Omdat economische groei noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:41 schreef Yildiz het volgende:
en waarom moet dat verdubbelen?
scherp en erg nuttig voor deze discussie, maar niet eens waar.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hengelo is twente.
En je kan ook elders een baan zoeken.
Voor dagelijks ritten is dat niet te doen hoor.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Net alsof dat zo ver is.
Met de auto ben je er zo. Voor rust en ruimte moet je sws niet in de randstad gaan wonen dus moeten mensen daar ook niet over klagen.
Dus ook jij kiest voor economie boven leefomgeving...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
scherp en erg nuttig voor deze discussie, maar niet eens waar.
Maar voor sommige bedrijfstakken is in de randstad gewoon meer te vinden, en ik spreek uit ervaring. Ik ben zelf ook verhuisd van het oosten naar de randstad.
Ik kies korte reisafstand boven lange reisafstand. en een leuke baan boven een saaie standaard baan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus ook jij kiest voor economie boven leefomgeving...
Zeik dus niet.
Ach dan moet je verhuizen naar een plek dichterbij je werk of ander werk zoeken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Voor dagelijks ritten is dat niet te doen hoor.
En dat is je goed recht, maar dan moet je niet zeuren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik kies korte reisafstand boven lange reisafstand. en een leuke baan boven een saaie standaard baan.
Wat zal je wereld dan beperkt zijnquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:56 schreef winterhammer het volgende:
daarom heb ik ook geen auto en gebruik ik altijd de fiets
vliegen ? nee dank u
kan mij de tering economie nou schelen!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat economische groei noodzakelijk is.
ik hoef niet naar een ver land en daar ziektes op te lopen omdat ik niks kan eten en drinken, en daarna ook nog een keer half dood gaan van de hittequote:
Ja dat is idd hypocriet ja, verstandig is het wel, maar het blijft hypocriet, het zal ook niet veel indruk maken op die kinderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus als je als 13 jarig jongetje door je moeder gewaarschuwd wordt dat je niet moet gaan roken omdat dat ongezond is terwijl je moeder zelf wel rookt is dat hypocriet?
Ik noem dat eerder verstandig.
Die betaald jouw uitkeringquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:57 schreef winterhammer het volgende:
[..]
kan mij de tering economie nou schelen!![]()
Kortom, je kiest voor je zelf, en wil geen offers brengen, je wilt dat anderen offers brengen-quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik geef alleen een voorbeeld uit het leven gegrepen, waarom jullie mij nu weer gaan uitmaken voor zeurderd snap ik niet.
en twee uur reizen naar je werk is echt geen pretje hoor, dat betekent dat je 2 uur heen reist 8 uur werkt en dan 2 uur terug. Dan zou je dus dagelijks 12 uur met je werk bezig zijn. Persoonlijk zou ik dat niet trekken, ondermeer omdat als je dan eens een midagje vrij neemt je nog steeds 8 uur met je werk bezig bent.
Maar we gaan offtopic, laten we terug gaan naar de milieu huilies.
Je wereldbeeld is idd bekrompen. Nah ja dat is jouw goed recht natuurlijk. Lekker in dat knusse en burgerlijke Nederlandquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:58 schreef winterhammer het volgende:
ik hoef niet naar een ver land en daar ziektes op te lopen omdat ik niks kan eten en drinken, en daarna ook nog een keer half dood gaan van de hitteblijf ik liever hier
Wie moeten er offers voor mij brengen dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, je kiest voor je zelf, en wil geen offers brengen, je wilt dat anderen offers brengen-
Schiphol, daar zeur je toch over?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wie moeten er offers voor mij brengen dan?
Zeur ik over schiphol?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schiphol, daar zeur je toch over?
ik ben bekrompen omdat ik niet naar elk land gaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je wereldbeeld is idd bekrompen. Nah ja dat is jouw goed recht natuurlijk. Lekker in dat knusse en burgerlijke Nederland
Op je fiets zul je niet veel van de wereld zien. Pas maar op dat je niet vastroest in Nederlandquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:17 schreef winterhammer het volgende:
ik ben bekrompen omdat ik niet naar elk land ga![]()
Ach die bezine prijzen blijven vooralsnog omhoog gaan, uiteidelijk word het toch te duur en kunnen we allemaal met de fiets.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zeur ik over schiphol?
Ik zeur over dat jij loopt te zeuren over milieu huilies, omdat jij net doet alsof iedereen die probeert z'n steentje bij te dragen aan een goed milieu een zeurdert is.
jajaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:18 schreef winterhammer het volgende:
mensen
geef mij een boerderij en een stuk grond om me eigen eten te verbouwen etc en je hoort niks meer van me
Wat is dat nou voor onzin. Met het vliegtuig naar Loret daar zie je veelquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Op je fiets zul je niet veel van de wereld zien. Pas maar op dat je niet vastroest in Nederland
Dan bedenkt de overheid wel wat nieuws om geld te vangen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:21 schreef Sapientiea het volgende:
Ach die bezine prijzen blijven vooralsnog omhoog gaan, uiteidelijk word het toch te duur en kunnen we allemaal met de fiets.
Wie heeft het hier over Lloret?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:23 schreef Sapientiea het volgende:
Wat is dat nou voor onzin. Met het vliegtuig naar Loret daar zie je veel![]()
Ik denk dat ik meer van europa op de fiets heb gezien dan jij!!!!
Ja goed he!?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over Lloret?
Fijn dat jij weet waar ik allemaal ben geweest in Europa en de rest van de wereld zonder fiets
dat is nou juist iets dat ik een probleem vind. we zijn het eensquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan bedenkt de overheid wel wat nieuws om geld te vangen.
Bij de overheid is het milieu een bijzaak om geld te kunnen verdienen. Milieu levert geld op dus zullen ze dat gebruiken.
Dat mensen geloven dat de overheid om het milieu geeft. Heerlijk die naïviteit
quote:
Schiphol maakt dus teveel herrie voor de mensen die er naast zijn gaan wonenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jahman, ze gingen allemaal om een vliegveld heen wonen waar de hele dag boeings 747 op en aan vliegen, toen al.
Schiphol mag dus niet uitbreiden vanwege het milieuquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
owhjah, indd schiphol mag niet uitbreiden omdat er dan meer criminaliteit komt
dan vind ik het milieu toch wel een beter argument.
Ergo anderen moeten offers brengenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar als ze gillen dat er een nagedacht moet worden of die uitbreiding wel zo nodig is en 3 keer per jaar op vakantie met het vliegtuig vind ik dat niet hypocriet.
Weet je wat naief is? Dat is iemand die denk dat het milieu niks uitmaakt, dat is iemand die niet weet dat Nederland er nu uitziet omdat er zoveel aan Milieu is gedaan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan bedenkt de overheid wel wat nieuws om geld te vangen.
Bij de overheid is het milieu een bijzaak om geld te kunnen verdienen. Milieu levert geld op dus zullen ze dat gebruiken.
Dat mensen geloven dat de overheid om het milieu geeft. Heerlijk die naïviteit
Dat is een heugelijk feitquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
dat is nou juist iets dat ik een probleem vind. we zijn het eens![]()
Wil je dit ontkennen dan? dit is geen zeuren is gewoon een feit. Ik zou daar ook niet onder willen wonen. en omdat ik de mensen die zeuren over geluidsoverlast gelijk geef zeur ik ineens ook?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Schiphol maakt dus teveel herrie voor de mensen die er naast zijn gaan wonen
[..]
Schiphol mag best uitbreiden, maar houd hierbij ook rekening met het milieu en omwonenden. Hoe groter schiphol wordt hoemeer mensen er last van krijgen. Ook mensen die er nog nooit last van gehad hebben.quote:Schiphol mag dus niet uitbreiden vanwege het milieu
[..]
quote:Ergo anderen moeten offers brengen
Hmm hoe zo Nederland eruit zien als er niet zo'n milieu regelzucht was? Mss wel een stuk mooierquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:31 schreef Sapientiea het volgende:
Weet je wat naief is? Dat is iemand die denk dat het milieu niks uitmaakt, dat is iemand die niet weet dat Nederland er nu uitziet omdat er zoveel aan Milieu is gedaan.
Zonder 'Milieu-huillies' was de Noordzee niet toegankelijk voor toeristen en was het zo ongelovelijk vervuild geweest dat ook de visvangst er geweest was.
Nu is de Noordzee schoner dan hij 30 jaar geleden was!
De overheid heeft nooit om het milieu gegeven. Kom op du_ke zo naïef ben je toch niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:36 schreef du_ke het volgende:
Je hebt gelijk deze overheid geeft geen zak meer om het milieubeleid.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm hoe zo Nederland eruit zien als er niet zo'n milieu regelzucht was? Mss wel een stuk mooier
quote:Ik denk dat vrijwel niemand tegen het milieu of tegen de natuur is. Ik vind de natuur een kostbaar iets waar we zuinig op moeten zijn maar ik ben tegen de manier waarop milieu huilie's angst gebruiken om zogenaamd met het vingertje in de lucht dé oplossing te hebben voor allerlei "problemen".
Misschien niet sturen en regelen maar wel degelijk negatief beïnvloeden iets wat zeer duidelijk is en direct van invloed op de kwaliteit van onze leefomgeving...quote:De natuur is iets wat mensen niet kunnen sturen of regelen hooguit kunnen bewonderen en respecteren. Dat eerste proberen milieu huilie's dat tweede is realistischer en daar ben ik een voorstander van.
Weldegelijk al is er misschien een verschil tussen de overheid en de diverse ministeries.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De overheid heeft nooit om het milieu gegeven. Kom op du_ke zo naïef ben je toch niet.
Oh? In veel gevallen kost het juist geld...quote:Milieu levert geld op.
Je ziet spokenquote:De overheid heeft geld nodig. Dat is voor mij duidelijk helaas zien veel mensen dat niet. Die geloven daadwerkelijk dat de overheid om het milieu geeft
Daar kan ik mij best in vinden, maar wat mij tegenzit is dat in veel gevallen er alleen maar naar de economie wordt gekeken. En er niet eens aan het milieu wordt gedacht. Vooral het huidige kabinet heeft daar een handje van.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm hoe zo Nederland eruit zien als er niet zo'n milieu regelzucht was? Mss wel een stuk mooier
Ik denk dat vrijwel niemand tegen het milieu of tegen de natuur is. Ik vind de natuur een kostbaar iets waar we zuinig op moeten zijn maar ik ben tegen de manier waarop milieu huilie's angst gebruiken om zogenaamd met het vingertje in de lucht dé oplossing te hebben voor allerlei "problemen".
De natuur is iets wat mensen niet kunnen sturen of regelen hooguit kunnen bewonderen en respecteren. Dat eerste proberen milieu huilie's dat tweede is realistischer en daar ben ik een voorstander van.
Ik vraag het me af. De Nederlandse regelzucht leidt tot niets. Of wil je zeggen dat wij in Nederland natuur hebben. Ik doel dan niet op die parkjes her en der in Nederlandquote:
Ik ben niet geïnteresseerd in het milieubeleid van een overheid. Ik constateer slechts.quote:Verdiep je eens een beetje in het milieubeleid en vooral in de ontwikkelingen die zich daarin vanaf de jaren 70 weldegelijk ehbben voorgedaan.
Wie zegt dat de natuur dat niet zelf veroorzaakt?quote:Misschien niet sturen en regelen maar wel degelijk negatief beïnvloeden iets wat zeer duidelijk is en direct van invloed op de kwaliteit van onze leefomgeving...
Ik praat hier over de overheid als geheel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:40 schreef du_ke het volgende:
Weldegelijk al is er misschien een verschil tussen de overheid en de diverse ministeries.
Oh lasten verzwaring voor automobilisten, accijns verhogingen en allerlei andere maatregelen kosten geld? Volgens mij levert dat miljarden op waarmee ze weer allerlei kansloze projecten kunnen financieren zodat de milieu huilie's weer een overwinning boeken. Milieu huilie's hebben geld nodig van het vervoermiddel wat ze verafschuwen. Zo triest en hypocriet vind ik dat. Maar dat zit waarschijnlijk in de aard van de milieu huilie.quote:Oh? In veel gevallen kost het juist geld...
Ik denk het niet.quote:Je ziet spoken.
Heb het over het milieubeleid. En dat is wel degelijk van belang. En ach natuur dat hangt af van je definitie maar Nederland biedt plaats aan diverse zeldzame en waardevolle flora en fauna. Wat echter nog veel belangrijker is is de leefomgeving. De mens heeft hier en daar wat groen en rust nodig.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. De Nederlandse regelzucht leidt tot niets. Of wil je zeggen dat wij in Nederland natuur hebben. Ik doel dan niet op die parkjes her en der in Nederland
[..]
Doe dan wat beter je best op je canstateringen want je praat echt poepquote:Ik ben niet geïnteresseerd in het milieubeleid van een overheid. Ik constateer slechts.
[..]
Bijna iedereenquote:Wie zegt dat de natuur dat niet zelf veroorzaakt?
Tja wat zijn milieuhuilies? Als je doelt op een grote brede groep wetenschappers dan wel ja die hebben er toch wel kijk op.quote:Wie zegt dat milieu huilie's de waarheid in pacht hebben.
Poeh dat is een behoorlijk baude beweringquote:Ik vind het handelaren in angst. Ze weten niets van de natuur maar denken er iets van te weten.
Oh wordt Nederland in de houdgreep gehouden door milieuhuilies (wat dat ook moge zijn) heb je daar een goed voorbeeld van dan?quote:De tragiek van de onwetenden en de houdgreep die zij uitoefenen op een maatschappij. Helaas wordt Nederland in de houdgreep gehouden door milieu huilie's.
Ja, nu zeg je het! Maakt niks uit dat half Antarctica weg smelt, als de economie maar groeit!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat economische groei noodzakelijk is.
Die heeft zich, een beetje afhankelijk van de periode waar we over praten, wel druk gemaakt over het milieu. En dit niet vanuit kostenoverwegingen maar veel meer vanuit de volksgezondheid.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik praat hier over de overheid als geheel.
[..]
quote:Oh lasten verzwaring voor automobilisten, accijns verhogingen en allerlei andere maatregelen kosten geld? Volgens mij levert dat miljarden op waarmee ze weer allerlei kansloze projecten kunnen financieren zodat de milieu huilie's weer een overwinning boeken. Milieu huilie's hebben geld nodig van het vervoermiddel wat ze verafschuwen. Zo triest en hypocriet vind ik dat. Maar dat zit waarschijnlijk in de aard van de milieu huilie.
[..]
Ik denk het niet.
Dat is juist een probleem in Nederland. Wij hebben zo weinig natuur en zijn zo gefixeerd op de bescherming van elk grassprietje dat het bijna lachwekkend is. En maar wijzen naar de VS als zijnde een verschrikkelijke vervuiler. Als er ergens ongelofelijk veel natuur is, is het wel de VS. Waar ze ook zuinig op zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Daar kan ik mij best in vinden, maar wat mij tegenzit is dat in veel gevallen er alleen maar naar de economie wordt gekeken. En er niet eens aan het milieu wordt gedacht. Vooral het huidige kabinet heeft daar een handje van.
De andere kant uit, snap ik ook wel dat het een beetje overdreven is om een hele snelweg om te leggen voor een zeldzaam hamstertje. Alhoewel het wel belangrijk is dat deze niet uitsterf vind ik. Ik ben blij dat ik zulke beslissingen niet hoef te maken.
Dat is idd schandalig. Regenwouden zijn belangrijk voor de gehele wereld en haar balans. Dan moet je als milieu huilie hier niet aankomen met de volgende maatregel om automobilisten te treiteren maar iets doen aan die problematiek in Brazilië, maar ze kiezen liever de weg van de minste weerstand.quote:Maar kijk hiervoor ook eens verder als nederland, kijk eens hoe snel in brazillie de bossen worden gekapt, daar is weinig respect voor het milieu/de natuur te vinden.
Ach ik geloof niet in de barmhartigheid van de overheid. Noem mij cynisch of realistisch maar zo zie ik het iig wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:54 schreef du_ke het volgende:
Die heeft zich, een beetje afhankelijk van de periode waar we over praten, wel druk gemaakt over het milieu. En dit niet vanuit kostenoverwegingen maar veel meer vanuit de volksgezondheid.
Je bevestigd alleen maar mijn vermoedenquote:! Hier ga ik maar niet eens meer op in. Je praat echt de grootste onzin die ik deze week op fok ben tegengekomen
.
Wel cynisch maar realistisch in dit geval absoluut niet. Ook al wil je er niets van weten verdiep je eens in de geschiedenis van het milieubeleid. Ik ben wel van mening dat het soms als excuus is gebruik maar de intentie was wel degelijk goed.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach ik geloof niet in de barmhartigheid van de overheid. Noem mij cynisch of realistisch maar zo zie ik het iig wel.
[..]
Nee eens worden zal niet lukken, maar toch lees je eens in dat zal je beeld een stuk nuanceren!quote:Je bevestigd alleen maar mijn vermoeden
Maar dat is toch een onoverbrugbaar meningsverschil. Maar dat weet jij waarschijnlijk ook wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |