abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28734744
Op verzoek van velen hier een dopingtopic, zodat dat de mensen die van een pure sport houden niet stoort in de andere wielrentopics.

Welke renners gebruiken? Allemaal? Bíjna allemaal? Wat gebruiken ze? Gebruikt Armstrong ook? En Ullrich?

Vanmorgen was er dit bericht:
quote:
De Tour de France van dit jaar heeft het eerste dopinggeval. De Rus Petrov heeft een startverbod gekregen na een onaangekondigde bloedtest vanmorgen. Waarschijnlijk is z'n hematocrietwaarde te hoog, wat kan duiden op het gebruik van epo, een stof die de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert waardoor het lichaam meer zuurstof opneemt.

De Lampre-renner mag twee weken niet meedoen aan wielerwedstrijden. Hij krijgt nog een urinetest, als die positief is volgt een schorsing. Petrov stond in het algemeen klassement van de Tour de France op de 45e plaats.

In totaal werden 33 renners van Lampre, AG2R,CSC en Discovery Channel getest. Op de rustdag werden in totaal 51 renners gecontroleerd. Dit waren renners van de ploegen Rabobank, Gerolsteiner, Liberty Seguros, Crédit Agricole, Domina Vacanze, Quick Step en Lampre. Voor de ploegentijdrit werden ook al 41 renners gecontroleerd, dit leverde geen onregelmatigheden op.
Natuurlijk heeft die jongen EPO gebruikt, of een ander hematocrietverhogend middel. Bij Italiaanse ploegen is dat onderdeel van de procedure. Deze renner reed vroeger trouwens voor Saeco (waar nog nooit iemand met een hematocriet van onder de 50 heeft gereden) en voor Mapei, waar men lekkere snoepjes door elkaar gebruikte. Was ploegleider van Mapei niet Lefevre, wiens pupil Lotz nu bij Quick-Step gepakt is met EPO? Goh.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:21:15 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28734858
Inmiddels is EPO nog maar iets voor de sukkels, de kleinere renners (Bas van Dooren, Filip Meirhage, Ben Berden, Lotz dus)
Ik ga er vanuit dat de echte toppers inmiddels weer nieuwe middelen hebben.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28734893
Ja als jij zegt het maakt me niet uit hoe Armstrong Parijs berijkt als het maar in het geel is al heeft ie weet ik veel wat gebruikt.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Want dan kun je toch niet blij zijn met je overwinning? Zou jij nog steeds blij zijn als Armstrong wint en een paar jaar later komen ze er achter dat hij toch doping heeft gebruikt. Zou je hem dan nog de beste vinden?
pi_28734908
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Inmiddels is EPO nog maar iets voor de sukkels, de kleinere renners (Bas van Dooren, Filip Meirhage, Ben Berden, Lotz dus)
Ik ga er vanuit dat de echte toppers inmiddels weer nieuwe middelen hebben.
Wat denk je dat ze hebben?

Niemand is na 1998 nog zo snel een berg opgegaan als Pantani, de jaren 90 waren toch wel snel eng oed.
pi_28734931
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:22 schreef Remzz het volgende:
Ja als jij zegt het maakt me niet uit hoe Armstrong Parijs berijkt als het maar in het geel is al heeft ie weet ik veel wat gebruikt.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Want dan kun je toch niet blij zijn met je overwinning? Zou jij nog steeds blij zijn als Armstrong wint en een paar jaar later komen ze er achter dat hij toch doping heeft gebruikt. Zou je hem dan nog de beste vinden?
Ik zou zelf niet blij zijn met míjn overwinning, ik zou zelf geen doping gebruiken. Denk ik. Maar Armstrong...ach...ik wil gewoon zien dat hij wint.
pi_28735002
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik zou zelf niet blij zijn met míjn overwinning, ik zou zelf geen doping gebruiken. Denk ik. Maar Armstrong...ach...ik wil gewoon zien dat hij wint.
Waarom dan? Ik vind het misschien wel de grootste sportman ooit, maar als we hier te horen krijgen dat hij doping heeft gebruikt zal meteen al mijn respect voor hem weg zijn.
pi_28735009
armstrong gebruikt toch niet zodus maakt niet uit
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:27:55 #8
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_28735089
Kunnen ze doping neit beter gewoon legaliseren? Dan is het in ieder geval weer eerlijk. Zelf zonder directe doping slikken ze toch al genoeg vage troep.
Ook geen sig dus
pi_28735123
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:25 schreef Remzz het volgende:

[..]

Waarom dan? Ik vind het misschien wel de grootste sportman ooit, maar als we hier te horen krijgen dat hij doping heeft gebruikt zal meteen al mijn respect voor hem weg zijn.
Hij is lichamelijk zoveel beter - qua VO2-max, lactaten, etc. - dan de rest dat ik niet denk dat hij doping hoeft te gebruiken. Als hij wel gebruikt, gebruikt de rest ook neem ik aan. Als dat nou niet zo is...tsja...dan heb je misschien wel gelijk. Maar ik hoef het ook niet te weten. Ik weet het liever niet misschien.
pi_28735124
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:27 schreef Dennis_enzo het volgende:
Kunnen ze doping neit beter gewoon legaliseren? Dan is het in ieder geval weer eerlijk. Zelf zonder directe doping slikken ze toch al genoeg vage troep.
Nee dat lost het op. Ten eerste krijg je ongezonde sporters(alle doping is ongezond voor lichaam). En ten tweede kun je gewoon nooit blij zijn als je dan wint.,
pi_28735180
je schrijft een nogal insinuerend stukje. Ik zou wel eens willen weten op welke bronnen jij je beschuldigingen baseert.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_28735226
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:27 schreef Dennis_enzo het volgende:
Dat idee heb ik ook wel eens, alleen krijg je dan dat ze echt de grens op gaan zoeken van hoeveel ze kunnen gebruiken met het risico dat ze de grens passeren en dood van de fiets vallen zoals in het verleden ook wel gebeurd is. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
A mind with a heart of it's own
pi_28735251
Haha je doping legaliseren.

Stel je voor:
Weening na zijn winst in de Tour van 2008: "Pfoe, ik zat er na de eerste week helemaal doorheen, ik was toen helemaal clean. Maar met een gemiddelde van 55 km/u en een ploegentijdrit van 63 km/u blijft het dan zwaar. Toen moest ik wel even bijspuiten naar een hematocriet van zo 60, en ik heb wat hormonen geslikt. Toen kwam ik nog nauwelijks die Galibier op, maar gelukkig heb ik maar 3 minuten verloren en heb ik de tour gewonnen. Ik weet echt niet wat die mannen van Orange (het nieuwe telefoon-team dan ) gebruiken maar dat wi lik ook wel hebben."
pi_28735330
Armstrong gebruikt wel dat is een ding dat zeker is. Ik hoop dat tie deze keer eens flink op zn bek gaat. Er is gewoon geen knal aan zo. Hij rijdt, in tegenstelling tot andere renners, een enkele race per jaar waaronder de grootste de Tour is. Het hele jaar door aan de dope zitten en er dan voor zorgen dat je voor de Tour/zomer een te lage waarde aan dope in je bloed of pis hebt zitten. Nee van mij mag hij in het diepste ravijn flikkeren samen met de rest van de dopinggebruikers. Ze verpesten het zo voor de mensen die echt hard werken..
pi_28735346
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook wel eens, alleen krijg je dan dat ze echt de grens op gaan zoeken van hoeveel ze kunnen gebruiken met het risico dat ze de grens passeren en dood van de fiets vallen zoals in het verleden ook wel gebeurd is. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
Klopt, zoals Frigo, die experimentele medicijnen op zijn kamer had. Als je bijvoorbeeld epo gaat legaliseren, gaan ze alleen maar naar nog gevaarlijker en nieuwere medicijnen zoeken, om toch nog een voordeel op de concurentie te hebben.
pi_28735392
omg je van die oxyhemoglobine, dat spul dat eigenlijk voor paarden was
Planckaert had dat gebruikt maar die had constant buikpijn ervan
pi_28735433
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:34 schreef Vaakje het volgende:
Armstrong gebruikt wel dat is een ding dat zeker is. Ik hoop dat tie deze keer eens flink op zn bek gaat. Er is gewoon geen knal aan zo. Hij rijdt, in tegenstelling tot andere renners, een enkele race per jaar waaronder de grootste de Tour is. Het hele jaar door aan de dope zitten en er dan voor zorgen dat je voor de Tour/zomer een te lage waarde aan dope in je bloed of pis hebt zitten. Nee van mij mag hij in het diepste ravijn flikkeren samen met de rest van de dopinggebruikers. Ze verpesten het zo voor de mensen die echt hard werken..
Echt om dit soort reacties kan ik wel zo kwaad worden. Het is echt allemaal gelul wat je zegt. Denk je dat Armstrong s'Winters geen controles krijgt? Hij is de meest gecontroleerde man van het peloton! Hij betaald zelfs mee aan dopingtest apparatuur!
En hoezo ga je ervan uit dat hij gebruikt? Omdat hij wint?
pi_28735450
edit: woeps verkeerde topic
pi_28735511
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:34 schreef Vaakje het volgende:
vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
pi_28736336
ach dat testen buiten de competitie
is dat nou echt nodig?
vind het een beetje raar.
ullrich wordt gepakt met een pilletje op in een disco; half jaar geschorsing
belachelijk gewoon!
pi_28736462
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:

[..]

vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
Hij is ook Amerikaan!
pi_28736472
is niet belachelijk hoor. met doping kun je sneller betere vorm bereiken en dergelijke. Moest men iedereen zoveel testen al lance buiten de compititie dan zouden der heel wat meer renners aanhangen. die nu niet gepakt kunnen worden maar wel nog beter presteren daardoor.
pi_28736683
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:
Ik wil je er wel even aan herinneren dat hij bij een bepaalde dokter zat (Ferrari) die verschillende renners onder zijn hoede had die allemaal aan de doping zaten. Alleen Armstrong zou dan zogenaamd niet gebruiken. Klinkt mij een beetje in de oren als het verhaal van de Festina ploeg: iedereen gebruikte, behalve Virenque (volgens Virenque zelf in eerste instantie).
Armstrong is nooit gepakt, maar ik vind het persoonlijk op z'n minst heel erg verdacht.
Daarnaast schijnt iedereen wonderbaarlijke krachten te krijgen als ze bij de ploeg van Armstrong gaan fietsen. Beetje het Kelme effect: voor ze er komen zijn ze minder en als ze er weggaan presteren ze ook niet meer. Merkwaardig op z'n minst.

Let wel ik zeg niet dat hij gebruikt heeft, want ik heb geen bewijs, maar jij hebt net zo min bewijs dat het 100% niet gebruikt.

Overigens vind ik de OP er suggestief
pi_28736691
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:02 schreef brambor het volgende:

[..]

Hij is ook Amerikaan!
Dus? Hij gebruikt? Of hij gebruikt ontraceerbare laboratoriummiddelen?
pi_28736887
De beweringen die jij zo makkelijk over italianen maakt, kunnen we net zo goed over amerikanen maken. Je verdedigt zelf Armstrong, terwijl je andere wel ongefundeerd beschuldigt.
Beetje inconsequent
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')