abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86415934
Hmm, bij AQ gaan de betalingen voortaan vanuit het buitenland komen. Ik gok dat de Nederlandse vestiging het financieel niet meer zelfstandig redt.
  donderdag 16 september 2010 @ 22:30:08 #277
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_86517195
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:44 schreef tukker1975 het volgende:
Dit jaar heb ik voor Blauwekikker een bureautje in Twente een aantal opdrachten uitgevoerd
Waarom zou je je mysteryshoppingbureau in hemelsnaam Blauwekikker noemen :?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_86517809
ik heb laatst een enquête van AQ gekregen, waarom ik dit jaar nog geen opdrachten had gedaan, een van de antwoordmogelijkheden was iets van "omdat ik te lang op het geld moet wachten"....dus het probleem is er wel bekend
pi_86839709
zijn jullie eigenlijk al eens een keertje "betrapt" als mysteryshopper, bijvoorbeeld omdat jullie (met tussenpose) twee keer dezelfde winkel hebben gedaan, of omdat het mystery concept zo raar was, dat medewerkers makkelijk kunnen achterhalen dat je mysteryshopper bent (bijvoorbeeld, omdat je dingen direct weer terug moet brengen na aankoop, of omdat ze eventueel camerabeelden in de winkel hebben bekeken, ik weet eigenlijk niet of dat ook echt gebeurd, maar kan het mij wel voorstellen, omdat je ook altijd de tijd precies moet opschrijven, wanneer je binnen loopt in een winkel)?

Ik had vandaag iets waar ik dacht, misschien hebben ze mij herkent. Ik had een gesprek met de verkoopster en ze was een beetje ongeïnteresseerd en keek vooral ook naar andere klanten (het was ook druk in de winkel), toen ging ze even weg om iets te halen en toen meende ik te zien dat een ander verkopster kort iets tegen haar zei (eentje die ik waarschijnlijk bij een eerdere shop had gehad, helemaal zeker ben ik niet). Toen dus de verkoopster terug kwam was ze opeens heel erg vriendelijk en attent. Ze zei niets, maar opeens dacht ik misschien hebben ze mij toch "in de gaten".... De medewerkers zijn natuurlijk ook niet dom en weten dat er mysteryshoppers op pad zijn. En afhankelijk van de details in je rapport kunnen ze ook makkelijk achteraf een situatie en de bijbehoorende klant in hun geheugen terughalen....
pi_86862063
Hoiiiii...net nieuw hier. Leuk om andere shoppers te zien..en te horen. Ik ben pas geleden voor het eerst ontmaskerd. Ik moest naar een verzekeraar om te informeren voor een autoverzekering. Ik had naam en adresgegevens gekregen vanuit mijn opdrachtgever. Deze waren echter gewoon actief en een bestaande klant. Dat werd een raar gesprek en daarom heb ik mezelf bekend gemaakt. Betalingen zijn volgens mij overal een probleem. Zelf moet ik ook weleens aan de bel trekken. Uiteindelijk komt het wel. En ja, het verdient niet echt super, maar bij regelmatig op pad gaan, tikt het dan toch wel weer door :D
pi_86863127
Heb je jezelf bekend gemaakt? Dat is toch niet de bedoeling.

Ik moest me ooit wel ergens bekend maken (bij het retourneren van de aankoop), en toen was de reactie:" ja toen je weer terugkwam had ik het door, maar goh, vorige week was er ook al een mysteryshopper". Het was een draak van een opdracht, ik deed het alleen vanwege de bonusvergoeding en ik moest toevallig toch bij een winkel in die straat zijn, maar zo'n opdracht doe ik echt nooooit meer.
Ik geloof niet dat ik ooit ontdekt ben, ik verbaas me er nogal eens over dat, ondanks een raar scenario,ze dus echt niets in de gaten hebben (want ze negeren je, of bieden erg slechte service).
Bij een bepaald soort zaken kun je vrij regelmatig opdrachten uitvoeren, daar wisselt het personeelsbestand heel snel, en sowieso heb ik bepaalde medewerkers al meerdere malen 'geshopt' in de afgelopen jaren, maar ze hebben me nooit herkend van een vorige keer, laat staan dat ze doorhebben dat ik de mysteryshopper ben.
pi_86865406
Het hangt natuurlijk ook een beetje van de opdracht af, als ze veel service moeten bieden en je intensief contact hebt met een medewerker is de gevaar groter denk ik.
In mijn geval waren ook maar enkele weken tussen en ik zat al te twijfelen of ik het moest doen, maar er was geen voorwaarde dat je laatste bezoek 3 of meer maanden geleden geweest moest zijn... en omdat er niet zo veel opdrachten hier in de buurt zijn dacht ik, ik doe het wel.
Maar als ze echt camerabeelden bekijken of de hele rapport in de winkel krijgen is de kans op herkenning groot.
Aan de ander kant was de verkoopster ook niet zenuwachtig tijdens het verdere gesprek dus misschien verbeeld ik het mij ook maar...
pi_86872439
Ik ga er trouwens regelmatig op uit. Kom vooral bij kledingzaken en af en toe bij telecombedrijven. Tegenwoordig gebruik ik mn telefoontje voor spraakopname. Dan hoef ik niet alles te onthouden. Geeft ook een eerlijker en betere weergave in het gespreksverslag. Werkt super ^O^ .
pi_86895966
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:16 schreef shopper1968 het volgende:
Ik ga er trouwens regelmatig op uit. Kom vooral bij kledingzaken en af en toe bij telecombedrijven. Tegenwoordig gebruik ik mn telefoontje voor spraakopname. Dan hoef ik niet alles te onthouden. Geeft ook een eerlijker en betere weergave in het gespreksverslag. Werkt super ^O^ .
Ehm, volgens mij is dit verboden. Ook al is het voor eigen gebruik. Ik heb het namelijk ergens in de voorwaarden gelezen. :{
Sappig !!
pi_86921070
Nooit gehoord of ergens gelezen of dat verboden is. Het werkt in ieder geval goed. Hoe lang shoppen jullie al?
pi_86967202
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef Troeta het volgende:
Gaven ze het toe dan? Lekker stom, dan krijg je niet betaald!
denk dat dat per opdracht anders zal liggen of je je wel of neit bekend mag maken...

wij hadden zo een actie van de heineken uit.
of je crystal clear, wiekse rose , strongbow en jillz goed deed verkopen..
of het goed gepromoot werd, je de viltjes deed gebruiken, en de tafel houders op tafel stonden..

achteraf MOETEN deze personen zich wel bekend maken.
omdat ze met de baas/ bedrijfsleider het formulier door moesten lopen.
op basis van die antw. krijg je punten en dan krijg je 0-20 of 40 euro voor de fooien pot.
wij hebben 3 x 20 gehad omdat wij geen tafelstandaard op tafel hadden staan..
tja logisch als die dingen 2 mnd voor dit project worden uitgeleverd.. je zet ze op het terras, ze verregenen of ze waaien eraf waren van hard plastic dus kapot.. ga geen kapotte dingen op tafel zetten.. dus hadden we ze weggegooid en 3x de vraag gekregen WAAROM ze niet op tafel stonden.. tja als ik de eerste keer al aangeef ze niet meer te hebben en hun zeggen: ik ga het doorgeven dan krijg je nieuwe en ik krijg ze niet..... tja dan staan ze er de 3 de en 3de keer ook niet:D

heb er ook nog een keer een gehad die kwam een pen lenen haha muts.
als je dat doet zorg dan iig voor een pen of ga ons niet vertellen dat we het niet goed doen want dat doe je zelf ook niet:D
pi_87110893
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:11 schreef mx5 het volgende:
Het kan aardig oplopen hoor. Gemiddeld tussen de 5 en 20 euro per opdracht ik doe er vaak 5/6 op een dag en ga dan een route rijden. Vaak verdien ik ook nog aan de benzine.
Maar het rijden langs die lokaties kost toch ook weer benzine?? Of krijg je daar een vergoeding voor?? Want zo niet kan je van totaal inkomsten weer reiskosten aftrekken, en dan blijft er niet veel meer over???
pi_87111937
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:52 schreef Matt777 het volgende:

[..]

Maar het rijden langs die lokaties kost toch ook weer benzine?? Of krijg je daar een vergoeding voor?? Want zo niet kan je van totaal inkomsten weer reiskosten aftrekken, en dan blijft er niet veel meer over???
Vaak krijg je een benzinevergoeding en/of een parkeervergoeding. Ideaal als je meerdere opdrachten doet ;)
Spoilers!
pi_87121116
Volgens mij is het niet standaard dat je een reiskostenvergoeding krijgt, misschien bij sommige bureaus wel, maar bij voorkeur willen ze mensen die uit de plaats of de omgeving komen, alleen als ze die niet kunnen vinden, dan is een reiskostenvergoeding bespreekbaar.
pi_87154188
Het bureau waar ik voor werk geeft een vast bedrag aan reiskosten per winkelbezoek. Voor bezoeken die wat verder liggen, combineer je als het kan wat opdrachten. Verder reis ikzelf altyd met de trein. Ik heb een voordeelurenabonnement. Dus dat scheelt ook alweer. Ik pik altyd de bezoeken eruit die niet te gek ver van het station liggen. Voor spoedopdrachten willen ze nog weleens een bedrag per kilometer geven. Ennn..eens in de zoveel tyd heeft Kruidvat en laatst nog Albert Heyn een actie waar je treinbonnen kan kopen voor weinig. Kan je in een dag heel Nederland aftreinen voor een eurootje of 15.. O-)

[ Bericht 2% gewijzigd door shopper1968 op 03-10-2010 23:47:52 ]
pi_87154294
En het combineren doe je dus nog makkelijker door bij meerdere bureaus in te schrijven. Dat heb ik ook sinds kort gedaan, en ook een beetje op google gezocht over de ervaringen met die bureaus. Krijgen jullie overigens nog weleens reacties of uitkomsten naar aanleiding van de onderzoeksresultaten, dus wat er mee gebeurd is in zo'n winkelketen?

[ Bericht 0% gewijzigd door shopper1968 op 03-10-2010 23:47:09 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:17:19 #292
33954 ElisaB
pi_87155652
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef shopper1968 het volgende:
Krijgen jullie overigens nog weleens reacties of uitkomsten naar aanleiding van de onderzoeksresultaten, dus wat er mee gebeurd is in zo'n winkelketen?
Als het goed is niet, want de onderzoeken zijn vertrouwelijk en gaan alleen de klant iets aan ;)
pi_87158345
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef shopper1968 het volgende:
Krijgen jullie overigens nog weleens reacties of uitkomsten naar aanleiding van de onderzoeksresultaten, dus wat er mee gebeurd is in zo'n winkelketen?
nee, nooit. je krijgt normaal ook je rapport niet nog een keer te zien. ik kreeg toevallig één keer een rapport terug, die al door iemand anders van het mystery shopping bureau gelezen en aangepast was, nu er was veel eruit gehaald en naar mijn mening bleef er van mijn rapport niet meer veel over
soms als je een winkel twee keer achter elkaar doet, zie je ook of er iets met je opmerkingen gedaan is of niet...
pi_87271865
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:35 schreef shopper1968 het volgende:
Het bureau waar ik voor werk geeft een vast bedrag aan reiskosten per winkelbezoek. Voor bezoeken die wat verder liggen, combineer je als het kan wat opdrachten. Verder reis ikzelf altyd met de trein. Ik heb een voordeelurenabonnement. Dus dat scheelt ook alweer. Ik pik altyd de bezoeken eruit die niet te gek ver van het station liggen. Voor spoedopdrachten willen ze nog weleens een bedrag per kilometer geven. Ennn..eens in de zoveel tyd heeft Kruidvat en laatst nog Albert Heyn een actie waar je treinbonnen kan kopen voor weinig. Kan je in een dag heel Nederland aftreinen voor een eurootje of 15.. O-)
Shopper19698 Klinkt goed, mag ik vragen bij welke bureaus jij staat ingeschreven?
pi_87314518
Verschillende supermarkten maken hier ook gebruik van.

Zoals Albert Heijn, die gebruikt ook Mistery Shoppers.
pi_87525985
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Hmm, bij AQ gaan de betalingen voortaan vanuit het buitenland komen. Ik gok dat de Nederlandse vestiging het financieel niet meer zelfstandig redt.
Beste Doedezemaar. Zoals je gemerkt hebt zijn er binnen AQ een hoop verandering gaande. Vooral op financieel vlak zijn er veel wijzigingen doorgevoerd om onder andere de betalingen aan shoppers soepeler te laten verlopen. In het verleden zijn hier om meerdere redenen achterstanden mee geweest en adminstratieve problemen. De reden voor de gevraagde IBAN en BIC code is niet dat er uit het buitenland betaald gaat worden, maar dat alle vestigingen van AQ hetzelfde betalingssysteem in gebruik zullen gaan nemen. Van liquiditeitsproblemen is bij AQ al enkele maanden geen sprake meer.

Mocht je hier meer over willen weten kun je uiteraard altijd contact opnemen. Dit geldt natuurlijk ook wanneer je vragen hebt over betalingen.

Met vriendelijke groet,
pi_88395369
Voor een van de grootste Mystery shopping bedrijven surf je naar www.helionresearch.com of face book www.facebook.com/helionresearch.

Schrijf je gelijk in, momenteel hebben we meer dan 8000 nederlandse shoppers maar we hebben er nog veel meer nodig ;)
pi_88396103
spam :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:34:29 #299
202348 Susi
Temple of Love
pi_88396242
Oeh, interessant *O*
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:44:35 #300
33954 ElisaB
pi_88396454
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:49 schreef ernstaben het volgende:
Voor een van de grootste Mystery shopping bedrijven surf je naar www.helionresearch.com of face book www.facebook.com/helionresearch.

Schrijf je gelijk in, momenteel hebben we meer dan 8000 nederlandse shoppers maar we hebben er nog veel meer nodig ;)
Ik geloof niet echt in mysteryshoppingbureaus met duizenden shoppers. Maar dit is je kans me ervan te overtuigen dat jullie in staat zijn ze zodanig persoonlijk te begeleiden dat je zeker weet dat je 100% kwaliteit levert aan je klanten!

Shoot ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')