abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:39:47 #201
88233 Steve
Still the best.
pi_29014030
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Oe en wat is het?
fluim, slijm
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_29017901
quote:
Boek 7: geruchten

- Hermelien en Harry worden allebei Hoofdmonitor.
- Harry's groene ogen gaan een belangrijke rol spelen.
- We komen meer te weten over Lily en James Potter, bijvoorbeeld hoe het kwam dat ze zoveel geld hadden.
- Ron gaat dood.
- Sneep wordt verliefd.
- Remus Lupos zal in dit boek een grote rol spelen.
- Groemp wordt meer controleerbaar.
- Hagrid gaat met madame Mallemour trouwen.
- Draco Malfidus zal Harry's leven redden en daardoor sterven.
- Harry's litteken verdwijnt als Voldemort verslagen is.
- Het boek eindigt met het woord 'litteken'.

Boek 7: feiten

- Harry zal in dit boek 17 jaar oud zijn en mag dus ook buiten Zweinstein toveren.
- Viktor Kruml komt weer in het verhaal voor.

Algemene geruchten

- Perkamentus heeft zijn leven te danken aan Hagrid. Misschien neemt hij Hagrid daarom zo in bescherming.
- Harry komt erachter dat hij familie is van Goderic Griffoendor.
- We komen te weten waarom Perkamentus Sneep vertrouwt.
- Herman Duffeling gaat dood.
- Peter Pippeling (Wormstaart) zal zijn schuld bij Harry inlossen. Harry heeft er immers voor gezorgd dat Peter Pippeling niet vermoord werd door Sirius en Remus op het einde van boek 3.
- Ron en Hermelien zullen een koppel vormen.
- We komen te weten waarom Lily toch met James is getrouwd.
- We komen meer te weten over de spoken.
- De Geheime Kamer wordt weer gebruikt (maar door wie?).
- Er komen misschien nog meer boekjes zoals Zwerkbal Door de Eeuwen Heen en Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden.
- Er bestaat een kans dat Rowling ook nog andere boeken gaat schrijven over Harry na Zweinstein. Ze zegt van niet, maar ze zegt ook dat het niet onmogelijk is... Het boek zal waarschijnlijk niet 'het achtste Harry Potter boek' worden... Misschien speelt het zich wel in dezelfde wereld af.

Algemene feiten

- Er komt een nieuwe Minister van Toverkunst, maar dit is niet Arthur Wemel.
- We komen meer te weten over Sirius Zwarts.
- Jammerende Jenny gaat ook weer een keer verschijnen.
- Harry zal in zijn laatste 2 jaar op Zweinstein nog romantiek meemaken.
- We komen te weten wat er met de vliegende motorfiets van Sirius gebeurd is. Velen denken dat deze zich in de schuur van Arthur Wemel bevindt, maar dit is enkel een gerucht.
- We komen meer te weten over Narcissa Malfidus.
- We komen erachter wat Dirk Duffeling zag toen de Dementors op hem afkwamen in het vijfde boek.
- We komen te weten waarom Sirius Sneep naar de Beukwilg lokte (de échte reden dus).
- Winky zal nooit van haar Boterbier verslaving afraken.
- Er gaan meer mensen dood in de volgende boeken.
Dit is van de site dreuzels.com. Leuke suggesties. In hoeverre realistisch volgens jullie??
I'd rather die like a man than live like a coward
  donderdag 21 juli 2005 @ 19:29:28 #203
88233 Steve
Still the best.
pi_29018035
Dat moment met Grawp en Hagrid bij de begrafenis ik lachte toen ik het me voorstelde
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:06:45 #204
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29026376
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:02 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Het is door magic unplottable gemaakt. (sorry voor mijn onkunde in de nederlandse termen, ik lees de NL boeken niet) Je kunt het dus niet vinden of zien tenzij de secret keeper je verteld waar het is. Het huis van de Dursleys is zeker niet unplottable, hun buren kunnen het immers ook gewoon zien.
Als ik hier toch nog even op mag terugkomen, niet dat ik koppig ben hoor

Als ik mag quoten uit boek 3 (prisoner of Azkaban), hoofdstuk 10. Het gaat erover dat Black de Secret-Keeper zou zijn van de Potters, professor Flitwick legt uit wat de Fidelius charm inhoudt:
quote:
'An immensely complex spell,' he said squeakily, 'involving the magical concealment of a secret inside the chosen person, or Secret-Keeper, and is henceforth impossible to find - unless, of course, the Secret-Keeper chooses to divulge it. As long as the Secret-Keeper refused to speak, You-Know-Who could search the village where Lily and James were staying for years and never find them, not even if he had his nose pressed against their sitting-room window!'
Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?
GNU Terry Pratchett
pi_29027766
Net uit.. Ik denk dat al die moeite die dumbledore heeft gedaan voor die horclux vast toch niet voor niks zal blijken te zijn geweest.. kan me haast niet voorstellen dat die niet nog een belangrijke rol gaat spelen.. ik dacht trouwens dat dat boek van Snape ook een horclux was

Erg schokkend einde trouwens!
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_29028410
damn.. nu wachten op deel 7..
pi_29033270
Als het huis van de dursleys unplottable is, hoe kan het dan dat de weasleys dat konden vinden? Hadden ze dan eerst contact gezocht met Petunia ofzo?
Don't hurry, be crappy!
pi_29033340
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:38 schreef RiDo78 het volgende:
Als het huis van de dursleys unplottable is, hoe kan het dan dat de weasleys dat konden vinden? Hadden ze dan eerst contact gezocht met Petunia ofzo?
harry had het adres toch gegeven?
pi_29033379
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:41 schreef tonks het volgende:

[..]

pi_29034208
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Lod het volgende:

Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?
Petunia is toch de zus van de moeder van Harry.
En door de bloedband is er kennelijk een soort bescherming.
Ik meen dat ergens gelezen te hebben.
pi_29034322
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:14 schreef I_doubt het volgende:

[..]

Petunia is toch de zus van de moeder van Harry.
En door de bloedband is er kennelijk een soort bescherming.
Ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Ja, volgens mij ook.
Ze wil Harry liever niet elke zomer in huis nemen, maar om de een of andere reden doet ze het toch weer. En dat heeft iets te maken met wat zij weet/is of iets dergelijks.
pi_29034410
Klopt, Petunia weet meer van de wizards dan ze graag doet voorkomen
pi_29034573
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:41 schreef tonks het volgende:
Dat kan alleen als Harry de secret-keeper is OF als Petunia dat briefje geschreven heeft.

Toen Harry voor het eerst naar Black's stekkie ging, kreeg hij ook een -door dumbledore geschreven- briefje te zien.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:38:48 #214
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29034919
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:27 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Dat kan alleen als Harry de secret-keeper is OF als Petunia dat briefje geschreven heeft.
dit spreekt inderdaad mijn theorie tegen. Petunia zal waarschijnlijk nooit van haar leven zo'n briefje hebben geschreven
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:30:42 #215
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29038011
Harry KAN de Horcrux niet zijn, omdat de de voorspelling zegt dat geen van de 2 kan leven als er 1 nog leeft. Wat betekend dat er 1 dood moet gaan, wil de ander overleven.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_29038237
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:27 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Toen Harry voor het eerst naar Black's stekkie ging, kreeg hij ook een -door dumbledore geschreven- briefje te zien.
Dan is perkamentus de geheimhouder, en heeft hij het aan de weasleys verteld?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:47:46 #217
47102 Elvi
miemkwien
pi_29038523
Ik heb het boek nu ook! Ze hadden er nog een paar bij de AH! (of áll places...) Dan kan ik straks ook meepraten
pi_29038595
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:37 schreef tonks het volgende:

[..]

lijkt me het meest logisch
pi_29038677
quote:

[..]

Dat kan heel goed
pi_29040748
quote:
Dan vraag ik mij af of Harry daar nog steeds veilig is. Want nu Dumbledore er niet meer is weet ik niet of die spreuk nog actief is.

Daarnaast heeft Dubledore het altijd gehad over een bloedband die Petunia op zich af geroepen had door Harry in eerste instantie in huis te nemen. Deze bloedband was er voor verantwoordelijk dat Harry zich in huize Dursley geen kwaad gedaan kan worden.
Don't hurry, be crappy!
pi_29041090
Ik denk dat Rowland na deel 7 nog een boek moet schrijven met daarin de uitleg van alle vragen die de lezers hebben. Sterker, dat is haar plicht!
Want, `ze leefden nog lang en gelukkig`, dat kan niet.
Dat wordt niet geaccepteerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door I_doubt op 22-07-2005 21:10:26 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:16:58 #222
88233 Steve
Still the best.
pi_29041329
Waarom heeft Dumbledore Snape nu wel DADA docent laten worden? Dumbledore wist dat Snape dat maar een jaar zou volhouden (door de vloek van Voldemort).
pi_29044667
Ik betwijfel ten zeerste dat het een 'lang en gelukkig' einde wordt. Maar dat zou ik helemaal niet erg vinden. Als Harry zou komen te overljiden in een ultieme daad om Voldemort te stoppen dan zou ik daar vrede mee hebben. Harry's leven heeft altijd in het teken gestaan van het verslaan van Voldemort. Wat ie doet nadat dit is gelukt interesseerd me eigenlijk niet.

Het commentaar op de romances snap ik niet. De kinderen zijn nu allemaal 16 a 17 jaar oud. Naast school en het gevaar van Voldemort afwenden is dit de enige logische activiteit op hun leeftijd. Het is allemaal nog erg braaf eigenlijk.

En waarom wachten met de relatie tussen Ron en Hermione?Nadat de Death Eaters verdwenen zijn en iedereen verslagen is door het nieuws over Dumbledore en de ernstige verwondingen van Bill wordt ook duidelijk dat Tonks verliefd is op Lupin. Was een goed moment om Ron en Hermione steun bij elkaar te laten zoeken.

Het viel me ook op dat Dumbledore Harry heeft laten belovn om niemand verteld mocht worden over waar ze samen achter zijn gekomen, maar dat ie er geen probleem mee had dat Ron en Hermione volledig op de hoogte werden gebracht. Dit heeft Rowlin vast niet voor niets gedaan. Het zal wel belangrijk zijn voor boek 7 dat ze weten over Voldemort's geheimen.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 17:53:55 #224
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_29045618
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:16 schreef budha het volgende:
En waarom wachten met de relatie tussen Ron en Hermione?Nadat de Death Eaters verdwenen zijn en iedereen verslagen is door het nieuws over Dumbledore en de ernstige verwondingen van Bill wordt ook duidelijk dat Tonks verliefd is op Lupin. Was een goed moment om Ron en Hermione steun bij elkaar te laten zoeken.
juist niet, ik denk dat het anders teveel van het goed word... en dat het juist in boek 7 uiteindelijk toch gebeurd.... op het laatste moment
quote:
Het viel me ook op dat Dumbledore Harry heeft laten belovn om niemand verteld mocht worden over waar ze samen achter zijn gekomen, maar dat ie er geen probleem mee had dat Ron en Hermione volledig op de hoogte werden gebracht. Dit heeft Rowlin vast niet voor niets gedaan. Het zal wel belangrijk zijn voor boek 7 dat ze weten over Voldemort's geheimen.
ik denk ook dat dubeldore weet dat ron en vooral hermoine hem kunnen helpen met dingen waar hij zelf niet op komt...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:36:59 #225
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_29046660
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:16 schreef budha het volgende:

Bij de begrafenis zitten ze wel bij elkaar en heeft Ron een arm om haar heen geslagen. Dus op zich is het allemaal wel duidelijk nu. ik denk ook niet dat zij in de komende zomer bij elkaar op de kamer mogen slapen van Mrs. Weasly
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juli 2005 @ 19:42:14 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29048134
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:36 schreef Marinus het volgende:

[..]

Bij de begrafenis zitten ze wel bij elkaar en heeft Ron een arm om haar heen geslagen. Dus op zich is het allemaal wel duidelijk nu. ik denk ook niet dat zij in de komende zomer bij elkaar op de kamer mogen slapen van Mrs. Weasly
en dat ron zijn wand even in haar leaky cauldron hangt?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juli 2005 @ 19:43:04 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29048167
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 15:09 schreef I_doubt het volgende:
Ik denk dat Rowland na deel 7 nog een boek moet schrijven met daarin de uitleg van alle vragen die de lezers hebben. Sterker, dat is haar plicht!
Want, `ze leefden nog lang en gelukkig`, dat kan niet niet.
Dat wordt niet geaccepteerd.
Wie zegt dat niet alle vragen gewoon beantwoord worden in deel 7?
En zo niet.... je hebt het maar te accepteren
pi_29048202
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wie zegt dat niet alle vragen gewoon beantwoord worden in deel 7?
En zo niet.... je hebt het maar te accepteren
Ik hoop dan ook op 1000 blz
  zaterdag 23 juli 2005 @ 03:00:35 #229
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_29056608
Vannacht uitgelezen, ook ik was geschokt. Sorry, maar ik geloof nog steeds niet dat Snape daadwerkelijk voor Voldemort heeft gekozen. Kan niet wachten op dl. 7, juist om deze reden.
A spoonful of sugar...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 03:01:33 #230
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_29056618
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

en dat ron zijn wand even in haar leaky cauldron hangt?
Zooo niet Harry Potter
A spoonful of sugar...
pi_29057090
http://www.knight2king.net/Knight2King/weasleyisourking.html \

hier de raarste theorie die ik tot nu toe gehoord heb...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 06:15:37 #232
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29057094
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 15:16 schreef alwaysthebest het volgende:
Waarom heeft Dumbledore Snape nu wel DADA docent laten worden? Dumbledore wist dat Snape dat maar een jaar zou volhouden (door de vloek van Voldemort).
Volgens mij is er niet echt sprake van een vloek, maar opvallend was het wel.

Volgens mij heeft Dumbledore voor Snape gekozen om de volgende redenen.

• Hij vertrouwde Snape volkomen.
  • Het is onvermijdelijk dat Harry het tegen Voldemort moet opnemen (hoewel ik nog steeds ergens verwacht dat Neville per ongeluk Voldemort verslaat, en zo de prophecy een leuke wending laat nemen). Dus wat extra kennis van toveren is nooit weg.
  • Snapes kennis van de dark forces was exceptioneel goed (meerdere malen genoemd in het boek).

Hij had verwacht dat Harry nog wel het een en ander had kunnen leren van Snape. Of het zo is dat weten het komende boek.
  • GNU Terry Pratchett
      zaterdag 23 juli 2005 @ 06:27:28 #233
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_29057103
    quote:
    Op zaterdag 23 juli 2005 06:14 schreef EdwinHeijmen het volgende:

Hij is behoorlijk ver gezocht, geinig maar vergezocht
    En hij loopt ook mank op bepaalde punten, bijvoorbeeld:
    quote:
    When Harry asks Dumbledore what he himself sees in the Mirror, Dumbledore tells him he sees himself holding a pair of socks. What is it that Ron's mother is always giving him, but he never appreciates? Socks.
    Volgens mij heeft hij nog nooit van zijn leven sokken van zijn moeder gekregen maar truien.
    GNU Terry Pratchett
    pi_29059030
    Er is nog een andere reden.
    Harry wil Auror worden en daarvoor had ie niet een hoog genoeg cijfer voor potions als Snape dat zou geven. Dus iemand anders moest Potions gaan geven, dus Snape moest iets anders gaan geven. Harry had Exceeds expectations, terwijl Snape een Outstanding wilde hebben.
    Slughorn accepteerde ook Exceeds expectations. Oftewel Harry kan nu nog steeds voor Auror doorleren.
    quote:
    Op zaterdag 23 juli 2005 06:15 schreef Lod het volgende:

[..]

• Hij vertrouwde Snape volkomen.
  • Het is onvermijdelijk dat Harry het tegen Voldemort moet opnemen (hoewel ik nog steeds ergens verwacht dat Neville per ongeluk Voldemort verslaat, en zo de prophecy een leuke wending laat nemen). Dus wat extra kennis van toveren is nooit weg.
  • Snapes kennis van de dark forces was exceptioneel goed (meerdere malen genoemd in het boek).

Hij had verwacht dat Harry nog wel het een en ander had kunnen leren van Snape. Of het zo is dat weten het komende boek.
  • In a world without fences, who needs Windows and Gates!
      zaterdag 23 juli 2005 @ 12:00:38 #235
    28390 FritsFlits
    Ik heet geen Frits
    pi_29059455
    quote:
    Op zaterdag 23 juli 2005 06:14 schreef EdwinHeijmen het volgende:

Leuke theorie, maar hij is al oud en het is niet waar. Rowling heeft al aangegeven dat er niemand heeft lopen tijdreizen (op de stukken in POA na ).
    "The greatest distance in the universe is that between two minds"
      zaterdag 23 juli 2005 @ 12:48:16 #236
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_29060433
    quote:
    Op zaterdag 23 juli 2005 06:15 schreef Lod het volgende:

[..]

Er rust wel een vloek op die baan, sinds Voldemort (Toen nog niet slecht) kwam vragen om de DADA baan, maar hem niet kreeg. Als je goed had gelezen zag je dat Dumbledore dat zelf had verteld!
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      zaterdag 23 juli 2005 @ 15:24:09 #237
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_29063872
    op www.mugglenet.com nu een zeer interessan inhoudelijk interview tussen JKR en twee echte fans over het boek.

ze erkent vrijwel dat RAB regulus black is en zegt dat er ook al een horcrux genoemd is in een eerder boek maar niet als dusdanig herkend (the locket anyone?). ook lacht ze harry/hermione shippers een beetje uit en maakt ze duidelijk dat Harry en Ginny en Ron en Hermione toch echt de stelletjes zijn die ze al die tijd in hara hoofd had.

t lezen waard, er staat veel meer in...
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
      zaterdag 23 juli 2005 @ 18:22:40 #238
    94162 Biff-Tannen
    "Think, McFly!"
    pi_29067284
    quote:
    MA: What's Ron's Patronus?

JKR: Ron's Patronus? Have I never said that either? Oh no, that's shocking! [Laughter.] Ron's Patronus is a small dog, like a Jack Russell, and that's a really sentimental choice, because we've got a Jack Russell. He's insane.
      zaterdag 23 juli 2005 @ 18:25:34 #239
    94162 Biff-Tannen
    "Think, McFly!"
    pi_29067334
    Ik vraag me af of Albus Dumbledore heeft geweten dat 'the locket' in Grimmauld 12 lag?

En ik ben benieuwd wat voor een rol Albus Dumbledore zal gaan spelen in boek 7.
      zaterdag 23 juli 2005 @ 18:37:41 #240
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_29067601
    http://www.dumbledoreisnotdead.com

Mensen denken er gewoon echt over na...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_29073454
    S
    P
    O
    I
    L
    E
    R

Wow. Ik ben nog steeds in shock (heb m net uit, kreeg hem gister pas) wat een geweldig einde! Ik wist al wie de HPB was en dat dumbledore dood zou gaan (helaas door andermans schuld), maar toch wist Rowling me mee te slepen van het begin tot het einde. Wat fantastisch geschreven, de laatste 3 hoofdstukken heb ik af en toe een traan moeten wegslikken. Ik vind het erg naar om te zien hoe eenzaam harry is, en ik denk dat hij meer dan wie dan ook begrijpt hoe het is om voldemort te zijn. Ik hoop dat op een of andere manier dumbledore's geest harry kan helpen.
    Wat Draco betreft: ik heb medelijden met hem. De opvoeding door zijn ouders heeft hem nooit echt een keus gelaten, een andere keuze dan voldemort zou betekenen dat hij vermoord zou zijn. Kiezen vóór voldemort heeft óók betekend dat hij waarschijnlijk vermoord is. Ik vind het zielig voor hem dat dumbledore te verzwakt was om hem nog te helpen, en nu is hij waarschijnlijk dood. Toch triest.
    Wat betreft horcruxes: Ik denk niet dat harry er een is. Die theorie vind ik erg ver gezocht, hoewel het opzich wel zou kunnen. Ik denk echter dat alle horcruxes toch voorwerpen zijn.
    En Snape, dat Snape belangrijk zou worden in het laatste boek heb ik altijd gezegd. Ik dacht alleen dat Snape tóch echt goed zou blijken te zijn, en niet zo kwaad als hij dus schijnbaar is. Ik denk dat Snape hoe dan ook een belangrijke invloed zal hebben op het volgende boek.
    En ik kan niet wachten! Dit boek sleept je mee als een wervelwind, wat te denken van het volgende? Harry die niet naar school gaat, maar de horcruxes gaat zoeken? Spannend! Dit is echt geweldig geschreven, het volgende kan alleen maar beter zijn. Keep it up rowling!
    There is nothing left to prove
    No use deny this simple truth
    Can’t find the reason to keep holding on
    Now that the love is gone
    pi_29081051
    quote:
    Op vrijdag 22 juli 2005 13:30 schreef Euc- het volgende:
    Harry KAN de Horcrux niet zijn, omdat de de voorspelling zegt dat geen van de 2 kan leven als er 1 nog leeft. Wat betekend dat er 1 dood moet gaan, wil de ander overleven.
    Ik moet die les van Dumbledore over de prophecy nog eens lezen.. Ik denk dat het WEL kan, er werd toch een heel nieuw licht op al die voorspellingen geworpen.
      zondag 24 juli 2005 @ 20:26:57 #243
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_29094016
    nee, mensen begrijpen steeds die zin verkeerd "i thinkwe can rule out the snake" dat gaat namelijk over de horcrux die al gevonden is, de locket dus.

dan is er nog het vernietigde dagboek (1)
    de vernietigde ring (2)
    de locket (3)
    de twee attributen die hij in de pensieve herinnering te zien krijgt, van de hogwarts founders (4, 5)

hij wilde de 7e (aast zichzelf) maken met de od van de potters, das net gelukt, pas toen hij weer aangesterkt was heeft hij door deoude opzcihter te vermorden van nagini de 7e gemaakt...

--------
    de prophecy kan idd wel betekenen dat ze allebei dood moeten, maar dumbledore benadrukt ook steeds dat prphecies zijn wat je er van maakt. JKR zegt: als harry en voldemort beiden zouden besluiten t erbij te laten zitten, dan gebeurt er verder niks. maar goed, iedereen weet dat dat niet zal gebeuren...
    pi_29098542
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 11:50 schreef Lod het volgende:

[..]

Aunt Petunia is de secret-keeper voor het huis waar Harry zijn zomers doorbrengt? (haar eigen huis dus) zodat Voldemort nooit erachter kan komen waar Harry uithangt als hij niet in de veiligheid van Hogswarth woont?
    Dat lijkt me stug. In dat geval zouden de Weasleys er nooit achter gekomen zijn waar Harry woonde, want Petunia zou het ze nooit vrijwillig vertellen. Bovendien zou volgens die logica Harry nooit moeten kunnen vertellen waar hij woont, want alleen de secret keeper kan dat.
    Sanity is (not) statistical
    pi_29098691
    quote:
    Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Lod het volgende:

[..]

Als ik hier toch nog even op mag terugkomen, niet dat ik koppig ben hoor

Als ik mag quoten uit boek 3 (prisoner of Azkaban), hoofdstuk 10. Het gaat erover dat Black de Secret-Keeper zou zijn van de Potters, professor Flitwick legt uit wat de Fidelius charm inhoudt:
    [..]

Dat staat er niet. Er staat dat hij ze nog niet zou kunnen vinden, al had ie z'n neus tegen hun raam gedrukt. Er staat niet dat hij dat raam dan ook zou kunnen zien, of hun huis. Hij zou per ongeluk zijn neus tegen hun raam gedrukt kunnen hebben. En het zou figuurlijk bedoeld kunnen zijn.
    pi_29098779
    quote:
    Op vrijdag 22 juli 2005 13:30 schreef Euc- het volgende:
    Je vergeet alleen -net als heel veel andere mensen- het volgende (wat door weer heel veel andere mensen ook al tig keer gezegd is): je hoeft een voorwerp niet te vernietigen om het geen horcrux te laten zijn. De ring is ook niet vernietigd.
    quote:
    Op zaterdag 23 juli 2005 11:38 schreef merry77 het volgende:
    Er is nog een andere reden.
    Harry wil Auror worden en daarvoor had ie niet een hoog genoeg cijfer voor potions als Snape dat zou geven. Dus iemand anders moest Potions gaan geven, dus Snape moest iets anders gaan geven. Harry had Exceeds expectations, terwijl Snape een Outstanding wilde hebben.
    Slughorn accepteerde ook Exceeds expectations. Oftewel Harry kan nu nog steeds voor Auror doorleren.
    Dat leek mij ook ja. Bovendien wilde Snape erg graag DADA geven en waren er denk ik nog maar weinig mensen over die het wel wilden doen. Dit is immers waarom Umbridge DADA gaf in deel 5, er was geen ander voor.

[ Bericht 40% gewijzigd door Maeghan op 24-07-2005 23:15:49 ]
      zondag 24 juli 2005 @ 23:38:09 #247
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_29099604
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 23:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Er staat dat hij ze nog niet zou kunnen vinden, al had ie z'n neus tegen hun raam gedrukt.
    Het spijt me maar dat staat er dus wel . Als je je neus tegen een raam kan drukken dan kun je ook zeker het raam zien en er doorheen kijken.
    GNU Terry Pratchett
    pi_29101074
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 23:38 schreef Lod het volgende:

[..]

Het spijt me maar dat staat er dus wel . Als je je neus tegen een raam kan drukken dan kun je ook zeker het raam zien en er doorheen kijken.
    Wat een muggle-logica zeg. En nee, het staat er echt niet.

Test: doe je ogen dicht en loop tegen een ruit. Kun je het raam zien? Nee. Kun je er doorheen kijken? Nee. Kun je je neus er tegen drukken? Ja.

Misschien moet je nog eens de stukjes lezen over de beveiliging van verschillende gebouwen. Er zijn gebouwen die onder andere zo beveiligd zijn dat als muggles er naar kijken, dat ze alleen een oud vervallen gebouw zien zonder mensen erin. Ik neem aan dat hetzelfde zou kunnen als bescherming tegen (specifieke) wizards.
      maandag 25 juli 2005 @ 00:40:21 #249
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_29101273
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 00:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Wat een muggle-logica zeg. En nee, het staat er echt niet.

Test: doe je ogen dicht en loop tegen een ruit. Kun je het raam zien? Nee. Kun je er doorheen kijken? Nee. Kun je je neus er tegen drukken? Ja.
    dat moet dan wel een heel debiele wizard zijn om wel ergens met de neus tegen aan te lopen en dan niet doorhebben dat daar iets mis mee is. Zelfs Rincewind zou dat nog doorhebben.
    quote:
    Misschien moet je nog eens de stukjes lezen over de beveiliging van verschillende gebouwen. Er zijn gebouwen die onder andere zo beveiligd zijn dat als muggles er naar kijken, dat ze alleen een oud vervallen gebouw zien zonder mensen erin. Ik neem aan dat hetzelfde zou kunnen als bescherming tegen (specifieke) wizards.
    Ja precies, dat zeg ik dus de hele tijd al: Voldemort zou het huis kunnen zien zonder de mensen erin te zien...

En om nog even terug te komen over de Weasley's die het huis nooit zouden kunnen vinden zolang Petunia het niet had verteld. Hoe zit dat als Harry het aan Ron heeft verteld waar hij woont?
    GNU Terry Pratchett
      maandag 25 juli 2005 @ 11:51:29 #250
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_29106930
    er hoeft geen secret keeper te zijn...t gaat toch gewoon om de bloedprotectie die doorgetrokken is van zijn moeder naar zijn tante?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')