Jouw mening is net zo belangrijk als een willekeurige ruft.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mooi, dan zijn mensen afkomstig uit die streken hier ook niet meer welkom.
Eerlijke ruil.
Zeiknicht, Turken zijn nooit slaven geweest.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:41 schreef Meh7 het volgende:
Ze moet lekker thuisblijven die dag, laat die mensen met rust als ze je niet willen horen.
Die mensen die de herdenking organiseren ook niet, totaal irrelevant wat je nu zegt. Er wordt een herdenking gehouden, die mensen hebben helemaal geen zin in een scheinheilige speech van Verdonk. Ze willen de gebeurtenissen gewoon herdenken, laat ze dan lekker waarom moeilijk doen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:49 schreef Graveland het volgende:
Zeiknicht, Turken zijn nooit slaven geweest.
Die mensen die de herdenking organiseren ook niet nee, maar aangezien het kabinet een misplaatst schuldgevoel heeft voelen ze zich verplicht er iemand heen te sturen, dat is Verdonk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die mensen die de herdenking organiseren ook niet, totaal irrelevant wat je nu zegt. Er wordt een herdenking gehouden, die mensen hebben helemaal geen zin in een scheinheilige speech van Verdonk. Ze willen de gebeurtenissen gewoon herdenken, laat ze dan lekker waarom moeilijk doen?
Jij bent op fok! ook niet echt gewenst, maar jij bent er ook nog...quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:41 schreef Meh7 het volgende:
Ze moet lekker thuisblijven die dag, laat die mensen met rust als ze je niet willen horen.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Modwire het volgende:
[..]
Jij bent op fok! ook niet echt gewenst, maar jij bent er ook nog...![]()
Blijf jij hier dan ook lekker weg.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:41 schreef Meh7 het volgende:
Wat een kutreden.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:50 schreef Chadi het volgende:
Groot gelijk hebben ze .. omdat ik dat mens niet zo mag.
Fok is inderdaad vergelijkbaar met een slavernijherdenking -> als je een idioot bent tenminste.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Modwire het volgende:
Jij bent op fok! ook niet echt gewenst, maar jij bent er ook nog...![]()
Ja, het is veeels te soft.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:08 schreef Vhiper het volgende:
Het simpele feit dat ze er niet welkom is, geeft al aan dat haar integratiebeleid compleet faalt
Op bepaalde terreinen wel, anderen niet, maar het is voornamelijk de uitvoering die veel te wensen over laat.quote:
Jij hebt liever dat men zich tegen elkaar afzet, elkaar de hersens inslaat etc?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:52 schreef Graveland het volgende:
Sterker nog, waarom zouden we überhaupt integratie willen?
een NON-conclusie....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:08 schreef Vhiper het volgende:
Het simpele feit dat ze er niet welkom is, geeft al aan dat haar integratiebeleid compleet faalt
Dat is weer het andere uiterste...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:56 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat men zich tegen elkaar afzet, elkaar de hersens inslaat etc?
Ik zie Nederland liever geheel blank.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:56 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat men zich tegen elkaar afzet, elkaar de hersens inslaat etc?
Ich nichtquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Graveland het volgende:
[..]
Ik zie Nederland liever geheel blank.
Mja, de discussie met jou is wat mij betreft dus bij deze beëindigt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Graveland het volgende:
[..]
Ik zie Nederland liever geheel blank.
Was er een discussie?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mja, de discussie met jou is wat mij betreft dus bij deze beëindigt.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:
Zalm wordt er ook niet populairder op, maar dat hoeft niet te betekenen dat zijn financiele beleid slecht is.
Integratie houd in mensen dichter bij elkaar te brengen, niet verder van elkaar af te duwen.quote:Verdonk voert beleid in een moeilijke periode, die mensen zijn het niet meer gewend om tegenspraak te krijgen....
Jawel, die dienen niet geweigerd te worden. Als ze het terrein niet op kunnen is het beleid bij de politie dus slecht. Die moeten voor toegang zorgen, eventueel met harde hand.quote:Als belasingcontroleurs geweigerd worden op woonwagenkampen heeft dat ook niet per se iets te maken met hun slechte beleid..
oh nee?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:49 schreef Graveland het volgende:
[..]
Zeiknicht, Turken zijn nooit slaven geweest.
Integratie met mensen die ander gebruiken hebben dan de gevestigde orde en deze gebruiken/omgangsvormen wilen blijven handhaven werkt niet, dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
JAWEL!![]()
[..]
Integratie houd in mensen dichter bij elkaar te brengen, niet verder van elkaar af te duwen.
[..]
Jawel, die dienen niet geweigerd te worden. Als ze het terrein niet op kunnen is het beleid bij de politie dus slecht. Die moeten voor toegang zorgen, eventueel met harde hand.
Alles wat nodig is, is een beetje respect voor elkaar en voor de wet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:29 schreef Elgigante het volgende:
Integratie met mensen die ander gebruiken hebben dan de gevestigde orde en deze gebruiken/omgangsvormen wilen blijven handhaven werkt niet, dat weet jij ook.
Ik ga in elk geval geen water bij de wijn doen als het mijn ideeen of omgangsvormen betreft, de integratie zal voor 95% van de nieuwkomers zelf af moeten komen.
Respect is er altijd, uiteraard ook voor de wet, maar mensen die niet willen integreren lopen nu het hardst te roepen dat ze links blijven liggen in het intergratieproces, erg merkwaardig.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alles wat nodig is, is een beetje respect voor elkaar en voor de wet.
Dat heb ik blijkbaar gemist. Welk stuitend optreden?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:22 schreef SCH het volgende:
[...]Haar stuitende optreden bij de herdenking van Van Gogh zijn we nog niet vergeten.
Komt uiteraard weer zo'n subjectieve toespeling om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat heb ik blijkbaar gemist. Welk stuitend optreden?
Och, eerst zeggen dat alle oude 26.000 asielzoekers weg moeten, en vervolgens 40% van hen alsnog een verblijfsvergunning geven na verder onderzoek noem ik niet 'doen wat ze zegt'.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:09 schreef i-spy24 het volgende:
Je kan zeggen van Verdonk wat je wilt maar zei is de eerste Minister die ik zie die tenminste doet wat ze zegt en optreedt.
Ehm, Balkenende 1 en 2 als het paarse kabinet?quote:Daar heeft dat Paarse Kabinet Balkenellende I & II indertijd helemaal niks aan gedaan.
Het binnenhalen van gastarbeiders is begonnen in de jaren 60, ten tijde van het kabinet Marijnen. Dat was een CDA-VVD kabinet dat onder druk van werkgevers goedkope arbeidskrachten wilde importeren om zo de lonen in de hand te houden. Destijds was er de naive gedachte dat zwe na een paar jaar wel vrijwillig en zelfstandig terug zouden gaan. Alleen dat was dus niet het geval. Dat is inderdaad voortgezet in de jaren 70 tijdens Den Uyl, maar waarom je het hebt over de PvdA van de jaren 80 is mij een raadsel; dat waren namelijk de jaren van Lubbers, en in het begin ook weer van CDA-VVD-kabinetten (eigenlijk al vanaf 1977 met Van Agt).quote:En de PvDA moet helemaal stil zijn want die zijn zelf schuld aan dat Nederland zo gezellig vol is omdat zij vonden in de jaren 80 dat alles maar binnen moeste komen omdat de mensen zo zielig zijn...![]()
Vind ik een goede conclusiequote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Van mij mag ze komen. Ondanks terechte kritiek op haar beleid, slaat de verwijzing naar slavernij nergens op, en heeft zij als vertegenwoordiger het recht om daarbij te zijn. Natuurlijk is het ook deels het oppoetsen van haar imago, zoals iedere politicus graag een goed imago wil nastreven via optredens.
Ik denk dat SCH het heeft over haar toespraak. Daaruit bleek dat ze geen goede spreker is imho, maar inhoudelijk was er niets mis met haar boodschap.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat heb ik blijkbaar gemist. Welk stuitend optreden?
Dat denk ik ook ja, maar ik vraag me af wat daar zo stuitend aan was.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk dat SCH het heeft over haar toespraak.
Ben het eens met Willemse. Ik hoop dat het Verdonk lukt vandaag.quote:Verdonk aanwezig bij slavernijherdenking
Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie laat zich niet weerhouden door tegenstanders van haar beleid om naar de herdenking van de afschaffing van de slavernij in het Amsterdamse Oosterpark te komen. De VVD-bewindsvrouw zal gewoon morgen namens de regering het woord voeren. Tegen de komst van Verdonk is bezwaar gekomen van de Surinaamse en Antilliaanse gemeenschappen en stadsdeel Oost/Watergraafsmeer.
Stadsdeelvoorzitter Martin Verbeet (PvdA) zei eerder al uiterst ''ongelukkig'' te zijn met de komst van Verdonk naar zijn stadsdeel. Hij wijst er op dat de minister maatregelen neemt om criminele Antilliaanse jongeren terug te sturen naar de Antillen en ze volgens hem zodoende niet als Nederlanders beoordeeld. Ook PvdA-Kamerlid John Leerdam, die eveneens komt spreken, is om die reden tegen de komst van Verdonk.
Directeur Glenn Willemse van slavernij-instituut Ninsee, de organisator van de herdenking, ziet géén enkele reden om de komst van Verdonk te blokkeren. Hij benadrukt dat de minister niet komt om haar eigen beleid te promoten, maar als afgevaardigde namens de Nederlandse regering. ''Iedere Nederlander is welkom'', aldus Willemse, die het absurd zou vinden om Verdonk de toegang te ontzeggen. Hij vindt de herdenking van morgen ook niet het geschikte moment om een protest te houden tegen Verdonks beleid.
Lawaaidemo
De bij Surinamers populaire zender Radio Mart, roept bezoekers op morgen lawaai te maken wanneer Verdonk het woord zal voeren Ook performer en bekend antiglobaliste Joke Kaviaar roept, via e-mail en haar website, mensen op tot een lawaaiprotest. Volgens Kaviaar is Verdonks aanwezigheid ''een blamage, kwetsend, en niets anders dan een zoveelste poging het gezicht te redden en de handen in onschuld te wassen.'' Overigens heeft burgemeester Job Cohen, die ook aanwezig zal zijn bij de herdenking, volgens Kaviaar een enorme berg boter op zijn hoofd omdat hij als voormalig staatssecretaris van Asielzaken (onder Kok-2) de architect van de huidige asielwet is.
Cohen liet gisteren weten dat Verdonk gewoon welkom is in zijn stad. Hij zei de protesten te begrijpen en kan zich voorstellen dat mensen problemen hebben met haar beleid. Maar hij vindt wel dat Verdonk op deze herdenking als vertegenwoordiger van het kabinet aanwezig mag zijn. Verdonk zelf liet deze week in de Kamer weten dat zij in het Oosterpark zal proberen het gesprek aan te gaan met mensen die tegen haar komst zijn.
En die kunnen Verdonk met argumentatie uitleggen waarom Verdonk niet namens de regering daar aanwezig mag zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:02 schreef Harry_Sack het volgende:
De grootste groep aanwezigen zullen toch echt Antillianen/ Surinamers zijn, die zitten echt niet te wachten op zo'n Verdonk
Los van dat ik alles aan Verdonk stuitend vond was haar hele optreden en toespraak van een schrijnende kilheid en waar Rita is, neemt de polarisatie toe. Bovendien hoorde zij daar niet thuis.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja, maar ik vraag me af wat daar zo stuitend aan was.
De welbekende uitleg, nu nog beargumenteren...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Los van dat ik alles aan Verdonk stuitend vond was haar hele optreden en toespraak van een schrijnende kilheid en waar Rita is, neemt de polarisatie toe. Bovendien hoorde zij daar niet thuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |