Ik vind het altijd eng als ik hoor dat jonge baby's op hun buik slapen...quote:Op maandag 18 juli 2005 14:23 schreef DaanBanaantje het volgende:
Dylan kan zn hoofd wel heel erg goed overeind houden, alleen hij slaapt zeg maar met heel zn gezicht in het matras... nu draai ik zn hoofdje wel naar een kant toe zodra ik het opmerk, maar ik vroeg me af of zoiets echt gevaarlijk kan zijn...
(bron: www.wiegedood.nl)quote:1. Leg de baby altijd op de rug te slapen.
Het veiligst slaapt een baby op de rug. Uit zijligging rolt een baby al na een paar weken gemakkelijk op de buik. Leg een baby nooit op de buik te slapen. Niet één keer. Ook niet om te troosten. Soms is er een reden om van dit advies af te wijken. Doe dat alleen in overleg met uw arts. Aarzel ook niet om naar de dokter te gaan als u denkt dat uw kind een huilbaby is. Huilbaby's lopen extra risico, omdat ze vaker op de buik worden gelegd.
Het is wel goed om het kindje regelmatig op de buik te leggen als het wakker is en er iemand op let. Dat is zelfs nodig voor een goede (motorische) ontwikkeling. Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is.
quote:Op maandag 18 juli 2005 16:57 schreef Lishe het volgende:
Hoe gaat het nu met Jordy, Githa? De koorts weer wat te boven?
Als kindjes eenmaal zelf naar hun buik kunnen draaien hou je er weinig meer aan, zie bovenstaande quote.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:26 schreef Kittyme het volgende:
Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |