Het is echt een knettermieters concert. En ik kan het weten, want ik speel meequote:Noord-Hollands Jeugdorkest
Ludwig van Beethoven Ouverture "Leonore III"
Francis Poulenc Les animaux modèles
Dmitri Sjostakovitsj Symfonie nr. 10 in e, opus 93
17-09-2005 (zaterdag) 20:15 - Oosterkerk, Hoorn
18-09-2005 (zondag) 15:00 - Dominicuskerk, Amsterdam
Christus wat een stuk....quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:23 schreef Mister_Slide het volgende:
Net weer naar Amériques van Varese geweest! Jezus zeg.. wat een stuk. Echt te krankzinnig voor woorden. Je weet toch wel het einde van Le Sacre. Met zo'n grote trom de hele boel op te zwepen.
Stel je dat voor... maar dan 5 minuten lang,... met 2 paukenisten en 2 grote trommerts. + nog de rest van het gigantische orkest.
Echt pure waanzin!!
En het begin is ook al zo rete spannend. Met een fluitsolo, begeleid door harpen die op hun instrument spelen en slaan.
Jammer dat ze het morgen niet nog een keer spelen, anders was ik wéér gegaan.
Echt om gek van te worden dit
Dance of the Ice Crystals? Dus gewoon gecomponeerd door Tsjaj volgens mij. http://www.amazon.com/exe(...)797-0494262?v=glance Weet het niet zeker, ken het stuk zelf niet nl. .. gewoon ff gegoogledquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:08 schreef Nacasante het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een klassiek muziekstuk:
- het schijnt te gaan over twee sneeuwvlokjes die langzaam naar de Aarde dwarrelen
- het zou gebruikt kunnen zijn voor 'de Sneeuwkoningin' van Tschaikovsky (??)
- het is een heel bekende melodie die bijna iedereen wel kan neurieen.
- er zit een vrij lange, zachte (viool? fluit?) passage in, waarbij je als je je ogen dichtdoet, die sneeuwvlokjes ook echt langzaam naar beneden kunt zien dwarrelen.
Wie helpt mij op weg?
Mij lijkt het ook Tchaikovsky's Dance of the Snowflakes uit het ballet The Nutcracker.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:08 schreef Nacasante het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een klassiek muziekstuk:
- het schijnt te gaan over twee sneeuwvlokjes die langzaam naar de Aarde dwarrelen
- het zou gebruikt kunnen zijn voor 'de Sneeuwkoningin' van Tschaikovsky (??)
- het is een heel bekende melodie die bijna iedereen wel kan neurieen.
- er zit een vrij lange, zachte (viool? fluit?) passage in, waarbij je als je je ogen dichtdoet, die sneeuwvlokjes ook echt langzaam naar beneden kunt zien dwarrelen.
Wie helpt mij op weg?
Nee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Even een vraagje; is Hildegard von Bingen zo'n beetje de vroegste westerse componiste?
Volgens mij heb ik die uitgevoerd met koor met helaas alleen pianobegeleiding. Dat bekende stuk is ook een keer door een of andere rapper gebruikt geloof ik (welk klassiek stuk eigenlijk niet?quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:17 schreef Coastertommm het volgende:
Aaaahh echt zo vet! We spelen nu Polovetsian Dances van Borodin, origineel! Dus ook met die retemoeilijke chromatische loopjes stukjes voor de klarinetten en viool etc. En voor pauk is ie ook vetLekker snel, veel... echt geweldig stuk! Als je deze niet kent...
![]()
Het rustige stuk ervan is zo'n mooie melodie.. ook heel bekend, dat stukje. Hele stuk duurt iets van 13 minuten. Echt awesome!
Dan zie je mij pauken spelen in de psalmen symfoniequote:Op zondag 2 oktober 2005 15:34 schreef Melusine het volgende:
Waarschijnlijk de dag erna naar de uitvoering van de Psalmensymfonie en Mozart's Große Messe in het Concertgebouw... even kijken of er nog kaartjes zijn....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |