Ah. Dan kun jij een keer mijn vriendin spelen, halen we een cola en we krijgen er nog geld voor ook.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:39 schreef Troeta het volgende:
120 euro bij elkaar denk ik.
Ik had me ooit eens ingeschreven toen ik geen werk had, maar nu komen die opdrachtjes eigenlijk pas.
www.mysteryshopping.pagina.nl voor de verschillende bedrijven. Ik werk voor AQ Services en Shop Control..
En mannen willen ze graag hebben, want er staat regelmatig in een beschrijving dat je je vriend of man dan mee moet nemen...
Hmmm, dat is wel leuk dan. Ik kan denk ik goede kritieken leveren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:51 schreef Prego het volgende:
dat is voor een indicatie vd service kwaliteit
servex heeft ook mysteryshoppers.
-is de werkplek schoon?
-is de medewerker vriendelijk en netjes?
-is het product goed
etc etc
Een bedrijf, bijv. de Kruidvat wil graag weten hoe de medewerkers hun klanten helpen. Of ze klantvriendlijk zijn, advies kunnen geven, netjes afrekenen enz.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:49 schreef Steijn het volgende:
Waar gebruikt het bedrijf waarvoor je mysteryshopt je voor? Dus wat doet het bedrijf met het verslag van je mysteryshopping?
doe Zovirax er ook meteen bijquote:Op zaterdag 2 juli 2005 04:46 schreef Beach het volgende:
Ik meld me aan als mysteryshopper voor de Wallen![]()
yep. Bij xs4all maakte ik er een grapje van en toen vertelde hij het wel. Die man werkt ook intern voor xs4all want maanden later bracht hij ook promo spullen rond.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef Troeta het volgende:
Gaven ze het toe dan? Lekker stom, dan krijg je niet betaald!
Shop Control vond ik er ook al goed uitzien inderdaad, veel infoquote:Op zondag 3 juli 2005 21:20 schreef Troeta het volgende:
Xcalibur, ik werk via AQ Services en Shop Control, daarvan kan ik zelf zeggen dat ze betrouwbaar zijn.
Idd, die flikkers komen bij ons timen of de hamburgers wel snel genoeg klaar zijnquote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:51 schreef Prego het volgende:
dat is voor een indicatie vd service kwaliteit
servex heeft ook mysteryshoppers.
-is de werkplek schoon?
-is de medewerker vriendelijk en netjes?
-is het product goed
etc etc
Voorschotten niet op tijd, domme antwoorden als je daar wat over vraagt, zeikerige opmerkingen over verslagen, etc.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:36 schreef Xcalibur het volgende:
_Boo_: wat is jouw ervaring met Multi value dan?
Nou, ervaringen van mensen die er werkenquote:Op zondag 3 juli 2005 22:02 schreef _Boo_ het volgende:
Goede dingen over Multi Value? Zeker geen ervaringen, maar verhalen die ze zelf verspreiden?
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef Troeta het volgende:
Interne mensen zijn bedrijfsblind (weten teveel waarom dingen gaan zoals ze gaan en zien vaak niet meer hoe vreemd zaken op klanten kunnen overkomen). Bovendien zijn internen niet ongebonden en kunnen daardoor soms last hebben van sociaal wenselijkheid. En daar heeft een externe weinig last van: die kan onafhankelijk blijven (als het goed is that is...)quote:Op zondag 3 juli 2005 22:38 schreef Aurelium het volgende:
maar ik vind het wel raar dat er intern geen mensen gebruikt worden als mystery shopper. Als je zelf ergens werkt kun je ook veel sneller en beter zien of het in orde is enzo.
Je mag toch wel kritische consument zijn, en willen weten welke prijzen ze voor die dure wasmachines rekenen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:27 schreef Troeta het volgende:
ja, het pashokje heb ik wel eens gebruikt, haha
Ah, dus daar hoef je niet geheim te zijn. Dan is het idd wel makkelijk verdiend.
Morgen ga ik een opdrachtje uitvoeren, spannend!
ghehehe...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:34 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wist je dat er ook misterysellers zijn voor misteryshoppers?
Winkels met misterysellers waar ze professionele misteryshoppers heen sturen zodat ze die kunnen beoordelen?
idd, vind ik ook niet zo vreemd... vaak krijg je zelfs een brochure mee, waar de verkoper zelf de prijzen even bijzet... ik wel tenminste, pas nog met m'n wasmachinequote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:35 schreef frederik het volgende:Je mag toch wel kritische consument zijn, en willen weten welke prijzen ze voor die dure wasmachines rekenen?
Woehoe, wat moet ik nu verwachten. Morgen even die zooi uitprinten en opsturen, en dan wachten op een telefoontje? Ik hoefde ook nergens mijn rekeningnummer te gevenquote:Onderwerp: uw registratie bij SHOPCONTROL®
Beste NiteSpeed,
Hartelijk welkom als SHOPCONTROLer bij SHOPCONTROL Nederland.
Nou ja, plezier met wat geld toe dan.quote:Op woensdag 13 juli 2005 03:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Nou ja, baan. Ik denk niet dat je echt veel geld kan verwachten.
Dan krijg je een mailtje en dan kan je bij hun programma je profiel invullen en je bankrekeningnummer.quote:Op woensdag 13 juli 2005 03:00 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Woehoe, wat moet ik nu verwachten. Morgen even die zooi uitprinten en opsturen, en dan wachten op een telefoontje? Ik hoefde ook nergens mijn rekeningnummer te geven?
Bij Multi Value verdient voor zover ik weet iedereen hetzelfde, maakt niet uit hoe oud je bent.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:26 schreef mark_dabomb het volgende:
Ze willen dus eigenlijk alleen 18 jarigen omdat die goedkoop zijn?
het is meestal vanaf 21 jaar, dus...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:26 schreef mark_dabomb het volgende:
Ze willen dus eigenlijk alleen 18 jarigen omdat die goedkoop zijn?
Ja, maar ze zeggen ook dat je altijd email krijgt bij een opdracht. (Shopcontrol.nl)quote:
Ah, cool, thanks.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:11 schreef Troeta het volgende:
nee, alleen als ze jou echt uitkiezen ivm profiel enzo.
Paar weken terug stond het helemaal vol met winkels waar je je voor in kon schrijven.
Ze kijken naar je postcode. En niet zo zeuren, want je hebt jezelf ook aangemeld dankzij dit topic.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:53 schreef mx5 het volgende:
niet allemaal gaan aanmelden anders nemen de banen af :-(
Hell yeah.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:21 schreef Troeta het volgende:
jeetje, ze zouden zo'n referralding moeten hebben, kon ik nu lekker op vakantie
Is dit spam? kan niks vinden daar over het mysteryshoppenquote:Op zondag 24 juli 2005 13:19 schreef travelwoman het volgende:
De onderstaande websites zijn vooral voor thuiswerk,maar men kan daar ook terecht voor misteryshopper:
http://xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=thuiswerkforum&f=4
http://vindthuiswerk.ontheweb.nl/
Succes!
Dat is best wel dikke spam ja.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:59 schreef mx5 het volgende:
[..]
Is dit spam? kan niks vinden daar over het mysteryshoppen
Je collega's kunnen niet zonder je, da's duidelijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:35 schreef Klein_Duiveltje het volgende:
Ik werk in een kledingwinkel en pas was der dus zo'n mysteryshopper langs geweest. Beoordeling: 3![]()
Ben ik ff blij dat ik die dag niet gewerkt had![]()
Wat had je dan gedacht? Dat het zwartwerk is of zo?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:48 schreef annoh het volgende:
Ik kreeg iets thuisgestuurd, maar nu blijkt dat ik een jaaropgaaf krijg enz. Is dit niet nadeling voor mijn salaris van mijn gewone bijbaan? Weet iemand dat?
Kan het me niet voorstellen; dat kunnen ze zich als serieus bedrijf écht niet veroorloven. Grote kans dat je zelf geacht wordt loonbelasting etc af te dragen en dat je daar ook voor tekent vóór je een opdracht mag doen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:25 schreef _Boo_ het volgende:
Bij Multi Value is het volgens mij wel een soort van zwart werk. Die man zei van niet, maar er wordt in ieder geval geen belasting ingehouden.
Nee ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het op een soort freelance basis is waardoor je geen jaaropgaaf krijgt. Maar ach, het zal wel goed komen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat had je dan gedacht? Dat het zwartwerk is of zo?
Als je de boel netjes invult is het nergens nadelig voor
Zeg ik.... als freelancer wordt je geacht zelf de afdrachten te verzorgen. En dat is dan dus verre van zwart. Integendeel zou ik zeggen. Wel tricky vind ik altijd (tenzij je echt freelancer bent en dus ook nog voor andere opdrachtgevers werkt).quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:48 schreef annoh het volgende:
Nee ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het op een soort freelance basis is waardoor je geen jaaropgaaf krijgt. Maar ach, het zal wel goed komen.
Levert het ook geen problemen op indien je voor minder dan 3 werkgevers als freelancer werkt?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zeg ik.... als freelancer wordt je geacht zelf de afdrachten te verzorgen. En dat is dan dus verre van zwart. Integendeel zou ik zeggen. Wel tricky vind ik altijd (tenzij je echt freelancer bent en dus ook nog voor andere opdrachtgevers werkt).
Het was niet de bedoeling dat je zelf loonbelasting af ging dragen hoor, daar is nooit over gesproken. Een echt serieus bedrijf is het ook niet, alles gaat er onwijs amateuristisch aan toe.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:35 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen; dat kunnen ze zich als serieus bedrijf écht niet veroorloven. Grote kans dat je zelf geacht wordt loonbelasting etc af te dragen en dat je daar ook voor tekent vóór je een opdracht mag doen.
Maar toch zal op één of andere manier die loonbelasting naar de belastingdienst moeten toch?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:54 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling dat je zelf loonbelasting af ging dragen hoor, daar is nooit over gesproken. Een echt serieus bedrijf is het ook niet, alles gaat er onwijs amateuristisch aan toe.
Oh cool joh! voor welk bureau was dat??quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:50 schreef Neshia het volgende:
Morgen mijn tweede mysteryshop opdracht: naar de film op kosten van het mysteryshopbureau![]()
Je moet trouwens wel een waslijst met vragen beantwoorden, maar goed...toch een gratis filmpje en consumpties![]()
Volgens mij hoeft er geen loonbelasting betaald te worden omdat er geen dienstverband is en omdat er geen dienstverband is, is het volgens mij gewoon zwart.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:23 schreef imago het volgende:
[..]
Maar toch zal op één of andere manier die loonbelasting naar de belastingdienst moeten toch?
Think againquote:Op zondag 31 juli 2005 12:26 schreef _Boo_ het volgende:
Volgens mij hoeft er geen loonbelasting betaald te worden omdat er geen dienstverband is en omdat er geen dienstverband is, is het volgens mij gewoon zwart.
indien je boven de bijbetalingsdrempels zou komen wel.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:37 schreef _Boo_ het volgende:
Dus ik zou speciaal voor die paar euro een belastingopgaaf in moeten vullen?
Ga je naar dat soort dingen alleen of mag je dan iemand meenemen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:04 schreef imago het volgende:
en over twee weken mag ik voor niks naar de schouwburgLekker bijbaantje hoor
Ik krijg 2 gratis kaartjes (dus ik mag iemand meenemen), voorstelling naar keuze, en ook nog eens gewoon een vergoeding uitbetaaldquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:13 schreef _Boo_ het volgende:
Ga je naar dat soort dingen alleen of mag je dan iemand meenemen?
Daar zit mijn woonplaats in ieder geval bij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:29 schreef qu63 het volgende:
Hilversum, heb net een opdracht laten schieten voor een telecomzaak.
Available Shops:
* GR: Delfzijl, Groningen, Hoogezand, Leek, Stadskanaal, Veendam, Winschoten->
* FR: Drachten, Franeker, Heerenveen, Leeuwarden, Sneek->
* GL: Apeldoorn, Arnhem, Doetinchem, Ede, Nijmegen, Rhenen, Tiel->
* DR: Coevoorden, Emmeloord, Emmen, Hoogeveen, Meppel->
* FL: Almere, Dronten, Lelystad, Urk->
* NH: Alkmaar, Amsterdam, Beverwijk, Bovenkarspel, Enkhuizen, Haarlem, Heerhugowaard, Hilversum, Hoorn, Nieuw Vennep, Uithoorn, Volendam, Zaandam->
* U: Amersfoort, Utrecht, Veenendaal, Zeist->
* ZH: Alphen aan de Rijn, Berkel en Roderijs, Delft, Den Haag, Dordrecht, Gorinchem, Gouda, Leiden, Leidschendam, Nootdorp, Rijswijk, Rotterdam, Zoetermeer->
* BR: Bergen op Zoom, Breda, Den Bosch, Deurne, Eindhoven, Geldrop, Oss, Roosendaal, Rosmalen, Tilburg, Valkenswaard, Veldhoven->
* LI: Heerlen, Maastricht, Sittard, Venlo->
* ZL: Vlissingen->
* OV: Almelo, Deventer, Enschede, Haaksbergen, Hardenberg, Hengelo, Nijverdal, Raalte, Rijssen, Steenwijk, Zutphen, Zwolle->
via aq-services.com
en die zou ik gedaan hebben als ik em niet afgezegd hadquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:37 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Daar zit mijn woonplaats in ieder geval bij.
*Werkt profiel bij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
en die zou ik gedaan hebben als ik em niet afgezegd had
Dit weekend ben ik wel weer in Hilversum, maargoed, on topic verder lijkt me handiger.quote:
Die ga ik doen in Beverwijk en Haarlem!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:29 schreef qu63 het volgende:
Hilversum, heb net een opdracht laten schieten voor een telecomzaak.
Available Shops:
* GR: Delfzijl, Groningen, Hoogezand, Leek, Stadskanaal, Veendam, Winschoten->
* FR: Drachten, Franeker, Heerenveen, Leeuwarden, Sneek->
* GL: Apeldoorn, Arnhem, Doetinchem, Ede, Nijmegen, Rhenen, Tiel->
* DR: Coevoorden, Emmeloord, Emmen, Hoogeveen, Meppel->
* FL: Almere, Dronten, Lelystad, Urk->
* NH: Alkmaar, Amsterdam, Beverwijk, Bovenkarspel, Enkhuizen, Haarlem, Heerhugowaard, Hilversum, Hoorn, Nieuw Vennep, Uithoorn, Volendam, Zaandam->
* U: Amersfoort, Utrecht, Veenendaal, Zeist->
* ZH: Alphen aan de Rijn, Berkel en Roderijs, Delft, Den Haag, Dordrecht, Gorinchem, Gouda, Leiden, Leidschendam, Nootdorp, Rijswijk, Rotterdam, Zoetermeer->
* BR: Bergen op Zoom, Breda, Den Bosch, Deurne, Eindhoven, Geldrop, Oss, Roosendaal, Rosmalen, Tilburg, Valkenswaard, Veldhoven->
* LI: Heerlen, Maastricht, Sittard, Venlo->
* ZL: Vlissingen->
* OV: Almelo, Deventer, Enschede, Haaksbergen, Hardenberg, Hengelo, Nijverdal, Raalte, Rijssen, Steenwijk, Zutphen, Zwolle->
via aq-services.com
Welke discussie ? Dit topic lag al een half jaar dood onderin de topiclijstquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:48 schreef Een spammer het volgende:
Graag zou ik mijzelf in de discussie mengen.
Same here.quote:Op maandag 2 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
Ik doe het allang niet meer. Veel te veel gedoe voor veel te weinig geld.
Mysteryshopping is in het geheel geen gat in de markt. Dat lijkt alleen maar zo en daarom zijn de bureaus als paddestoelen uit de grond gekomen. Maar.... goed nieuws; ze houden er ook weer snel mee op als ze er achter komen dat mysteryshopping een verrotte ingewikkelde business isquote:Op zondag 19 april 2009 20:55 schreef Furia het volgende:
Bijna alle links in dit topic zijn inmiddels niet meer toegankelijk. Was dat mystery shoppen toch niet zo'n gat in de markt
Ik krijg nog steeds mailtjes van Shopcontrol, dus ik denk het welquote:Op maandag 20 april 2009 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier ook een tvp'tje. Zijn er inmiddels nog bedrijven die nog wel mysteryshoppers zoeken?
en ik van SQ servicesquote:Op maandag 20 april 2009 11:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds mailtjes van Shopcontrol, dus ik denk het wel
AQ services betaald wel uit, maar wel pas enkele maanden nadat je het bezoek hebt afgelegdquote:Op maandag 20 april 2009 11:47 schreef Zana het volgende:
gaat het wel allemaal goed met uitbetalen en zo...ik had laatst een opdracht bij een kapper, maar heb het geld niet terug gekregen, omdat ik mij "niet aan de opdracht" had gehouden,had bij binnenkomst wel degelijk om de behandeling uit de opdracht gevraagd
achteraf gezien was het deels mijn schuld (ze zeiden dat de gevraagde behandeling volledig zou worden vergoed, en bij de kapper was het ineens veel duurder en heb ik voor iets gekozen wat binnen het budget passte), maar de kapper zelf heeft mij in mijn ogen ook niet goed geadviseerd en ik kom daar niet vaak genoeg om de prijzen en verschillen in behandelingen uit mijn hoofd te kennen en je kon de prijzen vooraf ook nergens zien/ vinden (dus had het de maken met de service bij de kapper en hoe je het als klant ervaart)
Ik kreeg alleen maar standaardantwoorden van het mysterybureau terug en ze gingen helemaal niet in op mijn argumenten.
Dan is één keer niet uitbetaald krijgen misschien niet zo erg, maar soms moet je ook dingen kopen waar je zelf niets aan hebt en dan is het natuurlijk niet leuk als je op de gemaakte kosten blijft zitten en het bureau niet thuis geeft....
ook zijn opdrachten soms zo dat je onmogelijk voor 100% eraan kunt houden, soms gaan dingen gewoon niet volgens het boekje...
Dat kan verklaren waarom ik nog op een betaling uit oktober of november 2008 zit te wachten...quote:Op maandag 20 april 2009 11:57 schreef Stroekie het volgende:
[..]
AQ services betaald wel uit, maar wel pas enkele maanden nadat je het bezoek hebt afgelegd
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij AQ hebben ze een gigantische betalingsachterstand. Het enige dat lijkt te helpen is ze bijna dagelijks een boze e-mail sturen.
ja, ik doe ook alleen wat in de buurt is of waar ik toch naartoe ga, als ik er ook nog reiskosten ervan zou moeten betalen....hoewel soms worden die wel vergoed, maar meestal niet of pas boven een bepaald aantal kilometers (vaak wanneer ze niemand kunnen vinden in de directe omgeving)quote:Op zondag 19 juli 2009 16:40 schreef JediMasterLucia het volgende:
Kan je ook aangeven in welke buurten je wilt mysteryshoppen?
Ik ben namelijk niet in het bezit van een rijbewijs/auto.
dat is mijn bedoeling ookquote:Op maandag 20 juli 2009 00:16 schreef Zana het volgende:
[..]
ja, ik doe ook alleen wat in de buurt is of waar ik toch naartoe ga, als ik er ook nog reiskosten ervan zou moeten betalen....hoewel soms worden die wel vergoed, maar meestal niet of pas boven een bepaald aantal kilometers (vaak wanneer ze niemand kunnen vinden in de directe omgeving)
Ik heb tussen 23 mei en 30 juni verschillende opdrachten gedaan en daar is nog GEEN van betaald, alleen één opdracht van 31 maart heb ik tot nu toe betaald gekregen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:11 schreef Troeta het volgende:
Net weer ingeschreven voor cafébezoeken bij AQ-services...zijn die opdrachten van jou al betaald Zana??
Op zich kan dat wel kloppen, alleen heb je daar als medewerker geen boodschap aan.quote:Op maandag 28 december 2009 15:33 schreef MutedFaith het volgende:
Ze gaven als reden "Door de financiële crisis moeten wij langer wachten op het geld van bedrijven, dus laten we jullie ook langer wachten". Gewoon aan blijven geven dat dat toch zeker hun probleem is en niet dat van jou, dan komen ze vanzelf wel (met een deel) over de brug.
Moet je eens aan ze vragen wat zij ervoor krijgenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik sta blijkbaar ook nog ingeschreven bij Shopcontrol. Maar wat een vergoedingen krijg je daar zegJe moet blij zijn als je er 5euro aan over houd.
Ik ken de branche van dichtbijquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:09 schreef Zana het volgende:
ElisaB, werk je voor zo een bureau of ken je het scène gewoon goed?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb afgelopen maandag mijn eerste mystery visit gehad, ik vond het eigenlijk heel leuk. Ik ben van nature al vrij kritisch en als daar dan eens een keer wat mee gedaan wordt, is dat eigenlijk best bevredigend.
Pfff, voor hetzelfde gaan ze tussentijds over de kop en krijg je niets.... Je kunt dat echt niet inschatten als je maar af en toe een opdracht doet, want veel dingen zijn hier ook niet in de buurt.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Troeta, bij AQ moet je er gewoon goed achteraan zitten, ik heb onlangs eindelijk een uitbetaling van een opdracht van februari gekregen.
maakt verder niet uit voor wie het was, maar voor hetzelfde gaat er iets mis en moet je eeuwig op je geld wachten of heb je problemen met het bedrijf waar je besteld, ik vraag mij af of de medewerkers/ opdrachtgevers het zelf zouden doen onder deze omstandigheden in hun privélevenquote:En Zana, die opdracht met dat bestellen was van Shopcontrol, was weer goed voor een lachbui...
Het is alleen leuk als je er toch naartoe gaat en/of iets nodig hebt en daarop gokken ze ook met de lage beloningen voor de opdrachten. Als je goed bekijkt hoeveel tijd je eraan kwijt bent inclusieve voorbereiding, reis, in de shop zelf (eventueel nog iets terug brengen op een later moment) en rapporteren, dan is het echt weinig, soms moet je verplicht ook nog iets kopen en zit dat al in de beloning mee in...quote:Onlangs prees een bedrijf zich aan met het feit dat ze goedkope mysteryshoppers leveren. Nou, daar schrijf ik me dus niet in.
Proefbezoeken zijn voor serieuze mysteryshoppingbureaus eerder regel dan uitzondering. Als je zonder proefbezoek direct een betaalde opdracht mag doen, zou je moeten twijfelen aan de kwaliteit van het bureau. Vooral als opdrachtgever. Mysteryshoppen is een vak en er zijn maar weinig mensen die het goed kunnen.quote:[b]Op vrijdag 5 februari 2010 18:37 schreef Pas wilde een bedrijf dat ik een proefopdracht gratis zou uitvoeren, daar heb ik even vriendelijk voor bedankt. Ze gebruiken dat rapport gewoon, dan betalen ze er ook maar netjes voor hoor, ik doe niet aan liefdadigheid.
Da's het financieel risico van het bureau toch en niet van de sollicitant!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Proefbezoeken zijn voor serieuze mysteryshoppingbureaus eerder regel dan uitzondering. Als je zonder proefbezoek direct een betaalde opdracht mag doen, zou je moeten twijfelen aan de kwaliteit van het bureau. Vooral als opdrachtgever. Mysteryshoppen is een vak en er zijn maar weinig mensen die het goed kunnen.
Ik ken een aantal bureaus dat proefbezoeken laat uitvoeren door sollicitanten en ik weet 100% zeker dat die proefbezoeken nergens anders voor gebruikt worden dan voor de beoordeling van de sollicitant.
Het ligt eraan hoe graag je het wilt. Een proefbezoek laten uitvoeren is een eerste schifting in de vele sollicitanten per jaarquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:45 schreef Maanvis het volgende:
Da's het financieel risico van het bureau toch en niet van de sollicitant!
Uitbuiting is het, niets meer en niets minder. Het betaalt al voor geen flikker, dan zal je zeker ook nog eens gratis gaan werken voor zulke uitzuigers, die ook nog eens shadey zijn met betalingen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe graag je het wilt. Een proefbezoek laten uitvoeren is een eerste schifting in de vele sollicitanten per jaar
Kan mij wel voorstellen dat je dit zegt. Hij klinkt leuk... shoppen en nog geld krijgen ook, maar veel mensen vergeten dat er een rapport geschreven dient te worden. Had ik in het begin ook. Heb toen een mailtje gezonden of ik een voorbeeldrapport mocht ontvangen en kreeg deze ook toegezonden. Heb ik veel aan gehad.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe graag je het wilt. Een proefbezoek laten uitvoeren is een eerste schifting in de vele sollicitanten per jaar
Hier bij de Mac krijgen we gewoon een rapport terug met:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:45 schreef Zana het volgende:
Wat ik eigenlijk jammer vind is dat je nergens voorbeeld rapporten kunt zien. Ik heb een keer een rapport teruggekregen van mij en die herkende ik helemaal niet meer terug, heel veel details waren opeens weggelaten.
Ben ik niet met je eens. Ik doe naast mystery shoppen ook prijspeilingen voor hen en krijg daar 10 euro per bezoek voor. Het kan goed voorkomen dat ik 5 bezoeken op 1 dag kan doen. Heb ik toch weer 50 euro erbij.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind dat Multivalue te weinig betaalt voor de hoeveelheid werk die je er aan hebt. Bij andere bedrijven zijn de vragenlijsten korter en met minder tekstvakken en is de vergoeding ook nog hoger. Maar idd, ze betalen keurig op tijd uit.
Mysteryshoppen.nl zegt zelf over de betaling dat je die zo'n 6 weken na afronding van het project mag verwachten. Erg vaag, dus ik ben erg voorzichtig met hun opdrachten. Eerst maar eens geld zien.
Pas wilde een bedrijf dat ik een proefopdracht gratis zou uitvoeren, daar heb ik even vriendelijk voor bedankt. Ze gebruiken dat rapport gewoon, dan betalen ze er ook maar netjes voor hoor, ik doe niet aan liefdadigheid.
staat dat niet in de omschrijving? anders moet je bellen of een mailtje sturen, ik heb geen idee, voor mijn opdrachten ben ik (of wordt ik hopelijk nog) achteraf uitbetaald, maar ik zelf zou dat echt eerst duidelijk willen hebben bij zulke bedragenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:25 schreef snakeman123 het volgende:
Hoe zit bij holland casino moet ik dit eerst voorschieten en dan krijg ik het terug of krijg ik 105 euro en dan mag ik naar HC?
Bij deze, hoeveel krijgen ze er voor?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Moet je eens aan ze vragen wat zij ervoor krijgen
Nou ja zeg! Zijn ze nou helemaal gek geworden daar?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef Zana het volgende:
iemand de tekst gelezen die je nu te zien krijgt bij het inloggen op multivalue?![]()
wat voor een toon, vooral als je altijd probeert je netjes aan de regels te houden![]()
Achterlijke louche bedrijven zijn die mysteryshopbedrijven. Bij mij hoefden ze dat geintje niet te flikken en hadden ze meteen al een advocaat achter zich aan.quote:Op maandag 10 mei 2010 00:00 schreef Doedezemaar het volgende:
TNS Nipo is al heel lang erg stil. En ik kreeg idd ook zomaar opdrachten van januari door AQ uitbetaald. Mijn vader wacht al langer op betalingen van opdrachten uit 2009 en gaat zich afmelden.
Mysteryshoppen.nl is trouwens ook belachelijk traag met uitbetalen.
Oh, Helion zat niet alleen achter de shoppers van Bare aan, ze hebben al in elk geval 1 opdrachtgever 'overgenomen'. Maar wat schetst mijn verbazing....de vergoeding is niet lager geworden.
En geenwatje, hmm, ben benieuwd wie dat is en welke belang hij/zij bij dat berichtje heeft.
tja, dat is dan weer een kosten/ baten analyse, of je voor een bedrag van zeg 10-15 Euro per opdracht een advocaat inhuurtquote:Op maandag 10 mei 2010 09:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Achterlijke louche bedrijven zijn die mysteryshopbedrijven. Bij mij hoefden ze dat geintje niet te flikken en hadden ze meteen al een advocaat achter zich aan.
Ik vind het echt ontzettend lullig voor jullie dat jullie zoveel betalingsproblemen hebben. Op een of andere manier gaat het met mij nog steeds prima met AQ, ik krijg na 2 maanden netjes zonder er achteraan te hoeven zitten mijn centjes.... Ik dacht dat ze bij de eerste uitbetaling een foutje hadden gemaakt door mij redelijk vlot uit te betalen. Maar inmiddels zijn er zeker 8 opdrachten zonder gezeur uitbetaald.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee maar, buiten alle verwachting om heb ik zomaar 2 opdrachten van AQ betaald gekregen uit januari. Ik was net alles aan het uitzoeken om een mail te sturen waar mijn geld bleef.
Speciaal hiervoor een accountje gemaakt? Riekt naar spam.quote:Op maandag 13 september 2010 16:44 schreef tukker1975 het volgende:
Hallo mensen,
Sinds kort woon ik weer in het oosten van het land en ben mijn "oude" hobby van mystery shoppen weer gaan oppakken. In het verleden heb ik tijdens mijn studie in Den Haag van 2005 tot 2009 veel opdrachten voor BARE en AQ gedaan. Inderdaad altijd moeilijkheden met de late betalingen, terwijl het om enkele tientjes gaat. Ook veel onpersoonlijk contact met de mensen daar.
Dit jaar heb ik voor Blauwekikker een bureautje in Twente een aantal opdrachten uitgevoerd in de retail- en de recreatiebranche. Kwalitatief veel betere onderzoeken en veel minder massa is mijn idee, de medewerkers van Blauwekiker briefen je persoonlijk waardoor je veel beter voorbereid de opdrachten kunt uitvoerne. De betaling van de onkostenvergoeding en het vergoeden van de afgesproken aankopen gebeurde in alle gevallen binnen 2 weken en dat was een verademing. Nadeel is dat ze volgens mij geen hele grote opdrachtgevers hebben waardoor ze niet heel veel opdrachten te vergeven hebben.
Desondanks raad ik edereen die in Oost Nederland wil gaan mystery shoppen aan om zich ook daar in te schrijven. Goede ervaringen heb ik ook gehoord over storesupport in Groningen, hier heb ik mezelf vandaag ook ingeschreven.
Waarom zou je je mysteryshoppingbureau in hemelsnaam Blauwekikker noemenquote:Op maandag 13 september 2010 16:44 schreef tukker1975 het volgende:
Dit jaar heb ik voor Blauwekikker een bureautje in Twente een aantal opdrachten uitgevoerd
Ehm, volgens mij is dit verboden. Ook al is het voor eigen gebruik. Ik heb het namelijk ergens in de voorwaarden gelezen.quote:Op zondag 26 september 2010 20:16 schreef shopper1968 het volgende:
Ik ga er trouwens regelmatig op uit. Kom vooral bij kledingzaken en af en toe bij telecombedrijven. Tegenwoordig gebruik ik mn telefoontje voor spraakopname. Dan hoef ik niet alles te onthouden. Geeft ook een eerlijker en betere weergave in het gespreksverslag. Werkt super.
denk dat dat per opdracht anders zal liggen of je je wel of neit bekend mag maken...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef Troeta het volgende:
Maar het rijden langs die lokaties kost toch ook weer benzine?? Of krijg je daar een vergoeding voor?? Want zo niet kan je van totaal inkomsten weer reiskosten aftrekken, en dan blijft er niet veel meer over???quote:Op maandag 2 april 2007 23:11 schreef mx5 het volgende:
Het kan aardig oplopen hoor. Gemiddeld tussen de 5 en 20 euro per opdracht ik doe er vaak 5/6 op een dag en ga dan een route rijden. Vaak verdien ik ook nog aan de benzine.
Vaak krijg je een benzinevergoeding en/of een parkeervergoeding. Ideaal als je meerdere opdrachten doetquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:52 schreef Matt777 het volgende:
[..]
Maar het rijden langs die lokaties kost toch ook weer benzine?? Of krijg je daar een vergoeding voor?? Want zo niet kan je van totaal inkomsten weer reiskosten aftrekken, en dan blijft er niet veel meer over???
Als het goed is niet, want de onderzoeken zijn vertrouwelijk en gaan alleen de klant iets aanquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef shopper1968 het volgende:
Krijgen jullie overigens nog weleens reacties of uitkomsten naar aanleiding van de onderzoeksresultaten, dus wat er mee gebeurd is in zo'n winkelketen?
nee, nooit. je krijgt normaal ook je rapport niet nog een keer te zien. ik kreeg toevallig één keer een rapport terug, die al door iemand anders van het mystery shopping bureau gelezen en aangepast was, nu er was veel eruit gehaald en naar mijn mening bleef er van mijn rapport niet meer veel overquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef shopper1968 het volgende:
Krijgen jullie overigens nog weleens reacties of uitkomsten naar aanleiding van de onderzoeksresultaten, dus wat er mee gebeurd is in zo'n winkelketen?
Shopper19698 Klinkt goed, mag ik vragen bij welke bureaus jij staat ingeschreven?quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:35 schreef shopper1968 het volgende:
Het bureau waar ik voor werk geeft een vast bedrag aan reiskosten per winkelbezoek. Voor bezoeken die wat verder liggen, combineer je als het kan wat opdrachten. Verder reis ikzelf altyd met de trein. Ik heb een voordeelurenabonnement. Dus dat scheelt ook alweer. Ik pik altyd de bezoeken eruit die niet te gek ver van het station liggen. Voor spoedopdrachten willen ze nog weleens een bedrag per kilometer geven. Ennn..eens in de zoveel tyd heeft Kruidvat en laatst nog Albert Heyn een actie waar je treinbonnen kan kopen voor weinig. Kan je in een dag heel Nederland aftreinen voor een eurootje of 15..
Beste Doedezemaar. Zoals je gemerkt hebt zijn er binnen AQ een hoop verandering gaande. Vooral op financieel vlak zijn er veel wijzigingen doorgevoerd om onder andere de betalingen aan shoppers soepeler te laten verlopen. In het verleden zijn hier om meerdere redenen achterstanden mee geweest en adminstratieve problemen. De reden voor de gevraagde IBAN en BIC code is niet dat er uit het buitenland betaald gaat worden, maar dat alle vestigingen van AQ hetzelfde betalingssysteem in gebruik zullen gaan nemen. Van liquiditeitsproblemen is bij AQ al enkele maanden geen sprake meer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Hmm, bij AQ gaan de betalingen voortaan vanuit het buitenland komen. Ik gok dat de Nederlandse vestiging het financieel niet meer zelfstandig redt.
Ik geloof niet echt in mysteryshoppingbureaus met duizenden shoppers. Maar dit is je kans me ervan te overtuigen dat jullie in staat zijn ze zodanig persoonlijk te begeleiden dat je zeker weet dat je 100% kwaliteit levert aan je klanten!quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:49 schreef ernstaben het volgende:
Voor een van de grootste Mystery shopping bedrijven surf je naar www.helionresearch.com of face book www.facebook.com/helionresearch.
Schrijf je gelijk in, momenteel hebben we meer dan 8000 nederlandse shoppers maar we hebben er nog veel meer nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |