Same here.quote:Op maandag 2 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
Ik doe het allang niet meer. Veel te veel gedoe voor veel te weinig geld.
Mysteryshopping is in het geheel geen gat in de markt. Dat lijkt alleen maar zo en daarom zijn de bureaus als paddestoelen uit de grond gekomen. Maar.... goed nieuws; ze houden er ook weer snel mee op als ze er achter komen dat mysteryshopping een verrotte ingewikkelde business isquote:Op zondag 19 april 2009 20:55 schreef Furia het volgende:
Bijna alle links in dit topic zijn inmiddels niet meer toegankelijk. Was dat mystery shoppen toch niet zo'n gat in de markt
Ik krijg nog steeds mailtjes van Shopcontrol, dus ik denk het welquote:Op maandag 20 april 2009 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier ook een tvp'tje. Zijn er inmiddels nog bedrijven die nog wel mysteryshoppers zoeken?
en ik van SQ servicesquote:Op maandag 20 april 2009 11:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds mailtjes van Shopcontrol, dus ik denk het wel
AQ services betaald wel uit, maar wel pas enkele maanden nadat je het bezoek hebt afgelegdquote:Op maandag 20 april 2009 11:47 schreef Zana het volgende:
gaat het wel allemaal goed met uitbetalen en zo...ik had laatst een opdracht bij een kapper, maar heb het geld niet terug gekregen, omdat ik mij "niet aan de opdracht" had gehouden,had bij binnenkomst wel degelijk om de behandeling uit de opdracht gevraagd
achteraf gezien was het deels mijn schuld (ze zeiden dat de gevraagde behandeling volledig zou worden vergoed, en bij de kapper was het ineens veel duurder en heb ik voor iets gekozen wat binnen het budget passte), maar de kapper zelf heeft mij in mijn ogen ook niet goed geadviseerd en ik kom daar niet vaak genoeg om de prijzen en verschillen in behandelingen uit mijn hoofd te kennen en je kon de prijzen vooraf ook nergens zien/ vinden (dus had het de maken met de service bij de kapper en hoe je het als klant ervaart)
Ik kreeg alleen maar standaardantwoorden van het mysterybureau terug en ze gingen helemaal niet in op mijn argumenten.
Dan is één keer niet uitbetaald krijgen misschien niet zo erg, maar soms moet je ook dingen kopen waar je zelf niets aan hebt en dan is het natuurlijk niet leuk als je op de gemaakte kosten blijft zitten en het bureau niet thuis geeft....
ook zijn opdrachten soms zo dat je onmogelijk voor 100% eraan kunt houden, soms gaan dingen gewoon niet volgens het boekje...
Dat kan verklaren waarom ik nog op een betaling uit oktober of november 2008 zit te wachten...quote:Op maandag 20 april 2009 11:57 schreef Stroekie het volgende:
[..]
AQ services betaald wel uit, maar wel pas enkele maanden nadat je het bezoek hebt afgelegd
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij AQ hebben ze een gigantische betalingsachterstand. Het enige dat lijkt te helpen is ze bijna dagelijks een boze e-mail sturen.
ja, ik doe ook alleen wat in de buurt is of waar ik toch naartoe ga, als ik er ook nog reiskosten ervan zou moeten betalen....hoewel soms worden die wel vergoed, maar meestal niet of pas boven een bepaald aantal kilometers (vaak wanneer ze niemand kunnen vinden in de directe omgeving)quote:Op zondag 19 juli 2009 16:40 schreef JediMasterLucia het volgende:
Kan je ook aangeven in welke buurten je wilt mysteryshoppen?
Ik ben namelijk niet in het bezit van een rijbewijs/auto.
dat is mijn bedoeling ookquote:Op maandag 20 juli 2009 00:16 schreef Zana het volgende:
[..]
ja, ik doe ook alleen wat in de buurt is of waar ik toch naartoe ga, als ik er ook nog reiskosten ervan zou moeten betalen....hoewel soms worden die wel vergoed, maar meestal niet of pas boven een bepaald aantal kilometers (vaak wanneer ze niemand kunnen vinden in de directe omgeving)
Ik heb tussen 23 mei en 30 juni verschillende opdrachten gedaan en daar is nog GEEN van betaald, alleen één opdracht van 31 maart heb ik tot nu toe betaald gekregen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:11 schreef Troeta het volgende:
Net weer ingeschreven voor cafébezoeken bij AQ-services...zijn die opdrachten van jou al betaald Zana??
Op zich kan dat wel kloppen, alleen heb je daar als medewerker geen boodschap aan.quote:Op maandag 28 december 2009 15:33 schreef MutedFaith het volgende:
Ze gaven als reden "Door de financiėle crisis moeten wij langer wachten op het geld van bedrijven, dus laten we jullie ook langer wachten". Gewoon aan blijven geven dat dat toch zeker hun probleem is en niet dat van jou, dan komen ze vanzelf wel (met een deel) over de brug.
Moet je eens aan ze vragen wat zij ervoor krijgenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik sta blijkbaar ook nog ingeschreven bij Shopcontrol. Maar wat een vergoedingen krijg je daar zegJe moet blij zijn als je er 5euro aan over houd.
Ik ken de branche van dichtbijquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:09 schreef Zana het volgende:
ElisaB, werk je voor zo een bureau of ken je het scčne gewoon goed?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb afgelopen maandag mijn eerste mystery visit gehad, ik vond het eigenlijk heel leuk. Ik ben van nature al vrij kritisch en als daar dan eens een keer wat mee gedaan wordt, is dat eigenlijk best bevredigend.
Pfff, voor hetzelfde gaan ze tussentijds over de kop en krijg je niets.... Je kunt dat echt niet inschatten als je maar af en toe een opdracht doet, want veel dingen zijn hier ook niet in de buurt.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Troeta, bij AQ moet je er gewoon goed achteraan zitten, ik heb onlangs eindelijk een uitbetaling van een opdracht van februari gekregen.
maakt verder niet uit voor wie het was, maar voor hetzelfde gaat er iets mis en moet je eeuwig op je geld wachten of heb je problemen met het bedrijf waar je besteld, ik vraag mij af of de medewerkers/ opdrachtgevers het zelf zouden doen onder deze omstandigheden in hun privélevenquote:En Zana, die opdracht met dat bestellen was van Shopcontrol, was weer goed voor een lachbui...
Het is alleen leuk als je er toch naartoe gaat en/of iets nodig hebt en daarop gokken ze ook met de lage beloningen voor de opdrachten. Als je goed bekijkt hoeveel tijd je eraan kwijt bent inclusieve voorbereiding, reis, in de shop zelf (eventueel nog iets terug brengen op een later moment) en rapporteren, dan is het echt weinig, soms moet je verplicht ook nog iets kopen en zit dat al in de beloning mee in...quote:Onlangs prees een bedrijf zich aan met het feit dat ze goedkope mysteryshoppers leveren. Nou, daar schrijf ik me dus niet in.
Proefbezoeken zijn voor serieuze mysteryshoppingbureaus eerder regel dan uitzondering. Als je zonder proefbezoek direct een betaalde opdracht mag doen, zou je moeten twijfelen aan de kwaliteit van het bureau. Vooral als opdrachtgever. Mysteryshoppen is een vak en er zijn maar weinig mensen die het goed kunnen.quote:[b]Op vrijdag 5 februari 2010 18:37 schreef Pas wilde een bedrijf dat ik een proefopdracht gratis zou uitvoeren, daar heb ik even vriendelijk voor bedankt. Ze gebruiken dat rapport gewoon, dan betalen ze er ook maar netjes voor hoor, ik doe niet aan liefdadigheid.
Da's het financieel risico van het bureau toch en niet van de sollicitant!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Proefbezoeken zijn voor serieuze mysteryshoppingbureaus eerder regel dan uitzondering. Als je zonder proefbezoek direct een betaalde opdracht mag doen, zou je moeten twijfelen aan de kwaliteit van het bureau. Vooral als opdrachtgever. Mysteryshoppen is een vak en er zijn maar weinig mensen die het goed kunnen.
Ik ken een aantal bureaus dat proefbezoeken laat uitvoeren door sollicitanten en ik weet 100% zeker dat die proefbezoeken nergens anders voor gebruikt worden dan voor de beoordeling van de sollicitant.
Het ligt eraan hoe graag je het wilt. Een proefbezoek laten uitvoeren is een eerste schifting in de vele sollicitanten per jaarquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:45 schreef Maanvis het volgende:
Da's het financieel risico van het bureau toch en niet van de sollicitant!
Uitbuiting is het, niets meer en niets minder. Het betaalt al voor geen flikker, dan zal je zeker ook nog eens gratis gaan werken voor zulke uitzuigers, die ook nog eens shadey zijn met betalingen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe graag je het wilt. Een proefbezoek laten uitvoeren is een eerste schifting in de vele sollicitanten per jaar
Kan mij wel voorstellen dat je dit zegt. Hij klinkt leuk... shoppen en nog geld krijgen ook, maar veel mensen vergeten dat er een rapport geschreven dient te worden. Had ik in het begin ook. Heb toen een mailtje gezonden of ik een voorbeeldrapport mocht ontvangen en kreeg deze ook toegezonden. Heb ik veel aan gehad.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe graag je het wilt. Een proefbezoek laten uitvoeren is een eerste schifting in de vele sollicitanten per jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |