abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:50:49 #51
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_28764102
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 09:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik begin btw wel aan het talent van Ullrich te twijfelen. Ik wil best geloven dat de man talentvol is, maar in 1996, 1997, 1998 was hij stukken beter. Ik kan me niet voorstellen dat dat alleen door een slechte voorbereiding komt; die was dit jaar toch best goed.

In 1996-1998 reed Riis bijv. ook mee in de Tour, en Riis was toch mister 60%. Ik kan me best voorstellen dat de hele Telekom ploeg ook flink aan de EPO zat. Uwe Ampler, een oud-Telekomrenner, heeft beweerd dat hij in de jaren 92/93 al stiekem EPO toegediend kreeg van de ploegarts en dat hij door Walter Godefroot tot doping werd gedwongen. Udo B๖lts kwam in die jaren ook wel verdacht goed mee in het hooggebergte.

Ik denk persoonlijk dat Ullrich talentvol is, maar dat hij zonder EPO niet de Tour kan winnen omdat hij in het hooggebergte tekortkomt. En zo diep als hij nu gaat, heb ik hem nooit zien gaan.

Niet echt een verwijt aan Ullrich btw, hij was jong en iedereen deed het, zeker nummer 2 Virenque en Pantani helemaal, dus Ullie was in die jaren wel gewoon echt de beste. In 2000, 2001 kon ie nog redelijk mee, maar volgens mij is hij nu gewoon versleten.
I hate to say it, but the boy's got a point
Feyenoord!!! * Bar็a
pi_28764280
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:49 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Ja maar Epo in de auto is geen goed teken natuurlijk
The suspicion surrounding Frigo is the second doping debacle in two days at the Tour de France, following the exclusion from the race of Lampre rider Evgeni Petrov Tuesday.

The 27-year-old Russian failed a random blood test, registering abnormal hematocrit levels, an indication of possible E.P.O. use.

FRIGO FROZEN OUT

Frigo is a high-profile catch in cycling's war on drugs; the 31-year-old Italian is a former Tour de France stage winner (in 2002) and laureate of the overall prize at Paris-Nice in 2001.

A spokesman for Frigo's Fassa Bortolo team confirmed the arrest Wednesday, but was adamant about putting some distance between Frigo's alleged antics and the anti-doping philosophy of the Italian formation.

"The gendarmes came at 7:30 this morning, arrested [Frigo] and held him for questioning," the spokesman said.

"It is a case which concerns only Dario Frigo and not the team."

REPEAT OFFENDER

Frigo was excluded from the Giro D'Italia and banned for nine months in 2001 after drugs were found in his hotel room during a police raid.

Wednesday's incident recalls the events of 2002 when the wife of Lithuanian rider Raimondas Rumsas was arrested by French customs officers with drugs in her car on the day her husband finished third in Tour de France.

Rumsas and his wife will go on trial in November in France.

"This is not the same as the Rumsas case," a source close to the Frigo investigation said. "We haven't found as much drugs."

Tour de France executive director Jean-Marie Leblanc said police had arrested Frigo's wife on Wednesday near the French Alps resort of Chambery.

He said he did not know which drugs were found, nor how many.

"We deeply regret this case which concerns a rider who has already had brushes with the police and the sport's authorities," said Leblanc.

"He belongs to a generation of riders who just won't learn. That generation has to leave as soon as possible to be replaced by a generation of riders who respect the rules."

Cycling has been marred by doping for many years. The situation has improved recently after more tests and tougher sanctions were introduced.

Tour race director Christian Prudhomme said Fassa Bortolo team boss Bruno Cenghialta had assured him it was an isolated incident.

"They are at loss to explain what happened and they insist the team has nothing to do with it," he said.

"Those who cheat must be excluded from the race," he added.

"Those people have nothing to look for in the Tour de France."
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:41:48 #53
28033 Pek
je moet wat
pi_28765730
Wat Armstrong betreft heb ik me eens laten vertellen dat hij door zijn kanker en het feit dat hij nog maar 1 zo'n knikker heeft hangen, te weinig testosteron aanmaakt en hierdoor legaal mag bijspuiten. Gevolg hiervan is dat waar bij een "gewone" renner het testosterongehalte afneemt gedurende de koers, het bij Lance nagenoeg gelijk blijft of iig minder snel afneemt. Dit zou dan verklaren waarom hij aan het eind nog zoveel over heeft en iedereen aan flarden kan rijden
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_28766492
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:41 schreef Pek het volgende:
Wat Armstrong betreft heb ik me eens laten vertellen dat hij door zijn kanker en het feit dat hij nog maar 1 zo'n knikker heeft hangen, te weinig testosteron aanmaakt en hierdoor legaal mag bijspuiten. Gevolg hiervan is dat waar bij een "gewone" renner het testosterongehalte afneemt gedurende de koers, het bij Lance nagenoeg gelijk blijft of iig minder snel afneemt. Dit zou dan verklaren waarom hij aan het eind nog zoveel over heeft en iedereen aan flarden kan rijden
Hein Verbruggen zegt dat Armstrong geen bijzondere attesten heeft, en dat hij niet meer of minder mag dan andere renners.

Bovendien is het niet zo dat mensen met ้้n bal minder testosteron aanmaken.
pi_28768038
Die Heras en die Beloki
wat denken jullie daarvan?
Beloki reed eerst bij Saiz, hartstikke goed
en nu kan ie maar nauwelijks nog mee
Heras...tsja beetje zelfde verhaal

en er was iets met een dokter zei Dijkstra...de dokter was ontslagen en 2 renners hadden een te hoog hematocriet?
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:57:35 #56
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28768310
Of Savoldelli, die rijdt geen deuk in een pakje boter, gaat naar het Armstrongploegje en wint zonder serieuze voorbereiding prompt de Giro.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28769417
.. beloki zware valpartij ??????
savoldelli perfecte voorbereiding op de giro. en jaren na zen 1ste giro overwinning constant ongevallen.

dus stfu om die te beschuldigen FFS.
pi_28769569
Ducrot kan dus nu definitief opzouten. Het Nederlands wielertalent leert zojuist uit zijn mond "tien dosis epo en dan straf krijgen, kom op dit is sport". O ja Ducrot? Sportieveling! slappe zak
  woensdag 13 juli 2005 @ 14:37:12 #59
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_28769579
Maarten Ducrot : "Straks gaan we nog doodstraf eisen tegen sportieve zondaars"
Feyenoord!!! * Bar็a
pi_28769683
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Of Savoldelli, die rijdt geen deuk in een pakje boter, gaat naar het Armstrongploegje en wint zonder serieuze voorbereiding prompt de Giro.
Ik ben het hier wel een beetje mee eens, die Savoldelli rijdt opeens weer erg goed (en bij Saeco nam die vroeger natuurlijk ook al gortig), Heras rijdt bij Liberty echt en๓rm slecht - komt geen berg meer op - en ga zo maar door.
  woensdag 13 juli 2005 @ 14:52:01 #61
67640 SaintOfKillers
pi_28770126
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 14:32 schreef flyckje het volgende:
.. beloki zware valpartij ??????
savoldelli perfecte voorbereiding op de giro. en jaren na zen 1ste giro overwinning constant ongevallen.

dus stfu om die te beschuldigen FFS.
Oh, Savoldelli heeft zelf gezegd dat hij het helemaal niet verwachtte dat hij zo goed zou rijden in de Giro, dus jij weet meer over Savoldelli dan Savoldelli zelf. En verder beschuldig ik uiteraard zoveel ik wil.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28773818
quote:
Armstrong opnieuw beschuldigd
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Dinsdag rammelde Lance Armstrong het hele peloton uiteen. Diezelfde dag beschuldigde zijn ex-medewerker Mike Anderson hem opnieuw van dopinggebruik.
Anderson deed zijn verhaal in de Franse krant Le Monde. "In februari 2004 was ik aan het rommelen in Armstrongs huis in Gerona", zegt Anderson. "In de badkamer vond ik een potje met het label van androstenine, een spierversterker van de lijst van verboden producten." "Enkele dagen na mijn vondst begon Armstrong heel koel tegen mij te doen. Hij behandelde me sindsdien ook niet meer als vriend, maar louter als personeelslid." Anderson was een boezemvriend.

"In mei 2004 stonden er plots speurders van het Amerikaanse anti-dopingagentschap voor zijn ranch in Texas. Lance was spoorloos", vertelt Mike Anderson. "Hij vertelde me altijd waar hij was, maar niet die dag. Tot iemand van zijn entourage me vroeg om te gaan kijken of de speurders vertrokken waren."

In die periode praatte Anderson met Armstrong ook over Johan Museeuw. "Ik vertelde hem dat Museeuw stero๏den zou hebben gebruikt. "Ach, dat doet toch iedereen", reageerde Lance ijskoel. Armstrong bedriegt het publiek en het wielrennen. Niemand kent zijn ware gelaat. Dat moet maar eens veranderen."
Bron: Belgische teletekst

De zoveelste beschuldiging richting Armstrong. Zijn ze allemaal onwaar en probeert iedereen Armstrong zwart te maken, of zit er toch een kern van waarheid in? Zelf denk ik dat echt niet alles uit de duim gezogen is.
pi_28775159
Ik vraag me toch af he, die Mayo, ok laten we zeggen dat hij eerst gebruikte. Maar maakt dat 21 minuten verschil? Vandaag kwam hij op 21 minutnen binnen
pi_28775505
savoldelli heeft zijn voorbereiding volledig op de giro gedaan hoor. dat hij mss beter was dan verwacht kan goed zijn. Maar hij heeft wel zijn voorbereiding gedaan. jij beweert het tegengestelde en dat hij ineens zonder moeite super was en dan gebrijk je een comment van savoldelli waarin hij zegt dat hij beter was dan hij dacht ?.... toch iets compleet anders.

en ja hoor daar krijgen we het verhaal nog eens... mss binnekort nog eens en laten we het dan zien als apparte beschuldigingen van verschillende mensen ... en dan nemen we het voor waarheid omdat zoveel man hetzelfde zegt. en laten we em dan beschuldigen ?

als ik naar de krant stap en zeg ik heb lance doping verkocht ? gaan jullie er dan ook opspringen zoals een stier op 2 koeien en zeggen van wauw hij is gepakt enzo ??? Anderson heeft niks van bewijzen ... niks... zelfs geen foto. hopelijk klaagt armstrong hem dik aan. zodat het eens gedaan is met die zogezegde dopingschandalen zonder bewijzen.
pi_28777623
Mja. Ze worden allemaal 100x per jaar gecontroleerd of zo, en er worden idd niet veel gepakt. Maar ik geloof eigenlijk niet dat er veel schoon rondrijden.
Vorig jaar had je dat dopingschandaal bij Kelme. En ook zoiets bij Phonak.

Op de spelen van '88 werd Ben Johnson gepakt op Nandrolon (of zoiets). Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling dat het bekend werd, maar het was uitgelekt, dus daarom moesten ze hem schorsen (of althans: dat verhaal heb ik vorig jaar ergens gehoord).
En van Carl Lewis werd ook altijd gezegd dat 'ie niet gebruikte, maar daar is ook later nog een boekje over opengedaan.

En Museeuw is ook nooit gepakt, maar wel veroordeeld op basis van ander bewijsmateriaal.

Het boek dat Mario de Clercq ging schrijven was ook al zo'n briljant excuus.

Maar die suggesties hier van JohnDDD slaan eigenlijk vooral nergens op.
pi_28777710
Wel opvallend bij armstrong is trouwens dat er zo langzamerhand nogal veel mensen uit zijn nabijheid (of voormalige nabijheid) met dopingbeschuldigingen komen. Ik kan me niet een andere renner herinneren waar dat in die mate is voorgekomen.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze uit rancune dit soort verhalen roepen.
pi_28778487
Vooral die ex-verzorgster van hem is opvallend. Schijnt een vrij vriendelijke dame te zijn.

Dingen die zij gezegd heeft zijn dat de hematocriet van Armstrong op een gegeven moment 41 was en dat ze vroeg wat hij ging doen en dat hij zei dat hij ging doen wat de anderen ook deden. Ook heeft ze gezegd dat ze eens een zak met spuiten moest dumpen voor hem.

Ik vraag me wel af hoe je EPO kunt gebruiken zonder dat men erachter komt, zeker als je 1e staat in het klassement en elke dag moet plassen.
pi_28778627
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vraag me wel af hoe je EPO kunt gebruiken zonder dat men erachter komt, zeker als je 1e staat in het klassement en elke dag moet plassen.
Blijkbaar is het mogelijk: Frigo en Rumsas zijn beide nooit positief bevonden volgens mij, toch is het bijna 100% zeker dat ze gebruikt hebben. Bij beide zijn immers doping producten in beslag genomen. Toch ook 2 renners die vaak goede uitslagen rijden en dus ook vaak gecontroleerd worden
pi_28778732
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:49 schreef Hedgehog het volgende:

[..]

Blijkbaar is het mogelijk: Frigo en Rumsas zijn beide nooit positief bevonden volgens mij, toch is het bijna 100% zeker dat ze gebruikt hebben. Bij beide zijn immers doping producten in beslag genomen. Toch ook 2 renners die vaak goede uitslagen rijden en dus ook vaak gecontroleerd worden
En de hele Festina-ploeg natuurlijk. Die zijn ook nooit positief geweest (maar toen werd nog niet op EPO gecontroleerd, want daar was nog geen test voor).
Of Johan Museeuw, en die anderen die in die zaak zijn geschortst (Peers, Planckaert en nog eentje toch).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2005 19:53:03 ]
pi_28778900
Die Belgen gebruikten allemaal Pot Belgique met maskeringsmiddelen enzo

Maar wat het meest gebruikelijk is is denk ik flink EPO gebruiken v๓๓r koersen zodat het niet meer in de urine terug te vinden is. EPO werkt geloof ik maandenlang door.

Maar wat je dan met EPO moet tijdens de Tour...blijkbaar gebruiken lui als Frigo dan toch wel, en hebben die gewoon geluk dat ze niet zo vaak moeten plassen.

Misschien is het geen slecht idee om te zeggen: ้้n keer gepakt, voortaan altijd plassen.
pi_28779044
Lance kreeg vandaag volgens BRT Text ook weer een veeg uit de pan van een oude vriend.

Maar Frigo, Frigo, Frigo toch.... Wat een domme eikel ben je toch.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:01:02 #72
67640 SaintOfKillers
pi_28779050
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Maar wat je dan met EPO moet tijdens de Tour...blijkbaar gebruiken lui als Frigo dan toch wel, en hebben die gewoon geluk dat ze niet zo vaak moeten plassen.
Frigo is (was) een erg getalenteerd renner en nu blijkt dat hij naar alle waarschijnlijkheid een hele hoop slikt. En toch stelt hij nog weinig voor. Misschien zegt dat al genoeg over het huidige peloton.
pi_28779206
de reden waarom ze er niet zoveel nemen is doordat er weinig uit het seizoen getest word. echter is dit bij lance niet waar.

en ik geloof geen woord van verzorgers die ontslagen zijn. de reden waarom het zo erg is bij lance is vooral omdat hij prestaties neerzet dat niemand ooit gedaan heeft. en net zoals bij indurain en andere toppers zijn na een paar jaar veel volk tegen hun, en begint iedereen te insinueren enzo. Lance draait nu al 1 jaar langer mee dan indurain in de tour. Dus er zijn meer mensen die geld willen zien van lance. zelfde gebeurt met M. Jackson. + nog altijd geen bewijzen/materiaal/spuitjes/of andere. en nooit positief getest geweest ook niet in de 6 dopingcontroles in de winter die lance kreeg. wanneer moet hij dan epo nemen ? ze flikken hem soms 2 testen na elkaar. dus na een test is ook te riskant... er is gewoon geen tijdspanne voor lance om verkeerde producten te nemen. of hij moet al 7 jaar dus over de 100 keer veel geluk hebben en daar geloof ik gaan bal van. en daar komt dan nog eens bij dat hij voor zen kanker 1 van de beste eendagsrenner was die er bestonden. En hij heeft altijd een positieve progressie gehad. meestal ook een teken van geen doping.
pi_28779238
Ach het is ook wel zielig

dit zijn de ploegen van Frigo:
1995: Mercatone Uno - Saeco
1996: Saeco - AS Juvenes San Marino
1997: Saeco
1998: Saeco Macchine per Caff้
1999: Saeco Macchine per Caff้ - Cannondale
2000: Fassa Bortolo
2001: Fassa Bortolo
2002: Tacconi Sport
2003: Fassa Bortolo
2004: Fassa Bortolo
2005: Fassa Bortolo

Allemaal Italiaanse ploegen, daar is hij vast snel met doping in aanraking gekomen. Grote kans dat hij helemaal niet zoveel talent heeft.

Je gaat je dan wel afvragen of mensen als Heras, Beloki, Mayo etc. nu ook eindelijk in hun "normale" vorm zijn.
pi_28779367
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:07 schreef JohnDDD het volgende:
Je gaat je dan wel afvragen of mensen als Heras, Beloki, Mayo etc. nu ook eindelijk in hun "normale" vorm zijn.
Als dat voor Heras het geval is, betekent dat dan dat hij bij US Postal ook heeft gebruikt (en dat Armstrong dan nog steeds de enige is die daar niet gebruikt volgens jou)?

Opvallend vind ik iig wel dat renners die bij T-Mobile (Telecom) komen, vaak een stuk minder worden, en als ze dan weer vertrekken (Botero, Savoldelli) opeens wel weer goed rijden.
Met renners van US Postal was dat vaak andersom.

Beloki vind ik nog niet zo vreemd, dat het lang duurt na het ongeval voor 'ie weer op niveau terug is. Hoewel het nu wel erg lang duurt.
Hij zit trouwens nog wel steeds in dezelfde ploeg als waarin hij derde (en tweede?) is geworden in de tour.
pi_28779492
Frigo was ook nooit zo'n topper, tot ie in dat jaar dat ze hem voor het eerst pakten ineens allerlei koersen won en hoog in de Giro stond.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:16:42 #77
67640 SaintOfKillers
pi_28779512
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:11 schreef Wombcat het volgende:
Opvallend vind ik iig wel dat renners die bij T-Mobile (Telecom) komen, vaak een stuk minder worden, en als ze dan weer vertrekken (Botero, Savoldelli) opeens wel weer goed rijden.
Met renners van US Postal was dat vaak andersom.
Ja, Cadel Evans ook al. En Beltran doet het bij US Postal ook beter dan bij Bianchi. Er is blijkbaar iets mis met die Duitse ploegen. Sevilla raakt ook al niet meer vooruit.
pi_28779572
Misschien is T-Mobile wel de enige schone ploeg.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:18:57 #79
67640 SaintOfKillers
pi_28779595
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:16 schreef methodmich het volgende:
Frigo was ook nooit zo'n topper, tot ie in dat jaar dat ze hem voor het eerst pakten ineens allerlei koersen won en hoog in de Giro stond.
Hij was altijd al een subtopper, maar plots ging het nog beter, ja, omdat hij begon te slikken en spuiten of iets dergelijks blijkbaar. En nu blijkt dat hij dat nog steeds doet (of terug doet), maar hij komt niet meer vooruit. Dus hebben de anderen (volgens mij dan) ondertussen iets nieuws en beters.
pi_28779620
Ja klopt Wombcat. Ik zeg ook niet dat Armstrong zeker niet gebruikt hoor. Misschien wel. Die mannen bij Postal leefden ook altijd wel enorm op. En als je ziet van welke teams ze kwamen (Heras van Kelme, Azevedo van ONCE, Rubiera van Kelme) dan vind ik dat ook verdacht, dat ze een hoog niveau wisten te behouden of zelfs beter werden bij Lance.

Bij T-Mobile wordt iedereen opeens minder idd; Sevilla en Botero van Kelme, Savoldelli.

Daar zie je sowieso maar weinig buitengewone prestaties tegenwoordig.
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:23:18 #81
67640 SaintOfKillers
pi_28779714
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:19 schreef JohnDDD het volgende:
Ja klopt Wombcat. Ik zeg ook niet dat Armstrong zeker niet gebruikt hoor. Misschien wel.
Mijn probleem is niet zozeer dat hij zou gebruiken. So what, zo zijn er nog, waarschijnlijk heel veel. Maar die anderen financieren geen UCI-speeltjes, die anderen zeggen niet tegen de UCI dat ze bepaalde personen even in het oog moeten houden (in het geval van Armstrong de Spanjaarden) en die anderen hebben geen enggeestige vetes met collega's (in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeoni-gedoe). Ik heb alleen iets tegen hypocrieten.
pi_28779737
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:19 schreef JohnDDD het volgende:

Daar zie je sowieso maar weinig buitengewone prestaties tegenwoordig.
Vino. OK gisteren was 'ie slecht, maar normaal gesproken staat 'ie er het hele seizoen (2003 was bv. een topseizoen voor 'm, en ook de jaren daarvoor reed 'ie altijd alles, en won regelmatig iets).
pi_28779752
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij was altijd al een subtopper, maar plots ging het nog beter, ja, omdat hij begon te slikken en spuiten of iets dergelijks blijkbaar. En nu blijkt dat hij dat nog steeds doet (of terug doet), maar hij komt niet meer vooruit. Dus hebben de anderen (volgens mij dan) ondertussen iets nieuws en beters.
Of hij is gewoon dusdanig zwak geworden dat zelfs EPO niet meer helpt.
www.thuisuiteten.nl
pi_28779797
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
(in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeone-gedoe).
Dat was idd wat bij mij defintief de deur dichtdeed wat Armstrong betreft, terwijl ik op dat moment (eigenlijk voor het eerst), respect voor hem kreeg. Daarna had ´ie bij mij definitief afgedaan.
pi_28779811
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mijn probleem is niet zozeer dat hij zou gebruiken. So what, zo zijn er nog, waarschijnlijk heel veel. Maar die anderen financieren geen UCI-speeltjes, die anderen zeggen niet tegen de UCI dat ze bepaalde personen even in het oog moeten houden (in het geval van Armstrong de Spanjaarden) en die anderen hebben geen enggeestige vetes met collega's (in het geval van Armstrong dat hele nogal trieste Simeoni-gedoe). Ik heb alleen iets tegen hypocrieten.
Heeft Armstrong de UCI iets gezegd over de Spanjaarden?
pi_28779951
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Vorig jaar een keertje. Of een jaartje eerder.
Volgens mij heeft 'ie de UCI eens een mail gestuurd dat ze bepaalde ploegen maar eens in de gaten moesten houden.
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:31:52 #87
67640 SaintOfKillers
pi_28779954
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Hij heeft een jaar of 2/3 geleden, toen een hoop Spanjaarden een piek kenden (vooral de Euskaltels), ergens gezegd dat hij dit vrij opvallend vond en dat hij vond dat men die maar eens erg goed in het oog moest houden. Ik veronderstel toch dat dit aan de UCI en organisatoren in het algemeen was gericht.
pi_28780078
Interessant!

Trouwens ik kwam net op een site de uitslag van de tijdrit Saint-Etienne Saint-Etienne uit 1997 tegen, die ook dit jaar wordt verreden!

1. Jan Ullrich en 1h16'24"
2. Virenque เ 3'04"
3. Riis เ 3'08"
4. Olano เ 3'14"
5. Pantani เ 3'42"
6. Fr.Casagrande เ 3'56"
7. Vandenbroucke เ 4'44"
8. Jaskula เ 4'50"
9. B.Zberg เ 5'00"
10. Boogerd เ 5'04"

pi_28780289
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant!

Trouwens ik kwam net op een site de uitslag van de tijdrit Saint-Etienne Saint-Etienne uit 1997 tegen, die ook dit jaar wordt verreden!

* Wombcat hoopt op een herhaling hiervan
pi_28780333
Ben wel benieuwd naar de tijd die gereden gaat worden door de winnaar.
pi_28780384
ik hoop voor ullrich dat hij sneller rijd dan toen
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:49:11 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28780402
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant!

2. Virenque เ 3'04"
3. Riis เ 3'08"
4. Olano เ 3'14"
5. Pantani เ 3'42"
6. Fr.Casagrande เ 3'56"
7. Vandenbroucke เ 4'44"
8. Jaskula เ 4'50"
9. B.Zberg เ 5'00"
10. Boogerd เ 5'04"

Schokkend van hoe weinigen je zeker weet (of denkt te weten) wie echt clean waren. Ik kom niet verder dan Boogerd en wellicht Zberg.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_28780416
Wat doen die laatste posts trouwens in het doping topic Dat kon toch eigenlijk beter gewoon in het tourtopic?
pi_28780908
nee want helft van die lijst is gepakt op doping
pi_28781065
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:07 schreef flyckje het volgende:
nee want helft van die lijst is gepakt op doping
Drie toch (Ullrich, Virenque, Vandenbroucke)?
En dat pilletje van Ullrich kan ik dan nog nauwelijks doping noemen.
Pantani is wel gepakt op te hoog hematocriet, maar nooit op doping.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:13:32 #96
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_28781120
Tja ... dope is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met sport. En de prestaties van Armstrong ...
1. niet positief getest wil niet zeggen niet gebruikt
2. het kwaliteitsverschil tussen Armstrong en de rest is niet normaal
3. het kwaliteitsverschil tussen de knechten van Armstrong en de rest is absurd
4. het verschil in presteren tussen rijden bij usp/dsc en bij andere ploegen is zeer veel zeggend

Er zijn goede maskeringsmiddelen en middelen die het gebruik van maskeringsmiddelen kunnen verbloemen maar ... zo af en toe wordt er een renner gepakt. Het is dus nog altijd makkelijker om te tonen dat er wel wordt gebruikt dan niet.

Ik vind het echt heel naief om te denken dat er geen sprake is van vals spel.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_28781132
zoals eerder gezegd met salvoldelli die kende gewoon zeer veel neerslage toen die bij telecom zat.
heras reed ook super voor hij bij DSC ging. pas erna dat het zeer slecht ging.
azevedo reed dachtek 6e in de tour voor hij bij DSC ging.

en dat bij tmobile iedereen slechter word tja zal wel iets te maken hebben met het pushen van die knapen . Ook opmerkelijk is dat Lance heel zen ploeg meeneemt op training voor de tour en daardoor zullen er veel zijn die op hoog niveau komen of moetten komen. Wat ze achteraf niet meer konden opbrengen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:17:51 #98
40566 Ericr
Livewrong
pi_28781299
Casagrande ook gepakt, zelfs meerdere malen.

Jaskula inderdaad niet. Olano niet maar die reed van de 1 op andere dag ook geen deuk meer in een pakje boter. Pantani kan je wel van uit gaan dat hij bij de pakkers zat, maar nooit gepakt. Riis dan nog bekend als Mr. 60%, daar kwam de Epo uit de oren. Zat ook in de Gewiss Ballan ploeg, de ploeg die bekend staat als de ploeg met hulpmotortje, Berzin en Ugrumov het bekendst.

Damm ik lijk Herbie Dijkstra wel met al die verhalen.
pi_28781333
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:13 schreef Barca het volgende:
Tja ... dope is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met sport. En de prestaties van Armstrong ...
1. niet positief getest wil niet zeggen niet gebruikt
2. het kwaliteitsverschil tussen Armstrong en de rest is niet normaal
3. het kwaliteitsverschil tussen de knechten van Armstrong en de rest is absurd
4. het verschil in presteren tussen rijden bij usp/dsc en bij andere ploegen is zeer veel zeggend

Er zijn goede maskeringsmiddelen en middelen die het gebruik van maskeringsmiddelen kunnen verbloemen maar ... zo af en toe wordt er een renner gepakt. Het is dus nog altijd makkelijker om te tonen dat er wel wordt gebruikt dan niet.

Ik vind het echt heel naief om te denken dat er geen sprake is van vals spel.
1. idd maar na 100 keer ook in niet koerseizoenen geef je wel de voordeel van de twijfel
2. Talent doet veel. hij was tijdens zen jeugd ook al topper. heeft ook zeer vroeg WK gewonnen
3. de ploeg van lance bevat allemaal toppers die kopman zouden zijn in andere ploegen (azevedo 6e/heras vuelta/hincapie altijd al super geweest/rubeira en beltran altijd al goei klimmers geweest/ekimov al 12 jaar gewoon topper/etc
4. voor de tour moetten ze met lance mee om te trainen. Lance is zo perfectionist dat de ploeg echt uit hun pijp moet komen dan en ze daardoor hun hoogste niveau bereiken. ze moetten mee tijdrijden in de wintunnel voor sommigen. je hebt daar kleppers die hun ervaring delen. ekimov in tijdrijden, bruyneel/lance over de trapfrequentie. en als ze uit usp/dsc gaan hebben ze die push niet meer van lance, krijgen ze meer druk van de rest van de wereld en dergelijke en daardoor flunken sommige van die mannen grandioos.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:19:22 #100
40566 Ericr
Livewrong
pi_28781356
Blijlevens zie het altijd mooi, 'wat nou doping, ik ben toch nooit gepakt. Dus waar hebben we het nou over'

Dat vat goed samen hoe er over gedacht wordt binnen het peleton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')