abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28361188
De aanwezigheid van Minister Verdonk bij de salvernijherdenking wordt niet op prijs gesteld.

Twee stellingen naar aanleiding van dit bericht:

1- Naturlijk is zij niet welkom op een dergelijke herdenking. Zij gaat naar de slavernijherdenking om haar imago op te poetsen.

2- Wat een slapgelul! Zij gaat daar namens het Kabinet. Haar beleid telt nu even niet mee.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
pi_28361287
Haar beleid? Want ze is voor slavernij?
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:20:54 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28361991
Wat heeft integratie- en vreemdelingenbeleid met slavernij te maken?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_28362009
Ze zet kleurlingen het land uit omdat we ze hier niet als slaven mogen gebruiken. Logisch toch?
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:23:23 #5
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_28362050

Reacties...

Whatever, volgens mij moet ze gewoon niet zeuren
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_28362879
Door wie wordt dat niet op prijs gesteld? Wil men nou ook al gaan bepalen wie wat wel en wie wat niet mag gaan herdenken?
Power perceived is power achieved.
pi_28364069
Ze moet lekker thuisblijven die dag, laat die mensen met rust als ze je niet willen horen.
pi_28364108
Mooi, dan zijn mensen afkomstig uit die streken hier ook niet meer welkom.

Eerlijke ruil.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28364235
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mooi, dan zijn mensen afkomstig uit die streken hier ook niet meer welkom.

Eerlijke ruil.
Jouw mening is net zo belangrijk als een willekeurige ruft.
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:49:27 #10
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28364297
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:41 schreef Meh7 het volgende:
Ze moet lekker thuisblijven die dag, laat die mensen met rust als ze je niet willen horen.
Zeiknicht, Turken zijn nooit slaven geweest.
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_28364352
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:49 schreef Graveland het volgende:
Die mensen die de herdenking organiseren ook niet, totaal irrelevant wat je nu zegt. Er wordt een herdenking gehouden, die mensen hebben helemaal geen zin in een scheinheilige speech van Verdonk. Ze willen de gebeurtenissen gewoon herdenken, laat ze dan lekker waarom moeilijk doen?
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:53:05 #12
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28364394
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die mensen die de herdenking organiseren ook niet, totaal irrelevant wat je nu zegt. Er wordt een herdenking gehouden, die mensen hebben helemaal geen zin in een scheinheilige speech van Verdonk. Ze willen de gebeurtenissen gewoon herdenken, laat ze dan lekker waarom moeilijk doen?
Die mensen die de herdenking organiseren ook niet nee, maar aangezien het kabinet een misplaatst schuldgevoel heeft voelen ze zich verplicht er iemand heen te sturen, dat is Verdonk.
(Ik snap overigens niet waar ze zich in godsnaam schuldig over voelen)
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_28364811
quote:
Jij bent op fok! ook niet echt gewenst, maar jij bent er ook nog...
Power perceived is power achieved.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:08:33 #14
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28364861
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Modwire het volgende:

[..]

donderdag 30 juni 2005 @ 21:39:40 #15
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_28369642
quote:
Blijf jij hier dan ook lekker weg.
Hup, aan het werk!
pi_28370028
Groot gelijk hebben ze .. omdat ik dat mens niet zo mag.
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:27:41 #17
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28371359
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:50 schreef Chadi het volgende:
Groot gelijk hebben ze .. omdat ik dat mens niet zo mag.
Wat een kutreden.
Goed, het is niet dat ik enig respect voor d'r heb, en nog minder voor deze regering.
Maar aangezien ze zich het zotte idee in de kop hebben gehaald dat ze zich zonodig schuldig moeten voelen over iets totaal irrelevants, ze moeten iemand sturen van zichzelf.
pi_28373286
*topic kaapt
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28374434
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Modwire het volgende:
Fok is inderdaad vergelijkbaar met een slavernijherdenking -> als je een idioot bent tenminste.
pi_28374457
Gaat ze toch lekker niet. Lekker belangrijk. Die slavernij toestand is al zo lang geleden, dat daar echt niemand meer daar persoonlijke consequenties van heeft ondervonden. Het is dus een herdenking omdat iemands bedovergrootvader slecht is behandeld, maar die niemand heeft gekend.

Zou ik ook niet naar toe gaan.
pi_28374462
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:39 schreef Ciurlizza het volgende:
Blijf jij hier dan ook lekker weg.
Die grap is al gemaakt
pi_28376068
Wat een onzinnige reactie van die mongolen die het weer zo goed voorhebben met de Surinaamse gemeenschap. Het zijn altijd dezelfden die het hardst schreeuwen als er zaken moeten worden opgelost en er flink moet worden gewezen wie de schuldigen is(altijd die hoge heren die niks doen) en als er vervolgens hard kordaat wordt opgetreden dan schreeuwen ze over de rechten die worden geschaad en "het is allemaal niet normaal"

Je kan zeggen van Verdonk wat je wilt maar zei is de eerste Minister die ik zie die tenminste doet wat ze zegt en optreedt.
Daar heeft dat Paarse Kabinet Balkenellende I & II indertijd helemaal niks aan gedaan.
En de PvDA moet helemaal stil zijn want die zijn zelf schuld aan dat Nederland zo gezellig vol is omdat zij vonden in de jaren 80 dat alles maar binnen moeste komen omdat de mensen zo zielig zijn...
pi_28379110
Ik kan me de reactie van die mensen wel enigszins voorstellen. Vooral haar beleid tegen de Antiliianen zit hun dwars. Rita is gewoon niet zo'n goede gast bij dit soort dingen, ze voelt het niet aan en ze schopt mensen tegen de stenen. Haar stuitende optreden bij de herdenking van Van Gogh zijn we nog niet vergeten.

Aan de andere kant: het is veel sterker om haar gewoon te laten komen en haar koeltjes maar met respect te behandelen.
pi_28381717
Het simpele feit dat ze er niet welkom is, geeft al aan dat haar integratiebeleid compleet faalt
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:52:04 #25
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28383098
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:08 schreef Vhiper het volgende:
Het simpele feit dat ze er niet welkom is, geeft al aan dat haar integratiebeleid compleet faalt
Ja, het is veeels te soft.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:52:24 #26
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28383113
Sterker nog, waarom zouden we überhaupt integratie willen?
pi_28383225
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:52 schreef Graveland het volgende:

Ja, het is veeels te soft.
Op bepaalde terreinen wel, anderen niet, maar het is voornamelijk de uitvoering die veel te wensen over laat.
pi_28383252
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:52 schreef Graveland het volgende:
Sterker nog, waarom zouden we überhaupt integratie willen?
Jij hebt liever dat men zich tegen elkaar afzet, elkaar de hersens inslaat etc?
pi_28383616
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:08 schreef Vhiper het volgende:
een NON-conclusie....

Zalm wordt er ook niet populairder op, maar dat hoeft niet te betekenen dat zijn financiele beleid slecht is.
Verdonk voert beleid in een moeilijke periode, die mensen zijn het niet meer gewend om tegenspraak te krijgen....
Als belasingcontroleurs geweigerd worden op woonwagenkampen heeft dat ook niet per se iets te maken met hun slechte beleid..
Yeah baby Yeah!
pi_28383643
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:56 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat is weer het andere uiterste...

De kunst is om niet van de ene extremiteit in de andere over te gaan die er weer haaks opstaat.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:08:12 #31
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28383645
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:56 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zie Nederland liever geheel blank.
pi_28383668
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ich nicht
Yeah baby Yeah!
pi_28383974
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Graveland het volgende:

[..]

Mja, de discussie met jou is wat mij betreft dus bij deze beëindigt.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:21:02 #34
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28384026
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mja, de discussie met jou is wat mij betreft dus bij deze beëindigt.
Was er een discussie?
pi_28384055
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:

Zalm wordt er ook niet populairder op, maar dat hoeft niet te betekenen dat zijn financiele beleid slecht is.

JAWEL!
quote:
Verdonk voert beleid in een moeilijke periode, die mensen zijn het niet meer gewend om tegenspraak te krijgen....
Integratie houd in mensen dichter bij elkaar te brengen, niet verder van elkaar af te duwen.
quote:
Als belasingcontroleurs geweigerd worden op woonwagenkampen heeft dat ook niet per se iets te maken met hun slechte beleid..
Jawel, die dienen niet geweigerd te worden. Als ze het terrein niet op kunnen is het beleid bij de politie dus slecht. Die moeten voor toegang zorgen, eventueel met harde hand.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:26:03 #36
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_28384191
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:49 schreef Graveland het volgende:

[..]

oh nee?
En hoe voelt u zich nu?
pi_28384299
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

JAWEL!
[..]

Integratie houd in mensen dichter bij elkaar te brengen, niet verder van elkaar af te duwen.
[..]

Jawel, die dienen niet geweigerd te worden. Als ze het terrein niet op kunnen is het beleid bij de politie dus slecht. Die moeten voor toegang zorgen, eventueel met harde hand.
Integratie met mensen die ander gebruiken hebben dan de gevestigde orde en deze gebruiken/omgangsvormen wilen blijven handhaven werkt niet, dat weet jij ook.
Ik ga in elk geval geen water bij de wijn doen als het mijn ideeen of omgangsvormen betreft, de integratie zal voor 95% van de nieuwkomers zelf af moeten komen.
Yeah baby Yeah!
pi_28384376
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:29 schreef Elgigante het volgende:

Integratie met mensen die ander gebruiken hebben dan de gevestigde orde en deze gebruiken/omgangsvormen wilen blijven handhaven werkt niet, dat weet jij ook.
Ik ga in elk geval geen water bij de wijn doen als het mijn ideeen of omgangsvormen betreft, de integratie zal voor 95% van de nieuwkomers zelf af moeten komen.
Alles wat nodig is, is een beetje respect voor elkaar en voor de wet.
pi_28384474
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Alles wat nodig is, is een beetje respect voor elkaar en voor de wet.
Respect is er altijd, uiteraard ook voor de wet, maar mensen die niet willen integreren lopen nu het hardst te roepen dat ze links blijven liggen in het intergratieproces, erg merkwaardig.
Enerzijds verlangen van mensen dat ze integreren en aderszijds de vrijheid geven om oude gebruiken te handhaven, dat wringt weleens.
Yeah baby Yeah!
pi_28384645
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:22 schreef SCH het volgende:
[...]Haar stuitende optreden bij de herdenking van Van Gogh zijn we nog niet vergeten.
Dat heb ik blijkbaar gemist. Welk stuitend optreden?
pi_28384667
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Komt uiteraard weer zo'n subjectieve toespeling om de hoek kijken.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:41:42 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28384687
Van mij mag ze komen. Ondanks terechte kritiek op haar beleid, slaat de verwijzing naar slavernij nergens op, en heeft zij als vertegenwoordiger het recht om daarbij te zijn. Natuurlijk is het ook deels het oppoetsen van haar imago, zoals iedere politicus graag een goed imago wil nastreven via optredens.
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:09 schreef i-spy24 het volgende:

Je kan zeggen van Verdonk wat je wilt maar zei is de eerste Minister die ik zie die tenminste doet wat ze zegt en optreedt.
Och, eerst zeggen dat alle oude 26.000 asielzoekers weg moeten, en vervolgens 40% van hen alsnog een verblijfsvergunning geven na verder onderzoek noem ik niet 'doen wat ze zegt'.
quote:
Daar heeft dat Paarse Kabinet Balkenellende I & II indertijd helemaal niks aan gedaan.
Ehm, Balkenende 1 en 2 als het paarse kabinet?

De nieuwe vreemdelingenwet waardoor de nieuwe instroom van asielzoekers enorm is gedaald stamt uit het jaar 2001, tijdens het tweede Paarse kabinet.
quote:
En de PvDA moet helemaal stil zijn want die zijn zelf schuld aan dat Nederland zo gezellig vol is omdat zij vonden in de jaren 80 dat alles maar binnen moeste komen omdat de mensen zo zielig zijn...
Het binnenhalen van gastarbeiders is begonnen in de jaren 60, ten tijde van het kabinet Marijnen. Dat was een CDA-VVD kabinet dat onder druk van werkgevers goedkope arbeidskrachten wilde importeren om zo de lonen in de hand te houden. Destijds was er de naive gedachte dat zwe na een paar jaar wel vrijwillig en zelfstandig terug zouden gaan. Alleen dat was dus niet het geval. Dat is inderdaad voortgezet in de jaren 70 tijdens Den Uyl, maar waarom je het hebt over de PvdA van de jaren 80 is mij een raadsel; dat waren namelijk de jaren van Lubbers, en in het begin ook weer van CDA-VVD-kabinetten (eigenlijk al vanaf 1977 met Van Agt).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28384714
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Van mij mag ze komen. Ondanks terechte kritiek op haar beleid, slaat de verwijzing naar slavernij nergens op, en heeft zij als vertegenwoordiger het recht om daarbij te zijn. Natuurlijk is het ook deels het oppoetsen van haar imago, zoals iedere politicus graag een goed imago wil nastreven via optredens.
Vind ik een goede conclusie
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:45:57 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28384819
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik denk dat SCH het heeft over haar toespraak. Daaruit bleek dat ze geen goede spreker is imho, maar inhoudelijk was er niets mis met haar boodschap.
pi_28385197
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk dat SCH het heeft over haar toespraak.
Dat denk ik ook ja, maar ik vraag me af wat daar zo stuitend aan was.

Van de fp:
quote:
Verdonk aanwezig bij slavernijherdenking

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie laat zich niet weerhouden door tegenstanders van haar beleid om naar de herdenking van de afschaffing van de slavernij in het Amsterdamse Oosterpark te komen. De VVD-bewindsvrouw zal gewoon morgen namens de regering het woord voeren. Tegen de komst van Verdonk is bezwaar gekomen van de Surinaamse en Antilliaanse gemeenschappen en stadsdeel Oost/Watergraafsmeer.

Stadsdeelvoorzitter Martin Verbeet (PvdA) zei eerder al uiterst ''ongelukkig'' te zijn met de komst van Verdonk naar zijn stadsdeel. Hij wijst er op dat de minister maatregelen neemt om criminele Antilliaanse jongeren terug te sturen naar de Antillen en ze volgens hem zodoende niet als Nederlanders beoordeeld. Ook PvdA-Kamerlid John Leerdam, die eveneens komt spreken, is om die reden tegen de komst van Verdonk.

Directeur Glenn Willemse van slavernij-instituut Ninsee, de organisator van de herdenking, ziet géén enkele reden om de komst van Verdonk te blokkeren. Hij benadrukt dat de minister niet komt om haar eigen beleid te promoten, maar als afgevaardigde namens de Nederlandse regering. ''Iedere Nederlander is welkom'', aldus Willemse, die het absurd zou vinden om Verdonk de toegang te ontzeggen. Hij vindt de herdenking van morgen ook niet het geschikte moment om een protest te houden tegen Verdonks beleid.

Lawaaidemo
De bij Surinamers populaire zender Radio Mart, roept bezoekers op morgen lawaai te maken wanneer Verdonk het woord zal voeren Ook performer en bekend antiglobaliste Joke Kaviaar roept, via e-mail en haar website, mensen op tot een lawaaiprotest. Volgens Kaviaar is Verdonks aanwezigheid ''een blamage, kwetsend, en niets anders dan een zoveelste poging het gezicht te redden en de handen in onschuld te wassen.'' Overigens heeft burgemeester Job Cohen, die ook aanwezig zal zijn bij de herdenking, volgens Kaviaar een enorme berg boter op zijn hoofd omdat hij als voormalig staatssecretaris van Asielzaken (onder Kok-2) de architect van de huidige asielwet is.

Cohen liet gisteren weten dat Verdonk gewoon welkom is in zijn stad. Hij zei de protesten te begrijpen en kan zich voorstellen dat mensen problemen hebben met haar beleid. Maar hij vindt wel dat Verdonk op deze herdenking als vertegenwoordiger van het kabinet aanwezig mag zijn. Verdonk zelf liet deze week in de Kamer weten dat zij in het Oosterpark zal proberen het gesprek aan te gaan met mensen die tegen haar komst zijn.
Ben het eens met Willemse. Ik hoop dat het Verdonk lukt vandaag.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:02:48 #46
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385353
De grootste groep aanwezigen zullen toch echt Antillianen/ Surinamers zijn, die zitten echt niet te wachten op zo'n Verdonk
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28385387
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:02 schreef Harry_Sack het volgende:
De grootste groep aanwezigen zullen toch echt Antillianen/ Surinamers zijn, die zitten echt niet te wachten op zo'n Verdonk
En die kunnen Verdonk met argumentatie uitleggen waarom Verdonk niet namens de regering daar aanwezig mag zijn.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:04:08 #48
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385399
waarom denkt men dan ook niet gewoon eens na, stuur dan dat figuur van koninkrijksrelaties
pi_28385400
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja, maar ik vraag me af wat daar zo stuitend aan was.
Los van dat ik alles aan Verdonk stuitend vond was haar hele optreden en toespraak van een schrijnende kilheid en waar Rita is, neemt de polarisatie toe. Bovendien hoorde zij daar niet thuis.
pi_28385428
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Los van dat ik alles aan Verdonk stuitend vond was haar hele optreden en toespraak van een schrijnende kilheid en waar Rita is, neemt de polarisatie toe. Bovendien hoorde zij daar niet thuis.
De welbekende uitleg, nu nog beargumenteren...
Yeah baby Yeah!
pi_28385442
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom denkt men dan ook niet gewoon eens na, stuur dan dat figuur van koninkrijksrelaties
Was ook mijn idee. Al is Pechtold niet veel populairder.

Iedere keer maar weer dit soort domme dingen, lekker uitlokken en vervolgens de anderen de schuld geven. Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je Rita even niet bij zo'n gevoelig evenement moet laten zijn waar veel Antillianen komen?
pi_28385459
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Dat is geen ministerspost waardig, gewoon die afvallige kolonies annexeren of laten barsten.
Yeah baby Yeah!
pi_28385477
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:29 schreef Elgigante het volgende:
de integratie zal voor 95% van de nieuwkomers zelf af moeten komen.
Door deze gedachtengang ontstaan de problemen.
pi_28385505
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Was ook mijn idee. Al is Pechtold niet veel populairder.

Iedere keer maar weer dit soort domme dingen, lekker uitlokken en vervolgens de anderen de schuld geven. Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je Rita even niet bij zo'n gevoelig evenement moet laten zijn waar veel Antillianen komen?
Oh, dus omdat Verdonk names de regering haar opwachting maakt is het provocatie?

Antillianen die zich aan de wet houden hebben niets te vrezen, degenen die tegen haar komst zijn hebben de schijn tegen iets op hun kerfstok te hebben...
Yeah baby Yeah!
pi_28385507
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De welbekende uitleg, nu nog beargumenteren...
Op zo'n gevoelige dag denk je toch na wie je stuurt, dat is een topargument lieverd.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:07:55 #56
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385518
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

precies, haar boodschap is glashelder: buitenlanders oprotten! Het kan me niet schelen in wat voor situatie je belandt als ik je maar niet meer hoef te zien

Dit is wat zij voortdurend gezegd heeft, zij het in een andere verpakking.
pi_28385540
Ik snap het niet helemaal. Het ministerie van Verdonk heeft toch niets te maken met slavernij? Daarom vind ik het vreemd dat de organisatoren van deze herdenking er zo tegen zijn, maar ook vind het daarom vreemd dat Verdónk is uitgenodigd.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:09:02 #58
117031 Moravec
singularity
pi_28385555
Ik denk eerder aan deze Verdonk: moord Van Gogh heeft ook positief gevolg
quote:
Volgens minister Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft de "weerzinwekkende" moord op Theo van Gogh in november vorig jaar ook een positief gevolg gehad. Allochtonen en autochtonen in Nederland praten sindsdien openlijk en met meer begrip over elkaars problemen, aldus Verdonk.

Verdonk zei dit gisteren tijdens een debatbijeenkomst met studenten in de Haagse Hogeschool. Openheid is volgens Verdonk een voorwaarde in de samenleving. Ook is het volgens haar belangrijk dat de verschillende groepen hun eigenheid vasthouden in het besef dat ze samen verantwoordelijk zijn. "Als we naar elkaar luisteren en samenwerken, ben ik overtuigd van een goede afloop", zei ze over de toekomst van de multiculturele samenleving.
Ze geeft nu toch wel zelf aan niet te luisteren, door gewoon toch te gaan...
In space, nobody can hear you 01110011 01100011 01110010 01100101 01100001 01101101
pi_28385581
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Op zo'n gevoelige dag denk je toch na wie je stuurt, dat is een topargument lieverd.
Ja, de regering achtte het het beste om Rita daar naartoe te sturen, misschien niet zo tactisch om subjectieve toespelingen, maar klagen moet je dan doen bij de regering, niet bij Rita vind ik.
Als ze niet komt, legt iedereen het weer uit als werkweigering.
Laat ze dan de minister van Buitenlandse zaken sturen, ik vind Bot erg diplomatiek en slim, hoewel zijn post niet aansluit bij het idee van die dag.

Wie vind jij dat de regering moet sturen?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:10:47 #60
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385614
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:08 schreef Monidique het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Het ministerie van Verdonk heeft toch niets te maken met slavernij? Daarom vind ik het vreemd dat de organisatoren van deze herdenking er zo tegen zijn, maar ook vind het daarom vreemd dat Verdónk is uitgenodigd.
Men heeft gevraagd of er een afgevaardigde wilde komen namens de Nederlandse regering om een toespraakje van betrokkenheid te houden. Nou denkt Verdonk gelijk dat zij de aangewezen persoon is om dat goede gevoel over te brengen als zij haar gezicht laat zien.
pi_28385633
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:09 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, de regering achtte het het beste om Rita daar naartoe te sturen, misschien niet zo tactisch om subjectieve toespelingen, maar klagen moet je dan doen bij de regering, niet bij Rita vind ik.
Rita heeft geen eigen verantwoordelijkheid?
pi_28385661
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Door deze gedachtengang ontstaan de problemen.
tuurlijk niet, als ik in China wil wonen zal ik Chinees leren en geen dingen doen die daar maatschappelijk not done zijn, de integratie moet absoluut van mij komen, niet van die miljard Chinezen.
zie het als een overstap van bedijf naar bedrijf, je past je in in je nieuwe (bedrijfs)cultuur en als je dat niet wilt, dan ga je dar niet werken.
Culturele tradities kun je uiteraard behouden mits je daar anderen niet mee tegen de schenen schopt.
Yeah baby Yeah!
pi_28385671
Nou, als het zo'n toespraak wordt als na de moord op Van Gogh, kan ze inderdaad beter thuisblijven. Maar toch, ik snap waarom de regering dan haar gekozen heeft én waarom enkele mensen die te maken hebben met de herdenking gaan klagen. Hoogstens kun je zeggen dat, zoals ik zeg, het ministerie van Verdonk niets met slavernij te maken heeft, maar ik heb niet het idee dat dat gezegd wordt.
pi_28385683
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Rita heeft geen eigen verantwoordelijkheid?
Daar gaat het niet om, Rita komt daar namens de regering, niet op eigen houtje.
Yeah baby Yeah!
pi_28385723
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:09 schreef Moravec het volgende:
Ik denk eerder aan deze Verdonk: moord Van Gogh heeft ook positief gevolg
[..]

Ze geeft nu toch wel zelf aan niet te luisteren, door gewoon toch te gaan...
Dus men zwicht voortaan voor een aantal schreeuwlelijkerds?
Yeah baby Yeah!
pi_28385771
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

tuurlijk niet, als ik in China wil wonen zal ik Chinees leren en geen dingen doen die daar maatschappelijk not done zijn, de integratie moet absoluut van mij komen, niet van die miljard Chinezen.
zie het als een overstap van bedijf naar bedrijf, je past je in in je nieuwe (bedrijfs)cultuur en als je dat niet wilt, dan ga je dar niet werken.
Culturele tradities kun je uiteraard behouden mits je daar anderen niet mee tegen de schenen schopt.
Je integreert stukken beter in China als de Chinezen je welkom laten voelen, aardig tegen je zijn, je eens uitnodigen op de thee en je niet als 2e rangsburger behandelen.
pi_28385869
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Je integreert stukken beter in China als de Chinezen je welkom laten voelen, aardig tegen je zijn, je eens uitnodigen op de thee en je niet als 2e rangsburger behandelen.
Dus jij impliceert dat iedereen op deze wijze tegen marokkanen aankijkt?

Ik heb allochtonen in de buurt wonen die ik uitgenodigd heb voor al hetgeen jij hie beschrijft, ik betrek ze erbij omdat ze anders weinig aanspraak hebben, dat doe ik ook bij nieuwkomers bij ons op het kantoor, vind ik normaal.
Ik kan me niet verantwoordelijk voelen voor diegenen die nieuwkomers er zo snel mogelijk uit willen hebben en ik vraag me af hoe groot dioe groep werkelijk is.
Yeah baby Yeah!
pi_28386120
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dus jij impliceert dat iedereen op deze wijze tegen marokkanen aankijkt?
Ja, ik schets een aardig gemiddelde denk ik.
quote:
Ik heb allochtonen in de buurt wonen die ik uitgenodigd heb voor al hetgeen jij hie beschrijft, ik betrek ze erbij omdat ze anders weinig aanspraak hebben, dat doe ik ook bij nieuwkomers bij ons op het kantoor, vind ik normaal.
Jij bent een lieverd
quote:
Ik kan me niet verantwoordelijk voelen voor diegenen die nieuwkomers er zo snel mogelijk uit willen hebben en ik vraag me af hoe groot dioe groep werkelijk is.
Je bent er ook niet verantwoordelijk voor maar het speelt natuurlijk een grote rol.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:25:36 #69
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28386137
leuk, ik ga zo ook kabaal maken in het park denk ik. Het is altijd leuk om negertjes te helpen, al versta je ze natuurlijk nooit. Bovendien wil ik de stress van Verdonk kunnen zien
pi_28386161
Bovendien Elgigante, jij doet dan toch mee aan het integreren, jij vindt blijkbaar dat het ook van jouw kant moet komen. Hartstikke goed maar waarom er dan zo stellig over zijn?
pi_28386945
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:26 schreef SCH het volgende:
Bovendien Elgigante, jij doet dan toch mee aan het integreren, jij vindt blijkbaar dat het ook van jouw kant moet komen. Hartstikke goed maar waarom er dan zo stellig over zijn?
Nee, ik ga geen gebruiken van ze overnemen (misschien wel hoor, bijv eten of iets anders), maar ik probeer ze wegwijs te maken in de dingen die wij als normaal bestempelen en uit te leggen dat sommige zaken niet gebeuren als teken van disrespect, maar veelal uit onwetendheid.
Je moet de nieuwe mensen niet aan hun lot overlaten, maar je moet ze wel duidelijk maken dat bepaalde gewoonten hier als normaal gezien kunnen worden of als niet normaal.
Ik kan me voorstellen dat iemand die in de achteruin rituele slachtingen uitvoert daar door de burt een keer op wordt aangesproken bijv.
Ik vind integratie dus niet het overnemen van elkaars gebruiken en tot een tussenoplossing komen, maar kijken welke gebruiken kunnen blijven en sommige veranderen, bijv de verhouding man/ vrouw of je openstellen voor andersdenkenden als dat andersdenken geen wet overtreed.
(niet openstelen voor extremisten, maar wel voor bijv een ongetrouwde vrouw)
Yeah baby Yeah!
pi_28386995
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:25 schreef Harry_Sack het volgende:
leuk, ik ga zo ook kabaal maken in het park denk ik. Het is altijd leuk om negertjes te helpen, al versta je ze natuurlijk nooit. Bovendien wil ik de stress van Verdonk kunnen zien
Vreemde hobby heb je.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:46:40 #73
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28387038
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Vreemde hobby heb je.
ik doe het voor de zieke kindertjes in Afrika he
pi_28387162
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:46 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

ik doe het voor de zieke kindertjes in Afrika he
Dan moet je verplicht óók zingen en de opbrengst (welke dat ook is, rotte tomaten bijv) doneren aan die kindertjes
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:54:18 #75
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28387338
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:49 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan moet je verplicht óók zingen en de opbrengst (welke dat ook is, rotte tomaten bijv) doneren aan die kindertjes
het enige dat ik moet is poepen en dat heb ik net gedaan eigenlijk.

Vandaag vrij
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:02:10 #76
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28387609
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Het komt niet in je op dat sommige niet-Westerse allochtonen ook helemaal niet WILLEN integreren in Nederland, of in ieder geval helemaal niet om staan te springen? Hoeveel Marokkaanse vaders zien het zitten als dochterlief met een kaaskop thuiskomt? Of als er zelfs maar een westers kind speelt met de hunne?
En dan kan jij als buurman je nog zo open opstellen, maar als zij dat a-priori-wantrouwen hebben tegen alles wat Westers/verderfelijk is, dan zal je daar niet ver mee komen.

Dàt stukje moet toch echt vanuit hunzelf komen. En dat mis ik veel te vaak.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28387759
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het komt niet in je op dat sommige niet-Westerse allochtonen ook helemaal niet WILLEN integreren in Nederland, of in ieder geval helemaal niet om staan te springen? Hoeveel Marokkaanse vaders zien het zitten als dochterlief met een kaaskop thuiskomt? Of als er zelfs maar een westers kind speelt met de hunne?
En dan kan jij als buurman je nog zo open opstellen, maar als zij dat a-priori-wantrouwen hebben tegen alles wat Westers/verderfelijk is, dan zal je daar niet ver mee komen.

Dàt stukje moet toch echt vanuit hunzelf komen. En dat mis ik veel te vaak.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:10:02 #78
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28387875
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:06 schreef SCH het volgende:

[..]

I take that as a NO?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28387997
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

I take that as a NO?
Ik neem aan dat SCH ook wel beaamt dat met sommigen geen pad te bezeilen is als het om respect of integratie gaat, maar hier gebruik maken van de vrijheden van het land.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:24:14 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28394072
quote:
Luid protest bij komst van Verdonk

Minister Verdonk is vrijdagmiddag onder luid protest gearriveerd bij de herdenking van het Slavernijmonument.
Tegenstanders hebben Verdonk door luid boe-geroep laten weten haar komst niet te waarderen. De komst van de minister naar de herdenking leidde deze week al tot hevige protesten uit de Antilliaanse en Surinaamse gemeenschap.
Later meer.

Bron: AT5
Jammer dat het op zo'n kinderachtige manier gedaan moet worden.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 18:47:11 #81
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28395432
Geweldig, ik kwam er net vandaan

Een Sp'er had een denkbeeldige streep getrokken en ging daar bij staan. Hij sprak Verdonk aan op haar beleid en duwde zijn camera in haar treiter.

2 stappen verder, kon er niet meer dan een : "het spijt me" vanaf tegen een afgevaardigde van de Surinaamse gemeenschap, waarna Verdonk met de staart tussen de benen afdroop.

John van Leerdam was er ook. Het is altijd tof als die er bij is
pi_28395478
Geweldig zoals ze afdroop. Wat een sneue vertoning, dat mens heeft echt een kilometersdik bord voor haar kop.

Maar goed: nu weet ze hoe het er voor staat en wat ze mensen aandoet. Ze zal wel weer huilen en jeremieren maar ze ging af als een gieter en ik hoop dat ze een kutweekend heeft.

Ze was niet welkom en dat wist ze. Eigen schuld dikke bult!

Rita
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:14:39 #83
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28395762
Medy van der Laan moest er blijkbaar ook zijn, die onderging een minder zwaar lot, maar ze werd wel goed uitgejouwd
pi_28395872
Tijdens Job was het wel stil toch?

Het lawaaiprotest is sinds de oh zo laffe moord opTheo helemaal hot, dus het is een teken van integratie.
pi_28395973
Typisch hoe linkse users hier hufterig handelen jegens democratisch gekozen volksvertegenwoordigers toejuichen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:24:04 #86
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28395985
redelijk, Job draaide zijn standaardpraatje af, al had hij natuurlijk best aangevallen mogen worden als grondlegger van Verdonk's beleid..
pi_28396034
Minister Verdonk is geen democratisch gekozen volksvertegenwoordiger, speedfreak1.
pi_28396071
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:23 schreef speedfreak1 het volgende:
Typisch hoe linkse users hier hufterig handelen jegens democratisch gekozen volksvertegenwoordigers toejuichen.
Nou hufterig hoor

Als er iemand hufterig doet is het die heks wel
pi_28396108
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:25 schreef Monidique het volgende:
Minister Verdonk is geen democratisch gekozen volksvertegenwoordiger, speedfreak1.
En het was al helemaal niet democratisch besloten dat ze daar moest zijn. Ze was niet welkom en dat wist ze.
pi_28396109
Dit geeft wel aan dat ze totaal niet geschikt is voor een klus als integratie. Wanneer stapt ze op?
pi_28396167
-edit-
Adresgegevens plaatsen is not done

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 01-07-2005 19:49:36 ]
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28396204
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:28 schreef Meh7 het volgende:
Dit geeft wel aan dat ze totaal niet geschikt is voor een klus als integratie. Wanneer stapt ze op?
Nee, het geeft aan dat het publiek waar ze vanmiddag was werkelijk van het laagste allooy is wat je maar kunt voorstellen.
Ik stem Wilders. U ook?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:34:08 #93
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28396277
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:31 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Nee, het geeft aan dat het publiek waar ze vanmiddag was werkelijk van het laagste allooy is wat je maar kunt voorstellen.
waar was jij dan?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:34:44 #94
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28396297
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:34 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

waar was jij dan?
Ik denk, gezien de kwalificatie, dat hij ook tussen het publiek stond
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_28396298
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:34 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

waar was jij dan?
Daar dus niet. En jij?
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28396316
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk, gezien de kwalificatie, dat hij ook tussen het publiek stond
Ik denk dat als ik dit zo lees dat jij er in ieder geval was.
Ik stem Wilders. U ook?
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 juli 2005 @ 19:35:41 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_28396321
Mijn god als het nog niet bestond zou ik de term 'Bord voor de kop' vandaag hebben verzonnen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:36:31 #98
66444 Lord_Vetinari
pi_28396345
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:35 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik dit zo lees dat jij er in ieder geval was.
Nee. ik moest werken. Jammer genoeg, ik had ook wel weer eens willen lachen.
pi_28396377
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:35 schreef tong80 het volgende:
Mijn god als het nog niet bestond zou ik de term 'Bord voor de kop' vandaag hebben verzonnen.

Vergeleken bij haar is Margaret Thatcher een hele gevoelige empatische vrouw

[ Bericht 2% gewijzigd door SCH op 01-07-2005 19:40:35 (sorry maggie) ]
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:38:43 #100
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28396410
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Vergeleken bij haar is Margaret Tatcher een hele gevoelige empatische vrouw
In het echt ziet ze er enger uit trouwens
pi_28396466
Waar enige tijd geleden, Adelmund bekogeld met rot fruit en eieren, dat was zeker ook wel toelaatbaar? Ze sprak scholieren toe over de tweede fase, op het malieveld.
Ik stem Wilders. U ook?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:41:02 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28396475
Ook wel lullig dat je een beetje tegen slavernij van een paar honderd jaar geleden loopt te demonstreren, maar intussen niet genoeg ballen hebt om terug te gaan naar zo'n mooi land als Suriname om er wat van te maken.

Dan heb je natuurlijk iets of iemand nodig om je frustratie te uiten.
Bv. een minister waarvan ik ook niet begrijp wat die daar doet
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:42:18 #103
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28396515
Het zijn ook altijd die figuren die het hardst om "respect" eisen die zich het meest respectloos gedragen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_28396582
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:42 schreef Strolie75 het volgende:
Het zijn ook altijd die figuren die het hardst om "respect" eisen die zich het meest respectloos gedragen.
Ze roepen zelfs aan de lopende band "disjkrriminosie". Tja, ze zijn de taal nou eenmaal nog niet goed machtig.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28396615
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:44 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ze roepen zelfs aan de lopende band "disjkrriminosie". Tja, ze zijn de taal nou eenmaal nog niet goed machtig.
Vervelend he, die medelanders
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:50:16 #106
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28396793
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:44 schreef speedfreak1 het volgende:
Daarbij past zo'n slavernijmonument dan ook prima. Ze kunnen zichzelf weer een slachtofferrol aanmeten terwijl de Nederlanders weer een schuldgevoel wordt opgedrongen. En die linkse clubjes grijpen natuurlijk elke kans aan om de geschiedenis van Nederland (toen we nog over een ruggegraat beschikten) als verwerpelijk af te schilderen.
pi_28396823
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:50 schreef Strolie75 het volgende:
om de geschiedenis van Nederland (toen we nog over een ruggegraat beschikten) als verwerpelijk af te schilderen.
He vond de slavernij wel okay?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:54:33 #108
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28396933
Wie had het kabinet moeten sturen volgens de mensen die protesteerden?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:58:54 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28397076
Opruimslotje.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:32:16 #110
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28397550
En weer open.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:35:00 #111
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28397606
nou, vooruit. Die downtime pleit voor je, SK

Maar goed, het journaal belicht uiteraard weer een selectief beeld, namelijk van een handjevol punkjochies (lid van de IS / Rood meen ik), om een beeld te laten zien dat vooral links het oneens is met de komst van Verdonk en dat regulier blank zich eigenlijk niet hoeft te interesseren voor de slavernijherdenking.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:35:43 #112
66444 Lord_Vetinari
pi_28397625
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:42 schreef Strolie75 het volgende:
Analoog aan die figuren die het hardst schreeuwen over 'Vrijheid van meningsuiting' en dan aangifte doen als iemand daarvan gebruik maakt?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:36:09 #113
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28397638
Volgens een Suri op AT5 is ze "net zo erg als Hitler", hij zag geen verschil
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 juli 2005 @ 20:39:21 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_28397707
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze hebben idd beiden een snor.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:40:23 #115
66444 Lord_Vetinari
pi_28397729
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ze hebben idd beiden een snor.

En het begrip van de wereld van een kuiken met hersenschudding...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:42:37 #116
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28397762
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En het begrip van de wereld van een kuiken met hersenschudding...
Maar gelukkig wel verstand van ruimtelijke ordening, criminaliteit en economie.

Nederland, klein land, nu al 16 mln inwoners. Geen plek voor criminele of haatdragende buitenlanders die zich weigeren aan te passen en de samenleving alleen maar geld kosten.

Dit gaat trouwens over Verdonk, niet Adolf.
pi_28397806
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:42 schreef Strolie75 het volgende:

Dit gaat trouwens over Verdonk, niet Adolf.
Goed dat je het er even bijzegt. You could have fooled me
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 juli 2005 @ 20:45:13 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_28397811
quote:

Nederland, klein land, nu al 16 mln inwoners. Geen plek voor criminele of haatdragende buitenlanders die zich weigeren aan te passen en de samenleving alleen maar geld kosten.
Waar heb je het over

vrijdag 1 juli 2005 @ 20:47:13 #119
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28397835
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Goed dat je het er even bijzegt. You could have fooled me
Ach, ik dacht laat ik de infantiele reacties maar voor zijn.
pi_28397842
quote:

[..]

Nederland, klein land, nu al 16 mln inwoners.
Val eens af, dat scheelt weer een paar vierkante meter kostbare ruimte. Egoïst.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:48:14 #121
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28397851
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:45 schreef tong80 het volgende:
Waar heb je het over
Beleid van Verdonk/kabinet. Daar waren die demonstraten toch tegen?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 21:05:26 #122
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28398140
Ja, laten we het gezellig houden in dit topic. *weer paar reacties gesnoeid*
  vrijdag 1 juli 2005 @ 21:51:06 #123
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_28398479
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:23 schreef speedfreak1 het volgende:
Ministers zijn geen volksvertegenwoordigers en ze zijn ook niet gekozen.

Reageren kan op mijn mail, aangezien je weer eens gebanned bent
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 1 juli 2005 @ 21:52:51 #124
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_28398521
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Dan moet ie toch eens naar de opticien, Hitler was veel minder lelijk...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 1 juli 2005 @ 21:54:38 #125
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28398561
Wat een stel negers ook!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:11:43 #126
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28398996
De mensen protesteerden tegen "het rechtse beleid van deportatie en discriminatie". Sommigen droegen borden met zich mee met teksten als 'Verdonk bloed aan je handen'. Ook toen de minister begeleid door minstens vijf lijfwachten een krans wilde leggen bij het monument, klonk geschreeuw en boegeroep. De aanwezigen weigerden genoeg ruimte te maken voor Verdonk, waarop ze nog voor de één minuut stilte vertrok. Daarbij werd ze uitgejouwd en riepen mensen 'oprotten' en 'wegwezen'.

Goede zaak, voelt zij ook eens hoe het is om als een crimineel behandelt te worden om de enkele reden dat je een buitenlander bent. Ik hoop dat ze deze boodschap van de burgers overbrengt aan haar collega minister JP.

Maar JP zal het wel weer opnieuw willen gaan uitleggen, netzo als die grondwet.
pi_28399223
Goh ja, dat was nog eens met respect omgaan met die herdenking.
pi_28399292
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:11 schreef vanthof het volgende: Ik hoop dat ze deze boodschap van de burgers overbrengt aan haar collega minister JP.
Volgens mij is de overgrote meerderheid van 'de burgers' uitermate gelukkig met het beleid van Rita Verdonk.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:47:44 #129
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28400103
De burgers die de moeite namen om naar het slavernij monument af te reizen waren kennelijk niet zo onder de indruk van dat beleid(van JP) als een aantal deelnemers aan dit forum die bovendien hun medeburgers ook nog met racistische kwalificaties om de oren willen slaan.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:48:37 #130
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28400135
Er stonden weer allemaal van die International Socialisten kneuzen tussen...dan kun je dat niveau wel verwachten.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:53:06 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28400278
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wie had het kabinet moeten sturen volgens de mensen die protesteerden?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:06:06 #132
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28400720
Minister de Geus, die doet iets met arbeidsomstandigheden.
pi_28401305
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]
Meki , wie anders?
pi_28401681
Ik heb er geen woorden voor hoe bepaalde figuren Rita Verdonk "ontvingen"

Hoe kan je om respect vragen als je zelf geen greintje respect in je donder hebt. Die zwarte mevrouw sloeg werkelijk alles. Ga terug naar de plantage

Ik heb me zo lopen ergeren. De beroepophitsers van de Internationale Socialisten waren ook weer aanwezig.

Diep respect dat Rita Verdonk erheen is gegaan ondanks het primitieve volk wat ze daar aantrof.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:48:21 #135
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28402380
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]
Pechtold, minister van Koninkrijkrelaties, zou een betere keuze zijn geweest. Maar op zich had ik weinig problemen met Verdonk. Erg jammer hoe de meeste aanwezigen deze herdenking verpestten door te gaan demonstreren tegen het beleid van Verdonk.
pi_28402559
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:29 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb er geen woorden voor hoe bepaalde figuren Rita Verdonk "ontvingen"

Hoe kan je om respect vragen als je zelf geen greintje respect in je donder hebt. Die zwarte mevrouw sloeg werkelijk alles. Ga terug naar de plantage

Ik heb me zo lopen ergeren. De beroepophitsers van de Internationale Socialisten waren ook weer aanwezig.

Diep respect dat Rita Verdonk erheen is gegaan ondanks het primitieve volk wat ze daar aantrof.

Helemaal mee eens. En dat protest gaat over zaken die met slavernij NIETS te maken hebben. Het gaat uiteraard weer over die "26.000 gezichten" gezeik. Op deze manier tonen die demonstranten ook geen greintje respect voor de mensen die daar serieus een herdenking komen houden.
Konden we die mensen maar uitzetten.
pi_28402694
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:53 schreef kenz het volgende:

Helemaal mee eens. En dat protest gaat over zaken die met slavernij NIETS te maken hebben. Het gaat uiteraard weer over die "26.000 gezichten" gezeik. Op deze manier tonen die demonstranten ook geen greintje respect voor de mensen die daar serieus een herdenking komen houden.
Konden we die mensen maar uitzetten.
Het toont weer eens het karakter aan van bepaalde groeperingen/mensen. Zelf schreeuwen om respect en erkenning maar vervolgens vergelijkingen maken die elke fatsoensnorm overschrijden.

Ik vraag me dan af waar we heen gaan in dit land. Als Verdonk guts heeft stuurt ze er geen 26000 uit maar een dubbel aantal
  zaterdag 2 juli 2005 @ 00:20:34 #138
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_28403360
Vandaag een interessant artikel in Trouw over de geschiedenis van slavernij in Afrika:
quote:

Ook Afrika verdiende aan de slavenhandel
door Sybilla Claus
2005-07-01 - lezersreacties op dit artikel (30)

In Nederland en de VS acht men blanken verantwoordelijk voor de slavernij. Vandaag herdenkt Nederland de afschaffing van de slavernij in 1863. Toch werden miljoenen slaven door zwarten buitgemaakt en verkocht. Kent West-Afrika een discussie over schuld en excuses?

Op het brede strand van Ouidah is niets te zien behalve een enorme poort die naar het niets leidt. Het getrommel van een jongen met rastavlechtjes draagt ver. Hij verkoopt sieraden aan de voet van deze Porte du nonretour.

Eeuwenlang werden van hier slaven verscheept. Na een soms lange wachtperiode, waarbij velen stierven aan ziektes en uitputting, maakten ze geketend aan elkaar in de hitte de kilometerslange wandeling naar het strand. Roeiers brachten hen naakt in kano’s naar de wachtende Europese slavenschepen. Sommigen verdronken in de beruchte branding, anderen doken met opzet uit hun bootje de diepte in om aan een gruwelijker lot te ontkomen.

De meeste slaven waren afkomstig uit de binnenlanden en hadden de zee nooit gezien. Krijgszuchtige koningen zoals de Ashanti in Ghana, de Fon in Dahomey (Benin) en de Yoruba in Nigeria, haalden hun menselijke roofbuit in oorlogen en strooptochten bij omliggende volkeren. Handelaren in opkomende steden aan de kust verkochten de koopwaar namens de koning aan de Europeanen. De Europese plantages in de Amerika’s zorgden voor een enorme vraag naar arbeidskrachten.

De ’Poort van nooit-meer-terug-komen’ is het einde van een historische slavenroute die met steun van Unicef in 1992 is gereconstrueerd. De route in Ouidah leidt langs een massagraf, langs beelden en plaquettes die herinneren aan die gewelddadige tijd. Om de ’vergeetboom’ moesten de slaven zeven keer cirkelen, vertelt gids Anicet, zodat hun geesten de handelaars niet konden lastigvallen. Om de ’terugkeerboom’ moest men driemaal lopen, nu juist zodat de ziel na de dood kon wederkeren naar Afrika.

Onzin, zegt historicus Robin Law, die de geschiedenis van slavenhaven Ouidah uitgebreid onderzocht. De boomverhaaltjes zijn nieuw en weerspiegelen eerder de huidige wens om te bevatten wat er gebeurd is. De slavenroute lijkt vooral gericht op de vele Afro-Amerikanen en Surinamers die de regio bezoeken op zoek naar hun roots, en de discussie over schuldvraag en herstelbetalingen importeren. Maar of dat plaatselijk aanslaat?

,,Nee”, stelt oud-professor Emile Ologudu uit Ouidah, die onder zijn mangoboom dagelijks mensen ontvangt die zijn raad zoeken. ,,Wij Beniners zijn niet zo bezig met die schuldvraag. Men zoekt wel compensatie, bijvoorbeeld via dansmaskers die de voorouders verbeelden. Anderen benadrukken dat zij vóór de slavernij van adel waren.”

Vanuit het dorp Ouidah zijn volgens historicus Law zeker een miljoen slaven vertrokken. De koning van Dahomey nam het in 1727 in om het monopolie over de winstgevende slavenhandel te verkrijgen. Ouidah werd daarop het centrum van de Slavenkust, de huidige Golf van Benin. Jaarlijks scheepten zo’n 10000 slaven er in, met pieken tot 15000, op zo’n 40 schepen. Toen de slavenhandel in steeds meer landen in de 19de eeuw verboden werd, leverde de illegale handel zeker zoveel geld op.

In de praktijk deden bijna alle volken in de regio vroeger aan slavenhandel, net zoals het maken van krijgsgevangenen gebruikelijk was. Fon verkochten Yoruba; Yoruba verkochten Fon en Hausa. Het begrip brothers of de identiteit ’zwart’ bestond nog niet. Door de verhalen van terugkeerders wisten handelaars wel degelijk wat de slaven te wachten stond in de Nieuwe Wereld.

Ethische regels gingen echter niet over de slavenhandel op zich. Wel waren er (per regio en tijd wisselende) afspraken dat een gevangene van het eigen volk niet verhandeld mocht worden, evenmin als tweede-generatie huisslaven.

Europese slavenhandelaren en reizigers waren gefascineerd door de wreedheid in het koninkrijk Dahomey. In het snikhete paleis van voormalig slavenkoninkrijk Dahomey (het huidige Benin) valt nog de 1 meter 80 hoge troon te bewonderen waar koning Gezo (1818-1858) op werd getild. De lange poten rusten op vier mensenschedels.

Ook zijn voorgangers verheerlijkten geweld en mensenoffers. In een vitrine verderop ligt de koninklijke vliegenmepper van Agaja (1708-1740): een paardenstaart gevat in een mensenschedel. Toen koning Glele in 1889 stierf, werden 41 van zijn vrouwen levend met hem begraven, en honderden mensen onthoofd. De 18de-eeuwse koning Kpengla liet mensenhoofden aan zijn deur spijkeren en op de markt leggen. Elders hingen lichamen aan de stadspoort. ,,Dat geeft meer grandeur dan met dure dingen te pronken. Mijn vijanden vrezen mij erom”, zei Kpengla tegen de Britse slavenhandelaar Dalzel.

Roofstaat Dahomey heerste over de regio dankzij een professioneel leger met een elitekorps van duizenden amazones. In talloze veldtochten haalden zij slaven voor hun koning. Een kanon dat in 1640 in Dordrecht is gemaakt, staat nu nog op de binnenplaats. Krijgsgevangenen die te oud of gebrekkig waren om verkocht te worden, werden onthoofd.

Missies vanaf 1848 om Dahomey van het nieuwe Europese ideaal van vrijheid en gelijkheid te overtuigen, liepen op niets uit, omdat ’slavernij een te grote inkomstenbron is’, aldus koning Gezo. De Britse reiziger Forbes ontmoette in 1850 een inwoner van Dahomey die meer dan duizend slaven bezat, en hen beestachtig behandelde. Zelfs in 1890 verkocht de koning van Dahomey nog duizenden slaven voor geweren.

Die actieve rol maakt het thema herstelbetalingen in Afrika erg ingewikkeld. ,,Sommigen vinden het een schande om geld als compensatie te ontvangen, anderen willen dat wel. Maar wie moet het betalen?”, merkt professor Ologudu dan ook op, verwijzend naar de bijzondere geschiedenis van zijn dorp.

Ouidah was lange tijd een cosmopolitisch stadje waar velen tussen de oorspronkelijke bevolking waren neergestreken. Brazilianen, Fon en Yoruba, slavenhalers en -handelaars: zij vormden vaak met slavinnen een familie en mengden zo generatieslang hun bloed. Zelfs vrije en teruggekeerde slaven probeerden op hun beurt aan slavenhandel te verdienen.

In zijn weelderige tropische tuin aan de rand van een andere oud-slavenstad, Porto Novo, zegt manager Soulé Issiaka even resoluut ’nee’ op de vraag of in Benin een discussie over slavernij speelt. Hij wijt dat aan de Franse kolonisatieperiode. ,,Wie Frans sprak, kon gratis onderwijs volgen, onafhankelijk van afkomst. Sommige grote families stuurden aanvankelijk niet hun eigen maar hun slavenkinderen naar school, aangezien ze de Fransen wantrouwden.” Veel Beniners van slavenafkomst kregen hoge posities als professor of directeur.

Een andere reden dat een discussie die verdeeldheid kan zaaien niet opkomt, is dat Benin één grote mix van culturen is. Al die groepen moeten in het kleine land met zijn zes miljoen inwoners samenwerken en samenleven. ,,Ik geef je een voorbeeld”, zegt manager Issiaka. ,,Mijn overgrootvader had twaalf slaven, Yoruba net als wijzelf. Voor zijn dood gaf hij hen de vrijheid en een deel van het huis. Ik hoorde dit pas op mijn veertigste bij een ruzie.” Hij was samen met zijn ’broers’ naar school gegaan. ,,We hadden dezelfde achternaam”, zegt Issiaka, die het vooral vervelend vindt nu de waarheid te kennen.

Eerder dan verschillen ziet Issiaka gelijke kansen. ,,Iedereen komt naar de hoofdstad Cotonou, die in feite een niemandsland is waar je opleiding telt en niet je afkomst”, zegt Issiaka, die wel toegeeft dat er tussen groepen als Fon en Yoruba zeker wantrouwen bestaat. ,,Overigens kan geen enkel compensatiebedrag afkopen wat er gebeurd is.”

„Nee”, antwoordt hij luid en langgerekt op de vraag of een goede vriend van hem soms van slavenafkomst is. Blijkbaar is toch niet iedereen helemaal gelijk. Hetzelfde geldt in Ghana, waar antwoorden over slavernij mede bepaald worden door iemands afkomst. De meeste zuiderlingen, en natuurlijk de befaamde Ashanti, zullen zeggen dat het geen rol meer speelt. Voor noorderlingen ligt dat iets subtieler, zoals voor professor Benedict Der, die de binnenlandse slavenhandel bestudeert en deze aan de vergetelheid wil ontrukken. Veel West-Afrikanen zijn zich ervan bewust dat slavenhandel op het continent een zwarte aangelegenheid was. Dat zwarte Afrikanen een actieve en soms wrede rol speelden in de slavenhandel lijkt voor de nazaten van slaven moeilijk te accepteren. Dat de Surinaamse initiatiefnemers van het Slavernij-monument in Amsterdam graag de Ghanese president Kufuor of de Ashanti-koning bij de onthulling in 2002 wilden hebben, bracht de Ghanezen in verlegenheid. De relatief jonge naties in Afrika rakelen de slavernijgeschiedenis, die al zoveel verdeeldheid heeft gezaaid, liever niet op.
Bron:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n/1120108465454.html

De toenmalige slaven exporterende landen, kijken dus heel anders aan tegen slavernij aan dan de afstammelingen van de slaven. Hilarisch is, dat het gebrek aan kennis van de geschiedenis er toe leidde dat de president van Ghana of de Ashanti koning wel werden uitgenodigd voor de onthulling van het slavernijmonument in 2002, die - omdat zij wel de geschiedenis van Ghana kenden - dit wijselijk hebben afgeslagen. Wellicht dat ze bang waren voor een herstelbetalingenclaim.... .
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 02:20:41 #139
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28405639
ik walg van de nieuwsvoorziening die Nova vandaag tentoonspreidt. Dit is gewoon niet te geloven, de arrogantie en misplaatste trots die deze minister zogenaamd voor haar opdraven meent te mogen incasseren. Walgelijk!!!

Dit is geen nps, dit is staatspropaganda!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 02:26:30 #140
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28405693
n.b. dit is staatspropaganda omdat er geen enkel woord van de demonstranten en hun motivatie is belicht, terwijl @%@$^%#%&$^*&^*$ Verdonk helemaal de tijd en de ruimte krijgt om zich te verweren tegen dat zogenaamde tuig.

Flikker toch op met die rotzooi!!!! Waarom moet het nieuws vermelden dat er 50 imbecielen achter een vermeende poema aanzit, terwijl er 3 burgers achter een ontsnapte gevaarlijke tbs'er aan zit. Opsodemieteren met die rechts populariteitspropaganda!!!!

Iedereen wordt ontmoedigt om zelf een mening te vormen en maar gewoon klakkeloos de sympathieen te volgen van de grootste deler

Het wordt godverdomme met de maand steeds erger!!
pi_28406132
Verdonk spoort niet.
pi_28409440
Harry
pi_28410028
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 00:20 schreef Tarak het volgende:
Vandaag een interessant artikel in Trouw over de geschiedenis van slavernij in Afrika:
[..]

Bron:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n/1120108465454.html

De toenmalige slaven exporterende landen, kijken dus heel anders aan tegen slavernij aan dan de afstammelingen van de slaven. Hilarisch is, dat het gebrek aan kennis van de geschiedenis er toe leidde dat de president van Ghana of de Ashanti koning wel werden uitgenodigd voor de onthulling van het slavernijmonument in 2002, die - omdat zij wel de geschiedenis van Ghana kenden - dit wijselijk hebben afgeslagen. Wellicht dat ze bang waren voor een herstelbetalingenclaim.... .
Is niet echt nieuws voor mij, maar dat over die weigering om aanwezig te zijn bij de onthulling, dat was inderdaad wel grappig.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:37:25 #144
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28410283
Waarom moest Verdonk uberhaupt naar deze bijeenkomst toe? Wat heeft de minister voor vreemdelingenzaken en integratie met de afschaffing van de slavernij te maken? Die vraag heb ik in de partijdige uitzending van nova node gemist.

Bedoelde ze met haar aanwezigheid te zeggen dat de afstammelingen van de slaven zich moeten integreren? Bedoelde ze met haar aanwezigheid te zeggen dat de afstammelingen van de slaven tot de dag van vandaag nog steeds vreemdelingen in Nederland zijn??????????????

De regering heeft door Verdonk te sturen zichzelf in ieder geval geen dienst bewezen. Nu blijkt opnieuw dat de regering Balkenende duidelijk de kloof tussen allochtoon en autochtoon heeft vergroot.

De suggestie van Verdonk dat hier alleen maar een aantal actievoerders aanwezig waren doet geen recht aan de werkelijkheid. Haar beleid is niet meer alleen gericht tegen Marokanen en turken en antilliaanse jongeren en uitgeprocedeerde asielzoekers, maar tegen alles wat maar een beetje buitenlands is. Dat zie je ook terug op fora als expatica.com, waar werknemers van buiten Nederland hun mening over de regering Balkenende uiten. Vergelijk dat eens met de fora van Duitsland, Frankrijk, Engeland en Spanje, dan zie je het verschil in politiek klimaat.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:46:19 #145
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28410454
lol, die linkse ongewassen hippie's bij Nova, kunnen ze die lui niet deporteren
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_28411305
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:19 schreef HiZ het volgende:
Goh ja, dat was nog eens met respect omgaan met die herdenking.
Inderdaad, Verdonk moet nog veel leren.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:49:57 #147
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28413188
hehehe
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2005 @ 15:34:01 #148
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28414248
Voor elke belediging een fikse boete geven.
pi_28414779
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:34 schreef Loedertje het volgende:
Voor elke belediging een fikse boete geven.
Wil je Verdonk failliet hebben?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:00:07 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28415020
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Wil je Verdonk failliet hebben?
Nee, jouw.
Boetes voor belediging van intelligentie zou jouw inkomen negatief maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28415183
Verdonk zou de verblijfsvergunningen van dat primitieve volk van gister meteen moeten intrekken. Geen 26000 maar 50000

Vergelijkingen maken met Mengele, Hitler en bordjes met de tekst Wie bevrijdt ons van Verdonk gaan alle fatsoen normen te buiten.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:07:41 #152
45206 Pietverdriet
pi_28415225
Vrijheid van meningsuiting, mag allemaal, en zet men zichzelf mee te kakken.
Boris heeft het ook geweten met anne frank.
pi_28415299
Ik noem het geen vrijheid van meningsuiting meer maar pure laster en ophitsing.

Er zijn grenzen ook aan de vrijheid van meningsuiting. Zo'n zwarte vrouw die de meest domme dingen zegt, je kunt het die vrouw wellicht niet kwalijk nemen, maar zelfs als zwakzinnige moet je je grenzen kennen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:13:21 #154
45206 Pietverdriet
pi_28415364
Onzin, MrX, iedereen mag zijn domme geblaat uiten, dat is des te beter, dan kan je gelijk zien wat voor een domme blaters het zijn.
pi_28415452
Daarin verschillen we dan van mening. Ik vind dat er grenzen zijn. Wat die vrouw zei slaat werkelijk waar nergens op. Zulke zwakzinnige figuren zouden tegen zichzelf beschermd moeten worden.

Vandaag zijn het woorden en morgen daden. Het is niet inherent aan elkaar maar je moet wel degelijk oppassen voor dat soort mensen. Hetzelfde geldt voor de Internationale Fascisten Socialisten. Die zijn er altijd bij als de boel moet worden opgehitst.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:16:55 #156
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28415464
Verdonk is gewoon een arrogante biatch
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:19:57 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_28415545
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:10 schreef MrX1982 het volgende:

Zo'n zwarte vrouw die de meest domme dingen zegt, je kunt het die vrouw wellicht niet kwalijk nemen, maar zelfs als zwakzinnige moet je je grenzen kennen.
Dit topic gaat niet over Hirsi Ali hoor...
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:27:00 #158
45206 Pietverdriet
pi_28415792
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:16 schreef MrX1982 het volgende:
Daarin verschillen we dan van mening. Ik vind dat er grenzen zijn. Wat die vrouw zei slaat werkelijk waar nergens op. Zulke zwakzinnige figuren zouden tegen zichzelf beschermd moeten worden.

Vandaag zijn het woorden en morgen daden. Het is niet inherent aan elkaar maar je moet wel degelijk oppassen voor dat soort mensen. Hetzelfde geldt voor de Internationale Fascisten Socialisten. Die zijn er altijd bij als de boel moet worden opgehitst.
Jij vind dat de vrijheid van meningsuiting in NL verder ingeperkt moet worden?
Nou, eerlijk gezegt ik niet. Ik vertrouw een staat die voorschrijft dat je niet mag zeggen wat je wilt voor geen meter. Dat is smeken om een dictatuur. Het eerste wat dan namelijk verboden wordt is kritiek te hebben op beleid, en dat is nu juist zeer gezond voor een land.
pi_28415816
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uh jij hebt dat item in Nova gezien? Zo niet

Bovendien zwakzinning en zwart gaat niet samen in een zin met de naam Hirsi Ali.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:29:48 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_28415875
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bovendien zwakzinning en zwart gaat niet samen in een zin met de naam Hirsi Ali.
Humor in POL.
pi_28415939
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij vind dat de vrijheid van meningsuiting in NL verder ingeperkt moet worden?
Nou, eerlijk gezegt ik niet. Ik vertrouw een staat die voorschrijft dat je niet mag zeggen wat je wilt voor geen meter. Dat is smeken om een dictatuur. Het eerste wat dan namelijk verboden wordt is kritiek te hebben op beleid, en dat is nu juist zeer gezond voor een land.
Ik zeg helemaal niet dat de vrijheid van meningsuiting verder moet worden ingeperkt. Ik zie dat zwakzinnige geblaat van in dit geval die zwarte vrouw niet als een mening. Het is namelijk geen mening maar pure laster en ophitsing.

Het is ook geen kritiek omdat je bij kritiek argumenten gebruikt die ergens op slaan. De taal die deze mevrouw uitsloeg bevatte werkelijk waar geen enkel argument.
pi_28415977
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:06 schreef MrX1982 het volgende:
Verdonk zou de verblijfsvergunningen van dat primitieve volk van gister meteen moeten intrekken. Geen 26000 maar 50000

Vergelijkingen maken met Mengele, Hitler en bordjes met de tekst Wie bevrijdt ons van Verdonk gaan alle fatsoen normen te buiten.
Nee, pleiten voor het ongefundeerd intrekken van 50.000 verblijfsvergunningen en mensen uitschelden voor "primitief volk", dat is echt fatsoenlijk
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:32:45 #163
45206 Pietverdriet
pi_28415980
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kijk, daar laat zich weer eens zien waarom Nazi´s Nationaal SOCIALISTEN zijn
pi_28416011
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, jouw.
Boetes voor belediging van intelligentie zou jouw inkomen negatief maken.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:35:58 #165
66444 Lord_Vetinari
pi_28416083
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat de vrijheid van meningsuiting verder moet worden ingeperkt. Ik zie dat zwakzinnige geblaat van in dit geval die zwarte vrouw niet als een mening. Het is namelijk geen mening maar pure laster en ophitsing.

Het is ook geen kritiek omdat je bij kritiek argumenten gebruikt die ergens op slaan. De taal die deze mevrouw uitsloeg bevatte werkelijk waar geen enkel argument.
Dus toch stiekem over Hirsi Ali doorgaan he, boefje?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:36:51 #166
45206 Pietverdriet
pi_28416111
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je blijft een klein stukje racistisch vreten, niet?
pi_28416116
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je blijft een klein stukje racistisch vreten, niet?
Je rechtse vriendjes hebben allemaal hun weblogjes, iets voor jou?
pi_28416139
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:32 schreef Vhiper het volgende:
Nee, pleiten voor het ongefundeerd intrekken van 50.000 verblijfsvergunningen en mensen uitschelden voor "primitief volk", dat is echt fatsoenlijk
Mijn antwoord is slechts een reactie op het primitieve gedrag van die mensen. Waarom zou ik fatsoenlijk zijn tegen mensen die het woord fatsoen niet eens kunnen spellen.

Primitieve mensen verdienen een primitieve behandeling.
pi_28416181
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als jij dat denkt. Maar ik doel niet op Hirsi Ali. Niet alle zwarte vrouwen zijn Hirsi Ali

Mss moet je dat filmpje bekijken en oordeel zelf
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:40:14 #170
45206 Pietverdriet
pi_28416191
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Je rechtse vriendjes hebben allemaal hun weblogjes, iets voor jou?
Goh had van jouw wat meer verwacht, maar je slaagt erin iedere intellectuele capaciteit te onderbieden.
Ik vind het prima dat iemand het niet met mvr Ali eens is, maar haar aanvallen omdat ze een vrouw en donker is, dat is echt te min, en jij neemt het ook nog op voor zo een stuk stront.
pi_28416201
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:38 schreef MrX1982 het volgende:

Mijn antwoord is slechts een reactie op het primitieve gedrag van die mensen. Waarom zou ik fatsoenlijk zijn tegen mensen die het woord fatsoen niet eens kunnen spellen.
Hun antwoord is slechts een reactie op het primitieve gedrag van Verdonk. Waarom zouden ze fatsoenlijk zijn tegen een minister die het woord fatsoen niet eens kan spellen?
quote:
Primitieve mensen verdienen een primitieve behandeling.
En dat is dus precies wat ze Verdonk hebben gegeven
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:45:43 #172
66444 Lord_Vetinari
pi_28416354
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat iemand het niet met mvr Ali eens is, maar haar aanvallen omdat ze een vrouw en donker is, dat is echt te min, en jij neemt het ook nog op voor zo een stuk stront.
Ah, en een donkere vrouw die het niet eens is met Verdonk mag niks zeggen zonder als 'primitief volk' te worden neergezet? FYI: Het feit dat Hirsi Ali toevallig donker is heeft niets met haar capaciteiten te maken. Immers, Verdonk is een blanke vrouw en die slaat evenzeer wartaal uit. Maar de beschrijving, zoals gegeven, over een donkere vrouw die wartaal uitslaat etc etc slaat wel precies op Hirsi.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:48:06 #173
45206 Pietverdriet
pi_28416417
Nee, LV, jij sleept mvr Ali er aan de haren bij, en rekent haar er op af dat ze donker en vrouw is.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:49:53 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_28416467
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, LV, jij sleept mvr Ali er aan de haren bij, en rekent haar er op af dat ze donker en vrouw is.
Nee, iemand roept iets over een donkere vrouw die wartaal uitslaat en ik herken daarin Hirsi Ali. Als hij had gezegd 'een blanke vrouw die wartaal uitslaat' had ik er Verdonk of Peijs in herkend.
pi_28416477
Tuurlijk L_V is echt een enorme racist
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:53:51 #176
94405 Tarak
pi_28416568
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:06 schreef MrX1982 het volgende:

Buiten dat, heeft het ook weinig met slavernij te maken.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:56:22 #177
45206 Pietverdriet
pi_28416623
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, iemand roept iets over een donkere vrouw die wartaal uitslaat en ik herken daarin Hirsi Ali.
Sja inhoudelijk reageren is te moeilijk voor je, daarom gebruik je gemeenplaatsen.
Ik had eerlijk gezegd meer van je verwacht.
Maar goed, jij vindt het dus noodzakelijk om iemand af te rekenen op geslacht en huidskleur, en niet op inhoudelijke argumenten.
Kijk, daarom is vrijheid van meningsuiting nu ook zo goed, kunnen we gelijk zien hoe jij over intellectuelen met een andere mening denkt. Das niets waard volgens jouw, want het is een vrouw, en zwart bovendien.
pi_28416625
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:53 schreef Tarak het volgende:

[..]

Buiten dat, heeft het ook weinig met slavernij te maken.
Nou en? Haar uitspraken, houding en beleid raakt veel van die mensen daar persoonlijk en slavernij heeft natuurlijk alles met omgang met minderheden etc. te maken dus zo gek is die koppeling niet.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:00:18 #179
94405 Tarak
pi_28416713
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou en? Haar uitspraken, houding en beleid raakt veel van die mensen daar persoonlijk en slavernij heeft natuurlijk alles met omgang met minderheden etc. te maken dus zo gek is die koppeling niet.
Nee hoor, slavernij heeft met eigendomsrecht te maken. Slavernij was in Afrika en in de islamitische wereld een vrij gebruikelijk verschijnsel (eerder nog in de romeinse wereld), later werden slaven een exportproduct. Slavernij had vroeger met name te maken met sociale afkomst en minder met ethnische afkomst. Vergeet niet dat er in de VS ook zwarte slavenhouders waren die zwarte slaven hielden.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:01:29 #180
45206 Pietverdriet
pi_28416753
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:00 schreef Tarak het volgende:
Vergeet niet dat er in de VS ook zwarte slavenhouders waren die zwarte slaven hielden.
Dat wil niemand weten.
ketter!

Straks ga je ook nog beweren dat er blanke slaven waren..
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:49:47 #181
94405 Tarak
pi_28418198
Even een link van geenstijl:

http://www.geenstijl.nl/paginas/mongeaulen_en_verdonk.html

Zo te zien komt de ziekte hysterica voor in alle culturen .
pi_28418369
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:00 schreef Tarak het volgende:

[..]

Nee hoor, slavernij heeft met eigendomsrecht te maken. Slavernij was in Afrika en in de islamitische wereld een vrij gebruikelijk verschijnsel (eerder nog in de romeinse wereld), later werden slaven een exportproduct. Slavernij had vroeger met name te maken met sociale afkomst en minder met ethnische afkomst. Vergeet niet dat er in de VS ook zwarte slavenhouders waren die zwarte slaven hielden.
Wat jij wilt.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:04:55 #183
45206 Pietverdriet
pi_28418658
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat jij wilt.
Wow
* Pietverdriet staat paf van de intelligentie van deze posting. Wat een spitsvondigheid, welk een scherpe argumentatie, hoe een sabelkletteren van vocabulaire.
* Pietverdriet wil terstond een kind van SCH
pi_28418706
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wow
* Pietverdriet] staat paf van de intelligentie van deze posting. Wat een spitsvondigheid, welk een scherpe argumentatie, hoe een sabelkletteren van vocabulaire.[/me]
[me=Pietverdriet wil terstond een kind van SCH
Tja, moet ik ingaan tegen iemand die de slavernij relativeert c.q. goedpraat?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:16:32 #185
45206 Pietverdriet
pi_28419045
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, moet ben ik intelectueel in staat in te gaan tegen iemand die de slavernij relativeert c.q. goedpraat?
nee, het zei je vergeven dat je geen betere argumenten hebt
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:59:58 #186
94405 Tarak
pi_28420393
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, moet ik ingaan tegen iemand die de slavernij relativeert c.q. goedpraat?
Wie is er een voorstander van slavernij?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:02:15 #187
45206 Pietverdriet
pi_28420461
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:59 schreef Tarak het volgende:

[..]

Wie is er een voorstander van slavernij?
Iedereen die niet met de politiek correcte wolven in het bos meehuilt.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2005 @ 21:11:30 #188
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28424984
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah, en een donkere vrouw die het niet eens is met Verdonk mag niks zeggen zonder als 'primitief volk' te worden neergezet? FYI: Het feit dat Hirsi Ali toevallig donker is heeft niets met haar capaciteiten te maken. Immers, Verdonk is een blanke vrouw en die slaat evenzeer wartaal uit. Maar de beschrijving, zoals gegeven, over een donkere vrouw die wartaal uitslaat etc etc slaat wel precies op Hirsi.
Wil je asjeblieft even naar deze beelden kijken alvorens je blijft roepen dat Hirsi het alleenrecht heeft op al die eigenschappen die hierboven worden besproken?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:55:04 #189
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28426321
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef Loedertje het volgende:

[..]

deze beelden
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:55:49 #190
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28426344
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:50 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk L_V is echt een enorme racist
Gezien zijn argumenten tegen Ayaan kun je dat inderdaad concluderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Finder_elf_towns op 02-07-2005 22:01:35 ]
pi_28441104
Van Aartsen verwijt Cohen laksheid jegens Verdonk
ANP

DEN HAAG - VVD-leider Van Aartsen is boos op burgemeester Cohen van Amsterdam. Die zou onvoldoende hebben gedaan om minister Verdonk (VVD) een krans te kunnen laten leggen tijdens de slavernijherdenking enkele dagen geleden. ‘De openbare orde in Amsterdam is zo ver gedaald dat een lid van het kabinet daar haar werk niet meer kan doen’, aldus Van Aartsen zondag in De Telegraaf.

Ruim duizend mensen protesteerden vrijdag met gejoel, geschreeuw en gefluit tegen de aanwezigheid van Verdonk, die Vreemdelingenzaken en Integratie in haar portefeuille heeft. Ze maakten zoveel lawaai dat de toespraak van de minister vrijwel niet te horen was. De mensen protesteerden tegen ‘het rechtse beleid van deportatie en discriminatie’.

Toen Verdonk een krans wilde leggen bij het Nationaal Slavernijmonument in het Oosterpark, werd haar de weg versperd. Daarop vertrok ze, maar werd ze nog wel uitgejouwd.

‘Van tevoren wist je dat het een chaos zou worden, dan moet je ook voldoende maatregelen nemen. Dat is niet gebeurd en Verdonk heeft men moederziel alleen laten vertrekken’, stelt Van Aartsen.
----------------

Dit is wat ik nou zo op de huidige politiek tegen heb. Vroeger belden die mensen elkaar dan even maar Van Aartsen loopt meteen weer leeg. Zou Verdonk het met Jozias eens zijn eigenlijk?
pi_28441286
Dit is de meest verstandige opmerking van Van Aartsen in tijden.

Die laffe Cohen heeft idd niets gedaan. Cohen is hét symbool van een laffe politicus die met zijn hoofd in een illusionaire wereld leeft.
pi_28441330
Inderdaad, Cohen had als de eerste de beste stalinist het volk z'n mening op moeten leggen. Rechts Nederland, wees maar weer trots op uw genialiteit!
pi_28441551
Sinds wanneer mag iemand niet meer uitgejouwd worden?
pi_28441688
Er is een verschil tussen uitjouwen en laster en beledigingen.

Daar had die laffe Cohen tegen moeten optreden. Maar Cohen is een laffe politicus. Ik had niet anders verwacht.
pi_28441735
Ja, hij had de ME over dat handje vol pubers moeten laten gaan. Dát zal ze leren niet zomaar de wijsheid van deze Fraulein in twijfel te trekken.

Die Van Aartsen is toch daadwerkelijk een misselijkmakend mannetje.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:13:05 #197
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28441738
Hoewel ik het kinderachtig vond dat ze werd uitgejouwd, is kritiek op de politie hopeloos. Verdonk heeft haar praatje kunnen doen, en is uit eigen beweging weer weggegaan. De beveiliging van Verdonk was dus goed, maar de Sovjet-liberalen willen een menigte de mond snoeren door de politie.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:16:17 #198
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28441841
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:11 schreef MrX1982 het volgende:
Er is een verschil tussen uitjouwen en laster en beledigingen.

Daar had die laffe Cohen tegen moeten optreden. Maar Cohen is een laffe politicus. Ik had niet anders verwacht.
Ach, laster en belediging. Iemand laf noemen kan je ook als belediging zien, maar ja, als het ongenuanceerde kritiek op een linkse politicus is, dan wordt het onder vrijheid van meningsuiting geschaard.
pi_28441856
Inderdaad Sidekick, onze zogenaamde liberaal Van Aartsen heeft het liefst dat het Nederlandse volk als een theater met daarin Stalin klapt. De VVD en gelijkgestemde partijen en richtingen zijn bang voor het volk, dat zien we ook in de gedragingen van partijen als de NSDAP die óók het volk (mond)dood poogde te maken.

Die Van Aartsen, een misselijkmakend mannetje dat het niet verdient politicus genoemd te worden.
pi_28441875
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:12 schreef Monidique het volgende:
Ja, hij had de ME over dat handje vol pubers moeten laten gaan. Dát zal ze leren niet zomaar de wijsheid van deze Fraulein in twijfel te trekken.

Die Van Aartsen is toch daadwerkelijk een misselijkmakend mannetje.
Ik hoop dat die pubers ook zo doen als Cohen een keer een of andere joodse herdenking heeft

Ik ben benieuwd of Cohen dan nog zo lafhartig optreedt.
pi_28441904
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik hoop dat die pubers ook zo doen als Cohen een keer een of andere joodse herdenking heeft

Je bent een antisemiet zeker?
pi_28442021
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als je goed had opgelet, wordt Cohen juist steeds verweten dat hij ook dan te slap optreedt.
pi_28442053
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:18 schreef Monidique het volgende:
Je bent een antisemiet zeker?
Nee waar slaat dat nou weer op?
Waar het mij omgaat is het gebrek aan respect voor in dit geval Verdonk en het laffe optreden van Cohen. Vandaar mijn vergelijking hoe Cohen het zou vinden als hij werd uitgejouwd tijdens een speech.
pi_28442092
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:16 schreef Sidekick het volgende:

Ach, laster en belediging. Iemand laf noemen kan je ook als belediging zien, maar ja, als het ongenuanceerde kritiek op een linkse politicus is, dan wordt het onder vrijheid van meningsuiting geschaard.
En uiteraard mag een linkse regering volgens dezelfde users met geweld omvergeworpen worden.

De domheid blijft van Rechts komen.
pi_28442107
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je hoopt dat joodse herdenkingen verstoord worden. Lijkt mij een typisch antisemitisch trekje.
pi_28442154
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:22 schreef MrX1982 het volgende:

Waar het mij omgaat is het gebrek aan respect voor in dit geval Verdonk en het laffe optreden van Cohen. Vandaar mijn vergelijking hoe Cohen het zou vinden als hij werd uitgejouwd tijdens een speech.
Er is geen wet die respect voorschrijft, sukkel, wel een grondrecht om je mening te uitten. Dat noemen wij een democratie maar ik begrijp dat jij daar graag vanaf wilt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2005 13:26:36 ]
pi_28442627
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:24 schreef Monidique het volgende:
Je hoopt dat joodse herdenkingen verstoord worden. Lijkt mij een typisch antisemitisch trekje.
Lees de rest van mijn post ook en quote niet selectief.

Ik ga er verder niet op in. Dit vind ik te dom voor woorden
pi_28442655
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Lees de rest van mijn post ook en quote niet selectief.

Ik ga er verder niet op in. Dit vind ik te dom voor woorden
Nee, doe nou niet alsof je niet antisemitisch bent. Je hoopt dat een joodse herdenking verstoord wordt. Dat is puur antisemitisme, zonder twijfel.
pi_28442667
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
Er is geen wet die respect voorschrijft, sukkel, wel een grondrecht om je mening te uitten. Dat noemen wij een democratie maar ik begrijp dat jij daar graag vanaf wilt.
Sukkel? Zo noem je maar je moeder

Er zikjn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Laster en ophitsing vallen niet onder een mening maar zijn verwerpelijk gedrag.
pi_28442710
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:44 schreef Monidique het volgende:
Nee, doe nou niet alsof je niet antisemitisch bent. Je hoopt dat een joodse herdenking verstoord wordt. Dat is puur antisemitisme, zonder twijfel.
wtf probeer je nou te bereiken? Dit heeft helemaal niets met antisemitisme te maken wat dat heb ik niet.

Probeer mij dan ook niet in dat hoekje te duwen.
pi_28442759
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

wtf probeer je nou te bereiken? Dit heeft helemaal niets met antisemitisme te maken wat dat heb ik niet.

Probeer mij dan ook niet in dat hoekje te duwen.
Nogmaals: je hoopt dat een joodse herdenking verstoord wordt.

Voor de rest hoef ik er geen woorden aan vuil te maken,
pi_28442835
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:47 schreef Monidique het volgende:
Nogmaals: je hoopt dat een joodse herdenking verstoord wordt.

Voor de rest hoef ik er geen woorden aan vuil te maken,
Je leest wat je wilt lezen
pi_28442863
Goh, jij wilt dat joodse herdenkingen verstoord worden??? .
I´m back.
pi_28442881
Dat is tenminste weer wat anders dan cultuurrelativisme.
I´m back.
pi_28442991
Ik ga het nog een keer uitleggen

Ik bedoel. Job Cohen zou het ook niet leuk vinden, terecht overigens, als hij zou worden uitgejouwd tijdens een joodse herdenking.

Waarom laat hij dat dan wel gebeuren bij Verdonk?
Daar gaat het om en dat heeft niets maar dan ook helemaal niets met anti-semitisme te maken. Want dat verwerp ik net zoals elk verstandig en gezond denkend mens doet.
pi_28443094
Nee, je zei "Ik hoop dat die pubers ook zo doen als Cohen een keer een of andere joodse herdenking heeft". Dat is een opmerking die je op Stormfront direct het moderatorschap geeft.
pi_28443137
Maar je moet het lezen in de context Monidique.

De context. Lees niet alleen wat je wilt lezen of wat je graag wilt lezen.
pi_28443145
O, en óf ik de context zie.
  zondag 3 juli 2005 @ 14:02:20 #219
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28443147
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Laster en ophitsing vallen niet onder een mening maar zijn verwerpelijk gedrag.
Wat vind jij van Theo van Gogh?
pi_28443158
Vond Cohen het dan wel leuk dat Verdonk werd uitgejouwd?
  zondag 3 juli 2005 @ 14:03:08 #221
95998 -DailaLama-
pi_28443165
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:00 schreef Monidique het volgende:
Dat is een opmerking die je op Stormfront direct het moderatorschap geeft.
  zondag 3 juli 2005 @ 14:04:05 #222
95998 -DailaLama-
pi_28443186
Pim Fortuyn deed ook niks toen Melkert werd uitgelachen.
pi_28443193
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:02 schreef Monidique het volgende:
O, en óf ik de context zie.
Blijkbaar niet je komt meteen met een belachelijk opmerking over anti-semititsme waartegen ik me dan moet verdedigen omdat jij de context niet ziet.
pi_28443202
Is Verdonk buitengewoon bedreigd geweest op die herdenking?
pi_28443216
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:04 schreef Monidique het volgende:
Is Verdonk buitengewoon bedreigd geweest op die herdenking?
De ketchup was op
pi_28443273
Cohen:genoeg politie bij herdenking

AMSTERDAM Burgemeester Cohen zegt dat
de veiligheid van minister Verdonk
tijdens de slavernij-herdenking geen
seconde in gevaar is geweest.Verdonk
werd vrijdag uitgejouwd en de geplande
kranslegging ging niet door.

Volgens VVD-fractieleider Van Aartsen
had Cohen meer politie moeten inzetten
en is het zijn schuld dat de herdenking
chaotisch verliep.Maar volgens Cohen
waren er genoeg agenten en had hij ook
nog een peloton ME'ers achter de hand.

De burgemeester vindt het jammer dat de
kranslegging niet doorging.Hij laat
uitzoeken hoe daarover is overlegd met
de beveiliging van minister Verdonk.
  zondag 3 juli 2005 @ 14:43:39 #227
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_28444448
Ik heb het linkje van novatv bekeken en ik was vrij verbaasd. Vooral die gleuf die liep te blaten over dr. Mengeler en Hitler gaf wel aan wat voor niveau dit zogenaamde protest had. Niet serieus nemen. Het enige wat dit item aangeeft is dat wel in Nederland qua tolerantie ver doorgeschoten zijn en dat er kennelijk niet voldoende aandacht wordt geschonken aan de tweede wereldoorlog op de diverse scholen.

P.s. Ik zou die gleuf in kwestie aanklagen, en niet zo'n beetje ook. Ministers vergelijken met een nazi die de meest gruwelijke experimenten op zijn naam heeft staan pik je niet. Dat heeft trouwens ook geen fuck met het uiten van een mening te maken.
Say your prayers
pi_28444475
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:43 schreef Sickie het volgende:
P.s. Ik zou die gleuf in kwestie aanklagen, en niet zo'n beetje ook. Ministers vergelijken met een nazi die de meest gruwelijke experimenten op zijn naam heeft staan pik je niet. Dat heeft trouwens ook geen fuck met het uiten van een mening te maken.
Inderdaad, we zullen die buitenlanders eens leren wat wel en niet gezegd mag worden in het persoonlijke speeltuintje van mevrouw Verdonk!
  zondag 3 juli 2005 @ 14:48:59 #229
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_28444612
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Inderdaad, we zullen die buitenlanders eens leren wat wel en niet gezegd mag worden in het persoonlijke speeltuintje van mevrouw Verdonk!
Ik heb het niet over "we" . Degene die op deze manier wordt beledigd kan daarvan aangifte doen. Dat geldt voor een Verdonk, maar ook voor elke willekeurige autochtoon en allochtoon die dergelijke taal voor de voeten geworpen krijgt. En zo hoort het ook.
Say your prayers
pi_28444641
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:48 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over "we" . Degene die op deze manier wordt beledigd kan daarvan aangifte doen. Dat geldt voor een Verdonk, maar ook voor elke willekeurige autochtoon en allochtoon die dergelijke taal voor de voeten geworpen krijgt. En zo hoort het ook.
Beledigingen boven meningen? Nou ja, Theo van Gogh is ook veroordeeld wegens anti-semitisme, dus het broeit al een tijdje.
  zondag 3 juli 2005 @ 14:53:07 #231
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_28444754
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Beledigingen boven meningen? Nou ja, Theo van Gogh is ook veroordeeld wegens anti-semitisme, dus het broeit al een tijdje.
Alles kent zijn grenzen, ook de vrijheid van meningsuiting. Laster en smaadt bijv.. Of wil je mij zeggen dat hetgene wat dat snolletje te zeggen had te kwalificeren was als een constructieve mening met die bedoeld was om een discussie aan te zwengelen? Ik kan me voorstellen dat mensen die de oorlog hebben meegemaakt met kromme tenen voor de buis zaten en zich dood hebben lopen ergeren aan die walgelijke uitspraken van dat domme mokkel.
Say your prayers
pi_28444776
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:53 schreef Sickie het volgende:

[..]

Alles kent zijn grenzen, ook de vrijheid van meningsuiting. Laster en smaadt bijv.. Of wil je mij zeggen dat hetgene wat dat snolletje te zeggen had te kwalificeren was als een constructieve mening met die bedoeld was om een discussie aan te zwengelen? Ik kan me voorstellen dat mensen die de oorlog hebben meegemaakt met kromme tenen voor de buis zaten en zich dood hebben lopen ergeren aan die walgelijke uitspraken van dat domme mokkel.
Dat kan ik mij ook voorstellen. Sterker nog, ook ik vond het een wanvertoning.
  zondag 3 juli 2005 @ 14:57:10 #233
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_28444892
Dus ik vind het volkomen begrijpelijk dat Verdonk lijnrecht in gaat tegen de wil van dat soort schreeuwlelijkerds. Wat ze op die bijeenkomst te zoeken had is ook mij een raadsel maar ik liet me niet de wet voorlezen door een stapel beroepsactivisten.
Say your prayers
pi_28445568
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:57 schreef Sickie het volgende:
Dus ik vind het volkomen begrijpelijk dat Verdonk lijnrecht in gaat tegen de wil van dat soort schreeuwlelijkerds. Wat ze op die bijeenkomst te zoeken had is ook mij een raadsel maar ik liet me niet de wet voorlezen door een stapel beroepsactivisten.
Het waren een stel zwakzinnigen niet meer niet minder.

Met als klap op de vuurpijl die zwarte mevrouw met de meest domme dingen die ik ooit heb gehoord.
  zondag 3 juli 2005 @ 15:24:33 #235
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_28445780
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het waren een stel zwakzinnigen niet meer niet minder.

Met als klap op de vuurpijl die zwarte mevrouw met de meest domme dingen die ik ooit heb gehoord.
Waarschijnlijk zo'n internationale socialist. Die hebben wel vaker last van "rain man perikelen".
Say your prayers
pi_28445839
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:24 schreef Sickie het volgende:
Waarschijnlijke zo'n internationale socialist. Die hebben wel vaker last van "rain man perikelen".
De IS waren idd ook present. Die beroepsophitsers zijn altijd present bij dit soort gebeurtenissen.

Ik denk dat die zwarte mevrouw op eigen titel is gekomen. Helaas hebben dat soort zwakzinnigen ook de mogelijkheid om hun "mening" te geven.
  zondag 3 juli 2005 @ 15:28:59 #237
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_28445923
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De IS waren idd ook present. Die beroepsophitsers zijn altijd present bij dit soort gebeurtenissen.

Ik denk dat die zwarte mevrouw op eigen titel is gekomen. Helaas hebben dat soort zwakzinnigen ook de mogelijkheid om hun "mening" te geven.
Ik wou dat ik ook wat donkerder was of meer meditiraan. Dan kon ik ook zonder problemen zulke uitspraken doen voor de camera. Dat is pas vrijheid!
Say your prayers
pi_28446004
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:28 schreef Sickie het volgende:
Ik wou dat ik ook wat donkerder was of meer meditiraan. Dan kon ik ook zonder problemen zulke uitspraken doen voor de camera. Dat is pas vrijheid!
Ik ben liever niet zwakzinnig.

Maar het was diep kwetsend wat deze mevrouw heeft gezegd.
  zondag 3 juli 2005 @ 15:55:24 #239
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28446783
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:28 schreef Sickie het volgende:

[..]

Die vrijheid heb je nu ook al.

Je zal wel op dezelfde manier uitgemaakt worden voor zwakzinnige etc. Sommige mensen willen je zelfs aanklagen wegens laster. En anderen, waaronder een liberale politicus, vinden weer dat de politie jou het zwijgen had moeten opleggen om de openbare orde te handhaven.

Maar verder kan je het zonder problemen zeggen, ondanks je huidskleur.
pi_28448214
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:44 schreef MrX1982 het volgende:

Er zikjn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Laster en ophitsing vallen niet onder een mening maar zijn verwerpelijk gedrag.
Jammer voor jou maar jij bepaalt niet waar de grens ligt (godzijdank), grappig genoeg zijn het lui als jij die geen probleem hebben met het aanduiden van marokkanen grosso modo als 'geitenneukers' maar wel hiermee.
Laster en ophitsing? Prima, doe aangifte dan maar ga niet de huillie uithangen bij de pers en het daar bij laten wat nu het geval zal zijn.

Hypocriet tot en met maar ook dat is usance bij de rechtse usertjes hier.
pi_28448288
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:31 schreef MrX1982 het volgende:

Ik ben liever niet zwakzinnig.
Ongetwijfeld, maar helaas, je bent het wel
quote:
Maar het was diep kwetsend wat deze mevrouw heeft gezegd.
Voor wie? Verdonk? Zo zo, dus jij bepaalt buiten wat er gezegd mag worden ook nog even wat de gevoelens van anderen zijn daarover? Nou, nou, ik ben onder de indruk.
pi_28448532
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
Jammer voor jou maar jij bepaalt niet waar de grens ligt (godzijdank), grappig genoeg zijn het lui als jij die geen probleem hebben met het aanduiden van marokkanen grosso modo als 'geitenneukers' maar wel hiermee.
Wil jij even zeggen waar ik de term geitenneukers goedkeur voor Marokkanen. Oh ja dat heb je niet dus lul niet zo ongelofelijk dom uit je nek. Aannames zonder fundering maar dat zie je wel vaker bij huilie roepers.
quote:
Laster en ophitsing? Prima, doe aangifte dan maar ga niet de huillie uithangen bij de pers en het daar bij laten wat nu het geval zal zijn.
Dat is iets wat Verdonk zelf moet doen. Die zwarte mevrouw en anderen krijgen van mij het predikaat zwakzinnig van dat soort mensen kan je niet veel verwachten. Het is treurig dat een gezond mens als Cohen dit heeft laten gebeuren.
quote:
Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ga jij lekker als links usertje de ongelijkheid uit de wereld verbannen
Amerika jullie zijn stout. Geweld is slecht en jullie moeten stoppen met geweld anders ga ik huilen en Amerikaanse vlaggen verbranden samen met mijn IS vriendjes
  zondag 3 juli 2005 @ 17:00:21 #243
94405 Tarak
pi_28448541
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:55 schreef Sidekick het volgende:

[quote]
Die vrijheid heb je nu ook al.
Je zal wel op dezelfde manier uitgemaakt worden voor zwakzinnige etc.
Van mij mag die mevrouw het allemaal zeggen, maar als ik haar zo tekeer zien gaan, heb ik ook de vrijheid om te concluderen dat die vrouw zwakzinnig is. Dat is mijn vrijheid van meningsuiting.
quote:
Sommige mensen willen je zelfs aanklagen wegens laster. En anderen, waaronder een liberale politicus, vinden weer dat de politie jou het zwijgen had moeten opleggen om de openbare orde te handhaven.
Politiek gezien vind ik het wel een strategische zet van Van Aartsen, hij dwingt Cohen in de verdediging. Zo'n kans had Van Aartsen niet voorbij moeten laten gaan. Bovendien moet Van Aartsen wel reageren als zijn minister zo uitgejouwd wordt, anders laat hij zich te veel over zijn kant gaan.
Dacht je dat Cohen of de PvdA er niet van genoten dat Verdonk zo uitgejouwd werd? Natuurlijk wel! Ideaal schietmateriaal voor tijdens de debatten die nog gaan volgen over het beleid van Verdonk.

Politiek draait niet alleen om ideale systemen en grondrechten, maar natuurlijk ook gewoon om macht.
quote:
Maar verder kan je het zonder problemen zeggen, ondanks je huidskleur.
Gelukkig maar!!
pi_28448867
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:59 schreef MrX1982 het volgende:

Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ga jij lekker als links usertje de ongelijkheid uit de wereld verbannen
Amerika jullie zijn stout. Geweld is slecht en jullie moeten stoppen met geweld anders ga ik huilen en Amerikaanse vlaggen verbranden samen met mijn IS vriendjes
En jij klaagt over ongefundeerde aannames? Ik en de IS, vlaggen verbranden?

Sukkel, wie loopt er nu hier huillie te doen over Cohen en mensen zwakzinnig te noemen en nog een paar minder vleiende toevoegingen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2005 17:12:49 ]
pi_28448941
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
En jij klaagt over ongefundeerde aannames? Ik en de IS?

Sukkel
Jij begint met een kansloze discussie niet ik. Ik laat me niet beledigen door een ventje als jij.

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Ga nu maar weer in de zandbak spelen
  zondag 3 juli 2005 @ 17:28:08 #246
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_28449370
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De frustratie gutst er ook aan alle kanten uit he.
Say your prayers
  zondag 3 juli 2005 @ 17:34:26 #247
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28449546
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:00 schreef Tarak het volgende:

[..]

Politiek gezien vind ik het wel een strategische zet van Van Aartsen, hij dwingt Cohen in de verdediging. Zo'n kans had Van Aartsen niet voorbij moeten laten gaan.
Fantastisch. Net zoals die kinderachtige aanwezigen Verdonk ook in de verdediging hebben gedrukt. Politiek strategisch gezien he? Nou, die kans hebben ze gepakt hoor.
  zondag 3 juli 2005 @ 17:40:09 #248
94405 Tarak
pi_28449677
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Fantastisch. Net zoals die kinderachtige aanwezigen Verdonk ook in de verdediging hebben gedrukt. Politiek strategisch gezien he? Nou, die kans hebben ze gepakt hoor.
Nee, mensen op die manier in het openbaar uitjouwen vind ik heel kinderachtig. Zo ga je niet met mensen om. En zeker als het in zo'n groep gebeurt, met z'n allen tegen één, vind ik het helemaal min, de ander krijgt niet eens de mogelijkheid om een weerwoord te geven. Ik geloof ook niet dat het uiteindelijk resultaat oplevert.

Boe-roepen moet kunnen, maar middelvingers opsteken en mensen voor Mengele, racist of facist uitmaken puur om te schelden is enorm onvolwassen.
pi_28449760
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:40 schreef Tarak het volgende:

[..]

Nee, mensen op die manier in het openbaar uitjouwen vind ik heel kinderachtig. Zo ga je niet met mensen om. En zeker als het in zo'n groep gebeurt, met z'n allen tegen één, vind ik het helemaal min, de ander krijgt niet eens de mogelijkheid om een weerwoord te geven. Ik geloof ook niet dat het uiteindelijk resultaat oplevert.
Verdonk zit door haar functie voortdurend in de positie dat zij aan het woord is. Dat geeft mensen een machteloos gevoel en nu geven zij haar op deze manier hun antwoord. Fatsoenlijk misschien niet maar in mijn ogen wel begrijpelijk. Vooraal van de gekleurde medelanders, die paar autonomen hadden van mij weg mogen blijven.
  zondag 3 juli 2005 @ 17:43:34 #250
66444 Lord_Vetinari
pi_28449776
quote:

[..]

Boe-roepen moet kunnen, maar middelvingers opsteken en mensen voor Mengele, racist of facist uitmaken puur om te schelden is enorm onvolwassen.
Lees ik hier een zeer late veroordeling van dat gespuis wat op en na 6 mei 2002 allerlei rare dingen is gaan roepen in de richting van (bijvoorbeeld) Melkert, Kok, De Vries et al.?
pi_28449802
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:00 schreef Tarak het volgende:

Politiek gezien vind ik het wel een strategische zet van Van Aartsen, hij dwingt Cohen in de verdediging. Zo'n kans had Van Aartsen niet voorbij moeten laten gaan. Bovendien moet Van Aartsen wel reageren als zijn minister zo uitgejouwd wordt, anders laat hij zich te veel over zijn kant gaan.
Ik ben wel benieuwd of Verdonk blij is met de actie van Van Aartsen.
Verder vind ik het jammer dat tegen woordig van alles meteen een politiek punt wordt gemaakt zonder dat de zaak zelf nog in het middelpunt staat.
quote:
Dacht je dat Cohen of de PvdA er niet van genoten dat Verdonk zo uitgejouwd werd? Natuurlijk wel! Ideaal schietmateriaal voor tijdens de debatten die nog gaan volgen over het beleid van Verdonk.
Nee natuurlijk heeft Cohen daar niet van genoten. Denk je dat nou werkelijk???
pi_28449845
Misscien genoot Van Aartsen ook wel van de demonstratie?
  zondag 3 juli 2005 @ 17:46:48 #253
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28449863
quote:

[..]

Eens.

Maar het ging me om Van Aartsen die kinderachtigheid cequ onvolwassenheid blijkbaar wil verbieden. Leuk dat hij populistisch probeert te scoren bij zijn achterban waar Verdonk veel populairder is dan hijzelf, maar dat vind ik dan ook flauw en kinderachtig.
  zondag 3 juli 2005 @ 17:56:41 #254
95998 -DailaLama-
pi_28450088
Meeste Antillianen zijn katholiek.
  zondag 3 juli 2005 @ 17:57:18 #255
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28450103
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:53 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Vreemd dat je beledigingen aan het adres van Verdonk niet zo'n probleem vindt
Oh?

Ik heb in bijna elke post in dit topic laten blijken dat ik dat kinderachtige gedoe ... knderachtig vindt. Lees jij uberhaupt wel iets?
  zondag 3 juli 2005 @ 17:58:08 #256
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_28450122
Ik heb vandaag tientallen gesproken en ze spraken er allemaal schande van hoe Verdonk is bejegend, het is maar waar je naar wil luisteren.
Ik heb genoeg sirinaamse broeders en zusters , maar niet de bavianen die ik in het Journaal heb gezien.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zondag 3 juli 2005 @ 17:59:06 #257
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_28450146
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Oh?

Ik heb in bijna elke post in dit topic laten blijken dat ik dat kinderachtige gedoe ... knderachtig vindt. Lees jij uberhaupt wel iets?
Ja sorry, ik trek het boetekleed aan
pi_28450160
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:57 schreef Sidekick het volgende:

Wat ik trouwens niet met je eens ben en volgens mij ga je daarmee ook voorbij aan de oprechte emotie en boosheid van deze mensen. De vergelijking in interviews met Hitler en dergelijke is onkies maar dat ze daar een negatief onthaal krijgt is toch volstrekt logisch? Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?
  zondag 3 juli 2005 @ 18:01:32 #259
95998 -DailaLama-
pi_28450210
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:59 schreef SCH het volgende:

[..]
Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?
Ik denk wel goed eigenlijk.

Laatst zag ik Jan Marijnissen bij Business Class. De kakkers bleven rustig en gooiden niet met champagne.
  zondag 3 juli 2005 @ 18:04:44 #260
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28450277
quote:

[..]

Wat ik trouwens niet met je eens ben en volgens mij ga je daarmee ook voorbij aan de oprechte emotie en boosheid van deze mensen. De vergelijking in interviews met Hitler en dergelijke is onkies maar dat ze daar een negatief onthaal krijgt is toch volstrekt logisch?
Dat Verdonk niet populair is onder allochtonen is indrdaad niet vreemd. Ook bij mij is ze niet populair. Maar je gaat je *eigen* herdenking toch niet verstoren/misbruiken door je ongenoegen over een minister op zo'n manier te laten blijken?
pi_28450326
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat Verdonk niet populair is onder allochtonen is indrdaad niet vreemd. Ook bij mij is ze niet populair. Maar je gaat je *eigen* herdenking toch niet verstoren/misbruiken door je ongenoegen over een minister op zo'n manier te laten blijken?
De herdenking is volgens mij verder prima verlopen toen zij weg was.

Ik zou het ook gek vinden als er bij een herdenking bij het homomonument iemand zou komen die zich bij voortduring negatief uitlaat over homo's en maatregelen voorstelt die eenzijdig tegen homoseksuelen zijn gericht. Of ik boe zou gaan roepen, weet ik niet - in mijn ogen verlaag je je dan tot het niveau van de persoon waar je tegen ageert. Maar ik zou het wel begrijpen als er de nodige aversie tegen is en als die ook zo wordt geuit.

En ik vind de verontwaardiging van veel mensen hier nogal hypocriet. Ik weet zeker dat ze het prima zouden vinden als Cohen ergens op deze manier wordt weggehoond.
  zondag 3 juli 2005 @ 18:11:01 #262
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28450381
quote:

Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?
Misschien ook wel kinderachtig. De vergelijking is dan overigens niet zo goed, want zo'n partijcongres is partijpolitiek. Bij een slavernij-herdenking moet je niet met partijpolitiek gaan komen.
pi_28450543
Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben,ook de in mijn ogen negatieve reakties ten aan zien van het beleid van Verdonk,doen mij nadenken.
Zit er iets van een kern van waarheid in hun betoog,vraag ik me dan af.
Ja,ik weet net zo goed als iedereen,we praten wel over mensen en niet over een of ander van achter een bureau ontstaan idee.
Doch mijns inziens is er een wildgroei ontstaan,waarbij de schuld voornamenljk ligt bij de huidige/afgelopen politiek.
Multi cultureel,het woord hangt me de strot uit,het werkt niet en zal het ook nooit doen.
Voorbeelden te over,zie de USA en nog vele andere oorden.
Dat kan je dan wellicht niet goed praten,maar het is er en het blijft,zoals een een een twee is.
Na jaren een hallicunatie in praktijk te proberen te realiseren,met alle gevolgen van dien,is zowel links als rechts,als je het hun op de man af vraagt,er van overtuigd dat het is mislukt.
Minister Verdonk treed aan,lekker hoor op een post waar je verantwoordelijk voor ben en je eerste
entree is een grote ongeorganiseerde chaos.
In ieder beleid,moet een lijn zitten,Verdonk probeert een lijn uit te zetten,niet overal gewaardeerd,maar beter zo een lijn dan helemaal geen lijn.
Dus U begrijpt, met kritiese ogen,kan ik me vinden in het beleid,aldaar.
Cohen,de president van Amsterdam,was hij niet van Joodse origine,had ik nog wel iets van begrip gehad voor zijn optreden.
Amsterdam is geen Hollandse stad,ja de naam wel,maar de bevolking is internationaal,dus Amsterdam is een internationale stad,zo klaar als een klontje.
Om daar leiding aan te geven,geef ik toe meneer Cohen,dat valt niet mee.
Maar waar is die lijn welke U als bestuurder moet/wil/kan volgen?
Ook al zou Verdonk van de duivel bezeten zijn,zij heeft het recht om als deel van de regering,zelfs minister zijnde,bij een herdenking of iets dergelijks aan wezig te zijn.
Maar blijkt dat anarchie in Uw mooie stad door de bestuurders,waarvan U de eerste verantwoordelijke ben,een aanvaard goed is.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:48:12 #264
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28454611
De reaktie van van Aartsen laat weer eens zien dat men de kern van waar het omgaat bij het slavernijmonument uit het oog verliest. Het gaat daarbij om de slavernij en de ellende die in naam van de Nederlandse overheid aangedaan is aan honderdduizenden die als zwarte koopwaar over de atlantische oceaan werden vervoert en waarbij er duizenden onderweg stierven.

Dat dan een minister eventueel op een minder fatsoenlijke manier behandeld werd lijkt me daarbij dan vrij onbelangrijk. Nederigheid is ook van de kant van de Nederlandse regering op zijn plaats.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:09:02 #265
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28542261
Afbreken dat monument, en het Allende-monument ook. Die morele chantage moet eens afgelopen zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:24:19 #266
66444 Lord_Vetinari
pi_28542770
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:09 schreef PJORourke het volgende:
Afbreken dat monument, en het Allende-monument ook. Die morele chantage moet eens afgelopen zijn.
Precies. Thorbecke ook tegen de vlakte. Weg met alle beelden en plaquettes van Pim. We gaan lekker een uniforme samenleving a la 1984 vormen

pi_28557109
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:48 schreef vanthof het volgende:
Dat dan een minister eventueel op een minder fatsoenlijke manier behandeld werd lijkt me daarbij dan vrij onbelangrijk. Nederigheid is ook van de kant van de Nederlandse regering op zijn plaats.
Behalve dan natuurlijk dat dat hele protest niet ging over een gebrek aan respect voor de slachtoffers van de slavernij.
pi_28557198
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:07 schreef SCH het volgende:
En ik vind de verontwaardiging van veel mensen hier nogal hypocriet. Ik weet zeker dat ze het prima zouden vinden als Cohen ergens op deze manier wordt weggehoond.
Niet waar, hoewel ik het wel aan zou waarderen als hij gestenigd zou worden.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:49:15 #269
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28563522
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Precies. Thorbecke ook tegen de vlakte. Weg met alle beelden en plaquettes van Pim. We gaan lekker een uniforme samenleving a la 1984 vormen

Nee hoor, alleen onzin zoals het slavernijmonument en monumenten aan onnozele anti-semieten zoals Allende moeten weg. En een monument voor een sexuele geaardheid is natuurlijk ook je reinste onzin.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:47:06 #270
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_28618028
Maandag 04 juli 2005, 12:05
Job Cohen moet zijn ketting inleveren
De herdenking van het einde van de slavernij werd afgelopen vrijdag door een groepje demonstranten gevierd met het uitjouwen van VVD-minister Rita Verdonk van Integratie. De groep uitjouwers bestond uit verre nakomelingen van slaven en uit een handjevol beroepsanti's uitgedost als stadsindianen. Op een gegeven moment vonden Verdonks bewakers het verstandig dat zij vertrok, het werd er te gevaarlijk.
Deze uitjouwers begrijpen een aantal essentiële zaken niet. Je kunt over Rita Verdonk beweren wat je wilt, maar een racist is ze niet. Ze behandelt witte Syriërs net zo hard als zwarte Ghanezen, dus de kleur doet er niet toe. Dit is een lastig thema, want voor je het weet word je voor racist versleten, en dat verwijt wil niemand meemaken.

Terugsturen
Toch moet ik iets duidelijk maken over het verschil tussen Verdonks beleid en de slavernij: Rita wil mensen naar hun land van herkomst TERUGSTUREN in plaats van deze mensen uit hun land WEG TE SLEPEN. Dit is geen onderwerp voor grapjes, maar het gaat ook hier om precisie, dus nog een keer: beste uitjouwers, Verdonk wil mensen TERUGSTUREN naar hun landen!

Mag ik jullie een vraag stellen: hadden jullie geslaafde voorouders daarmee problemen gehad? Zouden zij de slavendrijver hebben uitgejouwd die hen zou hebben gezegd dat zij naar hun volken moesten terugkeren voordat zij hun ruggen op plantages hadden gebroken? Dat is toch ondenkbaar? Waarom vallen jullie dan een bewindspersoon aan die dat wel doet?

Heb ik nu impliciet Ria met een slavendrijver vergeleken? Nee, ik niet, maar de uitjouwers wel. Voor de uitjouwers was Rita geen haar beter dan een oude plantagehandelaar. Nee, ik ben het niet altijd met Rita eens en ik denk dat onder de huidige omstandigheden een Fortuynesk generaal pardon simpeler en menselijker was geweest, maar ik denk dat de nakomelingen van slaven die haar het spreken beletten een ernstige vergissing hebben begaan.

Uitgebruld
De groep beroepsanti's door wie Verdonk ook is uitgebruld, bestaat uit anti-kapitalisten en anti-globalisten. En ook ten aanzien van deze demonstranten kan ik geen logica vinden. Als je anti-kapitalist en anti-globalist bent, dan kun je er toch niet tegen zijn dat mensen worden beschermd tegen die gore uitbuitende kapitalistische maatschappij van ons?

Is het niet veel beter dat die mensen teruggaan naar hun eigen traditionele omgeving, waar zij uiteindelijk veel gelukkiger zijn zonder onze vervuilende spullen en onze hebzucht en onze decadente afwijkingen en duurbetaalde managers en die zakkenvullers in Den Haag en De Telegraaf en John en Linda de Mol en zionistische joden? Of vergis ik me nou?

Cohen liet het allemaal gebeuren. In plaats van zijn burgers de waarheid te zeggen - hier staat een minister van een democratie, een politica met wie je het oneens kunt zijn maar op een gelegenheid als deze heb je het fatsoen om haar te laten uitspreken - liet hij haar vertrekken.

'Man of honour'
Als hij een 'man of honour' was geweest, dan had hij de microfoon genomen en gezegd dat hij zelf - staatssecretaris Cohen, weet u nog? - de architect van Verdonks beleid is en dat een protest tegen haar dus ook een protest tegen hem is en dat verzet tegen zijn en haar asielbeleid geen plaats heeft op een herdenking van de slavernij aangezien slavernij en asielbeleid twee totaal verschillende dingen zijn.

Als Cohen een daadkrachtige man was geweest, dan had hij samen met haar het terrein verlaten en had hij de uitjouwers de rug toegekeerd. Na het terechte verwijt van VVD-leider Jozias van Aartsen probeert Cohen van Verdonks schandelijke verdrijving vooral een veiligheidskwestie te maken, maar dat is het niet.

Het gaat ook om mentale gezondheid, die bij de uitjouwers schromelijk ontbrak. Het gaat om geestelijke hygiëne en politieke moed. Cohen laat nu onderzoeken hoe het met Verdonks (on)veiligheid gesteld was, maar hij laat niet onderzoeken hoe het mogelijk is dat een groepje politieke extremisten deze herdenking kon kapen om er verwarde boodschappen de wereld in te schreeuwen.

Reetagenten
Een paar weken geleden lieten extremisten bij de politie tijdens een demonstratie in Den Haag hun broek zakken om letterlijk hun reet aan VVD-minister Johan Remkes te tonen. Ik vind Remkes een zwakke minister, maar vulgaire politieagenten die hun reet aan de minister van Binnenlandse Zaken tonen, hun baas, zijn een schande voor hun uniform en dienen direct hun pet in te leveren en elders een baantje te zoeken. Deze reetagenten dienen onze rechtsorde te handhaven? U en mij een bon te geven?

En een burgemeester die het gekakel van politieke dwazen niet kan onderdrukken en in zijn aanwezigheid een minister laat beledigen, geeft een brevet van onvermogen af en dient zijn ketting in te leveren.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:41:41 #271
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28633965
quote:
'Verdonk kon krans wel degelijk leggen’
Van onze verslaggever

AMSTERDAM - Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie had wel degelijk een krans kunnen leggen tijdens de slavernijherdenking, vorige week. Dat zei burgemeester Cohen van Amsterdam donderdag tijdens een commissievergadering van de gemeenteraad.

Toen Verdonk namens de regering een krans wilde leggen, versperden woedende bezoekers haar de weg. Nadat de minister korte tijd had stilgestaan op het pad naar het monument, besloot ze te vertrekken op advies van haar beveiligers. Volgens Cohen is dat besluit ‘snel’ genomen, want het publiek was al bezig om het pad naar het monument vrij te maken. ‘De mensen begonnen schoorvoetend ruimte te maken voor mevrouw Verdonk, na een oproep van de organisatie. Met zachte drang was een kranslegging mogelijk geweest.’

De fractievoorzitter van de VVD in Amsterdam, Eric van der Burg, uitte kritiek op Cohen. Hij vond dat de burgemeester onvoldoende had gedaan om de kranslegging mogelijk te maken. Cohen bestreed dit, hij wees erop dat er bewust voor is gekozen geen hekken te plaatsen.

In 2002 waren er rellen bij de onthulling van het slavernijmonument, omdat de nazaten van slaven op grote afstand moesten toekijken. Vorige week waren er 35politiemensen in de buurt, die in geval van nood oproepbaar waren. De beveiligers van Verdonk hadden ingestemd met de veiligheidsmaatregelen.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:44:57 #272
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_28634056
Owww alweer een politiek correcte (lees : linkse) mod.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:49:54 #273
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28634188
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Owww alweer een politiek correcte (lees : linkse) mod.
Inderdaad. Ik schrijf ook voor de volkskrant .
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:57:01 #274
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28634382
@ lionsguy18, wat is eigenlijk de bron van jouw artikel?

-edit: ah, een column van Leon de Winter.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:38:16 #275
94405 Tarak
pi_28635575
Vandaag uit de column van Koen Koch in Trouw
quote:
Als burgemeester Cohen beweert dat de veiligheid van Verdonk niet in het geding was, dan slaat hij wartaal uit. Om de hoek van het park is Van Gogh vermoord. Toen Verdonk het park verliet, passeerde ze mij op minder dan een meter afstand, ik had haar zonder enig probleem een mes tussen de ribben kunnen steken, en het punkachtige type wat naast me stond, had op zijn minst een taart in het gelaat kunnen duwen. Het kordon bewakers lag geheel open omdat Verdonk even was gestopt om een Surinaams meisje een handje te geven.

.........

Verdonk werd niet het spreken onmogelijk gemaakt, maar verstaan kon je haar niet. Cohen legde dat in zijn toespraak uit als een vorm van dialoog en vrijheid van meningsuiting. Ik moest walgen. Hij schaarde zich achter het gebrul van de massa. Hij koos niet voor solidariteit met de eenling, toevallig ook nog minister, die een krans komt leggen en toevallig ook nog eens het bikkelharde vreemdelingenbeleid uitvoert dat hij zelf ontworpen heeft. Ik moest denken aan die twee Amsterdammers die door Marokkaanse jongens uit hun huis werden getreiterd. We weten wie het zijn, verklaarde Cohen, maar hij deed niets. Bij Cohen zal ik niet onderduiken.

Cohen liegt dus blijkbaar over de gang van zaken.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:06:42 #276
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_28636481
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:49 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik schrijf ook voor de volkskrant .
Tja gezond denkende mensen worden geen mod op FOK
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:53:37 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28637788
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:38 schreef Tarak het volgende:
Vandaag uit de column van Koen Koch in Trouw
[..]

Cohen liegt dus blijkbaar over de gang van zaken.
Nou, zoveel politici en zelfs leden van het Koninklijk Huis die je op sommige momenten op minder dan 1 meter kan benaderen hoor. Gelukkig kan dat nog zonder dat men zich maar onveilig moet voelen.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:55:53 #278
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28637847
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:06 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Tja gezond denkende mensen worden geen mod op FOK
Dat is wel zo, denk ik.
pi_28724941
De slavernij behoort tot de zwartste bladzijden uit de geschiedenis van de mensheid. Vele culturen hebben wel eens gehandeld in slaven of ze hebben daarvan geprofiteerd. Dat geldt voor de christelijke, de islamitische en zelfs de Afrikaanse cultuur. De slavenhandel beroofde niet alleen de slaven maar ook de slavenhouders van hun menselijkheid. Hier gaat het om ubuntu. Dat is een Afrikaans begrip dat onder andere in Zuid Afrika wordt gebruikt. Ubuntu drukt een zeer fundamentele norm uit over de mens: ,,Een mens is een mens door andere mensen.”
Na de nederlaag van de Apartheid wilden de oprichters van het nieuwe Zuid-Afrika in de overgang naar een democratische rechtsstaat niet dat er slachtoffers werden gemaakt, ze wilden geen wraak, maar ubuntu. Bisschop Desmond Tutu, voorzitter van de Waarheids - en Verzoeningscommissie, ziet in ubuntu de essentie van de menselijke waardigheid, omdat het volgens hem betekent: ,,Mijn menselijkheid is verweven, is onlosmakelijk verbonden met die van jou.” Tutu is terecht van mening dat ubuntu niet zo maar een altruïstisch gebod is. Het is immers de beste vorm van eigenbelang, en de reden daarvoor is volgens hem: ,,Dat wat jou ontmenselijkt, zal onontkoombaar ook mij ontmenselijken. Het geeft mensen weerstandsvermogen, het stelt hen in staat te overleven en menselijk te blijven ondanks de pogingen hen te ontmenselijken.” De menselijkheid van de dader en het slachtoffer zijn altijd met elkaar vervlochten, waardoor de ontmenselijking van de een tot de ontmenselijking van de ander zal leiden.

Terecht hebben we in Amsterdam een nationaal slavernij monument. In tegenstelling tot de geschiedenis van de slavernij — een klip-en-klare zaak — is de herdenking bij het slavernij monument een hele ingewikkelde affaire. Daar komen dan professionele slavenkinderen samen, hand in hand met de extreemlinkse vertegenwoordigers van de mensheid. Een weerzinwekkend carnaval van een handjevol extremisten en taalhooligans. Hiertoe behoorde ook ooit Volken van der G.
Moet de burger hiervoor wijken? Het Nederlandse kabinet had besloten om zich bij de herdenking te laten vertegenwoordigen door minister Verdonk. Had het kabinet minister Kamp aangewezen, dan was er luidruchtig geprotesteerd tegen de oorlog in Irak en Afghanistan. Had het kabinet minister De Geus gevraagd, dan protesteerden deze extremisten in naam van alle uitkeringsgerechtigden.
En Verdonk? Zij is een zeer gewild doelwit.
Verdonk leek wel op een buitenlandse minister die door Amsterdam voor een officiële gelegenheid was uitgenodigd. Een minister uit het Koninkrijk der Nederlanden was op bezoek in de Vrije Republiek Amsterdam (VRA). De president van de VRA wordt ook als burgemeester aangeduid. De president geeft, zoals zijn Nederlandse ambtgenoot premier Balkenende, bijna wekelijks via zijn nationale tv (AT5) een persconferentie. Aangezien president Cohen tot doel heeft de boel bij elkaar te houden, ziet hij de ministers of opiniemakers uit het buurland Nederland als lastposten.
Ik zag op de tv hoe de beveiligers van Verdonk, gelet op de omstandigheden, besloten haar niet langer daar aanwezig te laten zijn. Er waren simpelweg te weinig agenten. Verdonk verkeert in een zeer ernstige situatie vanwege het moslimterrorisme. Desalniettemin is Cohen van mening dat het Amsterdamse gezag juist heeft gehandeld. Hier word ik kotsmisselijk van. Het is voor de zoveelste keer dat Cohen dit soort uitspraken doet.

Mozes, Christus en Allah hebben hem niet begiftigd met enig zelfkritisch vermogen, in de zaak van Theo van Gogh idem dito: Cohen is onfeilbaar.
De extremisten vergeleken Verdonk vanwege haar asielbeleid meteen nazi. En het ergste was vervolgens dat Cohen niet het podium beklom om de extremisten te vertellen wie de echte bedenker van dit asielrecht is. Dat wij in Nederland het strengste asielrecht van Europa hebben met het daarbij behorende strenge uitzettingsbeleid, is te danken aan toenmalige staatssecretaris van Justitie Job Cohen (PvdA). Verdonk voert de zogenoemde Lex-Cohen uit.
Maar Cohen genoot van het spektakel: de stad van de PvdA schijnt een zero tolerance-houding te hebben jegens andersdenkenden. Daarentegen is Amsterdam een vrije stad voor moslimterroristen, links-extremisten en georganiseerde misdaad. De PvdA mag trots zijn op Amsterdam waar de criminelen hun eigen rechtsorde met reële executies hebben opgebouwd. Hebt u ooit Cohen, ná een illegale executie, op de ‘plaats delict’ gezien, om de criminelen en zijn politiekorps publiekelijk tuchtigend toe te spreken? Nee. We moeten Cohen niet verwarren met de oud-burgemeester van New York Rudolph Giuliani.

Overdrijf ik? Nee. In welke positieve termen kan ik spreken over het bestuur van Amsterdam, waar homo’s in elkaar worden getimmerd en waar joden bang zijn een keppeltje te dragen. Wat leren onze kinderen wanneer ze zien dat zo maar mensen door criminelen worden geëxecuteerd en het stadsbestuur geen enkel moreel en politioneel tegenwicht kan bieden?
Na de andersdenkenden zijn nu de ministers aan de beurt om geweerd te worden uit Amsterdam. Zolang de Amsterdamse burgers niet in staat zijn, een politieke aardbeving tot stand te brengen waardoor de socialistische politieke maffia kan worden opgerold, zal daar niks veranderen. Integendeel, het zal verergeren. Rotterdam heeft dat wel gedaan, en het gaat beter met hun stad en met de PvdA daar.
Nog een voorbeeld. Deze week vroeg de Amsterdamse korpschef Welten aan de AIVD om hem de namen van moslimextremisten te overhandigen. Maar de AIVD is geen opsporingsdienst. Deze dienst geeft aan een opsporingsdienst informatie, zodra opsporingsbevoegdheden kunnen worden toegepast, en ook ter beveiliging van concrete individuen en objecten. Dit is een belangrijke waarborg in een rechtsstaat. Daardoor komende namen van personen die bij inlichtingendiensten bekend zijn, niet bij elk willekeurig politiebureau te recht. De Amsterdamse bananenrepubliek wil dus ook nog een eigen inlichtingendienst hebben.

De ubuntu van Cohen is vervlogen. Doordat Cohen meewerkte aan de dehumanisering van mevrouw Verdonk, is hij nu ook beroofd van zijn waardigheid. Nu de burgemeester van Teheran is gekozen/benoemd tot president, is daar nog een vacature voor burgemeester. Daar verloopt de integratie via de moskeeën. Misschien iets voor Cohen?

NRC Handelsblad, 9 juli 2005
pi_28728835
Als minister van het kabinet was haar aanwezigheid bij de slavernijherdenking zeer op zijn plaats.

Gewoon domheid van de aanwezige linkse relzoekers en een paar negers.
pi_28729149
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:42 schreef more het volgende:
Als minister van het kabinet was haar aanwezigheid bij de slavernijherdenking zeer op zijn plaats.

Gewoon domheid van de aanwezige linkse relzoekers en een paar negers.
Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom een minister van integratie, welke mede is aangesteld om mensen nader tot elkaar te brengen, wordt uitgejoeld vanwege haar beleid.

Blijkbaar slaagt ze er dus niet in mensen nader tot elkaar te brengen.
pi_28729585
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:58 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom een minister van integratie, welke mede is aangesteld om mensen nader tot elkaar te brengen, wordt uitgejoeld vanwege haar beleid.

Blijkbaar slaagt ze er dus niet in mensen nader tot elkaar te brengen.
Maar ligt dat aan Verdonk of aan dat blanke links-extremistische tuig wat integratiebeleid gelijk stelt aan slavernij en daardoor een slavernijherdenking komt verstoren?
pi_28730231
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar ligt dat aan Verdonk of aan dat blanke links-extremistische tuig wat integratiebeleid gelijk stelt aan slavernij en daardoor een slavernijherdenking komt verstoren?
Ik dacht dat het met name Surinamers waren die tegen Verdonk protesteerden?

Verder, ja, acht ik het de verantwoordelijkheid van Verdonk om mensen, ook "blank links-extremistisch tuig", dichter bij elkaar te brengen. Als haar beleid vervolgens vergeleken kan worden met slavernij, is ze dus aan het falen.

Voor de goede orde, ik maak dat vergelijk niet. Verdonk's beleid is onrechtvaardig en inefficient in de opzet en oneerlijk en duur in de uitvoering en dat vind ik al erg genoeg.
pi_28730481
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:45 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik dacht dat het met name Surinamers waren die tegen Verdonk protesteerden?
Dan waren er van wat ik op tv zag nogal veel blanke Surinamers bij de herdenking aanwezig, wat opzich best mogelijk is.
quote:
Verder, ja, acht ik het de verantwoordelijkheid van Verdonk om mensen, ook "blank links-extremistisch tuig", dichter bij elkaar te brengen. Als haar beleid vervolgens vergeleken kan worden met slavernij, is ze dus aan het falen.
Maar dan is dat links extremistisch tuig nog dommer dan ik altijd al gedacht had, er is namelijk geen enkele overeenkomst te vinden tussen slavernij en het asiel en/of integratiebeleid.
quote:
Voor de goede orde, ik maak dat vergelijk niet. Verdonk's beleid is onrechtvaardig en inefficient in de opzet en oneerlijk en duur in de uitvoering en dat vind ik al erg genoeg.
Wat is er onrechtvaardig aan om 26000 uitgeprocedeerde asielzoekers opnieuw te beoordelen omdat haar voorganger dit naliet en deze mensen dus in het ongewisse hield. Dat vind ik pas onrechtvaardig en dus zijn de protesten aan de verkeerde gericht, maar ja de schuldige imo vind zijn beleid (wat Verdonk voor een groot deel uitvoert) nu opeens ook onrechtvaardig en zelfs onmenselijk
pi_28730964
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan waren er van wat ik op tv zag nogal veel blanke Surinamers bij de herdenking aanwezig, wat opzich best mogelijk is.
"AMSTERDAM - Enkele honderden mensen hebben vrijdag met gejoel, geschreeuw en gefluit geprotesteerd tegen de aanwezigheid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) bij de jaarlijkse herdenking van de afschaffing van de slavernij in Amsterdam. Het lawaaiprotest bij het Nationaal Slavernijmonument in het Oosterpark brak los op het moment dat Verdonk arriveerde.

De aanwezigen, velen gehuld in traditionele Surinaamse kledij, maakten het Verdonk vrijwel onmogelijk te spreken. Toen de bewindsvrouw achter het spreekgestoelte stond, geflankeerd door twee lijfwachten, ontstond er een oorverdovend kakofonie van boegeroep, geschreeuw en tromgeroffel. De minister hield desondanks haar toespraak, maar door het lawaai waren haar woorden vrijwel niet hoorbaar.

De mensen protesteerden tegen "het rechtse beleid van deportatie en discriminatie". Sommigen droegen borden met zich mee met teksten als 'Verdonk bloed aan je handen'. Ook tijdens de kranslegging door minister bij het monument, begeleid door minstens vijf lijfwachten, klonk geschreeuw en boegeroep. Direct na de kranslegging en nog voor de één minuut stilte vertrok Verdonk, waarbij ze werd uitgejouwd en mensen 'oprotten' en 'wegwezen' riepen.

De Surinaamse gemeenschap in Amsterdam had opgeroepen tot het protest. Ze vinden het totaal niet gepast dat zij met haar huidige beleid een praatje komt houden over het gevoelige slavernijverleden. Ook stadsdeel Amsterdam-Oost had zich uitgesproken tegen de komst van Verdonk. Burgemeester Cohen deed eerder deze week een oproep de bijeenkomst waardig en goed te laten verlopen.
quote:
Maar dan is dat links extremistisch tuig nog dommer dan ik altijd al gedacht had, er is namelijk geen enkele overeenkomst te vinden tussen slavernij en het asiel en/of integratiebeleid.
Klopt.
quote:
Wat is er onrechtvaardig aan om 26000 uitgeprocedeerde asielzoekers opnieuw te beoordelen omdat haar voorganger dit naliet en deze mensen dus in het ongewisse hield.
Dit grapje duurt ook alweer jaren onder Verdonk, dat is hier het onrechtvaardige van. Overigens doelde ik op het asiel en reguliere migratiebeleid in het algemeen en niet specifiek op deze 26.000 mensen.
quote:
Dat vind ik pas onrechtvaardig en dus zijn de protesten aan de verkeerde gericht, maar ja de schuldige imo vind zijn beleid (wat Verdonk voor een groot deel uitvoert) nu opeens ook onrechtvaardig en zelfs onmenselijk
Cohen's beleid is prima, de Vreemdelingenwet uit 2000 vind ik ook een prima wet. Het is de gebrekkige (en dat is nog een understatement) uitvoering en de extra verscherpingen van Verdonk die onrechtvaardig en in vele gevallen inderdaad onmenselijk zijn.
pi_28731700
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 11:10 schreef Vhiper het volgende:
knip
Bij het journaal kreeg ik toch echt een ander idee
quote:
Dit grapje duurt ook alweer jaren onder Verdonk, dat is hier het onrechtvaardige van. Overigens doelde ik op het asiel en reguliere migratiebeleid in het algemeen en niet specifiek op deze 26.000 mensen.
Ja dat het lang duurt is waar en mag je ook kritiek op uiten maar vergeet niet dat het IND onder haar voorganger helemaal niks deed.
[..]
quote:
Cohen's beleid is prima, de Vreemdelingenwet uit 2000 vind ik ook een prima wet. Het is de gebrekkige (en dat is nog een understatement) uitvoering en de extra verscherpingen van Verdonk die onrechtvaardig en in vele gevallen inderdaad onmenselijk zijn.
Vind hij zelf gezien zijn uitspraken in Nova blijkbaar niet, ik vind de wet opzich ook prima maar waarom wou hij hem zelf niet uitvoeren. De aanscherpingen vind ik niet onrechtvaardig.
pi_28732319
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 11:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bij het journaal kreeg ik toch echt een ander idee
Een rechtse cameraman die alleen "blank links extremistisch tuig" wilde filmen?
quote:
Ja dat het lang duurt is waar en mag je ook kritiek op uiten maar vergeet niet dat het IND onder haar voorganger helemaal niks deed.

Begin alsjeblieft niet over de IND, die heeft sinds Verdonk de scepter zwaait alleen maar meer problemen veroorzaakt. Hierbij verwijs ik je naar de Ombudsman.
quote:
Vind hij zelf gezien zijn uitspraken in Nova blijkbaar niet, ik vind de wet opzich ook prima maar waarom wou hij hem zelf niet uitvoeren. De aanscherpingen vind ik niet onrechtvaardig.
Hij heeft de vreemdelingenwet in 2000 ingevoerd. Ik ken zijn uitspraken in Nova verder niet, dus daar kan ik, tenzij je ze me geeft, niet op in gaan.

Jij vind het verder niet onrechtvaardig dat:

Een 20 jarige Nederlander wel met een Nederlandse partner, maar niet met een buitenlandse partner mag trouwen?

Een Nederlander met het minimumloon wel met een Nederlandse partner, maar niet met een buitenlandse partner mag trouwen?
pi_28733810
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 11:58 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Een rechtse cameraman die alleen "blank links extremistisch tuig" wilde filmen?
Geen idee maar beelden waren bij NOS en RTL journaal hetzelfde.
[..]
quote:

Begin alsjeblieft niet over de IND, die heeft sinds Verdonk de scepter zwaait alleen maar meer problemen veroorzaakt. Hierbij verwijs ik je naar de Ombudsman.
Er zijn meer klachten binnen gekomen beteknd nog niet dat ze terecht zijn of dat de IND nu opeens minder werkt, meer lijkt me zelfs want tijdens het bewind van haar voorganger gebeurde er niet zoveel.
[..]
quote:
Hij heeft de vreemdelingenwet in 2000 ingevoerd. Ik ken zijn uitspraken in Nova verder niet, dus daar kan ik, tenzij je ze me geeft, niet op in gaan.
Weet niet hoelang Nova de uitzendingen online laat staan.
quote:
Jij vind het verder niet onrechtvaardig dat:

Een 20 jarige Nederlander wel met een Nederlandse partner, maar niet met een buitenlandse partner mag trouwen?

Een Nederlander met het minimumloon wel met een Nederlandse partner, maar niet met een buitenlandse partner mag trouwen?
Nee

Iemand van 20 is al amper in staat om voor zichzelf te zorgen laat staan voor iemand die de taal niet machtig is en over een zeer beperkte opleiding beschikt.

Hetzelfde geldt voor iemand op het minimumloon deze is zeker niet in staat om ook nog de zorg op zich te nemen voor een partner zonder opleidingen en die de taal niet machtig is. Liefde prima maar niet op kosten van de maatschappij.

Overigens valt het wel mee met dit strenge beleid, partners uit landen met een hoge levenstandaard en opleidingsniveau zoals Japan komen hier redelijk makkelijk binnen.
pi_28738304
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:50 schreef Chewie het volgende:

Geen idee maar beelden waren bij NOS en RTL journaal hetzelfde.
Zelfde filmpje?
quote:
Er zijn meer klachten binnen gekomen beteknd nog niet dat ze terecht zijn of dat de IND nu opeens minder werkt, meer lijkt me zelfs want tijdens het bewind van haar voorganger gebeurde er niet zoveel.
Meer prutswerk word ik anders niet vrolijk van
quote:
Nee

Iemand van 20 is al amper in staat om voor zichzelf te zorgen laat staan voor iemand die de taal niet machtig is en over een zeer beperkte opleiding beschikt.
Al is de buitenlandse partner hoogleraar Nederlands, dan nog mag iemand van 20 daar niet mee trouwen, terwijl er prima getrouwd mag worden met een allochtoon die hier geboren is, maar geen opleiding heeft en door z'n ouders alleen in een buitenlandse taal is opgevoed. Rechtvaardig volgens jou?
quote:
Hetzelfde geldt voor iemand op het minimumloon deze is zeker niet in staat om ook nog de zorg op zich te nemen voor een partner zonder opleidingen en die de taal niet machtig is. Liefde prima maar niet op kosten van de maatschappij.
Als de buitenlandse hoogleraar Nederlands miljonair is, mag er nog steeds niet getrouwd worden, echter mag iemand met het minimumloon wel trouwen met een werkloze Nederlandse partner. Die kan men blijkbaar wel onderhouden? Rechtvaardig?
quote:
Overigens valt het wel mee met dit strenge beleid, partners uit landen met een hoge levenstandaard en opleidingsniveau zoals Japan komen hier redelijk makkelijk binnen.
Als ervaringsdeskundige kan ik dus stellen dat dat niet waar is. Overigens gelden bovengenoemde regels dus ook voor dergelijke "westerse" landen. Een 22 jarige Japanse hoogleraar Nederlands met een miljoenensalaris mag hier ook niet komen samenwonen met een 20 jarige studente Nederlands met een bijbaantje.
pi_28739097
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:56 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zelfde filmpje?
nee zelfde soort beelden
[..]
quote:
Meer prutswerk word ik anders niet vrolijk van
Dat is jou intepretatie, er wordt nu eindelijk eens gewerkt en over zo'n onderwerp kun je dan eenmaal meer klachten verwachten
[..]
quote:
Al is de buitenlandse partner hoogleraar Nederlands, dan nog mag iemand van 20 daar niet mee trouwen, terwijl er prima getrouwd mag worden met een allochtoon die hier geboren is, maar geen opleiding heeft en door z'n ouders alleen in een buitenlandse taal is opgevoed. Rechtvaardig volgens jou?
Ja want je maakt beleid voor de massa, jij probeert zeer individuele zaken eruit te halen. Iemand die hier waardevol is voor de economie komt zowiezo wel binnen. Het is nu eenmaal zo dat verreweg het grootste gedeelte van de buitenlandse toekomstige partners geldt dat ze laag of helemaal niet opgeleid zijn en dus weinig kans hebben om hier mocht het nodig zijn voor zichzelf te kunnen zorgen.
[..]
quote:
Als de buitenlandse hoogleraar Nederlands miljonair is, mag er nog steeds niet getrouwd worden, echter mag iemand met het minimumloon wel trouwen met een werkloze Nederlandse partner. Die kan men blijkbaar wel onderhouden? Rechtvaardig?
Nogmaals ja.
[..]
quote:
Als ervaringsdeskundige kan ik dus stellen dat dat niet waar is. Overigens gelden bovengenoemde regels dus ook voor dergelijke "westerse" landen. Een 22 jarige Japanse hoogleraar Nederlands met een miljoenensalaris mag hier ook niet komen samenwonen met een 20 jarige studente Nederlands met een bijbaantje.
Als ervaringsdeskundige kan ik je melden dat partners uit dat soort landen hier makkelijker binnen kunen komen zeker als ze ook nog eens zoals jouw voorbeeld een aanwinst zijn. Mijn ervaring (niet partner) was met Japan en dat leverde geen problemen op, alleen hebben die 2 besloten om in Japan te gaan wonen om zuiver economische redenen.
pi_28740511
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:19 schreef Chewie het volgende:

Dat is jou intepretatie, er wordt nu eindelijk eens gewerkt en over zo'n onderwerp kun je dan eenmaal meer klachten verwachten

Gewoon zorgvuldig je beleid uitvoeren, klaar.

Overigens is dat niet alleen mijn intepretatie, maar ook die van de ombudsman.
quote:
Ja want je maakt beleid voor de massa, jij probeert zeer individuele zaken eruit te halen. Iemand die hier waardevol is voor de economie komt zowiezo wel binnen. Het is nu eenmaal zo dat verreweg het grootste gedeelte van de buitenlandse toekomstige partners geldt dat ze laag of helemaal niet opgeleid zijn en dus weinig kans hebben om hier mocht het nodig zijn voor zichzelf te kunnen zorgen.

Dat valt reuze mee:

22% basisonderwijs of minder
30% heeft een lagere opleiding afgerond (vergelijkbaar met VBO of MAVO).
22% heeft een middelbare opleiding (vergelijkbaar met HAVO, VWO of het MBO).
26% van de deelnemers is hoger opgeleid (op het niveau van het HBO of WO). [/quote]

Bron: Inburgering nieuwkomers, Kwalitatieve rapportage 2003

Ter vergelijking de cijfers voor Nederlanders:

13,2% Basisonderwijs of minder
25,4% Lagere opleiding (VBO/MAVO)
39,0% middelbare opleiding (HAVO/VWO/MBO)
22,4% hogere opleiding (HBO/WO)

Bron: CBS

Bullshit dus.
pi_28741621
Heb je die bron zelf verzonnen of tel je voor het gemak de amerikanen en japanners mee die hier een tijdelijke baan hebben?
Wat is het gemiddelde nivo van de gelukzoekers?
pi_28741702
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:41 schreef lionsguy18 het volgende:
Heb je die bron zelf verzonnen of tel je voor het gemak de amerikanen en japanners mee die hier een tijdelijke baan hebben?
Trek de bron maar na als je het niet gelooft

En aangezien Amerikanen en Japanners zijn vrijgesteld van de inburgeringsplicht zijn zij niet meegenomen in het betreffende rapport.
quote:
Wat is het gemiddelde nivo van de gelukzoekers?
Gelukszoeken is geen geldige grond voor een verblijfsvergunning en die komen er dus ook niet legaal in
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:50:31 #294
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28741979
Wat een debat op dit forum: Er beginnen wat mensen te schelden en dan noem je een aantal feiten en dan bieden ze niet eens hun excuses aan. Wat een stelletje ongelikte beren.
pi_28749583
Ik kopieer hier maar even mijn proza uit een ander topic: Het kapitalisme verdedigd: de juiste koers van rechts. waarin een discussie met ons aller Tijger-M over Verdonk.

Verdonk hè?

Rond Rita Verdonk hangen nu eenmaal grote emoties. Niet vanwege haar persoonlijkheid, want ze is een nuchter en stoïcijns type. Het is haar ferme beleid dat heftige reacties oproept. Als bij geen ander binnen de regering-Balkenende II manifesteert zich bij de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de botsing tussen de oude en de nieuwe politiek. Verdonk polariseert nl. dwars door de oude ideologische tegenstelling heen. Onder haar bewind staat het traditionele imago van Nederland als een tolerant land op het spel, sommigen die nog steeds in die droom geloofden, worden nu schreeuwend wakker en gaan op haar inhakken

De vraag is: ben je voor of tegen Verdonk? Daar zit weinig tussen. Als Verdonk-tegenstanders in hun woede er niet meer uitkomen, grijpen ze naar het nationale morele ijkpunt, de Tweede Wereldoorlog, om hun onbehagen kracht bij te zetten: Verdonk deporteert asielzoekers en behandelt moslims als Duitse joden in de jaren dertig, wat haar impliciet tot een nazi-leider maakt.

Vanuit de wandelgangen op het Binnenhof wordt zij, de nieuwkomer in de politiek, op een onpopulaire post, opvallend positief beoordeeld. 'Ergens voor staan' is namelijk een belangrijke kwalificatie, en terecht na de de-ideologisatie van de PvdA.

En ja, Verdonk kent zeker problemen. Ik noem een puinhoop bij de IND, ik noem een 'verkeerd voorlichten' van de kamer...maar bedenk wel dat zij de ruïnes van haar voorgangers dient te herstellen, en zo nodig opnieuw op te bouwen. En ook haar ambtenarenapparaat treft, betreffende het tweede punt blaam. Verder wist zij niet alle feiten.

Buiten dat is zij niet bang de confrontatie aan te gaan. Ze durft naar de Slavernij-herdenking te gaan. En als zo'n klootzak als Cohen haar niet bij staat, haar zo graag af ziet gaan, zwijgt met een zelfvoldane glimlach...ja dan, dan juist komt mijn sympathie voor haar boven!

pi_28760196
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:18 schreef Mauritsz het volgende:
Ik kopieer hier maar even mijn proza uit een ander topic: Het kapitalisme verdedigd: de juiste koers van rechts. waarin een discussie met ons aller Tijger-M over Verdonk.

Verdonk hè?

Rond Rita Verdonk hangen nu eenmaal grote emoties. Niet vanwege haar persoonlijkheid, want ze is een nuchter en stoïcijns type. Het is haar ferme beleid dat heftige reacties oproept. Als bij geen ander binnen de regering-Balkenende II manifesteert zich bij de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de botsing tussen de oude en de nieuwe politiek. Verdonk polariseert nl. dwars door de oude ideologische tegenstelling heen. Onder haar bewind staat het traditionele imago van Nederland als een tolerant land op het spel, sommigen die nog steeds in die droom geloofden, worden nu schreeuwend wakker en gaan op haar inhakken
Ben je er nog zo een die haar beleid alleen maar kent van wat geroepen wordt in de media? Het gaat er niet om of haar beleid tolerant of niet tolerant is, het gaat erom of haar beleid werkt of niet werkt.

Gezien de toename van de illegaliteit, het verder van elkaar afstaan van mensen dan ooit tevoren en de puinhopen bij de IND, kan je alleen maar de conclusie trekken dat haar beleid compleet gefaald heeft.
quote:
De vraag is: ben je voor of tegen Verdonk? Daar zit weinig tussen. Als Verdonk-tegenstanders in hun woede er niet meer uitkomen, grijpen ze naar het nationale morele ijkpunt, de Tweede Wereldoorlog, om hun onbehagen kracht bij te zetten: Verdonk deporteert asielzoekers en behandelt moslims als Duitse joden in de jaren dertig, wat haar impliciet tot een nazi-leider maakt.
Onzin. Ik heb hierboven al duidelijke argumenten gegeven, ga daar maar op in.
quote:
Vanuit de wandelgangen op het Binnenhof wordt zij, de nieuwkomer in de politiek, op een onpopulaire post, opvallend positief beoordeeld. 'Ergens voor staan' is namelijk een belangrijke kwalificatie, en terecht na de de-ideologisatie van de PvdA.
Waar ze voor staat en wat ze daadwerkelijk doet, zijn dus twee verschillende dingen.
quote:
En ja, Verdonk kent zeker problemen. Ik noem een puinhoop bij de IND, ik noem een 'verkeerd voorlichten' van de kamer...maar bedenk wel dat zij de ruïnes van haar voorgangers dient te herstellen, en zo nodig opnieuw op te bouwen. En ook haar ambtenarenapparaat treft, betreffende het tweede punt blaam. Verder wist zij niet alle feiten.
Verdonk is nu al een aantal jaar aan de macht en er is sindsdien alleen maar achteruitgang geboekt. De puinhopen bij de IND zijn, mede door Verdonk's besluit de taken van de vreemdelingenpolitie over te hevelen naar de IND, schrikbarend toegenomen. Het aantal illegalen is sinds Verdonk er zit, volgens Verdonk zelf meer dan verdubbeld.

Waarom ontwijk je deze feiten? Het is Verdonk's verantwoordelijkheid, niemand anders. Het afschuiven en "sorry" zeggen moet maar eens afgelopen zijn.
quote:
Buiten dat is zij niet bang de confrontatie aan te gaan. Ze durft naar de Slavernij-herdenking te gaan. En als zo'n klootzak als Cohen haar niet bij staat, haar zo graag af ziet gaan, zwijgt met een zelfvoldane glimlach...ja dan, dan juist komt mijn sympathie voor haar boven!
Vooroordelen t.o.v. Cohen? Je laat je met dit laatste stukje wel kennen zeg. Onthoud wel, het is Cohen's beleid waar Verdonk nu mee werkt en wat ze loopt te verdedigen.
pi_28760512
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 08:39 schreef Vhiper het volgende:
Gezien de toename van de illegaliteit, het verder van elkaar afstaan van mensen dan ooit tevoren en de puinhopen bij de IND, kan je alleen maar de conclusie trekken dat haar beleid compleet gefaald heeft.
Voor zij aan de macht kwam was illegaliteit lang niet zo'n onderwerp als nu, stijging van de illegaliteit is ook wel logisch omdat er nu daadwerkelijk werk gemaakt wordt van de (her)beoordeling van de asielzoekers.

Wat wel een punt van kritiek is, is dat na de beoordeling geen haast wordt gemaakt met de uitzending.
[..]
quote:
Waar ze voor staat en wat ze daadwerkelijk doet, zijn dus twee verschillende dingen.
Ze doet toch echt wel haar werk.
[..]
quote:
Verdonk is nu al een aantal jaar aan de macht en er is sindsdien alleen maar achteruitgang geboekt. De puinhopen bij de IND zijn, mede door Verdonk's besluit de taken van de vreemdelingenpolitie over te hevelen naar de IND, schrikbarend toegenomen. Het aantal illegalen is sinds Verdonk er zit, volgens Verdonk zelf meer dan verdubbeld.
Het was altijd al een puinhoop bij de IND maar dat viel niet zo op omdat het beleid niet uitgevoerd werd.
quote:
Waarom ontwijk je deze feiten? Het is Verdonk's verantwoordelijkheid, niemand anders. Het afschuiven en "sorry" zeggen moet maar eens afgelopen zijn.
Verdonk neemt daarom ook wel de verantwoordelijkheid in tegenstelling tot haar voorganger die nu zijn eigen beleid zoals al eerder gezegd onmenselijk noemt. Beleidsmakers horen ook het beleid uit te voeren en dat doet Verdonk, dat dit niet helemaal foutloos gaat is waar maar is ook lastig als het beleid zelfs vanuit de IND en door burgemeesters wordt tegen gewerkt.
[..]
quote:
Vooroordelen t.o.v. Cohen? Je laat je met dit laatste stukje wel kennen zeg. Onthoud wel, het is Cohen's beleid waar Verdonk nu mee werkt en wat ze loopt te verdedigen.
Zei je niet een paar posts geleden dat het aanscherpen van dat beleid just asociaal was en nu is het opeens weer helemaal Cohen's beleid?
pi_28760702
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 09:02 schreef Chewie het volgende:

Voor zij aan de macht kwam was illegaliteit lang niet zo'n onderwerp als nu, stijging van de illegaliteit is ook wel logisch omdat er nu daadwerkelijk werk gemaakt wordt van de (her)beoordeling van de asielzoekers.
Het is nu een onderwerp omdat er zoveel zijn en er zijn er zoveel vanwege het beleid van Verdonk.
quote:
Wat wel een punt van kritiek is, is dat na de beoordeling geen haast wordt gemaakt met de uitzending.
Halleluja, gaat men eindelijk het licht zien?

In plaats van ze direct uit te zetten of op te sluiten in afwachting van uitzetting, schopt Verdonk ze de illegaliteit in. DAT is haar beleid.
quote:
Ze doet toch echt wel haar werk.
De feiten spreken je tegen.
quote:
Het was altijd al een puinhoop bij de IND maar dat viel niet zo op omdat het beleid niet uitgevoerd werd.
Vroeger werd het niet uitgevoerd, nu wordt het verkeerd uitgevoerd. Lood om oud ijzer en beide zijn rotzooi. Het is Verdonk haar taak een IND op te zetten die het beleid gewoon goed uitvoert en als ze dat niet kan, moet ze plaats maken voor iemand die dat wel kan, simpel.
quote:
Verdonk neemt daarom ook wel de verantwoordelijkheid in tegenstelling tot haar voorganger die nu zijn eigen beleid zoals al eerder gezegd onmenselijk noemt. Beleidsmakers horen ook het beleid uit te voeren en dat doet Verdonk, dat dit niet helemaal foutloos gaat is waar maar is ook lastig als het beleid zelfs vanuit de IND en door burgemeesters wordt tegen gewerkt.
Niet helemaal foutloos is wel een erg groot understatement he? En verantwoordelijkheid nemen is ook je fouten toegeven, iets wat ik Verdonk nog nooit heb zien doen.
quote:
Zei je niet een paar posts geleden dat het aanscherpen van dat beleid just asociaal was en nu is het opeens weer helemaal Cohen's beleid?
Yup, heb ik beide gezegd. Ik heb alleen nergens gezegd dat ik Cohen zo'n toffe peer vind of dat hij altijd alles goed doet.

Ik vind het alleen frappant dat men hier Verdonk als een soort half-god aan het vereren is, terwijl alles wat ze doet, door Cohen is ingesteld, welke door dezelfde mensen als een soort half-duivel wordt gezien.
pi_28761126
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 09:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het is nu een onderwerp omdat er zoveel zijn en er zijn er zoveel vanwege het beleid van Verdonk.
Het aantal was er ook al onder de voorgangers.
[..]
quote:
Halleluja, gaat men eindelijk het licht zien

[quote]In plaats van ze direct uit te zetten of op te sluiten in afwachting van uitzetting, schopt Verdonk ze de illegaliteit in. DAT is haar beleid.
Niet alleen haar beleid was daarvoor ook al de normale procedure, je kunt haar wel kwalijk nemen daar nog te weinig aan gedaan te hebben.
[..]
quote:
De feiten spreken je tegen.
Zoek maar eens op hoeveel van de herbeoordeelden uiteindelijk toch mochten blijven.
[..]
quote:
Vroeger werd het niet uitgevoerd, nu wordt het verkeerd uitgevoerd. Lood om oud ijzer en beide zijn rotzooi. Het is Verdonk haar taak een IND op te zetten die het beleid gewoon goed uitvoert en als ze dat niet kan, moet ze plaats maken voor iemand die dat wel kan, simpel.
zie boven, dat jij dit welicht verkeerd uitgevoerd vind is wat anders dan dat het daadwerkelijk verkeerd uitgevoerd wordt. Verdonk is de juiste persoon voor deze functie zeker in tegenstelling tot haar voorgangers die veel riepen maar niks deden.
[..]
quote:
Niet helemaal foutloos is wel een erg groot understatement he? En verantwoordelijkheid nemen is ook je fouten toegeven, iets wat ik Verdonk nog nooit heb zien doen.
Dat is wederom jouw perceptie, omdat Nova zich zo inspant voor die 2600 zogenaamd zielige gezichten, zonder daarbij overigens een goede achtergrond controle op los te laten, betekend nog niet dat alles daar fout gaat. Je ziet alleen de fouten.
[..]
quote:
Yup, heb ik beide gezegd. Ik heb alleen nergens gezegd dat ik Cohen zo'n toffe peer vind of dat hij altijd alles goed doet.

Ik vind het alleen frappant dat men hier Verdonk als een soort half-god aan het vereren is, terwijl alles wat ze doet, door Cohen is ingesteld, welke door dezelfde mensen als een soort half-duivel wordt gezien.
Ik zie haar ook niet als 'half god' maar als eindelijk een daadkrachtig persoon op die functie, dat daarbij nog niet alles 100% gaat is jammer maar kan je ook niet verwachten na 2,5 jaar als daarvoor jarenlang niks gedaan is en er totaal geen controle werd gehouden op de IND.
pi_28761310
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 09:42 schreef Chewie het volgende:

Het aantal was er ook al onder de voorgangers.
Volgens Verdonk zelf is het aantal illegalen sinds haar aantreden meer dan verdubbeld.
quote:
Niet alleen haar beleid was daarvoor ook al de normale procedure, je kunt haar wel kwalijk nemen daar nog te weinig aan gedaan te hebben.
Kap nou eens met afschuiven! Zij is NU minister, zij is NU de ENIGE verantwoordelijke, dat wist ze toen ze de baan aannam. Als er nog steeds niets aan gedaan is, is dat HAAR fout en niet van een voorganger.
quote:
Zoek maar eens op hoeveel van de herbeoordeelden uiteindelijk toch mochten blijven.
Ik schat tot nu toe zo'n 5000. Realiseer je wel dat alle 26.000 nog steeds hier zijn. Verdonk heeft de afgewezen asielzoekers ook nog steeds NIET uitgezet. Nogmaals, de feiten spreken je dus tegen.
quote:
zie boven, dat jij dit welicht verkeerd uitgevoerd vind is wat anders dan dat het daadwerkelijk verkeerd uitgevoerd wordt. Verdonk is de juiste persoon voor deze functie zeker in tegenstelling tot haar voorgangers die veel riepen maar niks deden.

Dat het daadwerkelijk verkeerd uitgevoerd wordt blijkt wel uit de vele klachten bij de ombudsman en de vele rechtzaken waarbij de IND geregeld in het stof bijt. Wil je de feiten gewoonweg niet zien ofzo?
quote:
Dat is wederom jouw perceptie, omdat Nova zich zo inspant voor die 2600 zogenaamd zielige gezichten, zonder daarbij overigens een goede achtergrond controle op los te laten, betekend nog niet dat alles daar fout gaat. Je ziet alleen de fouten.
Niks perceptie. keiharde, verifieerbare feiten. Ik heb al geregeld bronnen genoemd, in dit en andere topics.
quote:
Ik zie haar ook niet als 'half god' maar als eindelijk een daadkrachtig persoon op die functie, dat daarbij nog niet alles 100% gaat is jammer maar kan je ook niet verwachten na 2,5 jaar als daarvoor jarenlang niks gedaan is en er totaal geen controle werd gehouden op de IND.
2,5 jaar en dan is het in orde dat nog steeds de boel niet op orde is?

Moet jij eens bij je baas mee aankomen "Zeg, baas, ik werk hier nu al 2,5 jaar en ik weet, ik doe mijn werk niet goed, maar dat komt allemaal door mijn voorganger hoor"

Hoe blind kan je zijn
pi_28761354
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 09:42 schreef Chewie het volgende:

Daadkracht vertaalt zich bij jou in de onmacht om 60% van de afgewezen asielzoekers ook daadwerkelijk uit te zetten?

Oh nee, natuurlijk, dat ligt aan haar voorganger. Alles wat mis gaat is de schuld van de voorgangers en alles wat goed gaat ligt aan Rita..alleen zo jammer dat er zo verdomd weinig goed gaat op haar ministerie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')