Snape zat gelijk met Harry's ouders op Hogwarts. Dit kwam in boek 5 naar voren toen Harry in de Pensieve de herinneringen van Snape zat te bekijken.quote:Op maandag 18 juli 2005 09:31 schreef tonks het volgende:
[..]
Hij heeft het wel gezien in het boek.. was ongeveer 50 jaar oud.. lijkt me ook een wel een leeftijd voor sneep trouwens
Het boek was van zijn moeder geweest en die heette Prince van haar achternaamquote:Op maandag 18 juli 2005 09:19 schreef Operc het volgende:
2. Hoe kan snape nou de prince zijn? want toen harry keek hou oud het boek was meost hij concluderen dat t ni van zijn pa/sirius was geweest, maar snape was toch even oud als hen? ze zaten iig samen op hogwarts...
Dat alatste hoop ik eigenlijk ook wel, dat hij zich opoffert, maar dat van kinderboeken tsja... qua verhaallijn in 5/6 wordt het toch wel wat volwassener en mede daarom vinnik de naam: perkamentus en zweinstein nog al dom klinken omdat het nu toch best duister wordt en die namen nogal happy zijnquote:Op maandag 18 juli 2005 10:32 schreef anneja het volgende:
Dus tja, het blijven kinderboeken wat mij betreft. Leuk om te lezen hoor, daar niet van.
ik hoop nog steeds dat ze Harry aan het einde ombrengt trouwens.
ginny lijkt me eigenlijk ook niet, want dat zou betekenen dat zij bij de dood van de ouders van harry zou moeten zijn, of iig dat ze harry zou hebben gezien voordat ze 1 was, t kan wel, maar is volgens mij toch zeer onwaarschijnlijk (ik kan mijn punt niet helemaal uitleggen, maar k hoop dat iemand t begrijpt.)quote:Op maandag 18 juli 2005 09:30 schreef eva_mara het volgende:
Dat Harry een horcrux is denk ik ook niet, ik denk eerder dat iemand die hem lief is (misschien Ginny) een horcrux is, áls er al een mens is die dat is.
quote:Op maandag 18 juli 2005 13:22 schreef kwinc het volgende:
Kreeg net wel een angstige gedachte... Stel dat Rowling iets overkomt, dat ze ernstig ziek wordt of zo... Brrrrrr, ik moet er niet aan denken...
Misschien die gast die de ene Horcrux heeft vernield... we don't know who he is off course..quote:Op maandag 18 juli 2005 22:28 schreef kwakveense het volgende:
het lijkt me ook lastig om 6 horcruxes te vinden tussen je eindexamens doormaar wie weet, als er een goede mentor voor harry opduikt op howarts en de school open blijft zou hij best wel overgehaald kunnen worden om terug te gaan...
Sorry, ik heb m echt nét uit.. en er komen allemaal rare vragen in mijn hoofd enzo..quote:
Hmm nu je het zegt, misschien verkocht die mundungus wel die horcruxquote:Op maandag 18 juli 2005 23:14 schreef kwakveense het volgende:
Ik dnek dat Aberfoth Dumbledore (de barman van the hog's head, broer van dumbledore de headmaster) een grotere rol krijgt, we zagen hem al handelen met mundungus fletcher in boek 6, en dung fletcher heeft spullen gestolen uit: het huis van de blacks!!!!
Hij (of zij, we weten het nog niet zeker), heeft die Horcrux dus al vernietigd dan? Of lees ik het verkeerd? Of hij wilde dat doen, maar het is niet zeker of het al vernietigd is?quote:[...]
I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
[...]
Dat is dus nog onduidelijk, daarom gaat Harry opzoek naar 4, en niet 3quote:Op maandag 18 juli 2005 23:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Die R.A.B. zegt:
[..]
Hij (of zij, we weten het nog niet zeker), heeft die Horcrux dus al vernietigd dan? Of lees ik het verkeerd? Of hij wilde dat doen, maar het is niet zeker of het al vernietigd is?
Ah zo. Ok dan.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:39 schreef daeri het volgende:
[..]
Dat is dus nog onduidelijk, daarom gaat Harry opzoek naar 4, en niet 3
quote:Tonks & Lupin
Ja dat had ik ook wel verwacht.. was wel verbaast dat ze bleef.. vond ik echt goed van drquote:Op maandag 18 juli 2005 23:42 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ah zo. Ok dan.
[..]
overkill aan stelletjes. Ineens was iedereen in het boek wel met iemand iets aan het doen.
Had eigenlijk verwacht trouwens dat die Fleur weg zou gaan nadat Bill gebeten was.
Ik denk dat Dumbledore allang wist dat hij dood zou gaan alleen al van het opdrinken van Voldemorts potion. Ik had ook al zoiets gedacht als de theorie waar boven naar werd verwezen.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:38 schreef gifkip het volgende:
En om eerlijk te zijn geloof ik niet dat Dumbledore dood zou zijn gegaan als het geen deel uitmaakte van zijn plan. In mijn ogen weet je niet echt waarom zijn hand nou is afgestorven. Als Voldemort zes Horcrux-en kan maken, dan kan Dumbledore dat zeker. Er is een ding mis met die theorie, omdat Dumbledore nooit zou kunnen moorden voor zijn eigen welzijn (dus om een Horcrux te maken) - er was dus een ander offer van zijn kant nodig. Zijn rechterhand misschien? Misschien wishful thinking, maar het is aannemelijk te denken dat Dumbledore afwist van de oath die Snape had afgelegd, en wist dat er geen andere manier was dan om te sterven. Zo werd Draco geen moordenaar, en hield Snape zijn belofte. Enig ander scenario zou betekend hebben dat zowel Draco zou sterven (Voldemort) en Snape zou sterven (het niet nakomen van zijn eed).
Draco zou niet dood gaan door het vermoorden van Dumbledore. Hij zou juist doodgaan door het niet doden van Dumbledore als vergelding door Voldemort.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:48 schreef daeri het volgende:
Wat een onzin trouwens dat Draco dood zou gaan door het vermoorden van Dumbledore... Dumbledore zou nooit Draco een dodelijke vloek in zn muil geven, omdat het nog maar n jongen is..
Het halve boek gaat over een half bloed prins hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:42 schreef RiDo78 het volgende:
ja idd, de titel van het boek is eigenlijk compleet misleidend. Slaat nergens op.
Dit kwam ik ergens tegen.quote:Regulus' middle name could be Alphard, like the uncle Alphard who inherited the money to Sirius!
As for the "A" in RAB, I'm thinking it's for Alphard - as in Sirius's uncle, a Black so decent he got his name zapped from the tapestry. Pureblood families seem to reuse older-generation names as middle names, and it hints that Regulus was one of the "good" Blacks after all.
Eigenlijk wijst alles daarop ja. Hoewel van die spreuken nog het minst, aangezien Harry voor Voldemort bestemd was. Snape mocht hem van Voldemort niet doden. Even op een rijtje waarom Snape waarschijnlijk goed is:quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:07 schreef NiNi het volgende:
Ik geloof ook dat Snape toch wel 'goed' is, aan het eind met die spreuken van Harry die hij slechts afweerde.
Kleiner lettertype en dikkerquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:57 schreef Strolie75 het volgende:
Volgende keer mogen ze van mij wel een wat kleiner lettertype gebruiken. Ik vond dit zelfs een beetje kunstmatig dik maken.
Ik ben het wel eens met de theorie dat Harry zelf ook een Horcrux is. Het zal dan de laatste moeten zijn die hij in deel 7 moet vernietigen. Maar bedenk wel dat Harry voor het vernietigen van een Horcrux niet het object zelf hoeft te vernietigen. Denk maar aan de ring die nog in het kantoor van Dumbledore ligt. Ook het dagboek van Tom Riddle 'verdwijnt' niet.quote:BlaatschaaP - zondag 17 juli 2005 @ 21:22
Heel veel interessante theorieen! Ze klinken ook zeer aannemelijk .
Ik denk zelf ook dat Harry een horcrux is en eigenlijk ook dat 'ie doodgaat aan het eind van boek 7. Anders sterft Voldemort niet en persoonlijk vind ik het ook wel wat voor Rowling om haar personage gewoon te laten sterven aan het eind.
dat was dan ook niet de bedoeling van hij die bekend staat als Voldemortquote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:01 schreef Operc het volgende:
t lijkt me ni heel slim van voldie om een horcrux te maken van de enige die hem kan verslaan....
en klopt het als ik zeg dat de slang de moord heeft begaan aan het begin van deel 4?
Mee eens. Aan het einde van OOtP blijkt dat Voldemort Harry niet kon 'bezitten'. Hij probeerde even bezit van Harry's geest te nemen, maar dat lukte hem niet omdat Harry vol met liefde zit. Dus als Voldemort ZELF niet in Harry kan leven, hoe kan (een deel van) zijn ziel dat dan wel?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:30 schreef merry77 het volgende:
Ik denk niet dat Harry een horcrux is (ondanks het feit dat inderdaad een deel van Voldemort in Harry terecht is gekomen, waardoor Harry Voldemort kon horen en Parselmouth kon spreken).
Ik vind dat ze dat bij al haar boeken doet. De laatste 100-200 blz. zijn echt spannend.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:32 schreef I_doubt het volgende:
Pas in de laatste, zeg 150 - 200 blz wordt naar de climax toegewerkt, met maar een minimale uitloop na de climax.
Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat me wel opvalt is dat Harry absoluut geen briljante tovenaar is, zoals DUmbeldore, Snape en Voldemort.
Die 3 hebben immers nieuwigheden uitgevonden (Voldemort bv ook in dit boek de multi-hocruxes, snape heeft zelf jinxs etc uitgevonden). Harry past alleen bestaande dingen toe.
Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevondenquote:Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.
Daarbij heeft hij tot zijn elfde jaar nooit geweten van de Wizard wereld, dus hij ligt gewoon qua tijd nog wat achter. Moet inderdaad nog veel leren.
Tja, ik denk ook niet dat Harry de meest briljante tovenaar zal worden/zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
N slangquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
Wie/wat is Nagini ook alweer??
De slang van Voldermort.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
Wie/wat is Nagini ook alweer??
De underdog, die met behulp van zijn vrienden en kennissen (leerkrachten) uiteindelijk het kwade overwint leest natuurlijk altijd lekker weg.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef flutterbye het volgende:
Harry is natuurlijk ook niet op zoek naar iets nieuws, hij heeft het al druk genoeg met overleven en Voldemort een kopje kleiner maken. Maar het zou wel erg handig zijn als Harry ook nog eens een genie is... Denk dat het meer het idee van de schrijfster is dat hij een 'gewone' jongen is, die door zijn omstandigheden bijzonder is geworden, niet omdat hij uit zichzelf nou zo'n wonderkind is. Ik denk dat het veel zal lijken op andere soortgelijke verhalen - uiteindelijk lukt het hem om het kwade te verslaan omdat hij liefde en vrienden in zijn leven heeft.
Afterthought... Ik vind ook wel dat Rowling erg de nadruk legt op het feit dat Harry steeds tegen zichzelf zegt 'Ik sta er alleen voor, ik moet dit alleen doen enz enz', en dat dan elke keer zijn vrienden weer voor hem klaar staan en bereid zijn naast hem te vechten. Net als Frodo die maar bleef roepen 'It is my burden to bear' maar uiteindelijk was hij zonder Sam nergens geweest. Zoiets...
Geen idee... een of andere levende pluizige tamagothci ??quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:22 schreef daeri het volgende:
what the hell is een pygmee puff eigenlijk?
Het gaat er dus om dat de Horcrux die gevonden is niet de slang is. Lekker domme fout ook. En toch denk ik dat er meer is tussen Harry en Voldemort dan alleen een vage connectie tussen hun door het terugkaatsen van zijn vloek.quote:'I am not sure which it is - though I think we can rule out the snake - but I believe it to be hidden in a cave on the coast many miles from here, a cave I have been trying to locate for a very long time: the cave in which Tom Riddle once terror-ised two children from his orphanage on their annual trip; you remember?'
de horcrux was toch al weg..quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:25 schreef linda856763 het volgende:
Ik kreeg opeens een ingeving vannacht...Boek spookte door mijn hoofd: wat als de ziel van Voldemort niet in de hanger zat, maar in de vloeistof die Dumbledore opdronk? Daardoor werd Dumbledore de horcrux en moest hij vernietigd worden (nou weet ik dat de theorie is dat een horcrux niet vernietigd hoeft te worden om de ziel er uit te krijgen, maar het is wel de makkelijkste manier misschien...)
ja, .. ik denk dat dat die broer van Sirius isquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:43 schreef linda856763 het volgende:
Ja, dat zegt R.A.B....
Het is nog helemaal niet zeker of de school opengaat toch? En Harry zei zelf dat hij achter Voldemort aanging, en niet terug naar school ging.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:33 schreef flutterbye het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met Harry's laatste schooljaar - aan het eind van boek 6 is Harry van plan om de Horcruxes te vinden en achter Voldemort aan te gaan - lijkt me lastig als je tussendoor ook nog in de klas moet zitten. Natuurlijk heeft hij nog het één en ander te leren, maar als hij nog fijn een jaartje naar school gaat, is het misschien te laat om zijn wereld te redden. Een opleiding heeft niet zoveel zin als je geen toekomst hebt... Ben wel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |