Ik ben wel benieuwd of Verdonk blij is met de actie van Van Aartsen.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:00 schreef Tarak het volgende:
Politiek gezien vind ik het wel een strategische zet van Van Aartsen, hij dwingt Cohen in de verdediging. Zo'n kans had Van Aartsen niet voorbij moeten laten gaan. Bovendien moet Van Aartsen wel reageren als zijn minister zo uitgejouwd wordt, anders laat hij zich te veel over zijn kant gaan.
Nee natuurlijk heeft Cohen daar niet van genoten. Denk je dat nou werkelijk???quote:Dacht je dat Cohen of de PvdA er niet van genoten dat Verdonk zo uitgejouwd werd? Natuurlijk wel! Ideaal schietmateriaal voor tijdens de debatten die nog gaan volgen over het beleid van Verdonk.
Eens.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, mensen op die manier in het openbaar uitjouwen vind ik heel kinderachtig. Zo ga je niet met mensen om. En zeker als het in zo'n groep gebeurt, met z'n allen tegen één, vind ik het helemaal min, de ander krijgt niet eens de mogelijkheid om een weerwoord te geven. Ik geloof ook niet dat het uiteindelijk resultaat oplevert.
Boe-roepen moet kunnen, maar middelvingers opsteken en mensen voor Mengele, racist of facist uitmaken puur om te schelden is enorm onvolwassen.
Oh?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:53 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Vreemd dat je beledigingen aan het adres van Verdonk niet zo'n probleem vindt
Ja sorry, ik trek het boetekleed aanquote:Op zondag 3 juli 2005 17:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh?
Ik heb in bijna elke post in dit topic laten blijken dat ik dat kinderachtige gedoe ... knderachtig vindt. Lees jij uberhaupt wel iets?
Wat ik trouwens niet met je eens ben en volgens mij ga je daarmee ook voorbij aan de oprechte emotie en boosheid van deze mensen. De vergelijking in interviews met Hitler en dergelijke is onkies maar dat ze daar een negatief onthaal krijgt is toch volstrekt logisch? Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:57 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb in bijna elke post in dit topic laten blijken dat ik dat kinderachtige gedoe ... knderachtig vindt. Lees jij uberhaupt wel iets?
Ik denk wel goed eigenlijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?
Dat Verdonk niet populair is onder allochtonen is indrdaad niet vreemd. Ook bij mij is ze niet populair. Maar je gaat je *eigen* herdenking toch niet verstoren/misbruiken door je ongenoegen over een minister op zo'n manier te laten blijken?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ik trouwens niet met je eens ben en volgens mij ga je daarmee ook voorbij aan de oprechte emotie en boosheid van deze mensen. De vergelijking in interviews met Hitler en dergelijke is onkies maar dat ze daar een negatief onthaal krijgt is toch volstrekt logisch?
De herdenking is volgens mij verder prima verlopen toen zij weg was.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat Verdonk niet populair is onder allochtonen is indrdaad niet vreemd. Ook bij mij is ze niet populair. Maar je gaat je *eigen* herdenking toch niet verstoren/misbruiken door je ongenoegen over een minister op zo'n manier te laten blijken?
Misschien ook wel kinderachtig. De vergelijking is dan overigens niet zo goed, want zo'n partijcongres is partijpolitiek. Bij een slavernij-herdenking moet je niet met partijpolitiek gaan komen.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:59 schreef SCH het volgende:
Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?
Precies. Thorbecke ook tegen de vlakte. Weg met alle beelden en plaquettes van Pim. We gaan lekker een uniforme samenleving a la 1984 vormenquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:09 schreef PJORourke het volgende:
Afbreken dat monument, en het Allende-monument ook. Die morele chantage moet eens afgelopen zijn.
Behalve dan natuurlijk dat dat hele protest niet ging over een gebrek aan respect voor de slachtoffers van de slavernij.quote:Op zondag 3 juli 2005 20:48 schreef vanthof het volgende:
Dat dan een minister eventueel op een minder fatsoenlijke manier behandeld werd lijkt me daarbij dan vrij onbelangrijk. Nederigheid is ook van de kant van de Nederlandse regering op zijn plaats.
Niet waar, hoewel ik het wel aan zou waarderen als hij gestenigd zou worden.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:07 schreef SCH het volgende:
En ik vind de verontwaardiging van veel mensen hier nogal hypocriet. Ik weet zeker dat ze het prima zouden vinden als Cohen ergens op deze manier wordt weggehoond.
Nee hoor, alleen onzin zoals het slavernijmonument en monumenten aan onnozele anti-semieten zoals Allende moeten weg. En een monument voor een sexuele geaardheid is natuurlijk ook je reinste onzin.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Precies. Thorbecke ook tegen de vlakte. Weg met alle beelden en plaquettes van Pim. We gaan lekker een uniforme samenleving a la 1984 vormen![]()
![]()
quote:'Verdonk kon krans wel degelijk leggen’
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie had wel degelijk een krans kunnen leggen tijdens de slavernijherdenking, vorige week. Dat zei burgemeester Cohen van Amsterdam donderdag tijdens een commissievergadering van de gemeenteraad.
Toen Verdonk namens de regering een krans wilde leggen, versperden woedende bezoekers haar de weg. Nadat de minister korte tijd had stilgestaan op het pad naar het monument, besloot ze te vertrekken op advies van haar beveiligers. Volgens Cohen is dat besluit ‘snel’ genomen, want het publiek was al bezig om het pad naar het monument vrij te maken. ‘De mensen begonnen schoorvoetend ruimte te maken voor mevrouw Verdonk, na een oproep van de organisatie. Met zachte drang was een kranslegging mogelijk geweest.’
De fractievoorzitter van de VVD in Amsterdam, Eric van der Burg, uitte kritiek op Cohen. Hij vond dat de burgemeester onvoldoende had gedaan om de kranslegging mogelijk te maken. Cohen bestreed dit, hij wees erop dat er bewust voor is gekozen geen hekken te plaatsen.
In 2002 waren er rellen bij de onthulling van het slavernijmonument, omdat de nazaten van slaven op grote afstand moesten toekijken. Vorige week waren er 35politiemensen in de buurt, die in geval van nood oproepbaar waren. De beveiligers van Verdonk hadden ingestemd met de veiligheidsmaatregelen.
Inderdaad. Ik schrijf ook voor de volkskrantquote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Owww alweer een politiek correcte (lees : linkse) mod.
quote:Als burgemeester Cohen beweert dat de veiligheid van Verdonk niet in het geding was, dan slaat hij wartaal uit. Om de hoek van het park is Van Gogh vermoord. Toen Verdonk het park verliet, passeerde ze mij op minder dan een meter afstand, ik had haar zonder enig probleem een mes tussen de ribben kunnen steken, en het punkachtige type wat naast me stond, had op zijn minst een taart in het gelaat kunnen duwen. Het kordon bewakers lag geheel open omdat Verdonk even was gestopt om een Surinaams meisje een handje te geven.
.........
Verdonk werd niet het spreken onmogelijk gemaakt, maar verstaan kon je haar niet. Cohen legde dat in zijn toespraak uit als een vorm van dialoog en vrijheid van meningsuiting. Ik moest walgen. Hij schaarde zich achter het gebrul van de massa. Hij koos niet voor solidariteit met de eenling, toevallig ook nog minister, die een krans komt leggen en toevallig ook nog eens het bikkelharde vreemdelingenbeleid uitvoert dat hij zelf ontworpen heeft. Ik moest denken aan die twee Amsterdammers die door Marokkaanse jongens uit hun huis werden getreiterd. We weten wie het zijn, verklaarde Cohen, maar hij deed niets. Bij Cohen zal ik niet onderduiken.
Tja gezond denkende mensen worden geen mod op FOKquote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik schrijf ook voor de volkskrant.
Nou, zoveel politici en zelfs leden van het Koninklijk Huis die je op sommige momenten op minder dan 1 meter kan benaderen hoor. Gelukkig kan dat nog zonder dat men zich maar onveilig moet voelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:38 schreef Tarak het volgende:
Vandaag uit de column van Koen Koch in Trouw
[..]
Cohen liegt dus blijkbaar over de gang van zaken.
Dat is wel zo, denk ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:06 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Tja gezond denkende mensen worden geen mod op FOK
Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom een minister van integratie, welke mede is aangesteld om mensen nader tot elkaar te brengen, wordt uitgejoeld vanwege haar beleid.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:42 schreef more het volgende:
Als minister van het kabinet was haar aanwezigheid bij de slavernijherdenking zeer op zijn plaats.
Gewoon domheid van de aanwezige linkse relzoekers en een paar negers.
Maar ligt dat aan Verdonk of aan dat blanke links-extremistische tuig wat integratiebeleid gelijk stelt aan slavernij en daardoor een slavernijherdenking komt verstoren?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom een minister van integratie, welke mede is aangesteld om mensen nader tot elkaar te brengen, wordt uitgejoeld vanwege haar beleid.
Blijkbaar slaagt ze er dus niet in mensen nader tot elkaar te brengen.
Ik dacht dat het met name Surinamers waren die tegen Verdonk protesteerden?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Verdonk of aan dat blanke links-extremistische tuig wat integratiebeleid gelijk stelt aan slavernij en daardoor een slavernijherdenking komt verstoren?
Dan waren er van wat ik op tv zag nogal veel blanke Surinamers bij de herdenking aanwezig, wat opzich best mogelijk is.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik dacht dat het met name Surinamers waren die tegen Verdonk protesteerden?
Maar dan is dat links extremistisch tuig nog dommer dan ik altijd al gedacht had, er is namelijk geen enkele overeenkomst te vinden tussen slavernij en het asiel en/of integratiebeleid.quote:Verder, ja, acht ik het de verantwoordelijkheid van Verdonk om mensen, ook "blank links-extremistisch tuig", dichter bij elkaar te brengen. Als haar beleid vervolgens vergeleken kan worden met slavernij, is ze dus aan het falen.
Wat is er onrechtvaardig aan om 26000 uitgeprocedeerde asielzoekers opnieuw te beoordelen omdat haar voorganger dit naliet en deze mensen dus in het ongewisse hield. Dat vind ik pas onrechtvaardig en dus zijn de protesten aan de verkeerde gericht, maar ja de schuldige imo vind zijn beleid (wat Verdonk voor een groot deel uitvoert) nu opeens ook onrechtvaardig en zelfs onmenselijkquote:Voor de goede orde, ik maak dat vergelijk niet. Verdonk's beleid is onrechtvaardig en inefficient in de opzet en oneerlijk en duur in de uitvoering en dat vind ik al erg genoeg.
"AMSTERDAM - Enkele honderden mensen hebben vrijdag met gejoel, geschreeuw en gefluit geprotesteerd tegen de aanwezigheid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) bij de jaarlijkse herdenking van de afschaffing van de slavernij in Amsterdam. Het lawaaiprotest bij het Nationaal Slavernijmonument in het Oosterpark brak los op het moment dat Verdonk arriveerde.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan waren er van wat ik op tv zag nogal veel blanke Surinamers bij de herdenking aanwezig, wat opzich best mogelijk is.
Klopt.quote:Maar dan is dat links extremistisch tuig nog dommer dan ik altijd al gedacht had, er is namelijk geen enkele overeenkomst te vinden tussen slavernij en het asiel en/of integratiebeleid.
Dit grapje duurt ook alweer jaren onder Verdonk, dat is hier het onrechtvaardige van. Overigens doelde ik op het asiel en reguliere migratiebeleid in het algemeen en niet specifiek op deze 26.000 mensen.quote:Wat is er onrechtvaardig aan om 26000 uitgeprocedeerde asielzoekers opnieuw te beoordelen omdat haar voorganger dit naliet en deze mensen dus in het ongewisse hield.
Cohen's beleid is prima, de Vreemdelingenwet uit 2000 vind ik ook een prima wet. Het is de gebrekkige (en dat is nog een understatement) uitvoering en de extra verscherpingen van Verdonk die onrechtvaardig en in vele gevallen inderdaad onmenselijk zijn.quote:Dat vind ik pas onrechtvaardig en dus zijn de protesten aan de verkeerde gericht, maar ja de schuldige imo vind zijn beleid (wat Verdonk voor een groot deel uitvoert) nu opeens ook onrechtvaardig en zelfs onmenselijk![]()
Bij het journaal kreeg ik toch echt een ander ideequote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:10 schreef Vhiper het volgende:
knip
Ja dat het lang duurt is waar en mag je ook kritiek op uiten maar vergeet niet dat het IND onder haar voorganger helemaal niks deed.quote:Dit grapje duurt ook alweer jaren onder Verdonk, dat is hier het onrechtvaardige van. Overigens doelde ik op het asiel en reguliere migratiebeleid in het algemeen en niet specifiek op deze 26.000 mensen.
Vind hij zelf gezien zijn uitspraken in Nova blijkbaar niet, ik vind de wet opzich ook prima maar waarom wou hij hem zelf niet uitvoeren. De aanscherpingen vind ik niet onrechtvaardig.quote:Cohen's beleid is prima, de Vreemdelingenwet uit 2000 vind ik ook een prima wet. Het is de gebrekkige (en dat is nog een understatement) uitvoering en de extra verscherpingen van Verdonk die onrechtvaardig en in vele gevallen inderdaad onmenselijk zijn.
Een rechtse cameraman die alleen "blank links extremistisch tuig" wilde filmen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij het journaal kreeg ik toch echt een ander idee
quote:Ja dat het lang duurt is waar en mag je ook kritiek op uiten maar vergeet niet dat het IND onder haar voorganger helemaal niks deed.
Hij heeft de vreemdelingenwet in 2000 ingevoerd. Ik ken zijn uitspraken in Nova verder niet, dus daar kan ik, tenzij je ze me geeft, niet op in gaan.quote:Vind hij zelf gezien zijn uitspraken in Nova blijkbaar niet, ik vind de wet opzich ook prima maar waarom wou hij hem zelf niet uitvoeren. De aanscherpingen vind ik niet onrechtvaardig.
Geen idee maar beelden waren bij NOS en RTL journaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een rechtse cameraman die alleen "blank links extremistisch tuig" wilde filmen?
Er zijn meer klachten binnen gekomen beteknd nog niet dat ze terecht zijn of dat de IND nu opeens minder werkt, meer lijkt me zelfs want tijdens het bewind van haar voorganger gebeurde er niet zoveel.quote:
Begin alsjeblieft niet over de IND, die heeft sinds Verdonk de scepter zwaait alleen maar meer problemen veroorzaakt. Hierbij verwijs ik je naar de Ombudsman.
Weet niet hoelang Nova de uitzendingen online laat staan.quote:Hij heeft de vreemdelingenwet in 2000 ingevoerd. Ik ken zijn uitspraken in Nova verder niet, dus daar kan ik, tenzij je ze me geeft, niet op in gaan.
Neequote:Jij vind het verder niet onrechtvaardig dat:
Een 20 jarige Nederlander wel met een Nederlandse partner, maar niet met een buitenlandse partner mag trouwen?
Een Nederlander met het minimumloon wel met een Nederlandse partner, maar niet met een buitenlandse partner mag trouwen?
Zelfde filmpje?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:50 schreef Chewie het volgende:
Geen idee maar beelden waren bij NOS en RTL journaal hetzelfde.
Meer prutswerk word ik anders niet vrolijk vanquote:Er zijn meer klachten binnen gekomen beteknd nog niet dat ze terecht zijn of dat de IND nu opeens minder werkt, meer lijkt me zelfs want tijdens het bewind van haar voorganger gebeurde er niet zoveel.
Al is de buitenlandse partner hoogleraar Nederlands, dan nog mag iemand van 20 daar niet mee trouwen, terwijl er prima getrouwd mag worden met een allochtoon die hier geboren is, maar geen opleiding heeft en door z'n ouders alleen in een buitenlandse taal is opgevoed. Rechtvaardig volgens jou?quote:Nee
Iemand van 20 is al amper in staat om voor zichzelf te zorgen laat staan voor iemand die de taal niet machtig is en over een zeer beperkte opleiding beschikt.
Als de buitenlandse hoogleraar Nederlands miljonair is, mag er nog steeds niet getrouwd worden, echter mag iemand met het minimumloon wel trouwen met een werkloze Nederlandse partner. Die kan men blijkbaar wel onderhouden? Rechtvaardig?quote:Hetzelfde geldt voor iemand op het minimumloon deze is zeker niet in staat om ook nog de zorg op zich te nemen voor een partner zonder opleidingen en die de taal niet machtig is. Liefde prima maar niet op kosten van de maatschappij.
Als ervaringsdeskundige kan ik dus stellen dat dat niet waar is. Overigens gelden bovengenoemde regels dus ook voor dergelijke "westerse" landen. Een 22 jarige Japanse hoogleraar Nederlands met een miljoenensalaris mag hier ook niet komen samenwonen met een 20 jarige studente Nederlands met een bijbaantje.quote:Overigens valt het wel mee met dit strenge beleid, partners uit landen met een hoge levenstandaard en opleidingsniveau zoals Japan komen hier redelijk makkelijk binnen.
nee zelfde soort beeldenquote:
Dat is jou intepretatie, er wordt nu eindelijk eens gewerkt en over zo'n onderwerp kun je dan eenmaal meer klachten verwachtenquote:Meer prutswerk word ik anders niet vrolijk van![]()
Ja want je maakt beleid voor de massa, jij probeert zeer individuele zaken eruit te halen. Iemand die hier waardevol is voor de economie komt zowiezo wel binnen. Het is nu eenmaal zo dat verreweg het grootste gedeelte van de buitenlandse toekomstige partners geldt dat ze laag of helemaal niet opgeleid zijn en dus weinig kans hebben om hier mocht het nodig zijn voor zichzelf te kunnen zorgen.quote:Al is de buitenlandse partner hoogleraar Nederlands, dan nog mag iemand van 20 daar niet mee trouwen, terwijl er prima getrouwd mag worden met een allochtoon die hier geboren is, maar geen opleiding heeft en door z'n ouders alleen in een buitenlandse taal is opgevoed. Rechtvaardig volgens jou?
Nogmaals ja.quote:Als de buitenlandse hoogleraar Nederlands miljonair is, mag er nog steeds niet getrouwd worden, echter mag iemand met het minimumloon wel trouwen met een werkloze Nederlandse partner. Die kan men blijkbaar wel onderhouden? Rechtvaardig?
Als ervaringsdeskundige kan ik je melden dat partners uit dat soort landen hier makkelijker binnen kunen komen zeker als ze ook nog eens zoals jouw voorbeeld een aanwinst zijn. Mijn ervaring (niet partner) was met Japan en dat leverde geen problemen op, alleen hebben die 2 besloten om in Japan te gaan wonen om zuiver economische redenen.quote:Als ervaringsdeskundige kan ik dus stellen dat dat niet waar is. Overigens gelden bovengenoemde regels dus ook voor dergelijke "westerse" landen. Een 22 jarige Japanse hoogleraar Nederlands met een miljoenensalaris mag hier ook niet komen samenwonen met een 20 jarige studente Nederlands met een bijbaantje.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:19 schreef Chewie het volgende:
Dat is jou intepretatie, er wordt nu eindelijk eens gewerkt en over zo'n onderwerp kun je dan eenmaal meer klachten verwachten
quote:Ja want je maakt beleid voor de massa, jij probeert zeer individuele zaken eruit te halen. Iemand die hier waardevol is voor de economie komt zowiezo wel binnen. Het is nu eenmaal zo dat verreweg het grootste gedeelte van de buitenlandse toekomstige partners geldt dat ze laag of helemaal niet opgeleid zijn en dus weinig kans hebben om hier mocht het nodig zijn voor zichzelf te kunnen zorgen.
Trek de bron maar na als je het niet gelooftquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:41 schreef lionsguy18 het volgende:
Heb je die bron zelf verzonnen of tel je voor het gemak de amerikanen en japanners mee die hier een tijdelijke baan hebben?
Gelukszoeken is geen geldige grond voor een verblijfsvergunning en die komen er dus ook niet legaal inquote:Wat is het gemiddelde nivo van de gelukzoekers?
Ben je er nog zo een die haar beleid alleen maar kent van wat geroepen wordt in de media? Het gaat er niet om of haar beleid tolerant of niet tolerant is, het gaat erom of haar beleid werkt of niet werkt.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:18 schreef Mauritsz het volgende:
Ik kopieer hier maar even mijn proza uit een ander topic: Het kapitalisme verdedigd: de juiste koers van rechts. waarin een discussie met ons aller Tijger-M over Verdonk.![]()
Verdonk hè?
Rond Rita Verdonk hangen nu eenmaal grote emoties. Niet vanwege haar persoonlijkheid, want ze is een nuchter en stoïcijns type. Het is haar ferme beleid dat heftige reacties oproept. Als bij geen ander binnen de regering-Balkenende II manifesteert zich bij de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de botsing tussen de oude en de nieuwe politiek. Verdonk polariseert nl. dwars door de oude ideologische tegenstelling heen. Onder haar bewind staat het traditionele imago van Nederland als een tolerant land op het spel, sommigen die nog steeds in die droom geloofden, worden nu schreeuwend wakker en gaan op haar inhakken
Onzin. Ik heb hierboven al duidelijke argumenten gegeven, ga daar maar op in.quote:De vraag is: ben je voor of tegen Verdonk? Daar zit weinig tussen. Als Verdonk-tegenstanders in hun woede er niet meer uitkomen, grijpen ze naar het nationale morele ijkpunt, de Tweede Wereldoorlog, om hun onbehagen kracht bij te zetten: Verdonk deporteert asielzoekers en behandelt moslims als Duitse joden in de jaren dertig, wat haar impliciet tot een nazi-leider maakt.
Waar ze voor staat en wat ze daadwerkelijk doet, zijn dus twee verschillende dingen.quote:Vanuit de wandelgangen op het Binnenhof wordt zij, de nieuwkomer in de politiek, op een onpopulaire post, opvallend positief beoordeeld. 'Ergens voor staan' is namelijk een belangrijke kwalificatie, en terecht na de de-ideologisatie van de PvdA.
Verdonk is nu al een aantal jaar aan de macht en er is sindsdien alleen maar achteruitgang geboekt. De puinhopen bij de IND zijn, mede door Verdonk's besluit de taken van de vreemdelingenpolitie over te hevelen naar de IND, schrikbarend toegenomen. Het aantal illegalen is sinds Verdonk er zit, volgens Verdonk zelf meer dan verdubbeld.quote:En ja, Verdonk kent zeker problemen. Ik noem een puinhoop bij de IND, ik noem een 'verkeerd voorlichten' van de kamer...maar bedenk wel dat zij de ruïnes van haar voorgangers dient te herstellen, en zo nodig opnieuw op te bouwen. En ook haar ambtenarenapparaat treft, betreffende het tweede punt blaam. Verder wist zij niet alle feiten.![]()
Vooroordelen t.o.v. Cohen? Je laat je met dit laatste stukje wel kennen zeg. Onthoud wel, het is Cohen's beleid waar Verdonk nu mee werkt en wat ze loopt te verdedigen.quote:Buiten dat is zij niet bang de confrontatie aan te gaan. Ze durft naar de Slavernij-herdenking te gaan. En als zo'n klootzak als Cohen haar niet bij staat, haar zo graag af ziet gaan, zwijgt met een zelfvoldane glimlach...ja dan, dan juist komt mijn sympathie voor haar boven!
Voor zij aan de macht kwam was illegaliteit lang niet zo'n onderwerp als nu, stijging van de illegaliteit is ook wel logisch omdat er nu daadwerkelijk werk gemaakt wordt van de (her)beoordeling van de asielzoekers.quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:39 schreef Vhiper het volgende:
Gezien de toename van de illegaliteit, het verder van elkaar afstaan van mensen dan ooit tevoren en de puinhopen bij de IND, kan je alleen maar de conclusie trekken dat haar beleid compleet gefaald heeft.
Ze doet toch echt wel haar werk.quote:Waar ze voor staat en wat ze daadwerkelijk doet, zijn dus twee verschillende dingen.
Het was altijd al een puinhoop bij de IND maar dat viel niet zo op omdat het beleid niet uitgevoerd werd.quote:Verdonk is nu al een aantal jaar aan de macht en er is sindsdien alleen maar achteruitgang geboekt. De puinhopen bij de IND zijn, mede door Verdonk's besluit de taken van de vreemdelingenpolitie over te hevelen naar de IND, schrikbarend toegenomen. Het aantal illegalen is sinds Verdonk er zit, volgens Verdonk zelf meer dan verdubbeld.
Verdonk neemt daarom ook wel de verantwoordelijkheid in tegenstelling tot haar voorganger die nu zijn eigen beleid zoals al eerder gezegd onmenselijk noemt. Beleidsmakers horen ook het beleid uit te voeren en dat doet Verdonk, dat dit niet helemaal foutloos gaat is waar maar is ook lastig als het beleid zelfs vanuit de IND en door burgemeesters wordt tegen gewerkt.quote:Waarom ontwijk je deze feiten? Het is Verdonk's verantwoordelijkheid, niemand anders. Het afschuiven en "sorry" zeggen moet maar eens afgelopen zijn.
Zei je niet een paar posts geleden dat het aanscherpen van dat beleid just asociaal was en nu is het opeens weer helemaal Cohen's beleid?quote:Vooroordelen t.o.v. Cohen? Je laat je met dit laatste stukje wel kennen zeg. Onthoud wel, het is Cohen's beleid waar Verdonk nu mee werkt en wat ze loopt te verdedigen.
Het is nu een onderwerp omdat er zoveel zijn en er zijn er zoveel vanwege het beleid van Verdonk.quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:02 schreef Chewie het volgende:
Voor zij aan de macht kwam was illegaliteit lang niet zo'n onderwerp als nu, stijging van de illegaliteit is ook wel logisch omdat er nu daadwerkelijk werk gemaakt wordt van de (her)beoordeling van de asielzoekers.
Halleluja, gaat men eindelijk het licht zien?quote:Wat wel een punt van kritiek is, is dat na de beoordeling geen haast wordt gemaakt met de uitzending.
De feiten spreken je tegen.quote:Ze doet toch echt wel haar werk.
Vroeger werd het niet uitgevoerd, nu wordt het verkeerd uitgevoerd. Lood om oud ijzer en beide zijn rotzooi. Het is Verdonk haar taak een IND op te zetten die het beleid gewoon goed uitvoert en als ze dat niet kan, moet ze plaats maken voor iemand die dat wel kan, simpel.quote:Het was altijd al een puinhoop bij de IND maar dat viel niet zo op omdat het beleid niet uitgevoerd werd.
Niet helemaal foutloos is wel een erg groot understatement he? En verantwoordelijkheid nemen is ook je fouten toegeven, iets wat ik Verdonk nog nooit heb zien doen.quote:Verdonk neemt daarom ook wel de verantwoordelijkheid in tegenstelling tot haar voorganger die nu zijn eigen beleid zoals al eerder gezegd onmenselijk noemt. Beleidsmakers horen ook het beleid uit te voeren en dat doet Verdonk, dat dit niet helemaal foutloos gaat is waar maar is ook lastig als het beleid zelfs vanuit de IND en door burgemeesters wordt tegen gewerkt.
Yup, heb ik beide gezegd. Ik heb alleen nergens gezegd dat ik Cohen zo'n toffe peer vind of dat hij altijd alles goed doet.quote:Zei je niet een paar posts geleden dat het aanscherpen van dat beleid just asociaal was en nu is het opeens weer helemaal Cohen's beleid?
Het aantal was er ook al onder de voorgangers.quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het is nu een onderwerp omdat er zoveel zijn en er zijn er zoveel vanwege het beleid van Verdonk.
Niet alleen haar beleid was daarvoor ook al de normale procedure, je kunt haar wel kwalijk nemen daar nog te weinig aan gedaan te hebben.quote:Halleluja, gaat men eindelijk het licht zien
[quote]In plaats van ze direct uit te zetten of op te sluiten in afwachting van uitzetting, schopt Verdonk ze de illegaliteit in. DAT is haar beleid.
Zoek maar eens op hoeveel van de herbeoordeelden uiteindelijk toch mochten blijven.quote:De feiten spreken je tegen.
zie boven, dat jij dit welicht verkeerd uitgevoerd vind is wat anders dan dat het daadwerkelijk verkeerd uitgevoerd wordt. Verdonk is de juiste persoon voor deze functie zeker in tegenstelling tot haar voorgangers die veel riepen maar niks deden.quote:Vroeger werd het niet uitgevoerd, nu wordt het verkeerd uitgevoerd. Lood om oud ijzer en beide zijn rotzooi. Het is Verdonk haar taak een IND op te zetten die het beleid gewoon goed uitvoert en als ze dat niet kan, moet ze plaats maken voor iemand die dat wel kan, simpel.
Dat is wederom jouw perceptie, omdat Nova zich zo inspant voor die 2600 zogenaamd zielige gezichten, zonder daarbij overigens een goede achtergrond controle op los te laten, betekend nog niet dat alles daar fout gaat. Je ziet alleen de fouten.quote:Niet helemaal foutloos is wel een erg groot understatement he? En verantwoordelijkheid nemen is ook je fouten toegeven, iets wat ik Verdonk nog nooit heb zien doen.
Ik zie haar ook niet als 'half god' maar als eindelijk een daadkrachtig persoon op die functie, dat daarbij nog niet alles 100% gaat is jammer maar kan je ook niet verwachten na 2,5 jaar als daarvoor jarenlang niks gedaan is en er totaal geen controle werd gehouden op de IND.quote:Yup, heb ik beide gezegd. Ik heb alleen nergens gezegd dat ik Cohen zo'n toffe peer vind of dat hij altijd alles goed doet.
Ik vind het alleen frappant dat men hier Verdonk als een soort half-god aan het vereren is, terwijl alles wat ze doet, door Cohen is ingesteld, welke door dezelfde mensen als een soort half-duivel wordt gezien.
Volgens Verdonk zelf is het aantal illegalen sinds haar aantreden meer dan verdubbeld.quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:42 schreef Chewie het volgende:
Het aantal was er ook al onder de voorgangers.
Kap nou eens met afschuiven! Zij is NU minister, zij is NU de ENIGE verantwoordelijke, dat wist ze toen ze de baan aannam. Als er nog steeds niets aan gedaan is, is dat HAAR fout en niet van een voorganger.quote:Niet alleen haar beleid was daarvoor ook al de normale procedure, je kunt haar wel kwalijk nemen daar nog te weinig aan gedaan te hebben.
Ik schat tot nu toe zo'n 5000. Realiseer je wel dat alle 26.000 nog steeds hier zijn. Verdonk heeft de afgewezen asielzoekers ook nog steeds NIET uitgezet. Nogmaals, de feiten spreken je dus tegen.quote:Zoek maar eens op hoeveel van de herbeoordeelden uiteindelijk toch mochten blijven.
quote:zie boven, dat jij dit welicht verkeerd uitgevoerd vind is wat anders dan dat het daadwerkelijk verkeerd uitgevoerd wordt. Verdonk is de juiste persoon voor deze functie zeker in tegenstelling tot haar voorgangers die veel riepen maar niks deden.
Niks perceptie. keiharde, verifieerbare feiten. Ik heb al geregeld bronnen genoemd, in dit en andere topics.quote:Dat is wederom jouw perceptie, omdat Nova zich zo inspant voor die 2600 zogenaamd zielige gezichten, zonder daarbij overigens een goede achtergrond controle op los te laten, betekend nog niet dat alles daar fout gaat. Je ziet alleen de fouten.
2,5 jaar en dan is het in orde dat nog steeds de boel niet op orde is?quote:Ik zie haar ook niet als 'half god' maar als eindelijk een daadkrachtig persoon op die functie, dat daarbij nog niet alles 100% gaat is jammer maar kan je ook niet verwachten na 2,5 jaar als daarvoor jarenlang niks gedaan is en er totaal geen controle werd gehouden op de IND.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |