abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2005 @ 09:33:51 #76
13250 Lod
Sapere aude!
pi_28902523
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:31 schreef tonks het volgende:

[..]

Hij heeft het wel gezien in het boek.. was ongeveer 50 jaar oud.. lijkt me ook een wel een leeftijd voor sneep trouwens
Snape zat gelijk met Harry's ouders op Hogwarts. Dit kwam in boek 5 naar voren toen Harry in de Pensieve de herinneringen van Snape zat te bekijken.

Misschien was Snape ook arm en heeft hij dat boek 2de hands gekocht? Of gekregen van zijn moeder?
GNU Terry Pratchett
  maandag 18 juli 2005 @ 09:42:13 #77
3185 Adelante
To let it go now
pi_28902641
zoooo, boekje uit en kom maar op met deel 7

er blijven wel veel vragen over, maar dat Snape zou overlopen naar the darks side was dan weer niet verbazend. Wel verbazend dattie eigenhandig dumbledore omlegt Jammer dat Malfoy ook ineens een stuk "zwakker" wordt neergezet En Tonks met Lupin... (aaaahwwooooo doet weerwolf na)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 18 juli 2005 @ 10:21:09 #78
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_28903332
Ik heb em gister uitgelezen ,en ik kan niet anders zeggen dat het een super boek is..
toen bleek dat sneep slecht is dan ga je weer terugdenken aan alles wat er gebeurd is...

Ik denk ook de theorie over de locket dat die bij sirus in huis lag dat dat een hele goeie is.

Denk niet dat harry een horcrux is...

En ik hoop dat het boek niet te lang op zich laat wachten...
denk dat ze wel naar school gaan maar dan meer om daar nog dingen te zoeken / ontdekken...
en harry tegen voldemord...denk dat harry voor dood word achtergelaten en dan toch komt ie onverwachts terug... happy end.... het blijven toch "kinderboeken"...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_28903571
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:19 schreef Operc het volgende:
2. Hoe kan snape nou de prince zijn? want toen harry keek hou oud het boek was meost hij concluderen dat t ni van zijn pa/sirius was geweest, maar snape was toch even oud als hen? ze zaten iig samen op hogwarts...
Het boek was van zijn moeder geweest en die heette Prince van haar achternaam

Ik vind het nog steeds zonde dat ze de karakters als platte pannekoekjes neerzet. Snape zou zo makkelijk een boel tragische diepgang kunnen krijgen, en Draco zou ook leuker zijn geweest als hij niet alleen maar een etterig ettertje was. Dus tja, het blijven kinderboeken wat mij betreft. Leuk om te lezen hoor, daar niet van.

ik hoop nog steeds dat ze Harry aan het einde ombrengt trouwens.
pi_28904105
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:32 schreef anneja het volgende:
Dus tja, het blijven kinderboeken wat mij betreft. Leuk om te lezen hoor, daar niet van.

ik hoop nog steeds dat ze Harry aan het einde ombrengt trouwens.
Dat alatste hoop ik eigenlijk ook wel, dat hij zich opoffert, maar dat van kinderboeken tsja... qua verhaallijn in 5/6 wordt het toch wel wat volwassener en mede daarom vinnik de naam: perkamentus en zweinstein nog al dom klinken omdat het nu toch best duister wordt en die namen nogal happy zijn
pi_28904204
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:30 schreef eva_mara het volgende:

Dat Harry een horcrux is denk ik ook niet, ik denk eerder dat iemand die hem lief is (misschien Ginny) een horcrux is, áls er al een mens is die dat is.
ginny lijkt me eigenlijk ook niet, want dat zou betekenen dat zij bij de dood van de ouders van harry zou moeten zijn, of iig dat ze harry zou hebben gezien voordat ze 1 was, t kan wel, maar is volgens mij toch zeer onwaarschijnlijk (ik kan mijn punt niet helemaal uitleggen, maar k hoop dat iemand t begrijpt.)
  maandag 18 juli 2005 @ 12:53:45 #82
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_28907172
Vond het wel een leuk boek maar niet zo geweldig als ik had verwacht. Dat hele gedoe met Snape zat er al lang aan te komen. Eerst het verdachtmakende hoofdstuk aan het begin van het boek, Dumbeldore`s vertrouwen en Snape en dan uiteindelijk toch de moord... Het zou mij ook niet verbazen als dat inderdaad afgesproken was. Maar ben nu ook wel nieuwschierig naar deel 7, hoe het allemaal opgelost gaat worden. En ben ik de enige die het karakter Dumbeldore vindt lijken op dat van Gandalf (Lord of the Rings)?
pi_28907909
Waarom is iedereen (vooral in het begin van het topic) boek zo verbaasd dat Snape Dumbledore doodt?
Ik denk dat Snape min of meer geen kant op kon. Hij was bezig met die unbreakable vow waarin hij wilde beloven op Draco te passen maar ineens werd gevraagd om te helpen bij het uitvoeren van Draco's missie mocht dat nodig zijn. We weten niet eens zeker of Snape toen van de inhoud van die missie afwist of dat hij daarover blufte. Als hij op dat moment geweigerd had, zou dat in ieder geval zeer verdacht zijn en ik denk dat Snape wel zo iemand is die dan liever zijn eigen huid redt en zich later bekommert om die vow.
Toen het moment daar was, moest Snape Dumbledore wel doden. Als hij het niet deed, zou een andere Death Eather het toch wel doen, maar dan zou ook Snape sterven als gevolg van het breken van die unbreakable vow. Dat zou (als Snape nog steeds goede bedoelingen heeft) het verlies van een spion betekenen. En misschien heeft Snape dit zelf ook bedacht, daarvoor zou niet eens gedachtencommunicatie tussen Snape en Dumbledore nodig geweest zijn.

Ik moet eigenlijk een beetje denken aan die andere tovenaar, Gandalf, als die het over Gollem geeft. Hij zegt zoiets als dat je medelijden met zo'n wezen moet hebben en dat als hij nog leeft, het goed kan zijn dat hij nog een belangrijke rol te spelen heeft. Ik denk dat dat in deel 7 voor Snape en/of Draco ook gaat gelden. Alle opties liggen daar nog open.

Kreeg net wel een angstige gedachte... Stel dat Rowling iets overkomt, dat ze ernstig ziek wordt of zo... Brrrrrr, ik moet er niet aan denken...
  maandag 18 juli 2005 @ 13:46:39 #84
88233 Steve
Still the best.
pi_28908538
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:22 schreef kwinc het volgende:

Kreeg net wel een angstige gedachte... Stel dat Rowling iets overkomt, dat ze ernstig ziek wordt of zo... Brrrrrr, ik moet er niet aan denken...
Dat zou lullig zijn!!

Heb hem net uit.
Leuk begin, dat Fudge even bij de minister komt. Daarna Snape, waarbij ik nog stellig geloofde dat hij daar was als "spion" van Dumbledore.

Heel jammer dat mij favoriete personage doodgaat. (Vond het ook zo zielig voor Hagrid ) Ik denk wel dat Dumbledore daar rekening mee gehouden heeft en al wat maatregelen genomen heeft.

Het boek zelf vond ik in het middenstuk wat matig. Meer te weten komen over Voldemort was aardig, maar het belang ervan heb ik nog niet echt terug zien komen. Ook al die liefdeverhoudingen tussen iedereen werd mij iets te groots in het boek.

Wat een ontzettend groot verschil trouwens tussen het eerste boek en dit boek. Qua schrijfstijl is Rowling sterk gegroeid, maar qua personages. Veel volwassener (ze worden dan ook ouder), op een o andere manier anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Steve op 18-07-2005 15:16:19 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 18 juli 2005 @ 17:43:39 #85
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28915469
JKR over boek zeven op een persconferentie dit weekend:

Vhari Leishman for Bloomsbury.com - I was wondering at the end of the seventh book would we get into a glimpse of Harry and Hermione post-Voldemort lives, in an epilogue or accompanying book (assuming they live through the book 7)?

JK Rowling: That is very good, that is, assuming that anyone survives, I may kill the whole lot...­ not really, don't write me letters. There is already a chapter written in which you find out about the survivors post Hogwarts fates, so, I will have to re­write it when I get there, because that was written years ago and it wasn't really written on the assumption that I would use it as it is written in the hooks, it is really an act of faith, it was me saying to myself "I will get here and this information is the end point and that is where I'm trying to get to. So yes, there will be.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 18 juli 2005 @ 18:15:46 #86
88233 Steve
Still the best.
pi_28916460
  maandag 18 juli 2005 @ 22:20:47 #87
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28924990
tvp

Net uitgelezen, even laten bezinken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_28925158
Maar denken jullie dat Harry teruggaat naar zweinstein?
  maandag 18 juli 2005 @ 22:28:52 #89
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28925319
ik denk zelf van niet...ook omdat JKR al tijden "grapjes" maakt als mensen het hebben over Harry's afstuderen en carriere en ze dan dingen zegt als "oh, dus je weet zeker dat hij het haalt"

dat kan gaan over een mogelijke dood, maar ook over het feit dattie misshcien wel dropout is.

het lijkt me ook lastig om 6 horcruxes te vinden tussen je eindexamens door maar wie weet, als er een goede mentor voor harry opduikt op howarts en de school open blijft zou hij best wel overgehaald kunnen worden om terug te gaan...
pi_28925991
sad einde... Dumbledore de pijp uit.. en bill zn gezicht, wel lief dat fleur t geen kut boeit.. en harry die het uitmaakt met ginny en van school gaat bla bla.. zielig.. ik zag hem nog wel als Auror
pi_28926015
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:28 schreef kwakveense het volgende:

het lijkt me ook lastig om 6 horcruxes te vinden tussen je eindexamens door maar wie weet, als er een goede mentor voor harry opduikt op howarts en de school open blijft zou hij best wel overgehaald kunnen worden om terug te gaan...
Misschien die gast die de ene Horcrux heeft vernield... we don't know who he is off course..

Als die in de grot echt vernield is, dan zouden er nog 3 over zijn, geen 6
pi_28926108
Hoe zou het met Malfoy en Snape gaan.. ik bedoel, ze kunnen niet terug naar Voldie, want Voldie zou ze dan beiden vermoorden.. zou Snape Draco en Cissy gaan beschermen?
pi_28926165
Wat een onzin trouwens dat Draco dood zou gaan door het vermoorden van Dumbledore... Dumbledore zou nooit Draco een dodelijke vloek in zn muil geven, omdat het nog maar n jongen is..
  maandag 18 juli 2005 @ 22:55:52 #94
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28926473
wow, wat een dubbelposts

btw, iemand weleens nagedacht over de naam Voldemort?

vol-de-mort ofel in het frans: doodsvlucht (vlucht van de dood) vergelijk maar met de titel van het boek van antoine de saint exupery: vol de nuit

JKR spreekt Voldemort ook consequent uit met een stille t, net als in het Frans.

Hij nam die naam aan toen hij van Hogwarts wegging/in zijn laatste tijd daar, toen hij ook net begon met hetonderzoeken van onsterfelijkheid. Het raadsel van Voldemort lag dus al die tijd eigenlijk al opgesloten in zijn naam: hij is gevlucht voor de dood/de dood is van hem weggevlogen. (tweevoudige interpretatie van vol: flight in het engels heeft dezelfde dubbele betekenis als vlucht in het NL)
pi_28926830
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:55 schreef kwakveense het volgende:
wow, wat een dubbelposts
Sorry, ik heb m echt nét uit.. en er komen allemaal rare vragen in mijn hoofd enzo.. .. maar ik zal moeten wachten tot boek 7
pi_28926871
Wie zal die R.H.B. (ofzoiets) zijn?
  maandag 18 juli 2005 @ 23:14:49 #97
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28927248
Ik denk/weet haast wel zeker dat het regulus black is, het broertje van sirius.

er wordt in eerdere boeken gezegd dat hiij dood is, iedereen denkt het, omdat hij nadat hij death eater werd terugkrabbelde. Het zou goed kunnen dat hij Voldemort heeft verraden en is verdwenen.

JKR zei in een persconferentie (ergens in dit of t andere topic gelinkt) dat ze in boek 7 nog wat kleine nieuwe characters introduceert, maar geen belangrijke grote nieuwe namen meer. degene die net als harry bezig is horcruxes te verbietigen lijkt me een redelijk grote rol te spelen, of hij nu wel of niet dood is maakt dan eigenlijk niet uit. dus dat moet dan de enige met voorletters R.B. zijn: Regulus Black (we weten t zeker als de letters in November in de nederlandse edite R.iets.Z zijn).

Ik dnek dat Aberfoth Dumbledore (de barman van the hog's head, broer van dumbledore de headmaster) een grotere rol krijgt, we zagen hem al handelen met mundungus fletcher in boek 6, en dung fletcher heeft spullen gestolen uit: het huis van de blacks!!!!

(p.s.: je kunt beter je post editen om je gedachten toe te voegen....)
pi_28927596
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:14 schreef kwakveense het volgende:

Ik dnek dat Aberfoth Dumbledore (de barman van the hog's head, broer van dumbledore de headmaster) een grotere rol krijgt, we zagen hem al handelen met mundungus fletcher in boek 6, en dung fletcher heeft spullen gestolen uit: het huis van de blacks!!!!
Hmm nu je het zegt, misschien verkocht die mundungus wel die horcrux
  maandag 18 juli 2005 @ 23:33:19 #99
88233 Steve
Still the best.
pi_28928032
Die R.A.B. zegt:
quote:
[...]
I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
[...]
Hij (of zij, we weten het nog niet zeker), heeft die Horcrux dus al vernietigd dan? Of lees ik het verkeerd? Of hij wilde dat doen, maar het is niet zeker of het al vernietigd is?
pi_28928300
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Die R.A.B. zegt:
[..]

Hij (of zij, we weten het nog niet zeker), heeft die Horcrux dus al vernietigd dan? Of lees ik het verkeerd? Of hij wilde dat doen, maar het is niet zeker of het al vernietigd is?
Dat is dus nog onduidelijk, daarom gaat Harry opzoek naar 4, en niet 3

Tonks & Lupin
  maandag 18 juli 2005 @ 23:42:53 #101
88233 Steve
Still the best.
pi_28928427
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:39 schreef daeri het volgende:

[..]

Dat is dus nog onduidelijk, daarom gaat Harry opzoek naar 4, en niet 3
Ah zo. Ok dan.
quote:
Tonks & Lupin
overkill aan stelletjes. Ineens was iedereen in het boek wel met iemand iets aan het doen.

Had eigenlijk verwacht trouwens dat die Fleur weg zou gaan nadat Bill gebeten was.
pi_28928598
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:42 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ah zo. Ok dan.
[..]

overkill aan stelletjes. Ineens was iedereen in het boek wel met iemand iets aan het doen.

Had eigenlijk verwacht trouwens dat die Fleur weg zou gaan nadat Bill gebeten was.
Ja dat had ik ook wel verwacht.. was wel verbaast dat ze bleef.. vond ik echt goed van dr mijn zegen hebben ze
pi_28931582
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:38 schreef gifkip het volgende:
En om eerlijk te zijn geloof ik niet dat Dumbledore dood zou zijn gegaan als het geen deel uitmaakte van zijn plan. In mijn ogen weet je niet echt waarom zijn hand nou is afgestorven. Als Voldemort zes Horcrux-en kan maken, dan kan Dumbledore dat zeker. Er is een ding mis met die theorie, omdat Dumbledore nooit zou kunnen moorden voor zijn eigen welzijn (dus om een Horcrux te maken) - er was dus een ander offer van zijn kant nodig. Zijn rechterhand misschien? Misschien wishful thinking, maar het is aannemelijk te denken dat Dumbledore afwist van de oath die Snape had afgelegd, en wist dat er geen andere manier was dan om te sterven. Zo werd Draco geen moordenaar, en hield Snape zijn belofte. Enig ander scenario zou betekend hebben dat zowel Draco zou sterven (Voldemort) en Snape zou sterven (het niet nakomen van zijn eed).
Ik denk dat Dumbledore allang wist dat hij dood zou gaan alleen al van het opdrinken van Voldemorts potion. Ik had ook al zoiets gedacht als de theorie waar boven naar werd verwezen.

Dumbledore zou nooit horcruxes maken, omdat hij niet bang is voor de dood. Denk maar aan wat hij tegen Harry zei over Flamel toen de philosopher's stone vernietigd was. Bovendien bereidde de hele scene en het gesprek met Harry al voor op zijn dood, zoals dat hij in zijn eigen arm sneed, dat Harry belangrijker was dan hij, dat Harry niet mocht verzwakken, en dat Dumbledore zelf die potion opdronk. En dat met die dode hand en zo...

Ik weet niet of Harry terug gaat naar Hogwarts, maar ik zou het hem in ieder geval wel adviseren. Zolang hij niet in staat is in zijn eentje te vechten tegen Inferi en niet eens in staat is Snape uit te schakelen (terwijl Snape heel duidelijk wil dat Harry blijft leven) omdat hij zijn spreuken nog moet uitspreken, lijkt het me geen slecht plan om nog een beetje door te studeren. Natuurlijk heeft hij genoeg hulp, maar uiteindelijk moet hij het toch zelf kunnen doen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Maeghan op 19-07-2005 01:25:30 ]
Sanity is (not) statistical
pi_28931947
pfff net het boek uit en moet het echt even laten bezinken. dumbledore dood, en snape nou goed (volgt de wens van dumbledore) of kwaad (volgt de wens van voldemort) of beide.

enigste wat ik wel jammer vind zijn juist al die stelletjes, ik vind niet dat er een soort liefdesverhaal van moet worden gemaakt, terwijl dat nu op bepaalde momenten wel zo werd (de jaloersheid van hermelien en zo)

maar ja ga der nu ff rustig over slapen en bedenken hoe deel 7 eruit komt te zien. wel goede theorieen hier, dat wel
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  dinsdag 19 juli 2005 @ 02:02:12 #105
88233 Steve
Still the best.
pi_28932692
Ik had trouwens ook nog wel een grotere rol van de "half-blood prince" verwacht. 1 belangrijk hoofdstuk in het begin gewijd aan Snape, daarna hoor je bijna niks meer van Snape (behalve het potions boek van hem), en je krijgt ineens te horen dat het Snape is.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 08:41:47 #106
13250 Lod
Sapere aude!
pi_28935149
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:48 schreef daeri het volgende:
Wat een onzin trouwens dat Draco dood zou gaan door het vermoorden van Dumbledore... Dumbledore zou nooit Draco een dodelijke vloek in zn muil geven, omdat het nog maar n jongen is..
Draco zou niet dood gaan door het vermoorden van Dumbledore. Hij zou juist doodgaan door het niet doden van Dumbledore als vergelding door Voldemort.
Dumbledore was meer bezorgd over Draco's zieleheil. Als Draco moordt stapt hij geheid over naar de Dark site, nu is er nog een kans dat hij zijn fouten inziet.
GNU Terry Pratchett
pi_28935152
ja idd, de titel van het boek is eigenlijk compleet misleidend. Slaat nergens op.
Don't hurry, be crappy!
pi_28935163
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 08:42 schreef RiDo78 het volgende:
ja idd, de titel van het boek is eigenlijk compleet misleidend. Slaat nergens op.
Het halve boek gaat over een half bloed prins hoor
pi_28935339
Ik heb het gisteravond ook uit gelezen Dit is echt een boek wat je wat moet laten bezinken.
Toen Snape Dumbeldore vermoordde en toen ik zeker wist dat ie echt dood was, heb ik het boek ook even weg gelegd.......

Ik denk dat Snape inderdaad nog goed is (ik vertrouw op Dumbledore) en dat ze een of andere afspraak hadden of inderdaad via gedachten lezen op het laatst. Dumbledore heeft er wel rust mee dat ie dood is. Vond het wel angstig hoe zelf verzekerd Snap naar Dumbeldore toe liep....

Verder vond ik de stelletjes wel leuk, bracht wat plezier in het verhaal.
Het einde van boek 7 zal zeker goed zijn, na al die ellende zal Rowling toch niet negatief eindigen (tenminste dat hoop ik) en Harry zal dan weer naar Ginny terug gaan (Ze laat hem nu even los, zodat ie zijn zaken kan afhandelen)

Of ie nog terug gaat naar school, dat weet ik niet.....
pi_28935566
Ben zo benieuwd naar boek 7!!! Soms zou ik willen dat ik pas begonnen was met de serie wanneer alle boeken al af zijn... Dit is wel torture!
Man, dat een boek je zo kan raken, ik zit echt in een soort rouwverwerking nu... al was het bij de dood van Sirius erger, vooral omdat er nog hoop leek te zijn dat hij nog leefde...
Ik vind de romances wel grappig en niet 'gedwongen', het is toch gewoon realistisch? Maar ik vind wel dat Ron en Hermione nu eindelijk eens 'het licht' moeten zien, het wordt bijna ongeloofwaardig dat ze allebei niet doorhebben dat het wederzijds is...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:07:27 #111
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_28947043
Hmm, leuke theorieen zo hier en daar gelezen.

Ik geloof ook dat Snape toch wel 'goed' is, aan het eind met die spreuken van Harry die hij slechts afweerde. Ook geloof ik dat er best een kans bestaat dat Harry het niet zou overleven, maar ergens wil ik dat niet.

De stelletjes vond het mss wat overdadig aanwezig, maar goed, dat is wel hun leeftijd nu. Vond ook dat de karakters nu echt ouder waren, niet zo kinds meer vooral Harry.
En er moet wel iets terug komen (Regulus?) die iets betekent voor hem want jezus, alle mensen die iets voor hem betekenen gaan dood.

Tot zover. En ik wil niet twee jaar wachten, grrr.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_28947782
Het vorige deel (Phoenix) vond ik aanmerkelijk beter.
- de titel: niet juist, 'HP and the HB Prince' was beter geweest, (vergelijk: je gaat het verhaal van Assepoester niet: 'het glazen muiltje' noemen.)
- de eerste 400 blz vond ik maar matig. Veel losse stukken, die af en toe aan elkaar gebreid worden, maar veel los samenhangende stukken, die duiden op een voorbereiding naar het volgende deel.
Pas in de laatste, zeg 150 - 200 blz wordt naar de climax toegewerkt, met maar een minimale uitloop na de climax.
- er komen wat fouten in voor, de meest irritante vond ik dat de boeken na het kerstreces niet mee teruggaan naar school. Alleen de leerlingen gaan via het betere transport.
-er wordt sowieso te weinig uitgelegd en daardoor is het boek niet af.

Helaas, ondanks dit gemopper kan niet wachten tot het volgende deel, maar ben helaas overgeleverd aan de wispelturigheid van Rowling.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:54:45 #113
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_28948462
quote:
Regulus' middle name could be Alphard, like the uncle Alphard who inherited the money to Sirius!

As for the "A" in RAB, I'm thinking it's for Alphard - as in Sirius's uncle, a Black so decent he got his name zapped from the tapestry. Pureblood families seem to reuse older-generation names as middle names, and it hints that Regulus was one of the "good" Blacks after all.
Dit kwam ik ergens tegen.
En het is inderdaad een echt 'tussenboek" vind ik. Een overgang terwijl 'they come of age', Harry meer leert over het verleden en veel tijd wordt genomen ook voor gewone dingen.
Vorig boek vond ik namelijk wel erg droevig en neerslachtig allemaal.
Terwijl ik aan het lezen was ergens bij blz. 400 ofzo, bedacht ik me opeens dat er nog niet veel was gebeurd en dat alles dan in de laatste honderd bladzijden geramd moest worden..
Benieuwd hoe dik de volgende wordt.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_28948508
ik hoop echt dat 7 iets van 800 blz heeft
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:57:07 #115
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28948525
Volgende keer mogen ze van mij wel een wat kleiner lettertype gebruiken. Ik vond dit zelfs een beetje kunstmatig dik maken.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:41:08 #116
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_28949690
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:07 schreef NiNi het volgende:
Ik geloof ook dat Snape toch wel 'goed' is, aan het eind met die spreuken van Harry die hij slechts afweerde.
Eigenlijk wijst alles daarop ja. Hoewel van die spreuken nog het minst, aangezien Harry voor Voldemort bestemd was. Snape mocht hem van Voldemort niet doden. Even op een rijtje waarom Snape waarschijnlijk goed is:
  • Dumbledore vertrouwt Snape volledig.
  • Dd vraagt Harry expliciet om Snape te halen en niet Madame Pomfrey, nadat ze terug ge-apparate zijn naar Hogsmeade.
  • Dd smeekt Snape ergens om, vlak voordat deze hem doodt. In eerste instantie zou je zeggen dat hij Snape om z'n leven smeekt, maar zoiets zie ik Dd niet doen. Blijkbaar smeekt hij Snape om hem te doden.
  • Snape geeft Harry nog een soort tip terwijl hij Harry's spells afweert; hij moet spells leren casten zonder ze uit te spreken.

Verder is Snape in dit boek veel te duidelijk slecht. Als hij echt slecht was geweest had Rowling dat op een andere manier gebracht en niet meteen overduidelijk in het begin.
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 16:57 schreef Strolie75 het volgende:

Volgende keer mogen ze van mij wel een wat kleiner lettertype gebruiken. Ik vond dit zelfs een beetje kunstmatig dik maken.
    Kleiner lettertype en dikker Dit boek kun je in een paar uurtjes uitlezen

Rowling wordt wel steeds voorspelbaarder in haar onvoorspelbaarheid. Het was aan het begin van dit boek eigenlijk al duidelijk dat Dumbledore dood zou gaan. Hij werd steeds closer met Harry en speelde een veel actievere rol dan in de vorige boeken. Het geheimzinnige aan hem was er af.
  • Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
    Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
      dinsdag 19 juli 2005 @ 19:55:00 #117
    100936 Bumble
    foked up
    pi_28953583
    quote:
    BlaatschaaP - zondag 17 juli 2005 @ 21:22
    Heel veel interessante theorieen! Ze klinken ook zeer aannemelijk .

Ik denk zelf ook dat Harry een horcrux is en eigenlijk ook dat 'ie doodgaat aan het eind van boek 7. Anders sterft Voldemort niet en persoonlijk vind ik het ook wel wat voor Rowling om haar personage gewoon te laten sterven aan het eind.
    Ik ben het wel eens met de theorie dat Harry zelf ook een Horcrux is. Het zal dan de laatste moeten zijn die hij in deel 7 moet vernietigen. Maar bedenk wel dat Harry voor het vernietigen van een Horcrux niet het object zelf hoeft te vernietigen. Denk maar aan de ring die nog in het kantoor van Dumbledore ligt. Ook het dagboek van Tom Riddle 'verdwijnt' niet.
    Dat Harry zelf een Horcrux is kan daarnaast ook prima. Hij vertoont kenmerken van Voldemort zelf (parselmouth e.d.) plus er moet een moord voor gepleegd worden, Harry's moeder. Bij de ring was dat Voldemorts oom, voor het dagboek werd er immers een moord gepleegd door Tom Riddle, in the chamber of secrets, een muggleborn meisje meende ik.
    Er moet wel iets mis gegaan zijn bij het maken van een Horcrux, aangezien Voldemort bij zijn poging om Harry (als baby) te doden zelf (deels) het loodje legt. Iets van hemzelf sterft daar.
    Maar goed, ik ben er nog niet helemaal over uit, dat wordt spitten in de voorgaande delen naar aanwijzingen over alle Horcruxen met bijgaande moorden en objecten.
    Blijft over het feit dat Harry niet zichzelf hoeft te doden om van de Horcrux af te komen. Zie eerder genoemd punt over de ring. Wat wel zo zou kunnen zijn is dat Harry een paar van zijn 'abilities' dan kwijt zou raken. Of misschien wel helemaal geen magische krachten meer zou hebben? Dat laatste zou ik niet een raar einde vinden. Het is toch een redelijk bevredigend einde, Harry zou niet doodgaan maar wel een bepaalde mate van opofferingsgezindheid tonen. Bovendien is het een nog niet eerder vertoonde techniek in de magische wereld die JKR ons toont.
    Tsja, blijft toch lekker speculeren Ik ben geen goede occlumens... Dus ja JKR is ook voor mij vrij onbereikbaar

Voor de rest, ik ben het volledig eens met de theoriën die hier vermeld zijn (RAB en Snape): http://www.livejournal.com/users/garlandgraves/3409.html
    'k Ben dertig jaar en dagelijks in de kroten:
    'k zwerf van café de Waal naar d'Oude Marckt.
    Nóg dertig jaar, dan word ik aangeharkt.
    En hopelijk van tijd tot tijd begoten...
    pi_28954864
    Ik denk niet dat Harry een horcrux is (ondanks het feit dat inderdaad een deel van Voldemort in Harry terecht is gekomen, waardoor Harry Voldemort kon horen en Parselmouth kon spreken).

De horcruxes lijken te zijn:
    1) deel Voldemorts soul zelf (blz 470)
    2) Morvolo's ring (vernietigd 470)
    3) Slytherin's locket (blz 472)
    4) iets van Ravenclaw (blz 472-473)
    5) Tom Riddle's dagboek (vernietigd blz 472)
    6) Hufflepuffs cup (blz 472)
    7) de slang Nagini (blz 473)

In het gesprek met Dumbledore denkt Dumbledore dat Voldemort een horcrux wou maken maar dat dat niet gelukt is omdat Harry niet dood ging.
    (pagina 473 onderaan: "I am sure that he was intending to make his final Horcrux with your death. As we know he failed. After an interval of some years he used Nagini to kill an old muggle man and it might then have occured to him to turn her into his last Horcrux.

Dat laat dus geen ruimte meer voor Harry zelf.
    In a world without fences, who needs Windows and Gates!
      dinsdag 19 juli 2005 @ 22:51:24 #119
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_28959781
    Die slang was toch afgevallen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_28960138
    t lijkt me ni heel slim van voldie om een horcrux te maken van de enige die hem kan verslaan....
    en klopt het als ik zeg dat de slang de moord heeft begaan aan het begin van deel 4?
      dinsdag 19 juli 2005 @ 23:15:52 #121
    100936 Bumble
    foked up
    pi_28960722
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 23:01 schreef Operc het volgende:
    t lijkt me ni heel slim van voldie om een horcrux te maken van de enige die hem kan verslaan....
    en klopt het als ik zeg dat de slang de moord heeft begaan aan het begin van deel 4?
    dat was dan ook niet de bedoeling van hij die bekend staat als Voldemort
    'k Ben dertig jaar en dagelijks in de kroten:
    'k zwerf van café de Waal naar d'Oude Marckt.
    Nóg dertig jaar, dan word ik aangeharkt.
    En hopelijk van tijd tot tijd begoten...
    pi_28966590
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 20:30 schreef merry77 het volgende:
    Ik denk niet dat Harry een horcrux is (ondanks het feit dat inderdaad een deel van Voldemort in Harry terecht is gekomen, waardoor Harry Voldemort kon horen en Parselmouth kon spreken).
    Mee eens. Aan het einde van OOtP blijkt dat Voldemort Harry niet kon 'bezitten'. Hij probeerde even bezit van Harry's geest te nemen, maar dat lukte hem niet omdat Harry vol met liefde zit. Dus als Voldemort ZELF niet in Harry kan leven, hoe kan (een deel van) zijn ziel dat dan wel?
    Don't hurry, be crappy!
    pi_28966702
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 16:32 schreef I_doubt het volgende:
    Pas in de laatste, zeg 150 - 200 blz wordt naar de climax toegewerkt, met maar een minimale uitloop na de climax.
    Ik vind dat ze dat bij al haar boeken doet. De laatste 100-200 blz. zijn echt spannend.

Harry kan best die Horcrux zijn, toen ik het boek aan het lezen was dacht ik dat ook al. Hoe en wat precies, daar ben ik nog niet helemaal over uit....
      woensdag 20 juli 2005 @ 08:50:53 #124
    104901 OxygeneFRL
    ....dus....
    pi_28966712
    Kan iemand misschien foto's plaatsen van die Dumbeldoor en die Sneep? ik heb geen idee wie dat zijn in de films
    pi_28966780
    Dumbledore:

Snape:
      woensdag 20 juli 2005 @ 09:01:21 #126
    104901 OxygeneFRL
    ....dus....
    pi_28966799
    dat meende ik al....mijn dank is groot
    pi_28967228
    Ik weet niet hoe het zit met Harry's laatste schooljaar - aan het eind van boek 6 is Harry van plan om de Horcruxes te vinden en achter Voldemort aan te gaan - lijkt me lastig als je tussendoor ook nog in de klas moet zitten. Natuurlijk heeft hij nog het één en ander te leren, maar als hij nog fijn een jaartje naar school gaat, is het misschien te laat om zijn wereld te redden. Een opleiding heeft niet zoveel zin als je geen toekomst hebt... Ben wel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!
    pi_28967236
    *Ril* Snape...
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 09:34:32 #129
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28967240
    Wat me wel opvalt is dat Harry absoluut geen briljante tovenaar is, zoals DUmbeldore, Snape en Voldemort.

Die 3 hebben immers nieuwigheden uitgevonden (Voldemort bv ook in dit boek de multi-hocruxes, snape heeft zelf jinxs etc uitgevonden). Harry past alleen bestaande dingen toe.
    pi_28967343
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:
    Wat me wel opvalt is dat Harry absoluut geen briljante tovenaar is, zoals DUmbeldore, Snape en Voldemort.

Die 3 hebben immers nieuwigheden uitgevonden (Voldemort bv ook in dit boek de multi-hocruxes, snape heeft zelf jinxs etc uitgevonden). Harry past alleen bestaande dingen toe.
    Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.
    Daarbij heeft hij tot zijn elfde jaar nooit geweten van de Wizard wereld, dus hij ligt gewoon qua tijd nog wat achter. Moet inderdaad nog veel leren.
    pi_28967351
    Harry is natuurlijk ook niet op zoek naar iets nieuws, hij heeft het al druk genoeg met overleven en Voldemort een kopje kleiner maken. Maar het zou wel erg handig zijn als Harry ook nog eens een genie is... Denk dat het meer het idee van de schrijfster is dat hij een 'gewone' jongen is, die door zijn omstandigheden bijzonder is geworden, niet omdat hij uit zichzelf nou zo'n wonderkind is. Ik denk dat het veel zal lijken op andere soortgelijke verhalen - uiteindelijk lukt het hem om het kwade te verslaan omdat hij liefde en vrienden in zijn leven heeft.

Afterthought... Ik vind ook wel dat Rowling erg de nadruk legt op het feit dat Harry steeds tegen zichzelf zegt 'Ik sta er alleen voor, ik moet dit alleen doen enz enz', en dat dan elke keer zijn vrienden weer voor hem klaar staan en bereid zijn naast hem te vechten. Net als Frodo die maar bleef roepen 'It is my burden to bear' maar uiteindelijk was hij zonder Sam nergens geweest. Zoiets...
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 09:41:45 #132
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28967369
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hij is nog jong t.o.v. die andere personen.
    Daarbij heeft hij tot zijn elfde jaar nooit geweten van de Wizard wereld, dus hij ligt gewoon qua tijd nog wat achter. Moet inderdaad nog veel leren.
    Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
    pi_28967428
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
    Tja, ik denk ook niet dat Harry de meest briljante tovenaar zal worden/zijn.
    Hij is toevallig diegene met het litteken van Voldemort en dan wordt er verwacht dat je een geweldig tovenaar bent.......terwijl hij toch vaak gewoon geluk heeft.
      woensdag 20 juli 2005 @ 11:13:12 #134
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_28969167
    Daar gaat het toch ook juist om: dat niet de geweldige tovenaar wint, maar de zwakkere jongen? Vergeleken met jaargenootjes is hij bovndien wel krachtiger in zijn DADA spells en hij is ook ehoorlijk moedig: een echt gryffindor.

JKR heeft zelf gezecht dat boek 6 en 7 eigenlijk een soort 1 boek in 2 delen zijn. Denk dat het daarom "onaf" voelt. In dit boek kregen we de achtergrond van een gedeelte van Harry's vijanden, of mogelijke vijanden (Snape). kortom: de achtergrond van de dark side. Ik denkd at boek 7 de achtergrond van zjn ouders en een deel van de "goeien" zal combineren met dezoektocht naar de horcruxes/.

en idd. harry kan geen horcrux zijn, aangezien Nagini de 7e is (weet niet waar ht idee vandaan komt dat dit niet zo is, k heb dat niet gelezen)-- voldemort wilde er 7 maar de laatste moord beekende zjn tijdelijke einde. Na zijn opleving, gevoed oor peter pettigrew, kon hij het werk afmaken door nog een moord te plegen en een gedeelte van zijn zwakke ziel in nagini te stoppen. Ik denk dat nagini de zwakste horcrux zal zijn: het was geen emotionele moord, en zijn ziel was al zwak...

Harry heef toverigens geen deel van de ziel van voldemort, amar wel een deel van zijn krachten.Voldemort heeft overigens een deel van het bloed van harry, iest waar dumbledore blij mee was in boek 4 maar wat nog niet uitgelegd is!!!
    pi_28969368
    what the hell is een pygmee puff eigenlijk?
    pi_28969566
    Wie/wat is Nagini ook alweer??
    pi_28969615
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
    N slang
      woensdag 20 juli 2005 @ 11:31:16 #138
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_28969627
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 11:29 schreef Koningin het volgende:
    De slang van Voldermort.
    pi_28970125
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 11:31 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

De slang van Voldermort.
    Ow ja - soms wordt het me met al die namen te ingewikkeld.
    pi_28970442
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 09:40 schreef flutterbye het volgende:
    Harry is natuurlijk ook niet op zoek naar iets nieuws, hij heeft het al druk genoeg met overleven en Voldemort een kopje kleiner maken. Maar het zou wel erg handig zijn als Harry ook nog eens een genie is... Denk dat het meer het idee van de schrijfster is dat hij een 'gewone' jongen is, die door zijn omstandigheden bijzonder is geworden, niet omdat hij uit zichzelf nou zo'n wonderkind is. Ik denk dat het veel zal lijken op andere soortgelijke verhalen - uiteindelijk lukt het hem om het kwade te verslaan omdat hij liefde en vrienden in zijn leven heeft.

Afterthought... Ik vind ook wel dat Rowling erg de nadruk legt op het feit dat Harry steeds tegen zichzelf zegt 'Ik sta er alleen voor, ik moet dit alleen doen enz enz', en dat dan elke keer zijn vrienden weer voor hem klaar staan en bereid zijn naast hem te vechten. Net als Frodo die maar bleef roepen 'It is my burden to bear' maar uiteindelijk was hij zonder Sam nergens geweest. Zoiets...
    De underdog, die met behulp van zijn vrienden en kennissen (leerkrachten) uiteindelijk het kwade overwint leest natuurlijk altijd lekker weg.
    Harry is niet het genie, maar juist door zijn naïviteit (onschuld, wars van het kwade) is zijn innerlijke kracht groot. Hij zal dan ook geen grote tovenaar worden, maar wel een gewaardeerd lid van de maatschappij. Maar in welke status???

De vergelijking met Frodo vind ik heel goed. En natuurlijk heeft Rowling ook In de ban van de ring gelezen. En de gedachtengang, karakterontwikkeling: daar zijn wel degelijk analogen te vinden. Maar dat is niet erg. De originaliteit blijft fascinerend.
      woensdag 20 juli 2005 @ 12:05:34 #141
    99606 kruimel_20
    Doe wat je wilt!
    pi_28970750
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 11:22 schreef daeri het volgende:
    what the hell is een pygmee puff eigenlijk?
    Geen idee... een of andere levende pluizige tamagothci ??

[ Bericht 2% gewijzigd door kruimel_20 op 20-07-2005 12:25:51 ]
    the journey is more important than the end or the start
    and what it meant to me will eventually be
    a memory of the time when i tried so hard
      woensdag 20 juli 2005 @ 13:00:16 #142
    117598 Gebraden_Wombat
    lekker bij rijst
    pi_28972609
    Ah, ik zie nu dat ik het gedeelte over dat slang uitgesloten kan worden als Horcrux verkeerd gelezen heb:

In Chapter 25: The Seer Overheard, waar Dumbledore Harry vertelt dat hij denkt dat hij een Horcrux gevonden heeft:
    quote:
    'I am not sure which it is - though I think we can rule out the snake - but I believe it to be hidden in a cave on the coast many miles from here, a cave I have been trying to locate for a very long time: the cave in which Tom Riddle once terror-ised two children from his orphanage on their annual trip; you remember?'
    Het gaat er dus om dat de Horcrux die gevonden is niet de slang is. Lekker domme fout ook. En toch denk ik dat er meer is tussen Harry en Voldemort dan alleen een vage connectie tussen hun door het terugkaatsen van zijn vloek.
    Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
    pi_28973016
    Pygmy puffs zijn miniature puffskeins. Definitie puffskein volgens the Harry Potter Lexicon (www.hp-lexicon.org) : A long-tongued custard-coloured little furball that makes a calming purring noise. These pleasant creatures are often kept as pets, particularly by wizarding children. Er staat ook een plaatje bij.
    pi_28973327
    oh, in het nederlands is dat een pulkerik ofzoiets

pi_28973463
    Ik kreeg opeens een ingeving vannacht...Boek spookte door mijn hoofd: wat als de ziel van Voldemort niet in de hanger zat, maar in de vloeistof die Dumbledore opdronk? Daardoor werd Dumbledore de horcrux en moest hij vernietigd worden (nou weet ik dat de theorie is dat een horcrux niet vernietigd hoeft te worden om de ziel er uit te krijgen, maar het is wel de makkelijkste manier misschien...)
    Eva
    pi_28973742
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 13:25 schreef linda856763 het volgende:
    Ik kreeg opeens een ingeving vannacht...Boek spookte door mijn hoofd: wat als de ziel van Voldemort niet in de hanger zat, maar in de vloeistof die Dumbledore opdronk? Daardoor werd Dumbledore de horcrux en moest hij vernietigd worden (nou weet ik dat de theorie is dat een horcrux niet vernietigd hoeft te worden om de ziel er uit te krijgen, maar het is wel de makkelijkste manier misschien...)
    de horcrux was toch al weg..
    pi_28974073
    Ja, dat zegt R.A.B....
    Eva
    pi_28974159
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 13:43 schreef linda856763 het volgende:
    Ja, dat zegt R.A.B....
    ja, .. ik denk dat dat die broer van Sirius is
    pi_28974214
    Ja...dus...?
    Eva
      woensdag 20 juli 2005 @ 14:41:49 #150
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_28976062
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 09:33 schreef flutterbye het volgende:
    Ik weet niet hoe het zit met Harry's laatste schooljaar - aan het eind van boek 6 is Harry van plan om de Horcruxes te vinden en achter Voldemort aan te gaan - lijkt me lastig als je tussendoor ook nog in de klas moet zitten. Natuurlijk heeft hij nog het één en ander te leren, maar als hij nog fijn een jaartje naar school gaat, is het misschien te laat om zijn wereld te redden. Een opleiding heeft niet zoveel zin als je geen toekomst hebt... Ben wel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!
    Het is nog helemaal niet zeker of de school opengaat toch? En Harry zei zelf dat hij achter Voldemort aanging, en niet terug naar school ging.
    Al hoop ik dat dat toch gebeurd, vind Hogwarts altijd wel leuk als achtergrondje voor het verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 20-07-2005 14:48:52 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')