abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29142041
hier hielp altijd een beetje water (melke/flesvoeding/kookvocht) erdoorheen doen!!! En soms ook om een grotere hoeveelheid te maken. (Als de hoeveelheid te klein was ging het gewoon niet om 1 of andere reden)
  dinsdag 26 juli 2005 @ 15:14:34 #252
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29142589
zo wij zijn back van vakantie al 2 dagen, geen zin om te reageren reis is geweldig gegaan, maxim loves zwemmen zo leuk, als hij het water in ging ging hij grommen omdat het kou was, hij vermande zichzelf leek t wel. en als hij er eenmaal in was ging hij spatteren zo lief

heen en terug reis waren perfect gegaan, heenreis hebben we in hotel geslapen
terugreis hebben we in 1 x gedaan, nog net geen 12 uur over gedaan (1200 km) hij heeft niet gehuild, gedreind, gezanikt of wat dan ook. maxim is gewoon geweldig

Maxim heeft in frankrijk voor het eerst bietjes op lekker dat hij t vond courgette met banaan hadden we al vaker gedaan, is ook een succes hier
banaan met sinaasappel ook 1 van de favorieten.
qua groenten is hij nog een beetje kieskeuriger, is natuurlijk ook niet zo lekker zoet ls fruit komt vanzelf wel.

maxim heeft ook een mooie loop auto gehad in frankrijk staan 2 fotoos in het fototopic.

[ Bericht 7% gewijzigd door Martineke op 26-07-2005 15:33:35 ]
pi_29166700
hier vanmorgen bureautje tijd, Thijs inmiddels 76 cm weegt 9020 gram en hoofd is 47 cm

alles gaat goed, blij te horen dat we het goed doen
prikje ging helemaal geweldig, Thijs bij mij op schoot, half zijdelings met zijn beentjes tussen mijn benen en ik had zijn armen vast, terwijl we hem wat afleiden kreeg hij de slappe lach en op dat moment kreeg hij de prik, huilen werd er dus niet gedaan, was ff een diepe slaak en daarna vrolijk verder gelachen.

volgende maand op 7 sept gaan we nog een keertje langs om leuke spellletjes te doen met Thijs op het gebied van ontwikkeling, want hij had vndaag totaal geen oog voor de spulletjes die de wijkverpleegkundige aan hem gaf.

het kruipen begint hij meer en meer door te krijgen, hij duwt zijn beetjes nu echt onder zijn billen maar nu nog vooruit komen

ow ja het zitten begint er nu echt steeds beter op te lijken, hij houd het iig nu langer vol dan 5 minuten
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:21:57 #254
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29168292
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 09:03 schreef texelonia het volgende:
Melonovy, jij had het ergens over slabbetjes met een plastic achterkant. Wij zijn al een tijdje op zoek naar zulke slabbetjes, maar kunnen ze enrgens vinden? Weet jij waar ze te koop zijn?
Mijn buurvrouw heeft er laatst 8 meegenomen voor me, geen idee waar ze ze vandaan had gehaald, ik zal het eens navragen.
De HEMA had ze niet??
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:23:53 #255
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29168350
Thijs je doet t goed

dat kruipen ja, was ik vergeten. maxim deed zondagavond toen we thuis waren een nieuw kunstje op handen en knieen balanceren hij doet dus zn knietjes al onder zn kontje net zoals Thijs, maar vooruit komen dat lukt nog niet hoor hij is nog niet echt heel stabiel, hij wiebelt alle kanten in als hij dat doet
pi_29177005
Ah Maxim maakt kruipvorderingen. Goed zo kerel

Vanochtend ook weer bij het cb geweest.
David weegt 6850 gram en is 69 cm. Hij is nog steeds aan de lichte kant maar verder doet hij het volgens het boekje.
Ik vergelijk steeds met Damon die met 6 maanden ook 69 cm was en 6950 gram woog

Het warm eten (vast voedsel) wil nog niet erg lukken maar dat zijn hoop ik gewoon opstartproblemen. Hij houdt het gewoon een tijdje in zijn mond, vermengt het met speeksel zodat het er vanzelf weer uitloopt.
We hebben vandaag weer een geweldige worteltjeszooi gemaakt

Het fruithapje gaat trouwens al iets beter.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:11:57 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29180399
Iemand nu weer een idee wat dit (foto) kan zijn?

Een rode arm dus met verdikkingen die wit worden als je het armpje vastpakt. Sowieso dus dikke strepen en een warm rood armpje...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_29180452
Lijkt wel een allergische reactie Sugar. Zou even de huisarts bellen denk ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:17:35 #259
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29180601
Mijn idee, dit lijkt op een allergische reactie, heeft ze wel of niet iets aan gehad wat van synthetische stof is gemaakt, gerold in het tapijt, een ander wasmiddel of smeerseltjes gebruikt?
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 27 juli 2005 @ 20:17:35 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29180602
Ik denk hetzelfde als Snoop, ik zou inderdaad even bellen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:18:37 #261
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29180638
Ik zou zelf even een dagje afwachten, misschien dat het dan gezakt is, anders kun je altijd nog even bellen als het erger wordt.
Volg je intuitie!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:22:19 #262
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29180783
Hmmmm, ziet er vreemd uit Sugar. Als het morgen nog zo is inderdaad misschien ff bellen. Heeft Maria er last van? En kun je IETS bedenken waardoor het zou kunnen komen?
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:24:08 #263
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29180841
Helemaal niks anders gebruikt, badspul als altijd. Maar vorige keer na badje was het ook beetje rood en IN badje krijgt ze ineens ook rode armen en rode hals (sinds 2 keer). Diezelfde roodheid mét strepen dus nu voor het eerst een uur na het badje...

Zelfde badspul, zelfde wasmiddel, katoen alleen en niks gesmeerd... Gek!
Ik wacht nog even tot morgen of straks als ze nog wakker wordt. Dank!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_29183440
Iets nieuws gegeten Sugar ? Andere billendoekjes ?
pi_29183572
Nou dag twee van Myrthe's banaanhapje ging net zo als dag 1, sneller er weer uit dan ik het erin kon schuiven. Dag drie weer worteltjes geprobeerd, kokhalzen, dus maar weer gestopt. Banaan geprobeerd, dit keer uit een potje van Olvarit. Is toch wel een stuk vloeibaarder en gepureerder dan wat we haar tot nu toe hebben gegeven. In eerste instantie kwam het er ook snel weer uit maar na een paar hapjes zoog ze iets op van het lepeltje en leek ze het wel te waarderen. Het moet dus supervloeibaar zijn blijkbaar en het happen moet ze nog aan wennen.
pi_29184661
Misschien iets te warm badje Sugar? Bo had dit ook wel in en na haar badje. Dan was het voor te warm. Voor mij en bv Janneke niet, maar voor haar wel. misschien heeft Maria dit ook. Probeer morgen t badje eens ietsie minder warm, wie weet is dat het.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:27:07 #267
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29184842
Ja, Jessie, was ook mijn gedachte. Had Bo het ook op armen en in hals? (rood tijdens badje?)
Het was 35 graden, misschien alsnog te warm...
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 22:33:51 #268
81992 Githa
pi_29185130
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:51 schreef Ladybos het volgende:
Nou dag twee van Myrthe's banaanhapje ging net zo als dag 1, sneller er weer uit dan ik het erin kon schuiven. Dag drie weer worteltjes geprobeerd, kokhalzen, dus maar weer gestopt. Banaan geprobeerd, dit keer uit een potje van Olvarit. Is toch wel een stuk vloeibaarder en gepureerder dan wat we haar tot nu toe hebben gegeven. In eerste instantie kwam het er ook snel weer uit maar na een paar hapjes zoog ze iets op van het lepeltje en leek ze het wel te waarderen. Het moet dus supervloeibaar zijn blijkbaar en het happen moet ze nog aan wennen.
Even wennen natuurlijk je hoort ook wel vaker dat kindjes het eten uit potje gewoon lekkerder vinden...Jordy doet het harstikke goed met de hapjes Hij lust eigenlijk alles en heeft geen moeite met slikken of happen Ik pureer het ook al niet meer maar prak het gewoon wat fijn en dat gaat geweldig en hij kan ook al zelfstandig drinken wat gaat het hard allemaal he

Alleen nog steeds geen tand David al wel Lily????

Maxim leuk dat je er weer bent...

Sugar, succes met Maria's armpje.... het zou een te warm badje kunnen zijn idd maar ik vind het er toch ook aardig uit zien op een allergische reactie
pi_29185192
Ja sugar ook op de delen die niet in tbadje zaten. Het verdween dan weer in de loop van de avond of dag (lag eraan waneer ze in badje ging)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:55:19 #270
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29185834
Goed om te weten, Jessie!
pi_29186069
maar 35 graden vind ik zelfs wat aan de koude kant! succes ermee sugar, ik zou 't ook echt niet weten. hopelijk trekt 't snel weg want 't ziet er wel vervelend uit.

jordy nog stééds geen tanden githa?

thijs en maxim beginnen te kruipen!
pi_29186384
oja en een anna-update: nog steeds wisselend succes met het in slaap vallen, maar verder alles ok. ik kan steeds meer 'echt' communiceren met haar, zo leuk vind ik dat. ze lacht veel en maakt graag gekke geluidjes. vanmiddag heeft ze voor 't eerst in de wandelwagen gezeten, dus in zitstand. hij kan wel een beetje plat maar minder dan ik me dacht te herinneren, dus ik vond 'r eigenlijk nog wat te veel opzij zakken. ze vond 't wel erg leuk geloof ik om wat meer rond te kunnen kijken, maar ik had veel van m'n aandacht nodig om Piet ook in de gaten te houden want die moest ook erg wennen aan 't idee dat hij NIET in de wagen kon. (we gingen met de enkele driewieler op stap). en ook doordat ze nu met 'r gezicht van me af zat is 't wat lastiger te peilen hoe ze 't allemaal vindt. maar bij thuiskomst was ze in ieder geval uitgeput dus 't heeft wel veel indruk op haar gemaakt. binnenkort bereikt anna ook alweer de halfjaar-grens, sjonge. ik ben benieuwd hoe 't hier dan zal gaan met de hapjes. ze vindt 't allemaal wel al erg interessant, dat andere voedsel dat ze anderen steeds ziet nuttigen. (nou ja steeeds... ).
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:20:55 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29186732
[trutje]Ladybos sommige kindjes krijgen eczeem van Olvarit. Pas je op met Myrthe d'r huid?! [/trutje]

Onze staafmixer ligt sinds april in de kast en een baby komt hier niet meer, dus als je die van ons wil moet je het maar zeggen!
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 23:57:48 #274
81992 Githa
pi_29187938
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:02 schreef bixister het volgende:

jordy nog stééds geen tanden githa?
Nu ik het lees staat het er een beetje scheef he
Nog steeds geen tandjes in de zin van... ik zie hem wel maar hij wil er niet doorheen Hij mag van mij gerust blijven zitten, maar dat hij er dan ook maar geen last meer van had.
  donderdag 28 juli 2005 @ 09:50:52 #275
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29194084
Maxim heeft het buikslapen ontdekt vanmorgen om 6 uur lag hij lekker op zn buik te slapen, ik hem terug gelegd op zn rug. ga ik om 9 uur kijken ligt hij weer op zn buik. t zal wel lekker liggen denk ik...
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 09:55:16 #276
81992 Githa
pi_29194148
Maxim.... en dan die vervelende mama's die je steeds weer terug draaien
  donderdag 28 juli 2005 @ 10:06:04 #277
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29194326
whehe normaal gesproken bleef hij dan ook liggen op zn rug. nu niet meer dus laat em maar zo
pi_29198678
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:33 schreef Githa het volgende:
Alleen nog steeds geen tand David al wel Lily????
nee, het zet nog niet door (het is nog steeds een wit streepje in zijn tandvlees).
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 13:15:06 #279
81992 Githa
pi_29199175
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:59 schreef lily het volgende:

[..]

nee, het zet nog niet door (het is nog steeds een wit streepje in zijn tandvlees).
nou las ik net in het boekje van het CB, dat de witte streepjes die je ziet, juist geen tandjes zijn maar talgkliertjes
nou weet ik het niet meer hoor we wachten af
pi_29199654
Dat weet ik verder ook niet maar het witte streepje in David´s mond (2 ondertussen) is in ieder geval een tandje
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:52:23 #281
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29200491
Hier zijn de scherpe puntjes wel doorgebroken, van de week al. Yoram kwijlt bij het leven en masseert zijn mondje continu met zijn tong, hij is op het einde van de dag wel iets huileriger, maar ook goed te troosten. Ik geloof dat we het ergste wel gehad hebben, op naar tandje 2 die er ook aan lijkt te komen
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 14:06:41 #282
81992 Githa
pi_29200887
Yoram wat super snel maar wel fijn dat je er maar zo kort last van hebt gehad
pi_29202704
Sugar, is de rode vlek van Maria al weg?
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:06:46 #284
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29202818
Ja, was vanochtend weg! Ze heeft sowieso een gevoelig huidje met eczeem, maar dit was echt nieuw en tijdleijk. Ben benieuwd of het bij een volgend badje wegblijft, hoop het!

En al die kleine babies met al tandjes...
pi_29202960
Sugar gebruik je misschien een bepaald merk badgel/schuim waar ze niet goed tegen kan? Ik denk dat 35 graden best te doen is voor een baby, zelfs aan de koude kant volgens mij. Misschien moet je gewoon eens een andere badgel/schuim gebruiken en kijken hoe ze daar op reageert.
pi_29202990
Ik heb zelf ook wel eens rode armen als ik in bad heb gezeten en dan is het echt niet heet ofzo. Het heeft dan idd toch met de gevoeligheid van de huid te maken. Water droogt de huid enorm uit.
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:15:10 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29203103
Ja, klopt, water droogt uit.

Faja-Lobi, we hebben altijd deze badschuim, dus zou gek zijn als ze er ineens anders op reageert, toch? Nou ja, we zien het volgende keer wel (ze gaat niet elke dag in bad).
pi_29204215
Hier een tip voor kindjes met een gevoelig/eczeem huidje. Ik heb een tijdje alleen maar medicinale badolie gebruikt voor Jillian en hier reageerde haar huid erg goed op. Zoals al gezegd, water droogt de huid uit en die olie houdt het juist lekker zacht en soepel. Het is verkrijgbaar bij de apotheek.
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:27:06 #289
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29208581
Jeetje Mel, wat is die kleine donder van jou er vroeg bij. Hopelijk heeft ie er niet te veel last van.
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:46:41 #290
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29209030
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:46 schreef Meaghan het volgende:
Hier een tip voor kindjes met een gevoelig/eczeem huidje. Ik heb een tijdje alleen maar medicinale badolie gebruikt voor Jillian en hier reageerde haar huid erg goed op. Zoals al gezegd, water droogt de huid uit en die olie houdt het juist lekker zacht en soepel. Het is verkrijgbaar bij de apotheek.
en kruidvat eigen merk heeft ook medicinale badolie, ik heb het ook maaaaaanden gebruikt. nu gebruiken wij zemelenbadje
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:15:51 #291
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_29213776
Hier ook zo een die gauw uitslag/exzeem krijgt.
Facheel word voortaan gewassen met tout petit is van mylene na het douche wordt ze ingesmeerd met hydraterende zalf ook van tout petit en hier reageerd ze zo goed op.
Ze heeft nu bijna geen jeuk meer en haar huidje voelt glad .
Zo heeft iedereen wel wat anders denk ik ,t moet maar werken voor je kind .
pi_29213859
Wij hebben Balneum extra vettend gebruikt. Het kind glibbert wel alle kanten op maar het werkt goed. Je hebt ook Balneum antijeuk, voor de kindjes met een hele droge/eczeem/kriebelhuid.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:21:35 #293
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_29213983
Hebben wij bij Fachelle ook gebruikt.
Fachelle kon daar ook niet tegen dat wil zeggen de jeuk bleef en ze krapte zichzelf nog steeds helemaal kapot
pi_29215392
Ik heb slabbetjes met plastic achterkant bij de Wibra gekocht, meen ik. Maar er zijn zeker wel meerdere winkels die ze verkopen. Zeeman misschien?

Jeetje wat is Yoram snel met zijn tandjes zeg

Hier gaat het goed met Chantel. Ze groeit echt als kool. Ik zat gisteren nog eens 2 foto's te vergelijken van Joshua en Chantel. Maar ze is veel groter dan hij was op dezelfde leeftijd. Ze is ook veel sneller met alles lijkt het wel. Chantel slaapt dan weer een paar dagen goed en dan weer wat minder. Maar de nachten gaan over het algemeen uitstekend.

Ze vindt het heel interessant om alles te zien, en als ze dus onder haar babygym ligt dan is ze als snel uitgekeken. Ze is dus erg nieuwsgierig. Ze ligt regelmatig te lachen om haar zelf.
pi_29232927
Wat heerlijk, Lewis, dat het zo goed gaat met Chantel

Met David begint het nu ook opeens snel te gaan. Ik vind hem nog steeds echt een baby maar toch...

Een tand

Eten van een bord met een lepeltje ipv alleen borstvoeding of flesje

En vandaag voor het eerst in de kinderstoel, wat trouwens maar een minuut of 10 heeft geduurd want hij helde steeds naar een kant wat hij niet leuk vond
Maar goed, hij kan natuurlijk ook nog niet echt zitten.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:45:00 #296
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29233383
Yoram, al een tand! Hopelijk heeft ie niet teveel last!
Ik denk dat Luuke Maria achterna gaat. Nog niks te zien/merken.

David in de kinderstoel! Stoer hoor!
Ik vind dat best moeilijk, dat zitten. Luuke kan het op zich wel, af en toe mag ze even rechtop. En eten doen we nu altijd vanuit de kinderstoel. Maar verder? Ik zet haar niet rechtop in de box, ben bang dat dat te snel is. Alleen op schoot zit ze soms los. Wordt er een beetje onzeker van want ik zie ook andere kindjes die al veel meer zitten.
En dan heb ik ook nog ons 'vakantie-dilemma'; We gaan een autorit maken van 7 uur, Luuke is dan 8 maanden oud. De ene helft van de familie (die ook meegaan dus) zegt dat ze in een autostoeltje moet omdat ze het dan beter volhoudt, de andere helft (thuisblijvers) zeggen dat ze gewoon in de maxi-cosi kan. Ik snap beide argumenten, maar mijn voorkeur gaat uit naar de maxi-cosi, voor haar rug en veiligheid. Hun tegen-argument is ook; jamaar een keertje 7 uur kan geen kwaad. En nu??
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_29233705
past ze nog goed in de maxi cosi? het wordt ivm veiligheid wel aangeraden om die zo lang mogelijk (nou ja tot een jaar of 1) te gebruiken geloof ik. en dan gaat 't er vooral om dat ze daarin achterstevoren zit. je zou dus ook nog een groter stoeltje achterstevoren kunnen proberen vast te maken (?). maar waarom zou ze 't in de maxicosi minder lang volhouden volgens de medereizigers?

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 29-07-2005 16:03:48 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:58:23 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29233799
In de Prenatal waar ik eens was, zei de verkoopster dat er meteen een groter stoeltje aangeschaft moest worden wanneer het hoofdje een beetje boven rand van Maxi-Cosi uitsteekt. Ik vond dat opvallend, want volgens mij las ik hier juist dat dat prima kon (stukje hoofd boven rand uit). Weet iemand hoe het echt zit?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:01:39 #299
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29233893
De mensen die meegaan zien mij denk ik al in paniek langs de kant van de weg staan met een kind wat alsmaar huilt uit verveling. Ze denken dat het leuker voor Luuke is als ze uit het raam kan kijken en vooruit kan kijken. Ach, het hele gebeuren maakt me gewoon rete-onzeker, we verschillen van mening in sommige 'opvoed-zaken', en ik zie op tegen de rit...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 juli 2005 @ 14:04:50 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29233997
Voeten mogen wel uitsteken, hoofdje niet. Tenminste dat is wat ik me kan herinneren.

*Naar alle beebietjes zwaait*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')