abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:09:50 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_27080753
Er wordt overigens een verband gelegd tussen de vrijmetselaars en de Tempeliers...
Ik heb zelf nog niet direkt daarvoor echte argumenten gezien ..

De Tempeliers waren een kerkelijke orde, uit de tijd der kruistochten, van ridder-monniken, die onder meer meevochten in Palestina, maar ook bv bij de reconquista van Spanje en Portugal op de Moren... en in oost-europa met de kerstening van bv Polen en Litouwen e.d. (alhoewel ik niet zeker weet of dat 'officieel' ook Tempeliers waren).
En de strijd tegen de Katharen in Zuid-Frankrijk.

Zulke ordes verzamelden veel eigen vermogen (de monikken deelden al hun bezit met de orde en aangezien ze geen nakomelingen mochten hebben erfde de orde ok al het bezit, en werd steeds rijker)
Bovendien hadden deze ordes, doordat ze bestonden uit militairen ook veel direkte macht, een flink leger tot zijn beschikking.
Verder kwamen deze ridders vaak erg na in contact met heidense en ketterse religies.

Uiteindelijk was het Phillips de Goede die rond begin 15e eeuw een poging deed de macht van deze riddersorden te 'breken', simpelweg omdat deze erg veel macht hadden en bovendien er voor hem veel geld te winnen was door alle bezittingen van de Tempeliers te confisceren.
Dit lukte hem ook, onder meer door de leiders van de Tempeliers van Ketterij te betichtten....

De legendes over een 'grote schat' stammen uit die periode, de legende gaat er vooral over dat de tempeliers-orde, bedreigd door de vervolging zijn rijkdom en opgeslagen kennis verborg voor de Inquisitie van Phillips de Goede, hoogstwaarschijnlijk ergens in zuid-Frankrijk, waar veel grotten zijn en al diezelfde legende ook van de Katharen zelf bestond, die ook door hun vervolging gedwongen werden hun 'schatten' te verbergen.

De vrijmetselaars werden eind 17e eeuw en begin 18e eeuw opgericht, meestal door gegoede burgerij, de rijkere bourgeoisie, die niet direkt leefden van landsbezit, maar van de toen opkomende handel en vroege industrialisatie...

Deze burgers stonden erg open voor de ideen van de 'verlichting' en stonden zeer kritisch tegenover religieuze ideeen, die zeer gericht waren op het toen in europa heersende feodale stelsel.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:22:24 #27
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27081146
quote:
en in oost-europa met de kerstening van bv Polen en Litouwen e.d. (alhoewel ik niet zeker weet of dat 'officieel' ook Tempeliers waren).
Teutonic Knights !
quote:
De legendes over een 'grote schat' stammen uit die periode, de legende gaat er vooral over dat de tempeliers-orde, bedreigd door de vervolging zijn rijkdom en opgeslagen kennis verborg voor de Inquisitie van Phillips de Goede, hoogstwaarschijnlijk ergens in zuid-Frankrijk, waar veel grotten zijn en al diezelfde legende ook van de Katharen zelf bestond, die ook door hun vervolging gedwongen werden hun 'schatten' te verbergen.
Dit is waar er zijn genoeg getuigen geschriften van karavanen tempeliers met karren vol met kisten en tonnen ! wegtrekkend vanuit bv parijs !

En zuid franrijk met de complete schat te linken is onzin daar het ook een Bank instelling was en hen geld dus op meerder plaatsen opgeslagen lag , anders zou het bankenieren erg onrendabel worden !
quote:
De vrijmetselaars werden eind 17e eeuw en begin 18e eeuw opgericht,
vind ik een beetje heel erg kort door de bocht...de ideeen zijn veel ouder lees al voor de kruistochten , maar het lodge syteem zoals we het nu kennen is toen opgericht !

[ Bericht 0% gewijzigd door merlin693 op 17-05-2005 14:40:25 ]
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:26:43 #28
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27081290
oh en RM-rf
quote:
Er wordt overigens een verband gelegd tussen de vrijmetselaars en de Tempeliers...
Ik heb zelf nog niet direkt daarvoor echte argumenten gezien ..
dan doe je er goed aan het bovenstaande boek (link die ik gaf ) te lezen (The Long lost secrets of Freemasonary (and rennes le chateau )....geschreven door een mason in onze POS mailinglist P Byrne M.A., P.P.G.Reg., P.P.A.G.soj. )
Oh en btw het is tegenwoordig een extra graad (SMOTJ )

[ Bericht 1% gewijzigd door merlin693 op 17-05-2005 16:49:30 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:24:55 #29
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_27125866
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:22 schreef JoZzephus het volgende:
als je het wilt weten moet je eens gaan zoeken..zoekzoekzoek en gij zult vinden...of denk je dat je het in je schoot toegeworpen krijgt?
Maar natuurlijk heb ik er al veel naar gezocht, maar het enige wat ik tegekom zijn sites met zogenaamde verbanden wat logo's betreft en dergelijke, waar ik persoonlijk niet echt overtuigd van raak. Ik sta overal voor open hoor, mits het een beetje credibility heeft, maar dat met die vergelijkingen in de logo's is gewoon 't grasping at loose straws puur om de schrijver zijn/haar kijk op de zaken te kunnen verdedigen.
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:21 schreef kwakveense het volgende:
ehm, er zijn wel websites, over bijvoorbeeld het vrijmetselaars symbool van de pyramide met oog die ergens op de dollar biljetten zou staan etc. Ze zien ook vrijmetselaars symbolen in logo's van multinationals, etc.
Ja, dat soort sites bedoel ik dus. Het begint altijd aardig, en na een a twee keer scrollen beginnen ze overal vrijmetselaars symbolen te zien, daar vreemde betekenissen uit het niets aan te hangen, nog meer symbolen te zien etc etc.. De meeste van die sites komen over alsof ze geschreven zijn door een zéér paranoide persoon (of personen), die op deze manier hun vrees voor de wereld verdedigen.
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:55 schreef merlin693 het volgende:
begin eens met dat boek !!
Zal ik doen!
There is consciousness in all things.
  donderdag 19 mei 2005 @ 01:00:07 #30
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27137329
komop RM-rf ! ik wacht op je antwoord
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:41:36 #31
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27160828
dit was nu precies waar we (niet echt maar figuurlijk) bang voor waren.
dat deze flutfilm een discussie zou verdraaien en mensen vanuit<< de film gingen zoeken naar de vrijmetselaarij en dergerlijke.

je kunt beter de film verwerpen en overnieuw beginnen , dan wel met bijvoorbeeld een erg complete site over alles wat met (niet alleen de masonry) dit gedoe te maken heeft

www.abovetopsecret.com
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:52:42 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27168571
Heb ooit een documentaire gezien over de tempeliers en een bepaalde streek in Frankrijk.

Zatten toch een hoop verbazende zaken in
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 23 mei 2005 @ 02:20:14 #33
121245 JUANLOB
In hoc signo vinces
pi_27263724
Een kleine aanvulling op de berichtgeving van Rm-rf.

De tempeliers werden niet rond de 15e eeuw maar in 1307 (op vrijdag de 13e) door Philip de Schone (dus niet; De Goede) beticht van ketterij. In samenwerking met de de toenmalige paus, Clemens V, die hieraan zijn goedkeuring gaf, werden de tempeliers op deze dag 'overvallen'. De Grootmeester van de orde, Jaques de Molay, werdt hierbij gevangen genomen en aan vreselijke folteringen onderworpen om hem te laten bekennen dat de Tempeliers schuldig waren aan ketterij.
Later, in het openbaar, herriephij alle bekentenissen. In 1314 werd De Molay op de brandstapel
ter dood gebracht. Vlak voordat hij stierf, sprak hij een vloek uit over Philip en Clemens. Zij zouden
binnen het jaar sterven, en zich tegenover god dienen te verantwoorden. Niet veel later stief
zowel Philip (jachtongeluk) als Clemens(dysenterie).
pi_27512843
De geschiedenis van de Tempeliers is omgeven door mysterie. Alleen de oprichting van de tempeliers al, alhoewel de eerste historische informatie over de tempeliers van tussen 1175 en 1185 isen kwam dus ook tweede of derde hand. Volgens deze geschiedschrijver (Guillaume de Tyre) werd de orde opgericht in 1118 als oprichter werd Hugues de Payen genoemd die zich met acht kameraden meldde bij koning Boedewijn l van Jeruzalem. De opdracht van de tempeliers was om de straten en hoofdwegen te beveiligen en over de veiligheid van pelgrims te waten. De koning vond dit blijkbaar zeer belangrijk en ontruimde voor de orde een hele vleugel van het paleis volgens de overlevering waren hun kwartieren gebouwd op de fundamenten van de tempel van Salomo. Vervolgens verteld de geschiedschrijver dat ze gedurende 9 jaar geen nieuwe tempeliers aantrokken, dit is toch wel vreemd 9 tempeliers die de pelgrims bewaakte dit is wel een gigantische taak die ze zichzelf hadden opgelegd de vraag is dan ook wat ze wel deden in die 9 jaar. Verder zijn er bewijzen te vinden in Rosslyn chappel dat een aantal tempelliers de arrestatie hebben ontlopen en er dus een aantal gevlucht zijn naar Schotland. De tempeliers blijft een fascinerend stuk geschiedenis.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:51:40 #35
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27515962
quote:
dit is toch wel vreemd 9 tempeliers die de pelgrims bewaakte dit is wel een gigantische taak die ze zichzelf hadden opgelegd de vraag is dan ook wat ze wel deden in die 9 jaar.
graven ?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:16:14 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27516866
Hm, interessante informatie nu ik de Slinger van Foucault aan het lezen ben .
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:11:47 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27631986
Ik vond 't altijd al best intressant, maar na de DaVinci Code en National Treasure is mijn intresse nog meer aangewakkerd.
Ik ga maar eens beginnen met dat boek in die link hierboven. (maar even stiekem op m'n werk printen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27733158
De Da Vinci code vind ik maar een kopie van het boek Het Heilige Bloed en de Heilige graal, hij heeft er een mooi verhaaltje van gemaakt maar komt op hetzelfde neer. En wat blijkt zoals Het Heilige Bloed en de Heilige graal jaren geleden een bestseller was is nu ook dit boek een bestseller geweest, blijkbaar leeft het onderwerp wel bij de mensen. Ook gebruikt hij bekende namen zoals Sauniere bekend van het rennes-le-chateau mysterie.
  donderdag 9 juni 2005 @ 07:29:39 #39
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27764602
Illuminatie.

Zoals gezegd bestaan er een groot aantal samenzweringen die gezamenlijk streven naar een Wereldregering.
Een ervan is de "Orde der Illuminaten".
Illuminatie komt uit het Latijn en staat voor ‘Verlichten’.
Deze club werd opgericht op 1 mei 1776 in Ingolstadt in Beieren door Adam Weishaupt een professor in het Canonieke recht.
Hij kreeg zijn eerste scholing bij de Jezuïeten.
Weishaupt koos de datum 1 mei omdat hij door zijn studie bekend was met de heidense feestdag: 1 mei; de grote heksensabbath in de nacht van 30 april op 1 mei: de Walpurgisnacht.
Moderne satanisten eren die dag nog steeds.
Kenners beweren dat de Illuminatie in het geheim een revolutionaire wereldmacht is, die door kunstmatig in het leven geroepen, elkaar bestrijdende ideologieën en via revoluties en oorlogen de wereldmacht wil bemachtigen.
Binnen no-time waren duizenden Europese intellectuelen bij de Orde betrokken en werkten georganiseerd voor een doel dat slechts aan de hun onbekende hoofdleiding, net als bij de New Age Movement, bekend was.
Het eerste grote succes van de Illuminaten vond plaats in 1789.
De uitbarsting van de antichristelijke Franse Revolutie met de erbij behorende terreur, moordpartijen, godslasteringen en andere ontsporingen, verliep precies zoals men dat gepland had.
In ‘Memoires ter illustratie van de geschiedenis van het Jacobinisme’ schreef Abbé Barruel dat de Franse revolutie een onderdeel was van het uiteindelijke doel van de Illuminatie: Wereldheerschappij.Pat Robertson, een invloedrijke Amerikaanse evangelist, zei dat geheime genootschappen stuk voor stuk uit de Illuminatie voortkomen.
Hij zei letterlijk: "het bloedbad dat de Illuminatie in Frankrijk aanrichten was duidelijk de voorloper van de latere slachting en partijzuiveringen in de Sovjet Unie onder Lenin en Stalin.
Alle grote oorlogen en revoluties in Europa en Amerika, blijken uiteindelijk te zijn uitgebroed en gefinancierd onder auspiciën van de Illuminatie.
Weishaupt streefde indertijd ook al naar staatkundige en godsdienstige verlichting.
Tot één van zijn plannen behoorde ook het geloof in God te vernietigen met als einddoel aanbidding van Lucifer.
In alle uitgelekte Illuminatie-programma’s blijkt de verzwakking, resp, uitroeiing van het Bijbels geloof in Jezus, als een der belangrijkste voorwaarden voor het slagen van het "Grote complot".
Dat ze daarbij de Bijbel en Jezus manipuleren past geheel in hun doelstelling.

De door de Illuminatie op touw gezette oorlogen zijn uiteindelijk bedoeld om de wereld te laten schreeuwen om vrede.
Dat kan, zeggen zij, alleen maar onder gezag van een
"Wereldregering" onder aanvoering van een grote "Wereldleider".
Het plan hiervoor ligt al geruime tijd klaar maar de wereld "schreeuwt" nog niet om vrede dus zullen er nog een aantal oorlogen ‘georganiseerd’ moeten worden.
Weishaupt vond dat de ‘menselijke beesten’ in groepen moesten worden verdeeld en tegen elkaar worden opgezet teneinde elkaar op leven en dood te bekampen.
De doelstelling van de huidige Illuminaten is het stichten van chaos en oorlogen overal ter wereld om zodoende de weg te bereiden voor de komende ‘verlosser’ de antichrist.
Zo zouden zij ook zitten achter het conflict tussen Israël en de Palestijnen.
Dit conflict zou door Illuminatie-agenten worden aangewakkerd met als doelstelling het ontstaan van een oorlog in het Midden-Oosten, escalerend tot een wereldbrand.

De Illuminatie was de stamvader van het Fascisme, Anarchisme en het Communisme en werden één van de drijvende krachten achter de Europese oorlogen en revoluties.
De doeleinden van de Illuminaten bestaan uit het opheffen van alle regeringen, de vernietiging van het christendom en de stichting van een Wereldregering met "Lucifer" op de wereldtroon, de god der vestingen.(oorlog, bezit)
Later verhuisde de machtsinvloed vanuit Europa naar Amerika, waar men het machtscentrum piramidaal construeerde met het alziend oog van de Egyptische Zonnegod Horus zoals dat te zien is op het Amerikaanse één-dollar biljet.
De piramide met losse topsteen draagt de woorden Annuit Coeptis-Novus Ordo Seclorum hetgeen betekent: aankondiging van de geboorte van de NWO, met als stichtingsjaar 1776, van de Orde der Illuminaten.
Dit jaar valt samen met de bundeling van de 13 staten die de Verenigde Staten inluidde.
Het Alziend Oog is ook een Vrijmetselaarssymbool. Het oog en de piramide spelen in vele occulte- en kabbalistische groepen een grote rol, terwijl de spreuken "Annuit Coeptis" en "Novus Ordo Seclorum" ook een Luciferiaanse uitleg toelaten.
Dat dit piramidesymbool met achterdocht bekeken mag worden, blijkt ook wel uit het feit dat één der medeontwerpers van de zegel, Benjamin Franklin, omstreeks 1772 zelf Vrijmetselaar zijnde, lid is geweest van een openlijk satanisch genootschap in Engeland.
Deze instelling stond bekend onder de naam "Hellevuur-Club"( zwarte magie, seksuele orgieën en politieke samenzwering.

De Elite-raad van wijze mannen bestaat op dit moment uit negen mannen ( de binnenste cirkel van de Broederschap); men wacht nog op de tiende.
Zij steunen met grote sommen geld de evangeliepredikers die Gods gezaghebbende Woord afbreken, de New Agers, allerlei soorten Goeroe’s, vooraanstaande occultisten en de Wereldraad van Kerken.
Theologen die verschillende grondwaarheden van het christelijk geloof ontkennen, kunnen vrij hun anti-bijbelse leerstellingen op de universiteiten doorgeven en hun publicaties vinden gretig aftrek.
Zij controleren alle grote Amerikaanse dag en-weekbladen en alle grote tv-stations. Hierdoor komen hun activiteiten zelden in de publiciteit.
Ze beschikken over schier onuitputtelijke financiële fondsen om hun doelen te bereiken.
De naam Illuminatie is afgeleid van Lucifer, de lichtdrager.
Voor hen is Lucifer God en de Here Jezus zijn imitator. Ze staan volledig in dienst van Satan.

Gods profetische blauwdruk ( de bijbel) geeft een prachtig inzicht hoe het er in de ‘laatste dagen’ zal toegaan.
De Verenigde Naties, de Verenigde Staten en de politieke leiders van elk land hebben geen andere keus dan exact het profetische scenario voor de laatste dagen te vervullen.
Een scenario dat God op wonderbaarlijke wijze, reeds lang van tevoren, aan Zijn Profeten heeft doorgegeven.
Bijbelse profetieën onthullen dat de hachelijke eindtijd gekenmerkt zal worden door bedrog en verraad.
Een ernstige dwaling ( 2 Tessalonicenzen 2:11) zal over de mensen komen zodat ze gewillig de antichrist en zijn helper, de valse profeet zullen aanbidden.
Ze zullen ook hun hulde betuigen aan zijn Nieuwe Wereld Orde.

De mensen zullen verbaast zeggen:

Openbaring 13:4 "Wie is aan het beest gelijk? En : Wie kan er oorlog tegen voeren?"

Bronnen: Earth in The Balance, Albert-Al Gore.
The Illuminatie en Council on Foreigh Relations samenzwering, Myron C.Fagan.
Rockefeller en de CFR, E. Smit.
Living Truth Ministries, tijdschrift Texe Marrs.
The New World Order, Timothy Green.
The Phoenix, Menley P.Hall. De antichrist komt, Klaus Gerth.
Planeet Aarde, Hal Lindsey.
http://home.wanadoo.nl/henryv/lucid.html http://faq-online.nl/Vers(...)_genootschappen2.htm

pi_27771743
duidelijk verhaal tiesemans.
alleen klopt het er het één en ander niet aan.
tja het is maar wat je wilt geloven allemaal wat je leest of weet he.
wil niet zeggen dat ik het wel allemaal weet hoor, ik denk er ook over en lees wel eens wat.
bv dat die bijbelse god waar jij zo in geloofd gewoon een instrument van onze illuminatievriendjes blijkt te zijn.
je schrijft dit hieronder.
quote:
Weishaupt streefde indertijd ook al naar staatkundige en godsdienstige verlichting.
Tot één van zijn plannen behoorde ook het geloof in God te vernietigen met als einddoel aanbidding van Lucifer.
quote:
In alle uitgelekte Illuminatie-programma’s blijkt de verzwakking, resp, uitroeiing van het Bijbels geloof in Jezus, als een der belangrijkste voorwaarden voor het slagen van het "Grote complot".
Dat ze daarbij de Bijbel en Jezus manipuleren past geheel in hun doelstelling.
dit klopt niet wat mij betreft...of..,er zijn meerdere groepen die de macht willen.
niemand kan een (zelfstandig) geloof in god verbieden, het kan alleen als je afhankelijk wilt zijn van anderen, in dit geval de bijbel, het nieuwe testament en ander soort educatieve zooi..
wat daar allemaal staat geschreven is heeel lang geleden bedacht door een paar illuminatiemannetjes, tenminste dat geloof ik of is dus mijn mening.
net zoals die zondes die bedacht zijn en net zoals dat leuke adam en eva verhaaltje en het appeltje gedoe. en net zoals zoveel blabla.
dat vond ik zo'n vreemd/onlogisch verhaal toen ik dit voor het eerst hoorde, op school notabene, jaja.nou dan zit het wel goed he.
als de onderwijzers of ander soort gerespecteerde meneren/mevrouwen (die ook niet verder nadenken) het je laten leren zal het wel goed zijn, zij worden gerespecteerd
zelf (na)denken loont beter lijkt me... feel it.
lees dit topic later wel verder mocht er op gereageerd worden...moet nu centjes gaan verdienen..kindjes moeten ook eten en zo.
ps die eerst link heb ik zelf een half jaar geleden ook al eens geplaatst, die tweede link doet het niet.
houdt het bedrijf Lucent in de gaten..

[ Bericht 7% gewijzigd door JoZzephus op 09-06-2005 23:42:09 (bijgeschaafd) ]
  vrijdag 10 juni 2005 @ 07:08:53 #41
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27795277
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:07 schreef JoZzephus het volgende:
duidelijk verhaal tiesemans.
alleen klopt het er het één en ander niet aan.
tja het is maar wat je wilt geloven allemaal wat je leest of weet he.
wil niet zeggen dat ik het wel allemaal weet hoor, ik denk er ook over en lees wel eens wat.
bv dat die bijbelse god waar jij zo in geloofd gewoon een instrument van onze illuminatievriendjes blijkt te zijn.
je schrijft dit hieronder.
[..]

[..]

dit klopt niet wat mij betreft...of..,er zijn meerdere groepen die de macht willen.
niemand kan een (zelfstandig) geloof in god verbieden, het kan alleen als je afhankelijk wilt zijn van anderen, in dit geval de bijbel, het nieuwe testament en ander soort educatieve zooi..
wat daar allemaal staat geschreven is heeel lang geleden bedacht door een paar illuminatiemannetjes, tenminste dat geloof ik of is dus mijn mening.
net
zeg ipv lekker met die illuminati bende mee te doen en ook glashard het Christendom te beledigen en te bestempelen als een instrument van duivelse lieden..
Zou ik van jou dan wel is wat van die illuminati mannetjes namen willen ontvangen mr de "kenner"..
Typisch om educatieve zooi en Bijbel in een zin te zetten en vervolgens te doen alsof het ook maar in de buurt komt van een logische uitkomst..
En hoe zouden ze een (zelfstandig) geloof in God om zeep kunnen helpen ... ?
Afhankelijk maken misschien van "de ander" ?? (met ander woorden anti-christenen die Christenen gaan verdrukken de komende jaren !!)
Om zo "die educatieve dwalingen" erdoorheen te rammen die zij al eeuwen wensen te verweven met het geen puur blijft dankzij de Heilige Geest.
Kortom beetje slap om "verkapt" af te geven op God ect.. Misschien teveel God bestaat niet gekeken ?
Ga maar voedsel sprokkelen voor je kindertjes, ik vermoed dat je daar aanzienlijk beter in bent dan met onderbouwde kritiek op komen dagen....
Je hebt idd betere dingen te doen.
Dus ook niet Teveel Lucent in de gaten houden ....
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:03:53 #42
33189 RM-rf
1/998001
pi_27797603
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 07:29 schreef Tiesemans het volgende:

Weishaupt koos de datum 1 mei omdat hij door zijn studie bekend was met de heidense feestdag: 1 mei; de grote heksensabbath in de nacht van 30 april op 1 mei: de Walpurgisnacht.
Moderne satanisten eren die dag nog steeds.
Walpurgisnacht wordt in duitse en noord-franse regionen nog altijd flink gevierd ....
Overal in de dorpen worden dan 'meibomen' geplaatst, een kleine denneboom op een lange stok, met daaraan linten, dit was ook een symbool van de franse revolutie ...
Walpurgisnacht kent een christelijke pendant in het paasfeest an sich (welke in de symboliek, met 'lam' en 'eieren' overduidelijk sterk 'heidense' elementen koppelt aan het kruisigingsverhaal)

Ook socialisten vieren de 1e mei, en het is in veel landen een officiele feestdag ... in Nederland dan weer niet, maar daar hebben we 3130 april, welke exact dezelfde elementen kent (openlijke 'sport-en-spel-feesten) .... dat dat enkel 'de geboortedag van de koningin' zou zijn, klopt niet geheel, niet alleen is de huidige koningin dan niet jarig (maar op 31 januari, de vorige; Juliana natuurlijk wél) ... maar toevallig is 31 april ook de officiele feestdag van Saint Guillaume d'Orange, een katholieke heilige die als eerste 'prins van Oranje' rond 800 na christus leefde ...

Je ziet dat veel 'verbanden' makkelijk zijn te leggen, zelfs van ons protestante koningshuis naar een katholieke heilige, weins 'feestdag' we kennelijk nog altijd vieren...

Kennelijk heeft de mens cq 'het volk' behoefte aan 'gedeelde feestdagen', en zijn zulke vaste een 'gemeenschappelijke deler', die verbonden zijn aan vaste tijdstippen (walpurgisnacht het aanbreken van de lente, andere, zoals kerst aan zonnewende's) ...

De 'religie', neemt makkelijk zulke dingen over, het christendom incorporeerde zelf ook 'heidense' feesten, zonder veel probleem .... ook latere 'liberalistische' stromingen deden dat, ieder regime gebruikt ook feestdagen als zelf-propaganda ... het is een methode om nationalistische gevoelens op te wekken, eenheid binnen een volk te creeeren of te simuleren....

Religie is in de loop der tijd ook een makkelijk middel geworden van machthebbers om hun regime te versterken .... de revolutie tegen monarchen rond de tijd van de verlichting, kent duidelijk anti-christelijke tendenzen, omdat de binding tussen Kerk-en-Staat toen juist zo sterk was geworden, dat een opstand tegen de Koning, ook gelijk een opstand tegen het religieuze instituut was ....

Na bv het suces van de Franse Revolutie, zie je dat de Jacobijnen onder Robbespierre zelf direkt veel moeite deden een 'nieuwe religie' te vestigen (sterk onder invloed van de verlichtings-kritische denkbeelden van Rousseau)

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 10-06-2005 10:27:38 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27797798
April heeft zover bij mij bekend nooit 31 dagen gekend
pi_27810472
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 07:08 schreef Tiesemans het volgende:
zeg ipv lekker met die illuminati bende mee te doen en ook glashard het Christendom te beledigen en te bestempelen als een instrument van duivelse lieden..
nou ja, wat maakt mij het uit.., jij begon hier iets neer te zetten over de illuminatie.
en wat betreft het christendom beledigen..kijk maar uit voor je christenvrienden, zij zijn degene welke 'anders denkenden' beledigen met hun dogmaatjes en ander soort "onder de duim houd" talk, wat denk je zelf dan?
quote:
Zou ik van jou dan wel is wat van die illuminati mannetjes namen willen ontvangen mr de "kenner"..
zoek zelf maar..je wordt doodgegooid met namen als je eens zoekt..ook op dit forum.
en wat ga je doen als je eindelijk wat namen weet? naar de politie?
ok dan, je doet dus niets..ook goed.
quote:
Typisch om educatieve zooi en Bijbel in een zin te zetten
geen idee wat daar mis mee is..ik wil ook wel "Educatieve Bijbelzooi" neerzetten hoor, wordt de zin gewoon korter..je zegt het maar.
quote:
En hoe zouden ze een (zelfstandig) geloof in God om zeep kunnen helpen ... ?
dat kun je ook niet om zeep helpen..lees even terug als je wilt.
quote:
Afhankelijk maken misschien van "de ander" ?? (met ander woorden anti-christenen die Christenen gaan verdrukken de komende jaren !!)
dat zeg ik toch niet?...geen idee, ze zoeken het maar uit met wat ze doen allemaal
quote:
Om zo "die educatieve dwalingen" erdoorheen te rammen die zij al eeuwen wensen te verweven met het geen puur blijft dankzij de Heilige Geest.
als er al een puur is ben ik het wel.
quote:
Kortom beetje slap om "verkapt" af te geven op God ect..
ik geef niet af op God, je leest niet goed...alleen met de bijbelse god heb ik wat moeite.
god oh god, al die godjes hier en daar..welke zou de echte zijn?
quote:
Misschien teveel God bestaat niet gekeken ?
nee maar daar ga ik volgende keer zeker naar kijken..thanks voor de tip..
quote:
Ga maar voedsel sprokkelen voor je kindertjes,
is goed..lees jij de bijbel maar, volg je christenvrienden en verder..dream on..
quote:
ik vermoed dat je daar aanzienlijk beter in bent dan met onderbouwde kritiek op komen dagen....
het zal wel..
hoe wil je dat ik iets ga onderbouwen? linkjes van websites neerzetten en wat daar dan staat hier napapegaaien Tiesemans...nee dank je..ik geef je (op dit moment) mijn mening/gedachten en daar doe je het maar mee.
kom jij eens met onderbouwende kritiek op andersdenkenden zonder je bijbelgod en christenen te citeren en/of hun mening de jouwe maken..
wees eens orgineel.
quote:
Dus ook niet Teveel Lucent in de gaten houden ....
dat doe ik ook niet, het was een algemene tip. hmm
  zondag 12 juni 2005 @ 01:03:14 #45
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27848121
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 17:01 schreef JoZzephus het volgende:

het zal wel..
hoe wil je dat ik iets ga onderbouwen? linkjes van websites neerzetten en wat daar dan staat hier napapegaaien Tiesemans...nee dank je..ik geef je (op dit moment) mijn mening/gedachten en daar doe je het maar mee.
kom jij eens met onderbouwende kritiek op andersdenkenden zonder je bijbelgod en christenen te citeren en/of hun mening de jouwe maken..
wees eens orgineel.
Tja dan zou ik waarschijnlijk precies zo reageren zoals jij reageert op mij.
In dat opzicht is een ongelovige houding vrij gangbaar.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:34:25 #46
80107 Krisso
You all dont see
pi_27918761
free masons = hetzelfde als de Illuminati, zoals je ziet zitten leden van deze mensen in de hoogste functies om het volk onder de duim te houden net zoals die FBI agent die zelf ook n lid was, dus ik vind het helemaal niet zon gk verhaal in National Treasure, al helemaal nie omdat de laatste tijd heel veel aanwijzingen worden gegeven dat ze bestaan
Who needs society anyway, when we can create better things for the world instead of greed
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=80107
pi_27918839
'Tis een leuke film, alleen wat slecht geacteerd door een paar mensen. Het idee van zulke complottheorieen bestaat al langer, en komt in genoeg films terug (en MacGuyver-shows). Dus ik weet het allemaal niet, maar geloof er principieel niet in totdat het tegenovergestelde wordt bewezen.
pi_27919202
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:34 schreef Krisso het volgende:
free masons = hetzelfde als de Illuminati, zoals je ziet zitten leden van deze mensen in de hoogste functies om het volk onder de duim te houden net zoals die FBI agent die zelf ook n lid was, dus ik vind het helemaal niet zon gk verhaal in National Treasure, al helemaal nie omdat de laatste tijd heel veel aanwijzingen worden gegeven dat ze bestaan
Crap, de illuminati WAREN iets compleet anders dan wat de vrijmetselaars nu ZIJN
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:02:58 #49
80107 Krisso
You all dont see
pi_27919817
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:47 schreef en_agua het volgende:

[..]

Crap, de illuminati WAREN iets compleet anders dan wat de vrijmetselaars nu ZIJN
my bad
Who needs society anyway, when we can create better things for the world instead of greed
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=80107
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:53:13 #50
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_27923417
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:47 schreef en_agua het volgende:
sterker nog. de Illuminati zal in eerste instantie ook heel anders ( bedoeld ) zijn geweest dan wat ze nu zijn..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')