Dat kan toch niet? Alleen de secret keeper kan dat. Zoals Snape Voldemort niet kan vertellen waar de Order zich schuilhoudt, ook al weet hij waar het is en kan hij er wel in.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:40 schreef Lod het volgende:
En om nog even terug te komen over de Weasley's die het huis nooit zouden kunnen vinden zolang Petunia het niet had verteld. Hoe zit dat als Harry het aan Ron heeft verteld waar hij woont?
Precies. En aangezien Ron al eens bij Harry op 'de stoep' (of erbovenquote:Op maandag 25 juli 2005 21:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Alleen de secret keeper kan dat. Zoals Snape Voldemort niet kan vertellen waar de Order zich schuilhoudt, ook al weet hij waar het is en kan hij er wel in.
Uit een interview van mugglenet.com met JK Rowling.quote:ES: What's one question you wished to be asked and what would be the answer to that question?
JKR: Um — [long pause] — such a good question. What do I wish I could be asked? [Pause.] Today, just today, July the 16th, I was really hoping someone would ask me about R.A.B., and you did it. Just today, because I think that is — well, I hoped that people would.
Minimaal...quote:
Niet waar, ik kreeg pas dinsdag een bevestiging van verzending van bol. Volgende dag in huis. Ik had liever gezien dat ze zaterdag meteen hadden geshipped.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:45 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Minimaal...
En geef Bol niet de schuld van de late levering... TPG is traag.
goed punt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:44 schreef Bigs het volgende:
.. Van de andere kant vraag ik me af wat de reden voor Snape zou zijn om voor de goede kant te kiezen nu Dumbledore er niet meer is. Zoiezo is er niemand meer die hem vertrouwt nu..
Dit herken ik 100% Dat heb ik bij ieder goed boek en ook bij goeie films, maar bij deze bijna nog meer omdat ik er zo lang naar uit heb gekeken - nu is het ineens weer over.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:09 schreef _Nick_ het volgende:
zo heb gisteren/vanochtend tot 4.00 uur doorgelezen...geweldig boek weer!
maarrrrr....nu ik m uit heb heb ik er wel weer een een beetje depri gevoel over...(net als bij de andere boeken)...
ik kan er niet echt mijn vinger op leggen maar het is combinatie van, klote dat ik m nu al uit heb, balen dat het nog zo lang duurt voor deel 7, Dumbledore die dood gaat, en misschien ook wel dat ik weer terug moet keren uit dat geweldige fantasiewereldje naar mijn alledaagse leven
![]()
Misschien dat iemand zich hierin herkend?
Ik zou eigenlijk niet moeten reageren want deze discussie is pointless, maar iedereen blijft er steeds op terug komen dus ik kan het niet laten... Zoals ik al eerder zei, dan zouden de andere Dursleys of Harry nooit hun eigen adres aan iemand anders kunnen vertellen, dat lijkt me dus niet echt logisch. Hier zouden ze echt niet blij mee zijn omdat het duidelijk magic stuff is. Dan zou Harry er ook al veel eerder achter zijn gekomen dat er iets raars aan de hand was.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Lod het volgende:
[..]
Als ik hier toch nog even op mag terugkomen, niet dat ik koppig ben hoor![]()
Als ik mag quoten uit boek 3 (prisoner of Azkaban), hoofdstuk 10. Het gaat erover dat Black de Secret-Keeper zou zijn van de Potters, professor Flitwick legt uit wat de Fidelius charm inhoudt:
[..]
Er wordt dus duidelijk verteld dat een huis niet perse verborgen hoeft te zijn. Aunt Petunia kan dus weldegelijk de Secret-Keeper zijn voor Harry's huis. Wat is anders de verklaring dat Harry veilig is zolang hij bij de Dursley's blijft wonen?
Ik heb hem ook via bol.com besteld en ik had hem gewoon op zaterdag binnen. Wanneer heb jij besteld dan? Het moest wel vóór 10 juli geloof ik...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 05:04 schreef CySt het volgende:
Ik heb gisteren rond dit tijdstip uitgelezen. Had hem pas woensdag binnen (kut bol.com)
quote:dat moet dan wel een heel debiele wizard zijn om wel ergens met de neus tegen aan te lopen en dan niet doorhebben dat daar iets mis mee is. Zelfs Rincewind zou dat nog doorhebben.
Als we toch zo gaan beginnen.. Wat voor effect zou otataral op een horcrux hebben?quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:55 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Oh, enne: Rincewind?!
Ik weet dat die nog wel eens verdwaalt in een verkeerde wereld maar die's nu wel héél erg verkeerd, huw?
quote:MA: Ok, big big big book six question. Is Snape evil?
JKR: [Almost laughing] Well, you've read the book, what do you think?
ES: She's trying to make you say it categorically.
MA: Well, there are conspiracy theorists, and there are people who will claim -
JKR: Cling to some desperate hope [laughter]
ES: Yes!
MA: Yes!
ES: Like certain shippers we know!
[All laugh]
JKR: Well, okay, I'm obviously - Harry-Snape is now as personal, if not more so, than Harry-Voldemort. I can't answer that question because it's a spoiler, isn't it, whatever I say, and obviously, it has such a huge impact on what will happen whent hey meet again that I can't. And let's face it, it's going to launch 10.000 theories and I'm going to get a big kick out of reading them so [laughs] I'm evil but I just like the theories, I love the theories.
ES: I know Dumbledore likes to see the good in people but he seems trusting almost to the point of recklessness sometimes.
JKR [Laughter] Yes, I would agree. I would agree.
ES: How can someone so-
JKR: INtelligent -
ES: be so blind with regard to certain things?
JKR: Well, there is information on that to come, in seven. But I would say that I think it has been demonstrated, particularly in books five and six that immense brainpower does not protect you from emotional mistakes and I think Dumbledore really exemplifies that ...
Nou ja, dankzij hem wist Dumbledore/the Order wel heel veel over wat de DE van plan was. Op zich is het dus heel belangrijk om een spion te hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:21 schreef texelonia het volgende:
Als Snape niet slecht is, mag ie wel een verdomd goede reden hebben gehad om Voldemort Dumbledore te vermoorden. Want dat is wel een hele hoge prijs om alleen maar die Death Eaters in de waan te laten dat ie aan hun kant staat.
Ja maar zoals ik al zei, de moord op Dumbledore is daar wel een erg hoge prijs voor. En nu zal niemand Snape nog vertrouwen, dus hebben ze ook geen spion meer. Schiet ie zelf dan dus ook niks mee op.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:52 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, dankzij hem wist Dumbledore/the Order wel heel veel over wat de DE van plan was. Op zich is het dus heel belangrijk om een spion te hebben.
Ik weet niet of Snape dat wist eigenlijk? Maar hij moest eigenlijk wel, omdat de DE van hem zouden verwachten dat hij zou helpen en bovendien moest hij het doen vanwege die Unbreakable Vow.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:02 schreef texelonia het volgende:
En Snape wist ook nog niet dat die Death Eaters er waren, net als dat de Death Eaters toch ook nog niet wisten dat Snape erbij was gekomen. Dus hij had niet daarheen hoeven gegaan om Death Eatertje mee te spelen, als ie dat niet echt wilde...
De prophecy zegt dat toch wel? Either must die at the hand of the other... The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... - lijkt er toch wel op dat er maar 1 is met die kracht.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:00 schreef Paltos het volgende:
Of Voldie vermoorden, de overblijvende Horcruxes vernietigen, Harry redden in omstandigheden dat het duidelijk is hij niet aan de Death Eathers kant staat. Bovendien, de prophecy zegt niet dat Harry zelf Voldie moet vermoorden, enkel dat een moet sterver voor de ander te laten leven.
Dus het hele plan was om Dumbledore te vermoorden? Wat vreemd. Een paar Deatheaters had Dumbledore samen met de docenten en de Hogwarts beveiliging wel aangekund.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:41 schreef IrisVrede het volgende:
meneer tim: nou de DE kwamen dus om dracco te helpen>> hij wist zelf ook wel dat het doden van dumblemore een lastige klus zou worden.
Dat is nog maar afwachten. Dumbledore was erg machtig/krachtig.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:04 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Dus het hele plan was om Dumbledore te vermoorden? Wat vreemd. Een paar Deatheaters had Dumbledore samen met de docenten en de Hogwarts beveiliging wel aangekund.
Maar daar hadden ze het in de eerste hoofdstukken toch al over, dat die moeder van malfoy naar Snape ging voor hulp, omdat Maloyf 'iets' moest doen. En Snape zei toen dat Voldemort boos was, en dat daarom malfoy dit moest ookal zou hij weinig kans van slagen hebben. Dat was dus de moord op Dumbledore.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:04 schreef MeneerTim het volgende:
Dus het hele plan was om Dumbledore te vermoorden? Wat vreemd. Een paar Deatheaters had Dumbledore samen met de docenten en de Hogwarts beveiliging wel aangekund.
Kweenie of je hier oa op mij doelt, maar ik heb nooit gezegd dat het slecht van d'r is (of niet zo bedoeld in elk geval), maar dan kan ik het nog wel kut vindenquote:Op donderdag 28 juli 2005 09:32 schreef flutterbye het volgende:
Ook snap ik die mensen niet die zeggen dat het slecht is dat ze Sirius en Dumbledore dood heeft laten gaan.
Idd, ik denk dat Voldy er niet zo blij mee zal zijn.. en dat Draco daar voor zal moeten boetenquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar daar hadden ze het in de eerste hoofdstukken toch al over, dat die moeder van malfoy naar Snape ging voor hulp, omdat Maloyf 'iets' moest doen. En Snape zei toen dat Voldemort boos was, en dat daarom malfoy dit moest ookal zou hij weinig kans van slagen hebben. Dat was dus de moord op Dumbledore.
En trouwens, heeft Snape Malfoy hier wel mee geholpen?Want Malfoy moest het zelf doen van Voldemort, anders zou ie vermoord worden. Dus vraag me af wat Voldemort hiervan gaat vinden!
Maar Snape en Narcissa zullen Draco met hun leven beschermen.. maar ben bang dat Voldie idd niet zo heel blij zal zijn..quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:52 schreef flutterbye het volgende:
idd sjippers zijn gek! lol.Ik denk ook dat Draco wel een probleem zal hebben bij Voldemort. Het hele idee was dat hij het goed zou maken voor die blunder van z'n vader bij de ministry... Nu heeft hij dat dus niet gedaan... Lijkt me dat V. dan ook niet echt blij zal zijn met Snape, omdat hij geholpen heeft. Ben benieuwd. aaaaaaaaahhhhhh ik wil ook tijdreizen!
Ik weet niet of het Snape echt wordt aangerekend door Voldemort (gewoon bij zijn naam blijven noemen, je moet over je angsten kunnen sprekenquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:52 schreef flutterbye het volgende:
Lijkt me dat V. dan ook niet echt blij zal zijn met Snape, omdat hij geholpen heeft.
Ja maar het duurt zo lang om te typen. Volgende keer zeg ik weer netjes You-Know-Who.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:07 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik weet niet of het Snape echt wordt aangerekend door Voldemort (gewoon bij zijn naam blijven noemen, je moet over je angsten kunnen spreken).
quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:04 schreef Biancavia het volgende:
Wat is dat met dat shippers heel de tijd?
Dat neem je wel erg snel aan. Ik kan me niet voorstellen dat Dumbledore vermoorden zomaar even een testje voor Draco en een partijtje Death Eaters is. Het is puur de samenloop van omstandigheden dat Dumbledore het loodje legt. In het vorige boek rolt Dumbledore zo een zooitje Death Eaters op en speelt hij met Voldemort.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:04 schreef texelonia het volgende:
Maar daar hadden ze het in de eerste hoofdstukken toch al over, dat die moeder van malfoy naar Snape ging voor hulp, omdat Maloyf 'iets' moest doen. En Snape zei toen dat Voldemort boos was, en dat daarom malfoy dit moest ookal zou hij weinig kans van slagen hebben. Dat was dus de moord op Dumbledore.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |