quote:
Als Here God zou vinden dat ik koelkasten moest verkopen aan eskimo's,
dan zou Hij mij dit ogenblikkelijk laten verrichten, doch het is zoals je als schetst niet nodig, Eskimo's een koelkast te laten bezitten.
Een koelkast zal die eskimo namelijk niet voeden zoals alleen Here God dat zou kunnen.
Want tenslotte geloof ik dat de vangst die de eskimo doet, dankzij de genade van Here God is.
Tenslotte voedde Hij ook 40 jaren lang zijn volk in de dorre en droge woestijn,
terwijl Hij ze middels de hand van Mozes richting het Beloofde land voerde.
Datis toch iets mysterieus daar kan tot op de dag van vandaag niemand mij antwoord op geven.
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef iteejer het volgende:
Dit forum gaat over het bovennatuurlijke, paranormale, mysterieuze, etc.
Jij hebt daar vanuit het christendom een bepaalde mening over, zoals je mening over alles bepaald wordt door het christendom.
Met als gevolg dat je vervolgens het oorspronkelijke topic gegeven alleen nog maar als aanleiding gebruikt om je overtuiging te injecteren.
Het Christendom heeft vanuit het oogpunt van Here God idd een mening over het bovennatuurlijke, het paranormale, en het mysterieuze, ja zelfs wonderbaarlijke zaken passeren de revu.
Hierin deel ik mee, van wat ik weet, en van wat ik mag begrijpen om zo anderen mede op te bouwen in wijsheid en kennis en dwing niemand iets op liever hak ik mijn arm af.
Waarom als het zo voelt verwonder je jezelf dan niet, hoe het komt dat zoiets als "geloof" geuit in werkingen, zulk een woordkeuze oproept als "overtuiging injecteren", Ik ben toch voorzeker geen psy-ops arts die iets in je lichaam, laat staan je verstand spuit ?
"Waarvan ik overtuigd ben" is juist "niet injecteren in mensen door mensen."
Lezen doe je uiteindelijk toch helemaal alleen, het is toch tussen jou ogen en het Woord ?!!
Kortom mocht er werkelijk sprake zijn van "injecteren" rondom Christelijke posts van mijzelf,
Dan is hier alleen Heere Jezus toe in staat, door werking van de Heilige Geest.
En wie Hem niet aanroept, als lezer van mijn postings kan dus niet geinjecteerd worden. Hoeveel ik mij ook toe zou leggen op uiterst intensieve retoriek.
Hoeveel ik ook zou posten, zij die niet willen geloven zullen nimmer geloven.
Daarom houd ik het wanneer het op het betuigen "van wat ik weet aankomt" simpelweg op post replies die op zichzelf staan en geen continue betoog zijn tot bekering.
Er is toch zeker geen structuur tot bekering te bespeuren of zijn jullie dan door één onschuldige oprechte "moderne" Christen paranoide aan het worden ?
Mogelijkerwijs bewijzende dat u overvallen bent door een geest van weerstand tegenover Here God ?
Want Here God niet erkennen doch de uitwerking van Here God's woord bevestigen maakt toch zeker wel dat u zich niet teminste verwonderd over waarom u niet gediend ben van wat ik zeg.
Wanneer een buitenstaander (zoals jijzelf) dan spreekt over opdringen van overtuiging dan doet dat mij bedroeven, want Heere Jezus drong zichzelf ook niet op aan wie niet wou horen.
Hij gaf slechts zijn weten waarvan Hij wist en dat doe ik ook.
Dat ik dan soms het risico loop om beschuldigd te worden van prediken en werken die rieken naar bekeringswerk....
Dat de Here God het maar moge horen... Hij uiteindelijk kent en beweegt aller harten.
(ondergeschikt ? ik zou denk van niet....)
quote:
Het is jouw keus om alles ondergeschikt te maken aan een bijbelse visie, en dus de bijbel het antwoord op alles te laten zijn.
Dit zal je op ieder topic hier, én in andere fora hie rop fok, zo kunnen blijven volhouden.
Ik heb al vaker gezegd dat ik verschaf van wat ik weet.
Dat is inderdaad mijn keuze die ik bewust en onbewust maak.
Maar de wereld blijft toch immer de wereld, maak je geen zorgen beste Iteejer.
Ga naar je doktor en lees andere boeken en word wijs, niks mis mee toch ?
Ik kan mij danook maar met moeite voorstellen dat ik bij machte zou zijn om intelligente mensen als jullie te doen overtuigen dat het wenselijk is om alles ondergeschikt te maken aan de Bijbel.
Eerder zeg ik dat God's Woord voor mij, en voor elk ander, die wie wil horen en wil zien van de heerlijkheid die mij voor ogen staat vrij beschikbaar is via de Bijbel waarin Here God's Woord geopenbaard word.
Ik zeg nergens jullie moeten, jullie zullen, jullie wisenwaarachtig....
Het is een aanbeveling, een vrijblijvend advies voor jullie om te accepteren of te verwerpen.
Want wie geloof wil bezitten waarover ik spreek dient tot Here God weder te keren door absoluut geloof te hebben in Heere Jezus Christus en het verzoeningsoffer welk Hij bracht op Golgota.
Om gewoon te leven heb je slechts de lucht nodig die je aankomt drijven en waarvan jij niet weet of dat ie komt en waar ie heengaat.
Je leeft dus wees blij en dankbaar..... toch ?
quote:
Doch daarmee heb je het niet meer over het onderwerp, maar slechts over een zoveelste gedaante van de manier waarop je jouw geloof als allesverklarend en allesomvattend beschouwt.
Dát is dus niet de bedoeling.
Het onderwerp was het einde der tijden.
Welke verschillende gedaantes waaruit het einde der tijden blijkt ken jij beste Iteejer ?
Ik slechts één einde der tijden.
Er word hiervoor aan mij één allesverklarende en allesomvattende uitleg verschaft doormiddel van God's Woord = voor mij de Bijbel.
Is het dan dat ik vanuit het geloof, hiertoe bijdraag aan deze discussie ?
Tot nu toe heb ik nog geen andere "aannemelijke" uitleg vernomen waaruit een "einde der tijden" zou blijken.
Kortom met veel genoegen dat ik hiertoe oproep en mijn mede forum leden met klem om hun interpretatie van het einde der tijden vraag, om zo de waan tegen te gaan, dat er sprake zou zijn van de nood tot bekering voor het einde der tijden.
Immers waarvan ik weet is slechts tot overtuiging bedoelt van gelovigen en die zijn hier niet te vinden.. toch ?
[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 23-07-2005 06:18:42 (fouten zijn er om te verbeteren.) ]