abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29674202
oh gelukkig, ik dacht al, dan moeten ze namelijk de dirigent afschieten als hij dat toe zou staan.

Er is ook wel mooi orgineel repertoire voor blaasorkesten, zo lang als ze maar niet proberen symfonische werken te spelen, vaak geen succes.

Hoewel ik alexander nevsky wel in een arrengement met koor en solist gespeeld heb, dat was toch wel een feest voor de liefhebber.

BTW als je prokofiev fan bent, gisteren was er een uitvoering van peter en de wolf op de tv met als spreker .............. Paul de Leeuw
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29675553
Paul de Leeuw is tof

En zoals ik al zei, originele goede stukken voor blaasorkesten zijn echt waanzinnig!
Maar niet een Mahler-symfonie uitvoeren met de plaatselijke harmonie
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29677580
Die Prokofiev-uitvoering was erg aardig hoor! Hij werd destijds live op radio 4 uitgezonden en Paul de Leeuw deed dat heel leuk! Je kunt niet fan zijn van zijn manier van presenteren, maar dit was echt super!

Ben het er wel mee eens dat je niet teveel klassieke werken moet gaan spelen als harmonie. Toch is het nog altijd beter dan pop-deuntjes. Modern klassieke stukken gaan wel weer beter, iets als Bernstein bijvoorbeeld.
Kent iemand het stuk Entornos? Erg gaaf om te spelen! We zijn het nu aan het instuderen voor een concours en in het begin klonk het helemaal nergens naar, maar hoe meer iedereen zijn partijen op de juiste manier speelt hoe meer lijnen je erin terugvindt.

Mahler met een harmonie? Dat meen je niet!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:50:40 #154
45321 Hugo_
join the resistance
pi_29678271
Entornos heb ik met SHOT (Studenten harmonie orkest twente) twee jaar geleden op een concours gespeeld...
Geniaal stuk, tweede deel lijkt in het begin saai maar zit veel meer in dan in de andere delen, veruit het moeilijkste en het vervelendst om te repeteren maar als je het eenmaal redelijk hebt dan kan je bijna van jezelf genieten
Koraal van het derde deel is ook kippevel mits goed uitgevoerd ik heb ergens nog wel een uitvoering van een professioneel orkest die dit nummer uitvoert als je het wilt hebben dan mail je maar...

Mars van The planets van Holst is uitermate geschikt voor (een groot) blaasorkest. Niet iets voor de plaatselijke harmonie maar dit kan mooier klinken met een harmonie dan met een symfonie orkest.

Verder zijn er hele mooie originele stukken. voor een lijstje zie het ha/fa/bra topic (dat niet echt stormloopt )
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:35 schreef Hugo_ het volgende:

[..]

Alfred Reed - Russian Christmas music
Johan de Meij - Casanova
Alfred reed - Three Revelations from The Lotus Sutra
Paul- Huber - Der Damon
Jan van der Roost - Poeme Montagnard
Bert appermont - Colors
James Barnes - Pagan Dances
Thomas Doss - Aurora
Armando Blanquer - Entornos
Carl Wittrock - Legend of Flathead Lake

Leon Vliex - Composition VIII
Leon Vliex - Eagles of Snowdon
Leon Vliex - Goodnight Sarajevo
Franco cesarrini - Abysses
Ferrer Ferran - Tormenta del Desierto
Robert W.Smith - The Divine Comedy
Dirk Brosse - El Golpe Fatal.mp3
Stephen Melilo - A walk on the Water
Paul Hindemith - Symphony in Bb
Jurriaan Andriessen - Symphonia Il Fiume

[ Bericht 16% gewijzigd door Hugo_ op 16-08-2005 00:59:58 ]
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:18:04 #155
123226 merlie
the violinist :P
pi_29692186
hmm hier kan ik niet over meepraten hehe.... ik hou niet zo van harmonie, in ieder geval niet van plaatselijken nog nooit n professionele harmonie gehoord eigenlijk. maargoe ook niet egt de behoefte aan moet ik zeggen
always look on the bright side of life!... tudum... tudumtudumtudum...
pi_29693198
ik mis hier veel mooie stukken:

paganini variations is erg mooi

david van stephen melilo is volgens mij orgineel voor harmonie erg prettig om aan te horen

en ik blijf er bij dat je sommige symfonische werken wel kan spelen met een zeer goed harmonie! maar ja de standaard 3e div hoempa club moet sowieso niet echt denken aan een symfonie van shostakovich of bv (mijn paradepaardje) Alexandre Nevsly
pi_29693238
en merlie wat vind je van fanfares??
pi_29695540
Russian Christmas Music van Alfred Reed is zo waanzinnig he!

Ik heb toen de buisklokkenpartij gespeeld, echt bere lastig qua timing. Maar zo ontzettend genieten he In de climaxen van die kei-harde klokken! Daar niet je toch waanzinnig van
Alleen waren plaatklokken misschien nog wel mooier geweest
pi_29696088
het is een mooi stuk maar ik ken mooiere, het is vooral erg sfeervol.
pi_29696234
Er is altijd wel een mooier stuk

Maar ik heb niet zo veel in harmoniën gespeeld, dus dan blijven de échte mooie stukken toch meer hangen ofzo ..
pi_29699505
heb je wel eens een fanfare aangedaan?
pi_29699536
ik zat trouwens net burlesque te luisteren gespeeld door de yorkshire building society band (de best brass band van europa/de wereld atm). Technisch briljant maar het stuk boeide me niet echt op een of andere manier
pi_29699860
Nee, geen fanfare.
Dan word de klankkleur al snel veel van hetzelfde. Al helemaal bij brassband.

Ik heb het liefste dan ook een symfonie orkest
pi_29711997
mister slide dat valt me tegen, met een fanfare kan je zo veel verschillende klankkleuren maken

een bugel is ook qua klankkleur veel mooier dan een cornet
pi_29713856
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:50 schreef Hugo_ het volgende:
Koraal van het derde deel is ook kippevel mits goed uitgevoerd ik heb ergens nog wel een uitvoering van een professioneel orkest die dit nummer uitvoert als je het wilt hebben dan mail je maar...
Zie mail
Tweede deel is inderdaad erg mooi, maar helaas hebben wij daar niet zo bar veel in te doen Nee, dan het derde deel, geweldig! Beetje hoog hier en daar, maar wat een uitdaging!

Ik wil nog een keer het Requiem van Verdi spelen, dat lijkt me echt zooo gaaf! Maar dan wel met een symphonieorkest natuurlijk
pi_29713978
requiem oke, maar geeft mij maar la forza del destino van verdi
pi_29715109
Requiem van Verdi ... geweldig is die.. Vooral Dies Irae.. wauw
pi_29724128
Minos, Krashna Musika speelt komend seizoen het Requiem van Verdi.
Misschien dat ze nog een hoornplaatsje hebben

http://www.krashna.nl/

Komrad, wat speel jij eigenlijk? En waar?

En tsja... ik vind gewoon dat een symfonie orkest de mooiste klank heeft
  woensdag 17 augustus 2005 @ 18:46:43 #169
123226 merlie
pi_29726551
hmm fanfare vind ik wel grappig maar daar houdt het dan ook wel mee op...
pi_29730853
Hahaha 'wel grappig'.

Arme komrad
  donderdag 18 augustus 2005 @ 21:48:04 #171
123226 merlie
pi_29764510
haha sorry als ik je heb beledigd komrad (het blijft wel erg lang stil van jouw kant... haha )
pi_29764923
Komrad is bezig met een hele lange lijst maken met prachtige fanfare stukken die wij dan verplicht moeten luisteren
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:23:51 #173
123226 merlie
pi_29805668
hehehe ja ik d8 al zoiets
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:18:24 #174
123226 merlie
pi_29863026
saaie boel hier
pi_29863147
Ja he

Ik heb laatst wel een toffe 10 cd box met allemaal Stokowski opnames gekocht voor maar 15 euro

En nog een cd met Gergjev die de Vuurvogel en nog een stuk doet..

Maar ik heb verder niks te zeggen
pi_29877141
Ik heb nog wel een leuke. Heb laatst een CD gekocht, 5e en 6e pianoconcert van John Field. Vond em eerlijk gezegd niet zo bijzonder, maar zijn er mensen die hem kennen? En me misschien kunnen overhalen?
pi_29877386
Voor mensen die niet uitgesproken veel weten van klassieke muziek is dit misschien een goede site om je te oriënteren. Mensen zoals ik bijvoorbeeld.
Natuurlijk ken ik de meeste bekende klassieke stukken die van tijd tot tijd voorbij komen in flims en programma's. Maar voor mij is de kennis niet het belanrijkste maar hoe de muziek zijn uitwerking heeft op je gemoed. Het kan dan natuurlijk nuttig zijn om er veel over te weten maar ik krijg soms de indruk dat het daar soms alleen om draait. Soms kan een klein stukje (een paar maten) van een stuk of nummer zeer veel indruk op mij maken. Of het nu klassiek, rock of een ander genre betreft. Maar misschien dat onderstaand linkje de nitwits helpt zich een beeld te vormen van de klassiekers. Ken uw klassiekers zeggen ze weleens. Dan zal ik er ook maar eens induiken.

http://www.avroklassiek.nl/index.asp?ID=0

[ Bericht 1% gewijzigd door typtypo op 23-08-2005 04:33:25 ]
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_29877454
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 03:19 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb nog wel een leuke. Heb laatst een CD gekocht, 5e en 6e pianoconcert van John Field. Vond em eerlijk gezegd niet zo bijzonder, maar zijn er mensen die hem kennen? En me misschien kunnen overhalen?
http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=1202150&style=music&cart=266311755

Ik heb hier een groep sampels van de beste man geluisterd.
Elk oranje nootje staat voor een sampel. Het klinkt goed maar ik denk dat hij terug gaat in de tijd.
Volgens de info die daar gegeven wordt is hij niet meer echt deel van de barok generatie.
Hij lijkt er wel naar terug te grijpen met zijn tingel tangel tingel tangel frivoliteiten.

Overigens vind ik barok de mooiste soort muziek ooit gemaakt. Kitsch misschien, but who cares.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_29882656
Wauw! M'n stokowski cd-box is echt geen miskoop

Z'n Petroesjka is echt geniaal

En dan staan d'r ooke nog de Nocturnes van Debussy, Sjos 5, Griegs pianoconcert, Sheherazade van Rimski-Korsakov, Beethoven 6 en 7, Rapsodie op een thema van Paganini van Rachmaninoff, Rapsodie Espagnole van Ravel, Tsjaikovski 6 en nog extreem veel andere meesterwerken.

Voor maar 15 euro!!!

Allemaal naar de concerto!!
pi_29884390
waar heb je die gekocht mister_slide?
pi_29884523
Bij de Concerto in Amsterdam.

Ze hadden ze ook met allemaal andere dode dirigenten. Maar de stukken van de Stokowski spraken me toch meer aan... En sowieso natuurlijk Stokowski zelf

Z'n Sheherazade is echt heerlijk
pi_29884601
dat is me iets te ver, kan je die box niet ergens online bestellen?
pi_29887050
Woeii, op naar Amsterdam Zoek nog paar leuke cd'tjes
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:56:39 #184
123226 merlie
pi_29890027
ik ben morgen weer in amsterdam.
Janine Jansen - viool
Mihaela Ursuleasa - piano
Repertoire
Beethoven - Sonate in G, op. 30 nr. 3
Prokofjev - Tweede sonate in D, op. 94bis
Messiaen - Thème et variations
Franck - Sonate in A
datum 24-08-2005
zaal Grote Zaal
tijd 20:15u

hehe dat wordt dus leuk ooooh ik hóu van de franck sonate... *zwijmel*
pi_29907096
komrad, op http://www.concerto.nu/ staat dat je ook kan mailen om te bestellen.

Dus dan moet je dat eventjes doen

Merlie, veel plezier morgen
  woensdag 24 augustus 2005 @ 09:58:52 #186
123226 merlie
pi_29912281
hehe dankje
pi_29946589
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:49 schreef Minos111 het volgende:
Voor de Stranvinsky kenners: hoe komt het dat het werk Pulcinella zo volkomen anders van klank is (veel romantischer) dan andere werken van Stravinsky? Ligt het aan mij of klinkt die hele Pulcinella helemaal niet als Stravinsky?
Pulcinella is geïnspireerd op diverse werken van Pergolesi. Qua harmonie vind ik het juist wel heel erg Stravinsky, een beetje zoals het vioolconcert of de Symphony in C.
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_29948691
Hee Merlie, hoe was het concert in Amsterdam?
pi_29948918
Ik ga over 1,5 week in A'dam wonen
Op 5 minuten fietsafstand van het Concertgebouw
pi_29949913
lekker mister slide, heeft die verhuizing nog iets met muziek te maken??
pi_29950003
Nee. Gewoon eindelijk het huis uit gaan

Zijn er trouwens nog FOK!-ers lid van Entree?

www.entreeweb.nl
pi_29966408
Ga je ook nog iets studeren Ferry?
pi_29971985
Nee.

Ik wacht nog steeds op de dag dat de Berliner Philharmoniker mij als chef-dirigent vraagt.
pi_29985777
waarom niet de Wiener
pi_29987234
Omdat ik nog nooit in Berlijn ben geweest. En op die manier sla ik twee vliegen in 1 klap

Het is trouwens best grappig om de sites van de toporkesten te vergelijken. Zo heeft de New York Philharmonic echt een kleine basisbezetting. En leeft volgens mij continue met remplaçanten. Terwijl de Wiener echt standaard 6 trombones, 10 hoorns enz. heeft
pi_29987251
waarschijnlijk veel parttimers in wenen
pi_29987332
Het lijkt me inderdaad zeer onwaarschijnlijk dat ze een Beethoven symfonie met 10 hoorns gaan spelen
pi_29987516
bij sommige bruckners lijkt het me wel wat, lekker bombastisch fff spelen met 10 hoorns, 6 trombomes en 6-10 trompetti, lekker het publiek de zaal uit knallen
pi_29987664
Voor dat soort rare fratsen hebben we Sjostakovitsj, Mahler en andere debielen

Nu ik het toch over Sjostakovitsj heb. Morgen ga ik een weekje weg met 't Noord-Hollands Jeugd Orkest. De hele week Sjostakovitsj 10 repeteren en Les Animaux Modèles van Poulenc En Leonore Ouverture 3 van Beethoven. Maar.. die ken ik niet
Maar Poulenc is echt fantastich!!
En tsja.. als je kleine trom speelt in een Sjostakovitsj symfonie.. dan heb je natuurlijk weinig te klagen

Maar komrad... speel jij nou ook een instrument? Zo ja, ook nog in een orkest?
Misschien dat je het wel hebt gezegd ooit.. maar dat ben ik dan weer vergeten..
pi_29987753
speel je kleine trom, ik dacht dat je trombone speelde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')