abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28361188
De aanwezigheid van Minister Verdonk bij de salvernijherdenking wordt niet op prijs gesteld.

Twee stellingen naar aanleiding van dit bericht:

1- Naturlijk is zij niet welkom op een dergelijke herdenking. Zij gaat naar de slavernijherdenking om haar imago op te poetsen.

2- Wat een slapgelul! Zij gaat daar namens het Kabinet. Haar beleid telt nu even niet mee.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
pi_28361287
Haar beleid? Want ze is voor slavernij?
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:20:54 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_28361991
Wat heeft integratie- en vreemdelingenbeleid met slavernij te maken?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_28362009
Ze zet kleurlingen het land uit omdat we ze hier niet als slaven mogen gebruiken. Logisch toch?
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:23:23 #5
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_28362050

Reacties...

Whatever, volgens mij moet ze gewoon niet zeuren
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_28362879
Door wie wordt dat niet op prijs gesteld? Wil men nou ook al gaan bepalen wie wat wel en wie wat niet mag gaan herdenken?
Power perceived is power achieved.
pi_28364069
Ze moet lekker thuisblijven die dag, laat die mensen met rust als ze je niet willen horen.
pi_28364108
Mooi, dan zijn mensen afkomstig uit die streken hier ook niet meer welkom.

Eerlijke ruil.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28364235
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mooi, dan zijn mensen afkomstig uit die streken hier ook niet meer welkom.

Eerlijke ruil.
Jouw mening is net zo belangrijk als een willekeurige ruft.
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:49:27 #10
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28364297
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:41 schreef Meh7 het volgende:
Ze moet lekker thuisblijven die dag, laat die mensen met rust als ze je niet willen horen.
Zeiknicht, Turken zijn nooit slaven geweest.
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_28364352
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:49 schreef Graveland het volgende:
Die mensen die de herdenking organiseren ook niet, totaal irrelevant wat je nu zegt. Er wordt een herdenking gehouden, die mensen hebben helemaal geen zin in een scheinheilige speech van Verdonk. Ze willen de gebeurtenissen gewoon herdenken, laat ze dan lekker waarom moeilijk doen?
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:53:05 #12
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28364394
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die mensen die de herdenking organiseren ook niet, totaal irrelevant wat je nu zegt. Er wordt een herdenking gehouden, die mensen hebben helemaal geen zin in een scheinheilige speech van Verdonk. Ze willen de gebeurtenissen gewoon herdenken, laat ze dan lekker waarom moeilijk doen?
Die mensen die de herdenking organiseren ook niet nee, maar aangezien het kabinet een misplaatst schuldgevoel heeft voelen ze zich verplicht er iemand heen te sturen, dat is Verdonk.
(Ik snap overigens niet waar ze zich in godsnaam schuldig over voelen)
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_28364811
quote:
Jij bent op fok! ook niet echt gewenst, maar jij bent er ook nog...
Power perceived is power achieved.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:08:33 #14
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28364861
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Modwire het volgende:

[..]

donderdag 30 juni 2005 @ 21:39:40 #15
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_28369642
quote:
Blijf jij hier dan ook lekker weg.
Hup, aan het werk!
pi_28370028
Groot gelijk hebben ze .. omdat ik dat mens niet zo mag.
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:27:41 #17
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28371359
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:50 schreef Chadi het volgende:
Groot gelijk hebben ze .. omdat ik dat mens niet zo mag.
Wat een kutreden.
Goed, het is niet dat ik enig respect voor d'r heb, en nog minder voor deze regering.
Maar aangezien ze zich het zotte idee in de kop hebben gehaald dat ze zich zonodig schuldig moeten voelen over iets totaal irrelevants, ze moeten iemand sturen van zichzelf.
pi_28373286
*topic kaapt
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28374434
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Modwire het volgende:
Fok is inderdaad vergelijkbaar met een slavernijherdenking -> als je een idioot bent tenminste.
pi_28374457
Gaat ze toch lekker niet. Lekker belangrijk. Die slavernij toestand is al zo lang geleden, dat daar echt niemand meer daar persoonlijke consequenties van heeft ondervonden. Het is dus een herdenking omdat iemands bedovergrootvader slecht is behandeld, maar die niemand heeft gekend.

Zou ik ook niet naar toe gaan.
pi_28374462
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:39 schreef Ciurlizza het volgende:
Blijf jij hier dan ook lekker weg.
Die grap is al gemaakt
pi_28376068
Wat een onzinnige reactie van die mongolen die het weer zo goed voorhebben met de Surinaamse gemeenschap. Het zijn altijd dezelfden die het hardst schreeuwen als er zaken moeten worden opgelost en er flink moet worden gewezen wie de schuldigen is(altijd die hoge heren die niks doen) en als er vervolgens hard kordaat wordt opgetreden dan schreeuwen ze over de rechten die worden geschaad en "het is allemaal niet normaal"

Je kan zeggen van Verdonk wat je wilt maar zei is de eerste Minister die ik zie die tenminste doet wat ze zegt en optreedt.
Daar heeft dat Paarse Kabinet Balkenellende I & II indertijd helemaal niks aan gedaan.
En de PvDA moet helemaal stil zijn want die zijn zelf schuld aan dat Nederland zo gezellig vol is omdat zij vonden in de jaren 80 dat alles maar binnen moeste komen omdat de mensen zo zielig zijn...
pi_28379110
Ik kan me de reactie van die mensen wel enigszins voorstellen. Vooral haar beleid tegen de Antiliianen zit hun dwars. Rita is gewoon niet zo'n goede gast bij dit soort dingen, ze voelt het niet aan en ze schopt mensen tegen de stenen. Haar stuitende optreden bij de herdenking van Van Gogh zijn we nog niet vergeten.

Aan de andere kant: het is veel sterker om haar gewoon te laten komen en haar koeltjes maar met respect te behandelen.
pi_28381717
Het simpele feit dat ze er niet welkom is, geeft al aan dat haar integratiebeleid compleet faalt
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:52:04 #25
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28383098
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:08 schreef Vhiper het volgende:
Het simpele feit dat ze er niet welkom is, geeft al aan dat haar integratiebeleid compleet faalt
Ja, het is veeels te soft.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:52:24 #26
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28383113
Sterker nog, waarom zouden we überhaupt integratie willen?
pi_28383225
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:52 schreef Graveland het volgende:

Ja, het is veeels te soft.
Op bepaalde terreinen wel, anderen niet, maar het is voornamelijk de uitvoering die veel te wensen over laat.
pi_28383252
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:52 schreef Graveland het volgende:
Sterker nog, waarom zouden we überhaupt integratie willen?
Jij hebt liever dat men zich tegen elkaar afzet, elkaar de hersens inslaat etc?
pi_28383616
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:08 schreef Vhiper het volgende:
een NON-conclusie....

Zalm wordt er ook niet populairder op, maar dat hoeft niet te betekenen dat zijn financiele beleid slecht is.
Verdonk voert beleid in een moeilijke periode, die mensen zijn het niet meer gewend om tegenspraak te krijgen....
Als belasingcontroleurs geweigerd worden op woonwagenkampen heeft dat ook niet per se iets te maken met hun slechte beleid..
Yeah baby Yeah!
pi_28383643
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:56 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat is weer het andere uiterste...

De kunst is om niet van de ene extremiteit in de andere over te gaan die er weer haaks opstaat.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:08:12 #31
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28383645
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:56 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zie Nederland liever geheel blank.
pi_28383668
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ich nicht
Yeah baby Yeah!
pi_28383974
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Graveland het volgende:

[..]

Mja, de discussie met jou is wat mij betreft dus bij deze beëindigt.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:21:02 #34
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_28384026
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mja, de discussie met jou is wat mij betreft dus bij deze beëindigt.
Was er een discussie?
pi_28384055
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:

Zalm wordt er ook niet populairder op, maar dat hoeft niet te betekenen dat zijn financiele beleid slecht is.

JAWEL!
quote:
Verdonk voert beleid in een moeilijke periode, die mensen zijn het niet meer gewend om tegenspraak te krijgen....
Integratie houd in mensen dichter bij elkaar te brengen, niet verder van elkaar af te duwen.
quote:
Als belasingcontroleurs geweigerd worden op woonwagenkampen heeft dat ook niet per se iets te maken met hun slechte beleid..
Jawel, die dienen niet geweigerd te worden. Als ze het terrein niet op kunnen is het beleid bij de politie dus slecht. Die moeten voor toegang zorgen, eventueel met harde hand.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:26:03 #36
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_28384191
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:49 schreef Graveland het volgende:

[..]

oh nee?
En hoe voelt u zich nu?
pi_28384299
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

JAWEL!
[..]

Integratie houd in mensen dichter bij elkaar te brengen, niet verder van elkaar af te duwen.
[..]

Jawel, die dienen niet geweigerd te worden. Als ze het terrein niet op kunnen is het beleid bij de politie dus slecht. Die moeten voor toegang zorgen, eventueel met harde hand.
Integratie met mensen die ander gebruiken hebben dan de gevestigde orde en deze gebruiken/omgangsvormen wilen blijven handhaven werkt niet, dat weet jij ook.
Ik ga in elk geval geen water bij de wijn doen als het mijn ideeen of omgangsvormen betreft, de integratie zal voor 95% van de nieuwkomers zelf af moeten komen.
Yeah baby Yeah!
pi_28384376
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:29 schreef Elgigante het volgende:

Integratie met mensen die ander gebruiken hebben dan de gevestigde orde en deze gebruiken/omgangsvormen wilen blijven handhaven werkt niet, dat weet jij ook.
Ik ga in elk geval geen water bij de wijn doen als het mijn ideeen of omgangsvormen betreft, de integratie zal voor 95% van de nieuwkomers zelf af moeten komen.
Alles wat nodig is, is een beetje respect voor elkaar en voor de wet.
pi_28384474
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Alles wat nodig is, is een beetje respect voor elkaar en voor de wet.
Respect is er altijd, uiteraard ook voor de wet, maar mensen die niet willen integreren lopen nu het hardst te roepen dat ze links blijven liggen in het intergratieproces, erg merkwaardig.
Enerzijds verlangen van mensen dat ze integreren en aderszijds de vrijheid geven om oude gebruiken te handhaven, dat wringt weleens.
Yeah baby Yeah!
pi_28384645
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:22 schreef SCH het volgende:
[...]Haar stuitende optreden bij de herdenking van Van Gogh zijn we nog niet vergeten.
Dat heb ik blijkbaar gemist. Welk stuitend optreden?
pi_28384667
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Komt uiteraard weer zo'n subjectieve toespeling om de hoek kijken.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:41:42 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28384687
Van mij mag ze komen. Ondanks terechte kritiek op haar beleid, slaat de verwijzing naar slavernij nergens op, en heeft zij als vertegenwoordiger het recht om daarbij te zijn. Natuurlijk is het ook deels het oppoetsen van haar imago, zoals iedere politicus graag een goed imago wil nastreven via optredens.
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:09 schreef i-spy24 het volgende:

Je kan zeggen van Verdonk wat je wilt maar zei is de eerste Minister die ik zie die tenminste doet wat ze zegt en optreedt.
Och, eerst zeggen dat alle oude 26.000 asielzoekers weg moeten, en vervolgens 40% van hen alsnog een verblijfsvergunning geven na verder onderzoek noem ik niet 'doen wat ze zegt'.
quote:
Daar heeft dat Paarse Kabinet Balkenellende I & II indertijd helemaal niks aan gedaan.
Ehm, Balkenende 1 en 2 als het paarse kabinet?

De nieuwe vreemdelingenwet waardoor de nieuwe instroom van asielzoekers enorm is gedaald stamt uit het jaar 2001, tijdens het tweede Paarse kabinet.
quote:
En de PvDA moet helemaal stil zijn want die zijn zelf schuld aan dat Nederland zo gezellig vol is omdat zij vonden in de jaren 80 dat alles maar binnen moeste komen omdat de mensen zo zielig zijn...
Het binnenhalen van gastarbeiders is begonnen in de jaren 60, ten tijde van het kabinet Marijnen. Dat was een CDA-VVD kabinet dat onder druk van werkgevers goedkope arbeidskrachten wilde importeren om zo de lonen in de hand te houden. Destijds was er de naive gedachte dat zwe na een paar jaar wel vrijwillig en zelfstandig terug zouden gaan. Alleen dat was dus niet het geval. Dat is inderdaad voortgezet in de jaren 70 tijdens Den Uyl, maar waarom je het hebt over de PvdA van de jaren 80 is mij een raadsel; dat waren namelijk de jaren van Lubbers, en in het begin ook weer van CDA-VVD-kabinetten (eigenlijk al vanaf 1977 met Van Agt).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28384714
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Van mij mag ze komen. Ondanks terechte kritiek op haar beleid, slaat de verwijzing naar slavernij nergens op, en heeft zij als vertegenwoordiger het recht om daarbij te zijn. Natuurlijk is het ook deels het oppoetsen van haar imago, zoals iedere politicus graag een goed imago wil nastreven via optredens.
Vind ik een goede conclusie
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:45:57 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28384819
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik denk dat SCH het heeft over haar toespraak. Daaruit bleek dat ze geen goede spreker is imho, maar inhoudelijk was er niets mis met haar boodschap.
pi_28385197
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk dat SCH het heeft over haar toespraak.
Dat denk ik ook ja, maar ik vraag me af wat daar zo stuitend aan was.

Van de fp:
quote:
Verdonk aanwezig bij slavernijherdenking

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie laat zich niet weerhouden door tegenstanders van haar beleid om naar de herdenking van de afschaffing van de slavernij in het Amsterdamse Oosterpark te komen. De VVD-bewindsvrouw zal gewoon morgen namens de regering het woord voeren. Tegen de komst van Verdonk is bezwaar gekomen van de Surinaamse en Antilliaanse gemeenschappen en stadsdeel Oost/Watergraafsmeer.

Stadsdeelvoorzitter Martin Verbeet (PvdA) zei eerder al uiterst ''ongelukkig'' te zijn met de komst van Verdonk naar zijn stadsdeel. Hij wijst er op dat de minister maatregelen neemt om criminele Antilliaanse jongeren terug te sturen naar de Antillen en ze volgens hem zodoende niet als Nederlanders beoordeeld. Ook PvdA-Kamerlid John Leerdam, die eveneens komt spreken, is om die reden tegen de komst van Verdonk.

Directeur Glenn Willemse van slavernij-instituut Ninsee, de organisator van de herdenking, ziet géén enkele reden om de komst van Verdonk te blokkeren. Hij benadrukt dat de minister niet komt om haar eigen beleid te promoten, maar als afgevaardigde namens de Nederlandse regering. ''Iedere Nederlander is welkom'', aldus Willemse, die het absurd zou vinden om Verdonk de toegang te ontzeggen. Hij vindt de herdenking van morgen ook niet het geschikte moment om een protest te houden tegen Verdonks beleid.

Lawaaidemo
De bij Surinamers populaire zender Radio Mart, roept bezoekers op morgen lawaai te maken wanneer Verdonk het woord zal voeren Ook performer en bekend antiglobaliste Joke Kaviaar roept, via e-mail en haar website, mensen op tot een lawaaiprotest. Volgens Kaviaar is Verdonks aanwezigheid ''een blamage, kwetsend, en niets anders dan een zoveelste poging het gezicht te redden en de handen in onschuld te wassen.'' Overigens heeft burgemeester Job Cohen, die ook aanwezig zal zijn bij de herdenking, volgens Kaviaar een enorme berg boter op zijn hoofd omdat hij als voormalig staatssecretaris van Asielzaken (onder Kok-2) de architect van de huidige asielwet is.

Cohen liet gisteren weten dat Verdonk gewoon welkom is in zijn stad. Hij zei de protesten te begrijpen en kan zich voorstellen dat mensen problemen hebben met haar beleid. Maar hij vindt wel dat Verdonk op deze herdenking als vertegenwoordiger van het kabinet aanwezig mag zijn. Verdonk zelf liet deze week in de Kamer weten dat zij in het Oosterpark zal proberen het gesprek aan te gaan met mensen die tegen haar komst zijn.
Ben het eens met Willemse. Ik hoop dat het Verdonk lukt vandaag.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:02:48 #46
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385353
De grootste groep aanwezigen zullen toch echt Antillianen/ Surinamers zijn, die zitten echt niet te wachten op zo'n Verdonk
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28385387
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:02 schreef Harry_Sack het volgende:
De grootste groep aanwezigen zullen toch echt Antillianen/ Surinamers zijn, die zitten echt niet te wachten op zo'n Verdonk
En die kunnen Verdonk met argumentatie uitleggen waarom Verdonk niet namens de regering daar aanwezig mag zijn.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:04:08 #48
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385399
waarom denkt men dan ook niet gewoon eens na, stuur dan dat figuur van koninkrijksrelaties
pi_28385400
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja, maar ik vraag me af wat daar zo stuitend aan was.
Los van dat ik alles aan Verdonk stuitend vond was haar hele optreden en toespraak van een schrijnende kilheid en waar Rita is, neemt de polarisatie toe. Bovendien hoorde zij daar niet thuis.
pi_28385428
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Los van dat ik alles aan Verdonk stuitend vond was haar hele optreden en toespraak van een schrijnende kilheid en waar Rita is, neemt de polarisatie toe. Bovendien hoorde zij daar niet thuis.
De welbekende uitleg, nu nog beargumenteren...
Yeah baby Yeah!
pi_28385442
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom denkt men dan ook niet gewoon eens na, stuur dan dat figuur van koninkrijksrelaties
Was ook mijn idee. Al is Pechtold niet veel populairder.

Iedere keer maar weer dit soort domme dingen, lekker uitlokken en vervolgens de anderen de schuld geven. Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je Rita even niet bij zo'n gevoelig evenement moet laten zijn waar veel Antillianen komen?
pi_28385459
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Dat is geen ministerspost waardig, gewoon die afvallige kolonies annexeren of laten barsten.
Yeah baby Yeah!
pi_28385477
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:29 schreef Elgigante het volgende:
de integratie zal voor 95% van de nieuwkomers zelf af moeten komen.
Door deze gedachtengang ontstaan de problemen.
pi_28385505
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Was ook mijn idee. Al is Pechtold niet veel populairder.

Iedere keer maar weer dit soort domme dingen, lekker uitlokken en vervolgens de anderen de schuld geven. Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je Rita even niet bij zo'n gevoelig evenement moet laten zijn waar veel Antillianen komen?
Oh, dus omdat Verdonk names de regering haar opwachting maakt is het provocatie?

Antillianen die zich aan de wet houden hebben niets te vrezen, degenen die tegen haar komst zijn hebben de schijn tegen iets op hun kerfstok te hebben...
Yeah baby Yeah!
pi_28385507
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De welbekende uitleg, nu nog beargumenteren...
Op zo'n gevoelige dag denk je toch na wie je stuurt, dat is een topargument lieverd.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:07:55 #56
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385518
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

precies, haar boodschap is glashelder: buitenlanders oprotten! Het kan me niet schelen in wat voor situatie je belandt als ik je maar niet meer hoef te zien

Dit is wat zij voortdurend gezegd heeft, zij het in een andere verpakking.
pi_28385540
Ik snap het niet helemaal. Het ministerie van Verdonk heeft toch niets te maken met slavernij? Daarom vind ik het vreemd dat de organisatoren van deze herdenking er zo tegen zijn, maar ook vind het daarom vreemd dat Verdónk is uitgenodigd.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:09:02 #58
117031 Moravec
singularity
pi_28385555
Ik denk eerder aan deze Verdonk: moord Van Gogh heeft ook positief gevolg
quote:
Volgens minister Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft de "weerzinwekkende" moord op Theo van Gogh in november vorig jaar ook een positief gevolg gehad. Allochtonen en autochtonen in Nederland praten sindsdien openlijk en met meer begrip over elkaars problemen, aldus Verdonk.

Verdonk zei dit gisteren tijdens een debatbijeenkomst met studenten in de Haagse Hogeschool. Openheid is volgens Verdonk een voorwaarde in de samenleving. Ook is het volgens haar belangrijk dat de verschillende groepen hun eigenheid vasthouden in het besef dat ze samen verantwoordelijk zijn. "Als we naar elkaar luisteren en samenwerken, ben ik overtuigd van een goede afloop", zei ze over de toekomst van de multiculturele samenleving.
Ze geeft nu toch wel zelf aan niet te luisteren, door gewoon toch te gaan...
In space, nobody can hear you 01110011 01100011 01110010 01100101 01100001 01101101
pi_28385581
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Op zo'n gevoelige dag denk je toch na wie je stuurt, dat is een topargument lieverd.
Ja, de regering achtte het het beste om Rita daar naartoe te sturen, misschien niet zo tactisch om subjectieve toespelingen, maar klagen moet je dan doen bij de regering, niet bij Rita vind ik.
Als ze niet komt, legt iedereen het weer uit als werkweigering.
Laat ze dan de minister van Buitenlandse zaken sturen, ik vind Bot erg diplomatiek en slim, hoewel zijn post niet aansluit bij het idee van die dag.

Wie vind jij dat de regering moet sturen?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:10:47 #60
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385614
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:08 schreef Monidique het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Het ministerie van Verdonk heeft toch niets te maken met slavernij? Daarom vind ik het vreemd dat de organisatoren van deze herdenking er zo tegen zijn, maar ook vind het daarom vreemd dat Verdónk is uitgenodigd.
Men heeft gevraagd of er een afgevaardigde wilde komen namens de Nederlandse regering om een toespraakje van betrokkenheid te houden. Nou denkt Verdonk gelijk dat zij de aangewezen persoon is om dat goede gevoel over te brengen als zij haar gezicht laat zien.
pi_28385633
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:09 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, de regering achtte het het beste om Rita daar naartoe te sturen, misschien niet zo tactisch om subjectieve toespelingen, maar klagen moet je dan doen bij de regering, niet bij Rita vind ik.
Rita heeft geen eigen verantwoordelijkheid?
pi_28385661
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Door deze gedachtengang ontstaan de problemen.
tuurlijk niet, als ik in China wil wonen zal ik Chinees leren en geen dingen doen die daar maatschappelijk not done zijn, de integratie moet absoluut van mij komen, niet van die miljard Chinezen.
zie het als een overstap van bedijf naar bedrijf, je past je in in je nieuwe (bedrijfs)cultuur en als je dat niet wilt, dan ga je dar niet werken.
Culturele tradities kun je uiteraard behouden mits je daar anderen niet mee tegen de schenen schopt.
Yeah baby Yeah!
pi_28385671
Nou, als het zo'n toespraak wordt als na de moord op Van Gogh, kan ze inderdaad beter thuisblijven. Maar toch, ik snap waarom de regering dan haar gekozen heeft én waarom enkele mensen die te maken hebben met de herdenking gaan klagen. Hoogstens kun je zeggen dat, zoals ik zeg, het ministerie van Verdonk niets met slavernij te maken heeft, maar ik heb niet het idee dat dat gezegd wordt.
pi_28385683
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Rita heeft geen eigen verantwoordelijkheid?
Daar gaat het niet om, Rita komt daar namens de regering, niet op eigen houtje.
Yeah baby Yeah!
pi_28385723
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:09 schreef Moravec het volgende:
Ik denk eerder aan deze Verdonk: moord Van Gogh heeft ook positief gevolg
[..]

Ze geeft nu toch wel zelf aan niet te luisteren, door gewoon toch te gaan...
Dus men zwicht voortaan voor een aantal schreeuwlelijkerds?
Yeah baby Yeah!
pi_28385771
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

tuurlijk niet, als ik in China wil wonen zal ik Chinees leren en geen dingen doen die daar maatschappelijk not done zijn, de integratie moet absoluut van mij komen, niet van die miljard Chinezen.
zie het als een overstap van bedijf naar bedrijf, je past je in in je nieuwe (bedrijfs)cultuur en als je dat niet wilt, dan ga je dar niet werken.
Culturele tradities kun je uiteraard behouden mits je daar anderen niet mee tegen de schenen schopt.
Je integreert stukken beter in China als de Chinezen je welkom laten voelen, aardig tegen je zijn, je eens uitnodigen op de thee en je niet als 2e rangsburger behandelen.
pi_28385869
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Je integreert stukken beter in China als de Chinezen je welkom laten voelen, aardig tegen je zijn, je eens uitnodigen op de thee en je niet als 2e rangsburger behandelen.
Dus jij impliceert dat iedereen op deze wijze tegen marokkanen aankijkt?

Ik heb allochtonen in de buurt wonen die ik uitgenodigd heb voor al hetgeen jij hie beschrijft, ik betrek ze erbij omdat ze anders weinig aanspraak hebben, dat doe ik ook bij nieuwkomers bij ons op het kantoor, vind ik normaal.
Ik kan me niet verantwoordelijk voelen voor diegenen die nieuwkomers er zo snel mogelijk uit willen hebben en ik vraag me af hoe groot dioe groep werkelijk is.
Yeah baby Yeah!
pi_28386120
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dus jij impliceert dat iedereen op deze wijze tegen marokkanen aankijkt?
Ja, ik schets een aardig gemiddelde denk ik.
quote:
Ik heb allochtonen in de buurt wonen die ik uitgenodigd heb voor al hetgeen jij hie beschrijft, ik betrek ze erbij omdat ze anders weinig aanspraak hebben, dat doe ik ook bij nieuwkomers bij ons op het kantoor, vind ik normaal.
Jij bent een lieverd
quote:
Ik kan me niet verantwoordelijk voelen voor diegenen die nieuwkomers er zo snel mogelijk uit willen hebben en ik vraag me af hoe groot dioe groep werkelijk is.
Je bent er ook niet verantwoordelijk voor maar het speelt natuurlijk een grote rol.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:25:36 #69
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28386137
leuk, ik ga zo ook kabaal maken in het park denk ik. Het is altijd leuk om negertjes te helpen, al versta je ze natuurlijk nooit. Bovendien wil ik de stress van Verdonk kunnen zien
pi_28386161
Bovendien Elgigante, jij doet dan toch mee aan het integreren, jij vindt blijkbaar dat het ook van jouw kant moet komen. Hartstikke goed maar waarom er dan zo stellig over zijn?
pi_28386945
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:26 schreef SCH het volgende:
Bovendien Elgigante, jij doet dan toch mee aan het integreren, jij vindt blijkbaar dat het ook van jouw kant moet komen. Hartstikke goed maar waarom er dan zo stellig over zijn?
Nee, ik ga geen gebruiken van ze overnemen (misschien wel hoor, bijv eten of iets anders), maar ik probeer ze wegwijs te maken in de dingen die wij als normaal bestempelen en uit te leggen dat sommige zaken niet gebeuren als teken van disrespect, maar veelal uit onwetendheid.
Je moet de nieuwe mensen niet aan hun lot overlaten, maar je moet ze wel duidelijk maken dat bepaalde gewoonten hier als normaal gezien kunnen worden of als niet normaal.
Ik kan me voorstellen dat iemand die in de achteruin rituele slachtingen uitvoert daar door de burt een keer op wordt aangesproken bijv.
Ik vind integratie dus niet het overnemen van elkaars gebruiken en tot een tussenoplossing komen, maar kijken welke gebruiken kunnen blijven en sommige veranderen, bijv de verhouding man/ vrouw of je openstellen voor andersdenkenden als dat andersdenken geen wet overtreed.
(niet openstelen voor extremisten, maar wel voor bijv een ongetrouwde vrouw)
Yeah baby Yeah!
pi_28386995
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:25 schreef Harry_Sack het volgende:
leuk, ik ga zo ook kabaal maken in het park denk ik. Het is altijd leuk om negertjes te helpen, al versta je ze natuurlijk nooit. Bovendien wil ik de stress van Verdonk kunnen zien
Vreemde hobby heb je.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:46:40 #73
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28387038
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Vreemde hobby heb je.
ik doe het voor de zieke kindertjes in Afrika he
pi_28387162
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:46 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

ik doe het voor de zieke kindertjes in Afrika he
Dan moet je verplicht óók zingen en de opbrengst (welke dat ook is, rotte tomaten bijv) doneren aan die kindertjes
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:54:18 #75
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28387338
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:49 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan moet je verplicht óók zingen en de opbrengst (welke dat ook is, rotte tomaten bijv) doneren aan die kindertjes
het enige dat ik moet is poepen en dat heb ik net gedaan eigenlijk.

Vandaag vrij
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:02:10 #76
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28387609
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Het komt niet in je op dat sommige niet-Westerse allochtonen ook helemaal niet WILLEN integreren in Nederland, of in ieder geval helemaal niet om staan te springen? Hoeveel Marokkaanse vaders zien het zitten als dochterlief met een kaaskop thuiskomt? Of als er zelfs maar een westers kind speelt met de hunne?
En dan kan jij als buurman je nog zo open opstellen, maar als zij dat a-priori-wantrouwen hebben tegen alles wat Westers/verderfelijk is, dan zal je daar niet ver mee komen.

Dàt stukje moet toch echt vanuit hunzelf komen. En dat mis ik veel te vaak.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28387759
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het komt niet in je op dat sommige niet-Westerse allochtonen ook helemaal niet WILLEN integreren in Nederland, of in ieder geval helemaal niet om staan te springen? Hoeveel Marokkaanse vaders zien het zitten als dochterlief met een kaaskop thuiskomt? Of als er zelfs maar een westers kind speelt met de hunne?
En dan kan jij als buurman je nog zo open opstellen, maar als zij dat a-priori-wantrouwen hebben tegen alles wat Westers/verderfelijk is, dan zal je daar niet ver mee komen.

Dàt stukje moet toch echt vanuit hunzelf komen. En dat mis ik veel te vaak.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:10:02 #78
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28387875
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:06 schreef SCH het volgende:

[..]

I take that as a NO?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28387997
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

I take that as a NO?
Ik neem aan dat SCH ook wel beaamt dat met sommigen geen pad te bezeilen is als het om respect of integratie gaat, maar hier gebruik maken van de vrijheden van het land.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:24:14 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28394072
quote:
Luid protest bij komst van Verdonk

Minister Verdonk is vrijdagmiddag onder luid protest gearriveerd bij de herdenking van het Slavernijmonument.
Tegenstanders hebben Verdonk door luid boe-geroep laten weten haar komst niet te waarderen. De komst van de minister naar de herdenking leidde deze week al tot hevige protesten uit de Antilliaanse en Surinaamse gemeenschap.
Later meer.

Bron: AT5
Jammer dat het op zo'n kinderachtige manier gedaan moet worden.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 18:47:11 #81
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28395432
Geweldig, ik kwam er net vandaan

Een Sp'er had een denkbeeldige streep getrokken en ging daar bij staan. Hij sprak Verdonk aan op haar beleid en duwde zijn camera in haar treiter.

2 stappen verder, kon er niet meer dan een : "het spijt me" vanaf tegen een afgevaardigde van de Surinaamse gemeenschap, waarna Verdonk met de staart tussen de benen afdroop.

John van Leerdam was er ook. Het is altijd tof als die er bij is
pi_28395478
Geweldig zoals ze afdroop. Wat een sneue vertoning, dat mens heeft echt een kilometersdik bord voor haar kop.

Maar goed: nu weet ze hoe het er voor staat en wat ze mensen aandoet. Ze zal wel weer huilen en jeremieren maar ze ging af als een gieter en ik hoop dat ze een kutweekend heeft.

Ze was niet welkom en dat wist ze. Eigen schuld dikke bult!

Rita
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:14:39 #83
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28395762
Medy van der Laan moest er blijkbaar ook zijn, die onderging een minder zwaar lot, maar ze werd wel goed uitgejouwd
pi_28395872
Tijdens Job was het wel stil toch?

Het lawaaiprotest is sinds de oh zo laffe moord opTheo helemaal hot, dus het is een teken van integratie.
pi_28395973
Typisch hoe linkse users hier hufterig handelen jegens democratisch gekozen volksvertegenwoordigers toejuichen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:24:04 #86
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28395985
redelijk, Job draaide zijn standaardpraatje af, al had hij natuurlijk best aangevallen mogen worden als grondlegger van Verdonk's beleid..
pi_28396034
Minister Verdonk is geen democratisch gekozen volksvertegenwoordiger, speedfreak1.
pi_28396071
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:23 schreef speedfreak1 het volgende:
Typisch hoe linkse users hier hufterig handelen jegens democratisch gekozen volksvertegenwoordigers toejuichen.
Nou hufterig hoor

Als er iemand hufterig doet is het die heks wel
pi_28396108
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:25 schreef Monidique het volgende:
Minister Verdonk is geen democratisch gekozen volksvertegenwoordiger, speedfreak1.
En het was al helemaal niet democratisch besloten dat ze daar moest zijn. Ze was niet welkom en dat wist ze.
pi_28396109
Dit geeft wel aan dat ze totaal niet geschikt is voor een klus als integratie. Wanneer stapt ze op?
pi_28396167
-edit-
Adresgegevens plaatsen is not done

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 01-07-2005 19:49:36 ]
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28396204
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:28 schreef Meh7 het volgende:
Dit geeft wel aan dat ze totaal niet geschikt is voor een klus als integratie. Wanneer stapt ze op?
Nee, het geeft aan dat het publiek waar ze vanmiddag was werkelijk van het laagste allooy is wat je maar kunt voorstellen.
Ik stem Wilders. U ook?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:34:08 #93
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28396277
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:31 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Nee, het geeft aan dat het publiek waar ze vanmiddag was werkelijk van het laagste allooy is wat je maar kunt voorstellen.
waar was jij dan?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:34:44 #94
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28396297
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:34 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

waar was jij dan?
Ik denk, gezien de kwalificatie, dat hij ook tussen het publiek stond
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_28396298
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:34 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

waar was jij dan?
Daar dus niet. En jij?
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28396316
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk, gezien de kwalificatie, dat hij ook tussen het publiek stond
Ik denk dat als ik dit zo lees dat jij er in ieder geval was.
Ik stem Wilders. U ook?
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 juli 2005 @ 19:35:41 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_28396321
Mijn god als het nog niet bestond zou ik de term 'Bord voor de kop' vandaag hebben verzonnen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:36:31 #98
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28396345
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:35 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik dit zo lees dat jij er in ieder geval was.
Nee. ik moest werken. Jammer genoeg, ik had ook wel weer eens willen lachen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_28396377
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:35 schreef tong80 het volgende:
Mijn god als het nog niet bestond zou ik de term 'Bord voor de kop' vandaag hebben verzonnen.

Vergeleken bij haar is Margaret Thatcher een hele gevoelige empatische vrouw

[ Bericht 2% gewijzigd door SCH op 01-07-2005 19:40:35 (sorry maggie) ]
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:38:43 #100
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28396410
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Vergeleken bij haar is Margaret Tatcher een hele gevoelige empatische vrouw
In het echt ziet ze er enger uit trouwens