je moet toch toegeven dat de pauken in het vierde deel (begin) wel erg leuk zijnquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:15 schreef Mister_Slide het volgende:
Nee... ik speel helaas geen pauken er in
Tsja.. invaller he
Volgens mij krijg ik de melodisch slagwerk partij... dus lekker xylofoonrammen enzo
Hebriden is echt boring om te spelen maar mooi om te luisteren..quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:49 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb mijn CD met de Hebriden en een Midzomernachtsdroom na een half jaar weer teruggevonden
OKquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:28 schreef komrad het volgende:
@kwakveense, zoek gewoon op de goede orkesten, concertgebouworkest, wiener philarmoniker, dat soort orkesten. Die uitvoeringen zijn altijd wel goed
ik hoop heel erg dat we met de koorvrouwen de boel niet gaan verpesten danquote:Op dinsdag 1 november 2005 10:44 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik ben zelf niet een extreem groot fan van Chailly's Mahler-symfonien. Het lijkt er bij hem op dat hij alles zo perfect wilt krijgen dat hij vergeet dat er muziek moet worden gemaakt.
Echte absolute aanraders zijn de opnames van Haitink met het Concertgebouworkest. Echt wonderbaarlijk fantastisch!
De Nocturnes van Debussy zijn prachtig![]()
Heb ik vorig jaar nog gespeeld
Dat valt wel mee hoor, ik speel ook geen instrument en zing wel in een koor. En als ik het niet mis heb zijn we ook nog allebei van de English studiesquote:Op maandag 31 oktober 2005 17:01 schreef kwakveense het volgende:
hm, ik val een beetje uit de toon in dit topic, ik speel niks (nou ja, blokfluit...) maar ik zing in een studentenkoor (collegium musicum, leiden).
Ik vond de eerste twee stukken een beetje malligquote:
Radio Filharmonisch Orkest
dirigent: Vladimir Ashkenazy
viool: Akiko Suwanai
Takemitsu · Far calls. Coming, far!
Berg · Vioolconcert 'Dem Andenken eines Engels'
Franck · Suite (uit 'Psyché)
Roussel · Bacchus et Ariane, op. 43, tweede suite
Het eerst stuk van mozart was wel oke... het tweede was best slaapverwekkendquote:Radio Kamer Filharmonie
dirigent Jos van Immerseel
viool Janine Jansen
Mozart, W.A. · Divertimento in D, KV 136; Serenade in c, KV 388
Tsjaikovski · Souvenir d'un lieu cher, op. 42 (bew. voor viool en strijkers A. Lascae)
En vooral de laatste twee delen van Berlioz zijn uber-geilquote:Nederlands Philharmonisch Orkest
dirigent Paul Daniel
piano Aldo Ciccolini
Ibert · Escales
Saint-Saens · Vijfde pianoconcert in F, op. 103
Berlioz · Symphonie fantastique in c, op. 14
De Fame....is dat niet die winkel in Amsterdam? Ik kijk zelf geregeld bij de Music Store, V&D enzo...ben wel es naar speciaalzaken geweest, maar daar ben je al gauw 15 euro kwijt, en dat kan altijd voor minder. Onder de tien euri noem ik goedkoopquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:20 schreef Mister_Slide het volgende:
Ja
Overture Helios is zoooo mooi
Toen ik het de eerste keer hoorde was het betoverend mooi![]()
Ik weet niet echt wat jij onder goedkoop verstaat. Maar volgens mij kan je hem wel vinden voor onder de tien euro. Tenminste... bij de Fame heb ik hem een tijd geleden voor dat geld ongeveer gekocht.
Die negende blijft mooi, maar allemachtig, die dirigent had haast ! Het stuk werd naar mijn idee echt te snel gespeeld, ik had bijna medelijden met het koor. 't Is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk, maar ik hou niet zo van dat opgejaagdequote:
Als ik es in Amsterdam kom, moet ik toch maar naar die zaak toe dan. Heb er al veel verhalen over gehoord. Kom er alleen niet zo vaak...quote:En ja.. Fame is in Amsterdam. Ik kom d'r best vaak, ik zal wel binnenkort even kijken hoe duur 'ie daar kost.
Ik moet zeggen dat ik zelf nooit naar concerten ben geweest die me tegenvielen, maar misschien ben ik ook niet zo kritisch als jijquote:Ik was gisteren trouwens naar the New York Philharmonic in het Concertgebouw. Normaal kost een kaartje 75 euroMaar omdat het me, wonder boven wonder, gelukt was om een sprintkaartje te kopen voor 7,50 scheelde dat toch wel aanzienlijk
Helaas was het echt extreem kutVooral Mahler 5.
Ik had nooit durven dromen dat een orkest van dat formaat in staat zou zijn zo slecht te spelen. Extreem saai (mede dankzij de belacheljik lage tempi), regelmatig vals, een uitzonderlijk lelijk spelende 1e fagot, plastic vellen op de pauken, een slechte bekkenist, te veel kicksen, veel te veel vibrato in het koper... echt..
En verschrikking voor je oren
Ben ik even blij dat ik geen 75 euro heb betaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |