Welcome back, Hoe is de sfeer in London op het moment?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:40 schreef Individual het volgende:
Nou ja ik sta al in het lijstje dus een ordinaire tvp dan maar.
Dit topic is meestal een Aziatisch onderonsje (we hebben ons eigen London topic) maar altijd wel grappig om deze ook te lezen!
Waarom ben je naar Nederland teruggegaan? En heb je plannen om weer naar het buitenland te gaan?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:43 schreef remlof het volgende:
ik heb van 1996 t/m 1998 in milaan gewoond, in 2000/2001 in londen en in 2002/2003 weer in milaan. sindsdien weer terug in dit landje (wat lang niet meer zo leuk is als toen ik wegging...)
De sfeer is prima, alsof er niet gebeurd is. Gisteren 2 min stilte gehad, maar voor de rest gaat het leven gewoon door. Londoners krijg je er niet zomaar onder.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:43 schreef Libris het volgende:
[..]
Welcome back, Hoe is de sfeer in London op het moment?
Veel Azie - US communicatie hier
Ben benieuwd of we ook Afrikaanse fokkers hebben...
Een jaar, maar de aanvraag voor de greencard is ook al drie maanden geleden gedaan dus dan heb ik die vergunning niet meer nodig.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang is je vergunning?
Niet als je met een Amerikaanse getrouwd bent en makkelijk op 1 salaris kunt rondkomen..quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoef je voor een green card geen werk te hebben?
Ik zou niet weten waarom niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja en jij voelt je daar gelukkig bij dat je dat gaat lopen verkondigen?
Dat mag je vinden, heb er weinig problemen mee.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou me een uitvreter en profiteur van mijn vrouw voelen en ik zou me afhankelijk voelen van haar
Als je er nog geen hebt is dit misschien een aardige 'schone' kaart om te gebruiken:quote:
quote:Moet je eerst een vergunning hebben of eerst werk?
Zonder vergunning geen werk, i.t.t. StefanP, zijn werkgever regelde zijn visum.quote:
Die verdient ook meer dan een ton per jaar, me dunkt dat een werkgever de moeite wil doen danquote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor Stefan doen ze die moeite wel schijnbaar.
Maar als je een vergunning hebt heb je zo werk?
Dat lijken mij eerder Argentijnse cijfers.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grand Rapids heeft toch een werkeloosheid van 20% of zo toch?
Iemand anders mag natuurlijk ook een kaartje makenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Als je er nog geen hebt is dit misschien een aardige 'schone' kaart om te gebruiken:
En hiero een satellietfoto van de buurt waar ik woon.
Google maps is the best.Nog meer mensen met een close up?
En er zijn er nog meer;quote:Op maandag 18 juli 2005 11:59 schreef HarigeKerel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_wife
Hebben jullie deze al?
Zag op Weatherchannel dat Cancun de volle laag heeft gekregen. Weet niet waar Monterrey ligt want google maps heeft daar een beetje problemen mee.quote:Op maandag 18 juli 2005 07:21 schreef Yakko het volgende:
.... maar ik zal hier nog wel een update posten over wat er gebeurt en gaat gebeuren!
Kan de OP niet meer wijzigen.. dus je blijft mooi staan. Plannen om terug te gaan?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:11 schreef iamredleader het volgende:
FF updateje, maar ik zit sinds januari in Amsterdam, Nederland, dus niet meer in Londen! Hoewel er nog wel een deel van mijn hart zit, zo leuk was het... Hoe gaat het met de Londenaren eigenlijk?
Hier is het de laatste dagen ook wat koeler, nog geen 30 graden zelfs. Heerlijke verandering, zo mag het wel een tijdje blijven. Paar Nederlandse vrienden over de vloer gehad, Singapore laten zien, lekker gegeten. Was weer gezellig.quote:Op donderdag 21 juli 2005 06:02 schreef popolon het volgende:
Net weer een flinke storm achter de rug, hier en daar wat halve bomen en takken op de straat.
Zo hoort 't.
Wel lekker hoe aangenaam 't nu buiten is na 4 dagen 30C.
winterquote:Op donderdag 21 juli 2005 06:18 schreef popolon het volgende:
Weer is hier vrij onvoorspelbaar (zegt men)
Heb er nog vrij weinig ervaring mee maar dat komt door de verschillende stromingen die uit het zuiden als noorden kunnen komen, daarnaast heb je de Great Lakes die er weer mee doen wat ze willen.Ik weet niet of dit waar is, heb 't me laten vertellen.
Tot nu toe vind ik het prachtig, natuurgeweld kan in tegenstelling tot vernietigend ook heel mooi zijn.
Kan niet wachten tot de winter weer begint.
Te lang in het buitenland gezeten? Amsterdam is denk ik ook wel weer leuk..quote:Op donderdag 21 juli 2005 07:41 schreef iamredleader het volgende:
Sja, wel plannen om terug te gaan op vakantie, en een baan is nooit uitgesloten; maar voorlopig ben ik in Amsterdam woonachtendig.
Dat is het voordeel van dit klimaat, niet iedereen zal dat zo vinden maar dan moet je hier ook niet komen, aangezien zowel zomer als winter ook echt zomer en winter zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2005 06:25 schreef Libris het volgende:
[..]
winter![]()
Dat begin ik echt te missen...
Kan het eens voorstellen, ik krijg sinds 1 aug een nieuwe baas en ik ken hem al, en hij schijnt me te mogen, kan het eens voorstellen....quote:Op vrijdag 22 juli 2005 02:20 schreef popolon het volgende:
Onbetaald verlof (een week bijv.) geen optie?
Oh zolang ik de greencard nog niet heb kan ik niet terug anders moet de hele procedure opnieuw beginnen, alleen in noodgevallen maar goed, da's geen vakantie.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 02:35 schreef Libris het volgende:
[..]
Kan het eens voorstellen, ik krijg sinds 1 aug een nieuwe baas en ik ken hem al, en hij schijnt me te mogen, kan het eens voorstellen....
Wat zijn jouw plannen popolon? Wanneer denk je dat je naar NL gaat?
Directe familie; Ouders wonen ook ergens in Aziequote:Op donderdag 21 juli 2005 17:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En je directe familie zoals je ouders of eventuele broers en zussen?
Hey, vorig jaar hebben lithion en ik een meeting gehad in Singaporequote:Op zaterdag 23 juli 2005 07:54 schreef StefanP het volgende:
Waarom zie ik deze topics nu pas? Oh wacht, ik kom nooit in C&H
Volgens mij zijn we de enige groep Fokkers waar er waarschijnlijk nooit een meet voor georganiseerd gaat worden
*gaat een poging doen om te slapen in de vieze hitte. Airco gaat niet aan, zuinige Hollander en zo weet je wel...
Mijn airco ook, ga voor die paar dollar per jaar niet bezuinigen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 08:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Hey, vorig jaar hebben lithion en ik een meeting gehad in Singapore
En maartena en vampier meeten dacht ik ook weleens... Maar inderdaad een complete meet zit er niet in
Mijn airco staat heerlijk aan, raam staat ook nog eens open..
En ik heb een lang weekend... dus moet wel lukken...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 04:21 schreef popolon het volgende:
Och, dit topic loopt vrij rustig dus er is tijd genoeg.
dat ligt natuurlijk helemaal aan onszelf.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 08:32 schreef Libris het volgende:
[..]
(..)
... Maar inderdaad een complete meet zit er niet in
(..)
Tof, gefeliciteerd!! Leuke stad, Singapore!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:50 schreef seb_reimers het volgende:
Ik krijg aankomende dinsdag mijn contract en dan is het 2 jaar naar Singapore!![]()
Daar doe je goed aan; het bevalt mij in Griekenland ook stukken beterquote:Na het bezoek was het besluit snel genomen en gaan de "vrouw" en ik rond begin september warmere oorden opzoeken!
Leuk.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:47 schreef ennuik het volgende:
Mag ik ook in het lijstje? Mag ik, mag ik?
Verhuis (emigreren klinkt raar als je binnen de Europese grenzen blijft) volgende week naar Stockholm om samen te wonen met mijn. Tegen alle verwachtingen in, heb ik een baan, als controleur van de Nederlandse taal van een spraakprogramma.
Heb zin in het samenwonen, het koken en zelfs afwassen en ben helemaal blij dat we niet elke 2 weken een hoop geld bij KLM of SAS in moeten leveren. Het vooruitzicht van een echte winter spreekt me minder aan maar met een flinke jas en degelijke schoenen (weet iemand hoe vrouwen in besneeuwde gebieden het klaar spelen toch op hoge hakken te lopen?!) moet het lukken!
Ay, dat is wel heel erg lang! Heb je wel (een goed) contact met vrienden en familie? Via e-mail of telefoon?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:59 schreef Vince-E het volgende:
hey! ik zit ook nog steeds in Brasilia, Brazilie! Mag ik ook op het kaartje
Waarom ik hier zit? hmmm... 3x keer dat ik naar mijn vriendin op bezoek ging, blijven plakken zeg maar... inmiddels getrouwd.. Ook ik ga in december tot aan februari weer eens naar nederland toe. Eindelijk weer eens mijn familie en vrienden zien, die ik dan bijna 2 jaar niet meer gezien heb.. (Ouders en zus zijn wel afgelopen october hier geweest, dus dat is al wat minder lang)...
Thanx! Ja, ik heb 2 jaar een soort "management traineeship"quote:Tof, gefeliciteerd!! Leuke stad, Singapore!
land kan je het eigenlijk niet noemen
Zeker met mijn ouders nog veel contact via msn (beeld en geluid), email en skype. En dat maakt het wel wat aangenamer. Zeker mijn ouders moesten in het begin heel erg wennen dat hun "zoontje" ineens zover weg ging wonen... En communicatie via internet heeft een hoop geholpen. Vrienden, ja, helaas verwaterd dat wel wat uiteraard... Het lokale biertje drinken zit er niet meer in, af en toe elkaar updaten via de email hoe alles gaat, thats it... Kortom, ik heb er zin in om weer even in het koude nederland te zijn, want zo zal het wel aanvoelen in decemberquote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:30 schreef ennuik het volgende:
[..]
Ay, dat is wel heel erg lang! Heb je wel (een goed) contact met vrienden en familie? Via e-mail of telefoon?
Stockholm is heel erg mooi! In de zomer. En in de winter ook maar dan vooral vanuit het raam!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Leuk.Lijkt me ook een mooie plek.
Echte winters, ik kan haast niet wachten tot het weer begint.
En hoge hakken in de sneeuw, tja, da's vragen om problemen natuurlijk
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:16 schreef qwerty_x het volgende:
ik zeg nix over Brasilia, eind van de wereld, ambtenarij, hitte etc .........
maar het valt niet mee !
Thanx! Jij ook!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:44 schreef popolon het volgende:
Grats.
Ik heb sinds vorige week ook een baan, een IT afdeling op een groot college, 28 uur in de week en krijg vrij netjes betaald.
Geeft me mooi de tijd om rustig verder te kijken als ik dat wil.
Hey!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Thanx! Jij ook!![]()
maak je tenminste ook geen 'misbruik' van je vrouw meer hahaha![]()
Even voor de duidelijkheid, het is niet een expats only flat, het plaatje komt van een expats site. Ik denk zelf dat minder dan 10% expat is. Het is redelijk buiten het centrum (en onder de prijsklasse van de 'echte expat'quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 08:53 schreef Skeffie het volgende:
Libris is ook druk jongens.....
Anyways, ik haat van die flats waar alleen maar expats in zitten, vaak is dat kouwe kak die zich niet graag tussen de "normale" bevolking willen mengen.
welkom!quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:57 schreef seb_reimers het volgende:
Nou,
Zoals al eerder gesteld: Het is nu definitief! Het wordt Singapore!![]()
Uiteindelijk nog twee banen aangeboden gekregen (New Jersey en Singapore), maar toch voor Singapore gegaan! We vertrekken de 14e (en komen dus de 15e aan) en de 19e al aan het werk daar![]()
Nu nog alles regelen!![]()
Voordat ik naar Taiwan ging was ik al weg uit NL want toen woonde ik in de UKquote:Op zondag 11 september 2005 17:55 schreef KNAK het volgende:
Eenmaal uit Nederland en ergens goed gesettled wil je er niet meer naar terug en ga je rekken (=bijtekenen)
Maar toch wel voor een korte tijd?quote:Op zondag 11 september 2005 17:55 schreef KNAK het volgende:
Eenmaal uit Nederland en ergens goed gesettled wil je er niet meer naar terug en ga je rekken (=bijtekenen)
Die periode van één jaar heeft meer te maken met mijn werkgever die voorzichtig is om een grote financiele verplichting voor langere tijd aan te gaan. Onder de huidige condities wil ikzelf nog wel wat langer blijven.quote:Op zondag 11 september 2005 18:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar toch wel voor een korte tijd?
Ik ga met kerst 10 dagen terug, en in de zomer met het WK voetbal ook en kan eerlijk gezegd niet wachten.
Is je terugkeer naar India al gegarandeerd? Blijf je bij dezelfde baas touwens?quote:Op zondag 11 september 2005 14:18 schreef KNAK het volgende:
*zit sinds gisteren nu ook weer in een process of change ; misschien nieuwe baan wat gaat inhouden dat ik voor bepaalde tijd naar Belgie moet1 maand, 2 maanden....iets in die geest en dan weer terug naar India
December komt ook weer dichterbij , 10 daagjes de tijd om een drop overdose op te lopen
Dat begrijp ik, ging me meer om vakanties, lijkt mij juist leuk om eens per jaar terug te gaan naar Nederland voor een dag of tien.quote:Op zondag 11 september 2005 18:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die periode van één jaar heeft meer te maken met mijn werkgever die voorzichtig is om een grote financiele verplichting voor langere tijd aan te gaan. Onder de huidige condities wil ikzelf nog wel wat langer blijven.
Seoul, daar zou ik oorspronkelijk gaan wonen/ werken 2 jaar geleden, maar het werd toch Taipei omdat we geen belangrijke klanten kregen in Korea. Uiteindelijk ben ik er maar één keer een paar dagen geweest, veel te weinig om er een oordeel over te kunnen hebben. Maar ik zou hoe dan ook wel voor een jaar of 2 getekend hebben, gewoon voor het avontuur/ ervaring.quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:27 schreef qwerty_x het volgende:
heeft er iemand ervaring met wonen/werken in Seoul ?
ik heb een aanbieding gekregen, maar ik voel er vooralsnog weinig voor om dit prettige oord te verlaten
In Singapore is het moeilijk, ik moet binnen twee weken dat ik geen werk meer zou hebben weg zijn. Het enige wat ik dan kan doen is, elke 2 of 4 weken op en naar naar Thailand vliegen om mijn SIngaporese toeristen visum opnieuw aan te vragen. Thailand, want visum trips naar Maleisie of Indonesie (die dichter in de buurt liggen) zijn niet toegestaan.quote:Op maandag 12 september 2005 20:27 schreef Individual het volgende:
[algemeen]
Wat als je nu bij je huidige baas zou worden ontslagen?
Kan je dan nog in het land blijven en als dat zo is zou je dan makkelijk ander werk kunnen vinden met de contacten die je hebt opgedaan?
In de EU (zoals ikzelf) en mensen die een native zijn getrouwd is het natuurlijk makkelijk. Ik mag hier zo lang blijven als ik wil zonder baan. (totdat de UK uit de EU is stapt natuurlijk!)
Hey Stefan, aangezien jij in Amerika woont, vraag ik het maar even aan jou. Misschien heel off topic maar ik vroeg het me gewoon af.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 06:50 schreef StefanP het volgende:
TX gaat ook van 92 vandaag naar 62 morgenDat is voor het eerst zo koud...
Leuk, moet je doen !quote:Op donderdag 6 oktober 2005 06:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik woon en werk voor 3 maanden in Qingdao, China. Maar half november ga ik weer gewoon terug naar huis. Ik denk dat ik zeker een keer terugkom hiernaartoe na mijn studie, en dan voor langere tijd.
Verzekeren is niet echt duur (500$ per jaar in mijn geval bv voor 140k$ dekking), alhoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die het niet kunnen of willen betalen. Het probleem in LA was dat standaard verzekeringen geen dekking bieden voor overstromingen. Ik heb inmiddels zelf ook een huis gekocht (zo. trek ik er inquote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hey Stefan, aangezien jij in Amerika woont, vraag ik het maar even aan jou. Misschien heel off topic maar ik vroeg het me gewoon af.
Bij die ramp in New Orleans, heb je allerlei interviewtjes met jan en alleman wiens huis totaaaal weg is met alles erop en eraan. Wat me nu opviel is dat helemaal niemand een verzekering had.
Is dat verzekeren zo duur ? Of is dit soort schade gewoon niet verzekerd ? Ik kreeg de indruk dat die mensen gewoon helemaal geen verzekering hadden, dus ook niet gepiepeld werden door de kleine lettertjes.
Weet jij hier iets meer van ? Alvast bedankt voor je hulp.
Hee, bedankt voor je antwoord. Ik kreeg overigens niet het idee dat het aan "de kleine lettertjes" lach, meer aan het niet kunnen verzekeren (of niet kunnen betalen).quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 06:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Verzekeren is niet echt duur (500$ per jaar in mijn geval bv voor 140k$ dekking), alhoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die het niet kunnen of willen betalen. Het probleem in LA was dat standaard verzekeringen geen dekking bieden voor overstromingen. Ik heb inmiddels zelf ook een huis gekocht (zo. trek ik er in) en voor mijn verzekering geldt dat ook. Het is een optie. Ik heb hem niet genomen omdat ik op een heuvel woon in het binnenland. Ik kan me voorstellen dat in LA die optie vrij prijzig is omdat het nu eenmaal onder zeeniveau ligt, dus dat en het feit dat waarschijnlijk veel mensen een standaard polis afsloten in hun onwetendheid en/of onwil om de kleine lettertjes te lezen, zijn er de oorzaak van wat je op TV zag.
Je hebt nog een paar maanden om een dame aan de haak te slaan, maakt 't wat gemakkelijker.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:12 schreef Rieuwert het volgende:
Ik zit nu voor 10 maanden nabij Washington D.C. Loop er stage bij 't NIH en zal rond eind Februari 2006 weer naar Nederland komen. Maar ik ben niet van plan daar dan nog zo verschrikkelijk lang te blijven.
Ik denk alleen niet dat mijn (Nederlandse) vriendin dat zo zal waarderenquote:Op zondag 9 oktober 2005 01:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Je hebt nog een paar maanden om een dame aan de haak te slaan, maakt 't wat gemakkelijker.
M'n vrouw.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Even dit topic meer leven inblazen: Wat heeft jullie doen besluiten uit Nederland te vertrekken?
5 jaar geleden bood mijn toenmalige mentor een baan aan in zijn bedrijf; ik had hem daarvoor al 1,5 jaar als klant gediend. Ik had net m'n studie opgegeven (meteen na de introductie dag) en was op zoek naar werk toen hij me een maand werk aanbood in London. Binnen een week was ik verhuist. Een maand werd 2 jaar. Nu ben ik net aan m'n 3de baan in 5 jaar in London begonnen..quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Even dit topic meer leven inblazen: Wat heeft jullie doen besluiten uit Nederland te vertrekken?
Nu nog een vrouw?quote:Ik woon eindelijk in mijn eigen huis Wat een zalige rust zeg. Eindelijk eens geen lantarnpalen voor m'n slaapkamerraam, geen weg voor m'n neus waar de hele dag verkeer over raast, geen trap naast m'n slaapkamer waar de hele dag mensen op- en af stormen. RUST! STILTE! Wat een zaligheid na alle hokken in Nederland en dat tijdelijke appartement hier. Een grote eigen garage, volop ruimte, vrijstaand, geen verkeer in de buurt. Heerlijk.
Ben je verhuisdozen al aan het inpakken?quote:Op dinsdag 8 november 2005 05:30 schreef Vampier het volgende:
ik wil een contract.. is het budget opeens op... stelletje kutjes
Maargoedwel een leuk bedrijf.
en 23 graden.
Heb je ergens foto's?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 05:49 schreef StefanP het volgende:
Ik woon eindelijk in mijn eigen huisWat een zalige rust zeg. Eindelijk eens geen lantarnpalen voor m'n slaapkamerraam, geen weg voor m'n neus waar de hele dag verkeer over raast, geen trap naast m'n slaapkamer waar de hele dag mensen op- en af stormen. RUST! STILTE! Wat een zaligheid na alle hokken in Nederland en dat tijdelijke appartement hier. Een grote eigen garage, volop ruimte, vrijstaand, geen verkeer in de buurt. Heerlijk.
ur kost doar ginne kneupquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:32 schreef popolon het volgende:
Ik heb wel wat foto's.
We wonen nu nog in een apartement voor $450 p/mnd, zitten daar voorlopig wel goed.
We kunnen snel veel sparen voor een mooi huis voor over een jaartje ofzo.En de prijzen zijn hier erg laag, zeker vergeleken met Nederland of de duurdere plekken in de VS.
De buurt is erg bebost en lekker rustig.
't Is geen eigen huis maar dat komt nog, dit is prima om te 'starten'
Niet slecht om te beginnen, veel meubels worden t.z.t. vervangen.en niemand zei dat emigreren makkelijk was en dat je start met een zak vol geld.
Hier een satelietfoto van bovenaf.
Ja er is hier ook geen gebrek aan bomen en ander groen gedoe.quote:Op woensdag 9 november 2005 04:57 schreef StefanP het volgende:Een stuk groter dan het gemiddelde appartement zie ik... het is meer een eigen huis
Mijn appartementje hier was echt veel minder. Hele andere omgeving ook zie ik
't Kan nooit te groen zijn, alhoewel dat nu wat minder wordt.quote:Op woensdag 9 november 2005 05:04 schreef Vampier het volgende:
[..]
ur kost doar ginne kneupen het is te groen!!
Maargoed... een grote zak met geld wil wel eens helpen... hier was alles er al binnen 2 maanden doorheen (alle $15.000)
Ik heb in de planning 2 keer per jaar, ik ga in december en in juli 2006 weer.quote:
quote:Op woensdag 9 november 2005 20:34 schreef Zeeuwtje het volgende:
Ik zit al weer meer dan 2 jaar in de buurt van Houston, Texas.... reden is mijn vrouw, zij is Amerikaanse en ze was Nederland beu na 4.5 jaarbevalt hier wel goed hoor
Je vrouw is dus Nederlandse en jij binnenkort Amerikaan? Heb je in de VS nu een baan die vergelijkbaar is met je baan in Nederland of doe het je het nu beter of minder goed?quote:Op woensdag 9 november 2005 20:34 schreef Zeeuwtje het volgende:
Ik zit al weer meer dan 2 jaar in de buurt van Houston, Texas.... reden is mijn vrouw, zij is Amerikaanse en ze was Nederland beu na 4.5 jaarbevalt hier wel goed hoor
Ik heb er niets meer te zoeken... behalve dat mijn familie en vrienden er wonen.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:26 schreef popolon het volgende:
Jeetje vampiert, al drie jaar niet in Nederland geweest.
Ik vind 't nogal wat, gelukkig kunnen we 't ons veroorloven.
quote:Op woensdag 9 november 2005 23:47 schreef Vampier het volgende:
[..]
Ik heb er niets meer te zoeken... behalve dat mijn familie en vrienden er wonen.
Amerika is redelijk te vergelijken met Nederland;het is westersquote:Op woensdag 9 november 2005 20:26 schreef popolon het volgende:
Jeetje vampiert, al drie jaar niet in Nederland geweest.
Ik vind 't nogal wat, gelukkig kunnen we 't ons veroorloven.
't Gaat me niet om het land of cultuur, mij gaat 't om familie en vrienden.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:56 schreef KNAK het volgende:
[..]
Amerika is redelijk te vergelijken met Nederland;het is westers
Een jarenlange verblijf in Botswana tussen de bamboostokken is beter pimpmateriaal
* KNAK gaat morgen voor het eerst weer in 2 jaar een bezoekje brengen aan NL![]()
Twee keer per jaar gemiddeld. Ik heb gisteren m'n ticket voor de kerst geboekt. Prijs viel me eigenlijk wel mee: zo'n $500 retour vanuit Minneapolis, helaas niet rechtstreeksquote:Op woensdag 9 november 2005 14:34 schreef Individual het volgende:
Hoe vaak gaan jullie terug?
quote:Op donderdag 10 november 2005 22:42 schreef popolon het volgende:
En waarom moet je naar NL om je visum te verlengen?
Nee, ben sinds kort zelfs weer singlequote:
So it goes... M'n visumstatus was er gelukkig niet aan gebondenquote:
Mensen die niet 3 jaar kunnen zonder huin familie te zien... daar is wat mis meequote:Op donderdag 10 november 2005 22:29 schreef fernando_redondo het volgende:
Met mensen die in 3 jaar niet naar hun familie zijn geweest en zeggen dat dat niet erg is naar mijn mening wat mis
Normaal is het in elk geval zeker niet
Huh? Dat is wel wat erg cru.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:29 schreef fernando_redondo het volgende:
Met mensen die in 3 jaar niet naar hun familie zijn geweest en zeggen dat dat niet erg is naar mijn mening wat mis
Normaal is het in elk geval zeker niet
Misschien komt dat wel omdat je geen tijd wil vrij maken voor je vrienden. Verder heb je maar een moeder, vader, broer, zus, oma of opa.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:05 schreef SeLang het volgende:
Ik krijg die vraag ook regelmatig: "Hoe vaak ga je terug?"
Terug naar wat denk ik dan
Intussen is in Nederland ook iedereen gewoon doorgegaan met z'n leven.
M'n vrienden van toen zijn dood, geemigreerd, of gewoon saai geworden (hebt elkaar niks meer te vertellen)
Dat is dan ook abnormaal. Een normaal mens met een normale relatie met zijn familie zou daar wel behoefte aan hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2005 06:49 schreef Fiep het volgende:
[..]
Huh? Dat is wel wat erg cru.
Ik heb er echt geen behoefte aan om elke 6 maanden voor 20 uur heen en 20 uur terug in het koud, vertraagd vliegtuig te zitten (ongetwijfeld gezeten naast een stinkende, sexueel gefrustreerde ransbak) voor een paar daagjes familie/vrienden bezoek. Om vervolgens met een flinke jetlag weer op je werk te verschijnen. Maar ieder zijn vertier!
Weather Underground? Dat is een beetje een onfortuinlijke naam...quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:42 schreef popolon het volgende:
[[url=http://banners.wunderground.com/weathersticker/big2_both_cond/language/www/US/MI/Grand_Rapids.gif]afbeelding][/url]
Het is heerlijk weer buiten.en vanavond weer naar 't ijshockey toe. Weekend.
[afbeelding]
Precies... heb er ook geen zin in. D'r is in Nederland niets voor me behalve m'n ouders, en die komen net zo lief 1x per jaar hier heen. Voor hen is het ook een vakantie, omdat alles hier nieuw/leuk is, een win/win situatie dus. Nederland hoef ik zelf niet meer te zien.quote:Op vrijdag 11 november 2005 06:49 schreef Fiep het volgende:
[..]
Huh? Dat is wel wat erg cru.
Ik heb er echt geen behoefte aan om elke 6 maanden voor 20 uur heen en 20 uur terug in het koud, vertraagd vliegtuig te zitten (ongetwijfeld gezeten naast een stinkende, sexueel gefrustreerde ransbak) voor een paar daagjes familie/vrienden bezoek. Om vervolgens met een flinke jetlag weer op je werk te verschijnen. Maar ieder zijn vertier!
Typisch.quote:Op zaterdag 12 november 2005 06:14 schreef StefanP het volgende:
[..]
Precies... heb er ook geen zin in. D'r is in Nederland niets voor me behalve m'n ouders, en die komen net zo lief 1x per jaar hier heen. Voor hen is het ook een vakantie, omdat alles hier nieuw/leuk is, een win/win situatie dus. Nederland hoef ik zelf niet meer te zien.
Ontkenning... ga buiten spelen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:42 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee
Zoek een fatsoenlijke baanquote:
Ik ben programmeur bij een mortgage company... en ik verdien meer dan jij en je pa bij elkaar verdienenquote:Op woensdag 16 november 2005 00:36 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Zoek een fatsoenlijke baan
Puh! Hier regent het tenminste, en niet zo'n beetje ook!quote:Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
De eerste sneeuw, meteen een dikke laag.
Dit spelletje ga ik de komende paar maanden wel "winnen", denk ikquote:
quote:Op donderdag 17 november 2005 04:48 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Dit spelletje ga ik de komende paar maanden wel "winnen", denk ik![]()
Ja in principe maakt mij het koude weer ook niet uit. Wat mij wel irriteert als je de ene dag in je t-shirtquote:
Kost nogal veel om 4x per jaar heen en weer te vliegen....quote:Op donderdag 17 november 2005 05:01 schreef PLAE@ het volgende:
Ik moet zeggen dat ik zelf denk dat mocht ik emigreren ik toch wel iets van 4x per jaar heen en weer vlieg. En dat iemand het dan teveel moeite vindt om 20 uur te vliegen daar kan ik met m'n hoofd echt niet bij
Maar goed ik ben m'n hele jeugd al niet anders gewend dan ver en lang te moeten reizen naar familie. Maar je hebt mensen die zooooo kunnen zeuren![]()
Verder vind ik het topic nog steeds erg interessant![]()
Oh jah.... die was ik nog even vergeten.. Ik heb 15 vakantie dagen (plus nog wat vaste feestdagen).quote:Op donderdag 17 november 2005 05:09 schreef popolon het volgende:
Vier keer is meteen weer het andere uiterste.
Wordt vrij lastig gezien de 20 vakantiedagen, moet ook wat dagen vrijhouden voor als er mensen hier komen.
Financieel gaat 't dan ook aardig oplopen.
Ja ik ben nu wakkerquote:Op donderdag 17 november 2005 05:18 schreef PLAE@ het volgende:
Nou posten jullie ineens als gekkenik wilde mezelf nog verbeteren dat ik alleen vertrek als dat financieel goed voor me is en ik het me ook kan veroorloven om heen en weer te reizen.
Eigenlijk alleen als eigen baas ookof met veel vakantiedagen
![]()
Ha, ha, nee, ik refereerde naar de foto's van je appartement,quote:Op donderdag 17 november 2005 06:20 schreef popolon het volgende:
Hoe en waarom Menita?
Waar heb je gezeten in Michigan en waarom zit je nu in vlakbij Allen Iverson?
Waarom zou je 4 keer per jaar heen en weer vliegen? Wat zou je nou echt missen? Ik moet 13 uur naar Nederland en 12 uur terug, dat wil ik toch wel tot max 1 keer per jaar limiteren. Daarnaast ook idd mijn vakantiedagen.. Net geboekt voor 8 dagen NL..quote:Op donderdag 17 november 2005 05:01 schreef PLAE@ het volgende:
Ik moet zeggen dat ik zelf denk dat mocht ik emigreren ik toch wel iets van 4x per jaar heen en weer vlieg. En dat iemand het dan teveel moeite vindt om 20 uur te vliegen daar kan ik met m'n hoofd echt niet bij
Maar goed ik ben m'n hele jeugd al niet anders gewend dan ver en lang te moeten reizen naar familie. Maar je hebt mensen die zooooo kunnen zeuren![]()
Verder vind ik het topic nog steeds erg interessant![]()
Oooh, nog veel groter dus?quote:Op donderdag 17 november 2005 06:24 schreef MissMenita het volgende:
[..]
Ha, ha, nee, ik refereerde naar de foto's van je appartement,
so unlike mine, you know![]()
Maar ik heb een onderzoeksbaan voor twee jaar bij het Children's Hospital of Philadelphia,
vorige week vers ingevlogen en begonnen.
quote:Op donderdag 17 november 2005 06:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je van sport houdt, dan ga je nog veel plezier beleven.
Wat ik hier wel vreemd vind is dat het andersom vaak wel geaccepteerd wordt..quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou me een uitvreter en profiteur van mijn vrouw voelen en ik zou me afhankelijk voelen van haar
Wtf ga je 4x per jaar in Nederland doen ???quote:Op donderdag 17 november 2005 05:01 schreef PLAE@ het volgende:
Ik moet zeggen dat ik zelf denk dat mocht ik emigreren ik toch wel iets van 4x per jaar heen en weer vlieg.
ben dan ook wat jonger dan de restquote:Op donderdag 17 november 2005 13:04 schreef qwerty_x het volgende:
Oftewel: geen enkele reden om naar nederland te gaan. (toch wel grappig trouwens dat de enige die 4x per jaar naar nederland zou vliegen nou net diegene is hier die niet in het buitenland woont ...)
Shock horror! Ik kom zelfs 6-7 keer terug naar Holland per jaar!quote:Op donderdag 17 november 2005 13:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wtf ga je 4x per jaar in Nederland doen ???
ls je de rest had gelezen zie je dat 't een typische idiote Diego stelling is die eigenlijk het reageren niet waard is.quote:Op donderdag 17 november 2005 07:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat ik hier wel vreemd vind is dat het andersom vaak wel geaccepteerd wordt..
Hier is het ook aardig heet en hangt de kerstversiering overal. Maar toch nog geen nep sneeuw gezien. Wel enkele chicks in kerstvrouw outfitquote:Op donderdag 17 november 2005 13:04 schreef qwerty_x het volgende:
Een update vanuit toch wel het leukste deel van deze aardkloot: Brazilie en 35 graden.
Lang leve de nepsneeuw, zich suf zwetende kerstmannen en zomer op het strand.
Oftewel: geen enkele reden om naar nederland te gaan. (toch wel grappig trouwens dat de enige die 4x per jaar naar nederland zou vliegen nou net diegene is hier die niet in het buitenland woont ...)
voor het gemak maandag aan 15/11 vastplakkenquote:Op donderdag 17 november 2005 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier is het ook aardig heet en hangt de kerstversiering overal. Maar toch nog geen nep sneeuw gezien. Wel enkele chicks in kerstvrouw outfit![]()
Ondanks 15 novembro en het daarbij behoordende lange weekeinde niet naar het strand geweest ondanks dat het relatief dichtbij is. Vrouw moest werken op maandag![]()
Eigenlijk wel goed ook, want het uitgespaarde geld kan ik nu besteden aan de reparatie van mijn auto gvd!!!![]()
Zijn we weer aan het stoken?quote:Op donderdag 17 november 2005 21:27 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
voor het gemak maandag aan 15/11 vastplakken
zoiets lukt alleen in dat ambtenarendorp in het noorden !
quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:57 schreef CANARIS het volgende:
Ik was vorige week voor een beurs maar weer een keer in Lodon en stond er weer versteld van , hoeveel dingen in deze wereldstad niet functioneren.
The Stanstead express stond weer stil , dus zat ik weer in een bus met 2 uur vertraging vanwege road works.
De dusche in in mijn hotel was vast geschroefd en richte op mijn buik .
Het plafond in de dusche zat op ca 1.9 meter , wat lullig is als je 1.96 bent.
Stof overal in het bad en de obligatorische Sylicoon snelwegen .
(Gelukkig geen tapijt in mijn badkamer)
Het bed zakte tot op de rond door
In het rerstaurant nam ik mijn stoel en had metteen 2 leuningen in mijn had
Oh ja ... dat is een 4* Top Hotel
Van de metro lijnen functioneerden de central in een disctrict line niet
Maar en nu komt het goede
Eindelijk kan je in London koffie drinken.![]()
Ik haat Starbucks, maar voor london is die tent een zegen.
Dat zo´n bak pleur 6 euro kost , is een vergelijkbaar onbelangrijk detail.
ach, gestook op z'n tijd moet kunnenquote:Op donderdag 17 november 2005 22:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Zijn we weer aan het stoken?![]()
Guttegut, het ene 3e wereld dorpje voelt zich superieur aan het andere 3e wereld dorpje!![]()
..en het begon nog wel als zo'n vriendelijk topic met lokale weerberichten enzo!![]()
Monkey see, monkey do! Ik win!![]()
![]()
De hele UK is een gigantische overpriced rip-off.quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:37 schreef qwerty_x het volgende:
maar daar weet jij toch alles van: dat 3e wereld voorvoegsel wordt je niet in dank afgenomen, evenals dat "dorpje" trouwens: dit dorpje heeft meer inwoners dan heel nederland bij elkaar ...
![]()
quote:ach, gestook op z'n tijd moet kunnen
Die charme ken ik.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
De hele UK is een gigantische overpriced rip-off.
Al heeft het hier en daar wel veel charme.
(ik heb er ook bijna een jaar gewoond)
Hahaha! LOL!!! Spot on!quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Probeer Engeland nooit te begrijpen.
*Grom....quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:12 schreef popolon het volgende:
Is die kaart al af?
Ik zal eens kijken morgen of ik wat in elkaar kan rammen, tussen het basketball en American football door.quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:46 schreef Libris het volgende:
[..]
*Grom....
Iemand die zich geroepen voelt...
quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:46 schreef Libris het volgende:
[..]
*Grom....
Iemand die zich geroepen voelt...
Mijn weekend begint lekker, zaterdagochtend 8:00 moet ik aan de andere kant van het land zijn. Al snel 25 minuten met de taxi![]()
*schop en hint*quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken morgen of ik wat in elkaar kan rammen, tussen het basketball en American football door.
Kan niet echt een mooie grote wereldkaart vinden zonder al teveel info erop.quote:
Minneapolis staat er opquote:Op zondag 20 november 2005 14:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Kan niet echt een mooie grote wereldkaart vinden zonder al teveel info erop.![]()
-edit-
Heb er al eentje, zal vanmiddag wel ff kijken.
http://home.comcast.net/~olavski/worldmap.jpg
Moet groot genoeg zijn.
Als je dat nou even van de hele wereld maakt, zo'n kaart.quote:Op zondag 20 november 2005 21:58 schreef StefanP het volgende:
JA JE ZIT ER NAAST
Verder wel cool. Alleen jammer dat het centraal bijgehouden moet worden. Of zullen we afspreken dat iedereen die zichzelf er bij zet, een eigen kopie savet, host en de link hier neerzet?
Dit is trouwens wel uber cool: http://bweijers.dutch-flankers.net/fok-kaart/ Uit het 'de atmosfeer staat op ontploffen' topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |