abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28350679
Dat wij waarschijnlijk in de tijd leven dat in de bijbel wordt omschreven als het einde der tijden, waarbij jezus verlossing komt brengen aan allen die in hem geloven.

Geloven jullie dat en leef je ernaartoe of vind je het klinkklare onzin dat we naar een 3e wereldoorlog toeleven ?

[ Bericht 44% gewijzigd door D-Industries op 30-06-2005 16:59:44 ]
Altijd aan het dromen...
pi_28350688
Fok doet het alweer hoor
pi_28350712
Ooh jappieee daar heeft dit nix mee te maken
Altijd aan het dromen...
  donderdag 30 juni 2005 @ 02:11:13 #4
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_28351373
de antichrist zou in europa opdoemen ! ..ikzelf zie alleen politieke voordelen !
pi_28351472
ja joh, neem d'r nog één
pi_28351790
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:

Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden. Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Zelfs profetiën die toen zijn geschreven worden deze dagen vervuld.
Hier ben ik, en velen met mij, het toch niet eens met je...
quote:
In het eind der tijden zou de aarde weeën wat overeenkomt met de aardbevingen van nu, ze volgen mekaar sneller op, en heviger.
In het eind der tijden zou de maatschappij wetteloos worden en immoreel naarmate de tijd verstrijkt.
In het eind der tijden zou er een uitbarsting zijn van satanisme, de afvalligheid van de kerk.. enz..
In het eind der tijden zou er een explosie van kennis zijn
en vele andere dingen... (google maar lekker als je alles wil weten over de tekenen van het einde der tijden)
Ja, aardbevingen zijn inderdaad iets van deze tijd. Nooit eerder gehad...
Ook het wetteloos/immoreel zijn is niet echt iets van de laatste tijd, en daarmee bedoel ik dat het iets is van al honderden, zo niet duizenden jaren.
Satanisme, afvalligheid van de kerk? Kwam ook niet voor in de afgelopen duizend jaar? Is de reqisitie toch voor niets geweest..
Explosie van kennis..is sinds de renaisance en de verlichting ook al bezig..
quote:
Hoe denken jullie erover en hoe gaan jullie ermee om ? En waar ik vooral naar uitkijk is.. hoelang nog voordat het geschied... ik ben benieuwd.. echt
Duidelijk geval van godsdienst waanzin. Het is altijd makkelijk om bepaalde verhaaltjes en losstaande elementen te verbinden met real-life gebeurtenissen, echter vaak kijk je dan zeer eenzijdig op wat je verteld, d.w.z. dat de door jou "voorspellende" gebeurtenis al vele keren is voorgekomen, zonder dat er toen ook maar iets gebeurde.
Ook wordt de bijbel weer veel te letterlijk genomen. Dat een gebeurtenis in de bijbel gedeeltelijk terug te vinden is in onze geschiedenis, betekent niet dat de bijbel "echt" is, maar dat men tijdens het opstellen van de verhalen deze deels gebaseerd heeft op de werkelijkheid.

Wat wel weer mooi is, is dat jij er troost en steun uit haalt. Dat jou vrienden dat niet zo zien, moet je laten voor wat het is. Niets is zo lastig als een self-proclaimed redder van verloren zieltjes...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:14:59 #7
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_28351830
quote:
Ik vind het maar een enge gedachte dat ik wel echt geloof dat ik nog om vergeving kan vragen bij Jezus, en mijn vrienden en omgeving niet... omdat zij eigenwijs zijn en gehersenspoeld
Nooit op het idee gekomen dat jij dan misschien gehersenspoeld bent?
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:18:39 #8
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28351839
Ik ben bang voor t einde der tijden

Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen... toch denk ik er liever niet over na... das meer iets voor als je toch al depri bent
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28352147
Tsja, ik heb niets toe te voegen aan het commentaar van The_stranger. Lees goed wat hij schrijft en relativeer je nieuwe ideeen.
pi_28352175
sig
  donderdag 30 juni 2005 @ 09:09:21 #11
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28352179
niet één geloof is het ultieme geloof en zo ook is geen één Godheid de ultieme. en elke kijk op het leven is een ware. je moet er gewoon één kiezen die het beste bij jouw en je leefstijl past en er dan naar leven.

wat betreft het christendom. de bijbel is inderdaad het woord van "god", maar het is een achterhaald woord van god. het is 2000 jaar geleden geschreven en sindsdien zijn er veel dingen veranderd, en niet alleen op de Aarde. je moet de bijbel zien als een wetgeving die 2000 jaar geleden is opgeschreven. en zoals met alle wetgevingen worden ze elke paar 100 jaar aangepast. zo veranderen de goden ook hun wetgeving van tijd tot tijd, want het universum en de levende organismen er in zijn ook aan verandering onderhevig en constant in beweging. daarnaast is de bijbel al zo vaak (verkeerd) vertaald dat het zo wie zo al niet meer klopt, alleen al door de vertalingen.

als je de bijbel leest lees je iets achterhaalds, zo ook met alle andere geloven. je leert iets van heel heel lang geleden dat nu grotendeels niet meer zo is. daarom zeg ik tegen iedereen die bezig is met spirituele groei om astraal te leren reizen en religie gewoon achter je te laten. daar zul je alles vinden wat je nodig hebt. niks komt gemakkelijk dus je moet er tijd en moeite in steken om er te komen.

wat betreft de einde der tijden. allemaal leuk en aardig maar de aarde gaat er nog lang niet aan hoor. in het verleden zijn er ook al vele aardbevingen en natuurrampen geweest. iemand anders heeft dat al uitgelegd in deze draad. MAAR!!! het is wel zo dat het erger en vaker aan het voorkomen is tegenwoordig. niet omdat het de einde der tijden is, maar omdat er een verandering in tijden plaats aan het vinden is. een ouwe tijd eindigt en een nieuwe begint. en veranderingen gaan altijd gepaard met conflicten. grotere en meerdere natuurrampen, meer geweldadigheid over niks en dat soort zooi. maar dat is maar tijdelijk en gaat voorbij.

God of jezus om vergeving vragen...tja waarom zou je dat willen? daar hebben we met een kleine clique al een discussie over (gehad) in Truth ouwehoer topic #3 veel mensen die gelovig zijn vragen altijd god of christus om hulp, omdat dat de hoofdfiguren zijn. maar je zult leren dat die zelden tot nooit antwoorden. het zijn altijd je persoonlijke gidsen/beschermers die zorg dragen voor je en ze staan altijd voor je klaar.

Ik persoonlijk heb alles met de kerk en godsdiensten in het verleden verdoemd en uitgespuugd. omdat ik geesten e.d. van kinds af aan al kon zien ben ik me gaan richten op het paranormale. na verloop van tijd merkte ik dat er meer entiteiten waren dan geesten, soort van lichtwezens en engelen en zooi, en natuurlijke ook demonen. na verloop van tijd merkte ik dat ik spiritueel heel actief was en dat de godsdiensten, ook al zijn ze achterhaald, ze bezitten nog steeds een kleine waarheid die nog steeds geld. volgens de kerk ben ik een heiden en een demoon, maar ik weet wel beter. ik heb de ketenen der ontwetendheid van me afgeschoven en geleerd dat de theorie uit de bijbel en de hedendaagse praktijk in het astrale zo ontzettend anders zijn...je moet het leven en ervaren ipv te lezen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28352337
Nou ja ... leer gewoon ff astraal reizen ...
Geen online cursus voor ofzo ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:35:16 #13
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28352472
er is wel een online cursus voor op http://www.mysticweb.org
althans daar stond er een tijdje trug 1. een flink boekwerk met uitleg en oefening voor 9 weken lang. dus dan zou je het moeten kunnen
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_28352531
@Enyalius: Uhm, stel dat alles wat jij schrijft echt zo is enzo. En ik besluit toch de rest van mijn leven niet te leven zoals het zou moeten zijn volgens de verschillende religies of bijv. jouw levensopvattingen enzo. Wat gebeurt er dan volgens jou met mij na mijn dood? Wordt ik dan ook een geest? Of ga ik naar een soort hel oid?
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:00:17 #15
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28352828
in de eerste 2 regels zei ik
quote:
niet één geloof is het ultieme geloof en zo ook is geen één Godheid de ultieme. en elke kijk op het leven is een ware. je moet er gewoon één kiezen die het beste bij jouw en je leefstijl past en er dan naar leven.
niet geloven is ook een vorm van geloven. je krijgt toch een bepaalde visie en opvattingen mee waarnaar je leeft. morele regels vanuit jezelf. je eigen waarheden gemaakt uit je eigen geloofs opvattingen en levenservaringen

wat er met jouw na je dood gebeurt weet ik niet. weet niemand tot het moment dat het werkelijk gebeurd. als je geleeft heb naar je eigen waarheden en zonder ergens spijt van te hebben. altijd bewuste keuzes te hebben gemaakt en de verantwoordelijkheid te hebben genomen voor de gevolgen van die keuzes dan zal je zeer zeker niet als geest rond blijven dwalen.

je ziel zal je lichaam verlaten en naar het "hiernamaals" gaan wat in princiepe het astrale vlak is. er is geen hemel noch hel. het overvloeid in elkaar als 1 geheel. als je geindoctrineerd ben door een geloof zul je bepaalde dingen gaan creeeren uit je gedachten...zoals een tunnel met licht e.d. als je nergens in gelooft zul je het gewoon zien zoals het is.

meestal creeer je een hel omdat je spijt ergens van hebt en het idee hebt dat je volgens menselijke maatstaven slechte dingen hebt gedaan. maar goed en slecht bestaat daarboven niet op de manier zoals wij dat kennen. iedereen doet wat hij/zij moet doen. of dat nu goed of slecht is volgens de menselijke maatstaven heeft totaal geen effect op hoe je op het astrale behandeld word. nou ja er is wel zoiets al karma natuurlijk

ben ik even blij dat ik meer een boedhistische kijk op dingen heb. van het christendom zou ik helemaal gestoord worden met die bangmakerij die nergens voor nodig is behalve dan de volgelingen te indoctrineren, te conditioneren en dom te laten volgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Enyalius op 30-06-2005 11:10:04 ]
pi_28353408
Enyalius ... kan je anders in bijv. Ouwehoer es niet in het kort uittypen hoe jij dat doet ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28353914
Sinds mensenheugenis wordt al verkondigd dat het einde der tijden spoedig komt. Het vreemde is dat met name (fundamentele) christenen steeds maar blijven denken dat het nu toch echt staat te gebeuren. Dat dachten ze 500 jaar geleden, 50 jaar geleden, denken ze nu en zolang de mensheid niet vergaat (door welke oorzaak dan ook) zullen ze dit waarschijnlijk blijven denken. En natuurlijk altijd beargumenteerd met de bijbel in de hand en verwijzingen naar de "tekenen des tijds". Dat ze steeds ongelijk blijken te hebben weerhoudt ze er niet van om het hardnekkig vol te blijven houden.
Je bewering dat de schrijvers van de bijbel elkaar op geen enkel punt tegenspreken is te absurd voor woorden. Ik zou zeggen google eens op "contradictions in the bible" of lees de bijbel nauwkeurig.
Je bent volledig overtuigd dat de mens nog altijd onwetend is, maar meent wel te weten dat de bijbel het woord van god is. Dat lijkt mij in tegenspraak met elkaar.
God en alles wat daar mee samenhangt behoort tot de metafysica, maar christenen willen altijd een "wetenschappelijke" basis geven aan hun op emoties gebaseerd geloof.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:25:40 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28355012
het klopt wel , dit is het einde der tijden , maar niet het einde der tijden zoals het in de bijbelstaat.
en zal het niet het einde der tijden zijn , wat zijn we dan met zijn allen aan het doen

het is bijna het einde der planeet
het einde der dieren en planten
en het einde der moral
het einde der intelligentie ook trouwens.

je hebt om die llaatste te bewijzen alleen een uurtje op fok nodig
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_28355596
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
het klopt wel , dit is het einde der tijden , maar niet het einde der tijden zoals het in de bijbelstaat.
en zal het niet het einde der tijden zijn , wat zijn we dan met zijn allen aan het doen

en het einde der moral

Het einde der tijden waar de bijbel over spreekt is behoorlijk grootschalig en staat niet in verhouding met het uitsterven van het leven op aarde of de ondergang van ons kleine planeetje. Dat is natuurlijk maar een rimpeling in de uitgestrektheid van het heelal. Ik ben het met je eens dat als we kijken naar de laatste paar duizend jaar het er nu behoorlijk slecht voor staat met de mensheid. Maar op een wat grotere tijdschaal is dit misschien een van de vele cycli.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barati op 30-06-2005 14:15:27 ]
pi_28355695
quote:

en het einde der moral

Vindt je het heel erg als ik nog wat hoop over wil houden voor mijn nageslacht?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_28356057
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:18 schreef hanskepanske het volgende:
Ik ben bang voor t einde der tijden

Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen... toch denk ik er liever niet over na... das meer iets voor als je toch al depri bent
Ja dat is ook maar helaas ik ben niet depri , tis gewoon een feit dat mensen al vanaf het begin de bijbel niet willen geloven. Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.

Als je zegt van wel.. onderbouw je kritiek dan eens !
Altijd aan het dromen...
pi_28356193
Ik heb nu echt geen tijd om sites te gaan opzoeken, maar vele van die "wonderen" zijn toch verklaard, zoals die zee die openging enzo ... ?
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:16:15 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28356651
Ik heb een klein vraagje aan de TS, je zegt in je OP dat je niet zo sterk gelovig was tot je gisteravond dat boekje vond in die kast. Het lezen daarvan heeft je doen beseffen dat je toch echt wel gelooft. Da's heel mooi.

Wat ik echter niet begrijp is waarom je nu ineens beweert dat je vrienden eigenwijs en gehersenspoeld zijn. Eerder was jij ook niet zo sterk gelovig, zat het feit dat je vrienden niet geloven in God, Jezus en de bijbel je toen ook al zo dwars?

Over het einde der tijden maak ik me niet druk. Als het komt, dan komt het. Er is is niet wat ik daaraan zou kunnen veranderen, dus maak ik mezelf alleen maar gek door erover te gaan zitten dubben. Ben er ook niet bang voor.
(Un)masking for the greater good.
pi_28356730
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:56 schreef D-Industries het volgende:

[..]

Ja dat is ook maar helaas ik ben niet depri , tis gewoon een feit dat mensen al vanaf het begin de bijbel niet willen geloven. Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.

Bedenk je wel dat de bijbel niets anders is dan een verhaal. Mogelijk gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen, maar zeker niet een biografisch boekwerk dat opgesteld werd op het oment van gebeuren.

De wetenschap kan de bijbel niet onderuit halen (je kunt immers niet bewijzen dat iets niet bestaat), slechts aantonen dat gebeurtenissen ook op een andere manier kunnen worden uitgelegd, zonder het goddelijke aan te roepen.

En zoals Unclescorp al zegt, bepaalde delen, zoals het scheiden van de Rode Zee, zijn ook te verklaren met bijvoorbeeld een vulkaanuitbarsting, gepaard met een tsunami. (pilaar van vuur, regen van vuur, terug trekkende wateren, veel van de 10 plagen zijn dan met 1 gebeurtenis verklaart).

Het geloof heet niet voor niet geloof dat wil zeggen dat je 0,0 hard bewijs hebt. Anders was het weten i.pv. geloven.

Persoonlijk zie ik geen enkele aanwijzing van een god (afgezien dat de bijbel bestaat) en heb ik meer (logische) redeneringen dat hij niet bestaat.

Over het eind der tijden, in de Natuur en techniek van deze maand staat een mooi artikel over wat er mogelijk zou onstaan na het uitsterven van de mens... Einde voor de mens als soort, echter de aarde en haar levensvormen gaan gewoon door in een nieuwe cyclus.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_28357265
Is het niet genoeg bewijs voor je dat de mens constant zijn theorieën moet aanpassen, dat men niet weet hoe het leven is ontstaan. dat alle theorieën uiteindelijk op 'waarschijnlijkheid' is gebaseerd dat je uiteindelijk alles aanneemt van een ander.

Dat als je wetenschap naast de bijbel legt, er alleen maar gelijkenissen worden gevonden voor een boek dat ouder is dan 3400 jaar, geschreven door verschillende mensen allen geïnspireerd door god ? Niets kan het boek evenaren, en geen enkel feit kan et boek onderuit halen en toch hou je je vast aanwetenschappelijk bewijs dat zelfs al aangeeft dat de bijbel gewoon simpel weg antwoorden geeft dat de wetenschap nog steeds niet kan ! Ik vind het knap maar ieder zijn mening.
Altijd aan het dromen...
pi_28357267
quote:
Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.

Ik denk dat van de beweringen in de volgende bijbelversen toch wel is aangetoond dat ze onjuist zijn:

"Want aan den Heer behoren de zuilen der aarde, en daarop heeft hij de wereld gesteld." (1 Sam 2:8)
"Krimpt allen voor hem ineen, gij aardbewoners! Ook heeft hij de wereld vastgezet, onwankelbaar." (1 Kron 16:30)
"onder den gansen hemel laat hij het los, alsmede zijn licht aan de zomen der aarde." (Job 37:3)
"Daarna zag ik aan de vier hoeken der aarde vier engelen staan, die de vier winden der aarde vasthielden, zodat noch op land, noch op zee, noch tegen enigen boom een wind waaien zou" (Open. 7:1)

Voor de duidelijkheid: dit is nog maar het topje van de ijsberg
pi_28357339
Omdat jij er niet bij was is het nu niet waar.. ach ach ! Sterk bewijs ja
Kom is met wat actievere 'bewijzen' die je wel kan zien en kan weerleggen ?

mh ? geboorte van jezus ? het bestaan van de personen uit de bijbel ? alle plaatsen die in de bijbel voorkomen bestaan. zelfs de grootste wereldstad uit hun tijd heeft bestaan. BABYLON !

wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm

[ Bericht 80% gewijzigd door D-Industries op 30-06-2005 14:45:24 ]
Altijd aan het dromen...
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 14:43:23 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28357498
quote:

Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden.
Dan kun je misschien wel twee voorbeelden noemen?
quote:
Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Nou.. eigenlijk beginnen de tegenstrijdigheden al gelijk bij het begin

In Genesis 1 (vers 25 en 26) schept God eerst de dieren en helemaal aan het einde de mens. In Genesis 2 (vers 19 en 19) schept God eerst de mens en pas later de dieren.

En zo gaat het verder.

Nog een paar voorbeelden.

- Salomo had veertig duizend wagenpaarden en twaalf duizend ruiters. ( 1 Koningen 4 vers 26)
- Salomo had vier duizend wagenpaarden en twaalf duizend ruiters (2 Kronieken 9 vers 25)

- Maakt u gereed om zijne kinderen te slachten, om de misdaad hunner vaderen (Jesaja 14:21)
- De vaders zullen niet voor de kinderen, noch de kinderen voor de vaders sterven (Deuteronomium 24: 16)

Het wordt helemaal lastig als God zelf verward raakt:

- De Heer is een krijgsman; de Heer is zijn naam (Exodus 15:3)
- En de God van de vrede zij met u allen (Romeinen 15:33)

En is dit wel of geen tegenstellig?

- Mozes nu was zeer zachtmoedig, meer dan enig mens op aarde. (Numeri 12:3)
- En Mozes werd toornig op de legeraanvoerders [...] en hij vroeg hen: Waarom hebt gij al de vrouwen laten leven? Doodt alwat manlijk is onder de kinderen, en alle vrouwen die gemeenschap met een man gehad hebben, doodt ze. Maar laat alle meisjes die nog geen gemeenschap met een man gehad hebben in het leven voor uzelf. (Numeri 31:14)

Tja..

- De rechtvaardige gedijt als de palm, groeit als de ceder op den Libanon (Psalm 92:12)
- De rechtvaardige komt om, en niemand is er, die het ter harte neemt (Jesaja 57:1)

- En het geschiedde na deze dingen, dat God Abraham verzocht (Genesis 22:1)
- Niemand zegge, wanneer hij in verzoeking komt dat hij door God verzocht wordt; want God wordt door het boze niet in verzoeking gebracht en brengt zelf niemand in verzoeking. (Jakobus 1:13)

- Draagt elkanders lasten en volbrengt zo de wet van Christus. (Gelaten 6:2)
- Ieder toch zal zijn eigen pak dragen. (Gelaten 6:5)

En zo kun je nog heeel lang doorgaan.

"die mekaar op geen enkel punt tegenspreken" Als je met geen enkel 'veel' bedoelt heb je gelijk. De Bijbel moet zo ongeveer wel het boek zijn wat zichzelf het meest tegenspreekt.

Tenslotte nog een goede raad om mee af te sluiten

- Antwoord een dwaas niet naar zijn zotheid (Spreuken 26:4)
- Antwoord een dwaas naar zijn zotheid (Spreuken 26:5)

[14.gif]
pi_28358030
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:36 schreef D-Industries het volgende:
Is het niet genoeg bewijs voor je dat de mens constant zijn theorieën moet aanpassen, dat men niet weet hoe het leven is ontstaan. dat alle theorieën uiteindelijk op 'waarschijnlijkheid' is gebaseerd dat je uiteindelijk alles aanneemt van een ander.
Het klopt inderdaad dat theorieën worden aangepast en dat er nog veel vragen zijn over het ontstaan van het leven. Hier volgt natuurlijk niet uit dat de bijbel "klopt". Het geloof dat je aanhangt is gebaseerd op emoties en kennis die je hebt verkregen van andere gelovigen. Als iets gebaseerd is op aannames dan is het wel religie.
Wetenschap kun je pragmatisch benaderen: een theorie is in meer of mindere mate bruikbaar al naar gelang de voorspellingen van de theorie overeenkomen met de waarnemingen. Volgens deze opvating is het concept "waarheid" niet relevant.
quote:
Dat als je wetenschap naast de bijbel legt, er alleen maar gelijkenissen worden gevonden voor een boek dat ouder is dan 3400 jaar, geschreven door verschillende mensen allen geïnspireerd door god ? Niets kan het boek evenaren, en geen enkel feit kan et boek onderuit halen en toch hou je je vast aanwetenschappelijk bewijs dat zelfs al aangeeft dat de bijbel gewoon simpel weg antwoorden geeft dat de wetenschap nog steeds niet kan ! Ik vind het knap maar ieder zijn mening.
Nogmaals, op veel punten zijn er tegenspraken tussen de bijbel en de wetenschap. Er worden niet "alleen maar gelijkenissen gevonden". Daarbij komt dat de bijbel zelf niet eens consistent is (tegenspraken binnen de bijbel zelf). Op welke manier kan niets de bijbel evenaren? Aantal bladzijden? Literaire waarde? Het geven van een verklaring van de wereld om ons heen? Ik kan eigenlijk niets substantieels verzinnen. Antwoorden geven is makkelijk. Kijk bijvoorbeeld eens naar de talloze scheppingsverhalen van over de hele wereld. Waarom zou je het ene verhaal hoger achten dan het andere?
quote:
Wat bedoel je precies?
pi_28358078
[quote]Op donderdag 30 juni 2005 14:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dan kun je misschien wel twee voorbeelden noemen?
[..]
Laten wij de geschiedenis van de bijbel over de tijd na de Vloed eens beschouwen. Ze toont aan dat de mensheid zich gedurende het laatste gedeelte van het derde millenium v.G.T vanuit één centraal punt over de aarde verspreidde. Dat centrale punt was de vlakte van Sinear. Daar, zo zegt de bijbel, handelden de mensen in strijd met Gods wil door een stad, Babel genaamd, te gaan bouwen en te trachen een grote toren te bouwen waarvan de 'top tot in de hemel' reikte. God verwarde hun gemeenschappelijke taal en 'verstrooide hen vandaar over de gehele oppervlakte der aarde' ( genesis 11:1-9). Dienen wij te verwachten dat dit verslag door de geschiedenis of door de archelogie wordt bevestigd? Zo ja, in hoeverre?

De plaats is bekend. Archeologen hebben vastgesteld waar de oude stad Babel of Babylon in Mesopotamië heeft gelegen. Histroci en archeologen erkennen thans evenwel dat zij de rest van het verslag niet kunnen bewijzen en ook niet kunnen weerleggen. Denk bijvoorbeeld eens aan de kwestie van de oorsprong der verschillende talen onder het mensdom. Professor G.L.Trager, hoogleraar in de antropologie en linguïstiek, toont aan dat , hoewel de bewijzen op een gemeenschappelijke ouderdom van alle oude talen duiden, geleerden niet weten hoe ze zijn begonnen. Hij zegt:
"de historische kennis over de bestaande talen gaat slechts enkele duizenden jaren terug... er betaan geen 'primitieve' talen, maar slechts alle talen schijnen even oud te zijn en in dezeflde mate te zijn ontwikkeld.
Wij weten niet of alle talen uit één oorspronkelijke bron voortkomen of hoe lang de periode heeft geduurd waarin ze zich ontwikkeld."

Er wordt bij studie van de verbreiding der oude talen naar de verschillende delen der aarde echter iets belangrijks onthuld. Wat dan wel? Een speciaal egedeelte van de aarde wort gezien als het brandpunt van waaruit de verbreiding is begonnen. Henry Rawlinson, een geleerde op het gebied van de oosterse talen, identificeerd dat punt door te zeggen:
"indien wij ons louter zouden moeten laten leiden door het punt waar de talpaden bijeenkomen en elkaar kruisen, en ofhankelijk van welke verwijzing naar het schriftuurlijke bericht, zouden wij er nog steeds toe worden gebracht onze keus te laten vallen op devlakten van Sinear als het brandpunt waarvan de verschillende lijnen waren uiteengegaan."

In strijd met wat de bijbel zegt, wezen geschiedschrijvers vroeger op Egypte in Afrika als de plaats van de vroegste beschaving. Merk echter op wat de arecheoloog J.Hawkes, uitgever van The World of the Past verklaart:

'men heeft lang geloof dat egypte het middelpunt was van waaruit alle beschaving naar de rest van de wereld werd verbreid. Archeologische studies hebben anders uitgewezen. Zowel wat het begin van landbouw betreft... Als de eerste ontwikkeling van een werkelijk beschaving heeft Egypte een rol gespeeld die secundair was aan die van West-Azië' -- deel 1, blz 443.

Dit stemt overeen met het bijbelse verslag.

Bovendien komt de bijbelse vermelding dat de bouwers van de 'toren van babel' in ovens verhitte bakstenen en asfalt als mortel gebruikten, overeen met het bewijsmateriaal dat wordt verschaft door talrijke ziggurats(of torens die er als terrasvormige piramiden eruit zien) welke zijn gevonden. Bakstenen vormden het gewone bouwmateriaal, en een toren te Ur had asfalt als mortel. Er wordt natuurlijk niet beweerd dat een van deze de oorspronkelijke toren is. Het is evenwel interssant dat op inscripties in Babylon met betrekking tot deze torens zelfs dezelfde uitdrukking wordt gebruikt die in het bijbelse verslag voorkomt: "zijn top zal tot in de hemel reiken" -- vergelijk genesis 11:4

Hieruit kan dus worden opgemaakt dat de oude verslagen, wanneer ze beschikbaar zijn, met de bijbel overeenstemmen op het gebeid van geografie, gebruiken en andere details. Ze schieten gewoonlijk echter te kort in de belangrijkere punten want ze verklaren niet waarom bepaalde toestanden ontstonden, waarom bepaalde gebeurtenissen plaatsvonden. Het is vanzelfsprekend nutteloos te verwachten dat in de niet-bijbelse verslagen enige inmeningen van de zijde van god in de menselijke aangelegenheden wordt erkend.
Altijd aan het dromen...
pi_28358413
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:
Kom is met wat actievere 'bewijzen' die je wel kan zien en kan weerleggen ?

mh ? geboorte van jezus ? het bestaan van de personen uit de bijbel ? alle plaatsen die in de bijbel voorkomen bestaan. zelfs de grootste wereldstad uit hun tijd heeft bestaan. BABYLON !

wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
Ik noemde een paar voorbeelden om je claim te weerleggen dat geen feit uit de bijbel weerlegd zou kunnen worden. Als de bijbel het fundament van je leven is, dan lijkt me het voor de hand te liggen dat je dit fundament grondig onderzoekt en vind ik het vreemd dat het lezen van een boekje al je twijfels wegneemt.
Natuurlijk staan er hier en daar ook nog wat historische zaken in de bijbel, maar dat betekent niet dat beweringen die buiten de bijbel om niet te verifieren zijn dus ook waar zijn.
Wat betreft Jezus: heb je enig idee hoeveel buiten bijbels bewijs er is voor zijn bestaan? Zoek het eens na.
pi_28358467
quote:
Het wordt helemaal lastig als God zelf verward raakt:

- De Heer is een krijgsman; de Heer is zijn naam (Exodus 15:3)
- En de God van de vrede zij met u allen (Romeinen 15:33)
Juits ja, het oude en het nieuwe testament met mekaar vergelijken !!! Heel goed... Je toont hier enkel het veschil tuseen die twee aan.
In de andere gevallen komen de voor zover ik weet wel uit dezelfde delen daar zeg ik dan ook niets over. Maar de testamenten met elkaar gelijk stellen is als wit en zwart aan mekaar gelijk stellen.

Over het einde der tijden... elke keer als je sterft is dat het einde van de tijd.
What to think or what not to think... THAT's the question
pi_28359086
Dat er wat historische juistheden in staan wil toch niet meteen zeggen dat alles er omheen ook waar is? Wat als ik een boek schrijf met daarin de gevolgen van de tsunami van Azie en daarbij schrijf dat God boos op ons was en zijn doodseskaders in de vorm van Ufo's naar ons toe zond die het water uit de oceanen opschepte en over land uitstrooide. 500 jaar later lezen ze dit terug, checken ze archeologische vondsten en verrek...idd heeft dat toen plaatsgevonden! GOD BESTAAT! Dat is simpelweg zoals je nu aan het redeneren bent.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 15:47:05 #34
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28359453
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:01 schreef D-Industries het volgende:

wazig copy/paste verhaal
Ze hebben het in de bijbel over Babel of Babylon en Low and Behold die stad heeft echt bestaan.

Mooi 'bewijs', maar zo werkt het dus niet. Net zoals zoveel in de bijbel genoemde plaatsen was het een bekende stad, dus logisch dat zo'n plek vervolgens voorkomt in de verhalen. Bovendien hebben de Perzen destijds Kanaan ontruimt en de inwoners als slaven meegenomen, dus de 'Hebreërs' wisten hoe het eruit zag, ze kwamen er vandaan.

In de bijbel staat ook dat het gras groen is, ergo de bijbel is waar.

Er staan zat dingen in de bijbel die niet in andere bronnen terug te vinden is, bewijs die als zijnde echt gebeurd om de bijbel te onderbouwen.

Bijvoorbeeld, de Hebreers moesten in Egypte de steden Pitom en Raamses bouwen. Welke steden zijn dit? Waar liggen de resten? Onder het bewind van welke Farao was dit?

Dat zouden bewijzen zijn.

Of één bron buiten de bijbel dat er een koning David of Salomo, Josafat, Jerobeam, Abia, Achab of welke dan ook heeft bestaan. Eén archeologische aanwijzing dat er ooit een eerste tempel is geweest etc.

En dat zijn dan alleen nog maar de historische feiten en gebeurtenissen.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 15:56:08 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28359648
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:13 schreef elfenvleugels het volgende:

[..]

Juits ja, het oude en het nieuwe testament met mekaar vergelijken !!! Heel goed... Je toont hier enkel het veschil tuseen die twee aan.
Dat is er volgens D-Ind. niet.
quote:
Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Vandaar.
quote:
Maar de testamenten met elkaar gelijk stellen is als wit en zwart aan mekaar gelijk stellen.
Jij stelt dat de God uit het Oude Testament en de God uit het Nieuwe Testament niet dezelfde is?
pi_28359654
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:
zelfs de grootste wereldstad uit hun tijd heeft bestaan. BABYLON !

Misschien moet ik je er even op wijzen dat Babylon niet voorkomt in het oude testament. In het nieuwe testament komt het wel een aantal keren voor maar hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome.
Ik veronderstel dat je ongeveer weet wanneer het nieuwe testament is samengesteld.
pi_28359733
Toren van Babel zou in het huidige Irak gestaan hebben en zou iets te maken hebben met een stargate
pi_28359741
Zijn steden van egypte details waar de bijbel om draait ? De bijbel is om een ander doel geschreven hoor..
Altijd aan het dromen...
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:00:46 #39
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_28359753
Armageddon ?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_28359802
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef Barati het volgende:

[..]

Misschien moet ik je er even op wijzen dat Babylon niet voorkomt in het oude testament. In het nieuwe testament komt het wel een aantal keren voor maar hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome.
Ik veronderstel dat je ongeveer weet wanneer het nieuwe testament is samengesteld.
http://www.histoportal.net/oudheid/babylon.htm

'hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome' mooi gesproken , definitief antwoord over iets wat je zelf niet onderzoekt
Altijd aan het dromen...
pi_28360000
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is er volgens D-Ind. niet.
[..]
De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets. deze zinnen zijn onderdeel van een verhaal met een bedoeling erin geschreven. Het is geschreven door verschillende schrijvers uit verschillende tijden wil je dan verwachten dat hun woorden zo overeenkomen dat je geen verschillen opmaakt uit hun woordkeuze ? noch maakt het verschil uit wat je ook vind het gaat om het geheel ! Niet om een klein detail
Altijd aan het dromen...
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 16:12:27 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28360052
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:00 schreef D-Industries het volgende:
Zijn steden van egypte details waar de bijbel om draait ?
Lijkt me wel als die volgens de bijbel door de Hebreers zijn gebouwt.

Volgens je eigen woorden:
quote:

Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden.
Nou, kom maar op dan.

Want ik draai de stelling namelijk om. Bijna niks wat in de bijbel staat komt overeen met de archeologische vondsten. Bewijzen ontbreken bijna overal voor. Als het klopt wat jij zegt moet het een koud kunstje zijn om mij te weerleggen.
pi_28360093
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:02 schreef D-Industries het volgende:

[..]

http://www.histoportal.net/oudheid/babylon.htm

'hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome' mooi gesproken , definitief antwoord over iets wat je zelf niet onderzoekt
Ik heb het stukje waar je naar verwijst gelezen, maar wat beweer je nu? Dat Babylon wel wordt genoemd in het oude testament? Misschien zou je dan zo vriendelijk willen zijn te zeggen waar?

Je opmerking begrijp ik niet.
"In the Book of Revelation the destruction of Babylon, a city which seems to be a symbol of every kind of evil, is foretold. The connection with the actual historical city of Babylon is purely metaphorical, as the connection of "Jerusalem" in the poetry of William Blake can bear no relation to the actual history or geography of the city of Jerusalem. Virtually all New Testament scholars believe that "Babylon" is here used as a metaphor or euphemism for the power of the Roman Empire, which was oppressing the nascent church as the Babylonian empire had oppressed the Jewish people in Old Testament times."

"As noted above, the standard scholarly interpretation is that Babylon symbolises Rome and the "Whore of Babylon" therefore either refers to the Roman emperor, or personifies the power of the Roman Empire."

(bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_%28New_Testament%29)
pi_28360180
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:10 schreef D-Industries het volgende:

[..]

De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets. deze zinnen zijn onderdeel van een verhaal met een bedoeling erin geschreven. Het is geschreven door verschillende schrijvers uit verschillende tijden wil je dan verwachten dat hun woorden zo overeenkomen dat je geen verschillen opmaakt uit hun woordkeuze ? noch maakt het verschil uit wat je ook vind het gaat om het geheel ! Niet om een klein detail
Zie daar het standaard antwoord van een christen: "het gaat om het geheel". Hiermee dek je jezelf in tegen alle mogelijke kritiek.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 16:21:37 #45
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28360313
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:10 schreef D-Industries het volgende:

[..]

De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets.
Le-zen!

Jij zegt dat de bijbelschrijvers "mekaar op geen enkel punt tegenspreken"

Ik zeg van wel en geef je een aantal voorbeelden.

Blijf je nou bij je stelling dat er geen tegenstellingen in de bijbel staan of niet?
pi_28360431
quote:
Het punt is dat je "details" gebruikt om aan te tonen dat de bijbel waar is. Je noemt bijvoorbeeld dat Babylon in de bijbel genoemd wordt en dat er uitspraken over de stad worden gedaan die "ze in hun tijd nooit konden weten". Niet vreemd dus dat ik even meld dat die bewering compleet onjuist is.
Maar zodra iemand ander je wijst op "details" die jou beweringen weerleggen gaat het opeens om het geheel en zijn details niet belangrijk.
pi_28360442
Nee daarbij heb je gelijk NorthernStar
Altijd aan het dromen...
pi_28360496
Details die bewezen kunnen worden zijn anders dan details die nooit meer teruggevonden kunnen worden... Barati wel een beetje redelijk zijn als je een onderzoek wilt doen hé !
Altijd aan het dromen...
pi_28360676
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:28 schreef D-Industries het volgende:
Details die bewezen kunnen worden zijn anders dan details die nooit meer teruggevonden kunnen worden... Barati wel een beetje redelijk zijn als je een onderzoek wilt doen hé !
Kun je iets duidelijker zijn?
Je beweert dingen die ik weerleg, maar vervolgens ga je er niet meer op in.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 16:45:58 #50
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28361010
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:26 schreef D-Industries het volgende:
Nee daarbij heb je gelijk NorthernStar
Ik heb geen kritiek op je geloof hoor. Het woord zegt het eigenlijk al, het is 'geloof' dus iets wat je aanneemt als waar zonder dat er bewijzen voor zijn. En de bijbel is ontegenzeggelijk een intrigerende verzameling geschriften. Maar als je in je OP zet dat er veel bewijzen zijn en weinig tegenspraak dan is dat iets te veel voor me op een druilerige donderdagmiddag.

Om nog even in te gaan op het Einde der Tijden, daar geloof ik ook niet zo in. Dit moet je imo in de context plaatsen, in het Midden Oosten, aan het begin van onze jaartelling. Er bestond in die tijd een hele traditie van Apocalyptische secten en er zijn talloze geschriften, Openbaringen is maar ééntje die toevallig in de bijbel terecht is gekomen.

Al honderden jaren, bijna tweeduizend jaar, is men aan het puzzelen en interpreteren en denkt dat het einde voor de deur staat. Terwijl Jezus zelf zegt dat zelfs de engelen en hijzelf niet weten wanneer dat zal zijn. "De dag des Heeren komt als een dief in den nacht", maw onverwachts en dus onzinnig je ermee bezig te houden.

Uiteindelijk is het imo zelfs gevaarlijk. Mensen die denken dat Harmageddon voor de deur staat. Ik noem een Bush die meent dat hij een goddelijke missie heeft. Zo iemand zou op het idee kunnen komen het lot een handje te helpen. Of al die christenen die de bezetting van de Palestijnse gebieden steunen omdat het volgens de bijbel zo moet lopen. Daar hebben we al mooi bijna veertig jaar ellende van in de wereld.

Hoeveel mensen zijn inmiddels allang tot stof vergaan terwijl ze ooit dachten dat ze in het einde der tijden leefden?
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:48:46 #51
75049 BasOne
Spaceship!
pi_28361085
Dit is een eindeloze dicussie.

Je kan niet bewijzen dat God bestaat.
Je kan ook niet bewijzen God niet bestaat.

Je kan wel bewijzen dat de Bijbel een fictief boek is

Verklaren 'het staat in de bijbel dus is het ook echt gebeurt is natuurlijk je reinste waanzin' (no offence intended).
Dit komt op hetzelfde neer als een willekeurig fictief boek pakken met een aantal historische gebeurtenissen en verklaren 'dit is werkelijk gebeurt'.

Mischien bestaat er een God, mischien ook niet, maar de bijbel is door de mens gecreerd, en als zodanig onderhevig aan menselijke fouten (Wat ook lekker tegenstrijdig is aangezien de mens in Gods evenbeeld is gecreerd en God nooit fouten maakt, ergo de mens kan nooit fouten maken...)

Just my 2 cents
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_28361305
Wederom weer helemaal gelijk hoor... Toch moet ik wel nagéven dat ik in deze tijd me onzekerder voel sinds Bush aan de macht is. Moslimterreur meer aandacht krijgt... en er zovéél ellende is. Het is de mens dat zijn eigen ondergang veroorzaakt. Ik vind het zo belachelijk maar het gebeurd wel. Kijk maar om je heen

Voor de één is het een kut boek en voor de ander is het zijn toevlucht, maar als we allemaal volgens de bijbel zouden leven zou het niet zo'n ellende zijn
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de profetieën kloppen, en dat de ware oorlog nabij is. Het gaat allemaal niet goed in de wereld, iedereen wilt nuclaire bommen en met Bush aan de macht vertrouw ik het helemaal niet meer...

Ik had niet moeten zetten dat er vreselijk veel bewijs is want daarbij ga ik een discussie aan waarbij ik de enigste ben die vecht om gelijk te krijgen terwijl ik er geen zin in heb
ik wil alleen maar weten hoe jullie erover denken :-)
Altijd aan het dromen...
pi_28361390
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef D-Industries het volgende:
Wederom weer helemaal gelijk hoor... Toch moet ik wel nagéven dat ik in deze tijd me onzekerder voel sinds Bush aan de macht is. Moslimterreur meer aandacht krijgt... en er zovéél ellende is. Het is de mens dat zijn eigen ondergang veroorzaakt. Ik vind het zo belachelijk maar het gebeurd wel. Kijk maar om je heen
Voor mij al een van de grootste redenen voor het ontbreken van een god.
quote:
Voor de één is het een kut boek en voor de ander is het zijn toevlucht, maar als we allemaal volgens de bijbel zouden leven zou het niet zo'n ellende zijn
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de profetieën kloppen, en dat de ware oorlog nabij is. Het gaat allemaal niet goed in de wereld, iedereen wilt nuclaire bommen en met Bush aan de macht vertrouw ik het helemaal niet meer...
Als iedereen volgens de koran gaat leven heb je hetzelfde principe, ook geen ellende meer. (zelfde geldt voor de thora en welke religie dan ook) Plus dat ook Bush (en Balkie) pretenderen volgens de bijbel te leven. Als ierdeeen nu maar eens goddeloos was, was er veel minder ellende.
quote:
Ik had niet moeten zetten dat er vreselijk veel bewijs is want daarbij ga ik een discussie aan waarbij ik de enigste ben die vecht om gelijk te krijgen terwijl ik er geen zin in heb
ik wil alleen maar weten hoe jullie erover denken :-)
Nu wel duidelijk denk ik
C. Sagan
pi_28361458
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:59 schreef The_stranger het volgende:

Nu wel duidelijk denk ik
Gelukkig maar, relaxt dat we er uitgekomen zijn
Altijd aan het dromen...
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:51:47 #55
8875 Mdk
Smart-ass
pi_28370062
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:57 schreef D-Industries het volgende:
Hoeveel oorlogen zijn er al niet geweest voor 'het geloof'???
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:21:49 #56
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28371163
nee de vraagstelling is niet Voor het Geloof. de vraagstelling is "hoeveel oorlogen zijn er geweest waarbij geloof indirect een rol heeft gespeeld. de rol van stagnatie en conditionering van de volgelingen om ze zo mak als schapen te houden"
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:20:30 #57
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28373026
Het einde der tijden?

Of het begin der ... ?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_28373092
Wel het einde van een tijdperk: het olie-tijdperk

meer info: http://members.home.nl/johnmeilink/
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_28373104
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:20 schreef Hallulama het volgende:
Het einde der tijden?

Of het begin der ... ?
Hoop doet leven......
Het begin der einde der oorlogen (bij gebrek aan een duifje)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:32:32 #60
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28373386
het einde der tijden , maar chiquita is een prachtige banaan
pi_28373416
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:32 schreef BaajGuardian het volgende:
het einde der tijden , maar chiquita is een prachtige banaan
Verkeerde topic Baaj
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28374717
al sinds het begin der tijden roept men dat het einde der tijden nabij is

blijkt telkens wel mee te vallen
pi_28377941
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:36 schreef D-Industries het volgende:Dat als je wetenschap naast de bijbel legt, er alleen maar gelijkenissen worden gevonden voor een boek dat ouder is dan 3400 jaar, geschreven door verschillende mensen allen geïnspireerd door god ? Niets kan het boek evenaren, en geen enkel feit kan et boek onderuit halen en toch hou je je vast aanwetenschappelijk bewijs dat zelfs al aangeeft dat de bijbel gewoon simpel weg antwoorden geeft dat de wetenschap nog steeds niet kan ! Ik vind het knap maar ieder zijn mening.
Als de Bijbel geinspireerd is door God, waarom staan er dan zoveel tegenstellingen in, waarom staan er dan verschillende scheppings verhalen in, waarom staan er dan verschillende kruisigings verhalen in, is God een beetje vergeetachtig soms, dat Hij niet weet hoe het precies gebeurd is of zo?
Dat is voor mij al afdoende bewijs dat de Bijbel met een fikse korrel zout genomen moet worden en absoluut niet door God geschreven is, maar door mensen die na generaties lang verhalen mondeling overgedragen te hebben het eindelijk dankzij de uitvinding van het schrift het op hebben kunnen schrijven.

Het bewijs dat de Bijbel niet klopt, geeft de Bijbel zelf al.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_28377968
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
Grappig dat je juist Noachs vloed neemt als voorbeeld, want als er iets uit de Bijbel onomstotelijk als nonsense is bewezen, is dat Noachs wereldwijde vloed wel.
Veel Christenen hoor je dan het argument aanvoeren dat er wereldwijd vloedverhalen zijn met hun bewijzen, alleen diezelfde Christenen vergeten voor het gemak even te vertellen dat er soms duizenden jaren tijdsverschil zat tussen die verschillende vloed verhalen.

Sterker nog, over 1000 jaar zal de tsunami van dit jaar waarschijnlijk ook als bewijs van een wereldwijde vloed aangedragen worden
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:32:50 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28380759
In de bijbel staat dat God nooit meer de Aarde zal vervloeken om de mens en zijn wil daar God na het brandoffer van Noach plotseling besefte dat 't kwaad bij de mens in het bloed zit en de mens er eigenlijk niets aan kan doen.

Genesis 8:

20 En Noach bouwde den HEERE een altaar; en hij nam van al het reine vee, en van al het rein gevogelte, en offerde brandofferen op dat altaar.

21 En de HEERE rook dien liefelijken reuk, en de HEERE zeide in Zijn hart: Ik zal voortaan den aardbodem niet meer vervloeken om des mensen wil; want het gedichtsel van 's mensen hart is boos van zijn jeugd aan; en Ik zal voortaan niet meer al het levende slaan, gelijk als Ik gedaan heb.

Ik zie in deze passage de erkennig van ons instinct en onze emoties, en hoe deze de mens soms blind kunnen maken en hem kunnen verlagen tot een primitief wezen welke primitieve daden verricht.

M.a.w., er val niets te vrezen voor Christenen, alsmede voor ongelovigen.

Wellicht speelt de wet van karma nog wel een rol, what you give is what you get, en als je iets rottigs krijgt, dan komt dat omdat je iets rottigs hebt gegeven, en dus nog het een en ander moet leren. Er is dus niets mis met iets rottigs krijgen, ellende op je pad, etc., je hebt 't schijnbaar nodig om wijzer van te worden, dus, nog steeds niets te vrezen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 2 juli 2005 @ 06:22:47 #66
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28406960
Uhm beste mensen.... Met betrekking tot het einde der tijden :

Mijn 2 centen...

De dag des Heren 2 Petrus 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:34:36 #67
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28410229
Het einde der tijden betekent in mijn belevingswereld dat de tijd weg gaat en dat de tijd gekraakt wordt en dus ook het eeuwige leven tevoorschijn komt.

Het einde der tijden heeft naar mijn idee niets te maken met een komeet of oorlog.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_28411373
Volgens de islam leven we ook in een periode van eide der tijd. Omdat te kunnen toetsen (of we daadwerkelijk in die tijd zitten) zijn er een aantal voorbeelden gegeven... Ik weet er nu effe geen te noemen maar we zitten wel degelijk op het einde..misschien maken wij het niet meer mee, maar de generatie na ons of die na hun zal het zeker meemaken (denken ze).

Tenslotte heeft de laatste openbaring (de islam, de vervolmaking van HET GEEN van de bijbel de thora en de anderen) plaats gevonden en zal er geen profeet meer neerdalen met een vernieuwde update. De Koran is tot de eind der dagen geldig.

Overigens geloven wij ook dat jezus terug zal keren...deze zal echter terug keren als aanhanger van het vervolmaakte geloof "de islam". Tenslotte onderwees hij ook de islam, en mozes ook..
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:59:41 #69
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28412018
Ik geloof niet in de Islam. Ik geloof in de wetenschap. In buitnaards leven. In 1 wereld met 1 doel zonder oorlog en geweld en armoede. In respect voor elkaars gedachtengoed.

En dat gaat niet als de Islam de wereld wilt veroveren en het Christendom terug gaat bashen. Dat gaat alleen als ieder geloof verdwijnt.

Dan blijft er niets over behalve het nuchtere verstand. En natuurlijkl het hele grote universum( of meerdere unviversums) dat ontstaan is door??? Dat is nog de vraag. De oerknal is een mooie theorie, de evolutietheorie is ook mooi. Dat de mensheid uit water is ontstaan dus. Klinkt ook logisch als je bekijkt dat een mens voor het grootste gedeelte uit water bestaat en water zo puur kan zijn dat het pure puurheid is.

Ik geloof dat het universum is aan te passen ook. Dat je verbeteringen kunt aanbrengen eraan met apparatuur en nog meer. Dat je het kunt herprogrammeren op de een of andere manier. Al dan niet via telepathie. Of met krachtige apparatuur. Apparatuur die vast en zeker nog gemaakt gaat worden

Immers we zijn niet voor niets intelligente wezens. Intelligente wezens gaan voor een betere toekomst en streven naar perfectie in alles. Hoewel een aantal van die wezens hun intelligentie niet gebruiken of te lui zijn om dat te doen. Die nemen genoegen met minder of hebben geen zin in welvaart en gigantische vooruitgang in de techniek. Sommige intelligente wezens gebruiken hun intelligentie om oorlog te voeren, maar dat kan liggen dat ze gewoon dom zijn. Dat ze niet veel intelligentie bezitten. Of natuurlijk dat ze nog moeten leren hoe ze hun intelligentie moeten gebruiken, dit laatste lijkt me het meest waarschijnlijk want ieder wezen heeft intelligentie in zich. Ligt er alleen aan hoe je ermee omgaat. En natuurlijk in welke omgeving je bent opgegroeid, dat moet ook niet onderschat worden in hoe je nu bent.

Self-improvement En improvement van het geheel. En het geheel is heel groot.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-07-2005 14:07:32 ]
pi_28412973
Self-improvement is ook maar iets relatiefs..het is maar net hoe je het ziet..en "intelligente wezens gaan voor een betere toekomst en streven in alles naar perfectie" hmm dat is dus pure bullshit...ook het gene wat je over de islam zegt dat ie het terug gaat bashen...

pff hehe ik kap wel..hehe doe je thingie
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:51:11 #71
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28413213
Ik doe wat het eerst in me opkomt. En ik blijf van mening dat mensen geen geloof nodig hebben. Mensen zouden samen moeten werken. Mensen zouden op zichzelf moeten vertrouwen inplaats van op God of Allah. God of Allah is een waanidee, mensen denken te praten met God en ondertussen praten ze met zichzelf. Wie weet wat voor gekkigheid ze tegen zichzelf gaan zeggen en ze zich gaan inbeelden. Dan heb je nog de boeken de Koran en de bijbel die mensen gekke ideeen aanpraten en niet voor zichzelf laten denken, dan heb je nog de sprekers die het geloof uitdragen in moskeeen en kerken die aan hersenspoeling doen. De radicalen die anderen ompraten en nog meer. Hoe ontstaan die radicalen? Hoe zijn ze radicaal geworden? Door de koran fout te interpreteren door die onzin te geloven wat erin staat?

De wereld is beter af zonder geloof. Het enige goede geloof is geloof in jezelf. En geloof in samenwerking en geloof in een toekomst zonder geweld.

Ik ben nog steeds voorstander van verbetering. Zo is de Westerse wereld ook ontstaan en alle welvaart op de wereld. Mensen hebben een dak boven hun hoofd omdat ze zich in zetten, kraanwater dat schoon is omdat ze zich inzetten, een pc omdat ze zich inzetten. NASA vliegt in dit universum omdat ze zich inzetten en een droom hebben.

Misschien is het gewoon een droom dat mensen willen verwezenlijken. Het ultieme bereiken. The American dream?

Welvaart en welzijn

En vooral doorgaan. Stel mensen gaan niet door met verbetering, dan staat alles stil. Ik wacht nog steeds op een pentium 8, of anders een nieuwe processor die sneller is. Waarom? Omdat ik meer wil, en beter wil. Omdat ik verbetering wil zien.

Verbetering in alles

Stilstand is achterstand. En wie wilt nu dat de wereld een achterstandswijk is? Door die economische recessie lijkt het vaak op een achterstandswijk overal, door die aanslagen door terroristen heb ik het idee dat ik in een grote a-sociale buurt woon. Ook al gebeuren die aanslagen honderden kilometers van mijn bed, het is en blijft schandalig om te zien.

En dat is niet de bedoeling van alles.

[ Bericht 19% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-07-2005 15:00:24 ]
pi_28413529
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:30 schreef Adnan het volgende:
Overigens geloven wij ook dat jezus terug zal keren...deze zal echter terug keren als aanhanger van het vervolmaakte geloof "de islam". Tenslotte onderwees hij ook de islam, en mozes ook..
Daar gaan we weer ... het vervolmaakte geloof de islam ... doet me meteen denken aan die nieuwe pipo in iran die de wereld een islamitische revolutie belooft, terwijl hij ondertussen nucleaire proeven zit te doen, wss om zijn woorden later kracht bij te zetten. Maar ja, islam zit nog in de middeleeuwen dus die krijgen hun behoefte aan kruistochten ...
Geloof moest gewoon verboden worden, het brengt niet anders dan miserie. Geloof is mss goed voor 1 individu, maar niet voor massa.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:13:03 #73
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28413729
Ik vraag me af wat de droom van Islamieten is. Wat zij zien in een ideale wereld?

Ik loop wel eens vanuit de mondriaan zorg langs een moskee en zie zo'n oud belhuis ertegen over, totaal geen techniek. Zijn ze tegen de techniek ofzo?

Wat zijn de dromen van islamieten? Hoe zien zij de wereld graag. Ik heb vaak het idee dat ze het liefst hebben dat de wereld vergaat.

Wat zouden de Islamieten doen als zij de totale macht hadden over het westen? Zouden ze alles afbreken wat wij met veel moeite hebben opgebouwd? Willen ze onze dromen vernietigen?

Een goede vraag is dat voor iedere Islamiet. Wellicht brengt dat duidelijkheid in het hele gebeuren

1 ding is duidelijk. De Islam krijgt de macht niet. Het Westen zal blijven bestaan en sterker en beter worden.

West-coast!!!! De vraag is nu, hoe stop je de Islam? Door met Islamieten te praten dat ze zich moeten aansluiten aan het Westen? Dat het voor iedereen beter is? Dat het hun beste keuze is die ze ooit gedaan hebben? Of wat is de oplossing? Je kunt ze niet vermoorden, je moet ze het Westen laten omarmen en laten meehelpen met bouwen.
pi_28413847
Die willen een islamwereld ... kunnen we met z'n allen als kuddebeesten op ons matje gaan bidden, en op tijd rondjes gaan draaien in mekka ... qua sociaal leven zit je wel goed als man natuurlijk, al van kindsaf aan ... meisjes zijn amper de moeite om te vernoemen.
Het einde der tijden dus
om ontopic te blijven
pi_28413942
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 14:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik doe wat het eerst in me opkomt.
no offence..maar dat doen kinderen vaker inderdaad...
quote:
En ik blijf van mening dat mensen geen geloof nodig hebben.
Dat is het jammere...je denkt dat wij het zelf bedacht hebben om aan een van onze wensen voldoening te kunnen geven...maar zo is het niet..het is er het bestaat en of het nou wel of niet willen klaar basta...
quote:
Mensen zouden samen moeten werken.
En we zouden zuinig om moeten gaan met de natuur en blabla..hehe geloof me hehe de helft van de koran bestaat uit zaken die er toe moeten lijden dat er een hechte samenleving ontstaat. Daar is de godsdienst ook voor bedoeld..om zelf rust te vinden en om een gezonde maatschapije te krijgen..dat is de gift van god
quote:
Mensen zouden op zichzelf moeten vertrouwen inplaats van op God of Allah.
Ok ik vertrouw zowel op mezelf als op god...
quote:
God of Allah is een waanidee, mensen denken te praten met God en ondertussen praten ze met zichzelf.
O wij praten neit met god hoor..de enige met wie je kan praten is je alterego
quote:
Wie weet wat voor gekkigheid ze tegen zichzelf gaan zeggen en ze zich gaan inbeelden.
Daarom is de koran er ook..om die gekke stemmetje in je, je ego, kapot te maken en te trainen.
quote:
Dan heb je nog de boeken de Koran en de bijbel die mensen gekke ideeen aanpraten en niet voor zichzelf laten denken,
Hm één van de basisprincipes van de koran is dat je alles zelf moet onderzoeken en zelf moet kijken en niet net als de christenen thuis vroom moet zitten...
quote:
dan heb je nog de sprekers die het geloof uitdragen in moskeeen en kerken die aan hersenspoeling doen.
Tuurlijk mijn zoon
quote:
De radicalen die anderen ompraten en nog meer. Hoe ontstaan die radicalen? Hoe zijn ze radicaal geworden? Door de koran fout te interpreteren door die onzin te geloven wat erin staat?
Ok je haalt weer eens 2 dingen door elkaar..ik ben radicaal..als in ik geloof 100%...de terroristen op tv heeft nix met islam te maken en is ook geen interpretentie fout..die mensen zijn jarenlang kapot gemaakt en daarom tja beginnen ze hun eigen oorlogjes..en omdat het 1001 bevolkingsdgroepen zijn is het enige wat deze bijelkaar brengt hun godsdienst en het feit dat ze onderdrukt werden.
quote:
De wereld is beter af zonder geloof. Het enige goede geloof is geloof in jezelf. En geloof in samenwerking en geloof in een toekomst zonder geweld.
3de deel= amen..de rest pure bullshit natuurlijk.
quote:
Ik ben nog steeds voorstander van verbetering. Zo is de Westerse wereld ook ontstaan en alle welvaart op de wereld. Mensen hebben een dak boven hun hoofd omdat ze zich in zetten, kraanwater dat schoon is omdat ze zich inzetten, een pc omdat ze zich inzetten. NASA vliegt in dit universum omdat ze zich inzetten en een droom hebben.

Misschien is het gewoon een droom dat mensen willen verwezenlijken. Het ultieme bereiken. The American dream?
Ok....wij zijn ook voorstanders van welvaart..weet wel dat sterrenkunde enz direct na de openbaring van de islam een enorme vlucht heeft gekregen in het middenoosten...
hehe het westen is geworden omdat ze steeds wilden verbeteren? heheheh ok...misschien moet je je geschiedenisboeken erbij pakken.
quote:
Welvaart en welzijn

En vooral doorgaan. Stel mensen gaan niet door met verbetering, dan staat alles stil. Ik wacht nog steeds op een pentium 8, of anders een nieuwe processor die sneller is. Waarom? Omdat ik meer wil, en beter wil. Omdat ik verbetering wil zien.

Verbetering in alles

Stilstand is achterstand. En wie wilt nu dat de wereld een achterstandswijk is? Door die economische recessie lijkt het vaak op een achterstandswijk overal, door die aanslagen door terroristen heb ik het idee dat ik in een grote a-sociale buurt woon. Ook al gebeuren die aanslagen honderden kilometers van mijn bed, het is en blijft schandalig om te zien.

En dat is niet de bedoeling van alles.
hm ok..hehe ik zou als ik jou was is effe goed zitten..goede boeken erbij pakken..en kjijken waar de wereld nou echt om draait...en waarom we nou in een rijke westerse wereld leven..en wat daarbij de rol van het christendom was...hoe de islam zich heeft ontwikkeld..

maar je kunt ook door leven..en je eigen hehe dingentjes ontwikkelen..hehe maar hehe spreek je dan niet uit over zaken die je niet weet en kent..danku
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:23:16 #76
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28413956
Ik had een cd-rom waar op stond dat de Islam het laatste geloof is. Ik denk dat we de toekomst een handje moeten helpen

De Islam is niet het laatste geloof. De naam van het laatste geloof. Noem eens een mooie naam.

De vrije wereld?
pi_28414036
heheh jullie zijn echt grappig hehehe..

maarja..
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:27:22 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28414066
Adnan, ik spreek wat ik wil spreken. En ik lees liever zo min mogelijk boeken geschreven door anderen omdat die boeken mij willen beinvloeden. Ik denk liever zelf na over zaken inplaats van klakkeloos aan te nemen wat semi-intelligente mensen te vertellen hebben.

Maar goed, je bent Islam en staat er 100 procent achter. Dus met jou praten is waarschijnlijk onmogelijk. Je kunt je Islam denkwijze toch moeilijk aan de kant zetten.

Probeer eens te denken zonder gedachtes. Met een leeg hoofd. Laat je gaan zonder dat je vast zit aan je verleden.

Dat doe ik dus het merendeel van de tijd. Met 300 plus aanslagen vloeit het eruit en ik ga niet terug om verbeteringen aan te brengen ik schrijf puur om over wat ik zie en denk erover. Daar kun je het mee eens zijn of niet.

In ieder geval komt er nog een tijd zonder Geloof. Daar ben ik zeker van. Hoe de Islam gaat verdwijnen is nog de vraag.
pi_28414067
O ja.,..hehe effe voor de topic:?
Alles met een begin kent een eind....hehe het zal mij lekker boeien of er een einde der tijd komt..ik ga vanzelf toch wel dood..
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:28:30 #80
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28414087
Zodra de dood gehacked is bestaat de dood niet meer. Zodra de tijd gehacked is zal de tijd tikken zonder invloed uit te oefenen op je ouder worden

Zodra dimensies geopend worden zul je zien wat er tevoorschijn komt.

En dit tik ik wederom in zonder te denken, het komt vanzelf naar boven. Of moet ik zeggen naar onder

Alles zal gehacked worden. Ik bedoel afgebroken met hacken, in miljarden stukjes hakken. Al het negatieve gaat afgebroken worden, het positieve wordt verder uitgebreid.

Waarschijnlijk is de Islam ook te hacken. In ieder geval het gedachtengoed van extremisten. De Islam voor de wellievende moslims maakt niet veel uit. Zolang er geen schade wordt toegebracht zal ik geen actie ondernemen.

Zodra ik slechte invloeden zie en slechte variabelen neem ik dus wel actie. En zo nemen meer actie daartegen. Ben niet de enige die het werk moet klaren, gelukkig niet.

De negatieve constanten zullen ook worden aangepakt uiteraard. En zo zijn er meer zaken die niet kloppen en ter verbetering in aanmerking komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-07-2005 15:35:07 ]
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:37:12 #81
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28414344
Negatieve constant is de bijbel en koran.

Negatieve variable is hoe die geintereteerd worden.

Negatieve variable die tevens constant is dat is de tijd.

Je hebt ook nog negatief DNA en nog meer, waardoor mede mongooltjes ontstaan. Ook dit zou in principe aan te pakken moeten zijn, net zoals de negatieve variabele kanker en aids die tevens constant is en ga zo door en ga zo door Ik geloof ook niet dat medicatie helpt bij kanker en aids om het echt uit te roeien, je moet bij de roots zijn. De kern van het probleem moet je aanpakken en dat moet bij alles gebeuren. Ik bedoel je kunt misschien mensen genezen met medicatie maar het opnieuw ontstaan van een patient gaat niet. Kanker zit erin en aids zit erin en dus moet er iets anders worden gezocht.

Dan heb je nog het weer en het klimaat als variabele. Hoewel het klimaat ook constante eigenschappen heeft.

En zo zijn er tig voorbeelden te noemen. Het is gewoon een programma Meer niet en niet minder. Een programma dat makkelijk te veranderen is. Een programma dat naar behoefte te veranderen is dus Zodra je weet hoe je aanpassingen kan doorvoeren in het systeem.

Astraal programmeren ook wel genoemd? Of is dat de foute naam?

Om ontopic te blijven. Het einde der tijd is wellicht in het systeem aanwezig maar kan dus ook verwijderd worden. Einde der tijd is het einde van de wereld en de rest van alles. En niet het einde der tijd zoals ik die graag wil zien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-07-2005 15:48:56 ]
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:51:17 #82
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28414757
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:27 schreef Adnan het volgende:
O ja.,..hehe effe voor de topic:?
Alles met een begin kent een eind....hehe het zal mij lekker boeien of er een einde der tijd komt..ik ga vanzelf toch wel dood..
Niet elk begin kent een eind. Begin en eind zijn niet persee gebonden aan elkaar. Het leven an sich kent geen eind heeft bij velen nooit een eind gehad door reincarnatie. Het gaat door. Er was een begin en er komt geen eind aan.

De enige echte 2 die met elkaar verbonden zijn is licht en duisternis. Zwart en wit. Man en vrouw. Hoewel bij homo's dat anders is, maar daar ga ik niet op in verder.
pi_28414894
Hehehe dromenvanger..mijn zoon..heheh die reincarnatie heb je ook zelf bedacht? hehe je bent wel selectief geweest in het lezen van literatuur he? heheheh..ach jah..overigens hehe haal ik je hele ding daarboven onderuit hehe en dan kom je zoals de rest van de wereldbevolking met de smoes:

"Je staat 100% achter islam, en dan kan ik niet met je praten"
]hehe jij staat ook 100% achter je psycho ideeen..

maarja
..hehe dit typte ik ook maar effe zonder terug te gaan het vloeit uit me...
hehehehehe pff dat ik je serieus neem...

maar vergeet niet..ook jij gaat dood...en dat hacken van shit hehe kijk maar is sci fi films uit de jaren 80..we zouden dan nu op de maan gewoond moeten hebben...helaas...en ook jij zult het hacken van tijd en open gaan van dimensies niet meemaken...
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:00:44 #84
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28415045
Je weet niet hoe alles is opgebouwd mijn jong Zelf weet ik het ook nog niet voor de volle 100 procent maar het wordt me iedere dag duidelijker en duidelijker. Ik krijg iedere dag nieuwe informatie waar ik wat mee kan.

En je weet niet hoe ik aan informatie kom. Je weet mijn verleden niet. Je weet niet wie ik ben. Ik ga me niet meer voorstellen, doe ik niet meer. Is niet nodig ook. Heb geen hele wereld nodig die achter me staat, zolang ik maar achter mezelf sta. Als een klein groepje mensen in me gelooft is dat genoeg.

Ik ben net begonnen en heb nog een lange weg te gaan. Ik ga nog terug naar het ontstaan van de wereld en ga daar herstellen wat fout is gegaan. Want er is iets fout gegaan bij de oerknal.

Ik heb er veel zin in. Het is een uitdaging. En ik voel me iedere dag weer beter. Mijn leven is weer op spoor en ik ben gezond te noemen. Rustig en relaxed. Alles komt goed.
pi_28415585
Hm ok..ga jij effe die oerknal probleem effe oplossen..dan ga ik door met mijn leven!
pi_28416257
quote:
De Koran is tot de eind der dagen geldig.
voor 'jullie soort' people bedoel je.
quote:
jesus zit in de kroeg,
de verwarming is stuk en alle aanwezigen hebben het koud.
maar wacht..jesus denkt..he ik ben jesus en er wordt verwacht dat ik hulp biedt want ik ben nu eenmaal heilig.
ah,denkt ie, daar liggen wat dikke boekjes.
de bijbel en de koran liggen gebroedelijk naast elkaar te wachten op wat komen gaat.
de brand erin met die zooi besluit jesus
burn motherfuckers burn zegt ie.
die gekke jesus toch ook.
/\/\/\ \/\/\/
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:07:37 #87
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28416924
quote:
Dat wij waarschijnlijk in de tijd leven dat in de bijbel wordt omschreven als het einde der tijden, waarbij jezus verlossing komt brengen aan allen die in hem geloven.

Geloven jullie dat en leef je ernaartoe of vind je het klinkklare onzin dat we naar een 3e wereldoorlog toeleven ?
Als "God" werkelijk een zoon/dochter naar de aarde stuurt zalhij heus niet discrimineren.
Doet hij dit wel, dan loop ik uit mijzelf al de andere kant op.

En einde der tijden ?

Ik geloof niet dat dit iets met een Godheid of wat dan ook te maken heeft.
Áls er een einde ter tijden komt in wat voor vorm dan ook dan is dit waarschijnlijk door eigen toedoen of door een zogenaamde natuurramp.
Het zou best kunnen dat mensen die juist voorspeld hebben ( en misschien in een andere context hebben geplaatst of op een bepaalde manier aangekleed hebben ).
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:00:51 #88
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28420422
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:42 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

voor 'jullie soort' people bedoel je.
[..]

jesus zit in de kroeg,
de verwarming is stuk en alle aanwezigen hebben het koud.
maar wacht..jesus denkt..he ik ben jesus en er wordt verwacht dat ik hulp biedt want ik ben nu eenmaal heilig.
ah,denkt ie, daar liggen wat dikke boekjes.
de bijbel en de koran liggen gebroedelijk naast elkaar te wachten op wat komen gaat.
de brand erin met die zooi besluit jesus
burn motherfuckers burn zegt ie.
die gekke jesus toch ook.
/\/\/\ \/\/\/
Ja, en Jezus nam zijn toverstok en probeerde. Hocus Pocus te doen. Maar het lukte niet. Toen verscheen Satan in zijn tijdmachine en zei dat ie maar gewoon weer moest gaan timmeren, dat timmeren beter in zijn straatje ligt.

Maria kwam eraan en vroeg aan Satan, Mario's world. Maria Maria, Maria wist het ook niet meer. En Adam en Eva, die het verboden vrucht hadden geproefd wisten niet waarom.

Toen gaf Satan een lekkere geile appel aan Eva, en mocht Eva genieten. Adam die geil was die gaf Eva een stevige beurt, en na het neuken aten ze samen aardbeien met slagroom. En toen ging het allemaal van een leien dakje.
pi_28420514
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:22 schreef Adnan het volgende:
de terroristen op tv heeft nix met islam te maken en is ook geen interpretentie fout..die mensen zijn jarenlang kapot gemaakt en daarom tja beginnen ze hun eigen oorlogjes..
die zijn jarenlang kapotgemaakt ... gebrainwashed zul je bedoelen wss, en met wat werden ze gehersenspoeld ? ... koran, jihad, blabla ...
Gelukkig heeft er nog geen gekke christen zichzelf opgeblazen in mekka ...
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:03:52 #90
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28420515
wel er is een soort van einde der tijden, maar het is niet aarde gebonden. het is universum gebonden. elke zoveel miljarden aardse jaren word alles herboren. maar dat zal je niet eens merken dat dat gebeurt tenzij je op dat moment als ziel in het multiversum zit (astrale). wetenschappers zien dit als het universum dat groeit en krimpt en big bang weer opnieuw gebeurt etc.

jezus is geen zoon van god en kwam geen verlossing brengen. hij kwam de mensheid een nieuw begin in begelleiden. hij was hier om het bericht van liefde te verspreiden. om liefde te introduceren en mensen er inzicht in te verschaffen. en om er daad bij te zitten onketende hij indirect een passive oorlog. de onderdrukten slaven stonden op tegen de toenmalige dictoriale heersers. meer niet. hij was een oude ziel gestuurd om dat bericht af te leveren. tegenwoordig hebben we geen "heilig" figuur meer nodig omdat bijna iedereen instaat is om zelf als medium te fungeren en zo de berichten binnen te krijgen. simpel
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:12:14 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28420819
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

die zijn jarenlang kapotgemaakt ... gebrainwashed zul je bedoelen wss, en met wat werden ze gehersenspoeld ? ... koran, jihad, blabla ...
Gelukkig heeft er nog geen gekke christen zichzelf opgeblazen in mekka ...
Wat is het dan met Christenen en Adam en Eva. De mensheid is toch gestraft geworden omdat Eva de verleiding niet kon weerstaan? Waarom mag je in het leven niet verleidt worden van het Christendom?

Verleidingen zijn om verleidt te worden toch? Waarom zou je niet genieten van het leven en alles verkennen? Ik laat me graag verleiden.

Het christendom probeert ook te onderdrukken van alle kanten. Geen sex voor het huwelijk? Is dat nog steeds geldig daar?

Ik weet weinig van het Christendom. Die brandende tak, adam en eva en het fruit, de hosti's die de heilige geest moet voorstellen en als hardnekkige kauwgum aan je gehemelte blijft plakken. Een priester die wijn zuipt terwijl de rest in een koude kerk zit op harde meubels en moet knielen en staan op commando. Mensen die hun zondes moeten opbiechten en ga zo door.

Erg negatieve lading. Ik zie weinig positieve boodschappen in dat geloof. Alsof de mensen niet mogen genieten van het leven.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:15:51 #92
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28420960
Sowieso heb ik het niet op regels die opgelegd worden Ik ben tegenstander van alle regels.

Vrijheid blijheid is mijn levensmotto.

Doe wat je niet laten kan, heb schijt eraan. Laat je leven niet bepalen door anderen. Loop van mijn part naakt over straat als je wilt. Ik ben ook tegen machten die regels opleggen, ik ben tegen alles dat vrijheid wegneemt van mensen. Instanties die andermans leven bepalen, weg ermee verdomme. Weg en snel een beetje, mensen moeten hun vrijheid terug krijgen.

Zo, dat moest eruit. Wederom heb ik mijn frustratie laten zien.

Fokken is therapeutisch verantwoord

Ik blijf ook lekker aanwezig hier, totdat ik alles heb weggeschreven. Danny Roodbol Goed forum heb je gestart Genoeg mensen die iets schrijven, genoeg berichten om over na te denken, en genoeg om op te reageren. Kortom: Ideaal platform.
pi_28421822
jesus wilde helemaal niet meer timmeren.
ik schijt er de balen van zei hij tegen z'n vader god, ik bedoel jozef, ik bedoel de chauffeur van zijn ruimteschip "Sjeesus"
ik wil lekker vissen en niks doen.
niks doen rules, gewoon helemaal niet actief zijn en af en toe een visje eten.
de chauffeur van zijn ruimteschip Sjeesus zei, dat moet ik eerst overleggen met kapitein Kirk.
absoluut niet zei kapitein Kirk.
je bent hier heengezonden door god ik bedoel jozef, oh nee door onze "Sjeesus" en jouw doel op dit aardbolleke is "zieltjes winnen" en heilig zijn.
je moet je reputatie hoog houden want de mensen zoeken nu eenmaal iets buiten zichzelf waar ze tegenop kunnen kijken en jij bent hiervoor de geschikte peer ik bedoel appel.
maar ik wil af en toe ook wel eens lekker met mijn piemeltje spelen of een poepje laten net zoals iedereen jammerde jesus.
als het niet mag loop ik over naar vriend Satan want die is toch altijd geil.
als je dat echt doet zal ik zorgen dat je binnenkort gekruisigd wordt.
wat is kruisigen? vroeg jesus
geen idee zei kapitein kirk, ik zeg maar wat..
jesus kreeg het toch wel een beetje benauwd.
ik wil absoluut niet gekruizigd worden ook al heb ik geen idee wat het is.

die middag rende hij naar de horizon in zijn blote piemel op zoek naar vriend satan.
satan satan schreeuwde jesus waar ben je dan?
hiero zei satan...stop nu met rennen anders val je van deze planeet af.
je weet toch dat de aarde plat is.
oh ja dat is waar ook zei jesus.
goh als ik jullie toch niet had dan was ik er nu niet meer..
koffie? vroeg satan.
ja lekker, zei jesus
eerst koffie en dan elkaars piemeltje zien?
goed plan zei satan.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:46:32 #94
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28421988
Nee, Satan is geen homo. Satan is gek op vrouwen.

Maar de rest is wel okey.

Satan kwam ook nog langs om Jezus te helpen aan zijn kruis, maar Jezus was eigenwijs. Satan zal Jezus nog een kans geven binnenkort en haalt hem uit zijn ellende.

Dan mag Jezus gaan timmeren en zijn eigen meubels maken.

Jezus zal een superstar worden en gaan rappen over bitches en shit. En hij zal een held worden. Satan zal zich kapot lachen om die onzin natuurlijk. Omdat Satan de wereld wilt zien doordraaien tot het bot.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:48:40 #95
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_28422059
Ik weet het niet maar laat ff een berichtje achter als het zover is.

Dankje.

Wat mensen allemaal niet geloven je lijkt wel een amerikaan
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_28422089
nou ok dan.
misschien wil hij de piemel van jesus zien gewoon uit nieuwsgierigheid.
dat zou toch ook kunnen?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:50:43 #97
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28422131
Kan best

Maar Satan kijkt niet naar andermans piemels tijdens het plassen en heeft ook een hekel als andere mannen naar zijn piemel kijken in de wc van een kroeg.

Net zoals Satan een hekel heeft dat mannen hun piemel verlengen met een dure auto.

Nee, Satan is wel nieuwsgierig naar de grote van de piemel van Jezus. Dan is hij benieuwd of hij de heilige maagd Maria hard genoeg kan ontmaagden.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:52:34 #98
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28422212
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:48 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
Ik weet het niet maar laat ff een berichtje achter als het zover is.

Dankje.

Wat mensen allemaal niet geloven je lijkt wel een amerikaan
Ik ben ook Amerikaan. Ik ga nog naar New York. Ik ben een wereldburger.

Ik ben Nederlander, Amerikaan, Sowjet en Tsjech plus Duitser tegelijk. Ik denk niet in termen van landsgrenzen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:54:38 #99
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_28422272
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:52 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik ben ook Amerikaan. Ik ga nog naar New York. Ik ben een wereldburger.

Ik ben Nederlander, Amerikaan, Sowjet en Tsjech plus Duitser tegelijk. Ik denk niet in termen van landsgrenzen.
I rest my case
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:07:21 #100
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28422768
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:54 schreef Stuiter_en_Co het volgende:

[..]

I rest my case
Doe wat je niet laten kan. Doe ik ook namelijk
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:50:56 #101
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28424366
Ik geloof dat we afdwalen ?

Als iedereen de openingspost nou nog een keer leest.. dan proberen we vanaf daar weer verder te gaan...

go fokkers go fokkers gooooo fokkers !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 4 juli 2005 @ 05:36:42 #102
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28465668
Van toepassing:

1 Tessalonicenzen 5
quote:
Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt:
immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht.
Terwijl zij zeggen: het is (alles) vrede en rust, overkomt hun, als de weeën een zwangere vrouw, een plotseling verderf, en zij zullen geenszins ontkomen.
Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou:
want gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags.
Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe; laten wij dan ook niet slapen gelijk de anderen, doch wakker en nuchter zijn.
Want die slapen, slapen des nachts en die zich bedrinken, zijn des nachts dronken,
maar laten wij, die de dag toebehoren, nuchter zijn, toegerust met het harnas van geloof en liefde en met de helm van de hoop der zaligheid;
want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot het verkrijgen van zaligheid door onze Here Jezus Christus, die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij wij waken, hetzij wij slapen, tezamen met Hem zouden leven.
Vermaant daarom elkander en bouwt elkander op, gelijk gij dit ook doet.
En absoluut ook :

2 Tessalonicenzen 2,1-17
quote:
Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert,
hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak.
Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb?
En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd.
Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking;
(wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is.
Dan zal de wetteloze zich openbaren; hem zal de Here [Jezus] doden door de adem zijns monds en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt.
Daarentegen is diens komst naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden.
En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.
Maar wij behoren God te allen tijde om u te danken, door de Here geliefde broeders,
dat God u als eerstelingen Zich verkoren heeft tot behoudenis,
in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid.
Daartoe heeft Hij u ook door ons evangelie geroepen tot het verkrijgen van de heerlijkheid van onze Here Jezus Christus.
Zo dan, broeders, staat vast en houdt u aan de overleveringen, die u door ons, hetzij mondeling, hetzij schriftelijk, geleerd zijn.
En Hij, onze Here Jezus Christus, en God, onze Vader, die ons heeft liefgehad en ons eeuwige troost en goede hoop door zijn genade verleend heeft, trooste uw harten, en make ze sterk in alle goed werk en woord.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 04-07-2005 09:06:45 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 22:48:07 #103
89763 spiritual
The ultimate style
pi_28494088
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef Enyalius het volgende:
----
Enyalius, Ik ben het helemaal met je berichten in deze thread eens.Ik denk er precies zo over. 1 Ding is me echter onduidelijk. Je hebt het over geesten en eniteiten. Nooit geweten dat dat iets anders was, kun je mij het verschil uitleggen? Ik heb ze beide nog niet ontmoet, omdat ik mezelf dan dood zou schrikken Ik weet het, angst is niet goed....
  maandag 4 juli 2005 @ 22:53:32 #104
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28494317
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef Enyalius het volgende:
wel er is een soort van einde der tijden, maar het is niet aarde gebonden. het is universum gebonden. elke zoveel miljarden aardse jaren word alles herboren. maar dat zal je niet eens merken dat dat gebeurt tenzij je op dat moment als ziel in het multiversum zit (astrale). wetenschappers zien dit als het universum dat groeit en krimpt en big bang weer opnieuw gebeurt etc.

jezus is geen zoon van god en kwam geen verlossing brengen. simpel
De Bijbel waarschuwt tegen het ontkennen van het Zoonschap.

1 Johannes 2:22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is?
Dit is de antichrist, die de vader en de Zoon loochent.

---

Psalm 2:2 De koningen der aarde scharen zich in slagorde en de machthebbers spannen samen.

Wat heeft de Heer gezegd over wereldmachthebbers?
Vertrouw niet op edelen-op mensen bij wie geen heil is.
Houdt zijn ademhaling op, dan keert hij weer tot de aarde terug, te dien dage vergaan zijn plannen
( Psalm 146:3-4)
De oplossing van onoplosbare kwesties wordt door geen enkele, hoe belangrijke aardse macht ook, gevonden.

De volkeren moeten rekening houden met het feit, dat de Heer de raad der volkeren verbreekt, en dat Hij de gedachten der natiën verijdelt.
( Psalm 33:10).

Gods Woord is schaars geworden en vervangen door bedrieglijke woorden, die als men zich er in verdiept van een satanische opzet blijken te zijn.
De mens die onveranderd op Gods Woord blijft vertrouwen en uitziet naar Zijn Wederkomst op aarde, zal ontdekken dat hij de eenzaamheid heeft verkozen boven de omgang met velen.
Maar deze mens zal straks door de Heer bewaard worden in het uur der verzoeking.

Gods profetische blauwdruk ( de bijbel) geeft een prachtig inzicht hoe het er in de ‘laatste dagen’ zal toegaan.
De Verenigde Naties, de Verenigde Staten en de politieke leiders van elk land hebben geen andere keus dan exact het profetische scenario voor de laatste dagen te vervullen.
Een scenario dat God op wonderbaarlijke wijze, reeds lang van tevoren, aan Zijn Profeten heeft doorgegeven.
Bijbelse profetieën onthullen dat de hachelijke eindtijd gekenmerkt zal worden door bedrog en verraad.
Een ernstige dwaling ( 2 Tessalonicenzen 2:11) zal over de mensen komen zodat ze gewillig de antichrist en zijn helper, de valse profeet zullen aanbidden.
Ze zullen ook hun hulde betuigen aan zijn Nieuwe Wereld Orde. De mensen zullen verbaast zeggen:

Openbaring 13:4 "Wie is aan het beest gelijk? En : Wie kan er oorlog tegen voeren?"
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:59:54 #105
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28503450
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:48 schreef spiritual het volgende:

[..]

Enyalius, Ik ben het helemaal met je berichten in deze thread eens.Ik denk er precies zo over. 1 Ding is me echter onduidelijk. Je hebt het over geesten en eniteiten. Nooit geweten dat dat iets anders was, kun je mij het verschil uitleggen? Ik heb ze beide nog niet ontmoet, omdat ik mezelf dan dood zou schrikken Ik weet het, angst is niet goed....
eigenlijk zijn alle energetische wezens entiteiten. maar dat is nogal een grote overkoepeling vindt je niet. zo zijn er "engelen" "demonen" "elementalen" "geesten/zielen" en nog veel veel meer waar de meeste het bestaan nog niet eens van weten. ik gebruik het woord geesten op het moment dat ik het heb over iets wat iedereen begrijpt.

angst is goed. het is een waarschuwings mechanisme dat bedoeld is om je te bescherming. maar je moet schrikken en angst uit elkaar houden. als je iets ziet wat je niet gewend bent schrik je en moet je wennen. maar je zult merken dat als je ze ontmoet dat je zelf gevoelens erbij krijgt. bij de 1 voel je je op je gemak, bij de ander niet. dan is het voor jouw al duidelijk genoeg wat je moet doen mag ik aan nemen.

@Tiesemans. heel leuk dat je me quote. maar als je een uitgedachte reactie verwacht die geef ik niet. daarvoor kun je 2-3 van mijn posts op de allereerste pagina lezen van deze draad.

@adnan het is prima dat je gelooft wat je gelooft. maar je kan er ook te ver mee gaan. beetje uit de hoogte doen en dromenvanger denigeren dat hij er niks van weet. het minste wat je kan doen is openstaan voor andermans ideeen. maar ik heb dat arrogante ook al vaak genoeg op het werk tegen gekomen toen ik in debat was met iemand die het islam volgt. net zoals het christendom is het islam alles behalve het laatste, enige en ultieme geloof. hoe sterker je gelooft dat jouw geloof het enige is des te kleiner is je wereld en kennis.

hmmm mischien dat ik me maar eens officieel boedhist moet gaan noemen aangezien ik verder geen geloof aanhang behalve dat wat ik geleerd heb door dingen te leven en ervaren ipv domweg te lezen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 06:23:45 #106
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28538544
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:59 schreef Enyalius het volgende:

maar ik heb dat arrogante ook al vaak genoeg op het werk tegen gekomen toen ik in debat was met iemand die het islam volgt.
Net zoals het christendom is het islam alles behalve het laatste, enige en ultieme geloof.
Hoe sterker je gelooft dat jouw geloof het enige is des te kleiner is je wereld en kennis.
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:00 schreef Enyalius het volgende:
in de eerste 2 regels zei ik
[..]

niet geloven is ook een vorm van geloven. je krijgt toch een bepaalde visie en opvattingen mee waarnaar je leeft. morele regels vanuit jezelf.
Je eigen waarheden gemaakt uit je eigen geloofs opvattingen en levenservaringen.
Je doet zelf ook je eigen menselijke "geloof" versterken.
En "mijn" geloof is niet "mijn" geloof maar "Het" geloof.
(Geloof ik ... idd)

1 Johannes 5

Indien wij het getuigenis der mensen aannemen, het getuigenis van God is meerder,
want dit is het getuigenis van God, dat Hij van zijn Zoon getuigd heeft.
Wie in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zich; wie God niet gelooft,
heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet geloofd heeft in het getuigenis,
dat God getuigd heeft van zijn Zoon.
En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dit leven is in zijn Zoon.
Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren.
En zijn geboden zijn niet zwaar, want al wat uit God geboren is, overwint de wereld;
en dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft: ons geloof.

Wie is het, die de wereld overwint, dan wie gelooft, dat Jezus de Zoon van God is?

Dit is Hij, die gekomen is door water en bloed, Jezus Christus, niet slechts met water, maar met het water en met het bloed.

En de Geest is het, die getuigt, omdat de Geest de waarheid is.

Want drie zijn er, die getuigen [in de hemel: de Vader, het Woord, en de heilige Geest;] en deze drie zijn één.
En drie zijn er, die getuigen [op de aarde: de Geest en het water en het bloed], en de drie zijn tot één.
quote:
Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.
  woensdag 6 juli 2005 @ 06:26:53 #107
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28538550
mja verdraaide geschiedenis doet het nogsteeds goed
ik ben zelf ooit gelovig geweest trouwens , dus ik weet waar ik het over heb wanneer ik dat bovenstaande zeg.
  woensdag 6 juli 2005 @ 06:48:51 #108
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28538603
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 06:26 schreef BaajGuardian het volgende:
mja verdraaide geschiedenis doet het nogsteeds goed
ik ben zelf ooit gelovig geweest trouwens , dus ik weet waar ik het over heb wanneer ik dat bovenstaande zeg.
quote:
En Hij zeide: Iemand had twee zonen.
De jongste van hen zeide tot zijn vader: Vader, geef mij het deel van ons vermogen, dat mij toekomt.
En hij verdeelde het bezit onder hen.
En weinige dagen later maakte de jongste zoon alles te gelde en ging op reis naar een ver land, waar hij zijn vermogen verkwistte in een leven van overdaad.
Toen hij er alles doorgebracht had, kwam er een zware hongersnood over dat land en hij begon gebrek te lijden.
En hij trok er op uit en drong zich op aan een der burgers van dat land en die zond hem naar het veld om zijn varkens te hoeden.
En hij begeerde zijn buik te vullen met de schillen, die de varkens aten, doch niemand gaf ze hem.
Toen kwam hij tot zichzelf en zeide: Hoeveel dagloners van mijn vader hebben brood in overvloed en ik kom hier om van de honger.
Ik zal opstaan en naar mijn vader gaan en tot hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en voor u, ik ben niet meer waard uw zoon te heten; stel mij gelijk met een uwer dagloners.
En hij stond op en keerde naar zijn vader terug.
En toen hij nog veraf was, zag zijn vader hem en werd met ontferming bewogen
En hij liep hem tegemoet, viel hem om de hals en kuste hem.
En de zoon zeide tot hem: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en voor u,
ik ben niet meer waard uw zoon te heten.

Maar de vader zeide tot zijn slaven: Brengt vlug het beste kleed hier en trekt het hem aan en doet hem een ring aan zijn hand en schoenen aan zijn voeten.
En haalt het gemeste kalf en slacht het, en laten wij een feestmaal hebben,
want mijn zoon hier was dood en is weer levend geworden, hij was verloren en is gevonden.
En zij begonnen feest te vieren.
Zijn oudste zoon was op het land, en toen hij dicht bij huis kwam, hoorde hij muziek en dans.
En hij riep een van de knechts tot zich en vroeg, wat er te doen was.
Deze zeide tot hem: Uw broeder is gekomen en uw vader heeft het gemeste kalf laten slachten, omdat hij hem gezond en wel terug heeft.
Maar hij werd boos en wilde niet naar binnen gaan.
Toen kwam zijn vader naar buiten en drong bij hem aan.
Maar hij antwoordde en zeide tot zijn vader:
Zie, zovele jaren ben ik al in uw dienst en nooit heb ik uw gebod overtreden,
maar mij hebt gij nooit een geitebokje gegeven om met mijn vrienden feest te vieren.
Doch nu die zoon van u gekomen is, die uw bezit heeft opgemaakt met slechte vrouwen,
hebt gij voor hem het gemeste kalf laten slachten.
Doch hij zeide tot hem: Kind, gij zijt altijd bij mij en al het mijne is het uwe.
Wij moesten feestvieren en vrolijk zijn, want uw broeder hier was dood en is levend geworden,
hij was verloren en is gevonden.
Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde,
en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt:
Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering,
en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,
want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt.

Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen.
Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt?
Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen.
Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op;
zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven?

Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid.

Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen,
doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht,
die bestaat in gerechtigheid.

Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze.

Jaagt naar vrede met allen en naar de heiliging, zonder welke niemand de Here zal zien.

Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, dat er geen bittere wortel opschiete en verwarring stichte, en daardoor zeer velen zouden besmet worden.

Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht.
Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch)de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:02:11 #109
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28539569
wat mij opvalt van gelovige is dat ze weinig anders kunnen dan citaten quoten. citaten die ze 9 van de 10 keer niet eens begrijpen. ze doen uit de hoogte om te zeggen dat hun geloof het enige echte is. alles wat enigzins paranormaal is wordt gezien als duivels werk en zo ook alle het andere wat ze niet begrijpen.

quoten van citaten is 1 ding. probeer ze nu ook nog eens te begrijpen. daarnaast zie ik reacties overal om anderen weg te duwen. ik zou zeggen leef en ervaar wat er in jullie boeken staat ipv domweg lezen en astraal reizen etc afdoen als een simpele "trip".

tiesemans ik heb NOOIT gezegd dat mijn geloofsvormen "Het" enige echte is. ik dring het niet op en als iemand er over wilt praten vind ik het best.

ik vindt het gewoon arrogant en met zulke mensen kun je gewoon weg niet discusieren omdat ze niet open staan. je wordt gewoon gekleineerd omdat ze vast blijven houden en gooien er dan een paar citaten tegen aan. neem die moslim in deze draad. perfect voorbeeld. zo ben ik veel mensen tegen gekomen van meerdere type geloven die ook vastkrampen aan iets.

in kort zie ik het nut niet meer om hier te reageren. krijgt alleen maar outdated citaten naar me hoofd geslingerd.

mijn geloof is alles behalve menselijk. het is net zo "goddelijk" als elk ander. het is net zo goed "HET" geloof als elk ander. voor geloofsvormen die erg tolerant moeten zijn zijn ze zeer zeker niet en dat is jammer

dit is algemeen met enkele mensen als voorbeeld. geen flame in any way

[ Bericht 7% gewijzigd door Enyalius op 06-07-2005 09:22:30 ]
pi_28539766
Geloof houdt je dom.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:17:46 #111
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28539796
niet helemaal. het is ideaal om de eerste stap te maken en geintroduceerd te worden met spiritualiteit. maar daarna moet je zeker wel je eigen weg gaan volgen. geloof is beperkend en mensen moeten zich juist los maken van beperkingen. zegt de bijbel zelf ook
pi_28539843
mja, kijk naar die moslims die daar met duizenden rondjes lopen rond ne steen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:21:08 #113
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28539857
als hun dat willen is dat hun goed recht. zolang niemand je lastig valt gewoon in hun waarde laten
pi_28539915
mja het is wel een volkje dat gans de wereld pest ...
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:27:42 #115
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28539976
zolang ze mij persoonlijk niet lastig vallen zullen ze nog wel even blijven leven
dan hebben we een eind van een bevolkingsgroep
maar we dwalen af scorp
pi_28540035
ik
pi_28540478
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:17 schreef Enyalius het volgende:
niet helemaal. het is ideaal om de eerste stap te maken en geintroduceerd te worden met spiritualiteit. maar daarna moet je zeker wel je eigen weg gaan volgen. geloof is beperkend en mensen moeten zich juist los maken van beperkingen. zegt de bijbel zelf ook
Wat dat betreft is de Islam geen slechte. Die moedigd dat juist aan. Dat wordt de kleine Jihad genoemd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:19:31 #118
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28578365
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:02 schreef Enyalius het volgende:
wat mij opvalt van gelovige is dat ze weinig anders kunnen dan citaten quoten. citaten die ze 9 van de 10 keer niet eens begrijpen. ze doen uit de hoogte om te zeggen dat hun geloof het enige echte is. alles wat enigzins paranormaal is wordt gezien als duivels werk en zo ook alle het andere wat ze niet begrijpen.

quoten van citaten is 1 ding. probeer ze nu ook nog eens te begrijpen. daarnaast zie ik reacties overal om anderen weg te duwen. ik zou zeggen leef en ervaar wat er in jullie boeken staat ipv domweg lezen en astraal reizen etc afdoen als een simpele "trip".

tiesemans ik heb NOOIT gezegd dat mijn geloofsvormen "Het" enige echte is. ik dring het niet op en als iemand er over wilt praten vind ik het best.

ik vindt het gewoon arrogant en met zulke mensen kun je gewoon weg niet discusieren omdat ze niet open staan. je wordt gewoon gekleineerd omdat ze vast blijven houden en gooien er dan een paar citaten tegen aan. neem die moslim in deze draad. perfect voorbeeld. zo ben ik veel mensen tegen gekomen van meerdere type geloven die ook vastkrampen aan iets.

in kort zie ik het nut niet meer om hier te reageren. krijgt alleen maar outdated citaten naar me hoofd geslingerd.

mijn geloof is alles behalve menselijk. het is net zo "goddelijk" als elk ander. het is net zo goed "HET" geloof als elk ander. voor geloofsvormen die erg tolerant moeten zijn zijn ze zeer zeker niet en dat is jammer

dit is algemeen met enkele mensen als voorbeeld. geen flame in any way
Mmmm veel gehoord tegen-argument....
Tuurlijk kan Ik kan ook op eigen titel, en middels m'n eigen ervaringen, en middels allerlei taalkundige poeha technieken, m'n ego c.q hart & verstand info op je afvuren, zoals jij bij mee poogt te doen.
(Maar uiteindelijk als je werken niet voor here God doet, jegens de medemens, doe je het voor jezelf om er beter van te worden, en dat soort zelfverheerlijking middels spiegelen heeft nauwelijk tot geen stichting als opbrengst voor de medemens om van te profiteren.)
Ik beschouw dat dus mede door m'n Christelijke Geloof als non functionele lucht, wanneer ik dus op eigen titel van alles en nog wat uitspreek.
Wat (naar mijn mening) geen doel dient dan de stervende mens te "vermaken" aangezien deze (mogelijkerwijs) niet beter weet dan dat God niet bestaat of dat de Heere een bij elkaar geraapt pakketje van new-age en boedhisme is.
Hoe zal Hij dan terug komen tot Here God en Heere Jezus Christus ?
(Ik ben Christen remember ... ik heb dus ook mede als eervolle plicht te spreken van wat ik weet.)
En van dat type lucht zoals jij dat van mij wenst als weerwoord, tja daar word niemand wijzer van, slechts de spotter zal in z'n vuisten lachen.

Maaruh lastig vallen, nee joh... Ik kom je ook echt niet met de Bijbel om de oren slaan.
Zo'n Christen ben ik niet.
(In dat opzicht mis ik soms (ook op Fok, hoe onreeël ook) het contact van ogen die elkaar ontmoeten en mensen die fysiek tot elkander spreken...)

En mocht je mogelijk zoiets denken als :
Mensen mogen zich gelijk stellen met de Here God ?!!
Forget it... Mensen die menen dat ze goddelijk zijn, doen de kinderen van het kwade na, welk zich wensen gelijk te stellen met Here God almachtig.
Hier onstaat juist enorm veel ellende als mensen zulks gaan denken..

"Hoe dan zal de kruik tegen de pottenbakker zeggen, ik ben jou gelijke ?!!

Trouwens ik houd wel van Q&A rondes........

Prettige ochtend verder ..

[ Bericht 8% gewijzigd door Tiesemans op 07-07-2005 08:55:06 (Met liefde !) ]
pi_28578410
Kun jij ons dan ook niet meer lastigvallen met je bijbelcitaten ?
Daar zijn andere topics voor
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:36:33 #120
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28578512
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:24 schreef UncleScorp het volgende:
Kun jij ons dan ook niet meer lastigvallen met je bijbelcitaten ?
Daar zijn andere topics voor
De spotter houdt er niet van, dat men hem terechtwijst;
tot de wijzen zal hij niet gaan.
Dwaasheid is vreugde voor de verstandeloze,
maar een man van verstand houdt de rechte weg.

(Neen.... = geen Poëzie)
pi_28578531
haleluja
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:42:54 #122
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28578566
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:39 schreef UncleScorp het volgende:
haleluja
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;
ja, welzalig hij, die op de HERE vertrouwt.

pi_28578763
Nog voor het einde der tijden ...
zal het christendom eerst nog lijden ...
de laatste paus komt eraan ...
en dan zal het vergaan ...
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:37:39 #124
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28579530
Tiesemans, ik waardeer je mening wel, maar wil je er graag op wijzen dat enkel het quoten van (grote) lappen tekst niet is toegestaan in truth.

Zowieso is het niet constructief voor de discussie om te doen.
Een discussie gaat niet over het aanhalen van door andere mensen geschreven teksten.
Een discussie forum is bedoeld om te discussieren.

Je kan het wel anders aankleden.
Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen waaróm jij achter ene bepaald stuk tekst staat.
Dáár kan je namelijk wel over discussieren.
Waarom niet, waarom wel, waarom ziet iemand anders het anders etc...

Succes !
Sir Winston Churchill
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:16:06 #125
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28589774
Tiesemans ik snap je quote niet , wat heeft dat verhaal te maken met mijn post?
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:21:46 #126
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28601938
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Tiesemans ik snap je quote niet , wat heeft dat verhaal te maken met mijn post?
Je weet wat ze zeggen hé....

"Eens geroepen, Altijd geroepen" ...
Wie is de dwaas dan die de roeping der Geloof naast zich neerlegt een doorloopt alsof hij niet beter wil weten.
Dus neem op het schild der gerechtigheid en maak dat Heilige Vader trots moge zijn op u.

Misschien nu iets duidelijker met wat ik poogde duidelijk te maken in m'n reactie ?
pi_28602005
Is dit dezelfde Tiesemans als in Londen-Topics ??
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:25:59 #128
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28602105
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:37 schreef Mirage het volgende:
Tiesemans, ik waardeer je mening wel, maar wil je er graag op wijzen dat enkel het quoten van (grote) lappen tekst niet is toegestaan in truth.

Zowieso is het niet constructief voor de discussie om te doen.
Een discussie gaat niet over het aanhalen van door andere mensen geschreven teksten.
Een discussie forum is bedoeld om te discussieren.

Je kan het wel anders aankleden.
Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen waaróm jij achter ene bepaald stuk tekst staat.
Dáár kan je namelijk wel over discussieren.
Waarom niet, waarom wel, waarom ziet iemand anders het anders etc...

Succes !
Beste Mirage.

Ik respecteer jou mening ook.
Daarom zal ik (nog) meer inzetten op het zorgvuldiger posten van teksten incl begeleidende info.
Zomaar een tekst zonder begeleiding hoop ik dus (nu) te voorkomen.
Mocht dit omwille van "Vergeten" of "Express" toch wedermaal gebeuren.
Je hebt het recht om me te corrigeren, en dit zal ik ook zonder morren toelaten.

ps onthoud aub wel dat ik dus niet een eigenhandige uitleg kan gaan geven over een geciteerde Bijbel passage.
Dit zou absolute Godslaster zijn, aangezien het Woord niet van mij komt doch van Here God.
Teksten zonder Christelijke inhoud zal ik echter zeker van uitleg voorzien mits mogelijk.

Gegroet

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 07-07-2005 21:28:13 ((nog)) ]
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:27:16 #129
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28602155
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:23 schreef UncleScorp het volgende:
Is dit dezelfde Tiesemans als in Londen-Topics ??
.... Wow ... wat een suggestieve vraag joh....

Natuurlijk ben Ik het ...

Wie dacht je dan .... Een kloon ? (never nooit nie)
pi_28602223
owkeej
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:31:49 #131
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28602313
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:29 schreef UncleScorp het volgende:
owkeej

en ... ?
pi_28602730
Je manier van posten in de 2 topics verschilt enorm
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:54:46 #133
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28603217
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:42 schreef UncleScorp het volgende:
Je manier van posten in de 2 topics verschilt enorm
Ah ok ...

Ik snap em ...

....Verstand & hart hé .... (hebben ook allebei een eigen mening )

Ben ik toch liever onder directe invloed van de Heilige Geest. .. maarja..
(Weet je teminste zeker dat wat je doet juist is.)
pi_28638770
Het einde der tijden ... dus hier mogen we alle kanten op

Het einde der tijden ... misschien ... maar dat wordt eerder op 2012 geschat
Misschien is het nu wel Judgement Day ...
Je hebt de mega-release van War Of the Worlds ... contact met aliens ... maar deze keer wordt het iets minder leuk voorgesteld ...
tenzij ... we de test goed doorstaan ...
Spielbergs eerdere film over Contact gebeurde dit via muziek ... wat was de recentste mega-muziek-happening ... op wereldvlak zelfs ? ... Live8 ...
Een schreeuw om justice ...

'What are you gonna do about injustice in the world?'
'Where is the truth? Where is the love?'
'Where is your compassion?'
'Can you sustain the Long Walk To Justice?'
'and not give in to fear?' (Londen)
'Are you strong enough to endure the "7-7" period
'without losing your light inside?'
'Then and only then... '
'You will prove yourselves to be ready, to go through the gate,
into the "8-8" realm that's beyond "2012."'

zondag 10 juli 2005 @ 07:35:41 #135
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28674236
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:29 schreef UncleScorp het volgende:
Het einde der tijden ... dus hier mogen we alle kanten op

Het einde der tijden ... misschien ... maar dat wordt eerder op 2012 geschat
Misschien is het nu wel Judgement Day ...
Je hebt de mega-release van War Of the Worlds ... contact met aliens ... maar deze keer wordt het iets minder leuk voorgesteld ...
tenzij ... we de test goed doorstaan ...
Spielbergs eerdere film over Contact gebeurde dit via muziek ... wat was de recentste mega-muziek-happening ... op wereldvlak zelfs ? ... Live8 ...
Een schreeuw om justice ...

'What are you gonna do about injustice in the world?'
'Where is the truth? Where is the love?'
'Where is your compassion?'
'Can you sustain the Long Walk To Justice?'
'and not give in to fear?' (Londen)
'Are you strong enough to endure the "7-7" period
'without losing your light inside?'
'Then and only then... '
'You will prove yourselves to be ready, to go through the gate,
into the "8-8" realm that's beyond "2012."'

(Ugh Ugh Ugh* ... ...)

*Ties verslikt zich in z'n hijs na het geen boven geciteerd word, te hebben doorgelezen.
Live8 huh het moet niet gekker worden.... Satan probeert dus echt zieltjes te winnen ... damn
Hoezo zijn Satan en z'n crew een "tikkeltje" naief bezig ..
En verdomme wat stelt Spielberg me teleur...
En dan wil Steven ook nog m'n grote jeugdliefde (= Transformers) verpesten,
door er een "typische" blockbuster uit te houwen zo rond 6-6-2006.
The Devil tried to do Good, but hes mr Babylon

Ik heb maar gelijk m'n eigen support plaat geregeld ennuh wie em horen wil ..

[ Bericht 5% gewijzigd door Tiesemans op 11-07-2005 03:50:20 ]
pi_28757557
quote:

en het einde der moral

Taat, ik geef Baaj gelijk, maar waar een einde is is er een begin staat in de openbaringen. Dus zie het niet te moeilijk. Trouwens wie is er gebrainwashed, ga lekker naar John de Mol. Heb je een bak geld en geen reden tot bestaan.
Gaat lekker maar vinden dat jullie zo belangrijk zijn fokkers, tis een kippenhok.
bla bla
pi_28761880
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:21 schreef Adnan het volgende:
Hm ok..ga jij effe die oerknal probleem effe oplossen..dan ga ik door met mijn leven!
Leven? Naar mijn ervaring met de Islam, ben ik erachter gekomen dat leven volgens de Islam niets meer is dan de voorbereiding om dood te gaan, om naar het 'Paradijs' te kunnen gaan. Natuurlijk moet je in je leven wel aan een aantal voorwaarden voldoen, om naar het 'Paradijs' te mogen. Kijk maar naar de 5 welbekende pilaren; geloofbelijdenis, gebed, armenbelasting, vasten, bedevaart.
Wanneer je 1 van de funderingen niet volgt, of uitvoert, krijg je geen 'ticket to paradise'...
pi_28761948
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:24 schreef DonGorgon het volgende:
Wanneer je 1 van de funderingen niet volgt, of uitvoert, krijg je geen 'ticket to paradise'...
Dan kan je nog steeds jezelf opblazen, samen met een paar ongelovigen...
pi_28762000
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dan kan je nog steeds jezelf opblazen, samen met een paar ongelovigen...
Wat denk je dat al die (jonge) extremisten wijsgemaakt wordt??
..dat voor hun zo'n zelfmoordactie nog de enige weg naar het 'Paradijs' is.... (!!!)
pi_28828170
Mijn buurvrouw (ook christelijk) zei dit over de grondwet:
aangezien de periode waar we nu in leven wordt omschreven als de eindtijd, en nu die grondwet, stem ik tegen, want dit kan zeg maar een begin van een wereldverbond worden, zoals in de bijbel beschreven
Zelf ben ik ook christelijk, en het lijkt er wel een beetje op, veel oorlog laatste 100 jaar en rampen, maarja ik weet zelf niet zo goed wat ik er over moet denken
  donderdag 21 juli 2005 @ 05:51:10 #141
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29000427
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:09 schreef no1uknow het volgende:
Mijn buurvrouw (ook christelijk) zei dit over de grondwet:
aangezien de periode waar we nu in leven wordt omschreven als de eindtijd, en nu die grondwet, stem ik tegen, want dit kan zeg maar een begin van een wereldverbond worden, zoals in de bijbel beschreven
Zelf ben ik ook christelijk, en het lijkt er wel een beetje op, veel oorlog laatste 100 jaar en rampen, maarja ik weet zelf niet zo goed wat ik er over moet denken
Bid tot Jezus in oprechtheid van hart, en vraag hem wat jij ervan moet denken,
en mits gehonoreerd, en mits jij beschikt over geduld, zul je antwoord krijgen met betrekking tot wat jij er van moet denken. (endus niet de gedachtes waarmee je buurvrouw jou opzadeld.)
Dit geef ik jou te verstaan, als christen welk oprecht gelooft in redding door het volledige geloof in Heere Jezus Christus.
Doe er je voordeel mee !
"Christelijk" zijn als in een "etiket" dragen zal je voorzeker niet in staat stellen om contact te maken.
Doormiddel van gebed zo zal het zijn..... onthoud !
En heb je Here God al bedankt voor muziek ?

Kortom gegroet en succes !
pi_29001637
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 05:51 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Bid tot Jezus in oprechtheid van hart, en vraag hem wat jij ervan moet denken,
en mits gehonoreerd, en mits jij beschikt over geduld, zul je antwoord krijgen met betrekking tot wat jij er van moet denken. (endus niet de gedachtes waarmee je buurvrouw jou opzadeld.)
Dit geef ik jou te verstaan, als christen welk oprecht gelooft in redding door het volledige geloof in Heere Jezus Christus.
Doe er je voordeel mee !
"Christelijk" zijn als in een "etiket" dragen zal je voorzeker niet in staat stellen om contact te maken.
Doormiddel van gebed zo zal het zijn..... onthoud !
En heb je Here God al bedankt voor muziek ?

Kortom gegroet en succes !
Ik hoop van harte dat je op een dag het licht zult zien en bevrijd zult worden uit het moeras van christelijke waanideeen waar je tot aan je nek in zit.
Aan de andere kant zou het natuurlijk ook kunnen dat je gewoon een spelletje speelt. Ik hoop het.
quote:
"En verdomme wat stelt Spielberg me teleur...
Ah, dat is een beginnetje...

[ Bericht 0% gewijzigd door Barati op 21-07-2005 09:47:33 ]
pi_29003001
Wat een ieder denkt, moet men zelf weten. Gelukkig kan dat, en hebben we die vrijheid.
Er is echter een verschil tussen discussieren en zendelingenwerk verrichten. In een topic als dit kunnen citaten functioneel zijn, maar over het algemeen is het absoluut niet gewenst om religieuze citaten als argument te gaan gebruiken.

Want citaten zijn citaten, géén argumenten. Zo zou je door het correct citeren van Bin Laden bv het terrorisme goed kunnen praten. Want je hebt immers correct geciteerd...
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:19:37 #144
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29022892
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 09:39 schreef Barati het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat je op een dag het licht zult zien en bevrijd zult worden uit het moeras van christelijke waanideeen waar je tot aan je nek in zit.
Aan de andere kant zou het natuurlijk ook kunnen dat je gewoon een spelletje speelt. Ik hoop het.

quote:"En verdomme wat stelt Spielberg me teleur..

Ah, dat is een beginnetje...
Niet oordelen.

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmee gij oordeelt,
zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmee gij meet, zal u gemeten worden.
Wat ?!
Ziet gij den splinter in het oog van uw broeder, maar den balk in uw eigen oog bemerkt gij niet ?
Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen:
Laat mij den splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is?
Doe eerst den balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om den splinter uit het oog van uw broeder weg te doen.
Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 21-07-2005 22:35:07 ([b] [/b]) ]
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:24:40 #145
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29023068
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:43 schreef iteejer het volgende:
Wat een ieder denkt, moet men zelf weten. Gelukkig kan dat, en hebben we die vrijheid.
Er is echter een verschil tussen discussieren en zendelingenwerk verrichten. In een topic als dit kunnen citaten functioneel zijn, maar over het algemeen is het absoluut niet gewenst om religieuze citaten als argument te gaan gebruiken.

Want citaten zijn citaten, géén argumenten. Zo zou je door het correct citeren van Bin Laden bv het terrorisme goed kunnen praten. Want je hebt immers correct geciteerd...
Zendingwerk en mijn mening verkondigen zijn twee verschillende zaken Iteejer.
Met alle respect, je haalt blijkbaar bij mij deze twee begrippen door elkaar.
Mocht ik namelijk zendingwerk in het achterhoofd hebben, dan zat ik niet achter de computer.
Maar ergens in het achterland van Afrika om het Woord God's te prediken.
Doch aangezien velen die met mij in topics posten ten minste ter verduidelijking inzicht verleend krijgen over wie ik ben en waar ik voor sta en hoe ik over zaken denk, tja..
Beargumenteer het maar hé , zijn we nog wel even bezig met betrekking tot het benoemen van de grenskaders van wat nu wel en wat niet onder agument of citaat of zendingwerk ect valt.
Lijkt me zonde van onze tijd.
Tenzij je daar natuurlijk (met alle respect) anders over denkt.
(Menings)"uiting" is namelijk ook weer wat anders dan argument of citeren.
pi_29023701
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:24 schreef Tiesemans het volgende:
Zendingwerk en mijn mening verkondigen zijn twee verschillende zaken Iteejer.
Met alle respect, je haalt blijkbaar bij mij deze twee begrippen door elkaar.
Mocht ik namelijk zendingwerk in het achterhoofd hebben, dan zat ik niet achter de computer.
Maar ergens in het achterland van Afrika om het Woord God's te prediken.
Doch aangezien velen die met mij in topics posten ten minste ter verduidelijking inzicht verleend krijgen over wie ik ben en waar ik voor sta en hoe ik over zaken denk, tja..
Beargumenteer het maar hé , zijn we nog wel even bezig met betrekking tot het benoemen van de grenskaders van wat nu wel en wat niet onder agument of citaat of zendingwerk ect valt.
Lijkt me zonde van onze tijd.
Tenzij je daar natuurlijk (met alle respect) anders over denkt.
(Menings)"uiting" is namelijk ook weer wat anders dan argument of citeren.
Jij zou eskimo's nog een koelkast kunnen verkopen he?
Dit forum gaat over het bovennatuurlijke, paranormale, mysterieuze, etc.

Jij hebt daar vanuit het christendom een bepaalde mening over, zoals je mening over alles bepaald wordt door dat christendom. Met als gevolg dat je vervolgens het oorspronkelijke topicgegeven alleen nog maar als de aanleiding gebruikt om je overtuiging te injecteren.

Het is jouw keus om alles ondergeschikt te maken aan een bijbelse visie, en dus de bijbel het antwoord op alles te laten zijn. Dit zal je op ieder topic hier, én in andere fora hie rop fok, zo kunnen blijven volhouden.

Doch daarmee heb je het niet meer over het onderwerp, maar slechts over een zoveelste gedaante van de manier waarop je jouw geloof als allesverklarend en allesomvattend beschouwt.

Dát is dus niet de bedoeling.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 04:14:40 #147
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29030165
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef iteejer het volgende:
Jij zou eskimo's nog een koelkast kunnen verkopen he?
Als Here God zou vinden dat ik koelkasten moest verkopen aan eskimo's,
dan zou Hij mij dit ogenblikkelijk laten verrichten, doch het is zoals je als schetst niet nodig, Eskimo's een koelkast te laten bezitten.
Een koelkast zal die eskimo namelijk niet voeden zoals alleen Here God dat zou kunnen.
Want tenslotte geloof ik dat de vangst die de eskimo doet, dankzij de genade van Here God is.
Tenslotte voedde Hij ook 40 jaren lang zijn volk in de dorre en droge woestijn,
terwijl Hij ze middels de hand van Mozes richting het Beloofde land voerde.
Datis toch iets mysterieus daar kan tot op de dag van vandaag niemand mij antwoord op geven.
quote:
Dit forum gaat over het bovennatuurlijke, paranormale, mysterieuze, etc.
Jij hebt daar vanuit het christendom een bepaalde mening over, zoals je mening over alles bepaald wordt door het christendom.
Met als gevolg dat je vervolgens het oorspronkelijke topic gegeven alleen nog maar als aanleiding gebruikt om je overtuiging te injecteren.
Het Christendom heeft vanuit het oogpunt van Here God idd een mening over het bovennatuurlijke, het paranormale, en het mysterieuze, ja zelfs wonderbaarlijke zaken passeren de revu.
Hierin deel ik mee, van wat ik weet, en van wat ik mag begrijpen om zo anderen mede op te bouwen in wijsheid en kennis en dwing niemand iets op liever hak ik mijn arm af.
Waarom als het zo voelt verwonder je jezelf dan niet, hoe het komt dat zoiets als "geloof" geuit in werkingen, zulk een woordkeuze oproept als "overtuiging injecteren", Ik ben toch voorzeker geen psy-ops arts die iets in je lichaam, laat staan je verstand spuit ?
"Waarvan ik overtuigd ben" is juist "niet injecteren in mensen door mensen."
Lezen doe je uiteindelijk toch helemaal alleen, het is toch tussen jou ogen en het Woord ?!!
Kortom mocht er werkelijk sprake zijn van "injecteren" rondom Christelijke posts van mijzelf,
Dan is hier alleen Heere Jezus toe in staat, door werking van de Heilige Geest.
En wie Hem niet aanroept, als lezer van mijn postings kan dus niet geinjecteerd worden. Hoeveel ik mij ook toe zou leggen op uiterst intensieve retoriek.
Hoeveel ik ook zou posten, zij die niet willen geloven zullen nimmer geloven.
Daarom houd ik het wanneer het op het betuigen "van wat ik weet aankomt" simpelweg op post replies die op zichzelf staan en geen continue betoog zijn tot bekering.
Er is toch zeker geen structuur tot bekering te bespeuren of zijn jullie dan door één onschuldige oprechte "moderne" Christen paranoide aan het worden ?
Mogelijkerwijs bewijzende dat u overvallen bent door een geest van weerstand tegenover Here God ?
Want Here God niet erkennen doch de uitwerking van Here God's woord bevestigen maakt toch zeker wel dat u zich niet teminste verwonderd over waarom u niet gediend ben van wat ik zeg.
Wanneer een buitenstaander (zoals jijzelf) dan spreekt over opdringen van overtuiging dan doet dat mij bedroeven, want Heere Jezus drong zichzelf ook niet op aan wie niet wou horen.
Hij gaf slechts zijn weten waarvan Hij wist en dat doe ik ook.
Dat ik dan soms het risico loop om beschuldigd te worden van prediken en werken die rieken naar bekeringswerk....
Dat de Here God het maar moge horen... Hij uiteindelijk kent en beweegt aller harten.
(ondergeschikt ? ik zou denk van niet....)
quote:
Het is jouw keus om alles ondergeschikt te maken aan een bijbelse visie, en dus de bijbel het antwoord op alles te laten zijn.
Dit zal je op ieder topic hier, én in andere fora hie rop fok, zo kunnen blijven volhouden.
Ik heb al vaker gezegd dat ik verschaf van wat ik weet.
Dat is inderdaad mijn keuze die ik bewust en onbewust maak.
Maar de wereld blijft toch immer de wereld, maak je geen zorgen beste Iteejer.
Ga naar je doktor en lees andere boeken en word wijs, niks mis mee toch ?
Ik kan mij danook maar met moeite voorstellen dat ik bij machte zou zijn om intelligente mensen als jullie te doen overtuigen dat het wenselijk is om alles ondergeschikt te maken aan de Bijbel.
Eerder zeg ik dat God's Woord voor mij, en voor elk ander, die wie wil horen en wil zien van de heerlijkheid die mij voor ogen staat vrij beschikbaar is via de Bijbel waarin Here God's Woord geopenbaard word.
Ik zeg nergens jullie moeten, jullie zullen, jullie wisenwaarachtig....
Het is een aanbeveling, een vrijblijvend advies voor jullie om te accepteren of te verwerpen.
Want wie geloof wil bezitten waarover ik spreek dient tot Here God weder te keren door absoluut geloof te hebben in Heere Jezus Christus en het verzoeningsoffer welk Hij bracht op Golgota.
Om gewoon te leven heb je slechts de lucht nodig die je aankomt drijven en waarvan jij niet weet of dat ie komt en waar ie heengaat.
Je leeft dus wees blij en dankbaar..... toch ?
quote:
Doch daarmee heb je het niet meer over het onderwerp, maar slechts over een zoveelste gedaante van de manier waarop je jouw geloof als allesverklarend en allesomvattend beschouwt.

Dát is dus niet de bedoeling.
Het onderwerp was het einde der tijden.
Welke verschillende gedaantes waaruit het einde der tijden blijkt ken jij beste Iteejer ?
Ik slechts één einde der tijden.
Er word hiervoor aan mij één allesverklarende en allesomvattende uitleg verschaft doormiddel van God's Woord = voor mij de Bijbel.
Is het dan dat ik vanuit het geloof, hiertoe bijdraag aan deze discussie ?
Tot nu toe heb ik nog geen andere "aannemelijke" uitleg vernomen waaruit een "einde der tijden" zou blijken.
Kortom met veel genoegen dat ik hiertoe oproep en mijn mede forum leden met klem om hun interpretatie van het einde der tijden vraag, om zo de waan tegen te gaan, dat er sprake zou zijn van de nood tot bekering voor het einde der tijden.
Immers waarvan ik weet is slechts tot overtuiging bedoelt van gelovigen en die zijn hier niet te vinden.. toch ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 23-07-2005 06:18:42 (fouten zijn er om te verbeteren.) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')