Leuke woordspeling...was dat bewust?quote:
quote:
Dacht ik alquote:
In Texas niet, da's half olie man.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 06:04 schreef heiden6 het volgende:
Kraanwater is net zo goed, dus laat die mensen maar lekker honderden keren zoveel betalen voor gebakken lucht.
Je kunt toch ook zo'n fles kopen en daarna steeds bijvullen met kraanwater...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:52 schreef Stretto het volgende:
Een reden om wel gebotteld water te drinken is:
[afbeelding]
Die Maxi Grip uitvinding van Vittel zou op alle flessen moeten worden toegepast, echt zo'n simpele maar doch geniale uitvinding![]()
Vittel
![]()
Consumentenbond heeft afgelopen maand een rapport gepubliceerd waar uit kwam dat kraanwater in Nederland net zo goed is als water uit een flesje (zonder kauwen). In sommige plaatsen (zoals omgeving Eindhoven) is het kraanwater zelfs beter, in andere plaatsen (zoals omgeving Utrecht) is het exact hetzelfde. Barleduc is het kraanwater uit omgeving Utrecht, maar dan in een flesje.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:04 schreef StefanP het volgende:
We hebben op het werk een waterkoeler waar gewoon gekoeld tapwater uit komt, perfecte kwaliteit. Ik drink daar altijd uit. Komt er vandaag een miep langs die begint te zeiken dat ik dat niet moet drinken, dat dat niet gezond is, dat je alleen gebotteld water moet drinken.
Het ging meer om de fles dan het gebottelde water...........quote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:04 schreef g1id het volgende:
[..]
Je kunt toch ook zo'n fles kopen en daarna steeds bijvullen met kraanwater...
De uitvinding wordt steeds genialer!![]()
Dat doe ik eigenlijk ook vaak als ik thuis ben dan vul ik een leeg flesje weer met water uit de icemaker in onze koelkastquote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:04 schreef g1id het volgende:
[..]
Je kunt toch ook zo'n fles kopen en daarna steeds bijvullen met kraanwater...
De uitvinding wordt steeds genialer!![]()
Joh, laat ze lekker in de waan, goed voor de economie..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:04 schreef StefanP het volgende:
We hebben op het werk een waterkoeler waar gewoon gekoeld tapwater uit komt, perfecte kwaliteit. Ik drink daar altijd uit. Komt er vandaag een miep langs die begint te zeiken dat ik dat niet moet drinken, dat dat niet gezond is, dat je alleen gebotteld water moet drinken.
Oeh die kende ik nog nietquote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Spel Evian eens achterstevoren!!
Mischien smaakt het daardoor wel beterquote:Kraanwater in Nederland wordt veel beter gecontroleerd dan "bronwater", wat soms zonder controle de fles in gaat!
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:27 schreef Croga het volgende:
[..]
(behalve in omgeving Rotterdam, daar schijnt het redelijk slecht te zijn)
Beste water is van de Veluwe, niet dat gore Pernot Pernis water man.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:37 schreef Allantois het volgende:
[..]
![]()
Rotterdams water wordt gewonnen uit de Biesbos (hoe schrijf je dat?). Dat is het zuiverste grondwater van Nederland, beter dat bv duinwater
![]()
Waarom in hemelsnaam? Ben je bang dat je dorst krijgt? Moet je altijd gelijk je behoeften a la minuut bevredigen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:35 schreef DaMook het volgende:
maar als ik wegga heb ik altijd voldoende flesjes water bij.
Da's toch al zo sinds water is uitgevondenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:58 schreef harlingen het volgende:
Ik moet wel altijd lachen als ik de berichten lees van café's e.d. die flessen spa met kraanwater vullen en voor de volle mep verkopen. Kijk, dat is handel!
water is water, als je alle troep er uit haalt, heb je gewoon drinkbaar water, boeit mij echt waar het uit komt. Je doet toch ook niet moeilijk over de lucht die je inademt?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Martineke het volgende:
met kraanwater worden drollen en pies, van bewoners uit je regio naar bassins gespoeld, om daarna weer chemisch gereinigd te worden, en weer door je kraan naar buiten komt.
Lekker smakie hoor.
heb je wel eens die bruine aanslag gezien op het metalen putje van je wasbak, waar kraanwater langs komt![]()
Jaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:58 schreef harlingen het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam? Ben je bang dat je dorst krijgt? Moet je altijd gelijk je behoeften a la minuut bevredigen?
Ik doe het ook pas 2 jaar ofzo, maar het is gewoon makkelijkquote:Een paar jaar geleden had nog nooit iemand van flesjes water gehoord en was er ook niks aan de hand. Ik vind dit zo'n absurd modeverschijnsel. Net of je er niet meer bijhoort als je geen flesje water bij je hebt. The horror
Laat mij toch lekker geld weggooienquote:En dat er vervolgens mensen in onze samenleving zijn die nog menen dat gebotteld water beter is dan kraanwater... onvoorstelbaar. Geld weggooien, dat is het.
Als mijn flesje geen dop opzit of de dop er al af is geweest hoef ik hem nietquote:Ik moet wel altijd lachen als ik de berichten lees van café's e.d. die flessen spa met kraanwater vullen en voor de volle mep verkopen. Kijk, dat is handel!
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Beste water is van de Veluwe, niet dat gore Pernot Pernis water man.
Ja dat denk jij, neem nog een slok olie en verwissel je rupsbanden even..quote:
En toch blijkt uit onderzoek dat het water teveel gifstoffen bevat. Mijn broer woont zelf in Rotterdam en als je daar het water rechtstreeks uit de kraan drinkt smaakt het naar chloor. Dat is echt simpelweg niet lekker.... Mischien dat het in de leidingen zit hoor, dat durf ik niet te zeggen, maar het is bewezen minder gezond dan in andere delen van het land. (minder gezond als in: voldoet gewoon ruim aan alle normen maar niet zo ruim als in andere gebieden)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:37 schreef Allantois het volgende:
Rotterdams water wordt gewonnen uit de Biesbos (hoe schrijf je dat?). Dat is het zuiverste grondwater van Nederland, beter dat bv duinwater
Een paar jaar? Ik heb sinds 1994 al flesjes water in de auto (let wel: flesjes kraanwaterquote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:58 schreef harlingen het volgende:
Een paar jaar geleden had nog nooit iemand van flesjes water gehoord en was er ook niks aan de hand. Ik vind dit zo'n absurd modeverschijnsel. Net of je er niet meer bijhoort als je geen flesje water bij je hebt. The horror
Dat was laatst op het nieuws inderdaad. Water uit een flesje (zoals Spa Blauw enzo) is qua kwaliteit net zo goed als water uit de kraan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:05 schreef kanaiken het volgende:
InderdaadKwaliteitsverschil is bewezen, dat het nul is.
Even geen bron.
bewezen is dat die watercoolers vaak slecht schoongehouden worden en dat er dus veel bacterien aanzitten. Het gaat dus niet om het water, maar om het apparaat! Als dat goed onderhouden wordt, is er niks mis mee!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:04 schreef StefanP het volgende:
Het water wat in de spaarbekkens in de Biesbosch zit komt uit de Maas. Het is dus geen grondwater, maar oppervlaktewater. Ze gebruiken maaswater omdat dat schoner is dan rijnwater.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:37 schreef Allantois het volgende:
![]()
En hoe bepaal jij "puur" dan? Gewoon water bestaat uit H2O. Als jij, echter, pure H2O gaat drinken, wordt je niet vrolijk.... In drinkwater horen een aantal andere spullen te zitten. "Puur" is dus slechts een term waar je hier mee gooit, waar geen waarde aan toe te kennen is. Als je het hebt over "gezond" water, heeft dat een aantal eigenschappen nodig. Die eigenschappen zijn in kraanwater beter vertegenwoordigd dan in "bronwater", en dus is kraanwater gezonder dan bronwater......quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe puurder het water des te gezonder het is.
Bij Spa blauw proef ik gewoon de puurheid en er zullen vast en zeker bronwaters zijn die nog puurder zijn.
Niet om het een of ander, maar kraanwater in Nederland is schoner dan die zooi in flesjes.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Martineke het volgende:
met kraanwater worden drollen en pies, van bewoners uit je regio naar bassins gespoeld, om daarna weer chemisch gereinigd te worden, en weer door je kraan naar buiten komt.
Lekker smakie hoor.
Evian!quote:Die Maxi Grip uitvinding van Vittel zou op alle flessen moeten worden toegepast, echt zo'n simpele maar doch geniale uitvinding![]()
Vittel
![]()
Stond laatst heel groot in de krantquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar kraanwater in Nederland is schoner dan die zooi in flesjes.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Martineke het volgende:
Lekker smakie hoor.
heb je wel eens die bruine aanslag gezien op het metalen putje van je wasbak, waar kraanwater langs komt![]()
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:03 schreef 61neorej het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat bruine zijn vast de poepresten van andere mensen jah.![]()
![]()
![]()
Benzine is duurder hoor.....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:04 schreef StefanP het volgende:
En die shit is nog duurder dan benzine ook, 1,15 voor een flesje...![]()
Omg, hoe oud ben jij?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Martineke het volgende:
Lekker smakie hoor.
heb je wel eens die bruine aanslag gezien op het metalen putje van je wasbak, waar kraanwater langs komt
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:15 schreef Againzender het volgende:
Ik bottel altijd mijn kraanwater, erg gezond!
Hij zit wel in de states hé. Dat onderzoek had betrekking op Neerlandsch kraanwater. Dat het beste ter wereld schijnt te zijn...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:05 schreef kanaiken het volgende:
InderdaadKwaliteitsverschil is bewezen, dat het nul is.
Even geen bron.
Ooit scheikunde gehad? Dat kun je er allemaal uit halen hoor.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Martineke het volgende:
Lekker smakie hoor.
Sommige mensen zijn gewoon dom.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 03:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ooit scheikunde gehad? Dat kun je er allemaal uit halen hoor.
Bruine aanslag in je wasbak = poepresten.
De zon draait zeker ook om de aarde, de aarde doet er 365 dagen over om rond z'n eigen as te draaien, niet toch...
Evian is gewoon kraanwaterquote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:05 schreef C4D het volgende:
Evian is echt ranzig, vind er echt een olie-achtige smaak aan zitten. Nou ja, beetje vettig. Anyway, koop gewoon een grote fles Spa blauw en vul die daarna steeds bij met kraanwater. Is goed te drinken alhoewel je toch echt wel een verschil proeft, maar dat is verder niet vervelend of negatief.
keer poetsen misschien?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Martineke het volgende:
Weinig zin, volgens mij kakt zij gewoon in de wasbak.quote:
schoonmaken met gebotteld water, dat is schonerquote:Op zaterdag 2 juli 2005 05:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Weinig zin, volgens mij kakt zij gewoon in de wasbak.
In het flesje of in de kraan?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 05:58 schreef Nickthedick het volgende:
Bij mij zit er gewoon Wodka in.
I wishquote:
Dat is kalk,quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Martineke het volgende:
Lekker smakie hoor.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:09 schreef FouteMensenStaff het volgende:
De eerste keer dat ik in de VS was maakte ik de grove fout om met m'n jetlag harses een glas kraanwater te drinken. Dat was er sneller uit dan dat het er in ging
Maar als je het dan weer door een filter gooit is het prima te doen
Ach Amerikanen zijn altijd gevoellig voor zulke "health" issues..
Het smaakte als een slok uit een zwembad inddquote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:18 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kraanwater in de VS is niet te zuipen, net chloor. Zo zijn de frisdranken ook niet te pruimen als het niet uit een flesje komt.
Hangt er wel vanaf waar je bent denk ik. In New York City vond ik het kraanwater echt ronduit smerig terwijl het in de staat Washington wel redelijk te drinken was. Maar goed, er gaat niets boven Nederlands kraanwater uiteraardquote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:18 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kraanwater in de VS is niet te zuipen, net chloor. Zo zijn de frisdranken ook niet te pruimen als het niet uit een flesje komt.
Duinwater.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:04 schreef StefanP het volgende:
Die trut blijkt elke dat voor 4 dollar water te kopen uit een automaat. En ze is niet de enige. Iedereen loopt met die kutflesjes. Kneuzen! Gezondheidshippies.
En die shit is nog duurder dan benzine ook, 1,15 voor een flesje...![]()
* zuipt gewoon water uit de KRAAN
Zoals velequote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:15 schreef Againzender het volgende:
Ik bottel altijd mijn kraanwater, erg gezond!
Nee, want ik heb schoon water.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Martineke het volgende:
Lekker smakie hoor.
Puur water (alleen H2O dus, zonder mineralen) is giftig, hoor.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe puurder het water des te gezonder het is.
Ik geef ze gelijk.
Bij Spa blauw proef ik gewoon de puurheid en er zullen vast en zeker bronwaters zijn die nog puurder zijn.
Nou, ik heb ook een flesje gevuld met normaal kraanwater maar ik wil daar heus niet mee laten zien dat ik stoer ben ofzo. Het is toevallig een Evian flesje, maar het had ook net zo goed van een ander merk kunnen zijn (dubbel friss ofzo).quote:Op maandag 4 juli 2005 12:21 schreef Guusie het volgende:
Wat ik nog zieliger vind als ze zo'n flesje kopen en dan gewoon bij vullen met normaal kraanwater om mee te doen met de groep en te laten zien dat ze "rijk&stoer" zijn...
Ik kost daarop
Hmm, wie drinkt er dan ook puur water? Ik moet wel zeggen dat gedestileerd water veel lekkerder is dan gewoon water. (Geproefd tijdens de les scheikunde, waar ik oxaalzuur uit mijn mond moest spoelenquote:Puur water (alleen H2O dus, zonder mineralen) is giftig, hoor.
Volgens mij was dat bar-le-duc.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:30 schreef lienelien het volgende:
utrechts grondwater en een best bekend 'bronwater'merk (weet ff ni meer welke) worden beide op dezelfde diepte, op dezelfde locatie opgepompt
quote:Op maandag 4 juli 2005 15:04 schreef Hbjr het volgende:
op werk bij mij mag je alleen water drinken
alleen jammer dat Vittel bijna niet te zuipen is in vergelijking met Spa Blauw.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 05:52 schreef Stretto het volgende:
Een reden om wel gebotteld water te drinken is:
[afbeelding]
Die Maxi Grip uitvinding van Vittel zou op alle flessen moeten worden toegepast, echt zo'n simpele maar doch geniale uitvinding![]()
Vittel
![]()
Iemand had 't erover dat water hoe puurder hoe gezonder was. Verder drinkt niemand 't, lijkt me. Was alleen het vermelden even waard. [Titratieongelukje?]quote:Op maandag 4 juli 2005 14:06 schreef Nory het volgende:
Hmm, wie drinkt er dan ook puur water? Ik moet wel zeggen dat gedestileerd water veel lekkerder is dan gewoon water. (Geproefd tijdens de les scheikunde, waar ik oxaalzuur uit mijn mond moest spoelen)
Hmm, jaquote:Op maandag 4 juli 2005 15:15 schreef Noorman het volgende:
[..]
Iemand had 't erover dat water hoe puurder hoe gezonder was. Verder drinkt niemand 't, lijkt me. Was alleen het vermelden even waard. [Titratieongelukje?]
Ik hoop voor jou dat het een lage concentratie was?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:48 schreef heiden6 het volgende:
Haha, zo heb ik ooit eens een flinke scheut zoutzuur in m'n bek gekregen. Gelukkig zat ik naast een kraantje.
Ja. Edoch, bijzonder ranzig.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:00 schreef Nory het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat het een lage concentratie was?
Dat is sourcy, de vrumona fabriek(pepsi, sisi ,7up, sourcy etc) zit aan de andere kant van de snelweg waar het utrechts waterleidingberdijf zit.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:30 schreef lienelien het volgende:
iemand enige tijd gelegen de aflevering van 'keuringsdienst van waarde' gezien?
utrechts grondwater en een best bekend 'bronwater'merk (weet ff ni meer welke) worden beide op dezelfde diepte, op dezelfde locatie opgepompt
Kijk eens aan. Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:53 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Wat kansloos. Iedereen altijd met dat water goed voor je is. Het enige wat het is, is dat het niet slecht voor je is. Iig vergeleken met andere dranken. Het is niet zo dat je ziek bent en water gaat drinken je dan ineens beter wordt ofzo. Duffe waterdrinkrage de laatste tijd.
In Philadelphia heb ik gewoon kraanwater uit de kraangeslurpt. Beetje chlorig, maar werkte goed tegen mn katers.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:09 schreef FouteMensenStaff het volgende:
De eerste keer dat ik in de VS was maakte ik de grove fout om met m'n jetlag harses een glas kraanwater te drinken. Dat was er sneller uit dan dat het er in ging
Maar als je het dan weer door een filter gooit is het prima te doen
Ach Amerikanen zijn altijd gevoellig voor zulke "health" issues..
ik dacht dat demi-water niet zo heel erg gezond was (ivm met osmose enzo in je lichaam dan).quote:Op maandag 4 juli 2005 14:06 schreef Nory het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook een flesje gevuld met normaal kraanwater maar ik wil daar heus niet mee laten zien dat ik stoer ben ofzo. Het is toevallig een Evian flesje, maar het had ook net zo goed van een ander merk kunnen zijn (dubbel friss ofzo).
[..]
Hmm, wie drinkt er dan ook puur water? Ik moet wel zeggen dat gedestileerd water veel lekkerder is dan gewoon water. (Geproefd tijdens de les scheikunde, waar ik oxaalzuur uit mijn mond moest spoelen)
Hmm, volgens mij maakt het voor osmose niet zoveel uit.. Het gaat om de osmotische waarde van het bloed, niet van het water. Het het smaakte erg goor en ik raad het ook niemand aanquote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:19 schreef Silentuz het volgende:
[..]
ik dacht dat demi-water niet zo heel erg gezond was (ivm met osmose enzo in je lichaam dan).
btw, hoe smaakte het oxaalzuur?
Hoe krijg je in godsnaam oxaalzuur in je mond? Pipetteren jullie nog old-school ofzo?quote:Op maandag 4 juli 2005 14:06 schreef Nory het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook een flesje gevuld met normaal kraanwater maar ik wil daar heus niet mee laten zien dat ik stoer ben ofzo. Het is toevallig een Evian flesje, maar het had ook net zo goed van een ander merk kunnen zijn (dubbel friss ofzo).
[..]
Bij 1 tegen 100 afgelopen zondag was er iemand die dacht dat de aarde in één dag om de zon draaide. Ik geloofde echt mijn ogen niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 03:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ooit scheikunde gehad? Dat kun je er allemaal uit halen hoor.
Bruine aanslag in je wasbak = poepresten.
De zon draait zeker ook om de aarde, de aarde doet er 365 dagen over om rond z'n eigen as te draaien, niet toch...
Ja, in ieder geval niet met van die spuiten. Er zat niet genoeg oxaalzuur in het bekerglas, waardoor er lucht in de pipet kwam. En als je het dan opzuigt, gaat die vloeistof in 1x heel snelquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam oxaalzuur in je mond? Pipetteren jullie nog old-school ofzo?![]()
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:27 schreef TC03 het volgende:
Bij 1 tegen 100 afgelopen zondag was er iemand die dacht dat de aarde in één dag om de zon draaide. Ik geloofde echt mijn ogen niet.
Kalk, zeepresten e.d.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:34 schreef Martineke het volgende:
Ik heb niet gezegd dat de bruine aanslag van poep afkomstig is, dat maken jullie ervan.
Het feit is dat het metalen plaatje van de wasbak na een week dikke bruine aanslag vertoond !! waar het vandaan komt ? zal t niet weten... maar drinken doe ik het water iig niet
Na één week dikke bruine aanslag.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:34 schreef Martineke het volgende:
Het feit is dat het metalen plaatje van de wasbak na een week dikke bruine aanslag vertoond !! waar het vandaan komt ? zal t niet weten... maar drinken doe ik het water iig niet
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:08 schreef Juup© het volgende:
Gewoon wat vaker poetsen doet soms wonderen.
Onze dochter woont in Rotterdam op kamers en had een fiets daar staan. (kwam van huis af in Eindhoven) Na 2 maanden zien de metalen delen eruit alsof ze jaren buiten hebben gelegen zo verroest. cq bruine aanslag. Het valt me ook altijd op als wij haar op zondag wegbrengen dat het daar heel erg naar chloor ruikt. Het water smaakt voor ons brabo's ook heel erg naar chloor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:34 schreef Martineke het volgende:
Ik heb niet gezegd dat de bruine aanslag van poep afkomstig is, dat maken jullie ervan.
Wij hebben pipetteer balonnen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:41 schreef Nory het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval niet met van die spuiten. Er zat niet genoeg oxaalzuur in het bekerglas, waardoor er lucht in de pipet kwam. En als je het dan opzuigt, gaat die vloeistof in 1x heel snel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |