Verzekeren is niet echt duur (500$ per jaar in mijn geval bv voor 140k$ dekking), alhoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die het niet kunnen of willen betalen. Het probleem in LA was dat standaard verzekeringen geen dekking bieden voor overstromingen. Ik heb inmiddels zelf ook een huis gekocht (zo. trek ik er inquote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hey Stefan, aangezien jij in Amerika woont, vraag ik het maar even aan jou. Misschien heel off topic maar ik vroeg het me gewoon af.
Bij die ramp in New Orleans, heb je allerlei interviewtjes met jan en alleman wiens huis totaaaal weg is met alles erop en eraan. Wat me nu opviel is dat helemaal niemand een verzekering had.
Is dat verzekeren zo duur ? Of is dit soort schade gewoon niet verzekerd ? Ik kreeg de indruk dat die mensen gewoon helemaal geen verzekering hadden, dus ook niet gepiepeld werden door de kleine lettertjes.
Weet jij hier iets meer van ? Alvast bedankt voor je hulp.
Hee, bedankt voor je antwoord. Ik kreeg overigens niet het idee dat het aan "de kleine lettertjes" lach, meer aan het niet kunnen verzekeren (of niet kunnen betalen).quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 06:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Verzekeren is niet echt duur (500$ per jaar in mijn geval bv voor 140k$ dekking), alhoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die het niet kunnen of willen betalen. Het probleem in LA was dat standaard verzekeringen geen dekking bieden voor overstromingen. Ik heb inmiddels zelf ook een huis gekocht (zo. trek ik er in) en voor mijn verzekering geldt dat ook. Het is een optie. Ik heb hem niet genomen omdat ik op een heuvel woon in het binnenland. Ik kan me voorstellen dat in LA die optie vrij prijzig is omdat het nu eenmaal onder zeeniveau ligt, dus dat en het feit dat waarschijnlijk veel mensen een standaard polis afsloten in hun onwetendheid en/of onwil om de kleine lettertjes te lezen, zijn er de oorzaak van wat je op TV zag.
Je hebt nog een paar maanden om een dame aan de haak te slaan, maakt 't wat gemakkelijker.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:12 schreef Rieuwert het volgende:
Ik zit nu voor 10 maanden nabij Washington D.C. Loop er stage bij 't NIH en zal rond eind Februari 2006 weer naar Nederland komen. Maar ik ben niet van plan daar dan nog zo verschrikkelijk lang te blijven.
Ik denk alleen niet dat mijn (Nederlandse) vriendin dat zo zal waarderenquote:Op zondag 9 oktober 2005 01:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Je hebt nog een paar maanden om een dame aan de haak te slaan, maakt 't wat gemakkelijker.
M'n vrouw.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Even dit topic meer leven inblazen: Wat heeft jullie doen besluiten uit Nederland te vertrekken?
5 jaar geleden bood mijn toenmalige mentor een baan aan in zijn bedrijf; ik had hem daarvoor al 1,5 jaar als klant gediend. Ik had net m'n studie opgegeven (meteen na de introductie dag) en was op zoek naar werk toen hij me een maand werk aanbood in London. Binnen een week was ik verhuist. Een maand werd 2 jaar. Nu ben ik net aan m'n 3de baan in 5 jaar in London begonnen..quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Even dit topic meer leven inblazen: Wat heeft jullie doen besluiten uit Nederland te vertrekken?
Nu nog een vrouw?quote:Ik woon eindelijk in mijn eigen huis Wat een zalige rust zeg. Eindelijk eens geen lantarnpalen voor m'n slaapkamerraam, geen weg voor m'n neus waar de hele dag verkeer over raast, geen trap naast m'n slaapkamer waar de hele dag mensen op- en af stormen. RUST! STILTE! Wat een zaligheid na alle hokken in Nederland en dat tijdelijke appartement hier. Een grote eigen garage, volop ruimte, vrijstaand, geen verkeer in de buurt. Heerlijk.
Ben je verhuisdozen al aan het inpakken?quote:Op dinsdag 8 november 2005 05:30 schreef Vampier het volgende:
ik wil een contract.. is het budget opeens op... stelletje kutjes
Maargoedwel een leuk bedrijf.
en 23 graden.
Heb je ergens foto's?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 05:49 schreef StefanP het volgende:
Ik woon eindelijk in mijn eigen huisWat een zalige rust zeg. Eindelijk eens geen lantarnpalen voor m'n slaapkamerraam, geen weg voor m'n neus waar de hele dag verkeer over raast, geen trap naast m'n slaapkamer waar de hele dag mensen op- en af stormen. RUST! STILTE! Wat een zaligheid na alle hokken in Nederland en dat tijdelijke appartement hier. Een grote eigen garage, volop ruimte, vrijstaand, geen verkeer in de buurt. Heerlijk.
ur kost doar ginne kneupquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:32 schreef popolon het volgende:
Ik heb wel wat foto's.
We wonen nu nog in een apartement voor $450 p/mnd, zitten daar voorlopig wel goed.
We kunnen snel veel sparen voor een mooi huis voor over een jaartje ofzo.En de prijzen zijn hier erg laag, zeker vergeleken met Nederland of de duurdere plekken in de VS.
De buurt is erg bebost en lekker rustig.
't Is geen eigen huis maar dat komt nog, dit is prima om te 'starten'
Niet slecht om te beginnen, veel meubels worden t.z.t. vervangen.en niemand zei dat emigreren makkelijk was en dat je start met een zak vol geld.
Hier een satelietfoto van bovenaf.
Ja er is hier ook geen gebrek aan bomen en ander groen gedoe.quote:Op woensdag 9 november 2005 04:57 schreef StefanP het volgende:Een stuk groter dan het gemiddelde appartement zie ik... het is meer een eigen huis
Mijn appartementje hier was echt veel minder. Hele andere omgeving ook zie ik
't Kan nooit te groen zijn, alhoewel dat nu wat minder wordt.quote:Op woensdag 9 november 2005 05:04 schreef Vampier het volgende:
[..]
ur kost doar ginne kneupen het is te groen!!
Maargoed... een grote zak met geld wil wel eens helpen... hier was alles er al binnen 2 maanden doorheen (alle $15.000)
Ik heb in de planning 2 keer per jaar, ik ga in december en in juli 2006 weer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |