ligt het eens nader toe dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
geloof dat jij het niet snapt wat ik bedoel
Nee, maar we kunnen wel nadenken over andere/betere oplossingenquote:Prima, maar dan ook niet zeuren over autowegen, de auto´s en het vliegverkeer
quote:Oh, het zijn de anderen die slecht zijn voor het milieu, niet de autorijdende vliegende kareltje de grote
indd, dit was het makkelijkste voorbeeld wat ik kon bedenken, wil jij het ontkennen dan?quote:En gelijk weer een lekker stukje anti amerikanisme erin, huppa,
dus omdat ik auto rijdt, mag ik niet nadenken over de gevolgen van onze vervuiling? Dat jij daar nou niet over nadenkt.quote:en?
Jij rijd auto, en niet de trein, dus zeik niet.
Wie is dat niet?quote:En nog hypocriet ook
Hmmm. Ik heb nog nooit gevlogen, en probeer dat ook zo veel mogelijk te houden, heb geen auto, geen rijbewijs en ben niet van plan om deze te gaan halen. Heb een fiets, en loop liever dan dat ik met een stadsbus ga.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Die tekeer gaan over schiphol en de auto, nu eens niet meer gingen vliegen, en niet meer zouden auto rijden, dan zou dat al flink uitmaken.
Praktiseer wat je preekt!
Dan kan de rest van ons gewoon doorgaan met ons leven.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hmmm. Ik heb nog nooit gevlogen, en probeer dat ook zo veel mogelijk te houden, heb geen auto, geen rijbewijs en ben niet van plan om deze te gaan halen. Heb een fiets, en loop liever dan dat ik met een stadsbus ga.
En wat mag ik nu? Zeuren om schiphol?
Mag ik zeuren op jou: Het begint bij je zelf, en als je al niet weet dat alle milieu'freaks' zo weinig mogelijk willen vervuilen door zo weinig als mogelijk met het vliegtuig te gaan, zo effectief mogelijk met de auto om te gaan, en niet doelloos energie verspillen...dan heb ik blijkbaar alle reden om tegen jou te zeggen: zeur niet, begin zelf eens.
Ook als reactie op Karboenkeltje: Misschien valt het niet op, maar dat er geen onderzoek gedaan wordt naar zuinigere vliegtuigmotors is niet waar. Het is voor luchtmaatschappijen erg voordelig om een zuinigere vliegtuig te gebruiken. Want naast dat je minder kerosine gebruikt zal ook het startgewicht lager worden door minder benodigde brandstof wat ook weer veel bespaard.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:13 schreef TechXP het volgende:
[..]
Waarom niet dan belasting over kerosine? Beetje vreemd... Ik vind niet dat er vluchten mogen zijn als er maar minder dan een x aantal passagiers zijn. En ook niet als steden binnen busbereik zijn. Een vlucht naar engeland ofzo... dat kan met de boot, bus of trein. Boot is dan wel het milieuvriendelijkst. Maar een vlucht vind ik daar wat onzin. Maar naar nieuw-zeeland word lastiger.
Okey: best. Alleen als de volledige milieubelastingkosten ook op beide voertuigen (trein en auto) geheven worden. Dan spreken we verder.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:49 schreef MrX1982 het volgende:
Milieu huilies moeten terug naar hun boomhut.
Oh ja en het OV moeten ze een keer gaan bekostigen uit de inkomsten van het OV.
Oh wacht dan blijft er niets meer over. Ze parasiteren liever op de portemonnee van de automobilisten. Hypocriet volk
Hoezo niet serieus?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:14 schreef SCH het volgende:
Zullen we slotje doen? De TS schijnt niet echt een serieuze discussie voor ogen te hebben....
Vooruit, jij welquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hmmm. Ik heb nog nooit gevlogen, en probeer dat ook zo veel mogelijk te houden, heb geen auto, geen rijbewijs en ben niet van plan om deze te gaan halen. Heb een fiets, en loop liever dan dat ik met een stadsbus ga.
En wat mag ik nu? Zeuren om schiphol?
Denk dat jij dan ineens wat anders tegen moderne auto´s aan gaat kijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Okey: best. Alleen als de volledige milieubelastingkosten ook op beide voertuigen (trein en auto) geheven worden. Dan spreken we verder.
Je weet het in elk geval niet serieus te brengen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo niet serieus?
Als je kritiek hebt op de hypocrisie van mensen ben je dan niet serieus?`
Maar hij heeft het wel geprobeerdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weet het in elk geval niet serieus te brengen.
Wat heeft een discussie over milieu met links en rechts te maken?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
![]()
Maar TS vind het blijkbaar zijn rechtse plicht om onnodig energie te verspillen.
Tuurlijk zuinigere... maar niet milieuvriendelijkere.. maar er mag veel meer ingepompt worden... ook door overheid.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:33 schreef the_disheaver het volgende:
Ook als reactie op Karboenkeltje: Misschien valt het niet op, maar dat er geen onderzoek gedaan wordt naar zuinigere vliegtuigmotors is niet waar. Het is voor luchtmaatschappijen erg voordelig om een zuinigere vliegtuig te gebruiken. Want naast dat je minder kerosine gebruikt zal ook het startgewicht lager worden door minder benodigde brandstof wat ook weer veel bespaard.
Het is soms schandalig dat vliegen naar een europese stad even duur is als een kaartje met de trein binnen nederland. Of zelfs vele malen goedkoper.quote:Maar ik ben volkomen met TechXP eens om belasting op kerosine te voeren. Nog beter: rekeningrijden voor vliegtuigen. Afhankelijk van de bestemming (plaatsen waar een redelijk alternatief is meer belasten), milieubelasting vliegtuig, afstand, en misschien meer factoren.
En dan niet heffen op het ticket, maar voor het vliegtuig. Zodat dus ook gestimuleerd wordt om zo veel mogelijk passagiers te gebruiken een geen lege vliegtuigen te laten vliegen, zodat de belasting over zo veel mogelijk tickets geheven kan worden.
och, ik was er zomaar vanuit gegaan dat je een vvd'er, fortuinist of wilder wasquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft een discussie over milieu met links en rechts te maken?
Ja, altijd makkelijk. Als je iets niet kunt weerleggen: gewoon er uit knippen en een onzinnige reactie op een tussenstukje geven...quote:
Probleem is dat een groot deel van wat er motortechnisch wordt gehaald weer negatief gecompenseerd wordt doordat de auto's steeds groter worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat jij dan ineens wat anders tegen moderne auto´s aan gaat kijken.
Nogmaals, wat heeft een diskussie over milieu met links en rechts te maken?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
och, ik was er zomaar vanuit gegaan dat je een vvd'er, fortuinist of wilder was.
Of ga je me nu vertellen dat je SP of GroenLinks stemt?
Nee, er zijn zat kleine, zuinige auto´squote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem is dat een groot deel van wat er motortechnisch wordt gehaald weer negatief gecompenseerd wordt doordat de auto's steeds groter worden.
Ik ben benieuwd...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat jij dan ineens wat anders tegen moderne auto´s aan gaat kijken.
ok, dan houden we daar over op.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heeft een diskussie over milieu met links en rechts te maken?
Buiten de spits vervoeren treinen vooral veel lucht.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd...
Maar vraag me toch echt af of zelfs de moderne auto waar erg vaak slechts 1 persoon in zit milieuvriendelijker is dan een trein met wel wat meer passagiers erin...
Maar waarom koopt men dan nooit een kleine 1 persoonsauto als ze er toch 80% van de tijd alleen in zitten...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er zijn zat kleine, zuinige auto´s.
Die kleine auto's zijn er wel maar het gemiddelde gewicht van het wagenpark stijgt ongeveer net zo hard als de uitstoot van de motoren afneemt. Netto is dat effect dus heel beperkt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er zijn zat kleine, zuinige auto´s
Maar die greenpeace stikkers zie je meestal op een tank van een volvo geplakt..
Nee, jij leeft in een wereldje waar kritiek op milieuwaan not done is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Monidique het volgende:
O ja, voordat ik het vergeet te melden: godzijdank leef ik niet in zo'n zwart-wit-wereld.
*vraagt zich echt af of je een paar keer met de trein bent gegaan*quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Buiten de spits vervoeren treinen vooral veel lucht.
Ligt een beetje aan het traject.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Buiten de spits vervoeren treinen vooral veel lucht.
Conclusiequote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kleine auto's zijn er wel maar het gemiddelde gewicht van het wagenpark stijgt ongeveer net zo hard als de uitstoot van de motoren afneemt. Netto is dat effect dus heel beperkt.
Ware het niet dat een kleine zuinige auto over het algemeen de voorkeur geniet op milieugebied.
Waarom denk je dat? Van mij mogen mensen ook kritiek hebben op de evolutietheorie, de zwaartekracht of het idee dat de aarde om de zon draait. Natuurlijk, ze hebben ongelijk, maar als zij dat willen verkondigen, dan moeten ze dat vooral doen, maar niet zeuren als ze keer op keer ongelijk worden bewezen. En dat zelfde geldt voor wat jij de 'milieuwaan' noemt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij leeft in een wereldje waar kritiek op milieuwaan not done is.
Dat zou ik wel eens in cijfers willen zien.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan het traject.
overigens is het ongeveer zo dat een trein bij een vulling van 1/3 zuiniger is als een auto met 1 persoon er in. Wanneer er meer personen in een auto zitten is die al snel in het voordeel maar helaas wil het carpoolen nog niet echt vlotten.
Jahaaaaaa! Ze werken namelijk aan methoden om de uitlaatgassen van vliegtuigmotoren nóg effectiever te maken. Ik plaats van 100 gram nare gassen per liter brandstof produceren ze nu 2.500.718 gram per liter brandstof.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Tuurlijk zuinigere... maar niet milieuvriendelijkere..
Ik weet zeker dat ik meer trein KM heb gereden dan jij.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:53 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
*vraagt zich echt af of je een paar keer met de trein bent gegaan*
Bovendien: Die auto's vervoeren ALTIJD voornamelijk lucht en veel metaal...
En de oplossingen van de milieu-fanaten zijn er natuurlijk in overvloed he.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben zo´n Huilie. En er trots op.
Anti Milieu Freaks hebben nog nooit een sluitend antwoort weten te geven over de problemen van de tookomst.
Anti Millieu freaks leven alleen maar in het hier en nu en nooit in de toekomst.
Noem mij een hulie, maar ik denk aan deze planeet voor morgen , voor mijn zonen, en hun zonen.
Hoe zie je dat voor je milieuelastingskosten?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Okey: best. Alleen als de volledige milieubelastingkosten ook op beide voertuigen (trein en auto) geheven worden. Dan spreken we verder.
Of op een 2CV die meer vervuilt per gereden kilometer dan een moderne (hele dikke) BMW.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar die greenpeace stikkers zie je meestal op een tank van een volvo geplakt..
hmmm, omdat ik dus geen superzuinige auto heb mag ik niet zeuren over het milieu, en mag ik er niet over nadenken en proberen er zelf wat aan te doen om het milieu te verbeteren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie
Al die mensen die zich zeggen op te winden over het milieu, zijn die mensen die ook geen kleine zuinige autos kopen.
En dat is nu precies mijn punt.
Jep.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Of op een 2CV die meer vervuilt per gereden kilometer dan een moderne (hele dikke) BMW.
Als je een zuinige auto zou rijden zou je meer doen voor het milieu, dan dat je zeurt dat anderen dat moeten doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hmmm, omdat ik dus geen superzuinige auto heb mag ik niet zeuren over het milieu, en mag ik er niet over nadenken en proberen er zelf wat aan te doen om het milieu te verbeteren.
Ik kan me aan een Engels onderzoek van een paar jaar terug herinneren waar beweerd werd dat trein passagiers meer energie kosten dan een zuinige auto.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:59 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Hoe zie je dat voor je milieuelastingskosten?
Zijn die uberhaupt ooit berekend?
Je koppie op mijn schoot leggen zodat ik je achter je oor kan krabbelen..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vlieg niet en ik huil niet over het milieu, wat moet ik nu doen?![]()
Daar zou ik dan graag eens cijfers van willen zienquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie
Al die mensen die zich zeggen op te winden over het milieu, zijn die mensen die ook geen kleine zuinige autos kopen.
En dat is nu precies mijn punt.
Als ik helemaal geen auto rijd, actie ga voeren voor greenpeace, houthakkers in brazillie tegen houd, etc etc zou ik nog meer doen voor het milieu.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een zuinige auto zou rijden zou je meer doen voor het milieu, dan dat je zeurt dat anderen dat moeten doen.
Ik denk dat Piet NCPN stemt, die hebben altijd ook de verspilling lustig gepromootquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
och, ik was er zomaar vanuit gegaan dat je een vvd'er, fortuinist of wilder was.
Of ga je me nu vertellen dat je SP of GroenLinks stemt?
Alsof die niet-milieufreaks allemaal kleine zuinige auto's kopen...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie
Al die mensen die zich zeggen op te winden over het milieu, zijn die mensen die ook geen kleine zuinige autos kopen.
En dat is nu precies mijn punt.
Conclusie: míjn punt is dat je, zoals wel vaker (let op: niet altijd) aan het generaliseren bent.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie
Al die mensen die zich zeggen op te winden over het milieu, zijn die mensen die ook geen kleine zuinige autos kopen.
En dat is nu precies mijn punt.
http://www.guardian.co.uk(...)y/0,,1518791,00.htmlquote:Tony Blair is contemplating an unprecedented rift with the US over climate change at the G8 summit next week, which will lead to a final communique agreed by seven countries with President George Bush left out on a limb.
The alternative is to face a "catastrophic failure" of his plan to get concerted action to combat global warming, which he has long said is the greatest threat the world faces.
Mr Blair's cabinet colleagues have described him as showing great courage in sticking to his guns, despite being advised that it is "a very dangerous thing to do politically".
It would be the first time that the G8 has faced a "split" communique - and with the world's most powerful country in a minority of one.
Ik heb de cijfers gevonden. Dit is wat we van onze docente krijgen bij het vak Verkeers en Infrastructuurplanning. Ik ga er dus vanuit dat ze ongeveer kloppen. het zijn uiteraard gemiddelden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens in cijfers willen zien.
Als ik een Diesel auto kan rijden met 1 op 20, en dan heb ik nog geeneens een kleine auto, dan leg me eens uit hoe die enorm zware treinen, gemiddeld zuiniger kunnen rijden.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Modaliteit Bezetting Energie (MJ/pkm) Auto 1 2.6 2 1.3 3 0.9 Bus 20 % 1.1 Trein 35 % 0.9 Tourbus 70 % 0.3 Vliegtuig 70 % 2.5 |
* Pietverdriet geeft monidique een hockeystick van kyoto, een brentje spa en een windmolentjes-subsidiequote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Van mij mogen mensen ook kritiek hebben op de evolutietheorie, de zwaartekracht of het idee dat de aarde om de zon draait. Natuurlijk, ze hebben ongelijk, maar als zij dat willen verkondigen, dan moeten ze dat vooral doen, maar niet zeuren als ze keer op keer ongelijk worden bewezen. En dat zelfde geldt voor wat jij de 'milieuwaan' noemt.
Dat soort dingen vind ik ook wel, maar niet waar ze op gebaseerd zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers gevonden. Dit is wat we van onze docente krijgen bij het vak Verkeers en Infrastructuurplanning. Ik ga er dus vanuit dat ze ongeveer kloppen. het zijn uiteraard gemiddelden.
[ code verwijderd ]
En die code krijg ik ook niet voor elkaar maar het idee is wel duidelijk lijkt me zo.
Dat valt inderdaad wel te berekenen. Net als je het tegenovergestelde vrij eenvoudig kan bewijzen. Ligt er maar net aan welke gegevens je neemt. Een half lege TGV op volle snelheid gebruikt natuurlijk heel veel energie. Als je dat dan afzet tegen een volle zuinige auto is de winnaar niet zo moeilijk te voorspellen. Maar ik ga voorlopig uit van de cijfers die ik net gegeven heb. Die lijken me een aardige indicator.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan me aan een Engels onderzoek van een paar jaar terug herinneren waar beweerd werd dat trein passagiers meer energie kosten dan een zuinige auto.
Maar dit soort onderzoeken zie je zelden idd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |