abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29987834
Ik speel eigenlijk langer slagwerk dan toeter.
Maar heb deze naam en avatar in een opwelling gekozen

Maar geef nou eens potverdikkeme antwoord op m'n vraag

Ik schaam me d'r ook niet voor dat ik triangel speel,.. dus als je iets speelt. Kan het nooit erger zijn
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29987866
oh antwoord hehe, ik speel saxofoon, trombone
slagwerk
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29987989
Hehe... eindelijk duidelijkheid

In in welke fanfare speel je?

Tenminste.. het kan niet anders dan dat je in een fanfare speelt

Ik luister nu overigens de vuurvogel van Stravinsky.
Prachtig issie he
pi_29988025
indeed prachtig stuk, ik speel nergens haha
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:06:28 #205
123226 merlie
the violinist :P
pi_30009280
ok ik ga ff op jullie reageren hoor, ik loop vet achter

Coastertommm:
Hee Merlie, hoe was het concert in Amsterdam?

ja leuk!! egt super!!! egt gwoon de grote zaal van concertgebouw, heeeleeemaaal uitverkocht, propvol!! en twas suuuper mooi! alleen de franck sonate, daar was janine iets te enthousiast, dan zit ze al zo snel op t hoogtepunt van dr kunnen, en dan moet ze nog n heel eind. dan mis je dus de lange lijnen. dat was wel zonde. maar verder super
Mister_Slide Mister_Slide - donderdag 25 augustus 2005 @ 10:27
Mét kwartventiel
Ik ga over 1,5 week in A'dam wonen
Op 5 minuten fietsafstand van het Concertgebouw

woooow relaxed! ik ga zo ongeveer alle concerten van entree bestellen haha, en aangezien je dan meestal de laatste trein naar nijmegen (/wijchen) mist, zoek ik nog n slaapplaats in amsterdam... hahaha

Mister_Slide Mister_Slide - donderdag 25 augustus 2005 @ 11:14
Mét kwartventiel
Nee. Gewoon eindelijk het huis uit gaan

Zijn er trouwens nog FOK!-ers lid van Entree?

www.entreeweb.nl

jaaa natuurlijk egt vet cool joh bijvoorbeeld dat concert van wiener philharonic, alleen al omdat je dr heen kunt voor vijf ipv honderdvijfentwintig euro is al reden genoeg om dr heen te gaan haha

Mister_Slide Mister_Slide - donderdag 25 augustus 2005 @ 21:31
Mét kwartventiel
Nee.
Ik wacht nog steeds op de dag dat de Berliner Philharmoniker mij als chef-dirigent vraagt.

haha das n goeie maar serieus ga je nix studeren??? wat ga je dan doen? werken? de hele dag op de bank hangen ??

zo. ik ook weer geupdated
enne ik ga waarschijnlijk tóch auditie doen voor NJO wintertournee, aangezien nergens in de auditiefolder staat dat je minstens achttien moet zijn gwoon proberen dus
always look on the bright side of life!... tudum... tudumtudumtudum...
pi_30014722
NJO Wintertournee!!! Vet tof!!!

Dat is echt zo ontzettend het voordeel van strijker zijn he. Dan kom je veel makkelijker in die orkesten. Voor blazers en slagwerkers is dat amper te doen.
Het NJO gaat deze winter zo'n ontzettend cool programma spelen. Ik ga dan ook zeker luisteren
(ook als je d'r niet in komt )

En die slaapplek in Amsterdam... ach.. zolang je maar niet je viool meeneemt vind ik alles best

En dat concert van de wiener. Oooh.. ik hoop zo dat ik een kaartje heb kunnen krijgen Gewoon Haitink en de Wiener en Sjostakovitsj!! Als dat niet extreem lekker word dan weet ik 't ook niet
En natuurlijk ook New York Philharmoniker met Lorin Maazel en Mahler 5

Ik ga toch een poging wagen tot conservatorium volgend jaar... dus gewoon kei-hard studeren.
Ik weet wel dat ik als slagwerker nooit waanzinnig goed zal worden. Maar ik hoop dan ook eigenlijk dirigent te worden.
En of het nou van de Wiener, Berliner of het KCO wordt... dat maakt me dan niet eens zoveel uit
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:01:13 #207
123226 merlie
pi_30022455
haha ja das wel t grote voordeel van strijker zijn. je komt dr iets makkelijker in. niet dat ik als zestienjarige veel kans heb om dr in te komen hoor :S maar meer dan wanneer ik slagwerker zou zijn . tis egt zooon cool programma, en oooh ik hoop egt zoooo dat ik wordt aangenomen ... tzal wel niet, want op t auditieformulier vragen ze dingen als in welk jaar/fase zit je (euhhh vooropleiding ) en wat is je orkestervaring (euhhhh.... n paar strijkorkesten ) haha
en ik geloof dat ik maar snel kaarten moet gaan bestellen voor de wiener zo te zien hahaha ik heb egt al vet veel mensen gehoord die dr heen willen... dalijk ben ik te laaat hehe
  zondag 28 augustus 2005 @ 20:06:22 #208
123226 merlie
pi_30058940
lekkr druk hier assik dalijk weer in de schoolbanken zit enzow hebk geen tijd meer om hier te posten hoor :S dus allles wat je nog kwijt wil m oet je NU zeggen
pi_30070023
Haha, wanneer moet je weer naar school? Ik hen nog een weekje Maar Entreeweb? Vorig jaar zei iemand wel dat dat orkest wel heel tof was, speelden ze dit jaar niet! . Maar ik zit nog steeds te twijfelen over JON haha. Wordt helemaal gek hier.. .. maarja, als je NJO ziet, zie je allemaal "oude" mensen .. niet echt leuk, of wel?
pi_30076695
nu op ned3, amstel saxofoon kwartet

en voor mister_slide samen met the trombone collective
jammer dat het geluid niet altijd goed is
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:03:43 #211
123226 merlie
pi_30106745
@coastertommm
so what, vooral oudere mensen? hallo die lui zijn allemaal jonger dan zesentwintig hoor! NJO lijkt me veeeel en veeeel gaver dan JON moet ik zeggen
pi_30192032
Woohooo, heb Gergievs uitvoering van Boris Godounov gekregen! En het is echt supergaaf...

Gergiev is echt wel een van de beste dirigenten van dit moment!
pi_30227525
Ben nu wat bezig met Ein Deutsches Requiem, van Brahms. Weer es wat anders dan Mozart of Fauré. Maar wel bijzonder mooi
  maandag 5 september 2005 @ 14:20:58 #214
123226 merlie
pi_30287594
oh met het JON toch? of van wie had k ook alweer gehoord laatst dat ze dat gingen spelen...
  woensdag 7 september 2005 @ 20:23:35 #215
123226 merlie
pi_30364829
HALLO dooie boel hier
pi_30384592
Tja, wat moet je nou zeggen over klassieke muziek hè!

Mijn moeder is volgende week jarig en ik wil een cd voor haar kopen, maar moet nog even bedenken wat! Dus bij deze: advies gevraagd!!!

Ze houdt van dramatische muziek, zoals de opera's van Puccini, gevoelige muziek als Les Nuits d'été (Berlioz) of Strauss' liederen, en af en toe ook van minimalere muziek als de 2e van Gorecki (die liet ik haar horen en ze was stomverbaasd... )

Tips anyone?
pi_30394919
La forza del destino van verdi??
pi_30399603
Symfonie in D van Franck? Wel bekend maar mooi en dramatisch.. vind ik dan
pi_30421088
Symfonie in D van Franck is extreem suf.
  zaterdag 10 september 2005 @ 21:58:10 #220
123226 merlie
pi_30466920
franck is uberhip
pi_30484616
Niet extreem suf, extreem mooi
  zondag 11 september 2005 @ 20:59:06 #222
123226 merlie
pi_30495504
maar ach smaken verschillen he
pi_30512123
De eerste vijf keer luisteren is het inderdaad een best leuk stuk. Maar daarna word het al snel veel minder. Saaie thema's, onafgemaakte delen... alleen de althobo solo blijft mooi
  maandag 12 september 2005 @ 20:11:13 #224
123226 merlie
pi_30521946
waarom luister je het dan ook zo vaak
pi_30540381
Omdat het zo suf is om een symfonie te spelen met je oren dicht
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:27:32 #226
123226 merlie
pi_30545705
hahhaha ok vandaar
pi_30597817
Mochten er mensen dit weekend trouwens nog niks te doen hebben (of iets heel saais, waarvoor ze een goed excuus zoeken om het niet te hoeven doen)... dan heb ik de volgende uitgaanstip:
quote:
Noord-Hollands Jeugdorkest

Ludwig van Beethoven Ouverture "Leonore III"
Francis Poulenc Les animaux modèles
Dmitri Sjostakovitsj Symfonie nr. 10 in e, opus 93

17-09-2005 (zaterdag) 20:15 - Oosterkerk, Hoorn
18-09-2005 (zondag) 15:00 - Dominicuskerk, Amsterdam
Het is echt een knettermieters concert. En ik kan het weten, want ik speel mee
pi_30601160
aiaiai, Shos in een galmende ruimte, als dat maar goed gaat!

Wa kost da?
pi_30602372
Nee hoor, het zijn niet van die galmbakken
Ik heb er al vaker gespeeld, en het klinkt goed voor een kerk

Ik heb vorig jaar Mahler 1 in een kerk gespeeld die écht een badkamer akoestiek had... dat wil je gewoon echt niet meemaken

Het kost 11 euro, en met CJP 9.
pi_30632988
Gisteravond naar Amériques van Varese in het Concertgebouw geweest. Pure waanzin!
Echt waanzinnig fantastisch!

Ga er vanavond heen als je kan!

(de kans op een sprintplaats is zo goed als 100%)
pi_30651571
Net weer naar Amériques van Varese geweest! Jezus zeg.. wat een stuk. Echt te krankzinnig voor woorden. Je weet toch wel het einde van Le Sacre. Met zo'n grote trom de hele boel op te zwepen.

Stel je dat voor... maar dan 5 minuten lang,... met 2 paukenisten en 2 grote trommerts. + nog de rest van het gigantische orkest.
Echt pure waanzin!!

En het begin is ook al zo rete spannend. Met een fluitsolo, begeleid door harpen die op hun instrument spelen en slaan.

Jammer dat ze het morgen niet nog een keer spelen, anders was ik wéér gegaan.

Echt om gek van te worden dit
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:09:31 #232
123226 merlie
pi_30661959
hahaha
ik ben naar julian rachlin (mozart 3) met HGO geweest.. + bruckner 7.. mozart was egt geweldig *kwijl* maar bruckner vond ik egt te bombastisch en te langdurig... wel grappig trouwens, was na de pauze op zijbalkon boven de celli gaan zitten, heb die hele bruckner meegelezen bij de celli hahah
  woensdag 21 september 2005 @ 14:11:24 #233
45321 Hugo_
join the resistance
pi_30790569
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 23:23 schreef Mister_Slide het volgende:
Net weer naar Amériques van Varese geweest! Jezus zeg.. wat een stuk. Echt te krankzinnig voor woorden. Je weet toch wel het einde van Le Sacre. Met zo'n grote trom de hele boel op te zwepen.

Stel je dat voor... maar dan 5 minuten lang,... met 2 paukenisten en 2 grote trommerts. + nog de rest van het gigantische orkest.
Echt pure waanzin!!

En het begin is ook al zo rete spannend. Met een fluitsolo, begeleid door harpen die op hun instrument spelen en slaan.

Jammer dat ze het morgen niet nog een keer spelen, anders was ik wéér gegaan.

Echt om gek van te worden dit
Christus wat een stuk....

Zelfs over de speakers gaat het door merg en been
Hoeveel mensen hebben er zelfmoord gepleegd tijdens de uitvoering?

ik nog nooit zo'n intimiderende muur geluid gehoord
kheb er geen woorden voor...totaal

American Mavericks heeft een (goede) realaudio opname voor degenen die eens wat anders willen dan relaxed met een glas wijn op de bank romantisch klassiek luisteren...

niet te vaak luisteren want dan ga je dood.

Varèse
pi_31096729
Ik ben al een tijdje op zoek naar een klassiek muziekstuk:

- het schijnt te gaan over twee sneeuwvlokjes die langzaam naar de Aarde dwarrelen
- het zou gebruikt kunnen zijn voor 'de Sneeuwkoningin' van Tschaikovsky (??)
- het is een heel bekende melodie die bijna iedereen wel kan neurieen.
- er zit een vrij lange, zachte (viool? fluit?) passage in, waarbij je als je je ogen dichtdoet, die sneeuwvlokjes ook echt langzaam naar beneden kunt zien dwarrelen.

Wie helpt mij op weg?
pi_31101063
Even een vraagje; is Hildegard von Bingen zo'n beetje de vroegste westerse componiste?
pi_31111561
Aaaahh echt zo vet! We spelen nu Polovetsian Dances van Borodin, origineel! Dus ook met die retemoeilijke chromatische loopjes stukjes voor de klarinetten en viool etc. En voor pauk is ie ook vet Lekker snel, veel... echt geweldig stuk! Als je deze niet kent... Het rustige stuk ervan is zo'n mooie melodie.. ook heel bekend, dat stukje. Hele stuk duurt iets van 13 minuten. Echt awesome!
pi_31111684
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:08 schreef Nacasante het volgende:

- het schijnt te gaan over twee sneeuwvlokjes die langzaam naar de Aarde dwarrelen
- er zit een vrij lange, zachte (viool? fluit?) passage in, waarbij je als je je ogen dichtdoet, die sneeuwvlokjes ook echt langzaam naar beneden kunt zien dwarrelen.

Wie helpt mij op weg?
Dance of the Ice Crystals? Dus gewoon gecomponeerd door Tsjaj volgens mij. http://www.amazon.com/exe(...)797-0494262?v=glance Weet het niet zeker, ken het stuk zelf niet nl. .. gewoon ff gegoogled
pi_31116159
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:08 schreef Nacasante het volgende:

Wie helpt mij op weg?
Mij lijkt het ook Tchaikovsky's Dance of the Snowflakes uit het ballet The Nutcracker.
Met een mooie harp en kinderkoortje.
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Even een vraagje; is Hildegard von Bingen zo'n beetje de vroegste westerse componiste?
Nee. Maar wel zo'n beetje de vroegste die met naam bekend is volgens mij.
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:17 schreef Coastertommm het volgende:
Aaaahh echt zo vet! We spelen nu Polovetsian Dances van Borodin, origineel! Dus ook met die retemoeilijke chromatische loopjes stukjes voor de klarinetten en viool etc. En voor pauk is ie ook vet Lekker snel, veel... echt geweldig stuk! Als je deze niet kent... Het rustige stuk ervan is zo'n mooie melodie.. ook heel bekend, dat stukje. Hele stuk duurt iets van 13 minuten. Echt awesome!
Volgens mij heb ik die uitgevoerd met koor met helaas alleen pianobegeleiding. Dat bekende stuk is ook een keer door een of andere rapper gebruikt geloof ik (welk klassiek stuk eigenlijk niet? )
Prachtig stuk inderdaad! Veel plezier.

Ik heb weer een enorme aanrader, al eens eerder gepost hier en wordt weer uitgevoerd: het Magnificat van Vic Nees. Vrijdag aanstaande in Utrecht te bewonderen in een heel gaaf programma van oude en nieuwe Vlaamse en Nederlandse componisten (Sweelinck en Ockeghem tot Nees en De Leeuw) door de Utrechtse Studenten Cantorij.

Waarschijnlijk de dag erna naar de uitvoering van de Psalmensymfonie en Mozart's Große Messe in het Concertgebouw... even kijken of er nog kaartjes zijn....
pi_31140218
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:34 schreef Melusine het volgende:

Waarschijnlijk de dag erna naar de uitvoering van de Psalmensymfonie en Mozart's Große Messe in het Concertgebouw... even kijken of er nog kaartjes zijn....
Dan zie je mij pauken spelen in de psalmen symfonie

Ben trouwens afgelopen woensdag naar het concertgebouworkest gegaan, met als dirigent Ed Spanjaard. Nou, die hoeven ze van mij niet terug te vragen
Het kwam echt helemaal niet over...
Gelukkig waren de houtsolo's in het 2e deel van het pianoconcert van Ravel wel extreem mooi.. dus dat maakte wel een hoop goed

De week daarvoor trouwens ook naar het KCO met Haitink, Beethoven 3, wat mahler liederen en een stuk van Webern. En dat was natuurlijk retegoed

Oooh en tom... donderdag en vrijdag speelt het concertgebouworkest een marimbaconcert!
Moet je heen gaan

Gewoon sprinten: http://www.mijnconcertgebouw.nl/sprintplaats/
pi_31140311
Ah, ik was al benieuwd of je zou moeten. Leuk! Pauken vind ik erg gaaf... een keer bij een uitvoering van Carmina Burana in het Concertgebouw pal achter de percussie gestaan, zo leuk om te zien.

Marimbaconcert klinkt goed maar ik hou het maar even bij twee concerten per week!
pi_31140583
Ik kijk bij concerten echt bijna alleen maar naar het slagwerk
Het is echt gewoon het leukste om ze te zien spelen
En ook als ze niks te doen hebben is het leuk om te zien
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:23:22 #242
123226 merlie
pi_31225235
ik mag niet meedoen met NJO van mn ouders... maarrrrr morgen ga ik naar turkije!!! whoehoe!! vet zin in!
pi_31227503
Wat een kutouders

Kom dan maar bij 't NHJO meedoen

Veel plezier in turkije
pi_31230238
Hee Ferry.. ik betwijfel of ik naar het concertgebouw ga/kan... ik wil wel, maar heb momenteel weinig tijd.... en wat heb je met het NHJO ?
pi_31230452
Ik zit in het NHJO, en het NHJO is tof!

Helaas hebben we geen slagwerkplek vrij Anders had ik je allang overgehaald

En je moet gaan man!
Er wordt echt nooit een marimba-concert gespeeld.. en jij bent toch best de marimba-man! (met je czardas )
Dus hupsakee!
Naar het Concertgebouw!
Ik ben er vanavond in ieder geval
pi_31256909
Jaa ik ga vanavond ook! Met een vriend(in) van school Echt zin in Mss zie ik je nog wel.. we gaan voor een sprintplaats.. is dat betrouwbaar? Ow, je berichtje was donderdag.. ik ga nu, vrijdag
pi_31263495
Sprintplaats moet lukken.. als je op tijd bent.
Dus niet om Vijf over acht komen aankakken

Ik ben d'r meestal gewoon een uur voor aanvang van het concert.. dan lukt het 9 van de 10 keer
pi_31304016
't was geweldig! We kwamen om 19:40 ofzo.. we hadden balkon noord, 1e rang.. mooie plaats! Metamorphosis was mooi... marimba concert was geweldig Alleen eerste twee stukken waren beetje erg apart.. wist niet dat Stravinsky zulke moderne muziek componeerde... en die pianiste..
pi_31333166
Ja!

Dat stuk van Hindemith was misschien wel het tofste van de hele avond En die kleine trommert ook Echt rete strak

Ik vond dat stuk van Stravinsky niet eens zo extreem modern
Wel tof! En mooi... vooral die trompet solo!

En dat stuk van Andriessen was wel wat gekkig... Maar ook mooi en tof enzo
Vond ik
pi_31341467
Ja Hindemith was idd erg vet.. Ik had em al op mn mp3 speler staan, leuk om hem zo te horen! Echt heel vet. Opeens herkende ik em.. nu luister ik em veel vaker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')