Bedankt voor je tip, ik zal eens even gaan zoeken...quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:52 schreef Minos111 het volgende:
Hangt ervanaf waar je van houdt: van authenticiteit, van originaliteit, of van kwaliteit. Voor authenticiteit zou je bijvoorbeeld een uitvoering van Ton Koopman kunnen nemen, of van het orkest van de 18e eeuw gespeeld op authentieke instrumenten. Voor originaliteit is Mengelberg een optie, maar dat is zo oud dat de opnamekwaliteit zuigt. Mengelberg deed zo'n drie kwartier langer over de MatheusChailly is ook een aanrader in die trant, en zorgt in elk geval voor opnamekwaliteit. Ik heb zelf een mooie uitvoering van Helmuth Rilling, ook een aanrader...
whahahaha jaaah ik d8, aan je plaatje te zien ben je trombonist, maar nee dus. en ja ik heb je wel gezien!!! whahaha ik moet toch zo ontzettend lachen altijd om die slagwerkersquote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:52 schreef Mister_Slide het volgende:
Oooh... Merlie heeft haar eigen wereldje gecreëerd: Het 'Klassieke Muziek' Topic 2
Maareh.. dan heb je me niet herkendWant ik was slagwerker... triangel + bekken in Dvorak, bekkens in Ives, xylofoon, klokkenspel, bekkens, vingerbekkens en guiro in Bernstein.
Wie weet kan je je die ontzettend muzikale jongen nog voor de geest halen
Wat vond je trouwens van Ives?
Ik vind het echt een waanzinnig stuk
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:14 schreef merlie het volgende:
[..]
hehe... heeeel serieus heel zachtjes die bekkens pakken en dan opeens keihard BEEENGG whaha en dan weer suuuper zacht terugzetten.
klinkt meer klassiekquote:Op woensdag 13 juli 2005 16:02 schreef Mister_Slide het volgende:
Dat is jazz... en moet dus in 't jazz topic
haha ja waaronder ikquote:Op woensdag 13 juli 2005 01:05 schreef Mister_Slide het volgende:Whahaa! Ja, dat was ik
Je ziet dan ook altijd een paar mensen opschrikken in de zaal![]()
![]()
ja dat zal wel komen omdat je slagwerker bentquote:Ik denk misschien wel dat je Ives bombastisch vond. Al vind ik 't zelf wel meevallen.. Maar, ik vind niet zo snel iets bombastisch![]()
whahahhahaquote:De dirigent heeft inderdaad soms wat tempi waarvan ik ze zelf nooit zou kiezen. Maarja... het is wel een geweldige man! Dus ja, dan pik je dat soort rare fratsen sneller![]()
daarvoor un pittig repetitie(-weekend) gehad dan?quote:En de ongelijkheid zal denk ik ook misschien wel een beetje door de moeheid komen... denk ik![]()
whaha kunnen die niet naast elkaarquote:Ik boycot Brahms. Echt heel stom... want 't is prachtige muziek. En niemand zal 't merken dat ik 'm boycot.
Maar ik doe 't voor Mahler
Whoeiquote:Op woensdag 13 juli 2005 16:33 schreef merlie het volgende:
[..]
haha ja waaronder ik![]()
[..]
ja dat zal wel komen omdat je slagwerker bent![]()
[..]
whahahhaha![]()
[..]
daarvoor un pittig repetitie(-weekend) gehad dan?
[..]
whaha kunnen die niet naast elkaarleven dan???
![]()
![]()
Ah, Brahms. Of het nou pianoconcerten, symfonieen of gewoon pianowerken zijn, ik vind het allemaal even fantastisch. Vooral zijn 1e pianoconcert, zijn 2e heb ik nog niet zo vaak geluisterd.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:09 schreef Minos111 het volgende:
En dus moest hij zijn eigen wegen zoeken in plaats van opgenomen te worden in de elitaire wereld der gevestigde musici. Geweldig toch, anders was zijn muziek vast anders geweest...![]()
Minos zet nog een stukje Brahms op...![]()
Die wil ik altijd nog es meemaken, dat Requim. Wat is die mooi. En heb iig het programma van de Harmonie in Leeuwarden doorgespit op mooie en betaalbare concertenquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:51 schreef Bog het volgende:
lacrimosa van mozart's requiem![]()
beste stuk klassieke muziek wat ik ooit gehoord heb
ik had em laatst in een of andere heemsteedse kerk gezienquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die wil ik altijd nog es meemaken, dat Requim. Wat is die mooi. En heb iig het programma van de Harmonie in Leeuwarden doorgespit op mooie en betaalbare concerten![]()
Ik hem em in de Eloquence serie gekocht, vind ik een bijzonder mooie opname. En toch maar 4 euro.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:38 schreef Seborik het volgende:
Beste uitvoering van Mozart's requiem die er te koop is, is uitgegeven op het label Erato. EAN 0630-106972.
ik mis ook wel de russische componisten maar dat is dan ook wel in lijn met het 1850 ideequote:Op maandag 25 juli 2005 14:45 schreef Minos111 het volgende:
Weet je ook nog hoe lang het publiek het uithield?
Betr. mijn opmerking over Classic FM: dat ging om Saint-Saens, niet over Stravinsky! Maar je hebt gelijk: af en toe een klein stukje Mahler, of een Gymnopedietje van Satie, maar dan houdt het ook wel op met de muziek na 1850 bij Classic FM
Ja... dat is echt zo kutquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:24 schreef Bog het volgende:
[..]
alleen je merkt wel duidelijk wanneer süssmayr het overneemt....dat is zoveel kutter dan dat wat mozart heeft geschreven...
toch jammer dat mozart het niet af heeft kunnen maken![]()
en terecht, na de bolero ben je aan vakantie toe als kleine trom spelerquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:40 schreef Mister_Slide het volgende:
Het sloveens radio orkest ofzo... (tsja.. met zo'n naam weet je 't eigenlijk al van te voren)
Maar wat wel tof was, was dat de kleine trommert het begin met z'n vingers trommelde. En dat hij na de Bolero naar voren mocht komen om 't applaus in ontvangst te nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |