abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28976572
quote:
Ja...dus...?
We zitten hier maar met zijn allen wat te gissen
Heerlijk toch.......
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:41 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Het is nog helemaal niet zeker of de school opengaat toch? En Harry zei zelf dat hij achter Voldemort aanging, en niet terug naar school ging.
Al hoop ik dat dat toch gebeurd, vind Hogwarts altijd wel leuk als achtergrondje voor het verhaal.
en Ron en Hermoine hebben gezegd dat ze met Harry mee gaan en ik begrijp dus dat zij ook niet meer terug gaan naar school...
pi_28981445
ik denk dat de school niet meer opengaat althans het verhaal zal zich grotendeels niet afspelen in de school, ze zullen wel naar die 4 horcruxes gaan zoeken en dan voldemort gaan tarten.
pi_28982522
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tom Riddle vond de multi-horcruxes uit op school, en de half-blood-prince (snape) heeft zijn nieuwe spells en potion verbetering ook op school uitgevonden
Ja, alleen hadden die de mazzel dat ze niet ieder jaar bijna vermoord werden
Sanity is (not) statistical
pi_28982731
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 09:00 schreef Koningin het volgende:
Ik heb het gisteravond ook uit gelezen Dit is echt een boek wat je wat moet laten bezinken.
Toen Snape Dumbeldore vermoordde en toen ik zeker wist dat ie echt dood was, heb ik het boek ook even weg gelegd.......

Ik denk dat Snape inderdaad nog goed is (ik vertrouw op Dumbledore) en dat ze een of andere afspraak hadden of inderdaad via gedachten lezen op het laatst. Dumbledore heeft er wel rust mee dat ie dood is. Vond het wel angstig hoe zelf verzekerd Snap naar Dumbeldore toe liep....
Wat ik me afvraag, ik kan ernaast zitten maar volgens mij wordt in boek 4 verteld dat duistere vloeken als de Cruciatus-vloek en Avada Kedavra (die uiteraard immens populair zijn bij Death Eaters) alleen effect hebben wanneer je er daadwerkelijk plezier en voldoening aan beleeft op het moment dat je ze toepast? Dat is volgens mij op het eind, wanneer Harry wordt geconfronteerd met Voldemort en/of Death Eaters en zelf probeert om die vloek als counter-curse uit te spreken.

Dit, nog los van de opperste concentratie en de achterliggende WIL om daadwerkelijk iemand kwaad te doen... dan vind ik het toch erg vreemd dat Snape de mogelijkheid heeft om Dumbledore ook echt middels die Avada Kedavra om zeep helpt?
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_28982982
Nou ja, dat vind ik niet zo gek eigenlijk. Snape wil Dumbledore namelijk wel degelijk doden, in zekere zin. Hij doet het wel bewust in ieder geval, terwijl Harry gewoon in zijn woede maar iets riep, zoals hij dat ook met die Sectumsempra deed bij Malfoy. Het had eigenlijk alles kunnen zijn.
Sanity is (not) statistical
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 19:10:38 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28984146
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 18:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja, alleen hadden die de mazzel dat ze niet ieder jaar bijna vermoord werden
Daar zit wat in

(leuke signature trouwens chumbawamba -amnesia)
pi_28991477
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 18:29 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, dat vind ik niet zo gek eigenlijk. Snape wil Dumbledore namelijk wel degelijk doden, in zekere zin. Hij doet het wel bewust in ieder geval, terwijl Harry gewoon in zijn woede maar iets riep, zoals hij dat ook met die Sectumsempra deed bij Malfoy. Het had eigenlijk alles kunnen zijn.
Bovendien was Dumbledore sowieso al ernstig verzwakt, hij had niet echt veel meer nodig volgens mij. Zou me zelfs niets verbazen als hij alleen door de val al dood gegaan zou zijn, en dus alleen een "duwtje" nodig had.
'Één ding blijft altijd hetzelfde: niets blijft zoals het was.' (IOJMDA 157)
pi_28994045
Rowling heeft ook gezegd dat er een nieuwe DADA leraar komt, nou vraag ik me af waarom ze die zal introduceren als Harry en co. toch niet terugkeren..
pi_28996384
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:33 schreef Afrodite het volgende:
Rowling heeft ook gezegd dat er een nieuwe DADA leraar komt, nou vraag ik me af waarom ze die zal introduceren als Harry en co. toch niet terugkeren..
ik denk wel dat hij terug zal keren, maar met hulp van de school (dus ook de docenten) de hocxus (of zoiets) te vinden, en ik denk juist dat er een DADA leraar zal zijn om harry verder op te leiden, in het verdedigen en gebruiken van spells. want hij weet nog lang niet genoeg om voldemort te doden
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_28997770
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:45 schreef daeri het volgende:

[..]

ja, .. ik denk dat dat die broer van Sirius is
Dat zou betekenen dat 12 Grimauld Place (het hoofdkwartier van de Order of the Phoenix in boek 5) samen met Kreacher na de dood van Sirius naar hem over had moeten gaan. Aangezien dat niet zo is in boek 6 (Kreacher MOET gehoorzamen aan een niet-Black, zijnde Harry) kan het geen broer of zelfs maar familie zijn van Sirius.

Toch?
  donderdag 21 juli 2005 @ 01:47:26 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_28998527
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 01:22 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat 12 Grimauld Place (het hoofdkwartier van de Order of the Phoenix in boek 5) samen met Kreacher na de dood van Sirius naar hem over had moeten gaan. Aangezien dat niet zo is in boek 6 (Kreacher MOET gehoorzamen aan een niet-Black, zijnde Harry) kan het geen broer of zelfs maar familie zijn van Sirius.

Toch?
Zijn broer is dood, dus da's logisch. Die RAB is ook dood.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_28998794
Maar, dan kan die ook niet terugkomen om de boel een beetje te redden. En wat op het briefje staat, 'Ej Voldemort, ik hoop dat je sterfelijk bent tegen de tijd dat we mekaar weer ontmoeten want dan zal ik je es wat laten zien', dat zou dan ook nergens op slaan.

Waarom duurt het zo lang voor dat 7e boek uitkomt?!
  donderdag 21 juli 2005 @ 02:08:13 #163
71919 wonderer
pi_28998982
Ik dacht dat er stond "Ik ben al dood als je dit leest"... maar ik heb het boek even niet bij de hand dus ik kan het niet checken.

Die halsketting is dus waarschijnlijk in bezit (geweest) van Sirius en bevindt/bevond zich in 12 Grimmauld place...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_28999211
Je hebt gelijk, niet goed onthouden...

Er staat:
quote:
To the Dark Lord
I know I will be dead long before you read this
but I want you to know that it was I who discovered your secret.
I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can.
I face death in the hope that when you meet your match,
you will be mortal once more.
R.A.B.
*zucht*...
  donderdag 21 juli 2005 @ 02:39:24 #165
71919 wonderer
pi_28999500
Best kut he, dat wachten?
pi_29000928
Het is dus wel niet duidelijk of de horcrux nu vernietigd is of niet.
Ik neem aan dat RAB dat toch wel al gedaan heeft.....
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 08:49:54 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29001004
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Er werd in het boek duidelijk gehint dat die zich op rimbautplace 12 bevond, en nu misschien in het bezit van die stelende-wizard-van-de-order-welke-harry-niet-goed-beschermde-in-de-vorige-zomer-zodat-hij-door-dementors-werd-aangevallen-en-waarvan-ik-de-naam-niet-meer-weet
  donderdag 21 juli 2005 @ 08:51:53 #168
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_29001022
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Ik vermoed dat het dat medaillon is waarnaar verwezen wordt in Order of the Phoenix. Hij is waarschijnlijk nog heel aangezien niemand hem open kon krijgen. Maar is die RAB in de tussentijd inderdaad overleden? Waarom heeft hij het geheim van de horcruxen ontdekt maar er voor de rest nooit wat mee gedaan?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 08:55:26 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29001045
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 08:51 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het dat medaillon is waarnaar verwezen wordt in Order of the Phoenix. Hij is waarschijnlijk nog heel aangezien niemand hem open kon krijgen. Maar is die RAB in de tussentijd inderdaad overleden? Waarom heeft hij het geheim van de horcruxen ontdekt maar er voor de rest nooit wat mee gedaan?
meerdere horcruxen was voor voldamort nog niet geprobeerd.
Waarschijnlijk heeft Voldamort niemand verteld over zijn horcruxen, en heeft RAB gedacht dat er slechts 1 was.
  Admin donderdag 21 juli 2005 @ 08:56:23 #170
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29001052
Hoi Swetzz , lul Je fuckt de lay-out op
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 21 juli 2005 @ 09:00:20 #171
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_29001091
Staat er in Order of the Phoenix eigenlijk wat er met die RAB gebeurt is? Is hij dood? Ik weet het al niet meer
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 09:01:20 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29001103
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 08:56 schreef yvonne het volgende:
Hoi Swetzz , lul Je fuckt de lay-out op

-edit OWWWW snappum al
pi_29001272
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 08:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

meerdere horcruxen was voor voldamort nog niet geprobeerd.
Waarschijnlijk heeft Voldamort niemand verteld over zijn horcruxen, en heeft RAB gedacht dat er slechts 1 was.
Zoiets zal het zijn. Alleen Dumbeldore en Harry weten volgens mij dat er waarschijnlijk meer zijn (7). Ook doordat ze Voldemort veel beter kennen.
pi_29001677
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 09:00 schreef Strolie75 het volgende:
Staat er in Order of the Phoenix eigenlijk wat er met die RAB gebeurt is? Is hij dood? Ik weet het al niet meer
Volgens mij staat er nergens wie RAB is en is iedereen aan het gokken dat het Regulus Black wel zal zijn geweest, met zijn tweede naam ertussen die wel eens met een A zou kunnen beginnen. Misschien is het heel iemand anders, kan net zo goed een nieuw personage zijn.
pi_29001720
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er werd in het boek duidelijk gehint dat die zich op rimbautplace 12 bevond, en nu misschien in het bezit van die stelende-wizard-van-de-order-welke-harry-niet-goed-beschermde-in-de-vorige-zomer-zodat-hij-door-dementors-werd-aangevallen-en-waarvan-ik-de-naam-niet-meer-weet
mundungus fletcher
pi_29001741
Hoe zit dat nu eigenlijk met de veiligheid van Grimmauld Place 12? Dumbledore was toch de secret-keeper? Als hij dood is, moet er dan niet een nieuwe secret-keeper komen? Wordt het gebouw dan gelijk zichtbaar ofzo? Is er ergens canon hierover?

Ik lees net trouwens het 2de deel van het interview met Rowling door Emerson en Melissa - and i quote: "You know, that was the last Quidditch match. I knew as I wrote it that it was the last time I was going to be doing a Quidditch match." Geen Quidditch meer dus in het volgende schooljaar? Lijkt mij dat dit wel bewijst dat het 7de schooljaar niet hetzelfde word als de vorige jaren.

[ Bericht 45% gewijzigd door flutterbye op 21-07-2005 10:06:37 ]
pi_29002126
Ik heb 'm gisteren uitgelezen.

Ben ik de enige wie het opviel dat ineens allerlei mede-studenten aan Harry berichten moesten geven van de onderwijzers???? Was me in de andere boeken nooit zo opgevallen, volgens mij was het dan de onderwijzer zelf of een andere onderwijzer die dan het bericht overbracht: je moet om blabladibla bij bladibla zijn.

Raar misschien maar ik vond het behoorlijk irritant hoe er dan iedere keer stond en .... gave Harry a note saying that...(zeker iets van 6 keer in het boek als het al niet meer is!)

Ik moet zeggen dat ik sterk het idee krijg dat dit boek behoorlijk is afgeraffeld, de schrijfstijl en verhaalverloop is beduidend minder dan Order of the Phoenix. Er gebeurt nu eigenlijk te veel voor 1 boek...de uitleg van de titel is idd vrij matig (had meer aandacht aan besteed moeten worden!)

Al met al een beetje mat.

(vond de theorie dat Snape nog steeds goed is eigenlijk wel heel erg euh...goed! Ik was ook zwaar geschokt toen Snape Dumbledore doodde...)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 10:32:34 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29002721
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:06 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Er gebeurt nu eigenlijk te veel voor 1 boek...de uitleg van de titel is idd vrij matig (had meer aandacht aan besteed moeten worden!)
Iedereen vind juist dat er MINDER gebeurde in dit boek
  donderdag 21 juli 2005 @ 10:34:33 #179
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_29002770
Ik vond het eigenlijk een heel lekker boek. Soort epiloog naar het laatste deel.
pi_29002904
Er gebeurt juist veel waar je niets over hoort (of achteraf in een haastige verklaring)

- Hoe is Dumbledore exact achter de horcruxes aangegaan, wat is er met zijn hand gebeurt?
- Wat is Snape de hele tijd aan het doen, hoe gaat hij met Malfoy om
- Waar is Malfoy nou exact mee bezig
- Waarom reageren de andere DA-leden niet?
- Er had meer aandacht moeten besteed aan Lupin en Tonks

Let me rephrase that...er had veel dieper op onderwerpen in moeten worden gegaan, ik vroeg me dit de hele tijd af toen ik over Harry en Ginny..blablabla aan het lezen was...Dat heb ik bij de andere boeken niet zo ervaren.
  donderdag 21 juli 2005 @ 10:49:10 #181
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_29003155
Ik hoop trouwens wel dat Mad Eye Moony in het volgende boek weer een wat prominentere rol krijgt.
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:34:52 #182
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_29004320
Heb het intervieuw gelezen (elders in dit topic) en bij een aantal vragen zegt J.K. Rowling dat ze het niet kan vertellen ivm boek 7 :
Aunt Petunia, weet meer over de wizarding world dan je denkt....
De connectie tussen harry en voldemord > hoe ze daar bij gekomen is.
Fawkes , hij is weg maar komt dus waarschijnlijk terug
hoort voldemord de volledige prophecy, ook daar komen we achter
en een member van de order die een grotere rol gaat spelen , een die we nog niet zo goed kennen..
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:50:51 #183
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29004769
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:34 schreef kruimel_20 het volgende:
Aunt Petunia is de secret-keeper voor het huis waar Harry zijn zomers doorbrengt? (haar eigen huis dus) zodat Voldemort nooit erachter kan komen waar Harry uithangt als hij niet in de veiligheid van Hogswarth woont?
GNU Terry Pratchett
pi_29004824
Ik heb toch m'n twijfels over de theorie dat R.A.B. Regulus Black is. Ten eerste zou ik dan verwachten dat Hermione wel een vermoeden zou moeten hebben, maar zij had ook geen idee wie het zou kunnen zijn. Ten tweede vind ik het té voor de hand liggend (zeker als je ziet dat veel lezers vrij snel tot die conclusie komen), terwijl ik van J.K. Rowling gewend ben dat ze juist datgene laat gebeuren dat we niet verwachten. Ik bedoel, wie had gedacht dat Snape de Halfblood Prince zou zijn?
pi_29005207
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:39 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Er gebeurt juist veel waar je niets over hoort (of achteraf in een haastige verklaring)

- Hoe is Dumbledore exact achter de horcruxes aangegaan, wat is er met zijn hand gebeurt?
- Wat is Snape de hele tijd aan het doen, hoe gaat hij met Malfoy om
- Waar is Malfoy nou exact mee bezig
- Waarom reageren de andere DA-leden niet?
- Er had meer aandacht moeten besteed aan Lupin en Tonks

Let me rephrase that...er had veel dieper op onderwerpen in moeten worden gegaan, ik vroeg me dit de hele tijd af toen ik over Harry en Ginny..blablabla aan het lezen was...Dat heb ik bij de andere boeken niet zo ervaren.
dumbledore is achter de plekken van de horcruxes gekomen door occlumentie (denk ik), en ook een groot deel logisch denken. als je weet waar voldemort iets heeft gedaan weet je dus waar een horcruxes ligt. en dat met zijn hand zal gebeurt zijn tijdens het vernietigen van een andere horcruxes.

ik denk dat snape nog steeds de good guy is, en dit toch probeert te verbergen, en door elke keer boos te worden op malfoy probeert hij ervoor te zorgen dat niet malfoy probeert dumbledore dood te maken, maar het aan snape over te laten. ik denk zelf ook dat snape nu ervoor zorgt dat malfoy niet vermoord word door voldemort. door onder te duiken.

malfoy probeert weer in een goed voetje te komen met voldemort. zijn vader heeft het helemaal verknald bij hem, en waarschijnlijk wil voldemort een opvolger voor lucius.

over waarom die andere DA leden niet reageren, is wel logisch, harry zegt tegen hermelien dat ze het geld weer moet gebruiken om de DA leden op te roepen. maar als jij erover nadenkt: zou jij dat ding nog elk moment van de dag bekijken als er geen meetingen meer zijn van de DA????

ik vind zelf dat er genoeg aandacht aan tonks en lupin besteed is. want ik vind zelf dat zodra je weet dat tonks verliefd is op lupin het ook duidelijk word waarom ze zo vaak bij dumbledore was (om te informeren naar lupin), en waarom ze altijd zo afwezig was.

maar dit zijn natuurlijk mijn eigen hersenspinsels, we moeten het maar afwachten bij boek 7, misschien word er dan duidelijkheid gegeven.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_29005259
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:34 schreef kruimel_20 het volgende:

Dat idee heb ik altijd al gehad, maar ze praat er gewoon niet over.
pi_29006101
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:50 schreef Lod het volgende:

[..]

Aunt Petunia is de secret-keeper voor het huis waar Harry zijn zomers doorbrengt? (haar eigen huis dus) zodat Voldemort nooit erachter kan komen waar Harry uithangt als hij niet in de veiligheid van Hogswarth woont?
Dat lijkt me een beetje vergezocht, wizards kunnen vast wel een telefoonboek openslaan...
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:06 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

dumbledore is achter de plekken van de horcruxes gekomen door occlumentie (denk ik), en ook een groot deel logisch denken. als je weet waar voldemort iets heeft gedaan weet je dus waar een horcruxes ligt. en dat met zijn hand zal gebeurt zijn tijdens het vernietigen van een andere horcruxes.
Ik heb dit al eerder gezien hier, ik denk dat occlumency verward wordt met legilimency. Occlumency is het afschermen van je gedachten, legilimency is het 'lezen van gedachten'.

In het interview met Rowling op Mugglenet zegt ze ook dat we meer te weten komen over Dumbledore in boek 7 - misschien wordt dan uitgelegd hoe het met zijn hand zit enz. Ik denk niet dat het een kwestie is van te weinig uitleg, Rowling zegt altijd dat ze precies zoveel info geeft als ze op dat moment wil/kan geven. Aangezien ze heeft gezegd dat je boek 6 en 7 eigenlijk als 1 boek in 2 delen kunt zien, zullen een aantal dingen in het laatste boek wel duidelijk worden. Zal wel nodig zijn voor het verhaal. (hoop ik!)
Je kunt aan het interview wel afleiden waar het ongeveer over zal gaan:

ES: What would Dumbledore see? (in mirror of Erised)

JKR: I can't answer that.

ES: What would Dumbledore's boggart be?

JKR: I can't answer that either, but for theories you should read six again. There you go.

[ Bericht 25% gewijzigd door flutterbye op 21-07-2005 12:57:46 ]
pi_29006118
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:39 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Dat lijkt me een beetje vergezocht, wizards kunnen vast wel een telefoonboek openslaan... Dat zou ook betekenen dat de andere bewoners hun eigen adres niet zouden kunnen uitspreken enz, toch?
Dacht dat ik op wijzig bericht had geklikt... beetje een zooitje zo, sorry!
  donderdag 21 juli 2005 @ 12:54:22 #189
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29006475
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:39 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Dat lijkt me een beetje vergezocht, wizards kunnen vast wel een telefoonboek openslaan...
[..]
Gezien de moeite die de zelfs de Weasleys hebben met muggle-apparaten is een telefoonboek misschien ook al te moeilijk voor de meesten
Maar hoe komt het dan dat in boek 5 Grimmauld place het hoofdkantoor is van de Order of the Phoenix? Zeker aangezien het een huis is geweest van een behoorlijke schare van Voldemort-aanhangers. Konden de DE en Voldemort niet bedenken om daar eens een bezoekje te gaan brengen?
GNU Terry Pratchett
pi_29006728
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:54 schreef Lod het volgende:

[..]

Gezien de moeite die de zelfs de Weasleys hebben met muggle-apparaten is een telefoonboek misschien ook al te moeilijk voor de meesten
Maar hoe komt het dan dat in boek 5 Grimmauld place het hoofdkantoor is van de Order of the Phoenix? Zeker aangezien het een huis is geweest van een behoorlijke schare van Voldemort-aanhangers. Konden de DE en Voldemort niet bedenken om daar eens een bezoekje te gaan brengen?
Het is door magic unplottable gemaakt. (sorry voor mijn onkunde in de nederlandse termen, ik lees de NL boeken niet) Je kunt het dus niet vinden of zien tenzij de secret keeper je verteld waar het is. Het huis van de Dursleys is zeker niet unplottable, hun buren kunnen het immers ook gewoon zien.
pi_29006966
zo heb gisteren/vanochtend tot 4.00 uur doorgelezen...geweldig boek weer!

maarrrrr....nu ik m uit heb heb ik er wel weer een een beetje depri gevoel over...(net als bij de andere boeken)...

ik kan er niet echt mijn vinger op leggen maar het is combinatie van, klote dat ik m nu al uit heb, balen dat het nog zo lang duurt voor deel 7, Dumbledore die dood gaat , en misschien ook wel dat ik weer terug moet keren uit dat geweldige fantasiewereldje naar mijn alledaagse leven

Misschien dat iemand zich hierin herkend?
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:52:58 #192
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_29008365
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:09 schreef _Nick_ het volgende:
zo heb gisteren/vanochtend tot 4.00 uur doorgelezen...geweldig boek weer!

maarrrrr....nu ik m uit heb heb ik er wel weer een een beetje depri gevoel over...(net als bij de andere boeken)...

ik kan er niet echt mijn vinger op leggen maar het is combinatie van, klote dat ik m nu al uit heb, balen dat het nog zo lang duurt voor deel 7, Dumbledore die dood gaat , en misschien ook wel dat ik weer terug moet keren uit dat geweldige fantasiewereldje naar mijn alledaagse leven

Misschien dat iemand zich hierin herkend?
ja, ik moest zondag nog maar een aantal pagina's en ik moest em gewoon uit hebben , ik wilde em uit hebben... en daarna val je in een soort gat... alles wat er gebeurd... je wilt meer!!!
pi_29010613
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:52 schreef kruimel_20 het volgende:

[..]

ja, ik moest zondag nog maar een aantal pagina's en ik moest em gewoon uit hebben , ik wilde em uit hebben... en daarna val je in een soort gat... alles wat er gebeurd... je wilt meer!!!
Yep hier ook.
Als boek 7 een open einde heeft word ik helemaal gek
pi_29011700
Wat vonden jullie trouwens van het woord 'snogging' (hopelijk goed) voor kussen met elkaar??
Vond het erg vreemd over komen
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:47:38 #195
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_29012237
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:31 schreef Koningin het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van het woord 'snogging' (hopelijk goed) voor kussen met elkaar??
Vond het erg vreemd over komen
snogging is een gebruikelijke engelse term voor kussen hoor
pi_29012359
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:47 schreef kruimel_20 het volgende:

[..]

snogging is een gebruikelijke engelse term voor kussen hoor
ja?
Ik vond het echt raar klinken...
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:55:36 #197
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_29012488
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:51 schreef Koningin het volgende:

[..]

ja?
ik ook toen ik het voor het eerst hoorde hoor

ben wel benieuwd hoe het in de film gaat worden...
Ron met Lavender aan elkaar geplakt
pi_29013018
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:06 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

dumbledore is achter de plekken van de horcruxes gekomen door occlumentie (denk ik), en ook een groot deel logisch denken. als je weet waar voldemort iets heeft gedaan...
Dat vraag ik me ook niet af, ik vraag me af HOE hij er achteraan is gegaan, waar is hij geweest (en wil dus ook weten WAT er is gebeurd met zijn hand...niet waarom...dat bleek al uit het verhaal)

En als ik me afvraag waar Snape en Malfoy mee bezig zijn bedoel ik dat lettlerlijk, met Malfoy is het allemaal zo schimmig (en meer zich in Snape's activiteiten had ik ook wel leuk gevonden.

Het blijft allemaal zo gissen, en er wordt af en toe wel iets gemeld maar ook niet echt grondig. Heb gewoon het idee dat er meer gebeurde dan eigenlijk beschreven was (gosh..THAT sounds weird)

Wil weten hoe het verder gaat
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:22:07 #199
88233 Steve
Still the best.
pi_29013371
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:51 schreef Koningin het volgende:

[..]

ja?
snogging is wel een leuk woord vind ik.
Ik snapte eerst helemaal niet wat phlegm nou was. Enige keer dat ik echt een woordenboek nodig had bij dit boek.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 16:37:06 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29013913
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:22 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

snogging is wel een leuk woord vind ik.
Ik snapte eerst helemaal niet wat phlegm nou was. Enige keer dat ik echt een woordenboek nodig had bij dit boek.
Oe en wat is het?
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:39:47 #201
88233 Steve
Still the best.
pi_29014030
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Oe en wat is het?
fluim, slijm
pi_29017901
quote:
Boek 7: geruchten

- Hermelien en Harry worden allebei Hoofdmonitor.
- Harry's groene ogen gaan een belangrijke rol spelen.
- We komen meer te weten over Lily en James Potter, bijvoorbeeld hoe het kwam dat ze zoveel geld hadden.
- Ron gaat dood.
- Sneep wordt verliefd.
- Remus Lupos zal in dit boek een grote rol spelen.
- Groemp wordt meer controleerbaar.
- Hagrid gaat met madame Mallemour trouwen.
- Draco Malfidus zal Harry's leven redden en daardoor sterven.
- Harry's litteken verdwijnt als Voldemort verslagen is.
- Het boek eindigt met het woord 'litteken'.

Boek 7: feiten

- Harry zal in dit boek 17 jaar oud zijn en mag dus ook buiten Zweinstein toveren.
- Viktor Kruml komt weer in het verhaal voor.

Algemene geruchten

- Perkamentus heeft zijn leven te danken aan Hagrid. Misschien neemt hij Hagrid daarom zo in bescherming.
- Harry komt erachter dat hij familie is van Goderic Griffoendor.
- We komen te weten waarom Perkamentus Sneep vertrouwt.
- Herman Duffeling gaat dood.
- Peter Pippeling (Wormstaart) zal zijn schuld bij Harry inlossen. Harry heeft er immers voor gezorgd dat Peter Pippeling niet vermoord werd door Sirius en Remus op het einde van boek 3.
- Ron en Hermelien zullen een koppel vormen.
- We komen te weten waarom Lily toch met James is getrouwd.
- We komen meer te weten over de spoken.
- De Geheime Kamer wordt weer gebruikt (maar door wie?).
- Er komen misschien nog meer boekjes zoals Zwerkbal Door de Eeuwen Heen en Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden.
- Er bestaat een kans dat Rowling ook nog andere boeken gaat schrijven over Harry na Zweinstein. Ze zegt van niet, maar ze zegt ook dat het niet onmogelijk is... Het boek zal waarschijnlijk niet 'het achtste Harry Potter boek' worden... Misschien speelt het zich wel in dezelfde wereld af.

Algemene feiten

- Er komt een nieuwe Minister van Toverkunst, maar dit is niet Arthur Wemel.
- We komen meer te weten over Sirius Zwarts.
- Jammerende Jenny gaat ook weer een keer verschijnen.
- Harry zal in zijn laatste 2 jaar op Zweinstein nog romantiek meemaken.
- We komen te weten wat er met de vliegende motorfiets van Sirius gebeurd is. Velen denken dat deze zich in de schuur van Arthur Wemel bevindt, maar dit is enkel een gerucht.
- We komen meer te weten over Narcissa Malfidus.
- We komen erachter wat Dirk Duffeling zag toen de Dementors op hem afkwamen in het vijfde boek.
- We komen te weten waarom Sirius Sneep naar de Beukwilg lokte (de échte reden dus).
- Winky zal nooit van haar Boterbier verslaving afraken.
- Er gaan meer mensen dood in de volgende boeken.
Dit is van de site dreuzels.com. Leuke suggesties. In hoeverre realistisch volgens jullie??
I'd rather die like a man than live like a coward
  donderdag 21 juli 2005 @ 19:29:28 #203
88233 Steve
Still the best.
pi_29018035
Dat moment met Grawp en Hagrid bij de begrafenis ik lachte toen ik het me voorstelde
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:06:45 #204
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29026376
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:02 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Het is door magic unplottable gemaakt. (sorry voor mijn onkunde in de nederlandse termen, ik lees de NL boeken niet) Je kunt het dus niet vinden of zien tenzij de secret keeper je verteld waar het is. Het huis van de Dursleys is zeker niet unplottable, hun buren kunnen het immers ook gewoon zien.
Als ik hier toch nog even op mag terugkomen, niet dat ik koppig ben hoor

Als ik mag quoten uit boek 3 (prisoner of Azkaban), hoofdstuk 10. Het gaat erover dat Black de Secret-Keeper zou zijn van de Potters, professor Flitwick legt uit wat de Fidelius charm inhoudt:
quote:
'An immensely complex spell,' he said squeakily, 'involving the magical concealment of a secret inside the chosen person, or Secret-Keeper, and is henceforth impossible to find - unless, of course, the Secret-Keeper chooses to divulge it. As long as the Secret-Keeper refused to speak, You-Know-Who could search the village where Lily and James were staying for years and never find them, not even if he had his nose pressed against their sitting-room window!'
Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?
GNU Terry Pratchett
pi_29027766
Net uit.. Ik denk dat al die moeite die dumbledore heeft gedaan voor die horclux vast toch niet voor niks zal blijken te zijn geweest.. kan me haast niet voorstellen dat die niet nog een belangrijke rol gaat spelen.. ik dacht trouwens dat dat boek van Snape ook een horclux was

Erg schokkend einde trouwens!
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_29028410
damn.. nu wachten op deel 7..
pi_29033270
Als het huis van de dursleys unplottable is, hoe kan het dan dat de weasleys dat konden vinden? Hadden ze dan eerst contact gezocht met Petunia ofzo?
Don't hurry, be crappy!
pi_29033340
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:38 schreef RiDo78 het volgende:
Als het huis van de dursleys unplottable is, hoe kan het dan dat de weasleys dat konden vinden? Hadden ze dan eerst contact gezocht met Petunia ofzo?
harry had het adres toch gegeven?
pi_29033379
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:41 schreef tonks het volgende:

[..]

pi_29034208
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Lod het volgende:

Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?
Petunia is toch de zus van de moeder van Harry.
En door de bloedband is er kennelijk een soort bescherming.
Ik meen dat ergens gelezen te hebben.
pi_29034322
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:14 schreef I_doubt het volgende:

[..]

Petunia is toch de zus van de moeder van Harry.
En door de bloedband is er kennelijk een soort bescherming.
Ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Ja, volgens mij ook.
Ze wil Harry liever niet elke zomer in huis nemen, maar om de een of andere reden doet ze het toch weer. En dat heeft iets te maken met wat zij weet/is of iets dergelijks.
pi_29034410
Klopt, Petunia weet meer van de wizards dan ze graag doet voorkomen
pi_29034573
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:41 schreef tonks het volgende:
Dat kan alleen als Harry de secret-keeper is OF als Petunia dat briefje geschreven heeft.

Toen Harry voor het eerst naar Black's stekkie ging, kreeg hij ook een -door dumbledore geschreven- briefje te zien.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:38:48 #214
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29034919
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:27 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Dat kan alleen als Harry de secret-keeper is OF als Petunia dat briefje geschreven heeft.
dit spreekt inderdaad mijn theorie tegen. Petunia zal waarschijnlijk nooit van haar leven zo'n briefje hebben geschreven
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:30:42 #215
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29038011
Harry KAN de Horcrux niet zijn, omdat de de voorspelling zegt dat geen van de 2 kan leven als er 1 nog leeft. Wat betekend dat er 1 dood moet gaan, wil de ander overleven.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_29038237
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:27 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Toen Harry voor het eerst naar Black's stekkie ging, kreeg hij ook een -door dumbledore geschreven- briefje te zien.
Dan is perkamentus de geheimhouder, en heeft hij het aan de weasleys verteld?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:47:46 #217
47102 Elvi
miemkwien
pi_29038523
Ik heb het boek nu ook! Ze hadden er nog een paar bij de AH! (of áll places...) Dan kan ik straks ook meepraten
pi_29038595
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:37 schreef tonks het volgende:

[..]

lijkt me het meest logisch
pi_29038677
quote:

[..]

Dat kan heel goed
pi_29040748
quote:
Dan vraag ik mij af of Harry daar nog steeds veilig is. Want nu Dumbledore er niet meer is weet ik niet of die spreuk nog actief is.

Daarnaast heeft Dubledore het altijd gehad over een bloedband die Petunia op zich af geroepen had door Harry in eerste instantie in huis te nemen. Deze bloedband was er voor verantwoordelijk dat Harry zich in huize Dursley geen kwaad gedaan kan worden.
Don't hurry, be crappy!
pi_29041090
Ik denk dat Rowland na deel 7 nog een boek moet schrijven met daarin de uitleg van alle vragen die de lezers hebben. Sterker, dat is haar plicht!
Want, `ze leefden nog lang en gelukkig`, dat kan niet.
Dat wordt niet geaccepteerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door I_doubt op 22-07-2005 21:10:26 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:16:58 #222
88233 Steve
Still the best.
pi_29041329
Waarom heeft Dumbledore Snape nu wel DADA docent laten worden? Dumbledore wist dat Snape dat maar een jaar zou volhouden (door de vloek van Voldemort).
pi_29044667
Ik betwijfel ten zeerste dat het een 'lang en gelukkig' einde wordt. Maar dat zou ik helemaal niet erg vinden. Als Harry zou komen te overljiden in een ultieme daad om Voldemort te stoppen dan zou ik daar vrede mee hebben. Harry's leven heeft altijd in het teken gestaan van het verslaan van Voldemort. Wat ie doet nadat dit is gelukt interesseerd me eigenlijk niet.

Het commentaar op de romances snap ik niet. De kinderen zijn nu allemaal 16 a 17 jaar oud. Naast school en het gevaar van Voldemort afwenden is dit de enige logische activiteit op hun leeftijd. Het is allemaal nog erg braaf eigenlijk.

En waarom wachten met de relatie tussen Ron en Hermione?Nadat de Death Eaters verdwenen zijn en iedereen verslagen is door het nieuws over Dumbledore en de ernstige verwondingen van Bill wordt ook duidelijk dat Tonks verliefd is op Lupin. Was een goed moment om Ron en Hermione steun bij elkaar te laten zoeken.

Het viel me ook op dat Dumbledore Harry heeft laten belovn om niemand verteld mocht worden over waar ze samen achter zijn gekomen, maar dat ie er geen probleem mee had dat Ron en Hermione volledig op de hoogte werden gebracht. Dit heeft Rowlin vast niet voor niets gedaan. Het zal wel belangrijk zijn voor boek 7 dat ze weten over Voldemort's geheimen.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 17:53:55 #224
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_29045618
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:16 schreef budha het volgende:
En waarom wachten met de relatie tussen Ron en Hermione?Nadat de Death Eaters verdwenen zijn en iedereen verslagen is door het nieuws over Dumbledore en de ernstige verwondingen van Bill wordt ook duidelijk dat Tonks verliefd is op Lupin. Was een goed moment om Ron en Hermione steun bij elkaar te laten zoeken.
juist niet, ik denk dat het anders teveel van het goed word... en dat het juist in boek 7 uiteindelijk toch gebeurd.... op het laatste moment
quote:
Het viel me ook op dat Dumbledore Harry heeft laten belovn om niemand verteld mocht worden over waar ze samen achter zijn gekomen, maar dat ie er geen probleem mee had dat Ron en Hermione volledig op de hoogte werden gebracht. Dit heeft Rowlin vast niet voor niets gedaan. Het zal wel belangrijk zijn voor boek 7 dat ze weten over Voldemort's geheimen.
ik denk ook dat dubeldore weet dat ron en vooral hermoine hem kunnen helpen met dingen waar hij zelf niet op komt...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:36:59 #225
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_29046660
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:16 schreef budha het volgende:

Bij de begrafenis zitten ze wel bij elkaar en heeft Ron een arm om haar heen geslagen. Dus op zich is het allemaal wel duidelijk nu. ik denk ook niet dat zij in de komende zomer bij elkaar op de kamer mogen slapen van Mrs. Weasly
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')