Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat me wel opvalt is dat Harry absoluut geen briljante tovenaar is, zoals DUmbeldore, Snape en Voldemort.
Die 3 hebben immers nieuwigheden uitgevonden (Voldemort bv ook in dit boek de multi-hocruxes, snape heeft zelf jinxs etc uitgevonden). Harry past alleen bestaande dingen toe.
Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevondenquote:Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.
Daarbij heeft hij tot zijn elfde jaar nooit geweten van de Wizard wereld, dus hij ligt gewoon qua tijd nog wat achter. Moet inderdaad nog veel leren.
Tja, ik denk ook niet dat Harry de meest briljante tovenaar zal worden/zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
N slangquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
Wie/wat is Nagini ook alweer??
De slang van Voldermort.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
Wie/wat is Nagini ook alweer??
De underdog, die met behulp van zijn vrienden en kennissen (leerkrachten) uiteindelijk het kwade overwint leest natuurlijk altijd lekker weg.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef flutterbye het volgende:
Harry is natuurlijk ook niet op zoek naar iets nieuws, hij heeft het al druk genoeg met overleven en Voldemort een kopje kleiner maken. Maar het zou wel erg handig zijn als Harry ook nog eens een genie is... Denk dat het meer het idee van de schrijfster is dat hij een 'gewone' jongen is, die door zijn omstandigheden bijzonder is geworden, niet omdat hij uit zichzelf nou zo'n wonderkind is. Ik denk dat het veel zal lijken op andere soortgelijke verhalen - uiteindelijk lukt het hem om het kwade te verslaan omdat hij liefde en vrienden in zijn leven heeft.
Afterthought... Ik vind ook wel dat Rowling erg de nadruk legt op het feit dat Harry steeds tegen zichzelf zegt 'Ik sta er alleen voor, ik moet dit alleen doen enz enz', en dat dan elke keer zijn vrienden weer voor hem klaar staan en bereid zijn naast hem te vechten. Net als Frodo die maar bleef roepen 'It is my burden to bear' maar uiteindelijk was hij zonder Sam nergens geweest. Zoiets...
Geen idee... een of andere levende pluizige tamagothci ??quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:22 schreef daeri het volgende:
what the hell is een pygmee puff eigenlijk?
Het gaat er dus om dat de Horcrux die gevonden is niet de slang is. Lekker domme fout ook. En toch denk ik dat er meer is tussen Harry en Voldemort dan alleen een vage connectie tussen hun door het terugkaatsen van zijn vloek.quote:'I am not sure which it is - though I think we can rule out the snake - but I believe it to be hidden in a cave on the coast many miles from here, a cave I have been trying to locate for a very long time: the cave in which Tom Riddle once terror-ised two children from his orphanage on their annual trip; you remember?'
de horcrux was toch al weg..quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:25 schreef linda856763 het volgende:
Ik kreeg opeens een ingeving vannacht...Boek spookte door mijn hoofd: wat als de ziel van Voldemort niet in de hanger zat, maar in de vloeistof die Dumbledore opdronk? Daardoor werd Dumbledore de horcrux en moest hij vernietigd worden (nou weet ik dat de theorie is dat een horcrux niet vernietigd hoeft te worden om de ziel er uit te krijgen, maar het is wel de makkelijkste manier misschien...)
ja, .. ik denk dat dat die broer van Sirius isquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:43 schreef linda856763 het volgende:
Ja, dat zegt R.A.B....
Het is nog helemaal niet zeker of de school opengaat toch? En Harry zei zelf dat hij achter Voldemort aanging, en niet terug naar school ging.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:33 schreef flutterbye het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met Harry's laatste schooljaar - aan het eind van boek 6 is Harry van plan om de Horcruxes te vinden en achter Voldemort aan te gaan - lijkt me lastig als je tussendoor ook nog in de klas moet zitten. Natuurlijk heeft hij nog het één en ander te leren, maar als hij nog fijn een jaartje naar school gaat, is het misschien te laat om zijn wereld te redden. Een opleiding heeft niet zoveel zin als je geen toekomst hebt... Ben wel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |