abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28734744
Op verzoek van velen hier een dopingtopic, zodat dat de mensen die van een pure sport houden niet stoort in de andere wielrentopics.

Welke renners gebruiken? Allemaal? Bíjna allemaal? Wat gebruiken ze? Gebruikt Armstrong ook? En Ullrich?

Vanmorgen was er dit bericht:
quote:
De Tour de France van dit jaar heeft het eerste dopinggeval. De Rus Petrov heeft een startverbod gekregen na een onaangekondigde bloedtest vanmorgen. Waarschijnlijk is z'n hematocrietwaarde te hoog, wat kan duiden op het gebruik van epo, een stof die de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert waardoor het lichaam meer zuurstof opneemt.

De Lampre-renner mag twee weken niet meedoen aan wielerwedstrijden. Hij krijgt nog een urinetest, als die positief is volgt een schorsing. Petrov stond in het algemeen klassement van de Tour de France op de 45e plaats.

In totaal werden 33 renners van Lampre, AG2R,CSC en Discovery Channel getest. Op de rustdag werden in totaal 51 renners gecontroleerd. Dit waren renners van de ploegen Rabobank, Gerolsteiner, Liberty Seguros, Crédit Agricole, Domina Vacanze, Quick Step en Lampre. Voor de ploegentijdrit werden ook al 41 renners gecontroleerd, dit leverde geen onregelmatigheden op.
Natuurlijk heeft die jongen EPO gebruikt, of een ander hematocrietverhogend middel. Bij Italiaanse ploegen is dat onderdeel van de procedure. Deze renner reed vroeger trouwens voor Saeco (waar nog nooit iemand met een hematocriet van onder de 50 heeft gereden) en voor Mapei, waar men lekkere snoepjes door elkaar gebruikte. Was ploegleider van Mapei niet Lefevre, wiens pupil Lotz nu bij Quick-Step gepakt is met EPO? Goh.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:21:15 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28734858
Inmiddels is EPO nog maar iets voor de sukkels, de kleinere renners (Bas van Dooren, Filip Meirhage, Ben Berden, Lotz dus)
Ik ga er vanuit dat de echte toppers inmiddels weer nieuwe middelen hebben.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28734893
Ja als jij zegt het maakt me niet uit hoe Armstrong Parijs berijkt als het maar in het geel is al heeft ie weet ik veel wat gebruikt.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Want dan kun je toch niet blij zijn met je overwinning? Zou jij nog steeds blij zijn als Armstrong wint en een paar jaar later komen ze er achter dat hij toch doping heeft gebruikt. Zou je hem dan nog de beste vinden?
pi_28734908
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Inmiddels is EPO nog maar iets voor de sukkels, de kleinere renners (Bas van Dooren, Filip Meirhage, Ben Berden, Lotz dus)
Ik ga er vanuit dat de echte toppers inmiddels weer nieuwe middelen hebben.
Wat denk je dat ze hebben?

Niemand is na 1998 nog zo snel een berg opgegaan als Pantani, de jaren 90 waren toch wel snel eng oed.
pi_28734931
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:22 schreef Remzz het volgende:
Ja als jij zegt het maakt me niet uit hoe Armstrong Parijs berijkt als het maar in het geel is al heeft ie weet ik veel wat gebruikt.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Want dan kun je toch niet blij zijn met je overwinning? Zou jij nog steeds blij zijn als Armstrong wint en een paar jaar later komen ze er achter dat hij toch doping heeft gebruikt. Zou je hem dan nog de beste vinden?
Ik zou zelf niet blij zijn met míjn overwinning, ik zou zelf geen doping gebruiken. Denk ik. Maar Armstrong...ach...ik wil gewoon zien dat hij wint.
pi_28735002
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik zou zelf niet blij zijn met míjn overwinning, ik zou zelf geen doping gebruiken. Denk ik. Maar Armstrong...ach...ik wil gewoon zien dat hij wint.
Waarom dan? Ik vind het misschien wel de grootste sportman ooit, maar als we hier te horen krijgen dat hij doping heeft gebruikt zal meteen al mijn respect voor hem weg zijn.
pi_28735009
armstrong gebruikt toch niet zodus maakt niet uit
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:27:55 #8
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_28735089
Kunnen ze doping neit beter gewoon legaliseren? Dan is het in ieder geval weer eerlijk. Zelf zonder directe doping slikken ze toch al genoeg vage troep.
Ook geen sig dus
pi_28735123
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:25 schreef Remzz het volgende:

[..]

Waarom dan? Ik vind het misschien wel de grootste sportman ooit, maar als we hier te horen krijgen dat hij doping heeft gebruikt zal meteen al mijn respect voor hem weg zijn.
Hij is lichamelijk zoveel beter - qua VO2-max, lactaten, etc. - dan de rest dat ik niet denk dat hij doping hoeft te gebruiken. Als hij wel gebruikt, gebruikt de rest ook neem ik aan. Als dat nou niet zo is...tsja...dan heb je misschien wel gelijk. Maar ik hoef het ook niet te weten. Ik weet het liever niet misschien.
pi_28735124
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:27 schreef Dennis_enzo het volgende:
Kunnen ze doping neit beter gewoon legaliseren? Dan is het in ieder geval weer eerlijk. Zelf zonder directe doping slikken ze toch al genoeg vage troep.
Nee dat lost het op. Ten eerste krijg je ongezonde sporters(alle doping is ongezond voor lichaam). En ten tweede kun je gewoon nooit blij zijn als je dan wint.,
pi_28735180
je schrijft een nogal insinuerend stukje. Ik zou wel eens willen weten op welke bronnen jij je beschuldigingen baseert.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_28735226
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:27 schreef Dennis_enzo het volgende:
Dat idee heb ik ook wel eens, alleen krijg je dan dat ze echt de grens op gaan zoeken van hoeveel ze kunnen gebruiken met het risico dat ze de grens passeren en dood van de fiets vallen zoals in het verleden ook wel gebeurd is. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
A mind with a heart of it's own
pi_28735251
Haha je doping legaliseren.

Stel je voor:
Weening na zijn winst in de Tour van 2008: "Pfoe, ik zat er na de eerste week helemaal doorheen, ik was toen helemaal clean. Maar met een gemiddelde van 55 km/u en een ploegentijdrit van 63 km/u blijft het dan zwaar. Toen moest ik wel even bijspuiten naar een hematocriet van zo 60, en ik heb wat hormonen geslikt. Toen kwam ik nog nauwelijks die Galibier op, maar gelukkig heb ik maar 3 minuten verloren en heb ik de tour gewonnen. Ik weet echt niet wat die mannen van Orange (het nieuwe telefoon-team dan ) gebruiken maar dat wi lik ook wel hebben."
pi_28735330
Armstrong gebruikt wel dat is een ding dat zeker is. Ik hoop dat tie deze keer eens flink op zn bek gaat. Er is gewoon geen knal aan zo. Hij rijdt, in tegenstelling tot andere renners, een enkele race per jaar waaronder de grootste de Tour is. Het hele jaar door aan de dope zitten en er dan voor zorgen dat je voor de Tour/zomer een te lage waarde aan dope in je bloed of pis hebt zitten. Nee van mij mag hij in het diepste ravijn flikkeren samen met de rest van de dopinggebruikers. Ze verpesten het zo voor de mensen die echt hard werken..
pi_28735346
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook wel eens, alleen krijg je dan dat ze echt de grens op gaan zoeken van hoeveel ze kunnen gebruiken met het risico dat ze de grens passeren en dood van de fiets vallen zoals in het verleden ook wel gebeurd is. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
Klopt, zoals Frigo, die experimentele medicijnen op zijn kamer had. Als je bijvoorbeeld epo gaat legaliseren, gaan ze alleen maar naar nog gevaarlijker en nieuwere medicijnen zoeken, om toch nog een voordeel op de concurentie te hebben.
pi_28735392
omg je van die oxyhemoglobine, dat spul dat eigenlijk voor paarden was
Planckaert had dat gebruikt maar die had constant buikpijn ervan
pi_28735433
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:34 schreef Vaakje het volgende:
Armstrong gebruikt wel dat is een ding dat zeker is. Ik hoop dat tie deze keer eens flink op zn bek gaat. Er is gewoon geen knal aan zo. Hij rijdt, in tegenstelling tot andere renners, een enkele race per jaar waaronder de grootste de Tour is. Het hele jaar door aan de dope zitten en er dan voor zorgen dat je voor de Tour/zomer een te lage waarde aan dope in je bloed of pis hebt zitten. Nee van mij mag hij in het diepste ravijn flikkeren samen met de rest van de dopinggebruikers. Ze verpesten het zo voor de mensen die echt hard werken..
Echt om dit soort reacties kan ik wel zo kwaad worden. Het is echt allemaal gelul wat je zegt. Denk je dat Armstrong s'Winters geen controles krijgt? Hij is de meest gecontroleerde man van het peloton! Hij betaald zelfs mee aan dopingtest apparatuur!
En hoezo ga je ervan uit dat hij gebruikt? Omdat hij wint?
pi_28735450
edit: woeps verkeerde topic
pi_28735511
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:34 schreef Vaakje het volgende:
vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
pi_28736336
ach dat testen buiten de competitie
is dat nou echt nodig?
vind het een beetje raar.
ullrich wordt gepakt met een pilletje op in een disco; half jaar geschorsing
belachelijk gewoon!
pi_28736462
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:

[..]

vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
Hij is ook Amerikaan!
pi_28736472
is niet belachelijk hoor. met doping kun je sneller betere vorm bereiken en dergelijke. Moest men iedereen zoveel testen al lance buiten de compititie dan zouden der heel wat meer renners aanhangen. die nu niet gepakt kunnen worden maar wel nog beter presteren daardoor.
pi_28736683
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:
Ik wil je er wel even aan herinneren dat hij bij een bepaalde dokter zat (Ferrari) die verschillende renners onder zijn hoede had die allemaal aan de doping zaten. Alleen Armstrong zou dan zogenaamd niet gebruiken. Klinkt mij een beetje in de oren als het verhaal van de Festina ploeg: iedereen gebruikte, behalve Virenque (volgens Virenque zelf in eerste instantie).
Armstrong is nooit gepakt, maar ik vind het persoonlijk op z'n minst heel erg verdacht.
Daarnaast schijnt iedereen wonderbaarlijke krachten te krijgen als ze bij de ploeg van Armstrong gaan fietsen. Beetje het Kelme effect: voor ze er komen zijn ze minder en als ze er weggaan presteren ze ook niet meer. Merkwaardig op z'n minst.

Let wel ik zeg niet dat hij gebruikt heeft, want ik heb geen bewijs, maar jij hebt net zo min bewijs dat het 100% niet gebruikt.

Overigens vind ik de OP er suggestief
pi_28736691
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:02 schreef brambor het volgende:

[..]

Hij is ook Amerikaan!
Dus? Hij gebruikt? Of hij gebruikt ontraceerbare laboratoriummiddelen?
pi_28736887
De beweringen die jij zo makkelijk over italianen maakt, kunnen we net zo goed over amerikanen maken. Je verdedigt zelf Armstrong, terwijl je andere wel ongefundeerd beschuldigt.
Beetje inconsequent
You ask me the time
And I would like to give
pi_28736959
Ja dat klopt
pi_28737410
interpol waar zeg ik iets over italianen ? of was dat niet op mij ... ik heb nergens namen of nationaliteiten genoemd...

en de nationaliteit heeft er geen bal met te maken. en ferrari speelt niet dokter bij lance, maar schrijft zen trainingschemas uit. 7 jaar na elkaar constant getest nooit iets gevonden. dan krijgt hij wel het voordeel van de twijfel hoor. elke jaar hebben ze nog niks kunnen bewijzen. dus het is niet meer fifty fifty hoor. Je standpunt moet zijn hij gebruikt niet tot anders word bewezen. niet hij gebruiktmaar ze kunnen hem niet pakken
pi_28737518
ik heb het over johnddd
You ask me the time
And I would like to give
pi_28737546
Philip Gaumont (ex-Cofidis) heeft wel gezegd dat doping bij Italiaanse ploegen standaard in het pakket vitaminen zit.
pi_28737555
k :p
pi_28738166
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:09 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nee maar het is een feit dat amerikaanse topsporters met veel meer wegkomen!
pi_28738801
niet degeen die in europa sporten hoor
pi_28742490
Ik vind het verdacht, sorry hoor
pi_28743768
Dat Armstrong's ploeg zo goed was? Of bedoel je dat niet?
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:45:10 #35
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_28743903
Doping of niet... Mensen, het ligt niet aan een pilletje of meerdere! Zelfs met pilletjes zou ik de Tour nog niet uitrijden Denk daaraan.

Ik post het ff hier omdat ik dat andere topic niet kan vinden...
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:52:59 #36
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28744118
Iets met een ezel en een renpaard toch?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28744506
Heras rijdt ook geen deuk meer in een pakkie boter sinds ie bij Armstrong weg is. VERDACHT!!!!
You ask me the time
And I would like to give
pi_28746537
Dat is inderdaad wel heel verdacht. Landis was wel goed btw, maar ja bij Phonak kunnen ze ook renners uit het graf halen
pi_28748248
Wel grappig dat vandaag werd aangehaald dat de resultaten van Euskaltel parallel liepen aan het vertrekken van de teamdokter daar
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:09 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat heeft Lance niet nodig. Hij is één van de weinige mensen op aarde die een zeer effectieve zuurstofuitwisseling hebben. Aangezien het toegestaan is dat dergelijke atleten meefietsen bij de meer doorsnee gebouwde profwielrenners, is er niks aan het handje. Zijn Italiaanse arts hoopt een opvolger van hem te klonen, maar ook dat is vooralsnog niet strafbaar
pi_28748528

dat heb ik niet gehoord dat van die teamdokter van Euskaltel okee6
niet vandaag althans
kan ik gemist hebben
heb het wel eerder gehoord
pi_28749939
Vrij boeiend artikeltje dat ik vond:
Yvan Van Mol:,,Euskaltel heeft probleem''

In het weekblad Humo verscheen gisteren een reportage met Yvan Van Mol. De ploegdokter van Quick Step-Davitamon terkt daarin fel van leer tegen Francis Coucke.
,,Drie weken voor de Tour waren twee renners van Euskaltel uit koers gehouden met een te hoog hematocrietgehalte. Twee renners in één ploeg vind ik veel: dan zit je met een probleem. Een dokter van Euskaltel is door Robert Millar ook genoemd als zijn epo-leverancier. Dat zijn feiten. Als jij dan zegt dat ze (Mayo en zijn ploegmaats tijdens de Tour; red.) te bang waren om nog te pakken, lijkt me dat geen onlogische redenering.'' ,,Ik wéét dat het in Spanje gebeurt, en het is razend gevaarlijk. '' (over bloeddoping) ,,Groeihormoon wordt gebruikt, dat ontken ik niet, maar door een absolute minderheid.'' ,,Daarin heeft hij wél gelijk. Ik haal ze er ook zo uit.'' (over de uitspraak van Coucke dat cortisonegebruikers in het peloton makkelijk te herkennen zijn aan hun bolle kopjes) ,,De dag dat dyn-epo op de markt komt, is het hek weer helemaal van de dam, tenzij er dan een test bestaat om het op te sporen. Er zal weer volop gekoerst worden met waarden van 48,49. Ik vrees dat het weer even erg wordt als in 1998, ja.''

(Zal wel van een tijdje terug zijn alweer)
pi_28749990
Maakt een hematocriet van een procentje of 8 erbij of eraf dan zó'n verschil dat Mayo de ene dag in de bus eindigt en de andere dag een rit kan winnen?
pi_28760808
Ik begin btw wel aan het talent van Ullrich te twijfelen. Ik wil best geloven dat de man talentvol is, maar in 1996, 1997, 1998 was hij stukken beter. Ik kan me niet voorstellen dat dat alleen door een slechte voorbereiding komt; die was dit jaar toch best goed.

In 1996-1998 reed Riis bijv. ook mee in de Tour, en Riis was toch mister 60%. Ik kan me best voorstellen dat de hele Telekom ploeg ook flink aan de EPO zat. Uwe Ampler, een oud-Telekomrenner, heeft beweerd dat hij in de jaren 92/93 al stiekem EPO toegediend kreeg van de ploegarts en dat hij door Walter Godefroot tot doping werd gedwongen. Udo Bölts kwam in die jaren ook wel verdacht goed mee in het hooggebergte.

Ik denk persoonlijk dat Ullrich talentvol is, maar dat hij zonder EPO niet de Tour kan winnen omdat hij in het hooggebergte tekortkomt. En zo diep als hij nu gaat, heb ik hem nooit zien gaan.

Niet echt een verwijt aan Ullrich btw, hij was jong en iedereen deed het, zeker nummer 2 Virenque en Pantani helemaal, dus Ullie was in die jaren wel gewoon echt de beste. In 2000, 2001 kon ie nog redelijk mee, maar volgens mij is hij nu gewoon versleten.
pi_28762747
Politie houdt Italiaan Frigo aan

COURCHEVEL (ANP/RTR) - De Franse politie heeft woensdag de Italiaanse wielrenner Dario Frigo voor ondervraging meegenomen, nadat in een auto die werd bestuurd door zijn vrouw prestatieverhogende middelen waren gevonden.
De 31-jarige renner van Fasa Bortolo werd dinsdag in de eerste echte bergrit 77e. In het algemeen klassement staat hij op de 52e plaats pp twintig minuten achter geletruidrager Armstrong. Het is nog onduidelijk of Frigo woensdag aan de start van de elfde etappe kan verschijnen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:11:05 #45
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28762859
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:06 schreef Bartoli het volgende:
Politie houdt Italiaan Frigo aan

COURCHEVEL (ANP/RTR) - De Franse politie heeft woensdag de Italiaanse wielrenner Dario Frigo voor ondervraging meegenomen, nadat in een auto die werd bestuurd door zijn vrouw prestatieverhogende middelen waren gevonden.
De 31-jarige renner van Fasa Bortolo werd dinsdag in de eerste echte bergrit 77e. In het algemeen klassement staat hij op de 52e plaats pp twintig minuten achter geletruidrager Armstrong. Het is nog onduidelijk of Frigo woensdag aan de start van de elfde etappe kan verschijnen.
Het zou de 2de keer zijn ofniet?

ooit eens de Giro uitgezet meende ik

[ Bericht 0% gewijzigd door TimoBasso op 13-07-2005 11:16:16 ]
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_28763233
ja dat is idd de 2e keer. Alleen had die toen zelf gebruikt wat nu niet bewezen is en wat me ook stug lijkt. 77e worden in de bergrit op 20.00 lijkt me dan toch wel een slecht middeltje
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:42:27 #47
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_28763820
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef Remzz het volgende:

[..]

Echt om dit soort reacties kan ik wel zo kwaad worden. Het is echt allemaal gelul wat je zegt. Denk je dat Armstrong s'Winters geen controles krijgt? Hij is de meest gecontroleerde man van het peloton! Hij betaald zelfs mee aan dopingtest apparatuur!
En hoezo ga je ervan uit dat hij gebruikt? Omdat hij wint?
Man, wielrennen is een van de vuilste sporten hoor.
Armstrong betaald een apparaat voor de UCI . Hmm Verdacht
Kan zijn bloeddoping zeker niet door dat apparaat ontdekt worden en van de rest wel

Ik vind het raar dat iemand die kapot is door de kanker, daarna (clean)7x de tour kan winnen
Feyenoord!!! * Barça
pi_28763953
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:42 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Man, wielrennen is een van de vuilste sporten hoor.
Armstrong betaald een apparaat voor de UCI . Hmm Verdacht
Kan zijn bloeddoping zeker niet door dat apparaat ontdekt worden en van de rest wel

Ik vind het raar dat iemand die kapot is door de kanker, daarna (clean)7x de tour kan winnen
Mee eens.
pi_28763997
Ik denk niet dat Armstrong slechte apparatuur aanschaft uit zelfbescherming. Dan denk ik eerder dat hij die apparatuur koopt zodat zijn tegenstanders niet meer bloeddopen. Die lui van Phonak deden dat wel. Euskaltel misschien ook. Nu presteren die niets meer.
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:49:08 #50
39256 Bonobo11
pi_28764044
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:24 schreef Bartoli het volgende:
ja dat is idd de 2e keer. Alleen had die toen zelf gebruikt wat nu niet bewezen is en wat me ook stug lijkt. 77e worden in de bergrit op 20.00 lijkt me dan toch wel een slecht middeltje
Ja maar Epo in de auto is geen goed teken natuurlijk
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:50:49 #51
39256 Bonobo11
pi_28764102
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 09:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik begin btw wel aan het talent van Ullrich te twijfelen. Ik wil best geloven dat de man talentvol is, maar in 1996, 1997, 1998 was hij stukken beter. Ik kan me niet voorstellen dat dat alleen door een slechte voorbereiding komt; die was dit jaar toch best goed.

In 1996-1998 reed Riis bijv. ook mee in de Tour, en Riis was toch mister 60%. Ik kan me best voorstellen dat de hele Telekom ploeg ook flink aan de EPO zat. Uwe Ampler, een oud-Telekomrenner, heeft beweerd dat hij in de jaren 92/93 al stiekem EPO toegediend kreeg van de ploegarts en dat hij door Walter Godefroot tot doping werd gedwongen. Udo Bölts kwam in die jaren ook wel verdacht goed mee in het hooggebergte.

Ik denk persoonlijk dat Ullrich talentvol is, maar dat hij zonder EPO niet de Tour kan winnen omdat hij in het hooggebergte tekortkomt. En zo diep als hij nu gaat, heb ik hem nooit zien gaan.

Niet echt een verwijt aan Ullrich btw, hij was jong en iedereen deed het, zeker nummer 2 Virenque en Pantani helemaal, dus Ullie was in die jaren wel gewoon echt de beste. In 2000, 2001 kon ie nog redelijk mee, maar volgens mij is hij nu gewoon versleten.
I hate to say it, but the boy's got a point
Feyenoord!!! * Barça
pi_28764280
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:49 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Ja maar Epo in de auto is geen goed teken natuurlijk
The suspicion surrounding Frigo is the second doping debacle in two days at the Tour de France, following the exclusion from the race of Lampre rider Evgeni Petrov Tuesday.

The 27-year-old Russian failed a random blood test, registering abnormal hematocrit levels, an indication of possible E.P.O. use.

FRIGO FROZEN OUT

Frigo is a high-profile catch in cycling's war on drugs; the 31-year-old Italian is a former Tour de France stage winner (in 2002) and laureate of the overall prize at Paris-Nice in 2001.

A spokesman for Frigo's Fassa Bortolo team confirmed the arrest Wednesday, but was adamant about putting some distance between Frigo's alleged antics and the anti-doping philosophy of the Italian formation.

"The gendarmes came at 7:30 this morning, arrested [Frigo] and held him for questioning," the spokesman said.

"It is a case which concerns only Dario Frigo and not the team."

REPEAT OFFENDER

Frigo was excluded from the Giro D'Italia and banned for nine months in 2001 after drugs were found in his hotel room during a police raid.

Wednesday's incident recalls the events of 2002 when the wife of Lithuanian rider Raimondas Rumsas was arrested by French customs officers with drugs in her car on the day her husband finished third in Tour de France.

Rumsas and his wife will go on trial in November in France.

"This is not the same as the Rumsas case," a source close to the Frigo investigation said. "We haven't found as much drugs."

Tour de France executive director Jean-Marie Leblanc said police had arrested Frigo's wife on Wednesday near the French Alps resort of Chambery.

He said he did not know which drugs were found, nor how many.

"We deeply regret this case which concerns a rider who has already had brushes with the police and the sport's authorities," said Leblanc.

"He belongs to a generation of riders who just won't learn. That generation has to leave as soon as possible to be replaced by a generation of riders who respect the rules."

Cycling has been marred by doping for many years. The situation has improved recently after more tests and tougher sanctions were introduced.

Tour race director Christian Prudhomme said Fassa Bortolo team boss Bruno Cenghialta had assured him it was an isolated incident.

"They are at loss to explain what happened and they insist the team has nothing to do with it," he said.

"Those who cheat must be excluded from the race," he added.

"Those people have nothing to look for in the Tour de France."
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:41:48 #53
28033 Pek
je moet wat
pi_28765730
Wat Armstrong betreft heb ik me eens laten vertellen dat hij door zijn kanker en het feit dat hij nog maar 1 zo'n knikker heeft hangen, te weinig testosteron aanmaakt en hierdoor legaal mag bijspuiten. Gevolg hiervan is dat waar bij een "gewone" renner het testosterongehalte afneemt gedurende de koers, het bij Lance nagenoeg gelijk blijft of iig minder snel afneemt. Dit zou dan verklaren waarom hij aan het eind nog zoveel over heeft en iedereen aan flarden kan rijden
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_28766492
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:41 schreef Pek het volgende:
Wat Armstrong betreft heb ik me eens laten vertellen dat hij door zijn kanker en het feit dat hij nog maar 1 zo'n knikker heeft hangen, te weinig testosteron aanmaakt en hierdoor legaal mag bijspuiten. Gevolg hiervan is dat waar bij een "gewone" renner het testosterongehalte afneemt gedurende de koers, het bij Lance nagenoeg gelijk blijft of iig minder snel afneemt. Dit zou dan verklaren waarom hij aan het eind nog zoveel over heeft en iedereen aan flarden kan rijden
Hein Verbruggen zegt dat Armstrong geen bijzondere attesten heeft, en dat hij niet meer of minder mag dan andere renners.

Bovendien is het niet zo dat mensen met één bal minder testosteron aanmaken.
pi_28768038
Die Heras en die Beloki
wat denken jullie daarvan?
Beloki reed eerst bij Saiz, hartstikke goed
en nu kan ie maar nauwelijks nog mee
Heras...tsja beetje zelfde verhaal

en er was iets met een dokter zei Dijkstra...de dokter was ontslagen en 2 renners hadden een te hoog hematocriet?
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:57:35 #56
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28768310
Of Savoldelli, die rijdt geen deuk in een pakje boter, gaat naar het Armstrongploegje en wint zonder serieuze voorbereiding prompt de Giro.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28769417
.. beloki zware valpartij ??????
savoldelli perfecte voorbereiding op de giro. en jaren na zen 1ste giro overwinning constant ongevallen.

dus stfu om die te beschuldigen FFS.
pi_28769569
Ducrot kan dus nu definitief opzouten. Het Nederlands wielertalent leert zojuist uit zijn mond "tien dosis epo en dan straf krijgen, kom op dit is sport". O ja Ducrot? Sportieveling! slappe zak
  woensdag 13 juli 2005 @ 14:37:12 #59
39256 Bonobo11
pi_28769579
Maarten Ducrot : "Straks gaan we nog doodstraf eisen tegen sportieve zondaars"
Feyenoord!!! * Barça
pi_28769683
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Of Savoldelli, die rijdt geen deuk in een pakje boter, gaat naar het Armstrongploegje en wint zonder serieuze voorbereiding prompt de Giro.
Ik ben het hier wel een beetje mee eens, die Savoldelli rijdt opeens weer erg goed (en bij Saeco nam die vroeger natuurlijk ook al gortig), Heras rijdt bij Liberty echt enórm slecht - komt geen berg meer op - en ga zo maar door.
  woensdag 13 juli 2005 @ 14:52:01 #61
67640 SaintOfKillers
pi_28770126
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 14:32 schreef flyckje het volgende:
.. beloki zware valpartij ??????
savoldelli perfecte voorbereiding op de giro. en jaren na zen 1ste giro overwinning constant ongevallen.

dus stfu om die te beschuldigen FFS.
Oh, Savoldelli heeft zelf gezegd dat hij het helemaal niet verwachtte dat hij zo goed zou rijden in de Giro, dus jij weet meer over Savoldelli dan Savoldelli zelf. En verder beschuldig ik uiteraard zoveel ik wil.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28773818
quote:
Armstrong opnieuw beschuldigd
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Dinsdag rammelde Lance Armstrong het hele peloton uiteen. Diezelfde dag beschuldigde zijn ex-medewerker Mike Anderson hem opnieuw van dopinggebruik.
Anderson deed zijn verhaal in de Franse krant Le Monde. "In februari 2004 was ik aan het rommelen in Armstrongs huis in Gerona", zegt Anderson. "In de badkamer vond ik een potje met het label van androstenine, een spierversterker van de lijst van verboden producten." "Enkele dagen na mijn vondst begon Armstrong heel koel tegen mij te doen. Hij behandelde me sindsdien ook niet meer als vriend, maar louter als personeelslid." Anderson was een boezemvriend.

"In mei 2004 stonden er plots speurders van het Amerikaanse anti-dopingagentschap voor zijn ranch in Texas. Lance was spoorloos", vertelt Mike Anderson. "Hij vertelde me altijd waar hij was, maar niet die dag. Tot iemand van zijn entourage me vroeg om te gaan kijken of de speurders vertrokken waren."

In die periode praatte Anderson met Armstrong ook over Johan Museeuw. "Ik vertelde hem dat Museeuw steroïden zou hebben gebruikt. "Ach, dat doet toch iedereen", reageerde Lance ijskoel. Armstrong bedriegt het publiek en het wielrennen. Niemand kent zijn ware gelaat. Dat moet maar eens veranderen."
Bron: Belgische teletekst

De zoveelste beschuldiging richting Armstrong. Zijn ze allemaal onwaar en probeert iedereen Armstrong zwart te maken, of zit er toch een kern van waarheid in? Zelf denk ik dat echt niet alles uit de duim gezogen is.
pi_28775159
Ik vraag me toch af he, die Mayo, ok laten we zeggen dat hij eerst gebruikte. Maar maakt dat 21 minuten verschil? Vandaag kwam hij op 21 minutnen binnen
pi_28775505
savoldelli heeft zijn voorbereiding volledig op de giro gedaan hoor. dat hij mss beter was dan verwacht kan goed zijn. Maar hij heeft wel zijn voorbereiding gedaan. jij beweert het tegengestelde en dat hij ineens zonder moeite super was en dan gebrijk je een comment van savoldelli waarin hij zegt dat hij beter was dan hij dacht ?.... toch iets compleet anders.

en ja hoor daar krijgen we het verhaal nog eens... mss binnekort nog eens en laten we het dan zien als apparte beschuldigingen van verschillende mensen ... en dan nemen we het voor waarheid omdat zoveel man hetzelfde zegt. en laten we em dan beschuldigen ?

als ik naar de krant stap en zeg ik heb lance doping verkocht ? gaan jullie er dan ook opspringen zoals een stier op 2 koeien en zeggen van wauw hij is gepakt enzo ??? Anderson heeft niks van bewijzen ... niks... zelfs geen foto. hopelijk klaagt armstrong hem dik aan. zodat het eens gedaan is met die zogezegde dopingschandalen zonder bewijzen.
pi_28777623
Mja. Ze worden allemaal 100x per jaar gecontroleerd of zo, en er worden idd niet veel gepakt. Maar ik geloof eigenlijk niet dat er veel schoon rondrijden.
Vorig jaar had je dat dopingschandaal bij Kelme. En ook zoiets bij Phonak.

Op de spelen van '88 werd Ben Johnson gepakt op Nandrolon (of zoiets). Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling dat het bekend werd, maar het was uitgelekt, dus daarom moesten ze hem schorsen (of althans: dat verhaal heb ik vorig jaar ergens gehoord).
En van Carl Lewis werd ook altijd gezegd dat 'ie niet gebruikte, maar daar is ook later nog een boekje over opengedaan.

En Museeuw is ook nooit gepakt, maar wel veroordeeld op basis van ander bewijsmateriaal.

Het boek dat Mario de Clercq ging schrijven was ook al zo'n briljant excuus.

Maar die suggesties hier van JohnDDD slaan eigenlijk vooral nergens op.
pi_28777710
Wel opvallend bij armstrong is trouwens dat er zo langzamerhand nogal veel mensen uit zijn nabijheid (of voormalige nabijheid) met dopingbeschuldigingen komen. Ik kan me niet een andere renner herinneren waar dat in die mate is voorgekomen.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze uit rancune dit soort verhalen roepen.
pi_28778487
Vooral die ex-verzorgster van hem is opvallend. Schijnt een vrij vriendelijke dame te zijn.

Dingen die zij gezegd heeft zijn dat de hematocriet van Armstrong op een gegeven moment 41 was en dat ze vroeg wat hij ging doen en dat hij zei dat hij ging doen wat de anderen ook deden. Ook heeft ze gezegd dat ze eens een zak met spuiten moest dumpen voor hem.

Ik vraag me wel af hoe je EPO kunt gebruiken zonder dat men erachter komt, zeker als je 1e staat in het klassement en elke dag moet plassen.
pi_28778627
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vraag me wel af hoe je EPO kunt gebruiken zonder dat men erachter komt, zeker als je 1e staat in het klassement en elke dag moet plassen.
Blijkbaar is het mogelijk: Frigo en Rumsas zijn beide nooit positief bevonden volgens mij, toch is het bijna 100% zeker dat ze gebruikt hebben. Bij beide zijn immers doping producten in beslag genomen. Toch ook 2 renners die vaak goede uitslagen rijden en dus ook vaak gecontroleerd worden
pi_28778732
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:49 schreef Hedgehog het volgende:

[..]

Blijkbaar is het mogelijk: Frigo en Rumsas zijn beide nooit positief bevonden volgens mij, toch is het bijna 100% zeker dat ze gebruikt hebben. Bij beide zijn immers doping producten in beslag genomen. Toch ook 2 renners die vaak goede uitslagen rijden en dus ook vaak gecontroleerd worden
En de hele Festina-ploeg natuurlijk. Die zijn ook nooit positief geweest (maar toen werd nog niet op EPO gecontroleerd, want daar was nog geen test voor).
Of Johan Museeuw, en die anderen die in die zaak zijn geschortst (Peers, Planckaert en nog eentje toch).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2005 19:53:03 ]
pi_28778900
Die Belgen gebruikten allemaal Pot Belgique met maskeringsmiddelen enzo

Maar wat het meest gebruikelijk is is denk ik flink EPO gebruiken vóór koersen zodat het niet meer in de urine terug te vinden is. EPO werkt geloof ik maandenlang door.

Maar wat je dan met EPO moet tijdens de Tour...blijkbaar gebruiken lui als Frigo dan toch wel, en hebben die gewoon geluk dat ze niet zo vaak moeten plassen.

Misschien is het geen slecht idee om te zeggen: één keer gepakt, voortaan altijd plassen.
pi_28779044
Lance kreeg vandaag volgens BRT Text ook weer een veeg uit de pan van een oude vriend.

Maar Frigo, Frigo, Frigo toch.... Wat een domme eikel ben je toch.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:01:02 #72
67640 SaintOfKillers
pi_28779050
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Maar wat je dan met EPO moet tijdens de Tour...blijkbaar gebruiken lui als Frigo dan toch wel, en hebben die gewoon geluk dat ze niet zo vaak moeten plassen.
Frigo is (was) een erg getalenteerd renner en nu blijkt dat hij naar alle waarschijnlijkheid een hele hoop slikt. En toch stelt hij nog weinig voor. Misschien zegt dat al genoeg over het huidige peloton.
pi_28779206
de reden waarom ze er niet zoveel nemen is doordat er weinig uit het seizoen getest word. echter is dit bij lance niet waar.

en ik geloof geen woord van verzorgers die ontslagen zijn. de reden waarom het zo erg is bij lance is vooral omdat hij prestaties neerzet dat niemand ooit gedaan heeft. en net zoals bij indurain en andere toppers zijn na een paar jaar veel volk tegen hun, en begint iedereen te insinueren enzo. Lance draait nu al 1 jaar langer mee dan indurain in de tour. Dus er zijn meer mensen die geld willen zien van lance. zelfde gebeurt met M. Jackson. + nog altijd geen bewijzen/materiaal/spuitjes/of andere. en nooit positief getest geweest ook niet in de 6 dopingcontroles in de winter die lance kreeg. wanneer moet hij dan epo nemen ? ze flikken hem soms 2 testen na elkaar. dus na een test is ook te riskant... er is gewoon geen tijdspanne voor lance om verkeerde producten te nemen. of hij moet al 7 jaar dus over de 100 keer veel geluk hebben en daar geloof ik gaan bal van. en daar komt dan nog eens bij dat hij voor zen kanker 1 van de beste eendagsrenner was die er bestonden. En hij heeft altijd een positieve progressie gehad. meestal ook een teken van geen doping.
pi_28779238
Ach het is ook wel zielig

dit zijn de ploegen van Frigo:
1995: Mercatone Uno - Saeco
1996: Saeco - AS Juvenes San Marino
1997: Saeco
1998: Saeco Macchine per Caffé
1999: Saeco Macchine per Caffé - Cannondale
2000: Fassa Bortolo
2001: Fassa Bortolo
2002: Tacconi Sport
2003: Fassa Bortolo
2004: Fassa Bortolo
2005: Fassa Bortolo

Allemaal Italiaanse ploegen, daar is hij vast snel met doping in aanraking gekomen. Grote kans dat hij helemaal niet zoveel talent heeft.

Je gaat je dan wel afvragen of mensen als Heras, Beloki, Mayo etc. nu ook eindelijk in hun "normale" vorm zijn.
pi_28779367
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:07 schreef JohnDDD het volgende:
Je gaat je dan wel afvragen of mensen als Heras, Beloki, Mayo etc. nu ook eindelijk in hun "normale" vorm zijn.
Als dat voor Heras het geval is, betekent dat dan dat hij bij US Postal ook heeft gebruikt (en dat Armstrong dan nog steeds de enige is die daar niet gebruikt volgens jou)?

Opvallend vind ik iig wel dat renners die bij T-Mobile (Telecom) komen, vaak een stuk minder worden, en als ze dan weer vertrekken (Botero, Savoldelli) opeens wel weer goed rijden.
Met renners van US Postal was dat vaak andersom.

Beloki vind ik nog niet zo vreemd, dat het lang duurt na het ongeval voor 'ie weer op niveau terug is. Hoewel het nu wel erg lang duurt.
Hij zit trouwens nog wel steeds in dezelfde ploeg als waarin hij derde (en tweede?) is geworden in de tour.
pi_28779492
Frigo was ook nooit zo'n topper, tot ie in dat jaar dat ze hem voor het eerst pakten ineens allerlei koersen won en hoog in de Giro stond.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:16:42 #77
67640 SaintOfKillers
pi_28779512
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:11 schreef Wombcat het volgende:
Opvallend vind ik iig wel dat renners die bij T-Mobile (Telecom) komen, vaak een stuk minder worden, en als ze dan weer vertrekken (Botero, Savoldelli) opeens wel weer goed rijden.
Met renners van US Postal was dat vaak andersom.
Ja, Cadel Evans ook al. En Beltran doet het bij US Postal ook beter dan bij Bianchi. Er is blijkbaar iets mis met die Duitse ploegen. Sevilla raakt ook al niet meer vooruit.
pi_28779572
Misschien is T-Mobile wel de enige schone ploeg.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:18:57 #79
67640 SaintOfKillers
pi_28779595
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:16 schreef methodmich het volgende:
Frigo was ook nooit zo'n topper, tot ie in dat jaar dat ze hem voor het eerst pakten ineens allerlei koersen won en hoog in de Giro stond.
Hij was altijd al een subtopper, maar plots ging het nog beter, ja, omdat hij begon te slikken en spuiten of iets dergelijks blijkbaar. En nu blijkt dat hij dat nog steeds doet (of terug doet), maar hij komt niet meer vooruit. Dus hebben de anderen (volgens mij dan) ondertussen iets nieuws en beters.
pi_28779620
Ja klopt Wombcat. Ik zeg ook niet dat Armstrong zeker niet gebruikt hoor. Misschien wel. Die mannen bij Postal leefden ook altijd wel enorm op. En als je ziet van welke teams ze kwamen (Heras van Kelme, Azevedo van ONCE, Rubiera van Kelme) dan vind ik dat ook verdacht, dat ze een hoog niveau wisten te behouden of zelfs beter werden bij Lance.

Bij T-Mobile wordt iedereen opeens minder idd; Sevilla en Botero van Kelme, Savoldelli.

Daar zie je sowieso maar weinig buitengewone prestaties tegenwoordig.
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:23:18 #81
67640 SaintOfKillers
pi_28779714
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:19 schreef JohnDDD het volgende:
Ja klopt Wombcat. Ik zeg ook niet dat Armstrong zeker niet gebruikt hoor. Misschien wel.
Mijn probleem is niet zozeer dat hij zou gebruiken. So what, zo zijn er nog, waarschijnlijk heel veel. Maar die anderen financieren geen UCI-speeltjes, die anderen zeggen niet tegen de UCI dat ze bepaalde personen even in het oog moeten houden (in het geval van Armstrong de Spanjaarden) en die anderen hebben geen enggeestige vetes met collega's (in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeoni-gedoe). Ik heb alleen iets tegen hypocrieten.
pi_28779737
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:19 schreef JohnDDD het volgende:

Daar zie je sowieso maar weinig buitengewone prestaties tegenwoordig.
Vino. OK gisteren was 'ie slecht, maar normaal gesproken staat 'ie er het hele seizoen (2003 was bv. een topseizoen voor 'm, en ook de jaren daarvoor reed 'ie altijd alles, en won regelmatig iets).
pi_28779752
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij was altijd al een subtopper, maar plots ging het nog beter, ja, omdat hij begon te slikken en spuiten of iets dergelijks blijkbaar. En nu blijkt dat hij dat nog steeds doet (of terug doet), maar hij komt niet meer vooruit. Dus hebben de anderen (volgens mij dan) ondertussen iets nieuws en beters.
Of hij is gewoon dusdanig zwak geworden dat zelfs EPO niet meer helpt.
www.thuisuiteten.nl
pi_28779797
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
(in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeone-gedoe).
Dat was idd wat bij mij defintief de deur dichtdeed wat Armstrong betreft, terwijl ik op dat moment (eigenlijk voor het eerst), respect voor hem kreeg. Daarna had ´ie bij mij definitief afgedaan.
pi_28779811
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mijn probleem is niet zozeer dat hij zou gebruiken. So what, zo zijn er nog, waarschijnlijk heel veel. Maar die anderen financieren geen UCI-speeltjes, die anderen zeggen niet tegen de UCI dat ze bepaalde personen even in het oog moeten houden (in het geval van Armstrong de Spanjaarden) en die anderen hebben geen enggeestige vetes met collega's (in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeoni-gedoe). Ik heb alleen iets tegen hypocrieten.
Heeft Armstrong de UCI iets gezegd over de Spanjaarden?
pi_28779951
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Vorig jaar een keertje. Of een jaartje eerder.
Volgens mij heeft 'ie de UCI eens een mail gestuurd dat ze bepaalde ploegen maar eens in de gaten moesten houden.
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:31:52 #87
67640 SaintOfKillers
pi_28779954
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Hij heeft een jaar of 2/3 geleden, toen een hoop Spanjaarden een piek kenden (vooral de Euskaltels), ergens gezegd dat hij dit vrij opvallend vond en dat hij vond dat men die maar eens erg goed in het oog moest houden. Ik veronderstel toch dat dit aan de UCI en organisatoren in het algemeen was gericht.
pi_28780078
Interessant!

Trouwens ik kwam net op een site de uitslag van de tijdrit Saint-Etienne Saint-Etienne uit 1997 tegen, die ook dit jaar wordt verreden!

1. Jan Ullrich en 1h16'24"
2. Virenque à 3'04"
3. Riis à 3'08"
4. Olano à 3'14"
5. Pantani à 3'42"
6. Fr.Casagrande à 3'56"
7. Vandenbroucke à 4'44"
8. Jaskula à 4'50"
9. B.Zberg à 5'00"
10. Boogerd à 5'04"

pi_28780289
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant!

Trouwens ik kwam net op een site de uitslag van de tijdrit Saint-Etienne Saint-Etienne uit 1997 tegen, die ook dit jaar wordt verreden!

* Wombcat hoopt op een herhaling hiervan
pi_28780333
Ben wel benieuwd naar de tijd die gereden gaat worden door de winnaar.
pi_28780384
ik hoop voor ullrich dat hij sneller rijd dan toen
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:49:11 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28780402
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant!

2. Virenque à 3'04"
3. Riis à 3'08"
4. Olano à 3'14"
5. Pantani à 3'42"
6. Fr.Casagrande à 3'56"
7. Vandenbroucke à 4'44"
8. Jaskula à 4'50"
9. B.Zberg à 5'00"
10. Boogerd à 5'04"

Schokkend van hoe weinigen je zeker weet (of denkt te weten) wie echt clean waren. Ik kom niet verder dan Boogerd en wellicht Zberg.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_28780416
Wat doen die laatste posts trouwens in het doping topic Dat kon toch eigenlijk beter gewoon in het tourtopic?
pi_28780908
nee want helft van die lijst is gepakt op doping
pi_28781065
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:07 schreef flyckje het volgende:
nee want helft van die lijst is gepakt op doping
Drie toch (Ullrich, Virenque, Vandenbroucke)?
En dat pilletje van Ullrich kan ik dan nog nauwelijks doping noemen.
Pantani is wel gepakt op te hoog hematocriet, maar nooit op doping.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:13:32 #96
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_28781120
Tja ... dope is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met sport. En de prestaties van Armstrong ...
1. niet positief getest wil niet zeggen niet gebruikt
2. het kwaliteitsverschil tussen Armstrong en de rest is niet normaal
3. het kwaliteitsverschil tussen de knechten van Armstrong en de rest is absurd
4. het verschil in presteren tussen rijden bij usp/dsc en bij andere ploegen is zeer veel zeggend

Er zijn goede maskeringsmiddelen en middelen die het gebruik van maskeringsmiddelen kunnen verbloemen maar ... zo af en toe wordt er een renner gepakt. Het is dus nog altijd makkelijker om te tonen dat er wel wordt gebruikt dan niet.

Ik vind het echt heel naief om te denken dat er geen sprake is van vals spel.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_28781132
zoals eerder gezegd met salvoldelli die kende gewoon zeer veel neerslage toen die bij telecom zat.
heras reed ook super voor hij bij DSC ging. pas erna dat het zeer slecht ging.
azevedo reed dachtek 6e in de tour voor hij bij DSC ging.

en dat bij tmobile iedereen slechter word tja zal wel iets te maken hebben met het pushen van die knapen . Ook opmerkelijk is dat Lance heel zen ploeg meeneemt op training voor de tour en daardoor zullen er veel zijn die op hoog niveau komen of moetten komen. Wat ze achteraf niet meer konden opbrengen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:17:51 #98
40566 Ericr
Livewrong
pi_28781299
Casagrande ook gepakt, zelfs meerdere malen.

Jaskula inderdaad niet. Olano niet maar die reed van de 1 op andere dag ook geen deuk meer in een pakje boter. Pantani kan je wel van uit gaan dat hij bij de pakkers zat, maar nooit gepakt. Riis dan nog bekend als Mr. 60%, daar kwam de Epo uit de oren. Zat ook in de Gewiss Ballan ploeg, de ploeg die bekend staat als de ploeg met hulpmotortje, Berzin en Ugrumov het bekendst.

Damm ik lijk Herbie Dijkstra wel met al die verhalen.
pi_28781333
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:13 schreef Barca het volgende:
Tja ... dope is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met sport. En de prestaties van Armstrong ...
1. niet positief getest wil niet zeggen niet gebruikt
2. het kwaliteitsverschil tussen Armstrong en de rest is niet normaal
3. het kwaliteitsverschil tussen de knechten van Armstrong en de rest is absurd
4. het verschil in presteren tussen rijden bij usp/dsc en bij andere ploegen is zeer veel zeggend

Er zijn goede maskeringsmiddelen en middelen die het gebruik van maskeringsmiddelen kunnen verbloemen maar ... zo af en toe wordt er een renner gepakt. Het is dus nog altijd makkelijker om te tonen dat er wel wordt gebruikt dan niet.

Ik vind het echt heel naief om te denken dat er geen sprake is van vals spel.
1. idd maar na 100 keer ook in niet koerseizoenen geef je wel de voordeel van de twijfel
2. Talent doet veel. hij was tijdens zen jeugd ook al topper. heeft ook zeer vroeg WK gewonnen
3. de ploeg van lance bevat allemaal toppers die kopman zouden zijn in andere ploegen (azevedo 6e/heras vuelta/hincapie altijd al super geweest/rubeira en beltran altijd al goei klimmers geweest/ekimov al 12 jaar gewoon topper/etc
4. voor de tour moetten ze met lance mee om te trainen. Lance is zo perfectionist dat de ploeg echt uit hun pijp moet komen dan en ze daardoor hun hoogste niveau bereiken. ze moetten mee tijdrijden in de wintunnel voor sommigen. je hebt daar kleppers die hun ervaring delen. ekimov in tijdrijden, bruyneel/lance over de trapfrequentie. en als ze uit usp/dsc gaan hebben ze die push niet meer van lance, krijgen ze meer druk van de rest van de wereld en dergelijke en daardoor flunken sommige van die mannen grandioos.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:19:22 #100
40566 Ericr
Livewrong
pi_28781356
Blijlevens zie het altijd mooi, 'wat nou doping, ik ben toch nooit gepakt. Dus waar hebben we het nou over'

Dat vat goed samen hoe er over gedacht wordt binnen het peleton.
pi_28781454
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:19 schreef Ericr het volgende:
Blijlevens zie het altijd mooi, 'wat nou doping, ik ben toch nooit gepakt. Dus waar hebben we het nou over'

Dat vat goed samen hoe er over gedacht wordt binnen het peleton.
Inderdaad. Dat zeggen ze allemaal. Ik hoor bijna nooit een renner zeggen "ik gebruik geen doping", maar wel (bijna) altijd "ik ben nooit gepakt".

Komt me dan toch een beetje voor alsof ze niet willen liegen in een interview.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:28:29 #102
30220 Barca
pi_28781667
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:18 schreef flyckje het volgende:

[..]

1. idd maar na 100 keer ook in niet koerseizoenen geef je wel de voordeel van de twijfel
2. Talent doet veel. hij was tijdens zen jeugd ook al topper. heeft ook zeer vroeg WK gewonnen
3. de ploeg van lance bevat allemaal toppers die kopman zouden zijn in andere ploegen (azevedo 6e/heras vuelta/hincapie altijd al super geweest/rubeira en beltran altijd al goei klimmers geweest/ekimov al 12 jaar gewoon topper/etc
4. voor de tour moetten ze met lance mee om te trainen. Lance is zo perfectionist dat de ploeg echt uit hun pijp moet komen dan en ze daardoor hun hoogste niveau bereiken. ze moetten mee tijdrijden in de wintunnel voor sommigen. je hebt daar kleppers die hun ervaring delen. ekimov in tijdrijden, bruyneel/lance over de trapfrequentie. en als ze uit usp/dsc gaan hebben ze die push niet meer van lance, krijgen ze meer druk van de rest van de wereld en dergelijke en daardoor flunken sommige van die mannen grandioos.
1. gezien technologie zeggen die tests me niets (Ik kan per jaar 100 dagen in een auto rijden en nooit een bon krijgen. Rij ik dan nooit te hard? HAHAHA!!)
2. de Armstrong voor de kanker is absoluut niet te vergelijken met de Armstrong na de kanker.
3. de knechten van Armstrong presteren alleen in zijn ploeg
4. dat heeft niet alleen met druk en voorbereiding te maken, wel met drugs. Ik bedoel dope.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:33:08 #103
40566 Ericr
Livewrong
pi_28781847
Als ze er over beginnen wordt er meestal zenuwachtig gelachen, het is gewoon 'not done' om over die zaken bij een actieve renner te beginnen. Lijkt een soort van herenakkoord tussen journalisten en peleton wat dat betreft. Begin je er wel over dan heb je grote kans dat je daarna straal voorbij wordt gereden door een hoop renners.

Ik vind zelf de doping niet boeien, als je op die manier naar sport kijkt kan je bij de meeste sporten vraagtekens zetten als er weer eens records worden gebroken of een bovenmenselijke prestatie. Dat maakt sport kijken al minder leuk. Ik kijk wat dat betreft gewoon naar de sport op zich, wat er op de achtergrond gebeurt daar kom je toch nooit achter.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:34:32 #104
67640 SaintOfKillers
pi_28781893
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:28 schreef Barca het volgende:
2. de Armstrong voor de kanker is absoluut niet te vergelijken met de Armstrong na de kanker.
Je zou het omgekeerde verwachten. Dat een allround topper na een zware ziekte het alleen nog in eendagswedstrijden kan. Maar hier is 't blijkbaar omgekeerd. Plots is hij sneller tegen de tijd dan dé tijdrijder van z'n generatie Ullrich en klimt hij nog sneller dan de klimmer van de laatste 25 jaar Pantani (en die moest al remmen in de bochten bergop). De normale evolutie leek van hem een soort Jalabert te maken, maar het werd out of nowhere plots een kruising tussen Indurain en Bahamontes. Uiteraard was het een talent. Maar geen uitzonderlijk talent, zo liepen er nog wel meer rond.
pi_28781925
1. te hard rijden is 1sec. dope niet .... en in uw voorbeeld klopt voor geen meter, je moet zeggen 7*365 dagen te snel rijden en 100 keer voorbij een flitspaal gaan en niet geflitst worden.
2. nee inderdaad erna is hij veel beter gaan trainen op een andere manier en veel strikter geworden in zijn voeding en dergelijke maar zen talent had hij nog hoor ...
3. ik heb juist aangegeven met simpele voorbeelden dat dit niet zo is .....
4. hierop valt maar een commetnaar te geven je wilt dat ze gebruiken en staat niet open voor eerlijke renners of renners die beter presteren door een goede voorbereiding. nee als een renner beter presteerd is het doping. basso dopet ook zeker ? want hij is verbeterd in de TT ?
pi_28781992
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je zou het omgekeerde verwachten. Dat een allround topper na een zware ziekte het alleen nog in eendagswedstrijden kan. Maar hier is 't blijkbaar omgekeerd. Plots is hij sneller tegen de tijd dan dé tijdrijder van z'n generatie Ullrich en klimt hij nog sneller dan de klimmer van de laatste 25 jaar Pantani (en die moest al remmen in de bochten bergop). De normale evolutie leek van hem een soort Jalabert te maken, maar het werd out of nowhere plots een kruising tussen Indurain en Bahamontes.
Ja, ik vind dat ook heel erg vreemd.
pi_28782086
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je zou het omgekeerde verwachten. Dat een allround topper na een zware ziekte het alleen nog in eendagswedstrijden kan. Maar hier is 't blijkbaar omgekeerd. Plots is hij sneller tegen de tijd dan dé tijdrijder van z'n generatie Ullrich en klimt hij nog sneller dan de klimmer van de laatste 25 jaar Pantani (en die moest al remmen in de bochten bergop). De normale evolutie leek van hem een soort Jalabert te maken, maar het werd out of nowhere plots een kruising tussen Indurain en Bahamontes.
vermits hij voor zen kanker niet op zen voeding lette maar gewoon kilometer vreter was... hij was zowiezo al een hardrijder ook in die tijd. hij is gewoon veel meer toegelegd gaan werke veel meer in de wintunnel gaan trainen. bergop de kleine versnelling beginnen draaien dat maakt het verschil allemaal hoor. Hij was en is altijd al een groot talent geweest.

vergeten ook maar niet dat hij tijdens zen chemo therapieen ook nog ging fietsen. hij is door die ziekte volledig afgetakeld geweest maar heeft wel nog gefietst en ondertussen heeft zijn spieren op een iets andere manier teruggebouwd. Het is niet zoals beloki die een paar maanden niet kon fietsen. nee lance bleef op de fiets.
pi_28782117
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:35 schreef flyckje het volgende:
4. hierop valt maar een commetnaar te geven je wilt dat ze gebruiken en staat niet open voor eerlijke renners of renners die beter presteren door een goede voorbereiding. nee als een renner beter presteerd is het doping. basso dopet ook zeker ? want hij is verbeterd in de TT ?
Bij Basso is het nog natuurlijke progressie. In zijn eerste tour was hij 10e, toen 7e, toen 3e.
Die kon dus al wel het een en ander in het rondewerk.

Voor zijn kanker was Armstrong nergens (en dan ook echt nergens) in het rondewerk. Erna is hij opeens dé topper.
Ik vind dat vreemd ja.

De carrière van Indurain is wat dat betreft ook nog wel een beetje vreemd. Zijn eerste tour rijdt hij niet uit. Dan wordt hij iets van 85e. Langzaam wordt hij beter, tot hij in 1990 opeens dé superknecht van Delgado is, en een jaar later wint.
pi_28782244
heeft nooit de tijd gehad om rondewerk aan te leren door zen ziekte. reden waarom hij niet ronde geschikt was omdat hij zich altijd op kop zette en begon te demarrere en dergelijke. heeft hij nu niet meer. nu is hij tactisch zeer sterk daarvoor niet schilt veel voor een tourrijder.
ook iets wat hij heeft gekregen door zen ziekte is opmerkelijke wilskracht/doorzettingskracht. wat zeer belangrijk is in TT. Heeft ook effect in het trainen en dergelijke. Die man heeft zoveel doorgemaakt die tijd dat die veel dieper kan gaan dan hij ooit is kunnen gaan. combined met zen voeding en positieverbetering heeft hij gewoon meer van zen talent kunnen maken dan ervoor.
pi_28782302
Maar ik blijf het toch opvallend vinden dat renners die van de ene naar de andere ploeg overstappen ineens veel beter / slechter gaan rijden, een overzichtje:

Quaranta was ooit sprinter, maar is nu te slecht voor de slechtsen van het peloton;
Aitor Gonzalez wint de Vuelta, bakt er bij Fassa niks van, maar nu bij Euskaltel ineens weer wel;
Santi Perez is 'ineens' een topper in de Vuelta (en is dan ook gepakt);
Botere gaat naar telekom, presteert daar niks, zelfs niet in tijdritten en nu bij Phonak weer wel;
Rumsas blijkt 'ineens' een topper in de tour (en is dan ook gepakt);
Cadel Evans gaat naar Telekom, presteert daar niks, en nu bij Lotto ineens weer wel;
Savoldelli gaat naar Telekom, presteerde daarvoor goed, bij Telekom niks, nu bij Discovery wel;
Botcharov was talentvol bij AG2R, nu bij Credit Agricole komt er niks uit;
Julich was ineens top, bij Telekom weer niks, nu bij CSC weer wel;
Oscar Sevilla was erg talentvol, maar is bij opnieuw Telekom (T-mobile) geen schim meer;
Heras gaat naar US-postal doet het daar goed, nu bakt hij er niks van (al doet hij het wel goed in de Veulta)
Mercado en Pecharromamn gaan naar Quick-Step en presteren daar niks meer;
Azevedo leeft enorm op sinds hij bij Armstrong rijdt;
Padrnos idem;
Beltran idem;
Livingston gaat van Uspostal naar Telekom en wordt ineens een vaste klant voor de bus;
Alle 'toppers' die rabo aankoopt presteren niks meer
en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan.

Laat ik het zo zeggen, dit maakt bepaalde ploegen er niet minder verdacht op
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:49:17 #111
67640 SaintOfKillers
pi_28782389
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:40 schreef flyckje het volgende:

[..]

vermits hij voor zen kanker niet op zen voeding lette maar gewoon kilometer vreter was... hij was zowiezo al een hardrijder ook in die tijd. hij is gewoon veel meer toegelegd gaan werke veel meer in de wintunnel gaan trainen. bergop de kleine versnelling beginnen draaien dat maakt het verschil allemaal hoor. Hij was en is altijd al een groot talent geweest.
Bij alle grote ronderenners (Ullrich, Indurain, Lemond ...) werd al vroeg duidelijk, zelfs voor ze prof werden, in welke richting hun talenten lagen, namelijk het rondewerk. Zoals dat nu bij Thomas Dekker en Popovych bijvoorbeeld het geval is. Dat zie je meteen. Bij Armstrong niet. Alles wees op het eendagswerk, zoals nu bij bijvoorbeeld Boonen. En ik denk dat iedereen zich toch vragen zou stellen indien een Boonen na een ziekte plots de Tourmalet zou opvliegen. En nee, zo'n groot verschil is er niet, want Armstrong was nooit het type aankomend talent dat Ullrich, Indurain, Dekker of Popovych waren.

En zelfs indien hij zou evolueren, zou hij op z'n best een soort Vino worden, die het vooral van aanvallen en schade beperken moest hebben, de dominantie zat er nooit in.

Kortom, ik vind dat er wel degelijk een ongewone evolutie inzit.
pi_28782397
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:46 schreef wimderon het volgende:
Maar ik blijf het toch opvallend vinden dat renners die van de ene naar de andere ploeg overstappen ineens veel beter / slechter gaan rijden, een overzichtje:

Quaranta was ooit sprinter, maar is nu te slecht voor de slechtsen van het peloton;
Aitor Gonzalez wint de Vuelta, bakt er bij Fassa niks van, maar nu bij Euskaltel ineens weer wel;
Santi Perez is 'ineens' een topper in de Vuelta (en is dan ook gepakt);
Botere gaat naar telekom, presteert daar niks, zelfs niet in tijdritten en nu bij Phonak weer wel;
Rumsas blijkt 'ineens' een topper in de tour (en is dan ook gepakt);
Cadel Evans gaat naar Telekom, presteert daar niks, en nu bij Lotto ineens weer wel;
Savoldelli gaat naar Telekom, presteerde daarvoor goed, bij Telekom niks, nu bij Discovery wel;
Botcharov was talentvol bij AG2R, nu bij Credit Agricole komt er niks uit;
Julich was ineens top, bij Telekom weer niks, nu bij CSC weer wel;
Oscar Sevilla was erg talentvol, maar is bij opnieuw Telekom (T-mobile) geen schim meer;
Heras gaat naar US-postal doet het daar goed, nu bakt hij er niks van (al doet hij het wel goed in de Veulta)
Mercado en Pecharromamn gaan naar Quick-Step en presteren daar niks meer;
Azevedo leeft enorm op sinds hij bij Armstrong rijdt;
Padrnos idem;
Beltran idem;
Livingston gaat van Uspostal naar Telekom en wordt ineens een vaste klant voor de bus;
Alle 'toppers' die rabo aankoopt presteren niks meer
en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan.

Dat heb ik dus ook. Wel twee aanvullingen:
Heras reed ook al goed bij Kelme (maar ja, dopingschandaal bij Kelme vorig jaar)
Azevedo reed ook al op dat niveau ONCE (en rijdt dit jaar wat minder)
pi_28782438
meesten heb ik al aangehaald waarom het zo is

botero door lange tijd sukkelen met maagproblemen

Mercado nochtans iets geownne onlangs ...
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:57:20 #114
67640 SaintOfKillers
pi_28782648
quote:
lijst

Terwijl de meest constante renners van de laatste 15 jaar eigenlijk vrijwel hun hele carriere bij dezelfde ploeg reden zoals Armstrong, Vinokourov, Indurain, maar ook Museeuw, Zabel en zelfs Boogerd.
pi_28783181
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Wel twee aanvullingen:
Heras reed ook al goed bij Kelme (maar ja, dopingschandaal bij Kelme vorig jaar)
Azevedo reed ook al op dat niveau ONCE (en rijdt dit jaar wat minder)
en Mercado wint de R/V Oostenrijk en Pecharoman begon ook weer tekenen van leven te tonen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:59:34 #116
30220 Barca
pi_28786852
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:35 schreef flyckje het volgende:
1. te hard rijden is 1sec. dope niet .... en in uw voorbeeld klopt voor geen meter, je moet zeggen 7*365 dagen te snel rijden en 100 keer voorbij een flitspaal gaan en niet geflitst worden.
2. nee inderdaad erna is hij veel beter gaan trainen op een andere manier en veel strikter geworden in zijn voeding en dergelijke maar zen talent had hij nog hoor ...
3. ik heb juist aangegeven met simpele voorbeelden dat dit niet zo is .....
1. Ja, ik kan 100x langs een flitspaal gaan zonder gepakt te worden. Waarom? Door te remmen. Dus ... je kan pakken wat je wilt zonder betrapt te worden als je de juiste maskeringsmiddelen gebruikt.
2. Hij had geen talent voor klimmen. Hij is zowel lichamelijk als qua rijstijl een andere renner geworden. Is serieus voor zijn sport gaan leven maar niet alleen dat.
3. Ja hoor. En ik geef andere voorbeelden.
4. Ik wil niet dat ze gebruiken. Ik zou het onder bepaalde voorwaarden gedogen. Ik vind het ontzettend naief om te denken dat ze niet gebruiken. De invloed van doping wordt overigens regelmatig onderschat. Mentale kracht, taktisch inzicht, goede conditie en talent zijn veel belangrijker.

Rasmussen rijdt nu ook heel goed. Misschien gebruikt hij maar het kan goed zijn van niet. Hij had dit al in zich maar rijdt nu bewust voor die trui. En hij had een geluk bij een ongeluk met zijn peesblessure.
pi_28787853
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:19 schreef Ericr het volgende:
Haha, als ik de naam Blijlevens hoor stel ik dat sowieso synoniem aan doping. Dat was zo'n renner waarvan iedereen wist dat tie gebruikte, maar niemand die het zei.
Nooit gepakt overigens
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:57:15 #118
28033 Pek
je moet wat
pi_28789499
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:04 schreef JohnDDD het volgende:

[..]Bovendien is het niet zo dat mensen met één bal minder testosteron aanmaken.
Ik kan me niet echt voorstellen dat Sheryl Crow de productie erg op gang brengt
Daar heb je toch hulpmiddelen bij nodig
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:25:47 #119
6941 APK
Factual, I think.
pi_28789978
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:57 schreef Pek het volgende:
Daar heb je toch hulpmiddelen bij nodig
flyckje
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28790723
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:59 schreef Barca het volgende:

[..]

1. Ja, ik kan 100x langs een flitspaal gaan zonder gepakt te worden. Waarom? Door te remmen. Dus ... je kan pakken wat je wilt zonder betrapt te worden als je de juiste maskeringsmiddelen gebruikt.
2. Hij had geen talent voor klimmen. Hij is zowel lichamelijk als qua rijstijl een andere renner geworden. Is serieus voor zijn sport gaan leven maar niet alleen dat.
3. Ja hoor. En ik geef andere voorbeelden.
4. Ik wil niet dat ze gebruiken. Ik zou het onder bepaalde voorwaarden gedogen. Ik vind het ontzettend naief om te denken dat ze niet gebruiken. De invloed van doping wordt overigens regelmatig onderschat. Mentale kracht, taktisch inzicht, goede conditie en talent zijn veel belangrijker.

Rasmussen rijdt nu ook heel goed. Misschien gebruikt hij maar het kan goed zijn van niet. Hij had dit al in zich maar rijdt nu bewust voor die trui. En hij had een geluk bij een ongeluk met zijn peesblessure.
1. gaat enkel als je op voorhand weet dat ze komen.
2. hincapie had ook geen talent voor te klimmen maar heeft hierop zwaar getraint. popovych was in eerst instantie ook geen klimmer. was begonnen al TT bij de jeugd maar is door oefenen beter bergop beginnen fietsen.
3. je hebt geen voorbeeld aangehaald
4. i agree with you :p

ik zeg niet dat er geen doping gebruikt word nergens, want er worden altijd renners gesnapt. Maar aan de manier waarop sommigen een renner in verdachting stellen probeer ik tegenargumenten te geven omdat het meestal niet de ideale manier is.

zoals kijken wie waar in welke ploeg het beste presteerd. complete bullshit.
beste kenmerk van doping en dat is verre van bulletproof zijn mense die eventjes een kop late zien en dan gewoon niks voorstellen. Mayo bv. maar zelfs dan heb je nog geen 50% zekerheid. zijn 1001 redenen waarom iemand meerdere jaren slecht kan zijn.

ook een van de zaken dat ze zeggen : dat een renner geen lange tijd goed kan zijn door doping.
nu of dit waar is dunno. Maar renners die zoveel keer getest worden ook buiten de compititie en nooit gepakt worden op doping, waar ingebroken word voor iets te vinden en niks vinden... dan vind ik toch dat die mensen het voordeel van de twijfel gegunt is. en niet telkens weer alles bovenhalen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 07:59:50 #121
30220 Barca
pi_28791099
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 04:16 schreef flyckje het volgende:

[..]

1. gaat enkel als je op voorhand weet dat ze komen.
2. hincapie had ook geen talent voor te klimmen maar heeft hierop zwaar getraint. popovych was in eerst instantie ook geen klimmer. was begonnen al TT bij de jeugd maar is door oefenen beter bergop beginnen fietsen.
3. je hebt geen voorbeeld aangehaald
4. i agree with you :p

ik zeg niet dat er geen doping gebruikt word nergens, want er worden altijd renners gesnapt. Maar aan de manier waarop sommigen een renner in verdachting stellen probeer ik tegenargumenten te geven omdat het meestal niet de ideale manier is.

zoals kijken wie waar in welke ploeg het beste presteerd. complete bullshit.
beste kenmerk van doping en dat is verre van bulletproof zijn mense die eventjes een kop late zien en dan gewoon niks voorstellen. Mayo bv. maar zelfs dan heb je nog geen 50% zekerheid. zijn 1001 redenen waarom iemand meerdere jaren slecht kan zijn.

ook een van de zaken dat ze zeggen : dat een renner geen lange tijd goed kan zijn door doping.
nu of dit waar is dunno. Maar renners die zoveel keer getest worden ook buiten de compititie en nooit gepakt worden op doping, waar ingebroken word voor iets te vinden en niks vinden... dan vind ik toch dat die mensen het voordeel van de twijfel gegunt is. en niet telkens weer alles bovenhalen.
3. heb toch gezegd dat renners bij usp/dc beter presteren dan elders. Heras, Landis, Padrnos, Salvodelli bijvoorbeeld.

Nee, ik geef geen voordeel van de twijfel. Vind ook niet dat ze dat verdienen.

De manier waarop je de discussie voert, dat je denkt dat ik vind dat ze moeten gebruiken, komt over als anief. Vervelend ook. Ik ben namelijk niet teleurgesteld als ik word overtuigd van het feit dat het clean gebeurt. Die overtuiging heb ik niet.
pi_28792478
Ik gaf idd die uitslag van die tijdrit omdat er gewoon heel veel verdachte lui opstaan.

Als ik ga kijken naar de startlijst van 1997 vind ik deze ploegen/renners sowieso al hoogstverdacht:
DEUTSCHE TELEKOM
1 RIIS Bjarne (Dan) (notoire pakker)
3 BOLTS Udo (All) (reed nogal hoog in het klassement in die tijd)
8 ULLRICH Jan (All) (reed veel beter dan nu)

FESTINA (vrij duidelijk)
11 VIRENQUE Richard (Fra)
12 BORTOLAMI Gianluca (Ita)
13 BROCHARD Laurent (Fra)
14 DUFAUX Laurent (Sui)
15 HERVE Pascal (Fra)
16 LAUKKA Joona (Fin)
17 MOREAU Christophe (Fra)
18 ROUS Didier (Fra)
19 STEPHENS Neil (Aus)

MAPEI-GB
21 MUSEEUW Johan (Bel) ab.18° (gepakt, en zwaar onder verdenking)
22 CAMENZIND Oscar (Sui) (werd 12e in het klassement)
24 JASKULA Zenon (Pol) (eindigde wel erg hoog in tijdrit)
25 NARDELLO Daniele (Ita) (rijdt nu geen deuk in een pakje boter meer, toen 18e)
26 PEETERS Wilfried (Bel) (Belg! )
27 STEELS Tom (Bel) hc.6° (rijdt na de dopingtour ook maar matigjes)
28 TAFI Andrea (Ita) (die gast reed gewoon té hard)
29 VANDENBROUCKE Franck (Bel) (ja)

COFIDIS (staat al langer onder verdenking)
61 ROMINGER Tony (Sui) ab.3°
62 ANDREU Frankie (Usa)
63 DESBIENS Laurent (Fra)
64 GAUMONT Philippe (Fra) (heeft verklaard doping te hebben gebruikt)
65 JALABERT Nicolas (Fra)
66 JULICH Bobby (Usa) (wordt beschuldigd door gaumont, reed toen heel erg goed)
67 LIVINGSTON Kevin (Usa) (wordt beschuldigd, reed toen heel erg goed)
68 RINERO Christophe (Fra) (wordt beschuldigd, werd in 1998 volgens mij 4e in de Tour ofzo)
69 SAUGRAIN Cyril (Fra) ab.14°

TVM (werden 104 ampullen EPO gevonden in een TVM-bus)
101 DEN BAKKER Maarten (Hol)
102 BLIJLEVENS Jeroen (Hol)
103 HAMBURGER Bo (Dan) ab.14° (reed toen wel erg hoog in het klassement)
104 HOFFMAN Tristan (Hol)
105 KNAVEN Servais (Hol)
106 ROUX Laurent (Fra)
107 SKIBBY Jesper (Dan)
108 VAN PETEGEM Peter (Bel)
109 VOSKAMP Bart (Hol)

SAECO-ESTRO
111 GOTTI Ivan (Ita) np.7° (is regelmatig beschuldigd, en reed toen wel erg goed, winnaar Giro etc.)
112 BUSCHOR Philipp (Sui)
113 CASAGRANDE Francesco (Ita) (gepakt)
114 CIPOLLINI Mario (Ita) ab.7°
115 FAGNINI Gian Matteo (Ita)
116 FORNACIARI Paolo (Ita) ab.14°
117 FRIGO Dario (Ita) ab.14° (gepakt)
118 FURLAN Giorgio (Ita)
119 LELLI Massimiliano (Ita)

BATIK-DEL MONTE
141 BERZIN Evgeni (Rus) np.7° (had een extra motortje )
142 BROGNARA Andrea (Ita) ab.11°
143 CENGHIALTA Bruno (Ita)
144 COLOMBO Luca (Ita) ab.14°
145 FRATTINI Francesco (Ita) np.14°
146 MINALI Nicola (Ita) (reed ook niet misselijk)
147 ODRIOZOLA Jon (Esp)
148 PIEROBON Gianluca (Ita)
149 TARTAGGIA Giuseppe (Ita)

BANESTO
151 OLANO Abraham (Esp) (reed na 1998 nooit meer goed)
152 ALONSO Marino (Esp)
153 ARRIETA Jose Luis (Esp)
154 BELTRAN Manuel (Esp) (rijdt bij postal eigenlijk wel minder dan toen bij banesto)
155 BLANCO Santiago (Esp) (reed hierna nooit meer goed)
156 CASERO Angel (Esp) (reed hierna nooit meer goed)
157 GARCIA-ACOSTA Vicente (Esp) ab.4°
158 JIMENEZ Jose Maria (Esp) (overleden, volgens mij aan een ahrtprobleem)
159 RODRIGUES Orlando (Por)

LOTTO-MOBISTAR-ISOGLASS
161 MADOUAS Laurent (Fra)
162 ABDOUJAPAROV Djamolidin (Ouz) hc.6° * (gepakt)
163 FARAZIJN Peter (Bel)
164 PLANCKAERT Jo (Bel) hd.14° (notoire pakker)
165 SALMON Benoit (Fra) hc.18°
166 TCHMIL Andrei (Ukr) hd.14° (notoire hardrijder)
167 TETERIOUK Andrei (Kaz) np.12°
168 VAN HYFTE Paul (Bel)
169 WAUTERS Marc (Bel) hd.14°

KELME-COSTA BLANCA-EUROSPORT (oud-kelme renners verklaren dat er massaal gebruikt werd)
171 ESCARTIN Fernando (Esp)
172 BENITEZ Francisco (Esp)
173 BUENAHORA Hernan (Col)
174 CABELLO Francisco (Esp)
175 DE LOS ANGELES José (Esp)
176 GONZALEZ Arsenio (Esp) ab.2°
177 GONZALEZ-PICO Jose-Jaime (Col) ab.18°
178 PASCUAL RODRIGUEZ Javier (Esp)
179 VIDAL José Angel (Esp)

MERCATONE-UNO
181 PANTANI Marco (Ita) (reed té snel omhoog met zijn hematocriet van 60%)
183 CONTI Roberto (Ita) (reed ook erg sterk)
189 ZBERG Beat (Sui) (reed hierna nooit meer écht goed)
pi_28793929
Ook opvallend: Frigo wordt gepakt met doping, en ineens stapt de erg goed rijdende ploeggenoot Kirchen af.
pi_28794682
Aan de andere kant, Basso was bij Fassa minder goed dan bij CSC nu. En die heeft ook nog met Frigo gereden.
pi_28794732
Kim Kirchen rijdt komend seizoen voor Liquigas - Bianchi. De Luxemburger wil niet afwachten totdat manager Ferretti van Fassa Bortolo een nieuwe sponsor heeft gevonden.

De 27-jarige Kirchen, die in 2003 Parijs-Brussel won, wordt gezien als een multifunctioneel renner. Gisteren moest hij nog opgeven in de Tour de France wegens rugklachten. Een dag daarvoor reed hij echter heel sterk in de rit naar Courchevel en kwam als achttiende binnen in die zware Alpenrit. Kirchen reed al vanaf 2001 voor Fassa Bortolo, de sponsor die er na dit seizoen mee ophoudt. Manager Ferretti geeft zichzelf nog een aantal dagen om een nieuwe sponsor te vinden. Kirchen wilde niet in onzekerheid over zijn toekomst leven en tekent voor Liquigas. Spurtbom Petacchi heeft ook al veel aanbiedingen op zak, waaronder T-Mobile en Discovery Channel. Rabobank is dan weer geïnteresseerd in Juan-Antonio Flecha.

pi_28796159
Hmm nu ik over Armstrong nadenk ga ik het ook verdacht vinden. Vooral Hamilton die eerst super rijdt bij Lance en dan ook de Dauphiné wint, daarna voor CSC rijdt en ietsje minder is, maar wel goed, en daarna voor Phonak vreselijk slecht is en gaat bloeddopen.

Livingston, die super is voor Armstrong en daarna bij Telekom en Cofidis gewoon zeer matig is.

Hincapie, die het peloton leidt op de Galibier en daarna nog een minuut van het tijdsverschil affietst in de afdaling. Oh ja, in de Dauphiné was die ook niet slecht en in de klassiekers ook niet.

In de Dauphiné rijdt Armstrong nog matigjes, en moet hij bij mensen als Leipheimer blijven en kan hij Vino niet eens volgen. Daarna traint hij wat en in de tijdrit knalt hij opeens de stenen uit de straat met zijn hele team. In de ploegentijdrit is zijn hele team super. Daarna wordt zijn team verrast en komen ze nauwelijks een berg van 2e categorie over. De dag erna is het team weer super.
pi_28796599
3. heb toch gezegd dat renners bij usp/dc beter presteren dan elders. Heras, Landis, Padrnos, Salvodelli bijvoorbeeld.

Heras was zo goed voor lance als bij lance. was bij kelme dichter bij lance concurrent dan nu. veel dichter. zelfs gevaarlijk bergop toen.
Landis nog altijd goed, die jongen heeft ook een opwaartse curve gehad.
Padrnos dunno deftelijke tijdrijder, deftelijk op het vlakke nie echt iets speciaal
Salvoldelli giro gewonnen, heel de tijd breuken, bij DSC maar 1 breuk gehad en terug giro gewonnen. zeg ik verdorie al heel dit topic ...

jhonDDD ge hebt waarschijnlijk maar 1 rit gezien zeker van de dauhpine ? ventoux was lance idd nog niet super was de eerste bergrit in compititie dat hij reed !!!. ga eens naar de ritten erna. waar hij 40seconden op vino direct goed maakte en leipheimer al een fietslengte moest geven en eraf zou gelegen hebben als lance niet wachte toen ze bij vino kwamen. waar hij op het einde vino uit het wiel reed... waar van huffel ook moest losse. en dan had hij nog 1 week rusttijd en 3 weken voor bij te trainen. iets wat de mannen van de ronde van swies niet hadden. lance is 2 tot 3 keer gaan oefenen met de tijdritfiets. heeft ook 2 weken de etappes verkent van de ronde. (in het hooggebergte)

Livingston was idd goed onder USP. is van het tonele verdwenen. geen rechtstreekse verklaring voor waarschijnlijk geraakt hij niet op zen topniveau door niet met grote mannen mee te trainen.

Hincapie traint bijna constant bergop is wel te verwachten. is 1 van de beste renners die er zijn maar niet kan finishe :p

Hamilton was super ook buiten USP hoor. alleen is hij gepakt voor doping bij phonak. Maarja heeft ook zen laagtes gekend en laatste tour waarna hij gepakt had kwam hij ook geen poot meer vooruit. gewoon geen goede training denkek en daarom willen pakken.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 08:59:01 #128
30220 Barca
pi_28821980
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:20 schreef flyckje het volgende:

Heras was zo goed voor lance als bij lance. was bij kelme dichter bij lance concurrent dan nu. veel dichter. zelfs gevaarlijk bergop toen.
Landis nog altijd goed, die jongen heeft ook een opwaartse curve gehad.
Padrnos dunno deftelijke tijdrijder, deftelijk op het vlakke nie echt iets speciaal
Salvoldelli giro gewonnen, heel de tijd breuken, bij DSC maar 1 breuk gehad en terug giro gewonnen. zeg ik verdorie al heel dit topic ...
Ja, presteren in Vuelta (Heras) of Giro (Salvodelli) maar dus niet in de Tour. Niemand is ooit zo goed geweest dat hij een bedreiging heeft kunnen vormen voor Armstrong.
pi_28824548
zijn ze nog steeds niet ... wat heeft dat met doping te maken ?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 10:09:35 #130
30220 Barca
pi_28852443
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:01 schreef flyckje het volgende:
zijn ze nog steeds niet ... wat heeft dat met doping te maken ?
Denk daar maar even over na.
pi_28852470
Renners rijden goed bij USP/DSC omdat ze daar helemaal worden voorbereid op de TDF, alles staat in het teken van de TDF. Tevens zijn ze knechten, weten ze hun rol en is het enige wat van ze verwacht wordt dat ze op kop rijden voor Lance. Een goed klassement hoeven ze niet persé te rijden, daardoor is er nauwelijks druk.

Zo gauw als ze zelf kopman worden bij een andere ploeg is die druk er op eens wel en die wordt alleen maar groter als de TDF de enige wedstrijd is die telt. Een topper kan omgaan met die druk, iemand net daar onder bezwijkt onder die druk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28852572
quote:

Ik vind dat een beetje overdreven. Bij Fassa won hij nog altijd een etappe in de Giro, en 1 in de Tour. En ook in de Vuelta heb ik hem nog een keer goed zien rijden in het hooggebergte.

Dus helemaal van de aadbodem verdwenen kan je ook niet zeggen. Niet dat ik em helemaal vrij pleit, maar van een echt verdachte prestatiecurve kun je nu ook weer niet spreken, vind ik.
pi_28852598
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik vind dat een beetje overdreven. Bij Fassa won hij nog altijd een etappe in de Giro, en 1 in de Tour. En ook in de Vuelta heb ik hem nog een keer goed zien rijden in het hooggebergte.

Dus helemaal van de aadbodem verdwenen kan je ook niet zeggen. Niet dat ik em helemaal vrij pleit, maar van een echt verdachte prestatiecurve kun je nu ook weer niet spreken, vind ik.
Sowieso is een prestatiecurve van een wielrenner vaak grillig. Opeens komen ze op zetten, dan komt er wat druk op te staan, wordt er wat verwacht en hebben ze ineens knechten die zich voor hen uitsloven en dan bakken ze er niets meer van.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28852618
Hamburger en Minali zijn overigens betrapt op het gebruik van doping. Minali is er zelfs bijna aan overleden.
pi_28852625
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Sowieso is een prestatiecurve van een wielrenner vaak grillig. Opeens komen ze op zetten, dan komt er wat druk op te staan, wordt er wat verwacht en hebben ze ineens knechten die zich voor hen uitsloven en dan bakken ze er niets meer van.
Ja, dat is zeker zo. Maar die van Gonzalez was dan nog wel redelijk constant. Zelfs in zijn mindere periode (bij Fassa Bortolo dus) won hij nog koersen.
pi_28852644
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:25 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker zo. Maar die van Gonzalez was dan nog wel redelijk constant. Zelfs in zijn mindere periode (bij Fassa Bortolo dus) won hij nog koersen.
Maar in de Giro, Vuelta en Tour was het niet veel, dus dan valt het niet zo op voor mensen als JohnDDD.

Ik vind het onzin om meteen de link te leggen met doping. Als iemand betrapt is dan mag dat best gezegd worden, maar lukraak renners gaan beschuldigen slaat nergens op.
pi_28852673
Trouwens, wat betreft Azevedo. In zijn ONCE - tijd reed die ook verschrikkelijk sterk. Reed daar ook al eens top 10 in de Tour.

Zit nu zo ongeveer op hetzelfde niveau.
pi_28852689
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar in de Giro, Vuelta en Tour was het niet veel, dus dan valt het niet zo op voor mensen als JohnDDD.

Ik vind het onzin om meteen de link te leggen met doping. Als iemand betrapt is dan mag dat best gezegd worden, maar lukraak renners gaan beschuldigen slaat nergens op.
Dat is zeker zo. Je kunt bedenkingen hebben, maar ik geef mensen altijd eerst het voordeel van de twijfel.
pi_28852727
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is zeker zo. Je kunt bedenkingen hebben, maar ik geef mensen altijd eerst het voordeel van de twijfel.
Ik ook. Ik word ook misselijk van dat hypocriete Franse gedoe met hun "deux vitesses". Al jarenlang lopen ze te kloten in Frankrijk, dat betaalt zich nu uit en dan lopen ze weer te melken dat iedereen gedrogeerd is behalve de Fransen.

Hypocriet, al die Festina-Fransen stonden stijf van de doping, Gaumont, Massi reed destijds voor een Franse ploeg....
pi_28857589
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Heb je wat bewijzen dan om je beschuldiging te onderbouwen of is je enige argument dat ze in vorige ritten niet zo goed reden?

Klimmers die in het ene gebergte wat beter gedijen dan in het andere gebergte zijn er altijd al geweest.
Mayo won een paar jaar terug nog de etappe naar Alpe d'Huez. Laiseka heeft volgens mij ook eens gewonnen in de Alpen. Die jongens waren toen gewoon heel erg goed. In de Dauphiné van 2004 was Mayo super. Toen ging de ploegdokter weg die in verband werd gebracht met EPO en toen kwam die hele ploeg de berg niet meer op. Dit jaar...Mayo het hele jaar slecht. In de Alpen komt hij op 20 minuten binnen.

En dan zou hij nu opeens goed zijn? Ok, ik wil nog accepteren dat hij misschien ietwat uit vorm is. Maar dan zou hij in de Alpen zwaar moeten lossen en dan in de Pyreneeën opeens bij de voorsten rijden? Dat ga ik niet geloven. Dan zit die gast absoluut met zijn bloed te klooien.
pi_28857636
Spaanse klimmers gedijen in de Pyrenneen altijd beter dan in de Alpen. Mayo heeft voorheen in de Alpen ook wel goed gereden, dit seizoen niet. Mayo lijkt sowieso erg uit vorm te zijn. Hij is het hele jaar al slecht, wellicht kan hij slecht met de druk omgaan of lukt het hem niet om alles af te stemmen op de Tour en daar goed te presteren.
pi_28857773
Ja nou misschien is ie uit vorm en kan ie niet met de druk omgaan maar in de Pyreneeën lijkt de druk mij nog veel hoger en ik geloof absoluut niet dat hij in 4 dagen van superslecht naar supergoed zou kunnen gaan.
pi_28877983
Die Mentheour-Enthüllungen
EPO und die Kälte am Galibier... Wilde Doping-Vorwürfe gegen Jan Ullrich

05.02.99 - In seinem neuerschienenen Doping- "Enthüllungs"- Buch "Secret Defoncer" teilt der ehemalige französische Radprofi Erwan Mentheour kräftig aus, erhebt spektakuläre Dopingvorwürfe. In einem Interview mit der französischen Tgaeszeitung "France Soir" nannte Mentheour jetzt auch jede Menge (prominente) Namen. Auch der von Jan Ullrich war darunter...

"An dem Tag, als er das gelbe Trikot verloren hat, musste Jan einen Hämatokrit-Test machen", so Erwan Mentheour in dem France-Soir-Interview.

"Um seine (Hämatokrit-)Rate zu senken, mußte er sich Wasser mit Glucose injizieren. Das Problem kam bald, denn die Flüssigkeit muß man ausscheiden. Das ist kein Problem, wenn es warm ist, aber wenn es kalt ist... Man konnte es genau sehen in den Bildern. An (Ullrichs) Augen, seinen Beinen. Die Symptome eines blockierten Rennfahrers", so der Ex-Profi weiter.

Was Mentheour nicht sagte, war, daß er zu seinen Beschuldigungen gegen Ullrich übers Fernsehen und aufgrund von herumschwirrenden Gerüchten kam. Sehr glaubwürdig ist das nicht, da er nicht einmal den Anschein eines Beweises für seine Behauptung vorlegen kann.

Mentheour nannte in dem Interview weitere Namen und Details über angebliche Doping-Spätschäden von Rennfahrern :

* Bernard Thevenet (Toursieger 1975 u. 77) hat, so Mentheour, soviel Cortison genommen, daß "seine Sehnen geplatzt sind und sein Immunsystem ruiniert" wurde.
* "Das TI-Raleigh-Team hat Anfang der 80er EPO in den Radsport gebracht. Damals konnte keiner die Effekte von EPO geanau berechnen und bald starben fünf Fahrer dieser Mannschaft vorzeitig."
* "Gewiss-Ballan hat als erstes Team EPO in Verbindung mit Wachstumshormonen benutzt. Als die französischen Teams das mitbekommen haben, haben es alle so gemacht."
* "Franco Chioccoli (Giro-Sieger 91) ist heute ein Dialyse-Patient wegen Nieren-Insuffizienz"
* "Evgeny Berzin hatte Rückenmark-Krebs im Anfangsstadium"
* "Jeder kennt den Fall Armstrong und sein Hodenkrebs." (Es gibt seit längerem vereinzelt Vermutungen, Armstrongs Krebserkrankung könne von Dopinghormonen ausgelöst worden sein, die Red.)
* "Greg Lemond (Toursieger 1986, 89 u. 90) hat nach seiner Radsport-Karriere eine Kurzsichtigkeit bekommen, offiziell heißt es, dies sei die Spätfolge seines Jagd-Unfalls."
pi_28886690
ja dat de raleigh-team compleet onder de dope zat lijkt me wel duidelijk ja.
You ask me the time
And I would like to give
pi_28887709
Ik vind dat geen betrouwbaar punt, aangezien synthetische EPO pas in '87 ontwikkeld is en Raleigh toen volgens mij al niet meer bestond.
pi_28889190
ja EPO weet ik niet, maar dat ze iets gebruikten lijkt me duidelijk
You ask me the time
And I would like to give
pi_28889242
Volgens de verzorger, die aan het woord komt in het boek van Smeets ("De Tour van '80"), moesten mannen als Raas e.a. niets hebben van de zwaardere middelen, maar had men daar een heel speciale glucose-oplossing.

Maar goed, Knetemann dood door een hartstilstand, Bertje Oosterbosch 's nachts overleden aan een hartstilstand, geen schone zaak.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:03:58 #148
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28891223
Wat die Bakker in dat boek van Smeets ook vertelt is dat Zoetemelk naast hem ook nog een dokter had waar hij af en toe op bezoek kwamen gedurende de ronde. Wat daar allemaal gebeurde wist hij niet te vertellen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 17-07-2005 21:42:09 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_28891963
Zover was ik nog niet in het boek
  zondag 17 juli 2005 @ 21:33:23 #150
30919 mitt
Michael Corleone
pi_28891991
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:03 schreef Falco het volgende:
Wat die Bakker in dat boek van Smeets ook vertelt is dat Zoetemelk naast hem ook nog een dokter hadden waar ze af en toe op bezoek kwamen gedurende de ronde. Wat daar allemaal gebeurde wist hij niet te vertellen...
dan ben je ook niet zo ver in het boek om te lezen dat de Kneet niet aan een hartstilstand is overleden, maar aan een longembolie.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_28892058
oeps
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')