abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28332063
Deze week in Vrij Nederland een interview met CDA fractieleider Verhagen. Volgens Verhagen is het slechts een kwestie van tijd voordat de Sharia in Nederland wordt ingevoerd.

Hij spreekt daarin zijn zorgen uit over
moslimfundamentalisten in Nederland:
De AIVD voorspelt dat in de grote steden
volledig geïslamiseerde wijken zullen
ontstaan. Enclaves waar de sharia
heerst. Je ziet het in Canada waar nu al
shariarechtbanken bestaan. In
Engeland kun je ook voor zo'n rechtbank
gedaagd worden als het om familierecht
gaat. Ik zeg niet: Amsterdam West of
Lombok in Utrecht is nu al een
sharia. Maar ik zeg wel: dit is de
tendens, het is reëel, het is geen
angstdroom.

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199

[ Bericht 4% gewijzigd door Kentaro op 29-06-2005 12:28:37 ]
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:44:23 #2
118283 TehBrood
Je weet toch
pi_28332155
ok
pi_28332196
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:40 schreef Kentaro het volgende:
Deze week in Vrij Nederland een interview met CDA fractieleider Verhagen. Volgens Verhagen is het slechts een kwestie van tijd voordat de Sharia in Nederland wordt ingevoerd.

angstdroom.

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php
Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:48:03 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28332271
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:45 schreef Laton het volgende:

[..]

Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.
Zolang ik maar niet voor die rechtbank gedaagd wordt vind ik het best
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:49:26 #5
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_28332313
quote:

[..]

Ik denk dat best veel Nederlanders de Sharia best zien zitten. Je moet het alleen 'Zero Tolerance' of 'Keihard Aanpakken' noemen.

Een verbaal sterk persoon als bijvoorbeeld Fortuyn had dat denk ik best kunnen verkopen...
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:49:39 #6
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28332322
Zou een zeer slechte ontwikkeling zijn. Een kenmerk van de Shariatoepassing zoals in Seattle, (dat NIET in Canada ligt zoals de heer Verhagen suggereert), is dat het volstrekt maar dan ook volstrekt willekeurig is en bovendien mensonterend.

Een straf als verkrachting opleggen aan een jonge, "reine" vrouw omdat haar achterneef in de derde graad een verhouding had met een getrouwde vrouw is natuurlijk van de zotte.

Daarnaast zou hiermee de weg vrijkomen voor een Volksrechtbank rechtse stijl die zonder pardon Marokkanen opknoopt.
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28332325
Ehm...ben ik dom als ik niet weet wat een sharia is?
pi_28332362
Geweldig zo'n multiculturele samenleving. Elke dag dank ik Links nog op m'n knieën dat ze het erdoor hebben weten te drukken en alle rechtse tegengeluiden vakkundig de mond hebben gesnoerd.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_28332375
link doet het niet...

ben idd benieuwd hoe het er over 10 jaar in Nederland uitziet. Ik denk dat het wel mee zal vallen..
pi_28332379
Ach Verhagen heeft de goedwies kapot .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28332413
Schlderswijk is al redelijk geïslamiseerd (nog 3 of 4 Nederlandse gezinnen geloof ik, maar daar wordt aan gewerkt om ook die weg te krijgen). En de sharia is daar volgens mij ook al redelijk ingevoerd, aangezien bij huiselijk geweld de politie niet kan komen, ivm dreigende houding van de locale hangjongeren en ouderen tov de politie. Vaak blijft het niet bij een houding alleen..............

Verhagen begint wel steeds meer de media op te zoeken met statements die of kant noch wal raken, of die iedereen al wist.........
CDA
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_28332416
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef Robbie1979 het volgende:
Ehm...ben ik dom als ik niet weet wat een sharia is?
Dat is zeg maar de islamitsche tegenhanger van de 10 geboden, oftewel een soort wetgeving maar dan afgeleidt van de islam
pi_28332449
quote:

angstdroom.

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php
Tja, zolang als die rechtbanken uitsluitend gaan over zaken waar uitsluitend moslims bij betrokken zijn, moeten ze het wat mij betreft zelf weten.
Als het landelijk en voor iedereen wordt ingevoerd emigreer ik per direct. Tenij er geen landen meer over zijn waar de sharia nog niet is ingevoerd.

Voor alle zekerheid emigreer ik misschien voortijdig naar ergens in Turkije (leve de ironie)
pi_28332466
In Canada is idd een dergelijk systeem in werking op sommige plekken. Daar kan je als niet moslim overigens niet voor gedaagd worden.
pi_28332468
Ik zal me in ieder geval nooit onderwerpen aan de middeleeuwse wetgeving van de sharia.
Als dat er ooit door komt dan is Nederland bezet en wordt het tijd om in het verzet te gaan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_28332484
een partijdige bron

en onzin en bangmakerij
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28332505
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef Balthar het volgende:
Ik zal me in ieder geval nooit onderwerpen aan de middeleeuwse wetgeving van de sharia.
Als dat er ooit door komt dan is Nederland bezet en wordt het tijd om in het verzet te gaan.
En zijn we 300 jaar verder .
pi_28332518
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
een partijdige bron

en onzin en bangmakerij
en het standaard-antwoord is ook weer van de partij!
pi_28332583
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef Petera het volgende:
Tja, zolang als die rechtbanken uitsluitend gaan over zaken waar uitsluitend moslims bij betrokken zijn, moeten ze het wat mij betreft zelf weten.
Als het landelijk en voor iedereen wordt ingevoerd emigreer ik per direct. Tenij er geen landen meer over zijn waar de sharia nog niet is ingevoerd.
Een uiterst kwalijke zaak en een afbreuk van hetgeen we in dit land sinds jaren aan het opbouwen zijn: een beschaafd land waar de wet op mensvriendelijke manier is geregeld en wordt uitgevoerd.

Dat het wellicht fijn zou zijn als criminele moslims harder aangepakt worden mag op geen enkele manier een oorzaak zijn voor het toestaan van de invoering van de sharia.

Dat onze wetten perfect zijn hoor je mij niet zeggen maar ze voorzien wel in een eerlijke behandeling van personen. Onze wetgeving is op vele, zo niet alle, punten superieur aan een wetgeving gebaseerd op een geloof. De scheiding van geloof en staat is niet voor niets ingevoerd.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28332591
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en het standaard-antwoord is ook weer van de partij!
Hoewel het in dit geval wel redelijk raak is .
pi_28332607
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:50 schreef Tikorev het volgende:
Geweldig zo'n multiculturele samenleving. Elke dag dank ik Links nog op m'n knieën dat ze het erdoor hebben weten te drukken en alle rechtse tegengeluiden vakkundig de mond hebben gesnoerd.
Ja.. wat hebben de rechtse partijen er zich tegen verzet

Anyway... iemand zei Lombok... die wijk is toch helemaal niet te vergelijken met wijken in Amsterdam of Rotterdam. Lombok bewijst dat een multiculturele samenleving op deze schaal best kan werken. Het is niet perfect maar het geeft wel hoop.
pi_28332622
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

En zijn we 300 jaar verder .
misschien dat jij tegen die tijd ook je kop uit het zand haalt
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:59:38 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28332662
Het is een utopie om te denken dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren, dat lijkt me sterk. Maar op de lange termijn is het zeker niet uit te sluiten, sterker nog: ik beloof en garandeer dat de Sharia ooit in Nederland zijn plaats zal kennen, is echt gewoon een kwestie van tijd. Lees anders onderstaand topic van mij:

De ver-islamisering van Nederland en het Westen !

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_28332674
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:58 schreef Kentaro het volgende:

[..]

misschien dat jij tegen die tijd ook je kop uit het zand haalt
Ok heb je dan ergens een redelijk objectieve bron of reden om aan te nemen dat een meerderheid van de Nederlandse moslims de sharia wil en dat binnen nu en 300 jaar die groep een dusdanige meerderheid vormt dat ze die sharia ook aan de niet islamitische nederlanders op kan leggen?
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:00:07 #25
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28332679
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:50 schreef Tikorev het volgende:
Ik bemerk een bepaalde mate van frustratie... in combinatie met je avatar weet ik wel zeker dat !

Dusseh Hee! Te moeilijk
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28332723
Laat ze maar. Maar pak het wel aan alsof het om een ongewenste organisatie gaat. Want het is tegen onze grondwet. Als ze hard tegen hard willen spelen, dan kunnen ze het krijgen. Maar die moellah's moeten zich wel realiseren dat ze gevangenisstraffen van tientallen jaren riskeren.

Kijk, je kunt het niet tegenhouden, net als de Mafia. Alles gebeurt in het donker, je hoort er gewoon niks van en iedereen houdt elkaar de hand boven het hoofd. Je kunt alleen maar een uitweg bieden voor mensen die zich er aan willen onttrekken, en je kunt het hard aanpakken waar je het (per ongeluk) tegen komt. Such is life, dat is de realiteit. Zelfs een totalitair regime ontkomt er niet aan, er bestaan geen totalitaire regimes die geen last hebben van een ondergrondse verzetsbeweging.

Zo lang de Nederlandse staat nog bestaat ben ik niet bang dat de samenleving in elkaar stort, of dat IK door een Sharia rechtbank wordt veroordeeld.

Ik snap dus niet waarom je er bang voor zou moeten zijn. De Sharia wetgeving zal in Nederland ondergronds en ongewenst blijven, tenzij het volk uit angst een regering kiest die zo dom is om zijn macht uit handen te geven. Well, zelfs het kabinet Balkenende is niet zo dom. Het kabinet is misschien traag, maar niet dom.
pi_28332725
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een utopie om te denken dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren, dat lijkt me sterk. Maar op de lange termijn is het zeker niet uit te sluiten, sterker nog: ik beloof en garandeer dat de Sharia ooit in Nederland zijn plaats zal kennen, is echt gewoon een kwestie van tijd. Lees anders onderstaand topic van mij:

²
Wat noem jij een utopie? ik zit er anders niet echt om te springen
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:01:55 #28
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_28332733
Waarschijnlijk heeft Verhagen het boek van Oriana Fallaci, De kracht van de rede' onder zijn kussen liggen. Heb t toevallig net gelezen, en zij schets mbt Europa eenzelfde beeld, noemt het Eurabia.
Een beetje xenofobisch en generalisernd boek, alsof iedere Islamiet orthodox is en de sharia nastreeft. Wel is het zaak om dergelijke zaken als volledig geislamiseerde wijken een halt toe te roepen, waar de kans bestaat dat deze ontstaan.
Enne, de bron: Het reformatorisch dagblad? Kom op zeg, dat zijn ongeveer de grootste Islamofoben die er bestaan en ze hebben dan ook hoogstwaarschijnlijk Verhagens woorden naar hun eigen (eveneens fundamentalistische) standpunten geinterpreteerd.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:02:21 #29
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_28332750
quote:
een partijdige bron

en onzin en bangmakerij
als jij dit nou even beargumenteerd en onderbouwd wil ik wel met je in discussie gaan, maar juist door dit soort argumentaties word de overheersing van de moslim cultuur in nederland langzaamerhand geoorloofd en kunnen dit soort excessen dus kennelijk ontstaan...
wat mij betreft zou iedere rechtbank die naast onze eigen rechtspraak bestaansrecht probeert te krijgen met harde hand gesloten moeten worden.
En wat de plotitie en de schilderswijk betreft geeft dat maar aan op wat voor achterlijke manier justitie hier met haar rechten omgaat, alsof een klein peleton ME niet in staat zou zijn door wat hangjongeren heen te knuppelen...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_28332793
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef du_ke het volgende:
In Canada is idd een dergelijk systeem in werking op sommige plekken. Daar kan je als niet moslim overigens niet voor gedaagd worden.
Maar ik ben tegen het principe dat je op basis van iets selectiefs door een ander instantie beoordeeld wordt. Wat is er mis met 1 rechtssysteem?

het is heel simpel: Als je hier komt wonen verplicht je je tot een aantal zaken, waar respect totv ons rechtssysteem er eentje van is, als je dat niet wilt kun je gewoon verkassen naar een land waar ze jouw vorm van rechtspraak wel aanhangen.
Het klinkt een beetje als een verregaande vorm van maffia/kampers/hells angels die hun eigen klusjes wel opknappen.
Yeah baby Yeah!
pi_28332803
Het ref. dagbladvertegenwoordigd inderdaad een behoorlijk conservatieve fundamentalistische stroming in ons land.
pi_28332810
quote:

²
De drankfabriekanten zullen dit nooit laten gebeuren.
underground forever baby
pi_28332813
In het rijtje van:

"Pas op daar heb je een Marokkaan!"
pi_28332814
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:02 schreef YuckFou het volgende:

[..]

als jij dit nou even beargumenteerd en onderbouwd wil ik wel met je in discussie gaan, maar juist door dit soort argumentaties word de overheersing van de moslim cultuur in nederland langzaamerhad geoorloofd en kunnen dit soort excessen dus kennelijk ontstaan...
wat mij betreft zou iedere rechtbank die naast onze eigen rechtspraak bestaansrecht probeert te krijgen met harde hand gesloten moeten worden.
En wat de plotitie en de schilderswijk betreft geeft dat maar aan op wat voor achterlijke manier justitie hier met haar rechten omgaat, alsof een klein peleton ME niet in staat zou zijn door wat hangjongeren heen te knuppelen...
denk je dat de Marokkaanse burgers die in Nederland woont Sharia wil gebruiken ?????
Natuurlijk niet niemand wilt er Sharia alleen een paar gestoorden mensen die het niet weten wat Sharia is

en Verhagen weet het zelf ook niet hij zit alleen stemmen te op te halen en mensen bang te maken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28332843
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar ik ben tegen het principe dat je op basis van iets selectiefs door een ander instantie beoordeeld wordt. Wat is er mis met 1 rechtssysteem?

het is heel simpel: Als je hier komt wonen verplicht je je tot een aantal zaken, waar respect totv ons rechtssysteem er eentje van is, als je dat niet wilt kun je gewoon verkassen naar een land waar ze jouw vorm van rechtspraak wel aanhangen.
Het klinkt een beetje als een verregaande vorm van maffia/kampers/hells angels die hun eigen klusjes wel opknappen.
Ik ben er ook niet voor. Zeker niet. Was even ter verduidelijking bedoeld.

Heb er echter ook geen angst voor dat dit in NL ingevoerd zal gaan worden.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:05:30 #36
13462 BansheeBoy
pi_28332851
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Laton het volgende:

[..]

De drankfabriekanten zullen dit nooit laten gebeuren.
En dan heb je gelijk een goed argument om de Sharia wel in te voeren

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_28332864
quote:

²
Op korte termijn is het utopies ja, maar op de lange zou het best kunnen als je de demografie van Nederland bestudeerd, Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen als je begrijp wat ik bedoel.
Uiroeiing van religie is ook een kwestie van tijd, ik heb daar alleen geen slappe essays voor nodig.
Yeah baby Yeah!
pi_28332878
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En dan heb je gelijk een goed argument om de Sharia wel in te voeren

²
Nog iets waarom de sharia nooit ingevoerd mag worden...geen islamiet met gevoel voor humor.
underground forever baby
pi_28332910
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet voor. Zeker niet. Was even ter verduidelijking bedoeld.

Heb er echter ook geen angst voor dat dit in NL ingevoerd zal gaan worden.
Effe hypothetisch...

Over een jaar of 50 zou het zomaar kunnen zijn dat mensen die de sharia aanhangen de meerderheid van de stemgerechtigden vormen en deze vorm van wetgeving middels het democratisch proces er doordrukken.
Yeah baby Yeah!
pi_28332918
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef du_ke het volgende:
Als moslim ook niet en ik betwijfel of dat wel het geval is in Engeland. Het systeem in Canada is heel simpel: om de rechters wat tijd te besparen, kunnen mensen zelf hun geschillen regelen, eventueel met een bemiddelaar. Er waren dus joodse en katholieke bemiddelaars, die bemiddelden in de geest van hun geloven en nu willen imams dat ook doen. Het is geen sjaria, het is een vrijwillige bemiddeling tussen twee volwassenen waarvan de regeling niet in strijd mag zijn met de Canadese wet. Niets nieuws onder de zon, natuurlijk, want dat kan hier ook gewoon. Het is simpelweg de vrijheid van twee individuen om niet-strafbare en niet-criminele zaken met elkaar te regelen. Ja, een vrije, liberale samenleving doet soms pijn, blijkt.

Oftewel, of paniekzaaierij van Verhagen, of hij is anti-Westers.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:07:48 #41
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_28332936
Met de Sharia ansich is misschien niet zoveel mis, het klinkt best wel ok. Straffen die ook op straffen lijken, waarbij mensen / criminelen zich wel 2 x bedenken alvorens iets te doen. Maar ik ben bang dat je als crimineel gewoon de keuze hebt. Bijvoorbeeld een crimineel die niets van het westen wil weten, maar wel alle vrijheden van het westen wil hebben. En zodoende bij een delict zich bij een wetgeving van westerse komaf wil voegen ipv een rechtbank met de Sharia.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_28332950
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Op korte termijn is het utopies ja, maar op de lange zou het best kunnen als je de demografie van Nederland bestudeerd, Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen als je begrijp wat ik bedoel.
Uiroeiing van religie is ook een kwestie van tijd, ik heb daar alleen geen slappe essays voor nodig.
Het zou misschien kunnen. Maar kijk ook eens naar dorpen als Staphorst. Die zijn ook in anderhalve generatie van overspelige vrouwen met pek en veren besmeerd op een platte kar door het dorp laten rijden naar een behoorlijk aan de nieuwe tijd aangepaste samenleving gegaan waar de klederdracht aan het uitsterven is.

Ook onder moslims zal de secularisering toenemen.
pi_28332977
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Effe hypothetisch...

Over een jaar of 50 zou het zomaar kunnen zijn dat mensen die de sharia aanhangen de meerderheid van de stemgerechtigden vormen en deze vorm van wetgeving middels het democratisch proces er doordrukken.
Tegen die tijd hebben we onze eigen Osama bin van Oranje Theo ...zeg maar dag tegen beursplein 5
underground forever baby
pi_28332978
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Schlderswijk is al redelijk geïslamiseerd (nog 3 of 4 Nederlandse gezinnen geloof ik, maar daar wordt aan gewerkt om ook die weg te krijgen). En de sharia is daar volgens mij ook al redelijk ingevoerd, aangezien bij huiselijk geweld de politie niet kan komen, ivm dreigende houding van de locale hangjongeren en ouderen tov de politie. Vaak blijft het niet bij een houding alleen..............
Je doet net alsof gettovorming te voorkomen is. Wordt eens wijzer...

Het is niet de overheid die getto's maakt, het zijn de mensen die er wonen. Tenzij je een totalitaire regering bent, kun je mensen niet dwingen decentraal te gaan wonen. En niemand wil in een totalitair land wonen, tenzij de meningen over totalitaire leiders sinds WOII veranderd zijn (en dan ga ik dus verhuizen, want dan VERDIENT Nederland zijn eigen Hitler, Franco of Stalin, zoek het dan maar uit met je kutlandje).

Dus gettovorming gaat gewoon gebeuren, je houdt het niet tegen. Maar over de hele wereld is dat al veel langer bezig dan hier in Nederland, en je ziet dat het in die landen ook prima gaat. De macht van de centrale regering wordt niet aangepast. En zo lang die Sharia rechtbank ondergronds blijft en weinig herrie schopt (dwz. de macht van de centrale regering niet aantast), hoeven mensen die niets met die Sharia rechtbank te maken willen hebben er niet bang voor te zijn.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:09:22 #45
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28332993
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Meki het volgende:

[..]

denk je dat de Marokkaanse burgers die in Nederland woont Sharia wil gebruiken ?????
Natuurlijk niet niemand wilt er Sharia alleen een paar gestoorden mensen die het niet weten wat Sharia is

en Verhagen weet het zelf ook niet hij zit alleen stemmen te op te halen en mensen bang te maken
Eens, maar hoe neem je het kunstmatig in leven gehouden gevoel voor onveiligheid weg?
De meeste Nederlanders weten niet eens wat een sharia is en willen alleen maar weten wat hart van Nederland er over te zeggen heeft.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ook eens, maar hoe zie je dat gebeuren?
Het is nu al zo dat elke Nederlander geacht wordt de wet te kennen. Dat is ook een keiharde voorwaarde om boetes en straffen uit te mogen delen namelijk
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:09:43 #46
13462 BansheeBoy
pi_28333006
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:06 schreef Laton het volgende:

[..]

Nog iets waarom de sharia nooit ingevoerd mag worden...geen islamiet met gevoel voor humor.
Ik heb inderdaad geen gevoel voor humor, maar vertegenwoordig ik de Islamitische bevolking in Nederland? Ik denk het niet, en met de sharia is niets mis, het is juist voor goed voor een land, de ouderwetsche old-school normen en waarden komen immers weer huiswaarts en zal respect met vlag en wimpel slagen in de samenleving, eindelijk

²
pi_28333009
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het zou misschien kunnen. Maar kijk ook eens naar dorpen als Staphorst. Die zijn ook in anderhalve generatie van overspelige vrouwen met pek en veren besmeerd op een platte kar door het dorp laten rijden naar een behoorlijk aan de nieuwe tijd aangepaste samenleving gegaan waar de klederdracht aan het uitsterven is.

Alleen jammer dat we er 50ct's jes voor terug krijgen
underground forever baby
pi_28333030
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad geen gevoel voor humor, maar vertegenwoordig ik de Islamitische bevolking in Nederland? Ik denk het niet, en met de sharia is niets mis, het is juist voor goed voor een land, de ouderwetsche old-school normen en waarden komen immers weer huiswaarts en zal respect met vlag en wimpel slagen in de samenleving, eindelijk

²
Bah respect.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:10:56 #49
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28333057
quote:

[..]

Effe hypothetisch...

ja, ik denk dat zoiets zou kunnen gebeuren ja. Enge gedachte.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28333074
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:09 schreef Laton het volgende:

[..]

Alleen jammer dat we er 50ct's jes voor terug krijgen
Ach .
pi_28333107
quote:

[..]

Effe hypothetisch...

Wel erg hypothetisch zeg, lijkt een beetje op "bangmakerij".
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333120
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat vrag ik me af, ik denk dat er een sterkere verbroedering onder moslims is en dat men altijd kleur zal bekennen, ik zie dergelijke zaken somber in.
Ook islamitische collega's van me die ik behoorlijk westers vind qua uitting, taal en opvattingen komen soms met ideeen en voorbeelden waarbij ik toch behoorlijk met de oren ga flapperen.
Die mensen had ik voor 100% ingeschaald bij de types die wél willen integreren, die wél een aanwinst voor de maatschappij willen zijn en die wéloverwogen beslissingen nemen en ook de andere zijde willen aanhoren, die willen zijn zoals jij en ik.
Yeah baby Yeah!
pi_28333147
quote:

[..]

Effe hypothetisch...

Nou dat zie ik nog niet gebeuren. De jongeren die nu opgroeien en hun kinderen zullen naar mijn idee wel voldoende de voordelen hebben gezien van een meer seculiere maatschappij.
pi_28333170
quote:
Effe hypothetisch...

Eh, dit is dus werkelijk paranoia hé, ik hoop dat je dat doorhebt? De Sharia komt op maar weinig punten overeen met onze grondwet en zal dus altijd verboden zijn in Nederland. Totdat mensen aan de grondwet gaan prutsen. Daarom vond ik Pim Fortuin zo'n gevaarlijke man, die praatte over prutsen aan de grondwet alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.

Zo lang het Nederlandse volk regeringen aan de macht helpt die de grondwet respecteren, zal de Sharia wetgeving er niet doorheen gedrukt kunnen worden middels een democratisch proces.

Dan kan het natuurlijk altijd nog via een revolutie gebeuren. Tja, dan zal het Nederlandse volk dus met de handen moeten vechten, in plaats van nu met de mond of het toetsenbord.

[ Bericht 8% gewijzigd door RetepV op 29-06-2005 12:29:43 ]
pi_28333175
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok heb je dan ergens een redelijk objectieve bron of reden om aan te nemen dat een meerderheid van de Nederlandse moslims de sharia wil en dat binnen nu en 300 jaar die groep een dusdanige meerderheid vormt dat ze die sharia ook aan de niet islamitische nederlanders op kan leggen?
Het gaat niet om een officiele invoering in Nederland, het gaat over voorsteden die compleet verislamitiseerd zullen zijn (en dat al bijna zijn) waardoor er voldoende voedingsbodem bestaat voor het invoeren van islamitiche wetgeving. Het is niet ondenkbaar dat dit proces zich in de komende 10-20 jaar zich zal voordoen. Als je het hebt over 300 jaar dan heb je in mijn ogen weinig historisch besef. denk maar eens 300 of 100 jaar terug hoe Nederland er toen uitzag.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:14:35 #56
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28333184
Sharia in Nederland ? Volgens mij mág dat helemaal niet een hoop straffen enzo zijn hier immers verboden ? En discrimineren van vrouwen mág ook niet en zo kan ik wel door gaan. Gooien we dan meteen de grondwet er ff uit ?
Lijkt mij een zot idee Verhagen ziet ze weer 'ns vliegen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_28333202
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat vrag ik me af, ik denk dat er een sterkere verbroedering onder moslims is en dat men altijd kleur zal bekennen, ik zie dergelijke zaken somber in.
Ook islamitische collega's van me die ik behoorlijk westers vind qua uitting, taal en opvattingen komen soms met ideeen en voorbeelden waarbij ik toch behoorlijk met de oren ga flapperen.
Die mensen had ik voor 100% ingeschaald bij de types die wél willen integreren, die wél een aanwinst voor de maatschappij willen zijn en die wéloverwogen beslissingen nemen en ook de andere zijde willen aanhoren, die willen zijn zoals jij en ik.
Dat heb ik ook met Nederlandse vrienden en bekenden als je die over bepaalde zaken hoort is dat gewoon eng. Maar dat wil niet zeggen dat het ook in de praktijk gebracht gaat worden.
pi_28333262
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Niet zo gek onder de huidige druk. Soms denk ik ook wel eens van "krijg allemaal maar de (insert stout woordje). Verbroedering wordt gestimuleerd door bepaalde zaken, je islamitische collega's zullen heus niet anti-Westers of iets dergelijks zijn, maar soms zijn ze het kortzichtige denken gewoon zat, en ik het alleen maar met ze eens zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333267
Hoewel ik denk dat dit in ONZ hoort te staan...
Ik zie het niet zo snel gebeuren (of ik ben naief...) maar als het gebeurt: maak er maar een getto van... muur dr omheen en afsluiten van alles...
een meerderheid behalen in een land en hiermee politiek voordeel behalen kan elke bevolkingsgroep wel als die maar hard genoeg doorbroedt...

SHARIA IN NEDERLAND.... dacht het niet...
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:17:29 #60
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28333285
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:14 schreef RetepV het volgende:
Daarom vond ik Pim Fortuin zo'n gevaarlijke man, die praatte over prutsen aan de grondwet alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.
Is t ook

Lekker aan de grondwet frutten is goed voor ons

Het houdt ons een beetje bij de tijd. Waarom hebben wij eigenlijk niet de mogelijkheid tot het invoeren van amendementen zoals in de VS?
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28333303
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:14 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Het gaat niet om een officiele invoering in Nederland, het gaat over voorsteden die compleet verislamitiseerd zullen zijn (en dat al bijna zijn) waardoor er voldoende voedingsbodem bestaat voor het invoeren van islamitiche wetgeving. Het is niet ondenkbaar dat dit proces zich in de komende 10-20 jaar zich zal voordoen. Als je het hebt over 300 jaar dan heb je in mijn ogen weinig historisch besef. denk maar eens 300 of 100 jaar terug hoe Nederland er toen uitzag.
Onzin, het is wel ondenkbaar dat dit plaatsvind aangezien de Nederlandse moslims helemaal niet bekend zijn met de Sharia. Bovendien ligt het ook niet in hun aard/cultuur om de Sharia in te voeren (zie Marokko zelf, die heeft nooit de Sharia gekend).
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333309
quote:

[..]

Eisen wij (oa.) het stenigen van mensen?
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:18:16 #63
13462 BansheeBoy
pi_28333310
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:17 schreef Kjew het volgende:
een meerderheid behalen in een land en hiermee politiek voordeel behalen kan elke bevolkingsgroep wel als die maar hard genoeg doorbroedt...
SHARIA IN NEDERLAND.... dacht het niet...

²
pi_28333371
quote:
En maar beweren dat je geen gevoel voor humor hebt.
underground forever baby
pi_28333380
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef boyv het volgende:

[..]

Eisen wij (oa.) het stenigen van mensen?
Nou, er zijn heel wat users op Fok te vinden die het stenigen of doden van Marokkanen niet zouden afkeuren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333439
quote:
Flikker toch eens een eind op met dat eindeloze gespam van je essays
pi_28333451
Zeg TS vertel mij eens waarnaar
De link in de OP verwees want daar
Vind ik niets dan een database-probleem
Geen sharia geen moslims niet één, niet één.
pi_28333464
quote:
Dat vraagt om een reactie die behoorlijk inhumaan is... maar misschien tegen die tijd WEL gerechtvaardigd...
(ik hoop dat je reacties sarcastisch zijn en bedoeld als tegendruk voor de panische, Islam-vrezende Nederlander... anders zie ik het somber voor je in... kan je ook een boekje schrijven over 100 jaar: De puinhopen van ... jaar Islam... )
pi_28333506
Maar goed, het is een beetje oud nieuws. Verhagen heeft al eerder zijn ophitsende praatjes gehouden in de Elsevier, met dezelfde strekking.
pi_28333520
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet zo gek onder de huidige druk. Soms denk ik ook wel eens van "krijg allemaal maar de (insert stout woordje). Verbroedering wordt gestimuleerd door bepaalde zaken, je islamitische collega's zullen heus niet anti-Westers of iets dergelijks zijn, maar soms zijn ze het kortzichtige denken gewoon zat, en ik het alleen maar met ze eens zijn.
Ik bedoelde het eigenlijk anders, hoewel ik ook van hen signalen hoor dat men de problemen van enkelen immer moet verantwoorden en dat men daar moe van wordt.
Ik doelde meer op het feit dat ze voor 90% onderbouwde meningen hebben over van alles en nog wat, waar ik het soms wel en soms niet mee eens ben, maar dat ik bij hen het woord jood niet hoef te noemen, evenals de positie van de vrouw/dochter/zus binnen het gezin.
Yeah baby Yeah!
pi_28333545
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:23 schreef Kjew het volgende:

[..]

Dat vraagt om een reactie die behoorlijk inhumaan is... maar misschien tegen die tijd WEL gerechtvaardigd...
(ik hoop dat je reacties sarcastisch zijn en bedoeld als tegendruk voor de panische, Islam-vrezende Nederlander... anders zie ik het somber voor je in... kan je ook een boekje schrijven over 100 jaar: De puinhopen van ... jaar Islam... )
Nee nee die mongool gelooft er heilig in..
underground forever baby
pi_28333558
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin, het is wel ondenkbaar dat dit plaatsvind aangezien de Nederlandse moslims helemaal niet bekend zijn met de Sharia. Bovendien ligt het ook niet in hun aard/cultuur om de Sharia in te voeren (zie Marokko zelf, die heeft nooit de Sharia gekend).
Je weet niet waar je over praat. Tot voorkort was 'De Mudawwanah' het Marokkaanse wetboek inzake personen-, familie- en erfrecht, gebaseerd op de Sharia, de Islamitische Rechtsgeleerdheid. Pas onlangs heeft de Marokkaanse koning Mohammed VI ingrijpende hervormingen in de Mudawwanah aangekondigd.

Maar waar je de landen daar ziet hervormen, zie je de moslims hier radicaliseren. De oorzaken hiervoor gaan wat buiten dit topic maar het is wel een feit. Je ziet hier al meer hoofdoeken dan in Turkije bv.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:25:28 #73
13462 BansheeBoy
pi_28333559
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Laton het volgende:

[..]

En maar beweren dat je geen gevoel voor humor hebt.
Maar waarde Maxi-Cosi, ik meen het serieus

²
pi_28333582
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar waarde Maxi-Cosi, ik meen het serieus

²
Daarom is het ook grappig.
underground forever baby
pi_28333583
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:24 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, het is een beetje oud nieuws. Verhagen heeft al eerder zijn ophitsende praatjes gehouden in de Elsevier, met dezelfde strekking.
Ik weet niet of het ophitsend is, dan zou je de woorden van een Geert Mak, of een gemiddelde Sp-er, danwel Greenpeace sympatisant ook zo kunnen noemen, feit is dat het een mogelijke veronderstelling is op basis van een evolutie van de huidige situatie. Verhagen geeft nergens aan dat de sharia zeker wordt ingevoerd, alleen wel dat er kans is op, gelijk heeft ie.
Yeah baby Yeah!
pi_28333626
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:22 schreef DrSeuss het volgende:
Zeg TS vertel mij eens waarnaar
De link in de OP verwees want daar
Vind ik niets dan een database-probleem
Geen sharia geen moslims niet één, niet één.
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:27:36 #77
13462 BansheeBoy
pi_28333643
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:23 schreef Kjew het volgende:
Ik hoop dat je reacties sarcastisch zijn en bedoeld als tegendruk voor de panische, Islam-vrezende Nederlander... anders zie ik het somber voor je in... kan je ook een boekje schrijven over 100 jaar: De puinhopen van ... jaar Islam... )
Ik sta voor de volle 126% achter mijn uitspraken. Dit is geen sarcasme, dit is "de wetenschap van het juist inschatten van de situatie", dat vak heb ik me gewoon eigen weten te maken

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:28:19 #78
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28333671
quote:
Uitzonderlijk slecht stukje

Nergens op gebaseerd en uitsluitend rellerig en treiterachtig
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28333701
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:25 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat. Tot voorkort was 'De Mudawwanah' het Marokkaanse wetboek inzake personen-, familie- en erfrecht, gebaseerd op de Sharia, de Islamitische Rechtsgeleerdheid. Pas onlangs heeft de Marokkaanse koning Mohammed VI ingrijpende hervormingen in de Mudawwanah aangekondigd.

Maar waar je de landen daar ziet hervormen, zie je de moslims hier radicaliseren. De oorzaken hiervoor gaan wat buiten dit topic maar het is wel een feit. Je ziet hier al meer hoofdoeken dan in Turkije bv.
Ik weet niet waar ik over praat. De mudawanna daar is geinspireerd en niet gebaseerd op de Sharia, dat zijn 2 verschillende dingen. Bovendien hebben we het als we het over de Sharia in de context van het nieuwsbericht hebben, over de strafrechtelijke versie daarvan. En die geldt daar al helemaal niet. Tot zover het handen afhakken of andere vreemde straffen. Dat er sprake is van radicalisering, is inderdaad een feit. Het valt wel op dat deze radicalisering tegelijkertijd is ingetreden met de verharding/verrechtsing van de NL'se samenleving.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333821
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:17 schreef hanskepanske het volgende:
Het houdt ons een beetje bij de tijd. Waarom hebben wij eigenlijk niet de mogelijkheid tot het invoeren van amendementen zoals in de VS?
Ahem, ik vind het in de VS niet zo goed gaan hoor . Anyway, de grondwet van de VS geldt voor 330 miljoen mensen, die van ons maar voor 15 miljoen mensen. Wij hebben het dus wat makkelijker. Waarom zouden we het ons moeilijk maken door de mogelijkheid tot amendementen in te voeren?
pi_28333883
Ik heb tegen de grondwet gestemd, dus dan gaat dit toch ook niet door ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_28333887
Onze grondwet is prima zoals hij is...alleen nog even vrijheid van godsdienst dumpen bij vrijheid van meningsuiting en klaar.
underground forever baby
pi_28333904
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar ik over praat. De mudawanna daar is geinspireerd en niet gebaseerd op de Sharia, dat zijn 2 verschillende dingen. Bovendien hebben we het als we het over de Sharia in de context van het nieuwsbericht hebben, over de strafrechtelijke versie daarvan. En die geldt daar al helemaal niet. Tot zover het handen afhakken of andere vreemde straffen. Dat er sprake is van radicalisering, is inderdaad een feit. Het valt wel op dat deze radicalisering tegelijkertijd is ingetreden met de verharding/verrechtsing van de NL'se samenleving.
Welke verrechtsing? De PvdA / GL / SP hebben met elkaar in de peilingen een meerderheid met 77 zetels..Denk maar niet dat Fatima haar hoofddoek in de wilgen hangt als Wouter Bos de scepter zwaait.
pi_28333938
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Welke verrechtsing? De PvdA / GL / SP hebben met elkaar in de peilingen een meerderheid met 77 zetels..Denk maar niet dat Fatima haar hoofddoek in de wilgen hangt als Wouter Bos de scepter zwaait.
Ja hoor, waar heb jij de afgelopen jaren gezeten man? Wil je beweren dat er geen verrechtsing heeft plaats gevonden in de politiek? Of dat er geen verharding is in de samenleving
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:36:45 #85
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28333976
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:32 schreef RetepV het volgende:

Ahem, ik vind het in de VS niet zo goed gaan hoor .
Dat heeft er niet echt mee te maken en is bovendien naar mijn idee gebaseerd op indianenverhalen. Er zijn staten waarin er meer problemen zijn maar er zijn meer staten waar weinig problemen zijn.. maar dit is irrelevant.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:32 schreef RetepV het volgende:

Waarom zouden we het ons moeilijk maken door de mogelijkheid tot amendementen in te voeren?
Omdat we dan niet meer dat gezeik hebben van "wetswijziging waar je 2 jaar op moet wachten".
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28333982
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Och, de dingen die wilders zegt was janmaat nog de bak voor in gegaan. Niet dat ik zeg dat dat nu de oplossing is..maar door verrechtsing te ontkennen maak je jezelf wel een beetje belachelijk.
underground forever baby
pi_28333995
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik sta voor de volle 126% achter mijn uitspraken. Dit is geen sarcasme, dit is "de wetenschap van het juist inschatten van de situatie", dat vak heb ik me gewoon eigen weten te maken

²
Dan wens ik je veel plezier in de toekomst... *vast belt en een TBS-plekje reserveert voor BB...
pi_28334025
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:37 schreef Kjew het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel plezier in de toekomst... *vast belt en een TBS-plekje reserveert voor BB...
*vast donner belt om het verlof te regelen.
underground forever baby
pi_28334041
quote:
een partijdige bron

en onzin en bangmakerij
Wow... Ik ben het een keer met Meki eensch!!
eeeh
pi_28334085
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja hoor, waar heb jij de afgelopen jaren gezeten man? Wil je beweren dat er geen verrechtsing heeft plaats gevonden in de politiek? Of dat er geen verharding is in de samenleving
Waar zie je mij dat beweren dan? Ik heb het over de peilingen die aangeven datmensen weer meer naar links neigen. Maar het punt is dat moslims zich niet afzetten tegen rechts of links maar tegen de westerse maatschappij. Dat is de vijand van de politieke islam. Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.
pi_28334145
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wel erg hypothetisch zeg, lijkt een beetje op "bangmakerij".
Hoezo?
Als het zo uitkomt ben ik weg uit NL dat zeker, maar het is geen utopische uitkomst dat e.e.a. zo zou kunnen gaan denk ik.
Yeah baby Yeah!
pi_28334159
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:40 schreef Kentaro het volgende:

[..]
Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.
-

jammer...geen reactie...

[ Bericht 10% gewijzigd door Kjew op 29-06-2005 12:51:54 ]
pi_28334171
quote:

[..]

Waar zie je mij dat beweren dan?
Kom hee, alleen omdat een eventuele linkse meerderheid je irriteerd hoef je niet te gaan liegen.
underground forever baby
pi_28334189
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
In het licht van de huidige peilingen blijft het gissen. Als de mensen puur op inhoudelijke gronden voor de SP, PvdA e.d. hebben gekozen dan kan je zeggen dat de samenleving van een ruk naar rechts weer terug gaat naar links. De vraag is echter of deze mensen niet gewoon links stemmen omdat ze geen vertrouwen hebben in het huidige rechtse kabinet en ze meer vertrouwen hebben in Bos.

De verharding van de samenleving en de radicaliseren van moslimjongeren blijft een kip en ei verhaal.
pi_28334228
quote:

[..]

Waar zie je mij dat beweren dan? Ik heb het over de peilingen die aangeven datmensen weer meer naar links neigen. Maar het punt is dat moslims zich niet afzetten tegen rechts of links maar tegen de westerse maatschappij. Dat is de vijand van de politieke islam. Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.
Onzin, het heeft niets met de Westerse maatschappij an sich te maken, eerder met een bepaald soort beleid dat ergens anders gevoerd wordt. 11 september is niet een gevolg van de strijd tussen "het westen en de politieke Islam" (dat willen de Amerikanen maar al te graag beweren), het is een strijd van mensen die menen wraak te nemen op onrecht wat hen deccenia eerder is aangedaan. Religie is slechts een bijzaak en niet een hoofdzaak, andere factoren zetten mensen aan tot religieus fanatisme, je bagetalliseert die oorzaken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28334283
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoezo?
Als het zo uitkomt ben ik weg uit NL dat zeker, maar het is geen utopische uitkomst dat e.e.a. zo zou kunnen gaan denk ik.
Over 50 jaar is er niet eens een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd is, daarom vindt ik het bangmakerij. Daarnaast zijn er zat landen aan te wijzen met 100% moslim kiesgerechtigden en geen Sharia.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:45:56 #97
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_28334299
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:

Dat er sprake is van radicalisering, is inderdaad een feit. Het valt wel op dat deze radicalisering tegelijkertijd is ingetreden met de verharding/verrechtsing van de NL'se samenleving.
Volgens mij is de verharding / verrechtsing van de Nederlandse samenleving een reactie op de radicalisering.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_28334326
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:42 schreef Laton het volgende:

[..]

Kom hee, alleen omdat een eventuele linkse meerderheid je irriteerd hoef je niet te gaan liegen.
een linkse meerderheid irriteerd me niet, hoe kom je erbij. Ook een evt Sharia niet. Het een logisch gevolg van een democratie. Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen volgen
pi_28334345
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:45 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Volgens mij is de verharding / verrechtsing van de Nederlandse samenleving een reactie op de radicalisering.
Zoals UnleashMitch al melde, dat is een kip-ei verhaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28334362
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

een linkse meerderheid irriteerd me niet, hoe kom je erbij. Ook een evt Sharia niet. Het een logisch gevolg van een democratie. Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen volgen
Je hebt gelijk..ik lijk bansheeboy wel
underground forever baby
pi_28334371
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Waarom had je het zo vragend over de verrechtsing dan? Het kwam nogal ontkennend over, lees je post maar eens na.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28334435
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Over 50 jaar is er niet eens een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd is, daarom vindt ik het bangmakerij. Daarnaast zijn er zat landen aan te wijzen met 100% moslim kiesgerechtigden en geen Sharia.
Het je de OP wel gelezen? Het doet niet terzake hoeveel moslims er stemgerechtigt zijn. het gaat over een invoering van de sharia binnen de eigen kring / in de eigen buurt.
pi_28334506
quote:

[..]

Oh, op die fiets..

Maar misschien is dat over 100 jaar wel het geval, ik meen dat het aantal islamieten in Nederland hand over hand toeneemt en als dat stijgingspercentage toeneemt zullen ook de Islamitische stemgerechtigden toenemen wat weer invloed heeft op de democratie en de verkiezingen.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk, maar ik zie wel dat in landen met een aanzienlijke islamtische minderheid, men orthodoxer is dan in bijv Marokko.
Je hoeft maar een goede volksmenner te hebben die wijst op het solidariteitsgevoel onder de moslims en de rapen zijn gaar als er voor de sharia gestemd moet worden.

kan zeer utopisch zijn, maar het kan ook reel worden, ik denk dat je niets moet uitsluiten.
Yeah baby Yeah!
pi_28334529
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom had je het zo vragend over de verrechtsing dan? Het kwam nogal ontkennend over, lees je post maar eens na.
Ik stelde het ter discussie omdat je nu, in de peilingen altans, weer een verlinksing ziet. Neemt niet weg dat we nu een redelijk rechtse regering hebben dus dat er wel degelijk een verrechtsing heeft platsgevonden. mar dat staat los van de islamitisering van buurten en steden. Dat heeft meer met eerdere immigratiepolitiek / wetgeving en globale ontwikkelingen te maken
pi_28334533
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:49 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Het je de OP wel gelezen? Het doet niet terzake hoeveel moslims er stemgerechtigt zijn. het gaat over een invoering van de sharia binnen de eigen kring / in de eigen buurt.
Mutant en ik hadden het over de algmene rechtspraak in een land, niet dat van een dorp of stadsdeel.
Yeah baby Yeah!
pi_28334548
quote:

[..]

Ook al was er wel een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd zouden zijn, de 100 en 1 verschillende stromingen binnen islam en de jongeren van islamitische afkomst die wel moslim claimen te zijn maar zich elke dag helemaal suf blowen, snuiven, zuipen en overtuigde hoerenlopers zijn zullen nooit op 1 lijn komen met bijv de salafisten die een islamitische wetgeving nastreven. Het is ook nog steeds zo dat soenieten en sjiieten elkaar liever afmaken dan dat ze de handen in 1 slaan.
eeeh
pi_28334586
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:49 schreef Kentaro het volgende:

[..]

het gaat over een invoering van de sharia binnen de eigen kring / in de eigen buurt.
Hoe triest is dat dan? Iedere moslimbuurt zn eigen hakblok voor handen en hoofden?
pi_28334605
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:53 schreef Kjew het volgende:

[..]

Hoe triest is dat dan? Iedere moslimbuurt zn eigen hakblok voor handen en hoofden?
En een rollerbank.
underground forever baby
pi_28334665
Mooi vooruitzicht schetst Verhagen daar, helaas is het dikke lulkoek
pi_28334675
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:54 schreef Laton het volgende:

[..]

En een rollerbank.
pi_28334695
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:53 schreef Kjew het volgende:
Ik zie een markt voor Talpa
pi_28334696
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:51 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik stelde het ter discussie omdat je nu, in de peilingen altans, weer een verlinksing ziet. Neemt niet weg dat we nu een redelijk rechtse regering hebben dus dat er wel degelijk een verrechtsing heeft platsgevonden. mar dat staat los van de islamitisering van buurten en steden. Dat heeft meer met eerdere immigratiepolitiek / wetgeving en globale ontwikkelingen te maken
Je koppelt teveel zaken los, je ziet alles als losse factoren. Dat moet je niet doen, een samenleving wordt namelijk gevormd door alle zaken die je noemt. De samenleving is nogsteeds verrechtst, dat hoor je dagelijks, zie je dagelijks en lees je dagelijks. Ook op Fora's zoals deze. Het constante gekanker op buitenlanders (ongeacht of het terecht is of onterecht), heeft gewoon zijn neven-effecten. Islamitisering vind ik overigens ook zo'n modewoord, er wonen meer moslims, maar je wordt niet gedwongen tot bepaalde zaken, van islamitisering is dan ook geen sprake. Wijken met moslimimmigranten hebben dezelfde regels als andere wijken. Enige verschil is de sociaal/economische achterstand, dat werkt ook radicalisering in de hand.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28334705
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:55 schreef Youssef het volgende:
Mooi vooruitzicht schetst Verhagen daar, helaas is het dikke lulkoek
jammer he
Yeah baby Yeah!
pi_28334765
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:52 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ook al was er wel een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd zouden zijn, de 100 en 1 verschillende stromingen binnen islam en de jongeren van islamitische afkomst die wel moslim claimen te zijn maar zich elke dag helemaal suf blowen, snuiven, zuipen en overtuigde hoerenlopers zijn zullen nooit op 1 lijn komen met bijv de salafisten die een islamitische wetgeving nastreven. Het is ook nog steeds zo dat soenieten en sjiieten elkaar liever afmaken dan dat ze de handen in 1 slaan.
Juistem helemaal correct.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28334783
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

jammer he
Zou ik je e-mail mogen hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28334908
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou ik je e-mail mogen hebben.
Mag best hoor!
Waarom eigenlijk?
Yeah baby Yeah!
pi_28334948
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:52 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ook al was er wel een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd zouden zijn, de 100 en 1 verschillende stromingen binnen islam en de jongeren van islamitische afkomst die wel moslim claimen te zijn maar zich elke dag helemaal suf blowen, snuiven, zuipen en overtuigde hoerenlopers zijn zullen nooit op 1 lijn komen met bijv de salafisten die een islamitische wetgeving nastreven.
En ondertussen is het wel "Wij, Moslims..." op momenten dat het uit komt en "Ja, maar zij zijn andere Moslims..." als het niet uit komt..
pi_28335012
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Mag best hoor!
Waarom eigenlijk?
Moet even wat vragen, stuur anders maar een simpel mailtje naar coolzootje@hotmail.com (dan weet ik je e-mail ook gelijk)
Allah Al Watan Al Malik
pi_28335157
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moet even wat vragen, stuur anders maar een simpel mailtje naar coolzootje@hotmail.com (dan weet ik je e-mail ook gelijk)
Komt voor de bakker, mail je wel effe als ik op mijn eigen box kan ipv op mijn werk.
Yeah baby Yeah!
pi_28335232
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:26 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ophitsend is, dan zou je de woorden van een Geert Mak, of een gemiddelde Sp-er, danwel Greenpeace sympatisant ook zo kunnen noemen, feit is dat het een mogelijke veronderstelling is op basis van een evolutie van de huidige situatie. Verhagen geeft nergens aan dat de sharia zeker wordt ingevoerd, alleen wel dat er kans is op, gelijk heeft ie.
Het is inderdaad overdreven, maar ik heb geen goed woord over voor de uitspraken van Verhagen.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:13:44 #121
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28335399
Voor de ja-stemmers :
Zoek eens naar de artikelen van "Hind Fraihi" - Klein Marokko (Molenbeek - Belgie).

Was ooit een topic over - ben het even zoek
quote:
Molenbeek kweekvijver moslimterreur
Journaliste ging 2 maanden undercover in ,,moslimenclave''
Gunther Vanpraet, Het Nieuwsblad, 12 maart 2005

De Brusselse gemeente Sint-Jans- Molenbeek is een kweekvijver van een hele generatie moslimextremisten. Sommige Brusselse imams ronselen ook actief jihadstrijders, die bereid zijn hun leven te geven voor de heilige oorlog. Aanslagen in België zijn voorlopig niet gepland omdat ons land ideaal is als uitvalsbasis.

Dat blijkt uit een reportagereeks die vanaf maandag verschijnt in onze krant. Onderzoeksjournaliste Hind Fraihi, zelf een gelovige moslimvrouw, woonde ruim twee maanden vermomd als studente sociologie in het hartje van Molenbeek. Ze wilde onderzoeken of de geruchten kloppen dat er een haard van moslimextremisme in ons land groeit.

,,Ik ben verbaasd over wat ik ontdekte. Ik dacht ten onrechte dat veel geruchten over extreme moslims gebaseerd waren op stoere verhalen. Maar ik stelde vast dat veel Brusselse moslims geen enkele wil tot integratie vertonen. Ze zien de Belgen als ongelovigen en hebben geen enkele affectie met ons land. Molenbeek beschouwen ze zelfs niet meer als België maar als een islamenclave, waar zij de plak zwaaien als in een islamstaat en waar Belgen niet welkom zijn. In plaats van integratie is er een grote radicalisering aan de gang.''

Honderden jongvolwassenen bestuderen jarenlang de ,,zuivere'' koran - op kosten van Saudische geldschieters, want studeren is hun enige beroepsactiviteit. ,,Dat zijn de toekomstige moslimleiders. Daarnaast heb je een grote groep jongeren die weinig uitzicht heeft op een toekomst in ons land wegens een gebrek aan opleiding en werk. Zij vormen een kweekvijver voor honderden jihadstrijders die bereid zijn aanslagen te plegen en de heilige oorlog tegen de ongelovigen te voeren.''

,,Er is geen onmiddellijk gevaar voor aanslagen in België. Ze zien ons land als een veilige thuishaven waar ze gerust worden gelaten en van waaruit ze met weinig risico's allerhande aanslagen en activiteiten in het buitenland kunnen plannen. Dat gaan ze niet in gevaar brengen. Er bestaat ook geen grote, goed georganiseerde NV Moslimterreur in ons land, wel een hele reeks extremistische cellen. Daardoor zijn ze moeilijk in kaart te brengen voor onze politiediensten.''

De regering heeft intussen beslist om een nieuwe dienst op te richten die de terrorismedreiging in de gaten moet houden. De dienst zal CODA heten, Coördinatie-Orgaan voor DreigingsAnalyses. In ons land zijn er in totaal 123 terrorismedossiers opgesteld. Er zitten ook 23 mensen in de cel.
Ze is zelf moslima en waarschuwd ons voor de gevaren die op de loer liggen.
pi_28335447
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:00 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Ik bemerk een bepaalde mate van frustratie...
Als jij iets om onze verworvenheden zou geven zou het jou ook moeten frustreren.

Nu worden in bepaalde multiculturele wijken al muurschilderingen verwijderd omdat sommige bewoners aanstoot nemen aan de afbeelding...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  Moderator woensdag 29 juni 2005 @ 13:16:13 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28335506
het boeit me niet, als moslims elkaar absurde straffen willen opleggen voor absurde zaken dan moeten ze dat zelf weten ... zolang het maar binnen de wet blijft mogen ze zelfs eigen gevangenissen bij zichzelf opzetten wat mij betreft

zodra er lichaamsdelen afgehakt worden mag de politie er echter een aantal (te beginnen met de 'rechter' voor het aanzetten tot crimineel gedrag) in een 'echte' cel smijten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28335609
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is inderdaad overdreven, maar ik heb geen goed woord over voor de uitspraken van Verhagen.
Hij stelt toch niet dat dat per se gebeurd?

het is een wat moelijke tijd om dit soort veronderstellingen te doen, dat klopt.

Maar ik denk dat alles op een of andere manier olie op het vuur is, wat je ook zegt.
Yeah baby Yeah!
pi_28335616
quote:
Onnodig angst zaaien vind ik dit verhaal
Deze fractievoorzitter wil slechts aan de haal
Met de kiezers die dreigen te stemmen heel bang
Op Wilders of Nawijn of wie ook maar kan
Zorgen dat moslims weer teruggaan hier weg
Want zij zijn de oorzaak van al onze pech!

En Canada als voorbeeld oh God wat raar
Weet u hoe de sharia tot stand kwam aldaar
Hiertoe is besloten in goed overleg
Met overheid en burgers let op wat ik zeg
De sharia daar is ondergeschikt aan de wet
En de invoering ervan laat immer onverlet
Dat rechtsgelijkheid bestaat voor zij
Die kiezen voor de sharia erbij
Zonder een keuze vrijwillig van aard
Geldt niet de sharia dus wees niet bezwaard

Zoals in Canada ook eeuwen een gewoonte
Krijgen Joden in een "Beit Din" op hun kloten
Dergelijke vormen van andersoortig recht
Zijn alleen dan geldig wanneer beiden zegt
Vrijwillig deel te nemen aan de aanhangige zaak
Welke op geen enkele wijze het strafrecht raakt
pi_28335647
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin, het heeft niets met de Westerse maatschappij an sich te maken, eerder met een bepaald soort beleid dat ergens anders gevoerd wordt. 11 september is niet een gevolg van de strijd tussen "het westen en de politieke Islam" (dat willen de Amerikanen maar al te graag beweren), het is een strijd van mensen die menen wraak te nemen op onrecht wat hen deccenia eerder is aangedaan. Religie is slechts een bijzaak en niet een hoofdzaak, andere factoren zetten mensen aan tot religieus fanatisme, je bagetalliseert die oorzaken.
Het is niet alleen 11 september. De politieke Islam en de westerse samenleving zoals wij die kennen botsen nu eenmaal met elkaar. De moord op Theo van Gogh, de bedreigingen aan AHA, Cohen, Aboutaleb, etc, geven dat toch wel aan...
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:21:35 #127
13462 BansheeBoy
pi_28335722
Fok! wordt steeds vreemder, we hebben nu een gestoorde (Akkersloot) een comediant (Lemmeb) een dorpsgek (Meki ) en nu hebben we dus ook een dichter in ons midden

²
pi_28335802
quote:

²
Wat lul je nou slap, als je zo nodig volgens de sharia wilt leven, dan emigreer je lekker naar een land als indonesie/SA.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_28335870
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Fok! wordt steeds vreemder, we hebben nu een gestoorde (Akkersloot) een comediant (Lemmeb) een dorpsgek (Meki ) en nu hebben we dus ook een dichter in ons midden

²
In welke hokje stoppen we jou dan? "Andersdenkende"? "Profeet"?
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:28:40 #130
13462 BansheeBoy
pi_28336060
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat lul je nou slap, als je zo nodig volgens de sharia wilt leven, dan emigreer je lekker naar een land als indonesie/SA.
Huh? Als jij zo nodig bruin wil worden, waarom ga je dan naar het strand of naar "bruinwerk-thermen"? Ga naar een warm land, is beter joh. Die rare vergelijkingen en redeneringen ook altijd

²
pi_28336159
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:14 schreef Tikorev het volgende:

Nu worden in bepaalde multiculturele wijken al muurschilderingen verwijderd omdat sommige bewoners aanstoot nemen aan de afbeelding...
Het is nog altijd de buurt die bepaald wat er gebeurd. Dat is overal hetzelfde.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:34:52 #132
89730 Drugshond
pi_28336294
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef Youssef het volgende:
Ik mag hopen van niet.

De buurt mag inspraak hebben op een aantal plannen maar een autonoom beslissingsrecht wil ik niet aan de buurt afstaan. Dan is het einde namelijk helemaal zoek.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:35:02 #133
13462 BansheeBoy
pi_28336303
quote:

[..]

* BansheeBoy is het er mee eens ofschoon Youssef eigenlijk altijd gelijk heeft

²
pi_28336371
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet.

De buurt mag inspraak hebben op een aantal plannen maar een autonoom beslissingsrecht wil ik niet aan de buurt afstaan. Dan is het einde namelijk helemaal zoek.
De politie die een afbeelding weghaalt uit angst voor rellen lijkt me zo'n voorbeeld... Het zegt ook wel genoeg over de debielen die er wonen natuurlijk...
pi_28336382
quote:

[..]

Dat lijkt me een slechte zaak, de buurt heeft hooguit inspraak, meer niet.
Onze buurt heeft het er niet zo op dat ze in de dikke schijf zitten ivm belastingbetaling, die willen graag naar woonwagen-niveau, het wordt gesteud door de buurt, doen maar dan?
Yeah baby Yeah!
pi_28336514
quote:

[..]

Nee, de welstandscommissie bepaalt. Niet een aantal fundamentalisten die bedreigen, schijt hebben aan onze verworvenheden en d.m.v. vandalisme kunstwerken vernielen.
pi_28336633
quote:

[..]

alleen in de "zwarte" wijken, aangezien de politie daarvandaan gejaagd is. Misschien moet je eens in een blanke wijk gaan wonen
pi_28336770
quote:

[..]

Je wordt met het uur banwaardiger, een prestatie van formaat.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:48:45 #139
13462 BansheeBoy
pi_28336836
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:37 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat lijkt me een slechte zaak, de buurt heeft hooguit inspraak, meer niet.
Onze buurt heeft het er niet zo op dat ze in de dikke schijf zitten ivm belastingbetaling, die willen graag naar woonwagen-niveau, het wordt gesteund door de buurt, doen maar dan?
Daar komt gelijk ook de zwakte van het democratisch stelsel aan het licht. Datgene wat de meerderheid wil is niet altijd het beste of het juiste voor de samenleving

²
pi_28336844
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hij stelt toch niet dat dat per se gebeurd?

het is een wat moelijke tijd om dit soort veronderstellingen te doen, dat klopt.

Maar ik denk dat alles op een of andere manier olie op het vuur is, wat je ook zegt.
quote:
angstdroom.
Hij zegt een aantal dingen: er is een sjariarechtbank in Canada, er is een sjariarechtbank in Engeland waar je voor gedaagd kan worden. Ik zou wel willen weten waar hij het over heeft betreffende Engeland, maar in Canada is géén sjariarechtbank, ik heb al uitgelegd wat er wél is. Hij houdt ons een beeld voor van volledig geïslamiseerde wijken waar de sjaria gaat heersen. Er gaat geen sjaria heersen in Nederland, dat verzuimt hij te vermelden, maar wel kan er eigen rechter worden gespeeld op basis van sjaria-wetten, dat betekent niet dat er een sjaria komt te heersen. Het is overigens wel een probleem, hoor, die wijken, in Frankrijk hebben ze er ook last van, maar Verhagen blijft maar preken "sjaria, sjaria, sjaria, de sjaria is op komst", maar nuanceert zijn uitspraken dan niet. En door niet te nuanceren (volledig geïslamiseerde wijken = wijken waar veel islamieten wonen = sjaria) zijn het gewoon xenofobische uitspraken, al dan niet opzettelijk. Als de fractievoorzitter van de grootste partij van Nederland zulke uitspraken doet, dan is dat onverantwoord gedrag.

Ja, geen goed woord over voor zijn uitspraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monidique op 29-06-2005 13:54:54 ]
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:49:49 #141
89730 Drugshond
pi_28336870
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:47 schreef Elgigante het volgende:
Je wordt met het uur banwaardiger, een prestatie van formaat.
Zeuren om een ban is zo lame.. . als je de discussie niet aankunt ga dan je plezier zoeken in een andere topic. Ga liever op de inhoud af dan om de digitale persoon die er achter zit.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:53:02 #142
89730 Drugshond
pi_28337000
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Daar komt gelijk ook de zwakte van het democratisch stelsel aan het licht. Datgene wat de meerderheid wil is niet altijd het beste of het juiste voor de samenleving

²
De democratie is het beste van alle slechte bestuursvormen die er bestaan.
pi_28337058
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
nee dat klopt, daarom is het weghalen vande onschuldige muurschildering op aandringen van de buurt ook van de zotten.
De democratie heeft zich er tegen gewapend door er een parlementaire democratie van te maken ipv collectieve referenda.
Yeah baby Yeah!
pi_28337139
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zeuren om een ban is zo lame.. . als je de discussie niet aankunt ga dan je plezier zoeken in een andere topic. Ga liever op de inhoud af dan om de digitale persoon die er achter zit.
Nou nou, sorry hoor..
Als je wist wat ie de afgelopen 24 uur aan onzin het internet op kwakt spreek je wel anders, maar we gaan weer over tot de orde van de dag.
Ik kan de discussie prima aan hoor Drugshond, daar hoef je je niet druk om te maken.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:57:39 #145
13462 BansheeBoy
pi_28337203
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De democratie is het beste van alle slechte bestuursvormen die er bestaan.
Je zult dat ongetwijfeld vinden, maar ik ben het niet met je eens. Ik verkies het Goddelijke systeem (Shari3a) boven een door mensen ingevoerd systeem. Maar dat is een discussie die erg lang kan worden.

Hoe gaat het met je? Werk enzo?

²
pi_28337460
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Je zult dat ongetwijfeld vinden, maar ik ben het niet met je eens. Ik verkies het Goddelijke systeem (Shari3a) boven een door mensen ingevoerd systeem. Maar dat is een discussie die erg lang kan worden.

²
Iemand heeft ook de wetten van de sharia ooit opgeschreven. Dat die persoon denkt dat het van God/Allah komt maakt niet uit. Deze persoon kan God/Allah bv verkeer geinterpreteerd hebben waardoor een Goddelijk systeem weer gemaakt is door mensen.
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:06:06 #147
89730 Drugshond
pi_28337544
quote:

²
Er zitten goeie kanten aan de sharia... ik ben zelf voor een liberaal-dictatuur model zoals deze nu wordt toegepast in Singapore. Noem het maar een soort van "westerse" Sharia. Ik hoef maar naar de criminaliteitcijfers te kijken om het westerse model achterlijk te vinden. Maar inzake stemrecht en het gelijkheidsbeginsel... is het democratische model zo slecht nog niet.
-- offtopic --
Ik ben bezig met een aantal mensen een bedrijf op te zetten. In het begin veel discussies over een plan van aanpak. Maar inmiddels hebben we al een concept ondernemingsplan. Maar we moeten nog een financieel akkoord (derde partij) krijgen over de verdere invulling (opstart fase).
Het is betaald werk, maar wel erg tricky omdat we nog geen zekerheid hebben of het uberhaupt wel van start zal gaan. Maar is wel erg leerzaam.
En raad eens wie de ICT-architectuur voor zijn rekening neemt.
-- /offtopic --
pi_28337625
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Hij zegt een aantal dingen: er is een sjariarechtbank in Canada, er is een sjariarechtbank in Engeland waar je voor gedaagd kan worden. Ik zou wel willen weten waar hij het over heeft betreffende Engeland, maar in Canada is géén sjariarechtbank, ik heb al uitgelegd wat er wél is. Hij houdt ons een beeld voor van volledig geïslamiseerde wijken waar de sjaria gaat heersen. Er gaat geen sjaria heersen in Nederland, dat verzuimt hij te vermelden, maar wel kan er eigen rechter worden gespeeld op basis van sjaria-wetten, dat betekent niet dat er een sjaria komt te heersen. Het is overigens wel een probleem, hoor, die wijken, in Frankrijk hebben ze er ook last van, maar Verhagen blijft maar preken "sjaria, sjaria, sjaria, de sjaria is op komst", maar nuanceert zijn uitspraken dan niet. En door niet te nuanceren (volledig geïslamiseerde wijken = wijken waar veel islamieten wonen = sjaria) zijn het gewoon xenofobische uitspraken, al dan niet opzettelijk. Als de fractievoorzitter van de grootste partij van Nederland zulke uitspraken doet, dan is dat onverantwoord gedrag.

Ja, geen goed woord over voor zijn uitspraken.
Misschien heeft hij andere info dan jij en ik, het zou kunnen aangezien hij er de AIVD in betrekt die wij niet kunnen raadplegen.
Dat er wijken komen (en al zijn) die volledig geïslamiseerd zijn/worden lijkt me de bittere realiteit, ik neem aan dat je dat ook beaamt.
Verhagen spreekt in deze inderdaad niet de waarheid omdat de zaken te divers zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_28337683
quote:

[..]

²
Ik geloof niet in God. Dus voor mij is de Sharia een wet die geschreven is door een gek die stemmen hoorde.
pi_28337870
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat er wijken komen (en al zijn) die volledig geïslamiseerd zijn/worden lijkt me de bittere realiteit, ik neem aan dat je dat ook beaamt.
Ik geloof direkt dat er wijken zijn die vrijwel alleen maar bewoond worden door moslims. Als Verhagen dat bedoelt met een volledig geïslamiseerde wijk, zo zij het.
pi_28337913
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik geloof direkt dat er wijken zijn die vrijwel alleen maar bewoond worden door moslims. Als Verhagen dat bedoelt met een volledig geïslamiseerde wijk, zo zij het.
Ik kan me er geen ander voorstelling van maken als jij nu doet, een Nederlands Harlem, Lombok is al hard op weg.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:21:14 #152
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28338092
quote:

angstdroom.

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199
Pure bangmakerij
pi_28338212
Er zit een grote stap tussen een geïslamiseerde volkswijk en het hebben van rechtbanken die de Sharia ten uitvoer brengen. Die komen er ook niet, aangezien we in Nederland onze eigen grondwet hebben, daarnaast nog eens met Europese regelgeving hebben te maken en ten slotte nog eens met de universele verklaring van de rechten van de mens. De Sharia bevat passages die overduidelijk haaks staan op genoemde regelgeving en verklaring.

Wat me trouwens begint op te vallen is dat het Reformatorisch Dagblad (en diens soortgenoten, dus zeg maar de orthodox christelijke kranten) zich steeds vaker bezighouden met het inboezemen van angst tegen de islam.
pi_28338520
quote:

[..]

²
Als God daadwerkelijk het bestuur over Nederland op zich zou willen nemen, is dat wellicht nog niet zo'n slecht idee.
Maar het zal wat mij betreft toch niet gebeuren dat we naar een systeem gaan waarbij een minderheid van mensen regeert en beweert dat wat ze doen God's wil is. God's wil okee, maar dan moet het ook boven elke twijfel verheven zijn dat het om God's wil gaat.
Er zijn Christenen die geloven dat de Islam door de duivel is gesticht om de mensheid van het ware pad te leiden. Lijkt me voorlopig dus niet dat de mensheid eensgezind van mening is dat de sharia door God is bedacht
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:41:50 #155
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28338837
God bestaat helemaal niet. En als ie al bestond zou ie niet iets idioots als een sharia bedenken waardoor verkrachte vrouwen als 'hoeren' gestenigd worden. Allemaal door mensen bedacht, mannelijke mensen trouwens want een vrouw verzint dit soort idioterie niet.

Overigens, wordt die sharia toegepast op de radddraaiende jeugd uit eigen gelederen of dat niet? Zou wel opruimen op zich :|
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:47:01 #156
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28339054
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef hanskepanske het volgende:
Daarnaast zou hiermee de weg vrijkomen voor een Volksrechtbank rechtse stijl die zonder pardon Marokkanen opknoopt.
pi_28339485
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je koppelt teveel zaken los, je ziet alles als losse factoren. Dat moet je niet doen, een samenleving wordt namelijk gevormd door alle zaken die je noemt. De samenleving is nogsteeds verrechtst, dat hoor je dagelijks, zie je dagelijks en lees je dagelijks. Ook op Fora's zoals deze. Het constante gekanker op buitenlanders (ongeacht of het terecht is of onterecht), heeft gewoon zijn neven-effecten. Islamitisering vind ik overigens ook zo'n modewoord, er wonen meer moslims, maar je wordt niet gedwongen tot bepaalde zaken, van islamitisering is dan ook geen sprake. Wijken met moslimimmigranten hebben dezelfde regels als andere wijken. Enige verschil is de sociaal/economische achterstand, dat werkt ook radicalisering in de hand.
Je draait oorzaak en gevolg om. Die neveneffecten komen niet door het gekanker. Het gekanker op buitenlanders is een reactie de veranderende samenlevening door allochtonen.

Jij denkt dat als we alles maar weer met de mantel der liefde bedekken dat het allemaal wel goedkomt. Nou dat is decennia gebeurt en toen die mantel eraf ging stonk het behoorlijk.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:02:58 #158
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28339625
Mutant01 heeft wel degelijk een punt. Sociale achterstand is de nummer 1 reden van radicalisering, ben ik van overtuigd. Bovendien dumpen wij die mensen allemaal bij elkaar in een wijkje waardoor je een mooie smeltkroes krijgt.

Ik denk niet dat rijke moslims in Nederland veel neiging zullen hebben tot radicaliseren.
pi_28339825
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:02 schreef TheMarco het volgende:
Bovendien dumpen wij die mensen allemaal bij elkaar in een wijkje waardoor je een mooie smeltkroes krijgt.
Alsof wij dat doen.

Ze komen hierheen met sociale achterstand door het niet spreken van de taal, slechte integratie en bovenal slechte opleidingen. Dan resten slechts de goedkope woningen en concentreren deze mensen zich dus in die wijken.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:10:22 #160
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28339941
Overigens ben ik ook nog eens van mening dat het leeuwendeel van de problematiek rond buitenlanders en dan met name de losgeslagen jongeren geen ene reet te maken hebben met de Islam maar alles met eerdergenoemde sociale achterstand en broeiende toestanden in wijken waar ze met zijn allen bij elkaar zitten.

Het hele terrorisme-verhaal wordt tegenwoordig flink opgeklopt onder invloed van die aap in het witte huis. Ik zeg niet dat er niets aan de hand is maar de bangmakerij van de laatste paar jaar begint mij persoonlijk ongelofelijk de strot uit te hangen. Ik erger me daar bijna nog meer aan dan aan de problematiek rond criminele jongeren met sociale achterstand (waar overigens plenty niet-Islam aanhangers tussen zitten).

Ik heb ook wel es negatieve gevoelens dat er het een en ander naar de klote aan het gaan is in Nederland maar dat is meer door een totaal gebrek aan daadkracht bij politiek, justitie en politie dan doordat ik de Islam zo vreselijk eng vind.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:10:24 #161
13462 BansheeBoy
pi_28339945
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:02 schreef TheMarco het volgende:
Ik denk niet dat rijke moslims in Nederland veel neiging zullen hebben tot radicaliseren.
Het is maar wat je onder radicaliseren versta, ik keur de Westerse manier van denken op veel vlakken af, ik ben tegen het homo-isme, tegen partnerruil, tegen soa-swapping, tegen overspel, tegen diefstal, voor goede studies, voor gelijkwaardigheid etc. Ben ik nu radicaal? Zo ja, dat is raar want ik ben absoluut niet arm

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:11:46 #162
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28339987
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:07 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Alsof wij dat doen.

Ze komen hierheen met sociale achterstand door het niet spreken van de taal, slechte integratie en bovenal slechte opleidingen. Dan resten slechts de goedkope woningen en concentreren deze mensen zich dus in die wijken.
Wij concentreren goedkopere woningen toch op een hoopje, ver weg van onze eigen mooie dure woningen? Niet echt raar dat dat leidt tot probleemwijken, zowel allochtoon als autochtoon trouwens.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:14:30 #163
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340065
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is maar wat je onder radicaliseren versta, ik keur de Westerse manier van denken op veel vlakken af, ik ben tegen het homo-isme, tegen partnerruil, tegen soa-swapping, tegen overspel, tegen diefstal, voor goede studies, voor gelijkwaardigheid etc. Ben ik nu radicaal? Zo ja, dat is raar want ik ben absoluut niet arm

²
Wat noem jij 'de Westerse manier van denken' ? De gemiddelde westerling is niet homo, doet niet aan partnerruil, steelt niet, volgt ook graag een goede studie en gelooft ook in gelijkwaardigheid etc.
Gelijkwaardigheid houdt overigens ook in dat je homo's respecteert ook al ben je zelf niet homo zoals jij en ik allebei. Je hoeft het niet goed te keuren, slechts te respecteren. Leven en laten leven weet je wel?
pi_28340249
quote:

[..]

²
Je spreekt jezelf hier tegen Bashee
Yeah baby Yeah!
pi_28340257
quote:

[..]

²
Ben ik de enige die dit soort domme opmerkingen van BSB zo langzamerhand irritant vind worden?

Verdeer ben jij wel vrij radicaal, ja, maar niet vanwege de punten die je hier noemt. (Arm is relatief, he
Power perceived is power achieved.
pi_28340360
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:11 schreef TheMarco het volgende:
Wij concentreren goedkopere woningen toch op een hoopje, ver weg van onze eigen mooie dure woningen? Niet echt raar dat dat leidt tot probleemwijken, zowel allochtoon als autochtoon trouwens.
Of we vertrekken uit probleemwijken zodra we het geld hebben, iets wat de lage sociale klassen niet kunnen. Daardoor ontstaat er leegstand of overschot aan vraag in probleemwijken wat icm met de grote hoeveelheden mensen uit lagere sociale klassen zorgt voor lagere huizenprijzen wat weer meer mensen uit lagere sociale klassen aantrekt.

Ze hebben eigenlijk weinig andere keus dan samen op een hoopje te wonen, een huis in een normale omgeving is te duur. Buiten het feit dat men vaak liever bij mensen van het eigen volk woont, wat niet geheel toevallig (gezien het gebrek aan integratie en opleiding) ook geen geld heeft voor een woning in een middenklasse wijk.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:19 schreef Modwire het volgende:
Ben ik de enige die dit soort domme opmerkingen van BSB zo langzamerhand irritant vind worden?
Nee hoor
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:23:55 #167
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340452
Kijk de radicale Islam predikt natuurlijk dat Westerlingen alles wat los en vast zit neuken met beide geslachten, geen respect voor de Islam of andere niet-Westerse culturen hebben en nog veel meer van dat soort onzin. En de 'soepjurken' slikken dit als zoete koek waardoor ze vanzelf een haat tegen het Westen krijgen. Het is in feite hetzelfde als een Bush die staat te blaten over 'evil doers' uit landen waarvan de gemiddelde Amerikaan niet eens weet waar ze liggen, hemzelf incluis. En hoe dommer de mensen (sociale achterstand dus) hoe makkelijker het is om ze allerlei bullshit wijs te maken. De gemiddelde Amerikaan slikt de Bush propaganda zonder blikken of blozen, de gemiddelde kansarme Islamiet idem als een doorgedraaide Imam staat te blaten.

Het grootste gevaar voor de hele wereld zijn de krankzinnige hoeveelheden domme mensen die met zijn allen in een overweldigende meerderheid zijn.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:25:50 #168
13462 BansheeBoy
pi_28340541
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:19 schreef Modwire het volgende:

[..]

Je irriteert je aan een paar doodnormale woorden/zinnen? Raar hoor, ik ga echt niet denken dat dat aan mij ligt. Ik pretendeer mijn mening gewoon
quote:
Verdeer ben jij wel vrij radicaal, ja, maar niet vanwege de punten die je hier noemt. (Arm is relatief, he
Ok, vanwege welke punten dan wel? En is radicaliteit per definitie fout? Ja "arm" is inderdaad relatief, laten we het erop houden dat ik niks te kort kom, alle lof behoort aan Allah de Voorziener

²
pi_28340636
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:23 schreef TheMarco het volgende:
Het grootste gevaar voor de hele wereld zijn de krankzinnige hoeveelheden domme mensen die met zijn allen in een overweldigende meerderheid zijn.
idd.

Het beste argument tegen democratie en rechtvaardiger van de stelling dat democratie niet het beste is maar het minste slechte.
pi_28340649
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:25 schreef BansheeBoy het volgende:
alle lof behoort aan Allah de Voorziener
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:28:31 #171
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340658
Ik vind het jammer dat BansheeBoy zo weinig ingaat op argumenten die hier aangevoerd worden.

Ik heb een sterke indruk dat hij zelf net zo gevoelig is voor de onzin anti-westerse propaganda van radicale imams als de Amerikanen dat zijn voor de onzin anti-terrorisme propaganda van Bush.

Als ik ernaast zit BSB bewijs dan eens het tegendeel met een zinnig verhaal?
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:32:01 #172
13462 BansheeBoy
pi_28340781
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:28 schreef TheMarco het volgende:
Ik vind het jammer dat BansheeBoy zo weinig ingaat op argumenten die hier aangevoerd worden.
Dat meen je niet? Ik ga zo onderhand in op elke post en elk klein zinnetje, hoe kun je dit dan menen?
quote:
Als ik ernaast zit BSB bewijs dan eens het tegendeel met een zinnig verhaal?
Je zit er echt naast. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik dat zo 1 2 3 kan uitleggen, het makkelijkste is als jij mijn postgeschiedenis doorneemt, zul je zien dat je verkeerd zit, echt waar

²
pi_28340791
quote:

[..]

Je irriteert je aan een paar doodnormale woorden/zinnen? Raar hoor, ik ga echt niet denken dat dat aan mij ligt. Ik pretendeer mijn mening gewoon
Volgens mij weet je niet wat 'pretenderen' betekent.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:33:26 #174
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340845
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:28 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

idd.

Het beste argument tegen democratie en rechtvaardiger van de stelling dat democratie niet het beste is maar het minste slechte.
Daardoor beangstigt democratie mij ook wel eens moet ik eerlijk zeggen. Omdat het volslagen idioten de mogelijkheid geeft de macht over te nemen als ze maar met genoeg mensen zijn. Je zag het al met de krankzinnige verkiezingsoverwinning van een partij waarvan de leider nota bene dood was (LPF). Iets dergelijks kan zo weer gebeuren met een idioot aan de macht die deze keer niet dood gaat.

Note: ik bedoel hiermee niet dat ik Pim Fortuyn een idioot vond, integendeel. Was het alleen niet zo met zijn oplosssingen eens maar dat is wat anders.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:34:42 #175
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340893
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat meen je niet? Ik ga zo onderhand in op elke post en elk klein zinnetje, hoe kun je dit dan menen?
[..]

Je zit er echt naast. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik dat zo 1 2 3 kan uitleggen, het makkelijkste is als jij mijn postgeschiedenis doorneemt, zul je zien dat je verkeerd zit, echt waar

²
Ik zie veel woorden maar weinig inhoud. Tot nu toe ben je nauwelijks ingegaan op alles wat ik in deze thread geschreven heb.
pi_28340921
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:33 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Daardoor beangstigt democratie mij ook wel eens moet ik eerlijk zeggen. Omdat het volslagen idioten de mogelijkheid geeft de macht over te nemen als ze maar met genoeg mensen zijn. Je zag het al met de krankzinnige verkiezingsoverwinning van een partij waarvan de leider nota bene dood was (LPF). Iets dergelijks kan zo weer gebeuren met een idioot aan de macht die deze keer niet dood gaat.

Note: ik bedoel hiermee niet dat ik Pim Fortuyn een idioot vond, integendeel. Was het alleen niet zo met zijn oplosssingen eens maar dat is wat anders.
Ik deel je mening Marco en het blijft altijd schipperen met termen als democratie als ze van toepassing zijn op mensen.
Yeah baby Yeah!
pi_28340968
quote:

[..]

Ik pretendeer mijn mening gewoon
Ik geloof dat je bedoelt dat je die mening propageert.

Maar om maar even te doen alsof ik ook on-topic kan gaan: ik geloof er niets van dat die Sharia hier er ooit komt. In eerste instantie zijn wij (terecht) zo huiverig tegen religieuze invloeden in overheidsbeleiden dat er al (terecht) enorm veel ophef komt als een minister van onderwijs één of andere reli-filosofietje wil bespreken en dat er (terecht) gezeurd wordt over een kleine voetnoot over het creationisme in de biologieboeken.

En in tweede instantie is de Nederlandse islam al volledig kapot gepolderd tegen de tijd dat het zich verenigd heeft in een politieke macht.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:37:38 #178
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28341011
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:36 schreef Karboenkeltje het volgende:
En in tweede instantie is de Nederlandse islam al volledig kapot gepolderd tegen de tijd dat het zich verenigd heeft in een politieke macht.
ja dat kunnen we wel hier in Nederland, polderen
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:40:38 #179
13462 BansheeBoy
pi_28341101
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:37 schreef TheMarco het volgende:

[..]

ja dat kunnen we wel hier in Nederland, polderen
Dat is juist het toffe van de Islam, het is ultra conservatief, de Islam zal altijd hetzelfde blijven, omdat de kern c.q. de essentie van deze religie elke innovatie in de geloofsleer verbiedt zodat de Islam niet hetzelfde zal overkomen als de vervalste Godsdiensten. Tevens is het onmogelijk om boeken weg te polderen, De Koran zal altijd hetzelfde blijven

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:43:41 #180
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28341199
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is juist het toffe van de Islam, het is ultra conservatief, de Islam zal altijd hetzelfde blijven, omdat de kern c.q. de essentie van deze religie elke innovatie in de geloofsleer verbiedt zodat de Islam niet hetzelfde zal overkomen als de vervalste Godsdiensten. Tevens is het onmogelijk om boeken weg te polderen, De Koran zal altijd hetzelfde blijven

²
Voorlopig slaan aanhangers van Islam variant A nog graag aanhangers van Islam variant B de hersens in. Sjiieten en Soennieten bijvoorbeeld kunnen elkaar niet luchten of zien. Da's het leuke van geloof he, ze denken allemaal dat ze gelijk hebben en gebruiken dezelfde geschriften als bewijs om hun gelijk hiervoor te halen (niet alleen de Islam maar elk geloof).

Dus vertel es BSB, welke van de tig Islam stromingen is 'de Islam' eigenlijk? En waarop baseer je je gelijk?
pi_28341228
quote:

[..]

Dat is juist het toffe van de Islam, het is ultra conservatief, de Islam zal altijd hetzelfde blijven,
Ja, daarom is er ook maar één enkele islam en zijn er geen fundamenteel onverenigbare stromingen binnen de islam.
quote:
omdat de kern c.q. de essentie van deze religie elke innovatie in de geloofsleer verbiedt zodat de Islam niet hetzelfde zal overkomen als de vervalste Godsdiensten. Tevens is het onmogelijk om boeken weg te polderen, De Koran zal altijd hetzelfde blijven

²
Dat geeft trouwens zelfs nog meer hoop. Wat is er tot zover gebeurd met elk systeem dat niet in staat was om zichzelf aan te passen? Juist, die zijn allemaal ingestort.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_28341257
quote:

[..]

²
Vind je het niet raar dat een mening die 200 jaar geleden gold, nu nog steeds 100% toegepast moet worden en over 2000 jaar nog steeds?
De wereld veranderd Banshee, net als de mens, net als de waarheden.
Yeah baby Yeah!
pi_28341311
quote:

[..]

²
nadelen in mijn ogen.

De sharia zal vooruitgang in de weg staan, bijvoorbeeld gelijke rechten van vrouwen zijn mijn inziens tot stand gekomen in islamitische landen onder invloed van het westen. Als ik even de vergelijking trek met het Vaticaan die ook ultra-conservatief is (ook al zijn de volgelingen het al lang niet meer), zie dat denkbeelden uit het verleden de moderne denkwijzen en wetenschappen onderdrukken of domweg negeren.

Nogmaals, de sharia is geen heilig schrift, want God bestaat niet (en Allah ook niet, for that matter).
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:52:31 #184
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28341541
Ik zou ook wel es weten waar precies in de Koran de Sharia staat beschreven. Misschien aardig om dat even te quoten ofzo.

Ik ga hem trouwens binnenkort zelf eens lezen omdat het zinnig is om de mensen met hun eigen geschrift om de oren te kunnen slaan. Is me ook altijd aardig gelukt met de Bijbel en fundamentalistische christenen. Ik weet 99,9% zeker dat er helemaal niks van die aard in de Koran staat. Prove me wrong!
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:57:56 #185
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28341735
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:52 schreef TheMarco het volgende:
Ik zou ook wel es weten waar precies in de Koran de Sharia staat beschreven. Misschien aardig om dat even te quoten ofzo.

Ik ga hem trouwens binnenkort zelf eens lezen omdat het zinnig is om de mensen met hun eigen geschrift om de oren te kunnen slaan.
ik ook. Ik heb een Nederlandse vertaling besteld.
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:00:23 #186
13462 BansheeBoy
pi_28341800
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Waarom bestellen? Kijk hieronder man:

http://www.kuran.nl/

²
pi_28341863
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

God bestaat niet.. jawel dat staat geschreven..

oh da;s heel toevallig..
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:06:48 #188
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28342002
Sharia in Nederland, tuurlijk
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:07:23 #189
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28342021
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Ah kijk perfect! Post je meteen even een linkje naar de passage waar de Sharia beschreven staat?
pi_28342049
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:06 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Sharia in Nederland, tuurlijk
En anders kom jij ons bevrijden.
underground forever baby
pi_28342074
quote:

[..]

²
wanneer ga je nou in op andermans argumenten?
eerst post je dit:

[/quote]

[/quote]

Vervolgens reageert iedereen behalve jij, waarna je over totaal andere dingen gaat lullen...
R-E-A-G-E-E-R eens!!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:09:41 #192
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28342088
quote:

[..]

²
ik lees ook wel eens iets wat niet op Internet staat, man
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:10:20 #193
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28342108
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:02 schreef Laton het volgende:

[..]

God bestaat niet.. jawel dat staat geschreven..

oh da;s heel toevallig..
?
pi_28342213
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Huh? Als jij zo nodig bruin wil worden, waarom ga je dan naar het strand of naar "bruinwerk-thermen"? Ga naar een warm land, is beter joh. Die rare vergelijkingen en redeneringen ook altijd

²
Hou vooral die mening
Des te meer animo er bestaat om figuren zoals jou te deporteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_28342323
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:10 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

?
Teeuwen:

Maar dan ga je met van dat christentuig in discussie en dan;
Hoe weten jullie dat dan zo zeker?
Ja dat staat geschreven.
Maar hoe weten jullie dan dat alles wat geschreven staat waar is??
Ja dat staat ook geschreven.

Dus ik heb altijd als ik met dat tuig in duscussie ga een klein boekje bij me,
daar heb ik ingeschreven "God bestaat niet".

En dan zeggen ze, hoe weet u dat zo zeker?
Ja dat staat geschreven.

Oh dat is heel gek, kijk want hier staat eeeh...

------------

Weet je wat ik ook zo'n ontzettende zak vind???

ALLAH!!!
Allah, met zijn dikke lul !!!

Dan heb je van die hysterische zandmensen die gaan heel hard zo van ALLAH, ALLAH!!!
Weet je jongen, doe eens rustig, doe eens rustig het is hier zo heet weet je wel , en dan van ALLAH ALLAH ALLAH njieuw poef ALLAH!!!!

En van die doodsbange zandvrouwtjes met die doeken om hun kop...
Vraagt de cameraploeg; ”Worden jullie onderdrukt???” “dat moet ik aan mijn man vragen.”

En allah vind alle nederlandse vrouwen hoeren!!!
En daar heeft ie volkomen gelijk in!!!

Maar dan moeten die zandvrouwtjes niet denken, oh dan doe ik snel een doek om mijn kop, ben ik geen hoer meer.
NEE, dan ben je een hoer met een doek om je kop!
Kom op zeg!!
underground forever baby
pi_28342456
lol
pi_28342504
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:16 schreef Laton het volgende:

[..]

Teeuwen:

Ja dat staat geschreven.

Ja dat staat geschreven.

------------

ALLAH!!!

Dan heb je van die hysterische zandmensen die gaan heel hard zo van ALLAH, ALLAH!!!
Weet je jongen, doe eens rustig, doe eens rustig het is hier zo heet weet je wel , en dan van ALLAH ALLAH ALLAH njieuw poef ALLAH!!!!

Vraagt de cameraploeg; ”Worden jullie onderdrukt???” “dat moet ik aan mijn man vragen.”

Maar dan moeten die zandvrouwtjes niet denken, oh dan doe ik snel een doek om mijn kop, ben ik geen hoer meer.
Kom op zeg!!
Hans Teeuwen

Dat is de cultuur van die mensen, zo leven ze nu eenmaal, daar moet je respect voor hebben.

Heb ik geen respect voor, ik vind het sukkels, sorry!
pi_28342546
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:20 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Hans Teeuwen

Dat is de cultuur van die mensen, zo leven ze nu eenmaal, daar moet je respect voor hebben.

Heb ik geen respect voor, ik vind het sukkels, sorry
underground forever baby
pi_28342567
Zo, topic vermoord
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:22:20 #200
13462 BansheeBoy
pi_28342568
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:09 schreef luciano198 het volgende:

[..]

wanneer ga je nou in op andermans argumenten?
Ik doe niet anders
quote:
Vervolgens reageert iedereen behalve jij, waarna je over totaal andere dingen gaat lullen...
R-E-A-G-E-E-R eens!!
Ja vind je het gek, ze reageren op een post van mij, moet ik ook reageren op mijn eigen post?

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:23:51 #201
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28342632
Waar blijft die fokking quote uit de Koran waar die Sharia uitgelegd staat????
pi_28342684
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:23 schreef TheMarco het volgende:
Waar blijft die fokking quote uit de Koran waar die Sharia uitgelegd staat????
Die quotes zijn alleen interessant als je Arabisch kunt lezen/spreken aangezien ze blijkbaar niet te vertalen zijn, aldus Banshee
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:26:20 #203
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28342715
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:16 schreef Laton het volgende:

[..]

Teeuwen:

Ja dat staat geschreven.

Ja dat staat geschreven.

------------

ALLAH!!!

Kom op zeg!!
Ah zo, ik had even niet door dat je citeerde.

Ik wil die Koran overigens alleen maar lezen om te weten wat er nou precies wel (en niet) instaat.
pi_28342739
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:25 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Die quotes zijn alleen interessant als je Arabisch kunt lezen/spreken aangezien ze blijkbaar niet te vertalen zijn, aldus Banshee
Kun je die koran nog ergens goedkoop op de kop tikken?

Mijn wc papier is op...
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:11 #205
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28342826
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:25 schreef Elgigante het volgende:

[..]

dat heb ik ook gehoord ja. Daarom heb ik een versie gekozen met de Arabishce en de Nederlandse tekst in kolommen naast elkaar. En uitleg.
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:19 #206
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28342830
sharia is nogal een ruim begrip en is niet meer dan een wetgeving gebaseerd op de koran en daarbij volledig afhankelijk van individuele interpretaties. geen enkel van de islamitische landen geeft precies dezelfde invulling aan die sharia. Zo is de sharia van indonesie is niet gelijk aan de sharia van Iran.
Onze nederlandse wetgeving is bijvoorbeeld ook gebaseerd op christelijke fundamenten. en zou je dus ook een sharia kunnen noemen.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:33 #207
13462 BansheeBoy
pi_28342839
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef Laton het volgende:

[..]

Mijn wc papier is op...
Des te meer reden om Roemenen van de trap te duwen, toch?

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:45 #208
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28342850
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef Laton het volgende:

[..]

Mijn wc papier is op...
Met alle respect maar als je dit soort opmerkingen in de strijd gooit ben je net zo stompzinnig bezig als BSB.
pi_28342868
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef Balthar het volgende:
Daar sluit ik me bij aan.
pi_28342910
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:29 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Met alle respect maar als je dit soort opmerkingen in de strijd gooit ben je net zo stompzinnig bezig als BSB.
Ik weet het
underground forever baby
pi_28342989
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:30 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Daar sluit ik me bij aan.
Als Michelle, Maria en Yvette ook van de partij zijn ik ook!!!

Allo Allo
pi_28343018
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik doe niet anders
[..]

Ja vind je het gek, ze reageren op een post van mij, moet ik ook reageren op mijn eigen post?

²
ja maar als iemand in gaat op iets wat je zegt/post en je reageert daar totaal niet op, geef je dus geen weerwoord...
Als je me wil overtuigen moet je dat toch echt doen..

Reageer bv hier eens op
-Vind je het niet raar dat een mening die 200 jaar geleden gold, nu nog steeds 100% toegepast moet worden en over 2000 jaar nog steeds?
De wereld veranderd Banshee, net als de mens, net als de waarheden.

-quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is juist het toffe van de Islam, het is ultra conservatief, de Islam zal altijd hetzelfde blijven,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, daarom is er ook maar één enkele islam en zijn er geen fundamenteel onverenigbare stromingen binnen de islam.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:omdat de kern c.q. de essentie van deze religie elke innovatie in de geloofsleer verbiedt zodat de Islam niet hetzelfde zal overkomen als de vervalste Godsdiensten. Tevens is het onmogelijk om boeken weg te polderen, De Koran zal altijd hetzelfde blijven
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
²
Dat geeft trouwens zelfs nog meer hoop. Wat is er tot zover gebeurd met elk systeem dat niet in staat was om zichzelf aan te passen? Juist, die zijn allemaal ingestort.

Of hierop

Voorlopig slaan aanhangers van Islam variant A nog graag aanhangers van Islam variant B de hersens in. Sjiieten en Soennieten bijvoorbeeld kunnen elkaar niet luchten of zien. Da's het leuke van geloof he, ze denken allemaal dat ze gelijk hebben en gebruiken dezelfde geschriften als bewijs om hun gelijk hiervoor te halen (niet alleen de Islam maar elk geloof).

Dus vertel es BSB, welke van de tig Islam stromingen is 'de Islam' eigenlijk? En waarop baseer je je gelijk?

of

nadelen in mijn ogen.

De sharia zal vooruitgang in de weg staan, bijvoorbeeld gelijke rechten van vrouwen zijn mijn inziens tot stand gekomen in islamitische landen onder invloed van het westen. Als ik even de vergelijking trek met het Vaticaan die ook ultra-conservatief is (ook al zijn de volgelingen het al lang niet meer), zie dat denkbeelden uit het verleden de moderne denkwijzen en wetenschappen onderdrukken of domweg negeren.

Nogmaals, de sharia is geen heilig schrift, want God bestaat niet (en Allah ook niet, for that matter).

Dus ga je gang....
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:35:13 #213
13462 BansheeBoy
pi_28343061
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:29 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik meen het oprecht, ik vind het zo jammer dit soort opmerkingen. Ik reageer zoveel mogelijk, en bijna altijd inhoudelijk, hoe wil je dat vergelijken met de post van Laton waarin hij zichzelf van zijn laxerende kant laat zien ???

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:38:16 #214
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28343192
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik meen het oprecht, ik vind het zo jammer dit soort opmerkingen. Ik reageer zoveel mogelijk, en bijna altijd inhoudelijk, hoe wil je dat vergelijken met de post van Laton waarin hij zichzelf van zijn laxerende kant laat zien ???

²
Je hebt op NIETS maar dan ook echt NIETS dat ik in deze discussie op keurig nette wijze heb aangedragen een reactie gegeven. Dus om nou te zeggen dat je inhoudelijk reageert, nee niet echt!

Je post slechts ontwijkende of off-topic reacties. Ik geef toe dat jij je niet hebt verlaagd tot concrete beledigingen zoals Laton wel deed maar veel weerwoord heb ik niet van je gezien. Dus inderdaad je hebt wel gelijk dat ik je posts niet moet vergelijken met die van Laton maar ik wacht nog steeds op vele antwoorden.
pi_28343351
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:38 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Je hebt op NIETS maar dan ook echt NIETS dat ik in deze discussie op keurig nette wijze heb aangedragen een reactie gegeven. Dus om nou te zeggen dat je inhoudelijk reageert, nee niet echt!

Je post slechts ontwijkende of off-topic reacties. Ik geef toe dat jij je niet hebt verlaagd tot concrete beledigingen zoals Laton wel deed maar veel weerwoord heb ik niet van je gezien. Dus inderdaad je hebt wel gelijk dat ik je posts niet moet vergelijken met die van Laton maar ik wacht nog steeds op vele antwoorden.
Het was wel wat laag idd.. Maar tegen BSB is het dan ook zinloos om inhoudelijk te reageren..hij zit lekker in zijn eigen sharia wereldje al en doet niks dan zijn stompzinnige en tevens niet onderbouwde essays te promoten.

TheMarco, dit topic hoort dan ook thuis in onz.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:43:50 #216
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28343389
Laton ik vermoed dat je wel gelijk hebt. Het was leuk geweest als er andere moslims waren geweest die iets hadden toegevoegd aan dit draadje maar dat lijkt er helaas niet in te zitten. Ik hou het maar voor gezien denk ik want het is inderdaad zinloos.
pi_28343422
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:43 schreef TheMarco het volgende:
Laton ik vermoed dat je wel gelijk hebt. Het was leuk geweest als er andere moslims waren geweest die iets hadden toegevoegd aan dit draadje maar dat lijkt er helaas niet in te zitten. Ik hou het maar voor gezien denk ik want het is inderdaad zinloos.
Met Mutant kun je hier wel een normale discussie over voeren hoor, maar die is even afwezig lijkt het
Yeah baby Yeah!
pi_28343475
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:43 schreef TheMarco het volgende:
Het was overigens jouw ondertitel die me inspireerde tot mijn loze grap.
underground forever baby
pi_28343511
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Met Mutant kun je hier wel een normale discussie over voeren hoor
Het is wachten op hem dan maar..
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:46:39 #220
13462 BansheeBoy
pi_28343518
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:38 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Je verkondigt hier echt onwaarheden, dat meen ik echt. Maar goed, voordat we nog langer hierover in discussie gaan. Ik ben bereid je vragen te beantwoorden, als ze maar duidelijk en concreet zijn. Ik heb nu nl. niet het idee dat ik je posts (bewust) negeer. Dus post aub een lijstje van wat je van mij wilt weten, dan zal ik ze netjes van repliek voorzien. Ok?

²
pi_28343560
Helaas pindakaas, volgende x beter...
Hou t ook voor gezien...
pi_28343601
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je verkondigt hier echt onwaarheden, dat meen ik echt. Maar goed, voordat we nog langer hierover in discussie gaan. Ik ben bereid je vragen te beantwoorden, als ze maar duidelijk en concreet zijn. Ik heb nu nl. niet het idee dat ik je posts (bewust) negeer. Dus post aub een lijstje van wat je van mij wilt weten, dan zal ik ze netjes van repliek voorzien. Ok?

²
Begin eens met de mijne zou ik zeggen, die deel uitmaakt van de post van Marco, het ging om die jaartallen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:51:32 #223
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28343720
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Ok tegen beter weten in maar om je toch een kans te geven:
quote:
Wat noem jij 'de Westerse manier van denken' ? De gemiddelde westerling is niet homo, doet niet aan partnerruil, steelt niet, volgt ook graag een goede studie en gelooft ook in gelijkwaardigheid etc.
Gelijkwaardigheid houdt overigens ook in dat je homo's respecteert ook al ben je zelf niet homo zoals jij en ik allebei. Je hoeft het niet goed te keuren, slechts te respecteren. Leven en laten leven weet je wel?
quote:

quote:

Ik ga hem trouwens binnenkort zelf eens lezen omdat het zinnig is om de mensen met hun eigen geschrift om de oren te kunnen slaan. Is me ook altijd aardig gelukt met de Bijbel en fundamentalistische christenen. Ik weet 99,9% zeker dat er helemaal niks van die aard in de Koran staat. Prove me wrong!
Ik ben een en al oor!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:54:11 #224
13462 BansheeBoy
pi_28343813
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:51 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ok tegen beter weten in maar om je toch een kans te geven:
Als je zo begint Ik wilde echt antwoord gaan geven op je vragen, maar als je zo begint, zo negatief geladen, dan is voor mij de kous ook gauw af

²
pi_28343856
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je zo begint Ik wilde echt antwoord gaan geven op je vragen, maar als je zo begint, zo negatief geladen, dan is voor mij de kous ook gauw af

²

Zo kennen we je weer BSB!
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:55:32 #226
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28343864
quote:

[..]

²

ok helaas, jammer ... jammer ...
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:56:46 #227
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28343916
quote:

[..]

²
sjongejongen BSB, het lijkt bijna alsof je niet inhoudelijk KUNT reageren.
pi_28343933
banshee-boy, ik zou graag serieus op je stellingen in willen gaan, maar je sig en je ondertitel geven aan dat dat zinloos is. Je bent een onvervalste oogkleppen-drager, waar geen discussie mee te voeren is, getuige ook de vele discussies op het forum waar jij onderdeel van bent.

Je bent ervan overtuigd dat Allah bestaat, en vanuit dat uitgangspunt is geen discussie te voeren.
pi_28343960
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:57 schreef SocialDisorder het volgende:
banshee-boy, ik zou graag serieus op je stellingen in willen gaan, maar je sig en je ondertitel geven aan dat dat zinloos is. Je bent een onvervalste oogkleppen-drager, waar geen discussie mee te voeren is, getuige ook de vele discussies op het forum waar jij onderdeel van bent.

Je bent ervan overtuigd dat Allah bestaat, en vanuit dat uitgangspunt is geen discussie te voeren.
Nou nou, wat een negatieve instelling social disorder..
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:00:33 #230
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28344066
Ok om het even over een alternatieve boeg te gooien:

Is er een ANDERE moslim in de zaal die mij (en de rest) uit kan leggen waar in de Koran de sharia beschreven staat en indien dit er helemaal niet instaat kan uitleggen waarom dit fenomeen dan toch bestaat?
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:01:12 #231
13462 BansheeBoy
pi_28344096
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:55 schreef Laton het volgende:

[..]

Zo kennen we je weer BSB!
Dat bedoel ik dus, mensen zijn niet serieus. Ik was vandaag oprechter dan ooit, maar als je zulke moddergooi teksten naar je hoofd geslingerd krijgt kun je niet van me verwachten nog zin te hebben moddergooi mensen van serieuze repliek te voorzien, helaas, maar ik heb ook eer

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:02:28 #232
13462 BansheeBoy
pi_28344139
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:57 schreef SocialDisorder het volgende:

Wordt moeilijk voor je om een Moslim te vinden die daar maar ook een klein beetje aan twijfelt. Succes in je zoektocht

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:02:39 #233
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344146
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef hanskepanske het volgende:

Een straf als verkrachting opleggen aan een jonge, "reine" vrouw omdat haar achterneef in de derde graad een verhouding had met een getrouwde vrouw is natuurlijk van de zotte.
De straf die jij noemt heeft niets te maken met de Sharia, maar eerder met een vorm van achterlijke cultuur die heerst in bepaalde delen van bijv. India! De Sharia zou de verkrachter aanpakken en de vrouw in bescherming nemen. Maar veel mensen halen religie en cultuur door elkaar wat wel jammer is doordat daardoor de Islam een slechte naam krijgt.
Avenge But One of My Two Eyes
pi_28344199
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, mensen zijn niet serieus. Ik was vandaag oprechter dan ooit, maar als je zulke moddergooi teksten naar je hoofd geslingerd krijgt kun je niet van me verwachten nog zin te hebben moddergooi mensen van serieuze repliek te voorzien, helaas, maar ik heb ook eer

²
Oh lekker makkelijk. TheMarco heeft je al 100x iets gevraagd en nu kom je met je "gevoelens" excuus. Rot toch op man..als je de feiten aan je zijde had had je ze al 1000x gepost..Het enige dat jij te bieden hebt zijn die kansloze basischool servetjes die jij essays noemt. Nee hoor; zo gedraag je je altijd.. en geen belediging en of opmerking minder had daar verandering in gebracht.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:04:47 #235
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28344219
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:02 schreef Berberleeuw het volgende:

De Sharia zou de verkrachter aanpakken en de vrouw in bescherming nemen.
In Sudan anders niet. Daar wordt een verkrachte vrouw gestenigd tengevolge van de Sharia
pi_28344230
Eens komt er een tijd dat politici moeteninzien dat een multiculturele samenleving niet samengaat met de Islam. De Islam kent maar twee standen, een is moslims en twee is ongelovigen die je moet uitroeien.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:08:17 #237
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344348
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:04 schreef TheMarco het volgende:

[..]

In Sudan anders niet. Daar wordt een verkrachte vrouw gestenigd tengevolge van de Sharia
Dat iemand zegt dat ze daar de Sharia handhaven wil niet zeggen dat het zo is. De VS beweert ook een democratie te zijn terwijl ze vaak genoeg hebben bewezen dingen te doen die in strijd zijn met democratie. Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen. Was hij een democraat? Je moet alles niet geloven wat je hoort. Wees wat intelligenter en zoek zelf de waarheid.
pi_28344349
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wordt moeilijk voor je om een Moslim te vinden die daar maar ook een klein beetje aan twijfelt. Succes in je zoektocht

²
ik heb christenen en jehova's gevonden die een beetje twijfelden, en moslims vind ik vast ook nog wel. Punt is dat je zo heilig geloofd in Allah en de islam, dat je dat als ultieme en enige waarheid beschouwd. Het is dus onmogelijk voor jou om een standpunt vanuit een ander perspectief te zien. Jij zal nooit begrijpen waarom ik tegen elke vorm van religie die een god aanbidden of een hiërarchische structuur hebben ben. Geloof wat je wil, maar op het moment dat die sharia in Nederland komt, ben ik de eerste die ertegen in opstand kom, want de sharia zoals die aan mij is uitgelegd door mijn Marokkaanse buurman, is de grootste bedreiging voor het vrije woord sinds de Stasi.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:10:30 #239
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344436
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:08 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik heb christenen en jehova's gevonden die een beetje twijfelden, en moslims vind ik vast ook nog wel. Punt is dat je zo heilig geloofd in Allah en de islam, dat je dat als ultieme en enige waarheid beschouwd. Het is dus onmogelijk voor jou om een standpunt vanuit een ander perspectief te zien. Jij zal nooit begrijpen waarom ik tegen elke vorm van religie die een god aanbidden of een hiërarchische structuur hebben ben. Geloof wat je wil, maar op het moment dat die sharia in Nederland komt, ben ik de eerste die ertegen in opstand kom, want de sharia zoals die aan mij is uitgelegd door mijn Marokkaanse buurman, is de grootste bedreiging voor het vrije woord sinds de Stasi.
Wat was je buurman? Een schriftgeleerd?
pi_28344486
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:08 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Sinds Minister Donner.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:14:05 #241
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28344586
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:08 schreef Berberleeuw het volgende:
Wees wat intelligenter en zoek zelf de waarheid.
Het is moeilijk de waarheid te vinden in een poel van tendentieuze en emotioneel gekleurde discussies en berichtgeving. Vandaar dat ik ook moslims vraag om te reageren snap je?

Het enige dat ik lees over de sharia is hoe mensen zonder zinnig proces de meest barbaarse en verschrikkelijke straffen krijgen toebedeeld waarbij er een extreem onderscheid wordt gemaakt qua strafmaat afhankelijk van of de overtreder een man dan wel een vrouw is.

Als jij me kunt uitleggen hoe de waarheid omtrend de sharia in elkaar zit en waarom dat iets goeds zou zijn dan hoor ik dat graag.
pi_28344744
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:10 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

Wat was je buurman? Een schriftgeleerd?
schriftgeleerde?

is dat nodig dan? Voorstanders van de sharia hier lijken me ook niet bepaald doorgeleerden op het gebied van de Koran/sharia.
pi_28344851
quote:

[..]

²

Terecht, tegen beter weten in, blijkt alweer.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:22:21 #244
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344864
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:14 schreef TheMarco het volgende:

Het is moeilijk de waarheid te vinden in een poel van tendentieuze en emotioneel gekleurde discussies en berichtgeving. Vandaar dat ik ook moslims vraag om te reageren snap je?
De waarheid is inderdaad heel lastig te vinden! Maar niet alle moslims die zullen reageren zullen evenveel kennis hebben van de Islam. Merendeel van de Moslims in Nederland noemt zich Moslim maar heeft verder weinig inhoudelijke kennis over de Islam. Dus je moet reacties van Moslims wel zorgvuldig beoordelen en niet alles aannemen wat ze zeggen.
quote:
Het enige dat ik lees over de sharia is hoe mensen zonder zinnig proces de meest barbaarse en verschrikkelijke straffen krijgen toebedeeld waarbij er een extreem onderscheid wordt gemaakt qua strafmaat afhankelijk van of de overtreder een man dan wel een vrouw is.
Doet Amerika ook (Guantenamo) alleen wordt extreem onderscheid gemaakt qua strafmaat afhankelijk of je een baard draagt of niet, passen zij nou volgens jou dan ook de Sharia toe?
quote:
Als jij me kunt uitleggen hoe de waarheid omtrend de sharia in elkaar zit en waarom dat iets goeds zou zijn dan hoor ik dat graag.
De Sharia gaat uit van gelijkheid voor iedere individu uit. Ongeacht geslacht, religie, huidskleur etc.
De rest ken je lezen op diverse websites die neutraal informatie verstrekken over de Islam.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:23:39 #245
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344905
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

schriftgeleerde?

is dat nodig dan? Voorstanders van de sharia hier lijken me ook niet bepaald doorgeleerden op het gebied van de Koran/sharia.
Het wetboek van strafrecht is toch ook niet bedacht door een stelletje hefftuckchauffeurs?
pi_28344914
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

schriftgeleerde?

Sterker nog. De Moslims die hier de sharia in willen voeren moeten hun Koran beter lezen.
Daar staat duidelijk in dat als je in een Niet-Islamitisch land woont je die wetten mag volgen.
Je hoeft dan helemaal de Islam er niet door heen te drukken.
Maar ja, dat is natuurlijk niet zo leuk. Het is beter om de westerse wetten te verachten ( wel de voordelen gebruiken natuurlijk ) dan je te gedragen.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_28344954
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:23 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

Het wetboek van strafrecht is toch ook niet bedacht door een stelletje hefftuckchauffeurs?
maar de koran is wel geschreven door een gek die stemmen hoorde.
pi_28344970
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:23 schreef Balthar het volgende:

[..]

Sterker nog. De Moslims die hier de sharia in willen voeren moeten hun Koran beter lezen.
Daar staat duidelijk in dat als je in een Niet-Islamitisch land woont je die wetten mag volgen.
Je hoeft dan helemaal de Islam er niet door heen te drukken.
Maar ja, dat is natuurlijk niet zo leuk. Het is beter om de westerse wetten te verachten ( wel de voordelen gebruiken natuurlijk ) dan je te gedragen.
dat ben ik met je eens.

probleem met oude schriften is dat we nu met vertalingen van vertalingen van vertalingen rondlopen. dan wil er nog wel eens wat verloren gaan.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:26:01 #249
13462 BansheeBoy
pi_28344978
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:23 schreef Balthar het volgende:

Als het er zo duidelijk in staat ben ik niet de minste om me daar aan te houden (voor zover ik dat niet deed), maar heb je een Koranvers/citaat waar dat staat?

Alvast bedankt.

Groeten,

Quincy Owusu Abeyi

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:26:12 #250
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344986
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

maar de koran is wel geschreven door een gek die stemmen hoorde.
Diezelfde gek was analfabeet, dus als hij zoiets moois als de koran heeft kunnen schrijven moet er wel een wonder gebeurd zijn

woensdag 29 juni 2005 @ 17:29:18 #251
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28345082
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

dat ben ik met je eens.

probleem met oude schriften is dat we nu met vertalingen van vertalingen van vertalingen rondlopen. dan wil er nog wel eens wat verloren gaan.
Het Arabische schrift is niet zo oud als jij mensen wilt doen geloven. Het Arabisch is afgeleid van het Aramees en minder als 2000 jaar oud. De Koran is in het Arabsich geopenbaard en is in religieus opzicht nooit vertaald naar andere talen zoals wel bij de bijbel is gebeurd. De Koran van 1500 jaar terug is identiek als die in de bibliotjeek om de hoek.
pi_28345105
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:26 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, ga ik verder ook niet op in. Als je weigert met argumenten te komen die wel ergens op slaan dan ga ik er vanuit dat je uitgeluld bent.
wat valt er te beargumenteren aan een boek dat vroeger ooit eens geschreven is, en dat massaal door het volk geaccepteeerd is als de waarheid?

Ik geloof niet in god, allah, boeddha of wat dan ook. Atheisme to the max! Als jij erin wilt geloven, prima, maar de invoering van de sharia ervaar ik als het opleggen van jouw geloof op mijn persoontje, en daar zal ik me tot de laatste druppel bloed in m'n lijf tegen verzetten. Als je islamitische wetgeving wil, fijn, prima, jouw probleem, niet de mijne, maar doe dat lekker in een land waar iedereen de sharia wil.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:30:43 #253
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345134
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:22 schreef Berberleeuw het volgende:

Doet Amerika ook (Guantenamo) alleen wordt extreem onderscheid gemaakt qua strafmaat afhankelijk of je een baard draagt of niet, passen zij nou volgens jou dan ook de Sharia toe?
[..]
Ik walg net zo hard van wat Amerika daar doet als van excessen als vrouwen die door de sharia gestenigd worden. Ik maak hierin dus absoluut geen onderscheid en vind het net zo erg.
quote:
De Sharia gaat uit van gelijkheid voor iedere individu uit. Ongeacht geslacht, religie, huidskleur etc.
De rest ken je lezen op diverse websites die neutraal informatie verstrekken over de Islam.
Kortom we kunnen concluderen dat deze leer net als vele andere religieuze leren door zo goed als ieder mens die hem belijdt VERKEERD gehanteerd wordt? Het is dus ook NIET waar dat een vrouw vier getuigen moet aanvoeren met betrekking tot haar beschudiging van verkrachting en voor overspel / buitenhuwelijkse sex ter dood veroordeeld wordt als ze er bijvoorbeeld maar twee heeft of misschien wel geen enkele als het in een donker steegje gebeurd is? Dit soort gevallen hoor je uit allerlei landen met islamitische wetgeving.

Begrijp me niet verkeerd, het kan best zijn dat de sharia een eerlijke en rechtvaardige leer is maar zit ik er ver naast als ik zeg dat ie dan praktisch nergens eerlijk gehanteerd wordt?
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:31:46 #254
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345167
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:29 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

wat valt er te beargumenteren aan een boek dat vroeger ooit eens geschreven is, en dat massaal door het volk geaccepteeerd is als de waarheid?

Ik geloof niet in god, allah, boeddha of wat dan ook. Atheisme to the max! Als jij erin wilt geloven, prima, maar de invoering van de sharia ervaar ik als het opleggen van jouw geloof op mijn persoontje, en daar zal ik me tot de laatste druppel bloed in m'n lijf tegen verzetten. Als je islamitische wetgeving wil, fijn, prima, jouw probleem, niet de mijne, maar doe dat lekker in een land waar iedereen de sharia wil.
Ik weet er niet echt veel over maar wat ik toevallig wel weet over de sharia is dat ie niet toegepast dient te worden op niet-moslims. Sterker nog dat mag niet eens.
pi_28345203
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:22 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

De waarheid is inderdaad heel lastig te vinden! Maar niet alle moslims die zullen reageren zullen evenveel kennis hebben van de Islam. Merendeel van de Moslims in Nederland noemt zich Moslim maar heeft verder weinig inhoudelijke kennis over de Islam. Dus je moet reacties van Moslims wel zorgvuldig beoordelen en niet alles aannemen wat ze zeggen..
hoe weet jij dan zo zeker (net als die het volgens jou niet weten) dat jij het bij het rechte eind hebt?

en overigens, 'de waarheid moet je zelf zoeken' vind ik wel een heel makkelijk anwoord op een concrete vraag. je lijkt wel een christen
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:34:17 #256
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28345257
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:29 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Waar schrijf ik dat ik de Sharia wil invoeren? Ik wil alleen zeggen dat de democratische rechtstaat waarin we al leven al grotendeels overeenkomsten vertoont met de Sharia. Veel aspecten van het Europees recht zijn afgekeken bij de Sharia. Enne mij boeit het totaal niet wat je wel of niet gelooft, dat staat je helemaal vrij. Heb ik als Moslim te respecteren. Dat is ook Sharia en verhip wat kom ik democratisch over.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:36:43 #257
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28345340
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:30 schreef TheMarco het volgende:

Begrijp me niet verkeerd, het kan best zijn dat de sharia een eerlijke en rechtvaardige leer is maar zit ik er ver naast als ik zeg dat ie dan praktisch nergens eerlijk gehanteerd wordt?
Je zit er helemaal niet ver naast. Ik vind het meest walgelijke land SA waar ze zogenaamd de Sharia toepassen maar in de praktijk komt er niks van terecht. Ze hebben niet eens respect voor onze mede boek gelovigen de Christenen bijv.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:37:13 #258
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345358
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:34 schreef Berberleeuw het volgende:

Enne mij boeit het totaal niet wat je wel of niet gelooft, dat staat je helemaal vrij. Heb ik als Moslim te respecteren. Dat is ook Sharia en verhip wat kom ik democratisch over.
Uitspraken als deze hier laten in ieder geval zien dat er nog hoop is! Ik hoop van harte dat je ditzelfde ook uitdraagt naar geloofsgenoten die hier anders over denken want ik denk dat je wel weet dat die er genoeg zijn. Van moslims die in de wereld staan zoals jij hier laat zien moeten we het namelijk hebben als we het een beetje normaal willen houden.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:38:35 #259
13462 BansheeBoy
pi_28345397
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:37 schreef TheMarco het volgende:

[Van moslims die in de wereld staan zoals jij hier laat zien moeten we het namelijk hebben als we het een beetje normaal willen houden.
Waarom zeg je zoiets nou niet tegen mij? Ik predik hetzelfde!
²
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:38:48 #260
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28345409
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:31 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik weet er niet echt veel over maar wat ik toevallig wel weet over de sharia is dat ie niet toegepast dient te worden op niet-moslims. Sterker nog dat mag niet eens.
Niet Islamitische volkeren zoals bijv. Joden, Christenen etc. die vroeger leefden in Islamitische landen mochten hun mensen volgens eigen recht berechten.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:40:11 #261
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345466
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom zeg je zoiets nou niet tegen mij? Ik predik hetzelfde!
²
Jij predikt niks. Bovendien negeer je stelselmatig discussiepunten die door mij en anderen worden aangevoerd. Berberleeuw gaat tenminste ergens op in. Toen ik me na tig posts begon te irriteren aan het feit dat je nergens op reageerde liet ik me heel even gaan en schreef ik iets dat inderdaad niet geheel correct was. Vervolgens greep jij dit aan om niet eens meer te HOEVEN reageren. Ik vind dat nogal een zwaktebod.
pi_28345789
Ik denk dat het wel los zal lopen. Je maakt mij niet wijs dat al die moslims die vrijwllig naar het 'vrije Westen' zijn gekomen, het hier om willen turnen tot een streng islamitisch land.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:50:33 #263
13462 BansheeBoy
pi_28345802
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:40 schreef TheMarco het volgende:

Vervolgens greep jij dit aan om niet eens meer te HOEVEN reageren. Ik vind dat nogal een zwaktebod.
Ik was er echt door geiriteerd. Ik zit nu op mijn werk, ik zal straks als ik thuis ben er alsnog inhoudelijk op ingaan. Zand erover...

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:53:40 #264
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345904
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:50 schreef heiden6 het volgende:
Ik denk dat het wel los zal lopen. Je maakt mij niet wijs dat al die moslims die vrijwllig naar het 'vrije Westen' zijn gekomen, het hier om willen turnen tot een streng islamitisch land.
Zeker niet. Tot nu toe alle moslims waarmee ik in aanraking ben gekomen waren keurig geintegreerd en deden zelfs uitspraken als 'ik kan wel janken hoe sommigen de goede naam van de Islam hier door het slijk halen met hun bullshit'. Ook de imam van de moskee in een wijk waar ik 2 jaar terug woonde die de moskee regelmatig voor de hele buurt opengooide en met iedereen in gesprek ging gaf hoop. Maar imams als hij komen nooit in het nieuws, alleen degenen die intolerante bullshit uitkramen.
pi_28346060
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:53 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Zeker niet. Tot nu toe alle moslims waarmee ik in aanraking ben gekomen waren keurig geintegreerd en deden zelfs uitspraken als 'ik kan wel janken hoe sommigen de goede naam van de Islam hier door het slijk halen met hun bullshit'. Ook de imam van de moskee in een wijk waar ik 2 jaar terug woonde die de moskee regelmatig voor de hele buurt opengooide en met iedereen in gesprek ging gaf hoop. Maar imams als hij komen nooit in het nieuws, alleen degenen die intolerante bullshit uitkramen.
Dat is ook de ervaring die ik heb. Maar ik kan me best voorstellen dat dat een krom beeld is, immers is er ook veel tuig onder de Marokkanen en daar ga ik niet mee om. Die paar moslims waar ik mee optrek en optrok zijn ook normale lui, en die krijgen ook kippevel bij het idee van een sharia.

Een Turkse jongen waar ik veel mee omging zei daat hij maar niets wilde met Turkse meiden, omdat die ouders zo lastig waren.

Ik bedoel, een volledig beeld van alle mensen in die land krijg je nooit. Ik zie een sharia hier in Nederland niet gebeuren.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:59:54 #266
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28346085
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:58 schreef heiden6 het volgende:

Een Turkse jongen waar ik veel mee omging zei daat hij maar niets wilde met Turkse meiden, omdat die ouders zo lastig waren.
pi_28346251
Ik ben voorstander van het invoeren van de sharia voor iedereen.
Dan zijn we in een klap verlost van die leugenachtige advocaten kliek.
Sex met hetzelfde geslacht wordt beloond (pech voor SCH en alle flikkers) met steniging en sex buiten het huwelijk eveneens.
Diefstal.... handje er af.
Van mij mag het morgen beginnen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_28350163
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Mag ''iedereen'' daar ook over beslissen?
quote:
Ja, want als je iedereen het recht op verdediging ontneemt, zul je vast wel een hoop schuldigen pakken. De onschuldigen doen er niet toe.
quote:
Sex met hetzelfde geslacht wordt beloond (pech voor SCH en alle flikkers) met steniging en sex buiten het huwelijk eveneens.
Waarom?
quote:
Dus stel nu dat er in de toekomst een nieuw ''duo van Putten'' is, dat onterecht veroordeeld wordt wegens diefstal. Beide rechterhanden gaan eraf. Ze moeten gaan leren hun linkerhand te gebruiken om aan het werk te komen, of om een prothese te krijgen. Waarschijnlijk moeten ze een prothese nemen, omdat tegen die tijd iedereen weet dat mensen zonder rechterhand ''dieven'' zijn - dan komen zij ook niet meer aan werk. En dan blijkt dat ze onschuldig zijn! Sta jij er voor in? Want het zal heus niet het enige geval zijn. Dan mag je daarna gaan kankeren dat de Staat een schadevergoeding moet betalen ''van jouw belastingcenten.''
quote:
Wat mij betreft mogen mensen die ''flikkers'' gestenigd willen zien (wie zonder zonde is...), morgen nog oprotten naar een nieuw bestaan als kluizenaar.
pi_28350334
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Nu alleen BHFH nog, en dit topic wordt topzwaar van achterlijkheid.
underground forever baby
pi_28350401
Wat een onzin. Net of ik mijn rechten ga opgeven voor een zomerse sinterklaas die zelf de regels niet naleeft die hij anderen wil opleggen
pi_28350471
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 00:59 schreef Chadi het volgende:
Wat een onzin. Net of ik mijn rechten ga opgeven voor een zomerse sinterklaas die zelf de regels niet naleeft die hij anderen wil opleggen
Die regels worden je niet opgelegd door een "zomerse sinterklaas", maar door Allah. En aangezien ik nog steeds aanneem dat je islamitisch bent, ga ik ervanuit dat je zelf ook heel goed de sharia kunt naleven zonder daar een sinterklaas voor nodig te hebben
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:06:33 #272
13462 BansheeBoy
pi_28350502
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:04 schreef Youssef het volgende:

[..]

Die regels worden je niet opgelegd door een "zomerse sinterklaas", maar door Allah. En aangezien ik nog steeds aanneem dat je islamitisch bent, ga ik ervanuit dat je zelf ook heel goed de sharia kunt naleven zonder daar een sinterklaas voor nodig te hebben
Salamou 3alaikoum Youssef. Kidair a khouja, Lemmeb. Wash labas ( Prego ) 3alik? Ik wist niet dat Chadi Moslims was/is, is hij ook Marokkaan? Hij komt zo koeltjes over op mij

²
pi_28350556
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Salamou 3alaikoum Youssef. Kidair a khouja, Lemmeb. Wash labas ( Prego ) 3alik? Ik wist niet dat Chadi Moslims was/is, is hij ook Marokkaan? Hij komt zo koeltjes over op mij

²
Aleikoem Salaam aghie Bansheeboy, alhamdoelilah (desiredbard ) Wa anta, kajfa haloek, HarigeKerel . Ik ga ervanuit dat Chadi een Marokkaans/Nederlandse jongeman met een islamitische achtergrond is. Maar misschien moet ie dat zelf even toelichten zodat we weten in welk perspectief we zijn uitspraken kunnen plaatsen
pi_28350577
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:04 schreef Youssef het volgende:

[..]

Misschien weet jij het dan...waar in de koran staat dat de sharia ingevoerd moet worden en waar staat de sharia in de koran beschreven.
underground forever baby
pi_28350579
Optyfen met dat geblaat, luitjes.
pi_28350625
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:13 schreef Laton het volgende:

[..]

Misschien weet jij het dan...waar in de koran staat dat de sharia ingevoerd moet worden en waar staat de sharia in de koran beschreven.
Volgens mij had Bansheeboy al eerder verwezen naar de website waar het op staat:

De Westerse samenleving en de Shari'a, does and dont's
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:17:18 #277
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28350626
Een puik plan lijkt mij!
Bij zekere Islamitische slagerijen hier in de wijk krijgt een ieder die kan aantonen dat hij zich niet scheert (dat is niet halal) korting op goddelijk snipperschaap door even de behaarde rug te tonen aan de wulpse doch verleidelijke gedoekte Marokkaanse kassa juffrouwen!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28350629
quote:
Als jij eens leerde voor jezelf te spreken, dan zou de wereld er al een stuk beter uit zien
wiskunde en logica zijn geen kennis
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:18:17 #279
13462 BansheeBoy
pi_28350633
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:13 schreef Laton het volgende:

[..]

De Islam is een religie gebaseerd op de Koran en de Hadith (overleveringen van de Profeet vrede zij met hem en zijn metgezellen, moge Allah tevreden met hen zijn, amin). Er staan in de Koran diverse aya's (versen) die hierover spreken, waaronder de volgende versen in Sourat Al Ma-ida (de Tafel, hoofdstuk 5):

• 44
    Waarlijk Wij zonden de Torah neder waarin leiding en licht was waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen Vreest daarom de mensen niet doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden zij zijn ongelovigen

• 45
    En Wij schreven hen daarin voor Een leven voor een leven oog om oog neus om neus oor om oor tand om tand en rechtvaardige vergelding voor wonden En hij die van het recht hierop afziet dit zal een verzoening voor zijn zonden zijn en wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden zijn onrechtvaardigen

²
  • Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_28350646
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Volgens mij had Bansheeboy al eerder verwezen naar de website waar het op staat:

De Westerse samenleving en de Shari'a, does and dont's
    Jezus christus dat ga ik toch niet doorbladeren. geef me dan toch gewoon de passage waar het staat met een link naar DIE PASSAGE. Als iemand iets specifieks vraagt uit de bijbel dan geef je toch ook geen link naar de gehele bijbel.
    underground forever baby
    pi_28350659
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:17 schreef po-eet het volgende:

[..]

Als jij eens leerde voor jezelf te spreken, dan zou de wereld er al een stuk beter uit zien
    Ach verzuip in een vat zuur jij.
    underground forever baby
    pi_28350669
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De Islam is een religie gebaseerd op de Koran en de Hadith (overleveringen van de Profeet vrede zij met hem en zijn metgezellen, moge Allah tevreden met hen zijn, amin). Er staan in de Koran diverse aya's (versen) die hierover spreken, waaronder de volgende versen in Sourat Al Ma-ida (de Tafel, hoofdstuk 5):

• 44
    Waarlijk Wij zonden de Torah neder waarin leiding en licht was waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen Vreest daarom de mensen niet doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden zij zijn ongelovigen

• 45
    En Wij schreven hen daarin voor Een leven voor een leven oog om oog neus om neus oor om oor tand om tand en rechtvaardige vergelding voor wonden En hij die van het recht hierop afziet dit zal een verzoening voor zijn zonden zijn en wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden zijn onrechtvaardigen

²
  • En wat zijn de boeken die allah heeft neergezonden?
    underground forever baby
    pi_28350683
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:21 schreef Laton het volgende:

[..]

En wat zijn de boeken die allah heeft neergezonden?
    Suske en Wiske, nou goed.
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:22:42 #284
    13462 BansheeBoy
    pi_28350690
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:21 schreef Laton het volgende:

[..]

En wat zijn de boeken die allah heeft neergezonden?
    "Hetgeen Allah heeft nedergezonden" verwijst hier naar de Koran

²
    pi_28350711
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Suske en Wiske, nou goed.
    Ik kan me wel voorstellen dat Laton moeite heeft met dit soort vraagstukken. Zo weet ik o.a. dat Bansheeboy een groot fan is (geweest) van Suske en Wiske. Personen die nooit de lagere school hebben afgemaakt zullen daardoor moeite hebben dit te relativeren
    pi_28350714
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
    Dus wederom mijn vraag: Waar staat in de Koran de Sharia?
    underground forever baby
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:24:21 #287
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_28350715
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef BansheeBoy het volgende:

²
    Hij verkoopt ze ook middels Ebay!
    Kiezen voor Camel Shipping is wel wat prijzig

pi_28350735
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:24 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat Laton moeite heeft met dit soort vraagstukken. Zo weet ik o.a. dat Bansheeboy een groot fan is (geweest) van Suske en Wiske. Personen die nooit de lagere school hebben afgemaakt zullen daardoor moeite hebben dit te relativeren
    Please zeg, als ik ergens goed in ben is het relativeren. Verder heb je gelijk hoor, ik ben een respectloze klootzak.
    underground forever baby
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:27:01 #289
    13462 BansheeBoy
    pi_28350754
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:24 schreef Laton het volgende:

[..]

Dus wederom mijn vraag: Waar staat in de Koran de Sharia?
    De Sharia is op de Koran gebaseerd, de versen die ik je heb gegeven zijn algemeen

²
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:28:20 #290
    13462 BansheeBoy
    pi_28350777
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:25 schreef Laton het volgende:

[..]

Verder heb je gelijk hoor, ik ben een respectloze klootzak.
    Ik vind je niet respectloos

²
    pi_28350865
    Bansheeboy, ana rghadi n3s. heiden6 Alhamdoelilahi ladhie ahyana ba3da ma amaatana wa ilayhi noeshur, Laton .
    pi_28350891
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:33 schreef Youssef het volgende:
    Bansheeboy, ana rghadi n3s. heiden6 Alhamdoelilahi ladhie ahyana ba3da ma amaatana wa ilayhi noeshur, Laton .
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:36:59 #293
    13462 BansheeBoy
    pi_28350916
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:33 schreef Youssef het volgende:
    Tbarke Llah 3alik akhie, Laton . Dek dou3a khsek tgoul he fsba7, daba khsek tgoul:"Allhoumma bismika amoutou wa a7yaa" of surat Al Ikhlas of Ayaat L Kursi, shouf n ta. Wakha, nsb 3ala khir, tel gheda

²
    pi_28350917
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De Sharia is op de Koran gebaseerd, de versen die ik je heb gegeven zijn algemeen

²
    Aha, gebaseerd! Dus interpretatie..Je zegt toch zelf dat aan het woord van allah niet gesleuteld is..waardoor in tegenstelling bijv tot de bijbel de koran WEL nog geheel hetzelfde zou zijn als 1000 jaar geleden.

Door passages te isoleren uit de koran en derhalve uit de context te halen en uiteraard selectief te zijn in de passage keuze krijg je een soort koransamenvatting die ANDERS is dan de koran. Derhalve is de sharia niet door allah gezonden maar een door mensen geisoleerd wetboek dat onvolledig is.
    underground forever baby
    pi_28350928
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tbarke Llah 3alik akhie, Laton . Dek dou3a khsek tgoul he fsba7, daba khsek tgoul:"Allhoumma bismika amoutou wa a7yaa" of surat Al Ikhlas of Ayaat L Kursi, shouf n ta. Wakha, nsb 3ala khir, tel gheda

²
    En bedankt vertaal dit ff graag.
    underground forever baby
    pi_28350940
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:37 schreef Laton het volgende:

[..]

En dat stuk van youssef ook graag.
    underground forever baby
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:38:49 #297
    13462 BansheeBoy
    pi_28350947
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:37 schreef Laton het volgende:

[..]

Niet zo nieuwsgierig, dit is een Nederlands forum

²
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:40:48 #298
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_28350980
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:11 schreef Youssef het volgende:
    Wa anta, kajfa haloek, HarigeKerel
    Mja en nu in het Armeens
    helaas spreken wij leden der harige stam nog geen universele taal
    pi_28351017
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet zo nieuwsgierig, dit is een Nederlands forum

²
    Ach dan doe ik ook wel ff flauw in de FB

Edit: verrassend ook weer dat je niet ingaat op het geposte..

[ Bericht 15% gewijzigd door Laton op 30-06-2005 01:55:53 ]
    underground forever baby
    pi_28351720
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
    Ik weet het
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')