Bedankt voor je tip, ik zal eens even gaan zoeken...quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:52 schreef Minos111 het volgende:
Hangt ervanaf waar je van houdt: van authenticiteit, van originaliteit, of van kwaliteit. Voor authenticiteit zou je bijvoorbeeld een uitvoering van Ton Koopman kunnen nemen, of van het orkest van de 18e eeuw gespeeld op authentieke instrumenten. Voor originaliteit is Mengelberg een optie, maar dat is zo oud dat de opnamekwaliteit zuigt. Mengelberg deed zo'n drie kwartier langer over de MatheusChailly is ook een aanrader in die trant, en zorgt in elk geval voor opnamekwaliteit. Ik heb zelf een mooie uitvoering van Helmuth Rilling, ook een aanrader...
whahahaha jaaah ik d8, aan je plaatje te zien ben je trombonist, maar nee dus. en ja ik heb je wel gezien!!! whahaha ik moet toch zo ontzettend lachen altijd om die slagwerkersquote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:52 schreef Mister_Slide het volgende:
Oooh... Merlie heeft haar eigen wereldje gecreëerd: Het 'Klassieke Muziek' Topic 2
Maareh.. dan heb je me niet herkendWant ik was slagwerker... triangel + bekken in Dvorak, bekkens in Ives, xylofoon, klokkenspel, bekkens, vingerbekkens en guiro in Bernstein.
Wie weet kan je je die ontzettend muzikale jongen nog voor de geest halen
Wat vond je trouwens van Ives?
Ik vind het echt een waanzinnig stuk
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:14 schreef merlie het volgende:
[..]
hehe... heeeel serieus heel zachtjes die bekkens pakken en dan opeens keihard BEEENGG whaha en dan weer suuuper zacht terugzetten.
klinkt meer klassiekquote:Op woensdag 13 juli 2005 16:02 schreef Mister_Slide het volgende:
Dat is jazz... en moet dus in 't jazz topic
haha ja waaronder ikquote:Op woensdag 13 juli 2005 01:05 schreef Mister_Slide het volgende:Whahaa! Ja, dat was ik
Je ziet dan ook altijd een paar mensen opschrikken in de zaal![]()
![]()
ja dat zal wel komen omdat je slagwerker bentquote:Ik denk misschien wel dat je Ives bombastisch vond. Al vind ik 't zelf wel meevallen.. Maar, ik vind niet zo snel iets bombastisch![]()
whahahhahaquote:De dirigent heeft inderdaad soms wat tempi waarvan ik ze zelf nooit zou kiezen. Maarja... het is wel een geweldige man! Dus ja, dan pik je dat soort rare fratsen sneller![]()
daarvoor un pittig repetitie(-weekend) gehad dan?quote:En de ongelijkheid zal denk ik ook misschien wel een beetje door de moeheid komen... denk ik![]()
whaha kunnen die niet naast elkaarquote:Ik boycot Brahms. Echt heel stom... want 't is prachtige muziek. En niemand zal 't merken dat ik 'm boycot.
Maar ik doe 't voor Mahler
Whoeiquote:Op woensdag 13 juli 2005 16:33 schreef merlie het volgende:
[..]
haha ja waaronder ik![]()
[..]
ja dat zal wel komen omdat je slagwerker bent![]()
[..]
whahahhaha![]()
[..]
daarvoor un pittig repetitie(-weekend) gehad dan?
[..]
whaha kunnen die niet naast elkaarleven dan???
![]()
![]()
Ah, Brahms. Of het nou pianoconcerten, symfonieen of gewoon pianowerken zijn, ik vind het allemaal even fantastisch. Vooral zijn 1e pianoconcert, zijn 2e heb ik nog niet zo vaak geluisterd.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:09 schreef Minos111 het volgende:
En dus moest hij zijn eigen wegen zoeken in plaats van opgenomen te worden in de elitaire wereld der gevestigde musici. Geweldig toch, anders was zijn muziek vast anders geweest...![]()
Minos zet nog een stukje Brahms op...![]()
Die wil ik altijd nog es meemaken, dat Requim. Wat is die mooi. En heb iig het programma van de Harmonie in Leeuwarden doorgespit op mooie en betaalbare concertenquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:51 schreef Bog het volgende:
lacrimosa van mozart's requiem![]()
beste stuk klassieke muziek wat ik ooit gehoord heb
ik had em laatst in een of andere heemsteedse kerk gezienquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die wil ik altijd nog es meemaken, dat Requim. Wat is die mooi. En heb iig het programma van de Harmonie in Leeuwarden doorgespit op mooie en betaalbare concerten![]()
Ik hem em in de Eloquence serie gekocht, vind ik een bijzonder mooie opname. En toch maar 4 euro.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:38 schreef Seborik het volgende:
Beste uitvoering van Mozart's requiem die er te koop is, is uitgegeven op het label Erato. EAN 0630-106972.
ik mis ook wel de russische componisten maar dat is dan ook wel in lijn met het 1850 ideequote:Op maandag 25 juli 2005 14:45 schreef Minos111 het volgende:
Weet je ook nog hoe lang het publiek het uithield?
Betr. mijn opmerking over Classic FM: dat ging om Saint-Saens, niet over Stravinsky! Maar je hebt gelijk: af en toe een klein stukje Mahler, of een Gymnopedietje van Satie, maar dan houdt het ook wel op met de muziek na 1850 bij Classic FM
Ja... dat is echt zo kutquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:24 schreef Bog het volgende:
[..]
alleen je merkt wel duidelijk wanneer süssmayr het overneemt....dat is zoveel kutter dan dat wat mozart heeft geschreven...
toch jammer dat mozart het niet af heeft kunnen maken![]()
en terecht, na de bolero ben je aan vakantie toe als kleine trom spelerquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:40 schreef Mister_Slide het volgende:
Het sloveens radio orkest ofzo... (tsja.. met zo'n naam weet je 't eigenlijk al van te voren)
Maar wat wel tof was, was dat de kleine trommert het begin met z'n vingers trommelde. En dat hij na de Bolero naar voren mocht komen om 't applaus in ontvangst te nemen
hehehe sja...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:24 schreef Minos111 het volgende:
Tja, het is ook niet zo dat je een foute inzet makkelijk kunt maskeren met die bekkens!
Dat is inderdaad hét nadeel van slagwerker zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:24 schreef Minos111 het volgende:
Tja, het is ook niet zo dat je een foute inzet makkelijk kunt maskeren met die bekkens!
Zelfs ik vind viool als soloinstrument mooierquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:44 schreef Mister_Slide het volgende:
Die van Barber en Meyer ken ik niet. Die van Sjos die ze op het Elisabeth-concours telkens speelden was inderdaad geweldig ja
[...]
Als solo-instrument vind ik hoorn trouwens minder mooi dan viool. Maar als orkestinstrument is 't wél toffer
Vooral in Mahler
In een Mahler symfonie weggeblazen worden door negen hoorns is eigenlijk best lekkerquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:23 schreef Minos111 het volgende:
[..]
Vooral het wegblazen van de saxofoons brengt onmatig veel genoegen![]()
saxofoons wegspelen hahaquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:23 schreef Minos111 het volgende:
[..]
Zelfs ik vind viool als soloinstrument mooierMaar tja, hoe vaak speel ik een solo hè... een paar maten in een concert? Veel zal het niet zijn... Maar het geluid is gewoon geweldig - lekker schallen!
Vooral het wegblazen van de saxofoons brengt onmatig veel genoegen![]()
Barber en Meyer zijn echt supermooi, Hilary Hahn heeft ze samen op cd gezet. Prachtige opname... Vooral Barber is ontzetend melancholisch!
Inderdaadquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:58 schreef merlie het volgende:
jaja lekkr over mij zitten roddelen hiero he![]()
heel genuanceerd!quote:ja ik ben violist en nee ik let nooit op het verschil tussen de solo trombone en de bas trobone en ja ik zit in utrecht (voorlopleiding nog hoor) en viool is idd mooier dan hoorn
Je bent gewoon jaloers! Hehe...quote:en sjonge hou es op met die hilary hahn!!! ksnap egt niet wat iedereen daar nou zo goed aan vindt, kbedoel ze speelt niet slegt, ze doet weinig dingen fout, maar egt móoi is het niet... n beetje oppervlakkig, ze heeft maar één (wel heel mooie) soort toon, enz... maargoed das mijn mening.
Nog een speciale uitgave of zo die de moeite waard is? Ken het helemaal nietquote:weet je trouwens wat ook n mooi vioolconcert is?? (moeten jullie egt zeker n keer luisteren!! = de moeite waard!!!) van korngold![]()
![]()
![]()
![]()
Makkelijk he, om de fouten in een stuk te ontdekken. Horen wat goed is, dat is veel moeilijker.quote:
Mahler is op en top romantiek!!!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:53 schreef Haushofer het volgende:
Heb zelf de 4e,5e, en 8e symfonie van Mahler even geleend, zal ze es wat kritisch luisteren. Al zal dat wel wat luisterbeurten gaan duren vrees ik; ben meer iemand van de Romantische muziek.
Ehm, mooie cd hoor, daar niet van, heb hem ook, maar ik zou 'm nou niet direct adviseren voor een beginner! Het zijn bestwel complexe klanken die niet altijd makkelijk in het gehoor liggen. Mijn advies: bij de FRS hebben ze goedkope heruitgaves van klassieke opnamen van de grote meesters als Barenboim, von Karajan, etc. Daar zitten nogal wat symphonieën en pianowerken tussen die wat voor je kunnen zijn! Geloof dat het 1e pianoconcert van Tchaikovsky er bijvoorbeeld tussenzit en dat is wel een aanrader voor een beginnende luisteraar!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:29 schreef Mister_Slide het volgende:
Elixer, ze hebben nu bij de kruidvat een dubbelcd van Kodaly. Die is best aan te raden
Is dat die sonate met die fagot erbij?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:25 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik luister nu op radio 4 de klarinet sonate van Poulenc... echt ontzettend prachtig
Sowieso is Poulenc fantastisch!!
De klarinettist is Arno Stoffelsma. Je weet wel, die supergetalenteerde jongen van 23 die nu al solo klarinetist van 't concertgebouworkest isquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:32 schreef komrad het volgende:
dat klinkt goed mister_slide, mooie alt-sax solo in mousorgski in de ravel bewerking
trouwens wie is de solist in Weber?
LOL, tot zo ver mijn slimme-slagwerk-opmerkingenquote:Op zondag 7 augustus 2005 23:52 schreef Mister_Slide het volgende:
In de Sacre zit ongeveer evenveel turkse trom als in de sonate voor klarinet en piano van Poulenc
Hmmm, moeilijke vraag... het heeft allebij wel wat. De Promenade vind ik orkestraal mooier, maar de Gnomus is echt super op piano! Die enorme aanslagen, prachtig. Toch een lichte voorkeur voor Ravels bewerking vrees ik, sorry Moussorgsky!quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:43 schreef komrad het volgende:
minos wat vind je dat van de piano (orgineel) van moussorgsky tov van de ravel bewerking van de schilderijententoonstelling?
heb je zelf al niet het antwoord op je vraag gepost??quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:44 schreef Mister_Slide het volgende:
Gaan er trouwens nog mensen naar de robecozomerconcerten?
Ik ga volgende week naar 't Jeugdorkest Nederland met o.a. het klarinetconcert van van Weber en de schilderijententoonstelling van Moessorgski/Ravel
Dat woord bestaat niet. ''Echt'' bestaat wel. Net als ''kdenk'' vind ik het in het algemeen al storend, maar zeker als het over zoiets afgronddieps als Beethoven gaat. Straks stond Wispelwey nog te pimpen met z'n nieuwe opname van de Cello Suites.quote:
Fout die veel gemaakt wordt, zij het meestal in het buitenland (denk aan A Clockwork Orange). Ik bedoelde het schertsend.quote:en hoezo 'hij schreef tenminste niet Von Beethoven' ?
Wie speelde de sax solo in moussorgski??quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:48 schreef Mister_Slide het volgende:
Maar ondanks dat heb ik toch ontzettend genoten van 't JONVooral het moderne stuk wat ze speelden en Moessorgski waren tof
Het klarinetconcert vond ik niet zo... maar klarinet is dan ook meer een orkest instrument
Brahms, Röntgen en Dvorak.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:28 schreef merlie het volgende:
gaat er trouwens nog iemand hier mee met Iromantici?? ik twijfel egt heeeeel erg... (www.iromantici.nl) de tournee is vrijdag al :S
Slechts weinig instrumenten zijn geschikt voor een solo-concertquote:Op maandag 15 augustus 2005 16:00 schreef Minos111 het volgende:
*kuch*, Bruckners 5e, tiepvoutje!
Zie je nou: het klarinetconcert was niet zo mooi. Logisch natuurlijk...
Dat deed een van de contrabassisten.quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:01 schreef komrad het volgende:
[..]
Wie speelde de sax solo in moussorgski??
Trouwens, heb je ook wel eens prokofievs alexander nevsky gespeeld![]()
speel je trouwens in een symfonie orkest of in een fanfare/hamonie??
quote:Op woensdag 26 januari 2005 13:35 schreef Hugo_ het volgende:
[..]
Alfred Reed - Russian Christmas music
Johan de Meij - Casanova
Alfred reed - Three Revelations from The Lotus Sutra
Paul- Huber - Der Damon
Jan van der Roost - Poeme Montagnard
Bert appermont - Colors
James Barnes - Pagan Dances
Thomas Doss - Aurora
Armando Blanquer - Entornos
Carl Wittrock - Legend of Flathead Lake
Leon Vliex - Composition VIII
Leon Vliex - Eagles of Snowdon
Leon Vliex - Goodnight Sarajevo
Franco cesarrini - Abysses
Ferrer Ferran - Tormenta del Desierto
Robert W.Smith - The Divine Comedy
Dirk Brosse - El Golpe Fatal.mp3
Stephen Melilo - A walk on the Water
Paul Hindemith - Symphony in Bb
Jurriaan Andriessen - Symphonia Il Fiume
Zie mailquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:50 schreef Hugo_ het volgende:
Koraal van het derde deel is ook kippevel mits goed uitgevoerdik heb ergens nog wel een uitvoering van een professioneel orkest die dit nummer uitvoert als je het wilt hebben dan mail je maar...
http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=1202150&style=music&cart=266311755quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 03:19 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb nog wel een leuke. Heb laatst een CD gekocht, 5e en 6e pianoconcert van John Field. Vond em eerlijk gezegd niet zo bijzonder, maar zijn er mensen die hem kennen? En me misschien kunnen overhalen?
Pulcinella is geïnspireerd op diverse werken van Pergolesi. Qua harmonie vind ik het juist wel heel erg Stravinsky, een beetje zoals het vioolconcert of de Symphony in C.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:49 schreef Minos111 het volgende:
Voor de Stranvinsky kenners: hoe komt het dat het werk Pulcinella zo volkomen anders van klank is (veel romantischer) dan andere werken van Stravinsky? Ligt het aan mij of klinkt die hele Pulcinella helemaal niet als Stravinsky?![]()
Het is echt een knettermieters concert. En ik kan het weten, want ik speel meequote:Noord-Hollands Jeugdorkest
Ludwig van Beethoven Ouverture "Leonore III"
Francis Poulenc Les animaux modèles
Dmitri Sjostakovitsj Symfonie nr. 10 in e, opus 93
17-09-2005 (zaterdag) 20:15 - Oosterkerk, Hoorn
18-09-2005 (zondag) 15:00 - Dominicuskerk, Amsterdam
Christus wat een stuk....quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:23 schreef Mister_Slide het volgende:
Net weer naar Amériques van Varese geweest! Jezus zeg.. wat een stuk. Echt te krankzinnig voor woorden. Je weet toch wel het einde van Le Sacre. Met zo'n grote trom de hele boel op te zwepen.
Stel je dat voor... maar dan 5 minuten lang,... met 2 paukenisten en 2 grote trommerts. + nog de rest van het gigantische orkest.
Echt pure waanzin!!
En het begin is ook al zo rete spannend. Met een fluitsolo, begeleid door harpen die op hun instrument spelen en slaan.
Jammer dat ze het morgen niet nog een keer spelen, anders was ik wéér gegaan.
Echt om gek van te worden dit
Dance of the Ice Crystals? Dus gewoon gecomponeerd door Tsjaj volgens mij. http://www.amazon.com/exe(...)797-0494262?v=glance Weet het niet zeker, ken het stuk zelf niet nl. .. gewoon ff gegoogledquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:08 schreef Nacasante het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een klassiek muziekstuk:
- het schijnt te gaan over twee sneeuwvlokjes die langzaam naar de Aarde dwarrelen
- het zou gebruikt kunnen zijn voor 'de Sneeuwkoningin' van Tschaikovsky (??)
- het is een heel bekende melodie die bijna iedereen wel kan neurieen.
- er zit een vrij lange, zachte (viool? fluit?) passage in, waarbij je als je je ogen dichtdoet, die sneeuwvlokjes ook echt langzaam naar beneden kunt zien dwarrelen.
Wie helpt mij op weg?
Mij lijkt het ook Tchaikovsky's Dance of the Snowflakes uit het ballet The Nutcracker.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:08 schreef Nacasante het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een klassiek muziekstuk:
- het schijnt te gaan over twee sneeuwvlokjes die langzaam naar de Aarde dwarrelen
- het zou gebruikt kunnen zijn voor 'de Sneeuwkoningin' van Tschaikovsky (??)
- het is een heel bekende melodie die bijna iedereen wel kan neurieen.
- er zit een vrij lange, zachte (viool? fluit?) passage in, waarbij je als je je ogen dichtdoet, die sneeuwvlokjes ook echt langzaam naar beneden kunt zien dwarrelen.
Wie helpt mij op weg?
Nee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Even een vraagje; is Hildegard von Bingen zo'n beetje de vroegste westerse componiste?
Volgens mij heb ik die uitgevoerd met koor met helaas alleen pianobegeleiding. Dat bekende stuk is ook een keer door een of andere rapper gebruikt geloof ik (welk klassiek stuk eigenlijk niet?quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:17 schreef Coastertommm het volgende:
Aaaahh echt zo vet! We spelen nu Polovetsian Dances van Borodin, origineel! Dus ook met die retemoeilijke chromatische loopjes stukjes voor de klarinetten en viool etc. En voor pauk is ie ook vetLekker snel, veel... echt geweldig stuk! Als je deze niet kent...
![]()
Het rustige stuk ervan is zo'n mooie melodie.. ook heel bekend, dat stukje. Hele stuk duurt iets van 13 minuten. Echt awesome!
Dan zie je mij pauken spelen in de psalmen symfoniequote:Op zondag 2 oktober 2005 15:34 schreef Melusine het volgende:
Waarschijnlijk de dag erna naar de uitvoering van de Psalmensymfonie en Mozart's Große Messe in het Concertgebouw... even kijken of er nog kaartjes zijn....
je moet toch toegeven dat de pauken in het vierde deel (begin) wel erg leuk zijnquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:15 schreef Mister_Slide het volgende:
Nee... ik speel helaas geen pauken er in
Tsja.. invaller he
Volgens mij krijg ik de melodisch slagwerk partij... dus lekker xylofoonrammen enzo
Hebriden is echt boring om te spelen maar mooi om te luisteren..quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:49 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb mijn CD met de Hebriden en een Midzomernachtsdroom na een half jaar weer teruggevonden
OKquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:28 schreef komrad het volgende:
@kwakveense, zoek gewoon op de goede orkesten, concertgebouworkest, wiener philarmoniker, dat soort orkesten. Die uitvoeringen zijn altijd wel goed
ik hoop heel erg dat we met de koorvrouwen de boel niet gaan verpesten danquote:Op dinsdag 1 november 2005 10:44 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik ben zelf niet een extreem groot fan van Chailly's Mahler-symfonien. Het lijkt er bij hem op dat hij alles zo perfect wilt krijgen dat hij vergeet dat er muziek moet worden gemaakt.
Echte absolute aanraders zijn de opnames van Haitink met het Concertgebouworkest. Echt wonderbaarlijk fantastisch!
De Nocturnes van Debussy zijn prachtig![]()
Heb ik vorig jaar nog gespeeld
Dat valt wel mee hoor, ik speel ook geen instrument en zing wel in een koor. En als ik het niet mis heb zijn we ook nog allebei van de English studiesquote:Op maandag 31 oktober 2005 17:01 schreef kwakveense het volgende:
hm, ik val een beetje uit de toon in dit topic, ik speel niks (nou ja, blokfluit...) maar ik zing in een studentenkoor (collegium musicum, leiden).
Ik vond de eerste twee stukken een beetje malligquote:
Radio Filharmonisch Orkest
dirigent: Vladimir Ashkenazy
viool: Akiko Suwanai
Takemitsu · Far calls. Coming, far!
Berg · Vioolconcert 'Dem Andenken eines Engels'
Franck · Suite (uit 'Psyché)
Roussel · Bacchus et Ariane, op. 43, tweede suite
Het eerst stuk van mozart was wel oke... het tweede was best slaapverwekkendquote:Radio Kamer Filharmonie
dirigent Jos van Immerseel
viool Janine Jansen
Mozart, W.A. · Divertimento in D, KV 136; Serenade in c, KV 388
Tsjaikovski · Souvenir d'un lieu cher, op. 42 (bew. voor viool en strijkers A. Lascae)
En vooral de laatste twee delen van Berlioz zijn uber-geilquote:Nederlands Philharmonisch Orkest
dirigent Paul Daniel
piano Aldo Ciccolini
Ibert · Escales
Saint-Saens · Vijfde pianoconcert in F, op. 103
Berlioz · Symphonie fantastique in c, op. 14
De Fame....is dat niet die winkel in Amsterdam? Ik kijk zelf geregeld bij de Music Store, V&D enzo...ben wel es naar speciaalzaken geweest, maar daar ben je al gauw 15 euro kwijt, en dat kan altijd voor minder. Onder de tien euri noem ik goedkoopquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:20 schreef Mister_Slide het volgende:
Ja
Overture Helios is zoooo mooi
Toen ik het de eerste keer hoorde was het betoverend mooi![]()
Ik weet niet echt wat jij onder goedkoop verstaat. Maar volgens mij kan je hem wel vinden voor onder de tien euro. Tenminste... bij de Fame heb ik hem een tijd geleden voor dat geld ongeveer gekocht.
Die negende blijft mooi, maar allemachtig, die dirigent had haast ! Het stuk werd naar mijn idee echt te snel gespeeld, ik had bijna medelijden met het koor. 't Is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk, maar ik hou niet zo van dat opgejaagdequote:
Als ik es in Amsterdam kom, moet ik toch maar naar die zaak toe dan. Heb er al veel verhalen over gehoord. Kom er alleen niet zo vaak...quote:En ja.. Fame is in Amsterdam. Ik kom d'r best vaak, ik zal wel binnenkort even kijken hoe duur 'ie daar kost.
Ik moet zeggen dat ik zelf nooit naar concerten ben geweest die me tegenvielen, maar misschien ben ik ook niet zo kritisch als jijquote:Ik was gisteren trouwens naar the New York Philharmonic in het Concertgebouw. Normaal kost een kaartje 75 euroMaar omdat het me, wonder boven wonder, gelukt was om een sprintkaartje te kopen voor 7,50 scheelde dat toch wel aanzienlijk
Helaas was het echt extreem kutVooral Mahler 5.
Ik had nooit durven dromen dat een orkest van dat formaat in staat zou zijn zo slecht te spelen. Extreem saai (mede dankzij de belacheljik lage tempi), regelmatig vals, een uitzonderlijk lelijk spelende 1e fagot, plastic vellen op de pauken, een slechte bekkenist, te veel kicksen, veel te veel vibrato in het koper... echt..
En verschrikking voor je oren
Ben ik even blij dat ik geen 75 euro heb betaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |