abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31356154
Het KCO speelt over twee weken weer een stuk van Hindemith

En zondag ga ik sprinten voor Saint-Saens 3 en Beethoven 6
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_31510172
Man o man...

Wat was dat prachtig zeg gisteren.

Eerst lekker langzaam wakker worden en ontbrakken tijdens de eerste twee delen van Beethoven... Vervolgens een enorme spanning. Echt fantastisch gespeeld! Dat derde en vierde deel, en daarna weer 't prachtige vijfde deel Waarbij de violen op het einde zo heerlijk heen en weer sjeezen over hun instrumenten terwijl de rest een prachtige melodie speelt

En Saint-Saens... jezus zeg... wat was dat extreem prachtig! Echt... een van de mooiste dingen die ik in het concertgebouw heb gehoord. Vooral einde einde van het eerste deel, wat zo mooi overging in het tweede deel. En dan dat orgel Echt... knetter mooi

En dan natuurlijk het spectacularie einde

Ik heb dus weereens genoten

Bovendien zat ik ook nog eens op een extreem goede plek Zo'n 5 stoelen verwijderd van de koninginnenplek.. ongeveer
En dat voor 7,50 Echt tussen al die bekakte elite Ik zo met m'n ongestreken t-shirt en brakke kop

Oooh... en ik ga eind november/begin december gewoon 3 Sjostakovitsj symfonien spelen
De 5e, 8e en 11e

Dit was mijn bericht
pi_31590024
5e dat is de meest ubergeile symfonie van shostakovich om te spelen, zeker voor jou als slagwerker, mag de pauken spelen in deel IV?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31603094
Nee... ik speel helaas geen pauken er in

Tsja.. invaller he

Volgens mij krijg ik de melodisch slagwerk partij... dus lekker xylofoonrammen enzo
pi_31609666
Zeg Ferry, met welk orkest speel je nou steeds in het KO? Met het VU?
pi_31660106
Zeg Tom, wat is het KO?
pi_31662197
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:15 schreef Mister_Slide het volgende:
Nee... ik speel helaas geen pauken er in

Tsja.. invaller he

Volgens mij krijg ik de melodisch slagwerk partij... dus lekker xylofoonrammen enzo
je moet toch toegeven dat de pauken in het vierde deel (begin) wel erg leuk zijn

spelen jullie het trouwens in de langzame of snelle variant(er zit nogal wat variatie in)
Persoonlijk vind ik het beter als het niet al te snel gespeeld wordt
pi_31665175
Sorry.. Ferry ik bedoelde het Concertgebouw Beetje rare afkorting maar was niet helemaal helder ofzo
pi_31679684
Ja... de pauken in het vierde deel zijn behoorlijk prettig ja

Maar daarentegenover staat dan wel weer heerlijk xylofoon geram in het derde deel

Ik heb nog niet meegerepeteerd dus ik heb geen idee hoe snel het gaat Maar.. ik ben zowiezo iemand die het liever langzamer dan snel heeft...

En Tom, ja... ik heb nu 1x met het VU-orkest in het Concertgebouw gespeeld. En twee keer met 't Sweelinck orkest van de UvA.
18 januari is het weer zo ver... dan speel ik er met het vu
Echt een super gaaf concert! Waarbij ik onder andere op een ijzeren plaat mag rammen.

De kaartjes zijn niet duur... dus kom maar
pi_31804664
Ik heb mijn CD met de Hebriden en een Midzomernachtsdroom na een half jaar weer teruggevonden
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:01:33 #261
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_31841573
hm, ik val een beetje uit de toon in dit topic, ik speel niks (nou ja, blokfluit...) maar ik zing in een studentenkoor (collegium musicum, leiden). (we doen dit semester wel een gaaf programma vind ik zelf, voor koormensen in elk geval leuk om te doen: szymanowsky's stabat mater, wat a-capella stukken (janacek, koldaly, dvorzak en tchaikovski) en he t orkest doet twee delen van de nocturnes van debussy (de vrouwen van t koor mogen nog even meekwelen met sirčnes) en de schilderijententoonstelling)

iemand nog een tip wat goeie mahler uitvoeringen zijn? ik heb nu wat gedownloade zooi waarvan ik niet eens weet we de dirigent en uitvoerende zijn, en ik weet zodanig weinig van orkestpartijen af dat ik geen idee heb of t goeie uitvoeringen zijn Heb ooit meegedaan aan mahler 3 met een gelegenheidskoor van krashna en cm vrouwen bij het NSO en daar is mijn vlammetje voor mahler flink aangewakkerd.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_31843281
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:49 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb mijn CD met de Hebriden en een Midzomernachtsdroom na een half jaar weer teruggevonden
Hebriden is echt boring om te spelen maar mooi om te luisteren..
  maandag 31 oktober 2005 @ 18:26:47 #263
45321 Hugo_
join the resistance
pi_31844087
afgelopen vrijdag naar de 9e symfonie van Mahler geweest. (Orkest v/h Oosten)
Het vierde, laatste deel hiervan is toch wel het mooiste wat hij heeft geschreven vind ik. En daarmee is het naar mijn mening dus ook 1 van de allermooiste stukken muziek die er bestaat.

Heb er verder weinig over te zeggen. Ik neem aan dat er niemand is op deze wereld die geen kippenvel krijgt bij een live-uitvoering van de 9e v. Mahler.

verder ben ik nog steeds van mening dat Mahler niet op een cd past en er dus geen goede opnamen zijn van een van zijn symfonien. Het verschil met een live uitvoering is veel te groot.

...Maar mocht je toch Cd's willen luisteren ter herinnering van een concert dan vind ik de uitvoeringen van het KCO olv Riccardo Chaily wel redelijk, maar ik heb verder weinig anderen geluisterd, dus echt objectief is dit niet
pi_31844118
@kwakveense, zoek gewoon op de goede orkesten, concertgebouworkest, wiener philarmoniker, dat soort orkesten. Die uitvoeringen zijn altijd wel goed
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:11:37 #265
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_31859958
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:28 schreef komrad het volgende:
@kwakveense, zoek gewoon op de goede orkesten, concertgebouworkest, wiener philarmoniker, dat soort orkesten. Die uitvoeringen zijn altijd wel goed
OK
pi_31860749
Ik ben zelf niet een extreem groot fan van Chailly's Mahler-symfonien. Het lijkt er bij hem op dat hij alles zo perfect wilt krijgen dat hij vergeet dat er muziek moet worden gemaakt.

Echte absolute aanraders zijn de opnames van Haitink met het Concertgebouworkest. Echt wonderbaarlijk fantastisch!

De Nocturnes van Debussy zijn prachtig
Heb ik vorig jaar nog gespeeld
pi_31861929
Jij hebt wat met Haitink he..

Ik wil naar Maxim Vengerov in het Concertgebouw!
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:15:09 #268
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_31869523
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:44 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik ben zelf niet een extreem groot fan van Chailly's Mahler-symfonien. Het lijkt er bij hem op dat hij alles zo perfect wilt krijgen dat hij vergeet dat er muziek moet worden gemaakt.

Echte absolute aanraders zijn de opnames van Haitink met het Concertgebouworkest. Echt wonderbaarlijk fantastisch!

De Nocturnes van Debussy zijn prachtig
Heb ik vorig jaar nog gespeeld
ik hoop heel erg dat we met de koorvrouwen de boel niet gaan verpesten dan vooralsnog klinkt het heel aardig in de repetities.
pi_31897873
Ja! Tuurlijk heb ik wat met Haitink!

Die man is een levende God!!

Komende zondagochtend ga ik trouwens naar Janine Janssen

En over twee weken ga ik twee keer naar Mahler 5 met het NedPho Gisteren kaartjes gehaald NedPho + Kreizberg + Mahler =

Ooh.. ik ga natuurlijk ook proberen te sprinten voor Mahler 5 met de New York Philharmonic.. maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken
pi_31899965
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:01 schreef kwakveense het volgende:
hm, ik val een beetje uit de toon in dit topic, ik speel niks (nou ja, blokfluit...) maar ik zing in een studentenkoor (collegium musicum, leiden).
Dat valt wel mee hoor, ik speel ook geen instrument en zing wel in een koor. En als ik het niet mis heb zijn we ook nog allebei van de English studies

On topic: Ik ga vanavond proberen sprintplaatsen te krijgen voor Andreas Scholl in het Concertgebouw. 34/40 euro kan ik nu echt niet missen maar Scholl is supertoll! Volgens mij krijg ik zelfs in het Klassieke Muziek topic geen bijval als ik dat zeg maar ik ben gek op countertenoren!
pi_31932218
En is het sprinten gelukt?

Het Concertgebouworkest speelt vanavond Bartóks tweede pianoconcert. Op m'n verjaardag
Echt ideaal om te gaan sprinten dus
Ze spelen alleen ook de vijfde van sibelius.. en daar heb ik echt kei-geen zin in. Dus ga ik wel lekker thuis Haitink en Mahler luisteren ofzo
pi_32056391

Dit begint zo langzamerhand m'n eigen topic te worden Kom op mensen! Schrijf nou eens wat meer

Nou goed... zaterdag ben ik naar de zaterdag matinee geweest
quote:

Radio Filharmonisch Orkest
dirigent: Vladimir Ashkenazy
viool: Akiko Suwanai
Takemitsu · Far calls. Coming, far!
Berg · Vioolconcert 'Dem Andenken eines Engels'
Franck · Suite (uit 'Psyché)
Roussel · Bacchus et Ariane, op. 43, tweede suite
Ik vond de eerste twee stukken een beetje mallig Ik had iets meer melodie verwacht in het vioolconcert van Berg. Maarja,.. ik ken het stuk dus helemaal niet. Dus dan is alles de eerste keer natuurlijk een beetje raar
Franck was buitengewoon mooi voor een stuk van Franck
En Roussel was echt uber-geweldig! Heel overweldigend

Zondagochtend ging ik ook weer naar het Concertgebouw
quote:
Radio Kamer Filharmonie
dirigent Jos van Immerseel
viool Janine Jansen
Mozart, W.A. · Divertimento in D, KV 136; Serenade in c, KV 388
Tsjaikovski · Souvenir d'un lieu cher, op. 42 (bew. voor viool en strijkers A. Lascae)
Het eerst stuk van mozart was wel oke... het tweede was best slaapverwekkend
Maar ik kwam dan ook voor Janine en Tsjaikovski
En dat was allebei genieten

En dan ga ik morgenavond naar
quote:
Nederlands Philharmonisch Orkest
dirigent Paul Daniel
piano Aldo Ciccolini
Ibert · Escales
Saint-Saens · Vijfde pianoconcert in F, op. 103
Berlioz · Symphonie fantastique in c, op. 14
En vooral de laatste twee delen van Berlioz zijn uber-geil
pi_32059202
OMG Ferry, hoe vaak ga jij wel niet naar het concertgebouw? OMG!
  maandag 7 november 2005 @ 16:56:41 #274
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32060937
tsja, ik heb niet zoveel te vertellen ik repeteer en doe mijn zangles oefeningetjes en dat is t wel...heb geen tijd om naar concerten te gaan...
pi_32151777
Ik probeer alle intressante concerten mee te pikken

Tsja.. als je jong bent is het goedkoop he

Dan moet je zo vaak gaan als je bankrekening het toelaat

Er ging dinsdag twee keer een telefoon af tijdens het concert Kutdebielien
Doe je toch niet?
Verder was 't genieten!
Vooral het laatste deel van Berlioz is kei-heerlijk
Opvallend hoe zo'n laatste deel de rest van de symfonie kan laten verbleken
pi_32176476
Ik heb het al es eerder gevraagd, maar weet iemand misschien ook of de Helios ouverture van Nielsen een beetje goedkoop is te krijgen? Het stuk heeft toendertijd tijdens een concert erg veel indruk op me gemaakt, maar kan het nergens vinden.
pi_32180418
Ja
Overture Helios is zoooo mooi

Toen ik het de eerste keer hoorde was het betoverend mooi
Ik weet niet echt wat jij onder goedkoop verstaat. Maar volgens mij kan je hem wel vinden voor onder de tien euro. Tenminste... bij de Fame heb ik hem een tijd geleden voor dat geld ongeveer gekocht.
pi_32187179
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:20 schreef Mister_Slide het volgende:
Ja
Overture Helios is zoooo mooi

Toen ik het de eerste keer hoorde was het betoverend mooi
Ik weet niet echt wat jij onder goedkoop verstaat. Maar volgens mij kan je hem wel vinden voor onder de tien euro. Tenminste... bij de Fame heb ik hem een tijd geleden voor dat geld ongeveer gekocht.
De Fame....is dat niet die winkel in Amsterdam? Ik kijk zelf geregeld bij de Music Store, V&D enzo...ben wel es naar speciaalzaken geweest, maar daar ben je al gauw 15 euro kwijt, en dat kan altijd voor minder. Onder de tien euri noem ik goedkoop En misschien dat ik em nog es op plaat tegenkom, dan moet dat maar. Het stuk maakte op mij idd ook gelijk een verpletterende indruk, en dat heb ik niet zo hele gekke vaak ( eigenlijk meestal bij de wat toegankelijkere werken zoals pianoconcerten van Beethoven en Mozart ed )
pi_32202191
Nu op Canvas: Plankenkoorts met Beethoven's negende !
pi_32206567
Kut gemist

En ja.. Fame is in Amsterdam. Ik kom d'r best vaak, ik zal wel binnenkort even kijken hoe duur 'ie daar kost.

Ik was gisteren trouwens naar the New York Philharmonic in het Concertgebouw. Normaal kost een kaartje 75 euro Maar omdat het me, wonder boven wonder, gelukt was om een sprintkaartje te kopen voor 7,50 scheelde dat toch wel aanzienlijk
Helaas was het echt extreem kut Vooral Mahler 5.
Ik had nooit durven dromen dat een orkest van dat formaat in staat zou zijn zo slecht te spelen. Extreem saai (mede dankzij de belacheljik lage tempi), regelmatig vals, een uitzonderlijk lelijk spelende 1e fagot, plastic vellen op de pauken , een slechte bekkenist, te veel kicksen, veel te veel vibrato in het koper... echt..
En verschrikking voor je oren

Ben ik even blij dat ik geen 75 euro heb betaald
pi_32207317
als ik het zo hoor was het nog geen 7,5 euro waard
pi_32207794
Te wagner toegift was best leuk

En de sfeer van met z'n allen in spanning zijn of je wel of geen sprintkaartje krijgt was ook het geld wel waard
pi_32207944
hoe werkt dat spintkaartjes gedoe eigenlijk?
pi_32208431
http://www.mijnconcertgebouw.nl/sprintplaats/

Bij populaire concerten is het wel verstandig om ruim op tijd er te zijn. Zo was ik er gisteren om tien voor zes. Maar bij minder popualire concerten kan je gerust om acht uur nog een kaartje krijgen

Ooh.. en soms wachten ze heel lang met het in de verkoop gooien van sprintplaatsen. Omdat er ook nog gewone kaartjes worden verkocht. En heb je echt twee minuten voor aanvang opeens toch nog een kaartje.
Rete spannend is dat altijd
pi_32209710
hoeveel plekken zijn er gemiddeld?
pi_32210469
Dat verschilt echt per keer. In principe worden volgens mij gewoon alle onverkochte plekken verkocht als sprintplaatsen. Dus dat is meestal bij de toporkesten met topdirigenten maar een handvol kaartjes. Terwijl bij de minder grote dirigenten er wel enkele tientallen sprintplaatsen of zelfs meer beschikbaar zijn.
En natuurlijk kan je als je onder de 27 bent altijd voor 7,50 naar het Nederlands Philharmonisch Orkest
pi_32210713
oh is dat altijd zo
maar eens gaan doen
pi_32226611
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 16:06 schreef Mister_Slide het volgende:
Kut gemist
Die negende blijft mooi, maar allemachtig, die dirigent had haast ! Het stuk werd naar mijn idee echt te snel gespeeld, ik had bijna medelijden met het koor. 't Is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk, maar ik hou niet zo van dat opgejaagde
quote:
En ja.. Fame is in Amsterdam. Ik kom d'r best vaak, ik zal wel binnenkort even kijken hoe duur 'ie daar kost.
Als ik es in Amsterdam kom, moet ik toch maar naar die zaak toe dan. Heb er al veel verhalen over gehoord. Kom er alleen niet zo vaak...
quote:
Ik was gisteren trouwens naar the New York Philharmonic in het Concertgebouw. Normaal kost een kaartje 75 euro Maar omdat het me, wonder boven wonder, gelukt was om een sprintkaartje te kopen voor 7,50 scheelde dat toch wel aanzienlijk
Helaas was het echt extreem kut Vooral Mahler 5.
Ik had nooit durven dromen dat een orkest van dat formaat in staat zou zijn zo slecht te spelen. Extreem saai (mede dankzij de belacheljik lage tempi), regelmatig vals, een uitzonderlijk lelijk spelende 1e fagot, plastic vellen op de pauken , een slechte bekkenist, te veel kicksen, veel te veel vibrato in het koper... echt..
En verschrikking voor je oren

Ben ik even blij dat ik geen 75 euro heb betaald
Ik moet zeggen dat ik zelf nooit naar concerten ben geweest die me tegenvielen, maar misschien ben ik ook niet zo kritisch als jij
  zondag 13 november 2005 @ 15:10:27 #289
123226 merlie
the violinist :P
pi_32232327
oh ik ben zooo vaak geweest naar concerten die me tegenvielen, of iig heb ik bijna altijd wel wat op te merken.. maar eff dat buiten beschouwing :
ida haendel is zooo tof!! geweldig hoe dat mens speelt! twee weken geleden ofzo op zondagochtend heen geweest. en afgelopen woensdag was dr documentaire (i am the violin) alleeen vind ik wel eigenlijk - durf het haast niet te zeggen - dat mn eigen lerares mooier speelt
mja. laatst trouwens ook naar t new zealand (string)quartet gweest, best tof maar niet heel geweldig. t kan altijd beter natuurlijk ze speelden o.a. sjos 8... heel raar heb t dus n aantal x met strijkORKEST gespeeld.. om het dan in enkele bezetting (kwartet dus) te horen.. heel apart.
always look on the bright side of life!... tudum... tudumtudumtudum...
  zondag 13 november 2005 @ 15:23:05 #290
123226 merlie
the violinist :P
pi_32232703
oh en mister_slide
die kaartjes van new york phil. kostten trouwens wel 125 horr d8 ik... en ik wou dr met entree heen eigluk (vijf euri dan maar) mja onmogelijk aan n kaartje te komen nat maar wel cool dat je dan n sprintplaats kon krijgen )
ga mss nog in dusseldorf. tonhalle is heropend.. geweeeeeeldige akoustiek al zeg ik het zelf (heeft mn pappie geadviseerd ) nee serieus iedereen mega enthousiast. maar daar kan ik dus gratis heen whoehoeee
always look on the bright side of life!... tudum... tudumtudumtudum...
pi_32243573
quote:
..plastic vellen op de pauken..
Nooo.. echt fout. Vooral voort NYP.
pi_32257950
Nou,... volgens de slagwerkrepetitor van het NHJO is dat dus typisch Amerikaans. Plastic vellen op de pauken. Plastic, plastic.. overal plastic. Echt Amerika dus

Merlie, NYP kostte 75 euro. De Wiener die volgend jaar kost met Haitink kost 125 euro

En wel grappig dat je het raar vind om het in enkele bezetting te horen. Want officieel is het z'n strijkkwartet he. Wat later is bewerkt voor strijkorkest.

Oooh.. en vanavond weer Mahler 5 Maar dan met 't NedPho
pi_32299249
damn zeg M_S hoeveel concerten bezoek jij per jaar?
pi_32299459
Te veel Nee.. als ik het zou kunnen zou ik het ook doen! Volg je eig nog een studie/wat dan ook?
pi_32299725
ik?? ik werk
pi_32313680
Oeh!

Het NedPho was erg tof hoor

Veel beter dan N.Y.P.

Hoeveel concerten ik bezoek.. nou.. de afgelopen 11 dagen ben ik 6 keer naar het concertgebouw geweest

Maarja...

Ik ben een beetje verslaafd

Als je d'r zo dichtbij woont ga je vaker
pi_32322820
Ik bedoelde eigenlijk Fe.. eh Mister_Slide .. maar wat voor werk doe je? En wat studeer je / werk je Mister_Slide?
pi_32324025
ik dacht al haha
pi_32343524
Ik oefen me nu de pleuris om op het conservatorium aangenomen te worden Dus dat wil ik gaan doen
En verder heb ik een wereldbaan als schoonmaker
Maarja.. het verdiend wel oke Dus ik kan lekker vaak naar het Concertgebouw
pi_32351248
ik zou eens wat meer moeten oefenen. Heb trouwens laatst nog een solo gespeeld in een stuk van bela bartok, was eigenlijk voor trompet maar toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')