abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2005 @ 21:12:15 #51
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28891443
ik zie net dat wat ik opschreef ook in die lj link staat

nou, als meerdere mensen los van elkaar dat idee hebben, dan zit er volgens mij wel wat in
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:22:57 #52
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28891706
Heel veel interessante theorieen! Ze klinken ook zeer aannemelijk .

Ik denk zelf ook dat Harry een horcrux is en eigenlijk ook dat 'ie doodgaat aan het eind van boek 7. Anders sterft Voldemort niet en persoonlijk vind ik het ook wel wat voor Rowling om haar personage gewoon te laten sterven aan het eind. Ook geloof ik best dat Snape toch nog goed is en Dumbledore alleen heeft vermoord door die Unbreakable Vow. Dumbledore is heel duidelijk een personage dat zich zelf binnen 1 seconde zou opofferen om mogelijkerwijs de tovenaarswereld te redden. Hierdoor lukt dat misschien. Alleen denk ik dat hij meerdere redenen gehad moet hebben. Daarom denk ik ook dat er veel uitgelegd zal worden in boek 7, op welke manier dan ook. Hopelijk behandelen ze dan ook de reden dat Dumbledore Snape altijd heeft vertrouwd, want dat moet vast iets heel spetterends zijn.

Persoonlijk vind ik alleen wel dat er te weinig aandacht aan Sirius is besteed dit boek. Volgens mij komt die nog wel terug in het volgende boek als 'geest' of weet ik veel wat. Geest is natuurlijk een verkeerd woord, maar het zou me niets verbazen als hij op enige manier nog een belangrijke rol zal spelen in het leven van Harry. Je gaat me niet vertellen dat Rowling een heel belangrijk personage maar van Prisoner of Azkaban tot Order of the Phoenix een rol laat spelen.

Al met al denk ik dat boek 7 heel interessant wordt. Er moeten echt duizenden vragen beantwoord worden en ik hoop dat Rowling daar de tijd voor neemt. Naast dat moet er ook een grote strijd gevochten worden, dus het zal wel een dikke pil worden (jippie!). Alleen weet ik nog niet zo zeker of Harry echt niet terugkomt naar z'n school.. we'll see.
pi_28892145
T v p
pi_28892180
Tonks, jij en remus hihi
  zondag 17 juli 2005 @ 21:42:26 #55
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28892236
haha ja alle ships die ik wilde zijn wel uitgekomen haha...

al had ik tonks en lupin afgedaan als een fanverzinsel zonder enige basis in het boek....

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakveense op 17-07-2005 21:57:21 ]
pi_28893096
Ik vond het boek helemaal te gek, mijn favoriet tot nu toe denk ik (okay, prisoner of azkaban blijf ik ook geweldig vinden) Heb de behoefte om na te praten en heb me daarom dan ook aangemeld.

Paar dingen die me aan het denken gezet hebben:

Wat hadden Dumbledores woorden te betekenen tijdens het drinken in de grot? Volgens mij zit daar iets achter.... maar wat?

Ik blijf geloven dat Snape toch aan Dumbledores kant stond. Sterkste aanwijzing daarvoor vind ik dat Dumbledore smeekte: 'please, Severus' (uit mijn hoofd want boek niet bij de hand) vlak voordat Snape hem doodde. Dumbledore heeft altijd gezegd dat er veel ergere dingen dan de dood zijn en dat hij de dood slechts als het volgende grote avontuur beschouwt. Ik kan niet geloven dat hij Snape smeekte om zijn leven te redden. Ik denk dat hij smeekte om hem te doden. Waarom? Daar komen we in boek 7 ongetwijfeld achter....
  zondag 17 juli 2005 @ 22:18:19 #57
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28893240
t is misshcien wel heel simpel, hoe slecht draco ook lijkt, dumbledore gelooft altijd in het goede in zijn studenten (zelfs in tom riddle) en zla altijd alles doen om zijn studenten te beschermen....

hij smeekte severus denk ik om hem te doden en zo draco en zijn eigen dood te voorkomen, aangezien hij om verschillende redenen als stervende kan worden gezien
-de afstervende hand
-hij dronk gif
-hij was al heel oud en "had niet meer de reflexen"

ik vond het boek best wel duister voor kinderen eigenlijk. dit is de eerste keer dat t me echt als zodanig duister opviel
pi_28894345
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:18 schreef kwakveense het volgende:
ik vond het boek best wel duister voor kinderen eigenlijk. dit is de eerste keer dat t me echt als zodanig duister opviel
Ja, viel mij ook op. Ben benieuwd of de 11-jarige fans het nog snappen of niet te eng vinden. Al hoewel de Vuurbeker en Feniks ook behoorlijk eng waren voor jonge kinderen.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:06:15 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_28894728
Het zijn allang geen kinderboeken meer. Maar op de een of andere manier weigert de media dat op te pikken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_28894885
Hoe heet die Dumbledore ook alweer in het Nederlands..Kan er niet meer opkomen.
pi_28894919
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:10 schreef sijkweiv het volgende:
Hoe heet die Dumbledore ook alweer in het Nederlands..Kan er niet meer opkomen.
Perkamentus
pi_28897812
Ik heb het boek ook, maar ik kan het gewoon niet boeiend vinden. Ik snap er ook niks van. Ik ga zometeen na twee jaar weer een keer beginnen.
pi_28900741
De meeste dingen die door mijn hoofd gaan na het dichtdoen van het boek zojuist staan hier wel vermeld, op andere sites nog wat andere; verder geen commentaar dus.

Als vanaf boek 1 ben ik een harry / ginny shipper dus dat was een aangename verrassing; helaas was het van korte duur. Ik wil er 100 euro om verwedden dat ron / hermoine tegen het eind van boek 7 bij elkaar komen, evenals harry / ginny opnieuw.

Hopelijk gaat ze niet écht twee jaar de tijd nemen voor boek 7
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_28901579
Ja, Ron & Hermione lijkt me overduidelijk. Ginny & Harry ook (als hij overleeft, wat ik wel verwacht) Ik ben niet zo'n heel grote fan van Harry & Ginny trouwens, ik weet niet waarom. Misschien zie ik haar nog teveel als het kleine zusje.
pi_28902362
gister ff het boek uitgelezen maar toch nog met wat vragen blijven zitten, mss kunnen jullie helpen:
1. hoezo is harry nou halfbloed? zijn pa+ma waren toch tovenaars?
2. Hoe kan snape nou de prince zijn? want toen harry keek hou oud het boek was meost hij concluderen dat t ni van zijn pa/sirius was geweest, maar snape was toch even oud als hen? ze zaten iig samen op hogwarts...
3. iedereen zegt wel dat dumbledore harry ni meer kan helpen, maar hij is nu toch een schilderij? wrom gaat harry daar dan niet mee praten?
en ik moet wel zeggen dat sneep nu ni meer een goodguy mag zijn, dan is deel 6 opeens best kut namelijk...
en even over wat ze zeggen dat harry een deel van voldemort is (horcrux) hij meost toch EERST alle 6 die dingen verneitigen voordat hij uberhaubt met voldemort zou kunnen vechten, en als hij zichzelf dood wordt dat een beetje lastig dunkt me....
en als laatste: zijn er meer mensen die de eerste 400 paginas niet boeiend vonden en vanaf daar wel? (hoewel de eerste 400 paginas wel weer boeiend zijn als het boek uit is ivm verwijzingen enzo, en dat snape toch slecht is)
pi_28902375
Operc
Zijn moeder is dreuzel zijn vader is tovenaar = Halfbloed
pi_28902376
Oja gaat harry nu niet meer naar zweinstein ?
pi_28902441
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:20 schreef tonks het volgende:
Operc
Zijn moeder is dreuzel zijn vader is tovenaar = Halfbloed
maar zijn moeder was wel op zweinstein/hogwarts... sorry k snap t nog ni helemaal geloof ik
pi_28902454
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:28 schreef Operc het volgende:

[..]

maar zijn moeder was wel op zweinstein/hogwarts... sorry k snap t nog niet helemaal geloof ik
Nee dat denk ik ook niet nee.
  maandag 18 juli 2005 @ 09:30:04 #70
13250 Lod
Sapere aude!
pi_28902460
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:19 schreef Operc het volgende:
gister ff het boek uitgelezen maar toch nog met wat vragen blijven zitten, mss kunnen jullie helpen:
1. hoezo is harry nou halfbloed? zijn pa+ma waren toch tovenaars?
Zie bericht van Tonks
quote:
2. Hoe kan snape nou de prince zijn? want toen harry keek hou oud het boek was meost hij concluderen dat t ni van zijn pa/sirius was geweest, maar snape was toch even oud als hen? ze zaten iig samen op hogwarts...
Volgens mij heeft Harry nooit gekeken hoe oud het boek was. Hij heeft aan Lupin gevraagd of zijn vader zich misschien Prince noemde.
quote:
3. iedereen zegt wel dat dumbledore harry ni meer kan helpen, maar hij is nu toch een schilderij? wrom gaat harry daar dan niet mee praten?
Dat is een goede, misschien dat dat nog wel komt in deel 7
quote:
en ik moet wel zeggen dat sneep nu ni meer een goodguy mag zijn, dan is deel 6 opeens best kut namelijk...
Het leven is kut
quote:
en even over wat ze zeggen dat harry een deel van voldemort is (horcrux) hij meost toch EERST alle 6 die dingen verneitigen voordat hij uberhaubt met voldemort zou kunnen vechten, en als hij zichzelf dood wordt dat een beetje lastig dunkt me....
Hij hoeft de horcruxen niet te vernietigen om met U-No-POO te vechten. Hij moet ze vernietigen wil hij voorgoed afrekenen met Voldemort.
quote:
en als laatste: zijn er meer mensen die de eerste 400 paginas niet boeiend vonden en vanaf daar wel? (hoewel de eerste 400 paginas wel weer boeiend zijn als het boek uit is ivm verwijzingen enzo, en dat snape toch slecht is)
Ik vond het vanaf het begin zeer interessant, juist door de verwijzingen en beantwoording van vragen uit vorige boeken en het oproepen van nieuwe.
En Snape is goed!!!
GNU Terry Pratchett
pi_28902463
1. Pureblood betekent dat al je voorouders tovenaars zijn, bij Harry is dat niet het geval (moeder was wel tovenaar maar grootouders niet) dus... halfblood.
2. Die conclusie van Harry klopte dus niet :-) Misschien had Snape het boek van zijn moeder overgenomen? Of waren zijn ouders arm, zodat hij dat boek tweedehands moest kopen? Jaar van uitgave betekent natuurlijk niet dat het meteen in dat jaar door de 'hbp' gebruikt is...
3. Het schilderij van Dumbledore komt vast nog wel een keer terug in deel 7... Ook als Harry niet meer terug naar Hogwarts gaat denk ik dat dit niet het laatste is wat we van de school hebben gezien, hij zal vast wel een reden hebben om er toch nog wat tijd door te brengen.

Dat Harry een horcrux is denk ik ook niet, ik denk eerder dat iemand die hem lief is (misschien Ginny) een horcrux is, áls er al een mens is die dat is. Anders zou Harry op 't eind dus zelfmoord moeten plegen en op hetzelfde moment Voldemort doden....
pi_28902481
quote:
Volgens mij heeft Harry nooit gekeken hoe oud het boek was. Hij heeft aan Lupin gevraagd of zijn vader zich misschien Prince noemde.
Hij heeft het wel gezien in het boek.. was ongeveer 50 jaar oud.. lijkt me ook een wel een leeftijd voor sneep trouwens
pi_28902483
Ik moet em nog lezen, misschien een beetje fout om hier dan al het één en ander
te gaan lezen, maar ach.
pi_28902488
ik ga er wel van uit dat Voldemort aan 't eind van deel 7 voorgoed vernietigd wordt

En ik vond 't boek ook vanaf het begin erg okay: terwijl order of the phoenix me in 't begin toch wat tegenviel! In dit boek zat ik er meteen helemaal 'in'.
pi_28902521
Snape is halverwege de 30, net als Lupin
  maandag 18 juli 2005 @ 09:33:51 #76
13250 Lod
Sapere aude!
pi_28902523
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:31 schreef tonks het volgende:

[..]

Hij heeft het wel gezien in het boek.. was ongeveer 50 jaar oud.. lijkt me ook een wel een leeftijd voor sneep trouwens
Snape zat gelijk met Harry's ouders op Hogwarts. Dit kwam in boek 5 naar voren toen Harry in de Pensieve de herinneringen van Snape zat te bekijken.

Misschien was Snape ook arm en heeft hij dat boek 2de hands gekocht? Of gekregen van zijn moeder?
GNU Terry Pratchett
  maandag 18 juli 2005 @ 09:42:13 #77
3185 Adelante
To let it go now
pi_28902641
zoooo, boekje uit en kom maar op met deel 7

er blijven wel veel vragen over, maar dat Snape zou overlopen naar the darks side was dan weer niet verbazend. Wel verbazend dattie eigenhandig dumbledore omlegt Jammer dat Malfoy ook ineens een stuk "zwakker" wordt neergezet En Tonks met Lupin... (aaaahwwooooo doet weerwolf na)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 18 juli 2005 @ 10:21:09 #78
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_28903332
Ik heb em gister uitgelezen ,en ik kan niet anders zeggen dat het een super boek is..
toen bleek dat sneep slecht is dan ga je weer terugdenken aan alles wat er gebeurd is...

Ik denk ook de theorie over de locket dat die bij sirus in huis lag dat dat een hele goeie is.

Denk niet dat harry een horcrux is...

En ik hoop dat het boek niet te lang op zich laat wachten...
denk dat ze wel naar school gaan maar dan meer om daar nog dingen te zoeken / ontdekken...
en harry tegen voldemord...denk dat harry voor dood word achtergelaten en dan toch komt ie onverwachts terug... happy end.... het blijven toch "kinderboeken"...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_28903571
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:19 schreef Operc het volgende:
Het boek was van zijn moeder geweest en die heette Prince van haar achternaam

Ik vind het nog steeds zonde dat ze de karakters als platte pannekoekjes neerzet. Snape zou zo makkelijk een boel tragische diepgang kunnen krijgen, en Draco zou ook leuker zijn geweest als hij niet alleen maar een etterig ettertje was. Dus tja, het blijven kinderboeken wat mij betreft. Leuk om te lezen hoor, daar niet van.

ik hoop nog steeds dat ze Harry aan het einde ombrengt trouwens.
pi_28904105
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:32 schreef anneja het volgende:
Dus tja, het blijven kinderboeken wat mij betreft. Leuk om te lezen hoor, daar niet van.

ik hoop nog steeds dat ze Harry aan het einde ombrengt trouwens.
Dat alatste hoop ik eigenlijk ook wel, dat hij zich opoffert, maar dat van kinderboeken tsja... qua verhaallijn in 5/6 wordt het toch wel wat volwassener en mede daarom vinnik de naam: perkamentus en zweinstein nog al dom klinken omdat het nu toch best duister wordt en die namen nogal happy zijn
pi_28904204
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:30 schreef eva_mara het volgende:

Dat Harry een horcrux is denk ik ook niet, ik denk eerder dat iemand die hem lief is (misschien Ginny) een horcrux is, áls er al een mens is die dat is.
ginny lijkt me eigenlijk ook niet, want dat zou betekenen dat zij bij de dood van de ouders van harry zou moeten zijn, of iig dat ze harry zou hebben gezien voordat ze 1 was, t kan wel, maar is volgens mij toch zeer onwaarschijnlijk (ik kan mijn punt niet helemaal uitleggen, maar k hoop dat iemand t begrijpt.)
  maandag 18 juli 2005 @ 12:53:45 #82
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_28907172
Vond het wel een leuk boek maar niet zo geweldig als ik had verwacht. Dat hele gedoe met Snape zat er al lang aan te komen. Eerst het verdachtmakende hoofdstuk aan het begin van het boek, Dumbeldore`s vertrouwen en Snape en dan uiteindelijk toch de moord... Het zou mij ook niet verbazen als dat inderdaad afgesproken was. Maar ben nu ook wel nieuwschierig naar deel 7, hoe het allemaal opgelost gaat worden. En ben ik de enige die het karakter Dumbeldore vindt lijken op dat van Gandalf (Lord of the Rings)?
pi_28907909
Waarom is iedereen (vooral in het begin van het topic) boek zo verbaasd dat Snape Dumbledore doodt?
Ik denk dat Snape min of meer geen kant op kon. Hij was bezig met die unbreakable vow waarin hij wilde beloven op Draco te passen maar ineens werd gevraagd om te helpen bij het uitvoeren van Draco's missie mocht dat nodig zijn. We weten niet eens zeker of Snape toen van de inhoud van die missie afwist of dat hij daarover blufte. Als hij op dat moment geweigerd had, zou dat in ieder geval zeer verdacht zijn en ik denk dat Snape wel zo iemand is die dan liever zijn eigen huid redt en zich later bekommert om die vow.
Toen het moment daar was, moest Snape Dumbledore wel doden. Als hij het niet deed, zou een andere Death Eather het toch wel doen, maar dan zou ook Snape sterven als gevolg van het breken van die unbreakable vow. Dat zou (als Snape nog steeds goede bedoelingen heeft) het verlies van een spion betekenen. En misschien heeft Snape dit zelf ook bedacht, daarvoor zou niet eens gedachtencommunicatie tussen Snape en Dumbledore nodig geweest zijn.

Ik moet eigenlijk een beetje denken aan die andere tovenaar, Gandalf, als die het over Gollem geeft. Hij zegt zoiets als dat je medelijden met zo'n wezen moet hebben en dat als hij nog leeft, het goed kan zijn dat hij nog een belangrijke rol te spelen heeft. Ik denk dat dat in deel 7 voor Snape en/of Draco ook gaat gelden. Alle opties liggen daar nog open.

Kreeg net wel een angstige gedachte... Stel dat Rowling iets overkomt, dat ze ernstig ziek wordt of zo... Brrrrrr, ik moet er niet aan denken...
  maandag 18 juli 2005 @ 13:46:39 #84
88233 Steve
Still the best.
pi_28908538
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:22 schreef kwinc het volgende:

Kreeg net wel een angstige gedachte... Stel dat Rowling iets overkomt, dat ze ernstig ziek wordt of zo... Brrrrrr, ik moet er niet aan denken...
Dat zou lullig zijn!!

Heb hem net uit.
Leuk begin, dat Fudge even bij de minister komt. Daarna Snape, waarbij ik nog stellig geloofde dat hij daar was als "spion" van Dumbledore.

Heel jammer dat mij favoriete personage doodgaat. (Vond het ook zo zielig voor Hagrid ) Ik denk wel dat Dumbledore daar rekening mee gehouden heeft en al wat maatregelen genomen heeft.

Het boek zelf vond ik in het middenstuk wat matig. Meer te weten komen over Voldemort was aardig, maar het belang ervan heb ik nog niet echt terug zien komen. Ook al die liefdeverhoudingen tussen iedereen werd mij iets te groots in het boek.

Wat een ontzettend groot verschil trouwens tussen het eerste boek en dit boek. Qua schrijfstijl is Rowling sterk gegroeid, maar qua personages. Veel volwassener (ze worden dan ook ouder), op een o andere manier anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Steve op 18-07-2005 15:16:19 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 18 juli 2005 @ 17:43:39 #85
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28915469
JKR over boek zeven op een persconferentie dit weekend:

Vhari Leishman for Bloomsbury.com - I was wondering at the end of the seventh book would we get into a glimpse of Harry and Hermione post-Voldemort lives, in an epilogue or accompanying book (assuming they live through the book 7)?

JK Rowling: That is very good, that is, assuming that anyone survives, I may kill the whole lot...­ not really, don't write me letters. There is already a chapter written in which you find out about the survivors post Hogwarts fates, so, I will have to re­write it when I get there, because that was written years ago and it wasn't really written on the assumption that I would use it as it is written in the hooks, it is really an act of faith, it was me saying to myself "I will get here and this information is the end point and that is where I'm trying to get to. So yes, there will be.
  maandag 18 juli 2005 @ 18:15:46 #86
88233 Steve
Still the best.
pi_28916460
  maandag 18 juli 2005 @ 22:20:47 #87
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28924990
tvp

Net uitgelezen, even laten bezinken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_28925158
Maar denken jullie dat Harry teruggaat naar zweinstein?
  maandag 18 juli 2005 @ 22:28:52 #89
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28925319
ik denk zelf van niet...ook omdat JKR al tijden "grapjes" maakt als mensen het hebben over Harry's afstuderen en carriere en ze dan dingen zegt als "oh, dus je weet zeker dat hij het haalt"

dat kan gaan over een mogelijke dood, maar ook over het feit dattie misshcien wel dropout is.

het lijkt me ook lastig om 6 horcruxes te vinden tussen je eindexamens door maar wie weet, als er een goede mentor voor harry opduikt op howarts en de school open blijft zou hij best wel overgehaald kunnen worden om terug te gaan...
pi_28925991
sad einde... Dumbledore de pijp uit.. en bill zn gezicht, wel lief dat fleur t geen kut boeit.. en harry die het uitmaakt met ginny en van school gaat bla bla.. zielig.. ik zag hem nog wel als Auror
pi_28926015
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:28 schreef kwakveense het volgende:

het lijkt me ook lastig om 6 horcruxes te vinden tussen je eindexamens door maar wie weet, als er een goede mentor voor harry opduikt op howarts en de school open blijft zou hij best wel overgehaald kunnen worden om terug te gaan...
Misschien die gast die de ene Horcrux heeft vernield... we don't know who he is off course..

Als die in de grot echt vernield is, dan zouden er nog 3 over zijn, geen 6
pi_28926108
Hoe zou het met Malfoy en Snape gaan.. ik bedoel, ze kunnen niet terug naar Voldie, want Voldie zou ze dan beiden vermoorden.. zou Snape Draco en Cissy gaan beschermen?
pi_28926165
Wat een onzin trouwens dat Draco dood zou gaan door het vermoorden van Dumbledore... Dumbledore zou nooit Draco een dodelijke vloek in zn muil geven, omdat het nog maar n jongen is..
  maandag 18 juli 2005 @ 22:55:52 #94
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28926473
wow, wat een dubbelposts

btw, iemand weleens nagedacht over de naam Voldemort?

vol-de-mort ofel in het frans: doodsvlucht (vlucht van de dood) vergelijk maar met de titel van het boek van antoine de saint exupery: vol de nuit

JKR spreekt Voldemort ook consequent uit met een stille t, net als in het Frans.

Hij nam die naam aan toen hij van Hogwarts wegging/in zijn laatste tijd daar, toen hij ook net begon met hetonderzoeken van onsterfelijkheid. Het raadsel van Voldemort lag dus al die tijd eigenlijk al opgesloten in zijn naam: hij is gevlucht voor de dood/de dood is van hem weggevlogen. (tweevoudige interpretatie van vol: flight in het engels heeft dezelfde dubbele betekenis als vlucht in het NL)
pi_28926830
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:55 schreef kwakveense het volgende:
wow, wat een dubbelposts
Sorry, ik heb m echt nét uit.. en er komen allemaal rare vragen in mijn hoofd enzo.. .. maar ik zal moeten wachten tot boek 7
pi_28926871
Wie zal die R.H.B. (ofzoiets) zijn?
  maandag 18 juli 2005 @ 23:14:49 #97
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_28927248
Ik denk/weet haast wel zeker dat het regulus black is, het broertje van sirius.

er wordt in eerdere boeken gezegd dat hiij dood is, iedereen denkt het, omdat hij nadat hij death eater werd terugkrabbelde. Het zou goed kunnen dat hij Voldemort heeft verraden en is verdwenen.

JKR zei in een persconferentie (ergens in dit of t andere topic gelinkt) dat ze in boek 7 nog wat kleine nieuwe characters introduceert, maar geen belangrijke grote nieuwe namen meer. degene die net als harry bezig is horcruxes te verbietigen lijkt me een redelijk grote rol te spelen, of hij nu wel of niet dood is maakt dan eigenlijk niet uit. dus dat moet dan de enige met voorletters R.B. zijn: Regulus Black (we weten t zeker als de letters in November in de nederlandse edite R.iets.Z zijn).

Ik dnek dat Aberfoth Dumbledore (de barman van the hog's head, broer van dumbledore de headmaster) een grotere rol krijgt, we zagen hem al handelen met mundungus fletcher in boek 6, en dung fletcher heeft spullen gestolen uit: het huis van de blacks!!!!

(p.s.: je kunt beter je post editen om je gedachten toe te voegen....)
pi_28927596
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:14 schreef kwakveense het volgende:

Ik dnek dat Aberfoth Dumbledore (de barman van the hog's head, broer van dumbledore de headmaster) een grotere rol krijgt, we zagen hem al handelen met mundungus fletcher in boek 6, en dung fletcher heeft spullen gestolen uit: het huis van de blacks!!!!
Hmm nu je het zegt, misschien verkocht die mundungus wel die horcrux
  maandag 18 juli 2005 @ 23:33:19 #99
88233 Steve
Still the best.
pi_28928032
Die R.A.B. zegt:
quote:
[...]
I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
[...]
Hij (of zij, we weten het nog niet zeker), heeft die Horcrux dus al vernietigd dan? Of lees ik het verkeerd? Of hij wilde dat doen, maar het is niet zeker of het al vernietigd is?
pi_28928300
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Die R.A.B. zegt:
[..]

Hij (of zij, we weten het nog niet zeker), heeft die Horcrux dus al vernietigd dan? Of lees ik het verkeerd? Of hij wilde dat doen, maar het is niet zeker of het al vernietigd is?
Dat is dus nog onduidelijk, daarom gaat Harry opzoek naar 4, en niet 3

Tonks & Lupin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')