Dus jullie komen mijn uitkering voortaan brengen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Die tekeer gaan over schiphol en de auto, nu eens niet meer gingen vliegen, en niet meer zouden auto rijden, dan zou dat al flink uitmaken.
Praktiseer wat je preekt!
Dan kan de rest van ons gewoon doorgaan met ons leven.
Dat is teveel moeite voor ze joh, hetzelfde met Greenpeace. Altijd zeiken op Shell, Exxon, autoindustrie etc, maar hun eigen achterban eens aanspreken over hun vervuiling durven ze niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Die tekeer gaan over schiphol en de auto, nu eens niet meer gingen vliegen, en niet meer zouden auto rijden, dan zou dat al flink uitmaken.
Nee, het is geen onverschilligheid, het is mensen aanspreken op hun hypocrisie. Lekker lopen jammeren over een nieuwe autoweg is makkelijk, net als gillen over schiphol. Maar dat jij auto´s of vliegtuigen erg vind, die beslissing neem je niet als je ernaar gevraagt wordt, dan zeg je het alleen maar. De werkelijke beslissing neem je als je in de auto stapt of gaat vliegen naar je eco kamp in Costa Rica.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:07 schreef wonko het volgende:
Misschien is het beter om onverschilligen af te maken. Kunnen die ook niet meer zeiken over milieu huillies.
Slechts zwart en witquote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:18 schreef Verbal het volgende:
De gulden middenweg is natuurlijk geen optie, hè?
Thought so...
V.
Zeg je niks meer als ik deze heb: www.theaircar.com ?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[spam]www.treehugger.nl[/spam]quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:31 schreef renz0r het volgende:
tree-huggers
Soms moet er wat geofferd worden voor het goede doel. Als jij naar de andere kant van de oceaan vliegt om daar iets tegen te houden of mensen te informeren en toe te spreken, dan kan je dat toch wel deels verantwoorden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, het is geen onverschilligheid, het is mensen aanspreken op hun hypocrisie. Lekker lopen jammeren over een nieuwe autoweg is makkelijk, net als gillen over schiphol. Maar dat jij auto´s of vliegtuigen erg vind, die beslissing neem je niet als je ernaar gevraagt wordt, dan zeg je het alleen maar. De werkelijke beslissing neem je als je in de auto stapt of gaat vliegen naar je eco kamp in Costa Rica.
Ken zat mensen die héél actief zijn voor het milieu, internationaal daar heel actief mee zijn, en uiteraard overal heen vliegen.
Dit zijn de mensen die zeggen dat "Fighting for peace is like fucking for virginity" maar hebben niet door dat ze zelf er het hardst aan meedoen, of liever, willen dat niet weten.
Wie zegt dat dat niet gebeurt?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Valt op zich wel mee dat er te weinig geld in (milieu) ontwikkelingen wordt gepomp in de luctvaart. Ik bedoel, de milieubelasting wordt voornamelijk veroorzaakt door het verbranden van de brandstof en laat dat nu tevens een fikse kostenpost zijn. Ik denk dat ze bij de KLM heel gelukkig worden als ze plotseling een flink stuk minder brandstof per passagier per kilometer gebruiken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:26 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ben ook tegen dat vliegen... het kan mijn idee toch wel veel milieuvriendelijker... maar ja... het zal weer te veel geld kosten... al die ontwikkelingen.
Wat zijn de alternatieven? Nood breekt wetten, met een roeibootje kom je niet ver.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit zijn de mensen die zeggen dat "Fighting for peace is like fucking for virginity" maar hebben niet door dat ze zelf er het hardst aan meedoen, of liever, willen dat niet weten.
Waarom niet dan belasting over kerosine? Beetje vreemd... Ik vind niet dat er vluchten mogen zijn als er maar minder dan een x aantal passagiers zijn. En ook niet als steden binnen busbereik zijn. Een vlucht naar engeland ofzo... dat kan met de boot, bus of trein. Boot is dan wel het milieuvriendelijkst. Maar een vlucht vind ik daar wat onzin. Maar naar nieuw-zeeland word lastiger.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:35 schreef Karboenkeltje het volgende:
Valt op zich wel mee dat er te weinig geld in (milieu) ontwikkelingen wordt gepomp in de luctvaart. Ik bedoel, de milieubelasting wordt voornamelijk veroorzaakt door het verbranden van de brandstof en laat dat nu tevens een fikse kostenpost zijn. Ik denk dat ze bij de KLM heel gelukkig worden als ze plotseling een flink stuk minder brandstof per passagier per kilometer gebruiken.
ik hoorde vandaag op het journaal dat schiphol de komende 15 jaar vet uitgebreid gaat wordenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:23 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso begrijp ik dat gezeik niet van die mensen naast Schiphol.
"Ja, ik woon hier nu naast een van de grootste Europese vliegvelden, en weet je wat ik de hele dag hoor? Vliegtuigen! Schandalig!"
600.000 tot 700.000 vliegtuigen per jaarquote:Op vrijdag 1 juli 2005 03:07 schreef deepthroat het volgende:
[..]
ik hoorde vandaag op het journaal dat schiphol de komende 15 jaar vet uitgebreid gaat wordenals het een beetje meezit
He Bah, mietjequote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:18 schreef Verbal het volgende:
De gulden middenweg is natuurlijk geen optie, hè?
Thought so...
V.
En terecht is namelijk ook nodig, alleen denk ik dat voor de langere termijn er beter gekeken kan worden naar een tweede internationaal vliegveld bijvoorbeeld in de Flevopolder.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 03:07 schreef deepthroat het volgende:
[..]
ik hoorde vandaag op het journaal dat schiphol de komende 15 jaar vet uitgebreid gaat wordenals het een beetje meezit
Zij zij zij, maar geen wij.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat tweede is een woord dat in het Onzin forum wordt gebruikt door, tja, hoe zullen we het noemen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:19 schreef SCH het volgende:
Wat is een milieu huilie?
Correctie:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:43 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat tweede is een woord dat in het Onzin forum wordt gebruikt door, tja, hoe zullen we het noemen?
Maar goed, namen graag.
En dat midden in ongeveer het drukst bevolkte deel van Nederlandquote:Op vrijdag 1 juli 2005 03:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
600.000 tot 700.000 vliegtuigen per jaaren een extentie van Schiphol in zee. Somebody spank me
![]()
Yep of als het technisch haalbaar is in de Noordzee. Die honderdduizenden extra vluchten zullen niet of nauwelijks uit bestemmingsverkeer bestaan die hoef je dus ook niet perse vlak bij de hoofdstad af te wikkelen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
En terecht is namelijk ook nodig, alleen denk ik dat voor de langere termijn er beter gekeken kan worden naar een tweede internationaal vliegveld bijvoorbeeld in de Flevopolder.
Zwart - witquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:59 schreef Jo0Lz het volgende:
Tjah, ze zijn wel erg hypocriet als ze zelf gewoon brommer / auto rijden, vliegen, etc.
Maar goed, ik snap die mensen zowieso niet, wou je dan opeens die zooi verbieden ofzo ??
Kan toch nie.
er kan anders best veel, een olie-oorlog beginnen maar publiekelijk zeggen dat het om niet bestaande massavernietigingswapens ging. USA&UK zijn er ook aardig mee weggekomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:59 schreef Jo0Lz het volgende:
Tjah, ze zijn wel erg hypocriet als ze zelf gewoon brommer / auto rijden, vliegen, etc.
Maar goed, ik snap die mensen zowieso niet, wou je dan opeens die zooi verbieden ofzo ??
Kan toch nie.
In de Noordzee lijkt mij onnodig duur, Flevopolder heeft ruimte zat en ligt mooi centraal in Nederland.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Yep of als het technisch haalbaar is in de Noordzee. Die honderdduizenden extra vluchten zullen niet of nauwelijks uit bestemmingsverkeer bestaan die hoef je dus ook niet perse vlak bij de hoofdstad af te wikkelen.
Klopt we moeten de opties open houden inderdaad.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de Noordzee lijkt mij onnodig duur, Flevopolder heeft ruimte zat en ligt mooi centraal in Nederland.
Mocht daarbij de zweeftrein doorgaan (Duitsland heeft weer een haalbaarheidsonderzoek gestart) is er gelijk een goede reden om daar ook een station aan te leggen.
Gefeliciteerd hoorquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben een zo´n Huilie. En er trots op.
Wat een onzin, dat je twijffelt aan het verhaal dat de mens verantwoordelijk is voor de opwarming betekend nog niet dat je tegen het millieu bent maar dat je weinig ziet in de 'oplossingen' zoals die in Kyoto zijn omschreven.quote:Anti Milieu Freaks hebben nog nooit een sluitend antwoort weten te geven over de problemen van de tookomst.
Anti Millieu freaks leven alleen maar in het hier en nu en nooit in de toekomst.
Zoals ik het zie ben jij of laat jij je nogal eenzijdig informeren en durf je niet te kijken naar andere mogelijkheden.quote:Noem mij een hulie, maar ik denk aan deze planeet voor morgen , voor mijn zonen, en hun zonen.
geloof dat jij het niet snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik snap zoweizo niet waarom TS meteen begint over milieu huilies. Wat is er mis om even na te denken over onze belangrijkste leefomgeving?
Prima, maar dan ook niet zeuren over autowegen, de auto´s en het vliegverkeerquote:Je hoeft heus niet meteen alle energie verspillende technieken te boycotten. Ik ga ook elke dag met de auto naar m'n werk, neem s'omers ook het vliegtuig naar turkije etc.
Oh, het zijn de anderen die slecht zijn voor het milieu, niet de autorijdende vliegende kareltje de grotequote:Maar probeer er zelf wel bewust van te zijn om af en toe wat zuiniger om te springen met energie. s'omers staat indd bij mij de verwarming uit, als ik ergens heen moet ga ik op de fiets als dat te doen is.
Als ik op TV zie hoe snel de oerbossen gekapt worden schrik ik daar echt van. Evenals ik zie dat busch ook geen fuck om het milieu geeft gaat mij dat tenzeerste om het hart.
En gelijk weer een lekker stukje anti amerikanisme erin, huppa,quote:Hij zegt dat ze amerika veiliger moeten maken voor hun nageslacht, maar denken hierbij niet na of de wereld uberhaupt nog wel bewoonbaar is voor hun nageslacht.
en?quote:Hij weigert om accoord te gaan met het bijvoorbeeld tokyo verdrag.
En nog hypocriet ookquote:Maar noem mij maar een milieu huilie![]()
anti milieu freaks, geweldig..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:07 schreef CANARIS het volgende:
#
Anti Milieu Freaks hebben nog nooit een sluitend antwoort weten te geven over de problemen van de tookomst.
He, jij fokt kinderen, als er iets slecht is voor het milieu dan is het wel meer mensenquote:Anti Millieu freaks leven alleen maar in het hier en nu en nooit in de toekomst.
Jajaquote:Noem mij een hulie, maar ik denk aan deze planeet voor morgen , voor mijn zonen, en hun zonen.
ligt het eens nader toe dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
geloof dat jij het niet snapt wat ik bedoel
Nee, maar we kunnen wel nadenken over andere/betere oplossingenquote:Prima, maar dan ook niet zeuren over autowegen, de auto´s en het vliegverkeer
quote:Oh, het zijn de anderen die slecht zijn voor het milieu, niet de autorijdende vliegende kareltje de grote
indd, dit was het makkelijkste voorbeeld wat ik kon bedenken, wil jij het ontkennen dan?quote:En gelijk weer een lekker stukje anti amerikanisme erin, huppa,
dus omdat ik auto rijdt, mag ik niet nadenken over de gevolgen van onze vervuiling? Dat jij daar nou niet over nadenkt.quote:en?
Jij rijd auto, en niet de trein, dus zeik niet.
Wie is dat niet?quote:En nog hypocriet ook
Hmmm. Ik heb nog nooit gevlogen, en probeer dat ook zo veel mogelijk te houden, heb geen auto, geen rijbewijs en ben niet van plan om deze te gaan halen. Heb een fiets, en loop liever dan dat ik met een stadsbus ga.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hmmm. Ik heb nog nooit gevlogen, en probeer dat ook zo veel mogelijk te houden, heb geen auto, geen rijbewijs en ben niet van plan om deze te gaan halen. Heb een fiets, en loop liever dan dat ik met een stadsbus ga.
En wat mag ik nu? Zeuren om schiphol?
Mag ik zeuren op jou: Het begint bij je zelf, en als je al niet weet dat alle milieu'freaks' zo weinig mogelijk willen vervuilen door zo weinig als mogelijk met het vliegtuig te gaan, zo effectief mogelijk met de auto om te gaan, en niet doelloos energie verspillen...dan heb ik blijkbaar alle reden om tegen jou te zeggen: zeur niet, begin zelf eens.
Ook als reactie op Karboenkeltje: Misschien valt het niet op, maar dat er geen onderzoek gedaan wordt naar zuinigere vliegtuigmotors is niet waar. Het is voor luchtmaatschappijen erg voordelig om een zuinigere vliegtuig te gebruiken. Want naast dat je minder kerosine gebruikt zal ook het startgewicht lager worden door minder benodigde brandstof wat ook weer veel bespaard.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:13 schreef TechXP het volgende:
[..]
Waarom niet dan belasting over kerosine? Beetje vreemd... Ik vind niet dat er vluchten mogen zijn als er maar minder dan een x aantal passagiers zijn. En ook niet als steden binnen busbereik zijn. Een vlucht naar engeland ofzo... dat kan met de boot, bus of trein. Boot is dan wel het milieuvriendelijkst. Maar een vlucht vind ik daar wat onzin. Maar naar nieuw-zeeland word lastiger.
Okey: best. Alleen als de volledige milieubelastingkosten ook op beide voertuigen (trein en auto) geheven worden. Dan spreken we verder.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:49 schreef MrX1982 het volgende:
Milieu huilies moeten terug naar hun boomhut.
Oh ja en het OV moeten ze een keer gaan bekostigen uit de inkomsten van het OV.
Oh wacht dan blijft er niets meer over. Ze parasiteren liever op de portemonnee van de automobilisten. Hypocriet volk
Hoezo niet serieus?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:14 schreef SCH het volgende:
Zullen we slotje doen? De TS schijnt niet echt een serieuze discussie voor ogen te hebben....
Vooruit, jij welquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hmmm. Ik heb nog nooit gevlogen, en probeer dat ook zo veel mogelijk te houden, heb geen auto, geen rijbewijs en ben niet van plan om deze te gaan halen. Heb een fiets, en loop liever dan dat ik met een stadsbus ga.
En wat mag ik nu? Zeuren om schiphol?
Denk dat jij dan ineens wat anders tegen moderne auto´s aan gaat kijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Okey: best. Alleen als de volledige milieubelastingkosten ook op beide voertuigen (trein en auto) geheven worden. Dan spreken we verder.
Je weet het in elk geval niet serieus te brengen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo niet serieus?
Als je kritiek hebt op de hypocrisie van mensen ben je dan niet serieus?`
Maar hij heeft het wel geprobeerdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weet het in elk geval niet serieus te brengen.
Wat heeft een discussie over milieu met links en rechts te maken?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
![]()
Maar TS vind het blijkbaar zijn rechtse plicht om onnodig energie te verspillen.
Tuurlijk zuinigere... maar niet milieuvriendelijkere.. maar er mag veel meer ingepompt worden... ook door overheid.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:33 schreef the_disheaver het volgende:
Ook als reactie op Karboenkeltje: Misschien valt het niet op, maar dat er geen onderzoek gedaan wordt naar zuinigere vliegtuigmotors is niet waar. Het is voor luchtmaatschappijen erg voordelig om een zuinigere vliegtuig te gebruiken. Want naast dat je minder kerosine gebruikt zal ook het startgewicht lager worden door minder benodigde brandstof wat ook weer veel bespaard.
Het is soms schandalig dat vliegen naar een europese stad even duur is als een kaartje met de trein binnen nederland. Of zelfs vele malen goedkoper.quote:Maar ik ben volkomen met TechXP eens om belasting op kerosine te voeren. Nog beter: rekeningrijden voor vliegtuigen. Afhankelijk van de bestemming (plaatsen waar een redelijk alternatief is meer belasten), milieubelasting vliegtuig, afstand, en misschien meer factoren.
En dan niet heffen op het ticket, maar voor het vliegtuig. Zodat dus ook gestimuleerd wordt om zo veel mogelijk passagiers te gebruiken een geen lege vliegtuigen te laten vliegen, zodat de belasting over zo veel mogelijk tickets geheven kan worden.
och, ik was er zomaar vanuit gegaan dat je een vvd'er, fortuinist of wilder wasquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft een discussie over milieu met links en rechts te maken?
Ja, altijd makkelijk. Als je iets niet kunt weerleggen: gewoon er uit knippen en een onzinnige reactie op een tussenstukje geven...quote:
Probleem is dat een groot deel van wat er motortechnisch wordt gehaald weer negatief gecompenseerd wordt doordat de auto's steeds groter worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat jij dan ineens wat anders tegen moderne auto´s aan gaat kijken.
Nogmaals, wat heeft een diskussie over milieu met links en rechts te maken?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
och, ik was er zomaar vanuit gegaan dat je een vvd'er, fortuinist of wilder was.
Of ga je me nu vertellen dat je SP of GroenLinks stemt?
Nee, er zijn zat kleine, zuinige auto´squote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem is dat een groot deel van wat er motortechnisch wordt gehaald weer negatief gecompenseerd wordt doordat de auto's steeds groter worden.
Ik ben benieuwd...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat jij dan ineens wat anders tegen moderne auto´s aan gaat kijken.
ok, dan houden we daar over op.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heeft een diskussie over milieu met links en rechts te maken?
Buiten de spits vervoeren treinen vooral veel lucht.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd...
Maar vraag me toch echt af of zelfs de moderne auto waar erg vaak slechts 1 persoon in zit milieuvriendelijker is dan een trein met wel wat meer passagiers erin...
Maar waarom koopt men dan nooit een kleine 1 persoonsauto als ze er toch 80% van de tijd alleen in zitten...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er zijn zat kleine, zuinige auto´s.
Die kleine auto's zijn er wel maar het gemiddelde gewicht van het wagenpark stijgt ongeveer net zo hard als de uitstoot van de motoren afneemt. Netto is dat effect dus heel beperkt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er zijn zat kleine, zuinige auto´s
Maar die greenpeace stikkers zie je meestal op een tank van een volvo geplakt..
Nee, jij leeft in een wereldje waar kritiek op milieuwaan not done is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Monidique het volgende:
O ja, voordat ik het vergeet te melden: godzijdank leef ik niet in zo'n zwart-wit-wereld.
*vraagt zich echt af of je een paar keer met de trein bent gegaan*quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Buiten de spits vervoeren treinen vooral veel lucht.
Ligt een beetje aan het traject.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Buiten de spits vervoeren treinen vooral veel lucht.
Conclusiequote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kleine auto's zijn er wel maar het gemiddelde gewicht van het wagenpark stijgt ongeveer net zo hard als de uitstoot van de motoren afneemt. Netto is dat effect dus heel beperkt.
Ware het niet dat een kleine zuinige auto over het algemeen de voorkeur geniet op milieugebied.
Waarom denk je dat? Van mij mogen mensen ook kritiek hebben op de evolutietheorie, de zwaartekracht of het idee dat de aarde om de zon draait. Natuurlijk, ze hebben ongelijk, maar als zij dat willen verkondigen, dan moeten ze dat vooral doen, maar niet zeuren als ze keer op keer ongelijk worden bewezen. En dat zelfde geldt voor wat jij de 'milieuwaan' noemt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij leeft in een wereldje waar kritiek op milieuwaan not done is.
Dat zou ik wel eens in cijfers willen zien.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan het traject.
overigens is het ongeveer zo dat een trein bij een vulling van 1/3 zuiniger is als een auto met 1 persoon er in. Wanneer er meer personen in een auto zitten is die al snel in het voordeel maar helaas wil het carpoolen nog niet echt vlotten.
Jahaaaaaa! Ze werken namelijk aan methoden om de uitlaatgassen van vliegtuigmotoren nóg effectiever te maken. Ik plaats van 100 gram nare gassen per liter brandstof produceren ze nu 2.500.718 gram per liter brandstof.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Tuurlijk zuinigere... maar niet milieuvriendelijkere..
Ik weet zeker dat ik meer trein KM heb gereden dan jij.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:53 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
*vraagt zich echt af of je een paar keer met de trein bent gegaan*
Bovendien: Die auto's vervoeren ALTIJD voornamelijk lucht en veel metaal...
En de oplossingen van de milieu-fanaten zijn er natuurlijk in overvloed he.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben zo´n Huilie. En er trots op.
Anti Milieu Freaks hebben nog nooit een sluitend antwoort weten te geven over de problemen van de tookomst.
Anti Millieu freaks leven alleen maar in het hier en nu en nooit in de toekomst.
Noem mij een hulie, maar ik denk aan deze planeet voor morgen , voor mijn zonen, en hun zonen.
Hoe zie je dat voor je milieuelastingskosten?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Okey: best. Alleen als de volledige milieubelastingkosten ook op beide voertuigen (trein en auto) geheven worden. Dan spreken we verder.
Of op een 2CV die meer vervuilt per gereden kilometer dan een moderne (hele dikke) BMW.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar die greenpeace stikkers zie je meestal op een tank van een volvo geplakt..
hmmm, omdat ik dus geen superzuinige auto heb mag ik niet zeuren over het milieu, en mag ik er niet over nadenken en proberen er zelf wat aan te doen om het milieu te verbeteren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie
Al die mensen die zich zeggen op te winden over het milieu, zijn die mensen die ook geen kleine zuinige autos kopen.
En dat is nu precies mijn punt.
Jep.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Of op een 2CV die meer vervuilt per gereden kilometer dan een moderne (hele dikke) BMW.
Als je een zuinige auto zou rijden zou je meer doen voor het milieu, dan dat je zeurt dat anderen dat moeten doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hmmm, omdat ik dus geen superzuinige auto heb mag ik niet zeuren over het milieu, en mag ik er niet over nadenken en proberen er zelf wat aan te doen om het milieu te verbeteren.
Ik kan me aan een Engels onderzoek van een paar jaar terug herinneren waar beweerd werd dat trein passagiers meer energie kosten dan een zuinige auto.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:59 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Hoe zie je dat voor je milieuelastingskosten?
Zijn die uberhaupt ooit berekend?
Je koppie op mijn schoot leggen zodat ik je achter je oor kan krabbelen..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vlieg niet en ik huil niet over het milieu, wat moet ik nu doen?![]()
Daar zou ik dan graag eens cijfers van willen zienquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie
Al die mensen die zich zeggen op te winden over het milieu, zijn die mensen die ook geen kleine zuinige autos kopen.
Als ik helemaal geen auto rijd, actie ga voeren voor greenpeace, houthakkers in brazillie tegen houd, etc etc zou ik nog meer doen voor het milieu.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een zuinige auto zou rijden zou je meer doen voor het milieu, dan dat je zeurt dat anderen dat moeten doen.
Ik denk dat Piet NCPN stemt, die hebben altijd ook de verspilling lustig gepromootquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
och, ik was er zomaar vanuit gegaan dat je een vvd'er, fortuinist of wilder was.
Of ga je me nu vertellen dat je SP of GroenLinks stemt?
Alsof die niet-milieufreaks allemaal kleine zuinige auto's kopen...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie
Conclusie: míjn punt is dat je, zoals wel vaker (let op: niet altijd) aan het generaliseren bent.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie
http://www.guardian.co.uk(...)y/0,,1518791,00.htmlquote:Tony Blair is contemplating an unprecedented rift with the US over climate change at the G8 summit next week, which will lead to a final communique agreed by seven countries with President George Bush left out on a limb.
The alternative is to face a "catastrophic failure" of his plan to get concerted action to combat global warming, which he has long said is the greatest threat the world faces.
Mr Blair's cabinet colleagues have described him as showing great courage in sticking to his guns, despite being advised that it is "a very dangerous thing to do politically".
It would be the first time that the G8 has faced a "split" communique - and with the world's most powerful country in a minority of one.
Ik heb de cijfers gevonden. Dit is wat we van onze docente krijgen bij het vak Verkeers en Infrastructuurplanning. Ik ga er dus vanuit dat ze ongeveer kloppen. het zijn uiteraard gemiddelden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens in cijfers willen zien.
Als ik een Diesel auto kan rijden met 1 op 20, en dan heb ik nog geeneens een kleine auto, dan leg me eens uit hoe die enorm zware treinen, gemiddeld zuiniger kunnen rijden.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Modaliteit Bezetting Energie (MJ/pkm) Auto 1 2.6 2 1.3 3 0.9 Bus 20 % 1.1 Trein 35 % 0.9 Tourbus 70 % 0.3 Vliegtuig 70 % 2.5 |
* Pietverdriet geeft monidique een hockeystick van kyoto, een brentje spa en een windmolentjes-subsidiequote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Van mij mogen mensen ook kritiek hebben op de evolutietheorie, de zwaartekracht of het idee dat de aarde om de zon draait. Natuurlijk, ze hebben ongelijk, maar als zij dat willen verkondigen, dan moeten ze dat vooral doen, maar niet zeuren als ze keer op keer ongelijk worden bewezen. En dat zelfde geldt voor wat jij de 'milieuwaan' noemt.
Dat soort dingen vind ik ook wel, maar niet waar ze op gebaseerd zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers gevonden. Dit is wat we van onze docente krijgen bij het vak Verkeers en Infrastructuurplanning. Ik ga er dus vanuit dat ze ongeveer kloppen. het zijn uiteraard gemiddelden.
[ code verwijderd ]
En die code krijg ik ook niet voor elkaar maar het idee is wel duidelijk lijkt me zo.
Dat valt inderdaad wel te berekenen. Net als je het tegenovergestelde vrij eenvoudig kan bewijzen. Ligt er maar net aan welke gegevens je neemt. Een half lege TGV op volle snelheid gebruikt natuurlijk heel veel energie. Als je dat dan afzet tegen een volle zuinige auto is de winnaar niet zo moeilijk te voorspellen. Maar ik ga voorlopig uit van de cijfers die ik net gegeven heb. Die lijken me een aardige indicator.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan me aan een Engels onderzoek van een paar jaar terug herinneren waar beweerd werd dat trein passagiers meer energie kosten dan een zuinige auto.
Maar dit soort onderzoeken zie je zelden idd.
Ik zou zeggen stuur mevrouw Bouwman van de faculteit der ruimtelijke wetenschappen van de RuG een mailtje. Zij geeft ons het betreffende vak en heeft de collegematerialen samengesteld.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat soort dingen vind ik ook wel, maar niet waar ze op gebaseerd zijn.
Dat is niet on topic.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:14 schreef Monidique het volgende:
On-topic:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)y/0,,1518791,00.html
Dat zou gewéldig zijn.
ongetwijfeld...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik meer trein KM heb gereden dan jij.
Volgens mij ben jij vooral degene die hier volledige onzin argumenten post.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:21 schreef SCH het volgende:
Het is hetzelfde soort non-argument als: "als je al die asielzoekers hier wilt houden, waarom neem je er dan geen 1 in huis".
Correct.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:21 schreef SCH het volgende:
Het is hetzelfde soort non-argument als: "als je al die asielzoekers hier wilt houden, waarom neem je er dan geen 1 in huis".
Het is een vrij goed argument. Politieke discussies voeren op basis van "Maar jij doet het zelf ook niet" of "Rosenmoller woont zelf in een groot huis" etc. vind ik niet zo zinvol. Het gaat om de echte milieu-argumenten, om de diepere discussie en niet of ik fiets of autorijd - maar nu het in GC staat is die discussie inmiddels wel gerechtvaardigdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij vooral degene die hier volledige onzin argumenten post.
quote:
Zoiets als zeggen dat er geen problemen zijn in de oude wijken met veel migranten maar zelf naar een blanke nieuwbouw wijk verhuizen, en je kinderen op een blanke school zetten?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een vrij goed argument. Politieke discussies voeren op basis van "Maar jij doet het zelf ook niet" of "Rosenmoller woont zelf in een groot huis" etc. vind ik niet zo zinvol. Het gaat om de echte milieu-argumenten, om de diepere discussie en niet of ik fiets of autorijd - maar nu het in GC staat is die discussie inmiddels wel gerechtvaardigd
Nee, niet zoiets.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoiets als zeggen dat er geen problemen zijn in de oude wijken met veel migranten maar zelf naar een blanke nieuwbouw wijk verhuizen?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoiets als zeggen dat er geen problemen zijn in de oude wijken met veel migranten maar zelf naar een blanke nieuwbouw wijk verhuizen?
Nee, want dat past als de vuist op het oog, niet?quote:
Bronnetje van dat "geen problemen" ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Zoiets als zeggen dat er geen problemen zijn in de oude wijken met veel migranten maar zelf naar een blanke nieuwbouw wijk verhuizen, en je kinderen op een blanke school zetten?
Dat wil jij niet...weet je hoeveel jouw ticket dan gaat kosten ehm?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zou het ongeveer zijn als je verhuist naar de andere wijk ómdat er overlast is. Dat zei je niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, want dat past als de vuist op het oog, niet?
Bronnetje van "zelf asielzoeker in huis nemen"?quote:
het topic gaat over hypocrisie van mensen die vooral willen dat anderen wat doen of liever laten, maar zelf niet geremt zien.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het zou het ongeveer zijn als je verhuist naar de andere wijk ómdat er overlast is. Dat zei je niet.
Moet je er perse wonen om iets over de problemen te weten?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten over verrijkingvan de samenleving etc als je zelf geen idee hebt wat de daadwerkelijke invloed van andere culturen in een bepaalde buurt is.
Ik begrijp heel goed dat dit een topic is waar een uiterst zwart-wit-beeld wordt geschetst, een topic waar men óf voor óf tegen is, een topic waar geimpliceerd wordt dat men niet meer mag denken als men ook niet doet en een topic waar dissidente geluiden verboden zijn op straffe van hypocrisie. Ik begrijp dus heel goed waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
het topic gaat over hypocrisie van mensen die vooral willen dat anderen wat doen of liever laten, maar zelf niet geremt zien.
Wat begrijp je daar aan niet?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bronnetje van "zelf asielzoeker in huis nemen"?
Als ik de OP goed intepreteer, gaat het ergens anders over.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat dit een topic is waar een uiterst zwart-wit-beeld wordt geschetst, een topic waar men óf voor óf tegen is, een topic waar geimpliceerd wordt dat men niet meer mag denken als men ook niet doet en een topic waar dissidente geluiden verboden zijn op straffe van hypocrisie. Ik begrijp dus heel goed waar dit topic over gaat.
Wat een flauwekul, er zijn zoveel mensen die heel bewust met het milieu omgaan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:44 schreef pfaf het volgende:
Ik ben het wel met de PietV eens dat veel mensen die het hardst roepen om veranderingen, niet verder komen dan een paar demonstraties her en der....
Uiteraard. Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, er zijn zoveel mensen die heel bewust met het milieu omgaan.
quote:
Ach natuurlijk, er is een esthetisch schilletje.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als ik de OP goed intepreteer, gaat het ergens anders over.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bronnetje van "zelf asielzoeker in huis nemen"?
Verdonk moet aftredenquote:geef jij een percentage van je salaris aan elke dakloze die je ziet? Nodig je hem uit bij je aan tafel? Haal jij vluchtelingen in huis?
Niet volledig, ik geef alleen aan dat ik het niet heb op mensen die het hardst roepen dat er wat verander d moet worden, maar zelf niets aan doen. Dát gaf ik aan. Dat het woord veel er in staat is inderdaad wat ongelukkig gekozen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan neem je je vorige opmerking dus terug?
Je mist het punt een beetje SCH, maar dat doe je wel vaker.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet je er perse wonen om iets over de problemen te weten?
Maar goed, weer zo'n afleidingsmanoeuvre van PV. Heel slim natuurlijk maar het is niet relevant en bovendien is het onzinnig om te beweren dat je helemaal niet zo moeten autorijden of vliegen. Alhoewel veel mensen dat consequent niet doen.
En dan keiharde actie voeren tegen diegenen die nog wel autorijden. Dat lijkt me dan ook niet meer dan normaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:
Greanpeace ook .... laat ze op pleuren met hun vieze dieselbootjes
Beseffen ze wel at voor milleuschade dat geeft als er weer een boot van hen opgeblazen wordt door de fransen.
Nee alle treehuggers de auto uit en niet meer vliegenmoet je opletten wat er met het filleprobleem gebeurt
Bewust omgaan met het milieu houdt niet in dat je ook goed met het milieu omgaat; dat is afhankelijk van de validiteit van je uitgangspunten (en daar is heel wat discussie over - ook in de wetenschappelijke hoek).quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
En?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]Je beweert met droge ogen dat dat nooit gezegd wordt op Fok?
jah, laten we ons er niets van aantrekken. Het milieu kan ons toch niets schelen, boeie dat onze achterkleinkinderen dadelijk niet meer op deze planeet kunnen leven. Als wij maar kunnen doen wat we willen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:
Greanpeace ook .... laat ze op pleuren met hun vieze dieselbootjes
Beseffen ze wel at voor milleuschade dat geeft als er weer een boot van hen opgeblazen wordt door de fransen.
Nee alle treehuggers de auto uit en niet meer vliegenmoet je opletten wat er met het filleprobleem gebeurt
En dat is niet het punt, hier gaat hem om mensen die wel gillen over schiphol, maar vaak vliegen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
De mensen die het hardst roepen doen meestal het meest hoor. Ik heb veel bewondering voor die mensen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet volledig, ik geef alleen aan dat ik het niet heb op mensen die het hardst roepen dat er wat verander d moet worden, maar zelf niets aan doen. Dát gaf ik aan. Dat het woord veel er in staat is inderdaad wat ongelukkig gekozen.
Er is nogal een verschil tussen Schiphol sluiten of Schiphol niet uitbreiden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is niet het punt, hier gaat hem om mensen die wel gillen over schiphol, maar vaak vliegen.
Het gaat jouw dus niet om de natuur, maar om het doorgeven van je genen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, laten we ons er niets van aantrekken. Het milieu kan ons toch niets schelen, boeie dat onze achterkleinkinderen dadelijk niet meer op deze planeet kunnen leven. Als wij maar kunnen doen wat we willen.
Als ze gillen dat schiphol dicht moet, maar wel 3 keer per jaar op vakantie met het vliegtuig gaan is dat indd hypocriet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is niet het punt, hier gaat hem om mensen die wel gillen over schiphol, maar vaak vliegen.
En dat is niet het punt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen Schiphol sluiten of Schiphol niet uitbreiden.
Jij gaat ook zeuren als er straks elke 5 minuten een vliegtuig over je huis vliegt! Of denk je dat dat gezond voor je isquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat nog slechter voor het milieu is zijn mensen met jouw gedachten....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat jouw dus niet om de natuur, maar om het doorgeven van je genen.
Als er iets slecht is voor het milieu is het wel meer mensen.
nee dat doet ie niet, dat is alleen voor milieu huiliesquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:03 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Jij gaat ook zeuren als er straks elke 5 minuten een vliegtuig over je huis vliegt! Of denk je dat dat gezond voor je is![]()
Als ik een greenpeace boot zie denk ik ook altijd:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Greenpeace is af en toe wel wat extreem, maar op deze manier komen ze wel in het nieuws waardoor de onderwerpen in het nieuws komen en onder de mensen gaan leven en de mensen eventueel tot nadenken aanzet.
Hehehe jahquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
nee dat doet ie niet, dat is alleen voor milieu huilies
Dat punt hebben we in dit topic al eens gezien.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
verbeter de wereld en befin bij jezelf
Als je zo bezorgd bent om het millieu dan rijd je toch geen auto meer ...vlieg je toch niet meer
Als al die boomknuffelaars dat doen hoeveel auto's zouden er van de weg af zijn...hoeveel minder vluchten?
Schiphol lag daar al voordat jij daar ging wonen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:03 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Jij gaat ook zeuren als er straks elke 5 minuten een vliegtuig over je huis vliegt! Of denk je dat dat gezond voor je is
wat zeggen ze dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:08 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen die hun gore hond op straat laten schijten ook altijd...todat ik diezelfde stront door hun brievenbus naar binnen prop.....
Pietverdriet is een zeurpietquote:
First Ik woon daar niet [verrrassend he?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schiphol lag daar al voordat jij daar ging wonen.
Tis nooit een probleem volgens deze mensen totdat ze zelf met hun 'zooi' geconfronteerd worden!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
wat zeggen ze dan?
snap je archument niet helemaal.
Jajaquote:
Jawel hoor - jij bent degene die steeds zegt: dat is niet het punt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaja
Lezen en luisteren is niet je sterke punt, niet?
klopt als een bus.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:18 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Tis nooit een probleem volgens deze mensen totdat ze zelf met hun 'zooi' geconfronteerd worden!
Het is mens eigen dat alles kan todat het in je eigen achtertuin komt.....
Aha, maar dit topic gaat over mensen die "zeuren over hondepoep, maar zelf een bouvier hebben."quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:18 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Tis nooit een probleem volgens deze mensen totdat ze zelf met hun 'zooi' geconfronteerd worden!
Het is mens eigen dat alles kan todat het in je eigen achtertuin komt.....
En zolag die honden netje in de berm schijten is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aha, maar dit topic gaat over mensen die "zeuren over hondepoep, maar zelf een bouvier hebben."
Exact, maar dat schijnt dus niet te kunnen in deze kennelijke zwart-wit-wereld.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En zolag die honden netje in de berm schijten is er niks aan de hand.
Indd want of je hebt een hond en deze schijt vooral op de stoep bij de buren of je hebt geen hondquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Exact, maar dat schijnt dus niet te kunnen in deze kennelijke zwart-wit-wereld.
Ik heb geen bouvier, maar een petit basset griffon vendéen. En ja, ook ik klaag over hondenpoep.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aha, maar dit topic gaat over mensen die "zeuren over hondepoep, maar zelf een bouvier hebben."
jahh, goed punt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:28 schreef SolidArt het volgende:
Schiphol uitbereiden lijkt me goed voor de economie.
Echter betekend dit ook meer criminaliteit.
Zolang drugshandel illegaal is...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jahh, goed punt.
Meer criminaliteit omdat schiphol groter wordt, leg eens uit?
owhjah, indd schiphol mag niet uitbreiden omdat er dan meer criminaliteit komtquote:
IPV het topic vol te baggeren, verwijder liever het offtopic gezeurquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb geen bouvier, maar een petit basset griffon vendéen. En ja, ook ik klaag over hondenpoep.
V.
Ik ben een voorstander voor uitbereiding in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
owhjah, indd schiphol mag niet uitbreiden omdat er dan meer criminaliteit komt
dan vind ik het milieu toch wel een beter argument.
Masochistquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IPV het topic vol te baggeren, verwijder liever het offtopic gezeur
Wat noem jij bewust met het milieu omgaan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind dat nog altijd beter als iemand die een baggertopic open, hierin probeert serieus te discuseren en als titel milieu huilies heeft.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:34 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Wat noem jij bewust met het milieu omgaan?
Mensen hebben vaak geeneens een idee ervan wat nu de meeste vervuiling veroorzaakt, en komen allemaal met van die huis-tuin-en-keuken-bespaarseltjes die in realiteit gewoon geen zak uitmaken voor het milieu.
Ze denken allemaal dat ze zo milieubewust zijn maar irl vervuilen ze nog net zo goed.
Het is net als al die goede doelen imo. meer om hun eigen een plezier te doen dan dat et de wereld nu zoveel verbetert.
Dat is dus het hele probleem, iedereen moet maar maximaal uitstoten wat hij/zij vindt dat voldoende is. De gulden middenweg ligt altijd wel heel dicht bij het eigen standpunt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat punt hebben we in dit topic al eens gezien.
Het is belangrijk dat iedereen er zich van bewust is dat hij/zij milieuvervuilend bezig is en denkt wat ze zelf kunnen doen om het te verbeteren.
Tuurlijk als je zonder auto en vliegtuig kunt/wilt leven is dat perfect maar je hoeft heus niet alles ervoor te laten vind ik. Gewoon er even over nadenken en die kraan niet laten lopen tijdens het tandenpoetsen, je auto niet onnodig stationair laten lopen, niet onbenullig veel gas geven in je auto etc.
Dat ben ik met je eens, maar pietverdriet gaat dan meteen weer lopen klagen over milieu huilies terwijl juist deze mensen ons erop proberen te attenderen dat we een beetje op moeten letten met wat we doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:49 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem, iedereen moet maar maximaal uitstoten wat hij/zij vindt dat voldoende is. De gulden middenweg ligt altijd wel heel dicht bij het eigen standpunt.
Toch heeft hij wel gelijk over het hypocriete element van milieu-fanaten die alleen preken en er vervolgens niet naar handelen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik vind dat nog altijd beter als iemand die een baggertopic open, hierin probeert serieus te discuseren en als titel milieu huilies heeft.
het feit dat je bewust bent van je vervuiling is al heel wat vind ik.
Nee, ik heb het over mensen die gillen over dat het zo erg is dat schiphol groter wordt maar regelmatig vliegen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar pietverdriet gaat dan meteen weer lopen klagen over milieu huilies terwijl juist deze mensen ons erop proberen te attenderen dat we een beetje op moeten letten met wat we doen.
Dan geld dat voor iedereen die tegen iets is of een bepaalt standpunt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:59 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Toch heeft hij wel gelijk over het hypocriete element van milieu-fanaten die alleen preken en er vervolgens niet naar handelen.
Dit geldt overigens niet alleen voor het milieu maar voor alles, zoals Sapientiea al gezegd heeft en dus ook voor het geconfronteerd worden met het preken en handleen van bepaalde personen.
En dat attenderen erop is dus hypocriet als je er zelf niet naar handelt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar pietverdriet gaat dan meteen weer lopen klagen over milieu huilies terwijl juist deze mensen ons erop proberen te attenderen dat we een beetje op moeten letten met wat we doen.
En dat heet hypocrisiequote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dan geld dat voor iedereen die tegen iets is of een bepaalt standpunt.
En wat is daar precies mis mee? Schiphol is groot genoeg zoals ie nu is. Groter worden heeft echt totaal geen zin voor de economie.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over mensen die gillen over dat het zo erg is dat schiphol groter wordt maar regelmatig vliegen.
De groeiprojecties zien er echter anders uitquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En wat is daar precies mis mee? Schiphol is groot genoeg zoals ie nu is. Groter worden heeft echt totaal geen zin voor de economie.
Bel een willekeurig bedrijf maar op en vraag eens of je te lang in de wachtrij moet staan bij schiphol om vracht te vervoeren.
Dacht t niet.
Ohja, euhhhhhh
Maar je denkt toch niet dat midden in een dicht bevolkt gebied de beste plek is voor een lcuhthaven die draait op overslag van vracht en passagiers. Zo gek bestemmingsvluchten zijn er niet op Schipjhol...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De groeiprojecties zien er echter anders uit
Dus als je als 13 jarig jongetje door je moeder gewaarschuwd wordt dat je niet moet gaan roken omdat dat ongezond is terwijl je moeder zelf wel rookt is dat hypocriet?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:02 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
En dat attenderen erop is dus hypocriet als je er zelf niet naar handelt.
Schiphol lag in de lege polder, zijn mensen omheen gaan wonen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar je denkt toch niet dat midden in een dicht bevolkt gebied de beste plek is voor een lcuhthaven die draait op overslag van vracht en passagiers. Zo gek bestemmingsvluchten zijn er niet op Schipjhol...
Ja, dat is hypocriet, en bovendien zijn die huilies mijn moeder niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus als je als 13 jarig jongetje door je moeder gewaarschuwd wordt dat je niet moet gaan roken omdat dat ongezond is terwijl je moeder zelf wel rookt is dat hypocriet?
jahman, ze gingen allemaal om een vliegveld heen wonen waar de hele dag boeings 747 op en aan vliegen, toen al.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schiphol lag in de lege polder, zijn mensen omheen gaan wonen.
Klopt maar de echte grote groei is pas vanaf de laatste 15-20 jaar.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schiphol lag in de lege polder, zijn mensen omheen gaan wonen.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt maar de echte grote groei is pas vanaf de laatste 15-20 jaar.
Mijn moeder zou hebben gezegt, jullie smoesjes zijn goed, maar jullie rapport is zo slecht.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jahman, ze gingen allemaal om een vliegveld heen wonen waar de hele dag boeings 747 op en aan vliegen, toen al.
jaja...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Mijn moeder zou hebben gezegt, jullie smoesjes zijn goed, maar jullie rapport is zo slecht.
Heel praktisch.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
jaja...
Nogmaals de vraag is de huidige locatie van Schiphol een praktische? Zeker als het aantal vliegbewegingen moet verdubbelen?
jah, dat is voor iedereen praktisch, lekker vanuit hengelo naar rotterdam rijden als je in rotterdam werkt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel praktisch.
Als je rust wilt ga je toch in de achterhoek wonen?
Net alsof dat zo ver is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
jah, dat is voor iedereen praktisch, lekker vanuit hengelo naar rotterdam rijden als je in rotterdam werkt.
Ja, stook de boel maar opquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:37 schreef MrX1982 het volgende:
Mensen rondom Schiphol moeten niet zeiken. Maar ja hoe kan je dat verwachten. Zeiken is immers inherent aan Nederlanders.
Schiphol uitbreiden en mensen die last van het lawaai hebben gaan maar mooi weg (op eigen kosten)
Hengelo is twente. damn, ook een gehucht in de achterhoekquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, dat is voor iedereen praktisch, lekker vanuit hengelo naar rotterdam rijden als je in rotterdam werkt.
Omdat economische groei noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:41 schreef Yildiz het volgende:
en waarom moet dat verdubbelen?
scherp en erg nuttig voor deze discussie, maar niet eens waar.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hengelo is twente.
En je kan ook elders een baan zoeken.
Voor dagelijks ritten is dat niet te doen hoor.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Net alsof dat zo ver is.
Met de auto ben je er zo. Voor rust en ruimte moet je sws niet in de randstad gaan wonen dus moeten mensen daar ook niet over klagen.
Dus ook jij kiest voor economie boven leefomgeving...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
scherp en erg nuttig voor deze discussie, maar niet eens waar.
Maar voor sommige bedrijfstakken is in de randstad gewoon meer te vinden, en ik spreek uit ervaring. Ik ben zelf ook verhuisd van het oosten naar de randstad.
Ik kies korte reisafstand boven lange reisafstand. en een leuke baan boven een saaie standaard baan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus ook jij kiest voor economie boven leefomgeving...
Zeik dus niet.
Ach dan moet je verhuizen naar een plek dichterbij je werk of ander werk zoeken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Voor dagelijks ritten is dat niet te doen hoor.
En dat is je goed recht, maar dan moet je niet zeuren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik kies korte reisafstand boven lange reisafstand. en een leuke baan boven een saaie standaard baan.
Wat zal je wereld dan beperkt zijnquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:56 schreef winterhammer het volgende:
daarom heb ik ook geen auto en gebruik ik altijd de fiets
vliegen ? nee dank u
kan mij de tering economie nou schelen!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat economische groei noodzakelijk is.
ik hoef niet naar een ver land en daar ziektes op te lopen omdat ik niks kan eten en drinken, en daarna ook nog een keer half dood gaan van de hittequote:
Ja dat is idd hypocriet ja, verstandig is het wel, maar het blijft hypocriet, het zal ook niet veel indruk maken op die kinderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus als je als 13 jarig jongetje door je moeder gewaarschuwd wordt dat je niet moet gaan roken omdat dat ongezond is terwijl je moeder zelf wel rookt is dat hypocriet?
Ik noem dat eerder verstandig.
Die betaald jouw uitkeringquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:57 schreef winterhammer het volgende:
[..]
kan mij de tering economie nou schelen!![]()
Kortom, je kiest voor je zelf, en wil geen offers brengen, je wilt dat anderen offers brengen-quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik geef alleen een voorbeeld uit het leven gegrepen, waarom jullie mij nu weer gaan uitmaken voor zeurderd snap ik niet.
en twee uur reizen naar je werk is echt geen pretje hoor, dat betekent dat je 2 uur heen reist 8 uur werkt en dan 2 uur terug. Dan zou je dus dagelijks 12 uur met je werk bezig zijn. Persoonlijk zou ik dat niet trekken, ondermeer omdat als je dan eens een midagje vrij neemt je nog steeds 8 uur met je werk bezig bent.
Maar we gaan offtopic, laten we terug gaan naar de milieu huilies.
Je wereldbeeld is idd bekrompen. Nah ja dat is jouw goed recht natuurlijk. Lekker in dat knusse en burgerlijke Nederlandquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:58 schreef winterhammer het volgende:
ik hoef niet naar een ver land en daar ziektes op te lopen omdat ik niks kan eten en drinken, en daarna ook nog een keer half dood gaan van de hitteblijf ik liever hier
Wie moeten er offers voor mij brengen dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, je kiest voor je zelf, en wil geen offers brengen, je wilt dat anderen offers brengen-
Schiphol, daar zeur je toch over?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wie moeten er offers voor mij brengen dan?
Zeur ik over schiphol?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schiphol, daar zeur je toch over?
ik ben bekrompen omdat ik niet naar elk land gaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je wereldbeeld is idd bekrompen. Nah ja dat is jouw goed recht natuurlijk. Lekker in dat knusse en burgerlijke Nederland
Op je fiets zul je niet veel van de wereld zien. Pas maar op dat je niet vastroest in Nederlandquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:17 schreef winterhammer het volgende:
ik ben bekrompen omdat ik niet naar elk land ga![]()
Ach die bezine prijzen blijven vooralsnog omhoog gaan, uiteidelijk word het toch te duur en kunnen we allemaal met de fiets.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zeur ik over schiphol?
Ik zeur over dat jij loopt te zeuren over milieu huilies, omdat jij net doet alsof iedereen die probeert z'n steentje bij te dragen aan een goed milieu een zeurdert is.
jajaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:18 schreef winterhammer het volgende:
mensen
geef mij een boerderij en een stuk grond om me eigen eten te verbouwen etc en je hoort niks meer van me
Wat is dat nou voor onzin. Met het vliegtuig naar Loret daar zie je veelquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Op je fiets zul je niet veel van de wereld zien. Pas maar op dat je niet vastroest in Nederland
Dan bedenkt de overheid wel wat nieuws om geld te vangen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:21 schreef Sapientiea het volgende:
Ach die bezine prijzen blijven vooralsnog omhoog gaan, uiteidelijk word het toch te duur en kunnen we allemaal met de fiets.
Wie heeft het hier over Lloret?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:23 schreef Sapientiea het volgende:
Wat is dat nou voor onzin. Met het vliegtuig naar Loret daar zie je veel![]()
Ik denk dat ik meer van europa op de fiets heb gezien dan jij!!!!
Ja goed he!?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over Lloret?
Fijn dat jij weet waar ik allemaal ben geweest in Europa en de rest van de wereld zonder fiets
dat is nou juist iets dat ik een probleem vind. we zijn het eensquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan bedenkt de overheid wel wat nieuws om geld te vangen.
Bij de overheid is het milieu een bijzaak om geld te kunnen verdienen. Milieu levert geld op dus zullen ze dat gebruiken.
Dat mensen geloven dat de overheid om het milieu geeft. Heerlijk die naïviteit
quote:
Schiphol maakt dus teveel herrie voor de mensen die er naast zijn gaan wonenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jahman, ze gingen allemaal om een vliegveld heen wonen waar de hele dag boeings 747 op en aan vliegen, toen al.
Schiphol mag dus niet uitbreiden vanwege het milieuquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
owhjah, indd schiphol mag niet uitbreiden omdat er dan meer criminaliteit komt
dan vind ik het milieu toch wel een beter argument.
Ergo anderen moeten offers brengenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar als ze gillen dat er een nagedacht moet worden of die uitbreiding wel zo nodig is en 3 keer per jaar op vakantie met het vliegtuig vind ik dat niet hypocriet.
Weet je wat naief is? Dat is iemand die denk dat het milieu niks uitmaakt, dat is iemand die niet weet dat Nederland er nu uitziet omdat er zoveel aan Milieu is gedaan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan bedenkt de overheid wel wat nieuws om geld te vangen.
Bij de overheid is het milieu een bijzaak om geld te kunnen verdienen. Milieu levert geld op dus zullen ze dat gebruiken.
Dat mensen geloven dat de overheid om het milieu geeft. Heerlijk die naïviteit
Dat is een heugelijk feitquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
dat is nou juist iets dat ik een probleem vind. we zijn het eens![]()
Wil je dit ontkennen dan? dit is geen zeuren is gewoon een feit. Ik zou daar ook niet onder willen wonen. en omdat ik de mensen die zeuren over geluidsoverlast gelijk geef zeur ik ineens ook?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Schiphol maakt dus teveel herrie voor de mensen die er naast zijn gaan wonen
[..]
Schiphol mag best uitbreiden, maar houd hierbij ook rekening met het milieu en omwonenden. Hoe groter schiphol wordt hoemeer mensen er last van krijgen. Ook mensen die er nog nooit last van gehad hebben.quote:Schiphol mag dus niet uitbreiden vanwege het milieu
[..]
quote:Ergo anderen moeten offers brengen
Hmm hoe zo Nederland eruit zien als er niet zo'n milieu regelzucht was? Mss wel een stuk mooierquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:31 schreef Sapientiea het volgende:
Weet je wat naief is? Dat is iemand die denk dat het milieu niks uitmaakt, dat is iemand die niet weet dat Nederland er nu uitziet omdat er zoveel aan Milieu is gedaan.
Zonder 'Milieu-huillies' was de Noordzee niet toegankelijk voor toeristen en was het zo ongelovelijk vervuild geweest dat ook de visvangst er geweest was.
Nu is de Noordzee schoner dan hij 30 jaar geleden was!
De overheid heeft nooit om het milieu gegeven. Kom op du_ke zo naïef ben je toch niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:36 schreef du_ke het volgende:
Je hebt gelijk deze overheid geeft geen zak meer om het milieubeleid.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm hoe zo Nederland eruit zien als er niet zo'n milieu regelzucht was? Mss wel een stuk mooier
quote:Ik denk dat vrijwel niemand tegen het milieu of tegen de natuur is. Ik vind de natuur een kostbaar iets waar we zuinig op moeten zijn maar ik ben tegen de manier waarop milieu huilie's angst gebruiken om zogenaamd met het vingertje in de lucht dé oplossing te hebben voor allerlei "problemen".
Misschien niet sturen en regelen maar wel degelijk negatief beïnvloeden iets wat zeer duidelijk is en direct van invloed op de kwaliteit van onze leefomgeving...quote:De natuur is iets wat mensen niet kunnen sturen of regelen hooguit kunnen bewonderen en respecteren. Dat eerste proberen milieu huilie's dat tweede is realistischer en daar ben ik een voorstander van.
Weldegelijk al is er misschien een verschil tussen de overheid en de diverse ministeries.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De overheid heeft nooit om het milieu gegeven. Kom op du_ke zo naïef ben je toch niet.
Oh? In veel gevallen kost het juist geld...quote:Milieu levert geld op.
Je ziet spokenquote:De overheid heeft geld nodig. Dat is voor mij duidelijk helaas zien veel mensen dat niet. Die geloven daadwerkelijk dat de overheid om het milieu geeft
Daar kan ik mij best in vinden, maar wat mij tegenzit is dat in veel gevallen er alleen maar naar de economie wordt gekeken. En er niet eens aan het milieu wordt gedacht. Vooral het huidige kabinet heeft daar een handje van.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm hoe zo Nederland eruit zien als er niet zo'n milieu regelzucht was? Mss wel een stuk mooier
Ik denk dat vrijwel niemand tegen het milieu of tegen de natuur is. Ik vind de natuur een kostbaar iets waar we zuinig op moeten zijn maar ik ben tegen de manier waarop milieu huilie's angst gebruiken om zogenaamd met het vingertje in de lucht dé oplossing te hebben voor allerlei "problemen".
De natuur is iets wat mensen niet kunnen sturen of regelen hooguit kunnen bewonderen en respecteren. Dat eerste proberen milieu huilie's dat tweede is realistischer en daar ben ik een voorstander van.
Ik vraag het me af. De Nederlandse regelzucht leidt tot niets. Of wil je zeggen dat wij in Nederland natuur hebben. Ik doel dan niet op die parkjes her en der in Nederlandquote:
Ik ben niet geïnteresseerd in het milieubeleid van een overheid. Ik constateer slechts.quote:Verdiep je eens een beetje in het milieubeleid en vooral in de ontwikkelingen die zich daarin vanaf de jaren 70 weldegelijk ehbben voorgedaan.
Wie zegt dat de natuur dat niet zelf veroorzaakt?quote:Misschien niet sturen en regelen maar wel degelijk negatief beïnvloeden iets wat zeer duidelijk is en direct van invloed op de kwaliteit van onze leefomgeving...
Ik praat hier over de overheid als geheel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:40 schreef du_ke het volgende:
Weldegelijk al is er misschien een verschil tussen de overheid en de diverse ministeries.
Oh lasten verzwaring voor automobilisten, accijns verhogingen en allerlei andere maatregelen kosten geld? Volgens mij levert dat miljarden op waarmee ze weer allerlei kansloze projecten kunnen financieren zodat de milieu huilie's weer een overwinning boeken. Milieu huilie's hebben geld nodig van het vervoermiddel wat ze verafschuwen. Zo triest en hypocriet vind ik dat. Maar dat zit waarschijnlijk in de aard van de milieu huilie.quote:Oh? In veel gevallen kost het juist geld...
Ik denk het niet.quote:Je ziet spoken.
Heb het over het milieubeleid. En dat is wel degelijk van belang. En ach natuur dat hangt af van je definitie maar Nederland biedt plaats aan diverse zeldzame en waardevolle flora en fauna. Wat echter nog veel belangrijker is is de leefomgeving. De mens heeft hier en daar wat groen en rust nodig.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. De Nederlandse regelzucht leidt tot niets. Of wil je zeggen dat wij in Nederland natuur hebben. Ik doel dan niet op die parkjes her en der in Nederland
[..]
Doe dan wat beter je best op je canstateringen want je praat echt poepquote:Ik ben niet geïnteresseerd in het milieubeleid van een overheid. Ik constateer slechts.
[..]
Bijna iedereenquote:Wie zegt dat de natuur dat niet zelf veroorzaakt?
Tja wat zijn milieuhuilies? Als je doelt op een grote brede groep wetenschappers dan wel ja die hebben er toch wel kijk op.quote:Wie zegt dat milieu huilie's de waarheid in pacht hebben.
Poeh dat is een behoorlijk baude beweringquote:Ik vind het handelaren in angst. Ze weten niets van de natuur maar denken er iets van te weten.
Oh wordt Nederland in de houdgreep gehouden door milieuhuilies (wat dat ook moge zijn) heb je daar een goed voorbeeld van dan?quote:De tragiek van de onwetenden en de houdgreep die zij uitoefenen op een maatschappij. Helaas wordt Nederland in de houdgreep gehouden door milieu huilie's.
Ja, nu zeg je het! Maakt niks uit dat half Antarctica weg smelt, als de economie maar groeit!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat economische groei noodzakelijk is.
Die heeft zich, een beetje afhankelijk van de periode waar we over praten, wel druk gemaakt over het milieu. En dit niet vanuit kostenoverwegingen maar veel meer vanuit de volksgezondheid.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik praat hier over de overheid als geheel.
[..]
quote:Oh lasten verzwaring voor automobilisten, accijns verhogingen en allerlei andere maatregelen kosten geld? Volgens mij levert dat miljarden op waarmee ze weer allerlei kansloze projecten kunnen financieren zodat de milieu huilie's weer een overwinning boeken. Milieu huilie's hebben geld nodig van het vervoermiddel wat ze verafschuwen. Zo triest en hypocriet vind ik dat. Maar dat zit waarschijnlijk in de aard van de milieu huilie.
[..]
Ik denk het niet.
Dat is juist een probleem in Nederland. Wij hebben zo weinig natuur en zijn zo gefixeerd op de bescherming van elk grassprietje dat het bijna lachwekkend is. En maar wijzen naar de VS als zijnde een verschrikkelijke vervuiler. Als er ergens ongelofelijk veel natuur is, is het wel de VS. Waar ze ook zuinig op zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Daar kan ik mij best in vinden, maar wat mij tegenzit is dat in veel gevallen er alleen maar naar de economie wordt gekeken. En er niet eens aan het milieu wordt gedacht. Vooral het huidige kabinet heeft daar een handje van.
De andere kant uit, snap ik ook wel dat het een beetje overdreven is om een hele snelweg om te leggen voor een zeldzaam hamstertje. Alhoewel het wel belangrijk is dat deze niet uitsterf vind ik. Ik ben blij dat ik zulke beslissingen niet hoef te maken.
Dat is idd schandalig. Regenwouden zijn belangrijk voor de gehele wereld en haar balans. Dan moet je als milieu huilie hier niet aankomen met de volgende maatregel om automobilisten te treiteren maar iets doen aan die problematiek in Brazilië, maar ze kiezen liever de weg van de minste weerstand.quote:Maar kijk hiervoor ook eens verder als nederland, kijk eens hoe snel in brazillie de bossen worden gekapt, daar is weinig respect voor het milieu/de natuur te vinden.
Ach ik geloof niet in de barmhartigheid van de overheid. Noem mij cynisch of realistisch maar zo zie ik het iig wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:54 schreef du_ke het volgende:
Die heeft zich, een beetje afhankelijk van de periode waar we over praten, wel druk gemaakt over het milieu. En dit niet vanuit kostenoverwegingen maar veel meer vanuit de volksgezondheid.
Je bevestigd alleen maar mijn vermoedenquote:! Hier ga ik maar niet eens meer op in. Je praat echt de grootste onzin die ik deze week op fok ben tegengekomen
.
Wel cynisch maar realistisch in dit geval absoluut niet. Ook al wil je er niets van weten verdiep je eens in de geschiedenis van het milieubeleid. Ik ben wel van mening dat het soms als excuus is gebruik maar de intentie was wel degelijk goed.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach ik geloof niet in de barmhartigheid van de overheid. Noem mij cynisch of realistisch maar zo zie ik het iig wel.
[..]
Nee eens worden zal niet lukken, maar toch lees je eens in dat zal je beeld een stuk nuanceren!quote:Je bevestigd alleen maar mijn vermoeden
Maar dat is toch een onoverbrugbaar meningsverschil. Maar dat weet jij waarschijnlijk ook wel
De VS is niet te vergelijken met nederland, dat vele malen groter, hierdoor hebben ze ook veel meer natuur. Daarnaast is de bevolkingsdichtheid vele malen minder.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is juist een probleem in Nederland. Wij hebben zo weinig natuur en zijn zo gefixeerd op de bescherming van elk grassprietje dat het bijna lachwekkend is. En maar wijzen naar de VS als zijnde een verschrikkelijke vervuiler. Als er ergens ongelofelijk veel natuur is, is het wel de VS. Waar ze ook zuinig op zijn.
[..]
Dat is idd schandalig. Regenwouden zijn belangrijk voor de gehele wereld en haar balans. Dan moet je als milieu huilie hier niet aankomen met de volgende maatregel om automobilisten te treiteren maar iets doen aan die problematiek in Brazilië, maar ze kiezen liever de weg van de minste weerstand.
Dan zouden we iets moeten doen aan de overbevolking maar dat is een heikel punt. Daar praat men liever niet over.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:51 schreef du_ke het volgende:
Heb het over het milieubeleid. En dat is wel degelijk van belang. En ach natuur dat hangt af van je definitie maar Nederland biedt plaats aan diverse zeldzame en waardevolle flora en fauna. Wat echter nog veel belangrijker is is de leefomgeving. De mens heeft hier en daar wat groen en rust nodig.
Tsja met milieu fanatici valt eigenlijk niet te praten. Dat is het tragische van dat soort mensen. Ik constateer slechts dat de overheid geld nodig heeft en het milieu gebruikt om geld te genereren.quote:Doe dan wat beter je best op je canstateringen want je praat echt poep. Als je er niet geinteresseerd bent hoe denk je dan onderbouwde kritiek te kunnen geven?
In de milieu hoek waarschijnlijk. Maar die zijn niet objectief.quote:Bijna iedereen.
Mensen als jij. GroenLinks, PvdA, Milieudefensie, Greenpeace en dat soort duistere organisaties/partijen.quote:Tja wat zijn milieuhuilies? Als je doelt op een grote brede groep wetenschappers dan wel ja die hebben er toch wel kijk op.
Ja de terreur richting de automobilist, het beschermen van elk grassprietje, het kunstmatig in leven houden van het OV, stagnatie in de ontwikkeling van Schiphol etc etc.quote:Oh wordt Nederland in de houdgreep gehouden door milieuhuilies (wat dat ook moge zijn) heb je daar een goed voorbeeld van dan?
Heel goed van de VS om Kyoto niet te ondertekenen ze laten zich niet bedonderen door milieu fanatici.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
De VS is niet te vergelijken met nederland, dat vele malen groter, hierdoor hebben ze ook veel meer natuur. Daarnaast is de bevolkingsdichtheid vele malen minder.
Ik vind wel dat de VS schandalig omgaat met het milieu. Ze zouden bijvoorbeeld best het kyoto protocool kunnen onderteken mijn inziens. Maar nee dat weigeren ze omdat dat slecht voor de economie is, terwijl tig andere landen het protocool wel kunnen ondertekenen.
Ik verbagger niks. Ik wijs je op een onhoudbare manier van ... eh... 'discussiëren'.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IPV het topic vol te baggeren, verwijder liever het offtopic gezeur
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan zouden we iets moeten doen aan de overbevolking maar dat is een heikel punt. Daar praat men liever niet over.
[..]
Tsja met milieu fanatici valt eigenlijk niet te praten. Dat is het tragische van dat soort mensen. Ik constateer slechts dat de overheid geld nodig heeft en het milieu gebruikt om geld te genereren.
[..]
In de milieu hoek waarschijnlijk. Maar die zijn niet objectief.
[..]
Mensen als jij. GroenLinks, PvdA, Milieudefensie, Greenpeace en dat soort duistere organisaties/partijen.
Dogmatische milieu fanatici zonder enige vorm van realisme.
[..]
Ja de terreur richting de automobilist, het beschermen van elk grassprietje, het kunstmatig in leven houden van het OV, stagnatie in de ontwikkeling van Schiphol etc etc.
Gelukkig is Nederland vrij uniek daarin en stelt Nederland gelukkig voor de rest niets voor in de wereld.
Kijk nu komen we ergens. Zodra men in heeft gezien dat angst verkoopt is men dat gaan gebruiken om meer geld te genereren. Idealisme wordt vervangen door geldzucht verpakt in een milieu omhulsel. Op dat laatste heb ik kritiek en ontleen ik mijn cynisme aan op dit gebied.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:02 schreef du_ke het volgende:
Wel cynisch maar realistisch in dit geval absoluut niet. Ook al wil je er niets van weten verdiep je eens in de geschiedenis van het milieubeleid. Ik ben wel van mening dat het soms als excuus is gebruik maar de intentie was wel degelijk goed.
Wellicht maar weet wel dat ik de auto altijd zal beschermenquote:Nee eens worden zal niet lukken, maar toch lees je eens in dat zal je beeld een stuk nuanceren!
Vandaar dat alles gekapt mag worden en er naar olie geboord mag worden in hun laatste bijna onverstoorde reservaat Alaskaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is juist een probleem in Nederland. Wij hebben zo weinig natuur en zijn zo gefixeerd op de bescherming van elk grassprietje dat het bijna lachwekkend is. En maar wijzen naar de VS als zijnde een verschrikkelijke vervuiler. Als er ergens ongelofelijk veel natuur is, is het wel de VS. Waar ze ook zuinig op zijn.
[..]
Tja, anders moeten ze naar Brazilie vliegen en dat is tegen hun principes.quote:Dat is idd schandalig. Regenwouden zijn belangrijk voor de gehele wereld en haar balans. Dan moet je als milieu huilie hier niet aankomen met de volgende maatregel om automobilisten te treiteren maar iets doen aan die problematiek in Brazilië, maar ze kiezen liever de weg van de minste weerstand.
Maar de auto is een goed symbool van hoe de milieu kliek probeert haar overtuiging over te brengen op mensen. Met angst en leugens.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:13 schreef du_ke het volgende:aub lees je in en kijk eens iets verder dan de auto. Want dit gaat echt totaal nergens over!
Tja volgens mij ben je veel te zwartgallig en paranoide.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kijk nu komen we ergens. Zodra men in heeft gezien dat angst verkoopt is men dat gaan gebruiken om meer geld te genereren. Idealisme wordt vervangen door geldzucht verpakt in een milieu omhulsel. Op dat laatste heb ik kritiek en ontleen ik mijn cynisme aan op dit gebied.
[..]
Je doet maar met auto's is ook niet gek veel mis zolang ze maar terughoudend gebruikt worden en men in acht neemt dat er ook vele geschikte alternatieven zijn.quote:Wellicht maar weet wel dat ik de auto altijd zal beschermen
Want stoot een diesel geen fijn stof uit? En is dat niet schadelijk? Smog is gezond?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar de auto is een goed symbool van hoe de milieu kliek probeert haar overtuiging over te brengen op mensen. Met angst en leugens.
Wahahahaha....een beetje nadenken bij wat je doet staat gelijk aan veganisme.....wat een belachelijke manier om de zaak te overdrijven.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:15 schreef Kapiteinschaaldier het volgende:
Je moet veganist worden wil je echt leven volgens het millieu gezanik.
Objectiviteit is natuurlijk altijd relatief. Daar waar emoties een rol spelen is objectiviteit moeilijk te waarborgenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:18 schreef du_ke het volgende:
Ben jij overigens wel objectief? Zijn de olieboeren in de VS objectief?
Gewoon even als vraagje tussendoor.
De vele doden die vallen door de uitstoot van auto's zijn leugens?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar de auto is een goed symbool van hoe de milieu kliek probeert haar overtuiging over te brengen op mensen. Met angst en leugens.
Hmm paranoide lijkt me tamelijk overdreven. Eerder realistischquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:20 schreef du_ke het volgende:
Tja volgens mij ben je veel te zwartgallig en paranoide.
Ik ken die geschikte alternatieven nietquote:Je doet maar met auto's is ook niet gek veel mis zolang ze maar terughoudend gebruikt worden en men in acht neemt dat er ook vele geschikte alternatieven zijn.
Ach ze veranderen telkens van onderwerp. De diesel was vroeger veel schadelijker dan nu. Straks komen er roetfilters op diesels. Als dat een feit is zoeken ze wel weer iets nieuws om over te zeiken. Al met al het is nooit goed voor de milieu kliek. Maar men vergeet dat een trein ook niet zomaar rijdtquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:21 schreef du_ke het volgende:
Want stoot een diesel geen fijn stof uit? En is dat niet schadelijk? Smog is gezond?
Er zal vast een kleine kern van waarheid in zitten. Maar wat dan nog.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:23 schreef wonko het volgende:
De vele doden die vallen door de uitstoot van auto's zijn leugens?
Dus als je je eigen weg vaart is dat altijd goed?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heel goed van de VS om Kyoto niet te ondertekenen ze laten zich niet bedonderen door milieu fanatici.
Ze varen hun eigen weg.
Jammer dat wij in Nederland en in de rest van Europa in mindere mate zo'n zwakke ruggegraat hebben.
Maar wat dan nog zegt het.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:28 schreef MrX1982 het volgende:
Er zal vast een kleine kern van waarheid in zitten. Maar wat dan nog.
Misschien wel een idee...wordt men toch wat bewuster van waar men mee bezig is.quote:Moet er nu op elke diesel een sticker komen met: Diesels zijn dodelijk
En wat is daar mis mee? Moet men maar blijven doen alsof er niets aan de hand?quote:Dan zijn we nog wel ff bezig met het plakken van stickers op allerlei andere zaken.
Yepquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm paranoide lijkt me tamelijk overdreven. Eerder realistisch
[..]
Ik ken die geschikte alternatieven niet![]()
Voor mij persoonlijk is de auto heilig. Maar dat was vast wel duidelijk
Klopt als een probleem min of meer opgelost is kan je over op een volgend onderwerp. Maar vergeet niet dat in Rotterdam Overschie wonen gelijk staat aan het roken van een pakje sigaretten per dag!quote:[..]
Ach ze veranderen telkens van onderwerp. De diesel was vroeger veel schadelijker dan nu. Straks komen er roetfilters op diesels. Als dat een feit is zoeken ze wel weer iets nieuws om over te zeiken. Al met al het is nooit goed voor de milieu kliek. Maar men vergeet dat een trein ook niet zomaar rijdt
'Kijk, nu komen we ergens'quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er zal vast een kleine kern van waarheid in zitten.
Brandstof is ook in de VS duurder geworden. Maar nog steeds heel goedkoop ivm Nederland. Iets wat ik toejuichquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dus als je je eigen weg vaart is dat altijd goed?
Gewoon lekker kernproeven doen in de woestijn (wat een respect voor de natuur)
benzine is goedkoper als water
je niet druk maken om de toekomst van het milieu, alleen om de toekomst van de economie?
bravo hoor,
Ik fiets straks naar mijn werk en daar mag ik lekker met de auto buslichting rijden voor de postquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:32 schreef du_ke het volgende:
Yep. Hoewel ik dat persoonlijk niet snap. Ik wandel straks lekker naar het station in plaats van dat ik moeilijk moet doen om op vrijdagmiddag met de auto de stad uit te komen.
Dan moeten mensen verhuizen. En Rotterdam is niet alleen smerig vanwege het (auto)verkeer. Ik weet niet of jij die smerige havens daar kent maar zelfs als je daar in de buurt komt stinkt het al een uur in de wind. Een stad is altijd vies en dat heeft niet alleen te maken met het (auto)verkeer.quote:Klopt als een probleem min of meer opgelost is kan je over op een volgend onderwerp. Maar vergeet niet dat in Rotterdam Overschie wonen gelijk staat aan het roken van een pakje sigaretten per dag!
De regering zal indd heus niet een aganda item hebben 'vernietig de natuur' maar een beetje rekening ermee houden lijkt soms wel te veel gevraagd. De economie gaat voor alles daarzo.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Brandstof is ook in de VS duurder geworden. Maar nog steeds heel goedkoop ivm Nederland. Iets wat ik toejuich
Dat de VS een andere weg varen dan Nederland betekent niet dat zij verkeerd bezig zijn en wij heiliger zijn dan de paus. In de VS hebben andere zaken de prioriteit. Ik geloof niet dat Bush of zijn regering uit zijn op de vernietiging van de natuur. Ze hebben een andere aanpak.
Andere aanpak...milieu belangen ondergeschikt maken aan ecnomische belangen...met het mogelijke gevolg van milieuvernietiging?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Brandstof is ook in de VS duurder geworden. Maar nog steeds heel goedkoop ivm Nederland. Iets wat ik toejuich
Dat de VS een andere weg varen dan Nederland betekent niet dat zij verkeerd bezig zijn en wij heiliger zijn dan de paus. In de VS hebben andere zaken de prioriteit. Ik geloof niet dat Bush of zijn regering uit zijn op de vernietiging van de natuur. Ze hebben een andere aanpak.
Meeste mensen die daar wonen hebben ook echt de vrije keus daarin denk je? Oftewel ze hebben het geld daarvoor denk je?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik fiets straks naar mijn werk en daar mag ik lekker met de auto buslichting rijden voor de post![]()
Ja ook jouw post heeft in een auto gezeten
[..]
Dan moeten mensen verhuizen. En Rotterdam is niet alleen smerig vanwege het (auto)verkeer. Ik weet niet of jij die smerige havens daar kent maar zelfs als je daar in de buurt komt stinkt het al een uur in de wind. Een stad is altijd vies en dat heeft niet alleen te maken met het (auto)verkeer.
Mooi verhaal...heb je ook nog iets te zeggen over hoe het wel moet of kun je alleen maar samenvattingen schrijven?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:05 schreef Welles het volgende:
Het valt me op dat veel mensen off topic zijn in dit topic. Ze beginnen over een ander onderwerp, trekken kromme vergelijkingen, suggereren dat Pietverdriet ze zou verbieden na te denken, bewust met milieu om te gaan (wat dat ook mag betekenen) en anderen te attenderen op milieuzaken of suggereren dat hij mensen die niet autorijden en vliegen hypocrisie verwijt. In een aantal gevallen heb ik de indruk dat er bewust wordt getrold.
Het punt is dat sommige mensen een ander iets verwijten waar ze zich zelf ook schuldig aan maken. Ik geloof dat in de bijbel al een uitspraak staat over mensen die de splinter in andermans oog zien en de balk in hun eigen oog niet. Sommigen hier stellen dat zij minder hypocriet zijn omdat zij bijvoorbeeld niet onnodig op hun gaspedaal trappen, zij stellen dat zij zich ergens tussen zwart en wit bevinden, maar minder hypocriet is nog steeds hypocriet.
De term huilie is misschien provocerend maar misschien was de bedoeling van het gebruik ervan de discussie aan te zwengelen.
Kan jij on topic reageren? Ga anders buiten spelenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:08 schreef wonko het volgende:
[..]
Mooi verhaal...heb je ook nog iets te zeggen over hoe het wel moet of kun je alleen maar samenvattingen schrijven?
Daarom doe ik ook steeds meer electronisch. En autorijden is helemaal niet erg als het maar een beetje efficient gebeurd. Endat is bij postbezorging wel min of meer het geval.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik fiets straks naar mijn werk en daar mag ik lekker met de auto buslichting rijden voor de post![]()
Ja ook jouw post heeft in een auto gezeten
[..]
Probleem is alleen dat het vaak niet de duurste wijken zijn op dat soort plaatsen. Dan is verhuizen ook niet altijd makkelijk. Het aanbod blijft beperkt.quote:Dan moeten mensen verhuizen.
Uiteraard niet alleen maar het speelt wel duidelijk mee. Niet voor niets dat er al duidelijk verbetering meetbaar was bij een verlaging van de max snelheidn aar 80.quote:En Rotterdam is niet alleen smerig vanwege het (auto)verkeer. Ik weet niet of jij die smerige havens daar kent maar zelfs als je daar in de buurt komt stinkt het al een uur in de wind. Een stad is altijd vies en dat heeft niet alleen te maken met het (auto)verkeer.
Dus volgens jou is er alleen maar zwart wit? Ik zit inderdaad ergens tussenin, mij zul je zeker niet met geitenwollensokken rond zien banjeren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:05 schreef Welles het volgende:
Het valt me op dat veel mensen off topic zijn in dit topic. Ze beginnen over een ander onderwerp, trekken kromme vergelijkingen, suggereren dat Pietverdriet ze zou verbieden na te denken, bewust met milieu om te gaan (wat dat ook mag betekenen) en anderen te attenderen op milieuzaken of suggereren dat hij mensen die niet autorijden en vliegen hypocrisie verwijt. In een aantal gevallen heb ik de indruk dat er bewust wordt getrold.
Het punt is dat sommige mensen een ander iets verwijten waar ze zich zelf ook schuldig aan maken. Ik geloof dat in de bijbel al een uitspraak staat over mensen die de splinter in andermans oog zien en de balk in hun eigen oog niet. Sommigen hier stellen dat zij minder hypocriet zijn omdat zij bijvoorbeeld niet onnodig op hun gaspedaal trappen, zij stellen dat zij zich ergens tussen zwart en wit bevinden, maar minder hypocriet is nog steeds hypocriet.
De term huilie is misschien provocerend maar misschien was de bedoeling van het gebruik ervan de discussie aan te zwengelen.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan jij on topic reageren? Ga anders buiten spelen
Die persoon gaf een ontopic mening, dat is meer dan wat jij kan zeggen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:57 schreef wonko het volgende:
[..]wat lief....kun je ook boos kijken en heb je daar lang voor geoefend thuis voor de spiegel met de gordijntjes dicht?
Ik vroeg of persoon wat meer zijn eigen mening kon ventileren ipv een overzichtje te produceren...is dat ontopic of wat? Of begrijp je niet wat ik bedoel?
Nee, maar als je nadenkt, dan word je wel veganist en ga je fair trade kopen en biologisch. Greenpeace activisten die vlees eten en leer dragen zijn wat mij betreft 'milieu huilies'. Dan zit je enerzijds de ontbossing tegen te gaan en voor het veevoer voor de koe van het vlees enzo word er ontbost...beetje vreemd..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:21 schreef wonko het volgende:
Wahahahaha....een beetje nadenken bij wat je doet staat gelijk aan veganisme.....wat een belachelijke manier om de zaak te overdrijven.
Kyoto is gewoon een fiasco omdat het krom in elkaar zit. Vri logisch dat de VS niet meedoet om zijn economie te beschermen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
De VS is niet te vergelijken met nederland, dat vele malen groter, hierdoor hebben ze ook veel meer natuur. Daarnaast is de bevolkingsdichtheid vele malen minder.
Ik vind wel dat de VS schandalig omgaat met het milieu. Ze zouden bijvoorbeeld best het kyoto protocool kunnen onderteken mijn inziens. Maar nee dat weigeren ze omdat dat slecht voor de economie is, terwijl tig andere landen het protocool wel kunnen ondertekenen.
Dat hele luchtvervuilingsprobleem heeft de overheid notabene zelf nog in de hand gewerkt. Door sociale woningstructuur, criminalieteit en kansarmenbeschermning, etc zijn veel middenstanders en hoogopgeleiden vertrokken die vervolgens elke dag naar de grote stad rijden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom doe ik ook steeds meer electronisch. En autorijden is helemaal niet erg als het maar een beetje efficient gebeurd. Endat is bij postbezorging wel min of meer het geval.
[..]
Probleem is alleen dat het vaak niet de duurste wijken zijn op dat soort plaatsen. Dan is verhuizen ook niet altijd makkelijk. Het aanbod blijft beperkt.
Klopt inderdaad dus is het ook aan de overheid om er wat aan te doen. Dat lukt niet door extra wegen want dan besluiten nog meer mensen dat het wel aantrekkelijk is om elders te gaan wonen en naar de stad te rijden...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:24 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat hele luchtvervuilingsprobleem heeft de overheid notabene zelf nog in de hand gewerkt. Door sociale woningstructuur, criminalieteit en kansarmenbeschermning, etc zijn veel middenstanders en hoogopgeleiden vertrokken die vervolgens elke dag naar de grote stad rijden.
Dat lukt deels wel degelijk met extra wegen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt inderdaad dus is het ook aan de overheid om er wat aan te doen. Dat lukt niet door extra wegen want dan besluiten nog meer mensen dat het wel aantrekkelijk is om elders te gaan wonen en naar de stad te rijden...
Voor een deel helpt het en dat is prima. Maar het is geen wonder middel. Het verkeer past zich ook aan aan het aanbod en in veel gevallen kan je er van uitgaan dat de reistijd die hier gewonnen wordt elders gecompenseerd gaat worden.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:27 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat lukt deels wel degelijk met extra wegen.
De dagelijkse spits-files bij Eindhoven zijn drastisch verminderd, zo niet verdwenen, sinds de uitbreiding van 2 naar 3 banen per richting.
Spitstroken bij o.a. Everdingen doen het aardig.
* Pietverdriet slaat Minidick met een hockystick van Kyotoquote:Op zondag 3 juli 2005 13:10 schreef Monidique het volgende:
Punt is dat rechts Nederland simpelweg als een struisvogel z'n kop in het zand blijft steken terwijl de mens het klimaat verandert. Vele onderzoeken tonen inmiddels aan dat de mens verantwoordelijk is voor de gigántische stijging van het koolstofdioxide niveau en vele onderzoeken tonen inmiddels aan dat dit een vastgesteld effect heeft op de mondiale temperatuur, ongeacht wat sommige zogenaamde niet door het proces van peer-review gekomen onderzoeken van zogenaamde wetenschappers die betaald worden door oliemaatschappijen zeggen.
Is dit nu die befaamde rechtse humor? Zo ja, dan snap ik waarom men altijd zo zuur is.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet slaat Minidick met een hockystick van Kyoto
Weet je überhaupt waar de referentie naar de hockeystick van Kyoto op slaat? Nou?quote:Op zondag 3 juli 2005 13:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is dit nu die befaamde rechtse humor? Zo ja, dan snap ik waarom men altijd zo zuur is.
Is dat niet die bewezen gemanipuleerde lijn waarop het Kyoto-verdrag gebaseerd is?quote:Op zondag 3 juli 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je überhaupt waar de referentie naar de hockeystick van Kyoto op slaat? Nou?
Hé, maar humor, hoor!quote:Op zondag 3 juli 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je überhaupt waar de referentie naar de hockeystick van Kyoto op slaat? Nou?
Juist, dat onderzoek dat bewijzen zou dat er een dramatische temperatuurstijging is, waar je in het statistische model alles kon gooien, en wat je ook deed, er kwam altijd een temperatuurstijging uit.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is dat niet die bewezen gemanipuleerde lijn waarop het Kyoto-verdrag gebaseerd is?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |