Ik ben wel benieuwd of Verdonk blij is met de actie van Van Aartsen.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:00 schreef Tarak het volgende:
Politiek gezien vind ik het wel een strategische zet van Van Aartsen, hij dwingt Cohen in de verdediging. Zo'n kans had Van Aartsen niet voorbij moeten laten gaan. Bovendien moet Van Aartsen wel reageren als zijn minister zo uitgejouwd wordt, anders laat hij zich te veel over zijn kant gaan.
Nee natuurlijk heeft Cohen daar niet van genoten. Denk je dat nou werkelijk???quote:Dacht je dat Cohen of de PvdA er niet van genoten dat Verdonk zo uitgejouwd werd? Natuurlijk wel! Ideaal schietmateriaal voor tijdens de debatten die nog gaan volgen over het beleid van Verdonk.
Eens.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, mensen op die manier in het openbaar uitjouwen vind ik heel kinderachtig. Zo ga je niet met mensen om. En zeker als het in zo'n groep gebeurt, met z'n allen tegen één, vind ik het helemaal min, de ander krijgt niet eens de mogelijkheid om een weerwoord te geven. Ik geloof ook niet dat het uiteindelijk resultaat oplevert.
Boe-roepen moet kunnen, maar middelvingers opsteken en mensen voor Mengele, racist of facist uitmaken puur om te schelden is enorm onvolwassen.
Oh?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:53 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Vreemd dat je beledigingen aan het adres van Verdonk niet zo'n probleem vindt
Ja sorry, ik trek het boetekleed aanquote:Op zondag 3 juli 2005 17:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh?
Ik heb in bijna elke post in dit topic laten blijken dat ik dat kinderachtige gedoe ... knderachtig vindt. Lees jij uberhaupt wel iets?
Wat ik trouwens niet met je eens ben en volgens mij ga je daarmee ook voorbij aan de oprechte emotie en boosheid van deze mensen. De vergelijking in interviews met Hitler en dergelijke is onkies maar dat ze daar een negatief onthaal krijgt is toch volstrekt logisch? Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:57 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb in bijna elke post in dit topic laten blijken dat ik dat kinderachtige gedoe ... knderachtig vindt. Lees jij uberhaupt wel iets?
Ik denk wel goed eigenlijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?
Dat Verdonk niet populair is onder allochtonen is indrdaad niet vreemd. Ook bij mij is ze niet populair. Maar je gaat je *eigen* herdenking toch niet verstoren/misbruiken door je ongenoegen over een minister op zo'n manier te laten blijken?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ik trouwens niet met je eens ben en volgens mij ga je daarmee ook voorbij aan de oprechte emotie en boosheid van deze mensen. De vergelijking in interviews met Hitler en dergelijke is onkies maar dat ze daar een negatief onthaal krijgt is toch volstrekt logisch?
De herdenking is volgens mij verder prima verlopen toen zij weg was.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat Verdonk niet populair is onder allochtonen is indrdaad niet vreemd. Ook bij mij is ze niet populair. Maar je gaat je *eigen* herdenking toch niet verstoren/misbruiken door je ongenoegen over een minister op zo'n manier te laten blijken?
Misschien ook wel kinderachtig. De vergelijking is dan overigens niet zo goed, want zo'n partijcongres is partijpolitiek. Bij een slavernij-herdenking moet je niet met partijpolitiek gaan komen.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:59 schreef SCH het volgende:
Hoe zou Wouter Bos onthaald worden op een LPF-congres?
Precies. Thorbecke ook tegen de vlakte. Weg met alle beelden en plaquettes van Pim. We gaan lekker een uniforme samenleving a la 1984 vormenquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:09 schreef PJORourke het volgende:
Afbreken dat monument, en het Allende-monument ook. Die morele chantage moet eens afgelopen zijn.
Behalve dan natuurlijk dat dat hele protest niet ging over een gebrek aan respect voor de slachtoffers van de slavernij.quote:Op zondag 3 juli 2005 20:48 schreef vanthof het volgende:
Dat dan een minister eventueel op een minder fatsoenlijke manier behandeld werd lijkt me daarbij dan vrij onbelangrijk. Nederigheid is ook van de kant van de Nederlandse regering op zijn plaats.
Niet waar, hoewel ik het wel aan zou waarderen als hij gestenigd zou worden.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:07 schreef SCH het volgende:
En ik vind de verontwaardiging van veel mensen hier nogal hypocriet. Ik weet zeker dat ze het prima zouden vinden als Cohen ergens op deze manier wordt weggehoond.
Nee hoor, alleen onzin zoals het slavernijmonument en monumenten aan onnozele anti-semieten zoals Allende moeten weg. En een monument voor een sexuele geaardheid is natuurlijk ook je reinste onzin.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Precies. Thorbecke ook tegen de vlakte. Weg met alle beelden en plaquettes van Pim. We gaan lekker een uniforme samenleving a la 1984 vormen![]()
![]()
quote:'Verdonk kon krans wel degelijk leggen’
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie had wel degelijk een krans kunnen leggen tijdens de slavernijherdenking, vorige week. Dat zei burgemeester Cohen van Amsterdam donderdag tijdens een commissievergadering van de gemeenteraad.
Toen Verdonk namens de regering een krans wilde leggen, versperden woedende bezoekers haar de weg. Nadat de minister korte tijd had stilgestaan op het pad naar het monument, besloot ze te vertrekken op advies van haar beveiligers. Volgens Cohen is dat besluit ‘snel’ genomen, want het publiek was al bezig om het pad naar het monument vrij te maken. ‘De mensen begonnen schoorvoetend ruimte te maken voor mevrouw Verdonk, na een oproep van de organisatie. Met zachte drang was een kranslegging mogelijk geweest.’
De fractievoorzitter van de VVD in Amsterdam, Eric van der Burg, uitte kritiek op Cohen. Hij vond dat de burgemeester onvoldoende had gedaan om de kranslegging mogelijk te maken. Cohen bestreed dit, hij wees erop dat er bewust voor is gekozen geen hekken te plaatsen.
In 2002 waren er rellen bij de onthulling van het slavernijmonument, omdat de nazaten van slaven op grote afstand moesten toekijken. Vorige week waren er 35politiemensen in de buurt, die in geval van nood oproepbaar waren. De beveiligers van Verdonk hadden ingestemd met de veiligheidsmaatregelen.
Inderdaad. Ik schrijf ook voor de volkskrantquote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Owww alweer een politiek correcte (lees : linkse) mod.
quote:Als burgemeester Cohen beweert dat de veiligheid van Verdonk niet in het geding was, dan slaat hij wartaal uit. Om de hoek van het park is Van Gogh vermoord. Toen Verdonk het park verliet, passeerde ze mij op minder dan een meter afstand, ik had haar zonder enig probleem een mes tussen de ribben kunnen steken, en het punkachtige type wat naast me stond, had op zijn minst een taart in het gelaat kunnen duwen. Het kordon bewakers lag geheel open omdat Verdonk even was gestopt om een Surinaams meisje een handje te geven.
.........
Verdonk werd niet het spreken onmogelijk gemaakt, maar verstaan kon je haar niet. Cohen legde dat in zijn toespraak uit als een vorm van dialoog en vrijheid van meningsuiting. Ik moest walgen. Hij schaarde zich achter het gebrul van de massa. Hij koos niet voor solidariteit met de eenling, toevallig ook nog minister, die een krans komt leggen en toevallig ook nog eens het bikkelharde vreemdelingenbeleid uitvoert dat hij zelf ontworpen heeft. Ik moest denken aan die twee Amsterdammers die door Marokkaanse jongens uit hun huis werden getreiterd. We weten wie het zijn, verklaarde Cohen, maar hij deed niets. Bij Cohen zal ik niet onderduiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |