Ik zou zeggen stuur mevrouw Bouwman van de faculteit der ruimtelijke wetenschappen van de RuG een mailtje. Zij geeft ons het betreffende vak en heeft de collegematerialen samengesteld.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat soort dingen vind ik ook wel, maar niet waar ze op gebaseerd zijn.
Dat is niet on topic.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:14 schreef Monidique het volgende:
On-topic:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)y/0,,1518791,00.html
Dat zou gewéldig zijn.
ongetwijfeld...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik meer trein KM heb gereden dan jij.
Volgens mij ben jij vooral degene die hier volledige onzin argumenten post.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:21 schreef SCH het volgende:
Het is hetzelfde soort non-argument als: "als je al die asielzoekers hier wilt houden, waarom neem je er dan geen 1 in huis".
Correct.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:21 schreef SCH het volgende:
Het is hetzelfde soort non-argument als: "als je al die asielzoekers hier wilt houden, waarom neem je er dan geen 1 in huis".
Het is een vrij goed argument. Politieke discussies voeren op basis van "Maar jij doet het zelf ook niet" of "Rosenmoller woont zelf in een groot huis" etc. vind ik niet zo zinvol. Het gaat om de echte milieu-argumenten, om de diepere discussie en niet of ik fiets of autorijd - maar nu het in GC staat is die discussie inmiddels wel gerechtvaardigdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij vooral degene die hier volledige onzin argumenten post.
quote:
Zoiets als zeggen dat er geen problemen zijn in de oude wijken met veel migranten maar zelf naar een blanke nieuwbouw wijk verhuizen, en je kinderen op een blanke school zetten?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een vrij goed argument. Politieke discussies voeren op basis van "Maar jij doet het zelf ook niet" of "Rosenmoller woont zelf in een groot huis" etc. vind ik niet zo zinvol. Het gaat om de echte milieu-argumenten, om de diepere discussie en niet of ik fiets of autorijd - maar nu het in GC staat is die discussie inmiddels wel gerechtvaardigd
Nee, niet zoiets.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoiets als zeggen dat er geen problemen zijn in de oude wijken met veel migranten maar zelf naar een blanke nieuwbouw wijk verhuizen?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoiets als zeggen dat er geen problemen zijn in de oude wijken met veel migranten maar zelf naar een blanke nieuwbouw wijk verhuizen?
Nee, want dat past als de vuist op het oog, niet?quote:
Bronnetje van dat "geen problemen" ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Zoiets als zeggen dat er geen problemen zijn in de oude wijken met veel migranten maar zelf naar een blanke nieuwbouw wijk verhuizen, en je kinderen op een blanke school zetten?
Dat wil jij niet...weet je hoeveel jouw ticket dan gaat kosten ehm?quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Die tekeer gaan over schiphol en de auto, nu eens niet meer gingen vliegen, en niet meer zouden auto rijden, dan zou dat al flink uitmaken.
Praktiseer wat je preekt!
Dan kan de rest van ons gewoon doorgaan met ons leven.
Het zou het ongeveer zijn als je verhuist naar de andere wijk ómdat er overlast is. Dat zei je niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, want dat past als de vuist op het oog, niet?
Bronnetje van "zelf asielzoeker in huis nemen"?quote:
het topic gaat over hypocrisie van mensen die vooral willen dat anderen wat doen of liever laten, maar zelf niet geremt zien.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het zou het ongeveer zijn als je verhuist naar de andere wijk ómdat er overlast is. Dat zei je niet.
Moet je er perse wonen om iets over de problemen te weten?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten over verrijkingvan de samenleving etc als je zelf geen idee hebt wat de daadwerkelijke invloed van andere culturen in een bepaalde buurt is.
Ik begrijp heel goed dat dit een topic is waar een uiterst zwart-wit-beeld wordt geschetst, een topic waar men óf voor óf tegen is, een topic waar geimpliceerd wordt dat men niet meer mag denken als men ook niet doet en een topic waar dissidente geluiden verboden zijn op straffe van hypocrisie. Ik begrijp dus heel goed waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
het topic gaat over hypocrisie van mensen die vooral willen dat anderen wat doen of liever laten, maar zelf niet geremt zien.
Wat begrijp je daar aan niet?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bronnetje van "zelf asielzoeker in huis nemen"?
Als ik de OP goed intepreteer, gaat het ergens anders over.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat dit een topic is waar een uiterst zwart-wit-beeld wordt geschetst, een topic waar men óf voor óf tegen is, een topic waar geimpliceerd wordt dat men niet meer mag denken als men ook niet doet en een topic waar dissidente geluiden verboden zijn op straffe van hypocrisie. Ik begrijp dus heel goed waar dit topic over gaat.
Wat een flauwekul, er zijn zoveel mensen die heel bewust met het milieu omgaan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:44 schreef pfaf het volgende:
Ik ben het wel met de PietV eens dat veel mensen die het hardst roepen om veranderingen, niet verder komen dan een paar demonstraties her en der....
Uiteraard. Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, er zijn zoveel mensen die heel bewust met het milieu omgaan.
quote:
Ach natuurlijk, er is een esthetisch schilletje.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als ik de OP goed intepreteer, gaat het ergens anders over.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bronnetje van "zelf asielzoeker in huis nemen"?
Verdonk moet aftredenquote:geef jij een percentage van je salaris aan elke dakloze die je ziet? Nodig je hem uit bij je aan tafel? Haal jij vluchtelingen in huis?
Niet volledig, ik geef alleen aan dat ik het niet heb op mensen die het hardst roepen dat er wat verander d moet worden, maar zelf niets aan doen. Dát gaf ik aan. Dat het woord veel er in staat is inderdaad wat ongelukkig gekozen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan neem je je vorige opmerking dus terug?
Je mist het punt een beetje SCH, maar dat doe je wel vaker.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet je er perse wonen om iets over de problemen te weten?
Maar goed, weer zo'n afleidingsmanoeuvre van PV. Heel slim natuurlijk maar het is niet relevant en bovendien is het onzinnig om te beweren dat je helemaal niet zo moeten autorijden of vliegen. Alhoewel veel mensen dat consequent niet doen.
En dan keiharde actie voeren tegen diegenen die nog wel autorijden. Dat lijkt me dan ook niet meer dan normaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:
Greanpeace ook .... laat ze op pleuren met hun vieze dieselbootjes
Beseffen ze wel at voor milleuschade dat geeft als er weer een boot van hen opgeblazen wordt door de fransen.
Nee alle treehuggers de auto uit en niet meer vliegenmoet je opletten wat er met het filleprobleem gebeurt
Bewust omgaan met het milieu houdt niet in dat je ook goed met het milieu omgaat; dat is afhankelijk van de validiteit van je uitgangspunten (en daar is heel wat discussie over - ook in de wetenschappelijke hoek).quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
En?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]Je beweert met droge ogen dat dat nooit gezegd wordt op Fok?
jah, laten we ons er niets van aantrekken. Het milieu kan ons toch niets schelen, boeie dat onze achterkleinkinderen dadelijk niet meer op deze planeet kunnen leven. Als wij maar kunnen doen wat we willen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:
Greanpeace ook .... laat ze op pleuren met hun vieze dieselbootjes
Beseffen ze wel at voor milleuschade dat geeft als er weer een boot van hen opgeblazen wordt door de fransen.
Nee alle treehuggers de auto uit en niet meer vliegenmoet je opletten wat er met het filleprobleem gebeurt
En dat is niet het punt, hier gaat hem om mensen die wel gillen over schiphol, maar vaak vliegen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
De mensen die het hardst roepen doen meestal het meest hoor. Ik heb veel bewondering voor die mensen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet volledig, ik geef alleen aan dat ik het niet heb op mensen die het hardst roepen dat er wat verander d moet worden, maar zelf niets aan doen. Dát gaf ik aan. Dat het woord veel er in staat is inderdaad wat ongelukkig gekozen.
Er is nogal een verschil tussen Schiphol sluiten of Schiphol niet uitbreiden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is niet het punt, hier gaat hem om mensen die wel gillen over schiphol, maar vaak vliegen.
Het gaat jouw dus niet om de natuur, maar om het doorgeven van je genen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, laten we ons er niets van aantrekken. Het milieu kan ons toch niets schelen, boeie dat onze achterkleinkinderen dadelijk niet meer op deze planeet kunnen leven. Als wij maar kunnen doen wat we willen.
Als ze gillen dat schiphol dicht moet, maar wel 3 keer per jaar op vakantie met het vliegtuig gaan is dat indd hypocriet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is niet het punt, hier gaat hem om mensen die wel gillen over schiphol, maar vaak vliegen.
En dat is niet het punt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen Schiphol sluiten of Schiphol niet uitbreiden.
Jij gaat ook zeuren als er straks elke 5 minuten een vliegtuig over je huis vliegt! Of denk je dat dat gezond voor je isquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat nog slechter voor het milieu is zijn mensen met jouw gedachten....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat jouw dus niet om de natuur, maar om het doorgeven van je genen.
Als er iets slecht is voor het milieu is het wel meer mensen.
nee dat doet ie niet, dat is alleen voor milieu huiliesquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:03 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Jij gaat ook zeuren als er straks elke 5 minuten een vliegtuig over je huis vliegt! Of denk je dat dat gezond voor je is![]()
Als ik een greenpeace boot zie denk ik ook altijd:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Greenpeace is af en toe wel wat extreem, maar op deze manier komen ze wel in het nieuws waardoor de onderwerpen in het nieuws komen en onder de mensen gaan leven en de mensen eventueel tot nadenken aanzet.
Hehehe jahquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
nee dat doet ie niet, dat is alleen voor milieu huilies
Dat punt hebben we in dit topic al eens gezien.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
verbeter de wereld en befin bij jezelf
Als je zo bezorgd bent om het millieu dan rijd je toch geen auto meer ...vlieg je toch niet meer
Als al die boomknuffelaars dat doen hoeveel auto's zouden er van de weg af zijn...hoeveel minder vluchten?
Schiphol lag daar al voordat jij daar ging wonen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:03 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Jij gaat ook zeuren als er straks elke 5 minuten een vliegtuig over je huis vliegt! Of denk je dat dat gezond voor je is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |