Ah wat lief!quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:49 schreef Lishe het volgende:
Ons kleine monstertje kan sinds vanochtend 'nee' schudden! Ze deed me ineens na en sindsdien overleggen we alles. Zo gaat ze geen gras maaien met papa, is ze niet verliefd op mama, wel op papa en is worteltjes met rijst en bloemkool niet lekker.
zullen we nu vast beginnen?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:13 schreef Luchtbel het volgende:
Ach LadySwij komen zaterdag ff injanken bij jullie
veel plezier morgen
![]()
![]()
Leukquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:11 schreef LadyS het volgende:
het huis is versierd
[afbeelding]
de traktaties zijn klaar
[afbeelding]
[afbeelding]
en de cadeautjes staan ook klaar
[afbeelding]
We zijn er helemaal klaar voor!! (emotioneel nog lang niet natuurlijk)
Mijn god, wat is het hard gegaan het afgelopen jaar!
Das toch ook veel lekkerder?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:46 schreef texelonia het volgende:
Dus dat wordt dan maar zelf prutjes maken...
En Zonnatura heeft er ook maar 1tje.quote:142 groenteschotel met ei (zonder vlees)
143 gemengde groenten met rijst (zonder vlees)
Ja eigenlijk wel, maar omdat Noah eerst ontzettend moest kokhalzen/overgeven met eten heb ik potjes geprobeerd die ie toen wel at, ik dacht dat ie dat misschien lekkerder zou vinden. daarna beetje blijven hangen in de potjes (is zo makkelijk).. En hij eet eigenlijk veel vroeger dan wij, dus dan moet ik het invriezen of iets dergelijks en da's meteen weer zo'n gedoequote:
Is dat geen 4 maanden potje? Noah vindt die wel lekkerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:31 schreef Lishe het volgende:
Jordy! Snel beter worden hoor!! En knap dat je zo blijft drinken.
Tex, fijn dat Noah het doorheeft nu.Wij hadden gisteren het potje; bloemkool, wortel en rijst. Dikke klefzooi maar misschien een idee?
Euhm, muggenbult..., hihihi!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:29 schreef texelonia het volgende:
En heeft maria waterpokken, of was het toch een onschuldige muggebult?
Nou, gelukkig maar weer. Waterpokken is niet leukquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:43 schreef Sugar het volgende:
[..]
Euhm, muggenbult..., hihihi!![]()
Maar ben blij dat we dat in elk geval zeker weten.
Ja, maar het is alweer zo goed als over hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:42 schreef dutchie het volgende:
Heeft Morris nu waterpokken dan? Da's balen.
Moet je de ingredientenlijstjes eens goed bekijken, rijst zit in bijna alle potjes wel verwerkt als opvulmiddel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:37 schreef Lishe het volgende:
O, dat kan... Mij leek de toevoeging van rijst 'voor grote babies'. Moet nog een beetje in de wondere wereld van de potjes groeien![]()
sluit ik me ook helemaal bij aan t is echt verschrikkelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:54 schreef Lois het volgende:
Zijst![]()
![]()
Mag ik voor de rest heel voorzichtig zeggen dat ik blij ben dat ik zoiets nooit gehad heb?
Fijn Sugar en sorry voor mijn paniekverhaal over krentebaard.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:43 schreef Sugar het volgende:
Euhm, muggenbult..., hihihi!![]()
Maar ben blij dat we dat in elk geval zeker weten.
Ik vind het niet eens zo heel lelijk, niet helemaal mijn smaak en ik zou het ook niet cadeau doen, maar ik had iets lelijkers verwacht eigenlijkquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:51 schreef melonovy het volgende:
Oh dat kraamcadeautje, beoordeel het zelf maar en zoek de fout[afbeelding]
Oe dat wordt bekkie voelen elke dagquote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:26 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, en Maria heeft al 6 dunne poepluiers gehad vandaag! Whaaaaaaa, dat heeft ze nóóit!
Zou het, zou het, zou het?![]()
Ik vond het vooral leuk toen Cas 1 werd. Ik heb ook niet echt om de zoveel tijd bedacht wat ik een jaar geleden deed. Maar de 6 jaar van René vond ik écht heel erg emo..quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:34 schreef melonovy het volgende:
Ervaren jullie het nu echt zo dramatisch dat een baby zijn/ haar eerste verjaardag bereikt? Of proberen jullie elkaar emotioneel te overtreffen ofzo? Ik vind het best een beetje overdreven worden eigenlijk, of ben (was ik destijds) zo nuchter?
Ik vond het vooral leuk. We hebben de fles bubbels opengemaakt die eigenlijk voor Freeks geboorte bedoeld was, maar toen niet geopend is omdat het met Freek (en mij) niet echt goed ging.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:34 schreef melonovy het volgende:
Ervaren jullie het nu echt zo dramatisch dat een baby zijn/ haar eerste verjaardag bereikt? Of proberen jullie elkaar emotioneel te overtreffen ofzo? Ik vind het best een beetje overdreven worden eigenlijk, of ben (was ik destijds) zo nuchter?
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:57 schreef Githa het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat hij het ene moment kokend heet aanvoelt en het andere moment niet terwijl hij op beide momenten koorts heeft? ...
Moet ik toch even op reageren, voordat jullie denken dat ik hier echt in een huis gebouwd van tissues woon.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:34 schreef melonovy het volgende:
Ik heb zelf waterpokken gehad toen ik een kleuterje was en toen ik een jaar of 17 was heb ik dat lekker nog eens dunnetjes over gedaanquote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:37 schreef snoopy het volgende:
Dat hoorde ik gisteren dan ook weer ja. Maar is het waar?
Vandaag nog flink koorts gehad ...vanmorgen was het net een slap popjequote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef snakelady het volgende:
beterschap voor jordy, githa, hoe is het nu met hem?
We hadden gisteren voor het eerst een echte drukke verjaardag en Demi ging mee, ze heeft de hele avond geslapen ( in reiswieg), om 2 uur gingen we naar huis en ze is even in de auto wakker geworden maar sliep daarna weer lekker verder.
Ik vind het altijd eng als ik hoor dat jonge baby's op hun buik slapen...quote:Op maandag 18 juli 2005 14:23 schreef DaanBanaantje het volgende:
Dylan kan zn hoofd wel heel erg goed overeind houden, alleen hij slaapt zeg maar met heel zn gezicht in het matras... nu draai ik zn hoofdje wel naar een kant toe zodra ik het opmerk, maar ik vroeg me af of zoiets echt gevaarlijk kan zijn...
(bron: www.wiegedood.nl)quote:1. Leg de baby altijd op de rug te slapen.
Het veiligst slaapt een baby op de rug. Uit zijligging rolt een baby al na een paar weken gemakkelijk op de buik. Leg een baby nooit op de buik te slapen. Niet één keer. Ook niet om te troosten. Soms is er een reden om van dit advies af te wijken. Doe dat alleen in overleg met uw arts. Aarzel ook niet om naar de dokter te gaan als u denkt dat uw kind een huilbaby is. Huilbaby's lopen extra risico, omdat ze vaker op de buik worden gelegd.
Het is wel goed om het kindje regelmatig op de buik te leggen als het wakker is en er iemand op let. Dat is zelfs nodig voor een goede (motorische) ontwikkeling. Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is.
quote:Op maandag 18 juli 2005 16:57 schreef Lishe het volgende:
Hoe gaat het nu met Jordy, Githa? De koorts weer wat te boven?
Als kindjes eenmaal zelf naar hun buik kunnen draaien hou je er weinig meer aan, zie bovenstaande quote.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:26 schreef Kittyme het volgende:
Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is.
hehheh dat ik dat niet zelf bedacht had.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:37 schreef TearSong het volgende:
inkoppertje: vanwege alle emo-verhalen en huilmomenten hier
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik deze folder gratis mee kreeg omdat de adviezen gedateerd zijn en ze een nieuwe folder hebben.quote:Dit hebben peuters elke dag nodig (1-4 jaar) [Belgie houdt dezelfde hoeveelheden overigens vanaf 1,5 jaar aan ipv 1 jaar]:
Brood 1-3 sneetjes
Aardappelen, rijst, pasta 1-2 stuks/eetlepels
Groenten 1-2 opscheplepels
Fruit 1-2 stuks
Melk of melkproducten 2 bekers (300 ml)
Kaas 0,5 plak
Vlees, kip, vis, ei of vleesvervanger 50g (gaar)
Vleeswaren 0,5 plak
Boter op brood 5 gram per snee
Vet of olie voor bereiding 15 gram
Vocht (incl melk) 0,5 tot 1 liter
Ik neem aan dat jezelf ook niet altijd evenveel eet en dat kan van dag tot dag verschillen, maar ook van seizoen tot seizoen en flagen die niet periode vast staan. Een kind neem ik aan ook.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:13 schreef Sugar het volgende:
Jolie wordt groot én weer mooi zonder korstjes!!!![]()
Maria eet voor geen meter op dit moment. Misschien komt er echt een tandje aan. Maar de poep is weer geheel normaal, dus ik weet niet.
Volgens mij moet niks en zorgt de natuur met al haar drtiften, belangen en uitgekiende systemen ervanzelf voor dat een kind gaat imiteren (en dus leren). Alleen ieder kind kent zijn eigen ritme, dus zal eerder nadoen en proberen van een lepetje te eten dan een ander kind. Alicia at vrij snel van een lepeltje zelf, maar zodra het te lekker was of als het niet snel genoeg ging ging ze verder met d'r handen en mond/tong. Jayden weet dat je een lepel kan gebruiken voor het eten, maar is een enthousiasteling en gebruikt alleen maar zijn handen en dat bevalt hem prima (denk niet dat hij snel aanstalten zal maken iets anders te gebruiken).quote:Maria eet 's avonds meestal een door ons gemaakt prakje, soms een potje en soms hetzelfde als wat wij eten. Wij voeren haar, ze kan absoluut niet zelf van een lepeltje eten. Proberen heeft ook echt weinig zin, lijkt. Soms eet ze maar 5 happen, soms bijna hele bordje (zoveel als een potje, denk ik).
Mijn zorg: moet ze al zelf kunnen eten / gaan eten?
Ligt wederom denk ik aan ouders en kind. Jayden vind brood erg lekker en eet zijn pap slecht dus krijgt aanvulling brood. Alicia heeft het liefst nog steeds smorgen een papfles op bed en lekker knus wakker worden. (het ontbijt blijft hier in mijn ogen de belangrijkste maaltijd, die zorgt ervoor dat ze dag lekker beginnen, gezamelijk beginnen en er tegen aan kunnen. Goed smorgens gegeten houdt voor mij in dat ze smiddags zat mogen rommelen.quote:'s Ochtends krijgt ze een papfles van 200 cc die normaal helemaal opgaat. Nu niet. Maar dat lijkt me tijdelijk.
Mijn zorg: moet ze 's ochtends officeel al brood erbij / in plaats van?
Zelf laten eten resulteerd volgens mij altijd in iets slechter eten, ze zijn er zelf mee bezig, ze eten niet alleen, ze ontdekken tevens de vorm, het gevoel, de smaak en tig andere dingen. Daarnaast is het wel heel verleidelijk weer te gaan spelen, immers de vorige maaltijd was niet lang geleden. Als er hier fruit gegeven wordt is dat uit het vuistje en voer ik zo nu en dan de monden bij als ze vergeten te eten. (bij alicia ook nog steeds, want die wil het eten ook nog wel eens vergeten). Ook wordt er hier beter van fruit gehapt als ik dat smiddags aanbied ipv s'ochtends.quote:Halverwege de ochtend krijgt ze fruit. Nog altijd vrij klein en nog altijd door ons gevoerd. Vandaag heeft ze voor het eerst banaan uit de hand op en dat ging wel half op. Peer en appel en aardbei geef ik haar ook weleens los, maar ze eet er veel slechter van dan wanneer ik het kleiner aan haar voer.
Mijn zorg: moet ze het al zelf kunnen (lepel of stukken)?
quote:'s Middags: melkfles en brood. De fles drinkt ze nu weer niet, maar lijkt me ook tijdelijk. Brood eet ze ook niet al te best: gemiddeld een halve boterham, denk ik.
Mijn zorg: moet ze melk krijgen in een drinkbeker en zelf drinken al (kan ze wel, maar is tot nu toe alleen met sap)? En eet ze niet veel te weinig brood?
Ik denk dat soort dingen regelmatig.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:51 schreef Luchtbel het volgende:
Ja is ook zo maar snap ook wel dat je soms zo gaat denken. Doen we allemaal toch?
Hier ook nog steeds (met een kind van 4quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:54 schreef dutchie het volgende:
Ik stofzuig dan ook pas nadat hij zijn avondeten op heeft. De vloer ligt hier vaak bezaait met van allerlei eetbare dingen.
Hihi.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:34 schreef melonovy het volgende:
Vanochtend had ik een baby-ochtend met alle mama's van de babygym
zeveren was dat toch?quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:48 schreef melonovy het volgende:
Yoram is ook met de dag erger aan het kwijlen, dus de ontwikkeling van zijn speekselklier gaat goed.![]()
Hoe heet dat nu ook al weer, als babytjes gaan pruttelen met kwijl, Chiara noemt het bellen blazen, dat heeft toch ook een officiele term?
Bix ik heb een oplader, ook voor de aquariumbatterijen, bij de hema gekocht, hij was ik meen iets van 13,95. De batterijen was ook even een uitgaaf maar ze zijn wel 4 jaar meegegaan.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:05 schreef bixister het volgende:
helaas hebben wij geen oplaadstation voor zulke grote batterijen (is dat duur melonovy?), !
Ik heb ooit eens 2 sets batterijen (in de aanbieding) bij gamma gekocht en meteen oplader daar, waar alle soorten en maten batterijen in passen, ook voor iets van om en nabij de 10 euro.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:37 schreef Lois het volgende:
[..]
Bix ik heb een oplader, ook voor de aquariumbatterijen, bij de hema gekocht, hij was ik meen iets van 13,95. De batterijen was ook even een uitgaaf maar ze zijn wel 4 jaar meegegaan.Misschien doen ze het nu nog wel maar nu willen ze geen aquarium meer.
![]()
Wat een prachtig jongetje!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 10:10 schreef lily het volgende:
Ter ere van de halfjaardag van Davideen liga-foto.
Het was nog niet zo'n succes want hij sabbelde er een beetje aan en dat was het dan maar het begin is er.
[afbeelding]
he lekker dingquote:Op zondag 24 juli 2005 22:17 schreef Anitra het volgende:
Wij zijn ook weer terug van vakantie!!
Djulian heeft in zijn vakantie zijn 5e tanje gekregen, meer woordjes leren zeggen en 3 stappen los gelopen. Alleen waren Rick en ik daar niet bij, Bar wel. dus zelfs op vakantie kan je de eerste stapjes van je kind missen. Daarna heeft hij het ook niet meer gedaan want kruipen gaat veel sneller!!!
Djulian mist Thijs nu en is de hele tijd op zoek naar hem.
Als ik weet hoe ik de foto's van de laptop naar mijn pc krijg komt er een fotospam.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:19 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
he lekker dingdjulian stappen
win willen een fotospem
quote:Op maandag 25 juli 2005 09:45 schreef lily het volgende:
David was zo huilerig gisteren, echt vreemd. Zagen we later een wit streepje in zijn onderkaakje![]()
Tandje nummer 1 is in aantocht ...
quote:Op maandag 25 juli 2005 22:14 schreef Sugar het volgende:
En had je de wortels wel eerst beetje gekookt of gestoomd, Ladybos? Dan wordt het meestal wel drappiger.![]()
quote:Op maandag 25 juli 2005 22:14 schreef Sugar het volgende:
En had je de wortels wel eerst beetje gekookt of gestoomd, Ladybos? Dan wordt het meestal wel drappiger.![]()
Mijn buurvrouw heeft er laatst 8 meegenomen voor me, geen idee waar ze ze vandaan had gehaald, ik zal het eens navragen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:03 schreef texelonia het volgende:
Melonovy, jij had het ergens over slabbetjes met een plastic achterkant. Wij zijn al een tijdje op zoek naar zulke slabbetjes, maar kunnen ze enrgens vinden?Weet jij waar ze te koop zijn?
Even wennen natuurlijk je hoort ook wel vaker dat kindjes het eten uit potje gewoon lekkerder vinden...Jordy doet het harstikke goed met de hapjesquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:51 schreef Ladybos het volgende:
Nou dag twee van Myrthe's banaanhapje ging net zo als dag 1, sneller er weer uit dan ik het erin kon schuiven. Dag drie weer worteltjes geprobeerd, kokhalzen, dus maar weer gestopt. Banaan geprobeerd, dit keer uit een potje van Olvarit. Is toch wel een stuk vloeibaarder en gepureerder dan wat we haar tot nu toe hebben gegeven. In eerste instantie kwam het er ook snel weer uit maar na een paar hapjes zoog ze iets op van het lepeltje en leek ze het wel te waarderen. Het moet dus supervloeibaar zijn blijkbaar en het happen moet ze nog aan wennen.
Nu ik het lees staat het er een beetje scheef hequote:
nee, het zet nog niet door (het is nog steeds een wit streepje in zijn tandvlees).quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:33 schreef Githa het volgende:
Alleen nog steeds geen tandDavid al wel Lily????
nou las ik net in het boekje van het CB, dat de witte streepjes die je ziet, juist geen tandjes zijn maar talgkliertjesquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:59 schreef lily het volgende:
[..]
nee, het zet nog niet door (het is nog steeds een wit streepje in zijn tandvlees).
en kruidvat eigen merk heeft ook medicinale badolie, ik heb het ook maaaaaanden gebruikt. nu gebruiken wij zemelenbadjequote:Op donderdag 28 juli 2005 15:46 schreef Meaghan het volgende:
Hier een tip voor kindjes met een gevoelig/eczeem huidje. Ik heb een tijdje alleen maar medicinale badolie gebruikt voor Jillian en hier reageerde haar huid erg goed op. Zoals al gezegd, water droogt de huid uit en die olie houdt het juist lekker zacht en soepel. Het is verkrijgbaar bij de apotheek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |