abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:50:56 #101
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28424366
Ik geloof dat we afdwalen ?

Als iedereen de openingspost nou nog een keer leest.. dan proberen we vanaf daar weer verder te gaan...

go fokkers go fokkers gooooo fokkers !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 4 juli 2005 @ 05:36:42 #102
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28465668
Van toepassing:

1 Tessalonicenzen 5
quote:
Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt:
immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht.
Terwijl zij zeggen: het is (alles) vrede en rust, overkomt hun, als de weeën een zwangere vrouw, een plotseling verderf, en zij zullen geenszins ontkomen.
Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou:
want gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags.
Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe; laten wij dan ook niet slapen gelijk de anderen, doch wakker en nuchter zijn.
Want die slapen, slapen des nachts en die zich bedrinken, zijn des nachts dronken,
maar laten wij, die de dag toebehoren, nuchter zijn, toegerust met het harnas van geloof en liefde en met de helm van de hoop der zaligheid;
want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot het verkrijgen van zaligheid door onze Here Jezus Christus, die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij wij waken, hetzij wij slapen, tezamen met Hem zouden leven.
Vermaant daarom elkander en bouwt elkander op, gelijk gij dit ook doet.
En absoluut ook :

2 Tessalonicenzen 2,1-17
quote:
Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert,
hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak.
Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb?
En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd.
Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking;
(wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is.
Dan zal de wetteloze zich openbaren; hem zal de Here [Jezus] doden door de adem zijns monds en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt.
Daarentegen is diens komst naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden.
En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.
Maar wij behoren God te allen tijde om u te danken, door de Here geliefde broeders,
dat God u als eerstelingen Zich verkoren heeft tot behoudenis,
in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid.
Daartoe heeft Hij u ook door ons evangelie geroepen tot het verkrijgen van de heerlijkheid van onze Here Jezus Christus.
Zo dan, broeders, staat vast en houdt u aan de overleveringen, die u door ons, hetzij mondeling, hetzij schriftelijk, geleerd zijn.
En Hij, onze Here Jezus Christus, en God, onze Vader, die ons heeft liefgehad en ons eeuwige troost en goede hoop door zijn genade verleend heeft, trooste uw harten, en make ze sterk in alle goed werk en woord.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 04-07-2005 09:06:45 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 22:48:07 #103
89763 spiritual
The ultimate style
pi_28494088
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef Enyalius het volgende:
----
Enyalius, Ik ben het helemaal met je berichten in deze thread eens.Ik denk er precies zo over. 1 Ding is me echter onduidelijk. Je hebt het over geesten en eniteiten. Nooit geweten dat dat iets anders was, kun je mij het verschil uitleggen? Ik heb ze beide nog niet ontmoet, omdat ik mezelf dan dood zou schrikken Ik weet het, angst is niet goed....
  maandag 4 juli 2005 @ 22:53:32 #104
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28494317
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef Enyalius het volgende:
wel er is een soort van einde der tijden, maar het is niet aarde gebonden. het is universum gebonden. elke zoveel miljarden aardse jaren word alles herboren. maar dat zal je niet eens merken dat dat gebeurt tenzij je op dat moment als ziel in het multiversum zit (astrale). wetenschappers zien dit als het universum dat groeit en krimpt en big bang weer opnieuw gebeurt etc.

jezus is geen zoon van god en kwam geen verlossing brengen. simpel
De Bijbel waarschuwt tegen het ontkennen van het Zoonschap.

1 Johannes 2:22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is?
Dit is de antichrist, die de vader en de Zoon loochent.

---

Psalm 2:2 De koningen der aarde scharen zich in slagorde en de machthebbers spannen samen.

Wat heeft de Heer gezegd over wereldmachthebbers?
Vertrouw niet op edelen-op mensen bij wie geen heil is.
Houdt zijn ademhaling op, dan keert hij weer tot de aarde terug, te dien dage vergaan zijn plannen
( Psalm 146:3-4)
De oplossing van onoplosbare kwesties wordt door geen enkele, hoe belangrijke aardse macht ook, gevonden.

De volkeren moeten rekening houden met het feit, dat de Heer de raad der volkeren verbreekt, en dat Hij de gedachten der natiën verijdelt.
( Psalm 33:10).

Gods Woord is schaars geworden en vervangen door bedrieglijke woorden, die als men zich er in verdiept van een satanische opzet blijken te zijn.
De mens die onveranderd op Gods Woord blijft vertrouwen en uitziet naar Zijn Wederkomst op aarde, zal ontdekken dat hij de eenzaamheid heeft verkozen boven de omgang met velen.
Maar deze mens zal straks door de Heer bewaard worden in het uur der verzoeking.

Gods profetische blauwdruk ( de bijbel) geeft een prachtig inzicht hoe het er in de ‘laatste dagen’ zal toegaan.
De Verenigde Naties, de Verenigde Staten en de politieke leiders van elk land hebben geen andere keus dan exact het profetische scenario voor de laatste dagen te vervullen.
Een scenario dat God op wonderbaarlijke wijze, reeds lang van tevoren, aan Zijn Profeten heeft doorgegeven.
Bijbelse profetieën onthullen dat de hachelijke eindtijd gekenmerkt zal worden door bedrog en verraad.
Een ernstige dwaling ( 2 Tessalonicenzen 2:11) zal over de mensen komen zodat ze gewillig de antichrist en zijn helper, de valse profeet zullen aanbidden.
Ze zullen ook hun hulde betuigen aan zijn Nieuwe Wereld Orde. De mensen zullen verbaast zeggen:

Openbaring 13:4 "Wie is aan het beest gelijk? En : Wie kan er oorlog tegen voeren?"
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:59:54 #105
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28503450
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:48 schreef spiritual het volgende:

[..]

Enyalius, Ik ben het helemaal met je berichten in deze thread eens.Ik denk er precies zo over. 1 Ding is me echter onduidelijk. Je hebt het over geesten en eniteiten. Nooit geweten dat dat iets anders was, kun je mij het verschil uitleggen? Ik heb ze beide nog niet ontmoet, omdat ik mezelf dan dood zou schrikken Ik weet het, angst is niet goed....
eigenlijk zijn alle energetische wezens entiteiten. maar dat is nogal een grote overkoepeling vindt je niet. zo zijn er "engelen" "demonen" "elementalen" "geesten/zielen" en nog veel veel meer waar de meeste het bestaan nog niet eens van weten. ik gebruik het woord geesten op het moment dat ik het heb over iets wat iedereen begrijpt.

angst is goed. het is een waarschuwings mechanisme dat bedoeld is om je te bescherming. maar je moet schrikken en angst uit elkaar houden. als je iets ziet wat je niet gewend bent schrik je en moet je wennen. maar je zult merken dat als je ze ontmoet dat je zelf gevoelens erbij krijgt. bij de 1 voel je je op je gemak, bij de ander niet. dan is het voor jouw al duidelijk genoeg wat je moet doen mag ik aan nemen.

@Tiesemans. heel leuk dat je me quote. maar als je een uitgedachte reactie verwacht die geef ik niet. daarvoor kun je 2-3 van mijn posts op de allereerste pagina lezen van deze draad.

@adnan het is prima dat je gelooft wat je gelooft. maar je kan er ook te ver mee gaan. beetje uit de hoogte doen en dromenvanger denigeren dat hij er niks van weet. het minste wat je kan doen is openstaan voor andermans ideeen. maar ik heb dat arrogante ook al vaak genoeg op het werk tegen gekomen toen ik in debat was met iemand die het islam volgt. net zoals het christendom is het islam alles behalve het laatste, enige en ultieme geloof. hoe sterker je gelooft dat jouw geloof het enige is des te kleiner is je wereld en kennis.

hmmm mischien dat ik me maar eens officieel boedhist moet gaan noemen aangezien ik verder geen geloof aanhang behalve dat wat ik geleerd heb door dingen te leven en ervaren ipv domweg te lezen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  woensdag 6 juli 2005 @ 06:23:45 #106
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28538544
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:59 schreef Enyalius het volgende:

maar ik heb dat arrogante ook al vaak genoeg op het werk tegen gekomen toen ik in debat was met iemand die het islam volgt.
Net zoals het christendom is het islam alles behalve het laatste, enige en ultieme geloof.
Hoe sterker je gelooft dat jouw geloof het enige is des te kleiner is je wereld en kennis.
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:00 schreef Enyalius het volgende:
in de eerste 2 regels zei ik
[..]

niet geloven is ook een vorm van geloven. je krijgt toch een bepaalde visie en opvattingen mee waarnaar je leeft. morele regels vanuit jezelf.
Je eigen waarheden gemaakt uit je eigen geloofs opvattingen en levenservaringen.
Je doet zelf ook je eigen menselijke "geloof" versterken.
En "mijn" geloof is niet "mijn" geloof maar "Het" geloof.
(Geloof ik ... idd)

1 Johannes 5

Indien wij het getuigenis der mensen aannemen, het getuigenis van God is meerder,
want dit is het getuigenis van God, dat Hij van zijn Zoon getuigd heeft.
Wie in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zich; wie God niet gelooft,
heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet geloofd heeft in het getuigenis,
dat God getuigd heeft van zijn Zoon.
En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dit leven is in zijn Zoon.
Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren.
En zijn geboden zijn niet zwaar, want al wat uit God geboren is, overwint de wereld;
en dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft: ons geloof.

Wie is het, die de wereld overwint, dan wie gelooft, dat Jezus de Zoon van God is?

Dit is Hij, die gekomen is door water en bloed, Jezus Christus, niet slechts met water, maar met het water en met het bloed.

En de Geest is het, die getuigt, omdat de Geest de waarheid is.

Want drie zijn er, die getuigen [in de hemel: de Vader, het Woord, en de heilige Geest;] en deze drie zijn één.
En drie zijn er, die getuigen [op de aarde: de Geest en het water en het bloed], en de drie zijn tot één.
quote:
Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.
  woensdag 6 juli 2005 @ 06:26:53 #107
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28538550
mja verdraaide geschiedenis doet het nogsteeds goed
ik ben zelf ooit gelovig geweest trouwens , dus ik weet waar ik het over heb wanneer ik dat bovenstaande zeg.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 6 juli 2005 @ 06:48:51 #108
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28538603
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 06:26 schreef BaajGuardian het volgende:
mja verdraaide geschiedenis doet het nogsteeds goed
ik ben zelf ooit gelovig geweest trouwens , dus ik weet waar ik het over heb wanneer ik dat bovenstaande zeg.
quote:
En Hij zeide: Iemand had twee zonen.
De jongste van hen zeide tot zijn vader: Vader, geef mij het deel van ons vermogen, dat mij toekomt.
En hij verdeelde het bezit onder hen.
En weinige dagen later maakte de jongste zoon alles te gelde en ging op reis naar een ver land, waar hij zijn vermogen verkwistte in een leven van overdaad.
Toen hij er alles doorgebracht had, kwam er een zware hongersnood over dat land en hij begon gebrek te lijden.
En hij trok er op uit en drong zich op aan een der burgers van dat land en die zond hem naar het veld om zijn varkens te hoeden.
En hij begeerde zijn buik te vullen met de schillen, die de varkens aten, doch niemand gaf ze hem.
Toen kwam hij tot zichzelf en zeide: Hoeveel dagloners van mijn vader hebben brood in overvloed en ik kom hier om van de honger.
Ik zal opstaan en naar mijn vader gaan en tot hem zeggen: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en voor u, ik ben niet meer waard uw zoon te heten; stel mij gelijk met een uwer dagloners.
En hij stond op en keerde naar zijn vader terug.
En toen hij nog veraf was, zag zijn vader hem en werd met ontferming bewogen
En hij liep hem tegemoet, viel hem om de hals en kuste hem.
En de zoon zeide tot hem: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en voor u,
ik ben niet meer waard uw zoon te heten.

Maar de vader zeide tot zijn slaven: Brengt vlug het beste kleed hier en trekt het hem aan en doet hem een ring aan zijn hand en schoenen aan zijn voeten.
En haalt het gemeste kalf en slacht het, en laten wij een feestmaal hebben,
want mijn zoon hier was dood en is weer levend geworden, hij was verloren en is gevonden.
En zij begonnen feest te vieren.
Zijn oudste zoon was op het land, en toen hij dicht bij huis kwam, hoorde hij muziek en dans.
En hij riep een van de knechts tot zich en vroeg, wat er te doen was.
Deze zeide tot hem: Uw broeder is gekomen en uw vader heeft het gemeste kalf laten slachten, omdat hij hem gezond en wel terug heeft.
Maar hij werd boos en wilde niet naar binnen gaan.
Toen kwam zijn vader naar buiten en drong bij hem aan.
Maar hij antwoordde en zeide tot zijn vader:
Zie, zovele jaren ben ik al in uw dienst en nooit heb ik uw gebod overtreden,
maar mij hebt gij nooit een geitebokje gegeven om met mijn vrienden feest te vieren.
Doch nu die zoon van u gekomen is, die uw bezit heeft opgemaakt met slechte vrouwen,
hebt gij voor hem het gemeste kalf laten slachten.
Doch hij zeide tot hem: Kind, gij zijt altijd bij mij en al het mijne is het uwe.
Wij moesten feestvieren en vrolijk zijn, want uw broeder hier was dood en is levend geworden,
hij was verloren en is gevonden.
Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde,
en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt:
Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering,
en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,
want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt.

Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen.
Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt?
Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen.
Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op;
zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven?

Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid.

Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen,
doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht,
die bestaat in gerechtigheid.

Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze.

Jaagt naar vrede met allen en naar de heiliging, zonder welke niemand de Here zal zien.

Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, dat er geen bittere wortel opschiete en verwarring stichte, en daardoor zeer velen zouden besmet worden.

Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht.
Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch)de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:02:11 #109
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28539569
wat mij opvalt van gelovige is dat ze weinig anders kunnen dan citaten quoten. citaten die ze 9 van de 10 keer niet eens begrijpen. ze doen uit de hoogte om te zeggen dat hun geloof het enige echte is. alles wat enigzins paranormaal is wordt gezien als duivels werk en zo ook alle het andere wat ze niet begrijpen.

quoten van citaten is 1 ding. probeer ze nu ook nog eens te begrijpen. daarnaast zie ik reacties overal om anderen weg te duwen. ik zou zeggen leef en ervaar wat er in jullie boeken staat ipv domweg lezen en astraal reizen etc afdoen als een simpele "trip".

tiesemans ik heb NOOIT gezegd dat mijn geloofsvormen "Het" enige echte is. ik dring het niet op en als iemand er over wilt praten vind ik het best.

ik vindt het gewoon arrogant en met zulke mensen kun je gewoon weg niet discusieren omdat ze niet open staan. je wordt gewoon gekleineerd omdat ze vast blijven houden en gooien er dan een paar citaten tegen aan. neem die moslim in deze draad. perfect voorbeeld. zo ben ik veel mensen tegen gekomen van meerdere type geloven die ook vastkrampen aan iets.

in kort zie ik het nut niet meer om hier te reageren. krijgt alleen maar outdated citaten naar me hoofd geslingerd.

mijn geloof is alles behalve menselijk. het is net zo "goddelijk" als elk ander. het is net zo goed "HET" geloof als elk ander. voor geloofsvormen die erg tolerant moeten zijn zijn ze zeer zeker niet en dat is jammer

dit is algemeen met enkele mensen als voorbeeld. geen flame in any way

[ Bericht 7% gewijzigd door Enyalius op 06-07-2005 09:22:30 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_28539766
Geloof houdt je dom.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:17:46 #111
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28539796
niet helemaal. het is ideaal om de eerste stap te maken en geintroduceerd te worden met spiritualiteit. maar daarna moet je zeker wel je eigen weg gaan volgen. geloof is beperkend en mensen moeten zich juist los maken van beperkingen. zegt de bijbel zelf ook
pi_28539843
mja, kijk naar die moslims die daar met duizenden rondjes lopen rond ne steen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:21:08 #113
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28539857
als hun dat willen is dat hun goed recht. zolang niemand je lastig valt gewoon in hun waarde laten
pi_28539915
mja het is wel een volkje dat gans de wereld pest ...
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:27:42 #115
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28539976
zolang ze mij persoonlijk niet lastig vallen zullen ze nog wel even blijven leven
dan hebben we een eind van een bevolkingsgroep
maar we dwalen af scorp
pi_28540035
ik
pi_28540478
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:17 schreef Enyalius het volgende:
niet helemaal. het is ideaal om de eerste stap te maken en geintroduceerd te worden met spiritualiteit. maar daarna moet je zeker wel je eigen weg gaan volgen. geloof is beperkend en mensen moeten zich juist los maken van beperkingen. zegt de bijbel zelf ook
Wat dat betreft is de Islam geen slechte. Die moedigd dat juist aan. Dat wordt de kleine Jihad genoemd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:19:31 #118
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28578365
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:02 schreef Enyalius het volgende:
wat mij opvalt van gelovige is dat ze weinig anders kunnen dan citaten quoten. citaten die ze 9 van de 10 keer niet eens begrijpen. ze doen uit de hoogte om te zeggen dat hun geloof het enige echte is. alles wat enigzins paranormaal is wordt gezien als duivels werk en zo ook alle het andere wat ze niet begrijpen.

quoten van citaten is 1 ding. probeer ze nu ook nog eens te begrijpen. daarnaast zie ik reacties overal om anderen weg te duwen. ik zou zeggen leef en ervaar wat er in jullie boeken staat ipv domweg lezen en astraal reizen etc afdoen als een simpele "trip".

tiesemans ik heb NOOIT gezegd dat mijn geloofsvormen "Het" enige echte is. ik dring het niet op en als iemand er over wilt praten vind ik het best.

ik vindt het gewoon arrogant en met zulke mensen kun je gewoon weg niet discusieren omdat ze niet open staan. je wordt gewoon gekleineerd omdat ze vast blijven houden en gooien er dan een paar citaten tegen aan. neem die moslim in deze draad. perfect voorbeeld. zo ben ik veel mensen tegen gekomen van meerdere type geloven die ook vastkrampen aan iets.

in kort zie ik het nut niet meer om hier te reageren. krijgt alleen maar outdated citaten naar me hoofd geslingerd.

mijn geloof is alles behalve menselijk. het is net zo "goddelijk" als elk ander. het is net zo goed "HET" geloof als elk ander. voor geloofsvormen die erg tolerant moeten zijn zijn ze zeer zeker niet en dat is jammer

dit is algemeen met enkele mensen als voorbeeld. geen flame in any way
Mmmm veel gehoord tegen-argument....
Tuurlijk kan Ik kan ook op eigen titel, en middels m'n eigen ervaringen, en middels allerlei taalkundige poeha technieken, m'n ego c.q hart & verstand info op je afvuren, zoals jij bij mee poogt te doen.
(Maar uiteindelijk als je werken niet voor here God doet, jegens de medemens, doe je het voor jezelf om er beter van te worden, en dat soort zelfverheerlijking middels spiegelen heeft nauwelijk tot geen stichting als opbrengst voor de medemens om van te profiteren.)
Ik beschouw dat dus mede door m'n Christelijke Geloof als non functionele lucht, wanneer ik dus op eigen titel van alles en nog wat uitspreek.
Wat (naar mijn mening) geen doel dient dan de stervende mens te "vermaken" aangezien deze (mogelijkerwijs) niet beter weet dan dat God niet bestaat of dat de Heere een bij elkaar geraapt pakketje van new-age en boedhisme is.
Hoe zal Hij dan terug komen tot Here God en Heere Jezus Christus ?
(Ik ben Christen remember ... ik heb dus ook mede als eervolle plicht te spreken van wat ik weet.)
En van dat type lucht zoals jij dat van mij wenst als weerwoord, tja daar word niemand wijzer van, slechts de spotter zal in z'n vuisten lachen.

Maaruh lastig vallen, nee joh... Ik kom je ook echt niet met de Bijbel om de oren slaan.
Zo'n Christen ben ik niet.
(In dat opzicht mis ik soms (ook op Fok, hoe onreeël ook) het contact van ogen die elkaar ontmoeten en mensen die fysiek tot elkander spreken...)

En mocht je mogelijk zoiets denken als :
Mensen mogen zich gelijk stellen met de Here God ?!!
Forget it... Mensen die menen dat ze goddelijk zijn, doen de kinderen van het kwade na, welk zich wensen gelijk te stellen met Here God almachtig.
Hier onstaat juist enorm veel ellende als mensen zulks gaan denken..

"Hoe dan zal de kruik tegen de pottenbakker zeggen, ik ben jou gelijke ?!!

Trouwens ik houd wel van Q&A rondes........

Prettige ochtend verder ..

[ Bericht 8% gewijzigd door Tiesemans op 07-07-2005 08:55:06 (Met liefde !) ]
pi_28578410
Kun jij ons dan ook niet meer lastigvallen met je bijbelcitaten ?
Daar zijn andere topics voor
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:36:33 #120
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28578512
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:24 schreef UncleScorp het volgende:
Kun jij ons dan ook niet meer lastigvallen met je bijbelcitaten ?
Daar zijn andere topics voor
De spotter houdt er niet van, dat men hem terechtwijst;
tot de wijzen zal hij niet gaan.
Dwaasheid is vreugde voor de verstandeloze,
maar een man van verstand houdt de rechte weg.

(Neen.... = geen Poëzie)
pi_28578531
haleluja
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:42:54 #122
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28578566
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:39 schreef UncleScorp het volgende:
haleluja
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;
ja, welzalig hij, die op de HERE vertrouwt.

pi_28578763
Nog voor het einde der tijden ...
zal het christendom eerst nog lijden ...
de laatste paus komt eraan ...
en dan zal het vergaan ...
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:37:39 #124
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28579530
Tiesemans, ik waardeer je mening wel, maar wil je er graag op wijzen dat enkel het quoten van (grote) lappen tekst niet is toegestaan in truth.

Zowieso is het niet constructief voor de discussie om te doen.
Een discussie gaat niet over het aanhalen van door andere mensen geschreven teksten.
Een discussie forum is bedoeld om te discussieren.

Je kan het wel anders aankleden.
Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen waaróm jij achter ene bepaald stuk tekst staat.
Dáár kan je namelijk wel over discussieren.
Waarom niet, waarom wel, waarom ziet iemand anders het anders etc...

Succes !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:16:06 #125
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28589774
Tiesemans ik snap je quote niet , wat heeft dat verhaal te maken met mijn post?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:21:46 #126
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28601938
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Tiesemans ik snap je quote niet , wat heeft dat verhaal te maken met mijn post?
Je weet wat ze zeggen hé....

"Eens geroepen, Altijd geroepen" ...
Wie is de dwaas dan die de roeping der Geloof naast zich neerlegt een doorloopt alsof hij niet beter wil weten.
Dus neem op het schild der gerechtigheid en maak dat Heilige Vader trots moge zijn op u.

Misschien nu iets duidelijker met wat ik poogde duidelijk te maken in m'n reactie ?
pi_28602005
Is dit dezelfde Tiesemans als in Londen-Topics ??
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:25:59 #128
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28602105
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:37 schreef Mirage het volgende:
Tiesemans, ik waardeer je mening wel, maar wil je er graag op wijzen dat enkel het quoten van (grote) lappen tekst niet is toegestaan in truth.

Zowieso is het niet constructief voor de discussie om te doen.
Een discussie gaat niet over het aanhalen van door andere mensen geschreven teksten.
Een discussie forum is bedoeld om te discussieren.

Je kan het wel anders aankleden.
Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen waaróm jij achter ene bepaald stuk tekst staat.
Dáár kan je namelijk wel over discussieren.
Waarom niet, waarom wel, waarom ziet iemand anders het anders etc...

Succes !
Beste Mirage.

Ik respecteer jou mening ook.
Daarom zal ik (nog) meer inzetten op het zorgvuldiger posten van teksten incl begeleidende info.
Zomaar een tekst zonder begeleiding hoop ik dus (nu) te voorkomen.
Mocht dit omwille van "Vergeten" of "Express" toch wedermaal gebeuren.
Je hebt het recht om me te corrigeren, en dit zal ik ook zonder morren toelaten.

ps onthoud aub wel dat ik dus niet een eigenhandige uitleg kan gaan geven over een geciteerde Bijbel passage.
Dit zou absolute Godslaster zijn, aangezien het Woord niet van mij komt doch van Here God.
Teksten zonder Christelijke inhoud zal ik echter zeker van uitleg voorzien mits mogelijk.

Gegroet

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 07-07-2005 21:28:13 ((nog)) ]
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:27:16 #129
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28602155
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:23 schreef UncleScorp het volgende:
Is dit dezelfde Tiesemans als in Londen-Topics ??
.... Wow ... wat een suggestieve vraag joh....

Natuurlijk ben Ik het ...

Wie dacht je dan .... Een kloon ? (never nooit nie)
pi_28602223
owkeej
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:31:49 #131
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28602313
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:29 schreef UncleScorp het volgende:
owkeej

en ... ?
pi_28602730
Je manier van posten in de 2 topics verschilt enorm
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:54:46 #133
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28603217
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:42 schreef UncleScorp het volgende:
Je manier van posten in de 2 topics verschilt enorm
Ah ok ...

Ik snap em ...

....Verstand & hart hé .... (hebben ook allebei een eigen mening )

Ben ik toch liever onder directe invloed van de Heilige Geest. .. maarja..
(Weet je teminste zeker dat wat je doet juist is.)
pi_28638770
Het einde der tijden ... dus hier mogen we alle kanten op

Het einde der tijden ... misschien ... maar dat wordt eerder op 2012 geschat
Misschien is het nu wel Judgement Day ...
Je hebt de mega-release van War Of the Worlds ... contact met aliens ... maar deze keer wordt het iets minder leuk voorgesteld ...
tenzij ... we de test goed doorstaan ...
Spielbergs eerdere film over Contact gebeurde dit via muziek ... wat was de recentste mega-muziek-happening ... op wereldvlak zelfs ? ... Live8 ...
Een schreeuw om justice ...

'What are you gonna do about injustice in the world?'
'Where is the truth? Where is the love?'
'Where is your compassion?'
'Can you sustain the Long Walk To Justice?'
'and not give in to fear?' (Londen)
'Are you strong enough to endure the "7-7" period
'without losing your light inside?'
'Then and only then... '
'You will prove yourselves to be ready, to go through the gate,
into the "8-8" realm that's beyond "2012."'

zondag 10 juli 2005 @ 07:35:41 #135
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28674236
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:29 schreef UncleScorp het volgende:
Het einde der tijden ... dus hier mogen we alle kanten op

Het einde der tijden ... misschien ... maar dat wordt eerder op 2012 geschat
Misschien is het nu wel Judgement Day ...
Je hebt de mega-release van War Of the Worlds ... contact met aliens ... maar deze keer wordt het iets minder leuk voorgesteld ...
tenzij ... we de test goed doorstaan ...
Spielbergs eerdere film over Contact gebeurde dit via muziek ... wat was de recentste mega-muziek-happening ... op wereldvlak zelfs ? ... Live8 ...
Een schreeuw om justice ...

'What are you gonna do about injustice in the world?'
'Where is the truth? Where is the love?'
'Where is your compassion?'
'Can you sustain the Long Walk To Justice?'
'and not give in to fear?' (Londen)
'Are you strong enough to endure the "7-7" period
'without losing your light inside?'
'Then and only then... '
'You will prove yourselves to be ready, to go through the gate,
into the "8-8" realm that's beyond "2012."'

(Ugh Ugh Ugh* ... ...)

*Ties verslikt zich in z'n hijs na het geen boven geciteerd word, te hebben doorgelezen.
Live8 huh het moet niet gekker worden.... Satan probeert dus echt zieltjes te winnen ... damn
Hoezo zijn Satan en z'n crew een "tikkeltje" naief bezig ..
En verdomme wat stelt Spielberg me teleur...
En dan wil Steven ook nog m'n grote jeugdliefde (= Transformers) verpesten,
door er een "typische" blockbuster uit te houwen zo rond 6-6-2006.
The Devil tried to do Good, but hes mr Babylon

Ik heb maar gelijk m'n eigen support plaat geregeld ennuh wie em horen wil ..

[ Bericht 5% gewijzigd door Tiesemans op 11-07-2005 03:50:20 ]
pi_28757557
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
het klopt wel , dit is het einde der tijden , maar niet het einde der tijden zoals het in de bijbelstaat.
en zal het niet het einde der tijden zijn , wat zijn we dan met zijn allen aan het doen

het is bijna het einde der planeet
het einde der dieren en planten
en het einde der moral
het einde der intelligentie ook trouwens.

je hebt om die llaatste te bewijzen alleen een uurtje op fok nodig
Taat, ik geef Baaj gelijk, maar waar een einde is is er een begin staat in de openbaringen. Dus zie het niet te moeilijk. Trouwens wie is er gebrainwashed, ga lekker naar John de Mol. Heb je een bak geld en geen reden tot bestaan.
Gaat lekker maar vinden dat jullie zo belangrijk zijn fokkers, tis een kippenhok.
bla bla
pi_28761880
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:21 schreef Adnan het volgende:
Hm ok..ga jij effe die oerknal probleem effe oplossen..dan ga ik door met mijn leven!
Leven? Naar mijn ervaring met de Islam, ben ik erachter gekomen dat leven volgens de Islam niets meer is dan de voorbereiding om dood te gaan, om naar het 'Paradijs' te kunnen gaan. Natuurlijk moet je in je leven wel aan een aantal voorwaarden voldoen, om naar het 'Paradijs' te mogen. Kijk maar naar de 5 welbekende pilaren; geloofbelijdenis, gebed, armenbelasting, vasten, bedevaart.
Wanneer je 1 van de funderingen niet volgt, of uitvoert, krijg je geen 'ticket to paradise'...
pi_28761948
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:24 schreef DonGorgon het volgende:
Wanneer je 1 van de funderingen niet volgt, of uitvoert, krijg je geen 'ticket to paradise'...
Dan kan je nog steeds jezelf opblazen, samen met een paar ongelovigen...
pi_28762000
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dan kan je nog steeds jezelf opblazen, samen met een paar ongelovigen...
Wat denk je dat al die (jonge) extremisten wijsgemaakt wordt??
..dat voor hun zo'n zelfmoordactie nog de enige weg naar het 'Paradijs' is.... (!!!)
pi_28828170
Mijn buurvrouw (ook christelijk) zei dit over de grondwet:
aangezien de periode waar we nu in leven wordt omschreven als de eindtijd, en nu die grondwet, stem ik tegen, want dit kan zeg maar een begin van een wereldverbond worden, zoals in de bijbel beschreven
Zelf ben ik ook christelijk, en het lijkt er wel een beetje op, veel oorlog laatste 100 jaar en rampen, maarja ik weet zelf niet zo goed wat ik er over moet denken
  donderdag 21 juli 2005 @ 05:51:10 #141
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29000427
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:09 schreef no1uknow het volgende:
Mijn buurvrouw (ook christelijk) zei dit over de grondwet:
aangezien de periode waar we nu in leven wordt omschreven als de eindtijd, en nu die grondwet, stem ik tegen, want dit kan zeg maar een begin van een wereldverbond worden, zoals in de bijbel beschreven
Zelf ben ik ook christelijk, en het lijkt er wel een beetje op, veel oorlog laatste 100 jaar en rampen, maarja ik weet zelf niet zo goed wat ik er over moet denken
Bid tot Jezus in oprechtheid van hart, en vraag hem wat jij ervan moet denken,
en mits gehonoreerd, en mits jij beschikt over geduld, zul je antwoord krijgen met betrekking tot wat jij er van moet denken. (endus niet de gedachtes waarmee je buurvrouw jou opzadeld.)
Dit geef ik jou te verstaan, als christen welk oprecht gelooft in redding door het volledige geloof in Heere Jezus Christus.
Doe er je voordeel mee !
"Christelijk" zijn als in een "etiket" dragen zal je voorzeker niet in staat stellen om contact te maken.
Doormiddel van gebed zo zal het zijn..... onthoud !
En heb je Here God al bedankt voor muziek ?

Kortom gegroet en succes !
pi_29001637
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 05:51 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Bid tot Jezus in oprechtheid van hart, en vraag hem wat jij ervan moet denken,
en mits gehonoreerd, en mits jij beschikt over geduld, zul je antwoord krijgen met betrekking tot wat jij er van moet denken. (endus niet de gedachtes waarmee je buurvrouw jou opzadeld.)
Dit geef ik jou te verstaan, als christen welk oprecht gelooft in redding door het volledige geloof in Heere Jezus Christus.
Doe er je voordeel mee !
"Christelijk" zijn als in een "etiket" dragen zal je voorzeker niet in staat stellen om contact te maken.
Doormiddel van gebed zo zal het zijn..... onthoud !
En heb je Here God al bedankt voor muziek ?

Kortom gegroet en succes !
Ik hoop van harte dat je op een dag het licht zult zien en bevrijd zult worden uit het moeras van christelijke waanideeen waar je tot aan je nek in zit.
Aan de andere kant zou het natuurlijk ook kunnen dat je gewoon een spelletje speelt. Ik hoop het.
quote:
"En verdomme wat stelt Spielberg me teleur...
Ah, dat is een beginnetje...

[ Bericht 0% gewijzigd door Barati op 21-07-2005 09:47:33 ]
pi_29003001
Wat een ieder denkt, moet men zelf weten. Gelukkig kan dat, en hebben we die vrijheid.
Er is echter een verschil tussen discussieren en zendelingenwerk verrichten. In een topic als dit kunnen citaten functioneel zijn, maar over het algemeen is het absoluut niet gewenst om religieuze citaten als argument te gaan gebruiken.

Want citaten zijn citaten, géén argumenten. Zo zou je door het correct citeren van Bin Laden bv het terrorisme goed kunnen praten. Want je hebt immers correct geciteerd...
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:19:37 #144
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29022892
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 09:39 schreef Barati het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat je op een dag het licht zult zien en bevrijd zult worden uit het moeras van christelijke waanideeen waar je tot aan je nek in zit.
Aan de andere kant zou het natuurlijk ook kunnen dat je gewoon een spelletje speelt. Ik hoop het.

quote:"En verdomme wat stelt Spielberg me teleur..

Ah, dat is een beginnetje...
Niet oordelen.

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmee gij oordeelt,
zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmee gij meet, zal u gemeten worden.
Wat ?!
Ziet gij den splinter in het oog van uw broeder, maar den balk in uw eigen oog bemerkt gij niet ?
Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen:
Laat mij den splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is?
Doe eerst den balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om den splinter uit het oog van uw broeder weg te doen.
Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 21-07-2005 22:35:07 ([b] [/b]) ]
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:24:40 #145
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29023068
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:43 schreef iteejer het volgende:
Wat een ieder denkt, moet men zelf weten. Gelukkig kan dat, en hebben we die vrijheid.
Er is echter een verschil tussen discussieren en zendelingenwerk verrichten. In een topic als dit kunnen citaten functioneel zijn, maar over het algemeen is het absoluut niet gewenst om religieuze citaten als argument te gaan gebruiken.

Want citaten zijn citaten, géén argumenten. Zo zou je door het correct citeren van Bin Laden bv het terrorisme goed kunnen praten. Want je hebt immers correct geciteerd...
Zendingwerk en mijn mening verkondigen zijn twee verschillende zaken Iteejer.
Met alle respect, je haalt blijkbaar bij mij deze twee begrippen door elkaar.
Mocht ik namelijk zendingwerk in het achterhoofd hebben, dan zat ik niet achter de computer.
Maar ergens in het achterland van Afrika om het Woord God's te prediken.
Doch aangezien velen die met mij in topics posten ten minste ter verduidelijking inzicht verleend krijgen over wie ik ben en waar ik voor sta en hoe ik over zaken denk, tja..
Beargumenteer het maar hé , zijn we nog wel even bezig met betrekking tot het benoemen van de grenskaders van wat nu wel en wat niet onder agument of citaat of zendingwerk ect valt.
Lijkt me zonde van onze tijd.
Tenzij je daar natuurlijk (met alle respect) anders over denkt.
(Menings)"uiting" is namelijk ook weer wat anders dan argument of citeren.
pi_29023701
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:24 schreef Tiesemans het volgende:
Zendingwerk en mijn mening verkondigen zijn twee verschillende zaken Iteejer.
Met alle respect, je haalt blijkbaar bij mij deze twee begrippen door elkaar.
Mocht ik namelijk zendingwerk in het achterhoofd hebben, dan zat ik niet achter de computer.
Maar ergens in het achterland van Afrika om het Woord God's te prediken.
Doch aangezien velen die met mij in topics posten ten minste ter verduidelijking inzicht verleend krijgen over wie ik ben en waar ik voor sta en hoe ik over zaken denk, tja..
Beargumenteer het maar hé , zijn we nog wel even bezig met betrekking tot het benoemen van de grenskaders van wat nu wel en wat niet onder agument of citaat of zendingwerk ect valt.
Lijkt me zonde van onze tijd.
Tenzij je daar natuurlijk (met alle respect) anders over denkt.
(Menings)"uiting" is namelijk ook weer wat anders dan argument of citeren.
Jij zou eskimo's nog een koelkast kunnen verkopen he?
Dit forum gaat over het bovennatuurlijke, paranormale, mysterieuze, etc.

Jij hebt daar vanuit het christendom een bepaalde mening over, zoals je mening over alles bepaald wordt door dat christendom. Met als gevolg dat je vervolgens het oorspronkelijke topicgegeven alleen nog maar als de aanleiding gebruikt om je overtuiging te injecteren.

Het is jouw keus om alles ondergeschikt te maken aan een bijbelse visie, en dus de bijbel het antwoord op alles te laten zijn. Dit zal je op ieder topic hier, én in andere fora hie rop fok, zo kunnen blijven volhouden.

Doch daarmee heb je het niet meer over het onderwerp, maar slechts over een zoveelste gedaante van de manier waarop je jouw geloof als allesverklarend en allesomvattend beschouwt.

Dát is dus niet de bedoeling.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 04:14:40 #147
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29030165
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef iteejer het volgende:
Jij zou eskimo's nog een koelkast kunnen verkopen he?
Als Here God zou vinden dat ik koelkasten moest verkopen aan eskimo's,
dan zou Hij mij dit ogenblikkelijk laten verrichten, doch het is zoals je als schetst niet nodig, Eskimo's een koelkast te laten bezitten.
Een koelkast zal die eskimo namelijk niet voeden zoals alleen Here God dat zou kunnen.
Want tenslotte geloof ik dat de vangst die de eskimo doet, dankzij de genade van Here God is.
Tenslotte voedde Hij ook 40 jaren lang zijn volk in de dorre en droge woestijn,
terwijl Hij ze middels de hand van Mozes richting het Beloofde land voerde.
Datis toch iets mysterieus daar kan tot op de dag van vandaag niemand mij antwoord op geven.
quote:
Dit forum gaat over het bovennatuurlijke, paranormale, mysterieuze, etc.
Jij hebt daar vanuit het christendom een bepaalde mening over, zoals je mening over alles bepaald wordt door het christendom.
Met als gevolg dat je vervolgens het oorspronkelijke topic gegeven alleen nog maar als aanleiding gebruikt om je overtuiging te injecteren.
Het Christendom heeft vanuit het oogpunt van Here God idd een mening over het bovennatuurlijke, het paranormale, en het mysterieuze, ja zelfs wonderbaarlijke zaken passeren de revu.
Hierin deel ik mee, van wat ik weet, en van wat ik mag begrijpen om zo anderen mede op te bouwen in wijsheid en kennis en dwing niemand iets op liever hak ik mijn arm af.
Waarom als het zo voelt verwonder je jezelf dan niet, hoe het komt dat zoiets als "geloof" geuit in werkingen, zulk een woordkeuze oproept als "overtuiging injecteren", Ik ben toch voorzeker geen psy-ops arts die iets in je lichaam, laat staan je verstand spuit ?
"Waarvan ik overtuigd ben" is juist "niet injecteren in mensen door mensen."
Lezen doe je uiteindelijk toch helemaal alleen, het is toch tussen jou ogen en het Woord ?!!
Kortom mocht er werkelijk sprake zijn van "injecteren" rondom Christelijke posts van mijzelf,
Dan is hier alleen Heere Jezus toe in staat, door werking van de Heilige Geest.
En wie Hem niet aanroept, als lezer van mijn postings kan dus niet geinjecteerd worden. Hoeveel ik mij ook toe zou leggen op uiterst intensieve retoriek.
Hoeveel ik ook zou posten, zij die niet willen geloven zullen nimmer geloven.
Daarom houd ik het wanneer het op het betuigen "van wat ik weet aankomt" simpelweg op post replies die op zichzelf staan en geen continue betoog zijn tot bekering.
Er is toch zeker geen structuur tot bekering te bespeuren of zijn jullie dan door één onschuldige oprechte "moderne" Christen paranoide aan het worden ?
Mogelijkerwijs bewijzende dat u overvallen bent door een geest van weerstand tegenover Here God ?
Want Here God niet erkennen doch de uitwerking van Here God's woord bevestigen maakt toch zeker wel dat u zich niet teminste verwonderd over waarom u niet gediend ben van wat ik zeg.
Wanneer een buitenstaander (zoals jijzelf) dan spreekt over opdringen van overtuiging dan doet dat mij bedroeven, want Heere Jezus drong zichzelf ook niet op aan wie niet wou horen.
Hij gaf slechts zijn weten waarvan Hij wist en dat doe ik ook.
Dat ik dan soms het risico loop om beschuldigd te worden van prediken en werken die rieken naar bekeringswerk....
Dat de Here God het maar moge horen... Hij uiteindelijk kent en beweegt aller harten.
(ondergeschikt ? ik zou denk van niet....)
quote:
Het is jouw keus om alles ondergeschikt te maken aan een bijbelse visie, en dus de bijbel het antwoord op alles te laten zijn.
Dit zal je op ieder topic hier, én in andere fora hie rop fok, zo kunnen blijven volhouden.
Ik heb al vaker gezegd dat ik verschaf van wat ik weet.
Dat is inderdaad mijn keuze die ik bewust en onbewust maak.
Maar de wereld blijft toch immer de wereld, maak je geen zorgen beste Iteejer.
Ga naar je doktor en lees andere boeken en word wijs, niks mis mee toch ?
Ik kan mij danook maar met moeite voorstellen dat ik bij machte zou zijn om intelligente mensen als jullie te doen overtuigen dat het wenselijk is om alles ondergeschikt te maken aan de Bijbel.
Eerder zeg ik dat God's Woord voor mij, en voor elk ander, die wie wil horen en wil zien van de heerlijkheid die mij voor ogen staat vrij beschikbaar is via de Bijbel waarin Here God's Woord geopenbaard word.
Ik zeg nergens jullie moeten, jullie zullen, jullie wisenwaarachtig....
Het is een aanbeveling, een vrijblijvend advies voor jullie om te accepteren of te verwerpen.
Want wie geloof wil bezitten waarover ik spreek dient tot Here God weder te keren door absoluut geloof te hebben in Heere Jezus Christus en het verzoeningsoffer welk Hij bracht op Golgota.
Om gewoon te leven heb je slechts de lucht nodig die je aankomt drijven en waarvan jij niet weet of dat ie komt en waar ie heengaat.
Je leeft dus wees blij en dankbaar..... toch ?
quote:
Doch daarmee heb je het niet meer over het onderwerp, maar slechts over een zoveelste gedaante van de manier waarop je jouw geloof als allesverklarend en allesomvattend beschouwt.

Dát is dus niet de bedoeling.
Het onderwerp was het einde der tijden.
Welke verschillende gedaantes waaruit het einde der tijden blijkt ken jij beste Iteejer ?
Ik slechts één einde der tijden.
Er word hiervoor aan mij één allesverklarende en allesomvattende uitleg verschaft doormiddel van God's Woord = voor mij de Bijbel.
Is het dan dat ik vanuit het geloof, hiertoe bijdraag aan deze discussie ?
Tot nu toe heb ik nog geen andere "aannemelijke" uitleg vernomen waaruit een "einde der tijden" zou blijken.
Kortom met veel genoegen dat ik hiertoe oproep en mijn mede forum leden met klem om hun interpretatie van het einde der tijden vraag, om zo de waan tegen te gaan, dat er sprake zou zijn van de nood tot bekering voor het einde der tijden.
Immers waarvan ik weet is slechts tot overtuiging bedoelt van gelovigen en die zijn hier niet te vinden.. toch ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 23-07-2005 06:18:42 (fouten zijn er om te verbeteren.) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')