abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28391661
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is juist een probleem in Nederland. Wij hebben zo weinig natuur en zijn zo gefixeerd op de bescherming van elk grassprietje dat het bijna lachwekkend is. En maar wijzen naar de VS als zijnde een verschrikkelijke vervuiler. Als er ergens ongelofelijk veel natuur is, is het wel de VS. Waar ze ook zuinig op zijn.
[..]

Dat is idd schandalig. Regenwouden zijn belangrijk voor de gehele wereld en haar balans. Dan moet je als milieu huilie hier niet aankomen met de volgende maatregel om automobilisten te treiteren maar iets doen aan die problematiek in Brazilië, maar ze kiezen liever de weg van de minste weerstand.
De VS is niet te vergelijken met nederland, dat vele malen groter, hierdoor hebben ze ook veel meer natuur. Daarnaast is de bevolkingsdichtheid vele malen minder.
Ik vind wel dat de VS schandalig omgaat met het milieu. Ze zouden bijvoorbeeld best het kyoto protocool kunnen onderteken mijn inziens. Maar nee dat weigeren ze omdat dat slecht voor de economie is, terwijl tig andere landen het protocool wel kunnen ondertekenen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_28391710
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:51 schreef du_ke het volgende:
Heb het over het milieubeleid. En dat is wel degelijk van belang. En ach natuur dat hangt af van je definitie maar Nederland biedt plaats aan diverse zeldzame en waardevolle flora en fauna. Wat echter nog veel belangrijker is is de leefomgeving. De mens heeft hier en daar wat groen en rust nodig.
Dan zouden we iets moeten doen aan de overbevolking maar dat is een heikel punt. Daar praat men liever niet over.
quote:
Doe dan wat beter je best op je canstateringen want je praat echt poep . Als je er niet geinteresseerd bent hoe denk je dan onderbouwde kritiek te kunnen geven?
Tsja met milieu fanatici valt eigenlijk niet te praten. Dat is het tragische van dat soort mensen. Ik constateer slechts dat de overheid geld nodig heeft en het milieu gebruikt om geld te genereren.
quote:
Bijna iedereen .
In de milieu hoek waarschijnlijk. Maar die zijn niet objectief.
quote:
Tja wat zijn milieuhuilies? Als je doelt op een grote brede groep wetenschappers dan wel ja die hebben er toch wel kijk op.
Mensen als jij. GroenLinks, PvdA, Milieudefensie, Greenpeace en dat soort duistere organisaties/partijen.

Dogmatische milieu fanatici zonder enige vorm van realisme.
quote:
Oh wordt Nederland in de houdgreep gehouden door milieuhuilies (wat dat ook moge zijn) heb je daar een goed voorbeeld van dan?
Ja de terreur richting de automobilist, het beschermen van elk grassprietje, het kunstmatig in leven houden van het OV, stagnatie in de ontwikkeling van Schiphol etc etc.
Gelukkig is Nederland vrij uniek daarin en stelt Nederland gelukkig voor de rest niets voor in de wereld.
pi_28391801
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
De VS is niet te vergelijken met nederland, dat vele malen groter, hierdoor hebben ze ook veel meer natuur. Daarnaast is de bevolkingsdichtheid vele malen minder.
Ik vind wel dat de VS schandalig omgaat met het milieu. Ze zouden bijvoorbeeld best het kyoto protocool kunnen onderteken mijn inziens. Maar nee dat weigeren ze omdat dat slecht voor de economie is, terwijl tig andere landen het protocool wel kunnen ondertekenen.
Heel goed van de VS om Kyoto niet te ondertekenen ze laten zich niet bedonderen door milieu fanatici.
Ze varen hun eigen weg.

Jammer dat wij in Nederland en in de rest van Europa in mindere mate zo'n zwakke ruggegraat hebben.
pi_28391831
aub lees je in en kijk eens iets verder dan de auto. Want dit gaat echt totaal nergens over!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:14:35 #255
136 V.
Like tears in rain...
pi_28391849
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

IPV het topic vol te baggeren, verwijder liever het offtopic gezeur
Ik verbagger niks. Ik wijs je op een onhoudbare manier van ... eh... 'discussiëren'.

Waarom zou een hondenbezitter niet over hondenpoep mogen klagen? Waarom mag iemand die 'het milieu' een warm hart toedraagt geen auto mogen hebben? Daar ben je niet heel duidelijk in. Je blèrt maar wat over 'alle', 'altijd', 'die types' en meer van dat soort platgewalste paden.

Dat siert je niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28391865
Je moet veganist worden wil je echt leven volgens het millieu gezanik.
Voorjekijkenzijwaartslopeeeeh.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:15:22 #257
136 V.
Like tears in rain...
pi_28391872
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan zouden we iets moeten doen aan de overbevolking maar dat is een heikel punt. Daar praat men liever niet over.
[..]

Tsja met milieu fanatici valt eigenlijk niet te praten. Dat is het tragische van dat soort mensen. Ik constateer slechts dat de overheid geld nodig heeft en het milieu gebruikt om geld te genereren.
[..]

In de milieu hoek waarschijnlijk. Maar die zijn niet objectief.
[..]

Mensen als jij. GroenLinks, PvdA, Milieudefensie, Greenpeace en dat soort duistere organisaties/partijen.

Dogmatische milieu fanatici zonder enige vorm van realisme.
[..]

Ja de terreur richting de automobilist, het beschermen van elk grassprietje, het kunstmatig in leven houden van het OV, stagnatie in de ontwikkeling van Schiphol etc etc.
Gelukkig is Nederland vrij uniek daarin en stelt Nederland gelukkig voor de rest niets voor in de wereld.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28391920
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:02 schreef du_ke het volgende:
Wel cynisch maar realistisch in dit geval absoluut niet. Ook al wil je er niets van weten verdiep je eens in de geschiedenis van het milieubeleid. Ik ben wel van mening dat het soms als excuus is gebruik maar de intentie was wel degelijk goed.
Kijk nu komen we ergens. Zodra men in heeft gezien dat angst verkoopt is men dat gaan gebruiken om meer geld te genereren. Idealisme wordt vervangen door geldzucht verpakt in een milieu omhulsel. Op dat laatste heb ik kritiek en ontleen ik mijn cynisme aan op dit gebied.
quote:
Nee eens worden zal niet lukken, maar toch lees je eens in dat zal je beeld een stuk nuanceren!
Wellicht maar weet wel dat ik de auto altijd zal beschermen
pi_28391934
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is juist een probleem in Nederland. Wij hebben zo weinig natuur en zijn zo gefixeerd op de bescherming van elk grassprietje dat het bijna lachwekkend is. En maar wijzen naar de VS als zijnde een verschrikkelijke vervuiler. Als er ergens ongelofelijk veel natuur is, is het wel de VS. Waar ze ook zuinig op zijn.
[..]
Vandaar dat alles gekapt mag worden en er naar olie geboord mag worden in hun laatste bijna onverstoorde reservaat Alaska
quote:
Dat is idd schandalig. Regenwouden zijn belangrijk voor de gehele wereld en haar balans. Dan moet je als milieu huilie hier niet aankomen met de volgende maatregel om automobilisten te treiteren maar iets doen aan die problematiek in Brazilië, maar ze kiezen liever de weg van de minste weerstand.
Tja, anders moeten ze naar Brazilie vliegen en dat is tegen hun principes.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28391978
Ben jij overigens wel objectief? Zijn de olieboeren in de VS objectief?

Gewoon even als vraagje tussendoor .
pi_28391981
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:13 schreef du_ke het volgende:
aub lees je in en kijk eens iets verder dan de auto. Want dit gaat echt totaal nergens over!
Maar de auto is een goed symbool van hoe de milieu kliek probeert haar overtuiging over te brengen op mensen. Met angst en leugens.
pi_28392035
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Kijk nu komen we ergens. Zodra men in heeft gezien dat angst verkoopt is men dat gaan gebruiken om meer geld te genereren. Idealisme wordt vervangen door geldzucht verpakt in een milieu omhulsel. Op dat laatste heb ik kritiek en ontleen ik mijn cynisme aan op dit gebied.
[..]
Tja volgens mij ben je veel te zwartgallig en paranoide.
quote:
Wellicht maar weet wel dat ik de auto altijd zal beschermen
Je doet maar met auto's is ook niet gek veel mis zolang ze maar terughoudend gebruikt worden en men in acht neemt dat er ook vele geschikte alternatieven zijn.
pi_28392054
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar de auto is een goed symbool van hoe de milieu kliek probeert haar overtuiging over te brengen op mensen. Met angst en leugens.
Want stoot een diesel geen fijn stof uit? En is dat niet schadelijk? Smog is gezond?
pi_28392073
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:15 schreef Kapiteinschaaldier het volgende:
Je moet veganist worden wil je echt leven volgens het millieu gezanik.
Wahahahaha....een beetje nadenken bij wat je doet staat gelijk aan veganisme.....wat een belachelijke manier om de zaak te overdrijven.
pi_28392079
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:18 schreef du_ke het volgende:
Ben jij overigens wel objectief? Zijn de olieboeren in de VS objectief?

Gewoon even als vraagje tussendoor .
Objectiviteit is natuurlijk altijd relatief. Daar waar emoties een rol spelen is objectiviteit moeilijk te waarborgen

Ik ben objectief in mijn subjectiviteit
pi_28392149
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De vele doden die vallen door de uitstoot van auto's zijn leugens?
pi_28392223
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:20 schreef du_ke het volgende:
Tja volgens mij ben je veel te zwartgallig en paranoide.
Hmm paranoide lijkt me tamelijk overdreven. Eerder realistisch
quote:
Je doet maar met auto's is ook niet gek veel mis zolang ze maar terughoudend gebruikt worden en men in acht neemt dat er ook vele geschikte alternatieven zijn.
Ik ken die geschikte alternatieven niet
Voor mij persoonlijk is de auto heilig. Maar dat was vast wel duidelijk
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:21 schreef du_ke het volgende:
Want stoot een diesel geen fijn stof uit? En is dat niet schadelijk? Smog is gezond?
Ach ze veranderen telkens van onderwerp. De diesel was vroeger veel schadelijker dan nu. Straks komen er roetfilters op diesels. Als dat een feit is zoeken ze wel weer iets nieuws om over te zeiken. Al met al het is nooit goed voor de milieu kliek. Maar men vergeet dat een trein ook niet zomaar rijdt
pi_28392305
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:23 schreef wonko het volgende:
De vele doden die vallen door de uitstoot van auto's zijn leugens?
Er zal vast een kleine kern van waarheid in zitten. Maar wat dan nog.

Moet er nu op elke diesel een sticker komen met: Diesels zijn dodelijk

Dan zijn we nog wel ff bezig met het plakken van stickers op allerlei andere zaken.
pi_28392331
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heel goed van de VS om Kyoto niet te ondertekenen ze laten zich niet bedonderen door milieu fanatici.
Ze varen hun eigen weg.

Jammer dat wij in Nederland en in de rest van Europa in mindere mate zo'n zwakke ruggegraat hebben.
Dus als je je eigen weg vaart is dat altijd goed?

Gewoon lekker kernproeven doen in de woestijn (wat een respect voor de natuur)
benzine is goedkoper als water
je niet druk maken om de toekomst van het milieu, alleen om de toekomst van de economie?

bravo hoor,
Fiets
pi_28392423
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:28 schreef MrX1982 het volgende:
Er zal vast een kleine kern van waarheid in zitten. Maar wat dan nog.
Maar wat dan nog zegt het.
quote:
Moet er nu op elke diesel een sticker komen met: Diesels zijn dodelijk
Misschien wel een idee...wordt men toch wat bewuster van waar men mee bezig is.
quote:
Dan zijn we nog wel ff bezig met het plakken van stickers op allerlei andere zaken.
En wat is daar mis mee? Moet men maar blijven doen alsof er niets aan de hand?
pi_28392429
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hmm paranoide lijkt me tamelijk overdreven. Eerder realistisch
[..]

Ik ken die geschikte alternatieven niet
Voor mij persoonlijk is de auto heilig. Maar dat was vast wel duidelijk
Yep . Hoewel ik dat persoonlijk niet snap. Ik wandel straks lekker naar het station in plaats van dat ik moeilijk moet doen om op vrijdagmiddag met de auto de stad uit te komen.
quote:
[..]

Ach ze veranderen telkens van onderwerp. De diesel was vroeger veel schadelijker dan nu. Straks komen er roetfilters op diesels. Als dat een feit is zoeken ze wel weer iets nieuws om over te zeiken. Al met al het is nooit goed voor de milieu kliek. Maar men vergeet dat een trein ook niet zomaar rijdt
Klopt als een probleem min of meer opgelost is kan je over op een volgend onderwerp. Maar vergeet niet dat in Rotterdam Overschie wonen gelijk staat aan het roken van een pakje sigaretten per dag!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:35:50 #272
136 V.
Like tears in rain...
pi_28392542
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Er zal vast een kleine kern van waarheid in zitten.
'Kijk, nu komen we ergens'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28392668
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dus als je je eigen weg vaart is dat altijd goed?

Gewoon lekker kernproeven doen in de woestijn (wat een respect voor de natuur)
benzine is goedkoper als water
je niet druk maken om de toekomst van het milieu, alleen om de toekomst van de economie?

bravo hoor,
Brandstof is ook in de VS duurder geworden. Maar nog steeds heel goedkoop ivm Nederland. Iets wat ik toejuich

Dat de VS een andere weg varen dan Nederland betekent niet dat zij verkeerd bezig zijn en wij heiliger zijn dan de paus. In de VS hebben andere zaken de prioriteit. Ik geloof niet dat Bush of zijn regering uit zijn op de vernietiging van de natuur. Ze hebben een andere aanpak.
pi_28392848
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:32 schreef du_ke het volgende:
Yep . Hoewel ik dat persoonlijk niet snap. Ik wandel straks lekker naar het station in plaats van dat ik moeilijk moet doen om op vrijdagmiddag met de auto de stad uit te komen.
Ik fiets straks naar mijn werk en daar mag ik lekker met de auto buslichting rijden voor de post
Ja ook jouw post heeft in een auto gezeten
quote:
Klopt als een probleem min of meer opgelost is kan je over op een volgend onderwerp. Maar vergeet niet dat in Rotterdam Overschie wonen gelijk staat aan het roken van een pakje sigaretten per dag!
Dan moeten mensen verhuizen. En Rotterdam is niet alleen smerig vanwege het (auto)verkeer. Ik weet niet of jij die smerige havens daar kent maar zelfs als je daar in de buurt komt stinkt het al een uur in de wind. Een stad is altijd vies en dat heeft niet alleen te maken met het (auto)verkeer.
pi_28392958
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Brandstof is ook in de VS duurder geworden. Maar nog steeds heel goedkoop ivm Nederland. Iets wat ik toejuich

Dat de VS een andere weg varen dan Nederland betekent niet dat zij verkeerd bezig zijn en wij heiliger zijn dan de paus. In de VS hebben andere zaken de prioriteit. Ik geloof niet dat Bush of zijn regering uit zijn op de vernietiging van de natuur. Ze hebben een andere aanpak.
De regering zal indd heus niet een aganda item hebben 'vernietig de natuur' maar een beetje rekening ermee houden lijkt soms wel te veel gevraagd. De economie gaat voor alles daarzo.

en kernproeven in natuurgebieden duid niet echt op respect voor het milieu, of vind jij van wel?
Fiets
pi_28393383
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Andere aanpak...milieu belangen ondergeschikt maken aan ecnomische belangen...met het mogelijke gevolg van milieuvernietiging?
pi_28393415
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik fiets straks naar mijn werk en daar mag ik lekker met de auto buslichting rijden voor de post
[..]

Dan moeten mensen verhuizen. En Rotterdam is niet alleen smerig vanwege het (auto)verkeer. Ik weet niet of jij die smerige havens daar kent maar zelfs als je daar in de buurt komt stinkt het al een uur in de wind. Een stad is altijd vies en dat heeft niet alleen te maken met het (auto)verkeer.
Meeste mensen die daar wonen hebben ook echt de vrije keus daarin denk je? Oftewel ze hebben het geld daarvoor denk je?
pi_28393510
Het valt me op dat veel mensen off topic zijn in dit topic. Ze beginnen over een ander onderwerp, trekken kromme vergelijkingen, suggereren dat Pietverdriet ze zou verbieden na te denken, bewust met milieu om te gaan (wat dat ook mag betekenen) en anderen te attenderen op milieuzaken of suggereren dat hij mensen die niet autorijden en vliegen hypocrisie verwijt. In een aantal gevallen heb ik de indruk dat er bewust wordt getrold.

Het punt is dat sommige mensen een ander iets verwijten waar ze zich zelf ook schuldig aan maken. Ik geloof dat in de bijbel al een uitspraak staat over mensen die de splinter in andermans oog zien en de balk in hun eigen oog niet. Sommigen hier stellen dat zij minder hypocriet zijn omdat zij bijvoorbeeld niet onnodig op hun gaspedaal trappen, zij stellen dat zij zich ergens tussen zwart en wit bevinden, maar minder hypocriet is nog steeds hypocriet.

De term huilie is misschien provocerend maar misschien was de bedoeling van het gebruik ervan de discussie aan te zwengelen.
pi_28393596
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 17:05 schreef Welles het volgende:
Het valt me op dat veel mensen off topic zijn in dit topic. Ze beginnen over een ander onderwerp, trekken kromme vergelijkingen, suggereren dat Pietverdriet ze zou verbieden na te denken, bewust met milieu om te gaan (wat dat ook mag betekenen) en anderen te attenderen op milieuzaken of suggereren dat hij mensen die niet autorijden en vliegen hypocrisie verwijt. In een aantal gevallen heb ik de indruk dat er bewust wordt getrold.

Het punt is dat sommige mensen een ander iets verwijten waar ze zich zelf ook schuldig aan maken. Ik geloof dat in de bijbel al een uitspraak staat over mensen die de splinter in andermans oog zien en de balk in hun eigen oog niet. Sommigen hier stellen dat zij minder hypocriet zijn omdat zij bijvoorbeeld niet onnodig op hun gaspedaal trappen, zij stellen dat zij zich ergens tussen zwart en wit bevinden, maar minder hypocriet is nog steeds hypocriet.

De term huilie is misschien provocerend maar misschien was de bedoeling van het gebruik ervan de discussie aan te zwengelen.
Mooi verhaal...heb je ook nog iets te zeggen over hoe het wel moet of kun je alleen maar samenvattingen schrijven?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 18:24:14 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28395338
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 17:08 schreef wonko het volgende:

[..]

Mooi verhaal...heb je ook nog iets te zeggen over hoe het wel moet of kun je alleen maar samenvattingen schrijven?
Kan jij on topic reageren? Ga anders buiten spelen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28396054
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]
Daarom doe ik ook steeds meer electronisch. En autorijden is helemaal niet erg als het maar een beetje efficient gebeurd. Endat is bij postbezorging wel min of meer het geval.
quote:
Dan moeten mensen verhuizen.
Probleem is alleen dat het vaak niet de duurste wijken zijn op dat soort plaatsen. Dan is verhuizen ook niet altijd makkelijk. Het aanbod blijft beperkt.
quote:
En Rotterdam is niet alleen smerig vanwege het (auto)verkeer. Ik weet niet of jij die smerige havens daar kent maar zelfs als je daar in de buurt komt stinkt het al een uur in de wind. Een stad is altijd vies en dat heeft niet alleen te maken met het (auto)verkeer.
Uiteraard niet alleen maar het speelt wel duidelijk mee. Niet voor niets dat er al duidelijk verbetering meetbaar was bij een verlaging van de max snelheidn aar 80.
pi_28396441
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 17:05 schreef Welles het volgende:

Dus volgens jou is er alleen maar zwart wit? Ik zit inderdaad ergens tussenin, mij zul je zeker niet met geitenwollensokken rond zien banjeren.
Sterker nog, ik zie wel wat in het opwekken van kernenergie omdat mbv deze methode er geen CO2 uitstoot is, uiteraard is het afval een groot probleem. Ben ik nu hypocriet? misschien, maar ik denk gewoon aan andere mogelijkheden.
Fiets
pi_28397032
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan jij on topic reageren? Ga anders buiten spelen
wat lief....kun je ook boos kijken en heb je daar lang voor geoefend thuis voor de spiegel met de gordijntjes dicht?

Ik vroeg of persoon wat meer zijn eigen mening kon ventileren ipv een overzichtje te produceren...is dat ontopic of wat? Of begrijp je niet wat ik bedoel?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:06:17 #284
45206 Pietverdriet
pi_28397302
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:57 schreef wonko het volgende:

[..]

wat lief....kun je ook boos kijken en heb je daar lang voor geoefend thuis voor de spiegel met de gordijntjes dicht?

Ik vroeg of persoon wat meer zijn eigen mening kon ventileren ipv een overzichtje te produceren...is dat ontopic of wat? Of begrijp je niet wat ik bedoel?
Die persoon gaf een ontopic mening, dat is meer dan wat jij kan zeggen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 00:26:22 #285
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28403544
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:21 schreef wonko het volgende:
Wahahahaha....een beetje nadenken bij wat je doet staat gelijk aan veganisme.....wat een belachelijke manier om de zaak te overdrijven.
Nee, maar als je nadenkt, dan word je wel veganist en ga je fair trade kopen en biologisch. Greenpeace activisten die vlees eten en leer dragen zijn wat mij betreft 'milieu huilies'. Dan zit je enerzijds de ontbossing tegen te gaan en voor het veevoer voor de koe van het vlees enzo word er ontbost...beetje vreemd..
pi_28422418
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Kyoto is gewoon een fiasco omdat het krom in elkaar zit. Vri logisch dat de VS niet meedoet om zijn economie te beschermen.
pi_28423453
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom doe ik ook steeds meer electronisch. En autorijden is helemaal niet erg als het maar een beetje efficient gebeurd. Endat is bij postbezorging wel min of meer het geval.
[..]

Probleem is alleen dat het vaak niet de duurste wijken zijn op dat soort plaatsen. Dan is verhuizen ook niet altijd makkelijk. Het aanbod blijft beperkt.
Dat hele luchtvervuilingsprobleem heeft de overheid notabene zelf nog in de hand gewerkt. Door sociale woningstructuur, criminalieteit en kansarmenbeschermning, etc zijn veel middenstanders en hoogopgeleiden vertrokken die vervolgens elke dag naar de grote stad rijden.
pi_28425294
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:24 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat hele luchtvervuilingsprobleem heeft de overheid notabene zelf nog in de hand gewerkt. Door sociale woningstructuur, criminalieteit en kansarmenbeschermning, etc zijn veel middenstanders en hoogopgeleiden vertrokken die vervolgens elke dag naar de grote stad rijden.
Klopt inderdaad dus is het ook aan de overheid om er wat aan te doen. Dat lukt niet door extra wegen want dan besluiten nog meer mensen dat het wel aantrekkelijk is om elders te gaan wonen en naar de stad te rijden...
pi_28433239
Greenpeace is ook zo´n hypocriete teringbende. Zeiken op de brentspar en er later achter komen dat aan land slopen net zo vervuilend is als afzinken. Wat gaat er in die rainbow warrior. Juist geen waterstof. Dat is dan wel weer een goede kant van die Fransen. Boem, blub blub dag vorige bootje van Greenpeace
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_28433892
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt inderdaad dus is het ook aan de overheid om er wat aan te doen. Dat lukt niet door extra wegen want dan besluiten nog meer mensen dat het wel aantrekkelijk is om elders te gaan wonen en naar de stad te rijden...
Dat lukt deels wel degelijk met extra wegen.

De dagelijkse spits-files bij Eindhoven zijn drastisch verminderd, zo niet verdwenen, sinds de uitbreiding van 2 naar 3 banen per richting.
Spitstroken bij o.a. Everdingen doen het aardig.
  zondag 3 juli 2005 @ 07:49:25 #291
46960 StefanP
polemicist
pi_28437630
Milieu huilies moeten van een dak springen, pas dan zorgen ze er voor dat ze de planeet niet meer misbruiken. Want zelfs de engste veganistische milieu hippie is een aanslag op de aarde, als we hun eigen prietpraat mogen geloven.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28441273
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:27 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat lukt deels wel degelijk met extra wegen.

De dagelijkse spits-files bij Eindhoven zijn drastisch verminderd, zo niet verdwenen, sinds de uitbreiding van 2 naar 3 banen per richting.
Spitstroken bij o.a. Everdingen doen het aardig.
Voor een deel helpt het en dat is prima. Maar het is geen wonder middel. Het verkeer past zich ook aan aan het aanbod en in veel gevallen kan je er van uitgaan dat de reistijd die hier gewonnen wordt elders gecompenseerd gaat worden.
pi_28441657
Punt is dat rechts Nederland simpelweg als een struisvogel z'n kop in het zand blijft steken terwijl de mens het klimaat verandert. Vele onderzoeken tonen inmiddels aan dat de mens verantwoordelijk is voor de gigántische stijging van het koolstofdioxide niveau en vele onderzoeken tonen inmiddels aan dat dit een vastgesteld effect heeft op de mondiale temperatuur, ongeacht wat sommige zogenaamde niet door het proces van peer-review gekomen onderzoeken van zogenaamde wetenschappers die betaald worden door oliemaatschappijen zeggen.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:36:45 #294
45206 Pietverdriet
pi_28442458
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:10 schreef Monidique het volgende:
Punt is dat rechts Nederland simpelweg als een struisvogel z'n kop in het zand blijft steken terwijl de mens het klimaat verandert. Vele onderzoeken tonen inmiddels aan dat de mens verantwoordelijk is voor de gigántische stijging van het koolstofdioxide niveau en vele onderzoeken tonen inmiddels aan dat dit een vastgesteld effect heeft op de mondiale temperatuur, ongeacht wat sommige zogenaamde niet door het proces van peer-review gekomen onderzoeken van zogenaamde wetenschappers die betaald worden door oliemaatschappijen zeggen.
* Pietverdriet slaat Minidick met een hockystick van Kyoto
pi_28442474
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

* Pietverdriet slaat Minidick met een hockystick van Kyoto
Is dit nu die befaamde rechtse humor? Zo ja, dan snap ik waarom men altijd zo zuur is.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:43:55 #296
45206 Pietverdriet
pi_28442643
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Is dit nu die befaamde rechtse humor? Zo ja, dan snap ik waarom men altijd zo zuur is.
Weet je überhaupt waar de referentie naar de hockeystick van Kyoto op slaat? Nou?
pi_28442676
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je überhaupt waar de referentie naar de hockeystick van Kyoto op slaat? Nou?
Is dat niet die bewezen gemanipuleerde lijn waarop het Kyoto-verdrag gebaseerd is?

!
pi_28443973
Ben benieuwd op PV ook nog straks een tweede topic opent met zo'n onzinnige houding...

(iig zal hij niet in MyAT komen!
pi_28444039
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hé, maar humor, hoor!
  zondag 3 juli 2005 @ 14:32:45 #300
45206 Pietverdriet
pi_28444060
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Is dat niet die bewezen gemanipuleerde lijn waarop het Kyoto-verdrag gebaseerd is?

!
Juist, dat onderzoek dat bewijzen zou dat er een dramatische temperatuurstijging is, waar je in het statistische model alles kon gooien, en wat je ook deed, er kwam altijd een temperatuurstijging uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')