quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden. Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen
enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Zelfs profetiën die toen zijn geschreven worden deze dagen vervuld.
Hier ben ik, en velen met mij, het toch niet eens met je...
quote:
In het eind der tijden zou de aarde weeën wat overeenkomt met de aardbevingen van nu, ze volgen mekaar sneller op, en heviger.
In het eind der tijden zou de maatschappij wetteloos worden en immoreel naarmate de tijd verstrijkt.
In het eind der tijden zou er een uitbarsting zijn van satanisme, de afvalligheid van de kerk.. enz..
In het eind der tijden zou er een explosie van kennis zijn
en vele andere dingen... (google maar lekker als je alles wil weten over de tekenen van het einde der tijden)
Ja, aardbevingen zijn inderdaad iets van deze tijd. Nooit eerder gehad...
Ook het wetteloos/immoreel zijn is niet echt iets van de laatste tijd, en daarmee bedoel ik dat het iets is van al honderden, zo niet duizenden jaren.
Satanisme, afvalligheid van de kerk? Kwam ook niet voor in de afgelopen duizend jaar? Is de reqisitie toch voor niets geweest..
Explosie van kennis..is sinds de renaisance en de verlichting ook al bezig..
quote:
Hoe denken jullie erover en hoe gaan jullie ermee om ? En waar ik vooral naar uitkijk is.. hoelang nog voordat het geschied... ik ben benieuwd.. echt
Duidelijk geval van godsdienst waanzin. Het is altijd makkelijk om bepaalde verhaaltjes en losstaande elementen te verbinden met real-life gebeurtenissen, echter vaak kijk je dan zeer eenzijdig op wat je verteld, d.w.z. dat de door jou "voorspellende" gebeurtenis al vele keren is voorgekomen, zonder dat er toen ook maar iets gebeurde.
Ook wordt de bijbel weer veel te letterlijk genomen. Dat een gebeurtenis in de bijbel gedeeltelijk terug te vinden is in onze geschiedenis, betekent niet dat de bijbel "echt" is, maar dat men tijdens het opstellen van de verhalen deze deels gebaseerd heeft op de werkelijkheid.
Wat wel weer mooi is, is dat jij er troost en steun uit haalt. Dat jou vrienden dat niet zo zien, moet je laten voor wat het is. Niets is zo lastig als een self-proclaimed redder van verloren zieltjes...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan