abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 01:21:40 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28376315
HILVERSUM (ANP) - De NPS is op internet een handtekeningenactie begonnen tegen de kabinetsplannen om de omroep op te heffen. ,,De NPS is daar verbijsterd over. De toekomst van tal van zeer gewaardeerde publieke programma's staat op het spel. Onacceptabel en onbegrijpelijk!'', aldus de omroep.

Volgens een woordvoerder van de NPS waren er al 20.000 'digitale' handtekeningen binnen. Veel mensen laten opmerkingen achter. Daaruit blijkt dat niet alleen dat er weerstand is tegen het opheffen van de NPS als geheel, maar ook dat mensen bang zijn dat programma's als NOVA door het kabinetsbesluit zullen verdwijnen.

Mensen met een eigen website kunnen bij de NPS ook een zogenoemde banner ophalen, een afbeelding waarop wordt opgeroepen de handtekeningenactie te ondersteunen.

FNV KIEM, de vakbond voor de kunsten en media, noemt de plannen van staatssecretaris Van der Laan een ramp voor de publieke omroep. Volgens de bond hebben NPS-medewerkers plannen om in Den Haag te gaan demonstreren. De omroep zelf zegt daar niets van te weten.

Overweeg jij om je digitale handtekening te zetten? Zo ja, waarom? Indien neen, waarom niet?
Ik ben het wel eens met een opmerking die ik ergens hoorde * als jullie een speeltuin willen dan betalen jullie het zelf maar en kun je niet verwachten dat de regering jullie hobbietjes blijft financieren* ( iets van die strekking althans.)
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 01:24:29 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28376379
Kijk hier welke *prachtige programma's * je strax niet meer hoeft tegen te komen als je zapt
  vrijdag 1 juli 2005 @ 01:26:44 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_28376426
handtekening gezet

tevens een banner op mn site
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 1 juli 2005 @ 01:36:13 #4
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_28376570
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:26 schreef Litso het volgende:
handtekening gezet

tevens een banner op mn site
Tof, dan heeft dit topic toch nog zin.
The short weekend begins with longing...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 01:41:32 #5
10692 nomad
Green on... GO!
pi_28376630
* nomad heeft natuurlijk ook gekrabbeld!
hoorde ik daar een biertje roepen?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 01:44:28 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28376655
Jammer dat 't moet maar meer dan terecht.

Ook al woon ik niet meer in Nederland, de NPS is gewoon een van de weinige goede omroepen dus heb ik voor jullie ook een krabbeltje gemaakt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 01:56:05 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28376771
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:36 schreef California het volgende:

[..]

Tof, dan heeft dit topic toch nog zin.

De NPS heeft idd ook wel wat goede programma's
pi_28376873
De NPS is blij! 'Kunststof' en 'het bureau' zijn leuke programma's

* waterbeest heeft zelfs de banner op haar weblog geplakt
De tijd is te kort, het leven te lang
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 02:06:20 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28376882
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 02:05 schreef waterbeest het volgende:

* waterbeest heeft zelfs de banner op haar weblog geplakt
Wij hebben 'm ook op 2 weblogs meedraaien
Alle beetjes helpen nietwaar?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 02:06:36 #10
19840 Libris
Live from Singapore
pi_28376887
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:44 schreef popolon het volgende:
Jammer dat 't moet maar meer dan terecht.

Ook al woon ik niet meer in Nederland, de NPS is gewoon een van de weinige goede omroepen dus heb ik voor jullie ook een krabbeltje gemaakt.
Ook mijn idee
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 07:48:04 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28378034
quote:

Van der Laan onvermurwbaar over NPS

Gepubliceerd op vrijdag 01 juli 2005

Staatssecretaris Van der Laan (Media) is niet overtuigd door de kritiek op haar plannen om het omroepbestel te hervormen, en zij blijft ook pal achter die plannen staan. Dat bleek in de nacht van donderdag op vrijdag in een spoeddebat in de Tweede Kamer over de kwestie.
Oppositiepartijen vrezen vooral de voorgenomen opheffing van de ledenloze omroep NPS. Daardoor dreigen programma's als NOVA en Buitenhof te verdwijnen.

Volgens Van der Laan is dat een zaak van de raad van bestuur Publieke Omroep en heeft die voldoende middelen om in de toekomst een programma als NOVA te waarborgen. De raad van bestuur denkt daar anders over en daarom concludeerde PvdA-woordvoerder Van Dam dat de bewindsvrouw het draagvlak onder politici belangrijker vindt dan draagvlak in Hilversum.

De oppositiepartijen en de raad van bestuur vrezen ook dat door het plan Nederland 1, 2 en 3 minder kijkers zullen trekken en dat daardoor de reclame-inkomsten zullen dalen. Dat heeft weer gevolgen voor de programmabudgetten.

Van der Laan was ook daarvan niet onder de indruk. “Vanaf september heeft de raad van bestuur extra middelen in handen om die tendens te keren. Ze weten al maanden dat er een dalende trend zit in de STER-inkomsten, dus ze hadden zich er op kunnen voorbereiden door goede programma's te plannen.”

De coalitiepartijen gaven alle aan dat het omroepplan het resultaat is van diverse compromissen. “Inderdaad, niemand is voor 100 procent tevreden”, meldde D66'er Bakker. “Maar ik tel mijn zegeningen nadat er jarenlang geen beweging heeft gezeten in dit dossier. Ik constateer dat er erg veel grachtengordelverontwaardiging is over het verdwijnen van de NPS.”

Van der Laan zei dat ze het opheffen van de NPS heel goed kan verdedigen. “En ik heb gemerkt dat ik voor dat plan een Kamermeerderheid heb. De programma's van de NPS zullen in de toekomst heus wel een plaatsje vinden binnen het publieke omroepbestel.”
Nu lees ik net o.a. dat de Raad van Bestuur belachelijk veel geld krijgt (wat moeten zij met zoveel geld?????)
¤ 84.000.000 ????

Hier meer
pi_28378048
grachtengordelverontwaardiging
pi_28378196
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:24 schreef Loedertje het volgende:
Kijk hier welke *prachtige programma's * je strax niet meer hoeft tegen te komen als je zapt
Prem-time gaat weg
pi_28379380
Ze lopen daar te verkondigen dat Nova zo politiek objectief is.
pi_28379445
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:24 schreef Loedertje het volgende:
Ik ken bijna geen een programma daarvan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_28379485
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 07:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nu lees ik net o.a. dat de Raad van Bestuur belachelijk veel geld krijgt (wat moeten zij met zoveel geld?????)
¤ 84.000.000 ????

Hier meer
Dat is juist het punt, dat heb je toch wel gevolgd?
De RvB krijgt heel veel meer dan nu te zeggen en verdeelt een groot gedeelte van het omroepgeld - de budgetten van de omroepen worden gehalveerd, en die kunnen weer wat terugverdienen door met plannen bij de RvB te komen maar daar kunnen ook anderen dan de omroepen terecht, mij. organisaties of loedertjes.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:03:19 #17
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_28380004
Als de NPS straks weg is, zal er dus een gigantisch gat onstaan wat betreft de programma's voor etnische minderheden in Nederland en als nou de Mol, van Westerloo of wie dan ook bij de commerciėlen nou effetjes slimmer zijn dan gebruikelijk cq. gewoonlijk, lijven zij die programma's of de gehele NPS in. Gegarandeerd kijkdichtheid . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_28380223
Er wordt door sommigen nogal gemakkelijk gedaan over het verdwijnen van bv. Buitenhof of Sesamstraat of NOVA onder het mom van: die kunnen toch gemakkelijk door anderen worden gemaakt.

Dat is een misverstand: de taakverdeling wordt in het nieuwe plan totaal anders. De NOS mag alleen nog maar nieuwsprogramma's uitzenden dus die kan het sowieso niet gaan doen. En de omroepen worden zodanig gekort op hun budget dat het ook niet voor de hand ligt, bovendien moeten ze zich sterker profileren dus zullen samenwerkingsverbanden met andere omroepen eerder minder worden.
pi_28380842
Ik teken niet, niet omdat ik zo tegen de NPS ben maar tegen het huidige en voorgestelde omroepstelsel.

Gewoon de omroepverenigingen opheffen en een PO alla BBC model en max 2 zenders
pi_28380896
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:37 schreef Chewie het volgende:
Ik teken niet, niet omdat ik zo tegen de NPS ben maar tegen het huidige en voorgestelde omroepstelsel.

Gewoon de omroepverenigingen opheffen en een PO alla BBC model en max 2 zenders
De BBC heeft veel meer zenders en bovendien wordt dat systeem hier nogal aanbeden maar in Engeland zelf helemaal niet.
pi_28381175
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:38 schreef SCH het volgende:

[..]

De BBC heeft veel meer zenders en bovendien wordt dat systeem hier nogal aanbeden maar in Engeland zelf helemaal niet.
Ik bedoel ook niet exact maar wel zo'n model. Ben zelf van mening dat de BBC prachtprogramma's heeft maar dat 80% ook troep is, zelfs de commercielen durven hier niet zoveel verbouwings/tuinier/verhuis/veiling programma's uit te zenden.
pi_28381285
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:11 schreef SCH het volgende:
Er wordt door sommigen nogal gemakkelijk gedaan over het verdwijnen van bv. Buitenhof of Sesamstraat of NOVA onder het mom van: die kunnen toch gemakkelijk door anderen worden gemaakt.

Dat is een misverstand: de taakverdeling wordt in het nieuwe plan totaal anders. De NOS mag alleen nog maar nieuwsprogramma's uitzenden dus die kan het sowieso niet gaan doen. En de omroepen worden zodanig gekort op hun budget dat het ook niet voor de hand ligt, bovendien moeten ze zich sterker profileren dus zullen samenwerkingsverbanden met andere omroepen eerder minder worden.
Als er een markt voor dergelijke programma's is dan worden ze straks heus wel gemaakt.
pi_28381290
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet exact maar wel zo'n model. Ben zelf van mening dat de BBC prachtprogramma's heeft maar dat 80% ook troep is, zelfs de commercielen durven hier niet zoveel verbouwings/tuinier/verhuis/veiling programma's uit te zenden.
Het groeit ook wel langzaam door naar zo'n model denk ik. Maar juist in het kader van zo'n model is het afschaffen van de NPS dan wel weer wat merkwaardig, die omroep sluit daar vrij nauw bij aan.
pi_28382741
En getekend .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28387621
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:40 schreef du_ke het volgende:
En getekend .
Ik ook.
De NPS maakt veels te veel goede programma's. Dus dat mag niet weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')