ja...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:08 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Het was wel een lullig balletje he, zo op de netband...
Dat vond ik echt sneu voor Johansson...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:08 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Het was wel een lullig balletje he, zo op de netband...
bullshit, als roddick een erg goede dag heeft en Federer een erg slechte, dan wint hij nog op z'n sloffenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:07 schreef Radegast het volgende:
Als Roddick een goede dag heeft, en Federer een slechte, dan wint Federer nog op z'n sloffen.
quote:Op zondag 3 juli 2005 13:13 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoop een walk over van Federer
Dat is het dusquote:Op zondag 3 juli 2005 13:13 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoop een walk over van Federer
Hij serveerde meer naar de hoeken en daardoor zachter (zei Jacco geloof ik). Of iig om meer eerste services in te slaan.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:24 schreef mitt het volgende:
Het lijkt wel alsof Roddick minder hard serveert.
Maar hij zal wel gebrand zijn op een goed Amerikaans seizoen.
Dat is inderdaad overdreven.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:17 schreef mitt het volgende:
Las in de Sportweek dat ze Roddick in de VS al The One Slam Wonder noemen.
Ook weer een beetje overdreven, hij staat ook gewoon derde op de ranglijst van 2005
Hewitt...Maar verder inderdaad niet echt...Om bij Roddick nou van een falen te spreken is wat overdreven, maar dat hij nou veel meer grand slams gaat winnen wil ik nou ook weer niet zeggen...Al die halve finales en finales die hij gehaald heb vind ik toch wel een beetje dubieus kijkende naar zijn draws..Maar ik zal hier niet te veel over uitwijden, ik heb het al een beetje genoeg gezegdquote:Op woensdag 13 juli 2005 11:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is inderdaad overdreven.
Roddick heeft de laatste 3 jaar 6 keer minimaal de halve finale van een Grand Slam gehaald. Dat kunnen weinig anderen zeggen op Federer na.
Ja dat vind ik ook, als je er elke keer op gaat letten lijkt ie heel nerveus enzo, alsof ie een ziekte heeft ofso (kan ff niet op de naam van die ziekte komen)quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:58 schreef Falco het volgende:
Hij zit altijd maar dan ook altijd heel irritant zijn petje goed te zetten op zijn hoofd en zijn shirt een beetje lekkerder om zijn schouder te doen voordat hij gaat serveren. Erg opvallend, maar ook wel irriterend op den duur.
Dat moet hij haast wel van Jim Courier hebben.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:58 schreef Falco het volgende:
Hij zit altijd maar dan ook altijd heel irritant zijn petje goed te zetten op zijn hoofd en zijn shirt een beetje lekkerder om zijn schouder te doen voordat hij gaat serveren. Erg opvallend, maar ook wel irriterend op den duur.
Inderdaadquote:Op woensdag 13 juli 2005 23:58 schreef Falco het volgende:
quote:Op maandag 10 september 2007 01:43 schreef Tim86 het volgende:
Herhaal mijn post van net maar even![]()
Check dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=vq7H8l2KVOA
Justin Gimelstob die allemaal spelers gaat interviewen voor de Tonight Show (Jay Leno)
Briljant
(@kleinzusje: incl Roddick)
quote:Op maandag 10 september 2007 21:19 schreef kleinzusje het volgende:
Timmie nog bedankt voor het filmpje, heb het net opnieuw bekekenVooral Andy die het gesprek met Djoko onderbreekt, door Gimel op zn kont te slaan
![]()
Die Gimel valt me alles mee, ik zag hem voor het eerst tegen Andy dit jaar.
quote:Op maandag 10 september 2007 23:04 schreef Tim86 het volgende:
hij slaat hem niet op zijn kont, hij trekt zijn broek omlaag![]()
quote:Op woensdag 12 september 2007 11:34 schreef LaTiNo het volgende:
Aaah, Andy. Jong, knap, rijk en getalenteerd.....het is zo oneerlijk verdeeld
quote:
Echt Mittquote:Op woensdag 12 september 2007 11:41 schreef mitt het volgende:
Ik laat ze even mergen voor je.
Nee hoor.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:40 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Kuttttttttttttttttttttttt
![]()
![]()
wat een muts ben ik![]()
Dan komt mijn fijne negatieve post erbijquote:Op woensdag 12 september 2007 11:41 schreef mitt het volgende:
Ik laat ze even mergen voor je.
Van wanneer is die foto? Van toen hij de US Open won?quote:Op woensdag 12 september 2007 12:24 schreef kleinzusje het volgende:
[afbeelding]
ON TOPIC blijven, stelletje etters![]()
![]()
Mitt doe er iets aan![]()
Eindelijk iemand die eerlijk isquote:Op woensdag 12 september 2007 19:29 schreef APK het volgende:
Hij begint een beetje een pens te krijgen.
Dat is toen hij Maria voor het eerst naar Djoko zag loerenquote:Op woensdag 12 september 2007 13:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Van wanneer is die foto? Van toen hij de US Open won?
quote:Op woensdag 12 september 2007 19:29 schreef APK het volgende:
Hij begint een beetje een pens te krijgen.
quote:
Waarom heb je zijn toernooiwinsten er niet bij?:Dquote:Op woensdag 12 september 2007 13:28 schreef kleinzusje het volgende:
September 21/ 23 Davis Cup Semi Finals; USA vs. Sweden; Gothenburg, Sweden
Andy, James and the Bryan Brothers will fight for a spot in the 2007 Davis Cup Finals in Gothenburg Sweden. Team USA will take on the enthusiastic Swedes who will be looking to upset the Americans on their chosen surface of Carpet. These two nations have an extensive Davis Cup history dating back to 1946, and meet for the 12th time this weekend. This is their fourth semifinal meeting, but they have also gone head-to-head in two Davis Cup finals, in 1984 and 1997, both of which Sweden won. USA has an 8-3 record over the Swedes and also won their last meeting at the 2004 World Group quarterfinals.
Andy has cited wining Davis Cup as one of his dreams and ultimate career goals.![]()
[afbeelding]
2007 Results
Australian Open - Semi-final (l. to Roger Federer)
San Jose - Semi-final (l. Andy Murray)
Memphis - Final (l. Tommy Haas)
Indian Wells TMS - Semi-final (l. Rafael Nadal)
Miami TMS - quarter-final (l. Andy Murray, retired)
Rome TMS - 3rd Round (l. Juan Ignacio Chela)
Ausrian One - quarter-final (l. Gael Monfils)
Roland Garros - 1st Round (l. Igor Andreev)
2006 results
Australian Open - 4th Round (l. to Marcos Baghdatis)
San Jose - Semi-final (l. Andy Murray)
Memphis - quarter-final (l. to Julien Benneteau)
Indian Wells TMS - 4th Round (l. to Igor Andreev)
Miami TMS - quarter-final (l. to David Ferrer)
Houston - quarter-final (l. to Tommy Haas)
Rome TMS - Quater-final (l. to Gael Monfils)
Roland Garros - 1st Round (l. to Alberto Martin, retired)
London / Queen's Club - Semi-final (l. to James Blake)
Wimbledon - 3rd Round (l. to Andy Murray)
Indianapolis - Final (l. to James Blake)
Los Angeles - quarter-final (l. to Dmitry Tursunov, W/O) Cincinnati TMS - Winner (d. Juan Carlos Ferrero)
US Open - Final (l. to Roger Federer)
Vienna - Semi-final (l. to Fernando Gonzalez)
Madrid TMS - 3rd Round (l. to Tomas Berdych)
Tennis Masters Cup - RR Stage (l. to Roger Federer and David Nalbandian)
Vonden Andy en Maria elkaar ooit leuk dan? Ik weet het tot en met Mandy Moore.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:44 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Dat is toen hij Maria voor het eerst naar Djoko zag loeren![]()
[afbeelding]
Nee. Dat werd alleen door de pers gehyped. Nooit iets officieels.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vonden Andy en Maria elkaar ooit leuk dan? Ik weet het tot en met Mandy Moore.
Maar ze hadden toch een relatie? En zolang ze niet verloofd zijn of getrouwd zijn, is daar weinig officieels aan. Of bedoel je iets anders?quote:Op donderdag 13 september 2007 00:13 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nee. Dat werd alleen door de pers gehyped. Nooit iets officieels.
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waarom heb je zijn toernooiwinsten er niet bij?:D
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:58 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
En dat is wat we noemen een photoshop.![]()
Ja ik ook, ze kunnen heel goed praten samenquote:Op donderdag 13 september 2007 12:46 schreef ppi het volgende:
hmmmm, ik had Sharapova wel wat ouder gegokt, Andy eigenlijk ook wel![]()
Maar is een lekkere date die Shara, kan Andy wel begrijpen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:15 schreef Norrage het volgende:
Maar ik vind hem geen eikel hoor ook al is deze post misschien wat negatief...Ik vind het de meeste sympathieke speler van de hele tour en het is een genot om naar zijn potjes te kijken
Mooi dat ze (nog steeds ?) goed kunnen praten, A en S dus.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:08 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ja ik ook, ze kunnen heel goed praten samen![]()
Trouwens: Nu gaat die Djokoer over heen, houdt wel van afdankertjes en Copycat spelen
![]()
Zeg euh KZ....kom je eindelijk tot bezinning m.b.t. Andy Roddickquote:en wat een opgeblazen neptennisjostie![]()
Een hele duidelijke photoshopquote:Op donderdag 13 september 2007 11:13 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Wilde niet zo opscheppen met zijn fantastische resultaten
![]()
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:12 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Zeg euh KZ....kom je eindelijk tot bezinning m.b.t. Andy Roddick?
Boef !!!!!quote:Op donderdag 20 september 2007 18:07 schreef TheGeneral het volgende:
Niet veel fans voor Andy zie ik. Jij bent bijna de enige die post kleinzusje
Dat zal dan pas in het seniorencircuit zijn.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:53 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Boef !!!!!![]()
![]()
Strakjes, als mijn held Rogier heeft verslagen, loopt het storm hier![]()
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:10 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat zal dan pas in het seniorencircuit zijn.
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:29 schreef wimderon het volgende:
Kijk em stoer zitten![]()
[afbeelding]
Tis Stan Laurel.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:29 schreef wimderon het volgende:
Kijk em stoer zitten![]()
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:16 schreef APK het volgende:
Begint een beetje pathetisch te worden, dit topic.![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:22 schreef APK het volgende:
Ga je maar effe nuttig maken en een stream zoeken voor zijn Davis Cup wedstrijd vanmiddag.
Linker voet, MRI scanquote:Op donderdag 27 september 2007 23:13 schreef APK het volgende:
Pffft, pijn in zijn voet.![]()
Djoko was tenminste eerlijk, hij had geen zin en betaalt gewoon 40.000$ boete.![]()
WTF !!!!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:20 schreef Nalbandian het volgende:
Even wat tegengewicht bieden aan het fotogeweld van KZ!
Hallo, mijn naam is Andy Roddick en ik doe een boom na
Hoi Kleinzusje![]()
*meldtquote:Op donderdag 20 september 2007 18:07 schreef TheGeneral het volgende:
Niet veel fans voor Andy zie ik. Jij bent bijna de enige die post kleinzusje
quote:
quote:Op woensdag 26 september 2007 13:36 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Andy is 1 van de sympathiekere tennissers van het circuit, imho.
Zie bv. zijn persconferenties![]()
WTF !!!! Moet niet erger worden met mn held "de kinder vriend"quote:
quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:41 schreef mitt het volgende:
Doet Roddick al expres mee aan het zwakste toernooi van de drie, vliegt ie er nog meteen uit ook
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:44 schreef Norrage het volgende:
Het was wel enigszins te verwachten dat hij tegen Santoro er af zou gaan...tegen dat soort ontregelaars doet hij het nooit geweldig (eigenlijk doet hij het tegen weinig spelers echt goed)
maar goed, jammer andy....wordt weer een leuke masterscup
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:57 schreef Tim86 het volgende:
Santoro is 10 keer zo slim als Roddick op de baan (en erbuiten) dus wat dat betreft is het niet gek..Santoro voor eigen publiek maakt het nog gevaarlijker.
De baansoort in Lyon is volgens mij ook niet bizar snel..Basel en Stockholm zijn veel sneller.
Maargoed dit is leuk gelul achteraf maar dat is een beetje makkelijk
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:08 schreef wimderon het volgende:
Rod-dick werd gisteren zeker afgeleid door het shirt van Santoro![]()
![]()
Vooruit dan maar..Roddick staat er weer tijdens de aussie openquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:52 schreef kleinzusje het volgende:
Wees trouwens soms ff lief voor me en post een leuk dingetje in mn Andy topicje![]()
Voel me net Remi daar![]()
Wouwquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:46 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Vooruit dan maar..Roddick staat er weer tijdens de aussie open
Zochten ze nog ballenjongens ?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:46 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Vooruit dan maar..Roddick staat er weer tijdens de aussie open
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:09 schreef APK het volgende:
Dit is echt het meest artificiële schijttopic dat ik in mijn AT heb staan.
quote:Roddick niet naar Parijs
PARIJS - Tennisser Andy Roddick heeft afgezegd voor de Masters Series in Parijs komende week.
Het nieuws kwam niet geheel onverwacht, de Amerikaan was woensdag na zijn nederlaag tegen Fabrice Santoro in de eerste ronde van het ATP-toernooi in Lyon naar huis gevlogen.
Top vijf
De nummer vijf van de wereld is de enige speler uit de topvijf die straks ontbreekt op het indoortoernooi in de Franse hoofdstad.
Roddick heeft zich wel al gekwalificeerd voor de seizoensafsluitende Masters Cup in Shanghai half november.
Thx Pukkiequote:
Das waar, Timmiequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:54 schreef Tim86 het volgende:
hij is gewoon niet fit en houdt de eer aan zichzelf...geen verkeerde keuze denk ik...hij lag er toch al in de derde ronde uit vorig jaar..
Kan zich dan beter focussen op Shanghai en trachten om daar de RR te overleven..
quote:Op maandag 5 november 2007 08:37 schreef XL het volgende:
[..]
Roddick is fit en traint. Die is er gewoon bij.
Hij kan altijd nog opgeven als ie het niet meer ziet zitten hoorquote:Op maandag 5 november 2007 16:54 schreef kleinzusje het volgende:
Jeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhh![]()
![]()
[ afbeelding ]
Give me a kquote:Op zondag 18 november 2007 13:56 schreef kleinzusje het volgende:
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]![]()
Saturday, November 17, 2007
Singles - Semifinals
(6)D Ferrer (ESP) d (5)A Roddick (USA) 6-1 6-3
Helaas.............. up naar de DC![]()
Ja, het was mij ook opgevallen. Vandaar mijn enthousiasme.quote:Op zondag 18 november 2007 17:21 schreef Tim86 het volgende:
kleine Schwester een paar dagen van de FOK aardbol verdwenen geweest? Je hebt een God on fire gemist
Is dat voor Tim86 en mij?quote:
Of coure, voor je ongepaste overenthousiasme, maar dat is je pas 300x uitgelegdquote:
Nou, jij doet ook niet gezellig.quote:Op zondag 18 november 2007 22:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Of coure, voor je ongepaste overenthousiasme, maar dat is je pas 300x uitgelegd.
quote:Op maandag 19 november 2007 08:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, jij doet ook niet gezellig.
quote:
quote:Davis Cup - Roddick desperate to add to history
Eurosport - Wed, 28 Nov 08:56:00 2007
Andy Roddick says has been passionate about the Davis Cup since watching the 1992 final and that victory over Russia to win this year's title would achieve a lifelong ambition.
Big-serving Roddick, the world number six, will spearhead the American challenge against the defending champions when the three-day tie starts on Friday in Portland.
"I went to my first Davis Cup tie, the '92 final, when I was nine or 10 years old," Roddick said at Memorial Coliseum. "I saw possibly the greatest Davis Cup team ever play and win there."
Tennis greats John McEnroe, Pete Sampras, Andre Agassi and Jim Courier earned the United States a 3-1 victory over Switzerland in that year's final in Fort Worth, Texas.
"It really struck a chord with me and I've always been excited about Davis Cup," added Roddick, who made his debut in the global team competition as an 18-year-old in 2001.
"It's always been a huge priority for me and it's been on my list of goals to accomplish, the top couple of things since I started. I'm glad to be here."
The 25-year-old Texas resident will team up with James Blake and the Bryan brothers, Bob and Mike, as the Americans seek their first Davis Cup triumph since 1995 on clay in Moscow.
Roddick has beaten Russia's top player, Nikolay Davydenko, in their five career meetings but is prepared to sacrifice that record for the team cause.
![]()
"I couldn't care less if I extend the streak," the 2003 US Open champion said. "If I lose to him and I lose to everybody else and we win, I don't really care. It's about the culmination of a year.
"Obviously, it would be nice to get a win but we're here to get three points as a team. That's the goal."
Misschien niet sportief , maar dat is Roddick normaal altijd !!!quote:Op woensdag 28 november 2007 12:43 schreef Norrage het volgende:
Echt wat is dat voor een kontargument? Als je een streak hebt tegen een speler behoor je er niet tegen te spelen of zo?? lol
Maar succes Andy, ik gun het die amerikanen wel eens een keertje die DC te winnen
quote:Davis Cup - Career highlight for Roddick![]()
Eurosport - Sun, 02 Dec 09:37:00 2007
Andy Roddick, passionate about the Davis Cup since watching the 1992 final, put the victory by the Americans on a par with his 2003 US Open title.
More StoriesBryan brothers clinch Davis Cup for USA
Roddick was in jubilant mood after his team mates Bob and Mike Bryan crushed Russians Nikolay Davydenko and Igor Andreev in the doubles to earn the United States an unbeatable 3-0 lead in the three-day tie.
"It's definitely on par with anything that I've accomplished in tennis," Roddick, 25, said after the Americans had clinched their first Davis Cup success since 1995.
"You know, Davis Cup probably doesn't get as much recognition as it should.
"But to have shared in the last seven years, and it wasn't really a seven, eight-year process to try to win the US Open. All of a sudden I was on tour and it happened before it knew it."
Roddick won his first grand slam title as a 21-year-old at the 2003 US Open, beating Spaniard Juan Carlos Ferrero 6-3 7-6 6-3 in the final.
He made his Davis Cup debut in 2001 in a World Group first-round match against Switzerland in Basel where US captain Patrick McEnroe took charge for the first time.
"This has been a journey," Roddick added. "Like Patrick said on court, we've been to some places. When you're just with these guys, you develop friendships. There's so much that goes into this.
"Winning the US Open, trying to compete for slams, you're playing for a lot of selfish reasons.
"But to come in here and to share this with these guys and to have developed the friendships and everything that goes along with it, the laughs and the tears, it's just amazing."
World number six Roddick set the tone for the US victory over Russia by outclassing Dmitry Tursunov 6-4 6-4 6-2 in the opening rubber of the three-day tie.
It was his sixth Davis Cup singles win of the year, and his 21st in 30 appearances.
"He has been waiting for this moment for a long time," McEnroe said of Roddick's performance.
"The way he handled the match emotionally was just real professional and real mature.
"I think the biggest key for us this weekend was the guys really kept their emotions in check," McEnroe added.
"They went out and prepared really well all week.
"Even in the last month or so, they had different sorts of schedules but they all were thinking about this, preparing themselves individually as well as they could."
quote:
Joh !!!quote:Op donderdag 6 december 2007 19:59 schreef Nalbandian het volgende:
Ik vind persoonlijk dat Nalby beter kan zingen dan "als-ik-zing-dan-springen-de-ramen-eruit" A-Rod
quote:Op donderdag 6 december 2007 20:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Joh !!!
Das zo lief om te horen van een echte objectieve tennisman
quote:
FF een overdreven jostie reactie:quote:Op donderdag 6 december 2007 21:13 schreef Leatherface het volgende:
OP op verzoek aangepast.
quote:December 10th, 2007 12:18 am
By Andyroddick.com Staff Translate This Article:
Dec 10th
2007 The 7th Annual Andy Roddick Foundation Charity Weekend has come to a close, and the foundation will be opening many more doors of opportunity to children in need thanks to all of your support!
On Saturday evening at the dinner-dance and auction, Andy, Boyd Tinsley of the Dave Matthews Band, Maria Sharapova
, and Brenda Schultz all came together to help raise funds and have a good time with all 475 guests in attendance. When the guests walked in, they were escorted by the Marines, received a glass of champagne and had the opportunity to get their picture taken with the Davis Cup. A variety of silent auction items such as sports memorabilia, vacations, and dinner certificates were up for the taking during cocktail hour, followed by the live auction during dinner with 13 lucky winners. One of those winners was Mrs. Roddick, and she was the lucky lady who won the first dance with Andy, which was purchased by Maria Sharapova for her. Then, a dance with Maria was auctioned off. With everyone’s dancing shoes on in the season of giving, they celebrated their success by burning up the dance floor.On Sunday, the foundation had the free Kids Zone in the morning and then Andy played in celebrity exhibition matches with Maria, Davis Cup compatriot James Blake, Brenda, and Boyd. All 2,000 fans enjoyed mixed doubles, singles matches, and a super tie break, and the fans also had a chance to get the players’ autographs throughout the day. At the end, a group of giving fans stepped up to the baseline to attempt to take the heat of three of Andy’s rocket serves.
Thanks to all of the generous people who helped make this weekend the huge success that it was in helping children today for tomorrow.
He is a young man on a missionquote:Op donderdag 3 januari 2008 21:56 schreef Nalbandian het volgende:
Hoezo, gaat ie weer Challengers spelen?
quote:Roddick ready for Australian Open assaultTuesday, 8 January, 2008
Fresh from Davis Cup success with his United States teammates, a relaxed and refreshed Andy Roddick has returned to Melbourne after his off-season break primed for an assault on this year's Australian Open.
Speaking at the media conference in the lead-up to this year's AAMI Classic, Roddick said that it was great to end last year on such a high.
"It was a dream of mine (to win Davis Cup) and I'm happy to have ended the year on a good note," he said.
He was quick to dismiss claims that the new Plexicushion court surface would favour some of the local players.
"Everybody's going to play on the same surface," he said.
He also emphasised that pre-tournament withdrawal of Roger Federer from the Kooyong event would not act as a distraction for his Australian Open preparation.
"None of us are worried about Roger's preparation for the Open."
Roddick is drawn to play powerful Croatian Ivan Ljubicic in his first match at Kooyong on Wednesday.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarom hebben ze z'n voeten van die foto afgeknipt
quote:Op woensdag 9 januari 2008 07:52 schreef Wopper1 het volgende:
Kooyong Classic
Roddick - Ljubicic 6-3 6-0
quote:Roddick maakt vliegende start in Melbourne
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 9-jan-2008 10:00 sportweek.nl
Waar Roger Federer en David Nalbandian tijdens hun voorbereiding op de Australian Open gehinderd worden door blessures, vergaat het Andy Roddick een stuk beter. De Amerikaan begon zijn seizoen woensdag met een eenvoudige overwinning op Ivan Ljubicic bij de Kooyong Classic in Melbourne. Bij het voorbereidingstoernooi op de Australian Open was Roddick met 6-3, 6-0 te sterk voor de Kroaat.
Roddick kwam voor het laatst in actie tijdens de finale van de Davis Cup, waarin hij zijn land de eindzege bezorgde. 'Ik speelde constant, de returns liepen soepel en ik maakte ook weinig onnodige fouten,' liet de nummer zes van de wereld na afloop weten.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Wopper1 het volgende:
Roddick verslaat ook Safin, 6-3 6-3![]()
.
quote:Andy Roddick heeft ook zijn tweede partij tijdens het Kooyong Classic toernooi gewonnen. In Melbourne versloeg hij afgelopen nacht de Rus Marat Safin met 6-3 en 6-3.
'Er is niets mis mee om tegen deze top 20 spelers te spelen zo vlak voor een groot toernooi. Het is voor mij de ideale voorbereiding', aldus Roddick over het voorbereidingstoernooi op de Australian Open.
quote:Roddick wins third straight Kooyong Classic
Eurosport | Sat, Jan 12, 07:47
Andy Roddick warms up for next week's Australian Open in ideal fashion with a 7-5 6-3 win over Marcos Baghdatis of Cyprus to win the Kooyong Classic for the third successive year.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:46 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Hij is wel klaar voor de AO lijkt me zo.
quote:Roddick evenaart prestatie Chang in Melbourne
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 12-jan-2008 10:38
Andy Roddick is in de voetsporen getreden van zijn landgenoot Michael Chang. De Amerikaan schreef zaterdag voor de derde keer op rij de Kooyong Classic, een invitatietoernooi in Melbourne, op zijn naam. Daarmee evenaarde hij de prestatie van de verrassende Roland Garros-winnaar van 1989, die van 1995 tot en met 1997 de Kooyong Classic won.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:15 schreef erkel het volgende:
Vorig jaar versloeg ie Federer tijdens dit toernooiHet is een leuk opwarmertje, niet meer dan dat.
Inderdaad. Eerst al afmelden voor Kooyong en nu gaan mekkeren over maagpijnquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
![]()
Fed schijt in zn broek van angst voor Andy dit jaar
quote:Sixth seed Andy Roddick blew Czech qualifier Lukas Dlouhy off the court 6-3 6-4 7-5 to reach the Australian Open second round.
The American was occasionally troubled by Dlouhy, including one game in the second set when he was up three break points, but the former world number one simply stepped up a gear on his huge first serve.
Roddick broke Dlouhy early in the first set and although the Czech responded with his own break, the American powered through with his second break of the set.
He broke Dlouhy in the first game of the second set and after getting into trouble in the fourth at 0-40 down on his serve he simply blasted his way out of trouble to hold and took the set with three aces in a row.
While doubles specialist Dlouhy never looked like winning, he was far from disgraced and delayed the inevitable by breaking Roddick when he served for the match in the 10th game of the third set. The 25-year-old American broke back immediately, however, and made no mistake when serving for the match the second time.
Roddick, who won his third successive Kooyong title last week, had no problems with the new Plexicushion court.
Roddick will play Michael Berrer in the second round after the German beat American Donald Young 7-6 (5) 6-7 (4) 6-3 7-6 (5).
Donald - Andy was ook echt te bizar geweestquote:Op maandag 14 januari 2008 12:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij zal wel meer games nodig hebben tegen die taaie Duitser, maar die wint hij wel.
quote:Australian Open: Roddick laat zich niet verrassen
Datum: 16-jan-2008 13:44
Andy Roddick kende woensdag weinig problemen in zijn partij in de tweede ronde van de Australian Open. De als zesde geplaatste Amerikaan was met 6-2, 6-2, 6-4 te sterk voor de Duitser Michael Berrer. Roddick diende alleen in de derde set na een 0-3 achterstand de rug te rechten tegen de linkshandige nummer 54 van de wereld.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:05 schreef Ambrosius het volgende:
Ted: "Roddick is vandaag echt getest", op het moment dat het 6-2 6-2 5-3* MP staat.
Weet je wat ik niet snap ?quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Z'n lobs waren fenomenaal. Verder vond ik hem erg solide, maar domineren deed hij niet zo.
Nope, geen outsider ! ( of wat versta jij onder een outsider ?quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:55 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is een bovengemiddelde speler, sympathieke vent ook, maar om hem als kanshebber te betitelen gaat mij te ver. Een goede outsider is hij zeker. Hij heeft veel geleerd in de loop der jaren en is minder afhankelijk geworden van zijn service.
Het is te snappen dat je Fed fan bent als je puur naar techniek en talent kijkt !quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:58 schreef Wopper1 het volgende:
Wat wel erg vaak opvalt is dat de Federer fans over het algemeen drukker zijn met Roddick, dan de Roddick fans met Federer![]()
.
Berrer heeft vandaag misschien maar 1 of 2 gemakkelijke servicegames gehad. Zat er vanaf het begin direct goed op. Andy is op de goede weg.
Inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:05 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Het is te snappen dat je Fed fan bent als je puur naar techniek en talent kijkt !
Hij is een klasse beter dan de rest.
Maar Rod is geen underdog en wordt vaak afgeschilderd als een soort loser.
Tis een ander soort speler, die voor mij, het tennis leuk maakt. Spannend ook om fan te zijn van een onzeker talent. Het karakter, zn humor en zn sportiviteit mag ik graag.
Had ik ook bij Mac en Jimmie ( tov Bjorn)
quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:11 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Bij Federer is het gewoon allemaal wat ''formeler'' geworden (vroeger sloeg die alles kort en klein).
Het is toch geweldig om te zien wanneer Roddick eens een racket kapot slaat, of zoals vanmiddag loopt te geinen in de 3e set.
Die jongen staat gewoon bijna altijd te genieten. Je kan het leuk vinden, of niet.
En mensen die schrijven dat die alleen een harde service heeft en verder niet kan tennissen moet je sowieso niet serieus nemen (Kan niet wachten op Roddick - Nadal).
Nee, iedereen denkt dat hij eruitvliegtquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:50 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Maar in het XL spel neemt niemand hem in de eerste rondes !
Dus, hij is super !!!
Iedereen behalve Fed is outsiderquote:Op woensdag 16 januari 2008 21:01 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nope, geen outsider ! ( of wat versta jij onder een outsider ?)
Laatste klopt, beter dan alleen hard serveren !
Maar in mijn ogen wel een kanshebber. Fed is beter, stabieler, zekers....
Maar Rod wil winnen en werkt hard !
Omdat Andy niet kan serveren op linkspoten.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:23 schreef kleinzusje het volgende:
Waarom komt Andy Nadal niet voorbij ?
AO sitequote:After entertaining a packed Rod Laver Arena on the third night of Australian Open 2008, American showman Andy Roddick is the headline act once more on Friday.
Roddick - who was still performing when he fronted an enthralled press contingent after downing German Michael Berrer in straight sets on Wednesday night - faces Philipp Kohlschreiber in Friday night's prime-time slot.
Kohlschreiber, the 29th seed at Melbourne Park, has used little time or effort in cruising into the third round, but will have his work cut out against the big-serving American.
Roddick knows his opponent is slowly working his way into the circuit's upper reaches, but is undaunted by his third-round appointment.
"I've played him a couple of times," Roddick said.
"I mean, I don't know if I'm sitting at home looking up Kohlschreiber matches."
"But I think I'm definitely aware of the fact that he's been steadily rising in the rankings."
Kohlschreiber has made a positive start to the season; he won in Auckland on the eve of the Open with a thrilling win over Spain's Juan Carlos Ferrero in the final and attracts strong support in Australia.
Before that pair hits centre stage there is plenty to have Friday's fans occupied.
quote:Kohlschreiber sloopt Roddick in nachtkraker
sportweek.nl
Datum: 18-jan-2008 16:22
Philipp Kohlschreiber bewees eerder deze maand met zijn toernooizege in Auckland zijn goede vorm. Donderdag in zijn partij tegen Andy Roddick op de Australian Open steeg hij af en toe zelfs boven zichzelf uit. De Duitser won de totnogtoe mooiste partij van het toernooi met 6-4, 3-6, 7-6(8), 6-7(3), 8-6 en plaatste zich daarmee voor de vierde ronde.
Roddick zal behoorlijk balen van zijn toch wat onnodige nederlaag. De als zesde geplaatste Amerikaan liet in de tiebreak van de derde set drie setpoints onbenut. In de vierde set liepen de frustraties hoog op bij Roddick. Hij schold de scheidsrechter uit, omdat die niet optrad tegen de luidruchtige Duitse fans op de tribune. De Amerikaan kreeg wonder boven wonder geen waarschuwing en won zelfs de set.
In het vijfde bedrijf wonnen beide spelers makkelijk hun servicegames, totdat Roddick op 5-4 aan zet was. Kohlschreiber kreeg die game vier matchpoints, maar Roddick werkte ze weg met een bal op de lijn en drie aces. Op 7-6 was hij echter niet opgewassen tegen een serie passings van Kohlschreiber. Het duo stapte na vier uur tennissen om twee uur 's nachts van de baan.
quote:AO: Kohlschreiber in thriller langs Roddick
sport1.nl
De Amerikaan Andy Roddick is uit het toernooi geslagen op de Australian Open. De als zesde geplaatste pupil van Jimmy Conners moest na een marathonpartij van vier uur de duimen leggen voor de als 29e geplaatste Philipp Kohlschreiber. Het werd 6-4, 3-6, 7-6(9), 6-7(3), 8-6 voor de 24-jarige Duitser
Beide mannen begonnen pas rond tien uur 's avonds plaatselijke tijd aan hun partij, wat een heroïsch gevecht bleek te worden. In de eerste set had Kohlschreiber het beste van het spel en dat betaalde zich ook uit. De Duitser wist het servicekanon Roddick één keer te breaken, wat volstond voor setwinst.
Roddick oogde tot dan toe wat lam, maar de Amerikaan kwam in de tweede set goed op gang met agressief spel. Het probleem voor de nummer zes van de wereld was alleen dat Kohlschreiber een begenadigde dag had op zijn eigen opslagen. Zo brak Roddick zijn tegenstander alleen in de tweede set, waarna hij ook de set binnenhaalde.
Zowel in de derde als vierde set ging het gelijkop tussen de beide kemphanen. Roddick maakte zich daarin niet geliefd bij het publiek, omdat hij regelmatig in discussie ging met de scheidsrechter en zelfs de toeschouwers. Op tennisvlak pakte Kohlschreiber de derde set in een tiebreak, terwijl Roddick dat in de vierde set deed.
Er diende zich een beslissende set aan, waarin eerste instantie beide mannen er lusten op los serveerden. Kohlschreiber kon door zijn machtige backhand, waarmee hij veelvuldig de mooiste punten scoorde, toch wat druk zetten op de opslag van Roddick. Dat resulteerde in vier matchpoints bij een stand van 5-4, maar Roddick speelde ze allemaal weg, waarvan drie met een ace. Op 7-6 kreeg Kohlschreiber dankzij een paar ijzersterke passings opnieuw twee matchpoints, waarvan hij de eerste verzilverde.
Ik vind het naar voor je dat hij het niet heeft gered, kleinzusje.quote:
quote:
quote:With fellow champions, Andy and team USA will begin defending their Davis Cup Title in Vienna, Austria, from February 8th-10th. After the first round on Indoor Clay, Andy will return to home soil and hard courts on the west coast for the SAP Open in San Jose, California, from February 18th – 24th. Flying back across international waters, Andy will compete for the first time in the Dubai Open from March 3rd – 8th. Then it’s homeward bound for home-turf tournaments.
The first two ATP Masters Series events, the Pacific Life Open and the Sony Ericsson Open, are scheduled back-to-back here in the States. After Dubai, Andy flies back to the Pacific time zone to compete in the Pacific Life Open from March 13th – 23rd in Indian Wells, California. After Cali, it’s time to hop over to the East coast to Miami, Florida, for the second Masters event, the Sony Ericsson Open, running from March 26th – April 6th.
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:17 schreef TheGeneral het volgende:
Appeltje eitje aan de score te zien ja.
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:41 schreef Nalbandian het volgende:
Doet Fedje ook mee in de Davis Cup?
quote:
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Waarom komt die kerel niet naar Ahoy', is hij te nerveus als ik op de tribune zit?
quote:ATP San Jose: Guccione laat Roddick zweten
Na een spannende partij heeft Andy Roddick de tweede ronde van het toernooi in San Jose bereikt. De als eerste geplaatste Amerikaan won in een driesetter met twee tiebreaks met 6-3 6-7 7-6 van zijn landgenoot Chris Guccione.
In de volgende ronde speelt Roddick tegen de Japanner Kei Nishikori, die een 7-5 6-3 overwinning op de Argentijn Diego Hartfield boekte. De 18-jarige Nishikori won vorige week het toernooi in Delray Beach nadat hij in de finale James Blake had verslagen.
quote:
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:42 schreef Wopper1 het volgende:
Roddick verslaat Fish met 7/6 1/6 7/5.
Halve finale tegen Garcia-Lopez.
quote:In the final night match, top seed Andy Roddick (pictured) saved three break points in the first set before winning it in a tie-break from Mardy Fish, who did not face a break point in the first set. Fish was able to take his chances in the second set, breaking twice to seal it 6-1 as Roddick won just 13 points. However, Roddick fought back in the third set and was able to break in the 12th game and seal the match 7-6(6), 1-6, 7-5 in 1hr., 56mins.
World No. 6 Roddick now extends his head-to-head lead over Fish to 6-1. The 25-year-old American, who is bidding for his third San Jose title (2004, 2005), improves his tournament record to 23-4. The Texan, who suffered a surprise five set loss to Philipp Kohlschreiber in the third round in Melbourne, will contest his first ATP-level semifinal of the year against Guillermo Garcia-Lopez.
The 26-year-old Fish was making his seventh appearance in San Jose, finishing runner-up to Roddick in 2004. Last week the American World No. 77 (former No. 17) reached his first quarterfinal of the campaign in Delray Beach (l. to Ginepri). He slips to 6-4 for the season.
quote:Op zondag 24 februari 2008 09:35 schreef Wopper1 het volgende:
En door naar de finale (versus Stepanek).
quote:Op zondag 24 februari 2008 18:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Heb je ook Roddick-posters in je slaapkamer hangen kz?
KUNSTquote:Op zondag 24 februari 2008 18:13 schreef -Vaduz- het volgende:
In tennistenue of met ontbloot bovenlijf?
quote:ATP San Jose: Roddick scoort hattrick
Voor de derde keer in zijn carrière heeft Andy Roddick het toernooi van San Jose gewonnen. Na de edities van 2004 en 2005 op zijn naam te hebben geschreven, was de Amerikaan ook in 2008 de sterkste. De nummer zes van de wereld won in twee sets met 6-4 7-5 van de Tsjech Radek Stepanek.
Nadat Roddick de eerste set dankzij één servicebreak had gewonnen, ging de tweede set lange tijd gelijk op. Toen Stepanek bij een 5-5 stand mocht serveren ging het echter mis voor de Tsjech en leverde hij zijn opslag in. Roddick serveerde vervolgens de wedstrijd uit en pakte daarmee zijn eerste toernooizege van het jaar en de 24e in zijn carrière.
quote:
Vandaagquote:Op zondag 24 februari 2008 18:18 schreef wimderon het volgende:
Wel een puik rijtje tegenstanders dat hij heeft op weg naar de finale![]()
De draw van Memphis ziet er ook weer zwaar uit
Roddick wint met 7-6 7-6 voorspel ik alvast..quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:38 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Vandaag![]()
Not Before 6:30 PM
[1] [WC] A Roddick (USA) vs [Q] G Muller (LUX)
quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:17 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Roddick wint met 7-6 7-6 voorspel ik alvast..
Andyquote:ATP Tour - A-Rod cruises through opener
Eurosport - Thu, 28 Feb 07:03:00 2008
Top-seeded American Andy Roddick made a quick start at the Memphis Championships with a straight-set first-round victory over qualifier Gilles Muller.
More StoriesWomen's report
Roddick, seeking as second title in as many weeks after his triumph at San Jose, defeated Luxembourg's Muller 6-4 7-6 (4) to book a clash with fellow American Mardy Fish.
Roddick, who won the Memphis title in 2002, captured his 24th ATP title at San Jose on Sunday, downing Czech Radek Stepanek in the final.
With Wednesday's win, the 25-year-old Roddick remains undefeated in the opening round in his last eight trips here and improved to 22-6 in Memphis, where he has made the quarter-final round in every year except in his 2001 debut.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 06:34 schreef Wopper1 het volgende:
Het begint een beetje eentonig te worden, maar Andy wint gewoon weer.
6/4 6/2 versus Mardy Fish.
quote:ATP Memphis: Roddick geeft Fish geen kans
Met een 6-4 6-2 overwinning op Mardy Fish heeft Andy Roddick zich voor de kwartfinales van het toernooi in Memphis geplaatst. Bij de laatste acht neemt de Amerikaanse topseed het op tegen Robin Söderling, die vorige week nog de eindstrijd van het ABN Amro-toernooi in Rotterdam speelde.
Als hij van Fish gaat verliezen zou het wel heel erg gesteld zijn, die is nu zelfs uit de top-100 na z'n nederlaag tegen Roddick trouwens.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 06:34 schreef Wopper1 het volgende:
Het begint een beetje eentonig te worden, maar Andy wint gewoon weer.
En heeft Ruud geen doelpunt meer gemaakt, dus we houden 'm maar zoquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als hij van Fish gaat verliezen zou het wel heel erg gesteld zijn, die is nu zelfs uit de top-100 na z'n nederlaag tegen Roddick trouwens.
Sinds je hem terug hebt heeft ie niet meer verloren btw
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:37 schreef Norrage het volgende:
het is een beetje standaard tegenwoordig het wedstrijdpatroon van Roddick...Als hij ook maar een enkele goede serveerder tegenkomt die een beter baseline spel heeft dan hijzelf ligt ie eruit..Roddick is behoorlijk verleden tijd aan het worden de laatste tijd.
HIj staat ook al 1,5 week te spelen he. Hoe vaak zie je spelers B2B toernooien winnen...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:37 schreef Norrage het volgende:
het is een beetje standaard tegenwoordig het wedstrijdpatroon van Roddick...Als hij ook maar een enkele goede serveerder tegenkomt die een beter baseline spel heeft dan hijzelf ligt ie eruit..Roddick is behoorlijk verleden tijd aan het worden de laatste tijd.
quote:Soderling Gets Past Roddick
Memphis, TN -- Swede Robin Soderling fired 16 aces and put on a flawless display in defeating top seed Andy Roddick 7-6(6), 6-3, on Friday night in the quarterfinals of the Regions Morgan Keegan Championships.
Soderling improved to 9-2 on the season by reaching the semifinals for the second straight week. Last week in Rotterdam he lost in the final in a third set tie-break to Frenchman Michael Llodra.
"We both served well and it was fun to play against him," said Soderling of his first-time meeting with Roddick. "This is probably my favorite court on tour. I am serving great and I have no complaints at all."
"He played well and I thought if I would have gotten through that match, I've had a good chance of going the whole way," said Roddick, who never had break point on the Swede's serve. "I certainly think he's going to go all the way."
In the first set, both players held serve, forcing a tie-break. Roddick had a set point at 6-5 but Soderling hit a service winner and fired an ace, giving him a 7-6 lead. On the next point, Roddick hit a forehand that clicked the top of the net and went wide. In the second set, Soderling went up a break at 4-3 when Roddick double-faulted. He then held for 5-3 and broke Roddick a second time to secure the victory.
Soderling has only faced two break points in 25 service games this week. "I think I am playing better and better with every match," said the 23-year-old Swede.
Ja, inderdaad.quote:
Volgens mij welquote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:29 schreef kleinzusje het volgende:
Dit is de TV lijst, vrees dus van niet![]()
Wel goede streams vermoed ik, hoop via sop !
ATP Television Coverage
Channel Territory
China Sports Media - BTV
Dubai Sports Channel - Middle East
Eurosport Pan Europe
Hi Entertainment - Nigeria
Ten Sports India, Pakistan, Bhutan, Sir Lanka, Bangladesh
Enjoy TV Latin America (excluding Brazil)
MBC ESS - Republic of Korea
M-Net - Supersport - South Africa, Hong Kong, Thailand
New TV Middle East and North Africa
Kabelvision - Indonesia
Reuters TV News Global
UBC Supersports Thailand
PCCW - Hong Kong
Starhub Singapore
Spafax International - Emirates
Sports i Japan
Sky Sports New Zealand
SBS Satellite Korea
South America
Singapore
Astro Malaysia
Madison China
Taj Sports ZEE TV - India
TVB Hong Kong
ShowTime Middle East and North Africa
Supersports Pan African including South Africa
Nalbandian layen een goed idee?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
HIj staat ook al 1,5 week te spelen he. Hoe vaak zie je spelers B2B toernooien winnen...
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:09 schreef Tim86 het volgende:
Almagro zal ook aardig vermoeid zijn..kan echt alle kanten op, twee spelers met veel kwaliteit, maargoed, dit is het Roddick topic
quote:ATP Dubai
Roddick won vrij eenvoudig van Juan Carlos Ferrero. Het duel tussen de voormalig nummers één van de wereld werd nooit echt spannend. De Amerikaan pakte de eerste set met 6-2. In de tweede set had Roddick genoeg aan één break, 6-4. Het servicekanon sloeg gemiddeld twee aces per game en stond geen enkele breakkans toe. Voor een plekje in de kwartfinale moet Roddick afrekenen met de Fransman Paul-Henri Mathieu
Zekers Brucert !quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:13 schreef Bruce117 het volgende:
Een hele mooie 7-6 6-2 overwinning vandaag op Nadal
Ondanks het feit dat Andy mij uit de XL Tennis game heeft gemept --->>>quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:13 schreef Bruce117 het volgende:
Een hele mooie 7-6 6-2 overwinning vandaag op Nadal
quote:ATP Dubai: Roddick via Nadal naar halve finale![]()
Andy Roddick heeft de halve finale van het ATP-toernooi in Dubai bereikt door Rafael Nadal te verslaan. In bijna twee uur won de Amerikaan in twee sets van de als tweede geplaatste Spanjaard.
Ondanks de vele breakkansen, zeven voor Roddick en drie voor Nadal, liep de eerste set uit op een tie-break. Daarin was de als zesde geplaatste Amerikaan iets sterker dan Nadal: 7-5.
In de tweede set kwam Roddick twee breaks voor. Die breaks kwam Nadal niet meer te boven. De Spanjaard kreeg bij een 1-5 achterstand nog twee breakkansen, maar Roddick serveerde op die belangrijke momenten goed en kreeg in de hele partij ook geen break tegen. De Amerikaan sloeg de partij uit in stijl, met een ace op zijn eerste matchpoint.
De hoogst overgebleven geplaatste speler is nu Novak Djokovic (3). De Serviër speelt vanavond tegen Igor Andreev voor een plek in de halve finale tegen Andy Roddick.
quote:Connors niet langer coach Roddick
Jimmy Connors zal niet langer optreden als coach van tennisser Andy Roddick. Beide Amerikanen werkten de afgelopen twintig maanden samen.
Connors stelde zichzelf ten doel Roddick terug naar de nummer-1 positie van de wereldranglijst te brengen, maar zulk succes was de combinatie niet gegund. De 55-jarige Connors - zelf voormalig wereldranglijstaanvoerder - heeft geen zin meer om de wereld rond te vliegen.
Als ik ooit een Nalby-avatar zie, dan zwaait er watquote:Op donderdag 6 maart 2008 21:01 schreef Tim86 het volgende:
Andy mag me wel bedanken...komt puur door mijn avatar
Misschien speelde hij daarom wel zo goed vandaagquote:Op donderdag 6 maart 2008 23:01 schreef Federer-fan het volgende:
"Connors niet langer coach Roddick
Jimmy Connors zal niet langer optreden als coach van tennisser Andy Roddick. Beide Amerikanen werkten de afgelopen twintig maanden samen.
Connors stelde zichzelf ten doel Roddick terug naar de nummer-1 positie van de wereldranglijst te brengen, maar zulk succes was de combinatie niet gegund. De 55-jarige Connors - zelf voormalig wereldranglijstaanvoerder - heeft geen zin meer om de wereld rond te vliegen."
quote:Roddick eerste Amerikaanse finalist ooit in Dubai
Andy Roddick heeft zich geplaatst voor de finale van het hooggenoteerde ATP-toernooi van Doha. Mede door het hoge prijzengeld in het Midden-Oosten was de volledige wereldtop aanwezig, maar staat de nummer zes van de wereld tegenover de ongeplaatste Feliciano Lopez.
Roddick verkeert in absolute topvorm en dat is op een goed moment. De komende weken staan de Masters Series-toernooien van Indian Wells en Key Biscane op het programma en kan het Amerikaanse servicekanon een poging wagen om terug te keren in de top-5 van de wereldranglijst. In Doha heeft hij in ieder geval laten zien te kunnen winnen van de absolute toppers.
In de kwartfinale rekende hij voor het eerst sinds 2004 af met Rafael Nadal (7-6 6-2). Een dag later stonden er bijna dezelfde cijfers op het bord tegen Djokovic: 7-6 6-3. Roddick had pas één keer tegen de Serviër gespeeld én tevens verloren. In negentig minuten was hij ditmaal klaar en is de eerste Amerikaanse finalist ooit in de zestienjarige geschiedenis van het toernooi. Hij pakte twee weken geleden zijn vierentwintigste ATP-zege in San Jose en kan de vijfentwintig voltooien.
Zou best kunnen. Kan me voorstellen dat er druk op hem stond toen Connors zijn coach was. Zoi van 'Met zo'n goede coach móét hij wel weer aan de top komen'. Misschien kan hij nu meer vrijuit spelen. Laten we het hopen. Ik zie hem liever achter Federer dan Djokovic.quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Misschien speelde hij daarom wel zo goed vandaag
Ja, gewéldig.quote:
Op naar de volgende titelquote:ATP Dubai: Roddick verslaat Lopez in finale
Andy Roddick volgt Roger Federer op als winnaar van het toernooi van Dubai. De Amerikaan versloeg in een mooie finale Feliciano Lopez met 6-7 6-4 6-2. Voor Roddick is het de tweede toernooizege van 2008. Eerder was het servicekanon de sterkste in San Jose. Voor Roddick is het de 25ste titel in zijn loopbaan. De Spanjaard verloor al weer zijn vierde finale en won één toernooi, dat van Wenen. Roddick rekende in Dubai af met Juan Carlos Ferrero, Paul-Henri Mathieu, Rafael Nadal (2) en Novak Djokovic (3).
De tennisliefhebbers in de Verenigde Arabische Emiraten kregen een mooie finale voorgeschoteld van de beide heren. De eerste set was redelijk gelijkopgaand. Roddick kreeg drie breakkansen maar wist die niet te benutten. Lopez imponeerde met zijn service-volley spel. In de tiebreak was het de Amerikaan die op voorsprong kwam door een fout aan het net van de Spanjaard. Middels een mooie passeerbal kwam Lopez terug in de tie break. Op 8-8 plaatste Lopez de beslissende minibreak doordat Roddick een passeerbal miste.
De tweede set ging volledig gelijk op tot 4-4. De Spanjaard oogde wat vermoeid en begon foutjes te maken waarvan Roddick optimaal profiteerde. Bij een 30-30 stand plaatste de als zesde geplaatste Amerikaan een return op de voeten van Lopez die vervolgens met een dubbele fout de game weggaf. Met een lovegame ging de set naar Roddick die daarmee de stand gelijk trok.
De ongeplaatste Spanjaard leek even ontdaan en leverde in de eerste game van de derde set opnieuw zijn opslag in met een slappe volley in het net. Roddick die het gehele toernooi nog niet zijn service had verloren had daarna weinig moeite meer met de stijlvolle lefty. Na nog een break serveerde Roddick op 5-2 de wedstrijd uit.
Roddick blijft ondanks de winst op de zesde plaats op de wereldranglijst staan. Lopez die won van Tomas Berdych (5), David Ferrer (4) en Nikolay Davydenko (5) stijgt naar de 32ste plaats op de mondiale ranglijst. De strijd om de meeste aces werd wel gewonnen door de Spanjaard, 24 om 22.
Mietjequote:* Andy Roddick gaat niet naar de Olym-
pische Spelen. De nummer zes van de we-
reld geeft de voorkeur aan het toernooi
van Washington, waar hij z'n titel ver-
dedigt. Dat past ook beter in z'n voor-
bereiding op de US Open (vanaf 25/08).
quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Het heeft dus niet veel waarde voor hem, de Olympische eer. Toch wel opvallend.
Dat is KZ helemaal niet.quote:
Als we toch in de SC zitten: Leg eens uit waarom jij altijd zo beschermend doet mbt kz?quote:
Da's een gewoonte. Omdat KZ een kleinzusje is en iedereen haar altijd plaagt. Eigenlijk mag het niet van haar dat ik voor haar opkom.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:38 schreef APK het volgende:
[..]
Als we toch in de SC zitten: Leg eens uit waarom jij altijd zo beschermend doet mbt kz?
Hulde voorquote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da's een gewoonte. Omdat KZ een kleinzusje is en iedereen haar altijd plaagt. Eigenlijk mag het niet van haar dat ik voor haar opkom.Maar dit was een geval van overmacht.
quote:
Vind ik ook ja. Zeker in haar eigen topic...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Overal reageren, en dit aan zich voorbij laten gaan, het is verdacht.
quote:
'k Zal het nooit meer doen. Maar dit was even overmacht. Er was verder niemand hier om je eer te verdedigen.quote:ps. Ff is lief bedoeld maar is echt niet nodig !!
Ik plaag en pest zelf ook hoor + ben allergies voor te veel aandacht !
Maar dat weet je !
Jammer voor jequote:Op zondag 16 maart 2008 18:43 schreef kleinzusje het volgende:
Moppies![]()
Zie dit nu pas !!
Nope, wimmert, dat ben ik niet![]()
Heb wel zo'n petje met YN logo !
Lichaam van Pukkert's pick komt aardig in de buurt![]()
Lets go to Andy........... Hij gaat winnen
quote:ATP Tour - Roddick crashes out to Haas
Sixth-seeded American Andy Roddick became the first big name to make an early exit from the Indian Wells Masters, losing 6-4 6-4 to Germany's Tommy Haas in the second round.
Former U.S. Open champion Roddick, who won ATP titles earlier this season in San Jose and last week in Dubai, was swept aside in 85 minutes on the Stadium Court at the Indian Wells Tennis Garden.
Haas, who had previously beaten the American six times in nine career meetings, broke in the ninth game to take the opening set.
He delivered successive backhand passes down the line to break Roddick again in the seventh game of the second set before serving out in the 10th to wrap up victory.
quote:Gefrustreerde Roddick verliest van Haas![]()
![]()
Datum: 17-mrt-2008 09:04
Hij brak twee rackets en sloeg een bal het stadion uit. Andy Roddick verloor zondag in de tweede ronde van het Masters Series-toernooi in Indian Wells met 4-6, 4-6 van Tommy Haas en dat viel hem zwaar.
Haas lijkt voor Roddick uit te groeien tot een echte angstgegner. Na zondag is de onderlinge balans drie tegen zeven in het voordeel van de Duitser. Op de vraag of het spel van Haas hem niet goed lag, had Roddick na afloop een kort maar duidelijk antwoord: "Kennelijk."![]()
quote:Op maandag 17 maart 2008 16:06 schreef wimderon het volgende:
Wat een geweldig filmpje kleinzusje, echt fantastisch !!! Je bent een toptalent![]()
De OP van dit topic is hier te vindenquote:Op maandag 17 maart 2008 16:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ben je al met een geniale OP voor de volgende bezig?
Ondanks dat je fan bent van de verkeerde speler (quote:
Thxquote:Op maandag 17 maart 2008 18:12 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ondanks dat je fan bent van de verkeerde speler () petje af
![]()
Lekkere muziek overigens, graag even artiest en nummer vermelden
quote:Op maandag 17 maart 2008 18:49 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Thx![]()
Is : The Roots - The Tipping Point - Guns Are Drawn
Ben helemaal gek op die muziek ! Kippenvel !quote:
quote:INTERVIEWS
March 16, 2008
T. HAAS/A. Roddick
6-4, 6-4
An interview with:
ANDY RODDICK
THE MODERATOR: Questions, please.
Q. So the winning streak was broken. Was it mostly him, or was it you weren't hitting the ball the way you wanted to?
ANDY RODDICK: You know, I was hitting the ball the way I wanted to. It was just little things like second set missing the second serve return on break point, stuff that I haven't been doing. You know, I don't know if I adjusted to the changing conditions as well as I should have.
You know, but I don't think my confidence is really affected. I felt like I was hitting the ball well. I just needed to kind of get into it a little bit more and bear down on the big points, which I didn't do today.
Q. He can be tough, too, Andy, huh? He had a reasonably slow start to the year, but he was due for a good match.
ANDY RODDICK: He played well. He played well. We had some rallies that were 20 , 25 ball rallies, moving it around. I thought he played well today.
You know, to get broken in the second, I felt like I actually played a pretty good game. He was coming up with some serious passing shots. He deserved a lot of what came his way and got the breaks today, also.
Q. Did you return like you wanted to, or was he serving that well?
ANDY RODDICK: He served a high percentage. It's weird, first serve returns I was hitting them well. Second serve returns I probably didn't hit them as well as I wanted to.
I struggled a little bit during practice this week with second serve returns. The court is almost comparable to a piece of sandpaper, so they hit and check up. I was out in front of a lot of returns this week, especially coming off of Dubai, which is a slicker surface so they're coming to you a little bit more.
I struggled with that this week in practice and I don't know if I ever really got comfortable on second serve returns.
Q. Now you got a good amount of time off with Miami. You don't play doubles, so what's the plan?
ANDY RODDICK: I'll probably head back to Austin. I'll probably try to find a player here maybe that lost early and maybe get home for four or five days, you know, of good training, and then head down to Miami and get ready for that tournament early next, the week after.
Q. This isn't a flip question, Andy, but good to be home next weekend for the start of the NCAAs?
ANDY RODDICK: Yeah, it's good to be pretty much anywhere where you can watch the games. I love March Madness, and this press conference is interrupting the selection show right now, so I'm going to have to get back to that momentarily. I'm going to have short answers from here on out.
Q. How many times have you had a match point be a net cord?
ANDY RODDICK: I don't know. I'm not sure.
Q. It's happened before, though?
ANDY RODDICK: Yeah, I think it's like recently, you know, in the last six months or a year, so I've been on the short end of them. But I promised myself I'd never complain again about let cords after the one I pulled on Thomas Johansson in Wimbledon. I think it was '05 in the semis. In the fourth it was 5 All in the breaker, and I hit the ugliest hack return ever straight line drive, and it probably would have gone ten feet out and it hit and just dropped over to give my match point.
So I said I wouldn't complain anymore, but I really, really, really want to.
Q. Sorry to interrupt the flow here, but what's your thoughts on coaches in the near future?
ANDY RODDICK: You can check the monologues. I'm fine with the team I have right now.
Q. Is it kind of strange Dean in the other camp?
ANDY RODDICK: Yeah, it was a little weird. You know, it was weird seeing Max beforehand and his little son and seeing the whole crew.
But, you know, I've always had a lot of respect for Dean, and I'm glad to see him back out here.
Q. Some parting thoughts maybe on Davis Cup? Seem pretty pumped up to see you guys, the French?
ANDY RODDICK: They seem?
Q. Yeah.
ANDY RODDICK: Tsonga has been talking a little bit of stuff, which is fun. You know, it adds to it. And, you know, they should be pumped up, but I think we're pumped up, also. I think we have a lot of respect for whoever their team may be. I think there's a little bit of a question right now over who the second player is, and I see a potential third round matchup between those two here.
I'm sure there might be some implications there. You might want to plant that seed, you guys, with the pressure that might be on that match as far as be sure to ask them about that. But I think we're excited.
You know, I've lost to Richard before, and their team is one of the few that's beat the Bryans. It's probably the toughest second round that's going, and we have a lot of respect for their team, that's for sure.
Q. Is there something about Haas that give you a little bit of trouble?
ANDY RODDICK: Apparently.![]()
Q. You had ups and downs now and then, and because you're such a vet, you seem to handle it now to come back after a downer or you get back up again.
ANDY RODDICK: Uh huh.
Q. Is that accurate?
ANDY RODDICK: It's going to happen in tennis. You know, there's probably very few guys, you know, probably just Roger, who's been consistently on top for the last for a while.
But guys are so good you're going to have a week where you like today. I don't feel like I hit the ball badly. I maybe didn't play as well as I should have on the points I should have won well on.
Whenever that happens and someone is in form and plays a good match, you're going to get beat. That being said, I've been playing very, very well for the last month, and so I'm not going to freak out over this loss and forget everything I've been able to kind of work towards in the last month.
My confidence is fine. I feel fine and I feel optimistic about the tournaments coming up.
Q. Do you think that Haas still has the potential to come back to the top 10?
ANDY RODDICK: It's a long road. It's a long road to the top 10, and the players there aren't getting any it's not getting any easier. You have to put a lot of weeks together consistently.
There's no question he can beat anybody on a given day, as evidenced by today. It's a long road back to the top 10, but, you know, he's certainly been there before.
Q. Judging by the fact that you pulled out of the Olympic team to concentrate on the US Open, do you have any attitude towards the French Open and the clay court season, something that you don't concentrate on as much as Wimbledon?
ANDY RODDICK: What relevance does the Olympics have with the French Open?
Q. I'm just talking about the preparation for a major event.
ANDY RODDICK: Sure.
Q. Like Wimbledon is a priority, I imagine, as is the US Open.
ANDY RODDICK: Sure.
Q. Does the French Open clay court season not favor as highly in your priorities?
ANDY RODDICK: I think I think it's the one that, if I'm being completely frank with you, it's the one that I believe I can win the least, you know. So obviously that factors in.
I feel like my best chances are probably at Wimbledon and at the US Open. So preparations probably are different. You're not going to see, you know, Rafa not preparing for the French not playing every week in the leadup. He knows that's his best chance, and I think it's only professional to prepare that way and give yourself the best chance when you think that you have, you know, a chance to do it.
Q. You mentioned that everyone's going to have an awful match every once in a while. Seems to be kind of a top tier right now in tennis with Nadal and Federer and Djokovic. Is it eating at you a little bit about you're on the outside looking in a little bit?
ANDY RODDICK: Yeah, I should try beating those guys sometime in the last 10 days.
Q. Andy, this is about as calm after a loss you've been in quite some time, at least in my memory. Does that mean your confidence is at an all time high?
ANDY RODDICK: I feel pretty confident. I feel good about the way I've been playing. Since that loss in Australia, I'd probably say this is the only bad match I've played out of 16 or 17 since then, or whatever the number's been.
Even when I lost in Memphis I feel I got outplayed, but I played okay. It's a lot easier sitting here after this loss today, you know, kind of having put together the body of work I have over the last month. It's probably easier to take and probably affects your confidence a lot less.
Back to your question, sure. You know, I know I have some work to get back to that top echelon, but I did beat two of the guys last week and feel like it's a possibility.
Q. You got sort of ambushed in here the other day. Any lingering effects of that could have affected your play? (laughter.)
ANDY RODDICK: No, no.
Q. Weirdest press conference ever?
ANDY RODDICK: Weirdest press conference ever?
Q. I know there's been some.
ANDY RODDICK: I think you're asking the right guy for that one. (laughter.)
You know, I have trouble generalizing that as a whole, because the English ones are pretty good sometimes. They got some good press conferences over there. That was just kind of one question that lasted forever. Weirdest question, I'll go with that. I'm still on the fence about weirdest press conference, though.
Q. Exactly what did Tsonga say that caught your attention? I missed it.
ANDY RODDICK: What did he say? Do you recall he said, They should fear us, I think. Right? That's the you said that in San Jose, right? He said, They should fear us. Last I checked, we were the champions.
Q. Respect them?
ANDY RODDICK: Of course we respect them, but I think I might be able to get out there and play a tennis match without shaking. You know, we have a lot of respect for them, and I think he's he still has to earn a spot. Last I checked, there's two guys ahead of him in France.
Q. So are press conferences more fun or more of a pain in the neck for you?
ANDY RODDICK: Oh, gosh, it really depends on what kind of mood I'm in. Haven't you heard? You just don't know. You don't know what you're going to get.
Q. It's part of the fun.
ANDY RODDICK: Yeah. I'd say 95% of the time they are. They're a lot of fun.
OP was al klaarquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik dacht de pics, blijkt het om die filmpjes te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |