Vrij boeiend artikeltje dat ik vond:
Yvan Van Mol:,,Euskaltel heeft probleem''
In het weekblad Humo verscheen gisteren een reportage met Yvan Van Mol. De ploegdokter van Quick Step-Davitamon terkt daarin fel van leer tegen Francis Coucke.
,,Drie weken voor de Tour waren twee renners van Euskaltel uit koers gehouden met een te hoog hematocrietgehalte. Twee renners in één ploeg vind ik veel: dan zit je met een probleem. Een dokter van Euskaltel is door Robert Millar ook genoemd als zijn epo-leverancier. Dat zijn feiten. Als jij dan zegt dat ze (Mayo en zijn ploegmaats tijdens de Tour; red.) te bang waren om nog te pakken, lijkt me dat geen onlogische redenering.'' ,,Ik wéét dat het in Spanje gebeurt, en het is razend gevaarlijk. '' (over bloeddoping) ,,Groeihormoon wordt gebruikt, dat ontken ik niet, maar door een absolute minderheid.'' ,,Daarin heeft hij wél gelijk. Ik haal ze er ook zo uit.'' (over de uitspraak van Coucke dat cortisonegebruikers in het peloton makkelijk te herkennen zijn aan hun bolle kopjes) ,,De dag dat dyn-epo op de markt komt, is het hek weer helemaal van de dam, tenzij er dan een test bestaat om het op te sporen. Er zal weer volop gekoerst worden met waarden van 48,49. Ik vrees dat het weer even erg wordt als in 1998, ja.''
(Zal wel van een tijdje terug zijn alweer)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.