Natuurlijk heeft die jongen EPO gebruikt, of een ander hematocrietverhogend middel. Bij Italiaanse ploegen is dat onderdeel van de procedure. Deze renner reed vroeger trouwens voor Saeco (waar nog nooit iemand met een hematocriet van onder de 50 heeft gereden) en voor Mapei, waar men lekkere snoepjes door elkaar gebruikte. Was ploegleider van Mapei niet Lefevre, wiens pupil Lotz nu bij Quick-Step gepakt is met EPO? Goh.quote:De Tour de France van dit jaar heeft het eerste dopinggeval. De Rus Petrov heeft een startverbod gekregen na een onaangekondigde bloedtest vanmorgen. Waarschijnlijk is z'n hematocrietwaarde te hoog, wat kan duiden op het gebruik van epo, een stof die de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert waardoor het lichaam meer zuurstof opneemt.
De Lampre-renner mag twee weken niet meedoen aan wielerwedstrijden. Hij krijgt nog een urinetest, als die positief is volgt een schorsing. Petrov stond in het algemeen klassement van de Tour de France op de 45e plaats.
In totaal werden 33 renners van Lampre, AG2R,CSC en Discovery Channel getest. Op de rustdag werden in totaal 51 renners gecontroleerd. Dit waren renners van de ploegen Rabobank, Gerolsteiner, Liberty Seguros, Crédit Agricole, Domina Vacanze, Quick Step en Lampre. Voor de ploegentijdrit werden ook al 41 renners gecontroleerd, dit leverde geen onregelmatigheden op.
Wat denk je dat ze hebben?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Inmiddels is EPO nog maar iets voor de sukkels, de kleinere renners (Bas van Dooren, Filip Meirhage, Ben Berden, Lotz dus)
Ik ga er vanuit dat de echte toppers inmiddels weer nieuwe middelen hebben.
Ik zou zelf niet blij zijn met míjn overwinning, ik zou zelf geen doping gebruiken. Denk ik.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:22 schreef Remzz het volgende:
Ja als jij zegt het maakt me niet uit hoe Armstrong Parijs berijkt als het maar in het geel is al heeft ie weet ik veel wat gebruikt.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Want dan kun je toch niet blij zijn met je overwinning? Zou jij nog steeds blij zijn als Armstrong wint en een paar jaar later komen ze er achter dat hij toch doping heeft gebruikt. Zou je hem dan nog de beste vinden?
Waarom dan? Ik vind het misschien wel de grootste sportman ooit, maar als we hier te horen krijgen dat hij doping heeft gebruikt zal meteen al mijn respect voor hem weg zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zou zelf niet blij zijn met míjn overwinning, ik zou zelf geen doping gebruiken. Denk ik.Maar Armstrong...ach...ik wil gewoon zien dat hij wint.
Hij is lichamelijk zoveel beter - qua VO2-max, lactaten, etc. - dan de rest dat ik niet denk dat hij doping hoeft te gebruiken. Als hij wel gebruikt, gebruikt de rest ook neem ik aan. Als dat nou niet zo is...tsja...dan heb je misschien wel gelijk. Maar ik hoef het ook niet te weten. Ik weet het liever niet misschien.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:25 schreef Remzz het volgende:
[..]
Waarom dan? Ik vind het misschien wel de grootste sportman ooit, maar als we hier te horen krijgen dat hij doping heeft gebruikt zal meteen al mijn respect voor hem weg zijn.
Nee dat lost het op. Ten eerste krijg je ongezonde sporters(alle doping is ongezond voor lichaam). En ten tweede kun je gewoon nooit blij zijn als je dan wint.,quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:27 schreef Dennis_enzo het volgende:
Kunnen ze doping neit beter gewoon legaliseren? Dan is het in ieder geval weer eerlijk. Zelf zonder directe doping slikken ze toch al genoeg vage troep.
Dat idee heb ik ook wel eens, alleen krijg je dan dat ze echt de grens op gaan zoeken van hoeveel ze kunnen gebruiken met het risico dat ze de grens passeren en dood van de fiets vallen zoals in het verleden ook wel gebeurd is. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:27 schreef Dennis_enzo het volgende:
Kunnen ze doping neit beter gewoon legaliseren? Dan is het in ieder geval weer eerlijk. Zelf zonder directe doping slikken ze toch al genoeg vage troep.
Klopt, zoals Frigo, die experimentele medicijnen op zijn kamer had. Als je bijvoorbeeld epo gaat legaliseren, gaan ze alleen maar naar nog gevaarlijker en nieuwere medicijnen zoeken, om toch nog een voordeel op de concurentie te hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook wel eens, alleen krijg je dan dat ze echt de grens op gaan zoeken van hoeveel ze kunnen gebruiken met het risico dat ze de grens passeren en dood van de fiets vallen zoals in het verleden ook wel gebeurd is. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
Echt om dit soort reacties kan ik wel zo kwaad worden. Het is echt allemaal gelul wat je zegt. Denk je dat Armstrong s'Winters geen controles krijgt? Hij is de meest gecontroleerde man van het peloton! Hij betaald zelfs mee aan dopingtest apparatuur!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:34 schreef Vaakje het volgende:
Armstrong gebruikt wel dat is een ding dat zeker is. Ik hoop dat tie deze keer eens flink op zn bek gaat. Er is gewoon geen knal aan zo. Hij rijdt, in tegenstelling tot andere renners, een enkele race per jaar waaronder de grootste de Tour is. Het hele jaar door aan de dope zitten en er dan voor zorgen dat je voor de Tour/zomer een te lage waarde aan dope in je bloed of pis hebt zitten. Nee van mij mag hij in het diepste ravijn flikkeren samen met de rest van de dopinggebruikers. Ze verpesten het zo voor de mensen die echt hard werken..
vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:34 schreef Vaakje het volgende:
Armstrong gebruikt wel dat is een ding dat zeker is. Ik hoop dat tie deze keer eens flink op zn bek gaat. Er is gewoon geen knal aan zo. Hij rijdt, in tegenstelling tot andere renners, een enkele race per jaar waaronder de grootste de Tour is. Het hele jaar door aan de dope zitten en er dan voor zorgen dat je voor de Tour/zomer een te lage waarde aan dope in je bloed of pis hebt zitten. Nee van mij mag hij in het diepste ravijn flikkeren samen met de rest van de dopinggebruikers. Ze verpesten het zo voor de mensen die echt hard werken..
Hij is ook Amerikaan!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:
[..]
vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
Ik wil je er wel even aan herinneren dat hij bij een bepaalde dokter zat (Ferrari) die verschillende renners onder zijn hoede had die allemaal aan de doping zaten. Alleen Armstrong zou dan zogenaamd niet gebruiken. Klinkt mij een beetje in de oren als het verhaal van de Festina ploeg: iedereen gebruikte, behalve Virenque (volgens Virenque zelf in eerste instantie).quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:
vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
Dus? Hij gebruikt? Of hij gebruikt ontraceerbare laboratoriummiddelen?quote:
Nee maar het is een feit dat amerikaanse topsporters met veel meer wegkomen!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:09 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dus? Hij gebruikt? Of hij gebruikt ontraceerbare laboratoriummiddelen?
Dat heeft Lance niet nodig. Hij is één van de weinige mensen op aarde die een zeer effectieve zuurstofuitwisseling hebben. Aangezien het toegestaan is dat dergelijke atleten meefietsen bij de meer doorsnee gebouwde profwielrenners, is er niks aan het handje. Zijn Italiaanse arts hoopt een opvolger van hem te klonen, maar ook dat is vooralsnog niet strafbaarquote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:09 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dus? Hij gebruikt? Of hij gebruikt ontraceerbare laboratoriummiddelen?
Het zou de 2de keer zijn ofniet?quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:06 schreef Bartoli het volgende:
Politie houdt Italiaan Frigo aan
COURCHEVEL (ANP/RTR) - De Franse politie heeft woensdag de Italiaanse wielrenner Dario Frigo voor ondervraging meegenomen, nadat in een auto die werd bestuurd door zijn vrouw prestatieverhogende middelen waren gevonden.
De 31-jarige renner van Fasa Bortolo werd dinsdag in de eerste echte bergrit 77e. In het algemeen klassement staat hij op de 52e plaats pp twintig minuten achter geletruidrager Armstrong. Het is nog onduidelijk of Frigo woensdag aan de start van de elfde etappe kan verschijnen.
Man, wielrennen is een van de vuilste sporten hoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef Remzz het volgende:
[..]
Echt om dit soort reacties kan ik wel zo kwaad worden. Het is echt allemaal gelul wat je zegt. Denk je dat Armstrong s'Winters geen controles krijgt? Hij is de meest gecontroleerde man van het peloton! Hij betaald zelfs mee aan dopingtest apparatuur!
En hoezo ga je ervan uit dat hij gebruikt? Omdat hij wint?
Mee eens.quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Man, wielrennen is een van de vuilste sporten hoor.
Armstrong betaald een apparaat voor de UCI. Hmm Verdacht
Kan zijn bloeddoping zeker niet door dat apparaat ontdekt worden en van de rest wel
Ik vind het raar dat iemand die kapot is door de kanker, daarna (clean)7x de tour kan winnen
Ja maar Epo in de auto is geen goed teken natuurlijkquote:Op woensdag 13 juli 2005 11:24 schreef Bartoli het volgende:
ja dat is idd de 2e keer. Alleen had die toen zelf gebruikt wat nu niet bewezen is en wat me ook stug lijkt. 77e worden in de bergrit op 20.00 lijkt me dan toch wel een slecht middeltje
I hate to say it, but the boy's got a pointquote:Op woensdag 13 juli 2005 09:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik begin btw wel aan het talent van Ullrich te twijfelen. Ik wil best geloven dat de man talentvol is, maar in 1996, 1997, 1998 was hij stukken beter. Ik kan me niet voorstellen dat dat alleen door een slechte voorbereiding komt; die was dit jaar toch best goed.
In 1996-1998 reed Riis bijv. ook mee in de Tour, en Riis was toch mister 60%. Ik kan me best voorstellen dat de hele Telekom ploeg ook flink aan de EPO zat. Uwe Ampler, een oud-Telekomrenner, heeft beweerd dat hij in de jaren 92/93 al stiekem EPO toegediend kreeg van de ploegarts en dat hij door Walter Godefroot tot doping werd gedwongen. Udo Bölts kwam in die jaren ook wel verdacht goed mee in het hooggebergte.
Ik denk persoonlijk dat Ullrich talentvol is, maar dat hij zonder EPO niet de Tour kan winnen omdat hij in het hooggebergte tekortkomt. En zo diep als hij nu gaat, heb ik hem nooit zien gaan.
Niet echt een verwijt aan Ullrich btw, hij was jong en iedereen deed het, zeker nummer 2 Virenque en Pantani helemaal, dus Ullie was in die jaren wel gewoon echt de beste. In 2000, 2001 kon ie nog redelijk mee, maar volgens mij is hij nu gewoon versleten.
The suspicion surrounding Frigo is the second doping debacle in two days at the Tour de France, following the exclusion from the race of Lampre rider Evgeni Petrov Tuesday.quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:49 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ja maar Epo in de auto is geen goed teken natuurlijk
Hein Verbruggen zegt dat Armstrong geen bijzondere attesten heeft, en dat hij niet meer of minder mag dan andere renners.quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:41 schreef Pek het volgende:
Wat Armstrong betreft heb ik me eens laten vertellen dat hij door zijn kanker en het feit dat hij nog maar 1 zo'n knikker heeft hangen, te weinig testosteron aanmaakt en hierdoor legaal mag bijspuiten. Gevolg hiervan is dat waar bij een "gewone" renner het testosterongehalte afneemt gedurende de koers, het bij Lance nagenoeg gelijk blijft of iig minder snel afneemt. Dit zou dan verklaren waarom hij aan het eind nog zoveel over heeft en iedereen aan flarden kan rijden![]()
Ik ben het hier wel een beetje mee eens, die Savoldelli rijdt opeens weer erg goed (en bij Saeco nam die vroeger natuurlijk ook al gortig), Heras rijdt bij Liberty echt enórm slecht - komt geen berg meer op - en ga zo maar door.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Of Savoldelli, die rijdt geen deuk in een pakje boter, gaat naar het Armstrongploegje en wint zonder serieuze voorbereiding prompt de Giro.
Oh, Savoldelli heeft zelf gezegd dat hij het helemaal niet verwachtte dat hij zo goed zou rijden in de Giro, dus jij weet meer over Savoldelli dan Savoldelli zelf. En verder beschuldig ik uiteraard zoveel ik wil.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:32 schreef flyckje het volgende:
.. beloki zware valpartij ??????
savoldelli perfecte voorbereiding op de giro. en jaren na zen 1ste giro overwinning constant ongevallen.
dus stfu om die te beschuldigen FFS.
Bron: Belgische teletekstquote:Armstrong opnieuw beschuldigd
Dinsdag rammelde Lance Armstrong het hele peloton uiteen. Diezelfde dag beschuldigde zijn ex-medewerker Mike Anderson hem opnieuw van dopinggebruik.
Anderson deed zijn verhaal in de Franse krant Le Monde. "In februari 2004 was ik aan het rommelen in Armstrongs huis in Gerona", zegt Anderson. "In de badkamer vond ik een potje met het label van androstenine, een spierversterker van de lijst van verboden producten." "Enkele dagen na mijn vondst begon Armstrong heel koel tegen mij te doen. Hij behandelde me sindsdien ook niet meer als vriend, maar louter als personeelslid." Anderson was een boezemvriend.
"In mei 2004 stonden er plots speurders van het Amerikaanse anti-dopingagentschap voor zijn ranch in Texas. Lance was spoorloos", vertelt Mike Anderson. "Hij vertelde me altijd waar hij was, maar niet die dag. Tot iemand van zijn entourage me vroeg om te gaan kijken of de speurders vertrokken waren."
In die periode praatte Anderson met Armstrong ook over Johan Museeuw. "Ik vertelde hem dat Museeuw steroïden zou hebben gebruikt. "Ach, dat doet toch iedereen", reageerde Lance ijskoel. Armstrong bedriegt het publiek en het wielrennen. Niemand kent zijn ware gelaat. Dat moet maar eens veranderen."
Blijkbaar is het mogelijk: Frigo en Rumsas zijn beide nooit positief bevonden volgens mij, toch is het bijna 100% zeker dat ze gebruikt hebben. Bij beide zijn immers doping producten in beslag genomen. Toch ook 2 renners die vaak goede uitslagen rijden en dus ook vaak gecontroleerd wordenquote:Op woensdag 13 juli 2005 19:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vraag me wel af hoe je EPO kunt gebruiken zonder dat men erachter komt, zeker als je 1e staat in het klassement en elke dag moet plassen.
En de hele Festina-ploeg natuurlijk. Die zijn ook nooit positief geweest (maar toen werd nog niet op EPO gecontroleerd, want daar was nog geen test voor).quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:49 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Blijkbaar is het mogelijk: Frigo en Rumsas zijn beide nooit positief bevonden volgens mij, toch is het bijna 100% zeker dat ze gebruikt hebben. Bij beide zijn immers doping producten in beslag genomen. Toch ook 2 renners die vaak goede uitslagen rijden en dus ook vaak gecontroleerd worden![]()
Frigo is (was) een erg getalenteerd renner en nu blijkt dat hij naar alle waarschijnlijkheid een hele hoop slikt. En toch stelt hij nog weinig voor. Misschien zegt dat al genoeg over het huidige peloton.quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Maar wat je dan met EPO moet tijdens de Tour...blijkbaar gebruiken lui als Frigo dan toch wel, en hebben die gewoon geluk dat ze niet zo vaak moeten plassen.
Als dat voor Heras het geval is, betekent dat dan dat hij bij US Postal ook heeft gebruikt (en dat Armstrong dan nog steeds de enige is die daar niet gebruikt volgens jou)?quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:07 schreef JohnDDD het volgende:
Je gaat je dan wel afvragen of mensen als Heras, Beloki, Mayo etc. nu ook eindelijk in hun "normale" vorm zijn.
Ja, Cadel Evans ook al. En Beltran doet het bij US Postal ook beter dan bij Bianchi. Er is blijkbaar iets mis met die Duitse ploegen. Sevilla raakt ook al niet meer vooruit.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:11 schreef Wombcat het volgende:
Opvallend vind ik iig wel dat renners die bij T-Mobile (Telecom) komen, vaak een stuk minder worden, en als ze dan weer vertrekken (Botero, Savoldelli) opeens wel weer goed rijden.
Met renners van US Postal was dat vaak andersom.
Hij was altijd al een subtopper, maar plots ging het nog beter, ja, omdat hij begon te slikken en spuiten of iets dergelijks blijkbaar. En nu blijkt dat hij dat nog steeds doet (of terug doet), maar hij komt niet meer vooruit. Dus hebben de anderen (volgens mij dan) ondertussen iets nieuws en beters.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:16 schreef methodmich het volgende:
Frigo was ook nooit zo'n topper, tot ie in dat jaar dat ze hem voor het eerst pakten ineens allerlei koersen won en hoog in de Giro stond.
Mijn probleem is niet zozeer dat hij zou gebruiken. So what, zo zijn er nog, waarschijnlijk heel veel. Maar die anderen financieren geen UCI-speeltjes, die anderen zeggen niet tegen de UCI dat ze bepaalde personen even in het oog moeten houden (in het geval van Armstrong de Spanjaarden) en die anderen hebben geen enggeestige vetes met collega's (in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeoni-gedoe). Ik heb alleen iets tegen hypocrieten.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:19 schreef JohnDDD het volgende:
Ja klopt Wombcat. Ik zeg ook niet dat Armstrong zeker niet gebruikt hoor. Misschien wel.
Vino. OK gisteren was 'ie slecht, maar normaal gesproken staat 'ie er het hele seizoen (2003 was bv. een topseizoen voor 'm, en ook de jaren daarvoor reed 'ie altijd alles, en won regelmatig iets).quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:19 schreef JohnDDD het volgende:
Daar zie je sowieso maar weinig buitengewone prestaties tegenwoordig.
Of hij is gewoon dusdanig zwak geworden dat zelfs EPO niet meer helpt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij was altijd al een subtopper, maar plots ging het nog beter, ja, omdat hij begon te slikken en spuiten of iets dergelijks blijkbaar. En nu blijkt dat hij dat nog steeds doet (of terug doet), maar hij komt niet meer vooruit. Dus hebben de anderen (volgens mij dan) ondertussen iets nieuws en beters.
Dat was idd wat bij mij defintief de deur dichtdeed wat Armstrong betreft, terwijl ik op dat moment (eigenlijk voor het eerst), respect voor hem kreeg. Daarna had ´ie bij mij definitief afgedaan.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
(in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeone-gedoe).
Heeft Armstrong de UCI iets gezegd over de Spanjaarden?quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mijn probleem is niet zozeer dat hij zou gebruiken. So what, zo zijn er nog, waarschijnlijk heel veel. Maar die anderen financieren geen UCI-speeltjes, die anderen zeggen niet tegen de UCI dat ze bepaalde personen even in het oog moeten houden (in het geval van Armstrong de Spanjaarden) en die anderen hebben geen enggeestige vetes met collega's (in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeoni-gedoe). Ik heb alleen iets tegen hypocrieten.
Vorig jaar een keertje. Of een jaartje eerder.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Heeft Armstrong de UCI iets gezegd over de Spanjaarden?
Hij heeft een jaar of 2/3 geleden, toen een hoop Spanjaarden een piek kenden (vooral de Euskaltels), ergens gezegd dat hij dit vrij opvallend vond en dat hij vond dat men die maar eens erg goed in het oog moest houden. Ik veronderstel toch dat dit aan de UCI en organisatoren in het algemeen was gericht.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Heeft Armstrong de UCI iets gezegd over de Spanjaarden?
* Wombcat hoopt op een herhaling hiervanquote:Op woensdag 13 juli 2005 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant!
Trouwens ik kwam net op een site de uitslag van de tijdrit Saint-Etienne Saint-Etienne uit 1997 tegen, die ook dit jaar wordt verreden!
1. Jan Ullrich en 1h16'24"
Schokkend van hoe weinigen je zeker weet (of denkt te weten) wie echt clean waren. Ik kom niet verder dan Boogerd en wellicht Zberg.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant!
Trouwens ik kwam net op een site de uitslag van de tijdrit Saint-Etienne Saint-Etienne uit 1997 tegen, die ook dit jaar wordt verreden!
1. Jan Ullrich en 1h16'24"
2. Virenque à 3'04"
3. Riis à 3'08"
4. Olano à 3'14"
5. Pantani à 3'42"
6. Fr.Casagrande à 3'56"
7. Vandenbroucke à 4'44"
8. Jaskula à 4'50"
9. B.Zberg à 5'00"
10. Boogerd à 5'04"
Drie toch (Ullrich, Virenque, Vandenbroucke)?quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:07 schreef flyckje het volgende:
nee want helft van die lijst is gepakt op doping
1. idd maar na 100 keer ook in niet koerseizoenen geef je wel de voordeel van de twijfelquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:13 schreef Barca het volgende:
Tja ... dope is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met sport. En de prestaties van Armstrong ...
1. niet positief getest wil niet zeggen niet gebruikt
2. het kwaliteitsverschil tussen Armstrong en de rest is niet normaal
3. het kwaliteitsverschil tussen de knechten van Armstrong en de rest is absurd
4. het verschil in presteren tussen rijden bij usp/dsc en bij andere ploegen is zeer veel zeggend
Er zijn goede maskeringsmiddelen en middelen die het gebruik van maskeringsmiddelen kunnen verbloemen maar ... zo af en toe wordt er een renner gepakt. Het is dus nog altijd makkelijker om te tonen dat er wel wordt gebruikt dan niet.
Ik vind het echt heel naief om te denken dat er geen sprake is van vals spel.
Inderdaad. Dat zeggen ze allemaal. Ik hoor bijna nooit een renner zeggen "ik gebruik geen doping", maar wel (bijna) altijd "ik ben nooit gepakt".quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:19 schreef Ericr het volgende:
Blijlevens zie het altijd mooi, 'wat nou doping, ik ben toch nooit gepakt. Dus waar hebben we het nou over'
Dat vat goed samen hoe er over gedacht wordt binnen het peleton.
1. gezien technologie zeggen die tests me niets (Ik kan per jaar 100 dagen in een auto rijden en nooit een bon krijgen. Rij ik dan nooit te hard? HAHAHA!!)quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:18 schreef flyckje het volgende:
[..]
1. idd maar na 100 keer ook in niet koerseizoenen geef je wel de voordeel van de twijfel
2. Talent doet veel. hij was tijdens zen jeugd ook al topper. heeft ook zeer vroeg WK gewonnen
3. de ploeg van lance bevat allemaal toppers die kopman zouden zijn in andere ploegen (azevedo 6e/heras vuelta/hincapie altijd al super geweest/rubeira en beltran altijd al goei klimmers geweest/ekimov al 12 jaar gewoon topper/etc
4. voor de tour moetten ze met lance mee om te trainen. Lance is zo perfectionist dat de ploeg echt uit hun pijp moet komen dan en ze daardoor hun hoogste niveau bereiken. ze moetten mee tijdrijden in de wintunnel voor sommigen. je hebt daar kleppers die hun ervaring delen. ekimov in tijdrijden, bruyneel/lance over de trapfrequentie. en als ze uit usp/dsc gaan hebben ze die push niet meer van lance, krijgen ze meer druk van de rest van de wereld en dergelijke en daardoor flunken sommige van die mannen grandioos.
Je zou het omgekeerde verwachten. Dat een allround topper na een zware ziekte het alleen nog in eendagswedstrijden kan. Maar hier is 't blijkbaar omgekeerd. Plots is hij sneller tegen de tijd dan dé tijdrijder van z'n generatie Ullrich en klimt hij nog sneller dan de klimmer van de laatste 25 jaar Pantani (en die moest al remmen in de bochten bergop). De normale evolutie leek van hem een soort Jalabert te maken, maar het werd out of nowhere plots een kruising tussen Indurain en Bahamontes. Uiteraard was het een talent. Maar geen uitzonderlijk talent, zo liepen er nog wel meer rond.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:28 schreef Barca het volgende:
2. de Armstrong voor de kanker is absoluut niet te vergelijken met de Armstrong na de kanker.
Ja, ik vind dat ook heel erg vreemd.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je zou het omgekeerde verwachten. Dat een allround topper na een zware ziekte het alleen nog in eendagswedstrijden kan. Maar hier is 't blijkbaar omgekeerd. Plots is hij sneller tegen de tijd dan dé tijdrijder van z'n generatie Ullrich en klimt hij nog sneller dan de klimmer van de laatste 25 jaar Pantani (en die moest al remmen in de bochten bergop). De normale evolutie leek van hem een soort Jalabert te maken, maar het werd out of nowhere plots een kruising tussen Indurain en Bahamontes.
vermits hij voor zen kanker niet op zen voeding lette maar gewoon kilometer vreter was... hij was zowiezo al een hardrijder ook in die tijd. hij is gewoon veel meer toegelegd gaan werke veel meer in de wintunnel gaan trainen. bergop de kleine versnelling beginnen draaien dat maakt het verschil allemaal hoor. Hij was en is altijd al een groot talent geweest.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je zou het omgekeerde verwachten. Dat een allround topper na een zware ziekte het alleen nog in eendagswedstrijden kan. Maar hier is 't blijkbaar omgekeerd. Plots is hij sneller tegen de tijd dan dé tijdrijder van z'n generatie Ullrich en klimt hij nog sneller dan de klimmer van de laatste 25 jaar Pantani (en die moest al remmen in de bochten bergop). De normale evolutie leek van hem een soort Jalabert te maken, maar het werd out of nowhere plots een kruising tussen Indurain en Bahamontes.
Bij Basso is het nog natuurlijke progressie. In zijn eerste tour was hij 10e, toen 7e, toen 3e.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:35 schreef flyckje het volgende:
4. hierop valt maar een commetnaar te geven je wilt dat ze gebruiken en staat niet open voor eerlijke renners of renners die beter presteren door een goede voorbereiding. nee als een renner beter presteerd is het doping. basso dopet ook zeker ? want hij is verbeterd in de TT ?
Bij alle grote ronderenners (Ullrich, Indurain, Lemond ...) werd al vroeg duidelijk, zelfs voor ze prof werden, in welke richting hun talenten lagen, namelijk het rondewerk. Zoals dat nu bij Thomas Dekker en Popovych bijvoorbeeld het geval is. Dat zie je meteen. Bij Armstrong niet. Alles wees op het eendagswerk, zoals nu bij bijvoorbeeld Boonen. En ik denk dat iedereen zich toch vragen zou stellen indien een Boonen na een ziekte plots de Tourmalet zou opvliegen. En nee, zo'n groot verschil is er niet, want Armstrong was nooit het type aankomend talent dat Ullrich, Indurain, Dekker of Popovych waren.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:40 schreef flyckje het volgende:
[..]
vermits hij voor zen kanker niet op zen voeding lette maar gewoon kilometer vreter was... hij was zowiezo al een hardrijder ook in die tijd. hij is gewoon veel meer toegelegd gaan werke veel meer in de wintunnel gaan trainen. bergop de kleine versnelling beginnen draaien dat maakt het verschil allemaal hoor. Hij was en is altijd al een groot talent geweest.
Dat heb ik dus ook. Wel twee aanvullingen:quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:46 schreef wimderon het volgende:
Maar ik blijf het toch opvallend vinden dat renners die van de ene naar de andere ploeg overstappen ineens veel beter / slechter gaan rijden, een overzichtje:
Quaranta was ooit sprinter, maar is nu te slecht voor de slechtsen van het peloton;
Aitor Gonzalez wint de Vuelta, bakt er bij Fassa niks van, maar nu bij Euskaltel ineens weer wel;
Santi Perez is 'ineens' een topper in de Vuelta (en is dan ook gepakt);
Botere gaat naar telekom, presteert daar niks, zelfs niet in tijdritten en nu bij Phonak weer wel;
Rumsas blijkt 'ineens' een topper in de tour (en is dan ook gepakt);
Cadel Evans gaat naar Telekom, presteert daar niks, en nu bij Lotto ineens weer wel;
Savoldelli gaat naar Telekom, presteerde daarvoor goed, bij Telekom niks, nu bij Discovery wel;
Botcharov was talentvol bij AG2R, nu bij Credit Agricole komt er niks uit;
Julich was ineens top, bij Telekom weer niks, nu bij CSC weer wel;
Oscar Sevilla was erg talentvol, maar is bij opnieuw Telekom (T-mobile) geen schim meer;
Heras gaat naar US-postal doet het daar goed, nu bakt hij er niks van (al doet hij het wel goed in de Veulta)
Mercado en Pecharromamn gaan naar Quick-Step en presteren daar niks meer;
Azevedo leeft enorm op sinds hij bij Armstrong rijdt;
Padrnos idem;
Beltran idem;
Livingston gaat van Uspostal naar Telekom en wordt ineens een vaste klant voor de bus;
Alle 'toppers' die rabo aankoopt presteren niks meer
en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan.
Laat ik het zo zeggen, dit maakt bepaalde ploegen er niet minder verdacht op![]()
Terwijl de meest constante renners van de laatste 15 jaar eigenlijk vrijwel hun hele carriere bij dezelfde ploeg reden zoals Armstrong, Vinokourov, Indurain, maar ook Museeuw, Zabel en zelfs Boogerd.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:46 schreef wimderon het volgende:
lijst
Laat ik het zo zeggen, dit maakt bepaalde ploegen er niet minder verdacht op![]()
en Mercado wint de R/V Oostenrijk en Pecharoman begon ook weer tekenen van leven te tonen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Wel twee aanvullingen:
Heras reed ook al goed bij Kelme (maar ja, dopingschandaal bij Kelme vorig jaar)
Azevedo reed ook al op dat niveau ONCE (en rijdt dit jaar wat minder)
1. Ja, ik kan 100x langs een flitspaal gaan zonder gepakt te worden. Waarom? Door te remmen. Dus ... je kan pakken wat je wilt zonder betrapt te worden als je de juiste maskeringsmiddelen gebruikt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:35 schreef flyckje het volgende:
1. te hard rijden is 1sec. dope niet .... en in uw voorbeeld klopt voor geen meter, je moet zeggen 7*365 dagen te snel rijden en 100 keer voorbij een flitspaal gaan en niet geflitst worden.
2. nee inderdaad erna is hij veel beter gaan trainen op een andere manier en veel strikter geworden in zijn voeding en dergelijke maar zen talent had hij nog hoor ...
3. ik heb juist aangegeven met simpele voorbeelden dat dit niet zo is .....
4. hierop valt maar een commetnaar te geven je wilt dat ze gebruiken en staat niet open voor eerlijke renners of renners die beter presteren door een goede voorbereiding. nee als een renner beter presteerd is het doping. basso dopet ook zeker ? want hij is verbeterd in de TT ?
quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:19 schreef Ericr het volgende:
Blijlevens zie het altijd mooi, 'wat nou doping, ik ben toch nooit gepakt. Dus waar hebben we het nou over'
Ik kan me niet echt voorstellen dat Sheryl Crow de productie erg op gang brengtquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Bovendien is het niet zo dat mensen met één bal minder testosteron aanmaken.
1. gaat enkel als je op voorhand weet dat ze komen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:59 schreef Barca het volgende:
[..]
1. Ja, ik kan 100x langs een flitspaal gaan zonder gepakt te worden. Waarom? Door te remmen. Dus ... je kan pakken wat je wilt zonder betrapt te worden als je de juiste maskeringsmiddelen gebruikt.
2. Hij had geen talent voor klimmen. Hij is zowel lichamelijk als qua rijstijl een andere renner geworden. Is serieus voor zijn sport gaan leven maar niet alleen dat.
3. Ja hoor. En ik geef andere voorbeelden.
4. Ik wil niet dat ze gebruiken. Ik zou het onder bepaalde voorwaarden gedogen. Ik vind het ontzettend naief om te denken dat ze niet gebruiken. De invloed van doping wordt overigens regelmatig onderschat. Mentale kracht, taktisch inzicht, goede conditie en talent zijn veel belangrijker.
Rasmussen rijdt nu ook heel goed. Misschien gebruikt hij maar het kan goed zijn van niet. Hij had dit al in zich maar rijdt nu bewust voor die trui. En hij had een geluk bij een ongeluk met zijn peesblessure.
3. heb toch gezegd dat renners bij usp/dc beter presteren dan elders. Heras, Landis, Padrnos, Salvodelli bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 14 juli 2005 04:16 schreef flyckje het volgende:
[..]
1. gaat enkel als je op voorhand weet dat ze komen.
2. hincapie had ook geen talent voor te klimmen maar heeft hierop zwaar getraint. popovych was in eerst instantie ook geen klimmer. was begonnen al TT bij de jeugd maar is door oefenen beter bergop beginnen fietsen.
3. je hebt geen voorbeeld aangehaald
4. i agree with you :p
ik zeg niet dat er geen doping gebruikt word nergens, want er worden altijd renners gesnapt. Maar aan de manier waarop sommigen een renner in verdachting stellen probeer ik tegenargumenten te geven omdat het meestal niet de ideale manier is.
zoals kijken wie waar in welke ploeg het beste presteerd. complete bullshit.
beste kenmerk van doping en dat is verre van bulletproof zijn mense die eventjes een kop late zien en dan gewoon niks voorstellen. Mayo bv. maar zelfs dan heb je nog geen 50% zekerheid. zijn 1001 redenen waarom iemand meerdere jaren slecht kan zijn.
ook een van de zaken dat ze zeggen : dat een renner geen lange tijd goed kan zijn door doping.
nu of dit waar is dunno. Maar renners die zoveel keer getest worden ook buiten de compititie en nooit gepakt worden op doping, waar ingebroken word voor iets te vinden en niks vinden... dan vind ik toch dat die mensen het voordeel van de twijfel gegunt is. en niet telkens weer alles bovenhalen.
Ja, presteren in Vuelta (Heras) of Giro (Salvodelli) maar dus niet in de Tour. Niemand is ooit zo goed geweest dat hij een bedreiging heeft kunnen vormen voor Armstrong.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:20 schreef flyckje het volgende:
3. heb toch gezegd dat renners bij usp/dc beter presteren dan elders. Heras, Landis, Padrnos, Salvodelli bijvoorbeeld.
Heras was zo goed voor lance als bij lance. was bij kelme dichter bij lance concurrent dan nu. veel dichter. zelfs gevaarlijk bergop toen.
Landis nog altijd goed, die jongen heeft ook een opwaartse curve gehad.
Padrnos dunno deftelijke tijdrijder, deftelijk op het vlakke nie echt iets speciaal
Salvoldelli giro gewonnen, heel de tijd breuken, bij DSC maar 1 breuk gehad en terug giro gewonnen. zeg ik verdorie al heel dit topic ...
Denk daar maar even over na.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:01 schreef flyckje het volgende:
zijn ze nog steeds niet ... wat heeft dat met doping te maken ?
Ik vind dat een beetje overdreven. Bij Fassa won hij nog altijd een etappe in de Giro, en 1 in de Tour. En ook in de Vuelta heb ik hem nog een keer goed zien rijden in het hooggebergte.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:46 schreef wimderon het volgende:
Maar ik blijf het toch opvallend vinden dat renners die van de ene naar de andere ploeg overstappen ineens veel beter / slechter gaan rijden, een overzichtje:
Aitor Gonzalez wint de Vuelta, bakt er bij Fassa niks van, maar nu bij Euskaltel ineens weer wel;
Sowieso is een prestatiecurve van een wielrenner vaak grillig. Opeens komen ze op zetten, dan komt er wat druk op te staan, wordt er wat verwacht en hebben ze ineens knechten die zich voor hen uitsloven en dan bakken ze er niets meer van.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje overdreven. Bij Fassa won hij nog altijd een etappe in de Giro, en 1 in de Tour. En ook in de Vuelta heb ik hem nog een keer goed zien rijden in het hooggebergte.
Dus helemaal van de aadbodem verdwenen kan je ook niet zeggen. Niet dat ik em helemaal vrij pleit, maar van een echt verdachte prestatiecurve kun je nu ook weer niet spreken, vind ik.
Ja, dat is zeker zo. Maar die van Gonzalez was dan nog wel redelijk constant. Zelfs in zijn mindere periode (bij Fassa Bortolo dus) won hij nog koersen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Sowieso is een prestatiecurve van een wielrenner vaak grillig. Opeens komen ze op zetten, dan komt er wat druk op te staan, wordt er wat verwacht en hebben ze ineens knechten die zich voor hen uitsloven en dan bakken ze er niets meer van.
Maar in de Giro, Vuelta en Tour was het niet veel, dus dan valt het niet zo op voor mensen als JohnDDD.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker zo. Maar die van Gonzalez was dan nog wel redelijk constant. Zelfs in zijn mindere periode (bij Fassa Bortolo dus) won hij nog koersen.
Dat is zeker zo. Je kunt bedenkingen hebben, maar ik geef mensen altijd eerst het voordeel van de twijfel.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Maar in de Giro, Vuelta en Tour was het niet veel, dus dan valt het niet zo op voor mensen als JohnDDD.
Ik vind het onzin om meteen de link te leggen met doping. Als iemand betrapt is dan mag dat best gezegd worden, maar lukraak renners gaan beschuldigen slaat nergens op.
Ik ook. Ik word ook misselijk van dat hypocriete Franse gedoe met hun "deux vitesses". Al jarenlang lopen ze te kloten in Frankrijk, dat betaalt zich nu uit en dan lopen ze weer te melken dat iedereen gedrogeerd is behalve de Fransen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Je kunt bedenkingen hebben, maar ik geef mensen altijd eerst het voordeel van de twijfel.
Mayo won een paar jaar terug nog de etappe naar Alpe d'Huez. Laiseka heeft volgens mij ook eens gewonnen in de Alpen. Die jongens waren toen gewoon heel erg goed. In de Dauphiné van 2004 was Mayo super. Toen ging de ploegdokter weg die in verband werd gebracht met EPO en toen kwam die hele ploeg de berg niet meer op. Dit jaar...Mayo het hele jaar slecht. In de Alpen komt hij op 20 minuten binnen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Heb je wat bewijzen dan om je beschuldiging te onderbouwen of is je enige argument dat ze in vorige ritten niet zo goed reden?
Klimmers die in het ene gebergte wat beter gedijen dan in het andere gebergte zijn er altijd al geweest.
dan ben je ook niet zo ver in het boek om te lezen dat de Kneet niet aan een hartstilstand is overleden, maar aan een longembolie.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:03 schreef Falco het volgende:
Wat die Bakker in dat boek van Smeets ook vertelt is dat Zoetemelk naast hem ook nog een dokter hadden waar ze af en toe op bezoek kwamen gedurende de ronde. Wat daar allemaal gebeurde wist hij niet te vertellen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |