abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2005 @ 14:21:29 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28909566
sinds Saskia kan rollen slaapt ze ook regelmatig op d'r buik. Nou kon ze tegen die tijd ook goed d'r hoofd omhoog houden en draaien, dus ik heb 'r nooit een probleem van gemaakt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_28909630
Dylan kan zn hoofd wel heel erg goed overeind houden, alleen hij slaapt zeg maar met heel zn gezicht in het matras... nu draai ik zn hoofdje wel naar een kant toe zodra ik het opmerk, maar ik vroeg me af of zoiets echt gevaarlijk kan zijn...
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_28913277
Beterschap Jordy!!!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 18 juli 2005 @ 16:57:27 #104
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28913998
Hoe gaat het nu met Jordy, Githa? De koorts weer wat te boven?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_28914422
Janneke sliep na een paar weken al op dr buikkie
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28915010
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:23 schreef DaanBanaantje het volgende:
Dylan kan zn hoofd wel heel erg goed overeind houden, alleen hij slaapt zeg maar met heel zn gezicht in het matras... nu draai ik zn hoofdje wel naar een kant toe zodra ik het opmerk, maar ik vroeg me af of zoiets echt gevaarlijk kan zijn...
Ik vind het altijd eng als ik hoor dat jonge baby's op hun buik slapen...
En nee, die bezorgheid komt niet uit het niets, mijn broertje (een buikslaper) is toen hij 3 maanden oud was gestorven aan wiegedood. Pas een paar maanden na zijn dood werd bekend dat hele jonge kinderen beter niet op hun buik kunnen slapen. Maar of dat buikslapen de werkelijke oorzaak was voor zijn dood weet men niet; toch blijf ik het eng vinden.

De Stichting Wiegedood adviseert ook om kindjes in principe altijd op hun rug te slapen te leggen:
quote:
1. Leg de baby altijd op de rug te slapen.

Het veiligst slaapt een baby op de rug. Uit zijligging rolt een baby al na een paar weken gemakkelijk op de buik. Leg een baby nooit op de buik te slapen. Niet één keer. Ook niet om te troosten. Soms is er een reden om van dit advies af te wijken. Doe dat alleen in overleg met uw arts. Aarzel ook niet om naar de dokter te gaan als u denkt dat uw kind een huilbaby is. Huilbaby's lopen extra risico, omdat ze vaker op de buik worden gelegd.

Het is wel goed om het kindje regelmatig op de buik te leggen als het wakker is en er iemand op let. Dat is zelfs nodig voor een goede (motorische) ontwikkeling. Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is.
(bron: www.wiegedood.nl)
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 17:31:58 #107
81992 Githa
pi_28915175
quote:
Op maandag 18 juli 2005 16:57 schreef Lishe het volgende:
Hoe gaat het nu met Jordy, Githa? De koorts weer wat te boven?
Het gaat vandaag weer stukken beter
komt vast door het zingen van Luuke en Julius
  maandag 18 juli 2005 @ 18:54:20 #108
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28917605
Fijn Githa! Betere jongetjes zien wij liever dan zieke.

Vandaag weer met Julius naar het CB geweest.
Meneer weegt 5930 gram en is maar liefst 65 centimeter lang!
In alles ligt ie goed op schema; lengte en omtrek hoofd iets boven het gemiddelde en gewicht precies op de middenlijn.
Hij lachte en gilde de hele tijd en vond vooral de vlinder aan het plafond erg interessant. Toen mevrouw de dokter een prik in z'n beetje zette, moest ie even een beetje huilen, maar binnen tien seconde was het alweer feest. Klein, dapper jongetje!
pi_28919426
Julius, stoere bink

Morris zat gisteren met z'n beentje shocking klem tussen de spijlen van zijn bedje We kregen hem niet los. Uiteindelijk heeft zijn vader het spijltje er gewoon uitgesloopt. Gelukkig heeft Morris er alleen een klein blauw plekje aan over gehouden, maar je schrikt je wel een ongeluk zeg
Nu moet ie maar gewoon altijd een slaapzakje aan denk ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 18 juli 2005 @ 19:56:25 #110
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28919584
quote:
Op maandag 18 juli 2005 17:26 schreef Kittyme het volgende:

Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is.
Als kindjes eenmaal zelf naar hun buik kunnen draaien hou je er weinig meer aan, zie bovenstaande quote.
Het advies geldt echt voor jonge babies (zoals je broertje, jee wat erg), maar zoals je leest niet voor oudere babies.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_28919821
Julius: je groeit hard! Ik hoop dat je ewinig last hebt/krijgt van die prik!

En Morris klem tussen de spijlen. Hier zie ik zoiets ook nog wel gebeuren zonder slaapzakje hoor. Dus dat doen wij ook niet meer. Kost je te veel spijltjes ook
It's all up to you
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 20:09:17 #112
81992 Githa
pi_28920018
Morris jeetje wat een schrik .... klem in je eigen bed.

Julius, wat ben jij goed gegroeit! en super stoer om die prik zo te ontvangen
  maandag 18 juli 2005 @ 20:26:06 #113
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28920573
Jordy houdt de familietraditie in stand en is (hopelijk) morgen weer de oude, sterkte!

Juul, wat wordt je al groot man! En een stuk slanker dan Yoram, die heeft je inmiddels al ingehaald

Zo hey, Morris vast tussen de spijlen, wat lijkt me dat schrikken zeg, daddy cool heeft 't maar goed opgelost!

Hier gaat alles zijn gangetje, alhoewel Yoram in een stoelgang-overgang zit, ipv meerde spuitluiers op 1 dag, heeft ie er een paar dagen voor nodig om 1 poepluier te produceren, en dat met de nodige stinkwinden en krampen, best zielig, maar hij moet er even doorheen. Ik weet niet of de sinababy echt helpt, hij wordt er iig wel wat rustiger van.
Verder gaat hij lekker, vrolijk lachen, beetje grijpen en nog steeds vrij veel slapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door melonovy op 19-07-2005 09:52:29 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 09:01:00 #114
105888 renzell
pi_28935342
Mel; is Yoram zwaarder dan Julius?! Wat een klein spekvarkentje is het dan zeg! Lekker hoor. Wat weegt ie nu? Wij hadden dat trouwens ook laatst, zo'n 'poepdipje'. Hoe komt dat eigenlijk, weet jij dat? Na een week ofzo was alles weer normaal.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 09:54:25 #115
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28936054
Yoram is nu 6,3 kilo bij 59 cm wat je noemt een spekvarkentje
Ja het is heel normal met borstvoeding, maar hoe het nu precies zit, geen idee eigenlijk.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28937455
Hmmzz..als jullie een poepdipje hebben dan hebben wij een mega-dip hier. Ik heb het er maar op gegooid dat hij gewoon heel efficient met z'n voeding omgaat Voorheen was het altijd om de dag een poepluier, en nu al 2 weken achter elkaar maar 1x in de week. Wel veel windjes, maar absoluut geen krampen. Ik krijg ook niet het idee dat het hem echt in de weg zit eigenlijk. Toch maar eens met het CB bellen anders.
It's all up to you
  dinsdag 19 juli 2005 @ 14:55:03 #117
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28944564
Tearsong, bij bv is dat heel goed mogelijk hoor Baby's kunnen heel efficient met bv omgaan en dan gewoon erg weinig afvalstoffen hebben.
't kan zelfs 1x per twee weken voorkomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_28944832
Morris haalt het gemiddelde wel weer op hoor Die poept wel 3 a 4 x per dag
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:20:12 #119
105888 renzell
pi_28949148
Hihaaaaaa! You go Morris!!!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:07:51 #120
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28952070
Haha... poepverhalen!!!! Ik heb tranen met tuiten gehuild omdat mijn babietje niet poepte... Toen het weer op gang kwam ging ik vrolijk verder met janken van blijdschap. Als iemand mij dat vantevoren had verteld had ik 'm voor gek verklaard! En sinds een paar dagen poept madam 'drolletjes'. Keurig, niet?
En Julius... Je bent nog maar 1 cm korter dan onze Luukster!
Jordy, stoere man, fijn dat je weer beter bent!!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:57:42 #121
105888 renzell
pi_28953665
Ons Juultje is echt een lange lijs ja! of is leis met een korte ij? gek woord eigenlijk.... lijs/leis
Maar Luuke zal wel een kilootje meer wegen denk ik zo als zelfs die kleine van Mel zwaarder is...
En ja, drolletjes zijn inderdaad keurig, beter dan die gele drek die Julius z'n luiertje uitdruipt zo af en toe.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:14:22 #122
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28954228
Ja joh, wel meer dan een kilo! Wij hebben een spekbil, ze woog vorige week 7700 gr. Das wat anders dan die 2690 waar ze mee ter wereld kwam.... Ze is vooral aan gaan komen toen ik overging van borst- op flesvoeding. Toen verdween het 'lijzige' zegmaar
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:18:04 #123
105888 renzell
pi_28954376
Zo, dat is nogal een verschil zeg!!! En wanneer ben jij overgestapt op flesvoeding?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:23:11 #124
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28954575
Met 3 maanden. Toen raakte ze op een gegeven moment niet meer voldaan. En een baby met hazenslaapjes die erg veel huilt ineens, gecombineerd met een moeie moeder werkte niet bij mij. Ik vond het heel erg om te stoppen, maar uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het gedaan heb. Moest toen ook weer bijna aan het werk en zag het kolven daar niet zitten. (In een jongerencentrum, in een soort opberghok). Ach, achteraf is ons scharminkeltje er alleen maar op vooruitgegaan denk ik. (Maar het blijft jammer).
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:17:25 #125
105888 renzell
pi_28956409
Tja, ik snap heel goed wat je bedoelt. Zeker de moeheid speelt mij ook wel parten. Borstvoeden vreet nu eenmaal energie. renzell vreet als een buffel... Gelukkig groeit Juultje vooralsnog goed, gaat het kolven redelijk, heb ik op mijn werk een fijne kolfplek en ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo erg om twee keer per dag een soort extra pauzetje in te lassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')