abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:05:41 #181
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29042799
'Was Bus Bomber Really Hasib Hussain?'
http://wagnews.blogspot.c(...)y-hasib-hussain.html
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:22:14 #182
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_29043214
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 09:43 schreef Karboenkeltje het volgende:
Daarbij is de kans ongeveer nul dat je een behoorlijk aantal slachtoffers maakt met een aanslag op een tankstation.
mwaoh als je naast de tankwagen gaat staan terwijl ze de pomp aan het bijvullen zijn, kun je toch redelijk spectaculair de omgeving neermaaien zeg maar.
als je dat met regelmaat bij benzinepompen doet, durft niemand meer te tanken. dat betekend geen vervoer van goederen, en geen geld voor de olieindustrie, en een duidelijker signaal over wie je beschouwt als vijand wat meer sympathie voor je doel opwekt dan wat willekeurig OV gepeupel opblazen.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 18:17:19 #183
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29046171
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:19 schreef bmxbinkie het volgende:
Sorry dat ik deze reuze interesante discussie onderbreek maar ik heb even een aantekening bij deze quote van Nothernstar.
[..]

Nou geloof ik best dat er organisaties als deze bestaan, maar niet dat ze in 1947 worden opgericht en al een belangrijke rol in de 2e wereldoorlog hebben gespeeld. Wel zou de betrokkenheid van deze organisatie mogelijk kunnen verklaren hoe engelse jongens "die nooit over politiek praten" dit soort acties kunnen uitvoeren.
Zoals het daar staat is het verwarrend ja. Het Tavistock Institute kwam voort uit de Tavistock Clinic die al in 1920 was opgericht. De kliniek begon met het onderzoeken van getraumatiseerde soldaten, shellshock, ed. Wikipedia

Het instituut was een uitloper of een vervolg op de kliniek. Travistock is iig een beruchte naam in de wereld van mind control, terreur en massa psychologie.
pi_29047222
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 16:22 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

mwaoh als je naast de tankwagen gaat staan terwijl ze de pomp aan het bijvullen zijn, kun je toch redelijk spectaculair de omgeving neermaaien zeg maar.
Sorry maar neen. Zelfs als je heel goed weet wat je doet is het moeilijk om een tankwagen echt te laten exploderen. Vooral in een open omgeving is het beste waar je op kunt hopen een mooie doch ineffectieve vuurbal en dat is dan alleen maar bij een perfecte verdeling van lucht en brandstof in de tankwagen (waarvan je dus niet weet of die aanwezig is) en een perfecte plaatsing van het explosief in de tank. Je zal wel een goeie brand kijgen met een rugzakaanslag in de buurt van zo'n tankwagen maar de kans op heel erg veel slachtoffers en logistieke schade is vele malen hoger door het in een tjokvolle metro te doen.
quote:
... en een duidelijker signaal over wie je beschouwt als vijand wat meer sympathie voor je doel opwekt dan wat willekeurig OV gepeupel opblazen.
Het signaal is duidelijk genoeg: wij (het westen) zijn de vijand. Of ik dat nu ben of de hoogste baas van Shell of de president van de VS maakt niet uit, we moeten allemaal dood. Sterker nog, het maakt blijkbaar niet eens uit of er dan ook moslims sterven. Die doen met het westen mee en zijn dus geen echte moslims en moeten dus ook dood.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_29047393
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:27 schreef Sapientiea het volgende:
Zelfde batch wat een onzin! Wat is de kans dat je een batch bommen maakt waarvan de helft niet afgaat en allemaal ophetzeflde moment. Tenzij ze met vluchtige/instabiele stoffen hebben gewerkt die na twee weken neutraal zijn.....
Zoals bijvoorbeeld zelfgemaakte explosieven? En de mengsels hoeven niet meteen neutraal te zijn maar als de balans ook maar een klein beetje verstoord is, dan kan het al zijn dat je rookbommen over houdt in plaats van boembommen.

Het komt niet heel ongeloofwaardig over op mij.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:09:50 #186
6941 APK
Factual, I think.
pi_29048827
Ik krijg van die spionage-thriller beelden als ik lees dat die man vanmiddag met 5 kogels is doodgeschoten door een groot aantal 'agenten' in burger.

Het was blijkbaar niet een van de daders gisteren. Misschien een infiltrant die ziet wat MI5 met mensen zoals hij aan het doen is en met het spelletje wil stoppen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:40:55 #187
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_29049578
goed. we hebben Tavistock maar dat is niet het enigste opmerkelijke op de foto .

naast de opgeblazen bus zien we een bestelbusje staan van Kingstar. drie maal raden waar zij zich mee bezig houden

http://www.kingstar.co.uk/controlled-demolition.html
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_29050005
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:40 schreef Fonkmeistah het volgende:
goed. we hebben Tavistock maar dat is niet het enigste opmerkelijke op de foto .

[afbeelding]

naast de opgeblazen bus zien we een bestelbusje staan van Kingstar. drie maal raden waar zij zich mee bezig houden

Vind nu niet echt dat het logo op het busje overeenkomt met
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:04:49 #189
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29052539
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 21:01 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[afbeelding]
Dat is natuurlijk wel zo, maar onze NWO profeten kennende gaan ze nu weer beweren dat je gecontroleerd wordt door de overheid omdat je niet vatbaar bent voor hun propaganda. Daarnaast is het natuurlijk zo dat een controled-demolitions bedrijf natuurlijk niet tijdens een aanslag zelf zijn eigen logo overal gaat spammen. Pure logica wint het van voer voor zielenknijpers. [14.gif]
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 23:11:00 #190
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29052730
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:09 schreef APK het volgende:
Ik krijg van die spionage-thriller beelden
Ik krijg beelden van rook. Zoveel rook dat niemand straks meer een touw aan vast kan knopen wat er zich allemaal heeft afgespeeld in Londen in juli 2005.

Enige wat al blijven hangen is "terroristen" en "Al Qaeda" en "Islam". Dat kan het publiek tenminste overzien en wordt hun bovendien in hapklare brokjes opgevoerd door de MSM en regeringen. Men kan er eigenlijk ook niks aan doen, de massa heeft gewoon geen schijn van kans tegen het bombardement van brainwash-propaganda wat over hun wordt uitgestort. Men zou eigenlijk de TV het raam uit moeten flikkeren uit zelfbescherming.

Maar dat doen we niet en dus vragen, nee eisen we straks uit onszelf massaal om nog meer 'veiligheidsmaatregelen'. They hate us for our freedoms tenslotte.
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2005 @ 23:18:29 #191
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29052941
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 21:01 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[afbeelding]

Weet niet. Het is opvallend, maar ik zou verder niet weten wat ervan te maken. De hele foto is vreemd.

[ Bericht 3% gewijzigd door NorthernStar op 22-07-2005 23:28:32 ]
pi_29056229
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:40 schreef Fonkmeistah het volgende:

[afbeelding]

Als ik op hun site kijk krijg ik het idee dat zij juist geen explosieven gebruiken bij het afbreken van gebouwen
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  zaterdag 23 juli 2005 @ 02:03:22 #193
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_29056275
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:18 schreef NorthernStar het volgende:
Weet niet. Het is opvallend, maar ik zou verder niet weten wat ervan te maken. De hele foto is vreemd.
De foto is niet zo vreemd eigenlijk , wat er gebeurd des te meer..
wie zijn die mensen in die bus ? , ramptoeristen of passagiers ?.
hoe zit het met die vele liters aangekochte parfum om napalm bommen te maken, waar is het vuur op de foto ? de rook ? de brand en schroeiplekken ? het geblakerde staal ?, de brandwonden ? verkoolde lichamen.
allerlei verschijnselen die je toch zou verwachten bij het gebruik van napalm
  zaterdag 23 juli 2005 @ 02:25:22 #194
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29056441
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja toen was het nog helemaal 'het wereldwijde terreurnetwerk Al Qaeda'.

Met nieuwe aanslagen zoals in Bali en Madrid werd dat langzaam omgevormd in "groepen gelieerd aan het terreurnetwerk van Osama Bin Laden, Al Qaeda".

En nu zelfs dat niet meer te verkopen is geeft men er weer een nieuwe draai aan:

"Al Qaeda is not an organization. Al Qaeda is a way of working." Tony Blair bron

Met andere woorden, men kan nu alles en iedereen bestempelen als 'Al Qaeda'.

Al Qaeda is een sprookje. Een voor het westerse publiek gecreeerde imaginaire vijand. Vier jaar lang de Nemesis van het vrije westen terwijl de halve pers de naam niet eens goed kon spellen. En nog vaak niet. Enige doel was en is het bespelen van de publieke opinie, de massa op een lijn en achter het beleid van de machthebbers houden.

De Amerikaanse overheid was de eerste die de naam gebruikte, ver voor Osama zelf of wie dan ook het ooit in de mond genomen had. Waarschijnlijk is het afkomstig van een CIA lijst met namen van Mujahideen strijders in Afganistan en omstreken, een database, oftewel een 'Al Qaeda'.
In ieder geval heeft de naam in het Arabisch een dubbelzinnige betekenis want het kan ook 'het toilet' betekenen. Niet iets wat je zou kiezen als stoere naam voor je strijdgroep imo.

En Osama zelf? What ever happened to Bin?
Serieus!?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 04:33:49 #195
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29056913
Scotland Yard urged anyone who knew where the suspects were to call 999*,
or if they could identify any of the men to call the anti-terrorist hotline on 0800 789 321*.
*666
*9-3=6 8-2=6 7-1 =6 ...
Toevallig dat het allemaal wel verdacht veel in de buurt van triple six komt ?
Zowel omgedraaid, als van elkaar afgetrokken....?
http://news.bbc.co.uk/1/s(...)_suspects/html/4.stm

Maaruh ik ga weer ff verder met ander nieuws doorspitten/////

*** Dit is dus als een *luchtig* grapje bedoelt ****

[ Bericht 11% gewijzigd door Tiesemans op 23-07-2005 22:07:09 ]
  zaterdag 23 juli 2005 @ 04:55:17 #196
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29056952
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:19 schreef bmxbinkie het volgende:
Sorry dat ik deze reuze interesante discussie onderbreek maar ik heb even een aantekening bij deze quote van Nothernstar.
[..]

Nou geloof ik best dat er organisaties als deze bestaan, maar niet dat ze in 1947 worden opgericht en al een belangrijke rol in de 2e wereldoorlog hebben gespeeld. Wel zou de betrokkenheid van deze organisatie mogelijk kunnen verklaren hoe engelse jongens "die nooit over politiek praten" dit soort acties kunnen uitvoeren.
En wat als nu is blijkt dat die op Harvard opgestarte psychologie kliniek al de naam van Tavistock droeg.
Er staat namelijk dat Tavistock directeur werd van "Tavistock" in 32, en vervolgens in 33 die specifieke kliniek opstarte met hulp van en op Harvard (dus zeker niet onafhankelijk.)
Dus als ie vervolgens in 47 het Tavistock instituut opricht welk wel een onafhankelijk,
en niet op winst gebasseerd doel nastreeft (iets anders dan kliniek de kliniek getuige de uitleg)
zou dat dan niet mogelijk de beargumentering zijn welk niet duidelijk word bij een eerste oog opslag ?
mr Tavistock, getuige het geen gequote is doormiddel van het gegeven tekst gedeelte,
doet de ervaringen, die mr Tavistock later gebruikt voor z'n overheden bedienende instituut,
op ten tijden van de Tweede Wereldoorlog, doormiddel van het opzetten van campagnes met doel de amerikanen op te stoken tegenover Nazi Duitsland.

Kortom het kan aan mij liggen en hoe ik met engelse grammatica om ga,
maar het lijkt mij zo dat Northenstar niet zonder meer iets heeft gepost wat gegarandeerd als fictief gelezen dient te worden, aangezien er nog onduidelijkheid blijft, is nader onderzoek door NorthenStar danook gewenst.
Dus zeker wel bedankt BMXBINKIE voor de scherpe waarneming.
Die zijn van ons allen nodig in deze zware tijden mede doorspekt van de list en bedrog.

Gegroet.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 05:01:50 #197
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29056963
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Zoals het daar staat is het verwarrend ja. Het Tavistock Institute kwam voort uit de Tavistock Clinic die al in 1920 was opgericht. De kliniek begon met het onderzoeken van getraumatiseerde soldaten, shellshock, ed. Wikipedia

Het instituut was een uitloper of een vervolg op de kliniek. Travistock is iig een beruchte naam in de wereld van mind control, terreur en massa psychologie.
Had deze reply dus nog niet gelezen, aangezien ik per post al naar beneden lezende werk
  zaterdag 23 juli 2005 @ 05:03:05 #198
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29056968
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:09 schreef APK het volgende:
Ik krijg van die spionage-thriller beelden als ik lees dat die man vanmiddag met 5 kogels is doodgeschoten door een groot aantal 'agenten' in burger.

Het was blijkbaar niet een van de daders gisteren. Misschien een infiltrant die ziet wat MI5 met mensen zoals hij aan het doen is en met het spelletje wil stoppen?
Mij gedachte was precies hetzelfde.
Tom Clancy Ten TOP.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 05:08:00 #199
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29056977
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:11 schreef NorthernStar het volgende:
They hate us for our freedoms tenslotte. (and with "they" especially the N.W.O.)
(and with "they" especially the N.W.O. I might add.)
No further comments at this time..
Just respect for those who died thanks to lies and deceit.

Ps zou Kingstar niet ook zoiets als het laten instorten van bijv een wolkenkrabber voor elkaar kunnen krijgen, laat staan 2 torens, + 1 extra gebouw verderop ?
Of hebben ze "toevallig" en Amerikaanse zustermaatschappij ?

[ Bericht 17% gewijzigd door Tiesemans op 23-07-2005 05:26:18 ]
  zaterdag 23 juli 2005 @ 05:12:10 #200
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29056988
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 02:03 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

De foto is niet zo vreemd eigenlijk , wat er gebeurd des te meer..
wie zijn die mensen in die bus ? , ramptoeristen of passagiers ?.
hoe zit het met die vele liters aangekochte parfum om napalm bommen te maken, waar is het vuur op de foto ? de rook ? de brand en schroeiplekken ? het geblakerde staal ?, de brandwonden ? verkoolde lichamen.
allerlei verschijnselen die je toch zou verwachten bij het gebruik van napalm
Juist juist juist....
Mensen wat zijn we scherp !
  zaterdag 23 juli 2005 @ 05:18:49 #201
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29057005
quote:

Met nieuwe aanslagen zoals in Bali en Madrid werd dat langzaam omgevormd in "groepen gelieerd aan het terreurnetwerk van Osama Bin Laden, Al Qaeda".

En nu zelfs dat niet meer te verkopen is geeft men er weer een nieuwe draai aan:

"Al Qaeda is not an organization. Al Qaeda is a way of working."

Tony Blair bron

Al Qaeda is een sprookje.
Een voor het westerse publiek gecreeerde imaginaire vijand.
Vier jaar lang de Nemesis van het vrije westen terwijl de halve pers de naam niet eens goed kon spellen.
En nog vaak niet.
Enige doel was en is het bespelen van de publieke opinie, de massa op een lijn en achter het beleid van de machthebbers houden.

De Amerikaanse overheid was de eerste die de naam gebruikte, ver voor Osama zelf of wie dan ook het ooit in de mond genomen had.
Waarschijnlijk is het afkomstig van een CIA lijst met namen van Mujahideen strijders in Afganistan en omstreken, een database, oftewel een 'Al Qaeda'.
In ieder geval heeft de naam in het Arabisch een dubbelzinnige betekenis want het kan ook 'het toilet' betekenen.
Niet iets wat je zou kiezen als stoere naam voor je strijdgroep imo.

quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 02:25 schreef Yildiz het volgende:
Serieus!?
Juistem, al is de leugen nog zo snel de waarheid (Here God, geloof ik) achterhaald haar wel.
En zie hoe de leugenaar, welk Tony Bla(a)ir is, tot een ordinaire verdraaier van de waarheid is verworden.
Here God zij dank dat ik dit mocht lezen zeg....
Zulke tekenen komen slechts mondjesmaat voor, en ik mag er een aanschouwen, alsmede jullie.
Wat een zegen, vele mensen zouden er spontaan overheen gelezen zijn,
last hebbende van de angst die hun geest belaagd.
pi_29057342
quote:

"Al Qaeda is not an organization. Al Qaeda is a way of working." Tony Blair bron

Al Qaeda is een sprookje. Een voor het westerse publiek gecreeerde imaginaire vijand. Vier jaar lang de Nemesis van het vrije westen terwijl de halve pers de naam niet eens goed kon spellen. En nog vaak niet. Enige doel was en is het bespelen van de publieke opinie, de massa op een lijn en achter het beleid van de machthebbers houden.

De Amerikaanse overheid was de eerste die de naam gebruikte, ver voor Osama zelf of wie dan ook het ooit in de mond genomen had. Waarschijnlijk is het afkomstig van een CIA lijst met namen van Mujahideen strijders in Afganistan en omstreken, een database, oftewel een 'Al Qaeda'.
In ieder geval heeft de naam in het Arabisch een dubbelzinnige betekenis want het kan ook 'het toilet' betekenen. Niet iets wat je zou kiezen als stoere naam voor je strijdgroep imo.

De politiestaat met integrale controle die al in zoveel toekomstscenarios voorspeld is, komt zo steeds dichterbij.
Zolang we blijven hangen in het polaire model van 'wij' tegen 'zij'.
Een fundamentele verandering op wereldniveau is imo het enige alternatief.
pi_29057386
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 04:33 schreef Tiesemans het volgende:
Scotland Yard urged anyone who knew where the suspects were to call 999*,
or if they could identify any of the men to call the anti-terrorist hotline on 0800 789 321*.
*666
*9-3=6 8-2=6 7-1 =6 ...
Toevallig dat het allemaal wel verdacht veel in de buurt van triple six komt ?
Zowel omgedraaid, als van elkaar afgetrokken....?
http://news.bbc.co.uk/1/s(...)_suspects/html/4.stm

Maaruh ik ga weer ff verder met ander nieuws doorspitten/////
Ja natuurlijk, haal er de getallen maar weer bij

Die bommen zijn verrekt concreet, de haat bij die mensen ook, evenals de oorzaken achter die haat.
Maatschappelijke ellende, armoede en onrecht brengen mensen tot dit soort dingen.
Geregisseerd door de heren politici in het westen, waar het godsdienstfanatisme in het oosten een antwoord op is. Want dat is zo ongeveer het enige gebied waar ze nog heen kunnen: hun eigen religie.

En daar hebben ze óók hun eigen tiesemansen, die op houtje-touwtje wijze de mensen mobiliseren tegen de demonen van het westen middels dergelijke semi-religieuze analyses, een vermeniging van de eigen religieuze inzichten en de eigen angst en onvrede.

Als we nou eens eerst gaan luisteren wat er aan de hand is. En dat op ieder niveau.
Wat het nieuws betreft: feitelijk blijven, ogen open houden, je gezonde verstand laten spreken, niet zomaar alles geloven.
Wat de achtergronden betreft: neem ook de situatie van die mensen mee. Jonge mannen en vrouwen, waarom doen ze dat? Waarom blazen ze zichzelf op? Zoiets doe je echt niet zomaar hoor...

Mail ontvangen, reactie volgt, ben nu ff weg
pi_29057451
Maw: de mensen die dit doen, zijn geen duivels, ondanks je 666-analyses. Het zijn mensen die door de uitzichtloosheid en onrechtvaardigheid gevoelig waren voor brainwashing door mensen die redeneren zoals jij dat ook vaak doet: praten over de énige waarheid, die boven het leven zelf staat, waar je zelf als individu aan ondergeschikt bent, en waar je je als individu aan op te offeren hebt.

Zoals jij over de christelijk god en de christelijke waarheid praat, hebben zij het over hun allah. En beiden menen ze het gelijk aan hun kant te hebben.
Het moslim-fundamentalisme verschilt in niets van het christen-fundamentalisme als het op onverdraagzaamheid en brainwash aankomt.

De ellende komt niet door 666-complotten, maar door tiesemans-achtig geblaat van moslim-fundamentalisten.
Die op hun beurt wellicht aardig gemanipuleerd worden door allerlei politieke krachten, die daardoor aardig overwoekerd beginnen te raken.

Tiesemans, jou verwijjt ik niets persoonlijk. Het gaat hier om de manier van communiceren zo niet opdringen van een wereldbeeld.
pi_29059164
quote:
Tiesemans, jou verwijjt ik niets persoonlijk. Het gaat hier om de manier van communiceren zo niet opdringen van een wereldbeeld.
er wordt ons nu langzaam maar zeker een wereldbeeld opgedrongen van... Ooh kijk uit we leven in een gevaarlijke wereld... terroristjes, ...aanslagen kunnen in elk land gebeuren,... zij zitten overal.
er kan maar op een manier tegen worden opgetreden namelijk iedereen een chip in je hand zodat we de controle hebben..
oh nee dat is voor later..laten we eerst maar eens iedereen (vanaf 12 jaar) een ID kaart verplichten te kopen, vervolgens bank en ander persoonlijke zaken alleen nog maar digitaal af te werken..acceptgiro's verdwijnen..en aangezien het dan straks een zootje gaat worden omdat er zoveel banken en regeltjes zijn kunnen we dit beter aan één bedrijf overlaten..het bedrijf Lucent ..bijvoorbeeld.
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:07 schreef JoZzephus het volgende:
houdt het bedrijf Lucent in de gaten..

telegraaf van gisteren (vrijdag)
http://telegraaf-i.telegr(...)050722_12/pagina.php
al met al wordt het ons mensen steeds makkelijker gemaakt..willen ze je dus laten geloven..
http://home.wanadoo.nl/henryv/lucid.html
groetekes
pi_29059409
Het is zo vreemd, maar echt waar..... Ik kan me de gedachtenkronkels van een zelfmoordenaar heel goed voorstellen.
Toen ik jong was had ik ook zo mijn leven gegeven voor de vrijheidsstrijd. En de gedachte: wat is dit leven waard als we niks te vreten hebben en als we ook nog onderdrukt worden en geen zelfbeschiking hebben.... nou, die ken ik wel.Heb die wanhoop vaak gezien in de ogen van mensen die geen enkele andere uitweg meer zagen en de risico´s van omkomen in de strijd bewust namen.

Juist als je heel jong en minder genuanceerd denkt. Dan zijn de tegenstellingen scherper. Je ziet dan alles erg zwart/wit. En om je heen zie je mensen lijden aan de situatie waartegen je vecht. Tis iets anders dan hangjongeren die een lantaarnpaal kapot trappen.
Ik ken dat niet vanuit geloofsovertuiging maar vanuit politieke overtuiging. Dat geloofsding...... tis een houwvast in een onzekere wereld.
En juist als we jong zijn hebben we de neiging om ons gedwongen te voelen om een kant te kiezen. Overheden dwingen ons ook om dat te doen. Uitspraken van wereld `leiders` als:If you´re not with us, you´re against us zijn levensgevaarlijk en schandalig.

Ik denk dat ook kritisch kijken naar je eigen samenleving, en niet heel arrogant alles maar voor geweldig aannemen, ook zou bijdragen aan enige saamhorigheid in de wereld. Geen tolerantie maar acceptatie. Van zienswijzen en religie. Dat kan ieder mens voor zichzelf in zijn leven inbouwen.
En dan niet zeggen: maar zij dan. Dat is weer dat wij/zij denken.
Het is net wat Iteejer zegt: werk niet mee aan de polarisatie.

Niet op wereldniveau en niet op persoonlijk niveau. Begin bij jezelf.

Dit soort aanslagen komen idd meestal voort uit een diepe wanhoop. Stel je dat voor. Praat het niet goed maar stel het je voor.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_29060012
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:58 schreef nokwanda het volgende:
Het is zo vreemd, maar echt waar..... Ik kan me de gedachtenkronkels van een zelfmoordenaar heel goed voorstellen.
ik niet..wat schiet je ermee op? ben je dood en dan? doelen bereikt? of doen ze het vanwege de geile maagdjes die zitten te wachten in de hemel..triest eigenlijk..
quote:
Geen tolerantie maar acceptatie. Van zienswijzen en religie. Dat kan ieder mens voor zichzelf in zijn leven inbouwen.
acceptatie vind ik best..zolang het mij maar niet wordt opgedrongen..
en dat is wat er gebeurd
quote:
Het is net wat Iteejer zegt: werk niet mee aan de polarisatie.
wat dacht je van "wakker schudden?
mensen bewust maken dat zij ergens heen worden geleid..de afgrond of zo..
quote:
Dit soort aanslagen komen idd meestal voort uit een diepe wanhoop. Stel je dat voor. Praat het niet goed maar stel het je voor.
geloof maar wat je wilt dat het wanhopige mensen zijn die het doen..dat gebeurt ook heus wel op kleine schaal.
dit soort aanslagen is een inside job..Blair weet hoe het zit.
ik zag de reactie op zijn gezicht toen hij voor het eerst hoorde over de aanslagen in de metro's
hij wist dat het ging gebeuren...ik zag het aan zijn blik..
maar ja, iemand anders zal denken...arme man, wat er allemaal in zijn geliefde engeland gebeurt..schande..
pi_29060251
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:26 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

ik niet..wat schiet je ermee op? ben je dood en dan? doelen bereikt? of doen ze het vanwege de geile maagdjes die zitten te wachten in de hemel..triest eigenlijk..
[..]

acceptatie vind ik best..zolang het mij maar niet wordt opgedrongen..
en dat is wat er gebeurd
[..]

wat dacht je van "wakker schudden?
mensen bewust maken dat zij ergens heen worden geleid..de afgrond of zo..
[..]

geloof maar wat je wilt dat het wanhopige mensen zijn die het doen..dat gebeurt ook heus wel op kleine schaal.
dit soort aanslagen is een inside job..Blair weet hoe het zit.
ik zag de reactie op zijn gezicht toen hij voor het eerst hoorde over de aanslagen in de metro's
hij wist dat het ging gebeuren...ik zag het aan zijn blik..
maar ja, iemand anders zal denken...arme man, wat er allemaal in zijn geliefde engeland gebeurt..schande..
Sorry.... het juist quoten lukt me nooit dus ik reageer punt voor punt.

Dan ben je dood. Juist... en waarvoor eigenlijk? Zo denk ik er nu ook over. En zoals ik al schreef; niet vanuit religieus oogpunt maar vanuit een politiek oogpunt heb ik ermee te maken gehad. Mensen die een guerillastrijd aangingen. Die als voer voor de kogels ingezet werden en daar meer dan bereid toe waren. Een gezamelijk doel hadden om een regering omver te werpen die de belangen van de meerderheid niet alleen met voeten trad maar ook de kwaliteit van leven zodanig aantastte dat men het leven niet meer waardig vond. Niet om die maagden. Het waren geen religieuze fanaten. Ik ook niet. Maar ik ken dat gevoel van machteloosheid en uitzichtloosheid en woede waarin je bereid bent vanalles te doen to push your point.

Acceptatie van alles waar bombers tegen zijn wordt je ook opgedrongen door de Romeins/christelijke maatschappij waarin we leven. Vaak zonder dat mensen er erg in hebben. Dan is het,imo, niet zo slecht om je een ander leven en een andere zienswijze voor te stellen. Niet om het ermee eens te moeten zijn, maar puur voor het inlevingsvermogen. Stel jezelf in de situatie en het leven van de ander. Zie waar de verschillen en overeenkomsten zouden liggen. En realiseer je dat het oordeel makkelijk is als je eigen omstandigheden anders zijn.

Wakkerschudden.... juist. Dat bedoel ik net zo goed.

In dit geval kan het evengoed een inside job zijn, zoals je zegt.
Het kan ook een rechtstreekse manipulatie zijn van mensen waarvan de big boys weten dat ze iets geks zullen uithalen. Wanhopigen zijn makkelijk te manipuleren, hoor. Of onderlinge afspraken. Zoals huurmoordenaars zodat bepaalde handen schoon blijven. Het maakt niet uit. Het komt op hetzelfde neer. Welk vergif het ook is..... het doet zijn werk.
En het gebeurt niet alleen in Engeland maar heeft zijn weerslag op heel Europa. En daarmee op een groter deel van de wereld. Al was het maar door de gecreeerde angst.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_29060916
quote:
Sorry.... het juist quoten lukt me nooit dus ik reageer punt voor punt.
gewoon de zin die je wilt quoten tussen de q's incl.de haakjes en streepje zoals hieronder...
[e] zin die je wilt quoten [/e]
er staat wel een e maar moet een q zijn anders kan ik het niet laten zien op deze manier.
voor de rest ben ik het met je post eens nokwanda ..
ik moet jammergenoeg nu weg en ben morgen pas terug.
groet.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 19:22:10 #210
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29068554
in engeland is winston churchill ook weer heel erg in , vreemd is het niet , dikke facist dat het was
past wel mooi in de/het huidige realiteit/climaat
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_29070173
ik vind het zo vreselijk...dat we aanslag na aanslag kunnen gaan verwachten om eindelijk o.a. dat ene doel te bereiken:
quote:
er wordt ons nu langzaam maar zeker een wereldbeeld opgedrongen van... Ooh kijk uit we leven in een gevaarlijke wereld... terroristjes, ...aanslagen kunnen in elk land gebeuren,... zij zitten overal.
er kan maar op een manier tegen worden opgetreden namelijk iedereen een chip in je hand zodat we de controle hebben..
oh nee dat is voor later..laten we eerst maar eens iedereen (vanaf 12 jaar) een ID kaart verplichten te kopen, vervolgens bank en ander persoonlijke zaken alleen nog maar digitaal af te werken..acceptgiro's verdwijnen..en aangezien het dan straks een zootje gaat worden omdat er zoveel banken en regeltjes zijn kunnen we dit beter aan één bedrijf overlaten..het bedrijf Lucent ..bijvoorbeeld.
dit laten we onszelf op den duur toch niet aandoen?
  † In Memoriam † zaterdag 23 juli 2005 @ 20:46:09 #212
21290 NorthernStar
Insurgent
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:05:10 #213
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29071770
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 09:22 schreef iteejer het volgende:
Het zijn mensen die door de uitzichtloosheid en onrechtvaardigheid gevoelig waren voor brainwashing door mensen die redeneren zoals jij dat ook vaak doet:
praten over de énige waarheid, die boven het leven zelf staat, waar je zelf als individu aan ondergeschikt bent, en waar je je als individu aan op te offeren hebt.

Zoals jij over de christelijk god en de christelijke waarheid praat, hebben zij het over hun allah. En beiden menen ze het gelijk aan hun kant te hebben.

De ellende komt niet door 666-complotten, maar door tiesemans-achtig geblaat van moslim-fundamentalisten.
Die op hun beurt wellicht aardig gemanipuleerd worden door allerlei politieke krachten, die daardoor aardig overwoekerd beginnen te raken.

Tiesemans, jou verwijjt ik niets persoonlijk.
Het gaat hier om de manier van communiceren zo niet opdringen van een wereldbeeld.
Ties leest en kan alleen maar denken aan wat Heere Jezus zegt :

Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen; indien zij mijn woord bewaard hebben,
zij zullen ook het uwe bewaren.
Maar dit alles zullen zij u aandoen om mijn naam, want zij kennen Hem niet, die Mij gezonden heeft.
Indien Ik niet gekomen was en tot hen gesproken had, zij zouden geen zonde hebben,
maar nu hebben zij geen voorwendsel voor hun zonde.

Ties heeft geen verwijten tegenover Iteejer, maar voor een Christen welk genade en vergeving zéér hoog in het vaandel heeft staan is gelijk gezet worden met extremistische moslim geestelijken wel een pijnlijk verwijt, aangezien deze van alle gaven God's geen vrucht willen dragen, en slechts verblind zijn door het zwaard en het vuur jegens de ongelovigen.
Daarom als gij wat ik u zend als geblaat bestempel weet dan dat Here Jezus gezegd heeft :

Johannes 15:9-17

Gelijk de Vader Mij heeft liefgehad, heb ook Ik u liefgehad; blijft in mijn liefde.
Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in mijn liefde blijven, gelijk Ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde.
Dit heb Ik tot u gesproken, opdat mijn blijdschap in u zij en uw blijdschap vervuld worde.
Dit is mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijk Ik u heb liefgehad.
Niemand heeft grotere liefde, dan dat hij zijn leven inzet voor zijn vrienden.
Gij zijt mijn vrienden, indien gij doet, wat Ik u gebied.
Ik noem u niet meer slaven, want de slaaf weet niet, wat zijn heer doet; maar u heb Ik vrienden genoemd, omdat Ik alles,
wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend gemaakt.
Niet gij hebt Mij, maar Ik heb u uitgekozen en u aangewezen, opdat gij zoudt heengaan en vrucht dragen en uw vrucht zou blijven,
opdat de Vader u alles geve, wat gij Hem bidt in mijn naam.
Dit gebied Ik u, dat gij elkander liefhebt.

Van bovenstaande gegeven heeft dus de gemiddelde "gelovige" extremist geen kaas gegeten blijkens de situatie in de wereld heden ten dage.
quote:
"Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zeide tot hen: Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar."
pi_29073169
Ook deze reactie van je gaat over je geloof, en niet over het onderwerp zelf. Ook de kern van mijn post, nl dat fundamentalistische visies die de mens en zijn leven als ondergeschikt aan een godsdienst maken primair verantwoordelijk zijn voor dit soort excessen, komt in je reply niet aan de orde.
Maar om hier op door te blijven gaan is eveneens offtopic. Als je dat wil kun je er een apart topic over openen, maar niet hier.
pi_29073420
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:05 schreef Tiesemans het volgende:
Ties heeft geen verwijten tegenover Iteejer, maar voor een Christen welk genade en vergeving zéér hoog in het vaandel heeft staan is gelijk gezet worden met extremistische moslim geestelijken wel een pijnlijk verwijt, aangezien deze van alle gaven God's geen vrucht willen dragen, en slechts verblind zijn door het zwaard en het vuur jegens de ongelovigen.
Wss wel cliché maar die genadevolle en vergevingsgezinde christenen hebben ook massaal het woord van de heer verspreid met vuur en zwaard ...
En dit heeft niets met geloof te maken, wel met een andere religie, die van geld & macht.
En sorry maar ik blijf het fokking boring vinden om bijbelteksten in een Aanslagen Londen-topic te lezen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_29073560
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:33 schreef UncleScorp het volgende:
En sorry maar ik blijf het fokking boring vinden om bijbelteksten in een Aanslagen Londen-topic te lezen ...
Daar moet ook echt een einde aan komen. Citaten zijn geen argumenten, als dit zo door blijft gaan heb ik geen andere keus dan ze te verwijderen.
pi_29073849
ff nog wat info aanvullen ...

22/07 Verdachte neergeschoten in metrostation

De politie heeft vrijdag op het Londense metrostation Stockwell een verdachte neergeschoten. Volgens een getuige is de man, die werd omschreven als een Zuid-Aziaat, dood. Het Britse persbureau PA meldde dat het station, in het zuiden van Londen, is ontruimd.
Andere getuigen zeiden dat de man achternagezeten door de politie een trein inrende, struikelde en werd neergeschoten. "We zaten in de metro en toen hoorden we ineens iemand zeggen: "Stap uit, stap uit", zei een passagier, Briony Coetsee.
De Abu Hafs al Masri Brigades eisten vrijdag op een website de verantwoordelijkheid op voor de nieuwe aanslagen op het Londense openbaar vervoer. De aan Al-Qaida gelieerde groep eiste eerder ook de verantwoordelijkheid op voor de aanslagen van 7 juli. De authenticiteit van geen van beide claims is na te gaan, maar de directeur van het Centrum voor Defensieonderzoek van het Londense King's College, Michael Clarke, sprak voor de Britse radio het vermoeden uit dat de aanslagen van donderdag, waarbij niemand gewond raakte, na-aperij waren.
Hij noemde de aanslagen "zeer amateuristisch" en zei niet te geloven dat "het netwerk" dat de aanslagen van 7 juli pleegde erachter zit. De aanslagen van 7 juli, die evenals die van donderdag drie metrotreinen en een bus tot doelwit hadden, kostten het leven aan 56 mensen, onder wie de vier daders.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)2-8732-7BAD45370F2F}

22/07 Verdachte opgepakt bij huiszoeking in Londen

De Britse politie heeft vrijdagnamiddag een terreurverdachte opgepakt bij een huiszoeking in Stockwell, in het zuiden van Londen. Dat bevestigde een woordvoerder van Scotland Yard.
De arrestatie komt daags na de nieuwe aanslagen in de Britse hoofdstad. In een metrostation in de buurt van Stockwell was donderdag het ontstekingsmechanisme van een springtuig afgegaan.
Het zou echter niet gaan om een van de vier verdachten van wie de politie vrijdag een foto vrijgaf, zo meldt de Britse zender BBC.
Bij het metrostation van Stockwell zelf werd vrijdagmorgen een man neergeschoten die "rechtstreeks gelinkt was aan het onderzoek", zo stelde het hoofd van de Britse politie vrijdag.
Vrijdagnamiddag vond er ook in het westen van Londen, in Harrow Road, een huiszoeking plaats. Daarbij werd evenwel niemand opgepakt.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)4-B817-417B5B3BE83E}

23/07 Tweede man aangehouden na explosies Londen

In Stockwell (Zuid-Londen) is een tweede man aangehouden in het het onderzoek naar de 'mislukte' aanslagen van donderdag. Dat is zaterdag door Scotland Yard meegedeeld.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)1-910E-AAA5AB28E3DA}
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 23:53:51 #218
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29073949
quote:
Wss wel cliché maar die genadevolle en vergevingsgezinde christenen hebben ook massaal het woord van de heer verspreid met vuur en zwaard ...
Een waarlijk Christen dood niet. (PUNT)
quote:

En dit heeft niets met geloof te maken, wel met een andere religie, die van geld & macht.
Jou voorbeeld heeft idd niks met waarlijk geloof te maken, idd wel met een andere religie namelijk die van geld en macht. Dat heb je goed gezien ja.
En sorry dat je het fokkin boring vind om aangehaalde bijbelteksten voor je kiezen te krijgen.
Want ik probeer ermee duidelijk maak dat ik niks maar danook niks op heb met fanatisme waarvan ik notabene beschuldigd word door de "mod" van dit forum, die zogenaamd niet aan "labeltjes" doet.
En ondanks dus de vele vooroordelen ben ik geenzinds van plan om te buigen zonder inhoudelijke rede.
Want voor pressie die voortkomt uit mogelijke onbehouwen ongeduldig, welk jegens iemand geuit word, die nou eenmaal niet zelf, maar met behulp van God's woord z'n mening uiteenzet.
Zal ik nimmer buigen, Here God is m'n getuige !

Kortom Uncle Scorp stoken doe je maar in je eigen openhaard
Mensen die stiekem gedrag en ongegronde streken leveren, oogsten bitter weinig.
Dat behoor jij, met jou meer dan voldoende intelligentie, toch te begrijpen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tiesemans op 24-07-2005 00:57:20 ]
pi_29074001
Police: Brazilian shot not tied to bombs

LONDON, England (CNN) -- Police say the man they shot dead at a London Underground station was a Brazilian national "not connected" with this week's attempted bombings on the city's transit system.

London police identified the man as 27-year-old Jean Charles de Menezes.

"For somebody to lose their life in such circumstances is a tragedy and one that the Metropolitan Police Service regrets," the police statement said Saturday.

During a news conference following Friday's shooting, Metropolitan Police Commissioner Ian Blair said "this shooting is directly linked to the ongoing and expanding anti-terrorist operation."

Despite the apparent setback, Blair said Saturday he was pleased with the probe and the work that investigators are doing.

"I think the Metropolitan Police [are] performing absolutely outstandingly, and I'm very proud of them," he said.

De Menezes on Friday left a south London apartment building that had been under surveillance as part of the investigation into the attempted bombings Thursday.

Officers followed him to the Stockwell Underground station. The man's "clothing and suspicious behavior at the station added to their suspicions," a police statement said.

He challenged police and refused to obey orders before he was shot and killed Friday morning, Blair said Friday.

A witness to the shooting, Mark Whitby, said he was sitting on the train when "I heard a lot of shouting."

"I saw a chap run on to the train," Whitby said. "He was running so fast he half sort of tripped. He was being pursued by three guys. One had a black handgun in his hand."

"As he sort of went down, two of them sort of dropped on to him to hold him down, and the other one fired. I heard five shots."

Meanwhile, police said Saturday that a second suspect had been arrested in connection with the attempted bombings.

The man was arrested in Stockwell on Friday night by anti-terrorism officers, police said.

The first arrest came Friday in the same neighborhood.

Police said the two detained men, who have not been identified, were to be questioned Saturday.

The arrests came after police released images of four men caught on closed-circuit television at sites where and around the time the attacks were attempted.

On Saturday evening, police mounted an armed raid in South London near the Oval Underground station, where one of the attacks took place Thursday. Police said no arrests were made in the raid.

Friday's shooting is a rarity in London, where police generally are not armed except for special response units.

The latest attacks came two weeks to the day 52 people were killed in four bombings targeting the city's mass transit.

As in the July 7 attacks, three subway trains and a double-decker bus were attacked, but in Thursday's case, the four homemade bombs stuffed in backpacks only "partially detonated," said Assistant Police Commissioner Andy Hayman.

http://www.cnn.com/2005/WORLD/europe/07/23/london.tube/index.html
  Admin zondag 24 juli 2005 @ 00:00:09 #220
2222 crew  iteejer
pi_29074133
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:53 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Ontopic reageren, of niet. Het geloof staat hier niet ter discussie. Wél een gebeurtenis die mede door geloofsfanatisme tot stand is gekomen.
Beschouw dit maar als een laatste waarschuwing: dit is simpelweg niet de plek om te gaan evangeliseren.
pi_29074227
-> feedback
  zondag 24 juli 2005 @ 00:07:34 #222
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29074309
edit iteejer: verder in FB, niet hier.

[ Bericht 49% gewijzigd door iteejer op 24-07-2005 00:12:18 ]
pi_29074442
-idem-
pi_29074561
quote:
Die 'halo' zie ik ook naast die paal staan. Dit is absoluut geen bewijs dat deze daders er niet waren, het zijn zelfs geen vage aanwijzingen, want uit één momentopname kun je moeilijk concluderen dat er niemand liep, wat sowieso al weinig zou zeggen zonder meer informatie, en een 'halo' in een lage kwaliteitsvideo zegt ook helemaal niets.
  zondag 24 juli 2005 @ 01:24:04 #225
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
  zondag 24 juli 2005 @ 03:09:30 #226
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29077532
"I was in tube bomb carriage - and survived"

...

"The policeman said 'mind that hole, that's where the bomb was'. The metal was pushed upwards as if the bomb was underneath the train. They seem to think the bomb was left in a bag, but I don't remember anybody being where the bomb was, or any bag," he said.

...

Bron: Cambridge News
pi_29078562
De media is in deze tijd een zeer machtig wapen.
  † In Memoriam † zondag 24 juli 2005 @ 08:19:42 #228
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29078901
quote:
Op zondag 24 juli 2005 00:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die 'halo' zie ik ook naast die paal staan. Dit is absoluut geen bewijs dat deze daders er niet waren, het zijn zelfs geen vage aanwijzingen, want uit één momentopname kun je moeilijk concluderen dat er niemand liep, wat sowieso al weinig zou zeggen zonder meer informatie, en een 'halo' in een lage kwaliteitsvideo zegt ook helemaal niets.
Zou die blog niet meer bedoeld zijn om mensen aan het denken te zetten? IJdele hoop waarschijnlijk.

Eén CCTV frame, gevonden ID papieren op de plek van de aanslagen, een busje met reserve explosieven (geen koran dit keer?). Dat is tegenwoordig genoeg om het publiek tevreden te stellen.
  zondag 24 juli 2005 @ 08:32:20 #229
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_29078941
ik zit op de eerste nucleare aanslag te wachten om eerlijk te zijn.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_29078972
quote:
Op zondag 24 juli 2005 08:32 schreef Vampier het volgende:
Ik zit er ook op te wachten, want dan gaat het wel spannend worden.....
Maar goed zo'n grote aanslag gaat niet gebeuren.

Stel dat Al Qaeda wel bestaat dan gebeurt het niet, omdat ze weten dat wanneer ze een ranzigbommetje gaan afsteken er radicale westerse vergeldings acties komen en de gevolgen zullen niet te over zien zijn.

Stel dat Al Qaeda niet bestaat dan gebeurt ook geen nucleare aanslag want de mensen die Al Qaeda bedacht hebben weten ook wel dat je al mensen kan bang maken met belgisch vuurwerk(getuige madrid en london)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_29078976
quote:
Op zondag 24 juli 2005 08:32 schreef Vampier het volgende:
What Is the Plan If There's Another 9/11?

According to Philip Giraldi, writing in the new issue (not online) of the American Conservative, it's to nuke Iran:

The Pentagon, acting under instructions from Vice President Dick Cheney's office, has tasked the United States Strategic Command (STRATCOM) with drawing up a contingency plan to be employed in response to another 9/11-type terrorist attack on the United States. The plan includes a large-scale air assault on Iran employing both conventional and tactical nuclear weapons. Within Iran there are more than 450 major strategic targets, including numerous suspected nuclear-weapons-program development sites. Many of the targets are hardened or are deep underground and could not be taken out by conventional weapons, hence the nuclear option. As in the case of Iraq, the response is not conditional on Iran actually being involved in the act of terrorism directed against the United States. Several senior Air Force officers involved in the planning are reportedly appalled at the implications of what they are doing--that Iran is being set up for an unprovoked nuclear attack--but no one is prepared to damage his career by posing any objections.

Umm, could the Emm Ess Emm pick this up? Especially considering that several of the hardened suspected nuclear-weapons-program development sites are in the middle of Tehran? So does this mean we are going to nuke the capital of Iran? And in this case would we parachute in exiles to run the place afterward, or attempt a colonial administration? What effect would the radioactive fallout have on our decision?

I mean, surely the NYT and WaPo can find a lede here: "US has plan to nuke Tehran if another 9/11." Can we get at least a bloody story out of this? Sorry to sound breathless, but the prospect of nuking Tehran is over my breathlessness threshold. As if we needed another reason to hope there's not a terrorist attack on the U.S...

The current issue of TAC also includes a sharp article by Christopher Layne, arguing that, while failure is pretty much a fait accompli in Iraq, there's failure and then there's failure. Getting out sooner, as Layne argues, would make failure less detrimental to America.

http://www.justinlogan.co(...)what_is_the_pla.html
  † In Memoriam † zondag 24 juli 2005 @ 09:11:24 #232
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29079041
Het hangt er imo vanaf of men door wil zetten met Iran. De Neocons hebben al min of meer gekozen voor een alles of niks strategie (het beheersen van het MO en Centraal Azie om van Amerika de dominate macht van de 21ste eeuw te maken). Als ze nu terugtrekken zijn ze slechter af dan toen ze begonnen. Ze moeten eigelijk wel zou je zeggen.

Een 'new Pearl Harbor' zou hun de pretext geven om Iran te nuken. Ze zijn imo zo gek als een gieter dus een nieuwe grote aanslag in de VS en dan nu met biologische, chemische of nucleaire middelen lijkt me echt niet uitgesloten. Maar het hangt van dingen af waar we geen zicht op hebben.

De positie van Iran is, ondanks de moeite er een pariastaat van te maken, in de laatse jaren bijvoorbeeld juist versterkt. En een paar honderdduizend Amerikaanse troepen in Irak lijkt ook weinig indruk te maken in Teheran.

Maar zelf denk ik dat ze desondanks toch door willen zetten. Vanuit hun visie (anders gaat de VS het onderspit delven) moeten ze wel.
pi_29081932
24/07 Mogelijk verband tussen twee series aanslagen in Londen

Scotland Yard onderzoekt een mogelijk verband tussen de aanslagen op 7 juli en die van 21 juli in Londen.
Verschillende daders zouden elkaar ontmoet hebben tijdens een verblijf in Wales waar ze wildwatervaarden. Dat meldden verschillende Britse media zaterdagavond.
Volgens de zondagskrant The Observer heeft de politie in een van de rugzakken, die diende om explosieven te vervoeren, documenten gevonden die daarop zouden wijzen. "De politie denkt dat verschillende mannen die de aanslagen hebben geleid hebben deelgenomen aan raftingactiviteiten in een centrum waar ook Mohammed Sidique Khan en Shehzad Tanweer verbleven, twee zelfmoordenaars van 7 juli", schrijft de krant die bronnen binnen de veiligheidsdiensten citeert.
In een andere zondagskrant News of the World (de versie van The Sun op zondag) verschijnt zondag een foto waarop een raftingboot is afgebeeld met aan boord Mohammed Sidique Khan, Shehzad Tanweer en vijf andere personen van wie de gezichten bedekt zijn.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)D-B8F8-730F03671386}
  zondag 24 juli 2005 @ 12:54:41 #234
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29082024
quote:
Op zondag 24 juli 2005 05:36 schreef Gatts het volgende:
De media is in deze tijd een zeer machtig wapen.
Something to hide, Blair?
User ID: 1578
7/24/2005
4:04 am EDT Blair Slaps D-Notice On 7/7 Story -- Huge Cover-Up In Progress

An old college friend of mine is a journalist for the Daily Mirror in London. Last night he told me that certain aspects of the 7/7 bombings are "out of bounds" to further investigation.

Any mention of the Israeli warning two weeks prior to the attacks is OUT, as is the last minute warning to Netanyahu. UK editors have also been told to run their stories past government censors before disclosing anything to do with the explosives used and the forensic evidence that points toward onboard, pre-placed, C4 military-grade explosives.

Also OUT is any questioning of Blair´s foreknowledge, reporting of the Sheffield bomb threat on July 6, speculation about the integrity of the Luton CCTV video frame, and various other anomalies relating to the non-existent group that claimed responsibility.

Journalists do know that the official story is full of holes and most likely an outright lie. They are not, however, permitted to question the official version of events; nor are they permitted to say or publish anything that hasn´t been vetted by the Home Office.

Thought you´d all like to know ....

Anonymous Coward
7/24/2005
4:15 am EDT Re: Blair Slaps D-Notice On 7/7 Story -- Huge Cover-Up In Progress

We´re used to it. The government did the same thing following the Birmingham pub bombings, after which six (innocent) Irishmen were falsely convicted. Many years later, the truth emerged that MI5 were behind the atrocity.

D-Notices are very common in the UK, ostensibly issued for reasons of "national security", but in reality intended to make the government´s life a lot easier.

Anonymous Coward
7/24/2005
4:25 am EDT Re: Blair Slaps D-Notice On 7/7 Story -- Huge Cover-Up In Progress

Something else I learned last night: Many journalists and ex-journalists have become so fed up with reporting restrictions over the past few years that they´ve turned to writing anonymous blogs. I forgot to ask for examples, but I´ll do that next weekend.

Staff turnover within the UK media is fantastically high -- around 68 percent over a three-year period. Unless you become an in-house groupie or are designated as a "government approved" journalist who is permitted to field "awkward" questions at press briefings, you´ll eventually be looking for work in the PR sector.

This pretty much explains why there is no real reporting in the UK. The BBC is just as bad, if not much worse.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:53:04 #235
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29087919
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 24 juli 2005 @ 19:19:23 #236
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_29091799
Nadat de neocons ons hebben duidelijk gemaakt dat ze je willekeurig kunnen en zullen martelen in guantanamo bay of abu graib , hebben ze met het afknallen van de braziliaan in londen duidelijk gemaakt dat ze je vanaf nu ook gewoon willekeurig kunnen en zullen doodschieten.

Doordat ze met de komst van vrije informatie via internet de controle hebben verloren over de opinie van de bevolking rest hun alleen nog de harde hand om mensen gehoorzaam te houden in hun dictatuur. De neocons zijn eigenlijk neocoms, neo communisten, die willen regeren in soviet
stijl. Geen wonder dat ze voormalige KGBers en Stasi generaals hebben aangesteld om Homeland security op te zetten..

"meer blauw op straat" , indentificatie plicht , kliklijnen, standaard taps op alle vormen van communicatie, preventief fouilleren,
yeah.. het word echt gezellig in Nederland
  zondag 24 juli 2005 @ 19:23:24 #237
6941 APK
Factual, I think.
pi_29091947
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:19 schreef Fonkmeistah het volgende:

Doordat ze met de komst van vrije informatie via internet de controle hebben verloren over de opinie van de bevolking rest hun alleen nog de harde hand om mensen gehoorzaam te houden in hun dictatuur.
Het duurt nog wel een jaar of 5 voor mensen de vrije info kunnen interpreteren denk ik.
De meeste mensen kunnen / willen het niet geloven.
Post jouw bericht eens buiten TRU, je wordt afgefikt.
Vooralsnog lijkt de strategie te werken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 24 juli 2005 @ 20:28:25 #238
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_29094052
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:23 schreef APK het volgende:Het duurt nog wel een jaar of 5 voor mensen de vrije info kunnen interpreteren denk ik.
De meeste mensen kunnen / willen het niet geloven.
Post jouw bericht eens buiten TRU, je wordt afgefikt.

mwoah mijn argumenten zijn wel redelijk vuurbestendig. en normaal gesproken deed ik ook regelmatig buiten tru posten. je word dan inderdaad belaagd door een harde kern van figuren die je eindeloos proberen te vermoeien met cirkel redenaties, ad hominems, en ander nutteloos offtopic gezever, zelfs huilen bij de mods om een ban af te dwingen is ze niet te min. ik post dan ook niet om hun te overtuigen maar om de overige lezers een duwtje in de goede richting te geven. door hun interesse te wekken in het onderwerp waardoor ze beter op gaan letten op wat er gebeurt en zelf bemerken wat wel of niet waar is en zelf gaan zoeken naar meer info.
en het heeft zijn doel bereikt, ik hoef niet meer buiten tru te posten want ik zie steeds meer fokkers in Tru verschijnen die voorheen geen enkele kritiek op het amerikaanse beleid dulde.
en als 1 schaap over de dam is.....
  zondag 24 juli 2005 @ 20:33:29 #239
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29094184
Het is ook niet niets, dat wij toevallig in dit zooitje terecht zijn gekomen, geleidelijk aan, is ons "geluk", en is heel wat anders dan wanneer je wereld plotseling op z'n kop wordt gezet, het zal vast moeilijk te bevatten zijn voor een buitenstaander die alleen maar zit te zappen tussen de diverse commerciele zenders vol Happy, Happy, Joy, Joy & Hummer Experiences.
  † In Memoriam † zondag 24 juli 2005 @ 20:40:45 #240
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29094413
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:50 schreef UncleScorp het volgende:
In een andere zondagskrant News of the World (de versie van The Sun op zondag) verschijnt zondag een foto waarop een raftingboot is afgebeeld met aan boord Mohammed Sidique Khan, Shehzad Tanweer en vijf andere personen van wie de gezichten bedekt zijn.
Deze ws.

Edgware Road bomber Mohammed Sidique Khan (middle right showing V-sign) and Aldgate bomber Shezad Tanweer (bottom right leaning forward)

Anyhoe.

Jean Charles de Menezes, a 27-year-old electrician who had been living in London for three years

Nu zou het interessant zijn om te weten aan wat voor soort elektische systemen hij werkte. Wellicht in de Metro? (powersurge anyone?)
Dit is speculatie want dat weten we nog niet.

Wat we wel weten is dat een bom in een rugzak onmogelijk een gat in de bodem van een trein kan slaan waarbij het metaal naar boven gebogen wordt.

The Magic Bomb

"The metal was pushed upwards as if the bomb was underneath the train."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')