Hier ben ik, en velen met mij, het toch niet eens met je...quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden. Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Zelfs profetiën die toen zijn geschreven worden deze dagen vervuld.
Ja, aardbevingen zijn inderdaad iets van deze tijd. Nooit eerder gehad...quote:In het eind der tijden zou de aarde weeën wat overeenkomt met de aardbevingen van nu, ze volgen mekaar sneller op, en heviger.
In het eind der tijden zou de maatschappij wetteloos worden en immoreel naarmate de tijd verstrijkt.
In het eind der tijden zou er een uitbarsting zijn van satanisme, de afvalligheid van de kerk.. enz..
In het eind der tijden zou er een explosie van kennis zijn
en vele andere dingen... (google maar lekker als je alles wil weten over de tekenen van het einde der tijden)
Duidelijk geval van godsdienst waanzin. Het is altijd makkelijk om bepaalde verhaaltjes en losstaande elementen te verbinden met real-life gebeurtenissen, echter vaak kijk je dan zeer eenzijdig op wat je verteld, d.w.z. dat de door jou "voorspellende" gebeurtenis al vele keren is voorgekomen, zonder dat er toen ook maar iets gebeurde.quote:Hoe denken jullie erover en hoe gaan jullie ermee om ? En waar ik vooral naar uitkijk is.. hoelang nog voordat het geschied... ik ben benieuwd.. echt![]()
Nooit op het idee gekomen dat jij dan misschien gehersenspoeld bent?quote:Ik vind het maar een enge gedachte dat ik wel echt geloof dat ik nog om vergeving kan vragen bij Jezus, en mijn vrienden en omgeving niet... omdat zij eigenwijs zijn en gehersenspoeld
niet geloven is ook een vorm van geloven. je krijgt toch een bepaalde visie en opvattingen mee waarnaar je leeft. morele regels vanuit jezelf. je eigen waarheden gemaakt uit je eigen geloofs opvattingen en levenservaringenquote:niet één geloof is het ultieme geloof en zo ook is geen één Godheid de ultieme. en elke kijk op het leven is een ware. je moet er gewoon één kiezen die het beste bij jouw en je leefstijl past en er dan naar leven.
Het einde der tijden waar de bijbel over spreekt is behoorlijk grootschalig en staat niet in verhouding met het uitsterven van het leven op aarde of de ondergang van ons kleine planeetje. Dat is natuurlijk maar een rimpeling in de uitgestrektheid van het heelal. Ik ben het met je eens dat als we kijken naar de laatste paar duizend jaar het er nu behoorlijk slecht voor staat met de mensheid. Maar op een wat grotere tijdschaal is dit misschien een van de vele cycli.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
het klopt wel , dit is het einde der tijden , maar niet het einde der tijden zoals het in de bijbelstaat.
en zal het niet het einde der tijden zijn , wat zijn we dan met zijn allen aan het doen
het is bijna het einde der planeet
het einde der dieren en planten
en het einde der moral
het einde der intelligentie ook trouwens.
je hebt om die llaatste te bewijzen alleen een uurtje op fok nodig
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
en het einde der moral
het einde der intelligentie ook trouwens.
je hebt om die llaatste te bewijzen alleen een uurtje op fok nodig
Ja dat is ook maar helaas ik ben niet depri , tis gewoon een feit dat mensen al vanaf het begin de bijbel niet willen geloven. Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:18 schreef hanskepanske het volgende:
Ik ben bang voor t einde der tijden
Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen... toch denk ik er liever niet over na... das meer iets voor als je toch al depri bent![]()
Bedenk je wel dat de bijbel niets anders is dan een verhaal. Mogelijk gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen, maar zeker niet een biografisch boekwerk dat opgesteld werd op het oment van gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:56 schreef D-Industries het volgende:
[..]
Ja dat is ook maar helaas ik ben niet depri , tis gewoon een feit dat mensen al vanaf het begin de bijbel niet willen geloven. Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.
Als je zegt van wel.. onderbouw je kritiek dan eens !
Ik denk dat van de beweringen in de volgende bijbelversen toch wel is aangetoond dat ze onjuist zijn:quote:Helaas heeft de wetenschap tot op de dag van vandaag geen feit kunnen geven dat de bijbel onderuit kan halen met zijn woorden.
Als je zegt van wel.. onderbouw je kritiek dan eens !
Dan kun je misschien wel twee voorbeelden noemen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden.
Nou.. eigenlijk beginnen de tegenstrijdigheden al gelijk bij het beginquote:Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Het klopt inderdaad dat theorieën worden aangepast en dat er nog veel vragen zijn over het ontstaan van het leven. Hier volgt natuurlijk niet uit dat de bijbel "klopt". Het geloof dat je aanhangt is gebaseerd op emoties en kennis die je hebt verkregen van andere gelovigen. Als iets gebaseerd is op aannames dan is het wel religie.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:36 schreef D-Industries het volgende:
Is het niet genoeg bewijs voor je dat de mens constant zijn theorieën moet aanpassen, dat men niet weet hoe het leven is ontstaan. dat alle theorieën uiteindelijk op 'waarschijnlijkheid' is gebaseerd dat je uiteindelijk alles aanneemt van een ander.
Nogmaals, op veel punten zijn er tegenspraken tussen de bijbel en de wetenschap. Er worden niet "alleen maar gelijkenissen gevonden". Daarbij komt dat de bijbel zelf niet eens consistent is (tegenspraken binnen de bijbel zelf). Op welke manier kan niets de bijbel evenaren? Aantal bladzijden? Literaire waarde? Het geven van een verklaring van de wereld om ons heen? Ik kan eigenlijk niets substantieels verzinnen. Antwoorden geven is makkelijk. Kijk bijvoorbeeld eens naar de talloze scheppingsverhalen van over de hele wereld. Waarom zou je het ene verhaal hoger achten dan het andere?quote:Dat als je wetenschap naast de bijbel legt, er alleen maar gelijkenissen worden gevonden voor een boek dat ouder is dan 3400 jaar, geschreven door verschillende mensen allen geïnspireerd door god ? Niets kan het boek evenaren, en geen enkel feit kan et boek onderuit halen en toch hou je je vast aanwetenschappelijk bewijs dat zelfs al aangeeft dat de bijbel gewoon simpel weg antwoorden geeft dat de wetenschap nog steeds niet kan ! Ik vind het knap maar ieder zijn mening.
Wat bedoel je precies?quote:Omdat jij er niet bij was is het nu niet waar.. ach ach ! Sterk bewijs ja
Ik noemde een paar voorbeelden om je claim te weerleggen dat geen feit uit de bijbel weerlegd zou kunnen worden. Als de bijbel het fundament van je leven is, dan lijkt me het voor de hand te liggen dat je dit fundament grondig onderzoekt en vind ik het vreemd dat het lezen van een boekje al je twijfels wegneemt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:
Omdat jij er niet bij was is het nu niet waar.. ach ach ! Sterk bewijs ja
Kom is met wat actievere 'bewijzen' die je wel kan zien en kan weerleggen ?
mh ? geboorte van jezus ? het bestaan van de personen uit de bijbel ? alle plaatsen die in de bijbel voorkomen bestaan. zelfs de grootste wereldstad uit hun tijd heeft bestaan. BABYLON !
wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
Juits ja, het oude en het nieuwe testament met mekaar vergelijken !!! Heel goed... Je toont hier enkel het veschil tuseen die twee aan.quote:Het wordt helemaal lastig als God zelf verward raakt:
- De Heer is een krijgsman; de Heer is zijn naam (Exodus 15:3)
- En de God van de vrede zij met u allen (Romeinen 15:33)
Ze hebben het in de bijbel over Babel of Babylon en Low and Behold die stad heeft echt bestaan.quote:
Dat is er volgens D-Ind. niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:13 schreef elfenvleugels het volgende:
[..]
Juits ja, het oude en het nieuwe testament met mekaar vergelijken !!! Heel goed... Je toont hier enkel het veschil tuseen die twee aan.
Vandaar.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Het bizarre is nog wel dat er vele schrijvers waren, van verschillende tijden, die mekaar op geen enkel punt tegenspreken maar juist overeenkomen.
Jij stelt dat de God uit het Oude Testament en de God uit het Nieuwe Testament niet dezelfde is?quote:Maar de testamenten met elkaar gelijk stellen is als wit en zwart aan mekaar gelijk stellen.
Misschien moet ik je er even op wijzen dat Babylon niet voorkomt in het oude testament. In het nieuwe testament komt het wel een aantal keren voor maar hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef D-Industries het volgende:
zelfs de grootste wereldstad uit hun tijd heeft bestaan. BABYLON !
wat heeft de bijbel voorspeld, babylon zou vallen en zou nooit meer bewoond worden. wat ze in hun tijd nooit konden weten. je kan het vergelijken met new york van vandaag ! noach's vloed is bewezen ! ik kan zo lekker lang doorgaan.. en jij komt met een schrale paar versjes dat voor jou al genoeg 'onzin' betekend. mmm
http://www.histoportal.net/oudheid/babylon.htmquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef Barati het volgende:
[..]
Misschien moet ik je er even op wijzen dat Babylon niet voorkomt in het oude testament. In het nieuwe testament komt het wel een aantal keren voor maar hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome.
Ik veronderstel dat je ongeveer weet wanneer het nieuwe testament is samengesteld.
De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets. deze zinnen zijn onderdeel van een verhaal met een bedoeling erin geschreven. Het is geschreven door verschillende schrijvers uit verschillende tijden wil je dan verwachten dat hun woorden zo overeenkomen dat je geen verschillen opmaakt uit hun woordkeuze ? noch maakt het verschil uit wat je ook vind het gaat om het geheel ! Niet om een klein detailquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is er volgens D-Ind. niet.
[..]
Lijkt me wel als die volgens de bijbel door de Hebreers zijn gebouwt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:00 schreef D-Industries het volgende:
Zijn steden van egypte details waar de bijbel om draait ?
Nou, kom maar op dan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef D-Industries het volgende:
Ook in deze jaren worden er nog altijd meer bewijzen gevonden dat alles in de bijbel werkelijk heeft plaatsgevonden.
Ik heb het stukje waar je naar verwijst gelezen, maar wat beweer je nu? Dat Babylon wel wordt genoemd in het oude testament? Misschien zou je dan zo vriendelijk willen zijn te zeggen waar?quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:02 schreef D-Industries het volgende:
[..]
http://www.histoportal.net/oudheid/babylon.htm
'hier zou het ook kunnen verwijzen naar Rome' mooi gesproken , definitief antwoord over iets wat je zelf niet onderzoekt
![]()
Zie daar het standaard antwoord van een christen: "het gaat om het geheel". Hiermee dek je jezelf in tegen alle mogelijke kritiek.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:10 schreef D-Industries het volgende:
[..]
De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets. deze zinnen zijn onderdeel van een verhaal met een bedoeling erin geschreven. Het is geschreven door verschillende schrijvers uit verschillende tijden wil je dan verwachten dat hun woorden zo overeenkomen dat je geen verschillen opmaakt uit hun woordkeuze ? noch maakt het verschil uit wat je ook vind het gaat om het geheel ! Niet om een klein detail
Le-zen!quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:10 schreef D-Industries het volgende:
[..]
De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets.
Het punt is dat je "details" gebruikt om aan te tonen dat de bijbel waar is. Je noemt bijvoorbeeld dat Babylon in de bijbel genoemd wordt en dat er uitspraken over de stad worden gedaan die "ze in hun tijd nooit konden weten". Niet vreemd dus dat ik even meld dat die bewering compleet onjuist is.quote:De versen / zinnen waar jij je het ongelijk van de bijbel wilt weergeven betekenen helemaal niets. deze zinnen zijn onderdeel van een verhaal met een bedoeling erin geschreven. Het is geschreven door verschillende schrijvers uit verschillende tijden wil je dan verwachten dat hun woorden zo overeenkomen dat je geen verschillen opmaakt uit hun woordkeuze ? noch maakt het verschil uit wat je ook vind het gaat om het geheel ! Niet om een klein detail
Kun je iets duidelijker zijn?quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:28 schreef D-Industries het volgende:
Details die bewezen kunnen worden zijn anders dan details die nooit meer teruggevonden kunnen worden... Barati wel een beetje redelijk zijn als je een onderzoek wilt doen hé !
Ik heb geen kritiek op je geloof hoor. Het woord zegt het eigenlijk al, het is 'geloof' dus iets wat je aanneemt als waar zonder dat er bewijzen voor zijn. En de bijbel is ontegenzeggelijk een intrigerende verzameling geschriften. Maar als je in je OP zet dat er veel bewijzen zijn en weinig tegenspraak dan is dat iets te veel voor me op een druilerige donderdagmiddag.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:26 schreef D-Industries het volgende:
Nee daarbij heb je gelijk NorthernStar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |