Vroeger werd alles gewoon rolwolk genoemd. Was misschien wat makkelijkerquote:Op maandag 18 juli 2005 00:06 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Een rolwolk ontstaat wel uit een shelfcloud.
Aan de voorkant van de bui stoomt de koude lucht uit de wolk naar voren, en de warme lucht stroomt boven de naar de wolk toe. Hierdoor ontstaat een soort draaiing die tegengesteld is aan de trekrichting van de shelfcloud. Soms wordt deze draaiing in de wolk zo erg, dat een deel van de wolk als het waren sneller vooruit gaat als de rest van de wolk. Deze wolk die dan voor de bui uit "rolt" heet dan een rolwolk. Een rolwolk is dus eigenlijk een voormalig deel van een shelfcloud, dat voor de bui uit rolt.
Door het wegstromen van de koude lucht, onderaan de shelfcloud en het toestromen van de warme lucht aan de bovenzijde van de wolk, ontstaat er aan de voorzijde van een shelfcloud een schuine rand.
[afbeelding]
Jajaquote:Op maandag 18 juli 2005 01:21 schreef drelletje het volgende:
[..]
Vroeger werd alles gewoon rolwolk genoemd. Was misschien wat makkelijker
Ik zie dat je ook een weerwoorder bent. Hallo![]()
.quote:Op maandag 18 juli 2005 01:19 schreef Xenwolfie het volgende:
Gaat de atmosfeer nog ontploffen een dezer dagen?
Duidelijke andwoordquote:Op zondag 17 juli 2005 22:50 schreef drelletje het volgende:
[..]
Een shelf zit vast aan de de wolken boven zich (als het ware) Zoals deze foto van mij van een 2 weekies terug ofzo.
[afbeelding]
En een rolwolk is dus helemaal los en daar is ook een duidelijke rol in te zien.. Hij rolt dus als het ware ook over je heen. Voor een plaatje kijk je maar naar de foto's uit blanes
Ik ga er ook vanuit dat het gaat mevallen, maar zet toch maar even 457519 onder je naamquote:Op maandag 18 juli 2005 07:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is net als altijd
Verwacht er niet te veel van.
Ik denk echter dat het erg mee zal vallen.
quote:Op maandag 18 juli 2005 01:21 schreef drelletje het volgende:
[..]
Voor mij was het gisteren 1 jaar geleden... of vergis ik me nou?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vandaag is het alweer 1 jaar geleden dat er hier een rolwolk op kwam zetten....
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat waren nog eens mooie tijden![]()
Damn!!! Dat ziet er vet uit! Kan je die misschien ook plaatsen/mailen in orgineel formaat aub??quote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vandaag is het alweer 1 jaar geleden dat er hier een rolwolk op kwam zetten....
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat waren nog eens mooie tijden![]()
Zal wel zeker een andere rolwolk geweest zijn ( Nederland is grootquote:Op maandag 18 juli 2005 12:18 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Voor mij was het gisteren 1 jaar geleden... of vergis ik me nou?
Voor de orginele (grote) foto's moet ik FF de CD gaan zoeken.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:21 schreef Draaitafeltje het volgende:
[..]
Damn!!! Dat ziet er vet uit! Kan je die misschien ook plaatsen/mailen in orgineel formaat aub??
17 juli is toch echt de grote wolwolk dag hoor... ik weet niet hoe het met 18 juli zat... maar 17 juli is toch wel DE dagquote:Op maandag 18 juli 2005 12:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zal wel zeker een andere rolwolk geweest zijn ( Nederland is groot).
De datums van deze foto's zijn 18-07-2004
[..]
Voor de orginele (grote) foto's moet ik FF de CD gaan zoeken.
Ik stond toen net mijn tent op te zetten, vandaar dat ik de datum never-nooit meer zal vergeten...quote:Op maandag 18 juli 2005 12:42 schreef drelletje het volgende:
[..]
17 juli is toch echt de grote wolwolk dag hoor... ik weet niet hoe het met 18 juli zat... maar 17 juli is toch wel DE dag
ps. Ik was toen op vakantie
quote:Op maandag 18 juli 2005 12:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zal wel zeker een andere rolwolk geweest zijn ( Nederland is groot).
De datums van deze foto's zijn 18-07-2004
[..]
Voor de orginele (grote) foto's moet ik FF de CD gaan zoeken.
ik las rotwolkquote:Op maandag 18 juli 2005 01:21 schreef drelletje het volgende:
[..]
Die had ik dus ook gelijk opgezocht!quote:Op maandag 18 juli 2005 16:26 schreef coz het volgende:
nav vorige bericht en Zware tyfoon maakt slachtoffers in Taiwan
[[url=http://img23.paintedover.com/uploads/thumbs/23/met_wolkjes_taiwan.jpg]afbeelding][/url]
Dat stelt niets voor.quote:Op maandag 18 juli 2005 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Komt nu toch wel wat aanzetten vanuit België:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |