abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29123316
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:40 schreef Lod het volgende:

En om nog even terug te komen over de Weasley's die het huis nooit zouden kunnen vinden zolang Petunia het niet had verteld. Hoe zit dat als Harry het aan Ron heeft verteld waar hij woont?
Dat kan toch niet? Alleen de secret keeper kan dat. Zoals Snape Voldemort niet kan vertellen waar de Order zich schuilhoudt, ook al weet hij waar het is en kan hij er wel in.
Sanity is (not) statistical
pi_29126075
Dumbledore vermoord door Snape!

tvp
  maandag 25 juli 2005 @ 22:44:41 #253
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29126141
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:26 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat kan toch niet? Alleen de secret keeper kan dat. Zoals Snape Voldemort niet kan vertellen waar de Order zich schuilhoudt, ook al weet hij waar het is en kan hij er wel in.
Precies. En aangezien Ron al eens bij Harry op 'de stoep' (of erboven .) heeft gestaan, is het dus niet mogelijk dat Privet Drive unplottable is.
pi_29133405
Ik heb gisteren rond dit tijdstip uitgelezen. Had hem pas woensdag binnen (kut bol.com) en had hem dus gisteren (zondag op maandagnacht) uitgelezen. Ik heb hier de vele theoriën gelezen en kan me er goed in vinden, op de theorie na dat Harry zelf een horcrux zou zijn.

Het einde was een shock. Ik voelde me vandaag de hele dag kut, net zoals ik mij had gevoeld nadat ik OotP uithad. Maar, zoals Rowling zegt in de press conference, Harry moet het helemaal alleen zien te redden, dus alle mensen die heel close bij hem zijn en hem beschermen, moeten dood. Ik denk idd ook dat Snape toch goed is. Toen ik het net had gelezen, had ik niet zo gelet op "the gazing in each others eyes", maar idd, DD zou nooit smeken om zijn leven en zal eerder smeken om zijn dood.

Dat Regulus RAB is, is een hele goede theorie, er is idd al eerder naar verwezen in OotP. 2 jaar wachten wordt moeilijk, maar dat had ik ook na OotP.

Oh, en het volgende boek zal niet veel langer worden hoor. In the press conference heeft Rowling aangegeven niet van plan te zijn een nóg dikker boek te schrijven als OotP..
  dinsdag 26 juli 2005 @ 07:52:15 #255
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29133669
quote:
ES: What's one question you wished to be asked and what would be the answer to that question?

JKR: Um — [long pause] — such a good question. What do I wish I could be asked? [Pause.] Today, just today, July the 16th, I was really hoping someone would ask me about R.A.B., and you did it. Just today, because I think that is — well, I hoped that people would.
Uit een interview van mugglenet.com met JK Rowling.

Stille hint dat iets met R.A.B. te maken heeft? Dood gegaan op de 16e? Jarig op de 16e? Hoewel het boek weer niet echt met datums werkt, maar met vage aanduidingen als "begin van de maand" enzo. Hmm
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 26 juli 2005 @ 09:24:22 #256
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_29134414
Bah, gisteravond het boek uitgelezen en er een kutgevoel aan over gehouden, ik vond het echt stom dat dumbledore dood ging..... ik wil verklaringen!!!!
Waar blijft deel 7???????
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_29136533
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 09:24 schreef lotje11 het volgende:

Waar blijft deel 7???????
Moet je nog 2 jaar wachten
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:45:05 #258
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_29141797
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:22 schreef daeri het volgende:

[..]

Moet je nog 2 jaar wachten
Minimaal...

En geef Bol niet de schuld van de late levering... TPG is traag.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_29142578
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:45 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Minimaal...

En geef Bol niet de schuld van de late levering... TPG is traag.
Niet waar, ik kreeg pas dinsdag een bevestiging van verzending van bol. Volgende dag in huis. Ik had liever gezien dat ze zaterdag meteen hadden geshipped.
pi_29142652
Ik had het boek zaterdag al
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_29156540
Tsjonge.. wat een verhaal weer Ik vond dit boek beter dan het vorige, vooral omdat het een stuk minder langdradig is.

Ik sluit me zelf ook aan bij de theorie dat Snape niet evil is.. niemand weet waarom Dumbledore hem vertrouwde, maar juist daardoor vermoed ik dat het een hele goede reden was. Dat Snape Dumbledore afmaakte was waarschijnlijk al lang van te voren af gesproken, waarschijnlijk ter bescherming van Malfoy zoals hierboven al wordt beschreven. Vergeet niet dat Dumbledore ook zeer duidelijke afspraken met Harry maakte toen ze de Horcrux gingen zoeken.

Van de andere kant vraag ik me af wat de reden voor Snape zou zijn om voor de goede kant te kiezen nu Dumbledore er niet meer is. Zoiezo is er niemand meer die hem vertrouwt nu.. Maar van de andere vraag ik me af hoe Harry ooit die horcruxen moet gaan vinden als je ziet wat er moest gebeuren om deze te vinden. Bovendien moet ie ze dan ook nog vernietigen, wat ook niet echt makkelijk gaat, getuige Dumbledore's hand. De enige die skilled genoeg is om hem daarbij te helpen is.. Severus Snape! Zou wel een mooi einde zijn op zich
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:52:00 #262
94162 Biff-Tannen
"Think, McFly!"
pi_29158176
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:44 schreef Bigs het volgende:
.. Van de andere kant vraag ik me af wat de reden voor Snape zou zijn om voor de goede kant te kiezen nu Dumbledore er niet meer is. Zoiezo is er niemand meer die hem vertrouwt nu..
goed punt.

Het is net alsof Snape een 'Unbreakable Vow' bij Dumbledore heeft afgelegd.
pi_29163005
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:09 schreef _Nick_ het volgende:
zo heb gisteren/vanochtend tot 4.00 uur doorgelezen...geweldig boek weer!

maarrrrr....nu ik m uit heb heb ik er wel weer een een beetje depri gevoel over...(net als bij de andere boeken)...

ik kan er niet echt mijn vinger op leggen maar het is combinatie van, klote dat ik m nu al uit heb, balen dat het nog zo lang duurt voor deel 7, Dumbledore die dood gaat , en misschien ook wel dat ik weer terug moet keren uit dat geweldige fantasiewereldje naar mijn alledaagse leven

Misschien dat iemand zich hierin herkend?
Dit herken ik 100% Dat heb ik bij ieder goed boek en ook bij goeie films, maar bij deze bijna nog meer omdat ik er zo lang naar uit heb gekeken - nu is het ineens weer over.
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Lod het volgende:

[..]

Als ik hier toch nog even op mag terugkomen, niet dat ik koppig ben hoor

Als ik mag quoten uit boek 3 (prisoner of Azkaban), hoofdstuk 10. Het gaat erover dat Black de Secret-Keeper zou zijn van de Potters, professor Flitwick legt uit wat de Fidelius charm inhoudt:
[..]

Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?
Ik zou eigenlijk niet moeten reageren want deze discussie is pointless, maar iedereen blijft er steeds op terug komen dus ik kan het niet laten... Zoals ik al eerder zei, dan zouden de andere Dursleys of Harry nooit hun eigen adres aan iemand anders kunnen vertellen, dat lijkt me dus niet echt logisch. Hier zouden ze echt niet blij mee zijn omdat het duidelijk magic stuff is. Dan zou Harry er ook al veel eerder achter zijn gekomen dat er iets raars aan de hand was.

Bij Grimmauld Place 12 is het zo dat het huis gewoonweg onzichtbaar was, dat het zelfs leek alsof er geen plek was voor een huis tussen 2 andere huizen in. Het was dus echt niet mogelijk om je neus tegen de ruit aan te drukken, maar je zou dus wel de plek tussen die twee huizen in kunnen aanraken - ik neem aan dat je dan gewoon niks zou voelen of zien, maar in feite sta je dan dus het onzichtbare huis aan te raken. Maar de buren van de Dursleys kunnen het huis gewoon zien, zo ook de postbode, de tante van Dudley enz enz. Lijkt me niet dat de secret-keeper deze mensen allemaal gaat aflopen ofzo.

Ik denk idd dat de bescherming op Privet Drive meer te maken heeft met de bloedband, en er bestaat vast wel andere magie om iemand te beschermen dan de Fidelius charm.
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 05:04 schreef CySt het volgende:
Ik heb gisteren rond dit tijdstip uitgelezen. Had hem pas woensdag binnen (kut bol.com)
Ik heb hem ook via bol.com besteld en ik had hem gewoon op zaterdag binnen. Wanneer heb jij besteld dan? Het moest wel vóór 10 juli geloof ik...

[ Bericht 28% gewijzigd door flutterbye op 27-07-2005 10:15:23 ]
pi_29165759
Heb het boek nu al ruim een week uit (binnen 24 uur uitgelezen) en heb nog steeds een beroerd gevoel als ik eraan denk. Mocht er iemand een manier hebben om door de tijd te reizen, doe me een lol en ga boek 7 voor me halen; dan kan ik tenminste weer rustig slapen (of, in ieder geval, verder lezen...)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:48:09 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29165793
Ik vond boek 5 veel beter. Het begon al meteen veel spannender, ik zat er meteen in. Bij dit boek duurde dat toch iets langer. In boek 5 gebeurde ook veel meer. verder vind ik het einde ronduit kut Ik vond het al kut dat Sirius dood ging in 5 en ik vind het nu al helemaal kut dat Dumbledore dood is. Eén van de weinige echt leuke dingen was dat Harry en Ginny eindelijk wat kregen, en dat gaat dan ook weer uit aan het einde. En dat Harry niet terug gaat naar Hogwarts (als dat al weer open gaat) weet ik ook nog niet of dat wel of niet leuk is.
Na boek 5 dacht ik, misschien wordt het weer beter in boek 6, en nu is dus boek 7 mijn laatste hoop! En aangezien dat het laatste deel is vind ik dat dat wel (enigszins) een happy end moet zijn (ik hoop toch in elk geval géén open einde, daar heb ik zó'n hekel aan!), maar ik reken er maar niet op
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29165994
quote:
dat moet dan wel een heel debiele wizard zijn om wel ergens met de neus tegen aan te lopen en dan niet doorhebben dat daar iets mis mee is. Zelfs Rincewind zou dat nog doorhebben.

Oh, enne: Rincewind?!
Ik weet dat die nog wel eens verdwaalt in een verkeerde wereld maar die's nu wel héél erg verkeerd, huw?

[ Bericht 42% gewijzigd door SadKingBilly op 27-07-2005 12:15:08 ]
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:49:33 #267
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_29170952
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:55 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Oh, enne: Rincewind?!
Ik weet dat die nog wel eens verdwaalt in een verkeerde wereld maar die's nu wel héél erg verkeerd, huw?
Als we toch zo gaan beginnen.. Wat voor effect zou otataral op een horcrux hebben?
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_29175204
Door het interview met JKRowling twijfel ik nu wel of Snape goed of slecht is eigenlijk.
quote:
MA: Ok, big big big book six question. Is Snape evil?
JKR: [Almost laughing] Well, you've read the book, what do you think?
ES: She's trying to make you say it categorically.
MA: Well, there are conspiracy theorists, and there are people who will claim -
JKR: Cling to some desperate hope [laughter]
ES: Yes!
MA: Yes!
ES: Like certain shippers we know!
[All laugh]
JKR: Well, okay, I'm obviously - Harry-Snape is now as personal, if not more so, than Harry-Voldemort. I can't answer that question because it's a spoiler, isn't it, whatever I say, and obviously, it has such a huge impact on what will happen whent hey meet again that I can't. And let's face it, it's going to launch 10.000 theories and I'm going to get a big kick out of reading them so [laughs] I'm evil but I just like the theories, I love the theories.
ES: I know Dumbledore likes to see the good in people but he seems trusting almost to the point of recklessness sometimes.
JKR [Laughter] Yes, I would agree. I would agree.
ES: How can someone so-
JKR: INtelligent -
ES: be so blind with regard to certain things?
JKR: Well, there is information on that to come, in seven. But I would say that I think it has been demonstrated, particularly in books five and six that immense brainpower does not protect you from emotional mistakes and I think Dumbledore really exemplifies that ...
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:14:55 #269
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_29176711
Het is te makkelijk om Snape echt slecht te laten zijn. So far is geen enkel personage volledig goed of slecht, in HBP wordt zelfs Voldemort menselijk gemaakt en is hij niet meer de ultieme slechterik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_29178526
Ja dat is waar. Nu ben ik wel weer een beetje gerustgesteld. =)
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:21:36 #271
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29180759
Als Snape niet slecht is, mag ie wel een verdomd goede reden hebben gehad om Voldemort Dumbledore te vermoorden. Want dat is wel een hele hoge prijs om alleen maar die Death Eaters in de waan te laten dat ie aan hun kant staat.

[ Bericht 3% gewijzigd door texelonia op 27-07-2005 20:36:09 ]
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29180880
Dumbledore bedoel je ipv Voldemort?
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:35:40 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29181216
Juist ja
©Dumbo
pi_29181719
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:21 schreef texelonia het volgende:
Als Snape niet slecht is, mag ie wel een verdomd goede reden hebben gehad om Voldemort Dumbledore te vermoorden. Want dat is wel een hele hoge prijs om alleen maar die Death Eaters in de waan te laten dat ie aan hun kant staat.
Nou ja, dankzij hem wist Dumbledore/the Order wel heel veel over wat de DE van plan was. Op zich is het dus heel belangrijk om een spion te hebben.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:02:35 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29182053
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:52 schreef Maeghan het volgende:

Nou ja, dankzij hem wist Dumbledore/the Order wel heel veel over wat de DE van plan was. Op zich is het dus heel belangrijk om een spion te hebben.
Ja maar zoals ik al zei, de moord op Dumbledore is daar wel een erg hoge prijs voor. En nu zal niemand Snape nog vertrouwen, dus hebben ze ook geen spion meer. Schiet ie zelf dan dus ook niks mee op.
En Snape wist ook nog niet dat die Death Eaters er waren, net als dat de Death Eaters toch ook nog niet wisten dat Snape erbij was gekomen. Dus hij had niet daarheen hoeven gegaan om Death Eatertje mee te spelen, als ie dat niet echt wilde...
©Dumbo
pi_29184664
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:02 schreef texelonia het volgende:
En Snape wist ook nog niet dat die Death Eaters er waren, net als dat de Death Eaters toch ook nog niet wisten dat Snape erbij was gekomen. Dus hij had niet daarheen hoeven gegaan om Death Eatertje mee te spelen, als ie dat niet echt wilde...
Ik weet niet of Snape dat wist eigenlijk? Maar hij moest eigenlijk wel, omdat de DE van hem zouden verwachten dat hij zou helpen en bovendien moest hij het doen vanwege die Unbreakable Vow.

En nu is er misschien niemand die hem vertrouwt, maar hij zou het vertrouwen misschien wel kunnen winnen van een aantal van the Order. Of op een of andere manier van binnen uit plannen in de soep kunnen laten lopen.

In ieder geval moest hij Draco beschermen, dat wilde Dumbledore ook. En hij kan Draco niet beschermen als duidelijk is dat hij geen DE is.

Bovendien, ik weet niet of de moord op Dumbledore wel een hoge prijs is, want ik had het idee dat Dumbledore toch wel dood ging. Daar loopt hij Harry in ieder geval het hele jaar op voor te bereiden, en dan die dode hand....
pi_29186018
Snape kan ook nog hun vertrouwen terugwinnen.

Of Voldie vermoorden, de overblijvende Horcruxes vernietigen, Harry redden in omstandigheden dat het duidelijk is hij niet aan de Death Eathers kant staat. Bovendien, de proophecy zegt niet dat Harry zelf Voldie moet vermoorden, enkel dat een moet sterver voor de ander te laten leven.

Of misschien de pensieve gewoon?
pi_29186786
o,o,o nu moet er gewacht worden op deel 7
Mijn vriend had een leuk idee toen ik begon met lezen... lees steeds 1 a 2 pagina's per keer dan overbrug je zo de twee jaar wel......pfff mijn vriend leest vooral voor ie gaat slapen, maar HP ga je toch echt net per 1 a 2 p. per keer lezen.

Dat moet gewoon uit... en dan val je daarna in het zwarte gat... (naja ik bedenk zelf ondertussen een vervolg..)

Harry gaat eerst naar de dursely (uhm) vervolgens fijn met de hele handel naar de trouwerij.
Daarna naar de vroegere woonplaats van zijn pa en ma. Hier begint hij zijn zoektocht naar de horcuxes.
tijdens de zoektocht na de mogelijke horcux dinges gaat harry nog wel naar Hogwarts. Hij heeft namelijk de hulp nodig van Ron en hermoine>>> deze moeten dingen uitzoeken.
Ginny vind natuurlijk dat ze HP er echt niet alleen voor kan laten staan.. dus dat gaat nog problemen geven. Snape zorgt er voor dat het aantal DE daalt en dat er een nieuwe DADA leraar is. Die ene dief komt ook nog wel ff langshobbelen want hij zal ongetwijfeld zijn handen op wat "speciale"voorwerpen leggen. Uiteindelijk blijkt dracco toch wel evil maar door zijn gekluns raakt ie per ongeluk Snape (meoaahaahahaha ) Als Voldemort uiteindelijk voor Harry staat. Valt ie gewoon neer...blijken gewoon alle 7 horcuxes vernietigd te zijn en het aanblik van harry zo dichtbij is hem te veel>>> vette hartverlamming

ongetwijfeld zal het niet zo verlopen maar hier en daar komt het denk ik wel overheen >>> lalalalala
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:09:14 #279
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29188252
Ik heb het boek inmiddels uit en ben een beetje uit het zwarte gat gekropen wat de Harry Potter boeken ongeneerd hard achter laten. Bij dit boek leek het wel erger maar dat kwam vast omdat er zoveel vragen over bleven.

Het begint erg slordig, zoals sommige mensen al opmerkten. Beetje plompklare scenes om te vertellen wat er in de zomer sinds deel 5 gebeurd is en om wellicht wat gaten in het plot op te vullen. Maar ik vond de scenes wel leuk. Narcissa kwam ineens sympathiek over en je maakte kennis met Scrimgeour, wat wel een leuk personage is (omg wtf, een populist in Harry Potter!).

Het einde was wel heel erg open. Normaal leg je het boek toch wel met een bevredigend gevoel weg maar daar was hier geen sprake van. Alles en iedereen moest er aan geloven. Toch ben ik het met veel mensen eens dat Dumbledore niet zomaar vermoord is door Sneep die voor de duistere kant heeft gekozen. Sneep en Malfoy zijn ook over de top gemeen, het zou wel heel makkelijk zijn als de pestkoppen uiteindelijk ook de echt slechterikken zijn.

Behalve dat sloot het boek wel goed aan in de HP traditie. Aktie aan het einde van het schooljaar, winterstop, Quidditch en al het andere huis tuin en keuken werk. Ik ben nu zelf trouwens ook een beetje verliefd op Ginny. Ik durfde even niet verder te lezen toen Harry haar zomaar zoende. De liefdesperikelen zijn wel weer een leuke dimensie. Het hoort er wel bij en stiekem zal iedereen het wel een beetje herkennen.

Anyway nog een paar vragen: Wat kwamen die Death Eaters eigenlijk doen op Hogwarts? Ze hadden geluk dat Dumbledore verzwakt was maar anders had hij ze natuurlijk netjes alle hoeken van het kasteel laten zien. En waarom bevroor hij Draco niet in plaats van Harry? Dan had hij zelf nog geleefd en was Harry ook niets overkomen.

[ Bericht 81% gewijzigd door MeneerTim op 28-07-2005 00:37:44 ]
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:39:11 #280
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29189006
[ Bericht 81% gewijzigd door MeneerTim op 28-07-2005 00:37 ]

, met zo'n hoog percentage heb ik nog nooit een post gewijzigd, .

.
pi_29193807
Daar snap ik ook nog niet zoveel van, dat Harry 'bevroren' werd. Misschien was dit volgens Dumbledore de enige manier om te zorgen dat Harry veilig zou zijn, die was anders natuurlijk die Death Eaters te lijf gegaan en dan hadden ze het allebei niet overleefd. Het einde is idd een beetje open, maar JKR heeft al gezegd dat de laatste 2 boeken eigenlijk 2 delen van hetzelfde boek zijn, dus dat is dan wel logisch.
Ik denk niet dat boek 7 een open einde zal hebben, JKR heeft gezegd dat het tijd is voor antwoorden en dat het laatste hoofdstuk uit zal leggen waar de personages in de toekomst terecht komen, één van Harry's klasgenootjes wordt bijv. een docent op Hogwarts. Ik neem aan dat het verhaal daarvóór dus gewoon afgerond wordt.
En dan nog, er zullen altijd vragen blijven, want de fans willen zoveel dingen weten die JKR zelf niet belangrijk genoeg vind om expliciet te vermelden...
Ook snap ik die mensen niet die zeggen dat het slecht is dat ze Sirius en Dumbledore dood heeft laten gaan. Het is natuurlijk erg verdrietig maar zo is het verhaal altijd al bedoeld, de schrijfster mag met haar personages doen wat ze wil, en ze zegt dat het nodig is geweest voor het verhaal. Persoonlijk zou ik het een slecht en onrealistisch verhaal vinden als er geen belangrijke personages doodgingen. Het is toch geen sprookje met ze leefden nog lang en gelukkig?
pi_29193819
IK vraag me nog iets af, wat zou er in het testament van dumbledore staan
pi_29193927
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:00 schreef Paltos het volgende:

Of Voldie vermoorden, de overblijvende Horcruxes vernietigen, Harry redden in omstandigheden dat het duidelijk is hij niet aan de Death Eathers kant staat. Bovendien, de prophecy zegt niet dat Harry zelf Voldie moet vermoorden, enkel dat een moet sterver voor de ander te laten leven.
De prophecy zegt dat toch wel? Either must die at the hand of the other... The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... - lijkt er toch wel op dat er maar 1 is met die kracht.

the prophecy: The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches ... Born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies ... And the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not ... And either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives ... The one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...
pi_29194971
meneer tim: nou de DE kwamen dus om dracco te helpen>> hij wist zelf ook wel dat het doden van dumblemore een lastige klus zou worden.

Ik denk zelf dat hij harry bevroor omdat ie(d.) eigenlijk wel vond dat het zijn tijd was... we weten dat ie zwaar vergiftigd was en ook dat ie door het vernietigen van een van de Horcuxes een dode hand had. Harry staat er verder om bekend niet altijd even best te luisteren en dat ie best wel een opgewonden standje is... daarbij harry tovert nog niet erg best he dus... zo zou het maar een dode kosten (naast dan de dode bij de DE)

Ben het met flutterbye eens: harry is degene die uit eindelijk voldie moet verslaan... de grap is dat hij door voldie gelijkwaardig aan hem is en daarmee zelfs een groter macht kent dat voldie heeft.

hmm ongetwijfeld heeft ie er wel hulp bij nodig maar de finishing touch zal zeker door hem worden gedaan.
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:04:55 #285
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29195485
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:41 schreef IrisVrede het volgende:
meneer tim: nou de DE kwamen dus om dracco te helpen>> hij wist zelf ook wel dat het doden van dumblemore een lastige klus zou worden.
Dus het hele plan was om Dumbledore te vermoorden? Wat vreemd. Een paar Deatheaters had Dumbledore samen met de docenten en de Hogwarts beveiliging wel aangekund.
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:08:38 #286
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29195561
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:04 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Dus het hele plan was om Dumbledore te vermoorden? Wat vreemd. Een paar Deatheaters had Dumbledore samen met de docenten en de Hogwarts beveiliging wel aangekund.
Dat is nog maar afwachten. Dumbledore was erg machtig/krachtig.
Plus Voldemort wilde Draco op de proef stellen.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:04:31 #287
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29197020
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:04 schreef MeneerTim het volgende:

Maar daar hadden ze het in de eerste hoofdstukken toch al over, dat die moeder van malfoy naar Snape ging voor hulp, omdat Maloyf 'iets' moest doen. En Snape zei toen dat Voldemort boos was, en dat daarom malfoy dit moest ookal zou hij weinig kans van slagen hebben. Dat was dus de moord op Dumbledore.

En trouwens, heeft Snape Malfoy hier wel mee geholpen? Want Malfoy moest het zelf doen van Voldemort, anders zou ie vermoord worden. Dus vraag me af wat Voldemort hiervan gaat vinden!
©Dumbo
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:06:32 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29197080
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 09:32 schreef flutterbye het volgende:

Ook snap ik die mensen niet die zeggen dat het slecht is dat ze Sirius en Dumbledore dood heeft laten gaan.
Kweenie of je hier oa op mij doelt, maar ik heb nooit gezegd dat het slecht van d'r is (of niet zo bedoeld in elk geval), maar dan kan ik het nog wel kut vinden
©Dumbo
pi_29197103
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:04 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar daar hadden ze het in de eerste hoofdstukken toch al over, dat die moeder van malfoy naar Snape ging voor hulp, omdat Maloyf 'iets' moest doen. En Snape zei toen dat Voldemort boos was, en dat daarom malfoy dit moest ookal zou hij weinig kans van slagen hebben. Dat was dus de moord op Dumbledore.

En trouwens, heeft Snape Malfoy hier wel mee geholpen? Want Malfoy moest het zelf doen van Voldemort, anders zou ie vermoord worden. Dus vraag me af wat Voldemort hiervan gaat vinden!
Idd, ik denk dat Voldy er niet zo blij mee zal zijn.. en dat Draco daar voor zal moeten boeten
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:29:55 #290
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_29197759
* Jojogirl is naar aanleiding van een post hier over een interview van een fansite met JK eens in de fansites gedoken, maar OMG wat zijn die Harry/Hermione shippers fanatiek zeg. Echt ongelooflijk. Dit forum (HMS Harmony http://s4.invisionfree.com/HMS_Harmony/index.php?s=173f2f9544243178d30f3d7f8fc5ec38&act=Search&CODE=getactive ) maakt het wel heel erg bont. Rowling wordt zowat vervloekt.
pi_29200506
idd sjippers zijn gek! lol. Ik denk ook dat Draco wel een probleem zal hebben bij Voldemort. Het hele idee was dat hij het goed zou maken voor die blunder van z'n vader bij de ministry... Nu heeft hij dat dus niet gedaan... Lijkt me dat V. dan ook niet echt blij zal zijn met Snape, omdat hij geholpen heeft. Ben benieuwd. aaaaaaaaahhhhhh ik wil ook tijdreizen!
pi_29200610
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:52 schreef flutterbye het volgende:
idd sjippers zijn gek! lol. Ik denk ook dat Draco wel een probleem zal hebben bij Voldemort. Het hele idee was dat hij het goed zou maken voor die blunder van z'n vader bij de ministry... Nu heeft hij dat dus niet gedaan... Lijkt me dat V. dan ook niet echt blij zal zijn met Snape, omdat hij geholpen heeft. Ben benieuwd. aaaaaaaaahhhhhh ik wil ook tijdreizen!
Maar Snape en Narcissa zullen Draco met hun leven beschermen.. maar ben bang dat Voldie idd niet zo heel blij zal zijn..
pi_29200784
Ah Voldie zal wel met meer niet zo blij zijn
pi_29200821
Wat is dat met dat shippers heel de tijd?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29200842
Ik vind het trouwens echt interessant om over Tom Riddle te leren
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:07:51 #296
13250 Lod
Sapere aude!
pi_29200921
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:52 schreef flutterbye het volgende:
Lijkt me dat V. dan ook niet echt blij zal zijn met Snape, omdat hij geholpen heeft.
Ik weet niet of het Snape echt wordt aangerekend door Voldemort (gewoon bij zijn naam blijven noemen, je moet over je angsten kunnen spreken ). Het uiteindelijke doel was het doden van Dumbledore en Draco had het zeker niet meer gedaan.
GNU Terry Pratchett
pi_29200995
Dat is idd wel een interessante gedachte - is de Unbreakable Vow van Snape nu afgelost (hoe noem je zoiets?) of blijft de gelofte gewoon geldig tot Snape of Draco dood is? Dan zou Snape dus de rest van zijn leven Draco moeten beschermen?
pi_29201247
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik weet niet of het Snape echt wordt aangerekend door Voldemort (gewoon bij zijn naam blijven noemen, je moet over je angsten kunnen spreken ).
Ja maar het duurt zo lang om te typen. Volgende keer zeg ik weer netjes You-Know-Who.
Ik vind trouwens dat JK wel duidelijker had kunnen uitleggen hoe je namen uitspreekt. Kwam er pas achter dat zijzelf Voldemort met een 'silent t' uitspreekt, en bijv. Grindelwald spreekt ze uit als 'Grindelvald'. Misschien zijn er nog wel meer van dat soort namen... Scrimgeour is natuurlijk ook voor meerdere uitspraken vatbaar...
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:04 schreef Biancavia het volgende:
Wat is dat met dat shippers heel de tijd?

Shippers (relationshippers) zijn fans die op internet hele theoriën verzinnen over mogelijke relaties tussen personages, zo zijn er fans die een relatie tussen Hermione en Draco wel zien zitten enz enz, de meest onmogelijke dingen komen er voorbij. Een populaire theorie was (is?) de relatie tussen Harry en Hermione, die na dit boek dus heel duidelijk van tafel geveegd is. (we zullen het hier niet over de eerdere 'anvil-sized hints' hebben, zoals JKR ze noemde. )
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:37:14 #299
88233 Steve
Still the best.
pi_29201878
Ik denk wel dat de Unbreakable Vow is afgehandeld nu. De missie was Dumbledore vermoorden. Dat lukte Draco niet, dus Snape moest helpen. Dat heeft Snape gedaan, dus heeft de belofte waargemaakt om Draco te beschermen/helpen. Dat Draco Dumbedore niet vermoord heeft zal voor Draco nog wel gevolgen hebben lijkt me, omdat hij het zelf niet gedaan heeft.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:24:29 #300
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29203464
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:04 schreef texelonia het volgende:
Dat neem je wel erg snel aan. Ik kan me niet voorstellen dat Dumbledore vermoorden zomaar even een testje voor Draco en een partijtje Death Eaters is. Het is puur de samenloop van omstandigheden dat Dumbledore het loodje legt. In het vorige boek rolt Dumbledore zo een zooitje Death Eaters op en speelt hij met Voldemort.

Overigens, in de Harry Potter films is de nieuwe Dumbledore vooral grijs en paars. Dat klopt toch niet met hoe hij beschreven wordt in het boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')