Neuh, dat niet. Maar komt mij beter uit dan zaterdag, dan dan heb ik hier een feest, en daar wil ik graag mijn tuin bij gebruikenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Idd maar veracht er vrijdag niet veel van.
Ja maar als je een wolkbreuk van 1 uur boven je hoofd hebt hangen dat zal alles wel lekker blank staan, mits je bijna geen tegels in je tuin hebt staanquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:46 schreef Againzender het volgende:
[..]
Neuh, dat niet. Maar komt mij beter uit dan zaterdag, dan dan heb ik hier een feest, en daar wil ik graag mijn tuin bij gebruiken
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja maar als je een wolkbreuk van 1 uur boven je hoofd hebt hangen dat zal alles wel lekker blank staan, mits je bijna geen tegels in je tuin hebt staan
Hier ookquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
In Eindhoven hebben we goede riolering anders
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:58 schreef Coelho het volgende:
Nog behoorlijk bewerkt, toch? Of waren dit de echte kleuren??
De helderheid en contrast is idd wat opgeschroefd met Picture !Tquote:Op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:31schreef DemonRage het volgende
Denk dattie met photoshop het contrast opgeschroefd heeft. Het heeft namelijk als bijwerking dat de kleurverzadiging wat extremer wordt, wat me hier het geval lijkt.
Wellicht koeler weer en kans op neerslagquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:32 schreef -chImp- het volgende:
Wat verwachten jullie experts voor volgende week voor de kop van Noord-Holland?
Lijkt dat zich er mamatus ontwikkeld....quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb ook nog een paar mooie foto'tjes geschoten in de Dolomieten..... gebeurde alleen niksWie kan even een diagnose geven van wat voort soort wolken dit zijn en wat het voor het weer kan betekenen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Dacht ik ook inderdaad, maar het was ook ineens weg en gebeurde niks meer...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:04 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Lijkt dat zich er mamatus ontwikkeld....
De zon komt eraan:quote:
Hij komt er heel af en toe en heel voorzichtig door hier.quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:07 schreef jevric het volgende:
In Zaandam is het nog onwijs bewolkt, waar schijnt de zon al?
Constant klimaat? Ga naar Indonesie...quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik erger me wat aan het knmi. Die doen net alsof 29 graden perfect weer isEn dan ook nog een felle zon als ideaal aanmerken
Wat mij betreft mag die hele zon voorgoed ondergaan op dit moment. En de temerpaturen constant op 20 graden. Weg met de opwarming van de aarde, weg met het broeikasteffect.
De manier van hoe ze het weer brengen bevalt me niet. Maar goed, die weermannen daar zullen geen kaas ervan gegeten hebben. Mijn ideale weer is in ieder geval anders dan wat hun willen zien.
De zon werkt op het humeur ook, die temperaturen zijn gewoon niet goed voor mensen en dieren. 29 graden is 9 graden teveel. Niet alleen overdag maar ook 's nachts. Het hele leven wordt overhoop gegooid.
FF een programmeerregel toevoegen. Set sun at 20 degrees, set ray-beams at 9,930
Nee, maar het weer moet toch echt veranderen anders ziet het er slecht uit.
De ideale zon schijnt mild en geeft genoeg warmte, maar niet teveel. De ideale zon kun je in kijken zonder dat het pijn doet. De ideale zon werkt constant. De ideale zon prikt niet alsof je met naalden gestoken wordt. Heb weinig tegen de zon maar vaak lijkt het een grote oven hier.
Ik wil een constant klimaat dusIk wil ik wil
![]()
Nee liever niet.quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:28 schreef Dromenvanger het volgende:
blablabla
"Het weer vandaag; mooi"...quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik erger me wat aan het knmi. Die doen net alsof 29 graden perfect weer isEn dan ook nog een felle zon als ideaal aanmerken
Wat mij betreft mag die hele zon voorgoed ondergaan op dit moment. En de temerpaturen constant op 20 graden. Weg met de opwarming van de aarde, weg met het broeikasteffect.
De manier van hoe ze het weer brengen bevalt me niet. Maar goed, die weermannen daar zullen geen kaas ervan gegeten hebben. Mijn ideale weer is in ieder geval anders dan wat hun willen zien.
De zon werkt op het humeur ook, die temperaturen zijn gewoon niet goed voor mensen en dieren. 29 graden is 9 graden teveel. Niet alleen overdag maar ook 's nachts. Het hele leven wordt overhoop gegooid.
FF een programmeerregel toevoegen. Set sun at 20 degrees, set ray-beams at 9,930
Nee, maar het weer moet toch echt veranderen anders ziet het er slecht uit.
De ideale zon schijnt mild en geeft genoeg warmte, maar niet teveel. De ideale zon kun je in kijken zonder dat het pijn doet. De ideale zon werkt constant. De ideale zon prikt niet alsof je met naalden gestoken wordt. Heb weinig tegen de zon maar vaak lijkt het een grote oven hier.
Ik wil een constant klimaat dusIk wil ik wil
![]()
Brrrrrrr wat is het koud bij jouw op de kamer.quote:
Hier is het zo'n 25 gradenquote:Op woensdag 13 juli 2005 18:36 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Brrrrrrr wat is het koud bij jouw op de kamer.
Hier is het op dit moment
44.30
54%
Ik heb even gekeken, en blikseminslagen.com redirect nu naar onweb.blids.de.quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier is het ook erg ideaal
@ Joekurr: Hoe zit het met jou bliksem/regen radar?
Die doet het namelijk niet
Oke ik snap het.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:25 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, en blikseminslagen.com redirect nu naar onweb.blids.de.
Hierdoor werken bliksem1 en bliksem2 niet meer.
Op onweb.blids.de hebben ze een nieuwe bliksemkaart, waardoor bliksem3 ook niet meer werkt.
Dat is het nadeel als je afhankelijk bent van andere websites...
25.3 hier momenteel.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef DemonRage het volgende:
Het KNMI heeft nu wel leuke plaatjes:
[afbeelding]
(ze houden wel rekening met Fok! wat breedte betreft)
En waar staat de hoogste temperatuur weer?...
Bron knmiquote:Komende nacht is er in het noorden van het land al meer bewolking en kan in het Waddengebied een (onweers)bui voorkomen. Het wordt een zwoele nacht met minima tussen de 14 en 18 graden.
Dit is ook wel een mooie bliksedetectie: http://www.mouse-music.com/boltek/index.phpquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooie bliksemdetectie Oom_Agent
Die zal ik even toevoegen aan mijn website![]()
![]()
Ik hoop dat we vanacht onweer krijgen
Edit:
BliksemDetectie toegevoegt
Dankquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:40 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dit is ook wel een mooie bliksedetectie: http://www.mouse-music.com/boltek/index.php
Hmmmm idd, die ga ik ff toevoegen op mijn site.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:40 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dit is ook wel een mooie bliksedetectie: http://www.mouse-music.com/boltek/index.php
Mooie site!quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:43 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Hmmmm idd, die ga ik ff toevoegen op mijn site.
www.onweersite.nl
ontopic:
Zo te zien lijkt het onweer ten noorden langs te gaan trekken...helaas
Thnx!quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mooie site!
Mocht je nog meer radar/satelliet-bliksemdetectie beelden zoeken kijk dan even op mijn site
Ondertussen ben ik nog even volop op zoek naar andere radar/satelliet/bliksemdetectie beelden
not commercial use onlyquote:
Dan heb jij een ander weerstation dan ikquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:22 schreef JoeKurr het volgende:
Zow, dat is best een heftig plukje regen dat daar over de Noordzee trekt.
Helaas zit het niet zuidelijker
Hier is het nog altijd 23.1oC, volkomen windstil en helemaal helder.
Luchtvochtigheid is 34%.
Mijn weerstationnetje voorspelt wel regen, maar dat geloof ik eigenlijk niet zo.
dat is de temperatuur in mijn kamerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:22 schreef JoeKurr het volgende:
Luchtvochtigheid is 34.
Het ziet er naar uit dat dat niet over Nederland komt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Boven Duitsland ligt alweer een mooi buienlijntje:
[afbeelding]
Hier in Maastricht heeft 't vanmorgen nog even geregend.
En Rotterdam en omgeving worden zeker steeds overgeslagenquote:
Idd!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:21 schreef DrMarten het volgende:
Hannover krijgt wel een gruwelijke bak ellende
Mee eens!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:24 schreef flugeltje het volgende:
Hoppa, binnen anderhalf uur weer van 26 naar 27,5 graad binnentemp. Pfft, ik wil wel wat verkoeling.
Stommertquote:
Waarom Stommertquote:
Inderdaad dus... daarom stommert. Redelijk koel bij jou terwijl ik hier alweer een hele week probeer te voorkomen dat ik smelt... Tis echt benauwd hier.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom Stommert
Als ik alle temps eens bij pak van deze week
11 tm 15 juli.
MIN
11: 17.2
12: 15.4
13: 15.5
14: 15.9
15: Onbekent - Storing.
MAX
11: 19.6
12: 22.1
13: 22.2
14: 27.1
15: 22.9 TIJDELIJK!
(Momenteel 22.3)
De meeste dagen last van wolkenvelden gehad.
Alleen op 14 juli had ik een zonnige dag.
Ben al lang blij dat ik in het noorden woon.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Inderdaad dus... daarom stommert. Redelijk koel bij jou terwijl ik hier alweer een hele week probeer te voorkomen dat ik smelt... Tis echt benauwd hier.
Maar ja, in het zuiden is het altijd warmer![]()
Onweer doe maar even niet.... Ben deze week naar War of the Worlds geweest. De komende tijd kijk ik toch iets anders tegen onweer aan dan vroegerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ben al lang blij dat ik in het noorden woon.
Alleen voor Qua onweer zou ik toch liever in het zuiden wonen
Misschien zijn die lage temperaturen gemeten tijdens buienquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het kan een fout zijn maar dat lijkt me erg sterk.
Damn wat een temp verschil
[afbeelding]
Zou best kunnen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:54 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Misschien zijn die lage temperaturen gemeten tijdens buien
Zon is inmiddels weer helemaal terug.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:12 schreef Marky-Boom het volgende:
Hier weinig aan de hand, paar stapelwolken en een lekker zonnetje! zo is het toch ook heerlijk?
Temperatuurquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
Waarom kan ik nergens dagelijkse luchtvochtigheid info vinden voor nederland? als er iets belangrijk is in de zomer dan is het wel humidity
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
Waarom kan ik nergens dagelijkse luchtvochtigheid info vinden voor nederland? als er iets belangrijk is in de zomer dan is het wel humidity
Overdag neemt de lucht boven het door zonnestraling sterk opgewarmde aardoppervlak gemakkelijk de eigenschappen aan van koude massa. In die koude massa kunnen luchtbellen die aan het aardoppervlak ontstaan en die wat warmer zijn dan hun omgeving, loslaten en opstijgen. De lucht wordt daardoor sterk turbulent en de wrijving neemt af. Daardoor neemt de gemiddelde windsnelheid toe. Naarmate de zon hoger komt, wordt het temperatuurverschil tussen lucht en aardoppervlak groter en neemt de turbulentie verder toe. Vooral als het niet te hard waait, is de dagelijkse gang van de wind duidelijk te zien: In de loop van de ochtend neemt de windsnelheid geleidelijk toe en wordt de wind tegelijkertijd vlageriger. Rond de middag, als de zon op z'n hoogst staat, is de wind ook op z'n sterkst. Als in de namiddag de zon weer zakt, neemt de wrijving weer toe en neemt de windsnelheid geleidelijk af. In het zomerhalfjaar zien we heteluchtballonnen vaak profiteren van die windafname later in de middag. Rond zonsondergang, als de zonnestraling nog maar weinig voorstelt en de afkoeling door uitstraling op gang komt, verandert het massakarakter van koude in warme massa. In warme massa wordt de turbulentie van de wind sterk onderdrukt. De wrijving neemt toe en de wind zwakt af. Vooral in de winter kan de wind na zonsondergang vrijwel helemaal wegvallen en wordt het zo goed als windstil. De nachtelijke afkoeling zet dan sterk door. Dergelijke situaties zijn het meest uitgesproken als er gemiddeld windkracht 3 tot 4 staat; de wind kan dan 's avonds bijna geheel wegvallen. Dit komt nogal eens voor als depressies en hogedrukgebieden niet veel van plaats veranderen. De wisselwerking tussen de temperatuur van het aardoppervlak en de wind is nu ook duidelijk. Overdag voert de turbulentie van de wind de warmte van het aardoppervlak af, zodat de temperatuur daarvan niet al te sterk oploopt. De temperatuur op haar beurt regelt de sterkte van de turbulentie. Er stelt zich een evenwicht in tussen opwarming en turbulentie. 's Nachts is de wisselwerking er ook, maar nu in omgekeerde richting. Zolang er nog wat wind is en de bodem een lagere temperatuur heeft dan de lucht erboven, voert de wind warmte toe aan het aardoppervlak en is de afkoeling minder sterk. Naarmate de afkoeling echter doorgaat, neemt de wind ook verder af en wordt de afkoeling versterkt. Valt de wind geheel weg, dan houdt de warmtetoevoer zelfs op; het aardoppervlak koelt nog weer sterker af. Of de wind wel of niet wegvalt, hangt vaak van kleinigheden af; het evenwicht dat zich instelt tussen wind, bewolking, temperatuur, vochtigheid van de lucht en uitstraling is erg subtiel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens.
Ik weet veel.
Maar weet niet alles
Maar wat me opvalt en eigelijk ook afvraag is.
Overdag waait het redelijk veel.
Maar tegen de avond en nacht valt de wind in de meeste tijden compleet weg
Zo nu ook.
Hoe komt dat eigelijk?
Heeft dit met de zon te maken, of niet.
Dat heb je ook bij een zonsverduistering.... een tijdelijke welteverstaanquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens.
Ik weet veel.
Maar weet niet alles
Maar wat me opvalt en eigelijk ook afvraag is.
Overdag waait het redelijk veel.
Maar tegen de avond en nacht valt de wind in de meeste tijden compleet weg
Zo nu ook.
Hoe komt dat eigelijk?
Heeft dit met de zon te maken, of niet.
Oom_Agent, mag ik je heel erg bedanken voor deze super uitleg!quote:
Bij de laatste volledige zonsverduistering was ik met een groepje naar Vernon - Belgie gereden (tegen de Franse grens). Bij de totale eclips werd de gevoelswarmte snel -5 graden kouder en vlak voor de totale eclips begon het juist harder te waaien (laatste 30 seconden). Totdat de zon inderdaad helemaal volledig achter de maan zit.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:03 schreef -CRASH- het volgende:
Dat heb je ook bij een zonsverduistering.... een tijdelijke welteverstaan
quote:Op zondag 17 juli 2005 01:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is vandaag pssies 1 jaar geleden is dat die mooie knallende wolkbreuk bij ons + nog eens die rolwolk over ons land trok?
46mm bij ons intotaal
Zie m'n avatar....quote:Op zondag 17 juli 2005 01:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is vandaag pssies 1 jaar geleden is dat die mooie knallende wolkbreuk bij ons + nog eens die rolwolk over ons land trok?
46mm bij ons intotaal
Gedenkwaardige dagquote:Op zondag 17 juli 2005 01:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
46mm bij ons intotaal
ook Arnhem is compleet bewolkt, na overigens wel een zonnige ochtendquote:Op zondag 17 juli 2005 10:58 schreef DaMart het volgende:
Ik dacht dat het zonnig zou worden vandaag.... Zandvoort gaat schuil onder een wolkendek... net als gisteren...
Klopt als een bus.quote:
kalahari woestijn? sahara?quote:Op zondag 17 juli 2005 16:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom kan het in NL nooit een paar dagen achter elkaar een strak, maar dan ook strakblauwe lucht zijn? Zoals vanmorgen 8 uur, echt strakblauwe lucht, maar 2 uur later alweer bewolking
En waar op aarde heb je de meeste en langst achter elkaar strakke blauwe luchten? Dus meeste zon eigenlijk
Vochtige atmosfeer, zeeklimaat.....quote:Op zondag 17 juli 2005 16:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom kan het in NL nooit een paar dagen achter elkaar een strak, maar dan ook strakblauwe lucht zijn? Zoals vanmorgen 8 uur, echt strakblauwe lucht, maar 2 uur later alweer bewolking
Op/rond de evenaar, Australië, Zuidpool... oftewel op extreem droge omgevingen.quote:En waar op aarde heb je de meeste en langst achter elkaar strakke blauwe luchten? Dus meeste zon eigenlijk
Mogen die bovenste 2 op me site?quote:Op zondag 17 juli 2005 17:38 schreef Gizmore het volgende:
foto's enzo
Die mensen blijfen gewoon liggenquote:Op zondag 17 juli 2005 17:38 schreef Gizmore het volgende:
Ok voor Speedy: deze had je nog te goedGenomen iets meer dan een week geleden in Blanes, Spanje..
Van mij mag je, tzijn toch maar vakantiefoto'squote:Op zondag 17 juli 2005 18:18 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Mogen die bovenste 2 op me site?
Ze lagen er nog omdat het toen pas echt bewolkt werd en het waaide nog niet. Pas toen die Shelfcloud over was begon het te waaien..quote:Op zondag 17 juli 2005 18:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die mensen blijfen gewoon liggengeweldig.
Dit is een Selfcloud
Tact: 20.9 graden.
Is een rolwolk hoor...quote:Op zondag 17 juli 2005 18:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die mensen blijfen gewoon liggengeweldig.
Dit is een Selfcloud
Thnx, zal je naam vermelden!quote:Op zondag 17 juli 2005 19:41 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Van mij mag je, tzijn toch maar vakantiefoto'sJe hoeft er niks bij te zetten ofzo, maar goed, zou wel leuk zijn he
Wordt wel weer tijd voor flink wat onweerquote:Op zondag 17 juli 2005 20:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Dikke onweersbuien in W Frankrijk..... en die lucht ligt morgenmiddag en avond boven ons land
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
[afbeelding]
Mag ik de newbie-vraag stellen wat Tact betekent?quote:Op zondag 17 juli 2005 18:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helderquote:Op zondag 17 juli 2005 22:08 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Tempratuur actueel
Een shelf zit vast aan de de wolken boven zich (als het ware) Zoals deze foto van mij van een 2 weekies terug ofzo.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
@ Drelletje: Hmmz oke, nou ja, ik volg het allemaal niet meer![]()
@ R_Z: WRZZ
Vroeger werd alles gewoon rolwolk genoemd. Was misschien wat makkelijkerquote:Op maandag 18 juli 2005 00:06 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Een rolwolk ontstaat wel uit een shelfcloud.
Aan de voorkant van de bui stoomt de koude lucht uit de wolk naar voren, en de warme lucht stroomt boven de naar de wolk toe. Hierdoor ontstaat een soort draaiing die tegengesteld is aan de trekrichting van de shelfcloud. Soms wordt deze draaiing in de wolk zo erg, dat een deel van de wolk als het waren sneller vooruit gaat als de rest van de wolk. Deze wolk die dan voor de bui uit "rolt" heet dan een rolwolk. Een rolwolk is dus eigenlijk een voormalig deel van een shelfcloud, dat voor de bui uit rolt.
Door het wegstromen van de koude lucht, onderaan de shelfcloud en het toestromen van de warme lucht aan de bovenzijde van de wolk, ontstaat er aan de voorzijde van een shelfcloud een schuine rand.
[afbeelding]
Jajaquote:Op maandag 18 juli 2005 01:21 schreef drelletje het volgende:
[..]
Vroeger werd alles gewoon rolwolk genoemd. Was misschien wat makkelijker
Ik zie dat je ook een weerwoorder bent. Hallo![]()
.quote:Op maandag 18 juli 2005 01:19 schreef Xenwolfie het volgende:
Gaat de atmosfeer nog ontploffen een dezer dagen?
Duidelijke andwoordquote:Op zondag 17 juli 2005 22:50 schreef drelletje het volgende:
[..]
Een shelf zit vast aan de de wolken boven zich (als het ware) Zoals deze foto van mij van een 2 weekies terug ofzo.
[afbeelding]
En een rolwolk is dus helemaal los en daar is ook een duidelijke rol in te zien.. Hij rolt dus als het ware ook over je heen. Voor een plaatje kijk je maar naar de foto's uit blanes
Ik ga er ook vanuit dat het gaat mevallen, maar zet toch maar even 457519 onder je naamquote:Op maandag 18 juli 2005 07:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is net als altijd
Verwacht er niet te veel van.
Ik denk echter dat het erg mee zal vallen.
quote:Op maandag 18 juli 2005 01:21 schreef drelletje het volgende:
[..]
Voor mij was het gisteren 1 jaar geleden... of vergis ik me nou?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vandaag is het alweer 1 jaar geleden dat er hier een rolwolk op kwam zetten....
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat waren nog eens mooie tijden![]()
Damn!!! Dat ziet er vet uit! Kan je die misschien ook plaatsen/mailen in orgineel formaat aub??quote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vandaag is het alweer 1 jaar geleden dat er hier een rolwolk op kwam zetten....
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat waren nog eens mooie tijden![]()
Zal wel zeker een andere rolwolk geweest zijn ( Nederland is grootquote:Op maandag 18 juli 2005 12:18 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Voor mij was het gisteren 1 jaar geleden... of vergis ik me nou?
Voor de orginele (grote) foto's moet ik FF de CD gaan zoeken.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:21 schreef Draaitafeltje het volgende:
[..]
Damn!!! Dat ziet er vet uit! Kan je die misschien ook plaatsen/mailen in orgineel formaat aub??
17 juli is toch echt de grote wolwolk dag hoor... ik weet niet hoe het met 18 juli zat... maar 17 juli is toch wel DE dagquote:Op maandag 18 juli 2005 12:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zal wel zeker een andere rolwolk geweest zijn ( Nederland is groot).
De datums van deze foto's zijn 18-07-2004
[..]
Voor de orginele (grote) foto's moet ik FF de CD gaan zoeken.
Ik stond toen net mijn tent op te zetten, vandaar dat ik de datum never-nooit meer zal vergeten...quote:Op maandag 18 juli 2005 12:42 schreef drelletje het volgende:
[..]
17 juli is toch echt de grote wolwolk dag hoor... ik weet niet hoe het met 18 juli zat... maar 17 juli is toch wel DE dag
ps. Ik was toen op vakantie
quote:Op maandag 18 juli 2005 12:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zal wel zeker een andere rolwolk geweest zijn ( Nederland is groot).
De datums van deze foto's zijn 18-07-2004
[..]
Voor de orginele (grote) foto's moet ik FF de CD gaan zoeken.
ik las rotwolkquote:Op maandag 18 juli 2005 01:21 schreef drelletje het volgende:
[..]
Die had ik dus ook gelijk opgezocht!quote:Op maandag 18 juli 2005 16:26 schreef coz het volgende:
nav vorige bericht en Zware tyfoon maakt slachtoffers in Taiwan
[[url=http://img23.paintedover.com/uploads/thumbs/23/met_wolkjes_taiwan.jpg]afbeelding][/url]
Dat stelt niets voor.quote:Op maandag 18 juli 2005 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Komt nu toch wel wat aanzetten vanuit België:
[afbeelding]
Het is maar wat gedruppel...quote:Op maandag 18 juli 2005 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Komt nu toch wel wat aanzetten vanuit België:
[afbeelding]
Is ook, van mij mag het wel even gaan regenen.. *benauwdhedenquote:
quote:
Ik hoorde die ene klap ook in de vertequote:
quote:Op maandag 18 juli 2005 17:17 schreef Leutje het volgende:
[..]
Ik hoorde die ene klap ook in de verte
En het is al weer over ook...
En terwijl ik dit tik klap 2
OK.... het lijkt voor de kust te hangen als ik de radar moet geloven., interessant...quote:Op maandag 18 juli 2005 17:18 schreef Nuongirl het volgende:
Onweer in Alkmaar
Denk dat die buien alleen over zuid-oost Nederland trekkenquote:Op maandag 18 juli 2005 16:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat stelt niets voor.
Net over de grens in Frankrijk zitten veel zwaardere buien, die kan je op de betaalradar zien. Daar zit ook onweer in trouwens.
hint: de code heb ik een stukje eerder gepost!
Nijmegen heeft allemaal van die kutverkeerspleinen zonder markeringen.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:31 schreef Oom_Agent het volgende:
wat gebeurt er allemaal ! onweer ?? ik zit naar het krijten te kijken van FOk op het Keizer Karel plein...
Webcam Keizer Karelplein Nijmegen......
Nou... je moet nu op dit moment ook niet op de boot Texel-Den Helder zitten...quote:Op maandag 18 juli 2005 17:37 schreef i2Them2 het volgende:
Toch aardig wat onweer in frankrijk, lijkt trouwens steeds meer te worden![]()
[afbeelding]
Op die site lijkt er redelijk wat op Antwerpen te koersen, dus dat komt dan hier ook nog welquote:Op maandag 18 juli 2005 18:02 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Nou... je moet nu op dit moment ook niet op de boot Texel-Den Helder zitten...
http://212.126.210.85/
Op www.weeronline.nl ( 457519 ) is ook te zien dat het zich steeds verder in noord-westelijke richting uitbreid.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Op die site lijkt er redelijk wat op Antwerpen te koersen, dus dat komt dan hier ook nog wel
Het wordt steeds gekker met die site.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:19 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Op www.weeronline.nl ( 457519 ) is ook te zien dat het zich steeds verder in noord-westelijke richting uitbreid.
Er is nog hoop
Ben bang dat we weer niks krijgenquote:Op maandag 18 juli 2005 18:37 schreef Marky-Boom het volgende:
En nu maar hopen dat het eens een keer flevoland ook bereikt!
Ik zal je eerlijk vertellen, richting het noord-westen zie ik een mooie donkere lucht wat lijkt op een onweersbui, en ik hoorde ook al wat licht gerommelquote:
en die lijn mist net weer dronten, ik zit ook altijd overal tussenin....quote:Op maandag 18 juli 2005 18:54 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ik zal je eerlijk vertellen, richting het noord-westen zie ik een mooie donkere lucht wat lijkt op een onweersbui, en ik hoorde ook al wat licht gerommel
Dat hebben we met Eindhoven ook altijd.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:56 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
en die lijn mist net weer dronten, ik zit ook altijd overal tussenin....![]()
Volgens mij ziet Oom_Agent dat goedquote:Op maandag 18 juli 2005 18:58 schreef Oom_Agent het volgende:
zie ik daar op het laatste radarbeeld een lijntje ontstaan boven de kust van Oost Engeland.
Ik heb net gerommel gehoort.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:11 schreef plankie het volgende:
volgens mij hoorde ik net al wat rommelen (kwartiertje terug)
lucht naar het westen (vanuit leeuwarden richting harlingen gekeken) wordt steeds donkerder
En dat is maar goed ook.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:12 schreef Marky-Boom het volgende:
Friesland krijgt een heel mooi buienlijntje over zich heen...
Egoistquote:Op maandag 18 juli 2005 19:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dat is maar goed ook.
Nu hopen dat het allemaal doorzet met natuurlijk ONWEER!
Het is richting noorden zeer donker mischien krijg ik hier zelfs watquote:Op maandag 18 juli 2005 18:54 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ik zal je eerlijk vertellen, richting het noord-westen zie ik een mooie donkere lucht wat lijkt op een onweersbui, en ik hoorde ook al wat licht gerommel
Oww je was er al.quote:
Je klaagzang van even geleden ligt me nog goed in het geheugen. Heel Nederland noodweer en jij niks.quote:
Heb je misschien al een paar foto's gemaakt speedyGJ? Dan kan ik rustig met eenquote:Op maandag 18 juli 2005 19:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik woon ook in friesland ondeugend
Dus als MK er niet is dan ben ik er wel
Nee maar hij heeft nog heel wat te goed.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik woon ook in friesland ondeugend
Dus als MK er niet is dan ben ik er wel
Ik weet het ook nog heel goed, dat was erg dramatischquote:Op maandag 18 juli 2005 19:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee maar hij heeft nog heel wat te goed.
Het was echt heel sneu voor hem destijds. Al had ik er wel lol om, want ik kreeg net het laatste deel.
Heb ook even gekeken boven of de lucht iets spectaculairs had, maar valt hier tegen, gewoon grijs.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb nog geen foto's.
Die zal ik zo wel even maken
Niet te optimistisch worden he.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:22 schreef flugeltje het volgende:
Ziet er goed uit voor Tilburg....
ten NO van Breda is een zware bui ontstaan. Een zwarte pit op de radar die zich snel ontwikkeld en richting Den Bosch/ Nijmegen trekt.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:24 schreef JDude het volgende:
Gerommel ook in Breda
Doe Arnhem ook maar evenquote:Op maandag 18 juli 2005 20:29 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ten NO van Breda is een zware bui ontstaan. Een zwarte pit op de radar die zich snel ontwikkeld en richting Den Bosch/ Nijmegen trekt.
Dat zal het geweest zijn dan wat ik hier hoorde. Had die niet even ten ZW van de stad kunnen ontstaanquote:Op maandag 18 juli 2005 20:29 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ten NO van Breda is een zware bui ontstaan. Een zwarte pit op de radar die zich snel ontwikkeld en richting Den Bosch/ Nijmegen trekt.
hier ook....in hoofddorp....quote:Op maandag 18 juli 2005 20:37 schreef Sonja27 het volgende:
Regen in Amstelveen en in de verte wat gerommel!
quote:Op maandag 18 juli 2005 21:04 schreef Oom_Agent het volgende:
[overspannen reactie]
heel verhaal...
[/overspannen reactie]
foto van het noodweer dat hier overtrok:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |