abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28154192
Water is onmisbaar
quote:
Geen twijfel over mogelijk, water is onmisbaar in ons leven. Terwijl je ongeveer vier tot zes weken zonder voedsel kunt overleven, kun je maar ongeveer een week zonder water. Het lichaam bestaat voor het grootste deel uit water. Een gemiddeld volwassen lichaam bestaat voor 50 tot 75 procent uit water. Cellen, organen en weefsel bevatten allemaal water en bijna elk lichaamsproces heeft water nodig om te kunnen functioneren.

Bij gezonde mensen is waterinname en waterverlies in balans. Als je meer drinkt dan je nodig hebt, scheiden je nieren gewoon het teveel aan water af. Een heel makkelijke manier om er achter te komen of je voldoende drinkt is simpelweg je urine te bekijken. Een donkere kleur betekent dat je niet voldoende vocht binnen krijgt, bijna heldere urine betekent dat je genoeg drinkt.

Drink voordat je dorst krijgt
Wanneer je niet voldoende drinkt, geeft je lichaam dit aan doordat je een dorstig gevoel krijgt. Maar ondanks dat dorst aangeeft dat je lichaam meer vocht nodig heeft, heb je eigenlijk vocht nodig lang voordat je dorst krijgt. Dit is vooral belangrijk voor oudere mensen, kinderen en voor iedereen tijdens ziekte, warm weer of intensieve, lichamelijke activiteiten. Wachten met drinken totdat je dorst hebt, betekent eigenlijk dat je lichaam al twee of meer kopjes vocht tekort komt.

Hoeveel is genoeg?
De gemiddelde volwassene verliest dagelijks ongeveer 10 kopjes water door transpiratie, plassen, ontlasting en ademen. Dit water moet worden vervangen omdat het lichaam meestal geen extra voorraad opslaat. Hoeveel water het lichaam nodig heeft hangt af van het aantal verbruikte calorieën, lichaamsgewicht, lichamelijk inspanning, voedingspatroon, blootstelling aan droge lucht, zwangerschap en ziekte.

Men heeft per dag ongeveer 2,5 liter nodig. Wanneer je gezond en waterrijk voedsel eet, krijg je al ongeveer 1 liter water binnen. Drink daarnaast gedurende de dag minstens 1,5 tot 2 liter water. Melk, sappen en andere soortgelijke dranken bestaan voornamelijk uit water, dus dat kun je meetellen. Cafeïne houdende dranken en alcohol zijn minder goede bronnen omdat zij er juist voor zorgen dat het lichaam sneller water verliest omdat je door deze dranken meer gaat plassen.

Water en sportdrankjes
Sportdrankjes zijn een prima keuze voor mensen die zich langer dan 1,5 uur lichamelijk inspannen. Deze drankjes bevatten suikers, natrium, kalium en andere voedingsstoffen die je verliest tijdens zware lichamelijke inspanning. Als je minder dan 1,5 uur traint is gewoon water voldoende om je lichaamsvocht weer aan te vullen.

Tips voor een goede vochtbalans
Koop een bidon van een liter inhoud, vullen met water en houd deze de hele dag bij je. Drink minstens twee flessen leeg.
Drink bij je eten melk, water of sap. Neem af en toe een heldere soep vooraf.
Verfris jezelf met melk, sap of bubbeltjeswater als je trek krijgt.
Drink water voor, tijdens en na lichamelijke inspanning, vooral bij warm weer. Drink iedere 15 tot 20 minuten tijdens het sporten ongeveer een kwart liter water. Wacht niet tot je dorst krijgt.
Doe een schijfje citroen, limoen of sinaasappel in een glas water om het water meer smaak te geven
bron

De laatste jaren zeker kun je er niet omheen: water is goed voor je lichaam
en het zorgt voor een zuivere huid. Zegt men.

Drink jij genoeg? Of vind je het allemaal overdreven? Zeker met warm weer verlies je veel
vocht natuurlijk, ook dat weten we allemaal, en je ziet overal mensen lopen met waterflesjes..

Bewust watertekort aanvullen of is het een gewenning geworden?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28154244
spa water
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:20:21 #3
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_28154256
Maar TE veel is ook niet goed..

Ik drink liters water en zo ben ik ook 30 kilo afgevallen. Als ik een honger gevoel had pakte ik gewoon het flesje water weer en begon te lurken
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:20:46 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28154263
Ik drink van nature al erg veel, en met dit weer wordt dat dus heel erg veel.

Ik ben gewend om mijn lichaam te geven waar het om vraagt.
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:21:05 #5
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_28154266
Ik drink wel veel maar eigenlijk nooit water
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_28154276
Mijn urine is altijd heel licht. Ik plas bijna water.

Dus dan zal het wel in orde zijn.
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:22:09 #7
54403 Mr-Z
pi_28154289
Ik heb hier op kantoor langs mijn bureau zo'n watertank staan met ijskoud water.. die tanks gaan behoorlijk snel leeg moet ik zeggen
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:22:26 #8
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_28154296
ik drink op mijn werk 's middags altijd een paar van die waterflesjes leeg, die vul ik dan steeds met kraanwater.
als ik het niet doe dan merk ik dat ik mij gewoon minder lekker voel, slechte concentratie en met dit weer krijg ik het ook nog eens erg warm dan.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_28154297
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:19 schreef Xpression het volgende:
spa water
Ik vind Spa niet lekker smaken.

Geef mij maar Evian, zacht van smaak.

Ik drink zo'n 2 liter per dag .
pi_28154371
Mijn moeder loopt al zo lang ik leef te drammen dat ik minstens twee liter water per dag moet drinken, maar het lukte me gewoon nooit. Sinds een paar weken sleep ik altijd een 75cl EVian flesje met me mee en sindsdien ga ik elke dag over de twee liter.

En het leuke is....het werkt nog echt ook!
M'n huid ziet er beter uit, m'n haar ook en ik voel me ook gewoon fitter. Door m'n maag-darminfectie ben ik ook nog eens minder gaan roken én ik mag geen koolzuurhoudende dranken meer, dus drink ik nóg meer water en zie ik er nog beter uit.

Voorheen ging een tweeliterfles Cola Light binnen een week leeg, maar ik denk dat ik dat flink ga minderen.

water
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 juni 2005 @ 09:26:19 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28154383
Wij hebben hier op het werk zo'n machine waar zowel koud water als water met bubbels uitkomt. Ding is gewoon aangesloten op de waterleiding. Ideaal met dat warme weer Vrijwel iedereen heeft dan ook een flesje of bidon op zijn bureau staan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:27:19 #12
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28154406
Ik drink de laatste tijd best veel, heb de hele dag zo'n spa flesje bij de hand die ik bijvul. Ik moet zeggen dat ik me wle lekkerder voel als ik veel drink, ik heb ook minder last van hoofdpijn nu ik meer drink. Maar af en toe komt het water wel je neus uit. Ik ga er eens wat citroen door doen
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:27:55 #13
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_28154421
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:26 schreef Insomaniac het volgende:
Voorheen ging een tweeliterfles Cola Light binnen een week leeg, maar ik denk dat ik dat flink ga minderen.
Ik doe meestal 2/3 dagen met zon fles
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_28154448
Ik moet veel meer drinken kan ik opmaken uit dit stukje. Maar opzich drink ik wel af en toe water op een dag. Het probleem is alleen dat ik niet snel dorst krijg maar wel (smerig detail) altijd vrij donkere urine heb.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_28154451
Sinds wij verhuisd zijn, zijn we in het bezit van een Amerikaanse koelkast waar dus gekoeld water én ijsblokjes uitkomen. het water wordt eerst gefilterd en is heel zacht van smaak hierdoor. Ik drink me dan ook suf eraan.

Onderweg drink ik het liefst Evian of Vittel.

Mede door mijn medicijnen heb ik altijd dorst en drink dus ook heel veel, mede door die medicijnen heb ik ook geen keus; ik moét drinken als ik ook maar even het gevoel heb dorst te krijgen dus ik ben er zo een die met een eigen flesje loopt te zeulen altijd. leuk is anders maar in mijn geval wel heel handig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28154483
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:29 schreef rena het volgende:
Ik moet veel meer drinken kan ik opmaken uit dit stukje. Maar opzich drink ik wel af en toe water op een dag. Het probleem is alleen dat ik niet snel dorst krijg maar wel (smerig detail) altijd vrij donkere urine heb.
Ik had ook donkere urine, en nu ik zoveel drink, pis ik gewoon water. .
Echte liefde!
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:31:39 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28154500
Bij warm weer drink ik denk ik met gemak 4 tot 6 liter water weg, naast wat ik verder drink.
pi_28154536
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:30 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Ik had ook donkere urine, en nu ik zoveel drink, pis ik gewoon water. .

Zou wel beter zijn voor mij, ik krijg ook minder trek als ik meer drink, maar als je bijna nooit dorst hebt is het lastig om het vol te houden.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_28154574
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:33 schreef rena het volgende:

[..]

Zou wel beter zijn voor mij, ik krijg ook minder trek als ik meer drink, maar als je bijna nooit dorst hebt is het lastig om het vol te houden.
Dat was dus ook mijn probleem, ik had (heb eik) zelden dorst. Ik kan ook niet een glas drinken in een keer achter elkaar opdrinken. Dus nu loop ik de hele dag kleine slokjes te nemen uit mn fles, en vele kleine slokjes maken samen 2 liter. .
Echte liefde!
pi_28154613
Gemeentepils
pi_28154664
Ik heb nooit door als ik dorst heb. Dan denk ik HEY, ik heb honger. Ga ik eten, is het er nog steeds.
En dan van OOO misschien is het dorst !

En dan ga ik drinken..
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:43:34 #22
54403 Mr-Z
pi_28154709
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:41 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb nooit door als ik dorst heb. Dan denk ik HEY, ik heb honger. Ga ik eten, is het er nog steeds.
En dan van OOO misschien is het dorst !

En dan ga ik drinken..
Als je in het vervolg dan eerst gaat drinken als je zo'n gevoel hebt Dat scheelt weer een hoop kauwwerk enzo
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:43:50 #23
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28154719
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:22 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik vind Spa niet lekker smaken.

Geef mij maar Evian, zacht van smaak.

Ik drink zo'n 2 liter per dag .
Evian

Idd lekker zacht ipv dat harde Spa Blauw als ik dan toch bronwater wil drinken.

En ik drink elke dat toch wel een paar bekers water, gewoon lekker fris.
The Internets, I needs it..
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:45:23 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28154748
Gewoon water vind ik niet lekker doordrinken, gooi er dus altjjd een beetje aanmaaklimonade doorheen.

Mijn favo combi:

met
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_28154819
Ik ben niet zo'n drinker, maar als ik moet werken klok ik op een middag minstens een liter weg. Doe pratend werk, dus met dit weer is een beetje keelpolijsting wel nodig
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:45 schreef Copycat het volgende:
Gewoon water vind ik niet lekker doordrinken, gooi er dus altjjd een beetje aanmaaklimonade doorheen.
Maar ik hou het op kraanwater met Super Aanmaaklimonade met frambozensmaak

Al dat dure water (Evian, Spa, Vittel enz) vind ik maar zonde van m'n geld. Het kraanwater in Nederland is net zo goed van kwaliteit, maar kost stukken minder. Daarbij vind ik het ook nog eens lekkerder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')