:Op maandag 18 juli 2005 13:22 schreef kwinc het volgende:
Kreeg net wel een angstige gedachte... Stel dat Rowling iets overkomt, dat ze ernstig ziek wordt of zo... Brrrrrr, ik moet er niet aan denken...
Misschien die gast die de ene Horcrux heeft vernield... we don't know who he is off course..quote:Op maandag 18 juli 2005 22:28 schreef kwakveense het volgende:
het lijkt me ook lastig om 6 horcruxes te vinden tussen je eindexamens doormaar wie weet, als er een goede mentor voor harry opduikt op howarts en de school open blijft zou hij best wel overgehaald kunnen worden om terug te gaan...
Sorry, ik heb m echt nét uit.. en er komen allemaal rare vragen in mijn hoofd enzo..quote:
Hmm nu je het zegt, misschien verkocht die mundungus wel die horcruxquote:Op maandag 18 juli 2005 23:14 schreef kwakveense het volgende:
Ik dnek dat Aberfoth Dumbledore (de barman van the hog's head, broer van dumbledore de headmaster) een grotere rol krijgt, we zagen hem al handelen met mundungus fletcher in boek 6, en dung fletcher heeft spullen gestolen uit: het huis van de blacks!!!!
Hij (of zij, we weten het nog niet zeker), heeft die Horcrux dus al vernietigd dan? Of lees ik het verkeerd? Of hij wilde dat doen, maar het is niet zeker of het al vernietigd is?quote:[...]
I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
[...]
Dat is dus nog onduidelijk, daarom gaat Harry opzoek naar 4, en niet 3quote:Op maandag 18 juli 2005 23:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Die R.A.B. zegt:
[..]
Hij (of zij, we weten het nog niet zeker), heeft die Horcrux dus al vernietigd dan? Of lees ik het verkeerd? Of hij wilde dat doen, maar het is niet zeker of het al vernietigd is?
Ah zo. Ok dan.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:39 schreef daeri het volgende:
[..]
Dat is dus nog onduidelijk, daarom gaat Harry opzoek naar 4, en niet 3
quote:Tonks & Lupin
Ja dat had ik ook wel verwacht.. was wel verbaast dat ze bleef.. vond ik echt goed van drquote:Op maandag 18 juli 2005 23:42 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ah zo. Ok dan.
[..]
overkill aan stelletjes. Ineens was iedereen in het boek wel met iemand iets aan het doen.
Had eigenlijk verwacht trouwens dat die Fleur weg zou gaan nadat Bill gebeten was.
Ik denk dat Dumbledore allang wist dat hij dood zou gaan alleen al van het opdrinken van Voldemorts potion. Ik had ook al zoiets gedacht als de theorie waar boven naar werd verwezen.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:38 schreef gifkip het volgende:
En om eerlijk te zijn geloof ik niet dat Dumbledore dood zou zijn gegaan als het geen deel uitmaakte van zijn plan. In mijn ogen weet je niet echt waarom zijn hand nou is afgestorven. Als Voldemort zes Horcrux-en kan maken, dan kan Dumbledore dat zeker. Er is een ding mis met die theorie, omdat Dumbledore nooit zou kunnen moorden voor zijn eigen welzijn (dus om een Horcrux te maken) - er was dus een ander offer van zijn kant nodig. Zijn rechterhand misschien? Misschien wishful thinking, maar het is aannemelijk te denken dat Dumbledore afwist van de oath die Snape had afgelegd, en wist dat er geen andere manier was dan om te sterven. Zo werd Draco geen moordenaar, en hield Snape zijn belofte. Enig ander scenario zou betekend hebben dat zowel Draco zou sterven (Voldemort) en Snape zou sterven (het niet nakomen van zijn eed).
Draco zou niet dood gaan door het vermoorden van Dumbledore. Hij zou juist doodgaan door het niet doden van Dumbledore als vergelding door Voldemort.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:48 schreef daeri het volgende:
Wat een onzin trouwens dat Draco dood zou gaan door het vermoorden van Dumbledore... Dumbledore zou nooit Draco een dodelijke vloek in zn muil geven, omdat het nog maar n jongen is..
Het halve boek gaat over een half bloed prins hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:42 schreef RiDo78 het volgende:
ja idd, de titel van het boek is eigenlijk compleet misleidend. Slaat nergens op.
Dit kwam ik ergens tegen.quote:Regulus' middle name could be Alphard, like the uncle Alphard who inherited the money to Sirius!
As for the "A" in RAB, I'm thinking it's for Alphard - as in Sirius's uncle, a Black so decent he got his name zapped from the tapestry. Pureblood families seem to reuse older-generation names as middle names, and it hints that Regulus was one of the "good" Blacks after all.
Eigenlijk wijst alles daarop ja. Hoewel van die spreuken nog het minst, aangezien Harry voor Voldemort bestemd was. Snape mocht hem van Voldemort niet doden. Even op een rijtje waarom Snape waarschijnlijk goed is:quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:07 schreef NiNi het volgende:
Ik geloof ook dat Snape toch wel 'goed' is, aan het eind met die spreuken van Harry die hij slechts afweerde.
Kleiner lettertype en dikkerquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:57 schreef Strolie75 het volgende:
Volgende keer mogen ze van mij wel een wat kleiner lettertype gebruiken. Ik vond dit zelfs een beetje kunstmatig dik maken.
Ik ben het wel eens met de theorie dat Harry zelf ook een Horcrux is. Het zal dan de laatste moeten zijn die hij in deel 7 moet vernietigen. Maar bedenk wel dat Harry voor het vernietigen van een Horcrux niet het object zelf hoeft te vernietigen. Denk maar aan de ring die nog in het kantoor van Dumbledore ligt. Ook het dagboek van Tom Riddle 'verdwijnt' niet.quote:BlaatschaaP - zondag 17 juli 2005 @ 21:22
Heel veel interessante theorieen! Ze klinken ook zeer aannemelijk .
Ik denk zelf ook dat Harry een horcrux is en eigenlijk ook dat 'ie doodgaat aan het eind van boek 7. Anders sterft Voldemort niet en persoonlijk vind ik het ook wel wat voor Rowling om haar personage gewoon te laten sterven aan het eind.
dat was dan ook niet de bedoeling van hij die bekend staat als Voldemortquote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:01 schreef Operc het volgende:
t lijkt me ni heel slim van voldie om een horcrux te maken van de enige die hem kan verslaan....
en klopt het als ik zeg dat de slang de moord heeft begaan aan het begin van deel 4?
Mee eens. Aan het einde van OOtP blijkt dat Voldemort Harry niet kon 'bezitten'. Hij probeerde even bezit van Harry's geest te nemen, maar dat lukte hem niet omdat Harry vol met liefde zit. Dus als Voldemort ZELF niet in Harry kan leven, hoe kan (een deel van) zijn ziel dat dan wel?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:30 schreef merry77 het volgende:
Ik denk niet dat Harry een horcrux is (ondanks het feit dat inderdaad een deel van Voldemort in Harry terecht is gekomen, waardoor Harry Voldemort kon horen en Parselmouth kon spreken).
Ik vind dat ze dat bij al haar boeken doet. De laatste 100-200 blz. zijn echt spannend.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:32 schreef I_doubt het volgende:
Pas in de laatste, zeg 150 - 200 blz wordt naar de climax toegewerkt, met maar een minimale uitloop na de climax.
Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat me wel opvalt is dat Harry absoluut geen briljante tovenaar is, zoals DUmbeldore, Snape en Voldemort.
Die 3 hebben immers nieuwigheden uitgevonden (Voldemort bv ook in dit boek de multi-hocruxes, snape heeft zelf jinxs etc uitgevonden). Harry past alleen bestaande dingen toe.
Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevondenquote:Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.
Daarbij heeft hij tot zijn elfde jaar nooit geweten van de Wizard wereld, dus hij ligt gewoon qua tijd nog wat achter. Moet inderdaad nog veel leren.
Tja, ik denk ook niet dat Harry de meest briljante tovenaar zal worden/zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
N slangquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
Wie/wat is Nagini ook alweer??
De slang van Voldermort.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
Wie/wat is Nagini ook alweer??
De underdog, die met behulp van zijn vrienden en kennissen (leerkrachten) uiteindelijk het kwade overwint leest natuurlijk altijd lekker weg.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef flutterbye het volgende:
Harry is natuurlijk ook niet op zoek naar iets nieuws, hij heeft het al druk genoeg met overleven en Voldemort een kopje kleiner maken. Maar het zou wel erg handig zijn als Harry ook nog eens een genie is... Denk dat het meer het idee van de schrijfster is dat hij een 'gewone' jongen is, die door zijn omstandigheden bijzonder is geworden, niet omdat hij uit zichzelf nou zo'n wonderkind is. Ik denk dat het veel zal lijken op andere soortgelijke verhalen - uiteindelijk lukt het hem om het kwade te verslaan omdat hij liefde en vrienden in zijn leven heeft.
Afterthought... Ik vind ook wel dat Rowling erg de nadruk legt op het feit dat Harry steeds tegen zichzelf zegt 'Ik sta er alleen voor, ik moet dit alleen doen enz enz', en dat dan elke keer zijn vrienden weer voor hem klaar staan en bereid zijn naast hem te vechten. Net als Frodo die maar bleef roepen 'It is my burden to bear' maar uiteindelijk was hij zonder Sam nergens geweest. Zoiets...
Geen idee... een of andere levende pluizige tamagothci ??quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:22 schreef daeri het volgende:
what the hell is een pygmee puff eigenlijk?
Het gaat er dus om dat de Horcrux die gevonden is niet de slang is. Lekker domme fout ook. En toch denk ik dat er meer is tussen Harry en Voldemort dan alleen een vage connectie tussen hun door het terugkaatsen van zijn vloek.quote:'I am not sure which it is - though I think we can rule out the snake - but I believe it to be hidden in a cave on the coast many miles from here, a cave I have been trying to locate for a very long time: the cave in which Tom Riddle once terror-ised two children from his orphanage on their annual trip; you remember?'
de horcrux was toch al weg..quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:25 schreef linda856763 het volgende:
Ik kreeg opeens een ingeving vannacht...Boek spookte door mijn hoofd: wat als de ziel van Voldemort niet in de hanger zat, maar in de vloeistof die Dumbledore opdronk? Daardoor werd Dumbledore de horcrux en moest hij vernietigd worden (nou weet ik dat de theorie is dat een horcrux niet vernietigd hoeft te worden om de ziel er uit te krijgen, maar het is wel de makkelijkste manier misschien...)
ja, .. ik denk dat dat die broer van Sirius isquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:43 schreef linda856763 het volgende:
Ja, dat zegt R.A.B....
Het is nog helemaal niet zeker of de school opengaat toch? En Harry zei zelf dat hij achter Voldemort aanging, en niet terug naar school ging.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:33 schreef flutterbye het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met Harry's laatste schooljaar - aan het eind van boek 6 is Harry van plan om de Horcruxes te vinden en achter Voldemort aan te gaan - lijkt me lastig als je tussendoor ook nog in de klas moet zitten. Natuurlijk heeft hij nog het één en ander te leren, maar als hij nog fijn een jaartje naar school gaat, is het misschien te laat om zijn wereld te redden. Een opleiding heeft niet zoveel zin als je geen toekomst hebt... Ben wel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!
We zitten hier maar met zijn allen wat te gissenquote:Ja...dus...?
en Ron en Hermoine hebben gezegd dat ze met Harry mee gaan en ik begrijp dus dat zij ook niet meer terug gaan naar school...quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Het is nog helemaal niet zeker of de school opengaat toch? En Harry zei zelf dat hij achter Voldemort aanging, en niet terug naar school ging.
Al hoop ik dat dat toch gebeurd, vind Hogwarts altijd wel leuk als achtergrondje voor het verhaal.
Ja, alleen hadden die de mazzel dat ze niet ieder jaar bijna vermoord werdenquote:Op woensdag 20 juli 2005 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
Wat ik me afvraag, ik kan ernaast zitten maar volgens mij wordt in boek 4 verteld dat duistere vloeken als de Cruciatus-vloek en Avada Kedavra (die uiteraard immens populair zijn bij Death Eaters) alleen effect hebben wanneer je er daadwerkelijk plezier en voldoening aan beleeft op het moment dat je ze toepast? Dat is volgens mij op het eind, wanneer Harry wordt geconfronteerd met Voldemort en/of Death Eaters en zelf probeert om die vloek als counter-curse uit te spreken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:00 schreef Koningin het volgende:
Ik heb het gisteravond ook uit gelezenDit is echt een boek wat je wat moet laten bezinken.
Toen Snape Dumbeldore vermoordde en toen ik zeker wist dat ie echt dood was, heb ik het boek ook even weg gelegd.......![]()
Ik denk dat Snape inderdaad nog goed is (ik vertrouw op Dumbledore) en dat ze een of andere afspraak hadden of inderdaad via gedachten lezen op het laatst. Dumbledore heeft er wel rust mee dat ie dood is. Vond het wel angstig hoe zelf verzekerd Snap naar Dumbeldore toe liep....
Daar zit wat inquote:Op woensdag 20 juli 2005 18:12 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, alleen hadden die de mazzel dat ze niet ieder jaar bijna vermoord werden![]()
Bovendien was Dumbledore sowieso al ernstig verzwakt, hij had niet echt veel meer nodig volgens mij. Zou me zelfs niets verbazen als hij alleen door de val al dood gegaan zou zijn, en dus alleen een "duwtje" nodig had.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:29 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, dat vind ik niet zo gek eigenlijk. Snape wil Dumbledore namelijk wel degelijk doden, in zekere zin. Hij doet het wel bewust in ieder geval, terwijl Harry gewoon in zijn woede maar iets riep, zoals hij dat ook met die Sectumsempra deed bij Malfoy. Het had eigenlijk alles kunnen zijn.
ik denk wel dat hij terug zal keren, maar met hulp van de school (dus ook de docenten) de hocxus (of zoiets) te vinden, en ik denk juist dat er een DADA leraar zal zijn om harry verder op te leiden, in het verdedigen en gebruiken van spells. want hij weet nog lang niet genoeg om voldemort te dodenquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:33 schreef Afrodite het volgende:
Rowling heeft ook gezegd dat er een nieuwe DADA leraar komt, nou vraag ik me af waarom ze die zal introduceren als Harry en co. toch niet terugkeren..
Dat zou betekenen dat 12 Grimauld Place (het hoofdkwartier van de Order of the Phoenix in boek 5) samen met Kreacher na de dood van Sirius naar hem over had moeten gaan. Aangezien dat niet zo is in boek 6 (Kreacher MOET gehoorzamen aan een niet-Black, zijnde Harry) kan het geen broer of zelfs maar familie zijn van Sirius.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:45 schreef daeri het volgende:
[..]
ja, .. ik denk dat dat die broer van Sirius is
Zijn broer is dood, dus da's logisch. Die RAB is ook dood.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:22 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat 12 Grimauld Place (het hoofdkwartier van de Order of the Phoenix in boek 5) samen met Kreacher na de dood van Sirius naar hem over had moeten gaan. Aangezien dat niet zo is in boek 6 (Kreacher MOET gehoorzamen aan een niet-Black, zijnde Harry) kan het geen broer of zelfs maar familie zijn van Sirius.
Toch?
*zucht*...quote:To the Dark Lord
I know I will be dead long before you read this
but I want you to know that it was I who discovered your secret.
I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
I face death in the hope that when you meet your match,
you will be mortal once more.
R.A.B.
Er werd in het boek duidelijk gehint dat die zich op rimbautplace 12 bevond, en nu misschien in het bezit van die stelende-wizard-van-de-order-welke-harry-niet-goed-beschermde-in-de-vorige-zomer-zodat-hij-door-dementors-werd-aangevallen-en-waarvan-ik-de-naam-niet-meer-weetquote:Op donderdag 21 juli 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Het is dus wel niet duidelijk of de horcrux nu vernietigd is of niet.
Ik neem aan dat RAB dat toch wel al gedaan heeft.....
Ik vermoed dat het dat medaillon is waarnaar verwezen wordt in Order of the Phoenix. Hij is waarschijnlijk nog heel aangezien niemand hem open kon krijgen. Maar is die RAB in de tussentijd inderdaad overleden? Waarom heeft hij het geheim van de horcruxen ontdekt maar er voor de rest nooit wat mee gedaan?quote:Op donderdag 21 juli 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Het is dus wel niet duidelijk of de horcrux nu vernietigd is of niet.
Ik neem aan dat RAB dat toch wel al gedaan heeft.....
meerdere horcruxen was voor voldamort nog niet geprobeerd.quote:Op donderdag 21 juli 2005 08:51 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het dat medaillon is waarnaar verwezen wordt in Order of the Phoenix. Hij is waarschijnlijk nog heel aangezien niemand hem open kon krijgen. Maar is die RAB in de tussentijd inderdaad overleden? Waarom heeft hij het geheim van de horcruxen ontdekt maar er voor de rest nooit wat mee gedaan?
Zoiets zal het zijn. Alleen Dumbeldore en Harry weten volgens mij dat er waarschijnlijk meer zijn (7). Ook doordat ze Voldemort veel beter kennen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 08:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
meerdere horcruxen was voor voldamort nog niet geprobeerd.
Waarschijnlijk heeft Voldamort niemand verteld over zijn horcruxen, en heeft RAB gedacht dat er slechts 1 was.
Volgens mij staat er nergens wie RAB is en is iedereen aan het gokken dat het Regulus Black wel zal zijn geweest, met zijn tweede naam ertussen die wel eens met een A zou kunnen beginnen. Misschien is het heel iemand anders, kan net zo goed een nieuw personage zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:00 schreef Strolie75 het volgende:
Staat er in Order of the Phoenix eigenlijk wat er met die RAB gebeurt is? Is hij dood? Ik weet het al niet meer
mundungus fletcherquote:Op donderdag 21 juli 2005 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er werd in het boek duidelijk gehint dat die zich op rimbautplace 12 bevond, en nu misschien in het bezit van die stelende-wizard-van-de-order-welke-harry-niet-goed-beschermde-in-de-vorige-zomer-zodat-hij-door-dementors-werd-aangevallen-en-waarvan-ik-de-naam-niet-meer-weet
Iedereen vind juist dat er MINDER gebeurde in dit boekquote:Op donderdag 21 juli 2005 10:06 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Er gebeurt nu eigenlijk te veel voor 1 boek...de uitleg van de titel is idd vrij matig (had meer aandacht aan besteed moeten worden!)
Aunt Petunia is de secret-keeper voor het huis waar Harry zijn zomers doorbrengt? (haar eigen huis dus) zodat Voldemort nooit erachter kan komen waar Harry uithangt als hij niet in de veiligheid van Hogswarth woont?quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:34 schreef kruimel_20 het volgende:
Aunt Petunia, weet meer over de wizarding world dan je denkt....
dumbledore is achter de plekken van de horcruxes gekomen door occlumentie (denk ik), en ook een groot deel logisch denken. als je weet waar voldemort iets heeft gedaan weet je dus waar een horcruxes ligt. en dat met zijn hand zal gebeurt zijn tijdens het vernietigen van een andere horcruxes.quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:39 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Er gebeurt juist veel waar je niets over hoort (of achteraf in een haastige verklaring)
- Hoe is Dumbledore exact achter de horcruxes aangegaan, wat is er met zijn hand gebeurt?
- Wat is Snape de hele tijd aan het doen, hoe gaat hij met Malfoy om
- Waar is Malfoy nou exact mee bezig
- Waarom reageren de andere DA-leden niet?
- Er had meer aandacht moeten besteed aan Lupin en Tonks
Let me rephrase that...er had veel dieper op onderwerpen in moeten worden gegaan, ik vroeg me dit de hele tijd af toen ik over Harry en Ginny..blablabla aan het lezen was...Dat heb ik bij de andere boeken niet zo ervaren.
Dat idee heb ik altijd al gehad, maar ze praat er gewoon niet over.quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:34 schreef kruimel_20 het volgende:
Aunt Petunia, weet meer over de wizarding world dan je denkt....
Dat lijkt me een beetje vergezocht, wizards kunnen vast wel een telefoonboek openslaan...quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:50 schreef Lod het volgende:
[..]
Aunt Petunia is de secret-keeper voor het huis waar Harry zijn zomers doorbrengt? (haar eigen huis dus) zodat Voldemort nooit erachter kan komen waar Harry uithangt als hij niet in de veiligheid van Hogswarth woont?
Ik heb dit al eerder gezien hier, ik denk dat occlumency verward wordt met legilimency. Occlumency is het afschermen van je gedachten, legilimency is het 'lezen van gedachten'.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:06 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
dumbledore is achter de plekken van de horcruxes gekomen door occlumentie (denk ik), en ook een groot deel logisch denken. als je weet waar voldemort iets heeft gedaan weet je dus waar een horcruxes ligt. en dat met zijn hand zal gebeurt zijn tijdens het vernietigen van een andere horcruxes.
Dacht dat ik op wijzig bericht had geklikt... beetje een zooitje zo, sorry!quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:39 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Dat lijkt me een beetje vergezocht, wizards kunnen vast wel een telefoonboek openslaan... Dat zou ook betekenen dat de andere bewoners hun eigen adres niet zouden kunnen uitspreken enz, toch?
Gezien de moeite die de zelfs de Weasleys hebben met muggle-apparaten is een telefoonboek misschien ook al te moeilijk voor de meestenquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:39 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Dat lijkt me een beetje vergezocht, wizards kunnen vast wel een telefoonboek openslaan...
[..]
Het is door magic unplottable gemaakt. (sorry voor mijn onkunde in de nederlandse termen, ik lees de NL boeken niet) Je kunt het dus niet vinden of zien tenzij de secret keeper je verteld waar het is. Het huis van de Dursleys is zeker niet unplottable, hun buren kunnen het immers ook gewoon zien.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:54 schreef Lod het volgende:
[..]
Gezien de moeite die de zelfs de Weasleys hebben met muggle-apparaten is een telefoonboek misschien ook al te moeilijk voor de meesten
Maar hoe komt het dan dat in boek 5 Grimmauld place het hoofdkantoor is van de Order of the Phoenix? Zeker aangezien het een huis is geweest van een behoorlijke schare van Voldemort-aanhangers. Konden de DE en Voldemort niet bedenken om daar eens een bezoekje te gaan brengen?
ja, ik moest zondag nog maar een aantal pagina's en ik moest em gewoon uit hebben , ik wilde em uit hebben... en daarna val je in een soort gat... alles wat er gebeurd... je wilt meer!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:09 schreef _Nick_ het volgende:
zo heb gisteren/vanochtend tot 4.00 uur doorgelezen...geweldig boek weer!
maarrrrr....nu ik m uit heb heb ik er wel weer een een beetje depri gevoel over...(net als bij de andere boeken)...
ik kan er niet echt mijn vinger op leggen maar het is combinatie van, klote dat ik m nu al uit heb, balen dat het nog zo lang duurt voor deel 7, Dumbledore die dood gaat, en misschien ook wel dat ik weer terug moet keren uit dat geweldige fantasiewereldje naar mijn alledaagse leven
![]()
Misschien dat iemand zich hierin herkend?
Yepquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:52 schreef kruimel_20 het volgende:
[..]
ja, ik moest zondag nog maar een aantal pagina's en ik moest em gewoon uit hebben , ik wilde em uit hebben... en daarna val je in een soort gat... alles wat er gebeurd... je wilt meer!!!
snogging is een gebruikelijke engelse term voor kussen hoorquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:31 schreef Koningin het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van het woord 'snogging' (hopelijk goed) voor kussen met elkaar??
Vond het erg vreemd over komen
ja?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:47 schreef kruimel_20 het volgende:
[..]
snogging is een gebruikelijke engelse term voor kussen hoor
ik ook toen ik het voor het eerst hoorde hoorquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:51 schreef Koningin het volgende:
[..]
ja?
Ik vond het echt raar klinken...
Dat vraag ik me ook niet af, ik vraag me af HOE hij er achteraan is gegaan, waar is hij geweest (en wil dus ook weten WAT er is gebeurd met zijn hand...niet waarom...dat bleek al uit het verhaal)quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:06 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
dumbledore is achter de plekken van de horcruxes gekomen door occlumentie (denk ik), en ook een groot deel logisch denken. als je weet waar voldemort iets heeft gedaan...
snogging is wel een leuk woord vind ik.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:51 schreef Koningin het volgende:
[..]
ja?
Ik vond het echt raar klinken...
Oe en wat is het?quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:22 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
snogging is wel een leuk woord vind ik.
Ik snapte eerst helemaal niet wat phlegm nou was. Enige keer dat ik echt een woordenboek nodig had bij dit boek.
Dit is van de site dreuzels.com. Leuke suggesties. In hoeverre realistisch volgens jullie??quote:Boek 7: geruchten
- Hermelien en Harry worden allebei Hoofdmonitor.
- Harry's groene ogen gaan een belangrijke rol spelen.
- We komen meer te weten over Lily en James Potter, bijvoorbeeld hoe het kwam dat ze zoveel geld hadden.
- Ron gaat dood.
- Sneep wordt verliefd.
- Remus Lupos zal in dit boek een grote rol spelen.
- Groemp wordt meer controleerbaar.
- Hagrid gaat met madame Mallemour trouwen.
- Draco Malfidus zal Harry's leven redden en daardoor sterven.
- Harry's litteken verdwijnt als Voldemort verslagen is.
- Het boek eindigt met het woord 'litteken'.
Boek 7: feiten
- Harry zal in dit boek 17 jaar oud zijn en mag dus ook buiten Zweinstein toveren.
- Viktor Kruml komt weer in het verhaal voor.
Algemene geruchten
- Perkamentus heeft zijn leven te danken aan Hagrid. Misschien neemt hij Hagrid daarom zo in bescherming.
- Harry komt erachter dat hij familie is van Goderic Griffoendor.
- We komen te weten waarom Perkamentus Sneep vertrouwt.
- Herman Duffeling gaat dood.
- Peter Pippeling (Wormstaart) zal zijn schuld bij Harry inlossen. Harry heeft er immers voor gezorgd dat Peter Pippeling niet vermoord werd door Sirius en Remus op het einde van boek 3.
- Ron en Hermelien zullen een koppel vormen.
- We komen te weten waarom Lily toch met James is getrouwd.
- We komen meer te weten over de spoken.
- De Geheime Kamer wordt weer gebruikt (maar door wie?).
- Er komen misschien nog meer boekjes zoals Zwerkbal Door de Eeuwen Heen en Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden.
- Er bestaat een kans dat Rowling ook nog andere boeken gaat schrijven over Harry na Zweinstein. Ze zegt van niet, maar ze zegt ook dat het niet onmogelijk is... Het boek zal waarschijnlijk niet 'het achtste Harry Potter boek' worden... Misschien speelt het zich wel in dezelfde wereld af.
Algemene feiten
- Er komt een nieuwe Minister van Toverkunst, maar dit is niet Arthur Wemel.
- We komen meer te weten over Sirius Zwarts.
- Jammerende Jenny gaat ook weer een keer verschijnen.
- Harry zal in zijn laatste 2 jaar op Zweinstein nog romantiek meemaken.
- We komen te weten wat er met de vliegende motorfiets van Sirius gebeurd is. Velen denken dat deze zich in de schuur van Arthur Wemel bevindt, maar dit is enkel een gerucht.
- We komen meer te weten over Narcissa Malfidus.
- We komen erachter wat Dirk Duffeling zag toen de Dementors op hem afkwamen in het vijfde boek.
- We komen te weten waarom Sirius Sneep naar de Beukwilg lokte (de échte reden dus).
- Winky zal nooit van haar Boterbier verslaving afraken.
- Er gaan meer mensen dood in de volgende boeken.
Als ik hier toch nog even op mag terugkomen, niet dat ik koppig ben hoorquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:02 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Het is door magic unplottable gemaakt. (sorry voor mijn onkunde in de nederlandse termen, ik lees de NL boeken niet) Je kunt het dus niet vinden of zien tenzij de secret keeper je verteld waar het is. Het huis van de Dursleys is zeker niet unplottable, hun buren kunnen het immers ook gewoon zien.
Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?quote:'An immensely complex spell,' he said squeakily, 'involving the magical concealment of a secret inside the chosen person, or Secret-Keeper, and is henceforth impossible to find - unless, of course, the Secret-Keeper chooses to divulge it. As long as the Secret-Keeper refused to speak, You-Know-Who could search the village where Lily and James were staying for years and never find them, not even if he had his nose pressed against their sitting-room window!'
harry had het adres toch gegeven?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:38 schreef RiDo78 het volgende:
Als het huis van de dursleys unplottable is, hoe kan het dan dat de weasleys dat konden vinden? Hadden ze dan eerst contact gezocht met Petunia ofzo?
Petunia is toch de zus van de moeder van Harry.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Lod het volgende:
Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?
Ja, volgens mij ook.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:14 schreef I_doubt het volgende:
[..]
Petunia is toch de zus van de moeder van Harry.
En door de bloedband is er kennelijk een soort bescherming.
Ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Dat kan alleen als Harry de secret-keeper is OF als Petunia dat briefje geschreven heeft.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:41 schreef tonks het volgende:
harry had het adres toch gegeven?
dit spreekt inderdaad mijn theorie tegen. Petunia zal waarschijnlijk nooit van haar leven zo'n briefje hebben geschrevenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:27 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Dat kan alleen als Harry de secret-keeper is OF als Petunia dat briefje geschreven heeft.
Dan is perkamentus de geheimhouder, en heeft hij het aan de weasleys verteld?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:27 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Dat kan alleen als Harry de secret-keeper is OF als Petunia dat briefje geschreven heeft.
Toen Harry voor het eerst naar Black's stekkie ging, kreeg hij ook een -door dumbledore geschreven- briefje te zien.
lijkt me het meest logischquote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:37 schreef tonks het volgende:
[..]
Dan is perkamentus de geheimhouder, en heeft hij het aan de weasleys verteld?
Dat kan heel goedquote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:37 schreef tonks het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af of Harry daar nog steeds veilig is. Want nu Dumbledore er niet meer is weet ik niet of die spreuk nog actief is.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:37 schreef tonks het volgende:
juist niet, ik denk dat het anders teveel van het goed word... en dat het juist in boek 7 uiteindelijk toch gebeurd.... op het laatste momentquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:16 schreef budha het volgende:
En waarom wachten met de relatie tussen Ron en Hermione?Nadat de Death Eaters verdwenen zijn en iedereen verslagen is door het nieuws over Dumbledore en de ernstige verwondingen van Bill wordt ook duidelijk dat Tonks verliefd is op Lupin. Was een goed moment om Ron en Hermione steun bij elkaar te laten zoeken.
ik denk ook dat dubeldore weet dat ron en vooral hermoine hem kunnen helpen met dingen waar hij zelf niet op komt...quote:Het viel me ook op dat Dumbledore Harry heeft laten belovn om niemand verteld mocht worden over waar ze samen achter zijn gekomen, maar dat ie er geen probleem mee had dat Ron en Hermione volledig op de hoogte werden gebracht. Dit heeft Rowlin vast niet voor niets gedaan. Het zal wel belangrijk zijn voor boek 7 dat ze weten over Voldemort's geheimen.
Bij de begrafenis zitten ze wel bij elkaar en heeft Ron een arm om haar heen geslagen. Dus op zich is het allemaal wel duidelijk nu. ik denk ook niet dat zij in de komende zomer bij elkaar op de kamer mogen slapen van Mrs. Weaslyquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:16 schreef budha het volgende:
En waarom wachten met de relatie tussen Ron en Hermione?Nadat de Death Eaters verdwenen zijn en iedereen verslagen is door het nieuws over Dumbledore en de ernstige verwondingen van Bill wordt ook duidelijk dat Tonks verliefd is op Lupin. Was een goed moment om Ron en Hermione steun bij elkaar te laten zoeken.
en dat ron zijn wand even in haar leaky cauldron hangt?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:36 schreef Marinus het volgende:
[..]
Bij de begrafenis zitten ze wel bij elkaar en heeft Ron een arm om haar heen geslagen. Dus op zich is het allemaal wel duidelijk nu. ik denk ook niet dat zij in de komende zomer bij elkaar op de kamer mogen slapen van Mrs. Weasly
Wie zegt dat niet alle vragen gewoon beantwoord worden in deel 7?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:09 schreef I_doubt het volgende:
Ik denk dat Rowland na deel 7 nog een boek moet schrijven met daarin de uitleg van alle vragen die de lezers hebben. Sterker, dat is haar plicht!
Want, `ze leefden nog lang en gelukkig`, dat kan niet niet.
Dat wordt niet geaccepteerd.
Ik hoop dan ook op 1000 blzquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat niet alle vragen gewoon beantwoord worden in deel 7?
En zo niet.... je hebt het maar te accepteren
Zooo niet Harry Potterquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
en dat ron zijn wand even in haar leaky cauldron hangt?
Volgens mij is er niet echt sprake van een vloek, maar opvallend was het wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:16 schreef alwaysthebest het volgende:
Waarom heeft Dumbledore Snape nu wel DADA docent laten worden? Dumbledore wist dat Snape dat maar een jaar zou volhouden (door de vloek van Voldemort).
Hij is behoorlijk ver gezocht, geinig maar vergezochtquote:Op zaterdag 23 juli 2005 06:14 schreef EdwinHeijmen het volgende:
http://www.knight2king.net/Knight2King/weasleyisourking.html \
hier de raarste theorie die ik tot nu toe gehoord heb...
Volgens mij heeft hij nog nooit van zijn leven sokken van zijn moeder gekregen maar truien.quote:When Harry asks Dumbledore what he himself sees in the Mirror, Dumbledore tells him he sees himself holding a pair of socks. What is it that Ron's mother is always giving him, but he never appreciates? Socks.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 06:15 schreef Lod het volgende:
[..]
Volgens mij is er niet echt sprake van een vloek, maar opvallend was het wel.
Volgens mij heeft Dumbledore voor Snape gekozen om de volgende redenen.Hij vertrouwde Snape volkomen. Het is onvermijdelijk dat Harry het tegen Voldemort moet opnemen (hoewel ik nog steeds ergens verwacht dat Neville per ongeluk Voldemort verslaat, en zo de prophecy een leuke wending laat nemen). Dus wat extra kennis van toveren is nooit weg. Snapes kennis van de dark forces was exceptioneel goed (meerdere malen genoemd in het boek).
Hij had verwacht dat Harry nog wel het een en ander had kunnen leren van Snape. Of het zo is dat weten het komende boek.
Leuke theorie, maar hij is al oud en het is niet waar. Rowling heeft al aangegeven dat er niemand heeft lopen tijdreizen (op de stukken in POA naquote:Op zaterdag 23 juli 2005 06:14 schreef EdwinHeijmen het volgende:
http://www.knight2king.net/Knight2King/weasleyisourking.html \
hier de raarste theorie die ik tot nu toe gehoord heb...
Er rust wel een vloek op die baan, sinds Voldemort (Toen nog niet slecht) kwam vragen om de DADA baan, maar hem niet kreeg. Als je goed had gelezen zag je dat Dumbledore dat zelf had verteld!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 06:15 schreef Lod het volgende:
[..]
Volgens mij is er niet echt sprake van een vloek, maar opvallend was het wel.
Volgens mij heeft Dumbledore voor Snape gekozen om de volgende redenen.
quote:MA: What's Ron's Patronus?
JKR: Ron's Patronus? Have I never said that either? Oh no, that's shocking! [Laughter.] Ron's Patronus is a small dog, like a Jack Russell, and that's a really sentimental choice, because we've got a Jack Russell. He's insane.
Ik moet die les van Dumbledore over de prophecy nog eens lezen.. Ik denk dat het WEL kan, er werd toch een heel nieuw licht op al die voorspellingen geworpen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:30 schreef Euc- het volgende:
Harry KAN de Horcrux niet zijn, omdat de de voorspelling zegt dat geen van de 2 kan leven als er 1 nog leeft. Wat betekend dat er 1 dood moet gaan, wil de ander overleven.
Dat lijkt me stug. In dat geval zouden de Weasleys er nooit achter gekomen zijn waar Harry woonde, want Petunia zou het ze nooit vrijwillig vertellen. Bovendien zou volgens die logica Harry nooit moeten kunnen vertellen waar hij woont, want alleen de secret keeper kan dat.quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:50 schreef Lod het volgende:
[..]
Aunt Petunia is de secret-keeper voor het huis waar Harry zijn zomers doorbrengt? (haar eigen huis dus) zodat Voldemort nooit erachter kan komen waar Harry uithangt als hij niet in de veiligheid van Hogswarth woont?
Dat staat er niet. Er staat dat hij ze nog niet zou kunnen vinden, al had ie z'n neus tegen hun raam gedrukt. Er staat niet dat hij dat raam dan ook zou kunnen zien, of hun huis. Hij zou per ongeluk zijn neus tegen hun raam gedrukt kunnen hebben. En het zou figuurlijk bedoeld kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Lod het volgende:
[..]
Als ik hier toch nog even op mag terugkomen, niet dat ik koppig ben hoor![]()
Als ik mag quoten uit boek 3 (prisoner of Azkaban), hoofdstuk 10. Het gaat erover dat Black de Secret-Keeper zou zijn van de Potters, professor Flitwick legt uit wat de Fidelius charm inhoudt:
[..]
Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?
Je vergeet alleen -net als heel veel andere mensen- het volgende (wat door weer heel veel andere mensen ook al tig keer gezegd is): je hoeft een voorwerp niet te vernietigen om het geen horcrux te laten zijn. De ring is ook niet vernietigd.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:30 schreef Euc- het volgende:
Harry KAN de Horcrux niet zijn, omdat de de voorspelling zegt dat geen van de 2 kan leven als er 1 nog leeft. Wat betekend dat er 1 dood moet gaan, wil de ander overleven.
Dat leek mij ook ja. Bovendien wilde Snape erg graag DADA geven en waren er denk ik nog maar weinig mensen over die het wel wilden doen. Dit is immers waarom Umbridge DADA gaf in deel 5, er was geen ander voor.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:38 schreef merry77 het volgende:
Er is nog een andere reden.
Harry wil Auror worden en daarvoor had ie niet een hoog genoeg cijfer voor potions als Snape dat zou geven. Dus iemand anders moest Potions gaan geven, dus Snape moest iets anders gaan geven. Harry had Exceeds expectations, terwijl Snape een Outstanding wilde hebben.
Slughorn accepteerde ook Exceeds expectations. Oftewel Harry kan nu nog steeds voor Auror doorleren.
Het spijt me maar dat staat er dus welquote:Op zondag 24 juli 2005 23:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat dat hij ze nog niet zou kunnen vinden, al had ie z'n neus tegen hun raam gedrukt.
Wat een muggle-logica zeg. En nee, het staat er echt niet.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:38 schreef Lod het volgende:
[..]
Het spijt me maar dat staat er dus wel. Als je je neus tegen een raam kan drukken dan kun je ook zeker het raam zien en er doorheen kijken.
dat moet dan wel een heel debiele wizard zijn om wel ergens met de neus tegen aan te lopen en dan niet doorhebben dat daar iets mis mee is. Zelfs Rincewind zou dat nog doorhebben.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat een muggle-logica zeg. En nee, het staat er echt niet.
Test: doe je ogen dicht en loop tegen een ruit. Kun je het raam zien? Nee. Kun je er doorheen kijken? Nee. Kun je je neus er tegen drukken? Ja.
Ja precies, dat zeg ik dus de hele tijd al: Voldemort zou het huis kunnen zien zonder de mensen erin te zien...quote:Misschien moet je nog eens de stukjes lezen over de beveiliging van verschillende gebouwen. Er zijn gebouwen die onder andere zo beveiligd zijn dat als muggles er naar kijken, dat ze alleen een oud vervallen gebouw zien zonder mensen erin. Ik neem aan dat hetzelfde zou kunnen als bescherming tegen (specifieke) wizards.
Dat kan toch niet? Alleen de secret keeper kan dat. Zoals Snape Voldemort niet kan vertellen waar de Order zich schuilhoudt, ook al weet hij waar het is en kan hij er wel in.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:40 schreef Lod het volgende:
En om nog even terug te komen over de Weasley's die het huis nooit zouden kunnen vinden zolang Petunia het niet had verteld. Hoe zit dat als Harry het aan Ron heeft verteld waar hij woont?
Precies. En aangezien Ron al eens bij Harry op 'de stoep' (of erbovenquote:Op maandag 25 juli 2005 21:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Alleen de secret keeper kan dat. Zoals Snape Voldemort niet kan vertellen waar de Order zich schuilhoudt, ook al weet hij waar het is en kan hij er wel in.
Uit een interview van mugglenet.com met JK Rowling.quote:ES: What's one question you wished to be asked and what would be the answer to that question?
JKR: Um — [long pause] — such a good question. What do I wish I could be asked? [Pause.] Today, just today, July the 16th, I was really hoping someone would ask me about R.A.B., and you did it. Just today, because I think that is — well, I hoped that people would.
Minimaal...quote:
Niet waar, ik kreeg pas dinsdag een bevestiging van verzending van bol. Volgende dag in huis. Ik had liever gezien dat ze zaterdag meteen hadden geshipped.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:45 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Minimaal...
En geef Bol niet de schuld van de late levering... TPG is traag.
goed punt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:44 schreef Bigs het volgende:
.. Van de andere kant vraag ik me af wat de reden voor Snape zou zijn om voor de goede kant te kiezen nu Dumbledore er niet meer is. Zoiezo is er niemand meer die hem vertrouwt nu..
Dit herken ik 100% Dat heb ik bij ieder goed boek en ook bij goeie films, maar bij deze bijna nog meer omdat ik er zo lang naar uit heb gekeken - nu is het ineens weer over.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:09 schreef _Nick_ het volgende:
zo heb gisteren/vanochtend tot 4.00 uur doorgelezen...geweldig boek weer!
maarrrrr....nu ik m uit heb heb ik er wel weer een een beetje depri gevoel over...(net als bij de andere boeken)...
ik kan er niet echt mijn vinger op leggen maar het is combinatie van, klote dat ik m nu al uit heb, balen dat het nog zo lang duurt voor deel 7, Dumbledore die dood gaat, en misschien ook wel dat ik weer terug moet keren uit dat geweldige fantasiewereldje naar mijn alledaagse leven
![]()
Misschien dat iemand zich hierin herkend?
Ik zou eigenlijk niet moeten reageren want deze discussie is pointless, maar iedereen blijft er steeds op terug komen dus ik kan het niet laten... Zoals ik al eerder zei, dan zouden de andere Dursleys of Harry nooit hun eigen adres aan iemand anders kunnen vertellen, dat lijkt me dus niet echt logisch. Hier zouden ze echt niet blij mee zijn omdat het duidelijk magic stuff is. Dan zou Harry er ook al veel eerder achter zijn gekomen dat er iets raars aan de hand was.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Lod het volgende:
[..]
Als ik hier toch nog even op mag terugkomen, niet dat ik koppig ben hoor![]()
Als ik mag quoten uit boek 3 (prisoner of Azkaban), hoofdstuk 10. Het gaat erover dat Black de Secret-Keeper zou zijn van de Potters, professor Flitwick legt uit wat de Fidelius charm inhoudt:
[..]
Ik heb hem ook via bol.com besteld en ik had hem gewoon op zaterdag binnen. Wanneer heb jij besteld dan? Het moest wel vóór 10 juli geloof ik...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 05:04 schreef CySt het volgende:
Ik heb gisteren rond dit tijdstip uitgelezen. Had hem pas woensdag binnen (kut bol.com)
quote:dat moet dan wel een heel debiele wizard zijn om wel ergens met de neus tegen aan te lopen en dan niet doorhebben dat daar iets mis mee is. Zelfs Rincewind zou dat nog doorhebben.
Als we toch zo gaan beginnen.. Wat voor effect zou otataral op een horcrux hebben?quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:55 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Oh, enne: Rincewind?!
Ik weet dat die nog wel eens verdwaalt in een verkeerde wereld maar die's nu wel héél erg verkeerd, huw?
quote:MA: Ok, big big big book six question. Is Snape evil?
JKR: [Almost laughing] Well, you've read the book, what do you think?
ES: She's trying to make you say it categorically.
MA: Well, there are conspiracy theorists, and there are people who will claim -
JKR: Cling to some desperate hope [laughter]
ES: Yes!
MA: Yes!
ES: Like certain shippers we know!
[All laugh]
JKR: Well, okay, I'm obviously - Harry-Snape is now as personal, if not more so, than Harry-Voldemort. I can't answer that question because it's a spoiler, isn't it, whatever I say, and obviously, it has such a huge impact on what will happen whent hey meet again that I can't. And let's face it, it's going to launch 10.000 theories and I'm going to get a big kick out of reading them so [laughs] I'm evil but I just like the theories, I love the theories.
ES: I know Dumbledore likes to see the good in people but he seems trusting almost to the point of recklessness sometimes.
JKR [Laughter] Yes, I would agree. I would agree.
ES: How can someone so-
JKR: INtelligent -
ES: be so blind with regard to certain things?
JKR: Well, there is information on that to come, in seven. But I would say that I think it has been demonstrated, particularly in books five and six that immense brainpower does not protect you from emotional mistakes and I think Dumbledore really exemplifies that ...
Nou ja, dankzij hem wist Dumbledore/the Order wel heel veel over wat de DE van plan was. Op zich is het dus heel belangrijk om een spion te hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:21 schreef texelonia het volgende:
Als Snape niet slecht is, mag ie wel een verdomd goede reden hebben gehad om Voldemort Dumbledore te vermoorden. Want dat is wel een hele hoge prijs om alleen maar die Death Eaters in de waan te laten dat ie aan hun kant staat.
Ja maar zoals ik al zei, de moord op Dumbledore is daar wel een erg hoge prijs voor. En nu zal niemand Snape nog vertrouwen, dus hebben ze ook geen spion meer. Schiet ie zelf dan dus ook niks mee op.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:52 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, dankzij hem wist Dumbledore/the Order wel heel veel over wat de DE van plan was. Op zich is het dus heel belangrijk om een spion te hebben.
Ik weet niet of Snape dat wist eigenlijk? Maar hij moest eigenlijk wel, omdat de DE van hem zouden verwachten dat hij zou helpen en bovendien moest hij het doen vanwege die Unbreakable Vow.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:02 schreef texelonia het volgende:
En Snape wist ook nog niet dat die Death Eaters er waren, net als dat de Death Eaters toch ook nog niet wisten dat Snape erbij was gekomen. Dus hij had niet daarheen hoeven gegaan om Death Eatertje mee te spelen, als ie dat niet echt wilde...
De prophecy zegt dat toch wel? Either must die at the hand of the other... The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... - lijkt er toch wel op dat er maar 1 is met die kracht.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:00 schreef Paltos het volgende:
Of Voldie vermoorden, de overblijvende Horcruxes vernietigen, Harry redden in omstandigheden dat het duidelijk is hij niet aan de Death Eathers kant staat. Bovendien, de prophecy zegt niet dat Harry zelf Voldie moet vermoorden, enkel dat een moet sterver voor de ander te laten leven.
Dus het hele plan was om Dumbledore te vermoorden? Wat vreemd. Een paar Deatheaters had Dumbledore samen met de docenten en de Hogwarts beveiliging wel aangekund.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:41 schreef IrisVrede het volgende:
meneer tim: nou de DE kwamen dus om dracco te helpen>> hij wist zelf ook wel dat het doden van dumblemore een lastige klus zou worden.
Dat is nog maar afwachten. Dumbledore was erg machtig/krachtig.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:04 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Dus het hele plan was om Dumbledore te vermoorden? Wat vreemd. Een paar Deatheaters had Dumbledore samen met de docenten en de Hogwarts beveiliging wel aangekund.
Maar daar hadden ze het in de eerste hoofdstukken toch al over, dat die moeder van malfoy naar Snape ging voor hulp, omdat Maloyf 'iets' moest doen. En Snape zei toen dat Voldemort boos was, en dat daarom malfoy dit moest ookal zou hij weinig kans van slagen hebben. Dat was dus de moord op Dumbledore.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:04 schreef MeneerTim het volgende:
Dus het hele plan was om Dumbledore te vermoorden? Wat vreemd. Een paar Deatheaters had Dumbledore samen met de docenten en de Hogwarts beveiliging wel aangekund.
Kweenie of je hier oa op mij doelt, maar ik heb nooit gezegd dat het slecht van d'r is (of niet zo bedoeld in elk geval), maar dan kan ik het nog wel kut vindenquote:Op donderdag 28 juli 2005 09:32 schreef flutterbye het volgende:
Ook snap ik die mensen niet die zeggen dat het slecht is dat ze Sirius en Dumbledore dood heeft laten gaan.
Idd, ik denk dat Voldy er niet zo blij mee zal zijn.. en dat Draco daar voor zal moeten boetenquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar daar hadden ze het in de eerste hoofdstukken toch al over, dat die moeder van malfoy naar Snape ging voor hulp, omdat Maloyf 'iets' moest doen. En Snape zei toen dat Voldemort boos was, en dat daarom malfoy dit moest ookal zou hij weinig kans van slagen hebben. Dat was dus de moord op Dumbledore.
En trouwens, heeft Snape Malfoy hier wel mee geholpen?Want Malfoy moest het zelf doen van Voldemort, anders zou ie vermoord worden. Dus vraag me af wat Voldemort hiervan gaat vinden!
Maar Snape en Narcissa zullen Draco met hun leven beschermen.. maar ben bang dat Voldie idd niet zo heel blij zal zijn..quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:52 schreef flutterbye het volgende:
idd sjippers zijn gek! lol.Ik denk ook dat Draco wel een probleem zal hebben bij Voldemort. Het hele idee was dat hij het goed zou maken voor die blunder van z'n vader bij de ministry... Nu heeft hij dat dus niet gedaan... Lijkt me dat V. dan ook niet echt blij zal zijn met Snape, omdat hij geholpen heeft. Ben benieuwd. aaaaaaaaahhhhhh ik wil ook tijdreizen!
Ik weet niet of het Snape echt wordt aangerekend door Voldemort (gewoon bij zijn naam blijven noemen, je moet over je angsten kunnen sprekenquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:52 schreef flutterbye het volgende:
Lijkt me dat V. dan ook niet echt blij zal zijn met Snape, omdat hij geholpen heeft.
Ja maar het duurt zo lang om te typen. Volgende keer zeg ik weer netjes You-Know-Who.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik weet niet of het Snape echt wordt aangerekend door Voldemort (gewoon bij zijn naam blijven noemen, je moet over je angsten kunnen spreken).
quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:04 schreef Biancavia het volgende:
Wat is dat met dat shippers heel de tijd?
Dat neem je wel erg snel aan. Ik kan me niet voorstellen dat Dumbledore vermoorden zomaar even een testje voor Draco en een partijtje Death Eaters is. Het is puur de samenloop van omstandigheden dat Dumbledore het loodje legt. In het vorige boek rolt Dumbledore zo een zooitje Death Eaters op en speelt hij met Voldemort.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:04 schreef texelonia het volgende:
Maar daar hadden ze het in de eerste hoofdstukken toch al over, dat die moeder van malfoy naar Snape ging voor hulp, omdat Maloyf 'iets' moest doen. En Snape zei toen dat Voldemort boos was, en dat daarom malfoy dit moest ookal zou hij weinig kans van slagen hebben. Dat was dus de moord op Dumbledore.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |