Hier ben ik, en velen met mij, het toch niet eens met je...quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden. Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Zelfs profetiën die toen zijn geschreven worden deze dagen vervuld.
Ja, aardbevingen zijn inderdaad iets van deze tijd. Nooit eerder gehad...quote:In het eind der tijden zou de aarde weeën wat overeenkomt met de aardbevingen van nu, ze volgen mekaar sneller op, en heviger.
In het eind der tijden zou de maatschappij wetteloos worden en immoreel naarmate de tijd verstrijkt.
In het eind der tijden zou er een uitbarsting zijn van satanisme, de afvalligheid van de kerk.. enz..
In het eind der tijden zou er een explosie van kennis zijn
en vele andere dingen... (google maar lekker als je alles wil weten over de tekenen van het einde der tijden)
Duidelijk geval van godsdienst waanzin. Het is altijd makkelijk om bepaalde verhaaltjes en losstaande elementen te verbinden met real-life gebeurtenissen, echter vaak kijk je dan zeer eenzijdig op wat je verteld, d.w.z. dat de door jou "voorspellende" gebeurtenis al vele keren is voorgekomen, zonder dat er toen ook maar iets gebeurde.quote:Hoe denken jullie erover en hoe gaan jullie ermee om ? En waar ik vooral naar uitkijk is.. hoelang nog voordat het geschied... ik ben benieuwd.. echt![]()
Nooit op het idee gekomen dat jij dan misschien gehersenspoeld bent?quote:Ik vind het maar een enge gedachte dat ik wel echt geloof dat ik nog om vergeving kan vragen bij Jezus, en mijn vrienden en omgeving niet... omdat zij eigenwijs zijn en gehersenspoeld
niet geloven is ook een vorm van geloven. je krijgt toch een bepaalde visie en opvattingen mee waarnaar je leeft. morele regels vanuit jezelf. je eigen waarheden gemaakt uit je eigen geloofs opvattingen en levenservaringenquote:niet één geloof is het ultieme geloof en zo ook is geen één Godheid de ultieme. en elke kijk op het leven is een ware. je moet er gewoon één kiezen die het beste bij jouw en je leefstijl past en er dan naar leven.
Het einde der tijden waar de bijbel over spreekt is behoorlijk grootschalig en staat niet in verhouding met het uitsterven van het leven op aarde of de ondergang van ons kleine planeetje. Dat is natuurlijk maar een rimpeling in de uitgestrektheid van het heelal. Ik ben het met je eens dat als we kijken naar de laatste paar duizend jaar het er nu behoorlijk slecht voor staat met de mensheid. Maar op een wat grotere tijdschaal is dit misschien een van de vele cycli.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
het klopt wel , dit is het einde der tijden , maar niet het einde der tijden zoals het in de bijbelstaat.
en zal het niet het einde der tijden zijn , wat zijn we dan met zijn allen aan het doen
het is bijna het einde der planeet
het einde der dieren en planten
en het einde der moral
het einde der intelligentie ook trouwens.
je hebt om die llaatste te bewijzen alleen een uurtje op fok nodig
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
en het einde der moral
Ja dat is ook maar helaas ik ben niet depri , tis gewoon een feit dat mensen al vanaf het begin de bijbel niet willen geloven. Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:18 schreef hanskepanske het volgende:
Ik ben bang voor t einde der tijden
Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen... toch denk ik er liever niet over na... das meer iets voor als je toch al depri bent![]()
Bedenk je wel dat de bijbel niets anders is dan een verhaal. Mogelijk gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen, maar zeker niet een biografisch boekwerk dat opgesteld werd op het oment van gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:56 schreef D-Industries het volgende:
[..]
Ja dat is ook maar helaas ik ben niet depri , tis gewoon een feit dat mensen al vanaf het begin de bijbel niet willen geloven. Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.
Als je zegt van wel.. onderbouw je kritiek dan eens !
Ik denk dat van de beweringen in de volgende bijbelversen toch wel is aangetoond dat ze onjuist zijn:quote:Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.
Als je zegt van wel.. onderbouw je kritiek dan eens !
Dan kun je misschien wel twee voorbeelden noemen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden.
Nou.. eigenlijk beginnen de tegenstrijdigheden al gelijk bij het beginquote:Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Het klopt inderdaad dat theorieën worden aangepast en dat er nog veel vragen zijn over het ontstaan van het leven. Hier volgt natuurlijk niet uit dat de bijbel "klopt". Het geloof dat je aanhangt is gebaseerd op emoties en kennis die je hebt verkregen van andere gelovigen. Als iets gebaseerd is op aannames dan is het wel religie.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:36 schreef D-Industries het volgende:
Is het niet genoeg bewijs voor je dat de mens constant zijn theorieën moet aanpassen, dat men niet weet hoe het leven is ontstaan. dat alle theorieën uiteindelijk op 'waarschijnlijkheid' is gebaseerd dat je uiteindelijk alles aanneemt van een ander.
Nogmaals, op veel punten zijn er tegenspraken tussen de bijbel en de wetenschap. Er worden niet "alleen maar gelijkenissen gevonden". Daarbij komt dat de bijbel zelf niet eens consistent is (tegenspraken binnen de bijbel zelf). Op welke manier kan niets de bijbel evenaren? Aantal bladzijden? Literaire waarde? Het geven van een verklaring van de wereld om ons heen? Ik kan eigenlijk niets substantieels verzinnen. Antwoorden geven is makkelijk. Kijk bijvoorbeeld eens naar de talloze scheppingsverhalen van over de hele wereld. Waarom zou je het ene verhaal hoger achten dan het andere?quote:Dat als je wetenschap naast de bijbel legt, er alleen maar gelijkenissen worden gevonden voor een boek dat ouder is dan 3400 jaar, geschreven door verschillende mensen allen geïnspireerd door god ? Niets kan het boek evenaren, en geen enkel feit kan et boek onderuit halen en toch hou je je vast aanwetenschappelijk bewijs dat zelfs al aangeeft dat de bijbel gewoon simpel weg antwoorden geeft dat de wetenschap nog steeds niet kan ! Ik vind het knap maar ieder zijn mening.
Wat bedoel je precies?quote:Omdat jij er niet bij was is het nu niet waar.. ach ach ! Sterk bewijs ja
Ik noemde een paar voorbeelden om je claim te weerleggen dat geen feit uit de bijbel weerlegd zou kunnen worden. Als de bijbel het fundament van je leven is, dan lijkt me het voor de hand te liggen dat je dit fundament grondig onderzoekt en vind ik het vreemd dat het lezen van een boekje al je twijfels wegneemt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:
Omdat jij er niet bij was is het nu niet waar.. ach ach ! Sterk bewijs ja
Kom is met wat actievere 'bewijzen' die je wel kan zien en kan weerleggen ?
mh ? geboorte van jezus ? het bestaan van de personen uit de bijbel ? alle plaatsen die in de bijbel voorkomen bestaan. zelfs de grootste wereldstad uit hun tijd heeft bestaan. BABYLON !
wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
Juits ja, het oude en het nieuwe testament met mekaar vergelijken !!! Heel goed... Je toont hier enkel het veschil tuseen die twee aan.quote:Het wordt helemaal lastig als God zelf verward raakt:
- De Heer is een krijgsman; de Heer is zijn naam (Exodus 15:3)
- En de God van de vrede zij met u allen (Romeinen 15:33)
Ze hebben het in de bijbel over Babel of Babylon en Low and Behold die stad heeft echt bestaan.quote:
Dat is er volgens D-Ind. niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:13 schreef elfenvleugels het volgende:
[..]
Juits ja, het oude en het nieuwe testament met mekaar vergelijken !!! Heel goed... Je toont hier enkel het veschil tuseen die twee aan.
Vandaar.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Jij stelt dat de God uit het Oude Testament en de God uit het Nieuwe Testament niet dezelfde is?quote:Maar de testamenten met elkaar gelijk stellen is als wit en zwart aan mekaar gelijk stellen.
Misschien moet ik je er even op wijzen dat Babylon niet voorkomt in het oude testament. In het nieuwe testament komt het wel een aantal keren voor maar hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:
zelfs de grootste wereldstad uit hun tijd heeft bestaan. BABYLON !
wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
http://www.histoportal.net/oudheid/babylon.htmquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef Barati het volgende:
[..]
Misschien moet ik je er even op wijzen dat Babylon niet voorkomt in het oude testament. In het nieuwe testament komt het wel een aantal keren voor maar hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome.
Ik veronderstel dat je ongeveer weet wanneer het nieuwe testament is samengesteld.
De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets. deze zinnen zijn onderdeel van een verhaal met een bedoeling erin geschreven. Het is geschreven door verschillende schrijvers uit verschillende tijden wil je dan verwachten dat hun woorden zo overeenkomen dat je geen verschillen opmaakt uit hun woordkeuze ? noch maakt het verschil uit wat je ook vind het gaat om het geheel ! Niet om een klein detailquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is er volgens D-Ind. niet.
[..]
Lijkt me wel als die volgens de bijbel door de Hebreers zijn gebouwt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:00 schreef D-Industries het volgende:
Zijn steden van egypte details waar de bijbel om draait ?
Nou, kom maar op dan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden.
Ik heb het stukje waar je naar verwijst gelezen, maar wat beweer je nu? Dat Babylon wel wordt genoemd in het oude testament? Misschien zou je dan zo vriendelijk willen zijn te zeggen waar?quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:02 schreef D-Industries het volgende:
[..]
http://www.histoportal.net/oudheid/babylon.htm
'hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome' mooi gesproken , definitief antwoord over iets wat je zelf niet onderzoekt
![]()
Zie daar het standaard antwoord van een christen: "het gaat om het geheel". Hiermee dek je jezelf in tegen alle mogelijke kritiek.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:10 schreef D-Industries het volgende:
[..]
De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets. deze zinnen zijn onderdeel van een verhaal met een bedoeling erin geschreven. Het is geschreven door verschillende schrijvers uit verschillende tijden wil je dan verwachten dat hun woorden zo overeenkomen dat je geen verschillen opmaakt uit hun woordkeuze ? noch maakt het verschil uit wat je ook vind het gaat om het geheel ! Niet om een klein detail
Le-zen!quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:10 schreef D-Industries het volgende:
[..]
De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets.
Het punt is dat je "details" gebruikt om aan te tonen dat de bijbel waar is. Je noemt bijvoorbeeld dat Babylon in de bijbel genoemd wordt en dat er uitspraken over de stad worden gedaan die "ze in hun tijd nooit konden weten". Niet vreemd dus dat ik even meld dat die bewering compleet onjuist is.quote:De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets. deze zinnen zijn onderdeel van een verhaal met een bedoeling erin geschreven. Het is geschreven door verschillende schrijvers uit verschillende tijden wil je dan verwachten dat hun woorden zo overeenkomen dat je geen verschillen opmaakt uit hun woordkeuze ? noch maakt het verschil uit wat je ook vind het gaat om het geheel ! Niet om een klein detail
Kun je iets duidelijker zijn?quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:28 schreef D-Industries het volgende:
Details die bewezen kunnen worden zijn anders dan details die nooit meer teruggevonden kunnen worden... Barati wel een beetje redelijk zijn als je een onderzoek wilt doen hé !
Ik heb geen kritiek op je geloof hoor. Het woord zegt het eigenlijk al, het is 'geloof' dus iets wat je aanneemt als waar zonder dat er bewijzen voor zijn. En de bijbel is ontegenzeggelijk een intrigerende verzameling geschriften. Maar als je in je OP zet dat er veel bewijzen zijn en weinig tegenspraak dan is dat iets te veel voor me op een druilerige donderdagmiddag.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:26 schreef D-Industries het volgende:
Nee daarbij heb je gelijk NorthernStar
Voor mij al een van de grootste redenen voor het ontbreken van een god.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef D-Industries het volgende:
Wederom weer helemaal gelijk hoor... Toch moet ik wel nagéven dat ik in deze tijd me onzekerder voel sinds Bush aan de macht is. Moslimterreur meer aandacht krijgt... en er zovéél ellende is. Het is de mens dat zijn eigen ondergang veroorzaakt. Ik vind het zo belachelijk maar het gebeurd wel. Kijk maar om je heen![]()
Als iedereen volgens de koran gaat leven heb je hetzelfde principe, ook geen ellende meer. (zelfde geldt voor de thora en welke religie dan ook) Plus dat ook Bush (en Balkie) pretenderen volgens de bijbel te leven. Als ierdeeen nu maar eens goddeloos was, was er veel minder ellende.quote:Voor de één is het een kut boek en voor de ander is het zijn toevlucht, maar als we allemaal volgens de bijbel zouden leven zou het niet zo'n ellende zijn
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de profetieën kloppen, en dat de ware oorlog nabij is. Het gaat allemaal niet goed in de wereld, iedereen wilt nuclaire bommen en met Bush aan de macht vertrouw ik het helemaal niet meer...
Nu wel duidelijk denk ikquote:Ik had niet moeten zetten dat er vreselijk veel bewijs is want daarbij ga ik een discussie aan waarbij ik de enigste ben die vecht om gelijk te krijgen terwijl ik er geen zin in heb![]()
ik wil alleen maar weten hoe jullie erover denken :-)
Hoeveel oorlogen zijn er al niet geweest voor 'het geloof'???quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef D-Industries het volgende:
Voor de één is het een kut boek en voor de ander is het zijn toevlucht, maar als we allemaal volgens de bijbel zouden leven zou het niet zo'n ellende zijn
Hoop doet leven......quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:20 schreef Hallulama het volgende:
Het einde der tijden?
Of het begin der ... ?
Verkeerde topic Baajquote:Op donderdag 30 juni 2005 23:32 schreef BaajGuardian het volgende:
het einde der tijden , maar chiquita is een prachtige banaan
Als de Bijbel geinspireerd is door God, waarom staan er dan zoveel tegenstellingen in, waarom staan er dan verschillende scheppings verhalen in, waarom staan er dan verschillende kruisigings verhalen in, is God een beetje vergeetachtig soms, dat Hij niet weet hoe het precies gebeurd is of zo?quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:36 schreef D-Industries het volgende:Dat als je wetenschap naast de bijbel legt, er alleen maar gelijkenissen worden gevonden voor een boek dat ouder is dan 3400 jaar, geschreven door verschillende mensen allen geïnspireerd door god ? Niets kan het boek evenaren, en geen enkel feit kan et boek onderuit halen en toch hou je je vast aanwetenschappelijk bewijs dat zelfs al aangeeft dat de bijbel gewoon simpel weg antwoorden geeft dat de wetenschap nog steeds niet kan ! Ik vind het knap maar ieder zijn mening.
Grappig dat je juist Noachs vloed neemt als voorbeeld, want als er iets uit de Bijbel onomstotelijk als nonsense is bewezen, is dat Noachs wereldwijde vloed wel.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaan we weer ... het vervolmaakte geloof de islam ... doet me meteen denken aan die nieuwe pipo in iran die de wereld een islamitische revolutie belooft, terwijl hij ondertussen nucleaire proeven zit te doen, wss om zijn woorden later kracht bij te zetten. Maar ja, islam zit nog in de middeleeuwen dus die krijgen hun behoefte aan kruistochten ...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:30 schreef Adnan het volgende:
Overigens geloven wij ook dat jezus terug zal keren...deze zal echter terug keren als aanhanger van het vervolmaakte geloof "de islam". Tenslotte onderwees hij ook de islam, en mozes ook..
no offence..maar dat doen kinderen vaker inderdaad...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik doe wat het eerst in me opkomt.
Dat is het jammere...je denkt dat wij het zelf bedacht hebben om aan een van onze wensen voldoening te kunnen geven...maar zo is het niet..het is er het bestaat en of het nou wel of niet willen klaar basta...quote:En ik blijf van mening dat mensen geen geloof nodig hebben.
En we zouden zuinig om moeten gaan met de natuur en blabla..hehe geloof me hehe de helft van de koran bestaat uit zaken die er toe moeten lijden dat er een hechte samenleving ontstaat. Daar is de godsdienst ook voor bedoeld..om zelf rust te vinden en om een gezonde maatschapije te krijgen..dat is de gift van godquote:Mensen zouden samen moeten werken.
Ok ik vertrouw zowel op mezelf als op god...quote:Mensen zouden op zichzelf moeten vertrouwen inplaats van op God of Allah.
O wij praten neit met god hoor..de enige met wie je kan praten is je alteregoquote:God of Allah is een waanidee, mensen denken te praten met God en ondertussen praten ze met zichzelf.
Daarom is de koran er ook..om die gekke stemmetje in je, je ego, kapot te maken en te trainen.quote:Wie weet wat voor gekkigheid ze tegen zichzelf gaan zeggen en ze zich gaan inbeelden.
Hm één van de basisprincipes van de koran is dat je alles zelf moet onderzoeken en zelf moet kijken en niet net als de christenen thuis vroom moet zitten...quote:Dan heb je nog de boeken de Koran en de bijbel die mensen gekke ideeen aanpraten en niet voor zichzelf laten denken,
Tuurlijk mijn zoonquote:dan heb je nog de sprekers die het geloof uitdragen in moskeeen en kerken die aan hersenspoeling doen.
Ok je haalt weer eens 2 dingen door elkaar..ik ben radicaal..als in ik geloof 100%...de terroristen op tv heeft nix met islam te maken en is ook geen interpretentie fout..die mensen zijn jarenlang kapot gemaakt en daarom tja beginnen ze hun eigen oorlogjes..en omdat het 1001 bevolkingsdgroepen zijn is het enige wat deze bijelkaar brengt hun godsdienst en het feit dat ze onderdrukt werden.quote:De radicalen die anderen ompraten en nog meer. Hoe ontstaan die radicalen? Hoe zijn ze radicaal geworden? Door de koran fout te interpreteren door die onzin te geloven wat erin staat?
3de deel= amen..de rest pure bullshit natuurlijk.quote:De wereld is beter af zonder geloof. Het enige goede geloof is geloof in jezelf. En geloof in samenwerking en geloof in een toekomst zonder geweld.
Ok....wij zijn ook voorstanders van welvaart..weet wel dat sterrenkunde enz direct na de openbaring van de islam een enorme vlucht heeft gekregen in het middenoosten...quote:Ik ben nog steeds voorstander van verbetering. Zo is de Westerse wereld ook ontstaan en alle welvaart op de wereld. Mensen hebben een dak boven hun hoofd omdat ze zich in zetten, kraanwater dat schoon is omdat ze zich inzetten, een pc omdat ze zich inzetten. NASA vliegt in dit universum omdat ze zich inzetten en een droom hebben.
Misschien is het gewoon een droom dat mensen willen verwezenlijken. Het ultieme bereiken. The American dream?
hm ok..hehe ik zou als ik jou was is effe goed zitten..goede boeken erbij pakken..en kjijken waar de wereld nou echt om draait...en waarom we nou in een rijke westerse wereld leven..en wat daarbij de rol van het christendom was...hoe de islam zich heeft ontwikkeld..quote:Welvaart en welzijn
En vooral doorgaan. Stel mensen gaan niet door met verbetering, dan staat alles stil. Ik wacht nog steeds op een pentium 8, of anders een nieuwe processor die sneller is. Waarom? Omdat ik meer wil, en beter wil. Omdat ik verbetering wil zien.
Verbetering in alles
Stilstand is achterstand. En wie wilt nu dat de wereld een achterstandswijk is? Door die economische recessie lijkt het vaak op een achterstandswijk overal, door die aanslagen door terroristen heb ik het idee dat ik in een grote a-sociale buurt woon. Ook al gebeuren die aanslagen honderden kilometers van mijn bed, het is en blijft schandalig om te zien.
En dat is niet de bedoeling van alles.
Niet elk begin kent een eind. Begin en eind zijn niet persee gebonden aan elkaar. Het leven an sich kent geen eind heeft bij velen nooit een eind gehad door reincarnatie. Het gaat door. Er was een begin en er komt geen eind aan.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:27 schreef Adnan het volgende:
O ja.,..hehe effe voor de topic:?
Alles met een begin kent een eind....hehe het zal mij lekker boeien of er een einde der tijd komt..ik ga vanzelf toch wel dood..
voor 'jullie soort' people bedoel je.quote:De Koran is tot de eind der dagen geldig.
jesus zit in de kroeg,quote:Overigens geloven wij ook dat jezus terug zal keren...deze zal echter terug keren als aanhanger van het vervolmaakte geloof "de islam". Tenslotte onderwees hij ook de islam, en mozes ook..
Als "God" werkelijk een zoon/dochter naar de aarde stuurt zalhij heus niet discrimineren.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Dat wij waarschijnlijk in de tijd leven dat in de bijbel wordt omschreven als het einde der tijden, waarbij jezus verlossing komt brengen aan allen die in hem geloven.
Geloven jullie dat en leef je ernaartoe of vind je het klinkklare onzin dat we naar een 3e wereldoorlog toeleven ?
Ja, en Jezus nam zijn toverstok en probeerde. Hocus Pocus te doen. Maar het lukte niet. Toen verscheen Satan in zijn tijdmachine en zei dat ie maar gewoon weer moest gaan timmeren, dat timmeren beter in zijn straatje ligt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:42 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
voor 'jullie soort' people bedoel je.![]()
[..]
jesus zit in de kroeg,
de verwarming is stuk en alle aanwezigen hebben het koud.
maar wacht..jesus denkt..he ik ben jesus en er wordt verwacht dat ik hulp biedt want ik ben nu eenmaal heilig.
ah,denkt ie, daar liggen wat dikke boekjes.
de bijbel en de koran liggen gebroedelijk naast elkaar te wachten op wat komen gaat.
de brand erin met die zooi besluit jesus
burn motherfuckers burn zegt ie.
die gekke jesus toch ook.![]()
/\/\/\ \/\/\/
die zijn jarenlang kapotgemaakt ... gebrainwashed zul je bedoelen wss, en met wat werden ze gehersenspoeld ? ... koran, jihad, blabla ...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:22 schreef Adnan het volgende:
de terroristen op tv heeft nix met islam te maken en is ook geen interpretentie fout..die mensen zijn jarenlang kapot gemaakt en daarom tja beginnen ze hun eigen oorlogjes..
Wat is het dan met Christenen en Adam en Eva. De mensheid is toch gestraft geworden omdat Eva de verleiding niet kon weerstaan? Waarom mag je in het leven niet verleidt worden van het Christendom?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
die zijn jarenlang kapotgemaakt ... gebrainwashed zul je bedoelen wss, en met wat werden ze gehersenspoeld ? ... koran, jihad, blabla ...
Gelukkig heeft er nog geen gekke christen zichzelf opgeblazen in mekka ...![]()
Ik ben ook Amerikaan. Ik ga nog naar New York. Ik ben een wereldburger.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:48 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
Ik weet het niet maar laat ff een berichtje achter als het zover is.
Dankje.
Wat mensen allemaal niet geloven je lijkt wel een amerikaan
I rest my casequote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:52 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik ben ook Amerikaan. Ik ga nog naar New York. Ik ben een wereldburger.
Ik ben Nederlander, Amerikaan, Sowjet en Tsjech plus Duitser tegelijk. Ik denk niet in termen van landsgrenzen.
Doe wat je niet laten kan. Doe ik ook namelijkquote:
En absoluut ook :quote:Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt:
immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht.
Terwijl zij zeggen: het is (alles) vrede en rust, overkomt hun, als de weeën een zwangere vrouw, een plotseling verderf, en zij zullen geenszins ontkomen.
Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou:
want gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags.
Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe; laten wij dan ook niet slapen gelijk de anderen, doch wakker en nuchter zijn.
Want die slapen, slapen des nachts en die zich bedrinken, zijn des nachts dronken,
maar laten wij, die de dag toebehoren, nuchter zijn, toegerust met het harnas van geloof en liefde en met de helm van de hoop der zaligheid;
want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot het verkrijgen van zaligheid door onze Here Jezus Christus, die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij wij waken, hetzij wij slapen, tezamen met Hem zouden leven.
Vermaant daarom elkander en bouwt elkander op, gelijk gij dit ook doet.
quote:Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert,
hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak.
Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb?
En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd.
Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking;
(wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is.
Dan zal de wetteloze zich openbaren; hem zal de Here [Jezus] doden door de adem zijns monds en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt.
Daarentegen is diens komst naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden.
En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.
Maar wij behoren God te allen tijde om u te danken, door de Here geliefde broeders,
dat God u als eerstelingen Zich verkoren heeft tot behoudenis,
in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid.
Daartoe heeft Hij u ook door ons evangelie geroepen tot het verkrijgen van de heerlijkheid van onze Here Jezus Christus.
Zo dan, broeders, staat vast en houdt u aan de overleveringen, die u door ons, hetzij mondeling, hetzij schriftelijk, geleerd zijn.
En Hij, onze Here Jezus Christus, en God, onze Vader, die ons heeft liefgehad en ons eeuwige troost en goede hoop door zijn genade verleend heeft, trooste uw harten, en make ze sterk in alle goed werk en woord.
Enyalius, Ik ben het helemaal met je berichten in deze thread eens.Ik denk er precies zo over. 1 Ding is me echter onduidelijk. Je hebt het over geesten en eniteiten. Nooit geweten dat dat iets anders was, kun je mij het verschil uitleggen? Ik heb ze beide nog niet ontmoet, omdat ik mezelf dan dood zou schrikkenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef Enyalius het volgende:
----
De Bijbel waarschuwt tegen het ontkennen van het Zoonschap.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef Enyalius het volgende:
wel er is een soort van einde der tijden, maar het is niet aarde gebonden. het is universum gebonden. elke zoveel miljarden aardse jaren word alles herboren. maar dat zal je niet eens merken dat dat gebeurt tenzij je op dat moment als ziel in het multiversum zit (astrale). wetenschappers zien dit als het universum dat groeit en krimpt en big bang weer opnieuw gebeurt etc.
jezus is geen zoon van god en kwam geen verlossing brengen. simpel
eigenlijk zijn alle energetische wezens entiteiten. maar dat is nogal een grote overkoepeling vindt je niet. zo zijn er "engelen" "demonen" "elementalen" "geesten/zielen" en nog veel veel meer waar de meeste het bestaan nog niet eens van weten. ik gebruik het woord geesten op het moment dat ik het heb over iets wat iedereen begrijpt.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:48 schreef spiritual het volgende:
[..]
Enyalius, Ik ben het helemaal met je berichten in deze thread eens.Ik denk er precies zo over. 1 Ding is me echter onduidelijk. Je hebt het over geesten en eniteiten. Nooit geweten dat dat iets anders was, kun je mij het verschil uitleggen? Ik heb ze beide nog niet ontmoet, omdat ik mezelf dan dood zou schrikkenIk weet het, angst is niet goed....
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:59 schreef Enyalius het volgende:
maar ik heb dat arrogante ook al vaak genoeg op het werk tegen gekomen toen ik in debat was met iemand die het islam volgt.
Net zoals het christendom is het islam alles behalve het laatste, enige en ultieme geloof.
Hoe sterker je gelooft dat jouw geloof het enige is des te kleiner is je wereld en kennis.
Je doet zelf ook je eigen menselijke "geloof" versterken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:00 schreef Enyalius het volgende:
in de eerste 2 regels zei ik
[..]
niet geloven is ook een vorm van geloven. je krijgt toch een bepaalde visie en opvattingen mee waarnaar je leeft. morele regels vanuit jezelf.
Je eigen waarheden gemaakt uit je eigen geloofs opvattingen en levenservaringen.
quote:Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 06:26 schreef BaajGuardian het volgende:
mja verdraaide geschiedenis doet het nogsteeds goed
ik ben zelf ooit gelovig geweest trouwens , dus ik weet waar ik het over heb wanneer ik dat bovenstaande zeg.
Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde,quote:En Hij zeide: Iemand had twee zonen.
De jongste van hen zeide tot zijn vader: Vader, geef mij het deel van ons vermogen, dat mij toekomt.
En hij verdeelde het bezit onder hen.
En weinige dagen later maakte de jongste zoon alles te gelde en ging op reis naar een ver land, waar hij zijn vermogen verkwistte in een leven van overdaad.
Toen hij er alles doorgebracht had, kwam er een zware hongersnood over dat land en hij begon gebrek te lijden.
En hij trok er op uit en drong zich op aan een der burgers van dat land en die zond hem naar het veld om zijn varkens te hoeden.
En hij begeerde zijn buik te vullen met de schillen, die de varkens aten, doch niemand gaf ze hem.
Toen kwam hij tot zichzelf en zeide: Hoeveel dagloners van mijn vader hebben brood in overvloed en ik kom hier om van de honger.
Ik zal opstaan en naar mijn vader gaan en tot hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en voor u, ik ben niet meer waard uw zoon te heten; stel mij gelijk met een uwer dagloners.
En hij stond op en keerde naar zijn vader terug.
En toen hij nog veraf was, zag zijn vader hem en werd met ontferming bewogen
En hij liep hem tegemoet, viel hem om de hals en kuste hem.
En de zoon zeide tot hem: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en voor u,
ik ben niet meer waard uw zoon te heten.
Maar de vader zeide tot zijn slaven: Brengt vlug het beste kleed hier en trekt het hem aan en doet hem een ring aan zijn hand en schoenen aan zijn voeten.
En haalt het gemeste kalf en slacht het, en laten wij een feestmaal hebben,
want mijn zoon hier was dood en is weer levend geworden, hij was verloren en is gevonden.
En zij begonnen feest te vieren.
Zijn oudste zoon was op het land, en toen hij dicht bij huis kwam, hoorde hij muziek en dans.
En hij riep een van de knechts tot zich en vroeg, wat er te doen was.
Deze zeide tot hem: Uw broeder is gekomen en uw vader heeft het gemeste kalf laten slachten, omdat hij hem gezond en wel terug heeft.
Maar hij werd boos en wilde niet naar binnen gaan.
Toen kwam zijn vader naar buiten en drong bij hem aan.
Maar hij antwoordde en zeide tot zijn vader:
Zie, zovele jaren ben ik al in uw dienst en nooit heb ik uw gebod overtreden,
maar mij hebt gij nooit een geitebokje gegeven om met mijn vrienden feest te vieren.
Doch nu die zoon van u gekomen is, die uw bezit heeft opgemaakt met slechte vrouwen,
hebt gij voor hem het gemeste kalf laten slachten.
Doch hij zeide tot hem: Kind, gij zijt altijd bij mij en al het mijne is het uwe.
Wij moesten feestvieren en vrolijk zijn, want uw broeder hier was dood en is levend geworden,
hij was verloren en is gevonden.
Wat dat betreft is de Islam geen slechte. Die moedigd dat juist aan. Dat wordt de kleine Jihad genoemd.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:17 schreef Enyalius het volgende:
niet helemaal. het is ideaal om de eerste stap te maken en geintroduceerd te worden met spiritualiteit. maar daarna moet je zeker wel je eigen weg gaan volgen. geloof is beperkend en mensen moeten zich juist los maken van beperkingen. zegt de bijbel zelf ook
Mmmm veel gehoord tegen-argument....quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:02 schreef Enyalius het volgende:
wat mij opvalt van gelovige is dat ze weinig anders kunnen dan citaten quoten. citaten die ze 9 van de 10 keer niet eens begrijpen. ze doen uit de hoogte om te zeggen dat hun geloof het enige echte is. alles wat enigzins paranormaal is wordt gezien als duivels werk en zo ook alle het andere wat ze niet begrijpen.
quoten van citaten is 1 ding. probeer ze nu ook nog eens te begrijpen. daarnaast zie ik reacties overal om anderen weg te duwen. ik zou zeggen leef en ervaar wat er in jullie boeken staat ipv domweg lezen en astraal reizen etc afdoen als een simpele "trip".
tiesemans ik heb NOOIT gezegd dat mijn geloofsvormen "Het" enige echte is. ik dring het niet op en als iemand er over wilt praten vind ik het best.
ik vindt het gewoon arrogant en met zulke mensen kun je gewoon weg niet discusieren omdat ze niet open staan. je wordt gewoon gekleineerd omdat ze vast blijven houden en gooien er dan een paar citaten tegen aan. neem die moslim in deze draad. perfect voorbeeld. zo ben ik veel mensen tegen gekomen van meerdere type geloven die ook vastkrampen aan iets.
in kort zie ik het nut niet meer om hier te reageren. krijgt alleen maar outdated citaten naar me hoofd geslingerd.
mijn geloof is alles behalve menselijk. het is net zo "goddelijk" als elk ander. het is net zo goed "HET" geloof als elk ander. voor geloofsvormen die erg tolerant moeten zijn zijn ze zeer zeker niet en dat is jammer
dit is algemeen met enkele mensen als voorbeeld. geen flame in any way
De spotter houdt er niet van, dat men hem terechtwijst;quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:24 schreef UncleScorp het volgende:
Kun jij ons dan ook niet meer lastigvallen met je bijbelcitaten ?
Daar zijn andere topics voor
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:39 schreef UncleScorp het volgende:
haleluja
Je weet wat ze zeggen hé....quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Tiesemans ik snap je quote niet , wat heeft dat verhaal te maken met mijn post?
Beste Mirage.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:37 schreef Mirage het volgende:
Tiesemans, ik waardeer je mening wel, maar wil je er graag op wijzen dat enkel het quoten van (grote) lappen tekst niet is toegestaan in truth.
Zowieso is het niet constructief voor de discussie om te doen.
Een discussie gaat niet over het aanhalen van door andere mensen geschreven teksten.
Een discussie forum is bedoeld om te discussieren.
Je kan het wel anders aankleden.
Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen waaróm jij achter ene bepaald stuk tekst staat.
Dáár kan je namelijk wel over discussieren.
Waarom niet, waarom wel, waarom ziet iemand anders het anders etc...
Succes !
.... Wow ... wat een suggestieve vraag joh....quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:23 schreef UncleScorp het volgende:
Is dit dezelfde Tiesemans als in Londen-Topics ??
Ah ok ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:42 schreef UncleScorp het volgende:
Je manier van posten in de 2 topics verschilt enorm![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:29 schreef UncleScorp het volgende:
Het einde der tijden ... dus hier mogen we alle kanten op![]()
Het einde der tijden ... misschien ... maar dat wordt eerder op 2012 geschat
Misschien is het nu wel Judgement Day ...
Je hebt de mega-release van War Of the Worlds ... contact met aliens ... maar deze keer wordt het iets minder leuk voorgesteld ...
tenzij ... we de test goed doorstaan ...
Spielbergs eerdere film over Contact gebeurde dit via muziek ... wat was de recentste mega-muziek-happening ... op wereldvlak zelfs ? ... Live8 ...
Een schreeuw om justice ...
'What are you gonna do about injustice in the world?'
'Where is the truth? Where is the love?'
'Where is your compassion?'
'Can you sustain the Long Walk To Justice?'
'and not give in to fear?' (Londen)
'Are you strong enough to endure the "7-7" period
'without losing your light inside?'
'Then and only then... '
'You will prove yourselves to be ready, to go through the gate,
into the "8-8" realm that's beyond "2012."'
Taat, ik geef Baaj gelijk, maar waar een einde is is er een begin staat in de openbaringen. Dus zie het niet te moeilijk. Trouwens wie is er gebrainwashed, ga lekker naar John de Mol. Heb je een bak geld en geen reden tot bestaan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
het klopt wel , dit is het einde der tijden , maar niet het einde der tijden zoals het in de bijbelstaat.
en zal het niet het einde der tijden zijn , wat zijn we dan met zijn allen aan het doen
het is bijna het einde der planeet
het einde der dieren en planten
en het einde der moral
Leven? Naar mijn ervaring met de Islam, ben ik erachter gekomen dat leven volgens de Islam niets meer is dan de voorbereiding om dood te gaan, om naar het 'Paradijs' te kunnen gaan. Natuurlijk moet je in je leven wel aan een aantal voorwaarden voldoen, om naar het 'Paradijs' te mogen. Kijk maar naar de 5 welbekende pilaren; geloofbelijdenis, gebed, armenbelasting, vasten, bedevaart.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:21 schreef Adnan het volgende:
Hm ok..ga jij effe die oerknal probleem effe oplossen..dan ga ik door met mijn leven!
Dan kan je nog steeds jezelf opblazen, samen met een paar ongelovigen...quote:Op woensdag 13 juli 2005 10:24 schreef DonGorgon het volgende:
Wanneer je 1 van de funderingen niet volgt, of uitvoert, krijg je geen 'ticket to paradise'...
Wat denk je dat al die (jonge) extremisten wijsgemaakt wordt??quote:Op woensdag 13 juli 2005 10:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dan kan je nog steeds jezelf opblazen, samen met een paar ongelovigen...
Bid tot Jezus in oprechtheid van hart, en vraag hem wat jij ervan moet denken,quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:09 schreef no1uknow het volgende:
Mijn buurvrouw (ook christelijk) zei dit over de grondwet:
aangezien de periode waar we nu in leven wordt omschreven als de eindtijd, en nu die grondwet, stem ik tegen, want dit kan zeg maar een begin van een wereldverbond worden, zoals in de bijbel beschreven
Zelf ben ik ook christelijk, en het lijkt er wel een beetje op, veel oorlog laatste 100 jaar en rampen, maarja ik weet zelf niet zo goed wat ik er over moet denken
Ik hoop van harte dat je op een dag het licht zult zien en bevrijd zult worden uit het moeras van christelijke waanideeen waar je tot aan je nek in zit.quote:Op donderdag 21 juli 2005 05:51 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Bid tot Jezus in oprechtheid van hart, en vraag hem wat jij ervan moet denken,
en mits gehonoreerd, en mits jij beschikt over geduld, zul je antwoord krijgen met betrekking tot wat jij er van moet denken. (endus niet de gedachtes waarmee je buurvrouw jou opzadeld.)
Dit geef ik jou te verstaan, als christen welk oprecht gelooft in redding door het volledige geloof in Heere Jezus Christus.
Doe er je voordeel mee !
"Christelijk" zijn als in een "etiket" dragen zal je voorzeker niet in staat stellen om contact te maken.
Doormiddel van gebed zo zal het zijn..... onthoud !
En heb je Here God al bedankt voor muziek ?
Kortom gegroet en succes !
Ah, dat is een beginnetje...quote:"En verdomme wat stelt Spielberg me teleur...
Niet oordelen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:39 schreef Barati het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat je op een dag het licht zult zien en bevrijd zult worden uit het moeras van christelijke waanideeen waar je tot aan je nek in zit.
Aan de andere kant zou het natuurlijk ook kunnen dat je gewoon een spelletje speelt. Ik hoop het.
quote:"En verdomme wat stelt Spielberg me teleur..
Ah, dat is een beginnetje...
Zendingwerk en mijn mening verkondigen zijn twee verschillende zaken Iteejer.quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:43 schreef iteejer het volgende:
Wat een ieder denkt, moet men zelf weten. Gelukkig kan dat, en hebben we die vrijheid.
Er is echter een verschil tussen discussieren en zendelingenwerk verrichten. In een topic als dit kunnen citaten functioneel zijn, maar over het algemeen is het absoluut niet gewenst om religieuze citaten als argument te gaan gebruiken.
Want citaten zijn citaten, géén argumenten. Zo zou je door het correct citeren van Bin Laden bv het terrorisme goed kunnen praten. Want je hebt immers correct geciteerd...
Jij zou eskimo's nog een koelkast kunnen verkopen he?quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:24 schreef Tiesemans het volgende:
Zendingwerk en mijn mening verkondigen zijn twee verschillende zaken Iteejer.
Met alle respect, je haalt blijkbaar bij mij deze twee begrippen door elkaar.
Mocht ik namelijk zendingwerk in het achterhoofd hebben, dan zat ik niet achter de computer.
Maar ergens in het achterland van Afrika om het Woord God's te prediken.
Doch aangezien velen die met mij in topics posten ten minste ter verduidelijking inzicht verleend krijgen over wie ik ben en waar ik voor sta en hoe ik over zaken denk, tja..
Beargumenteer het maar hé , zijn we nog wel even bezig met betrekking tot het benoemen van de grenskaders van wat nu wel en wat niet onder agument of citaat of zendingwerk ect valt.
Lijkt me zonde van onze tijd.
Tenzij je daar natuurlijk (met alle respect) anders over denkt.
(Menings)"uiting" is namelijk ook weer wat anders dan argument of citeren.
Als Here God zou vinden dat ik koelkasten moest verkopen aan eskimo's,quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef iteejer het volgende:
Jij zou eskimo's nog een koelkast kunnen verkopen he?
Het Christendom heeft vanuit het oogpunt van Here God idd een mening over het bovennatuurlijke, het paranormale, en het mysterieuze, ja zelfs wonderbaarlijke zaken passeren de revu.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef iteejer het volgende:
Dit forum gaat over het bovennatuurlijke, paranormale, mysterieuze, etc.
Jij hebt daar vanuit het christendom een bepaalde mening over, zoals je mening over alles bepaald wordt door het christendom.
Met als gevolg dat je vervolgens het oorspronkelijke topic gegeven alleen nog maar als aanleiding gebruikt om je overtuiging te injecteren.
Ik heb al vaker gezegd dat ik verschaf van wat ik weet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef iteejer het volgende:
Het is jouw keus om alles ondergeschikt te maken aan een bijbelse visie, en dus de bijbel het antwoord op alles te laten zijn.
Dit zal je op ieder topic hier, én in andere fora hie rop fok, zo kunnen blijven volhouden.
Het onderwerp was het einde der tijden.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef iteejer het volgende:
Doch daarmee heb je het niet meer over het onderwerp, maar slechts over een zoveelste gedaante van de manier waarop je jouw geloof als allesverklarend en allesomvattend beschouwt.
Dát is dus niet de bedoeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |