abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2005 @ 09:01:21 #126
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_28966799
dat meende ik al....mijn dank is groot
pi_28967228
Ik weet niet hoe het zit met Harry's laatste schooljaar - aan het eind van boek 6 is Harry van plan om de Horcruxes te vinden en achter Voldemort aan te gaan - lijkt me lastig als je tussendoor ook nog in de klas moet zitten. Natuurlijk heeft hij nog het één en ander te leren, maar als hij nog fijn een jaartje naar school gaat, is het misschien te laat om zijn wereld te redden. Een opleiding heeft niet zoveel zin als je geen toekomst hebt... Ben wel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!
pi_28967236
*Ril* Snape...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 09:34:32 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28967240
Wat me wel opvalt is dat Harry absoluut geen briljante tovenaar is, zoals DUmbeldore, Snape en Voldemort.

Die 3 hebben immers nieuwigheden uitgevonden (Voldemort bv ook in dit boek de multi-hocruxes, snape heeft zelf jinxs etc uitgevonden). Harry past alleen bestaande dingen toe.
pi_28967343
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat me wel opvalt is dat Harry absoluut geen briljante tovenaar is, zoals DUmbeldore, Snape en Voldemort.

Die 3 hebben immers nieuwigheden uitgevonden (Voldemort bv ook in dit boek de multi-hocruxes, snape heeft zelf jinxs etc uitgevonden). Harry past alleen bestaande dingen toe.
Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.
Daarbij heeft hij tot zijn elfde jaar nooit geweten van de Wizard wereld, dus hij ligt gewoon qua tijd nog wat achter. Moet inderdaad nog veel leren.
pi_28967351
Harry is natuurlijk ook niet op zoek naar iets nieuws, hij heeft het al druk genoeg met overleven en Voldemort een kopje kleiner maken. Maar het zou wel erg handig zijn als Harry ook nog eens een genie is... Denk dat het meer het idee van de schrijfster is dat hij een 'gewone' jongen is, die door zijn omstandigheden bijzonder is geworden, niet omdat hij uit zichzelf nou zo'n wonderkind is. Ik denk dat het veel zal lijken op andere soortgelijke verhalen - uiteindelijk lukt het hem om het kwade te verslaan omdat hij liefde en vrienden in zijn leven heeft.

Afterthought... Ik vind ook wel dat Rowling erg de nadruk legt op het feit dat Harry steeds tegen zichzelf zegt 'Ik sta er alleen voor, ik moet dit alleen doen enz enz', en dat dan elke keer zijn vrienden weer voor hem klaar staan en bereid zijn naast hem te vechten. Net als Frodo die maar bleef roepen 'It is my burden to bear' maar uiteindelijk was hij zonder Sam nergens geweest. Zoiets...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 09:41:45 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28967369
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.
Daarbij heeft hij tot zijn elfde jaar nooit geweten van de Wizard wereld, dus hij ligt gewoon qua tijd nog wat achter. Moet inderdaad nog veel leren.
Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
pi_28967428
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
Tja, ik denk ook niet dat Harry de meest briljante tovenaar zal worden/zijn.
Hij is toevallig diegene met het litteken van Voldemort en dan wordt er verwacht dat je een geweldig tovenaar bent.......terwijl hij toch vaak gewoon geluk heeft.
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:13:12 #134
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28969167
Daar gaat het toch ook juist om: dat niet de geweldige tovenaar wint, maar de zwakkere jongen? Vergeleken met jaargenootjes is hij bovndien wel krachtiger in zijn DADA spells en hij is ook ehoorlijk moedig: een echt gryffindor.

JKR heeft zelf gezecht dat boek 6 en 7 eigenlijk een soort 1 boek in 2 delen zijn. Denk dat het daarom "onaf" voelt. In dit boek kregen we de achtergrond van een gedeelte van Harry's vijanden, of mogelijke vijanden (Snape). kortom: de achtergrond van de dark side. Ik denkd at boek 7 de achtergrond van zjn ouders en een deel van de "goeien" zal combineren met dezoektocht naar de horcruxes/.

en idd. harry kan geen horcrux zijn, aangezien Nagini de 7e is (weet niet waar ht idee vandaan komt dat dit niet zo is, k heb dat niet gelezen)-- voldemort wilde er 7 maar de laatste moord beekende zjn tijdelijke einde. Na zijn opleving, gevoed oor peter pettigrew, kon hij het werk afmaken door nog een moord te plegen en een gedeelte van zijn zwakke ziel in nagini te stoppen. Ik denk dat nagini de zwakste horcrux zal zijn: het was geen emotionele moord, en zijn ziel was al zwak...

Harry heef toverigens geen deel van de ziel van voldemort, amar wel een deel van zijn krachten.Voldemort heeft overigens een deel van het bloed van harry, iest waar dumbledore blij mee was in boek 4 maar wat nog niet uitgelegd is!!!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_28969368
what the hell is een pygmee puff eigenlijk?
pi_28969566
Wie/wat is Nagini ook alweer??
pi_28969615
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
N slang
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:31:16 #138
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28969627
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
De slang van Voldermort.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_28970125
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:31 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

De slang van Voldermort.
Ow ja - soms wordt het me met al die namen te ingewikkeld.
pi_28970442
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef flutterbye het volgende:
Harry is natuurlijk ook niet op zoek naar iets nieuws, hij heeft het al druk genoeg met overleven en Voldemort een kopje kleiner maken. Maar het zou wel erg handig zijn als Harry ook nog eens een genie is... Denk dat het meer het idee van de schrijfster is dat hij een 'gewone' jongen is, die door zijn omstandigheden bijzonder is geworden, niet omdat hij uit zichzelf nou zo'n wonderkind is. Ik denk dat het veel zal lijken op andere soortgelijke verhalen - uiteindelijk lukt het hem om het kwade te verslaan omdat hij liefde en vrienden in zijn leven heeft.

Afterthought... Ik vind ook wel dat Rowling erg de nadruk legt op het feit dat Harry steeds tegen zichzelf zegt 'Ik sta er alleen voor, ik moet dit alleen doen enz enz', en dat dan elke keer zijn vrienden weer voor hem klaar staan en bereid zijn naast hem te vechten. Net als Frodo die maar bleef roepen 'It is my burden to bear' maar uiteindelijk was hij zonder Sam nergens geweest. Zoiets...
De underdog, die met behulp van zijn vrienden en kennissen (leerkrachten) uiteindelijk het kwade overwint leest natuurlijk altijd lekker weg.
Harry is niet het genie, maar juist door zijn naïviteit (onschuld, wars van het kwade) is zijn innerlijke kracht groot. Hij zal dan ook geen grote tovenaar worden, maar wel een gewaardeerd lid van de maatschappij. Maar in welke status???

De vergelijking met Frodo vind ik heel goed. En natuurlijk heeft Rowling ook In de ban van de ring gelezen. En de gedachtengang, karakterontwikkeling: daar zijn wel degelijk analogen te vinden. Maar dat is niet erg. De originaliteit blijft fascinerend.
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:05:34 #141
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_28970750
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:22 schreef daeri het volgende:
what the hell is een pygmee puff eigenlijk?
Geen idee... een of andere levende pluizige tamagothci ??

[ Bericht 2% gewijzigd door kruimel_20 op 20-07-2005 12:25:51 ]
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:00:16 #142
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_28972609
Ah, ik zie nu dat ik het gedeelte over dat slang uitgesloten kan worden als Horcrux verkeerd gelezen heb:

In Chapter 25: The Seer Overheard, waar Dumbledore Harry vertelt dat hij denkt dat hij een Horcrux gevonden heeft:
quote:
'I am not sure which it is - though I think we can rule out the snake - but I believe it to be hidden in a cave on the coast many miles from here, a cave I have been trying to locate for a very long time: the cave in which Tom Riddle once terror-ised two children from his orphanage on their annual trip; you remember?'
Het gaat er dus om dat de Horcrux die gevonden is niet de slang is. Lekker domme fout ook. En toch denk ik dat er meer is tussen Harry en Voldemort dan alleen een vage connectie tussen hun door het terugkaatsen van zijn vloek.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_28973016
Pygmy puffs zijn miniature puffskeins. Definitie puffskein volgens the Harry Potter Lexicon (www.hp-lexicon.org) : A long-tongued custard-coloured little furball that makes a calming purring noise. These pleasant creatures are often kept as pets, particularly by wizarding children. Er staat ook een plaatje bij.
pi_28973327
oh, in het nederlands is dat een pulkerik ofzoiets

pi_28973463
Ik kreeg opeens een ingeving vannacht...Boek spookte door mijn hoofd: wat als de ziel van Voldemort niet in de hanger zat, maar in de vloeistof die Dumbledore opdronk? Daardoor werd Dumbledore de horcrux en moest hij vernietigd worden (nou weet ik dat de theorie is dat een horcrux niet vernietigd hoeft te worden om de ziel er uit te krijgen, maar het is wel de makkelijkste manier misschien...)
Eva
pi_28973742
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:25 schreef linda856763 het volgende:
Ik kreeg opeens een ingeving vannacht...Boek spookte door mijn hoofd: wat als de ziel van Voldemort niet in de hanger zat, maar in de vloeistof die Dumbledore opdronk? Daardoor werd Dumbledore de horcrux en moest hij vernietigd worden (nou weet ik dat de theorie is dat een horcrux niet vernietigd hoeft te worden om de ziel er uit te krijgen, maar het is wel de makkelijkste manier misschien...)
de horcrux was toch al weg..
pi_28974073
Ja, dat zegt R.A.B....
Eva
pi_28974159
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:43 schreef linda856763 het volgende:
Ja, dat zegt R.A.B....
ja, .. ik denk dat dat die broer van Sirius is
pi_28974214
Ja...dus...?
Eva
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:41:49 #150
88233 Steve
Still the best.
pi_28976062
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:33 schreef flutterbye het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met Harry's laatste schooljaar - aan het eind van boek 6 is Harry van plan om de Horcruxes te vinden en achter Voldemort aan te gaan - lijkt me lastig als je tussendoor ook nog in de klas moet zitten. Natuurlijk heeft hij nog het één en ander te leren, maar als hij nog fijn een jaartje naar school gaat, is het misschien te laat om zijn wereld te redden. Een opleiding heeft niet zoveel zin als je geen toekomst hebt... Ben wel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!
Het is nog helemaal niet zeker of de school opengaat toch? En Harry zei zelf dat hij achter Voldemort aanging, en niet terug naar school ging.
Al hoop ik dat dat toch gebeurd, vind Hogwarts altijd wel leuk als achtergrondje voor het verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 20-07-2005 14:48:52 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')